Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:11:
[...]

Caster is pussy mode, als je zo wil spelen moet je lekker CoD gaan doen :+

NG+ ren je zo doorheen, meestal ben je al verder geleveld dan dat de moeilijkheid opgeschaald wordt.

Behalve dan de optionele baas in de laatste dlc van DS3, die schaalt wel flink mee }:|
NG+4, lvl200 full havel....run 100+ zucht......
Ik heb deel 2 nog niet gespeeld, maar als het is zoals deel 1 dan vind ik het zwaar overtrokken hoe velen afgeven op casters. Sommige gevechten zijn makkelijker als caster maar zeker niet alle. Ik heb deel 1 in eerste instantie gespeeld met de zweihander en met dat wapen waren veel vijanden juist weer makkelijker dan met magie.

En iedereen mag het natuurlijk sowieso spelen hoe ze het zelf willen. Ik snap dat jij het als grapje bedoelt maar velen op internet zijn echt zwaar veroordelend als je het heilige dark souls niet op hun manier speelt...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35

JSchut

.....

Finraziel schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:44:
[...]

Ik heb deel 2 nog niet gespeeld, maar als het is zoals deel 1 dan vind ik het zwaar overtrokken hoe velen afgeven op casters. Sommige gevechten zijn makkelijker als caster maar zeker niet alle. Ik heb deel 1 in eerste instantie gespeeld met de zweihander en met dat wapen waren veel vijanden juist weer makkelijker dan met magie.

En iedereen mag het natuurlijk sowieso spelen hoe ze het zelf willen. Ik snap dat jij het als grapje bedoelt maar velen op internet zijn echt zwaar veroordelend als je het heilige dark souls niet op hun manier speelt...
Net even wat filmpjes gekeken en caster lijkt iig op veel boss fights wel easy mode te zijn. Helemaal als je summons gebruikt. Zelf gebruik ik nooit summons omdat het de uitdaging weghaald. Dus weet niet hoe veel makkelijker het voor melee is als je summons gebruikt.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:29:
[...]

Net even wat filmpjes gekeken en caster lijkt iig op veel boss fights wel easy mode te zijn. Helemaal als je summons gebruikt. Zelf gebruik ik nooit summons omdat het de uitdaging weghaald. Dus weet niet hoe veel makkelijker het voor melee is als je summons gebruikt.
Summons? Volgens mij zaten die nog niet in ds1, dat klinkt wel een stuk makkelijker ja als die voor je kunnen tanken. In ds1 was het probleem dat om voldoende magie te hebben om er serieus op te vertrouwen je vrij fragiel moest zijn en dus afstand moest bewaren wat niet bij alle gevechten goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:44:
[...]

Joh laat je niet gek maken, gewoon lekker spelen zoals jij het het leukst vind, daar is het een spel voor toch ?
Kom ook genoeg mensen tegen die het heerlijk vinden om uren op een bergje te liggen met een sniper om vervolgens op te scheppen over hun k/d ratio in Battlefield.
Of die continue vuurballen spammen in fighters.
Of die je in Forza vlak voor de finish van de baan rammen (he kogeltje :> )
Heb een schurfthekel aan die lui maar als ze dat leuk vinden prima, aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:41:
[...]

Joh laat je niet gek maken, gewoon lekker spelen zoals jij het het leukst vind, daar is het een spel voor toch ?
Kom ook genoeg mensen tegen die het heerlijk vinden om uren op een bergje te liggen met een sniper om vervolgens op te scheppen over hun k/d ratio in Battlefield.
Of die continue vuurballen spammen in fighters.
Of die je in Forza vlak voor de finish van de baan rammen (he kogeltje :> )
Heb een schurfthekel aan die lui maar als ze dat leuk vinden prima, aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen :+
Oh zeker :) het boeit mij ook niet zo wat willekeurige mensen op internet van mij denken, vooral als het gaat om hoe ik een spelletje speel :+
Ik moest vooral denken aan een let's play die ik een tijdje gevolgd heb van een blinde playthrough van ds1 waar mensen in de comments zaten te zeuren dat het wel jammer was dat ze magie gebruikte... Terwijl het juist cool was hoe goed ze het op pikte nadat het eigenlijk een geintje van dr vriendje was om dr dark souls te laten spelen en het resultaat op internet te zetten (Kay plays dark souls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ik heb nog steeds last van het probleem dat controllers de verbinding kort verliezen zodat de game weer op pauze schiet, heel erg vervelend :(

Ik heb 2 verschillende soorten controllers en beide hebben er last van, type 1537 en 1697 (das met een jack plug)

Ik heb een "normale" xbox one.

Is dit al te fixxen?

Alle firmware's zijn volledig bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op donderdag 6 april 2017 @ 06:41:
Ik heb nog steeds last van het probleem dat controllers de verbinding kort verliezen zodat de game weer op pauze schiet, heel erg vervelend :(

Ik heb 2 verschillende soorten controllers en beide hebben er last van, type 1537 en 1697 (das met een jack plug)

Ik heb een "normale" xbox one.

Is dit al te fixxen?

Alle firmware's zijn volledig bijgewerkt
Heb je al eens gekeken of het helpt je console te verplaatsen? Ik had het het ergst toen de console te dicht bij andere apparaten stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Finraziel schreef op donderdag 6 april 2017 @ 07:17:
[...]

Heb je al eens gekeken of het helpt je console te verplaatsen? Ik had het het ergst toen de console te dicht bij andere apparaten stond.
hmm, versterker staat onder een TV ontvanger en naast een versterker. WIFI is gewoon uit van de versterker.

Ik zal eens kijken of ik m kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Grote dag vandaag, hopelijk mag digital foundry alle specs tonen plus forza 7 gameplay. En niet vage termen gaat gebruiken als een custom 8 core cpu als het een jaguar is. Ben beel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ben ook erg benieuwd naar de content die vanmiddag naar buiten komt! :)
Don't let us down Phil!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

ducolwd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:13:
Sinds een aantal dagen wil het aanmelden op xbox live niet goed.
Alleen na het opnieuw booten van de router lukt het aanmelden. Voor zover ik weet zijn er geen aanpassingen geweest.

Ik kan ook niet ontdekken of het een xbox of router probleempje is. Iemand ervaring? ideeën?
Kijk even of (vooral als je een Experiabox hebt) je IPV6 uit hebt staan in je router. daar heb ik echt zoveel gek*t mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:19:
Grote dag vandaag, hopelijk mag digital foundry alle specs tonen plus forza 7 gameplay. En niet vage termen gaat gebruiken als een custom 8 core cpu als het een jaguar is. Ben beel benieuwd.
Zoals ik het bericht van DF lees, grote kans dat het vaag blijft, misschien wat demo-specs (framerate, resolutie etc), maar geen echte indepth specs.

En natuurlijk de stortvloed van anti-fanboys op de frontpage als T.net het in het nieuws zet :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Finraziel schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:27:
[...]

Summons? Volgens mij zaten die nog niet in ds1, dat klinkt wel een stuk makkelijker ja als die voor je kunnen tanken. In ds1 was het probleem dat om voldoende magie te hebben om er serieus op te vertrouwen je vrij fragiel moest zijn en dus afstand moest bewaren wat niet bij alle gevechten goed mogelijk is.
In DS1 kon je ook NPC's/Players summonen hoor.

Ik heb tijdens mijn 1e playthrough alleen solair gebruikt voor de gargoyles, omdat ik er echt niks van bakte. Uiteindelijk de game zonder verder summons uitgespeeld en zelf veel als summon gespeeld bij O&S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
SinergyX schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:29:
[...]

Zoals ik het bericht van DF lees, grote kans dat het vaag blijft, misschien wat demo-specs (framerate, resolutie etc), maar geen echte indepth specs.

En natuurlijk de stortvloed van anti-fanboys op de frontpage als T.net het in het nieuws zet :P
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2017-04-0613_29_54-touesgi.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ereaser schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:55:
[...]

In DS1 kon je ook NPC's/Players summonen hoor.

Ik heb tijdens mijn 1e playthrough alleen solair gebruikt voor de gargoyles, omdat ik er echt niks van bakte. Uiteindelijk de game zonder verder summons uitgespeeld en zelf veel als summon gespeeld bij O&S :)
Oh dat, ik dacht aan echte spells om minions te summonen of zo :P
Is al even geleden dat ik het gespeeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Nieuwevolger schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:19:
Grote dag vandaag, hopelijk mag digital foundry alle specs tonen plus forza 7 gameplay.
Hoop het eerlijk gezegd niet, ben nog niet eens over de helft met Forza 6 :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46

TheVMaster

Moderator WOS
En daar gaan we...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Standaard filmpje, niet heel veel in mijn ogen. Ja, ding is snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y1ebKx7JO3hEAeIIseGJhKuc/full.png

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Custom jaguar cpu. As expected. Jammer.
Verwacht dus geen scorpio 60fps vs ps4 pro 30 fps in multi platform.
Verder alles zoals verwacht zon beetje. Geen suprises.
Dus eigenlijk een xbox one pro.
Nu maar hopen op een dikke e3 voor ms.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Forza in 4k60 with no sweat.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8u0qKzUMAEJkgH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:19
Welp, tijd voor een 4k tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:22:
Custom jaguar cpu. As expected. Jammer.
Verwacht dus geen scorpio 60fps vs ps4 pro 30 fps in multi platform.
Verder alles zoals verwacht zon beetje. Geen suprises.
Dus eigenlijk een xbox one pro.
Nu maar hopen op een dikke e3 voor ms.
Na, het feit dat ze praktisch heel dx12 in hardware hebben gezet kan een enorm verschil maken. En misschien niet ps4=30 -> xbox=60 maar wel een stuk stabilier. Iets wat ik veel belangrijker vind.

quote:
"We essentially moved Direct3D 12," says Goossen. "We built that into the command processor of the GPU and what that means is that, for all the high frequency API invocations that the games do, they'll all natively implemented in the logic of the command processor - and what this means is that our communication from the game to the GPU is super-efficient."
Processing draw calls - effectively telling the graphics hardware what to draw - is one of the most important tasks the CPU carries out. It can suck up a lot of processor resources, a pipeline that traditionally takes thousands - perhaps hundreds of thousands - of CPU instructions. With Scorpio's hardware offload, any draw call can be executed with just 11 instructions, and just nine for a state change.
"It's a massive win for us and for the developers who've adopted D3D12 on Xbox, they've told us they've been able to cut their CPU rendering overhead by half, which is pretty amazing because now the driver portion of that is such a tiny fraction," adds Goossen.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@v8power67 Het is dus geen custom Jaguar als ik het artikel zo lees, en het is niet echt te vergelijken met de PS4->PS4 Pro. Alleen al de GPU is compleet anders, en niet gewoon wat sneller en meer geheugen.

Daarbij heb je veel meer geheugen, en een veel hogere bandbreedte.

In tegenstelling tot de PS4 ga je hier straks in elk geval niet hoeven te kiezen tussen 4k of betere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
En laten we niet vergeten, wel een 4K UHD bluray drive.

Alleen de prijs is volgens mij nog een factor.

[ Voor 31% gewijzigd door LOTG op 06-04-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Klinkt allemaal wel erg nice ja zover ik er verstand van heb :+ Klinkt in ieder geval dat die weer beter en sneller wordt dan de PS4 Pro. Maarja voor mij is nog altijd het belangrijkste de games. Ik had een tijd geleden een Xbox One gekocht, omdat ik toch weer een Xbox miste (heb nog steeds een Xbox 360 en daar heb ik echt al jaren een toptijd mee gehad), maar de games vielen voor mij toch tegen en daardoor heb ik hem toch weer verkocht. Ik heb gewoon niks meer met Gears of War, Forza en Halo. Ik mis gewoon titels zoals een Uncharted, The Last of Us of een Horizon Zero Dawn op de Xbox One. De Playstation 4 is wat dat betreft deze generatie toch echt wel de veel betere qua exclusives :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De specs zijn niet gek veel anders dan verwacht, geen ryzen maar dat was wel te verwachten. Benieuwd of Microsoft het 400 dollar prijs punt kan halen. Het is nu vooral aan de ontwikkelaars om de kracht van de Scorpio maximaal te gebruiken. En wat uiteindelijk het verschil wordt tussen de ps4 pro en verschillende pc settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Had heel graag die forza demo gezien. Draaiend op scorpio hardware.
Nu moet je ze maar geloven dat het zo is.
En ja direct x12 op hardware level met 50% cpu besparing en dan een iets hogere clock is mooi.
Maar lees net dat digital foundry wel van een 499 prijs uitgaat.
The form factor of the console will pleasantly surprise you. As for cost, Microsoft told us absolutely nothing - but looking at what's in it, it ain't going to be cheap. Our guess, and it is just a guess, is $499, the same launch price as the original Xbox One
Is een gok van ze maar damn...
Mag niet negatief hier doen want dan ben ik gelijk fanboy enz. Maar dat is wel een dealbreaker als dit waar is voor mij en vrees heel veel mensen.
Ja het is een mooie specsheet(al had ik meer verwacht aan cpu zijde) maar 499 euro waard...
Dat wordt een zware klus voor ms om dat te verkopen.
Misschien wat vertrouwen halen uit feit dat e3 nu niet meer om scorpio specs zal gaan maar alleen games. Dus dat we misschien wat meer exclusives kunnen gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 18:39
Ik meen ergens een interview gelezen/gezien te hebben waarbij phil spencer aangeeft dat de scorpio voor de liefhebber is en dat deze daarom ook meer zal gaan kosten. Meer power -> Hogere prijs. Een beetje vergelijkbaar met een instap game pc of een extreme game pc. Met dat in gedachte valt de 499 in mijn ogen nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Dat laatste inderdaad, de focus kan volledig op de games tijdens de E3. En dat vind ik ergens wel prettig ook :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Ben eigenlijk vrij verrast dat ze dit alles in een Xbox One S kast hebben kunnen stoppen. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:43:
Had heel graag die forza demo gezien. Draaiend op scorpio hardware.
Nu moet je ze maar geloven dat het zo is.
En ja direct x12 op hardware level met 50% cpu besparing en dan een iets hogere clock is mooi.
Maar lees net dat digital foundry wel van een 499 prijs uitgaat.

[...]

Is een gok van ze maar damn...
Mag niet negatief hier doen want dan ben ik gelijk fanboy enz. Maar dat is wel een dealbreaker als dit waar is voor mij en vrees heel veel mensen.
Ja het is een mooie specsheet(al had ik meer verwacht aan cpu zijde) maar 499 euro waard...
Dat wordt een zware klus voor ms om dat te verkopen.
Misschien wat vertrouwen halen uit feit dat e3 nu niet meer om scorpio specs zal gaan maar alleen games. Dus dat we misschien wat meer exclusives kunnen gaan verwachten.
Wat had je dan meer verwacht aan de CPU zeide? Een Ryzen direct erin? De CPU is behoorlijk sneller dan die van de Xbox One, en puur op kloks 10% sneller dan die van de PS4 Pro.

En die Forza demo krijg je op de E3, anders geven ze meteen alles weg hier. En ik zie ook niet in waarom Digital Foundry daarover zou liegen, dat kost hun alleen maar geloofwaardigheid.

En ja, mensen waaren bereid om 400 euro te betalen voor een PS4 Pro, dus ik zou het niet raar vinden als MS daar boven gaat zitten met zijn betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In vergelijking naar Forza Apex, gaven ze deze vergelijking qua hardware
From what I've seen so far, there is some evidence that Scorpio's true 4K performance could pose a challenge to the likes of Nvidia's GTX 1070 and AMD's Fury X-class hardware. I've seen Microsoft's new console running a Forza Motorsport 6-level experience locked to 4K60 on the equivalent to PC's ultra settings - cranking up the quality presets to obscene levels was one of the first things developer Turn 10 did when confronted with the sheer amount of headroom it had left after a straight Xbox One port. Out of interest, we tested Forza 6 Apex with similar settings at 4K on GTX 1060, 1070 and 1080. Frames were dropped on GTX 1060 (and a lot of them when wet weather conditions kicked in), while GTX 1070 held firm with only the most intense wet weather conditions causing performance dips. Only GTX 1080 held completely solid in all test cases. It's only one data point, and the extent to which the code is comparable at all is debatable, but it certainly doesn't harm Scorpio's credentials: Forza 6 Apex received plenty of praise for the quality of its PC port.
499 voor zo'n console? Instant buy.als dat ding zich kan meten met een 1070, zo'n ding gaat al 450 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 06-04-2017 15:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Silversin schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:49:
Ben eigenlijk vrij verrast dat ze dit alles in een Xbox One S kast hebben kunnen stoppen. =P
Dat staat ook nergens
The final form factor - the 'ID' as Microsoft calls it - will be revealed at E3, where we suspect you will be pleasantly surprised.
Er staat alleen dat er bijna de zelfde UHD drive in zit als de One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Silversin schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:49:
Maar als ik het design zo bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/2017/articles/1/8/9/3/4/4/7/digitalfoundry-2017-project-scorpio-revealed-the-full-story-149128751236.png

Ben ik wel een beetje bang dat het een stofzuiger wordt, het design lijkt een beetje op dat van de 360 mijn inziens. Die had dan wel 2 jet stream hyper power blowers aan de achterkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Microsoft noemt het een console voor de gamer die het beste wilt hebben, vindt het alleen wel een grote handicap dat al microsoft z'n exclusives naar de pc komen. Dit betekend dat hun eigen games niet eens het best draaien op hun eigen hardware en hier door is de scorpio geboren met een handicap. Nu is red dead redemption 2 een 10x z'n belangrijke game dan microsoft z'n eigen exclusives.

Het idee van dat microsoft z'n exclusives naar windows zouden komen was er al voor dat er aan project scorpio gedacht werd, maar ik denk dat ze zich daarmee wel in de voeten hebben geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
SinergyX schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:53:
In vergelijking naar Forza Apex, gaven ze deze vergelijking qua hardware

[...]

499 voor zo'n console? Instant buy.als dat ding zich kan meten met een 1070, zo'n ding gaat al 450 euro.
Meten met een 1070 maar op een andere manier. Scorpio is fully customized, customized CPU, customized GPU, DX12 draaiend als hardware (wtf!). Dit is een console gebouwd voor 1 doel en dat is 4k60. Waar een 1070 voornamelijk zelf bezig is om 4k te pushen, heeft MS een heel console daarvoor gebouwd.

Vind het wel bewonderenswaardig. Dit is een pure gaming machine, niets meer, niets minder.

[ Voor 7% gewijzigd door Silversin op 06-04-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Hoop wel dat men op E3 niet voornamelijk focused op de Scorpio maar ook paar killer exclusives uit de hoed weten te trekken. Tot nu toe vind ik het exclusive aanbod voor 2017 erg dramatisch.

Hopelijk ook wat nieuw IP.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Ik denk dat deze console nog wel eens duurder dan 499 kan worden.
Het is en blijft en MS en die zorgen bij mij redelijk vaak voor een: 'WTF doen jullie nou weer?'

Ik denk dat als ze deze unit scherp prijzen dat ze de PSpro echt als een verkracht schaap in de berm kunnen laten achterblijven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Een hoge prijs is helemaal niet z'n heel groot probleem, scorpio is juist voor de mensen die meer premium willen. De hebben de normale xbox one s als instap model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Vet ding. Nu nog de games.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

LOTG schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:52:
[...]

Wat had je dan meer verwacht aan de CPU zeide? Een Ryzen direct erin? De CPU is behoorlijk sneller dan die van de Xbox One, en puur op kloks 10% sneller dan die van de PS4 Pro.

En die Forza demo krijg je op de E3, anders geven ze meteen alles weg hier. En ik zie ook niet in waarom Digital Foundry daarover zou liegen, dat kost hun alleen maar geloofwaardigheid.

En ja, mensen waaren bereid om 400 euro te betalen voor een PS4 Pro, dus ik zou het niet raar vinden als MS daar boven gaat zitten met zijn betere specs.
Ja ik weet niet wat ze hadden kunnen doen maar misschien andere amd cores excavator geloof ik is 15% sneller dan jaguar.
Had gewoon iets meer gehoopt. Dus echt eindelijk 60fps console gaming. Wat voor mij dus een reden zou zijn hem te nemen over mijn huidige ps4 pro.

En een forza 6 demo laten zien verpest niks want forza 7 komt dit jaar...

En je kan er nu vanuit gaan dat de pro in prijs omlaag gaat als scorpio launched.
Als die dan voor 350 of zelfs 299 bv kan verkopen tijdens feestdagen... Oef dan wordt het een flink kluif een 499 prijs te verkopen.
Want ja betere hardware maar 150 a 200 euro betere hardware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nexhil schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:01:
Het is en blijft en MS en die zorgen bij mij redelijk vaak voor een: 'WTF doen jullie nou weer?'

Ik denk dat als ze deze unit scherp prijzen dat ze de PSpro echt als een verkracht schaap in de berm kunnen laten achterblijven >:)
Een verkracht schaap? Serieus? _/-\o_ _/-\o_ :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nexhil schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:01:

Ik kan je nu al zeggen, dit gaat de omgekeerde discussie worden als straks de metingen van 4k gaan komen. PS4Pro draait in vele gevallen 1440 checker, Scorpio zou dit native kunnen doen, maar precies zoals de discussie toen rond de 900p en 1080p was (je ziet het amper), zal dat antwoord andersom komen.

Ergens blijft dat jammer, het hunnie/ons volk, het 'wij hebben exclusive A', 'maar wij hebben feature B', ik ben gewoon blij dat er weer een console is die even niveau PC kan bijbenen, dat door x86 er meer games van PC naar console komen (be it PS4 of XBO).

Ik ben al helemaal happy dat ik nu op PC mee kan spelen met console spelers, einde verhaal van het of/of/of, maar eindelijk een en/en/en.
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:06:
En een forza 6 demo laten zien verpest niks want forza 7 komt dit jaar...

En je kan er nu vanuit gaan dat de pro in prijs omlaag gaat als scorpio launched.
Als die dan voor 350 of zelfs 299 bv kan verkopen tijdens feestdagen... Oef dan wordt het een flink kluif een 499 prijs te verkopen.
Want ja betere hardware maar 150 a 200 euro betere hardware ?
En dat is precies het doel van MS, de XBOS is het 'klootjesvolk' console, iedereen zo'n ding. Voor de 'diehard' gamers die dát stukje meer willen, is er de Scorpio.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 06-04-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Als ik goed begreep was de gpu polaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
SinergyX schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:06:
[...]

Ik kan je nu al zeggen, dit gaat de omgekeerde discussie worden als straks de metingen van 4k gaan komen. PS4Pro draait in vele gevallen 1440 checker, Scorpio zou dit native kunnen doen, maar precies zoals de discussie toen rond de 900p en 1080p was (je ziet het amper), zal dat antwoord andersom komen.
Welnee, dat gaat gewoon genegeerd worden. De lijn is gezet en voor de komende 4/5 jaar zal iedere sony jongen gewoon zeggen dat checkerboard een prima manier is voor 4k (wat ook niks mis mee is). En dat 900p/1080p ook gewoon een verschil is van niks.. Waar maak je je druk om, 180 lijnen verschil? Pffft. Dat is niet eens zichtbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
LOTG schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:56:
[...]

Dat staat ook nergens

[...]

Er staat alleen dat er bijna de zelfde UHD drive in zit als de One S.
ah je hebt gelijk. En zelfde ports arrangement als de One S. Verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Scorpio gaat iets sneller dan de PS4 Pro worden aan de specs te zien.

Ik wacht wel tot de Scorpio rond de 299 zit qua aankoopsprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Wat wel echt een voordeel is is dat je met de Project Scorpio ook nog steeds je Xbox 360 en Xbox One games kan spelen via de Backwards Compatible optie. Zo heb je toch eigenlijk 3 generaties (als je de Scorpio als een nieuwe generatie ziet) van games die je kan spelen op 1 console.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 23:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:13:

Hmm 4K native 60fps en dan op pc ultra settings nog niet maxed zijn op een demo van Forza 6 dat in 2 dagen geport is. Dat is echt niet 'iets sneller' dan een 4K checkerboard PS4 Pro. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35

JSchut

.....

Als hij echt "maar" 499 kost dan pre-order ik hem waarschijnlijk wel. Krijg ik er thuis ook wel redelijk makkelijk doorheen :)
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:13:

Lol en natuurlijk. Heb je uberhaupt serieus gekeken/gelezen?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaakmeGek schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:15:
Hmm 4K native 60fps en dan op pc ultra settings nog niet maxed zijn op een demo van Forza 6 dat in 2 dagen geport is. Dat is echt niet 'iets sneller' dan een 4K checkerboard PS4 Pro. :X
Die demo's draaien op een PC en niet op een Scorpio.

Dat soort kunsten deden ze altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@v8power67 Ik zie nog steeds niet in waarom het niet zo zou zijn. Sowieso snap ik de CPU focus niet, want mijn PC heeft een ondertussen antieke CPU die tijdens het gamen voor iets meer dan de helft belast word. Mijn veel nieuwere GPUs (in SLI) daar en tegen lopen zwaar te zweten.

Daarom vind ik de GPU verbeteringen veel interessanter. Zeker gezien die behoorlijk veel sneller is dan de PS4 pro.

Ik denk dat ze zeker 60fps kunnen halen daar mee waar de PS4 Pro dat niet haalt. 6 TFlops vs 4.2 TFlops vind ik geen magere performance winst. Plus veel meerbandbreedte voor het geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 23:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:17:
[...]

Die demo's draaien op een PC en niet op een Scorpio.

Dat soort kunsten deden ze altijd al.
I've seen Microsoft's new console running a Forza Motorsport 6-level experience locked to 4K60 on the equivalent to PC's ultra settings - cranking up the quality presets to obscene levels was one of the first things developer Turn 10 did when confronted with the sheer amount of headroom it had left after a straight Xbox One port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ben benieuwd hoeveel kracht scorpio overhoud als een game native 4k loopt tegenover 4k checkerboard op de ps4 pro. Aangezien er dan 2x zoveel pixels worden gerenderd en de scorpio niet 2x zo krachtig is terug gaan zien hoe de andere settings in de game zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ben wel benieuwd of er straks ook Scorpio-only games gaan komen. Of dat iedereen braaf een xbox one versie bakt die op de scorpio weer net iets beter is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L1nt schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:29:
Ben wel benieuwd of er straks ook Scorpio-only games gaan komen. Of dat iedereen braaf een xbox one versie bakt die op de scorpio weer net iets beter is.
Dat is in de basis, net als de PS4/PS4pro, een vereiste naar de developers. Natuurlijk kan er in de toekomst een omslagpunt komen (zoals VR games, die met grote zekerheid Scorpio only worden), of wanneer de volgende (nog krachtigere) console in de familie wordt toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

LOTG schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:17:
@v8power67 Ik zie nog steeds niet in waarom het niet zo zou zijn. Sowieso snap ik de CPU focus niet, want mijn PC heeft een ondertussen antieke CPU die tijdens het gamen voor iets meer dan de helft belast word. Mijn veel nieuwere GPUs (in SLI) daar en tegen lopen zwaar te zweten.

Daarom vind ik de GPU verbeteringen veel interessanter. Zeker gezien die behoorlijk veel sneller is dan de PS4 pro.

Ik denk dat ze zeker 60fps kunnen halen daar mee waar de PS4 Pro dat niet haalt. 6 TFlops vs 4.2 TFlops vind ik geen magere performance winst. Plus veel meerbandbreedte voor het geheugen.
Cpu bepaalt grotendeels de 30 of 60fps. Weet nie welke cpu je hebt maar ik heb een antieke xeon 6 core 12 threads cpu maar deze vermorzelt een scorpio cpu als het op pure cpu power aankomt. En ik kan al vaak 60fps niet halen in moderne games.

Het verschil tussen pro en scorpio is zelfde als destijds ps4 en x1. 40 % en daar zag je ook niet 30 vs 60 fps of wel?

We weten nu nog te weinig hoe het zal gaan draaien. Dat forza 6 60fps haalt is logisch want haalde het al op x1. Had liever bv gears of war 4 gezien dan. Een 30fps titel.
L1nt schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:29:
Ia al bekend x1 zal gewoon ondersteund blijven.
Er komen geen exclusieve scorpio games.

Enigste wat ik wel apart vind is dat alle mensen die hier jaren lang de x1 verdedigd hebben als zijnde 900p is genoeg en draait om de games etc.
Die lopen nu hellemaal blij te doen met native 4k vs checkerboarding etc.
Maar dan wel altijd roepen fanboys dit en dat...

Ik zelf ben idd van mening dat checkerboarding 4k een logische manier is van scherpe games met headroom voor andere effecten.
Zoals iemand anders net ook al afvroeg, als je native 4k scorpio hebt en ps4 pro op 4k checkerboarding, zou in theorie de ps4 meer kracht overhouden voor eventuele andere effecten.
En nee ik zie het verschil niet van native 4k vs checkerboarding. Heb heel veel digital foundry videos bekeken en idd als je 400% inzoemt is het misschien iets scherper of zit er een artifact. Maar het is absoluut niet zoals 720p of 900p vs 1080p.
Dat kon je vrij snel zien.
Nvidia heeft zelfs gezegd dat checkerboarding wel eens een grote techniek in de toekomst kan gaan worden.
Dus ik vraag mij af wat slimmer is. Native 4k met minder effecten. Of checkerboarding en dus ruimte voor mooiere effecten erbij.
Ereaser schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:39:
[...]

Ik speel Gears of War gewoon op 60 fps hoor :)
Ja multiplayer. Niet singleplayer. Zit wel verschilletje in zeg maar ;)
Zou die nu 60fps no drops en native 4k draaien. Dan weet je cpu power genoeg.
Liefst een game als the witcher 3 want zeker open wereld games zijn erg cpu heavy.

[ Voor 31% gewijzigd door v8power67 op 06-04-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:32:
We weten nu nog te weinig hoe het zal gaan draaien. Dat forza 6 60fps haalt is logisch want haalde het al op x1. Had liever bv gears of war 4 gezien dan. Een 30fps titel.
Ik speel Gears of War 4 gewoon op 60 fps hoor :)

Ik vind het wel mooi dat er weer zo veel custom hardware in zit, heeft toch een stuk meer weg van een console ipv een middelmatige PC met standaard onderdelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ereaser op 06-04-2017 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:32:
[...]

Cpu bepaalt grotendeels de 30 of 60fps. Weet nie welke cpu je hebt maar ik heb een antieke xeon 6 core 12 threads cpu maar deze vermorzelt een scorpio cpu als het op pure cpu power aankomt. En ik kan al vaak 60fps niet halen in moderne games.

Het verschil tussen pro en scorpio is zelfde als destijds ps4 en x1. 40 % en daar zag je ook niet 30 vs 60 fps of wel?

[...]

Ia al bekend x1 zal gewoon ondersteund blijven.
Er komen geen exclusieve scorpio games.
Gewoon precies dit. Mensen verwachten nu wonderen van de Scorpio, maar vergeten dat het verschil tussen de Scorpio en Pro ongeveer even groot is als de X1 en PS4 maar andersom. Ook daar waren de miltiplatform verschillen niet gigantisch, zeker op grafisch en fps gebied.

PS4 vs Xbox One: 1080p vs 900p (of 900p vs dynamisch 900p)

Pro vs Scorpio: checkerboard 4K vs native 4K.

That's it. Multiplatform devs gaan de games gelijk houden op resolutie na, zoals ze al sinds de X360 en PS3 doen en ook het geval was met PS4 en X1. De exclusieve devs kunnen het verschil maken, maar dan mag Microsoft echt hun best doen met nieuwe IP's. En fps zal niks aan veranderen, is gewoon weer de Jaguar CPU, maar hoger geklokt en "customized" (net als de Pro ook verhoogd is).

Ik ben vooralsnog eerder benieuwd naar exclusieve games. Ik ga voor checkerboard vs native rendering niet een Scorpio erbij halen en de Pro niet gebruiken. Komt er een exclusieve game met het kwaliteit van een Rockstar, Naughty Dog of FromSoftware dan ben ik erg geïnteresseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 06-04-2017 16:53 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:18:
Ben benieuwd hoeveel kracht scorpio overhoud als een game native 4k loopt tegenover 4k checkerboard op de ps4 pro. Aangezien er dan 2x zoveel pixels worden gerenderd en de scorpio niet 2x zo krachtig is terug gaan zien hoe de andere settings in de game zijn.
Ook de scorpio kan checkerboard aan. En als de dev dat goed genoeg vind voor zijn game dan is er niets wat hem daarin zal tegenhouden. En dan kan hij de vrijgekomen kracht gebruiken voor andere dingen. Er zijn geen regels opgesteld in hoe ze de scorpio moeten gebruiken. Dat heeft Phil in eerdere statements al duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop wel dat ze patches voor bestaande spellen uit gaan brengen zodat de Scorpio lekker zijn games op 1080p 60fps af kan draaien.
Zoals het nu vermeld word blijft een 30fps hardcap gehandhaaft, ja hij zal er dan niet onder duiken itt de Xbox One maar zou wel zonde zijn als de Scorpio uit zijn neus staat te vreten door een hardcap gebaseerd op Xbox One specs.
Ben best wel jaloers op de PS4 Pro bezitters die sinds de laatste patch Dark Souls 3 op 1080p / 60fps kunnen spelen :9~

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Yaz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:52:
[...]

Ook de scorpio kan checkerboard aan. En als de dev dat goed genoeg vind voor zijn game dan is er niets wat hem daarin zal tegenhouden. En dan kan hij de vrijgekomen kracht gebruiken voor andere dingen. Er zijn geen regels opgesteld in hoe ze de scorpio moeten gebruiken. Dat heeft Phil in eerdere statements al duidelijk gemaakt.
Maar alle fans roepen nu native 4k or bust. Dus ja kan een dev ermee wegkomen. Ikzelf vind checkerboarding juist de beste optie. Scherp beeld en genoeg power over voor extras.
Tenzij je een 100inch 4k tv hebt en er behoorlijk op zit. Maar dat is een a der verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

justifire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:59:
[...]

_O-
Net zo als een Ferrari replica met een Ford motor erin.
Dan heb je en de looks en geld over om een biertje te halen, maar prestaties....
Heb jij wel eens native 4k vs checkerboarding naast mekaar gezien zelfde game? Verschil is echt heel klein. Niet zoals 900p vs 1080p destijds.
Zoals ik zeg nvidia ziet het als een techniek voor de toekomst. Het is gewoon een hele slimme techniek om mooie scherpe beelden te brengen tegen ong 50% van de kracht.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd alle xbox fanboys zijn nu ineens in de power is alles en native 4k is beter... Terwijl met de x1 verdedigde de mindere kracht als niet nodig enz...

Zie horizon zero dawn. Checkerboarding 4k maar damn wat een pracht van een game. Dat is nou slim recourses gebruiken. Game had ook 4k native kunnen zijn maar dan had een hoop effecten wat het zo mooi maakt niet gekund.
Dat geld ook voor scorpio dalijk. Kan best zijn dat als ze echt native 4k pushen dat dezelfde game op de ps4 pro nog wel eens mooiere effecten enz kan bevatten.
8 megapixel is echt heel veel. En vergt echt veel gpu kracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Checkerboard is juist een effiecente manier waarbij je 50 procent van de pixels renderd, maar 80 procent beter resultaat krijgt. Scorpio kan waarschijnlijk ook geen native 4k@60fps aan en het stabiel draaien, dan is checkerboard een veel betere oplossing, blijft er eventueel ook nog kracht over voor hogere overige settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:05:
[...]

Heb jij wel eens native 4k vs checkerboarding naast mekaar gezien zelfde game? Verschil is echt heel klein. Niet zoals 900p vs 1080p destijds.
Zoals ik zeg nvidia ziet het als een techniek voor de toekomst. Het is gewoon een hele slimme techniek om mooie scherpe beelden te brengen tegen ong 50% van de kracht.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd alle xbox fanboys zijn nu ineens in de power is alles en native 4k is beter... Terwijl met de x1 verdedigde de mindere kracht als niet nodig enz...
Zie horizon zero dawn. Checkerboarding 4k maar damn wat een pracht van een game. Dat is nou slim recoureses gebruiken. Game had ook 4k native kunnen zijn maar dan had een hoop effecten wat het zo mooi maakt niet gekund.
Dat geld ook voor scorpio dalijk. Kan best zijn dat als ze echt native 4k pushen dat dezelfde game op de ps4 pro nog wel eens mooiere effecten enz kan bevatten.
Ik heb laatst nog het verschil zitten zoeken tussen twee nagenoeg identieke televisies in de Media Markt, ene 1080p andere 4K.
Moest er bijna met mijn neus op gaan zitten om enigszins verschil te zien.
Mij boeit het hele 4K geen ene moer, frames wil ik ! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Dit doet me denken aan 900p vs 1080p verhaal van een paar jaar geleden. Stop aub met fanboying. Een van mn favoriete games deze gen is Ori, geen flauw idee op welke resolutie die draait. Zelfde voor bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

justifire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:07:
[...]

Ik heb laatst nog het verschil zitten zoeken tussen twee nagenoeg identieke televisies in de Media Markt, ene 1080p andere 4K.
Tja daar ben ik het 100% met je eens. Ik zou liefst alle games 60fps zien. Dan maar bv 1080p resolutie.
Daarom zeg ik ook mocht blijken dat scorpio echt 60fps kan bieden in mutliplatform dan ben ik om.
Heb zelf een 1080p tv dus heel 4k is voor mij dmv downsampling een extratje.
Games als red dead redemption 2. Als die 60fps doet op scorpio dan ben ik over. Ps4 pro voor exclusives en scorpio voor multi en exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zouden ze niet gewoon een PC mode kunnen toevoegen? 1440@120/144hz? :D
TV niet nodig, pak wel gewoon mijn PC monitor :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 06-04-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:57:
Microsoft noemt het een console voor de gamer die het beste wilt hebben, vindt het alleen wel een grote handicap dat al microsoft z'n exclusives naar de pc komen. Dit betekend dat hun eigen games niet eens het best draaien op hun eigen hardware en hier door is de scorpio geboren met een handicap. Nu is red dead redemption 2 een 10x z'n belangrijke game dan microsoft z'n eigen exclusives.

Het idee van dat microsoft z'n exclusives naar windows zouden komen was er al voor dat er aan project scorpio gedacht werd, maar ik denk dat ze zich daarmee wel in de voeten hebben geschoten.
Nou, ik heb me er niet echt erg in verdiept, maar in het Forza Horizon 3 topic zie ik toch geregeld mensen klagen dat de game niet lekker een stabiele framerate wil geven op top hardware op de PC, terwijl het op de One S als een zonnetje draait. En dat geldt voor veel games, vaak heb je op de PC toch bv tearing en stuttering. Daar zijn wel oplossingen voor, maar het wordt allemaal een stuk ingewikkelder of duurder.
Ik zou zeggen dat de PC de mogelijkheid biedt om games het beste te draaien, maar dat dat zeker niet voor alle game PC's geldt. Een console biedt het voordeel van een vaststaand hardware platform waar door de dev als het goed is gezorgd wordt voor een stabiele ervaring (en ja helaas maakt niet elke dev dat waar, dat is ook zo).

Zelf zie ik ook het liefst overal 1080p 60fps (4k hoeft niet want ik heb een beamer en geen geld voor een peperdure 4k beamer), maar de ervaring van stabiel 30 fps op een console vind ik beter dan op een PC tussen de 60 en 40 fps zwabberen (in ieder geval bij een vaste 60 hz refreshrate, ik heb nog geen gsync/freesync in actie gezien).

De hele discussie welke console er nou beter is vind ik ook net zo nutteloos als dat die bij de PS4 en XBO al was, of de PS3 en 360 daarvoor. Het is in ieder geval fijn dat er ook voor de Xbox fans een superpowered versie van de console komt. Veel mensen redeneren om een of andere reden heel erg vanuit 'waarom zou je als PS4 speler een Scorpio kopen', maar er zijn ook een hoop Xbox gamers die juist liever niet een PS4 Pro kopen want daar draaien hun huidige games niet op, hebben ze hun huidige vrienden niet op, zijn ze geen achievementscore mee op aan het bouwen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 17:57
Belangrijkste vind ik dat FM7 straks de Scorpio helemaal uitknijpt zodat je een zonnebril op moet doen en zit te soppen op de bank vanwege de beelden. HDR en 4K laat maar komen!
En als de huidige games ook allemaal minstens full options 1080P worden dan wordt dat voor mij een 200% zekere pre-order.

Hopelijk zet MS ook in op AR en niet alleen VR (wordt misselijk daarvan).

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:29:
[...]

Zouden ze niet gewoon een PC mode kunnen toevoegen? 1440@120/144hz? :D
TV niet nodig, pak wel gewoon mijn PC monitor :P
Zou hier ook met liefde de Scorpio aan mijn 2560x1600 monitor hangen.
Lekker met je neus er op zoeken naar eventuele kartellijntjes :P
Nee, sinds ik van pc naar x360 ben overgestapt zou ik niet meer zo actief willen gamen, liever op een afstandje naar een groot scherm kijken.

Zou trouwens wel eens wat meer nieuws van Ashen willen horen nu Dark Souls ten einde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prima specs van Scorpio. Had niet anders verwacht.

Wel jammer dat ze geen nieuwe game toonden. Toch wat jammer dat het niet echt een tof evenement was of iets. Doet niet veel goeds vermoeden als ze hier niet eens een game voor willen teasen.

Verder vraag ik me af wat de X1 (normale dus) nu als bottleneck gaat worden voor de komende games.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:56:
Prima specs van Scorpio. Had niet anders verwacht.

Wel jammer dat ze geen nieuwe game toonden. Toch wat jammer dat het niet echt een tof evenement was of iets. Doet niet veel goeds vermoeden als ze hier niet eens een game voor willen teasen.

Verder vraag ik me af wat de X1 (normale dus) nu als bottleneck gaat worden voor de komende games.
Dit was vooraf bekend.
Console release pakken ze natuurlijk groots uit in hun eigen campagne.
Geruchten gaan dat ze dit nog voor de E3 doen, zodat ze tijdens de E3 de volledige aandacht op games kunnen richten.
Het internet staat nu vol met Scorpio, mensen hebben iets om over te speculeren en/of naar uit te kijken, de marketingafdeling heeft zijn werk goed gedaan >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Heerlijk, de pot met zuurtje is weer open gedraaid...

Je kan er van vinden wat je wil, maar de Scorpio blaast al het andere van tafel.
Dat zal voor sommigen even slikken zijn, ik bedoel... het downplayen is al weer begonnen..

Geef dan gewoon toe dat Microsoft het met Project Scoprio beter voor elkaar heeft dan al het anderen. Dat is namelijk een feit. Wil je de snelste hardware en waarschijnlijk mooiste games, dan zit je eind dit jaar het beste bij een console uit de MS stal.

Natuurlijk, je kan met minder genoeg nemen, wanneer het allerbeste te hoog voor je is, blijf dan gewoon op je current gen gameconsole zitten.... Echt, er zal geen Xboxer zijn die je over wil halen, durf alleen te erkennen. :D:D

Afijn, een aantal mensen moet van kleur hebben verschoten...... Maar mooi niet erkennen ;) :P. Nee, Het kan niet.... Immers = Xbox.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:29:

Je kan er van vinden wat je wil, maar de Scorpio blaast al het andere van tafel.
Dat zal voor sommigen even slikken zijn, ik bedoel... het downplayen is al weer begonnen..

Geef dan gewoon toe dat Microsoft het met Project Scoprio beter voor elkaar heeft dan al het anderen. Dat is namelijk een feit. Wil je de snelste hardware en waarschijnlijk mooiste games, dan zit je eind dit jaar het beste bij een console uit de MS stal.

Natuurlijk, je kan met minder genoeg nemen, wanneer het allerbeste te hoog voor je is, blijf dan gewoon op je current gen gameconsole zitten.... Echt, er zal geen Xboxer zijn die je over wil halen, durf alleen te erkennen. :D:D

Afijn, een aantal mensen moet van kleur hebben verschoten...... Maar mooi niet erkennen ;) :P. Nee, Het kan niet.... Immers = Xbox.
😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 15:34

Winkiller

De Mopperpot

_O- :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

lang leve goed demo beeld materiaal in winkels...(en wellicht te klein beeldscherm diagonaal)

ik kan je een kwijlbakje geven als je op mijn formaat tv een 4k film ziet .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hardwarematig absoluut. Maar hoe zit het met de software, lees: games? Het is alleen maar mooi dat huidige XB1 bezitters nu net als PS4 bezitters voor de keuze staan: upgraden of niet. Evenwel ben ik hierdoor niet geneigd over te stappen. Het waren de games (Uncharted, Horizon met name) die mij ertoe deden besluiten om voor de PS4 pro te gaan. Ik geef niks om Forza, Gears, Halo dus ik pass bij de aanschaf van een XB1 of Scorpio / XB1 pro console.

Wel een goede boost voor 4K tv's sales de komst van deze midtime-upgrades. Want zeg nu zelf: als je straks een Scorpio in huis hebt kan die full hd led/plasma echt niet meer ;) Ik heb overigens hetzelfde gehad.. nu de pro net in huis staat is de LG OLED55B6 onderweg :9 Bedoel je wilt dan toch echt het onderste uit zo'n console trekken al boeit 4K mij helemaal niet. HDR is wat ik wil, liever 1080p 60fps locked met HDR enabled dan 4K 30fps locked met HDR enabled. Al geloof ik dat de Scorpio net als de PS4 Pro dit zal aanbieden die keuze tussen ga je voor fps of ga je voor resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Op zich komt project scorpio uit op een goeie periode kwa games als je uit gaat van begin november/eind oktober. Destiny, Fifa en shadow of wars zijn dan al wel een tijdje uit en daar profiteerd de ps4 pro dan nog van, maar games als starwars battlefront 2, nieuwe assasins creed en cod ww2 liggen heel dicht bij de scorpio launch en heb je goeie launch line up. Maar het is vooral Red dead redemption 2 die een verschil kan maken, want dat is een game die veel consoles kan verkopen. Komt die een maandje voor de launch van de scorpio uit dan kopen mensen wel de ps4 pro om hem in de beste kwaliteit te spelen. Komt die zo rond de launch van de scorpio heb je meteen de ultieme reden om de scorpio te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wat ik me afvraag is waarom Microsoft zo weinig Exclusives heeft. Alleen de obligate Forza, Halo en GoW en verder niets. Ik kijk dan toch beetje jaloers naar de line up bij Sony.

Neemt niet weg dat ik een Xbox One S besteld heb, mijn Limited Edition witte Xbox One mag dus een nieuw baasje gaan zoeken :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:30:
Maar het is vooral Red dead redemption 2 die een verschil kan maken, want dat is een game die veel consoles kan verkopen. Komt die een maandje voor de launch van de scorpio uit dan kopen mensen wel de ps4 pro om hem in de beste kwaliteit te spelen. Komt die zo rond de launch van de scorpio heb je meteen de ultieme reden om de scorpio te kopen.
Alleen jammer dat Sony en Rockstar partners zijn rondom Red Dead Redemption 2. Verwacht dus (tijdelijk) exclusieve content voor de PS4 versie en geen marketing rondom de Scorpio versie...

http://blog.us.playstatio...mes-announce-partnership/

Jammer dat Scalebound is geannuleerd. Dat had een hele toffe Scorpio launch game kunnen zijn, ook nog eens een exclusive AAA. Maarja, waarschijnlijk was het al helemaal niks, zal niet voor niets geannuleerd zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door ASNNetworks op 06-04-2017 21:59 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ASNNetworks schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:55:
[...]

Alleen jammer dat Sony en Rockstar partners zijn rondom Red Dead Redemption 2. Verwacht dus (tijdelijk) exclusieve content voor de PS4 versie en geen marketing rondom de Scorpio versie...

http://blog.us.playstatio...mes-announce-partnership/

Jammer dat Scalebound is geannuleerd. Dat had een hele toffe Scorpio launch game kunnen zijn, ook nog eens een exclusive AAA. Maarja, waarschijnlijk was het al helemaal niks, zal niet voor niets geannuleerd zijn.
Veel mensen die niet de game media bij houden laten zich er misschien door beïnvloeden, maar ook veel mensen doen dat ook niet. Het zou gewoon een goeie boost voor scorpio zijn, helemaal omdat het voor pc gamers een goeie reden is om een console te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:41:
Wat ik me afvraag is waarom Microsoft zo weinig Exclusives heeft. Alleen de obligate Forza, Halo en GoW en verder niets. Ik kijk dan toch beetje jaloers naar de line up bij Sony.

Neemt niet weg dat ik een Xbox One S besteld heb, mijn Limited Edition witte Xbox One mag dus een nieuw baasje gaan zoeken :)
Euh Killer Instinct ? Was voor mij al reden genoeg een One te halen.
Quantum Break, Recore.
En vergeet ook de kleine (indie-)titels niet zoals Ori, Below en Ashen.
Ben overigens benieuwd of ze een dealtje maken met Bethesda om Quake Champions naar de Scorpio te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

Het doet me weer denken aan mooie tijden! :> Eerst maar is zien wat de praktijk brengt.

Is Nederland dit keer wel belangrijk genoeg is qua release datum? Wat gaan ze doen met Kinect? Weer een "nieuwe" Forza :z ? Ben ook benieuwd qua controller wat er gaat gebeuren.

Een paar knappe exclusives (dus niet ook op PC) zou wel eens een boost qua verkopen kunnen zijn.

Al met al weer een intressante periode voor de gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
v8power67 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:05:
[...]

Zie horizon zero dawn. Checkerboarding 4k maar damn wat een pracht van een game. Dat is nou slim recourses gebruiken. Game had ook 4k native kunnen zijn maar dan had een hoop effecten wat het zo mooi maakt niet gekund.
Dat niet alleen. Horizon doet checkboard niet in 1440p, 1800p, maar zelfs 2160p, wat laat zien dat de PS4 Pro in staat is een game met zulke grafische kwaliteit bijna native 4K te kunnen renderen.

Ik denk dat mensen zich teveel blind staren op het woord "native". Gemiddelde persoon zal niet eens merken tijdens het gamen of het om native of checkerboarding gaat. Hell gok de meeste hier niet eens maar veel doen alsof het verschil is tussen VHS vs Blu Ray ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Recon24 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:32:
[...]

Dat niet alleen. Horizon doet checkboard niet in 1440p, 1800p, maar zelfs 2160p, wat laat zien dat de PS4 Pro in staat is een game met zulke grafische kwaliteit bijna native 4K te kunnen renderen.

Ik denk dat mensen zich teveel blind staren op het woord "native". Gemiddelde persoon zal niet eens merken tijdens het gamen of het om native of checkerboarding gaat. Hell gok de meeste hier niet eens, maar veel doen alsof het verschil is tussen VHS vs Blu Ray ofzo.
Zo jammer alleen als je zoontje weer met die schaakstukken over je dure 4K televisie loopt te krassen. Paardensprong papa ! Tik tik tik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

justifire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:26:
[...]

Euh Killer Instinct ? Was voor mij al reden genoeg een One te halen.
Quantum Break, Recore.
En vergeet ook de kleine (indie-)titels niet zoals Ori, Below en Ashen.
Ben overigens benieuwd of ze een dealtje maken met Bethesda om Quake Champions naar de Scorpio te brengen.
Quantum Break idd vergeten, stom. ReCore vond ik persoonlijk te repetitief voor woorden en Killer Instinct is ook niet echt een System Seller verwacht ik.(als in ik vind het echt helemaal niks)

Vermaak me nu wel met de gratis met Gold Ryse trouwens!

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 06-04-2017 22:41 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:41:
Grote probleem van MS is dat ze vrijwel alle studio's die ze hadden hebben omgebracht, verkocht of alleen flutgames laten maken. Rare is nog maar weinig van over (gezien de grootte van die studio en de panden blijf ik dat echt enorm raar vinden). Turn 10 doet leuk mee, maar dan heb je het op grote toppers wel gehad. De laatste Halo en Gears waren aardig maar niet geweldig en verder zit er gewoon niks van MS zelf bij wat nog bezig is. Exclusives halen ze nog wel bij 3rd party vandaan zoals Capcom, Remedy, etc maar dat begint volgens mij ook minder te worden.

Maar goed, zolang alle 3rd party titels gewoon voor de X1 uitkomen en Sony toch vooral SP games maakt, vind ik het allemaal best. Het is niet alsof mn library te klein is 8)7 :+

Gelukkig heb ik het geld voor een dikke PC, PS4 en Wii U (nog kijken of en wanneer een Switch er komt). Maar ook zonder grote first party titels blijf ik de X1 gewoon de beste ervaring bieden. Qua controller, online en OS. Wat overigens niet betekend dat ik niet liever wat meer exclusives zie. Maar gezien de huidige capaciteit en wat we al weten wat bepaalde studio's aan het doen zijn, verwacht ik eigenlijk weinig vuurwerk op de E3. Misschien wat gekochte exclusives, maar verder de voorspelbare items. Overigens denk ik dat Sony ook niet zo heel veel heeft staan wat ze nog niet aangekondigd hebben, maar zoals we weten laten die altijd wel wat zien wat over 2, 3 of soms 4 jaar uit komt.

Daarom had ik eigenlijk gehoopt dat MS gewoon een keer schijt had aan de E3 en gewoon vooraf een kicken evenement op touw zou zetten met de aankondiging van Scorpio en veel nieuwe titels. Zoals ze jaren terug wel een eigen evenement hadden. Maximale exposure en alles in eigen hand. Jammer dat ze zich zo vastklampen aan de E3. Laat die toch lekker voor 3rd party zijn en pak je eigen moment.

Maar eerst moet Phil Spencer eens heftig gaan investeren in nieuwe games en nieuwe studio's. Het blijft toch raar dat een gigant als MS niet inziet dat bij elke AAA game je de opbrengsten meerdere keren terug kunt verdienen (zeker als het iets is wat je de tijd geeft om te polijsten zoals Guerilla Games heeft kunnen doen). Want laten we wel wezen. Een AAA titel kost tegenwoordig iets van 100 miljoen, maar haalt (als je echt een dikke game hebt) zeker 400 tot 500 miljoen op (natuurlijk niet in 1 jaar, maar overall is dat toch echt dik). Ik snap werkelijk niet waarom MS niet de ballen heeft om eens de markt weer om te draaien. Het geld hebben ze, de kennis om dat te doen, het management en straks ook de console om het mee te doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

[...]

Ik denk dat mensen zich teveel blind staren op het woord "native". Gemiddelde persoon zal niet eens merken tijdens het gamen of het om native of checkerboarding gaat. Hell gok de meeste hier niet eens maar veel doen alsof het verschil is tussen VHS vs Blu Ray ofzo.
Technisch gezien rendert hij op 1920x2160 en gebruikt dan data van vorige frames om er een 3840x2160 frame van te maken(athans zo heb ik het een beetje begrepen) 1920x2160 is verre van native 4k.
1920x2160 is 4.1 megapixel. Waar 3840x2160 ruim 8.1 megapixels is.
Wat natuurlijk wel weer een knappe techniek is die met de helft van de pixels zo in de buurt kan komen van iets wat dubbel zoveel megapixel heeft en dus ook veel meer brute kracht kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Hoop dat Microsoft iets met de Fable IP gaat doen, we zullen zien op E3.
Martinspire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:56:
[...]

Grote probleem van MS is dat ze vrijwel alle studio's die ze hadden hebben omgebracht, verkocht of alleen flutgames laten maken.
MS heeft buiten Bungie en Rare na nooit echt een sterke 1st party gehad. Ze lieten liever 3rd party (independant) studio's hun IP's voor ze bouwen. Bioware met Mass Effect, Remedy met Alan Wake, studio achter Project Gotham racing etc.

Al die studio's zijn later overgenomen door grote publishers en die houden niet van termen zoals 'console exclusive'.

Heb me altijd verbaasd waarom MS Bioware en Obsidian niet heeft overgenomen. Volgens mij hebben ze daar nog steeds spijt van.

[ Voor 83% gewijzigd door Silversin op 06-04-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48

Bozznl

GT: The Bozzz88

[...]

Zoals reeds gemeld geen 1 developer wordt verplicht om te pushen voor 4k. Als men een vergelijkbare checkerboard oplossing wil gebruiken in ruil voor extra pracht en praal is dat toch prima. Als men alsnog voor native 4k wil gaan vanwege andere redenen ook prima elke developer voor zich zelf.

Dat een gemiddelde consument en/of fanboy het verschil tussen native 4k vs checkerboard een hele happening vind zal je wel blijven houden. Net als bij 720p vs 1080p destijds is dit een logisch vervolg/reactie (waar microsoft slim op inspeelt). Ookal is het verschil volgens jou wat minder. Uiteindelijk enjoyed iedereen op ze eigen console voor de voor hem belangrijkste redenen, als dat voor iemand juist dat verschil tussen checkerboard en native 4k is.. dat kan... laat het lekker, ookal weet je zelf beter (ongeacht of het wel of niet waar is).

OT: Dat wordt alvast sparen voor een nieuwe 4k tv voor eind van het jaar + scorpio. _/-\o_ Hype!

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@Martinspire z'n game studio oprichten is makkelijker gezecht dan gedaan. Voor dat je een groot zak geld bij een studio legt moet je wel vertrouwen hebben.

Microsoft heeft met de aankondiging van de xbox one te veel foute gemaakt terwijl ze juist er vol op moesten klappen. Maar ook hun game visie was helemaal verkeerd. Fable moest per se een f2p game worden (resultaat 50 miljoen verdamt), quantem break was een peperdure onderneming en afstammeling nog van televisie gebeuren van de xbox one, financieel geflopt. Scalebound had alles om de rpg te worden die xbox nodig had, maar dat ging ook niet goed. Microsoft heeft echt weer een nieuwe exclusive als gears en halo destijds waren en deze E3 moet het moment worden om die aantekondigen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Naja het is nog even tot e3. Plus scorpio is nu bekend dus hoeven ze geen show tijd van e3 aan te spenderen.
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ze het een en ander achter de hand hebben.
Ook ik ben de standaard drie ip's van ms wel beetje zat. Forza horizon 3 was voor mij echt de minst gespeelde van alle forzas. Op papier is de game fantastisch maar op een of andere manier vind ik het gewoon niks.
Gears is niks voor mij. Geprobeerd en nope. En ja halo, vond reach echt een goeie game. Heb de oudere halos gezien bij mijn broertje die echt giga bungie fan is.
De halos van 343 hebben we beide niet gespeeld. Genoeg van gezien en not interested.
Broertje is bungie gevolgt en speelt eigenlijk alleen maar destiny nu al ruim 3000 uur...

Dus ja het is qua 1st party wel echt magertjes.
Toch verwacht ik wel iets van ze, zon groot bedrijf met nu de juiste mensen aan de top(phil is echt 100x beter dan die dwaas voor hem) heeft wel iets achter de hand. Zeker als je een nieuwe console launched wil je niet afhankelijk zijn van 3rd party only.
Alleen ja de vraag is hoe balls out durven ze gaan.
Ik hoop echt full balls out want anders vrees ik dat er niet echt een toekomst is voor scorpio.
Maar nogmaals dat komt wel goed.
Ze zijn natuurlijk al even met scorpio bezig geweest dus in die tijd kan er meer dan genoeg geheim gehouden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vindt het geweldig,

Op momoment dat specs tegen een ecosysteem gebruikt kunnen worden doet men dit vol overgave (console hardware matig), nu specs duidelijk voordelen laten zien, keuze vrijheid van ontwikkelaars wordt dit ook weer tegen een ecosysteem gebruikt......

Het komt een beetje flauw over, MS laat met de Scorpio zien dat ze de ontwikkelaar de keuze geven, er zijn meerdere technische manieren om 4K te halen. De manier waarop doet er niet zo toe, als het ding het maar doet op een zo'n goed mogelijke manier. Welke keuze de ontwikkelaar kiest, ach dat zal mij een rotzorg zijn....

Zoals ik al schreef, ik vindt het geweldig......

Nee, ik vind het fantastisch....

Ik lees dat sommigen zich in alle bochten moeten wringen om maar niet uit te hoeven spreken dat de Scorpio versie van de Xbox de snelste console is. Dat hij (de Scorpio dus) zeer vermoedelijk, op basis van de technische inkijk welke DF heeft gehad ook het mooiste pracht en praal op het scherm gaat toveren. Ontzettend vermakelijk om te lezen, aan de andere kant. Jonge jonge, hoe kan iemand zich laten kennen. Begrijp me goed, ik veroordeel niemand! Het zal mij een worst wezen.....

Als ik een spec-nerd was geweest had ik wel een opperdetopteraflop hyperhi-end volledig afgewerkt met endohedral fullerenes desktop PC.......

Maar, jullie voelen hem al, "Dit wil ik helemaal niet", ik wil niet met drivers, softwareversies, hardware onderdelen, plintladders, elvenhaar en kryptoniet stoeien....

Ik wil gewoon als ik zin heb de knop van mijn Xbox een knal geven zodat ik een xbox logo op mijn tv zie verschijnen....

Het "computerprutsen" heb ik wel gehad, ik wil heerlijk dom ouwe hoeren in een chatparty, het ding moet direct werken als ik hem aanzet. Zo kan ik nog veel meer voordelen noemen. Mijn bank zit bijvoorbeeld veel beter dan mijn bureaustoel. Op de salontafel kan ik ook veel meer bier kwijt dan op het kantoor bureau op zolder waar mijn PC staat. En dan heb ik het nog niet eens over het gemak van woonkamer-keuken i.p.v. kantoorzolder-keuken om nieuw bier te halen!

Nee.... Echt computers zijn prima dingen, je moet er alleen niet op gamen! Geeft alleen maar ongemak.

Ik snap de kritieken op het samenvoegen van ecosystemen niet... U koopt een Xbox spel, terwijl deze ook op de PC kan worden gespeeld, concurrentie in eigenhuis, bla bla bla, ik zie de meest mooie verhalen voorbij komen waarom het slecht zou zijn..... Maar nee, het is mooi dat MS je de keuze geeft, maar verder, ik koop toch een spel voor mijn Xbox! die hele PC kan om te gamen van mij de hik krijgen en spontaan ontbranden.

Maar goed mensen, zullen we nu niet meer om de brei heen praten, een aantal van jullie vind de Xbox niets en gaat hem ook nooit iets vinden... Gelul over de prijs, PC game mogelijkheid voor MS exclusive's, checker boarding, maagzweren en of dynamische resoluties.... Boeien!!!!

Feit is en blijft dat vandaag duidelijk is geworden en bekend is gemaakt door een gerenommeerde website dat de project Scorpio sneller is dan alles wat nu op de markt is. Fijn zo'n PS4 Pro, maar feitelijk is hij nu al achterhaald gezien de technieken die MS gaat toepassen in Project Scorpio.

Zo... Ik kom helemaal tot rust, volkomen ontspannen.....

Kan ik al ergens mij pre-order kwijt?

Fijne avond..... (nog even :9 :P )

Enne... Neem elkaar nou niet te serieus, tis maar een gameconsole.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 74 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.