Ik vind de nieuwe update ook maar zo, zo.... (erg matig dus).
Gisteren zag ik aan de linker kant dat ik 28 nieuwe meldingen had. Ga ik kijken, blijken het allemaal: <Gamtertag> vind je clip leuk (1 min geleden). Dan kun je op de knop Bekijken drukken. Als je dat dan doet, krijg je een zwart venster en reageren de ABXY knoppen en de thumbsticks niet meer. Enige wat werkt, is de Guide button. Blijken de clips die geliked zijn dus van tig dagen geleden te zijn en die zijn blijkbaar niet meer beschikbaar waardoor het venster dus zwart blijft.
Verder heb ik op mijn laptops de Windows 10 Anniversary Update geinstalleerd. Ik maakte veel gebruik van game streaming. Dus via de Xbox App op Windows 10 het scherm overnemen en dus gamen op je laptop. Als je nu de Xbox app opstart en op Verbinden klikt, dan is vaak de XBox niet eens te vinden. Als de Xbox dan uiteindelijk wel gevonden kan worden en je klikt op Aanzetten, dan gaat het 9/10x mis. Daarna lijkt het wel of de Xbox zelf helemaal fucked up is met data pakketjes want daarna reageert de Xbox dus helemaal niet meer op het remote aanzetten via de Xbox app en moet je dus de verlichte Xbox button op de XBox zelf 10 seconden ingedrukt houden.
Verder is het opnemen van gameplay via een dubbel tap op de Guide button idd erg traag wat natuurlijk weer resulteert in dat je nog 3x een dubbel tap doet waardoor je 3 game clips hebt. Cortana heb ik nog niet geprobeerd, maar zal ik nog eens een kans geven.
Wat wel sneller is dan voorheen is het opstarten vanaf standby. Dan heb ik echt binnen 2 tellen het homescreen voor mijn neus. Voor de rest....tja, geef mij de huidige interface van de XBox 360 maar. Ziet er veel mooier uit aangezien dat een beetje 3d effect heeft, die van de huidige X1 is gewoon compleet plat.
Over game streaming gesproken; afgelopen donderdag was ik bij mijn schoonouders, dus mooi de gelegenheid om het allemaal eens te testen. Heb een 1000mbit up/down verbinding, dus bandbreedte zou geen beperking moeten zijn. Hier en daar lees ik dat game streaming via internet op de hoogste kwaliteit zo'n 19mbit in beslag kan nemen. Uiteraard geprobeerd, maar ik kreeg de Xbox remote niet aan.
Omdat ik ook een PS4 heb die ook remote game streaming ondersteunt, dat maar eens getest op de hoogste kwaliteit (720p). Dat werkte vlekkeloos. Voor de PS4 hoef je maar 1 poort open te zetten, namelijk 9304. Daarna op je laptop de PS Remote play app opstarten en gaan. Rete stabiel dus geen onderbrekingen of lag ondervonden.
Eenmaal thuis maar eens op de 5Ghz band wifi game streaming op het lokale netwerk getest. Dat ging weer bagger traag. Beide devices (XBox en laptop) in hetzelfde subnet, maar game streaming op de hoogste, middelhoogste en laagste snelheid, is gewoon brak. Het hapert aan alle kanten. Voor de zomer update ging dat vaak wel goed. Vanavond nog maar eens via een utp kabel proberen. Wat ook weer klote is, is natuurlijk dat game streaming poort 5050, 4838 en een willekeurige poort tussen 49000-65000 gebruikt. Echt WTF Microsoft, pak gewoon netzoals Sony het doet, 1 poort, bouw een fatsoenlijke applicatie en laat ons remote games !!!
[
Voor 27% gewijzigd door
MRE-Inc op 08-08-2016 07:51
]