Verwijderd

Annoying-Orange schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:03:
[...]

Geen last van disconnects zoals bij de stealth 700 het geval is?
Geen last van gehad tot nu toe. Zag wel op de tb app op de pc dat er een update is voor 700.
mike30 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:07:
[...]

M'n samsung schijven van 1 TB waren in 2010 5 tientjes per stuk met een aanbieding vlak voor de overstroming. Daarna waren de schijven wel duurder maar nooit zo duur als een xbox. En buiten dat als ze er zoveel tegelijk zouden kopen betalen ze bij microsoft nog een schijntje.
Dus snap eigenlijk niet waarom er tegenwoordig geen SSD vanaf kan of iig een snellere HDD.
Dus omdat harde schijven goedkoop zijn snap je niet waarom MS er geen SSD in stopt? :S
Sowieso heeft Yaz het dus over de SSD die duurder zou zijn dan de Xbox zelf, dus hoeveel jouw HDD's gekost hebben doen niet zo ter zake denk ik? Een snellere HDD er in zou inderdaad wel fijn kunnen zijn, maar ik vermoed dat onderzoeken uitwijzen dat te weinig mensen daar genoeg om geven om hun koopgedrag aan te passen, dus dan kost het MS alleen maar meer geld (hoe weinig wij het ook mogen vinden) terwijl het niet genoeg oplevert voor hun. Helaas werkt het dan nog steeds zo dat als ze op elke verkochte console een euro uit kunnen sparen dat ze dat gewoon doen om hun bottom line te verbeteren.

Gamertag: FinrazielNL

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:03
Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:05:
Toch maar alvast in Rusland Forza 7 Ultimate gekocht voor 50 euro :D

Nu maar wachten tot 7 november voordat ik hem ga spelen (sowieso komt ie pas over 2 weken, ik weet).
:( 8)7 |:( vorige week gekocht in de US store voor 81 euro....
50 euro is echt een super prijs voor de ultimate versie

Xbox Live Knalle Arie

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:05:
Toch maar alvast in Rusland Forza 7 Ultimate gekocht voor 50 euro :D

Nu maar wachten tot 7 november voordat ik hem ga spelen (sowieso komt ie pas over 2 weken, ik weet).
Uhh. Jij annuleerde de Xbox One X toch?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:31:
[...]

Ja vanwege het ontbreken van Dolby Vision als ik me niet vergis :z :F

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

handig :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Rivanov schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:31:
[...]

Nu de iPhone X tegenvalt hou ik een maandsalaris over.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rivanov
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:43:
[...]

Liggen de salarissen in Limburg zó laag? ;)

Enfin, FM 7 Ultimate Edition ook in Rusland gekocht. Dus bedankt voor de tip in ieder geval.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:01:
[...]

Enfin, FM 7 Ultimate Edition ook in Rusland gekocht. Dus bedankt voor de tip in ieder geval.
Jep... Het scheelt niet veel in ieder geval

En graag gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 14-09-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
DF is wel erg 'reclame' aan het maken voor de Xbox One X...

Ik heb ze nog altijd hoog staan voor hun onafhankelijkheid, maar zo langzamerhand begin ik daar wel een beetje aan te twijfelen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Yaz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:00:
[...]

Precies die reden. 4 jaar geleden was een 512GB schijf even duur, zo niet duurder, dan een xbox zelf. Nu nog zou ik er niet voor kiezen om er een SSD in te zetten. 7200 rpm sata disk is snel genoeg. Daar waren toentertijd genoeg benchmarks over te vinden.
Ik merk toch echt een enorme snelheids winst met een externe SSD schijf. Als wij tegelijkertijd een BF1 map inladen (ene XB1 standaard HDD, de mijne SSD 512GB) dan ben ik ruim een minuut eerder ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Reefun schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:27:
[...]

Ik merk toch echt een enorme snelheids winst met een externe SSD schijf. Als wij tegelijkertijd een BF1 map inladen (ene XB1 standaard HDD, de mijne SSD 512GB) dan ben ik ruim een minuut eerder ingeladen.
Maar je moet alsnog op de rest wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:43:
[...]

Lol, grapje hoop ik? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:29:
[...]

Maar je moet alsnog op de rest wachten. ;)
Ja dat dan weer wel. Enige wat ik wil aangeven is dat het wel degelijk uitmaakt qua laadtijden. Bij SP games merk ik dat verschil ook al. The Witcher 3 is binnen de kortste keren ingeladen. Met de standaard schijf kon ik bij wijze van een symphonie schrijven voordat hij ingeladen was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Deels. Het was uiteindelijk wel een keuze geweest, de ene X of de andere X. Nu ik een kruis (pun intended) door de ene heb kunnen zetten kan de andere er komen.

Of bedoel je het financiële aspect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Dat een SSD sneller is is vanzelfsprekend maar een SSD is momenteel gewoon te duur om in een Xbox te zetten in een beetje redelijke groottes (Ik zag dat GoW4 op de XOX 94GB is). Zeker gezien de mogelijkheid er is om er een externe SSD aan te hangen voor de mensen die dat willen vind ik het prima zoals MS het nu heeft opgelost. Hooguit zou een SSHD misschien leuk zijn, maar MS heeft dat vast allemaal getest en het niet nuttig geacht.

Al heb ik wel ergens gelezen dat de HD die in de XOX zit al wel sneller is dan die in de XOS.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 15-09-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Ramon schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:43:
Dat een SSD sneller is is vanzelfsprekend maar een SSD is momenteel gewoon te duur om in een Xbox te zetten in een beetje redelijke groottes (Ik zag dat GoW4 op de XOX 94GB is). Zeker gezien de mogelijkheid er is om er een externe SSD aan te hangen voor de mensen die dat willen vind ik het prima zoals MS het nu heeft opgelost. Hooguit zou een SSHD misschien leuk zijn, maar MS heeft dat vast allemaal getest en het niet nuttig geacht.

Al heb ik wel ergens gelezen dat de HD die in de XOX zit al wel sneller is dan die in de XOS.
True. Een "purist" (zoals mijzelf :+) wil gewoon sneller. Die kunnen altijd nog een externe SSD eraan hangen. Dus ja, in dat opzicht snap ik het ook wel.

Zou alleen fijn(er) zijn als iedereen een SSD schijf standaard zou hebben voor MP games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Gister even een half uurtje kunnen spelen, maar Redout is toch wel een hele fijne WipeOut-kloon.... Mis alleen de instrumentale Firestarter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:47:
[...]

True. Een "purist" (zoals mijzelf :+) wil gewoon sneller. Die kunnen altijd nog een externe SSD eraan hangen. Dus ja, in dat opzicht snap ik het ook wel.

Zou alleen fijn(er) zijn als iedereen een SSD schijf standaard zou hebben voor MP games.
heb aan mijn xbox one S met 2TB een externe 2TB 2.5" hangen en en externe 1TB M2 SSD. Zelfs dan zie je het snelheidsverschil goed tussen beide externe disks. (games als sniper elite 4 en rainbow 6 siege vliegen) en ja je moet op andere wachten. Maar er zijn ook games waar het niets lijkt uit te maken zoals de laatste sherlock holmes (of het moet een nog groter drama zijn op de andere hds) maar ook destiny 2 niet, gewoon omdat je wacht tot al die verbindingen met de servers tot stand zijn gekomen etc etc
Blijft alsnog een aanrader (beetje jammer dat 1tb duurder is dan een xbox one s hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 21:10
[...]

Dat zelfde verschil is er ook met een 7200rpm disk. Een ssd is misschien nog 5 sec sneller op een minuut laden maar dat vind het prijsverschil niet waard.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de One X er is en de 4K upgrade voor FM7 uitkomt, dan ga ik ook echt wel een SSD kopen voor externe opslag.

Is er al iets meer over UASP bekend op die USB-controller?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:36
Yaz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:55:
[...]

Dat zelfde verschil is er ook met een 7200rpm disk. Een ssd is misschien nog 5 sec sneller op een minuut laden maar dat vind het prijsverschil niet waard.
Dit.

Heb mij indertijd verdiept in een aantal tests, en een externe HDD is dus inderdaad merkbaar sneller, een SSD het snelst maar verwaarloosbaar zeker in verhouding tot de prijs/GB.

Benieuwd naar de prestaties van de schijf in de Xbox One X, als dat goed is kan ik mijn externe schijf recupereren en voor andere zaken gebruiken.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 21:31
Rivanov schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:01:
[...]

Neen, maar de verzendkosten zijn gewoon veel hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Een SSD heeft nu totaal geen zin meer voor oa BF1. De reden destijds dat ik een SSD heb gehaald voor de Xbox One was BF1. Je zat dan als eerste in de map en kon direct het vliegtuig selecteren.

Na de patch begin dit jaar, kun je pas voertuigen selecteren als er 15/15 spelers per team in de map zitten. 7/10 heb ik dan alsnog een vliegtuig te pakken, maar op een map als Fao Fortress waar maar 1 vliegtuig spawnt is het gewoon kut nu. Dan heb je of een n00b die direct crashed of iemand die dan een fighter plane pakt en met de generfde dart kills probeert te maken wat meestal niet lukt. Dat laatste lukt namelijk alleen de echte pro ace piloten en daar ben ik er tot nu toe nog maar 1 van tegen gekomen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rossi46 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:58:
DF is wel erg 'reclame' aan het maken voor de Xbox One X...

Ik heb ze nog altijd hoog staan voor hun onafhankelijkheid, maar zo langzamerhand begin ik daar wel een beetje aan te twijfelen.
Of.... ze zijn echt enthousiast over het ding ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Heb 3 jaar geleden een 55" Sony televisie gekocht. Dit is geen 4k televisie, maar hij bevalt me nog prima en ben dus eigenlijk voorlopig niet van plan een 4k TV te kopen.

Heeft de aanschaf van een XOX dan eigenlijk nog wel zin, of volstaat een XOS ook nog wel een aantal jaar?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GameMania zijn echt grapjassen, bellen ze vandaag dat ik vóór maandag, dus morgen eigenlijk, 50 euro moet aanbetalen op mijn Xbox One X anders vervalt de reservering. Anderhalve week geleden heb ik er nog naar gevraagd en was er niks bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
jagermeister schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:47:
Heb 3 jaar geleden een 55" Sony televisie gekocht. Dit is geen 4k televisie, maar hij bevalt me nog prima en ben dus eigenlijk voorlopig niet van plan een 4k TV te kopen.

Heeft de aanschaf van een XOX dan eigenlijk nog wel zin, of volstaat een XOS ook nog wel een aantal jaar?
Ik zit in een vergelijkbare situatie (lees heb nog geen 4k) en heb bewust nu niet gepreorderd tot er meer reviews/duidelijkheid is rondom de snelheidswinst bij huidige/toekomstige games met de X1X. Het kan best zijn dat ik in november/december in een vlaag van verstandsverbijstering er eentje haal in een opwelling, maar op dit moment wacht ik "rustig" tot de eerste pricedrop denk ik. Echter als ik een HDR en 4k tv zou hebben op het moment zou ik alleen al ter rechtvaardiging van die tv een x1x halen om alles uit de tv te kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jagermeister schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:47:

Deels de gok die ik neem, ben nog niet van plan naar 4k te gaan, maar gok erop dat devs voor nieuwere games wel gebruik gaan maken van de extra power (tov XOS) ook op 1080p resolutie, niet alleen op 4k.

In extreme geval koop ik gewoon een 4k monitor, zet ik voor m'n neus op mijn raceseat, werkt ook prima :+

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
GameMania zijn echt grapjassen, bellen ze vandaag dat ik vóór maandag, dus morgen eigenlijk, 50 euro moet aanbetalen op mijn Xbox One X anders vervalt de reservering. Anderhalve week geleden heb ik er nog naar gevraagd en was er niks bekend.
Moest ik toen ook voor mijn Nintendo Switch... uitendelijk niet gedaan, dacht zal er wel niet meer zijn. Ging er naar toe en gaf aan mijn bestelling op te komen halen (zelda). Komt de verkoper terug van achter, zelda en een switch in de hand. Dus die aanbetaling lijkt me wat BS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mfneed schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:30:
[...]

Moest ik toen ook voor mijn Nintendo Switch... uitendelijk niet gedaan, dacht zal er wel niet meer zijn. Ging er naar toe en gaf aan mijn bestelling op te komen halen (zelda). Komt de verkoper terug van achter, zelda en een switch in de hand. Dus die aanbetaling lijkt me wat BS :)
Ja mij ook maar om nu de gok te nemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:31:
[...]

Ja mij ook maar om nu de gok te nemen...
Wat is het probleem? Betalen moet je uiteindelijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jagermeister schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:32:
[...]
Wat is het probleem? Betalen moet je uiteindelijk toch.
Het probleem is dat ze me bellen en zeggen dat ik nog welgeteld 1,5 dag heb om de aanbetaling te doen, terwijl ze er nooit eerder over gesproken hebben. En in een uiterst geval kan GameMania failliet gaan en ben ik mijn geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:42:
[...]

Het probleem is dat ze me bellen en zeggen dat ik nog welgeteld 1,5 dag heb om de aanbetaling te doen, terwijl ze er nooit eerder over gesproken hebben. En in een uiterst geval kan GameMania failliet gaan en ben ik mijn geld kwijt.
Ja, dat eerste is wat vreemd inderdaad, maar ik zou er niet zo'n punt van maken. Punt 2 zal wel loslopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:05:
[...]

Deels de gok die ik neem, ben nog niet van plan naar 4k te gaan, maar gok erop dat devs voor nieuwere games wel gebruik gaan maken van de extra power (tov XOS) ook op 1080p resolutie, niet alleen op 4k.

In extreme geval koop ik gewoon een 4k monitor, zet ik voor m'n neus op mijn raceseat, werkt ook prima :+
Gelukkig kosten 4k monitors lekker weinig. :)

Maar bedankt voor je eerste zin. Nu moet ik ook een X kopen! Tot nu toe heeft alleen The Crown in 4k op mijn 4k tv gespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:51:
[...]

Gelukkig kosten 4k monitors lekker weinig. :)

Maar bedankt voor je eerste zin. Nu moet ik ook een X kopen! Tot nu toe heeft alleen The Crown in 4k op mijn 4k tv gespeeld. :)
Die dingen heb je al vanaf 300 euro, TV begint pas tegen de 500 en dan weet ik zeker dat het mijn plasma niet kan evenaren. En nu ik steeds meer inlees rond HDR, vraag ik me serieus af wat daar extra nut in is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:04:
[...]

Die dingen heb je al vanaf 300 euro, TV begint pas tegen de 500 en dan weet ik zeker dat het mijn plasma niet kan evenaren. En nu ik steeds meer inlees rond HDR, vraag ik me serieus af wat daar extra nut in is.
HDR heeft een grotere impact op de beeldkwaliteit dan 1080p > 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:24:
[...]

Ik vind het juist andersom qua belang. Dat hele hdr zie ik geen bal van. Visuele zaken zijn vaak ook wat subjectief natuurlijk. Feitelijk zal hdr een grotere impact hebben maar ik zie weinig verschil als ik hdr gebruik tov niet. Verschil tussen 4k en 1080 zie ik direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:41:
[...]

Ik vind het juist andersom qua belang. Dat hele hdr zie ik geen bal van. Visuele zaken zijn vaak ook wat subjectief natuurlijk. Feitelijk zal hdr een grotere impact hebben maar ik zie weinig verschil als ik hdr gebruik tov niet. Verschil tussen 4k en 1080 zie ik direct.
Als je met je neus er boven op zit dan is 4K duidelijk zichtbaar t.o.v. 1080p. Op een afstand wordt dat verschil steeds minder merkbaar, terwijl HDR juist wel veel 'langer' zichtbaar is omdat het echt over het kleurbereik en contrast gaat. En dan is de kijkafstand minder een issue om dit waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Hier net zo. Speel op een KS8000 SUHD dat is zeker geen lullig tv'tje met max 1000 nits en heb er écht op zitten letten maar zie t bijna niet. Bijvoorbeeld HZD op de Pro wordt in non HDR net zo fel als met HDR aan.

Moet wel even aan toevoegen dat ik het dan puur over gamen heb. Als ik op YouTube HDR demo's kijk dan spatten de highlights weer wél van het scherm.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 15-09-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb de demo's gezien op een Samsung 60inch 4k televisie, zeg ik eerlijk.. het oogt net alsof je saturation standje 1000 inschakelt, zeker als ze de 'ondergrens' van 1000nits aanhouden, ik hoef geen discoshow in m'n kamer als ik aan het racen ben.

Even een 'simulatie' voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://4k.com/wp-content/uploads/2015/12/hdr-tv-ces-1500x1000.jpg

Stel dat ik mag kiezen tussen deze 2 opties, neem ik gewoon rechts (non HDR). Ik rij vaak in een volledig donkere kamer, ik hoef niet blind te worden van de hoeveelheid licht van m'n TV. (mijn brightness staat afaik op 24 ofzo, moest toen ooit om je plasma 'te laten wennen' maar heb hem nooit omhoog gezet).

Het zal bij aantal games of films best een groot verschil geven (zoals die nieuwe BF1 map waar het fucking donker is), maar als het mij gaat om de ervaring (ik zit ~1,5meter max van TV) zou ik 4k verkiezen boven HDR, dat geval zou een PC monitor van 28inch al voldoende zijn, waar je secondair ook niet zit met opstarttijd van smartzut en input latency.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@SinergyX Zelfs huidige OLEDs halen die 1000nits amper. Je mag blij zijn als ze gecalibreed en al tegen de 700 halen.

HDR kan tot 20K nits (uit mijn hoofd) geprogrammeerd worden dus "de hype" HDR is amper begonnen als het gaat om aankoopadvies.

Koop wat je mooi & betaalbaar vindt; hebbik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:09:
@SinergyX Zelfs huidige OLEDs halen die 1000nits amper. Je mag blij zijn als ze gecalibreed en al tegen de 700 halen.

HDR kan tot 20K nits (uit mijn hoofd) geprogrammeerd worden dus "de hype" HDR is amper begonnen als het gaat om aankoopadvies.

Koop wat je mooi & betaalbaar vindt; hebbik ook gedaan.
Precies. Het is allemaal subjectief. De een vindt blond mooi, de ander donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SinergyX schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:53:
[...]

Ik heb de demo's gezien op een Samsung 60inch 4k televisie, zeg ik eerlijk.. het oogt net alsof je saturation standje 1000 inschakelt, zeker als ze de 'ondergrens' van 1000nits aanhouden, ik hoef geen discoshow in m'n kamer als ik aan het racen ben.

Even een 'simulatie' voorbeeld:
[afbeelding]

Stel dat ik mag kiezen tussen deze 2 opties, neem ik gewoon rechts (non HDR). Ik rij vaak in een volledig donkere kamer, ik hoef niet blind te worden van de hoeveelheid licht van m'n TV. (mijn brightness staat afaik op 24 ofzo, moest toen ooit om je plasma 'te laten wennen' maar heb hem nooit omhoog gezet).

Het zal bij aantal games of films best een groot verschil geven (zoals die nieuwe BF1 map waar het fucking donker is), maar als het mij gaat om de ervaring (ik zit ~1,5meter max van TV) zou ik 4k verkiezen boven HDR, dat geval zou een PC monitor van 28inch al voldoende zijn, waar je secondair ook niet zit met opstarttijd van smartzut en input latency.
Volgens mij verwar je helderheid met contrast/kleurbereik. Met HDR heb je gewoon veel meer kleuren waardoor het beeld natuurgetrouwer overkomt.

Ik zit zelf ook nog op 1080p, maar HDR zou een grotere impact moeten hebben dan 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:43:
[...]

Volgens mij verwar je helderheid met contrast/kleurbereik. Met HDR heb je gewoon veel meer kleuren waardoor het beeld natuurgetrouwer overkomt.

Ik zit zelf ook nog op 1080p, maar HDR zou een grotere impact moeten hebben dan 4K.
Ja en nee, HDR is de combinatie van die 3, het vergroot het spectrum van kleur, helderheid en contrast.

Natuurlijk zal het best allemaal mooier worden (zoals vroeger met die 'image enhancers'), het staat imho nog teveel in de kinderschoenen om nu meteen fullblown in 4k/HDR10 te duiken om het maar enigzins te rechtvaardigen. Mensen zijn meer 'blown away' door de intensiteit van het beeld (indirect, helderheid), dan daadwerkelijk een extreem breder spectrum (er zijn er genoeg die zelfs voetbalwedstrijden mooier vinden met HDR ingeschakeld, live TV heeft geen HDR, nog lang niet).

Het zal ongetwijfeld mooier zijn op een 1800+ 4k HDR 60 inch TV, maar als ik voor 350 euro 4k 'voor mn neus' kan krijgen zonder die toeters en bellen, meh ben ik tevreden.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 15-09-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
HDR moet je echt zien. Als je in je woonkamer schakelt van HDR naar SDR en weer terug zie je echt een wereld van verschil. Als je er eenmaal aan gewend bent valt het misschien niet meer op, maar het verschil is echt wezenlijk in bv Forza Horizon 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
harrytasker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:37:
HDR moet je echt zien. Als je in je woonkamer schakelt van HDR naar SDR en weer terug zie je echt een wereld van verschil. Als je er eenmaal aan gewend bent valt het misschien niet meer op, maar het verschil is echt wezenlijk in bv Forza Horizon 3.
Meh... ik heb een paar games in HDR gespeeld alsmede series, films en demo materiaal maar ik kan niet zeggen dat het een wereld van verschil is. Tuurlijk merk je er wel iets van maar ik merk het nooit als ik SDR materiaal zie dat ik dan denk van "Oh wat ziet dit er slecht uit".

Ik denk zelfs dat ik het verschil niet zou zien wanneer er twee identieke tv's zouden staan en een SDR en de ander HDR beeld zou tonen. Dan moet je wel ook de backlight bij beiden gelijk zetten en juist instellen. Het wauw effect als je switcht tussen de twee modes komt vooral door de helderheid van het beeld. Althans zo ervaar ik dat.

Ja ik weet dat ik diegene was die zeurde over Dolby Vision ondersteuning maar dat is dan ook wel de betere standaard.

Ik ben bang dat HDR10 weinig gaat toevoegen voor mij in ieder geval. Oh en 4k op een tv kleiner dan 65 inch en meer dan 2 meter afstand ga je ook niet merken. Dat zie ik zelf nu wel bij mijn tv. Het had net zo goed 1080p kunnen zijn en een maatje kleiner.

Met de One X ga ik wel dichterbij zitten om er echt wat aan te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2017 21:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt hele volkstammen die het verschil niet zien tussen een DVD en een Blu-ray, het verschil niet horen tussen stereo en surround, het verschil niet horen tussen Dolby Digital en DTS en het verschil niet zien tussen HDR en SDR. Uiteindelijk moet je gewoon kopen waar je zelf tevreden mee bent, voor het geld dat je er aan uit wilt geven. Uiteindelijk draait het toch om het spel, de rest is eigenlijk meer de slagroom op de taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik was toch wel blij met HDR in Horizon Zero Dawn. Als HDR goed toegepast wordt voegt het wel degelijk wat toe.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:40
Even een update, eerder had ik geplaatst over een vriend van me geband was vanwege refunds aanvragen bij xbox.
Hij heeft een ps4 gehaald. Hij kwam bij de helpdesk en enforcement niet verder.
Voor hem voelde het als praten tegen een muur.
Was gefrustreerd en heeft alles verkocht en is overgestapt.
Zelf had ik er meer achteraan gegaan. Maar zo is hij niet.

Hebben vandaag op de ps4 pro destiny 2 op een 4k monitor gespeeld.
Al zat hij er met zijn neus bovenop.
Hij ziet werkelijk het verschil niet tussen 4k en full hd.
Heb hem geadviseerd eens naar de opticien te gaan.
Er was naar mijn ogen een duidelijk verschil te zien.
harrytasker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:37:
Laat ik het anders stellen:

Lijkt dit een voorbeeld van HDR?
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/UozRlgvq6ds/hqdefault.jpg

• Ramon
  • Nu online
@SinergyX Hier heb je een goed artikel over HDR: http://www.rtings.com/tv/learn/hdr-vs-sdr

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:27
@SinergyX

Hdr en Sdr vergelijken door plaatjes is iets wat totaal niet werkt;) buiten beschouwing gelaten of het wel een hdr plaatje is en of je het wel op een hdr scherm kijkt.

Probleem met reclame voor hdr is dat dus ook, mensen met een hdr tv overhalen is lastig als ze echt hdr niet kunnen zien toch?

Daar komen dus ook dat soort plaatjes vandaan waarop het er verschrikkelijk uitziet !

Blijft nog steeds persoonlijk of je het wat vindt natuurlijk, maar ik heb 'Inferno' opnieuw gekeken (did keer 4k hdr) en het was echt verschrikkelijk mooi. En idd als iemand met een lamp in je gezicht schijnt voelt dat erg fel aan ;)

Hdr zorgt bij mij iig voor een veel realistischer beleving, waar het ook voor bedoeld is, maar staat of valt bij implementatie :)

[ Voor 11% gewijzigd door LuisjeNL op 16-09-2017 07:49 ]

Lichtpuntje...

Awesome. Een communication ban. Die niet alleen berichten sturen onmogelijk maakt, maar ook partychat. Waarschijnlijk voor een scheldwoordje in een bericht naar een eikel waar ik in Siege tegen of mee speelde. Ik stuur daar wel eens berichtjes mee en veel toxic gedrag wordt daar niet afgestraft. En ook de report suspicious behaviour of de reports die ik op hun heb gedaan, worden natuurlijk niet afgestraft. Ik sta nu bij de enforcement feedback op 1 stem en 3 communicatie. Ik gok dat die 3 voor communicatie me nu de das om doen.

Het is gelukkig maar 24 uur en kan verder nog gewoon online spelen, maar ook dat je nergens ziet waarom en wat het precies inhoudt is heel erg lastig te regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 16-09-2017 08:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Phusebox
LuisjeNL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:47:
@SinergyX

Hdr en Sdr vergelijken door plaatjes is iets wat totaal niet werkt;) buiten beschouwing gelaten of het wel een hdr plaatje is en of je het wel op een hdr scherm kijkt.

Probleem met reclame voor hdr is dat dus ook, mensen met een hdr tv overhalen is lastig als ze echt hdr niet kunnen zien toch?

Daar komen dus ook dat soort plaatjes vandaan waarop het er verschrikkelijk uitziet !

Blijft nog steeds persoonlijk of je het wat vindt natuurlijk, maar ik heb 'Inferno' opnieuw gekeken (did keer 4k hdr) en het was echt verschrikkelijk mooi. En idd als iemand met een lamp in je gezicht schijnt voelt dat erg fel aan ;)

Hdr zorgt bij mij iig voor een veel realistischer beleving, waar het ook voor bedoeld is, maar staat of valt bij implementatie :)
Noem eens een goed voorbeeld dat makkelijk voor iedereen te bekijken is qua film of serie? Of een YouTube demo? Ik heb echt nog niets in HDR gezien dat mij heeft kunnen overtuigen dat ik iets anders heb gekocht dan een marketing gimmick.

Mocht de 1080p implementatie op de One X goed zijn, maw dat er bijvoorbeeld hogere fps gehaald wordt, dan denk ik dat ik zelfs op mijn 4k oled liever in 1080p60 speel ipv 4k hdr 30fps.

• Lekker Ventje
Zoals gisteren algezegd, speel Horizon Zero Dawn en je weet wat HDR toe kan voegen aan een game. Het is geen marketing gimmick maar als mensen het niet willen zien wat het toevoegd vind ik het best. Ik ben er blij mee dat het bij steeds meer games toegevoegd wordt :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Phusebox
Lekker Ventje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:35:
Zoals gisteren algezegd, speel Horizon Zero Dawn en je weet wat HDR toe kan voegen aan een game. Het is geen marketing gimmick maar als mensen het niet willen zien wat het toevoegd vind ik het best. Ik ben er blij mee dat het bij steeds meer games toegevoegd wordt:)
Dat is niet echt toegankelijk. Moet ik eerst een ps4 Pro plus dat spel kopen.

• Lekker Ventje
Dan wacht je op FM7 en speel dat op een XBO S.

• LuisjeNL
@Phusebox

Tja een voorbeeld via YouTube is natuurlijk ook niet kwaliteit tot the max ;)

Dus in dat opzicht kan ik je geen voorbeeld geven. Ik vind het zelf met films het beste te zien qua voordeel omdat dat realistischer is dan games (helaas nog wel ;) )

Lichtpuntje...

• Phusebox
Lekker Ventje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:53:
Dan wacht je op FM7 en speel dat op een XBO S.
Moet ik eerst een XBO S kopen 😂

Maar goed er moeten toch andere showcases zijn voor HDR?

• Ramon
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:01:
[...]

Noem eens een goed voorbeeld dat makkelijk voor iedereen te bekijken is qua film of serie? Of een YouTube demo? Ik heb echt nog niets in HDR gezien dat mij heeft kunnen overtuigen dat ik iets anders heb gekocht dan een marketing gimmick.

Mocht de 1080p implementatie op de One X goed zijn, maw dat er bijvoorbeeld hogere fps gehaald wordt, dan denk ik dat ik zelfs op mijn 4k oled liever in 1080p60 speel ipv 4k hdr 30fps.
Dat is lastig omdat hardware (en software) support voor HDR nogal onduidelijk is. Hangt dus ook heel erg af van de hardware die je hebt staan. Sowieso heeft de originele Xbox One geen HDR support en of de YouTube app op je TV dat heeft is ook nog maar de vraag.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:56:
[...]

Moet ik eerst een XBO S kopen 😂

Maar goed er moeten toch andere showcases zijn voor HDR?
Op jouw tv zie je rechtsboven de melding HDR verschijnen als de bron het signaal uitzendt, net als bij Dolby Vision in Netflix. YouTube heeft dat dus niet. Ik zie wel degelijk veel verschil, maar zonder XOS/PS4pro moeilijk te testen en ik wacht zelf ook op de XOX. Ik heb de demo van deze website op een Usb stick gezet en die in de tv geplugd: http://4kmedia.org/lg-cymatic-jazz-hdr10-uhd-4k-demo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Als ik BF3 wil 'kopen' via Gold dan krijg ik de melding helaas, dit aanbod is niet geldig in jouw regio.

• Phusebox
Steven030 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:24:
[...]

Op jouw tv zie je rechtsboven de melding HDR verschijnen als de bron het signaal uitzendt, net als bij Dolby Vision in Netflix. YouTube heeft dat dus niet. Ik zie wel degelijk veel verschil, maar zonder XOS/PS4pro moeilijk te testen en ik wacht zelf ook op de XOX. Ik heb de demo van deze website op een Usb stick gezet en die in de tv geplugd: http://4kmedia.org/lg-cymatic-jazz-hdr10-uhd-4k-demo/
Ja die ken ik. YouTube heeft volgens mij wel degelijk HDR hoor? Maar kan me ook vergissen.

Heb na de E3 ook dat forza 7 filmpje in HDR getest en daar was ik niet echt kapot van. Nu zeiden ze er wel bij dat het natuurlijk geen 1:1 opname was.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:37:
[...]

Ja die ken ik. YouTube heeft volgens mij wel degelijk HDR hoor? Maar kan me ook vergissen.

Heb na de E3 ook dat forza 7 filmpje in HDR getest en daar was ik niet echt kapot van. Nu zeiden ze er wel bij dat het natuurlijk geen 1:1 opname was.
Bij mij springt de tv in ieder geval niet in HDR modus bij YouTube, die melding komt er niet. Kan niet wachten op de X!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:58:
Awesome. Een communication ban. Die niet alleen berichten sturen onmogelijk maakt, maar ook partychat. Waarschijnlijk voor een scheldwoordje in een bericht naar een eikel waar ik in Siege tegen of mee speelde. Ik stuur daar wel eens berichtjes mee en veel toxic gedrag wordt daar niet afgestraft. En ook de report suspicious behaviour of de reports die ik op hun heb gedaan, worden natuurlijk niet afgestraft. Ik sta nu bij de enforcement feedback op 1 stem en 3 communicatie. Ik gok dat die 3 voor communicatie me nu de das om doen.

Het is gelukkig maar 24 uur en kan verder nog gewoon online spelen, maar ook dat je nergens ziet waarom en wat het precies inhoudt is heel erg lastig te regelen.
Ik heb je niet gerept hoor. Ook al zat je flink te schelden in Battlefront. :+
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:53:
[...]

Ik heb je niet gerept hoor. Ook al zat je flink te schelden in Battlefront. :+
Haha. Mja ging wat wisselvallig gister. Zal nog eens kijken wat momenteel de beste guns/perks zijn want volgens mij loop ik wat achter :P

Overigens vind ik 3 reports in 8 jaar XBL wel erg snel om er een ban achteraan te gooien, zeker als de eerste 2 nog meer dan een jaar oud zijn.

Weet nu wel wat ik moet doen om al die trutjes weg te krijgen, wat scheldwoorden uitlokken >:)

Irritant is wel dat ook parties niet op te starten of te joinen zijn, al kan ik mn secundaire account nog wel prima gebruiken

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Steven030 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:40:
[...]

Bij mij springt de tv in ieder geval niet in HDR modus bij YouTube, die melding komt er niet. Kan niet wachten op de X!
Ik heb een 4K van Panasonic maar kan enkel via de PS4 Pro gebruik maken van 4K en HDR omdat Panasonic de "smart" modus van HD apps heeft voorzien 8)7
Zowel Netflix als Youtube moet ik dus via de Pro bekijken als ik van de 4K en HDR functie gebruik wil maken. Wat overigens prima werkt. Dat gebeurt straks via de X want bij mijn PS4 gaat de controller niet vanzelf uit als ie een aantal minuten niet gebruikt wordt zoals bij de XBox. En de DS4 staat al niet bekend om zijn lange batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:37:
[...]

YouTube HDR wordt nu enkel door Chromecast Ultra en qua TV's door de 2017 LG modellen ondersteund (en waarschijnlijk ook nog wel andere fabrikanten, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd). Ik heb de OLED55B6 (2016 model) en daar zit geen YouTube HDR app op.

PlayStation 4 Pro biedt ook geen YouTube HDR ondersteuning.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 16-09-2017 11:39 ]

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:39:
[...]

YouTube HDR wordt nu enkel door Chromecast Ultra en qua TV's door de 2017 LG modellen ondersteund (en waarschijnlijk ook nog wel andere fabrikanten, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd). Ik heb de OLED55B6 (2016 model) en daar zit geen YouTube HDR app op.

PlayStation 4 Pro biedt ook geen YouTube HDR ondersteuning.
Ok dan ben ik toch niet gek. Heb een 2017 LG OLED.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:56:
[...]

Haha. Mja ging wat wisselvallig gister. Zal nog eens kijken wat momenteel de beste guns/perks zijn want volgens mij loop ik wat achter :P

Overigens vind ik 3 reports in 8 jaar XBL wel erg snel om er een ban achteraan te gooien, zeker als de eerste 2 nog meer dan een jaar oud zijn.

Weet nu wel wat ik moet doen om al die trutjes weg te krijgen, wat scheldwoorden uitlokken >:)

Irritant is wel dat ook parties niet op te starten of te joinen zijn, al kan ik mn secundaire account nog wel prima gebruiken
Ik wil ook pas in een party met je als ik weet dat je afgekoeld bent. Netjes straf uitzitten jij.

wel knetter irritant ja

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Pffff denk ga weer eens een keer op de xbox want he eens kijken naar gold games etc...
Nou een update, zit al ruim 10min te kijken naar een update verificatie... Wtf...
Was vroeger al traag maar dit spant de kroon..
Mag hopen dat dit met bv een xox verbeterd want dit is gewoon crap.

Owh is nu eindelijk klaar met verificatie, gaat hij eindelijk de update toepassen...
Wil niet constant de concurrentie erbij halen maar die doen het wel veel beter hierin..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:12:
Nou een update, zit al ruim 10min te kijken naar een update verificatie... Wtf...
Hoezo dan?

Ik zit dan wel in de snelste Insider updates, de updates zijn bij mij rond de 400MB per keer en de totale installatie (download, verificatie & installatie) is gewoon omlaag gegaan van grofweg 30 minuten naar 15 minuten ofzo. Gisteren laatste update gekregen en toevallig wilde ik het zeker weten en zat in totaal op 13:51 van aanklikken tot kunnen gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pffff denk ga weer eens een keer op de xbox want he eens kijken naar gold games etc...

Owh is nu eindelijk klaar met verificatie, gaat hij eindelijk de update toepassen...
Wil niet constant de concurrentie erbij halen maar die doen het wel veel beter hierin..
Tis je eigen keuze, wanneer jij je Xbox in slaap zet ipv uit kan hij de updates downloaden wanneer jij je Xbox niet gebruikt. Updates zijn groot, zullen in de toekomst alleen nog maar groter worden.

Systeemupdates bij elk merk console duren lang.....
MAX3400 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:15:
[...]

Hoezo dan?

Ik zit dan wel in de snelste Insider updates, de updates zijn bij mij rond de 400MB per keer en de totale installatie (download, verificatie & installatie) is gewoon omlaag gegaan van grofweg 30 minuten naar 15 minuten ofzo. Gisteren laatste update gekregen en toevallig wilde ik het zeker weten en zat in totaal op 13:51 van aanklikken tot kunnen gamen.
Dit dus, alle updates komen hier binnen rollen wanneer de Xbox niet gebruikt wordt, tis een gebruikers keuze..... Maar goed, het punt wat gemaakt moet worden naar de concurrentie zegt al iets ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 16-09-2017 13:17 ]

• Ramon
  • Nu online
Bullet NL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:15:

Dit dus, alle updates komen hier binnen rollen wanneer de Xbox niet gebruikt wordt, tis een gebruikers keuze..... Maar goed, het punt wat gemaakt moet worden naar de concurrentie zegt al iets ;-)
Hier ook. Net even even gecheckt; laatste update is van 9/9/2017 bij mij. Niets van gemerkt.

• v8power67

v8power67

Bullet NL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:15:
[...]

Tis je eigen keuze, wanneer jij je Xbox in slaap zet ipv uit kan hij de updates downloaden wanneer jij je Xbox niet gebruikt. Updates zijn groot, zullen in de toekomst alleen nog maar groter worden.

Systeemupdates bij elk merk console duren lang.....

[...]

Het punt van de concurrentie zegt een hele hoop idd..
Daar duurt een update die ook nog eens groter zijn vaak max 5min ong.
Waar ik net gewoon 20min naar een scherm zat te turen ivm een 378mb updatje.

Ik gebruik de xbox zo weinig dat in die slaap modus mij gewoon geld zou kosten wat ik er niet uithaal.
1x per maand aanzetten is al veel zeg maar..

Plus heb nu ook nog eens dat horizon 3 soms gewoon 20seconde vast slaat en daarna verder gaat. En erna krijg ik melding dat er problemen zijn met de savegame sync...

Denk dat mn xbox gewoon aan zijn eindje is :|
Hele menu ia uber traag.. en loopt soms voor paar seconde hellemaal vast..
Zal een keer een reset eroverheen gooien. Hopen dat dit helpt.

Edit:

Klik reset aan met behoud van games en apps...
Gebeurt gewoon niks. Doe het na minuut nog een keer en weer niks..
En nu na tijdje ineens zwart beeld en thats it.
Denk dat ie echt kaduuk is want dit lijkt me niet normaal....

Edit 2:

Okee hij is gereset. Duurde even maar moet zeggen lijkt wel een verschil te zijn. Alles gaat wat smoother, athans in menus.
Maar hoop nu dat de vastloop problemen opgelost zijn.
Heb forza 7 gepreorderd en ga wisselen tussen de x1 en pc. Dus hoop wel dat hij voorlopig nog even meegaat.

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 16-09-2017 18:02 ]

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Nee, dûh. De concurrentie update ook nog niet half zoveel. Beetje meten met twee maten, dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:34:
[...]

Het punt van de concurrentie zegt een hele hoop idd..
Daar duurt een update die ook nog eens groter zijn vaak max 5min ong.
Waar ik net gewoon 20min naar een scherm zat te turen ivm een 378mb updatje.

Ik gebruik de xbox zo weinig dat in die slaap modus mij gewoon geld zou kosten wat ik er niet uithaal.
1x per maand aanzetten is al veel zeg maar..

Plus heb nu ook nog eens dat horizon 3 soms gewoon 20seconde vast slaat en daarna verder gaat. En erna krijg ik melding dat er problemen zijn met de savegame sync...

Denk dat mn xbox gewoon aan zijn eindje is :|
Hele menu ia uber traag.. en loopt soms voor paar seconde hellemaal vast..
Zal een keer een reset eroverheen gooien. Hopen dat dit helpt.

Edit:

Klik reset aan met behoud van games en apps...
Gebeurt gewoon niks. Doe het na minuut nog een keer en weer niks..
En nu na tijdje ineens zwart beeld en thats it.
Denk dat ie echt kaduuk is want dit lijkt me niet normaal....

Edit 2:

Okee hij is gereset. Duurde even maar moet zeggen lijkt wel een verschil te zijn. Alles gaat wat smoother, athans in menus.
Maar hoop nu dat de vastloop problemen opgelost zijn.
Heb forza 7 gepreorderd en ga wisselen tussen de x1 en pc. Dus hoop wel dat hij voorlopig nog even meegaat.
Zou die Xbox lekker op vraag en aanbod zetten.
Forza 7 draait veel beter op PC en voor Horizon Zero Dawn die je volgens mij toch echt wel dagelijks wil spelen heb je ook geen xbox nodig.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:39:
[...]

Forza 7 draait veel beter op PC en voor Horizon Zero Dawn die je volgens mij toch echt wel dagelijks wil spelen heb je ook geen xbox nodig.
:D

Gratis top advies....... Ik zou er gebruik van maken.

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 21:10
[...]
en voor Horizon Zero Dawn die je volgens mij toch echt wel dagelijks wil spelen heb je ook geen xbox nodig.
Zeg, dat hij een rare opmerking maakt wil niet zeggen dat je hem gelijk ter dood moet veroordelen met verveling ;) Sorry,, ik vind HZD een wat saai spel. Snap de heisa er omheen totaal niet.

edit: Saai is zeker niet het goede woord. Meer, totaal niet wat ik er van verwacht had. Deceptie dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Yaz op 17-09-2017 09:37 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

[...]

Waar haal jij dat horizon zero dawn vandaan ??
Beetje wazige opmerking dit...
halofreak1990 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:35:
[...]
Nee, dûh. De concurrentie update ook nog niet half zoveel. Beetje meten met twee maten, dit.
Sorry ? Ik had het over duur van de update niet hoe vaak er wordt geupdate. Ook een beetje rare opmerking dit...
Begint een trend te worden in dit topic heb ik het idee.

[ Voor 33% gewijzigd door v8power67 op 16-09-2017 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje

Weet je zeker dat het aan de XBO ligt? Ik heb tegenwoordig de XBO in slaapstand staan dus merk niets meer van updates. Voor die tijd wel maar dat duurde nooit zo lang. Dat heb ik wel bij de PS4 maar dat is omdat die bij mij volledig uit staat.

• v8power67

v8power67

Lekker Ventje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:18:
[...]

Weet je zeker dat het aan de XBO ligt? Ik heb tegenwoordig de XBO in slaapstand staan dus merk niets meer van updates. Voor die tijd wel maar dat duurde nooit zo lang. Dat heb ik wel bij de PS4 maar dat is omdat die bij mij volledig uit staat.
Geen idee, heb de xbox niet vaak aan staan dus ja.
Maar weet nog van begin dat updates super lang duurde. Deze laatste update duurde ong 20 min.
Heb beide consoles niet in slaap modus staan, dus moet beide altijd handmatig updaten. Maar bij mij is mn pro hier veel sneller mee. Rond 5min max.
Maar maakt ook niet echt uit als de xbox iets langer erover doet. Maar 20min vind ik wel echt te zot worden.(hopen dat dit dus lag aan een bug of fout)

Maar heb nu de x1 gereset. Lijkt allemaal stuk smoother en rapper in menus. En horizon 3 heeft na 40min spelen geen 1x vast gehangen waar vanmiddag dit in 20min 2x gebeurde dat hij ruim 20seconde vast sloeg..
Dus fingers crossed dat nu gewoon beter werkt.
Nooit eerder een reset gedaan dus wie weet fixed het wel meer. Had best vaak dat apps crashde, of gewoon hellemaal niks meer deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:35:
[...]

Geen idee, heb de xbox niet vaak aan staan dus ja.
Maar weet nog van begin dat updates super lang duurde. Deze laatste update duurde ong 20 min.
Heb beide consoles niet in slaap modus staan, dus moet beide altijd handmatig updaten.[...]
Dat hoeft niet per se. De One kan updaten bij het uitschakelen van de console, ook als Instant-on niet is ingesteld. Maar dan moet de console wel vaak genoeg aan staan om de update check uit te kunnen voeren...
Maar maakt ook niet echt uit als de xbox iets langer erover doet. Maar 20min vind ik wel echt te zot worden.(hopen dat dit dus lag aan een bug of fout) [...]
... wat op mijn tweede console dus betekende dat ik vanmiddag ook werd begroet door een update-melding. Die update duurde ook ruim 20 minuten, waarbij download zo was gebeurd, maar verificatie en installatie beide ongeveer 10 minuten duurden. Dat is inderdaad best wel lang.

• v8power67

v8power67

MartijnS72 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:52:
[...]

Dat hoeft niet per se. De One kan updaten bij het uitschakelen van de console, ook als Instant-on niet is ingesteld. Maar dan moet de console wel vaak genoeg aan staan om de update check uit te kunnen voeren...

[...]

... wat op mijn tweede console dus betekende dat ik vanmiddag ook werd begroet door een update-melding. Die update duurde ook ruim 20 minuten, waarbij download zo was gebeurd, maar verificatie en installatie beide ongeveer 10 minuten duurden. Dat is inderdaad best wel lang.
Ah okee naja dat zou dan probleem zijn dan, gebruik hem momenteel te weinig.

Maar goed om te lezen dat ik dus niet de enigste ben die dit dus heeft.
Wat ik zeg 5 a 10min voor een update is al lang maar okee. 20min is gewoon belachelijk lang.
En idd dat verifiëren en installeren duurde het langst. Downloaden was paar seconde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:21
Voor wie het nog niet weer, er zijn deze maand nog 2 gratis GWG.

LocoCycle gratis voor Xbox live gold members @ Xbox Store India

https://www.microsoft.com.../p/lococycle/br3fwzmh6zcz

Powerstar Golf (volledige unlock) gratis voor Xbox gold members @ Xbox Store Japan

https://www.microsoft.com...werstar-golf/c4jw4m3966hl

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

WTF :')

Oxenfree is gratis sinds gisteren met GWG. Dus ik ga door het normale proces heen; krijg ik een email van MS om te bedanken voor mijn aankoop a 20 euro :') ?

Morgen maar even met support babbelen. Dat is uiteraard niet echt te bedoeling :x En nee; het ligt niet aan mijn Gold susbscription; die is not tot einde 2018 geldig en de aankoop van Forza ging prima.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:49:
WTF :')

Oxenfree is gratis sinds gisteren met GWG. Dus ik ga door het normale proces heen; krijg ik een email van MS om te bedanken voor mijn aankoop a 20 euro :') ?

Morgen maar even met support babbelen. Dat is uiteraard niet echt te bedoeling :x En nee; het ligt niet aan mijn Gold susbscription; die is not tot einde 2018 geldig en de aankoop van Forza ging prima.
Euh... Je hebt toch zelf op betalen geklikt? 2x zelfs om te bevestigen?

Dat hun proces raar is, soit, maar het lijkt me ook een gevalletje PEBCAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Coachman1978 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:17:
Voor wie het nog niet weer, er zijn deze maand nog 2 gratis GWG.

LocoCycle gratis voor Xbox live gold members @ Xbox Store India

https://www.microsoft.com.../p/lococycle/br3fwzmh6zcz

Powerstar Golf (volledige unlock) gratis voor Xbox gold members @ Xbox Store Japan

https://www.microsoft.com...werstar-golf/c4jw4m3966hl
Thanks! 'Aangeschaft' ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MAX3400 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:53:
[...]

Euh... Je hebt toch zelf op betalen geklikt? 2x zelfs om te bevestigen?

Dat hun proces raar is, soit, maar het lijkt me ook een gevalletje PEBCAK.
Ja, waar tot 2 keer toe gratis stond. Ik heb dan wel pas 1 koffie op, maar daar let ik dan nog wel op hoor :+

Wederom; Forza die ik 10 seconden daarvoor 'kocht' ging prima. Bij deze kreeg ik echter een aankoop bevestiging en is het bedrag op mijn CC ingehouden.

Wederom; maandag met support praten om een refund te krijgen. Ze kunnen aan de timestamps zien dat dit niet had moeten gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 17-09-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Beste tweakers. Ik ben me aan het oriënteren op een Xbox om het gezin hier thuis te voorzien van een game console. Kan het misschien kloppen dat ik het het gevoel heb dat de inleiding op pagina 1 van dit topic middels verouderde informatie is?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
ik ga nu waarschijnlijk een domme vraag stellen maar een klein vraagje over de xbox one s.

de ventilator aan de bovenkant blaast warme lucht uit toch?

ik vraag dit ivm plaatsing van de nieuwe xbox one s die gekocht gaat worden

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
joey82 schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:50:
ik ga nu waarschijnlijk een domme vraag stellen maar een klein vraagje over de xbox one s.

de ventilator aan de bovenkant blaast warme lucht uit toch?

ik vraag dit ivm plaatsing van de nieuwe xbox one s die gekocht gaat worden

alvast bedankt
Maakt toch niet uit? Je moet gewoon alle ventilatiegaten vrij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
in mijn gevalt maakt het wel uit,

ik woon nogal in een stoffig huis,hoevaak ik ook afstof/stofzuig,5 minuten later ligt het er weer,word er gek van.

maar goed,ik wacht nog even op een antwoord of de Fan aan de bovenkant blaast of juist koele lucht naar binnen zuigt :)

[ Voor 27% gewijzigd door joey82 op 17-09-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@joey82

Uit de teardown van een one s blijkt dat hij warme lucht uit de console blaast, net zoals de normale one.

In ruil daarvoor wil ik wel weten waarom dat zo belangrijk is voor jou ;) houd het een beetje interessant hier :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
zoals ik net al vertelde er valt hier thuis niet tegen af te stoffen,

komt denk ik ook omdat ik nog in een appartement woon waar alles dicht op elkaar zit,

wasgoed etc etc,

binnenkort verhuizen naar een normale woning dan zou dat probleem opgelost moeten zijn maar voor nu is stof echt killing hier.

maar goed dit is geen huishoud topic dus ik laat het hier bij als je het niet erg vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Notna schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:09:
[...]

Ja, waar tot 2 keer toe gratis stond. Ik heb dan wel pas 1 koffie op, maar daar let ik dan nog wel op hoor :+

Wederom; Forza die ik 10 seconden daarvoor 'kocht' ging prima. Bij deze kreeg ik echter een aankoop bevestiging en is het bedrag op mijn CC ingehouden.

Wederom; maandag met support praten om een refund te krijgen. Ze kunnen aan de timestamps zien dat dit niet had moeten gebeuren.
In het weekend kan je ook met support chatten (alleen engelstalig)

https://support.xbox.com/en-US/contact-us#5

Vraag via de virtual agent om een support medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Rockvee2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:02:
[...]

In het weekend kan je ook met support chatten (alleen engelstalig)

https://support.xbox.com/en-US/contact-us#5

Vraag via de virtual agent om een support medewerker
Bedankt voor de tip. Net een refund gekregen :Y oOo

Pagina: 1 ... 118 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.