Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mutsje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:49:
[...]

Vooral die wieltjesslijper niet gebruiken, rag je mes dan over de wetstenen heen. Ik zelf heb een waterslijper electrisch en wet ze dan na op een wetsteen met olie. Hierna gaan ze nog langs de polijstborstel. Voor het compleet slijpen op een waterwetsteen zie [video] dit wil ik dus ook nog eens leren :+ en dan wel me vingers heel houden.
...
Bokkie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:00:
[...]

Hiro Terada is een fucking baas _/-\o_ Leuk channel btw, volg hem al een tijdje.

Wetstone slijpen moet je gewoon oefenen eleren.
Koop gewoon bij de blokker een goedkoop koksmes en oefen daar naar hartelust op :)
Malt007 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:12:
Eerst oefenen met een goedkoop mes inderdaad!
Dat ga ik denk ik maar doen, ik heb ook nog een lang niet meer geslepen mes van Sabatier dat het wel zou verdienen en waarmee experimentern ook wel redelijk te verantwoorden is.
Ik zou je mes naar een professionele slijper brengen (dus niet bij zo'n schoenmaker die wat bij probeert te verdienen). Heb even gezocht maar dit meest heeft zelfs een hardheid van 66, dat is erg hoog en heeft wellicht een aparte manier van slijpen nodig. Dit soort hardheden worden over het algemeen alleen gebruikt door Japanse fabrikanten en die hanteren ook vaak een wat andere snijvlak dus niet klakkeloos een filmpje op youtube imiteren.
Als je veel last hebt van bramen gebruik je je mes wellicht verkeerd. Door de hoge hardheid kan deze extreem scherp geslepen worden maar daar zit ook een keerzijde aan. Als je iets hards raakt met je mes krijg je snel bramen dus geen bevroren producten of groente waar nog zand in zit (prei...). Ook zijn ze erg gevoelig voor valschade. Zo viel mijn Santoku van de rand van de wasbak in de wasbak (20cm?) en toen lag te punt er al af.
assn schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:58:
Vaak kan je bij de slager je messen afgeven. Ik had een mooie Wusthof set laten slijpen daar, kostte wel wat(weet niet meer precies) maar die waren echt goed geslepen. Ik weet alleen niet of zij ook japanse messen goed kunnen slijpen..
Naar een messenslijper kan ik de boel ook brengen inderdaad, maar ik heb dergelijke dingen graag ook zelf in de aanbieding. Het mes is overigens verder van huis uit min of meer Europees geslepen, tweezijdig, wel met een iets scherpere hoek schat ik. Het grootste probleem is de grote hardheid (wat volgens mij ook de hogere brosheid en gevoeligheid voor micro-kartels verklaart. (bij verder ook niet heel belastend gebruik, bevroren dingen, zanderige dingen etc zou ik er niet mee durven snijden)

Zal even kijken of de stenen die ik heb geschik zijn, en anders maar wat nieuws kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Gebruik je trouwens een keramisch aanzetstaal? Een gewone werkt namelijk niet bij deze hardheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Anova ice bath optie met monitoring is nog niet beschikbaar op Android. Mag wel eens tijd worden overigens.

Wat betreft de wielslijpers, dat werkt prima op zachte messen hoor. Ik heb al een Minosharp 2 versleten op mijn Global messen. Die is nu vervangen door een Minosharp 3. Waren beide cadeau's btw...
En ja, ook hier komen er slijpstenen. Gewoon omdat het erbij hoort vind ik. Maar de wielslijpers kunnen echt wel goed werken, op zachtere metaalsoorten.

Kerst gaat mijn Anova ook aan het werk. Ik maak traditioneel buikspek uit de oven. Dit jaar maak ik dat ook in de Anova. Wel een dag eerder dan, want ik wil nog meer dingen klaarmaken ;) .
Ik gebruik overigens twee grote RVS pannen, nog geen heftige schommelingen gezien. Zou imho ook niet moeten met zoveel water.
Daar ga ik overigens nog wel een deksel voor maken. Ik dacht aan piepschuim, of iets wat net iets compacter is.
Eergisteren zag ik een re-run van Mythbusters waar ze een Anova gebruikten om water op lichaamstemperatuur te houden om zo scheten te kunnen emuleren :+ .

Ik ga denk ik nog wel de topics doorspitten om inspiratie op te doen voor kerst.

Owhja en ik heb Angus burgers gemaakt op 56°. Well done kreeg ik, heel wat anders dan die tartaartjes @ 52°. Maar niet minder lekker. Volgende keer doe ik de tartaartjes @ 56°.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:28:

[...]

Ik hoorde vanochtend van mijn overbuurvrouw dat je flespompoen met schil kon eten, dat wist ik niet. Gebruik jij die ook of heb je nog een andere soort waarvan je de schil kan eten?
Ik zelf vindt die fles pompoen het minst lekker, die schil maakt het bitter! Kan je beter aikido pompoen neme, die ronde, donkere oranje, gewoon met schil en al! Citroengras, gember en knoflook erbij afmaken met cocos melk en je hebt een overheerlijke soep.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Aight! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:47:
[...]

Ik zelf vindt die fles pompoen het minst lekker, die schil maakt het bitter! Kan je beter aikido pompoen neme, die ronde, donkere oranje, gewoon met schil en al! Citroengras, gember en knoflook erbij afmaken met cocos melk en je hebt een overheerlijke soep.
Zo zie je maar dat smaken verschillen...ik heb al menig keer flespompoen met schil in de oven gehad en daarna met geitenkaas en een kruidenmengsel geserveerd. Heerlijk!!

Gisteren trouwens voor het eerst gnocchi gemaakt. Best een klusje en het ziet er nog niet zo goed uit, maar goed voor een eerste keer smaakte het fantastisch! Weet wel dat ik eigenlijk een aardappelpers nodig heb om een fijnere structuur te krijgen. Nu met de aardappelstamper gewerkt en daardoor zaten er in het deeg toch nog wat klontjes aardappel:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/o94cxk.jpg

Het maken van de gnocchi is simpel:

1 kg kruimige aardappelen koken 15-20 minuten in de schil en daarna iets af laten koelen en de schil verwijderen. Daarna verder laten afkoelen tot het handwarm is. Daarna fijn maken (met stamper of pers) en er ongeveer 150 gram bloem doorheen werken. Liever minder en extra bijvoegen dan in één keer te veel bloem. Na een tijdje kneden (niet te lang) plakken eraf snijden en er een duimdikke rol van maken, die je vervolgens in stukjes van 1,5-2 cm snijdt. Deze daarna langs de tanden van een bebloemde vork halen of simpelweg de tanden in het bolletje deeg drukken en voila! Ik had de lastigere variant gekozen..

Daarna is het simpel: zet een pan met water op en dump een deel van de gnocchi in kokend water. Zodra de gnocchi gaat drijven is hij gaar (na plusminus 2 minuten)! Met een schuimspaan dan de gnocchi uit de pan halen.

Als saus heb ik een pompoensaus gemaakt. Dit was het recept:
- 4 tenen knoflook
- een kleine flespompoen (1 kg)
- verse rozemarijn
- pepertje
- bouillonblokje

De knoflook, rozemarijn en peper fijn snijden en even aanbakken in wat olie. Daarna de flespompoen (geschild) in kleine blokjes erbij. Het bouillonblokje verkruimelen en er 500 ml water bij doen. Daarna de inhoud van de pan 25 minuutjes laten pruttelen tot een ingedikte pompoensaus.

Heb de gnocchi nog even in de koekenpan gedaan met wat boter en de pompoensaus en uiteraard wat Parmezaanse kaas overheen geschaafd! Heerlijk! :9

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fu7054.jpg

Naar aanleiding van deze thread ook enthousiast geraakt over het zelf maken van pasta. Kortom na een zeer kort onderzoekje en een aantal posts in dit topic via MP een één keer gebruikte pastamachine overgenomen. Ook zat er een droogrek bij en een ravioli maker.. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/eu575z.jpg

Leuk!!! ;)

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Mooi ding! Zelf pasta maken was het voor mij niet waard, voor een paar euro haal ik heerlijke handgemaakte pasta op de markt dat was me het gedoe niet waard. Leuk om te doen, maar was er snel flauw van. Hopelijk haal jij er meer lol uit! :D

Verwijderd

Ik heb de atlas 150 welness, dat deluxe is zeker dat pasta droogrek?

Ravioli ga ik denk ik met de hand maken, of is dat aanvulstuk echt een toevoeging? Volgens mij kan ik gewoon vellen maken en dan met een pasta snijmachine die je in de hand neemt rollen? Ach, ik ga het wel proberen, ravioli eten we toch amper en ik vind tagliatelli maken eigenlijk het leukst met de machine (en lasagne, maar we hebben nu al 5 keer lasagne in 2 weken gegeten en dat is wat veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

bvsteyn schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:45:
[...]

Zo zie je maar dat smaken verschillen...ik heb al menig keer flespompoen met schil in de oven gehad en daarna met geitenkaas en een kruidenmengsel geserveerd. Heerlijk!!
Ik had het eigenlijk erover om er soep van te maken met schil, dat vond ik zelf minder lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

begintmeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:40:
Ik ben dus erg geinteresseerd in slijptips.
Je kan ook eens kijken naar een slijp-workshop bij je lokale slijper. In Antwerpen organiseert de messenwinkel regelmatig van dat soort dingen.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:58:
Ravioli ga ik denk ik met de hand maken, of is dat aanvulstuk echt een toevoeging?
Ik heb ook zo'n machientje en maak m'n ravioli ook het liefst met de hand. Gewoon een lang vel rollen, hoopjes vulling erop, dichtvouwen en aandrukken. Shiitake-bosui-bacon-ricotta is mijn favoriet. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:58:
Ik heb de atlas 150 welness, dat deluxe is zeker dat pasta droogrek?

Ravioli ga ik denk ik met de hand maken, of is dat aanvulstuk echt een toevoeging? Volgens mij kan ik gewoon vellen maken en dan met een pasta snijmachine die je in de hand neemt rollen? Ach, ik ga het wel proberen, ravioli eten we toch amper en ik vind tagliatelli maken eigenlijk het leukst met de machine (en lasagne, maar we hebben nu al 5 keer lasagne in 2 weken gegeten en dat is wat veel).
Zou zo maar kunnen dat 'luxe' inhoudt dat het met droogrek komt. Weet ik zo niet.

De ravioli vorm is overigens een losse vorm waar je een groot vel op kan leggen, dus in die zin hoort hij niet direct bij de machine. Vijf keer lasagne in 2 weken? Neem aan dat het verschillende recepten zijn dan? ;)
Aight! schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 01:47:
[...]

Ik had het eigenlijk erover om er soep van te maken met schil, dat vond ik zelf minder lekker!
Ok, sorry..verkeerd begrepen!
Tektoon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 02:17:
[...]

Je kan ook eens kijken naar een slijp-workshop bij je lokale slijper. In Antwerpen organiseert de messenwinkel regelmatig van dat soort dingen.

[...]

Ik heb ook zo'n machientje en maak m'n ravioli ook het liefst met de hand. Gewoon een lang vel rollen, hoopjes vulling erop, dichtvouwen en aandrukken. Shiitake-bosui-bacon-ricotta is mijn favoriet. :)
Klinkt goed (op de paddestoelen na dan..).. :9
Bokmaaa schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:25:
Mooi ding! Zelf pasta maken was het voor mij niet waard, voor een paar euro haal ik heerlijke handgemaakte pasta op de markt dat was me het gedoe niet waard. Leuk om te doen, maar was er snel flauw van. Hopelijk haal jij er meer lol uit! :D
Ik hoop dat ik er plezier van ga hebben. Neem tot op heden nog wel eens 'verse' pasta mee van de AH, maar dat zal vast niet te vergelijken zijn met homemade pasta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

'verse pasta' van de AH of pasta die je net zelf gemaakt hebt in de pan koken :) denk groot verschil in smaak. Ook kun je er zelf ingrediënten aan toevoegen die jij lekker vind en ben je niet afhankelijk van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:25:
Dat ding is nu ik het filmpje met dat ijsbad bekijk (en hier al als tip las) wel een heel grote musthave. Ik ga op zoek naar een 150 euro adres de komende tijd. Met die app erbij, te relaxed gewoon. Kom je thuis en eten maar :9
*uit kortingstopic* en helaas is de 220V duurder dan de 110V

We can’t keep secrets from our food nerd family, so we decided to unlock our Black Friday savings a little early just for you. Right now, get the Precision Cooker Bluetooth for $99–since supplies are limited, we want you to be first in line before savings go live.

Gift pro-level cooking, without breaking the bank.

Offer valid now through November 19th, 2016:

Members only:
anova1-eba7sbaa

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 18-11-2016 10:16 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

"This discount has reached its usage limit"

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5 keer lasagne was vooral om de ideale saus te krijgen, zit in de buurt, maar mijn tomatensaus is op. Dus ik moet even langs ryptsjerk waar een importeur zit om nieuwe flessen te kopen. Ik heb nu voor 15 personen lasagne in de vriezer :p

Ik ga nu eerst met mijn stoofpothobby aan de slag, morgen een eerste maken voor dit najaar. Moet het wel gelijk opeten, heb nu voor 2 maand voor 4 personen maaltijden in de diepvries, was iets te enthousiast bezig..

Ik pak nog wel even de shiitaki racioli tip mee van hierboven , klimkt heerlijk

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 02:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Die Bruine schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:11:
Ik zou zeggen dat die pan te vaak met zeep is gewassen. Die zwarte stukken kunnen emaille zijn, of de seasoning(laag).
Zelf ben ik van het repareren/bijwerken/restaureren /leven verlengen. En dat zou ik ook bij deze pan doen als hij bevalt. Het is overduidelijk nodig.
Pak een grote teil, 2 á 3 liter azijn en bijvullen met water tot alles onder ligt. Een paar dagen laten intrekken. Goed drogen en een uur of twee verhitten in een oven of op de BBQ 150+. Daarna met een metaalspons schoonmaken. Nog een keer afspoelen en seasonen met olie (varkensvet voor de die hard, ik gebruik Crisco). Daarna weer verhitten (pan onderste boven zodat overtollig vet niet ophoopt) en voilá hij is weer als nieuw of beter ;) .
En via Google vind je vast nog 10 varianten. Maar veel zal het niet schelen.
Een braadpan moet je nooit weg doen, tenzij hij echt niet bevalt omdat hij bijvoorbeeld te dun is of te klein etcetera. Maar niet omdat hij onderhoud nodig heeft.

JM2C
Fingers crossed!

Afbeeldingslocatie: https://lsiqiw.bn1304.livefilestore.com/y3mm9FeIofmtt2IZmIRQCDEn0AChzD5maN33p-zYvc1dupuEM-MWJOgN4rm4BYvdxdKAcmYE7dNAIziJVZElx8mRqOJj53GZ5j6rWzgqRLanwXfA3_zFnHnIWzwXtNcechNhDSTmyJkblxmyDtQTGKuFct6MesRiQZ9YJAMcGMjV70?width=1024&height=768&cropmode=none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Zag in het Lidl foldertje een goedkope sous-vide (70€) en een vacumeerapparaat (25€). Ze zien er uit als "rebrands" maar voor de prijs wellicht het proberen waard.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09

franssie

Save the albatross

Vacumeer heb ik al maar de sous vide ga ik wel halen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie een link naar die folder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

thomaske

» » » » » »

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19:06
Duitse review/test:
Der Sous-Vide-Garer Silvercrest SVSV 550 A1 ist ein gutes und vor allem sehr preiswertes Einsteigermodell um auf den Geschmack zu kommen. Größter und einzig schlechter Punkt ist das die Temperatur nicht gehalten wird und stetig kühlt.
Bron: http://bbq-oemer.de/sous-vide-garer-silvercrest-svsv-550-a1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Zolang de temperatuur klopt en hij hem makkelijk warm houdt, en dat lijkt hij wel aardig te doen (voor zover ik de review goed begrijp), zou ik hem voor €70,- euro niet laten liggen. Heb zelf een vergelijkbare bak van Expressions, en vooral voor stukken die een langere bereidingstijd vergen erg fijn (en ook erg stil).

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
Aight! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:47:
[...]

Als je de pompoen in grote stukken hakt en met een beetje olie in de oven roostert kunt je de schil er zo vanaf pellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Als je dicht bij de Duitse grens woont kun je hem nog iets goedkoper halen bij de Duitse LIDL.

---

Heeft iemand ervaring met een Thermomix of een goedkopere versie zoals de Monsieur Cuisine Plus van LIDL? De eerstgenoemde is in Frankrijk erg populair. Het werkt ook echt wel goed maar de prijs (€1000+) is mij toch echt te hoog. De goedkopere versies zijn al veel betaalbaarder maar ik twijfel of het wel naar tevredenheid werkt.

[ Voor 86% gewijzigd door FreeShooter op 20-11-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Thermomix wel, ding is geniaal. Maar knetter duur als je hem niet in horeca keuken gebruikt ja, goedkoper alternatief maar nog redelijk oké die van huismerk van Hanos.

Werkt ook prima, kan ook in de vaatwasser. Al is de echte thermomix nog altijd de betere qua functionaliteit en degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Hmm iemand ervaring met die rollen folie voor vacuüm van de lidl, zijn wel heel erg goedkoop :). met zo'n Vacumeer machine is het wel de vraag hoe breed is de naad waarmee die brand. als dat erg dun is gaat het snel los denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja ben ook benieuwd naar de vacumeerder, iemand die er meer over kan vertellen?

Die sous-vide is denk ik iets wat je of 3x gebruikt of zsm wilt vervangen door een echte, lijkt me zonde vh geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Aikon schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:13:
Ja ben ook benieuwd naar de vacumeerder, iemand die er meer over kan vertellen?

Die sous-vide is denk ik iets wat je of 3x gebruikt of zsm wilt vervangen door een echte, lijkt me zonde vh geld.
Ik heb meer vertrouwen in dat sous-vide apparaat dan in de vacuummeermachine. Die sous-vide ziet eruit als een rebadge van de bekende solis..daar kan weinig mis mee gaan, is ook een heel simpel concept.

Maar een goedkope vacuummeermachine, kan die wel genoeg onderdruk leveren, sluit hij wel goed af, blijft dat pompje wel goed na een jaar etc.

Die rollen zijn inderdaad goedkoop, maar die prijs is niet zo bijzonder.
Ik gebruik voor vacuummeren/sous-vide deze zakken van Marmelot:
http://www.marmelot.com/m...c-61_103.html?language=nl
Werken prima, kunnen temperaturen tot 90graden aan en vooralsnog geheel probleemloos (en nu toch zeker 20meter van dat spul al verbruikt, dus heb er goed ervaring mee).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nomad schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:35:
[...]

Ik heb meer vertrouwen in dat sous-vide apparaat dan in de vacuummeermachine. Die sous-vide ziet eruit als een rebadge van de bekende solis..daar kan weinig mis mee gaan, is ook een heel simpel concept.
<>
Klopt. Voor dat geld zit ik er zelfs aan te denken om er twee te kopen ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

[...]

Maar een goedkope vacuummeermachine, kan die wel genoeg onderdruk leveren, sluit hij wel goed af, blijft dat pompje wel goed na een jaar etc.

Werken prima, kunnen temperaturen tot 90graden aan en vooralsnog geheel probleemloos (en nu toch zeker 20meter van dat spul al verbruikt, dus heb er goed ervaring mee).
zolang het maar geen gladde rollen zijn van de lidl maar met een kruisstructuur in zit. Is beter met vacuüm trekken en voor sous vide. Ga het wel zien 28 nov :) met verzendkosten erbij wordt het al snel weer duur. Bij Allpax is het ook goedkoop echter verzenden maakt het duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
[...]

Zelf heb ik zo'n 12 jaar geleden in een dergelijk actie bij Lidl of Aldi een eenvoudige vacumeermachine gekocht. Tot vandaag de dag zuigt ie nog prima vacuum. Vacuumzak wordt om een zuigmondje geschoven (ja, kom maar met de grappen...) en de rest van de zakopening wordt dichtgeklemd door een schuimrubber stripje aan boven en onderzijde van het vacumeerapparaat (en nee, dat doet geen pijn :+ ). Enige hindelijke is dit schuimrubber vrij snel z'n veerkracht verliest waardoor en lucht lekt en het apparaat niet goed meer vacumeert. Dat is enigszins op te lossen door het geheel goed dicht te duwen tijdens het vacumeren. Inmiddels moet ik er zo ongeveer met mijn volle gewicht op leunen. dus deze aanbieding zou een ok optie kunnen zijn ware het niet dat ik inmiddels ook heb kunnen ervaren hoe het is om met een wat hoger segment machine te werken en dat is toch wel erg prettig.

Het waterbad is dan wellicht wel weer interessant. Ik begrijp dat de afwijking in temperatuur 2 graden naar beneden of boven kan zijn. dat is dus niet zo nauwkeurig maar voor de meeste toepassingen goed genoeg. Tot nu toe gebruik ik een pid controller met rijstkoker. Dat is dan wel weer erg nauwkeurig (+ of - 0,1) maar minder gebruiksvriendelijk dan een all-in-one oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Ik wil een keer zelf "broodje kebab" maken.
Vlees, sausjes en frisse sla heb ik wel een idee voor.

Alleen heb ik ook een beeld van zo'n heel dunne 'wrap'.
Iemand daar een idee voor hoe die zelf te maken?

Wil alles zelf maken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

NeutraleTeun schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:15:

Hou me aanbevolen om het hele recept inclusief wrap hier te kunnen lezen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

NeutraleTeun schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:15:

Is dat geen Libanees platbrood? Lijkt niet zo moeilijk zelf te maken (de term helpt je mss aan een recept ;) ), maar ben tot nu toe te lui geweest om het zelf te maken. :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Bij gebrek aan beter is dat wellicht een optie.
Maar wat ik in gedachten heb is veel dunner.
Zou haast zeggen iets van filodeeg oid maar dan niet zo krokant.

Gewoon een "dunne (haast transparante) slappe wrap".

Viva forum weet raad 😋
Zal waarschijnlijk iets van yufka zijn. En anders soort lavash.

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-11-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft iemand een mooi adresje voor Riedel glas? Ik heb besloten dat ik het toch gewoon wil maar wil best even rondkijken voor nette prijzen. De veritas serie kost bij de gouden ton 25E/stuk.
Weet iemand of je die wat netter kunt krijgen?

Buiten dat: ik heb uit Veritas modellen gedronken, en dat is gewoon heel lekker. De Vinum serie van ze is wat minder duur maar is dat marketing of gewoon een betere deal. Lastig lastig lastig.
Iemand ideeen? (Zowel qua keuze als qua aanschaf)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Boudewijn schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:10:
Heeft iemand een mooi adresje voor Riedel glas? Ik heb besloten dat ik het toch gewoon wil maar wil best even rondkijken voor nette prijzen. De veritas serie kost bij de gouden ton 25E/stuk.
Weet iemand of je die wat netter kunt krijgen?

Buiten dat: ik heb uit Veritas modellen gedronken, en dat is gewoon heel lekker. De Vinum serie van ze is wat minder duur maar is dat marketing of gewoon een betere deal. Lastig lastig lastig.
Iemand ideeen? (Zowel qua keuze als qua aanschaf)
Wat is de reden om te kiezen voor Riedel? Zelf vind ik IIttala Essence erg prettig en mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb beide (gehad - er sneuvelt nog wel eens een glas hier, het enige nadeel van een erg harde vloer icm een hoge bar). Bij de klassieke vorm van Riedel vind ik zelf het wijnglas pretiiger in de hand liggen, maar misschien is dat omdat ik het zo gewend ben. De Itttala Essence is een prima glas maar heeft een ander zwaartepunt en dat leidt mijzelf af lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

NeutraleTeun schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:22:
Bij gebrek aan beter is dat wellicht een optie.
Maar wat ik in gedachten heb is veel dunner.
Zou haast zeggen iets van filodeeg oid maar dan niet zo krokant.

Gewoon een "dunne (haast transparante) slappe wrap".

Viva forum weet raad 😋
Zal waarschijnlijk iets van yufka zijn. En anders soort lavash.
Meer een Mexicaanse tortilla wrap bedoel je? Zelf maken is niet al te moeilijk hoor. Mijn vrouw gebruikt altijd dit als voorbeeld.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat wikken en wegen neem ik nu geen sous vide machine, ik besteed mijn zakgeld aan een extra nvidia shield mediaplayer/gamestation. Dat bevalt zo goed dat ik daar de voorkeur aan geef.

Vandaag draadjesvlees gegeten, de geur in huis tijdens het bereiden. Daar kan niks tegenop. Die geur zouden ze in een potje moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:51:
Na wat wikken en wegen neem ik nu geen sous vide machine, ik besteed mijn zakgeld aan een extra nvidia shield mediaplayer/gamestation. Dat bevalt zo goed dat ik daar de voorkeur aan geef.
<>
Sous vide is ook niet iets waar je niet zonder kan. Ik heb nu een STC-1000 los op een rijstkoker, voor een paar tientjes was dat een leuke manier om te kijken of ik het ook zou gaan gebruiken. Ik ben erachter gekomen dat ik 'm minstens eens per maand gebruik en dat is voor een keukenmachine hier bovengemiddeld.
Dus nu komen er één of twee van die LIDLs - de Anova is me toch te duur, ondanks het voordeel van de kleine floorprint in de kast (en wifi en bluetooth op sous-vide, dat gaat echt 100% tegen de gedachte van sous vide in - misschien dat ik nog wel eens investeer in een kerntempmeter die in de zak kan).
Gebruik ik het dan nog meer dan komt er gewoon een profi ding.

En computerspullen zijn ook gewoon erg leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Mwa ik vind een Anova echt handig, maar die eenmalige 200E doet mij niet de das om. Wifi (hanig om remote aan te zetten, ik heb een apart netwerk ivm security) en kleine footprint vind ik daar belangrijk genoeg voor.

Ik heb vandaag toch maar de doos Riedel Veritas glazen gekocht, zowel de chardonnay-viognier als de cabernet sauvignon versie.
Nu wilde ik mijn dame uitleggen waarom andere wijn andere glazen nodig heeft, maar dat is best lastig.(ik heb er vaker uit gedronken en wist dat ik ze gaaf vind) Ik weet dat het met oxidatie te maken heeft, maar ook met aroma's die vervliegen en de vorm van het glas, en bijvoorbeeld de hoek van het hoofd en de plek op de tong waarop een glas de wijn laat belanden... maar heeft iemand hier wat goede links over?
Ik lees veel sales-droidery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ik weet niet of het mag

*knip* Nee dus. Zie ook Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 73% gewijzigd door naitsoezn op 23-11-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

De Anova sous vide is weer gezakt tot BT+Wifi 149 euro while suplies last :) en 119 voor BT versie.

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 23-11-2016 13:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Gisteren voor het eerst de Atlas 150 pasta machine gebruikt. Blijkt erg makkelijk en snel in gebruik te zijn.

Voorbereiding:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2e0r0hd.jpg

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/zvefm9.jpg

Homemade pasta met verse pompoensaus, Parmezaanse kaas en serranoham. :9~

Verwijderd

De atlas 150 op een aanrecht vastmaken is irritant, bij jou ook zie ik :P

Valt er bij jou ook een berg spaghetti op het werkblad? Ik maak daar weer een nieuwe bol van en opnieuw spaghetti en dat doe ik totdat alles op is en in slierten hangt.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je kan em toch ook aan je tafel vast ankeren. (ik ben lui ik klik het gewoon op de kitchenaid :+)

• bvsteyn
  • Nu online
mutsje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:52:
je kan em toch ook aan je tafel vast ankeren. (ik ben lui ik klik het gewoon op de kitchenaid :+)
idd, iets voor de volgende keer.. 8)
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:04:
De atlas 150 op een aanrecht vastmaken is irritant, bij jou ook zie ik :P

Valt er bij jou ook een berg spaghetti op het werkblad? Ik maak daar weer een nieuwe bol van en opnieuw spaghetti en dat doe ik totdat alles op is en in slierten hangt.
Van te voren dacht ik dat de rand breed genoeg is, maar in de praktijk bleek dat niet het geval. Maar door het een stukje openzetten van de vaatwasser kon het precies.. :D

Bij mij viel het reuze mee met vallende pasta..enkel wat kleine stukjes van de randen wat bleef liggen. Maar goed, wellicht beginnersgeluk.. ;) . Moet wel zeggen dat het droogrek met de staaf ideaal werkt om de spaghetti op te vangen uit de machine en op te hangen aan het rek! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door bvsteyn op 24-11-2016 20:38 ]

Verwijderd

ja dat rek is wel ideaal. Ik roep mijn vrouw erbij en ik gebruik kledinghangers uit de kast, maar dat werkt ook, al valt er wel 1/5e af ongeveer. Maar ach, dan draai ik een extra ronde en dat is ook niet vervelend werk. Vind het een van de leukste dingen in de keuken om te doen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
mutsje schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:11:
De Anova sous vide is weer gezakt tot BT+Wifi 149 euro while suplies last :) en 119 voor BT versie.
Heb er eigenlijk in deze dure maanden de centen niet voor, maar het kriebelt wel enorm... Maar ben ook bang dat hij dan binnenkort weer voor langere tijd duurder wordt.

---edit---
Oeps. En bedankt hè.

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 25-11-2016 09:09 . Reden: oeps ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Hulp nodig: ben voor een diner morgen bezig met een tussengerechtje. Vereiste 1: het moet met stoofpeertjes.
Wil drie verschillende kleine hapjes. 1 wordt stoofpeer met harde truffelkaas, 2 wordt stoofpeer met blauwschimmelkaasmousse en 3... stoofpeer met eeehhh.

Toen liep ik vast. Iemand een idee? Hartig moet t wel zijn.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RZor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:22:
Hulp nodig: ben voor een diner morgen bezig met een tussengerechtje. Vereiste 1: het moet met stoofpeertjes.
Wil drie verschillende kleine hapjes. 1 wordt stoofpeer met harde truffelkaas, 2 wordt stoofpeer met blauwschimmelkaasmousse en 3... stoofpeer met eeehhh.

Toen liep ik vast. Iemand een idee? Hartig moet t wel zijn.
Geen tips, maar kom graag eten :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Stoofpeertjes met saffraan en witte wijn. Zie ff de site van anova. Ik heb er ook al over gepost hier vorige maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Sorry, niet duidelijk genoeg geweest.
Het gaat niet om de stoofpeertjes maar om wat erbij kan als combi.
De stoofpeertjes zijn al klaar. Het gaat dus om een idee voor erbij, zoals de kaas en kaasmousse.
Zat zelf aan zalmtartaar te denken, maar geen idee of die combi ergens op slaat.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

RZor schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:43:
Sorry, niet duidelijk genoeg geweest.
Het gaat niet om de stoofpeertjes maar om wat erbij kan als combi.
De stoofpeertjes zijn al klaar. Het gaat dus om een idee voor erbij, zoals de kaas en kaasmousse.
Zat zelf aan zalmtartaar te denken, maar geen idee of die combi ergens op slaat.
Nou, ik zou geen zalmtartaar bij stoofpeertjes doen. Maar je eerder een leuk plukje draadjesvlees ofzo

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Pinin schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:38:
[...]

Nou, ik zou geen zalmtartaar bij stoofpeertjes doen. Maar je eerder een leuk plukje draadjesvlees ofzo
Heb net een proefstukje met zalmtartaar, beetje Boursin en wat fijn gesneden stoofpeer gemaakt en t is best lekker! Nu nog even door een ander laten proeven voor de zekerheid.

Mousse van blauwschimmel lukt nog niet echt, met eiwit geen succes.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Persoonlijk zou ik zalm en stoofpeer niet snel combineren. Inderdaad eerder het draadjesvlees of eventueel konijn/eend achtig spul.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 26-11-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

bvsteyn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:07:
Homemade pasta met verse pompoensaus, Parmezaanse kaas en serranoham. :9~
Mag ik het recept van die pompoensaus? :9~ :9~ :9~

Also: waar gebruik je dat droogrek voor? Ik knal de pasta na het snijden meteen in de pan.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon op een hoop gelijk in de pan? Komen ze dan niet door elkaar / in de knoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nou ja, ik rol een vel/lapje door het snij gedeelte en gooi de slierten meteen in de pan. Een rondje roeren en alles zwemt los. Ik dacht dat dat drogen was voor pasta op waterbasis die je wilt bewaren en dat je dat met de versie met ei niet doet.

Maar net als op de onderste foto maak ik die wat bredere slierten. Die hele fijne spasketti's komen niet zo mooi uit m'n machientje en die druk je ook heel makkelijk weer tot een massa in elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik droog het eigenlijk ook nooit (lang) en zeker niet netjes op een stokje, ligt hooguit een halfuurtje op m'n grote dikke houten ikea snijplank waar de machine op bevestigd is. Met een beetje bloem zorgt het er voor dat het in de pan gelijk van elkaar los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
Zo, ik heb gebruik gemaakt van die aanbieding bij Anova.

Nu heb ik alleen nog zakjes nodig om in te koken - hebben jullie tips voor bepaalde zakjes? Ik begrijp dat je zakjes kan nemen die je dicht kan maken met een ritsje, maar ik heb nog geen zakjes gevonden waarvan ik weet dat ze veilig zijn voor sous vide.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 14-09 14:14
Zoek in het topic. Ik weet niet meer precies wie, maar er zijn meerdere adviezen gegeven.
Zelf gebruik ik rollen van Caso. Kosten 17,- per twee van 30cm breed en 6m lang. En aangezien ik regelmatig wat bij Amazon bestel kom ik makkelijk aan de "gratis" verzendkosten.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nomad heeft o.a. adviezen gegeven. Maar de meeste druk en sluit zakjes (o.a. Action) kunnen wel tot 80 graden. Pas bij hogere temps wordt het echt relevant. De meeste sous vide recepten halen die temp niet.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 27-11-2016 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Tektoon schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:26:
[...]

Mag ik het recept van die pompoensaus? :9~ :9~ :9~

Also: waar gebruik je dat droogrek voor? Ik knal de pasta na het snijden meteen in de pan.
Uiteraard!

Ingrediënten:
• klontje boter
• olijfolie
• 4 tenen knoflook, fijngehakt
• 2 uien, fijngesnipperd
• 1 grote flespompoen, geschild, pitten verwijderd, in blokjes
• blaadjes van 1 klein bosje tijm
• 200 ml hete kippen- of groentebouillon
• 6 plakjes ham, in reepjes (ik gebruikte serranoham)

Bereiding is simpel:
Smelt de boter met een scheut olijfolie in een grote pan op middelhoog vuur. Voeg de knoflook en uisnippers toe en fruit ze glazig. Voeg de blokjes pompoen en de tijm toe en bak ze 5 minuten mee, onder af en toe roeren. Giet de bouillon erbij en laat de saus afgedekt 20–25 minuten bubbelen, tot de pompoen zacht is.

:9

Ik heb het droogrek gebruikt omdat ik niet wist hoe lang ik over het maken van de pasta ging doen. Dus was wat ruimer van te voren begonnen. Heb de machine via marktplaats en het droogrek kreeg ik er voor de prijs bij..dus waarom niet gebruiken dan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Klinkt goed. Als je wat kokosmelk door deze pompoensaus gooit (en wellicht meer/minder bouillon) en wat naan-brood of rijst erbij serveert heb je een pompoencurry :+ Pepertje, koriander eroverheen. Toevallig vorige week gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:29:
Klinkt goed. Als je wat kokosmelk door deze pompoensaus gooit (en wellicht meer/minder bouillon) en wat naan-brood of rijst erbij serveert heb je een pompoencurry :+ Pepertje, koriander eroverheen. Toevallig vorige week gemaakt.
Klopt! Zo heb ik afgelopen week ook pompoencurry gemaakt. Had naast de pompoen ook nog aubergine en kikkererwten er doorheen gegooid. En wat kruiden als komijn en chilivlokken..lekker hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
bvsteyn schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:23:
[...]

Klopt! Zo heb ik afgelopen week ook pompoencurry gemaakt. Had naast de pompoen ook nog aubergine en kikkererwten er doorheen gegooid. En wat kruiden als komijn en chilivlokken..lekker hoor! :P
Ik doe eigenlijk nooit wat anders met pompoen dan soep, terwijl ik dol ben op pompoen...
Deze basis saus gaat in mijn OneNote :)
Straks bij Jumbo maar eens checken of ze nog pompoenen hebben.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
Ik heb al heel wat curry's gemaakt, maar laatste recept is echt een blijvertje...

Indian Lamb Masala Curry

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5477/31179719111_48fc253657_z.jpg

2 -3 lbs lamb shoulder, round. cut into 2inch piece (don't discard bones they add flavor to the curry)
2 red onions, chopped (Large)
1 tomatoes, chopped (Medium) (of blik tomatenblokjes)
6 garlic cloves (kruidnagel), chopped
4 teaspoons fresh ginger, grated (mag dubbel zoveel zijn)
1 cinnamon stick, 2-inch
1 teaspoon cumin seed
12 green cardamoms, pods. (seeds only Discard shell.) (zaadjes eruit en vijzelen)
3 bay leaves
1⁄4 cup chopped cilantro
4 cloves, broken into pieces
4 -6 serrano chilies, chopped
1 cup plain yogurt
3 tablespoons vegetable oil

Spice Mix
1 teaspoon garam masala
2 teaspoon coriander powder
1 teaspoon indian curry powder
1.5 teaspoon cayenne pepper
1⁄2 teaspoon salt (Or to your taste)
1⁄8 teaspoon ground nutmeg
2 teaspoons coriander powder
1⁄2 teaspoon turmeric powder

If you have time you can marinade Lamb with Mixture of yogurt, garlic, ginger, salt, Kashmiri Red chilli powder (or Cayenne) night before or 2-4 hours for more tenderness.

- In A large pot pour vegetable oil, medium high fire, add chopped onions, 1 TS cumin seeds, garlic, ginger, 3 bay leaves, 1 cinnamon stick, 6 cloves, cardemom. Saute onions until golden translucent about 6-8 minutes.
- Add Lamb pieces (Meat only, reserving the excess yogurt mixture to be added later) mix so onion mixture is blended together.
- Cover and reduce heat to medium. Let meat blend with onion mixture for about 8 minutes.
- Uncover, give a stir, you will see meat has given out some liquid to mixture.
- Add 2 tablespoon water to avoid sticking at bottom if necessary, then add spicemix and reserved yogurt mixture.
- Mix it well so Lamb pieces are blended with spices.
- Cover and cook for +- 20 minutes, stirring once half-way.
- Add chopped tomatoes.
- Cover and cook for 10 minutes.
- Add 1-2 cups of water (depending how much gravy you want in the curry, when finished cooking, it will be reduced to about 1/3 of the water added will be finished curry gravy.)
- Give it a stir, taste gravy, and add salt or Cayenne if needed.
- Cover it 3/4 way, bring heat to little over medium and cook for 40-45 minutes.
- Give it a stir, add cilantro, bring heat to medium low and cook another 5 minutes covered.
- You can add boiled eggs cut into halves, length wise, 5 minutes before serving covered in gravy (OPTIONAL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Maverick! schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:30:
[...]

Ik doe eigenlijk nooit wat anders met pompoen dan soep, terwijl ik dol ben op pompoen...
Deze basis saus gaat in mijn OneNote :)
Straks bij Jumbo maar eens checken of ze nog pompoenen hebben.
Het is pompoenseizoen..dus dat moet goed komen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Maverick! schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:06:
Ik heb al heel wat curry's gemaakt, maar laatste recept is echt een blijvertje...
Ziet er goed uit, behalve:
6 garlic cloves (kruidnagel), chopped
Cloves -> kruidnagel.
Garlic cloves -> teentjes knoflook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
bvsteyn schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:27:
[...]

Uiteraard!

Ingrediënten:
• klontje boter
• olijfolie
• 4 tenen knoflook, fijngehakt
• 2 uien, fijngesnipperd
• 1 grote flespompoen, geschild, pitten verwijderd, in blokjes
• blaadjes van 1 klein bosje tijm
• 200 ml hete kippen- of groentebouillon
• 6 plakjes ham, in reepjes (ik gebruikte serranoham)

Bereiding is simpel:
Smelt de boter met een scheut olijfolie in een grote pan op middelhoog vuur. Voeg de knoflook en uisnippers toe en fruit ze glazig. Voeg de blokjes pompoen en de tijm toe en bak ze 5 minuten mee, onder af en toe roeren. Giet de bouillon erbij en laat de saus afgedekt 20–25 minuten bubbelen, tot de pompoen zacht is.

:9

Ik heb het droogrek gebruikt omdat ik niet wist hoe lang ik over het maken van de pasta ging doen. Dus was wat ruimer van te voren begonnen. Heb de machine via marktplaats en het droogrek kreeg ik er voor de prijs bij..dus waarom niet gebruiken dan.. ;)
Ik denk dat je het nootachtige en zoete van de pompoen nog wat meer naar voren kunt halen door de blokjes in de oven te roosteren i.p.v. te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Vandaag risotto gemaakt met als topping: geroosterde pompoen partjes, tomaatjes en kastanje champignons en oesterzwammen uit de oven (met olijfolie, knoflook, marjoraan en peper en zoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier weleens gekookt met de Nduja worst? Ik kwam deze site tegen: http://www.foodlog.nl/artikel/culinair-ontdekt-nduja/

Leuke site met veel info en daar dus een artikel over deze worst. In de comments van het artikel een interessant recept, zie

Eenvoudige Spaghetti met 'Nduja recept :)
Ingredienten:
400 g spaghetti
70 g 'Nduja
800 g cherrytomaatjes
40 g rode uien
zout
40 ml extra vierge olijfolie
Zo simpel om te maken !!
YouTube: Spaghetti con la 'nduja calabrese

Ik ga bij mijn italiaanse winkelmin Ryptsjerk eens informeren en anders in Groningen bij het Italiaanse winkeltje in de folkingestraat eens informeren. Klinkt erg erg lekker namelijk.

Maar eest de diepvries leegeten, heb nog 48 maaltijden erin en hij zit vol 8)7 soms schiet ik iets teveel uit met mijn kookhobby.

Voor sinterklaas de kookbijbel van rutger besteld (bakbijbel), leen hem af en toe uit de bieb, maar die moet ik gewoon in mijn collectie hebben. Voornemen voor 2017: elk weekeinde 1 recept eruit maken, heerlijk. Steengoed bakboek wat een must have is als je koekjes, taart en cake leuk vind om te maken. Zelf vind ik het leuk om met de kinderen te doen. Dikke lol en lekker, zo leren ze speelsgewijs koken en niet die stomme kant en klare mixen voor een cake te kopen. Ik heb altijd de neiging mijn mond open te trekken als ik een moeder en dochter zie met die pakjes. Zelf maken is vaak sneller en lekkerder en leuker, waarom pak je een pakje? Waarom?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:56:
'Nduja recept :)
Maar eest de diepvries leegeten, heb nog 48 maaltijden erin en hij zit vol 8)7 soms schiet ik iets teveel uit met mijn kookhobby.

Voor sinterklaas de kookbijbel van rutger besteld (bakbijbel), leen hem af en toe uit de bieb, maar die moet ik gewoon in mijn collectie hebben. Voornemen voor 2017: elk weekeinde 1 recept eruit maken, heerlijk. Steengoed bakboek wat een must have is als je koekjes, taart en cake leuk vind om te maken. Zelf vind ik het leuk om met de kinderen te doen. Dikke lol en lekker, zo leren ze speelsgewijs koken en niet die stomme kant en klare mixen voor een cake te kopen. Ik heb altijd de neiging mijn mond open te trekken als ik een moeder en dochter zie met die pakjes. Zelf maken is vaak sneller en lekkerder en leuker, waarom pak je een pakje? Waarom?
Nee, die worst ken ik niet. Vrees alleen dat het voor de kids hier te pittig is. Maar goed, ben benieuwd naar je ervaringen ermee!

48 maaltijden? Pff...dan kan je nog ff door! Hobbykok komt de winter wel door denk ik zo.. 8)

Helemaal eens met je opmerking omtrent het zelf maken. Zelf haal ik daar ook veel plezier uit en probeer dat in ieder geval over te brengen op de oudste van vier. Hij vindt het meekijken en vooral heel veel vragen al erg leuk en wil altijd helpen met koken/bakken. Ga eens kijken naar die bakbijbel. Heb 'm wel zien staan in de winkel, maar eigenlijk nooit doorgebladerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand ervaring met Spice Wise? Lijkt me machtig interessant en handig. Maar is het die 25 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
barrymossel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:27:
Iemand ervaring met Spice Wise? Lijkt me machtig interessant en handig. Maar is het die 25 euro waard?
Yep, ik heb het en gebruik het regelmatig. Staan leuke gerechten in.
In sommige recepten gebruik ik dan wel een beetje zout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maverick! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:43:
[...]

De recepten boeien we dan weer wat minder. Ik dacht ook dat het juist "uitleg" geeft over de verschillende kruiden, zodat je weet hoe je ze moet gebruiken en kunt combineren. Of heb ik dat mis?

Enne, zout moet er bij mij sowieso in. Ik eet sinds mijn bloeddruk aan de hoge kant was "zout-arm". Dit houdt echter in dat ik geen half zoutpotje meer over mijn eten gooi zodra het op tafel staat :) Maar als ik zelf kook wordt er dus echt wel zout gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spice wise en eigenlijk alle kookboeken die er bestaan kan je gratis lenen bij de bibliotheek, meestal komen ze al in de collectie 1 week nadat ze bij een boekwinkel te bestellen zijn. Ik gebruik die mogelijkheid heel veel, heb wel 20 kookboeken per maand nieuw in huis en haal daar af en toe recepten uit. Als je niet het hele boek wilt is dat ideaal.

En af en toe koop ik een boek als ik zoveel recepten wil bewaren dat het niet handig is een scan te maken of een foto, dan koop ik hem zelf zoals de bakbijbel.

Spice wise is hier in de buurt bij 2 bibliotheken te leen (reserveren en laten opsturen naar de bibliotheek bij mij in de buurt is ook nog eens gratis).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik download/koop ebooks en vraag nog wel eens iets voor mijn verjaardag en kerst. Bieb doe ik niks mee. Zoveel fysieke boeken koop ik niet, dus dan vind ik de moeite en het abo het denk ik niet waard. Sowieso ben ik nogal van het ad-hoc koken. Dan ren ik niet even naar de winkel of bieb voor een boek. Is voor Spice Wise misschien wel anders...
Kan eens kijken wat er allemaal bij ons in onze zéér kleine Bibliotheek mogelijk is, maar ik verwacht er niet veel van.

---edit---
En zowaar :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PR8SKjS9xEB9ljI9qMm9Di9Q/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 29-11-2016 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Friesland en kan uit elke biblitoheek in Friesland de boeken gratis krijgen en ophalen in mijn woonplaats. Ik gebruik het vooral voor inspiratie en heb hier altijd een stapel liggen.

Wat ik bijvoorbeeld net gereserveerd heb zijn de volgende kookboeken:

52 Soepen - Recepten voor bijzondere maar toch goed maakbare soepen
My streetfood kitchen
De lekkerste salades in a jar
Altijd ijs : ijs voor elk seizoen

Ik heb meer in reservering staan, maar dit zijn een paar leuke waaruit ik 100% zeker maar 1 tot 3 recepten per boek haal om in mijn eigen kookmappenarchief op te slaan. Soep bijvoorbeeld en salades in een potje, met die laatste doe ik vast tot het voorjaar niets, maar ik denk dat een salade in een pot bij een bbq met vrienden erg leuk zal staan.

Ideale manier vind ik het. Ik kook ook redelijk ad hoc, maar als ik bijvoorbeeld zin heb in een ovenschotel heb ik een map met recepten die ik verzameld heb en die kijk ik dan eerst in en de mappen worden elke maand wat gevulder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En websites? Vaak Google ik even naar wat recepten (na inspiratie op gedaan te hebben via een dagje 24Kitchen - WHOOHOOO). Daar kies ik de leukste/lekkerste van of ik combineer het e.e.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Maverick! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:43:
[...]

barrymossel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:27:
Ik heb 'm ook en is echt een leuk kookboek. Ook ik voeg vaak aan het gerecht nog wel wat zou toe omdat het toch de smaak van het gericht net iets meer opkrikt! Het bevat ook uitleg over kruiden en ik pas vaak de kruidenmengsels uit het boek toe in andere gerechten.

Aanrader dus dat boek!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
bvsteyn schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:54:
[...]

[...]

Ik heb 'm ook en is echt een leuk kookboek. Ook ik voeg vaak aan het gerecht nog wel wat zou toe omdat het toch de smaak van het gericht net iets meer opkrikt! Het bevat ook uitleg over kruiden en ik pas vaak de kruidenmengsels uit het boek toe in andere gerechten.

Aanrader dus dat boek!!
Afbeeldingslocatie: https://i311.photobucket.com/albums/kk453/jacko72/smilies/whathesaid.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Spice wise is tof. Mooi boek, fijne foto's. Achtergronden + recepten, prima.

Ik ga vanavond Nasi goreng maken, denk dat ik net als een tijd terug met de babi kecap (Boudewijn in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2") weer wat foto's en recept online gooi hier. Kijken of ik weer een zootje likes kan krijgen :D.

Qua boeken heeft primera nu voor 14.95 een jamie oliver kookboek liggen. Voor dat geld erg leuk, allemaal niet erg exquise maar wel mooie inspiratie :).
Deze dus:
https://www.bol.com/nl/p/...86966/?s2a=#product_title

[ Voor 39% gewijzigd door Boudewijn op 29-11-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:07:
En websites? Vaak Google ik even naar wat recepten (na inspiratie op gedaan te hebben via een dagje 24Kitchen - WHOOHOOO). Daar kies ik de leukste/lekkerste van of ik combineer het e.e.a.
ik vind youtube een leukere bron dan websites. Ik volg een aantal hobbykoks op youtube en dat is erg leuk, bijvoorbeeld voor mijn Italiaanse recepten:

YouTube: Laura in the Kitchen

Nadeel is alleen wel dat je op een gegeven moment gaat rondclicken en voordat je het weet ben je 2 uur verder en heb je dit soort gekke meuk gekeken waarin iemand een chocoladekip van chocomelk gaat maken:

YouTube: It's Solid Milk Chocolate!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vanavond lekker Amerikaans ongezond.
Kipschnitzel lasagna met 3 kazen.

Rest van de avond moeite gehad om mezelf van de bank te omhoog te hijsen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xdF5Jl2LNaLi1GtKUg7Daw04/medium.jpg

Ps bedankt voor de bakbijbel tip. Die ligt overmorgen in de schoen van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Floris-K schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:12:
Ps bedankt voor de bakbijbel tip. Die ligt overmorgen in de schoen van mijn vrouw.
Als "stille hint"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Haha ja! We zijn vorig jaar verhuisd en één van de eerste dingen die ze zei was: " Oh met deze oven kan ik eens serieuze dingen gaan bakken".

Nu anderhalf jaar later ben ik nog steeds de enige die taarten heeft gebakken. Appeltaart, cheesecake enz, terwijl ik meer gewoon van het koken ben.

Zag gisteren trouwens bij Tasty op Facebook een cheesecake met carrot cake bodem voorbij komen. Dat wordt iig mijn volgende taart. :D

[ Voor 15% gewijzigd door AndereKoekoek op 30-11-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Floris-K schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:05:
[...]

Haha ja! We zijn vorig jaar verhuisd en één van de eerste dingen die ze zei was: " Oh met deze oven kan ik eens serieuze dingen gaan bakken".

Nu anderhalf jaar later ben ik nog steeds de enige die taarten heeft gebakken. Appeltaart, cheesecake enz, terwijl ik meer gewoon van het koken ben.

Zag gisteren trouwens bij Tasty op Facebook een cheesecake met carrot cake bodem voorbij komen. Dat wordt iig mijn volgende taart. :D
Mijn vrouw vindt bakken leuk en doet dat ook nog wel eens. Er zitten soms erg leuke creaties bij, maar vaak is het ook gewoon "maar" een cake o.i.d. (is ook wel zo makkelijk als ze het samen met onze dochter van 3 doet). Nu zeurt ze dus al meer dan een jaar om een keukenmachine, want dan kan ze meer bakken. Maar voor een cake vind ik dat een beetje zonde. Dus misschien ook maar zo'n boek voor d'r kopen. In ieder geval voordat ik aan een KitchenAid begin. Zo, wat zijn die krengen prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

barrymossel schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:01:
[... Nu zeurt ze dus al meer dan een jaar om een keukenmachine, want dan kan ze meer bakken.
Haha vorig jaar met Sinterklaas heeft ze een Philips keukenmachine gekregen van 400 Euro en..... ze heeft 'm nog nooit gebruikt!

Gebruik de keukenmachine zelf natuurlijk wel om:
Groentes, kazen etc te raspen/snijden
Marinades te maken
Smoothies te maken
Vruchtensapjes te maken met de slowjucier
Citruspers natuurlijk voor sinaasappelsap enz

Als ik een borrelplankje maak, snijd ik de gedroogde worsten ook in plakjes van 1,2mm.
Kan je zeggen dat het een stuk beter smaakt dan de 0,5cm schijven die je bij een gemiddeld persoon krijgt.

Zit nu te wachten tot 1 december wanneer lidl hun kerstassortiment uitbreid. Met name de salami met truffel en parmezaanse kaas <3

Dus al met al... verwacht niet dat je vrouw ermee gaat bakken, maar kijk naar kansen voor jezelf.
Bij mij zit er bijvoorbeeld ook een gehaktmolen bij. Die ik nog een keer moet gaan proberen voor eigen gemaakte hamburgers.

Nadeel is wel dat het steeds veel met de hand afwassen is met die van Philips. En ik snijd mezelf ook altijd aan die messen, maar dat ligt meer aan mezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Daarnaast is een KitchenAid een aankoop voor je leven, dus hoe eerder je die koopt hoe beter ;)

Let wel, hij is niet echt geschikt voor brood en dat soort zware mengsels. Als ik dat eerder wist had ik of een grotere KitchenAid gekocht (heb de artisan geloof ik) of een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Floris-K schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:14:
Dus al met al... verwacht niet dat je vrouw ermee gaat bakken, maar kijk naar kansen voor jezelf.
Bij mij zit er bijvoorbeeld ook een gehaktmolen bij. Die ik nog een keer moet gaan proberen voor eigen gemaakte hamburgers.

Nadeel is wel dat het steeds veel met de hand afwassen is met die van Philips. En ik snijd mezelf ook altijd aan die messen, maar dat ligt meer aan mezelf :+
Dat is ook mijn overweging. Ik wil best zo'n apparaat in de keuken, zolang ik hem zelf ook maar kan gebruiken voor snijden etc. En dus niet alleen voor een beetje kloppen en mengen (we hebben nog een mixer staan! :+ ).
Aikon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:34:
Daarnaast is een KitchenAid een aankoop voor je leven, dus hoe eerder je die koopt hoe beter ;)

Let wel, hij is niet echt geschikt voor brood en dat soort zware mengsels. Als ik dat eerder wist had ik of een grotere KitchenAid gekocht (heb de artisan geloof ik) of een ander merk.
Zitten er nu standaard allerlei snij- en hakdingen bij, of is die 500-600 euro voor alleen mengen, kneden en kloppen? Want dan vind ik hem (hoe mooi ook) nogal aan de prijs.

Zijn er hier nog aanraders m.b.t. keukenmachines waar dus alles mee kan...? (Voor een schappelijke prijs dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kenwood is het andere merk vwb keuken machines die deeg maken etc. Voor het echte snij werk kom je toch bij magimix uit. Die kan ook kleine deegjes prima maken. Voordeel van een echt oud merk is dat alles past en na te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Heb zelf in 2015 de Kenwood KM 287 gekocht en heb daar geen moment spijt van gehad. De machine wordt zoveel gebruikt dat met name de blender en de hakselaar al dusdanig versleten zijn dat ik aan vervanging moet gaan denken. Helaas zijn losse producten nagenoeg niet verkrijgbaar, dus wellicht moet ik ook een keer aan een duurdere machine gaan denken.. 8)

Vervelend.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:02:
[...]

ik vind youtube een leukere bron dan websites. Ik volg een aantal hobbykoks op youtube en dat is erg leuk, bijvoorbeeld voor mijn Italiaanse recepten:

YouTube: Laura in the Kitchen
Helemaal niet vervelend om te kijken die filmpjes... :D

En ook nog leuke recepten... Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, even snel wat rondgekeken en hoewel die KitchenAids er heel erg prima uit zien, zijn ze buiten erg duur ook nog eens incompleet. Tenminste als je niet nogmaals erg diep in de buidel wilt tasten. Dus alleen voor het mixen en kneden (wat vermoedelijk weinig gebruikt gaat worden) betaal je al de hoofdprijs. Brood en dergelijke gaan we sowieso niet zelf bakken.

Leukere (en vooral completere) opties lijken me dan bijvoorbeeld:Zo'n foodprocessor wordt het sowieso niet, want dan heeft vrouwlief direct door dat ik hem voornamelijk voor mezelf koop O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Floris-K schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:05:
[...]

Does een linkje dan? O-)

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

https://www.buzzfeed.com/merleoneal/carrot-cake-cheesecake

@barrymossel
Ik heb het oude model van die Philips en ben er erg tevreden over. Alleen over het kneden kan ik niet veel zeggen. Alleen 2x deeg gemaakt voor burgerbuns en dat ging prima

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 30-11-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:12:
Zaterdag ligt hij bij mij in de schoen, ik ga nu eens bokkepootjes proberen, dat is een uitdaging volgens mij, vooral de choclade goed krijgen (ik meen dat dit temperen heet) is lastig denk ik.

Leuke recentie van het boek:
http://www.handmadehelen....-rutger-bakt-van-a-tot-z/

Volgens mij krijg ik nog wel een kookboek,van hulpsint schoonmoeder, maar die geeft altijd jamie olivers en dat vind ik geen fijne boeken.

Ander boek wat ik vorig jaar mijzelf heb gegeven en mij heel goed bevalt is deze:
https://www.bol.com/nl/p/...66042/?s2a=#product_title

Echt top als je gek op gehaktballen bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:35:
Nou, even snel wat rondgekeken en hoewel die KitchenAids er heel erg prima uit zien, zijn ze buiten erg duur ook nog eens incompleet. Tenminste als je niet nogmaals erg diep in de buidel wilt tasten. Dus alleen voor het mixen en kneden (wat vermoedelijk weinig gebruikt gaat worden) betaal je al de hoofdprijs. Brood en dergelijke gaan we sowieso niet zelf bakken.

Leukere (en vooral completere) opties lijken me dan bijvoorbeeld:Zo'n foodprocessor wordt het sowieso niet, want dan heeft vrouwlief direct door dat ik hem voornamelijk voor mezelf koop O+
Een KitchenAid is idd wat kaal zo uit de doos en de accesoires zijn erg duur. Wel is er vaak een actie voor een gratis 2e kom en bisschop.

De keukenmachines die je linkt zijn wel een compleet andere klasse. Met die bosch heb ik ervaring en dat is gewoon een redelijk gammel ding i.v.m. een kitchenaid. Wat ik al zei, een kitchenaid koop je voor je leven, die Bosch voor 5-10 jaar ofzo. Stuk duurder dus als je het gied bekijkt.
bvsteyn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:12:
Heb zelf in 2015 de Kenwood KM 287 gekocht en heb daar geen moment spijt van gehad. De machine wordt zoveel gebruikt dat met name de blender en de hakselaar al dusdanig versleten zijn dat ik aan vervanging moet gaan denken. Helaas zijn losse producten nagenoeg niet verkrijgbaar, dus wellicht moet ik ook een keer aan een duurdere machine gaan denken.. 8)

Vervelend.. ;)
Geen moment spijt, ondanks dat t ding na een jaar aan vervanging toe is?
Pagina: 1 ... 9 ... 113 Laatste