Inloggen op zoonlief zijn One met jouw account. Instellen als jouw home console. Uitloggen. Klaar.MRE-Inc schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:27:
Dank allen.... Morgen komt de Xbox One Elite controller binnen.... 82,99 in totaal. Vind je ze op marktplaats ook niet voor. En ik weet anders toch niks te halen met die bol.com bon van 50 euro.
Weet iemand hoe het zit met game sharing binnen de familie ? Mijn zoon heeft een Microsoft account welke hij ook gebruikt voor het inloggen en gamen op mijn Xbox. Dat account heb ik een tijd geleden al toegevoegd aan mijn familie op de Xbox.
Nou heeft mijn zoon van zijn eigen spaargeld een Xbox One gekocht die morgen binnenkomt. Nou wil ik niet alle games opnieuw moeten kopen voor hem, dus dan is die family sharing functie wel handig. Het "probleem" is echter dat zijn moeder en ik sinds 2007 uit elkaar zijn en hij bij haar woont. Verder een goede verstandhouding met zijn moeder, daar niet van.
Ik weet dat ik op zijn Xbox One moet inloggen met mijn eigen gamertag en zijn console als Home moet instellen. Mijn zoon moet met zijn gamertag op mijn Xbox One inloggen en mijn console instellen als Home.
Ik vind het best dat mijn Microsoft account/gamertag op zijn Xbox staat ingesteld, maar hij heeft bij zijn moeder ook nog een broertje en zusje. Ik wil dus niet dat die onder mijn account gaan spelen.
Wat zijn de mogelijkheden ? Moet ik altijd ingelogd zijn op de nieuwe Xbox van mijn zoon of moet dat eenmalig en kun je dan uitloggen en werkt die game sharing dan ?
De tweede vraag: moet mijn zoon nu ook Xbox Live Gold hebben als hij bv de door mij gekochte versie van Battlefield 1 op zijn nieuwe Xbox download en online wil spelen ? Tot nu toe kon hij gewoon online gamen omdat ik Gold ben. Hij is nog nooit Gold geweest overigens.
Je zoon (en alle andere accounts) gebruiken jouw live en kunnen jouw spellen spelen. Jij kunt alleen nog op jouw account op jouw Xbox live gebruiken en mre spellen spelen.
Jouw zoon hoeft jouw console niet als home aan te merken.