Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Bullet NL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:59:
Ik vindt het geweldig,

Op momoment dat specs tegen een ecosysteem gebruikt kunnen worden doet men dit vol overgave (console hardware matig), nu specs duidelijk voordelen laten zien, keuze vrijheid van ontwikkelaars wordt dit ook weer tegen een ecosysteem gebruikt......

Het komt een beetje flauw over, MS laat met de Scorpio zien dat ze de ontwikkelaar de keuze geven, er zijn meerdere technische manieren om 4K te halen. De manier waarop doet er niet zo toe, als het ding het maar doet op een zo'n goed mogelijke manier. Welke keuze de ontwikkelaar kiest, ach dat zal mij een rotzorg zijn....

Zoals ik al schreef, ik vindt het geweldig......

Nee, ik vind het fantastisch....

Ik lees dat sommigen zich in alle bochten moeten wringen om maar niet uit te hoeven spreken dat de Scorpio versie van de Xbox de snelste console is. Dat hij (de Scorpio dus) zeer vermoedelijk, op basis van de technische inkijk welke DF heeft gehad ook het mooiste pracht en praal op het scherm gaat toveren. Ontzettend vermakelijk om te lezen, aan de andere kant. Jonge jonge, hoe kan iemand zich laten kennen. Begrijp me goed, ik veroordeel niemand! Het zal mij een worst wezen.....

Als ik een spec-nerd was geweest had ik wel een opperdetopteraflop hyperhi-end volledig afgewerkt met endohedral fullerenes desktop PC.......

Maar, jullie voelen hem al, "Dit wil ik helemaal niet", ik wil niet met drivers, softwareversies, hardware onderdelen, plintladders, elvenhaar en kryptoniet stoeien....

Ik wil gewoon als ik zin heb de knop van mijn Xbox een knal geven zodat ik een xbox logo op mijn tv zie verschijnen....

Het "computerprutsen" heb ik wel gehad, ik wil heerlijk dom ouwe hoeren in een chatparty, het ding moet direct werken als ik hem aanzet. Zo kan ik nog veel meer voordelen noemen. Mijn bank zit bijvoorbeeld veel beter dan mijn bureaustoel. Op de salontafel kan ik ook veel meer bier kwijt dan op het kantoor bureau op zolder waar mijn PC staat. En dan heb ik het nog niet eens over het gemak van woonkamer-keuken i.p.v. kantoorzolder-keuken om nieuw bier te halen!

Nee.... Echt computers zijn prima dingen, je moet er alleen niet op gamen! Geeft alleen maar ongemak.

Ik snap de kritieken op het samenvoegen van ecosystemen niet... U koopt een Xbox spel, terwijl deze ook op de PC kan worden gespeeld, concurrentie in eigenhuis, bla bla bla, ik zie de meest mooie verhalen voorbij komen waarom het slecht zou zijn..... Maar nee, het is mooi dat MS je de keuze geeft, maar verder, ik koop toch een spel voor mijn Xbox! die hele PC kan om te gamen van mij de hik krijgen en spontaan ontbranden.

Maar goed mensen, zullen we nu niet meer om de brei heen praten, een aantal van jullie vind de Xbox niets en gaat hem ook nooit iets vinden... Gelul over de prijs, PC game mogelijkheid voor MS exclusive's, checker boarding, maagzweren en of dynamische resoluties.... Boeien!!!!

Feit is en blijft dat vandaag duidelijk is geworden en bekend is gemaakt door een gerenommeerde website dat de project Scorpio sneller is dan alles wat nu op de markt is. Fijn zo'n PS4 Pro, maar feitelijk is hij nu al achterhaald gezien de technieken die MS gaat toepassen in Project Scorpio.

Zo... Ik kom helemaal tot rust, volkomen ontspannen.....

Kan ik al ergens mij pre-order kwijt?

Fijne avond..... (nog even :9 :P )

Enne... Neem elkaar nou niet te serieus, tis maar een gameconsole.....
.
Niet op de man

[ Voor 0% gewijzigd door Grotman op 07-04-2017 10:15 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Bullet NL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:29:
Heerlijk, de pot met zuurtje is weer open gedraaid...

Je kan er van vinden wat je wil, maar de Scorpio blaast al het andere van tafel.
Dat zal voor sommigen even slikken zijn, ik bedoel... het downplayen is al weer begonnen..

Geef dan gewoon toe dat Microsoft het met Project Scoprio beter voor elkaar heeft dan al het anderen. Dat is namelijk een feit. Wil je de snelste hardware en waarschijnlijk mooiste games, dan zit je eind dit jaar het beste bij een console uit de MS stal.

Natuurlijk, je kan met minder genoeg nemen, wanneer het allerbeste te hoog voor je is, blijf dan gewoon op je current gen gameconsole zitten.... Echt, er zal geen Xboxer zijn die je over wil halen, durf alleen te erkennen. :D:D

Afijn, een aantal mensen moet van kleur hebben verschoten...... Maar mooi niet erkennen ;) :P. Nee, Het kan niet.... Immers = Xbox.
De specificaties zijn erg mooi, helaas trekken de exclusives mij niet. Dit was bij de XBOX 360 ook al, die was grafisch in de third party games ook beter dan de concurrentie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:14:
[...]
.
Iets teveel aan de pret sigaret gezeten ?
Ik rook niet, af en toe een biertje.... Maar ook dat valt wel mee...
Maar waarom zo persoonlijk? Zit er je iets dwars?

Zeg nou zelf, de excuses en het downplayen wat je sinds vanmiddag in dit topic leest, tis toch lachwekkend. Nergens, maar dan ook totaal nergens op gebaseerd. Geeft niet hoor, ik prik er wel door heen.

Het is toch geweldig dat mensen zich zorgen gaan maken over het voortbestaan van de Xbox.... Dit kon wel eens een laatste spiertrekking zijn.... Moahaha...

Ik lees het, vervolgens lees ik het nog eens..... Dan denk ik bij mezelf... Wat een kletspraat.... Totaal zonder enige fundatie wordt er getracht aan beeldvorming te doen. Kom dan ook direct met feiten i.p.v. van speculaas......

Met wat onderbuik gevoelens kom je er dom weg niet om het gene te weerleggen wat vandaag door DF naar buiten is gebracht.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ga nou niet te hard pre-orderen. Voor je het weet heb je weer een Xbox One Scorpio Day One + 365 edition thuis staan :X omdat één of andere pipo bij Microsoft het nodig vind om NL niet bij de first launch mee te nemen.

Nee zonder gekheid....Deze Scorpio gaat het hoe dan ook komen en het liefst zo snel mogelijk. Al die extra grafische shizzle etc etc die vandaag bekend is geworden, boeit me totaal niet. Een 4k TV er extra voor halen ? Voorlopig echt niet. Ik ga niet mee met die hype als de beelden er op 1080p ook flink op vooruit gaan.
Ik denk er zelfs over om tegen die tijd de PS4 maar te verkopen. Daar ligt echt een hele dikke spreekwoordelijke laag stof op. Zolang die Jappaners geen fatsoenlijke controller produceren, wordt het nooit wat tussen mij en de Playstation.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:19:
[...]

De specificaties zijn erg mooi, helaas trekken de exclusives mij niet. Dit was bij de XBOX 360 ook al, die was grafisch in de third party games ook beter dan de concurrentie.
Prima... toch? Ik zeg niet dat je een Xbox moet kopen. Het maakt mij niet uit op welk apparaat en welke games je speelt. Ik snap de relatie tussen het DF nieuws en de plotselinge wil om aan te geven dat de Xbox games jou niet trekken?

Ik vind andere consoles waardeloze games hebben, ik heb een PS4, geloof me... ik had beter een elektrische luchtverfrisser kunnen kopen, die zou meer nut hebben gehad dat de PS4. Echt een prima ding, maar niet voor mij. Ik weet niet wat het is, misschien de leeftijd.... Maar wanneer ik op de PS4 online game kom ik altijd kiddo's tegen waar ik al 2x hun vader had kunnen zijn. Slinger ik mijn Exboxje aan kom ik vooral veel ontspannen gasten tegen.

Voor dat we hier nu weer de "online gaming kaart" gaan trekken, of de.... Ik speel alleen maar single player games.... Ik dus niet, die fijne xbox van mij gaat aan omdat gamen voor mij een soort van sociale klets en ontspansessie is.

In mijn party op de Xbox is het altijd gezellig..... Ik snap ook werkelijk waar niet waarom niet meer mensen mij een "firends" verzoek sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bullet NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:28:
[...]
Zeg nou zelf, de excuses en het downplayen wat je sinds vanmiddag in dit topic leest, tis toch lachwekkend. Nergens, maar dan ook totaal nergens op gebaseerd. Geeft niet hoor, ik prik er wel door heen.
Tja, van: Wij hebben de betere hardware naar Wij hebben de betere exclusives. Nog even en het is: Wij hebben het mooiste kleurtje op onze console.... Het is best wel lachwekkend. Maar nogmaals, 1080p, 720p, 1440p 2180p, 4K, 6.3K of 100000K whatever, het boeit mij niet. Het enige wat mij boeit is dat die controller lekker in de hand ligt en dat doet die X1 controller stukken beter dan de DS4. De games die ik speel zijn toch op beide platformen te spelen, dus die zogenaamde exclusives boeien me ook vrij weinig, dat geldt voor zowel Uncharted, Horizon Zero Dawn als de hele Forza reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:36:
[...]

Ga nou niet te hard pre-orderen. Voor je het weet heb je weer een Xbox One Scorpio Day One + 365 edition thuis staan :X omdat één of andere pipo bij Microsoft het nodig vind om NL niet bij de first launch mee te nemen.
Joh, wat MS NL doet maakt mij toch helemaal niets uit? Mijn huidige Boxje was van oorsprong een Duits meisje.... Ik maak haar af en toe schoon, ze is alleen niet zo van het douchen. Ze laat de inhoud van haar gleuf zien met een ferme piep.... Mooi met zo'n glimmend knopje.

Ze praat inmiddels net zo goed Nederlands als of het een Hollandsepoldervrouw zou zijn geweest....Een inburgeringscursus was dus niet nodig. Ze had niet zo veel vet op haar botten.... Zeg nou zelf, 500 is niet veel. Maar gelukkig, door de poeplap te openen de pinpas gewillig te laten zijn heeft ze nu een ruimer rokje.

Haar siliconen puntjes zijn niet van het slijtvaste soort, af en toe ben ik de grip er op kwijt, dan komt de dokter langs... Zonder narcose, nieuw als ooit te voren.

Nee geen probleem met deze, de vrouw des huize is er ook wel blij mee, die redeneert volgens het principe tijd voor de Xbox is minder aandacht voor mij.... Ach jah, op een gegeven moment gaan de jaren tellen.

maar niet voor het Boxje... Die verwelkomt me altijd blij..... Geen kritiek, geen gemopper.... Vooral plezier en jolijt!

maar goed, ooit komt er een tijd, na vandaag verlang ik daar stiekem al naar toe, een nieuwe gleuf, 4K, 60fps.... En een rokje waar zoveel onder past.... Hmmm zwijmel.........

Reikhalzend kijk ik uit..... Nogmaals roep ik.... Wie neemt die pre-order aan?
Nee zonder gekheid....Deze Scorpio gaat het hoe dan ook komen en het liefst zo snel mogelijk. Al die extra grafische shizzle etc etc die vandaag bekend is geworden, boeit me totaal niet. Een 4k TV er extra voor halen ? Voorlopig echt niet. Ik ga niet mee met die hype als de beelden er op 1080p ook flink op vooruit gaan.
Ik denk er zelfs over om tegen die tijd de PS4 maar te verkopen. Daar ligt echt een hele dikke spreekwoordelijke laag stof op. Zolang die Jappaners geen fatsoenlijke controller produceren, wordt het nooit wat tussen mij en de Playstation.
Ik weet helemaal wat je bedoeld, vreemd gaan is leuk voor even, maar je eigen gleuf laat je toch lekkerder beven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Wow ik had een gezelliger topic verwacht naar het Scorpio nieuws maar het lijkt erop dat we over zijn gegaan naar mijn PS4 is beter want exclusives :+ Exclusives zijn echt totaal wat je zelf graag wilt spelen. Ik heb maar vind Killzone bijv echt geen zak aan maar GoW weer wel. Dit maakt mij XB1 nog niet beter dan een PS4 maar wl vermakelijker voor mezelf. Er zijn ook mensen die andersom denken en die hebben dan weer een PS4 :)

Specs zijn leuk op papier en wellicht kunnen ze er wat leuke marketing plaatsen bij maken maar uiteindelijk moet het nog waar gemaakt worden mensen.

Wacht even af tot er echt beelden uitkomen en eerlijke reviewers die er meer over kunnen vertellen dan alleen 1 kanaal die wellicht nog wat geld toegeschoven hebben gekregen om het ff flink te promoten.

Enige reden wat nu nog een beetje valide zou kunnen zijn voor een keuze tussen XB1 en PS4 is wellicht VR (als je dat graag wilt). Echter zie ik al op internet voorbij komen dat het ook naar XB1 komt maar nog zonder enige vorm van release date, wil je snel VR dan ben je nu even beter af bij de PS4 omdat de XB1 nog geen concurrentie er op bied... maarja we weten niet wat de toekomst gaat bieden op de XB1 met VR.
Bullet NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:56:
[...]

Joh, wat MS NL doet maakt mij toch helemaal niets uit? Mijn huidige Boxje was van oorsprong een Duits meisje.... Ik maak haar af en toe schoon, ze is alleen niet zo van het douchen. Ze laat de inhoud van haar gleuf zien met een ferme piep.... Mooi met zo'n glimmend knopje.

Ze praat inmiddels net zo goed Nederlands als of het een Hollandsepoldervrouw zou zijn geweest....Een inburgeringscursus was dus niet nodig. Ze had niet zo veel vet op haar botten.... Zeg nou zelf, 500 is niet veel. Maar gelukkig, door de poeplap te openen de pinpas gewillig te laten zijn heeft ze nu een ruimer rokje.

Haar siliconen puntjes zijn niet van het slijtvaste soort, af en toe ben ik de grip er op kwijt, dan komt de dokter langs... Zonder narcose, nieuw als ooit te voren.

Nee geen probleem met deze, de vrouw des huize is er ook wel blij mee, die redeneert volgens het principe tijd voor de Xbox is minder aandacht voor mij.... Ach jah, op een gegeven moment gaan de jaren tellen.

maar niet voor het Boxje... Die verwelkomt me altijd blij..... Geen kritiek, geen gemopper.... Vooral plezier en jolijt!

maar goed, ooit komt er een tijd, na vandaag verlang ik daar stiekem al naar toe, een nieuwe gleuf, 4K, 60fps.... En een rokje waar zoveel onder past.... Hmmm zwijmel.........

Reikhalzend kijk ik uit..... Nogmaals roep ik.... Wie neemt die pre-order aan?

[...]

Ik weet helemaal wat je bedoeld, vreemd gaan is leuk voor even, maar je eigen gleuf laat je toch lekkerder beven.....
WTF did i just read? Wat voor bier gebruik je? Space bier ofzo? :P

Vind hem geniaal bedacht maar krijg er toch een beetje een naar gevoel bij :P

[ Voor 42% gewijzigd door Kadardar op 07-04-2017 01:03 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:00:
Wow ik had een gezelliger topic verwacht naar het Scorpio nieuws maar het lijkt erop dat we over zijn gegaan naar mijn PS4 is beter want exclusives :+ Exclusives zijn echt totaal wat je zelf graag wilt spelen. Ik heb maar vind Killzone bijv echt geen zak aan maar GoW weer wel. Dit maakt mij XB1 nog niet beter dan een PS4 maar wl vermakelijker voor mezelf. Er zijn ook mensen die andersom denken en die hebben dan weer een PS4 :)

Specs zijn leuk op papier en wellicht kunnen ze er wat leuke marketing plaatsen bij maken maar uiteindelijk moet het nog waar gemaakt worden mensen.

Wacht even af tot er echt beelden uitkomen en eerlijke reviewers die er meer over kunnen vertellen dan alleen 1 kanaal die wellicht nog wat geld toegeschoven hebben gekregen om het ff flink te promoten.

Enige reden wat nu nog een beetje valide zou kunnen zijn voor een keuze tussen XB1 en PS4 is wellicht VR (als je dat graag wilt). Echter zie ik al op internet voorbij komen dat het ook naar XB1 komt maar nog zonder enige vorm van release date, wil je snel VR dan ben je nu even beter af bij de PS4 omdat de XB1 nog geen concurrentie er op bied... maarja we weten niet wat de toekomst gaat bieden op de XB1 met VR.
Niet gezellig? Ik vindt dit topic juist enorm gezellig!
Maar inderdaad, voor de rest snap jij hem. Het gaat er om wat "jij of ik" vermakelijk vinden.... Als dat nu een ZX Spectrum of een Xbox Scorpio is... Dat maak niet zo veel uit. Het gaat er om dat jij vind dat je waar voor je geld krijgt. Wat een ander vind? Ach....

ps. volgens mij ben ik te oud voor echte VR.... Al hoe wel, WoT waar de koepel letterlijk mee draait met de kijkrichting.... Dat lijk me dan wel weer wat.
Kadardar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:00:

[...]

WTF did i just read? Wat voor bier gebruik je? Space bier ofzo? :P

Vind hem geniaal bedacht maar krijg er toch een beetje een naar gevoel bij :P
Ik geef direct toe, was niet de meeste vrouwvriendelijke tekst, ik kan er alleen ook niets aan doen dat sommige als lustobject willen worden gezien.

Mijn oprechte excuus aan een ieder die aanstoot heeft genomen aan mijn zieke maar oprechte gedachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 07-04-2017 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:09:
De geschiedenis van de fanboy:

Toen hij 14 was vond hij de Nes beter dan de Master System.

Toen hij 14 was kocht hij een Lynx en huilde hij stilletjes in een hoekje. Zo veel specs. Zo geen flikker aan.

Toen hij 14 was vond hij de Mega drive beter dan de SNES.

Toen hij 14 was vond hij de N64 beter dan de PS.

Wat leren we hiervan?

Fanboys zijn kleine kinderen. De PC heeft nooit meegeteld. Nintendo was vroeger cool. Specs boeien niet.

Naast mijn Xbox staat een PS4. Daarnaast een WiiU. Daarnaast. Uh nee. Dat was het wel.

Ik zeg: verkoop je auto en koop van die 350 euro de andere console. Ik zeg: stop met neogaf en koop van de baan die je neemt in de tijd dat je tussen die stumpers zat een tweede console. En geniet van alles ipv te denken dat 1 systeempje beter is dan de andere.
Iedereen heeft zo'n zijn jeugd sentiment :) Ik vond SNES het coolste maar puur door de voor mij op dat moment leukere games. Had zeker geen hekel aan de megadrive tevens maar SNES voelde gewoon net wat beter qua games en mij wensen.

Iedereen die die-hard specs zou blijven kijken gaat altijd voor het beste want ja... die resolutie en frames e-penis doet het hem :) Want ja: "Mijne heeft 1080p@60FPS en de jouwe 900p@60FPS en alhoewel ik het hele verschil niet zie is de mijne lekker toch beter! Blehh!"

That's life en het is bij de meeste mensen dat ze niet onder willen doen tegenover de ander. Als ik vandaag een 4K televisie koop dan koopt mij buurman er ook één omdat hij vind dat hij niet onder een jonger iemand hoort te staan... ja tja zou kunnen we der nog wel een paar verzinnen.

Mij boeit het echt niet zoals Bullet NL ook al aangeeft. Ik wil plezier van me games en je koopt toch de console waar je de meeste vrienden op terug kan vinden want er is geen grafische pracht praal even veel waardig als de fun factor van je apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:07:
[...]

Ik heb laatst nog het verschil zitten zoeken tussen twee nagenoeg identieke televisies in de Media Markt, ene 1080p andere 4K.
Moest er bijna met mijn neus op gaan zitten om enigszins verschil te zien.
Mij boeit het hele 4K geen ene moer, frames wil ik ! :9
Dan zou ik een bril kopen. Het verschil tussen 4k en 1080 zie ik direct. (Niet altijd mooier overigens. Bij veel wat ik zie denk ik dat ik The bold and the beautiful kijk. ) Als je sport, panorama-achtige dingen of actiescenes bekijkt dan komt 4k tot zijn recht. (vliegscene The Crown en wapen demonstratie The Night Manager bijvoorbeeld). Juist van die 3 dingen word ik blij met games. (heb uren naar het water in Black flag op pc zitten kijken.)

Van HDR merk ik juist geen zak. Overtrokken spec geleuter is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
DeeSung schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:13:
Microsoft mag wel met wat leukere games komen. Met alleen hardware gebeurd er niet veel.

Want naast scorpio hebben jullie nietzoveel om over te praten.
Leuk is subjectief, dat je hier naar het XB1 draadje komt om je hart te luchten over de hardware zegt meer iets over jezelf dan de scorpio. Kunnen we je wellicht een XB1cetemolletje aanbieden tegen de pijn? ;)

Maar even serieus, leuk blijft subjectief. Uncharted is niet veel meer dan een Tomb Raider game. Killzone kan je min of meer vergelijken met Gears of War, Grand Turismo kan ik weer vergelijken met Forza, Last of Us intresseert mij persoonlijk echt helemaal niets en Horizon is dan het laatste wat echt overblijft aan discussie. Nou dat is 1 exclusive in een ander jasje en 2 echte exclusives

Daarbij hebben wij Quantum Break, Recore, Halo Wars 2 en Crackdown 3, ja het zijn games die in je smaak moeten vallen maarja... daarom zeg ik ook leuk is en blijft subjectief ;)

Weet je wat? hier is een lijstje van onze exclusives en zou je toch nog verrast zijn met het aanbod, zo niet... ja tja, kwestie van niet je smaak dan.
http://gematsu.com/exclusives/xbox-one

[ Voor 10% gewijzigd door Kadardar op 07-04-2017 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Familie van zullie, neefje van gullie....

Kom niet druk om maken, de diepe frustraties borrelen omhoog. Ik lees de meest mooie persoonlijke verantwoordingen her en der in andere topics op het forum.

Mensen zijn wispelturig.... Eerst was het hardware wat belangrijk is, nu dit argument weg valt zijn het de games.... Volgende week is het alleen de naam van de console.

Allemaal even lief, wat boeit mij de exclusieve games van een andere console nou? Als ik die games leuk had gevonden kocht ik ze wel.

Diep in hun hart weten ze het, maar ze zullen het nooit toegeven..... :+

Ik vraag me af waar die drang vandaan komt, waarom zou iemand de keuze van zijn console toch zo willen verantwoorden. Je zou bijna denken dat dit gewoon een stuk overcompensatie is omdat je ergens anderen schromelijk in te kort schiet. Ik vind het mooi en moet er hartelijk om lachen.

We zijn weer op de kleuterschool..... Jullie tegen zullie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kadardar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:30:
[...]

Weet je wat? hier is een lijstje van onze exclusives en zou je toch nog verrast zijn met het aanbod, zo niet... ja tja, kwestie van niet je smaak dan.
Precies, valt allemaal reuze mee. Maar joh... Zijn het niet de exclusives dat zijn het de aantal verkochte consoles wel..... Tot dat je vraagt wat de netto uitgave per console is, dat blijkt de Xbox het namelijk weer veel beter te doen.

Tis een discussie die gewoon nergens omgaat. Triest om je zo druk te maken over een console die je niet eens hebt. Beetje vreemd ook. Getuigt ook van weinig inlevingsvermogen in je medemens. Wanneer je hier op een forumpje al moeite hebt om je te kunnen verplaatsen in de keuze van andere mensen hoe moet dat dan toch in de grote boze mensen wereld?

Afijn, ze mogen de exclusives hebben van mij, het zijn stuk voor stuk titels waar ik niets mee heb. Voor mij zijn ze dus compleet waardeloos. Maar goed, dat zou wel weer niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Bullet NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:43:
[...]

Precies, valt allemaal reuze mee. Maar joh... Zijn het niet de exclusives dat zijn het de aantal verkochte consoles wel..... Tot dat je vraagt wat de netto uitgave per console is, dat blijkt de Xbox het namelijk weer veel beter te doen.

Tis een discussie die gewoon nergens omgaat. Triest om je zo druk te maken over een console die je niet eens hebt. Beetje vreemd ook. Getuigt ook van weinig inlevingsvermogen in je medemens. Wanneer je hier op een forumpje al moeite hebt om je te kunnen verplaatsen in de keuze van andere mensen hoe moet dat dan toch in de grote boze mensen
Afijn, ze mogen de exclusives hebben van mij, het zijn stuk voor stuk titels waar ik niets mee heb. Voor mij zijn ze dus compleet waardeloos. Maar goed, dat zou wel weer niet kunnen.
Ach beide platformen hebben goede exclusives. Maarja je moet er van houden. Ik ga echt niet zeggen dat ps4 een en al slecht is. Games zoals final fantasy vind ik erg vermakelijk en ja de eene final fantasy komt wel uit op de xb1 en de ander niet. Die niet op de xb1 uitkomen haal ik dan gewoon voor de ps4, alleen als ik echt een voorkeur in beide consoles moet geven gaat die toch naar de xb1 omdat ik de controller en ui beter vind. Ui zou dan niet bijzonder erg zijn maar de controller is toch iets wat je de hele tijd vast hebt tijdens het gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Kadardar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:30:
[...]
Als je het zo verwoord blijft het natuurlijk een "ons" tegen "jullie" verhaal. Puur omdat je zelf een xbox hebt, vind ik het nog steeds een beetje raar om over "onze" exclusives te praten. Dat verdeeld alleen maar.

Ik snap dat mensen meestal maar 1 console kopen, maar dat betekent niet dat je geen fan kan zijn van meerdere platformen.

Ik ben altijd erg fan geweest van de Xbox als platform. Echter vind ik de PS4 ook een top apparaat. Inmiddels komen er echter zoveel goede PS4 games uit dat ik ook maar een PS4 slim heb gekocht tijdens een mooie aanbieding :) Horizon, Nioh, Nier, maar ook oudere games als The Last of Us en Uncharted wil ik als gamer zijnde gewoon erg graag spelen.

De Scorpio heeft me echter zeer blij verrast. Wat Microsoft hier neerzet kan echt iets groots worden voor console gaming. Ik hoop dat ze goed doorpakken en met een paar sterke games komen op de E3. Ook hoop ik dat de developers de Scorpio zullen omarmen en niet alleen bij Sony blijven.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Bullet NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:37:
[...]

Prima... toch? Ik zeg niet dat je een Xbox moet kopen. Het maakt mij niet uit op welk apparaat en welke games je speelt. Ik snap de relatie tussen het DF nieuws en de plotselinge wil om aan te geven dat de Xbox games jou niet trekken?

Ik vind andere consoles waardeloze games hebben, ik heb een PS4, geloof me... ik had beter een elektrische luchtverfrisser kunnen kopen, die zou meer nut hebben gehad dat de PS4. Echt een prima ding, maar niet voor mij. Ik weet niet wat het is, misschien de leeftijd.... Maar wanneer ik op de PS4 online game kom ik altijd kiddo's tegen waar ik al 2x hun vader had kunnen zijn. Slinger ik mijn Exboxje aan kom ik vooral veel ontspannen gasten tegen.

Voor dat we hier nu weer de "online gaming kaart" gaan trekken, of de.... Ik speel alleen maar single player games.... Ik dus niet, die fijne xbox van mij gaat aan omdat gamen voor mij een soort van sociale klets en ontspansessie is.

In mijn party op de Xbox is het altijd gezellig..... Ik snap ook werkelijk waar niet waarom niet meer mensen mij een "firends" verzoek sturen.
Waarom voeg je dan kinderen toe aan je party op de PS4? Nee effe serieus uhm, het zal vast wel dat je af en toe kids hoort, maar dat is op live niets anders. Je kan ook een party maken met vrienden op de PS4, En dan is het ook gezellig. Weet nou niet of ik je stukje tekst echt geloofwaardig kan vinden, maar dat is mijn mening.

Overigens valt het me op dat xbox fans exclusives ineens niet meer van toepassing vinden en dat het alleen nog om third party gaat? De veelzijdigheid aan titels op de ps4 en sommigen roepen dat geen enkel ze aanspreekt (wat overigens kan), alleen is je smaak dan wel ontzettend beperkt of zie ik hier mensen die zichzelf een beetje voor de gek houden? Met alleen Halo, Gears en Forza is je smaak wel erg beperkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Recon24 op 07-04-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:45:
[...]
Met alleen Halo, Gears en Forza is je smaak wel erg beperkt...
Wordt het niet eens tijd om die oogkleppen af te zetten ?
Google eens Xbox exclusives dan zie je dat het er veel meer zijn dan de grote drie.

Wel weer gezellig al die oude bekenden die na 4 jaar weer eens aan komen waaien, geeft een beetje leven in de brouwerij, kan ik mijn DS-joker iets vaker in de zak houden :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
justifire schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:20:
[...]

Wordt het niet eens tijd om die oogkleppen af te zetten ?
Google eens Xbox exclusives dan zie je dat het er veel meer zijn dan de grote drie.

Wel weer gezellig al die oude bekenden die na 4 jaar weer eens aan komen waaien, geeft een beetje leven in de brouwerij, kan ik mijn DS-joker iets vaker in de zak houden :+
Volgens mij snap je best wat ik bedoel, dus ik zou zeggen...doe niet alsof je neus bloed. Microsoft is blijven haken bij 3 IP's. Het is leuk dat ze er in het veleden meer hadden...maar wanneer is daarvan in de afgelopen jaren iets van uitgekomen? Microsoft mag zich wat dat betreft wel wat zorgen gaan maken over hun bestaande IP's, en wat meer risico durven te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Recon24 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:45:
[...]

Overigens valt het me op dat xbox fans exclusives ineens niet meer van toepassing vinden en dat het alleen nog om third party gaat? De veelzijdigheid aan titels op de ps4 en sommigen roepen dat geen enkel ze aanspreekt (wat overigens kan), alleen is je smaak dan wel ontzettend beperkt of zie ik hier mensen die zichzelf een beetje voor de gek houden? Met alleen Halo, Gears en Forza is je smaak wel erg beperkt...
Klopt, mijn smaak is ontzettend beperkt of iig veel beperkter geworden het laatste jaar. Met de exclusives die ik van de PS4 heb, doe ik vrijwel niets meer. Niet eens allemaal uitgespeeld op Uncharted 1, 2 en 3 na. Maar wel met tegenzin..... En nee ik houd me niet voor de gek want momenteel wil ik alleen Battlefield 1 spelen.

Ik heb een backlog van hier tot Redmond, maar ik wil ze gewoon niet meer spelen omdat ik me er niet meer toe kan zetten om 3 uur lang shit te collecten of om de 10 minuten hetzelfde riedeltje te moeten doen. Dan heb ik het over Batman games, Just Cause 3, Forza Horizons, Tomb Raiders, diverse platformers etc etc. Het enige wat ik wil is met een klein groepje vaste spelers het Battlefield op gaan en die potten winnen door dom te knallen (ja is ook herhaling ten top), tactisch te spelen voor zover dat kan en lekker ondersteuning vanuit de lucht te bieden vanuit de attack plane in BF1. Niet meer, niet minder. Als dat op 900p@60fps is, vind ik dat prima, als dat op 1080p@60fps kan vind ik dat ook prima, het verschil zie ik toch niet meer met mijn bouwjaar herfst 1975.

Die hele specs vs exclusives vs nog betere specs vs nog betere exclusives vind ik totale onzin want ik zit niet te spelen met een stopwatch in mijn hand om te tellen hoe snel de game nu wel niet geladen is, of met een tooltje om de inputlag, netwerk performance, frames per seconde etc etc te tellen en bij te houden in excel. Ik start één van mijn 3 consoles op en ga een potje spelen, voor de fun en vooral voor mij zelf.

Leuk dat de PS4 betere exclusives heeft, het boeit me niet. Leuk dat de PS4 beter is hardware technisch dan de X1, het boeit met niet. Leuk dat de Scorpio beter is hardware technisch dan de PS4 Pro, maar het boeit me nog steeds niet. De enige reden waarom ik de X1 boven de PS4 prefereer, is dat ik de Xbox controller veel beter vind spelen en de integratie van de Xbox in de rest van mijn systemen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:41:
[...]

Volgens mij snap je best wat ik bedoel, dus ik zou zeggen...doe niet alsof je neus bloed. Microsoft is blijven haken bij 3 IP's. Het is leuk dat ze er in het veleden meer hadden...maar wanneer is daarvan in de afgelopen jaren iets van uitgekomen? Microsoft mag zich wat dat betreft wel wat zorgen gaan maken over hun bestaande IP's, en wat meer risico durven te nemen.
Maar waarom _moet_ een bedrijf ook 'exclusives' hebben? Wat is er mis met Division, diablo, battlefield, FIFA, overwatch? Welke exclusives zijn zooooo lang speelbaar dat je nu nog over die games praat, dat mensen het nog zonde vinden die console niet te hebben voor die game? Welke games heb ik nu echt het gevoel van 'oh fuck ik had die console moeten kopen!', dus dan komen we bij Gran Turismo.. oh wacht. Meer dan een grote berg RPG's kan ik niet opnoemen en dat zijn mijn minst favo, de replay value is rond het 0 punt, welke game speel je nu dan nog? GOW speel ik nog steeds, TF1 nog steeds, Forza 6 nog steeds, multiplayer is mijn ding en heeft voor mij de langste replay waarde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
<knip in een enorm treffend en correct verhaal>
Dank u! Spijker op zijn kop. Ja, ik ga soms mee in de hele technische riedels. Is best interessant maar gemak dient de mens en doet de xbox als geen ander!
Bullet NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:37:
[...]
Probleem is vaak dat jij precies dat andere spel speelt ;) Maar ik sta in je lijst (toch?) en ben ook altijd op zoek naar een gezellige party!

[ Voor 39% gewijzigd door Yaz op 07-04-2017 09:41 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
SinergyX schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:38:
[...]

Maar waarom _moet_ een bedrijf ook 'exclusives' hebben? Wat is er mis met Division, diablo, battlefield, FIFA, overwatch? Welke exclusives zijn zooooo lang speelbaar dat je nu nog over die games praat, dat mensen het nog zonde vinden die console niet te hebben voor die game? Welke games heb ik nu echt het gevoel van 'oh fuck ik had die console moeten kopen!', dus dan komen we bij Gran Turismo.. oh wacht. Meer dan een grote berg RPG's kan ik niet opnoemen en dat zijn mijn minst favo, de replay value is rond het 0 punt, welke game speel je nu dan nog? GOW speel ik nog steeds, TF1 nog steeds, Forza 6 nog steeds, multiplayer is mijn ding en heeft voor mij de langste replay waarde.
Je geeft nu zelf 2 exclusives die je dus nog steeds aan het spelen bent. Of zijn Xbox fans na het falen van Microsoft en first party er zelf achter gekomen dat het niet meer nodig is?

Niemand roept dat er iets mis is met die games. Exclusives zorgen ervoor dat je daarmee je console uniek maakt, en daarmee de massa kan aanspreken. Exclusives zorgen er ook nog eens voor dat ze kunnen laten zien waartoe je console daadwerkelijk in staat is.

Wat je nu aan het doen bent is wegkijken van de feiten. Microsoft staat namelijk niet in de positie met de Xbox brand om zich dit alleen te kunnen veroorloven. Van Nintendo zijn we dat al lang gewend en heeft nooit echt een denderende 3rd party gehad.

Stel de Scorpio released eind dit jaar zonder exclusives en zou alleen de 3rd party games hebben die dan ook uitkomen. Diezelfde games komen allemaal ook uit voor de PS4. Nieuwkomers zullen kijken naar wat je meer krijgt en wat beide te bieden hebben. Microsoft met alleen third party games is voor velen dan echt geen toegevoegde waarde, en daar alleen redden ze het niet mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Recon24 op 07-04-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

SinergyX schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:38:
[...]

Al ben ik wel meer van de Xbox en hebben ze zeker leuke exclusives ook, maar als ik kijk naar een Uncharted of The Last of Us, zulke pareltjes vind ik de Xbox wel missen. Maar ja daar blijft het voor mij dan wel zo'n beetje bij en voor twee games ga ik geen PS aanschaffen.

Misschien een leuke titel zoals Fable (of een verglijkbaar met 2 genoemde PS games) zouden mij wel blij maken. :)

(Edit: En Horizon Zero Dawn lijkt me ook wel het proberen waard, maar ach. :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 07-04-2017 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Kan die eeuwige discussie over welke van de verschillende console 'het beste' is alsjeblieft een keer ophouden. We verwachten hier op Tweakers een beetje volwassenheid van onze users in de discussies die gevoerd worden.
Je kunt elkaar toch niet overtuigen, dus probeer het dan ook niet. Vind je de Xbox/Scorpio niks? Helemaal prima, maar kom dan juist niet in dit topic de anderen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Louw Post schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:49:
[...]

Al ben ik wel meer van de Xbox en hebben ze zeker leuke exclusives ook, maar als ik kijk naar een Uncharted of The Last of Us, zulke pareltjes vind ik de Xbox wel missen. Maar ja daar blijft het voor mij dan wel zo'n beetje bij en voor twee games ga ik geen PS aanschaffen.

Misschien een leuke titel zoals Fable (of een verglijkbaar met 2 genoemde PS games) zouden mij wel blij maken. :)

(Edit: En Horizon Zero Dawn lijkt me ook wel het proberen waard, maar ach. :9 )
Dat dus, ik vind de controller van de PS echt niet fijn dus voor mij is de Xbox One (na de Xbox en de 360) desondanks een nobrainer maar ik kijk geregeld jaloers naar de overkant.
Wat ik ook jammer vind is dat MS zijn ideeën nooit echt uitwerkt (TV Tuner, Kinect) en maar blijft 'resetten'. Geen idee overigens of Sony dit ook doet :9

Ook minder; zag dat ik nét te laat ben om een gratis verloop aan te vragen van Kinect naar Xbox One S, dus die staat nu ook te koop :'(

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Grotman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:10:
Modbreak:Kan die eeuwige discussie over welke van de verschillende console 'het beste' is alsjeblieft een keer ophouden. We verwachten hier op Tweakers een beetje volwassenheid van onze users in de discussies die gevoerd worden.
Je kunt elkaar toch niet overtuigen, dus probeer het dan ook niet. Vind je de Xbox/Scorpio niks? Helemaal prima, maar kom dan juist niet in dit topic de anderen overtuigen.

<knip>
Ik heb verschillende berichten weggegooid. Commentaar in het Feedbacktopic of in een DM naar mij, niet nog een keer het topic vervuilen met onzindiscussies. Nu is het klaar met dit kinderachtige gedoe, zowel hier als in het PS4-topic

[ Voor 22% gewijzigd door Grotman op 07-04-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig relaas de afgelopen 20 uurtjes hier; dank voor het leesvoer en de meningen omtrent Scorpio.

Maar even praktisch gedacht: ik heb nu een 1080p TV en een HDMI 1.4 receiver. Als de Scorpio uitkomt en deze wil ik kopen, loop ik tegen de volgende issues aan?

- receiver moet (??) upgrade krijgen naar een HDMI 2.0 ?
- voor optimaal plezier moet de TV een upgrade krijgen naar 4K

En mogelijk dat ik iets anders gemist hebt maar in hoeverre (in het algemeen / nu) kan de One of Scorpio verbinden naar netwerk-shares om HEVC af te spelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35

JSchut

.....

Ik ben overgestapt van de PS4 naar de One. Grotendeels omdat de controllers van de One veel lekkerder vasthouden. (Persoonlijk) Hiervoor al een Xbox en een 360 gehad.

De exclusives ben ik het wel mee eens:
- The last of us
- Bloodborne
- Uncharted 1 tm 4
- DriveClub
- Ratchet & Clank
- Horizon Zero Dawn

Ik heb ze allemaal gespeeld (Behalve Horizon Zero Dawn) en ik het is niet zo dat ik er een PS4 voor zou kopen. De reden dat ik een PS4 kocht was dat het hardwarematig in mijn ogen de beste console was.

Nu ik terug geswitched ben naar de Xbox merk ik gewoon dat ik de Xbox gewoon een fijnere console vind en dat ik de controller een stuk prettiger vind. De PS4 is een mooi apparaat en ik ben ook totaal niet negatief over Playstation of Sony. Maar voor mij voldoet de Xbox gewoon beter. Uiteraard zijn er ook mensen dit exclusives belangrijk vinden. Prima toch? Live and let live...

De Forza en Forza Horizon serie is voor mij wel 1 van de beter exclusives op de Xbox. Het zou voor mij echter niet de reden zijn om een Xbox te kopen. Er is maar 1 exclusive in de wereld waarvoor ik een console zou kopen. Bloodborne 2.
MAX3400 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:27:
Grappig relaas de afgelopen 20 uurtjes hier; dank voor het leesvoer en de meningen omtrent Scorpio.

Maar even praktisch gedacht: ik heb nu een 1080p TV en een HDMI 1.4 receiver. Als de Scorpio uitkomt en deze wil ik kopen, loop ik tegen de volgende issues aan?

En mogelijk dat ik iets anders gemist hebt maar in hoeverre (in het algemeen / nu) kan de One of Scorpio verbinden naar netwerk-shares om HEVC af te spelen?
Volgens mij zal de Scorpio dan downsampelen van 4k naar 1080. Dan heb je evengoed beter beeld. Tuurlijk zal een 4k beter beeld moeten kunnen geven. Maar volgens mij is het ook voor 1080 tvs een prima upgrade.

[ Voor 27% gewijzigd door JSchut op 07-04-2017 10:32 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 23:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Hoe meer ik over de cijfertjes denk die in het DF interview voorbij zijn gekomen hoe meer ik denk dat dit niet het hele verhaal is?

Even terug naar Forza 6 op de Scorpio! In 2 dagen een port naar de Scorpio in native 4K met 60fps en dan nog maar 66% belasting op het systeem. Volgens het internetz zou de Scorpio 6TF moeten zijn en 66% van 6TF is dan 3.96TF right?

Waarom heb ik dan op de PS4 die 4.2TF zou moeten zijn nog geen game gezien die in de buurt komt van Forza 6 die ook native 4K 60fps draait? Of ik moet het hebben gemist hoor!

Dus is de Scorpio zo efficient dat het met minder TF's zo'n game kan draaien of is het geen 6TF systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz

Je moet alleen een nieuwe receiver kopen als je content wilt afspelen die gebruik maakt van HDMI 2.0 (zoals UHD Blurays) of als je een 4K TV koopt (volgens mij heeft HDMI 1.4 niet genoeg bandbreedte voor 4K/60hz).
Ik had hetzelfde probleem een paar weken geleden heb toen de Denon X1300 gekocht. Kan alles aan wat mijn TV aan kan en hoewel dat nog niet bevestigt is kan ik me niet voorstellen dat het anders zal zijn met de Scorpio

Het 2e punt is persoonlijk. De scorpio gaat 4K materiaal downsampelen naar 1080p waardoor je in vergelijking met de X1 een veel beter plaatje gaat krijgen. Of jij dan alsnog een 4K tv nodig hebt mag je zelf beslissen. Ik heb een 4K tv omdat deze tegenwoordig goedkoper zijn dan een Full HD paneel in het formaat wat ik zocht (55").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
MaakmeGek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:35:
Hoe meer ik over de cijfertjes denk die in het DF interview voorbij zijn gekomen hoe meer ik denk dat dit niet het hele verhaal is?

Even terug naar Forza 6 op de Scorpio! In 2 dagen een port naar de Scorpio in native 4K met 60fps en dan nog maar 66% belasting op het systeem. Volgens het internetz zou de Scorpio 6TF moeten zijn en 66% van 6TF is dan 3.96TF right?

Waarom heb ik dan op de PS4 die 4.2TF zou moeten zijn nog geen game gezien die in de buurt komt van Forza 6 die ook native 4K 60fps draait? Of ik moet het hebben gemist hoor!

Dus is de Scorpio zo efficient dat het met minder TF's zo'n game kan draaien of is het geen 6TF systeem?
De reden waarom het o.a. makkelijk was om te porten is omdat Forza 6 al op de PC gereleased is en DX12 support heeft. Meer dan een plaatje hebben we ook niet gezien en het zal ook niet constant op 66% blijven aan GPU usage in beweging. Met alle toeters en bellen aan gaat dat nog dik omhoog. 2 dagen is daarom ook niet echt heel spannend van iets wat over gaat naar een zelfde architectuur is incl inhouse engine etc.

Het was een ander verhaal als het van 360 naar Scorpio moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbitter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-07 08:10
Dit is hier allicht al wel enkele malen gevraagd geweest, maar ik heb momenteel een 360 en zou misschien toch wel eens een upgrade wagen. De 360 had ik destijds gekocht toen de One net uit was, omdat het dan niet zoveel geld was. Op zich geen slechte beslissing, alleen was het al snel dat er niet echt veel nieuwe titels op de 360 uitkwamen. En dan was er is een titel zoals GTA5, maar echt lekker speelt dat ook niet door het aantal framedrops etc.

Dus ik wil een nieuwe kopen, maar met Scorpio om de hoek heb ik wat schrik dat als ik nu een One S koop ik binnenkort weer geen nieuwe spellen meer ga hebben. Ik weet dat de Scorpio wel de One games zal spelen, maar gaat het ook andersom zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
Volgens mij zei Richard van Eurogamer in zijn video dat hij de demo in person zag en percentage varieerde tussen 55% en 80%, afhankelijk van aantal auto's op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Als je hebt gelezen en gekeken zag je dat er meer aangepakt is dan het aantal Terraflops. Zo is DX12 voor een deel hardwarematig geimplementeerd wat ook voor een enorme snelheidswinst kan gaan zorgen. Misschien een niet goed voorbeeld maar vergelijk dat met Bitcoin miners. Die op een GPU zijn langzamer dan die voor een FPGA terwijl die laatste que power veel langzamer zijn.

Ook is er meer geheugen beschikbaar, is de bandbreedte sneller, is de hdd sneller etc etc. Het is overall een enorme verbetering ten opzichte van alles. En dankzij alle customizing in de hardware kunnen we nu echt weer spreken over een console ipv een "PC onder de TV".
arbitter schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:51:
Dus ik wil een nieuwe kopen, maar met Scorpio om de hoek heb ik wat schrik dat als ik nu een One S koop ik binnenkort weer geen nieuwe spellen meer ga hebben. Ik weet dat de Scorpio wel de One games zal spelen, maar gaat het ook andersom zijn?
Phil heeft gezegt dat alle scorpion spellen ook op de X1 te spelen moeten zijn. Ik geloof nooit dat dit voor altijd zo zal zijn maar voor de komende 1 a 2 jaar zal dit zeker zo zijn. Daarna komen vanzelf de Scorpio only spellen. Dat kan haast niet anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Yaz op 07-04-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

arbitter schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:51:
Dit is hier allicht al wel enkele malen gevraagd geweest, maar ik heb momenteel een 360 en zou misschien toch wel eens een upgrade wagen. De 360 had ik destijds gekocht toen de One net uit was, omdat het dan niet zoveel geld was. Op zich geen slechte beslissing, alleen was het al snel dat er niet echt veel nieuwe titels op de 360 uitkwamen. En dan was er is een titel zoals GTA5, maar echt lekker speelt dat ook niet door het aantal framedrops etc.

Van 360 naar One is een leuke upgrade, heb er zelf totaal geen spijt van gehad! Je zou eventueel kunnen kijken naar een tweedehandse, de originele Xbox One in goede staat moet je voor een euro of 200 inclusief wat spellen via V&A wel kunnen scoren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar

HDMI is zover ik weet op alles backwards compatible, je hoeft geen nieuwe tv te hebben om het signaal te ontvangen. Echter als je optimaal van 4k wil genieten dan wel.

2de heb ik geen antwoord op voor je, bestond er niet zoiets als Kodi op de XB1? Geloof dat die wel netwerk shares heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

justifire schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:55:
Goed nieuws !
Rolt momenteel een update uit waarna de Xbox One ook Dolby Atmos en DTS:X ondersteund.
https://www.gamespot.com/...-new-update/1100-6449224/
Blijkbaar alleen voor blu-ray's? Zit nog steeds te wachten op het moment dat Plex niet meer hoeft te transcoderen naar mijn One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Gisteren helaas niet zoveel mee kunnen krijgen van de technische onthulling van de Scorpio maar als ik het zo lees ziet het er allemaal goed uit O+

Mijn persoonlijke wenslijst:
Dark Souls serie meer meer framepjes. (1 en 3 dan)
Meer mod support zodat Dark Souls 1 met HD textures pack gespeeld kan worden.
Zelfde minimalistische vormgeving als de Xbox One S
Ziggo app

We gaan het meemaken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbitter
  • Laatst online: 25-07 08:10
Yaz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:
Phil heeft gezegt dat alle scorpion spellen ook op de X1 te spelen moeten zijn. Ik geloof nooit dat dit voor altijd zo zal zijn maar voor de komende 1 a 2 jaar zal dit zeker zo zijn. Daarna komen vanzelf de Scorpio only spellen. Dat kan haast niet anders.
Ah da's wel goed nieuws! Al is het alleen de eerste jaren, verlengt de levensduur van de One dan toch! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Sorry?! Waar heb je dat gelezen?! (als in, goed nieuws. Liefst nog voor aanstaande zondag pls!!)

[ Voor 17% gewijzigd door Yaz op 07-04-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Yaz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:20:
[...]

Sorry?! Waar heb je dat gelezen?!
Nergens. Dat is een wens die hij heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
JSchut schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:21:
[...]

Nergens. Dat is een wens die hij heeft ;)
Darn. Ik zat even te stuiteren...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
Yaz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:20:
[...]

Sorry?! Waar heb je dat gelezen?! (als in, goed nieuws. Liefst nog voor aanstaande zondag pls!!)
wes- schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:06:

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[..]
Ziggo app

We gaan het meemaken 8)
Vreemd dat ie er niet allang is, staat immers in de Win10 store als UWP app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Tomba schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:33:
[...]

Snap ik ook niet. Volgens mij kan je grof besparen op TV kastjes als je dit wel doet. Maak je het voor vele klanten veel handiger om TV te kijken (de kamer van een kind bijvoorbeeld) en doe eens gek, maak een deal met Microsoft dat je een X1 kan krijgen ipv een decoder. Dit alles natuurlijk wel als je niet wilt opnemen (maar waarop zou dat niet kunnen!?! Doe eens gek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tomba schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:33:
[...]

Even met een korte omweg.... Gisteren wilde vrouw lief wat terug kijken via Ziggo. Via de CI module moest er 99 cent afgetikt worden voor dat programma. Via de Ziggo app op Windows 10 was het gratis.

Kan je op een windows 10 laptop de ziggo app starten en dan connecten naar je X1 zodat het daar te zien is of werkt dat niet zo ? Heb me eigenlijk nooit verdiept in het streamen naar de X1. Als de X1 aanstaat, en ik klik op de Connect knop in W10, dan zie ik de X1 er wel tussen staan om naar toe te connecten.

Mooiste zou gewoon een native Ziggo app zijn op de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Yaz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:44:
[...]

Snap ik ook niet. Volgens mij kan je grof besparen op TV kastjes als je dit wel doet. Maak je het voor vele klanten veel handiger om TV te kijken (de kamer van een kind bijvoorbeeld) en doe eens gek, maak een deal met Microsoft dat je een X1 kan krijgen ipv een decoder. Dit alles natuurlijk wel als je niet wilt opnemen (maar waarop zou dat niet kunnen!?! Doe eens gek).
Persoonlijk kijk ik eigenlijk alleen maar via Ziggo Go app. Sterker nog; zou willen dat ik alleen daar een abo op kon nemen :P (tegen lagere prijs dan analoog abo natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

Winkiller

De Mopperpot

Ik vindt het geweldig,

Op momoment dat specs tegen een ecosysteem gebruikt kunnen worden doet men dit vol overgave (console hardware matig), nu specs duidelijk voordelen laten zien, keuze vrijheid van ontwikkelaars wordt dit ook weer tegen een ecosysteem gebruikt......

Het komt een beetje flauw over, MS laat met de Scorpio zien dat ze de ontwikkelaar de keuze geven, er zijn meerdere technische manieren om 4K te halen. De manier waarop doet er niet zo toe, als het ding het maar doet op een zo'n goed mogelijke manier. Welke keuze de ontwikkelaar kiest, ach dat zal mij een rotzorg zijn....

Zoals ik al schreef, ik vindt het geweldig......

Nee, ik vind het fantastisch....

Ik lees dat sommigen zich in alle bochten moeten wringen om maar niet uit te hoeven spreken dat de Scorpio versie van de Xbox de snelste console is. Dat hij (de Scorpio dus) zeer vermoedelijk, op basis van de technische inkijk welke DF heeft gehad ook het mooiste pracht en praal op het scherm gaat toveren. Ontzettend vermakelijk om te lezen, aan de andere kant. Jonge jonge, hoe kan iemand zich laten kennen. Begrijp me goed, ik veroordeel niemand! Het zal mij een worst wezen.....

Als ik een spec-nerd was geweest had ik wel een opperdetopteraflop hyperhi-end volledig afgewerkt met endohedral fullerenes desktop PC.......

Maar, jullie voelen hem al, "Dit wil ik helemaal niet", ik wil niet met drivers, softwareversies, hardware onderdelen, plintladders, elvenhaar en kryptoniet stoeien....

Ik wil gewoon als ik zin heb de knop van mijn Xbox een knal geven zodat ik een xbox logo op mijn tv zie verschijnen....

Het "computerprutsen" heb ik wel gehad, ik wil heerlijk dom ouwe hoeren in een chatparty, het ding moet direct werken als ik hem aanzet. Zo kan ik nog veel meer voordelen noemen. Mijn bank zit bijvoorbeeld veel beter dan mijn bureaustoel. Op de salontafel kan ik ook veel meer bier kwijt dan op het kantoor bureau op zolder waar mijn PC staat. En dan heb ik het nog niet eens over het gemak van woonkamer-keuken i.p.v. kantoorzolder-keuken om nieuw bier te halen!

Nee.... Echt computers zijn prima dingen, je moet er alleen niet op gamen! Geeft alleen maar ongemak.

Ik snap de kritieken op het samenvoegen van ecosystemen niet... U koopt een Xbox spel, terwijl deze ook op de PC kan worden gespeeld, concurrentie in eigenhuis, bla bla bla, ik zie de meest mooie verhalen voorbij komen waarom het slecht zou zijn..... Maar nee, het is mooi dat MS je de keuze geeft, maar verder, ik koop toch een spel voor mijn Xbox! die hele PC kan om te gamen van mij de hik krijgen en spontaan ontbranden.

Maar goed mensen, zullen we nu niet meer om de brei heen praten, een aantal van jullie vind de Xbox niets en gaat hem ook nooit iets vinden... Gelul over de prijs, PC game mogelijkheid voor MS exclusive's, checker boarding, maagzweren en of dynamische resoluties.... Boeien!!!!

Feit is en blijft dat vandaag duidelijk is geworden en bekend is gemaakt door een gerenommeerde website dat de project Scorpio sneller is dan alles wat nu op de markt is. Fijn zo'n PS4 Pro, maar feitelijk is hij nu al achterhaald gezien de technieken die MS gaat toepassen in Project Scorpio.

Zo... Ik kom helemaal tot rust, volkomen ontspannen.....

Fijne avond..... (nog even :9 :P )

Enne... Neem elkaar nou niet te serieus, tis maar een gameconsole.....
Heb je niets beters te doen ? >:) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Wel goed van microsoft btw dat ze heel goed geluisterd hebben naar wat mensen te klagen hadden over de ps pro.
Downsampling voor ons 1080p peasants is voor elk spel door systeem zelf geforceerd.
Dat is iets wat ik echt alleen maar kan prijzen.
Sony fucked up big time in dat aspect door devs te laten kiezen. En teveel games bieden geen downsampling... Kansloos.
Dit soort door systeem geregelde functies moedig ik graag aan.
En als ik het goed heb kan hij nu ook 360 en oude one spellen renderen in 4k. En downsampled dit dan weer naar 1080p. Wat dus oude 360 spellen ook stukken beter maakt.
Owh en geforceerd 16x af.
Dit soort shit zou gewoon altijd geforceerd moeten worden. En dat dacht MS ook. Smart thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06

Superkiwi

Hoi doei

JSchut schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:30:
De Forza en Forza Horizon serie is voor mij wel 1 van de beter exclusives op de Xbox. Het zou voor mij echter niet de reden zijn om een Xbox te kopen. Er is maar 1 exclusive in de wereld waarvoor ik een console zou kopen. Bloodborne 2.
Forza Horizon 3 was voor mij vorig jaar dé reden om naast de PS4 een XOne S te kopen, ik wilde die game gewoon spelen. Op de PS4 is er namelijk geen enkele racegame die te vergelijken is met Horizon.
Ben al lange tijd fan van Gran Turismo (en racegames in het algemeen) maar keek altijd al met een schuin oog naar zowel Forza als Horizon. Nu staat de One alweer een tijdje stof te happen omdat er voor mij verder niks interessants bijzit (heb zelfs de 3 maanden Gold code nog), maar ik heb nog geen moment spijt van de aankoop gehad; Horizon 3 was de aanschaf meer dan waard (wordt af en toe nog wel eens aangeslingerd) en Horizon 4 wordt sowieso een instabuy ;)
Forza heb ik over getwijfeld, maar omdat mijn T500 RS niet compatible is met Xbox laat ik die (helaas) schieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-04-2017 12:57 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Laatst online: 14:05
Ik vraag mij eigenlijk af wanneer er nou een UWP Kodi app komt voor de XB1.. Ik heb een tijdje geleden de RaspberryPi3 weg gedaan maar ik begin Kodi nu wel een beetje te missen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plex. Als ik me niet vergis kan de One HEVC native afspelen. Was een update einde 2016 of begin 2017 dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

BlazeMuis schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:27:
Ik vraag mij eigenlijk af wanneer er nou een UWP Kodi app komt voor de XB1.. Ik heb een tijdje geleden de RaspberryPi3 weg gedaan maar ik begin Kodi nu wel een beetje te missen eigenlijk..
Kodi UWP komt er, ze weten alleen niet wanneer het af zal zijn, maar het zit nog steeds in de pijpleiding.

https://www.neowin.net/ne...-to-the-xbox-as-a-uwp-app

Had later nog ergens op het kodi forum gelezen dat ze er mee bezig zijn alleen kan de post niet meer terug vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door MaakmeGek op 07-04-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:05:
[...]

Persoonlijk kijk ik eigenlijk alleen maar via Ziggo Go app. Sterker nog; zou willen dat ik alleen daar een abo op kon nemen :P (tegen lagere prijs dan analoog abo natuurlijk)
Je kunt alleen internet nemen? Daar krijg je toegang tot die Ziggo Go app bij. Of heb je alleen TV van Ziggo en je internet elders?
Beetje off topic, maar voor het geval het niet bekend was... Alleen internet is sinds vorig jaar ergens ineens mogelijk. Het scheelt niet heel veel, maar toch interessant voor mensen (zoals ik) die nauwelijks TV zenders kijken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Finraziel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:44:
[...]

Je kunt alleen internet nemen? Daar krijg je toegang tot die Ziggo Go app bij. Of heb je alleen TV van Ziggo en je internet elders?
Beetje off topic, maar voor het geval het niet bekend was... Alleen internet is sinds vorig jaar ergens ineens mogelijk. Het scheelt niet heel veel, maar toch interessant voor mensen (zoals ik) die nauwelijks TV zenders kijken.
Ah dat wist ik niet, maar ik heb momenteel 100/100 Glasvezel met vast IP dus Ziggo internet is voor mij totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

dvdkiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:22:
[...]

Forza Horizon 3 was voor mij vorig jaar dé reden om naast de PS4 een XOne S te kopen, ik wilde die game gewoon spelen. Op de PS4 is er namelijk geen enkele racegame die te vergelijken is met Horizon.
Ben al lange tijd fan van Gran Turismo (en racegames in het algemeen) maar keek altijd al met een schuin oog naar zowel Forza als Horizon. Nu staat de One alweer een tijdje stof te happen omdat er voor mij verder niks interessants bijzit (heb zelfs de 3 maanden Gold code nog), maar ik heb nog geen moment spijt van de aankoop gehad; Horizon 3 was de aanschaf meer dan waard (wordt af en toe nog wel eens aangeslingerd) en Horizon 4 wordt sowieso een instabuy ;)
Forza heb ik over getwijfeld, maar omdat mijn T500 RS niet compatible is met Xbox laat ik die (helaas) schieten.
Horizon 4 wordt waarschijnlijk mijn eerste game die ik direct digitaal koop inclusief alles wat erbij kan :P
Heb Horizon 3 verkocht. Maar die koop ik digitaal weer een keer terug in de aanbieding :)

Forza Horizon wil ik gewoon kunnen opstarten zonder disc wissel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Heb je Horizon 2 al? Die vond ik om de een of andere reden zelf een stuk leuker dan Horizon 3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
Tomba schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:59:
[...]

Heb je Horizon 2 al? Die vond ik om de een of andere reden zelf een stuk leuker dan Horizon 3 :)
En zelfs die was een heel stuk minder in vergelijking met Deel 1. Daar had je teminste nog een soort van strijd en competitie. Nu gaat het alleen maar om exposure voor het festival en maakt het eigenlijk, verhaaltechnisch, niet uit of je wint of niet. Het haalde voor mij de drive er enorm uit. Waar doe ik het eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren helaas niet zoveel mee kunnen krijgen van de technische onthulling van de Scorpio maar als ik het zo lees ziet het er allemaal goed uit O+

Dark Souls serie meer meer framepjes. (1 en 3 dan)
Meer mod support zodat Dark Souls 1 met HD textures pack gespeeld kan worden.
Zelfde minimalistische vormgeving als de Xbox One S
Ziggo app

We gaan het meemaken 8)
The holy grail ! :9~ _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Forza Horizon 2 en 1 staan nog wel op mijn lijstje. 1 heb ik toen wel op de 360 gespeeld. Maar die speel ik met alle liefde nogmaals ;)

Forza Horizon 2 wacht ik even op een digitale aanbieding. Die was laatst fysiek wel 15 euro bij YGZ geloof ik. Maar ook die heb ik liever digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik zag overigens Recore voor een tientje in de budget bak bij de Mediamarkt.
Daar kun je hem eigenlijk niet voor laten liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

sparow schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:14:
Ik zag overigens Recore voor een tientje in de budget bak bij de Mediamarkt.
Daar kun je hem eigenlijk niet voor laten liggen...
Trap er niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de demo anders best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Heb zitten twijfelen dit te bespreken maar dacht het is ontopic.
Hoe zit het nu echt serieus met the power of the cloud ?
Is dit nu officieel van de baan, krijgen we dat alsnog te zien in crackdown 3 ?
Of is crackdown 3 nu zo te bespelen alleen op scorpio en worden de mensen die beloofd werden dat dit allemaal op xbox one speelbaar was nu eigenlijk genaaid ?
Vind het wel heel apart dat ik daar gewoon niks meer van hoor, ook in dit soort forums niks.
Terwijl destijds mensen hebben lopen schreeuwen dat dit toekomst was en dat er 4x een x1 qua power in the cloud zat, en dat de concurrentie hiermee ingehaald zou wordem.

Ergens kan het zijn dat ze het nog wel in gaan zetten misschien als de concurentie met nieuwe spullen op de markt komt, dat ze simpel zeggen owh ja kunnen nu van alles offloaden naar ''the cloud'' en hiermee is ineens zoveel meer kracht beschikbaar etc.
Maar het is wel angstvallig stil eromheen nu..

[ Voor 2% gewijzigd door v8power67 op 07-04-2017 15:02 . Reden: laatste zin ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

v8power67 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:01:
Of is crackdown 3 nu zo te bespelen alleen op scorpio en worden de mensen die beloofd werden dat dit allemaal op xbox one speelbaar was nu eigenlijk genaaid ?
Vind het wel heel apart dat ik daar gewoon niks meer van hoor, ook in dit soort forums niks.
Terwijl destijds mensen hebben lopen schreeuwen dat dit toekomst was en dat er 4x een x1 qua power in the cloud zat, en dat de concurrentie hiermee ingehaald zou wordem.

Ergens kan het zijn dat ze het nog wel in gaan zetten misschien als de concurentie met nieuwe spullen op de markt komt, dat ze simpel zeggen owh ja kunnen nu van alles offloaden naar ''the cloud'' en hiermee is ineens zoveel meer kracht beschikbaar etc.
Ik heb er ook niet veel meer over gehoord, maar dat komt denk ik door de Scorpio spec onthulling en de E3 die er zo aan komt. Wanneer ik kijk op de site van Crackdown staat het icoontje van cloudgine er gewoon bij. Ik ga er dan vanuit dat het er nog in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MaakmeGek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:12:
[...]

Ik heb er ook niet veel meer over gehoord, maar dat komt denk ik door de Scorpio spec onthulling en de E3 die er zo aan komt. Wanneer ik kijk op de site van Crackdown staat het icoontje van cloudgine er gewoon bij. Ik ga er dan vanuit dat het er nog in zit.
Okee naja hoop het, want kan me voorstellen dat veel xbox gebruikers er nog op zitten te wachten.
En bedenk eens de scorpio met the cloud... Als ze dat echt goed werkend krijgen dan heb je echt serieuze power!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

BM

Moderator Spielerij
CD3 gaat dat gebruiken in multiplayer. In SP is het niet beschikbaar. Volgens mij vorig jaar tijdens e3 verteld.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

v8power67 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:14:
[...]

Okee naja hoop het, want kan me voorstellen dat veel xbox gebruikers er nog op zitten te wachten.
En bedenk eens de scorpio met the cloud... Als ze dat echt goed werkend krijgen dan heb je echt serieuze power!!
Sowieso denk ik dat cloud based computing wel de toekomst is, ik vraag me alleen af hoe ver ze er mee zijn en hoe het nou precies werkt en dan voornamelijk in games. Hebben ze in de game het zo geprogrammeerd dat je simpele destructions krijgt wanneer je geen internet connectie hebt en wanneer je die wel hebt je dus uitgebreide destructions?
BM schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:20:
CD3 gaat dat gebruiken in multiplayer. In SP is het niet beschikbaar. Volgens mij vorig jaar tijdens e3 verteld.
Ahh kijk in multiplayer dus dan uitgebreide destruction en single player simpel voorgeprogrammeerd.

Update:

En hier nog wat meer info. http://www.dualshockers.c...ssive-destructible-world/

Een recente demo op een local pc met cloudgine tech, 30fps wanneer azure servers meerekenen en 10fps op de local pc wat een redelijk high end pc is met GTX 980 TI, goede proc en genoeg geheugen. Het is best impressive want het wordt dus een paar frames van te voren al berekend en dat in verschillende scenario's.

[ Voor 37% gewijzigd door MaakmeGek op 07-04-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee betekent dus dat crackdown 3 de eerste echte implementatie wordt.
Kan me voorstellen dat je inderdaad niet tevroeg ermee wil gaan komen en dat het bugged is enz.
Zoiets kost denk heel veel testen enz.
Naja we gaan zien zou leuk zijn binnenkort wat meer erover te lezen want is ergens natuurlijk wel dikke tech en de toekomst dus altijd leuk het begin te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louw Post schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:01:
[...]

https://www.gamespot.com/...-new-update/1100-6449224/
Blijkbaar alleen voor blu-ray's? Zit nog steeds te wachten op het moment dat Plex niet meer hoeft te transcoderen naar mijn One S.
handig dat plaatje, dan snap ik wat er bedoeld wordt, ze sturen het dus zo door, zoals ik het bij video & sound op atmos klik zou verwachten dat het zou gaan werken

daarnaast lijkt plex gewoon niet onderhouden te worden op de x1, zelfs 4k hevc mkvs pakt ie niet

heb de goede hoop dat het op de scorpio straks wel allemaal kan

[ Voor 3% gewijzigd door quorumz op 07-04-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
MRE-Inc schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:54:
[...]
Kan je op een windows 10 laptop de ziggo app starten en dan connecten naar je X1 zodat het daar te zien is of werkt dat niet zo ? Heb me eigenlijk nooit verdiept in het streamen naar de X1. Als de X1 aanstaat, en ik klik op de Connect knop in W10, dan zie ik de X1 er wel tussen staan om naar toe te connecten.

Mooiste zou gewoon een native Ziggo app zijn op de X1.
De ziggo app zelf kan niet streamen, de ziggo app op android ondersteund wel chromecast. Er is wel een miracast app op xbox die je ooit kon downloaden maar die werkt bij nu niet meer. Maar wat gebeurd er dan als je connect met je xbox?

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 17:57
Had ergens gelezen dat Crackdown ergens rond de Scorpio uit zou moeten komen om zo naast Forza 7 nog een grote naam te hebben voor de Scorpio.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17

nFo

v8power67 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:01:

Titanfall 1 draaide op Microsoft's Azure Cloud servers.
Titanfall 2; op Azure, Google and Amazon clouds, dus lijkt mij niet heel lastig te implementeren voor Crackdown.
Op de E3 krijgen we vast wel meer te zien.
http://www.pcgamer.com/ti...s-and-bare-metal-servers/
https://www.engadget.com/...vers-google-amazon-azure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

nFo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:17:
[...]

Titanfall 1 draaide op Microsoft's Azure Cloud servers.
Titanfall 2; op Azure, Google and Amazon clouds, dus lijkt mij niet heel lastig te implementeren voor Crackdown.
Op de E3 krijgen we vast wel meer te zien.
http://www.pcgamer.com/ti...s-and-bare-metal-servers/
https://www.engadget.com/...vers-google-amazon-azure/
Maar ik bedoel meer de beloftes van 4x een x1 qua kracht in de cloud. Dus offloaden van taken als destructie van gebouwen in crackdown 3.
Gewoon puur gebruiken als game server is niet echt bijzonder. Doet elke 1st party game neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:33:
[...]

Maar ik bedoel meer de beloftes van 4x een x1 qua kracht in de cloud. Dus offloaden van taken als destructie van gebouwen in crackdown 3.
Gewoon puur gebruiken als game server is niet echt bijzonder. Doet elke 1st party game neem ik aan.
Ben je nu niet een beetje naar de bekende weg aan het vragen?
Crackdown 3 zal de eerste zijn, zoals aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Bullet NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:38:
[...]

Ben je nu niet een beetje naar de bekende weg aan het vragen?
Crackdown 3 zal de eerste zijn, zoals aangekondigd.
Ik reageer alleen op hem. Had eerder al vastgesteld dat idd crackdown 3 de eerste echte cloud game wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
MaakmeGek schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:21:
[...]

Sowieso denk ik dat cloud based computing wel de toekomst is, ik vraag me alleen af hoe ver ze er mee zijn en hoe het nou precies werkt en dan voornamelijk in games. Hebben ze in de game het zo geprogrammeerd dat je simpele destructions krijgt wanneer je geen internet connectie hebt en wanneer je die wel hebt je dus uitgebreide destructions?

[...]

Ahh kijk in multiplayer dus dan uitgebreide destruction en single player simpel voorgeprogrammeerd.

Update:

En hier nog wat meer info. http://www.dualshockers.c...ssive-destructible-world/

Een recente demo op een local pc met cloudgine tech, 30fps wanneer azure servers meerekenen en 10fps op de local pc wat een redelijk high end pc is met GTX 980 TI, goede proc en genoeg geheugen. Het is best impressive want het wordt dus een paar frames van te voren al berekend en dat in verschillende scenario's.
Probleem van zoiets als cloud computing lijkt me toch wel dat je peperdure servers klaar moet hebben staan, zeiden ze bij de aankondiging van crackdown niet als er een gebouw instort tot wel 7 xbox one's op de achtergrond in de cloud draaien om het te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023

Je denkt verkeerd, forza 6 draait al 1080@60 op de xbox one, de scorpio is 4,5 keer zo krachtig, dus dan is native 4k makkelijk haalbaar en hou je nog kracht over.

De pro is 3,2 keer zo krachtig als de xbox one, dus dan moet 1800p haalbaar zijn op de ps4 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het wel grappig hoe er weer oude bekenden opduiken in dit topic. :)
Zodra de scorpio uit is, komt die naast mijn tv te staan. Nu is het even afwachten tot de E3.

Nu even klaar met Snake Pass. Ik wacht heel even tot er een patch komt voor de achievements. Want ik weet zeker dat ik alle levels heb uitgespeeld zonder respawn, maar hij unlocked niet.

Daarnaast Bedlam uitgespeeld. Wat is dat een kutspel zeg... Ongelooflijk. Het concept was wel grappig, maar de gameplay is zwaar klote. Echter de completionist in me wilde toch 100% krijgen... dus heb me een beetje teveel gefrustreerd.

Echter naast Bedlam toch wel een pareltje gevonden. Kona! Echt heel erg tof tot nu toe! Niet echt een idee waar ik het mee moet vergelijken. Denk een beetje aan firewatch, maar dan anders. Jaren 70 sfeer in een winters oord met een groot mysterie! Aanrader.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik hoop iig dat de Scorpio:

- Geen power brick heeft
- HDMI CEC ondersteunt (kom op zeg!)
- Air mouse / remote achtige aansturen e.g. LG Magic Remote heeft
- Bluetooth headset ondersteuning heeft + de mogelijkheid om volume over de speakers automatisch te laten muten als je overschakelt naar een bluetooth headset of de headset via de controller
- Stil is
- Betrouwbare hardware heeft

[ Voor 8% gewijzigd door AmonTobin op 07-04-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
AmonTobin schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:16:
Ik hoop iig dat de Scorpio:

- Geen power brick heeft
- HDMI CEC ondersteunt (kom op zeg!)
- Air mouse / remote achtige aansturen e.g. LG Magic Remote heeft
- Bluetooth headset ondersteuning heeft + de mogelijkheid om volume over de speakers automatisch te laten muten als je overschakelt naar een bluetooth headset of de headset via de controller
- Stil is
- Betrouwbare hardware heeft
De voeding is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
justifire schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:18:
Hier word de donkere ziel in mij weer blij van :)
[video]
Ziet er leuk uit, maar niemand vecht terug en wat is het verhaal?

Gisteren bitstream passthrough aangezet op m'n X1, maar als ik een blu-ray met DTS-HD MA afspeel zegt de app dat mijn receiver het niet support. Terwijl mijn receiver, een Yamaha RX-V467, dat wel ondersteunt.

Iemand enig idee?

[ Voor 30% gewijzigd door Ramon op 07-04-2017 19:47 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Tomba schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:59:
[...]

Forza Horizon 3 is de enige game die ik op de One heb; deel 2 gaat er waarschijnlijk ook niet komen ;)
Maar thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Das mooi iig. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ori and the Blind Forest is wel erg de moeite waard. Als je de andere exclusives van Xbox tof zou vinden had je natuurlijk al eerder een One. Ori is wel echt een pareltje. (Metroidvania met mooie graphics en uitgekiende gameplay. Plus het is best moeilijk om 100% te halen.) Misschien wel wat voor je 2e aankoop.

____

Snake Pass wordt wel iets pittiger als je verder komt. Ben 1 miljoen keer doodgegaan bij Level 11. Collectibles pakken wordt niet moeilijker maar ze vinden wel. En fuck roterende paaltjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
justifire schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:52:
Zijn er hier trouwens meer tweakers die in de Sea of Thieves alpha zitten ?
Met deze IP kan Microsoft wel eens een exclusive in handen hebben die net even dat zetje geeft om voor native 4K op de Scorpio te kiezen.
Heb me wel ingeschreven, maar helaas nooit een uitnoding voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:52:
Zijn er hier trouwens meer tweakers die in de Sea of Thieves alpha zitten ?
Met deze IP kan Microsoft wel eens een exclusive in handen hebben die net even dat zetje geeft om voor native 4K op de Scorpio te kiezen.
Heb heb gespeeld maar vond er werkelijk weinig aan. Denk ook echt niet dat het de kickass game gaat zijn waar iedereen op hoopt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:47:
[...]
Ori and the Blind Forest is wel erg de moeite waard. Als je de andere exclusives van Xbox tof zou vinden had je natuurlijk al eerder een One. Ori is wel echt een pareltje. (Metroidvania met mooie graphics en uitgekiende gameplay. Plus het is best moeilijk om 100% te halen.) Misschien wel wat voor je 2e aankoop.
Ik dank je zeer voor de tip, maar zoals ik al zei: de One staat hier nu enkel en alleen voor Horizon.
Als ik elke game moet spelen waarvan men zegt "die game moet je écht spelen, die is zeker de moeite waard!" dan blijf ik bezig ;) (is op de PS4 net zo hoor, daar speel ik ook niet zo heel veel verschillende games)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Iemand anders sinds de laatste (niet die atmos update) problemen met USB storage die er ERG lang over doet om herkend te worden?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:47:
[...]

____

Snake Pass wordt wel iets pittiger als je verder komt. Ben 1 miljoen keer doodgegaan bij Level 11. Collectibles pakken wordt niet moeilijker maar ze vinden wel. En fuck roterende paaltjes. :)
Hahaha roterende paaltjes zijn lief! Wacht maar tot levels 13, 14 en 15 ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Ik wil Ori ook nog graag. Die komt ook op mijn toekomstige one (of pc mits ik em wat extra videokaart muscle kan geven).

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 75 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.