• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-12 01:24
Famous schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:31:
Net 25 kopieen van Forza aangeschaft voor de Xbox 360 á €10,-, deze kwamen per stuk met 3 jaar xbox gold.

Ben benieuwd of ze gaan uitleveren.. :+
daarom waren ze op :(

ik eis er 1 van jou ;) als je het binnen krijgt

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 08-01-2017 17:02 ]

Nieuwevolger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:57:
SSD's geven op consoles meestal alleen echt groot voordeel bij games waarbij je 1x een lang laadscherm hebt en daarna kan je ongestoord spelen, zoals GTA 5 of the witcher 3. voor 95 procent van de mensen is het het niet waard om de xbox aardig wat duurder maken voor wat snellere laadtijden. Sowieso is 500gb opslag aan de hele krappe kant. 1,5 tot 2TB opslag is geen overbodige luxe eigenlijk al voor persoon een persoon die meer dan 6 games per jaar haalt.
Daarom gewoon een SSD in de Scorpio en een traag ding in de X1?

Maar gezien de Slim al een hybride heeft, verwacht ik niet dat de Scorpio minder gaat hebben dan dat. De huidige X1 wordt gewoon uitgefaseerd en straks kun je alleen de Slim of Scorpio nog krijgen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Martinspire schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:19:
[...]

Daarom gewoon een SSD in de Scorpio en een traag ding in de X1?

Maar gezien de Slim al een hybride heeft, verwacht ik niet dat de Scorpio minder gaat hebben dan dat. De huidige X1 wordt gewoon uitgefaseerd en straks kun je alleen de Slim of Scorpio nog krijgen.
Wat bedoel je met hybride? Een SSHD? Volgens mij heeft de xbox one s toch gewoon een HDD. Het zou wel leuk zijn als Microsoft je de keuze geeft hoeveel en wat voor opslag je wilt bij de Scorpio, maar meestal komen zulke opties pas later, wanneer de meeste fans er al eentje hebben. Zelfde geldt trouwens voor een optie met een elite controller.

De xbox one fat wordt volgens mij al uitgefaseerd, het zijn vooral oude voorraden die nog verkocht worden.

hier een mock up van de opties http://i.imgur.com/ApDz9hI.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-01-2017 17:54 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 22:16
Hier ook van plan om mijn Halo 5 Xbone uit te faseren einde dit jaar en een Scorpio te halen inclusief 4K TV ;) al mijn games staan sowieso op een 4TB WD Elements dus als dat meezit is het omprikken en goan!!!

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 21:27

Famous

R 400+

Cardwizard schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:00:
[...]

daarom waren ze op :(

ik eis er 1 van jou ;) als je het binnen krijgt
Zal vast niet geleverd worden maar heb toch besteld onder rembours dus risico ook nul.

Zwager had zelfde probleem dat niet meer leverbaar was :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Nieuwevolger
Toch denk ik dat de Scorpio op een goed moment uit komt en kan best wel een succes worden. De ps4 pro heeft een jaar voorsprong, die samen met aardig wat goeie (third party) games uit kwam, zoals Battlefield 1 en straks mass effect 4. Maar de Scorpio moet uitkomen op het moment dat 4k tv's aardig wat meer mainstream zijn geworden en is in 1x de console waar grote games als Star wars battlefront 2, destiny 2 en red dead redemption 2 er het best op draaien. Ben benieuwd wat de prijs van de scorpio wordt en of mensen voor een lagere prijs kiezen of voor betere specs, aangezien de ps4 pro waarschijnlijk altijd wel goedkoper zal zijn, maar goed voor mensen die op de kleintjes letten zullen eerder voor de normale ps4 of xbox one kiezen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rossi46 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:03:
[...]

Dit vind ik toch wel interessant.

Allereerst dacht ik dat een SSD wel wàt verschil gaf, maar niet schrikbarend. Eigenlijk de kosten niet waard. Jouw verhaal vertelt wat anders.

Bemerken anderen hier ook dat een (externe) SSD te laadtijden significant verkort? Want dan wil ik best een SSD aan mijn 500GB XB1 hangen.

[...]

Dit vind ik helemaal opzienbarend, daar de One S ook gewoon een traditionele HDD erin heeft hangen. Waar komen de snellere laadtijden dan vandaan? :?
Let op: ik heb alleen voor Battlefield 1 een SSD gekocht. De laadtijden waren met de standaard HDD die intern is aangesloten op een slome SATA2 bus dermate lang dat het verschil met SSD goed te merken is. Ik weet niet hoe het met andere games is, maar met BF1 scheelt het een hoop. Ik weet dat GiveMeThoseTags Battlefield 1 op een 7200rpm externe HDD had staan aangesloten via USB3 en dat dat al een vooruitgang was ten opzichte van de normale interne HDD. Nu heeft hij ook een SSD via USB3 en BF1 en de mapwissel gaat nog sneller dan met een 7200rpm schijf.

Dus let op: mijn ervaringen zijn alleen van toepassing op Battlefield 1.

XBL: MRE Inc

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Nieuwevolger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:46:
Toch denk ik dat de Scorpio op een goed moment uit komt en kan best wel een succes worden. De ps4 pro heeft een jaar voorsprong, die samen met aardig wat goeie (third party) games uit kwam, zoals Battlefield 1 en straks mass effect 4. Maar de Scorpio moet uitkomen op het moment dat 4k tv's aardig wat meer mainstream zijn geworden en is in 1x de console waar grote games als Star wars battlefront 2, destiny 2 en red dead redemption 2 er het best op draaien. Ben benieuwd wat de prijs van de scorpio wordt en of mensen voor een lagere prijs kiezen of voor betere specs, aangezien de ps4 pro waarschijnlijk altijd wel goedkoper zal zijn, maar goed voor mensen die op de kleintjes letten zullen eerder voor de normale ps4 of xbox one kiezen.
Misschien is de VR dan ook een stukkie verder en wordt het dan ook aantrekkelijker om aan te schaffen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
MRE-Inc schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:31:
[...]
De laadtijden waren met de standaard HDD die intern is aangesloten op een slome SATA2 bus dermate lang dat het verschil met SSD goed te merken is.
[...]
Die laadtijden liggen dan niet aan de slome SATA2 bus van 300MB/s; dat is sneller dan een HDD aankan. ;)

Op de Scorpio wil ik natuurlijk gewoon zelf de harde schijf kunnen vervangen door een schijf van mijn keuze, net als bij de PS3/PS4.
Alles is gewoon beter met een SDD: directe toegang en geen snelheidsverlies door fragmentatie! Of het in alle situaties de extra kosten waard is...

SDD's hebben ook wel nadelen. Zo vertrouw ik ze nog niet voor backups die langere tijd offline zijn en als ze kapot zijn valt er nog maar weinig te redden.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
MRE-Inc schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:31:
[...]

Let op: ik heb alleen voor Battlefield 1 een SSD gekocht. De laadtijden waren met de standaard HDD die intern is aangesloten op een slome SATA2 bus dermate lang dat het verschil met SSD goed te merken is. Ik weet niet hoe het met andere games is, maar met BF1 scheelt het een hoop. Ik weet dat GiveMeThoseTags Battlefield 1 op een 7200rpm externe HDD had staan aangesloten via USB3 en dat dat al een vooruitgang was ten opzichte van de normale interne HDD. Nu heeft hij ook een SSD via USB3 en BF1 en de mapwissel gaat nog sneller dan met een 7200rpm schijf.

Dus let op: mijn ervaringen zijn alleen van toepassing op Battlefield 1.
Dank voor de toevoeging :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• MRE-Inc

MRE-Inc

MartijnS72 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:57:
[...]

Die laadtijden liggen dan niet aan de slome SATA2 bus van 300MB/s; dat is sneller dan een HDD aankan. ;)

Op de Scorpio wil ik natuurlijk gewoon zelf de harde schijf kunnen vervangen door een schijf van mijn keuze, net als bij de PS3/PS4.
Alles is gewoon beter met een SDD: directe toegang en geen snelheidsverlies door fragmentatie! Of het in alle situaties de extra kosten waard is...

SDD's hebben ook wel nadelen. Zo vertrouw ik ze nog niet voor backups die langere tijd offline zijn en als ze kapot zijn valt er nog maar weinig te redden.
Ik zit niet meer zo in het hardware wereldje. Her en der lees en hoor je verschillende verhalen waarom de Xbox One zo langzaam is op het vlak van laden van mappen bv zoals ik heb ervaren. De ene zegt langzame SATA2 bus, de ander cheap ass 5400rpm HDD en weer iemand anders zegt weer wat anders. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Feit blijft dat een SSD bij BF1 veel voordelen biedt.

Ben wel benieuwd of ergens te achterhalen is wat er exact qua hardware zit in de Xbox One en PS4 en dan ook qua doorvoersnelheden en verschillen tussen de Xbox One, de S, de PS4 en de PS4 Slim en Pro.

Ben ook wel benieuwd wat de Scorpio gaat doen en of je idd de HDD kan vervangen. Wanneer is de release van de Scorpio eigenlijk ? Q2 2017 ?

• Nieuwevolger
MRE-Inc schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Ik zit niet meer zo in het hardware wereldje. Her en der lees en hoor je verschillende verhalen waarom de Xbox One zo langzaam is op het vlak van laden van mappen bv zoals ik heb ervaren. De ene zegt langzame SATA2 bus, de ander cheap ass 5400rpm HDD en weer iemand anders zegt weer wat anders. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Feit blijft dat een SSD bij BF1 veel voordelen biedt.

Ben wel benieuwd of ergens te achterhalen is wat er exact qua hardware zit in de Xbox One en PS4 en dan ook qua doorvoersnelheden en verschillen tussen de Xbox One, de S, de PS4 en de PS4 Slim en Pro.

Ben ook wel benieuwd wat de Scorpio gaat doen en of je idd de HDD kan vervangen. Wanneer is de release van de Scorpio eigenlijk ? Q2 2017 ?
Scorpio komt eind 2017

• MRE-Inc

MRE-Inc

8)7 Serieus ? Het gat wordt alleen maar groter dan met Sony. Ondanks de release van de Xbox One S die volgens mij niet veel meer toevoegt dan 4k en iets sneller hardware, blijft die het volgens mij afleggen tegen de PS4 Pro. Iig tijd genoeg om te sparen....

Edit: http://www.xbox.com/en-US/project-scorpio

Coming holiday 2017.

Welke holiday bedoelen ze ? Neem aan dat ze in de US ook wel zomervakantie hebben en kerstvakantie. Dus welke zou het worden ?

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 08-01-2017 22:57 ]

• Famous

Famous

R 400+

Waarmee kan ik The Witcher een beetje mee vergelijken?

Zag dat de complete edition nu 30 dollar is dus wellicht interresant gezien ik er veel over las destijds. Al wat filmpjes bekeken maar kan moeilijk zeggen waarmee het goed te vergelijken is..

MRE-Inc schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:55:
[...]

8)7 Serieus ? Het gat wordt alleen maar groter dan met Sony. Ondanks de release van de Xbox One S die volgens mij niet veel meer toevoegt dan 4k en iets sneller hardware, blijft die het volgens mij afleggen tegen de PS4 Pro. Iig tijd genoeg om te sparen....

Coming holiday 2017.

Welke holiday bedoelen ze ? Neem aan dat ze in de US ook wel zomervakantie hebben en kerstvakantie. Dus welke zou het worden ?
Holiday in deze context, holiday season, wordt altijd thanksgiving-kerst mee bedoeld.

Dat gat met Sony, ach ik weet niet of dat nou zoveel verschil gaat maken. De meeste mensen die geïnteresseerd zijn in een console zitten wel al in een van de twee kampen. Ook valt het volgens mij nogal tegen momenteel wat je aan een PS4 pro hebt, vooral zonder 4k tv (of psvr?). Ik hoop dat Microsoft een manier vindt om straks duidelijker te zijn daarin en niet dat je daar ook maar af moet wachten welke games er misschien iets aan hebben dat je zo'n krachtige machine hebt staan. Ik hoop heel erg dat Microsoft deze tijd gebruikt om heel goed te kijken naar wat Sony allemaal fout doet momenteel om het dan wel meteen goed te doen.

Gamertag: FinrazielNL

• Nieuwevolger
Famous schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:59:
Waarmee kan ik The Witcher een beetje mee vergelijken?

Zag dat de complete edition nu 30 dollar is dus wellicht interresant gezien ik er veel over las destijds. Al wat filmpjes bekeken maar kan moeilijk zeggen waarmee het goed te vergelijken is..
The witcher 3 is een hele verhaal gedreven open world rpg, zeg maar de the lord of the rings en game of thrones game van je dromen.

• Rossi46
MRE-Inc schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Coming holiday 2017.

Je haalt een paar dingen door elkaar.

De XB1 S is zeker geen concurrent van de PS4 Pro. De One S is niets meer dan een kleinere XB1 met wat extra features en een heel klein beetje extra performance.

De PS4 Pro is grafisch 2x zo sterk als de reguliere PS4. Die van zichzelf al sterker is dan de XB1.

De "Scorpio" daarentegen wordt - als de verhalen kloppen - op zijn beurt véél sterker dan de PS4 Pro.

Het worden wat dat betreft wel interessante tijden, want het lijkt erop dat de Xbox en de Playstation vanaf nu veel minder gelijk aan elkaar zullen zijn.

• Famous

Famous

R 400+

Nieuwevolger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:10:
[...]

The witcher 3 is een hele verhaal gedreven open world rpg, zeg maar de the lord of the rings en game of thrones game van je dromen.
Gaat dat gepaard met heeel veeel moeten lopen of is dat te overzien?

• Nieuwevolger
Famous schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:11:
[...]

Gaat dat gepaard met heeel veeel moeten lopen of is dat te overzien?
Er zit inderdaad veel geloop tussen, maar door de omgeving lopen of te paard is geen zware straf. De afstanden die je moet afleggen vallen meestal ook wel mee.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Notna schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:07:
Ben bezig met Dishonored 2. Leuk spel, gelukkig heb ik de quick save en quick load snel weten te vinden :+

Maar ben ik de enige die vind dat de view controls érg zwabberen? Als ik naar links of rechts wil kijken lijkt het beeld erachteraan te slepen ipv direct te reageren. Maakt niet uit hoe ik de sensitivity zet; een hogere sensititiveit maakt het eigenlijk nog erger omdat je dan helenaal doorschiet als je ergens naar wilt kijken :X
Je kunt in ieder geval het 'hobbelen' ook uitzetten. Maar je hebt een punt. Aankomende week ga ik de laatste missie doen.
Scorpio doet native 4K games, de PSPro niet. One S en Scorpio hebben UHD-speler aan boord, PSPro niet.

Voor de mensen die regelmatig films kopen op schijf, is een One S of Scorpio de goedkopere oplossing (vooralsnog).

Ach, ik koop een console om te gamen en toevallig is dat er eentje van Microsoft. Dus eind 2017 even flink budget zoeken voor een Scorpio en een goede 65" 4K :Y

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Famous

Famous

R 400+

MAX3400 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:35:
Scorpio doet native 4K games, de PSPro niet. One S en Scorpio hebben UHD-speler aan boord, PSPro niet.

Voor de mensen die regelmatig films kopen op schijf, is een One S of Scorpio de goedkopere oplossing (vooralsnog).

Ach, ik koop een console om te gamen en toevallig is dat er eentje van Microsoft. Dus eind 2017 even flink budget zoeken voor een Scorpio en een goede 65" 4K :Y
Ik doe ook niets anders dan gamen op een console. Moet zeggen dat mijn tweede controller, welke ik amper gebruikt heb, ook niet meer 100% aanvoelt. Zat al te twijfelen om voor de One S te gaan maar twijfel nu toch om te wachten tot de Scorpio. Andere kant kan je nu ook redelijk goedkoop upgraden..

4k TV hangt al eventjes dus kom maar op :D

• Nieuwevolger
Finraziel schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:07:
[...]

Holiday in deze context, holiday season, wordt altijd thanksgiving-kerst mee bedoeld.

Dat gat met Sony, ach ik weet niet of dat nou zoveel verschil gaat maken. De meeste mensen die geïnteresseerd zijn in een console zitten wel al in een van de twee kampen. Ook valt het volgens mij nogal tegen momenteel wat je aan een PS4 pro hebt, vooral zonder 4k tv (of psvr?). Ik hoop dat Microsoft een manier vindt om straks duidelijker te zijn daarin en niet dat je daar ook maar af moet wachten welke games er misschien iets aan hebben dat je zo'n krachtige machine hebt staan. Ik hoop heel erg dat Microsoft deze tijd gebruikt om heel goed te kijken naar wat Sony allemaal fout doet momenteel om het dan wel meteen goed te doen.
Denk dat ontwikkelaars ook bij de scorpio weer kiezen voor een hogere resolutie ipv 60 fps. Zie het niet gebeuren dat xbox spelers wel mogen kiezen tussen een frame rate of resolutie mode, terwijl de pro alleen een hogere resolutie mode heeft. Sommige ontwikkelaars hebben ook nog niet alle moeite genomen om de boel goed te optimaliseren, aangezien sommige games een onstabielere frame rate halen op de pro dan op de normale ps4. In dat opzich krijgen ontwikkelaars het nog wel druk. Van de scorpio moet je ook niet meer verwachten dan games die op hogere settings afspeelt dan de pro, die op zijn beurt weer op hogere settings afspeelt als de ps4. Maar je speelt nog steeds precies dezelfde games. Voor de rest ben je afhankelijk van ontwikkelaars die alles uit de scorpio moeten halen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Thomas schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:23:
[...]

Je kunt in ieder geval het 'hobbelen' ook uitzetten. Maar je hebt een punt. Aankomende week ga ik de laatste missie doen.
Headbob is het eerste wat ik uitgezet heb idd :9. Maar dat zwabberen blijft een dingetje. Oh well; dan maar voor de stealth approach gaan :P :9

Xbox Live ID:Notna8310

• Rossi46
Nieuwevolger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:52:
[...]

Denk dat ontwikkelaars ook bij de scorpio weer kiezen voor een hogere resolutie ipv 60 fps. Zie het niet gebeuren dat xbox spelers wel mogen kiezen tussen een frame rate of resolutie mode, terwijl de pro alleen een hogere resolutie mode heeft. Sommige ontwikkelaars hebben ook nog niet alle moeite genomen om de boel goed te optimaliseren, aangezien sommige games een onstabielere frame rate halen op de pro dan op de normale ps4. In dat opzich krijgen ontwikkelaars het nog wel druk. Van de scorpio moet je ook niet meer verwachten dan games die op hogere settings afspeelt dan de pro, die op zijn beurt weer op hogere settings afspeelt als de ps4. Maar je speelt nog steeds precies dezelfde games. Voor de rest ben je afhankelijk van ontwikkelaars die alles uit de scorpio moeten halen.
Uiteraard speel je gewoon dezelfde games, maar je hoeft maar naar een schuin oog naar de PC community te kijken om te zien dat al die extra kracht tot bijzonder mooie resultaten kan leiden.

Nieuwevolger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:52:
[...]

Er zijn natuurlijk wel dingen die Microsoft kan doen om de boel te stimuleren, zoals bepaalde eisen stellen, een vergoeding aanbieden voor elke game die bepaalde features heeft of hulp bieden bij het aanpassen van games voor de scorpio. Zie bijvoorbeeld wat Nvidia op de pc doet met hun the way it's meant to be played programma, hoewel zij ook beticht worden van dingen die niet door de beugel gaan maar ik doel op de hulp aan en samenwerking met ontwikkelaars om te zorgen dat games op jouw hardware optimaal draaien.

Het hangt er echter allemaal vanaf wat marktonderzoek uitwijst dat kopers echt belangrijk vinden en een verandering in koopgedrag drijft. Als daaruit blijkt dat een meerderheid niet bewogen wordt door 60 fps, ja dan kunnen we het schudden natuurlijk...

Rossi46 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Uiteraard speel je gewoon dezelfde games, maar je hoeft maar naar een schuin oog naar de PC community te kijken om te zien dat al die extra kracht tot bijzonder mooie resultaten kan leiden.
Het hoeft voor mij echt niet mooier...

Ik heb liever 100% stabiele fps, uitdagende en leuke games, een goed dashboard/OS, misschien iets snellere laadtijden en 4K-output native. Dat er dan nog ruimte overblijft om een game up-te-spicen met 16x anti-aliasing etc, zou dan een leuk extraatje zijn.

Maar ja, ik speel nog steeds simpele games zoals Defense Grid, Happy Dungeons, Deathtrap en ik weet niet of dat soort games echt profiteren van Scorpio-power. Terwijl een game als Forza Motorsport natuurlijk wel veel meer physics zou kunnen verwerken en nog beter/realistischer zou rijden.

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:59
Nieuwevolger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Er zit inderdaad veel geloop tussen, maar door de omgeving lopen of te paard is geen zware straf. De afstanden die je moet afleggen vallen meestal ook wel mee.
Maar het is wel een RPG in hart-en-nieren? Ik heb Shadow of Mordor gespeeld. Dat noemen ze ook een RPG, maar vond ik meer een Assassin's Creed "plus".

Vond SoM wel echt goed:-)

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12 08:55
Tits schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:44:
[...]

Maar het is wel een RPG in hart-en-nieren? Ik heb Shadow of Mordor gespeeld. Dat noemen ze ook een RPG, maar vond ik meer een Assassin's Creed "plus".

Het is een RPG in hart en nieren. Als je daar van houdt is dit een no brainer en moet je hem gewoon halen.
Je zal niet teleurgesteld worden. trust me
Ik heb the Witcher 3 nog niet gespeeld, wel deel 1, maar het is in ieder geval veel verhalender dan SoM, volgens mij ook met redelijk wat consequenties van je keuzes (maar corrigeer me als ik het mis heb, deel 3 ligt hier nog in zijn plastic :+).
SoM is inderdaad meer actie game met wat rpg elementen (lees: je kunt kiezen in welke volgorde je je skills unlockt... Forza horizon 3 is dus een race rpg volgens dezelfde logica). Mij viel die game overigens enorm tegen, maar ik weet dat ik in de minderheid ben...

• Tits
Finraziel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:55:
Ik heb the Witcher 3 nog niet gespeeld, wel deel 1, maar het is in ieder geval veel verhalender dan SoM, volgens mij ook met redelijk wat consequenties van je keuzes (maar corrigeer me als ik het mis heb, deel 3 ligt hier nog in zijn plastic :+).
SoM is inderdaad meer actie game met wat rpg elementen (lees: je kunt kiezen in welke volgorde je je skills unlockt... Forza horizon 3 is dus een race rpg volgens dezelfde logica). Mij viel die game overigens enorm tegen, maar ik weet dat ik in de minderheid ben...
Waar kan je The Witcher plaatsen qua moeilijkheidsgraad?

Over FH3, daar ga ik vanavond eindelijk eens mee beginnen!

Verwijderd

Tits schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Waar kan je The Witcher plaatsen qua moeilijkheidsgraad?

Over FH3, daar ga ik vanavond eindelijk eens mee beginnen!
Op death March is de eerste helft super moeilijk. Als je de juiste upgrades doet, is het zeer goed te doen. Op makkelijkere moeilijkheidsgraden is het heel simpel allemaal.

• Nieuwevolger
Tits schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:44:
[...]

Het is wel echt een moderne rpg, heel veel hele goeie dialogen waar je moet naar luisteren. Dus niet altijd actie zoals shadow of mordor. Moeilijkheidgraad is inderdaad in het begin wat lastiger, maar daarna ken je de truukjes en wordt je personage ook sterker en is het vrij makkelijk. Het mag allemaal geen groot obstakel zijn.

• Nieuwevolger
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:29:
[...]

Het hoeft voor mij echt niet mooier...

Ik heb liever 100% stabiele fps, uitdagende en leuke games, een goed dashboard/OS, misschien iets snellere laadtijden en 4K-output native. Dat er dan nog ruimte overblijft om een game up-te-spicen met 16x anti-aliasing etc, zou dan een leuk extraatje zijn.

Maar ja, ik speel nog steeds simpele games zoals Defense Grid, Happy Dungeons, Deathtrap en ik weet niet of dat soort games echt profiteren van Scorpio-power. Terwijl een game als Forza Motorsport natuurlijk wel veel meer physics zou kunnen verwerken en nog beter/realistischer zou rijden.
Een 100 procent stabiele frame rate zou ik ook graag willen hebben, maar dat valt nog vies tegen eerst op de ps4/xbox en nu ook de pro op aardig wat games. Ontwikkelaars zullen altijd graphics pushen, aangezien dat goed verkoopt. Dan heb je ook nog eens aardig wat games als final fantasy 15 of dark souls 3 die frame pacing problemen hebben, word je ook niet blij van.

Ik zou ook niet verwachten dat straks alles native 4k gaat lopen op de scorpio, helemaal niet graphics intensieve games als red dead redemption. Dan heb je meer aan een slimme technieken als checkerboard waardoor je power overhoud voor hogere settings van shadows, draw distancr en/of textures. En dan is het hopen dat ze genoeg aandacht geven aan optimaliseren voor een stabiele frame rate.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

Bravo053 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:42:
[...]

Zelfde foutmelding had ik laatst ook. Foutomschrijving gaf aan dat de code niet ' redeemed' kon worden op dat moment. Dagje later lukte het prima.
Zou het dus gewoon vandaag weer eens proberen. Grote kans dat de code nu wel werkt
Thanks, inmiddels is het gelukt. Ik dacht dat het kwam omdat ik een spaanse code had gehad. Maar blijkbaar toch een kleine issue bij MS. Gelukkig opgelost!

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 12:44

nexhil

BAM!

Gisteren voor 10 Dollar (35 euro in de NL store :/ ) Mad Max aangeschaft
Door tijd gebrek niet verder dan de ingame introductie gekomen, Maar man man man man man man wat een sfeer en actie, HOLY FUCK !

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_aLMyrGItdA&feature=youtu.be]

[ Voor 13% gewijzigd door nexhil op 09-01-2017 12:48 ]

• Tits
Ik probeerde dit weekend BRL giftcards te kopen, maar ik heb deze nergens op de kop kunnen tikken.

Weten jullie nog een plekje?

• basisdeman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10-2021
nexhil schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:07:
Door tijd gebrek niet verder dan de ingame introductie gekomen, Maar man man man man man man wat een sfeer en actie, HOLY FUCK !

[video]
Mad Max is zeer zeker een leuke game (en nog best verslavend ook nog)! Om de een of andere reden lijkt deze game 'under the radar' te zijn gegaan voor veel gamers, jammer!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 12:44

nexhil

BAM!

Tits schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:05:
Ik probeerde dit weekend BRL giftcards te kopen, maar ik heb deze nergens op de kop kunnen tikken.

https://www.offgamers.com...es/xbox-live-gift-card-br

• Tits
Daar waren ze gisteren uitverkocht (en op het werk krijg ik deze website niet open). Ik zal thuis nog eens kijken. Thx.

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-12 11:34
Finraziel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:55:
Mij viel die game overigens enorm tegen, maar ik weet dat ik in de minderheid ben...
SoM? Mij ook, en ik word ook nog wel eens raar aangekeken om die mening. Het was vooral een anticlimax voor mij omdat iedereen in mijn omgeving die game zo ontzettend de hemel in zat te prijzen. Het is niet dat ik het slecht vond, want het had een paar hele toffe concepten zoals dat Nemesis-systeem en dat wisselen tussen 'spook'-archer (weet naam ff niet meer) en gewone dude. Ook het dismemberen met fotomodus enz. was best wel vet. Maar holy shit wat een saaie, fletse wereld... En dat matige vechtsysteem is gewoon buttonbash galore.

Speaking of which, gebruikt Mad Max dat niet ook? Dus dat je gewoon meppen en counteren door elkaar heen kunt spammen zodat je eigenlijk nooit geraakt wordt.
2dope schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:26:
[...]

SoM? Mij ook, en ik word ook nog wel eens raar aangekeken om die mening. Het was vooral een anticlimax voor mij omdat iedereen in mijn omgeving die game zo ontzettend de hemel in zat te prijzen. Het is niet dat ik het slecht vond, want het had een paar hele toffe concepten zoals dat Nemesis-systeem en dat wisselen tussen 'spook'-archer (weet naam ff niet meer) en gewone dude. Ook het dismemberen met fotomodus enz. was best wel vet. Maar holy shit wat een saaie, fletse wereld... En dat matige vechtsysteem is gewoon buttonbash galore.

Speaking of which, gebruikt Mad Max dat niet ook? Dus dat je gewoon meppen en counteren door elkaar heen kunt spammen zodat je eigenlijk nooit geraakt wordt.
Mja, misschien was ik er gewoon niet goed genoeg in, maar ik vond de game vooral erg frustrerend. Het gebeurde me veel te vaak dat je terwijl je met de ene captain bezig was ineens een tweede tegen kwam waardoor gevechten veel te moeilijk werden, en wat ik me herinner vond ik de immunities ook erg cheap. Maar het is al een tijd geleden, kan het niet meer heel goed onder woorden brengen.
Wellicht zullen fans wel een 'git gud' gedachte hebben, maar de game was voor mij ook gewoon niet leuk genoeg om zoveel moeite in te stoppen. Dark souls, waar het 'git gud' idee vandaan komt meen ik, was dan weer geen probleem, maar daar voelde de moeilijkheid nooit oneerlijk en was de game interessant genoeg om me mijn best te laten doen. Twee factoren die ik bij SoM anders ervaarde.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 12:16

JSchut

.....

[video]
Deze ook helemaal uitgespeeld. Had er niet veel van verwacht maar hij was erg goed. We veel herhaling. Echter verveelde mij dat niet op de een of andere manier.

Leuke game. Helemaal voor een 10tje!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

The Witcher 3 is geweldig.
Speel nu NG+ op Deathmarch en dat is behoorlijk pittig, monsters met lvl 80 zijn geen geintje :')
Meteen ook weer een goede reden voor een ssd in de scorpio : dood = 2-3 minuten laden, rinse and repeat :|

Als je trouwens echt een goede rpg zoekt met lore, sfeer en uitdaging is er uiteraard maar één heer en meester : Dark Souls ( III )

De titelsong alleen al, of het eerste echte gevecht tegen
spoiler:
de Abbys Watchers
, brrrrr kippenvel !!

[YouTube: https://youtu.be/PrYPqtWWB3s]

[ Voor 25% gewijzigd door justifire op 09-01-2017 18:41 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Mja, misschien was ik er gewoon niet goed genoeg in, maar ik vond de game vooral erg frustrerend. Het gebeurde me veel te vaak dat je terwijl je met de ene captain bezig was ineens een tweede tegen kwam waardoor gevechten veel te moeilijk werden, en wat ik me herinner vond ik de immunities ook erg cheap. Maar het is al een tijd geleden, kan het niet meer heel goed onder woorden brengen.
Wellicht zullen fans wel een 'git gud' gedachte hebben, maar de game was voor mij ook gewoon niet leuk genoeg om zoveel moeite in te stoppen. Dark souls, waar het 'git gud' idee vandaan komt meen ik, was dan weer geen probleem, maar daar voelde de moeilijkheid nooit oneerlijk en was de game interessant genoeg om me mijn best te laten doen. Twee factoren die ik bij SoM anders ervaarde.
In het begin vond ik dat ook. Als je het vechten een beetje onder de knie krijgt dan wordt het prima te doen. Na enkele skills wordt het een peulenschil.

Toch is een groot gedeelte wel Skill. Ik start hem heel soms op om te kijken voor wat dlc achievements. Ik zet hem standaard na 15 minuten uit omdat ik het niet meer kan. Aan het einde van de normale game lukte alles met gemak.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Rumours zeggen dat scalebound gecanceld kan gaan worden.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1332178&page=1

Nog niet bev3stigd maar shinobi op dat forum heeft wel een goede trackrecord qua rumours die waar bleken te zijn.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Nieuwevolger
v8power67 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:24:
Rumours zeggen dat scalebound gecanceld kan gaan worden.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1332178&page=1

Nog niet bev3stigd maar shinobi op dat forum heeft wel een goede trackrecord qua rumours die waar bleken te zijn.
Eurogamer zegt het nu ook http://www.eurogamer.net/...ebound-development-ceased

Zou wel heel jammer zijn, had een hele mooie launch game voor de scorpio kunnen zijn. Lijkt erop dat de game te ambitieus was voor platinum games.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:42

Player1S

Probably out in the dark

Poeh. Niet mijn game maar zo word de lineup wel echt heel matig voor 2017. MS mag op E3 flink uitpakken om momentum teug te winnen want op deze manier is Scorpio niet voldoende vrees ik

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Nieuwevolger
Game is gecanceld, bevestigd door microsoft (zie de neogaf link hier boven, bericht is aangepast). De eerste gameplay zag er nog wel aardig uit, maar die boss battle in de gameplay trailer was wel erg rommelig en zag er niet echt bijzonder uit. De game was vooral door de director achter de game, de man was verantwoordelijk voor resident evil 2, okami, devil may cry 1, bayonetta. Gedurfde zet van microsoft om in zijn droom game te investeren. Geruchten gaan dat de beste man gezondheids problemen heeft.

Microsoft moet wel wat aan z'n line up doen. Ze vallen elk jaar terug op forza en om de drie jaar gears en halo. Daar moet eigenlijk nog wel een grote knaller naast.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24
Zwaar teleurgesteld in MS. Wat hebben ze buiten Forza, Gears en Halo nog te bieden?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

[video]
Nieuwigheidsenthousiasme. Had ik op het begin ook. ;)

Op den duur wordt alles herhalend en saai en ga je je storen aan de houterige besturing en dito animaties.

• ymmv
  • Laatst online: 19-12 10:20
Silversin schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:10:
Zwaar teleurgesteld in MS. Wat hebben ze buiten Forza, Gears en Halo nog te bieden?
MS heeft meer dan alleen Forza, Gears en Halo. Je vergeet Forza Horizon en Halo Wars.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 20:35
https://majornelson.com/2...ld-and-spotlight-sale-72/
Deals van deze week. Weer mooi goedkoop denk ik voor de meesten :)

Gamertag: timmie271

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

GmR

Tits schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:05:

https://www.dfgames.com.br/
Daar haal ik mijn Braziliaanse tegoed altijd (voor goedkope Rock Band DLC :))

• Silversin
Haha had het meer over AAA exclusives.
Silversin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:39:
[...]

http://gematsu.com/exclusives/xbox-one ?

Het ligt er maar net aan wat jij AAA vindt; zo vind ik persoonlijk Dead Rising ontzettend vermakelijk en dat is voor mij een spel wat ik sowieso wel koop op de One.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Wom

Doom heeft kuren bij mij, krijg hem niet geïnstalleerd. De eerste keer kwam de install tot 2 procent voordat hij stopte, nu nog tot amper 1 procent. Je hoort duidelijk de disc opspinnen en zoeken. Dit herhaalt hij een paar keer voordat de installatie wordt afgebroken. Denk dat de disc dus niet goed is, ondanks dat ik hem nieuw aangeschaft heb.

Al wat dingen geprobeerd die ik via Google gevonden had, maar zonder resultaat helaas. Hopelijk kan ik hem omruilen want in de uitverkoop gekocht..

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• timmie271
Wom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:52:
Doom heeft kuren bij mij, krijg hem niet geïnstalleerd. De eerste keer kwam de install tot 2 procent voordat hij stopte, nu nog tot amper 1 procent. Je hoort duidelijk de disc opspinnen en zoeken. Dit herhaalt hij een paar keer voordat de installatie wordt afgebroken. Denk dat de disc dus niet goed is, ondanks dat ik hem nieuw aangeschaft heb.

Al wat dingen geprobeerd die ik via Google gevonden had, maar zonder resultaat helaas. Hopelijk kan ik hem omruilen want in de uitverkoop gekocht..
Hmm.. hij zou hem via het internet moeten downloaden als je internet hebt aangesloten.. althans dat doet ie bij mij altijd.

Alleen saints row 4 zie ik zo snel, die neem ik wel mee want had gat out of hell al gekocht voor de doublepack in de aanbieding ging... De rest is niet zo veel, of mis ik iets?

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12 14:57
Silversin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:39:
[...]

Crackdown!

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• timmie271
Finraziel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Alleen saints row 4 zie ik zo snel, die neem ik wel mee want had gat out of hell al gekocht voor de doublepack in de aanbieding ging... De rest is niet zo veel, of mis ik iets?
En die heb ik dus in de doublepack gekocht ooit :) moet alleen nog steeds aan SR SR2 SR4 en SR4 Xone beginnen :9

• Wom

Wom

timmie271 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:58:
[...]

Hmm.. hij zou hem via het internet moeten downloaden als je internet hebt aangesloten.. althans dat doet ie bij mij altijd.
Krijg de melding dat er een update is, maar die breekt hij af nadat de install van de disc ook stopt.

• Tits
GmR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:12:
[...]

https://www.dfgames.com.br/
Daar haal ik mijn Braziliaanse tegoed altijd (voor goedkope Rock Band DLC :))
Thx, ik had daar nog snel proberen BRL's te kopen, maar blijkbaar leveren ze niet meteen. Ik ga dus de kerstmisdeals missen, want ze lopen nog maar 11 minuten:(

• Silversin
Ook een game waar we een aantal jaar niets meer van horen, binnenkort ook canceled? ;w

Maar even serieus, hele output van Microsoft huidig gen is naar mijn mening bedroevend. Ik mis een beetje de Mass Effect, Oblivion, Fable en hele bucket list met exclusives op de One. Early Xbox 360 days was echt glorious.

• timmie271
Wom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Krijg de melding dat er een update is, maar die breekt hij af nadat de install van de disc ook stopt.
Dat is apart. Niet toevallig een andere xbox in de buurt waar je het op kan testen? Of even vragen of dat mogelijk Is in de winkel. Want dit Is wel raar. Dat betekent dat hij de licentie ook niet kan lezen.?

Verwijderd

Hoi, ben nieuw op deze forum en heb pas xbox one s gekocht.Speel vooral fifa17 en Overwatch, voeg me gerust toe gamertag: Medo099

• Wom

Wom

timmie271 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Dat is apart. Niet toevallig een andere xbox in de buurt waar je het op kan testen? Of even vragen of dat mogelijk Is in de winkel. Want dit Is wel raar. Dat betekent dat hij de licentie ook niet kan lezen.?
Nee, helaas niet de mogelijkheid te testen. De disc zelf ziet er ook prima uit, geen krasje op te bekennen. Andere games gaan prima. Er komt een foutmelding dat de data onleesbaar is met een 0x... code. Als je daar op zoekt krijg je vooral zaken te zien over het downloaden, maar ook wanneer ik niet met een netwerk verbonden ben krijg ik dezelfde fout.

• timmie271
Wom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Nee, helaas niet de mogelijkheid te testen. De disc zelf ziet er ook prima uit, geen krasje op te bekennen. Andere games gaan prima. Er komt een foutmelding dat de data onleesbaar is met een 0x... code. Als je daar op zoekt krijg je vooral zaken te zien over het downloaden, maar ook wanneer ik niet met een netwerk verbonden ben krijg ik dezelfde fout.
Als je niet met een netwerk bent verbonden en dan krijg je die fout, dan ligt het aan de disc. Zonder internet zal hij het spel altijd vanaf de disc installeren namelijk. Laatst zelf halo MCC via disc geinstalleerd zonder internet en dat werkte gewoon (helaas niet voor wat ik wilde, maar toch :+)

Dus ik denk dat je dan terug zult moeten gaan als andere discs wel worden gelezen door de One
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:59:
Hoi, ben nieuw op deze forum en heb pas xbox one s gekocht.Speel vooral fifa17 en Overwatch, voeg me gerust toe gamertag: Medo099
Toegevoegd ondanks dat ik beide spellen niet heb :)

[ Voor 14% gewijzigd door timmie271 op 10-01-2017 11:31 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-12 23:01

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Vind ook dat Microsoft te rustig is met exclusives. Moet zelfs eerlijk zeggen dat ik de Xbox maar de deur uit heb gedaan (wel in afwachting van Scorpio) omdat ik hem gewoon nooit meer aanzette. Vooral na de playstation Experience van Sony vind ik dat er momenteel weinig tegenover staat van Microsoft. Wellicht komen ze met een bombastische E3 line-up maar dat hebben ze dan ook wel echt nodig.

Er staat bijzonder weinig tegenover - spin-off Uncharted - Last of us 2 - Horizon zero dawn (mogelijke topper) - God of War - Days Gone. Ook op lange termijn wellicht alleen Crackdown tot nu toe.
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit of er exclusives zijn of niet, ik vind de Xbox one gewoon fijn werken en de controllers beter dan die van Sony. Vermaak me verder prima met multi platform games.

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 16:56
Misschien een interessante Deal: Sunset Overdrive bij Amazon voor $12 (en $10 voor de disc.. :? )

https://www.amazon.com/gp/product/B00M31VIOG

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
sparow schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:53:
Misschien een interessante Deal: Sunset Overdrive bij Amazon voor $12 (en $10 voor de disc.. :? )

https://www.amazon.com/gp/product/B00M31VIOG
Lukt me niet om te bestellen. Ook niet via US VPN. Er staat een pagina dat ik uit Nederland kom en dat ik daar niet mag bestellen.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12 14:05

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

haaibaa2 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:24:
[...]

Lukt me niet om te bestellen. Ook niet via US VPN. Er staat een pagina dat ik uit Nederland kom en dat ik daar niet mag bestellen.
Komt waarschijnlijk doordat je alleen een Nederlands afleveradres hebt. Dan ziet het systeem dus dat je niet uit de VS komt en dan kan je niet bestellen. Maak je een US adres aan dan lukt het wel maar dan kan je dus alleen games bestellen waarvan je direct een downloadcode krijgt die je kan redeemen via je console of xbox.com.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 zijn toegevoegd aan het BC programma.... Eindelijk !!!

Alle 4 naast elkaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ugp5q7g1vfqaHw48HiUmHn3h/full.png

MRE-Inc schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:15:
Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 zijn toegevoegd aan het BC programma.... Eindelijk !!!

[afbeelding]
Dan blijft de hamvraag: werken ze ook online en blijven ze het voorlopig nog online doen?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat ligt puur aan EA . Ik vermoed dat Battlefield 3 het nog wel even blijft doen. De andere 2 zijn al wat ouder.

• Lekker Ventje
Zelf speel ik vooral multi platform maar de exclusives van MS zijn in vergelijking met de PS4 karig. Vraag me ook af hoe MS op deze manier op de E3 nog een presentatie wil houden. Ze zouden zelf eens een goede RPG moeten hebben maar helaas is MS op dit moment niet bezig met het uitbreiden van de IP's en is ook Fable al de nek omgedraaid.
Benieuwd wat ze voor dit jaar nog te bieden hebben, Crackdown 3 zou een launch tegelijk met de Scorpio moeten hebben en Forza 7 komt er in de herfst nog aan. RPG's als Ni No Kuni, Tales en Persona zie je niet op de XBO. Waarom maakt Spencer zich voor dat soort games niet eens sterk? Forza en de Elite controller zijn voor mij op dit moment de enige reden om een XBO in huis te hebben. De aankomende line up voor de PS4 is op dit moment voor mij duidelijk beter. Overwatch, BF1, PvZ:GW2 en Diablo 3 zijn op de PS4 ook te spelen.

Kom op Phil Spencer, maak je hard voor goede exclusives want met alleen multi platform ga je het uiteindelijk niet redden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Dan blijft de hamvraag: werken ze ook online en blijven ze het voorlopig nog online doen?
Heb 2 maanden geleden nog BF3 gespeeld op de Xbox 360 en dat werkte gewoon prima. Servers waren niet zo vol, maar toch..... Van BFBC2 weet ik het niet......

• ymmv
  • Laatst online: 19-12 10:20
Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:02:
Benieuwd wat ze voor dit jaar nog te bieden hebben, Crackdown 3 zou een launch tegelijk met de Scorpio moeten hebben en Forza 7 komt er in de herfst nog aan. RPG's als Ni No Kuni, Tales en Persona zie je niet op de XBO. Waarom maakt Spencer zich voor dat soort games niet eens sterk? F
De Xbox One is morsdood in Japan. Daarmee is er geen enkele reden voor Japanse ontwikkelaars om games voor dat platform te maken. De enige manier voor Microsoft om JRPGs binnen te halen is om deze zelf te financieren. Dat hebben ze in het begin van de Xbox 360 volop gedaan maar het heeft de verkoop van de Xbox 360 maar in geringe mate positief beïnvloed. Toen MS stopte met het financieren van Japanse games ging de verkoop meteen bergafwaarts en is het nooit meer goed gekomen. Scalebound (open world action RPG) was in dat opzicht een grote verrassing maar die game is nu ook de nek omgedraaid.

Aan dit beeld ....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LwijsbV.gif

zal dus helemaal niets veranderen. Als je JRPGs wilt spelen moet je een PS4 kopen - of een game-PC omdat het aantal JRPGs op Steam langzaam omhoog gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 10-01-2017 20:46 ]

• Lekker Ventje
Ik neem aan dat de JRPG's niet alleen voor de Japanse markt ontwikkeld worden, doet Sony ook niet.
Daarnaast zijn er ook andere RPG's te bedenken zoals Fable die ze de nek omgedraaid hebben. MS heeft nu erg weinig te bieden in vergelijking met Sony en dat is niet goed.

Verwijderd

Halo, Gears en Forza is niet verkeerd. Als dat niet je games zijn dan ben je misschien beter af met een Playstation. Andersom vind ik dat alle drie gave series. Vooral Halo en Gears zijn voor mij de redenen om altijd een Xbox in huis te hebben.

Exclusives vind ik stiekem totaal niet interessant. Liever goede multi platform games. Komt de concurrentie keer ten goede dan exclusives. Zou het prima vinden als halo en Gears ook op de PC komen.

• Lekker Ventje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:01:
Halo, Gears en Forza is niet verkeerd. Als dat niet je games zijn dan ben je misschien beter af met een Playstation. Andersom vind ik dat alle drie gave series. Vooral Halo en Gears zijn voor mij de redenen om altijd een Xbox in huis te hebben.

Exclusives vind ik stiekem totaal niet interessant. Liever goede multi platform games. Komt de concurrentie keer ten goede dan exclusives. Zou het prima vinden als halo en Gears ook op de PC komen.
Exclusives zijn echter wel een reden waarin een console zich kan onderscheiden. Ik kan het me veroorloven en heb de consoles van zowel MS als Sony en Nintendo. Ik kan dus op die manier ook JRPG's spelen. Ik heb de PS4 bij de launch gekocht, de reden dat de XBO ruim een half jaar later in huis kwam was Forza 5. Moet een console het enkel van multiplatform hebben terwijl de concurrent een waslijst aan exclusives heeft dan zal die laatste het gaan winnen. Gelukkig verkoopt de XBO nog steeds prima maar je moet wel wat te bieden hebben aan games die je alleen op jouw console kunt spelen.

• Nieuwevolger
Het heeft voor Microsoft ook maar weinig zin op in games voor de Japanse markt te investeren, ze hebben bijna geen markt daar en de doelgroep in het westen die interesse in zulke games hebben, hebben eerder een Nintendo of Playstation. Maar er zijn ook nog aardig wat games van Japanse makelarij die zich richten op het westen, zoals resident evil, dark souls en eigenlijk ook Scalebound. Zijn goeie aanvullingen voor de line-up, maar Microsoft moet eigenlijk een goeie hitter weer hebben naast Halo, Forza en Gears. Maar z'n grote exclusive ergens op kopen of uitbesteden aan een onafhankelijke studio zoals insomniac, Remedy of From software is makkelijker gezegd dan gedaan, kost een hele groot zak geld en heeft een hoog risico.

Straks de sterkste console hebben en hopelijk aantrekkelijk geprijsd is een begin, met sommige third party games kan je een heel eind komen, maar een nieuwe system seller erbij is wel nodig om mee te komen met Sony. Vooral met consoles zie je met populairst platform, dat het alleen maar populaired wordt omdat vrienden het zelfde platform kopen om samen te spelen.

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Exclusives zijn echter wel een reden waarin een console zich kan onderscheiden. Ik kan het me veroorloven en heb de consoles van zowel MS als Sony en Nintendo. Ik kan dus op die manier ook JRPG's spelen. Ik heb de PS4 bij de launch gekocht, de reden dat de XBO ruim een half jaar later in huis kwam was Forza 5. Moet een console het enkel van multiplatform hebben terwijl de concurrent een waslijst aan exclusives heeft dan zal die laatste het gaan winnen. Gelukkig verkoopt de XBO nog steeds prima maar je moet wel wat te bieden hebben aan games die je alleen op jouw console kunt spelen.
Een reden ja. Een van de verschillende. Persoonlijk interesseert het me niks of meer mensen een Nintendo, Playstation of one hebben. Ook maakt het me niet uit of ik een Xbox of iets anders heb.

Van wie moet je iets hebben wat exclusief is? Om geld te verdienen? Volgens mij lukt dat ook wel prima zonder.

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024

[afbeelding]
Vergeet Dragon Age: Origins niet :9~

• MRE-Inc

MRE-Inc

De exclusives van de PS4 moeten je ook maar net liggen qua genre. Iemand in het PS4 topic heeft ooit eens beweerd dat de PS4 de beste console is omdat die de betere exclusives heeft. Maar wat nou als ik Uncharted geen reet aan vind, maar Forza wel ? Dan kan de PS4 20 exclusives hebben in het genre van Uncharted, als ik meer van Forza houd, dan koop ik dus de console die Forza kan draaien.

Verder interesseren die exclusives me eigenlijk helemaal niet. Het is dat ik 2 consoles kan betalen, anders had ik geen PS4 gehaald en die heb ik alleen gehaald voor Uncharted.

En het is natuurlijk ook niet zo dat de PS4 in Nederland de grootste is vanwege de exclusives. Het gros van de Xbox 360 gamers zijn overgestapt naar de PS4 omdat die gewoon betere hardware heeft en omdat Sony wel gewoon een wereldwijde release had in tegenstelling tot Microsoft die een land als NL waar veel geld wordt uitgegeven links laat liggen bij de release van de Xbox One. De grootste fout van ze want de PS4 halen ze qua verkopen echt niet meer. in.

Mijn verwachting is dat de release van de Project Scorpio te vroeg komt als je het vergelijkt met de tijd tussen de PS3 en PS4 en X360 en X1. De oude X360 gamers die zijn overgestapt naar de PS4, daarvan zullen waarschijnlijk hooguit een paar terug gaan naar de Xbox Scorpio, maar het gros zal blijven hangen omdat de PS4 toch nog niet zo oud is....

[ Voor 28% gewijzigd door MRE-Inc op 10-01-2017 23:21 ]

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Vergeet niet dat eigenlijk alle games van de vorige generatie Xbox Exclusive zijn geworden, aangezien Sony geen Backward Compatibility aanbiedt. (Nee, je gebruikers nogmaals laten betalen voor games die ze al bezitten is geen alternatief)

• MRE-Inc

MRE-Inc

halofreak1990 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:16:
[...]
Vergeet Dragon Age: Origins niet :9~
Klopt, die is ook BC geworden echter heb ik die nooit gespeeld, dus voor mij niet het noemen waard. 8)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MRE-Inc schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:17:
De exclusives van de PS4 moeten je ook maar net liggen qua genre. Iemand in het PS4 topic heeft ooit eens beweerd dat de PS4 de beste console is omdat die de betere exclusives heeft. Maar wat nou als ik Uncharted geen reet aan vind, maar Forza wel ? Dan kan de PS4 20 exclusives hebben in het genre van Uncharted, als ik meer van Forza houd, dan koop ik dus de console die Forza kan draaien.

Verder interesseren die exclusives me eigenlijk helemaal niet. Het is dat ik 2 consoles kan betalen, anders had ik geen PS4 gehaald en die heb ik alleen gehaald voor Uncharted.

En het is natuurlijk ook niet zo dat de PS4 in Nederland de grootste is vanwege de exclusives. Het gros van de Xbox 360 gamers zijn overgestapt naar de PS4 omdat die gewoon betere hardware heeft en omdat Sony wel gewoon een wereldwijde release had in tegenstelling tot Microsoft die een land als NL waar veel geld wordt uitgegeven links laat liggen bij de release van de Xbox One. De grootste fout van ze want de PS4 halen ze qua verkopen echt niet meer. in.

Mijn verwachting is dat de release van de Project Scorpio te vroeg komt als je het vergelijkt met de tijd tussen de PS3 en PS4 en X360 en X1. De oude X360 gamers die zijn overgestapt naar de PS4, daarvan zullen waarschijnlijk hooguit een paar terug gaan naar de Xbox Scorpio, maar het gros zal blijven hangen omdat de PS4 toch nog niet zo oud is....
En hoe verklaar je de inhaalrace van de PS3 dan? Verder was de grootste fout natuurlijk de hogere prijs en de marketing die compleet verkeerd was aangepakt.

Als Uncharted je als genre niet ligt, zijn er nog tig genres beschikbaar i.t.t. wat MS biedt. Er is veel meer variatie en een niche game als Bloodborne had op de Xbox waarschijnlijk ook niet gewerkt, want JRPG. Een racefanaat zal bij MS meer aan zijn trekken komen, maar alleen daarmee red je het niet.

• Rossi46
bram1984 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 03:33:
[...]

En hoe verklaar je de inhaalrace van de PS3 dan? Verder was de grootste fout natuurlijk de hogere prijs en de marketing die compleet verkeerd was aangepakt.

Als Uncharted je als genre niet ligt, zijn er nog tig genres beschikbaar i.t.t. wat MS biedt. Er is veel meer variatie en een niche game als Bloodborne had op de Xbox waarschijnlijk ook niet gewerkt, want JRPG. Een racefanaat zal bij MS meer aan zijn trekken komen, maar alleen daarmee red je het niet.
Dit inderdaad. Plus dat - gedurende het jaar dat de XB1 hier nog niet verkrijgbaar was - de berichtgeving behoorlijk negatief was. En terecht ook. Ik was eerst ook zeker niet van plan om een XB1 te gaan aanschaffen.

• Tits
PS4 heeft gewoon in de Benelux/Europa een grotere fanbase. Dan moet je als één van de weinige in een vriendengroep al een sterke voorkeur voor Xbox hebben om er eentje te kopen.
Bij een vriendengroep gamers zal je voor beide consoles volk vinden om mee te spelen, maar een sporadische gamer gaat volgens mij sowieso eerder een PS4 kopen, ook al is de Xbox One goedkoper.

Voor mij is de controller, het dashboard, het partysysteem, GWG en EA Access de grootste voordelen van PS4 tov Xbox One. Ik heb ook meer dan genoeg Xbox One-vrienden ondertussen om elke avond wel iets te spelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Tits op 11-01-2017 09:38 ]

• soldier wolf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-12 13:00
Tits schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:35:
PS4 heeft gewoon in de Benelux/Europa een grotere fanbase. Dan moet je als één van de weinige in een vriendengroep al een sterke voorkeur hebben voor Xbox
heb de Xbox al vanaf dag 1 via duitsland gekocht, en het eerste jaar was het echt een drama.
De ondersteuning was slecht, de interface werkte voor geen meter.
Ik heb de xbox toen ook geruild voor een ps4.

Pas geleden een xbox one s gekocht en moet zeggen dat ze alles een stuk beter hebben gemaakt!

Helaas zullen er een hoop zijn die daar door wel zaijn afgehaakt.

• Tits
soldier wolf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:50:
[...]

heb de Xbox al vanaf dag 1 via duitsland gekocht, en het eerste jaar was het echt een drama.
De ondersteuning was slecht, de interface werkte voor geen meter.
Ik heb de xbox toen ook geruild voor een ps4.

Pas geleden een xbox one s gekocht en moet zeggen dat ze alles een stuk beter hebben gemaakt!

Helaas zullen er een hoop zijn die daar door wel zaijn afgehaakt.
Wat bedoel je van ondersteuning? Hardware problemen gehad?

Wat ik dan bv weer niet snap bij die Xbox One S is dat daar blijkbaar geen headset bijzit. Ok er is een 3,5 mm jack ingang bij, maar ik heb nu enkele nieuwe vrienden in mijn lijst die nu zonder headset gamen. Dit was voor mij één van de redenen waarom ik de Xbox verkoos. Elke gamer had standaard een headset.

Verwijderd

Tits schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:56:
Dit was voor mij één van de redenen waarom ik de Xbox verkoos. Elke gamer had standaard een headset.
Bij de PS4 en PS4 Pro zit ook altijd al een headset.

• soldier wolf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-12 13:00
Tits schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:56:
[...]

Wat bedoel je van ondersteuning? Hardware problemen gehad?

Wat ik dan bv weer niet snap bij die Xbox One S is dat daar blijkbaar geen headset bijzit. Ok er is een 3,5 mm jack ingang bij, maar ik heb nu enkele nieuwe vrienden in mijn lijst die nu zonder headset gamen. Dit was voor mij één van de redenen waarom ik de Xbox verkoos. Elke gamer had standaard een headset.
je kon bijvoorbeeld vanuit Nederland niks uit de storen kopen (behalve met een credit card).
in de winkel was het 1e jaar ook nog bijna geen spellen te koop voor de xbox one.

Player base online was bedroevend. Bij COD ghost was er toen bijvoorbeeld op de xbox 3000 spelers online en bij de ps4 20000.

vroeger kreeg je idd een headset bij je xbox. echter was dat er een waar je alleen door heen kon praten en niet het game geluid door kon horen.
Momenteel kan je gewoon je telefoon oordopjes gebruiken en heb je beide.
Mensen, het is hier geen PS4 vs X1 topic. De discussie is al vaak genoeg gevoerd.

Ik zag dat Mass Effect: Andromeda te pre-orderen was. Twijfel nog erg. Op zich vond ik ME3 wel tof maar ook weer niet echt super. Bovendien krijg ik van de trailers geen "must have" gevoel. Ondanks dat zijn de productiewaarden wel weer prima en lijkt het verhaal me wel tof

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 11-01-2017 10:30 ]

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09

[afbeelding]
De Bioshock serie ook zag ik!
Ben nu Ininite nog een keer aan het spelen.
Pagina: 1 ... 60 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.