Wat snap je precies niet? Ik doelde meer op backwards compatibility voor bestaande PS4 titels. Sony heeft hardwarematig vele trucs moeten uithalen om dit te realiseren. Spiegelen en nabootsen van orginele PS4 GPU, bewuste keuze voor Jaguar cores etc.Recon24 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:02:
[...]
Wat klopt hier niet aan je verhaal? Dit geldt dan toch precies zo voor Microsoft? De PS4 Pro maakt geen gebruik van dezelfde GPU namelijk, maar een Polaris based custom GPU with features beyond (Vega features dus). Wat is hier volgens jou simpel aan en niet flexibel? Beetje vreemde en rare statements maak je.
Ik zie ook niet wat hier niet toekomst gericht aan is?
Nooit afgevraagd waarom ze niet voor Excavator/Zen of full Vega zijn gegaan? Door te grote verschillen in architectuur zouden vrijwel alle bestaande titels een patch/development vereisen. Maak je geen vrienden mee. Daarom ben ik ook benieuwd of PS4 titels te spelen zullen op een PS5 en hoe ze alle verschillen gaan aanpakken.
MS heeft dit opgelost door hier al rekening te houden bij het bouwen van hun architecture en hun 3 OS aanpak. Er is een reden waarom er wordt geroepen dat MS niet meer aan generations doet, omdat ze steeds met nieuwe hardware kunnen komen die backwards en forward compatibile is.