Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:45:
[...]
Maar ik zou wel graag een stuk hert uit de Oostvaardersplassen willen kopen, nadeel is wel dat ik dan vermoedelijk naar een slager in Flevoland moet en dat is ook wat moeite. Maar als ik daar in de buurt zou wonen...
Ik kan je uit de droom helpen; dat gaat 'm niet worden, dit jaar nog wildvlees uit de OVP.
https://www.omroepflevola...een-hertenvlees-met-kerst
Heb hier ter plaatse en op de markt (Lelystad) wat poeliers gesproken. Maar die waren geen van allen geïnteresseerd in vlees vanuit de OVP.
SBB stelde namelijk o.a. als voorwaarde dat men minstens zoveel kilo tegelijk moest afnemen. En daar wil men niet aan. Ze willen het gedoseerd hebben. Het ontbreekt menigeen gewoon aan koelcapaciteit c.q. uitbeenmogelijkheden voor zoveel vlees tegelijk.
'Mijn' poelier haalt z'n wild (everzwijn, moeflon, af en toe wat roodwild of gevogelte) zelf uit Duitsland. En schiet het vaak ook zelf. Dan weet ik precies waar het vandaan komt en hoe/wat hij ermee gedaan heeft.
Krijg alleen nooit een garantie dat het metaalvrij is.

Soms vind ik nog wat hagel in de fazant.
Beter dan die diepvrieszooi van de supermarkt wat helemaal uit Nieuw Zeeland of Zuid Amerika komt. En hij is niet eens duurder dan het diepvriesspul van de super/Sligro/Makro. Bovendien is dat vaak gewoon opgefokt vlees van roodwild wat gewoon als een kudde runderen gehouden wordt.
Heel soms kun je wildvlees uit het Natuurpark bij Lelystad te pakken krijgen:
https://www.flevo-landschap.nl/vleespakketten
maar ook daar; willekeur en je weet het nooit zeker.
ps: het meeste afschot van het puur natuur wildvlees uit het Natuurpark gaat notabene naar de grote carnivoren in Artis! Niet naar de mensen; want dat is 'zielig'.
Komt door al die activisten die maar aan het procederen zijn tegen het afschot in de OVP. Waarbij ze over het hoofd zien dat dit ook in de Waterleidingduinen en op de Veluwe praktijk is...
En men voor het gemak ff vergeet dat er iedere (!) dag in Nederland meer dan een miljoen (!) beesten geslacht worden voor de consumptie. En ach, da's niet zielig...
[
Voor 18% gewijzigd door
ehtweak op 07-12-2018 09:24
]