Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:36:
[...]
Je verhaal is gewoon niet helemaal zuiver. Zoals iemand anders al terecht stelde, als je het je echt enkel om de multiplatform games gaat i.c.m. de beste hardware, dan had je de afgelopen jaren op de PS4 moeten gamen.
Geen enkel probleem dat je een sterke neiging hebt naar de Xbox (heb ik zelf ook), maar geef anderen dan ook de ruimte welke kritischer naar de Xbox kijken (waaronder ik zelf).
Joh, wat maakt mij het nu uit waar iemand zijn games op gamed. Ik snap alleen dat geroep van exclusiviteit niet, dat heb ik destijds bij de Xbox 360 niet gedaan, doe ik nu bij de One ook niet. Wanneer je een beetje tussen de regels van mijn voorgaande stukjes door lees probeer ik duidelijk te maken dat het hele exclusiviteit verhaal waar mensen nu in eens mee komen zeer persoonlijk is. Het geouwehoer komt elke keer weer terug, Xbox v1 v.s. PS4 v1, de discussie is toen weken gegaan over het feit dat de PS4 iets beter zou presteren. herinner je de hele Battlefield 4 discussie nog?
In de praktijk kwam het er op neer dat je het verschik alleen zag wanneer je dicht op een TV staat en ook nog eens wist van af welke console de beelden kwamen.
Nu gaat het in eens over het gebrek van multiplats, het enige wat ik aan geef is dat het belang van exclusieve games persoonlijk is. Daarbij laat ik ook duidelijk merken waar mijn gamevoorkeur ligt. Niet bij singelplayer exclusive's om het zomaar te zeggen.
Wanneer iemand dat graag wil spelen, prima.... Maar laten we nu niet vanuit een ander kamp hier komen vertellen dat de Xbox One X klote zou zijn omdat er geen exclusieve games zouden zijn. Dat is namelijk niet waar, ze zijn er wel, de vraag is alleen als en of ze je smaak zijn. Zeker met het verleden in het achterhoofd.
De Pro blaast alles en iedereen weg, althans dat was een jaar geleden de strekking van het verhaal..... Nu is daar een One X, die technisch veel verder is, en gaat het weer alleen maar over exclusieve games, om het MS ding maar onder uit te halen.
Nogmaals, exclusiviteit, het is niets meer dan een handig uitgekozen marktingsbegrip.... Het zegt namelijk niets over de kwaliteit van het spel en hoeverre het je wel of niet leuk zou vinden.
Ik kan me de hele discussie met Titanfall nog herinneren, die kwam "exclusief" naar de Xbox, toen kwam hij naar de concurrentie, nu is Titanfall2 er, als Multiplat.... er is vervolgens niemand die er enig woord aan vuil heeft gemaakt.
Wanneer ik schrijf dat ik Horizon of TLOU niets vind meen ik dat, het zijn gewoon niet mijn type games. De exclusiviteit van beide voor de PS4 doen er daarom ook niet toe. Wat een ander van deze games vind moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf vinden. Nogmaals, in alles wat ik vandaag heb geschreven doe ik niets af aan de mening van een ander. Ik geef alleen mijn kijk en mening op het gene wat ik vind.
Betreffende je laatste zit, waar geef ik een ander niet de ruimte om anders dan dat ik doe naar de Xbox One X te kijken? Helemaal nergens.... Ik daag je uit een quote te vinden van mij waar ik schrijf dat ik vind dat een ander iets op een bepaalde manier moet vinden. Dat ik vervolgens mijn eigen mening lekker los laat doet daar natuurlijk helemaal niets aan af.
Laat iedereen lekker bij zijn of haar (voorkeurs) console blijven. Het heeft helemaal geen zin om over exclusieve te praten in een topic over een console waar hij toch niet wordt uitgebracht.
Ik zal het nog een keer uitleggen hoe ik het zie;
Sony heeft inmiddels de kracht zitten in een console die heel goed scoort op "eigen" games, het is zo dat veel games goed scoren op de PS4(Pro) die niet op andere platformen kunnen worden gespeelt.
Daar in tegen vind ik de console zelf en de mogelijkheden (en het gemak, maar dat is persoonlijk) minder dan bij een Xbox (X)
MS heeft minder exclusieve games, maar het lijkt er heel erg op dat je met de One X een console in huis haalt die beter presteert op grafisch vlak. Wanneer je dus veel muliplats speelt kan dit een overweging zijn. Daarnaast is het ook nog eens zo dat het niet zo is dat MS helemaal geen exclusieve games heeft.
Kortom, voor iedereen wat wils, maar laten we nu stoppen met het vergelijken van games die je toch niet kan spelen op het andere platform. Je hebt er niets aan......