Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Martinspire schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk komen bundels pas volgend jaar. In november komt de Project Scorpio Edition uit en pas daarna de normale versie. Ik gok dat alles wat in de pre-order zit en op launch-day beschikbaar is, een Project Scorpio Edition is. Ze maken gewoon genoeg consoles en de voorraad die in de winkel staat is alles van die PSEdition. Vraag me trouwens af hoe lang het duurt voordat het de nickname "Playstation Edition" krijgt :P

Anyways, vanaf december/januari heb je de normale versie omdat dan de PSE is uitverkocht.
En waar haal je de wijsheid vandaag dat de normale versie niet ook op 7 november verschijnt, zoals het tot nu toe gewoon op de Microsoft website staat?

https://www.microsoft.com...-1tb-console/8nq33jvv1s9v

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 21-08-2017 09:32 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 21:07
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:11:
De gewone Xbox One X heeft echt een lelijke controller door de kleuren. Blij met de Scorpio editie.
[afbeelding]
Is dat niet gewoon de lichtinval? Volgens mij is de Xbox X controller 100% gelijk aan de huidige (zwarte) Xbox One S controller.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zit even te kijken voor een pre-order, en eventueel 2e hands opbrengst voor een oude Xbox One; die brengen 2e hands niet veel geld op. Ergens tussen de €130 - 150 voor een One zonder games etc :| .

Denk dat ik Forza 7 voorlopig wel op de PC ga spelen :D.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 21-08-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08 11:30
Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Is dat niet gewoon de lichtinval? Volgens mij is de Xbox X controller 100% gelijk aan de huidige (zwarte) Xbox One S controller.
Special edition heeft geen kleur op x y b a toetsen. Of ik moet het verkeerd Zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:24:
Wat MS gisteren liet zien was trouwens zwaar teleurstellend, niet zozeer qua games, alhoewel ik heel graag een nieuwe aankondiging had gezien, maar vooral de presentatie van het geheel. Het leek alsof ik naar een amateuristische youtubeshow zat te kijken.
Bizar hè. Het had totaal geen uitstraling. En dan ook nog al dat compleet overdreven gedoe er omheen. 'Ohhh, een uitbreiding van Recore, wat super gaaf!!'. Yeah right, niemand speelt die game...

En weer geen duidelijkheid welke 'verbeteringen' we kunnen verwachten voor games welke géén patch zullen krijgen. Want dat zal veruit de meerderheid van de games betreffen. Dat alle MS games die zullen ontvangen, dat snapt m'n neus ook wel. Maar als je door het lijstje heen bladert op de site Major Nelson site, dan zitten er bar weinig AAA tittels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
TheNostra schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Special edition heeft geen kleur op x y b a toetsen. Of ik moet het verkeerd Zien
Ja, true. Maar volgens mij doelde @Verwijderd op de foto's van de controller van de 'normale' Xbox One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt me toch een duur maandje in november; denk dat ik dit jaar Sinterklaas, Kerst en oud&nieuw maar over ga slaan qua kosten maken.

- Xbox One X
- externe SSD voor meest gespeelde 4K games
- 4K HTPC
- 4K TV (maatje extra groot)

Iemand ideeen voor een externe SSD? Een Evo 850 500GB op een USB3.1 UASP enclosure?

Vraag me af of ik alles in 1 dag weet te regelen; is natuurlijk wel het leukste. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Ja, true. Maar volgens mij doelde @Verwijderd op de foto's van de controller van de 'normale' Xbox One X.
Nee, wat hij net zegt. De kleuren op de knoppen maakt zo'n controller lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Nee, wat hij net zegt. De kleuren op de knoppen maakt zo'n controller lelijk.
Oh, zo! Smaken verschillen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Het is toch zeer ernstig en feitelijk gewoon diep triest dat er gewoon nauwelijks games zijn die voor de Xbox One X komen. Het wordt een fantastische 3rd party console, maar voor enige vorm van exclusiviteit moet je ver wegblijven bij de Xbox.

Daarnaast was de presentatie van een behoorlijj bedroevend niveau waarbij het grotendeels een rehash van de E3 was. Waarbij ze destijds zeiden dat ze nog veel meer in het verschiet hadden.

Volgens mij hebben ze belachelijk weinig in het verschiet...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:47:
Dat wordt me toch een duur maandje in november; denk dat ik dit jaar Sinterklaas, Kerst en oud&nieuw maar over ga slaan qua kosten maken.

- Xbox One X
- externe SSD voor meest gespeelde 4K games
- 4K HTPC
- 4K TV (maatje extra groot)

Iemand ideeen voor een externe SSD? Een Evo 850 500GB op een USB3.1 UASP enclosure?

Vraag me af of ik alles in 1 dag weet te regelen; is natuurlijk wel het leukste. :)
heb een externe crucial mx300 m2 1tb er aan hangen en externe m2 houder (vliegt met laden met oa rainbow six siege doordat degene met wie ik speel dat ook heeft)

waarom zou je een 4k htpc nog willen... (heb zelf een nvidia shield tv 2017 er naast staan en mijn pc met plex media server met een nas)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ik deel wel de mening van velen hier dat Microsoft zich wel een beetje in de kaarten laat kijken qua originele IP. Forza, Gears, Halo, het is allemaal al tot in den treuren uitgemolken. Als ze nog mee willen doen zullen ze toch echt met een killertitel moeten komen in voorjaar 2018, maar als ze die hadden gehad, was er wel al iets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quorumz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

heb een externe crucial mx300 m2 1tb er aan hangen en externe m2 houder (vliegt met laden met oa rainbow six siege doordat degene met wie ik speel dat ook heeft)
Mmm, zal eens kijken naar M.2 inderdaad; had ik nog even niet over nagedacht. Thanks!
waarom zou je een 4k htpc nog willen... (heb zelf een nvidia shield tv 2017 er naast staan en mijn pc met plex media server met een nas)
Dan zal ik het anders verwoorden; ik wil een PC (ja, met Windows) met 4K-output aan mijn TV hangen. Of ik daar dan mijn vakantie-foto's op kijk of YT op 4K, dat is even ondergeschikt. Ik roep wel "HTPC" maar het is maar net wat iemand ermee doet ;) Waarschijnlijk wordt het een Kaby/Coffee Lake NUC afhankelijk van de levertijden van Coffee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:38
MazeWing schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:10:
Het is toch zeer ernstig en feitelijk gewoon diep triest dat er gewoon nauwelijks games zijn die voor de Xbox One X komen. Het wordt een fantastische 3rd party console, maar voor enige vorm van exclusiviteit moet je ver wegblijven bij de Xbox.

Daarnaast was de presentatie van een behoorlijj bedroevend niveau waarbij het grotendeels een rehash van de E3 was. Waarbij ze destijds zeiden dat ze nog veel meer in het verschiet hadden.

Eens. Ik maak me ook zorgen. Bij third party games zullen de verschillen niet groot zijn met de Ps4 pro. Wat is dan de reden om voor de x1x te gaan?

In mijn geval Forza, maar of dat genoeg is om hem daarna niet door te verkopen is maar zeer de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:34
De "hype" rond de X, als die er al is, blijft bij mij in ieder geval uit. Zeer matige "persco" gisteren. Ik zie het niet zo zitten om alleen een X te halen voor Forza 7, want dat is de enige exclusive die mij nog een beetje aanspreekt. Sea of thieves, State of decay, dat platformertje? Boeien mij totaal niet. Leuk dat ik straks een flink aantal van mijn oudere games in 4K kan spelen, maar ik wil straks aan de slag met Origins, Batllefront 2 enz enz. En die kan ik ook op mijn Pro in min of meer dezelfde graphics spelen.

First party bij MS is gewoon in en in triest, en dat kan ze nog wel eens flink gaan opbreken de komende tijd. Terwijl ik woensdag de volgende killer PS exclusive in m'n Pro stop, Uncharted Lost Legacy.

Ik heb er nog wel een gereserveerd staan bij de plaatselijke Intertoys, maar ik weet het echt nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pre-order van de Scorpio Edition op de NL Microsoft site is niet meer op voorraad. Net nog geprobeerd te bestellen, maar dan wordt het artikel direct weer uit de winkelwagen verwijderd met de melding dat hij niet meer op voorraad is.

EDIT: Kunnen de PS4 fanboys die weer lopen te roepen dat het bagger is met de exclusives en dat het qua verschil in graphics tussen de PS4 pro en X1X wel mee valt en daarom lekker hun volgende exclusive op de PS4 gaan spelen, dat in het PS4 topic gaan lopen bleren ?

[ Voor 36% gewijzigd door MRE-Inc op 21-08-2017 10:29 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:10:

Ach geef het wat tijd.... Exclusieve games zijn overratted... ;-)
De beste games zijn vaak multieplatform

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Ach geef het wat tijd.... Exclusieve games zijn overratted... ;-)
De beste games zijn vaak multieplatform
Je maakt een grap? Of snap ik je niet?

Zelda, mario, uncharted, halo etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
MRE-Inc schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:26:
Pre-order van de Scorpio Edition op de NL Microsoft site is niet meer op voorraad. Net nog geprobeerd te bestellen, maar dan wordt het artikel direct weer uit de winkelwagen verwijderd met de melding dat hij niet meer op voorraad is.

EDIT: Kunnen de PS4 fanboys die weer lopen te roepen dat het bagger is met de exclusives en dat het qua verschil in graphics tussen de PS4 pro en X1X wel mee valt en daarom lekker hun volgende exclusive op de PS4 gaan spelen, dat in het PS4 topic gaan lopen bleren ?
Heeft niets met fanboys te maken, is gewoon de realiteit. MS heeft het zich bijzonder lastig gemaakt door zich -
de afgelopen jaren - niet de focussen op eigen games en door hoog van de toren te blazen dat ze voor de Gamescom nog wat wat achter de hand hadden gehouden, zoals @MazeWing terecht opmerkte.

Bij mij zal er op termijn zeker een Xbox One X komen (wel eerst even afwachten hoe het met de koeling zit in dat kleine doosje), maar de - inhoud van - de presentatie was gisteren dermate matig dat ik momenteel enkel enigszins teleurgesteld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is nergens nog op voorraad ;-)
Ze hebben gewoon een cap in de website zitten op een aantal orders, komt wel weer dus...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Je maakt een grap? Of snap ik je niet?

Zelda, mario, uncharted, halo etc
Waardeloze games als je het mij zou vragen, niet dat ik een ander zijn of haar eigen mening gun.... Maar ik vind het niets....

Heb je ook andere voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Waardeloze games als je het mij zou vragen, niet dat ik een ander zijn of haar eigen mening gun.... Maar ik vind het niets....

Heb je ook andere voorbeelden?
Gears of war, Ori (geniaal), Forza, Forza horizon, Metroid, Horizon zero dawn, Last of Us.

Het valt mij op dat ik juist het meest de exclusives van de verschillende platforms kan waarderen.

Speel overigens ook gewoon multiplat hoor. Zitten ook mooie games tussen maar zijn in mijn ogen vaak wat minder spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:34

Beetje jammer dat ik ergens anders moet gaan lopen bleren. Ik geef gewoon mijn mening hoe ik het zie op dit moment en dan ben ik opeens een PS4 fanboy :z

Gast ik speel op de Xbox sinds de originele uit 2001 (?). Het laatste jaar heb ik een Pro gekocht voor de exclusives en raak m'n Xbox zelden aan. Feit.

Ligt dat aan mij of aan het gebrek aan exclusives op de Xbox. Ben en zal altijd de Xbox als preferred platform kiezen maar MS maakt dat de laatste tijd erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Beetje jammer dat ik ergens anders moet gaan lopen bleren. Ik geef gewoon mijn mening hoe ik het zie op dit moment en dan ben ik opeens een PS4 fanboy :z

Gast ik speel op de Xbox sinds de originele uit 2001 (?). Het laatste jaar heb ik een Pro gekocht voor de exclusives en raak m'n Xbox zelden aan. Feit.

Ligt dat aan mij of aan het gebrek aan exclusives op de Xbox. Ben en zal altijd de Xbox als preferred platform kiezen maar MS maakt dat de laatste tijd erg lastig.
Komen ze weer met de exclusives, noem nu eens 1 game, 1 simpele game, waar iedereen hier meteen de winkel in rent en een PS4 zou gaan kopen? Die generieke RPG play-once games? Nee dank je.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:40:
[...]

Gears of war, Ori (geniaal), Forza, Forza horizon, Metroid, Horizon zero dawn, Last of Us.

Het valt mij op dat ik juist het meest de exclusives van de verschillende platforms kan waarderen.

Speel overigens ook gewoon multiplat hoor. Zitten ook mooie games tussen maar zijn in mijn ogen vaak wat minder spannend.
Gears, alleen de oude versie.....
Forza natuurlijk wel....
De rest is rommel......

Maar goed, dat is mijn mening.... Ik heb dan liever een leuke multi-platform als Word of Tanks...

Exclusieve games hoeven dus helemaal niet belangrijk te zijn. Het is maar net waar je smaak ligt. Feit is dat je met een Xbox One X de meest krachtige console in huis haalt. je mag daarom de verwachting uitspreken dat ontwikkelaars hier gebruik van gaan maken, helemaal omdat het verschil met de concurrentie significant is.

Nogmaals, ik wil helemaal niets af doen aan jou mening, of die van een ander natuurlijk....
Maar het is niet zo zwart-wit als sommigen ons doen willen laten geloven. Een aantal leuks exclusieve titels kunnen mooi zijn, maar dan is het nog maar de vraag als en of de games in je straatje passen.

Velen laat prat op the exclusieve games, maar aangezien ik een multiplayer gamer ben.... Ik hou er van om in de avond, wanneer de kinderen slapen, de vrouw boven aan het lezen is de Xbox aan te zetten... Mijn "vriendjes" zijn tegen die tijd ook online. Dan gaan we lekker multiplayeren. Beetje ouwe hoeren door de headset, verbale ongein en een biertje..... vallen een boel "gewaardeerde" exclusieve games voor mij af.

Kortom.... Het interesseert mij gewoon niet hoe goed bepaalde systemseller is of exclusieve games zijn, ik wil gewoon fun hebben met mijn vrienden.

Daarom hoeft een Xbox voor mij ook geen titel als the Last of Us te hebben, er zijn genoeg multiplatforms van het zelfde type spel.
DutchOwnage schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Dat gezeur over die exclusieve games altijd.... Alles met een Kinect was exclusief voor een Xbox.... Wat boeit het.... Een exclusieve game is pas goed als de gamer het wil spelen. (zie mijn mening hier boven).

Een exclusieve is niet per definitie goed omdat het een exclusieve is. Daarom zie mijn bovenstaande tekst.....

Het belangrijkste voor mij is dat ik de games kan spelen die ik wil spelen, dat zijn dus geen overratted exclusieve is veel gevallen. Maar gewoon mooie multiplatform games die, en dat verwacht ik, er op de Xbox One X straks het beste uit zullen zien.

Ik bedoel, wat heb je anders dat die exclusieve games nog op een concurrerende console te zoeken? Juist ja, die exclusieve games die ik toch niet speel.

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gelul over semi wel/niet next-gen exclusives longevity. Koop waarop je wil spelen. Investeer daar in wat nodig is. Klaar.

Of zullen we voor exclusives maar roepen "PC master race!!!oneeleven" want het aantal games wat je op een console kan spelen is net aan 1% van alle games die je wel op een PC kan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:56:
Gelul over semi wel/niet next-gen exclusives longevity. Koop waarop je wil spelen. Investeer daar in wat nodig is. Klaar.

Of zullen we voor exclusives maar roepen "PC master race!!!oneeleven" want het aantal games wat je op een console kan spelen is net aan 1% van alle games die je wel op een PC kan spelen.
:+

Lol.... Precies.... Wat interesseert mij nou welke exclusives er op een ander platform zijn.....Ik wil op dit moment gewoon de meest krachtige game console hebben. Met minder neem ik op dit moment niet genoegen. Aan PC gaming doe ik niet.... veel te lastig..... Doe mij maar de beste console controller met de snelste hardware... Nou dan kom je automatisch bij de One X uit...

Bovendien, mijn Xbox One vriendjes zijn gewoon de leukste online vriendjes die je kan vinden.... Dat vind je gewoon dom weg niet op een ander platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Feit is dat je met een Xbox One X de meest krachtige console in huis haalt.
Heerlijk om jullie discussies weer te lezen als er wat nieuws op de markt komt. :+
Pas op ik lees mee en ik heb een uitgesproken eigen mening, ik ga geen pre-order plaatsen om hierboven vermelde reden, nergens voor nodig. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geneuzel over exclusieve games, ik koop een console om de beste game ervaring en graphics te kunnen krijgen voor multi platform games op een console. Voor mij zal de Xbox One X een betere keuze zijn dan de PS4 Pro, net zoals de PS4 een betere keuze is (als je daarom geeft) ten opzichte van de Xbox One. Serieus, nog nooit een console gekocht vanwege een exclusieve game. Wel vanwege de beste graphics en controller.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exclusiviteit? Wat een onzin..... ;-) Het platform heeft zich al bewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
De x gepreorded bij de lokale intertoys boer. Ik heb er zin in! Battlefround, Battlefront 2, FIFA Nba 2k en Shadow of war koop ik ook!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Heerlijk om jullie discussies weer te lezen als er wat nieuws op de markt komt. :+
Pas op ik lees mee en ik heb een uitgesproken eigen mening, ik ga geen pre-order plaatsen om hierboven vermelde reden, nergens voor nodig. :>
Is toch leuk man.... En er staan geen woord in wat als onwaar aangemerkt kan worden.
Ik koop een One X, en durf daar voor uit te komen..... Niet omdat ik dan exclusieve games kan spelen! Maar wel omdat ik dan mooi in 4K kan watertanden..... Geef je daar niets om? gewoon blijven door ademen, ik doe toch wel wat ik zelf wil...

Pre-order zijn leuk.... Iets om naar toe te leven, aan de andere kant... Een One X kan je ook prima zonder pre-order in huis halen....

Iedereen lekker zijn eigen ding.... Vind je een ander platform toch beter dan de Xbox One X? Prima.... ga dan bijvoorbeeld in het bijbehorende topic los dat je console niet meer de beste prestaties kan leveren. Dat dit eigenlijk helemaal niet belangrijk is.... Immers.... anderen dan Xbox hebben exclusieve games!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Maar wel omdat ik dan mooi in 4K kan watertanden.....
_O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik kijk overigens best wel uit naar dat "simpele, kuch exclusieve, kuch platformertje" Super Lucky's Tale.....

Overigens weten we nog steeds niet of de X1X nou wel of geen HDMI CEC ondersteunt zoals de PS4 dat wel doet. Voor diegenen die niet weten wat dat is:

Je pakt je xbox controller en drukt op de Guide butten zodat je xbox one aangaat. De Xbox One zet automatisch de TV aan (tot zover niks nieuws want dat kan de huidige ook al) en zet deze ook nog eens op de juiste input. Dus als je Xbox One op HDMI poort 3 hangt, zal de TV ook naar HDMI poort 3 switchen.

Onder het mom: liever lui dan moe :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
Ik ben het hier niet volledig met Bullet eens. Ja voor multiplat is Xbox One X de betere keuze t.o.v. de PS4 Pro als gekeken wordt naar grafische kracht.

MAAR waren wij niet ook degenen die zeiden dat Xbox betere online had, betere algehele ervaring, betere exclusive games zoals Halo, Forza e.d. toen de PS4 meer grafische kracht had? Ik heb al Xbox producten sinds de original Xbox. Ben altijd tevreden geweest met de Xbox om de bovenstaande redenen, maar de E3 en gisteren de Gamescom hebben mij teleurgesteld...

Ik zeg niet dat Sony het beter heeft gedaan (want E3 - Sony was het thema: 'uitgesteld, uitgesteld, uitgesteld), maar meer originele games zou wel fijn zijn. De laatste tijd vind ik dat Sony dit toch vrij goed voor elkaar heeft. De laatste twee jaren hebben ze toch een sloot goede games aangekondigd en ook uitgebracht. Een paar voorbeelden: Horizon ZD, Uncharted 4, Days Gone. Of het je thema is of niet, ze hebben veel moeite gestopt in het ontwikkelen en uitbrengen van deze games op de PS. Bij Xbox zijn ze de afgelopen jaren meer gefocussed op de hardware en software van de console zelf.

Ik zou graag willen zien dat ze iets meer aandacht aan de games besteden.

Edit:
Ik denk overigens dat ik gewoon ook de XOX ga halen... gewoonweg omdat ik bijna alles (Behalve Nintendo) heb gehaald tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Kartale op 21-08-2017 11:22 ]

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik had de Xone day one editie gehaald via Microsoft.de destijds en dat is goed bevallen.

Toch heb ik hem 1,5 jaar geleden verkocht en een PS4 gekocht voor de betere games (dat vaak exclusives zijn zoals the LOU, UC serie en nu Horizon Dawn). Microsofts strategie ligt de laatste jaren niet meer bij eigen IP's en ik vraag me af of dat nou zo'n verstandige zet is geweest.

Maar ik zit wel weer in twijfel modus omdat het toch een krachtige console is die ook multiplatforms waarschijnlijk het beste recht aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52
Zit met Smart te wachten tot ze meer over Xbox Orginals vertellen en een release datum bekend maken, hopelijk zit daar Gta Sa tussen <3

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Kartale schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:20:
Ben altijd tevreden geweest met de Xbox om de bovenstaande redenen, maar de E3 en gisteren de Gamescom hebben mij teleurgesteld...
Gelukkig ben ik niet de enigste, ik ben van mening dat de klanten al 3 jaar de kosten betalen voor alle shows waar ook ter wereld. Als ze daar mee stoppen kunnen de prijzen een stuk naar beneden, maar ja dan kunnen de Bullets van deze wereld niet los om hun geld te doneren terwijl ze zitten te kijken en kwijlen tijdens die gelikte shows naast hun geliefde console + elite controller. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joffrey19 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:34:
Maar ik zit wel weer in twijfel modus omdat het toch een krachtige console is die ook multiplatforms waarschijnlijk het beste recht aandoet.
nieuws: Sea of Thieves wordt crossplatform speelbaar op Windows en Xbox One -> blijkbaar niet.

Men speelt bijna 5% effectiever op de PC met sommige handelingen dan op de console. Dan klopt er iets niet in je manier van games ontwikkelen. Gok, ik zeg niet dat je auto-aim standaard aan moet kunnen zetten maar het is wel een dingetje als je met je PC beter kan spelen. Er staat trouwens nergens vermeld of dat met dezelfde input/resolutie is of dat het om spelers gaat die een muis of anderszins iets kunnen aansluiten op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kartale schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:20:
Ik ben het hier niet volledig met Bullet eens. Ja voor multiplat is Xbox One X de betere keuze t.o.v. de PS4 Pro als gekeken wordt naar grafische kracht.
Je hoeft het ook niet volledig met mij eens te zijn hoor.... Voor 90% eens doe ik het ook..... Ik ben niet de moeilijkste vandaag.
MAAR waren wij niet ook degenen die zeiden dat Xbox betere online had, betere algehele ervaring, betere exclusive games zoals Halo, Forza e.d. toen de PS4 meer grafische kracht had? Ik heb al Xbox producten sinds de original Xbox. Ben altijd tevreden geweest met de Xbox om de bovenstaande redenen, maar de E3 en gisteren de Gamescom hebben mij teleurgesteld...
Ik ben nog steeds van mening dat de Xbox One de betere ervaring heeft van alle gameconsoles, daar heeft de E3 of de Gamescom niets aan veranderd.
Ik zeg niet dat Sony het beter heeft gedaan (want E3 - Sony was het thema: 'uitgesteld, uitgesteld, uitgesteld), maar meer originele games zou wel fijn zijn. De laatste tijd vind ik dat Sony dit toch vrij goed voor elkaar heeft. De laatste twee jaren hebben ze toch een sloot goede games aangekondigd en ook uitgebracht. Een paar voorbeelden: Horizon ZD, Uncharted 4, Days Gone. Of het je thema is of niet, ze hebben veel moeite gestopt in het ontwikkelen en uitbrengen van deze games op de PS. Bij Xbox zijn ze de afgelopen jaren meer gefocussed op de hardware en software van de console zelf.
De voorbeelden die jij aangeeft zijn voor mij helemaal niet belangrijk, niet mijn type games, dus "ik" mis ze niet. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat het lekker voelt dat MS zelf veel games uit zou brengen met exclusiviteit, maar aan de andere kant. dit is niets meer dan een gevoel. Wat maakt het nou voor de beleving uit dat een spel multiplat is of niet? Helemaal niets......
Ik zou graag willen zien dat ze iets meer aandacht aan de games besteden.
De basis is de console, die moet snot goed zijn, die moet alles in een zo goed mogelijke kwaliteit kunnen draaien. Dan komen de games vanzelf wel....
Edit:
Ik denk overigens dat ik gewoon ook de XOX ga halen... gewoonweg omdat ik bijna alles (Behalve Nintendo) heb gehaald tot nu toe.
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb ook een pre-order geplaatst voor de One X. Door blikseminslag is o.a. mijn One stuk gegaan, hij werkt nog prima alleen heeft ie geen HDMI output meer. Maar via het netwerk streamen werkt nog wel...

De verzekering heeft de vorige vergoed en ik mocht met bijbetaling een One X bestellen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Harmsen op 21-08-2017 11:43 . Reden: tiepvaut ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Als MS nou eens zo slim zou zijn om met een nieuwe Fable te komen, dan zijn ze in 1x van al het gelul af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvwijk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Gek ... bij mij staat die überhaupt niet in de store.. Behalve wanneer ik via de Edge browser zoek naar de store en vervolgens doorgelinkt wordt naar de App store. Alleen kan ik hem dan nog steeds niet downloaden. Krijg alleen de melding "Binnenkort beschikbaar".
Fryskmantsje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Stond bij mij gewoon in de store en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enigste, ik ben van mening dat de klanten al 3 jaar de kosten betalen voor alle shows waar ook ter wereld. Als ze daar mee stoppen kunnen de prijzen een stuk naar beneden, maar ja dan kunnen de Bullets van deze wereld niet los om hun geld te doneren terwijl ze zitten te kijken en kwijlen tijdens die gelikte shows naast bij hun geliefde console + elite controller. :+
Aha, de prijs-as....
Wat heeft de prijs van een show er nou mee te maken? Das peanuts voor MS.... Een show meer of minder heeft echt geen invloed op de prijs van een console. Die wordt pas terug verdient in de verkochte games.

Wat maakt het jou uit dat ik een Xbox X koop? Zie niet in hoe jij daar persoonlijk last van zou kunnen hebben. Al zou je gelijk hebben, dat de early adapters kosten als shows betalen, dan heeft dit toch geen enkele invloed in jou persoonlijke omgeving?

Tenzij je nu problemen zou hebben met bijvoorbeeld de prijs, dat kan.... maar ook dat heeft toch niets te maken met de aanschaf die anderen doen?

Jij lijkt nu een beetje volgens de gedachte "als niemand hem direct koopt, wordt hij per definitie snel goedkoop" te reageren.

En lesje marketing 101; In heel veel situaties gaat dit niet op. Ook omdat het verdien model van de Xbox divisie niet sec bij de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Harmsen schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:43:
Ik heb ook een pre-order geplaatst voor de One X. Door blikseminslag is o.a. mijn One stuk gegaan, hij werkt nog prima alleen heeft ie geen HDMI output meer. Maar via het netwerk streamen werkt nog wel...

De verzekering heeft de vorige vergoed en ik mocht met bijbetaling een One X bestellen :)
Wat vervelend van die blikseminslag, gelukkig hebben ze het vergoed en kan je dit bedrag mooi bij de nieuwe leggen ^^

Ik twijfel nog om hem te gaan halen, heb ook nog geen 4K tv. Alleen al om de snelheidswinst trekt deze console me al, eerst maar kijken of ik me Xbox One S voor een mooie prijs kan verkopen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Ik twijfel nog om hem te gaan halen, heb ook nog geen 4K tv. Alleen al om de snelheidswinst trekt deze console me al, eerst maar kijken of ik me Xbox One S voor een mooie prijs kan verkopen
Misschien kan ik helpen om de twijfel weg te halen.... :+
Ik heb ideeën genoeg welke een aanschaf rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Aha, de prijs-as....
Wat heeft de prijs van een show er nou mee te maken? Das peanuts voor MS.... Een show meer of minder heeft echt geen invloed op de prijs van een console. Die wordt pas terug verdient in de verkochte games.

Wat maakt het jou uit dat ik een Xbox X koop? Zie niet in hoe jij daar persoonlijk last van zou kunnen hebben. Al zou je gelijk hebben, dat de early adapters kosten als shows betalen, dan heeft dit toch geen enkele invloed in jou persoonlijke omgeving?

Tenzij je nu problemen zou hebben met bijvoorbeeld de prijs, dat kan.... maar ook dat heeft toch niets te maken met de aanschaf die anderen doen?

Jij lijkt nu een beetje volgens de gedachte "als niemand hem direct koopt, wordt hij per definitie snel goedkoop" te reageren.

En lesje marketing 101; In heel veel situaties gaat dit niet op. Ook omdat het verdien model van de Xbox divisie niet sec bij de hardware ligt.
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/1b/1bae09fb2ecdd32e63311526238fb66456ffd699a857396004d37ccf0098303a.jpg

Ik trek me terug omdat ik NIET serieus was. :P
Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

_O- oOo :w

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 21-08-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

De XOX doet toch ook zometeen downsampling/supersampling voor 1080p output? Games zien er (ietsjes) beter uit op een 1080p-TV.

Als jij nog een mooie prijs voor de S kan krijgen en financieel budgettair technisch een XOX kan verantwoorden, waarom niet. Later een 4K TV is altijd nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@Bullet NL jij slaapt zeker samen met je Xbox?

Feit is dat het allemaal leuk is de beste hardware te hebben, als er weinig games uitkomen heeft het nog allemaal weinig zin. Allemaal leuk die 3rd party games. Die kan ik namelijk ook spelen op de PS4. Vervolgens heb ik nog een lading aan exclusives die enkel op de PS4 te spelen zijn.

Kijken we op gamerankings naar de hoeveelheid games die 80% of hoger scoren is dit aantal stukken groter op de PS4. Ook zitten hier een boel exclusives tussen. Kijken we naar games die boven de 90% scoren is het verschil nog pijnlijker.

En zo'n beetje alle exclusieve games op andere platformen afdoen als waardeloos, rommel en niet jouw smaak is wel erg kort door de bocht. Natuurlijk kan er wel iets tussen zitten dat niet jouw smaak is. In praktisch elk genre is wel een exclusive te vinden. Ook weten exclusives vaak het beste uit een console te halen. Kijk maar eens naar Uncharted 4 en Horizon.

Je kunt de snelste en beste auto ter wereld hebben. Als er echter geen wegen zijn om op te rijden dan wordt het een behoorlijk saaie ervaring...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik heb hem vanochtend vroeg ook ge-preorderd bij MS zelf. Heb ik een beter gevoel bij dan een GameMania, Bol of whatever. Je zag ook bij de xbo launch dat MS steeds bleef leveren maar dat het bij de winkels met horten en stoten ging.

Om verder te gaan over welke console je zou moeten kiezen heb ik altijd maar 1 leidraad... Waar zitten je vrienden? Dat is echt het enige wat belangrijk is. Je kan nog zo mooi denken dat de PS4 Pro hele de bom is zo'n 6 maanden geleden maar als jij de enige bent met een PS4 Pro van je vrienden is het toch eenzaam.

Verder qua games, het zou mij een zorg wezen. Hoe goed Horizon ZD ook is, ik word er niet warm of koud van dat ik het niet kan (of wil) spelen. Zelfde geld voor een Mario of wat dan ook. Enige waar ik naar kijk is welke spellen uitkomen op "mijn" platform, de rest zou me een zorg wezen. Zelfde heb ik ook met TV en films. Lekker belangrijk dat ik geen Game of Thrones kan kijken omdat ik het verrot om 15 euro te betalen voor een abonnementje (en downloaden vind ik ook veels te veel moeite). Dan kijk ik dat toch niet. Mis is echt helemaal niets mee. Zelfde met spellen.
Zo jammer. Best leuk verhaal waar ik best op zou willen ingaan maar als dit al en je openingszin is en de insteek van je commentaar sla ik even over. Fanbonisme en aanvallen op persoon mag je achterwegen laten wat mij betreft.

[ Voor 14% gewijzigd door Yaz op 21-08-2017 12:08 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Ik was in beginsel ook niet van plan direct een Xbox One X te gaan halen omdat ik nog geen 4K TV had. Echter, omdat ik gisteren in een mooie deal zowel m'n 55" Full-HD TV én Xbox One aan m'n schoonpa kon verkopen moest ik wel een nieuwe TV en natuurlijk ook een nieuwe Xbox. Dus vandaar maar direct de pre-order geplaatst voor de Xbox One X.

Mocht dat gisteren niet zijn gebeurd en ik nu geen 4K TV hebben, had ik ook nog wel even gewacht.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MazeWing schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:03:
@Bullet NL jij slaapt zeker samen met je Xbox?

Feit is dat het allemaal leuk is de beste hardware te hebben, als er weinig games uitkomen heeft het nog allemaal weinig zin. Allemaal leuk die 3rd party games. Die kan ik namelijk ook spelen op de PS4. Vervolgens heb ik nog een lading aan exclusives die enkel op de PS4 te spelen zijn.

Kijken we op gamerankings naar de hoeveelheid games die 80% of hoger scoren is dit aantal stukken groter op de PS4. Ook zitten hier een boel exclusives tussen. Kijken we naar games die boven de 90% scoren is het verschil nog pijnlijker.

En zo'n beetje alle exclusieve games op andere platformen afdoen als waardeloos, rommel en niet jouw smaak is wel erg kort door de bocht. Natuurlijk kan er wel iets tussen zitten dat niet jouw smaak is. In praktisch elk genre is wel een exclusive te vinden. Ook weten exclusives vaak het beste uit een console te halen. Kijk maar eens naar Uncharted 4 en Horizon.

Je kunt de snelste en beste auto ter wereld hebben. Als er echter geen wegen zijn om op te rijden dan wordt het een behoorlijk saaie ervaring...
Bullet is een beetje aan het plagen, laat je niet opjutten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:45:
Als MS nou eens zo slim zou zijn om met een nieuwe Fable te komen, dan zijn ze in 1x van al het gelul af...
Als ze Mario Odessey als timed exclusive kunnen krijgen zou dat ook al mooi zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik ga er zeker weten 1 kopen ook al gebruik ik mijn huidige One nooit, misschien 1 keer per maand om eens te kijken hoe ze nu weer geprobeerd hebben om de UI te redden.

Maar met de recente aanschaf van een 4k TV heb ik een UHD Bluray speler nodig, mooi meegenomen dat ik dan Forza 7 ook in 4k kan spelen.

De argumenten van @Bullet NL slaan echt als een tang op varken. Als je consequent bent dacht je dus vorig jaar ook zo over de PS4 Pro? Want dat was op dat moment de krachtigste console.

Ik snap dat je fan bent van een bepaalde console of fabrikant maar om je zo met hand en tand te verdedigen tegen het tekort aan exclusives en titels als Zelda:BOTW & Horizon Zero Dawn aan de kant te schuiven onder het mom 'mijn dronken Xbox vrindjes kunnen dat niet meedoen' vind ik raar.

Je mist zoveel coole games door die houding, gewoon een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ace schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:16:
Ik ga er zeker weten 1 kopen ook al gebruik ik mijn huidige One nooit, misschien 1 keer per maand om eens te kijken hoe ze nu weer geprobeerd hebben om de UI te redden.

Maar met de recente aanschaf van een 4k TV heb ik een UHD Bluray speler nodig, mooi meegenomen dat ik dan Forza 7 ook in 4k kan spelen.

De argumenten van @Bullet NL slaan echt als een tang op varken. Als je consequent bent dacht je dus vorig jaar ook zo over de PS4 Pro? Want dat was op dat moment de krachtigste console.
Ik stream alles dus heb ik geen UHD Bluray speler nodig, kortom geen geldige reden (voor mij) om een nieuwe XOX te kopen. Wat Bullet_NL betreft, laat hem maar kletsen hij is echt niet 100% serieus bezig, hij denkt nog dat hij op FOK zit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Iemand anders de X bij bol.com met als bezorgdatum 02-09-2017? :P

Vond de presentatie van gister erg matig, had gehoopt op een nieuwe aankondiging o.i.d.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nee, slapen kan nog net zonder….. Maar help wel regelmatig een apart gevoel in mijn buik als ik al gillend en wippend op mijn bank zit terwijl ik met mijn vriendjes in een multiplayer bezig ben…

Telt dit ook?
Natuurlijk kan jij de multuplats ook op een PS4 spelen, maar je komt straks in de situatie te recht dat de multiplats er op een Xbox veel beter uit zien. Niet dat het iets uit maakt natuurlijk.

Joh, Wees vooral blij met die lading exclusieve PS4 games. Ik zou ze als ik jou was ook allemaal blijven spelen. Ik heb al aangegeven waarom ze mij niet boeien. Het zal je niet lukken hoor......
Aha Gamerankings….. pffff…. Boeien… Alles wat op welke ranking hoog schoort moet ik ook leuk vinden? Kom zeg….
Ik doe helemaal niet elk exclusieve af, ik maak alleen duidelijk dat exclusieve games geen waarde hebben wanneer je ze toch niet speelt. Het woordje exclusive is niets meer dan een door markering en dus beeldvorming gevoel opwerpt. Exclusieve games zijn niet per definitie goed en al helemaal niet per definitie leuk voor iedereen.
Dat velen met de exclusiviteit hype mee hollen, ik vind het Prima! Nogmaals, ik heb liever een goede multiplatformer waar ik mij ziel en zaligheid in kwijt kan. En vooral, één die ik blijf spelen. Wanneer jij op je PS4tje lekker Horizon of Uncharted wil spelen Prima hoor, Het is mij om het even. Ik vind er geen zak aan, de games boeien gewoon niet.

Ik speel duizend keer liever World of Tanks, yes… een Multiplat, maar die er straks op de Xbox wel beter uit ziet dan op concurrentie.
Winkiller schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Bullet is een beetje aan het plagen, laat je niet opjutten. :+
Ik ben altijd bloed serieus!!! -O-
Winkiller schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:23:
[...]
hij denkt nog dat hij op FOK zit. ;)
Fok?

Heerlijk..... Ik kom hier in eens allemaal nieuwe users tegen, ik hou er van....

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2017 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Nee, slapen kan nog net zonder….. Maar help wel regelmatig een apart gevoel in mijn buik als ik al gillend en wippend op mijn bank zit terwijl ik met mijn vriendjes in een multiplayer bezig ben…

Telt dit ook?

[...]

Natuurlijk kan jij de multuplats ook op een PS4 spelen, maar je komt straks in de situatie te recht dat de multiplats er op een Xbox veel beter uit zien. Niet dat het iets uit maakt natuurlijk.

Joh, Wees vooral blij met die lading exclusieve PS4 games. Ik zou ze als ik jou was ook allemaal blijven spelen. Ik heb al aangegeven waarom ze mij niet boeien. Het zal je niet lukken hoor......

[...]

Aha Gamerankings….. pffff…. Boeien… Alles wat op welke ranking hoog schoort moet ik ook leuk vinden? Kom zeg….

[...]

Ik doe helemaal niet elk exclusieve af, ik maak alleen duidelijk dat exclusieve games geen waarde hebben wanneer je ze toch niet speelt. Het woordje exclusive is niets meer dan een door markering en dus beeldvorming gevoel opwerpt. Exclusieve games zijn niet per definitie goed en al helemaal niet per definitie leuk voor iedereen.

[...]

Dat velen met de exclusiviteit hype mee hollen, ik vind het Prima! Nogmaals, ik heb liever een goede multiplatformer waar ik mij ziel en zaligheid in kwijt kan. En vooral, één die ik blijf spelen. Wanneer jij op je PS4tje lekker Horizon of Uncharted wil spelen Prima hoor, Het is mij om het even. Ik vind er geen zak aan, de games boeien gewoon niet.

Ik speel duizend keer liever World of Tanks, yes… een Multiplat, maar die er straks op de Xbox wel beter uit ziet dan op concurrentie.

[...]

Ik ben altijd bloed serieus!!! -O-

[...]

Fok?

Heerlijk..... Ik kom hier in eens allemaal nieuwe users tegen, ik hou er van....
Je verhaal is gewoon niet helemaal zuiver. Zoals iemand anders al terecht stelde, als je het je echt enkel om de multiplatform games gaat i.c.m. de beste hardware, dan had je de afgelopen jaren op de PS4 moeten gamen.

Geen enkel probleem dat je een sterke neiging hebt naar de Xbox (heb ik zelf ook), maar geef anderen dan ook de ruimte welke kritischer naar de Xbox kijken (waaronder ik zelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@Bullet NL als het je puur om de graphics gaat kun je het beste voor de pc kiezen. Voor de Xbox games van Microsoft hoef je het niet te laten want die komen er vrolijk ook voor uit.

Daarnaast betwijfel ik of het verschil met graphics tussen de PS4 pro en Xbox One X in de praktijk zo groot zak zijn. Natuurlijk zal de native resolutie wat hoger liggen (en bij beide consoles zelden 4k native) bij de X, maar het gros van de developers zullen zich er redelijk makkelijk van af maken. En dat zijn nu met de developers waar jij je hoop op mag vestigen. Want terwijl er een heel team enkele jaren lang specifiek voor de PS4 een spel aan het ontwikkelen is om het onderste uit de kan te halen, geniet jij van de luiheid van de gemiddelde developer.

De Xbox 360 VS PS3 is een goed voorbeeld. Waren de multiplatform games bijna altijd mooier op de Xbox, was dit omgedraaid bij exclusives. Zeker Naughty Dog en Sony Santa Monica (God of War) wisten er zeer mooie dingen mee te doen en uiteindelijk games af te leveren die beter waren dan al het andere op de Xbox 360.

Dat toont maar weer eens aan hoe belangrijk toewijding is.

Maar het belangrijkste is en blijft voor de console te gaan die jouw het meeste aanspreekt. Dit kan zijn door de games, de console die je vrienden hebben of de mogelijkheden. Een andere console die het qua games gewoon beter voor elkaar heeft dan de Xbox afschrijven vanwege de waardeloze games is ronduit achterlijk.

Games is al vanaf de aankondiging van de Xbox One een probleem. Ik en menig ander persoon hadden toch wel verwacht dat na dik 4 jaar Microsoft zijn zaakjes beter op orde zou hebben.
Uiteindelijk zorgen de games ervoor om voor een bepaald platform te gaan.
Als er serieus goede exclusives op de Xbox zouden zijn, zou ik zonder twijfel een Xbox halen. Ik heb echter ook een goede pc die dit gat zeer goed opvult. Zeker nu Microsoft de Xbox exclusives ook voor Windows uitbrengt. Wil ik andere multiplatform games spelen die niet op de pc uitkomen, heb ik de PS4 om deze te spelen.

Daarnaast heb ik nog een WiiU voor de paar Nintendo games. Waren deze op de andere consoles uitgekomen zou ik nooit een WiiU gekocht hebben. Want puur kijkend naar die console is het een flut apparaat.

Gezien de huidige verdeling van games is het in mijn optiek het beste om te hebben:
-ps4 (pro) voor de exclusives en games die niet op de pc verschijnen
- pc voor de mooiste games, Microsoft exclusives en games die beter tot zijn recht komen op een pc of er simpelweg alleen zijn voor pc (RTS, etc. )
- Nintendo console voor de Nintendo games. Voor 3rd party hoef je het absoluut niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNostra
MarkH NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:23:
Ja hier ook. Zou leuk zijn 5 dgn eerder.

Dan voor de gein op marktplaats zetten en kijken Hoeveel mafketels gaan bieden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Het is voor mij persoonlijk jammer dat Xbox weinig echt goede exclusieve games uitbrengt, zo een Scalebound had een hele mooie titel kunnen zijn op de Xbox.

Ik denk eerlijk gezegd dat Xbox zich vast houdt aan de simpele titels als Forza/Gears/Halo en op safe speelt, prima maar jammer is het wel.
Gisteren hadden ze met State of Decay of Sea of Thieves best wel wat kunnen uitpakken hier met de nieuwe titels.
Maar goed een nietszeggende interview en de tijd was al weer om.

De show van E3 en gisteren stond vol in het teken 4k en most powerful console ever.. bla bla bla.. kom op met de games.
Verras je fans!

[ Voor 7% gewijzigd door Origins op 21-08-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59

Vond de presentatie van gister erg matig, had gehoopt op een nieuwe aankondiging o.i.d.
Bij mij staat hij ook op 2/9/2017, foutje :). Verder met je eens dat de presentatie tegenviel. Ik vrees dat we het voorlopig met 3rd party games zullen moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Da's €7,01 meer dan via Microsoft bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39

Hier ook. Die datum zal nog wel opschuiven. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Hier ook. Die datum zal nog wel opschuiven. ;)
Helaas ;P

bol:
Bedankt voor het toesturen van het bestelnummer, Mark. De leverdatum moet inderdaad 7 november zijn. Hier wordt op dit moment hard aan gewerkt. ;)

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Je verhaal is gewoon niet helemaal zuiver. Zoals iemand anders al terecht stelde, als je het je echt enkel om de multiplatform games gaat i.c.m. de beste hardware, dan had je de afgelopen jaren op de PS4 moeten gamen.

Geen enkel probleem dat je een sterke neiging hebt naar de Xbox (heb ik zelf ook), maar geef anderen dan ook de ruimte welke kritischer naar de Xbox kijken (waaronder ik zelf).
Joh, wat maakt mij het nu uit waar iemand zijn games op gamed. Ik snap alleen dat geroep van exclusiviteit niet, dat heb ik destijds bij de Xbox 360 niet gedaan, doe ik nu bij de One ook niet. Wanneer je een beetje tussen de regels van mijn voorgaande stukjes door lees probeer ik duidelijk te maken dat het hele exclusiviteit verhaal waar mensen nu in eens mee komen zeer persoonlijk is. Het geouwehoer komt elke keer weer terug, Xbox v1 v.s. PS4 v1, de discussie is toen weken gegaan over het feit dat de PS4 iets beter zou presteren. herinner je de hele Battlefield 4 discussie nog?

In de praktijk kwam het er op neer dat je het verschik alleen zag wanneer je dicht op een TV staat en ook nog eens wist van af welke console de beelden kwamen.

Nu gaat het in eens over het gebrek van multiplats, het enige wat ik aan geef is dat het belang van exclusieve games persoonlijk is. Daarbij laat ik ook duidelijk merken waar mijn gamevoorkeur ligt. Niet bij singelplayer exclusive's om het zomaar te zeggen.

Wanneer iemand dat graag wil spelen, prima.... Maar laten we nu niet vanuit een ander kamp hier komen vertellen dat de Xbox One X klote zou zijn omdat er geen exclusieve games zouden zijn. Dat is namelijk niet waar, ze zijn er wel, de vraag is alleen als en of ze je smaak zijn. Zeker met het verleden in het achterhoofd.

De Pro blaast alles en iedereen weg, althans dat was een jaar geleden de strekking van het verhaal..... Nu is daar een One X, die technisch veel verder is, en gaat het weer alleen maar over exclusieve games, om het MS ding maar onder uit te halen.

Nogmaals, exclusiviteit, het is niets meer dan een handig uitgekozen marktingsbegrip.... Het zegt namelijk niets over de kwaliteit van het spel en hoeverre het je wel of niet leuk zou vinden.

Ik kan me de hele discussie met Titanfall nog herinneren, die kwam "exclusief" naar de Xbox, toen kwam hij naar de concurrentie, nu is Titanfall2 er, als Multiplat.... er is vervolgens niemand die er enig woord aan vuil heeft gemaakt.

Wanneer ik schrijf dat ik Horizon of TLOU niets vind meen ik dat, het zijn gewoon niet mijn type games. De exclusiviteit van beide voor de PS4 doen er daarom ook niet toe. Wat een ander van deze games vind moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf vinden. Nogmaals, in alles wat ik vandaag heb geschreven doe ik niets af aan de mening van een ander. Ik geef alleen mijn kijk en mening op het gene wat ik vind.

Betreffende je laatste zit, waar geef ik een ander niet de ruimte om anders dan dat ik doe naar de Xbox One X te kijken? Helemaal nergens.... Ik daag je uit een quote te vinden van mij waar ik schrijf dat ik vind dat een ander iets op een bepaalde manier moet vinden. Dat ik vervolgens mijn eigen mening lekker los laat doet daar natuurlijk helemaal niets aan af.

Laat iedereen lekker bij zijn of haar (voorkeurs) console blijven. Het heeft helemaal geen zin om over exclusieve te praten in een topic over een console waar hij toch niet wordt uitgebracht.

Ik zal het nog een keer uitleggen hoe ik het zie;

Sony heeft inmiddels de kracht zitten in een console die heel goed scoort op "eigen" games, het is zo dat veel games goed scoren op de PS4(Pro) die niet op andere platformen kunnen worden gespeelt.
Daar in tegen vind ik de console zelf en de mogelijkheden (en het gemak, maar dat is persoonlijk) minder dan bij een Xbox (X)

MS heeft minder exclusieve games, maar het lijkt er heel erg op dat je met de One X een console in huis haalt die beter presteert op grafisch vlak. Wanneer je dus veel muliplats speelt kan dit een overweging zijn. Daarnaast is het ook nog eens zo dat het niet zo is dat MS helemaal geen exclusieve games heeft.

Kortom, voor iedereen wat wils, maar laten we nu stoppen met het vergelijken van games die je toch niet kan spelen op het andere platform. Je hebt er niets aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Exclusiviteit heeft inderdaad niets te maken met hoe goed is is, er zijn namelijk ook zat exclusives die slecht zijn.

Het grote verschil zit m erin dat er wel degelijk een boel games die en goed zijn en exclusief op een bepaald platform verschijnen. Door voor platform a of b te kiezen sluit je voor jezelf toch een x aantal games uit. Bij de Xbox One zijn deze op enkele vingers te tellen en bij de PlayStation 4 op een paar handen.

Kort gezegd krijg je dus een mindere hoeveelheid goede games wanneer je voor de Xbox kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien wat gemist de afgelopen pagina's maar waar is het grote @Bullet NL fanclub-topic deel 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

[Lord of the Rings post qua lengte even geknipt]

MS heeft minder exclusieve games, maar het lijkt er heel erg op dat je met de One X een console in huis haalt die beter presteert op grafisch vlak. Wanneer je dus veel muliplats speelt kan dit een overweging zijn. Daarnaast is het ook nog eens zo dat het niet zo is dat MS helemaal geen exclusieve games heeft.

Kortom, voor iedereen wat wils, maar laten we nu stoppen met het vergelijken van games die je toch niet kan spelen op het andere platform. Je hebt er niets aan......
Leuk argument maar nogmaals, het was al vrij snel duidelijk dat de PS4 beter presteerde in multiplats. En niet alleen wanneer je TV's naast elkaar zet, 900p tov 1080p is vrij duidelijk te zien.

Maar in al die jaren sinds release was dat nooit een reden voor jou om op een PS4 te gamen,nu is de X de krachtigste en is het opeens wel de reden?

Dat is wat me stoort aan je redenatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:14:
Exclusiviteit heeft inderdaad niets te maken met hoe goed is is, er zijn namelijk ook zat exclusives die slecht zijn.

Kort gezegd krijg je dus een mindere hoeveelheid goede games wanneer je voor de Xbox kiest.
Lees je eigen zinnen nog eens door..... Exclusiviteit heeft niets te maken met het gegeven hoe goed een game is! Waarbij het laatste ook nog eens heel persoonlijk is, Jan kan een game geweldig goed vinden, terwijl Piet het een waardeloos ding vind.
MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:15:
Misschien wat gemist de afgelopen pagina's maar waar is het grote @Bullet NL fanclub-topic deel 7?
Ik sta open voor elke financiële donatie....

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2017 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheNostra
Daarnaast telt voor mij ook mee dat ik al letterlijk honderden games (tegen de 1k) heb voor xbox360 en xbox one.

Dan stap je niet zo snel over naar het andere kamp. Kan je namelijk alles opnieuw kopen. En vooralsnog ook geen reden voor om over te stappen.

Heb niemand in mijn vrienden kring die op een xbox speelt dus heb daar zelf bewust voor gekozen. En vermaak me er prima mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Goh, het was gisteravond redelijk gezellig hier en dan nu dit. Het lijkt erop alsof er mensen zijn die een ander geen plezier gunnen en hun enige aankoop kosten wat het kost komen verdedigen.

Ik heb 3 consoles:
PS4, voor de exclusieve spellen, welke ik in een weekje uitspeel en weer op marktplaats zet. (behalve Bloodborne)
Switch, voor de exclusieve spellen en sommige third party spellen
Xbox, voor de exclusieve spellen en mijn all round go to voor third party spellen.

De XBX staat in preorder omdat ik:
1: Het hele mooie hardware vind
2: Formula 1 2017 in alle pracht en praal wil spelen samen met Forza 7
3: Het prima kan permitteren

Dat gezeur van exclusives is echt uitgekauwd, er komen genoeg exclusieve spellen uit voor Xbox, dat het niet je ding is prima maar het is allemaal niet zo doom & gloom voor Xbox hoor.

Verder hoor ik niemand over Battlegrounds, lijkt me echt heel tof om met een stel tweakers dit spel te spelen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ace schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Leuk argument maar nogmaals, het was al vrij snel duidelijk dat de PS4 beter presteerde in multiplats. En niet alleen wanneer je TV's naast elkaar zet, 900p tov 1080p is vrij duidelijk te zien.
Ik heb beide staan, het verschil zie alleen bij een directe confrontatie.
Iets wat anderen met de zelfde ervaring ook onderkennen.
Maar in al die jaren sinds release was dat nooit een reden voor jou om op een PS4 te gamen,nu is de X de krachtigste en is het opeens wel de reden?
Wie zegt dat ik nooit op een PS4 console game?

Snap je de ironie nog steeds niet? Nu gebeurd er met de Xbox X wat destijds met de PS4 en PS4 pro gebeurde....

Ik zal het nogmaals doen....

"Voor de beste pracht en praal, de mooiste game ervaring moet je zeer waarschijnlijk (hij is er nog niet, kan het dus nog niet 100% hard maken) bij de Xbox One X zijn."

Wanneer het je nu nog niet duidelijk is dat dan jammer hoor. Ik heb mezelf vandaag zo vaak herhaald, als het kwartje nu nog niet gevallen is doet hij dat nooit meer.
TheNostra schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:21:

Heb niemand in mijn vrienden kring die op een xbox speelt dus heb daar zelf bewust voor gekozen. En vermaak me er prima mee.
Dan voeg je mij toch gezellig toe aan je vriendenlijst? Ik ben in het echt best aardig hoor ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik begrijp jullie argumenten wel dat exclusives er niet altijd toe doen als het niet je interesse heeft.

Maar ik heb het idee dat Microsoft veel gamers (waaronder ik) de overstap gemaakt hebben van Xbox naar Playstation mede doordat de console minder krachtig was, maar ook vanwege de betere exclusives de afgelopen jaren. Alhoewel dat een voorkeur is, is het in mijn beleving niet goed voor het merk Xbox, want veel van mijn online vrienden zitten daar dus ook niet meer. En als die trend doorzet in hoeverre gaat Microsoft dat systeem dan nog supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes- schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:27:

Verder hoor ik niemand over Battlegrounds, lijkt me echt heel tof om met een stel tweakers dit spel te spelen O+
Ja, ziet er super leuk uit, hij gaat er hier ook zeker komen!
Ik lees wat kritieken over houterigheid van de karakters, maar daar kijk ik qua gameplay wel door heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Als je serieus denkt dat je nu verschil gaat zien tussen 4k en 4k checkerboarding dan space je hem 100%...
Als je al 900p vs 1080p niet kan zien(wat ik wel kan zien btw zeer makkelijk)...
Dus verschil ga je never nooit niet zien behalve in digital foundry beelden, maar die werden hier destijds ps4 en x1 belachelijk gemaakt en was onzin. Dus verwacht ik nu hetzelfde van jullie ;)

Denk dat sommige mensen gewoon moeite hebben toe te geven een fanboy te zijn.
Niks mis mee maar kom er gewoon voor uit.

Ik weet wel had ik geen ps4 pro staan zou ik een xox overwegen.
Maar gezien ik zeker ben dat zeker op mn 1080p scherm maar ook op een 4k scherm je het niet of nauwelijks gaat merken of je een pro of een xox hebt ( qua graphics bedoel ik dan he) dan vind ik het nu niet de investering waard.
Fm7 kan ik op pc spelen als ik wil.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Lees je eigen zinnen nog eens door..... Exclusiviteit heeft niets te maken met het gegeven hoe goed een game is! Waarbij het laatste ook nog eens heel persoonlijk is, Jan kan een game geweldig goed vinden, terwijl Piet het een waardeloos ding vindt.
Oh... Jij bent dus die persoon die altijd die games koopt die onder de 50% scoren...

Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, echter als er een dozijn games zijn die allen 90% of hoger scoren ze in jouw optiek allemaal waardeloos zijn. Over het algemeen kunnen we er van uitgaan dat games onder de 60% gewoon slecht zijn. Hoe je ze ook bekijkt.

Maar met jou discussiëren heeft volgens mij weinig nut gezien het feit dat je zo'n gigantische voorliefde voor de Xbox hebt. Daarnaast hebben meerdere personen je argumentatie al onderuit geschopt. Je sterkste argument is nu dat je de sterkste en beste console wil. Raar dat je dit de afgelopen 3,5 jaar dan niet belangrijk vond aangezien de PS4 en zeker de Pro stukken sterker waren. Maarja je vond de multiplatform games die beter waren op de PS4 belangrijker, want multiplatform games zijn belangrijker dan exclusives.

Daarnaast gaf je ook net meer om die enkele exclusives op de Xbox. Ook niet vergeten dat jij Fighter Within helemaal fantastisch vond, terwijl je verschillende 95% en hoger games helemaal niets vond...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

En waar haal je de wijsheid vandaag dat de normale versie niet ook op 7 november verschijnt, zoals het tot nu toe gewoon op de Microsoft website staat?

https://www.microsoft.com...-1tb-console/8nq33jvv1s9v
Vanwege het feit dat ie ook nu niet te bestellen is en omdat het "bij elke pre-order..." verhaaltje dat wel duidelijk maakte.

Ik ben het eens met de stelling dat MS momenteel te weinig exclusives heeft. Je merkt het ook in de winkels waar bijna geen interessante bundels te krijgen zijn. Exclusives verkopen consoles. Zo is het altijd al geweest. En momenteel doet Sony dat gewoon beter. Die hebben in ieder geval nog elk jaar 4 grote titels om uit te brengen (dit jaar overigens vooral in de eerste helft van het jaar). Microsoft heeft dit jaar geen enkele grote klapper. En nee Sea of Thieves, Superlucky of State of Decay worden dat niet. De appeal is daarvoor te beperkt (en ik denk dat Sea maximal zevens gaat halen en de rest amper promotie krijgen).

Kijk een paar jaar terug waarbij je naast Forza nog meerdere toppers had. Een Gears. Een Halo. Een Tomb Raider of andere adventure. Sunset Overdrive. Fable. Dead Rising, Recore, Killer Instinct, Ryse, etc. Waarvan overigens het grootste deel van deze generatie niet meer bij Microsoft zelf in ontwikkeling was. Dat is wat mij betreft ook al een teken aan de wand.

Het probleem is dat niet alleen dit najaar of eigenlijk ook al vorig jaar niet zo spectaculair meer is, er lijkt ook geen drol meer in productie te zijn. Want wat is MS zelf nog aan het doen?

Ze hebben momenteel:

343 Industries (met laten we eerlijk zijn: matige games)
Mojang (naast Minecraft ook nog niks boeiends gepresteerd)
Rare (waar al jaren geen kloot meer vandaan komt wat de naam AAA-titel mag dragen)
Turn 10 (die pompen lekker Forza titels en is ook niks op aan te merken)
The Coalition (van de nieuwe gears serie welke het ook niet geweldig meer doet)

En 2 casual games studios. Dat is alle first party. Dat is echt enorm weinig. En als we kijken naar waar ze nu mee bezig zijn, dan wordt het helemaal akelig. Ze pompen er ondertussen minder games uit per jaar dan Sony en Nintendo, welke overall toch veel krapper bij kas zitten dan MS. Gezien de sales figures doet de X1 het aardig, maar het had beter gekund. Tuurlijk, de reveal had een behoorlijke klap opgeleverd, maar Sony tikte hem in door vervolgens ook topgames te releasen. De eerste paar jaar van de PS4 waren gewoon duidelijk beter. Zowel in console sales als totale game sales (alhoewel Xbox eigenaren nog steeds meer games per console kopen, maar dat zijn ook nog veelal multiplat titels).

Je kunt zeggen dat het allemaal je genre niet is wat Sony uitbrengt en tuurlijk is het afhankelijk van smaak. Maar je kunt niet ontkennen dat ze gewoon meer titels uitbrengen. Zeker nu Gamescom tegen gaat vallen, kan dit de komende 2 tot 4 jaar voor enorme problemen gaan zorgen. Als ze afhankelijk moeten zijn van 3rd party om consoles te verkopen, dan gaat dat knagen. Want die games kun je ook op Sony's platform krijgen. En waarom zou iemand die niet veel van games weet, voor een console gaan met minder games?
Daarbij komt nog dat ze een aantal marketing-deals kwijt zijn bij Microsoft. Fifa is zeker in Europa echt belangrijk en dat gaan ze zeker voelen.

Nou is het probleem complexer door inderdaad de services, de hardware, waar je vriendjes zitten en whatnot, maar onderschat niet hoe belangrijk exclusives zijn voor de gezondheid van een platform. Niet alleen om mensen andere ervaringen te bieden, maar ook omdat het van grote gevolgen is voor het beschikbare ontwikkelbudget voor een game. Hoe verder Microsoft achter gaat lopen, hoe minder grote titels of hoe minder support je zult gaan zien.

Ik hoop echt werkelijk dat MS nog wat titels in productie heeft en daar ook echt mee kan scoren. Want als we het alleen van Forza moeten hebben en wat titels voor erbij zoals een Screamride, Zoo tycoon en Recore, dan ben ik bang dat Sony het toch wel makkelijk gaat krijgen. En het is niet alsof PSN zo belabberd is, de controller onbruikbaar of er geen leuke Nederlanders te vinden zijn. Switchen is nu makkelijker dan ooit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Oh... Jij bent dus die persoon die altijd die games koopt die onder de 50% scoren...
Ik heb nog nooit naar een welke score gekeken bij het kopen van een game.
Wat boeit mij nou wat anderen van een game vinden die ik wel of niet leuk vind?

Echt.... Ik ben prima in staat om te bepalen wat ik zelf leuk vind, daar heb ik geen lijstje voor nodig.
Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, echter als er een dozijn games zijn die allen 90% of hoger scoren ze in jouw optiek allemaal waardeloos zijn. Over het algemeen kunnen we er van uitgaan dat games onder de 60% gewoon slecht zijn. Hoe je ze ook bekijkt.
Nu leg je weer woorden in mijn mond die ik nooit geschreven heb.

Ik schrijf nergens dat ik de mening van anderen waardeloos vind, ik maak alleen duidelijk dat poog ik tenminste, althans dat lijkt niet bij jou binnen te komen, dat ik zelf bepaal wat ik wel of niet leuk vind om te spelen, dat ik mijn mening door welk lijstje dan ook laat bepalen.
Maar met jou discussiëren heeft volgens mij weinig nut gezien het feit dat je zo'n gigantische voorliefde voor de Xbox hebt. Daarnaast hebben meerdere personen je argumentatie al onderuit geschopt. Je sterkste argument is nu dat je de sterkste en beste console wil.
Omdat jij je zo focust tegen mijn mening lees je de context niet, je hebt niet half door wat ik daadwerkelijk duidelijk probeer te maken. Zeker gezien mijn mening, die ik al jaren in de voorgangers van dit topic verkondig.
Raar dat je dit de afgelopen 3,5 jaar dan niet belangrijk vond aangezien de PS4 en zeker de Pro stukken sterker waren. Maarja je vond de multiplatform games die beter waren op de PS4 belangrijker, want multiplatform games zijn belangrijker dan exclusives.
Wederom lees je niet goed, ik geef aan dat ik ook op een PS4 game. Dat ik mede daar door ook de beperkingen (die voor mij belangrijk zijn) van het Sony apparaat prima ken.
Daarnaast gaf je ook net meer om die enkele exclusives op de Xbox. Ook niet vergeten dat jij Fighter Within helemaal fantastisch vond, terwijl je verschillende 95% en hoger games helemaal niets vond...
Fighter Within ?????

Volgens mij haal jij mij met iemand anders door de war, ik heb namelijk helemaal niets met dergelijke games....

Zorg nu eerst dat jij je kennis betreffende mijn persoon op orde heb voor dat je de aanval in gaat zetten, je komt met dingen aanzetten die ik nooit heb beweerd, als klap op de vuurpijl ook nog eens met een spel " Fighter Within" waar ik nog nooit iets over heb geschreven of heb beweerd.

Laat ik nogmaals duidelijk zijn,

Ik schrijf nergens dat MS genoeg exclusieve titels uitbrengt, expliciet.... ik heb nergens beweerd dat MS voldoende IP genereerd. Wat ik wel heb gedaan, aangeven, met motivatie, waarom ik vind dat ik vergelijking met andere platforms vind dat ik geen exclusieve IP te kort kom bij de Xbox.

Laat het bovenstaande nou eens goed op je inwerken voor dat je gaat reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

halofreak1990 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Da's €7,01 meer dan via Microsoft bestellen
Daarom heb ik hem ook bij MS besteld nu en bij Amazon geannuleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Vorige generatie allebei gehad maar het hele ecosysteem van de Xbox was toch echt superieur aan de PS. PSN dat elke maand er een dag uit lag voor onderhoud. De controller waar onze Europese handen toch echt niet voor gemaakt waren. Geen enkele verbetering in de UI in 4 jaar tijd, terwijl die om te huilen was. Enorm traag Trophie systeem en menu indien je in een game zat. Nee dat doet de One en de 360 destijds toch stukken beter :) De exclusives van de PS boeide mij op Uncharted na ook weinig. Last of us, God of War, Gran Turismo, Killzone, Little Big planet allemaal geprobeerd maar allemaal beetje mehhh. Tomb Raider is wel goede gelijke aan Uncharted dus die missen we ook niet zo.

Wel blij met de concurrentie want anders had Microsoft ook nooit gratis games met Xbox Live Gold gegeven. Daardoor ook nog een grote backlog van games die ik nog wil spelen (Ryse, Watchdogs, Sunset Overdrive onder andere).

Valt overigens wel tegen dat Call of Duty WWII niet bij de enhanced lijst staat. Als die geen moeite willen doen het spel te optimaliseren, ga ik die denk ik niet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Eerste 2 jaar kon microsoft prima mee komen kwa exclusives vind ik. Op bloodborne na (een niche titel) waren er tot uncharted 4 ook niet echt games waarbij je denkt die moet ik. Ze stonden met de aankondiging met de xbox one meteen al 4-0 achter, op dat moment was alles wat ms deed slecht en Sony deed goed volgens het publiek.

Kwa exclusive games heeft microsoft ook gewoon totaal op het verkeerde paard gewed. Als eerst was het wedden op f2p met fable legends en project spark een verkeerde gok (Sony is het zelfde ondergaan met bepaalde games). Dit heeft ze uiteindelijk veel geld gekost en zijn er een grote studio mee kwijt geraakt. In scalebound is veel geld gepompt en kwam niks uit en ook crackdown 3 lijkt een verkeerde gok te zijn geweest, game is al heel lang in ontwikkeling maar het ziet er nog niet goed uit. Op dit moment zou ik zeggen dat ze echt nog wel 2 goeie studios kunnen gebruiken, één ervan kan dan aan een rpg gaan werken.

Sowieso had ik niks verwacht van gamescom op een paar kleine updates na, dus daar ben ik niet telleurgesteld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Al die exclusieve games kunnen mij gestolen worden, ik koop alleen games waar ik van denk dat ik ze leuk vind. En of dat nu op de Pc, Xbox of PS4 is maakt me geen snars uit. Dat ze klanten proberen te trekken met exclusieve games is een verkoop techniek waar ik al lang niet meer voor warm loop. De 4K marketing binnen het console gebeuren is in mijn ogen ook een lachertje waar velen het niet mee eens zullen zijn, prima toch. Wil je daar een beetje profijt van willen hebben moet je een TV kopen die een gemiddelde woonkamer groot is en dan nog moet je kort op de TV zitten.

Ik stop hier maar maar want ik zit me te krampen te lachen om de reacties hier en ik moet zo naar de huisarts voor heel iets anders dan krampen over game consoles en hoe belangrijk die wel zijn in het leven. :w >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:27
MRE-Inc schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Daarom heb ik hem ook bij MS besteld nu en bij Amazon geannuleerd.
Just checking:
Wordt bij MS mijn Creditcard ook direct belast of pas op moment van uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@Bullet NL Fighter Within was een voorbeeld van een exclusive die zeer slecht is. Gezien het feit dat jij een score niet meeneemt in je oordeel wel of niet een game te spelen, zou het zo maar kunnen dat je 'm gespeeld had. Hoe dan ook was het een voorbeeld en geen serieus bedoeld iets.

En iedereen heeft natuurlijk recht op z'n eigen mening echter val jij juist extra op door regelmatig met idiote tegenargumenten te komen. Wanneer iemand een boel, zeer goede (natuurlijk objectief, maar je begrijpt m'n punt) noemt als argument waarom de PS4 beter is dan de Xbox, is een argument in de vorm van: "allemaal waardeloos" een dom en idioot argument. Om vervolgens toch met voldoende argumenten te komen waarom de Xbox beter (voor jou) is kom je met een aantal argumenten aan die tot voor de Xbox one X aankondiging grotendeels van toepassing waren op de PS4.
Als je dan weinig om exclusives gaf en het je ging om de beste graphics was de PS4 (pro) al 4 jaar de console die je moest hebben.

Ik ben dan ook benieuwd naar je argumentatie waarom je de afgelopen jaren niet de overstap hebt gemaakt naar de PS4 en wat voor beperkingen je tegenkomt bij de PS4. In andere woorden: ik wil goede argumentatie waarom je de afgelopen jaren bij de Xbox bent blijven hangen.

Daarnaast is het nauwelijks meer een mening te noemen maar gewoon een feit dat de games library op de PS4, zeker op dit moment, gewoon een stuk diverser en over het algemeen beter is. Met meer spellen met hoge scores (die jou weer niets zeggen) en de gemiddelde consument simpelweg meer aanspreken.
Wanneer je geld genoeg hebt en je praktisch elk spel toch wel (kan) kopen maakt een review een stuk minder uit. Hoogstens heb je een paar uur van je leven weggegooid. Ik, en met mij vele anderen, hebben echter maar een beperkt budget en tijd en wil beide het liefst besteden aan spellen waarbij de kans groot is dat ik het mijn tijd en geld waard vond. Reviews helpen mij daarbij aangezien de kans groter is dat een spel met 90% of hoger mij ook bevalt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en ben ik de afgelopen 20 jaar ook wel eens teleurgesteld.

Een game zoals Persona 5 krijgt zeer hoge cijfers echter weet ik dat zoiets niets voor mij is. Ook Skyrim en Oblivion vond ik zwaar overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
RHE218 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Just checking:
Mijn Paypal werd in ieder geval niet meteen belast. In de mail die je daarna krijgt staat ook: Bedrag wordt afgeschreven op het moment van verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
McPoowl schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Mijn Paypal werd in ieder geval niet meteen belast. In de mail die je daarna krijgt staat ook: Bedrag wordt afgeschreven op het moment van verzending.
Cool, Good to know.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm en dan denk je uit pure ellende om zeker te weten dat je er een hebt reserveer dan maar een Project Scorpio editie bij Microsoft en is ie uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:18:
Al die exclusieve games kunnen mij gestolen worden, ik koop alleen games waar ik van denk dat ik ze leuk vind. En of dat nu op de Pc, Xbox of PS4 is maakt me geen snars uit. Dat ze klanten proberen te trekken met exclusieve games is een verkoop techniek waar ik al lang niet meer voor warm loop
Tot op dit moment ben ik het helemaal met je eens......

Maar....... Nu ga je een fout maken "in mijn ogen althans", ik ben het namelijk niet eens dat 4K ook alleen maar een marketingverhaal is.
De 4K marketing binnen het console gebeuren is in mijn ogen ook een lachertje waar velen het niet mee eens zullen zijn, prima toch. Wil je daar een beetje profijt van willen hebben moet je een TV kopen die een gemiddelde woonkamer groot is en dan nog moet je kort op de TV zitten.
4K is "in mijn ogen" zeker met een 55" (en grotere) TV zeker een toevoeging.
Ik heb nu een 49" in LCD van 5 jaar oud, het scherm krijgt wat kuren (mijn dokter wil er iig niet meer naar kijken). Hij is dus aan vervanging toe. Ik zit eigenlijk op een snelle OLED te wachten, zodat ik weer een paar jaar vooruit kan. Van wat ik nu al gezien heb betreffende 4K is dat voor mij de overstap naar dergelijke techniek het wel waard. Ik heb overigens geen idee hoe groot de gemiddelde woonkamer is. Ik gok dat dit in hartje Amsterdam of Rotterdam kleiner is dan hier in het "buiten gebied"

Ik heb qua muur namelijk geen enkel probleem om een 80" TV op te hangen, zou ik dat willen loop ik echter wel tegen andere problemen aan;

De eerste is de prijs van een 80" OLED, ondanks dat ik voorstander ben van het principe dat geld moet rollen is de prijs van een 80' OLED TV mij een beetje te gortig. Daarnaast, Prijs = Tijd.... Naarmate de tijd verstrijkt zal een 80" TV goedkoper worden. Dit eerste "probleem" is zeer waarschijnlijk van tijdelijke aard.

Het grootste probleem qua 80" TV is zeer waarschijnlijk mijn vrouw. Hoewel het niet zo moeilijk is om van vrouw te wisselen (al hoewel dit ook vermoedelijk op korte en langere termijn veel geld gaat kosten, waarbij ik ook nog eens niets terug krijg) zie ik dit punt als extreem lastig. Een boze vrouw heeft namelijk zijn nadelen voor mij, m.a.w. Bullet doet er veel aan om de vrouw tevreden te houden. een 80" OLed, heeft dus ondanks dat ik het wel zou willen, toch zwaar wegende nadelen.

Laten we zo zeggen dat ik mijn positie ken, 65" krijg ik waarschijnlijk wel door heen, ondanks dat dit vermoedelijk veel energie zal kosten.

Afijn, 4K heeft dus zeker toegevoegde waarde voor mij. Daarnaast.... Nieuw = altijd beter :9 ;)
Ik stop hier maar maar want ik zit me te krampen te lachen om de reacties hier en ik moet zo naar de huisarts voor heel iets anders dan krampen over game consoles en hoe belangrijk die wel zijn in het leven. :w >:)
Console = ontspanning..... Ik kan ook alles tegen mijn Xbox schreeuwen..... (mits de vrouw niet in de buurt is) Niemand die mij dat kwalijk neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Phusebox schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:37:
Hmm en dan denk je uit pure ellende om zeker te weten dat je er een hebt reserveer dan maar een Project Scorpio editie bij Microsoft en is ie uitverkocht...
Liep ik ook tegenaan,
Bol.com neemt zojuist nog aan.. zegt uiteraard niets over gegarandeerde levering, maar stap 1 is in ieder geval nog te zetten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 19:48
Ik vind het een beetje raar dat het in dit Xbox One forum steeds mensen beginnen over Playstation 4. Als men graag over PS4 vs Xbox One wilt hebben, kunnen we dan niet beter een apart topic daarvoor aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GadgetJunkPhone schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:44:
Ik vind het een beetje raar dat het in dit Xbox One forum steeds mensen beginnen over Playstation 4. Als men graag over PS4 vs Xbox One wilt hebben, kunnen we dan niet beter een apart topic daarvoor aanmaken?
Was er en ging weer dicht, logisch :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 19:48
SinergyX schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Was er en ging weer dicht, logisch :P
Haha, je zal weinig objectieve reacties tegenkomen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:37:
Het leven zit jou ook echte niet mee..... Ik zou bijna onder de last door gaan, al die situaties die het leven zo enorm negatief beïnvloeden. Gelukkig hou jij je rug recht en stap je elke dag met een fris gevoel uit bed....Zeg nou zelf, een dag geen Xbox gedachten is een dag niet geleefd.

Je weet dat die pre-order straks vanzelf weer beschikbaar komen op de MS website? (dus ook de Scorpio editie) Je hebt gisteren toch wel begrepen dat ze bewust geen aantallen bij de "day one" Scorpio uitvoering hebben gegeven? Dan kunnen ze er lekker mee spelen, schaarste creëren, in de hoofdjes van de mensen die hem graag willen hebben.... Ook dat is marketing. onze vrienden bij Apple zijn daar ook zo goed in.... Bedoel, wat is er nu mooier dan rijen voor winkels die je product willen kopen.... Goedkopere reclame kan je niet hebben.

Afijn, Mediamarkt, Gamemania, enz enz.... Ze krijgen allemaal de beschikking over de "Scorpio-editie".... Alleen kalmte kan u redden.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Haha dat zou mooi zijn, ten eerste het bedrag. Aangezien ik nog een goedwerkende xbox heb en aangezien ik geen 4k tv heb , ze zeggen vaak wat nog goed werkt moet je niet vervangen :p

Enige tips waarom ik deze zou moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bullet NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Het leven zit jou ook echte niet mee..... Ik zou bijna onder de last door gaan, al die situaties die het leven zo enorm negatief beïnvloeden. Gelukkig hou jij je rug recht en stap je elke dag met een fris gevoel uit bed....Zeg nou zelf, een dag geen Xbox gedachten is een dag niet geleefd.

Je weet dat die pre-order straks vanzelf weer beschikbaar komen op de MS website? (dus ook de Scorpio editie) Je hebt gisteren toch wel begrepen dat ze bewust geen aantallen bij de "day one" Scorpio uitvoering hebben gegeven? Dan kunnen ze er lekker mee spelen, schaarste creëren, in de hoofdjes van de mensen die hem graag willen hebben.... Ook dat is marketing. onze vrienden bij Apple zijn daar ook zo goed in.... Bedoel, wat is er nu mooier dan rijen voor winkels die je product willen kopen.... Goedkopere reclame kan je niet hebben.

Afijn, Mediamarkt, Gamemania, enz enz.... Ze krijgen allemaal de beschikking over de "Scorpio-editie".... Alleen kalmte kan u redden.... ;-)
Ja al zou ik liever hebben dat ze nu zeggen: ok ze zijn op, bestel nu je normale editie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GadgetJunkPhone schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Haha, je zal weinig objectieve reacties tegenkomen :P
Klopt, en hier hoef je ook geen objectieve reacties m.b.t. Xbox te verwachten, dit is immers het Xbox One topic.... Niemand hoeft hier zijn keuze voor de Xbox One te verdedigen.

Je kan hier namelijk prima vinden dat de Xbox de console is die het beste bij je past, waarom je daar toe bengt gekomen. Het is een beetje onzinnig om hier te gaan vertellen waarom je juist niet voor een ander hebt gekozen. Natuurlijk, dat kan zinvolle informatie zijn. Maar wat hebben de mensen in dit topic daar aan?
Niemand hoeft hier de keuze voor in zijn ogen beste console (de Xbox natuurlijk :+ ) te verdedigen.

Scorelijstjes, verkoopcijfers, moodindexen of keutelgewichtjes.... Het doet er niet toe....

Om de knuppel nog even te pakken.... Het is helemaal waar dat er minder games door MS (als Xbox exclusieve) worden uitgebracht, maar dat betekend niet dat de Xbox X daar door minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

RHE218 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Just checking:
Op het moment van uitleveren. Staat ook in de mail die je na de bestelling ontvangt.

Pagina: 1 ... 107 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic over de Xbox One en opvolger en NIET een topic over welke console beter is.

Extra Xbox-gerelateerde topics:
- [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
- [XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
- [XBO] Xbox One Preview-programma invite topic
- Lijst met Xbox gamer tags van Tweakers [!] Externe site! Oude lijst [!] Externe site! Google Docs-link.