Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gonadan schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:56:
[...]

Zal best, maar spring/summer roll is gewoon Engels voor varianten van een loempia. Nu ben ik mij wel bewust dat 99,999% van NL meteen denkt aan de vietnamese of chinese gebakken varianten maar er bestaat een hoop meer. ;)
Aangezien zelfs de definitie van spring/summer roll in het Engels niet eenduidig is, let's agree to disagree over de exacte definitie van loempia ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:47
s0ulmaster schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

- perfect chili van heston blumenthal (wat tering veel werk was dit en duurrr :X )

[...]
Dit is wel weer typisch Heston Blumenthal.... Alleen het lezen van het recept kost al net zoveel tijd als het koken van een doordeweekse maaltijd :+ Zoals meestal: Dit maak je een keer en je bouwt er vervolgens je eigen pragmatische versie van... Je gaat toch niet elke keer allerlei ingrediënten van over de hele wereld laten invliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
naitsoezn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

Aangezien zelfs de definitie van spring/summer roll in het Engels niet eenduidig is, let's agree to disagree over de exacte definitie van loempia ;)
Ik agree zeker niet, maar zal het laten rusten als je dat graag wilt. ;)

In dat licht krijg ik wel weer zin in loempia's, binnenkort maar weer eens proberen te maken. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:31
bvsteyn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Die specerijenparfait heb ik vorig jaar ook gemaakt. Was ook veel werk, maar wel lekker!
Welke recept heb jij gebruikt voor de Beef Wellington?
Geen recept :p het is beef met champignons parmaham en bladerdeeg. Heb je geen recept voor nodig :p de tip is wel alle onderdelen op de juiste temperatuur. Daardoor duurt t bij mij ook een halve dag

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chief schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 02:21:
Wij (lees: mijn vrouw) gooit er meestal ook zoiets doorheen: https://www.orientalwebsh...s-vegetable-shredded-340g
Lijkt mij niet bepaald gezond maar wel lekker
Heel intererssant, ik heb werkelijk geen idee wat mosterdknol is, maar de beschrijving erbij klinkt meer dan prima. Ik heb het genoteerd om bij een volgend bezoek van de toko op te gaan zoeken.
douwe.nl schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:42:
Gisteren de variant met zoete aardappel gegeten, balletje en jus zoals het hoort er bij.
Was prima eten :)
Die zal ik morgen even bestellen dan, die had ik nog niet geprobeerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
dawofl schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

zelf bestel ik dat soort vlees (iets grotere of lastig te krijgen soorten vlees) altijd bij bbquality. Voor beef wellington kan je dan b.v deze gebruiken https://www.bbquality.nl/product/centre-cut-ossenhaas/

Heb dit zelf eens gemaakt met recept van ramsey (oud filmpje) maar was zeker lekker https://www.youtube.com/watch?v=FS8u1RBdf6I

damm nu heb ik trek gekregen :*)
Dat Ramsay recept voor Beef Wellington heb ik ook eens gemaakt, absolute aanrader :)
Vond het zelfs lekkerder dan het familierecept van mijn toenmalige Schotse schoonouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
bszz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Dit is wel weer typisch Heston Blumenthal.... Alleen het lezen van het recept kost al net zoveel tijd als het koken van een doordeweekse maaltijd :+ Zoals meestal: Dit maak je een keer en je bouwt er vervolgens je eigen pragmatische versie van... Je gaat toch niet elke keer allerlei ingrediënten van over de hele wereld laten invliegen?
Dat is inderdaad 1x en nooit weer zo. kost je weken aan voorbereiding, maar die blik op mijn vaders gezicht: "chili....dat is toch studentenvoer, dat at ik altijd toen ik student was."
Totdat meneer een hapje proefde en niet meer wist wat hij moest zeggen O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo ken ik ook nog wel een paar recepten:
• Nasi: honig, rijst, gehakt, prei
• Prutje: bonen, gehakt, ui, verlepte restjes uit de groentenlade
• Macaroni: honig, elleboogjes, gehakt, kaas

Toch wel blij dat ik ergens geleerd heb dat het anders kan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Honing in de nasi? Ok ik heb slechte dingen gedaan in mijn studententijd maar deze kende ik nog niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Boudewijn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:22:
Honing in de nasi? Ok ik heb slechte dingen gedaan in mijn studententijd maar deze kende ik nog niet.
De honing bij de macaroni klinkt nou ook niet veel beter. Tenzij je een zoete pasta wil maken (wat prima kan), maar dan zou ik er weer geen gehakt en kaas bij doen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://www.honig.nl/-/media/honignl/media/images/products/mixen/new-italiaans/37_honig_basis_voor_macaroni_en_spaghetti_41g_fop.ashx?w=486&h=356&bc=white

niet honing ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik ook hoor, heb zelfs een leesbril ;) edit en daarvoor had en heb ik ook al de handicap dat ik veel te snel lees, dat geeft ook dit soort effecten.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 31-10-2018 18:05 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Gonadan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:00:
Zo ken ik ook nog wel een paar recepten:
• Nasi: honig, rijst, gehakt, prei
• Prutje: bonen, gehakt, ui, verlepte restjes uit de groentenlade
• Macaroni: honig, elleboogjes, gehakt, kaas

Toch wel blij dat ik ergens geleerd heb dat het anders kan. :+
Fixed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die van Honig is nog niet eens zo verkeerd, mijn vrouw maakt die klaar als ze eens in de keuken staat. Is volgens mij ook het enige wat ze kan maken, maar laat haar dat maar niet horen :P

Ik doe er vaak wat sambal doorheen en dan is het prima te eten na een dag werken. Dit weekeinde ga ik ook met een grote pot bertolli aan de slag, vrijdag hier een berg meiden die blijven slapen (slaapfeestje van dochter), als ze zaterdagochtend weg zijn komt mijn zus met haar hele gezin en meerdere grote honden langs, dan weet ik het wel, hobbykok gaat macaroni maken met een kant en klaarsaus, meer zit er toch niet in dit weekeinde en die bertolli vind ik lekkerder dan de honig.

Maar mijn eigen recept blijft toch heer en meester, al klagen de vrouwen die ik ken wel vaak dat er teveel vlees inzit (chorizo e.d. doe ik erbij). De mannen vinden het allemaal om te smullen, dus daar luister ik alleen maar naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Verwijderd helemaal prima als je bewust voor Honig of Bertolli kiest, ik bak soms ook een nasi improba kruiden en smac - voornamelijk omdat mijn oma dat ook deed en ik van die smaak weer even 40 jaar terug in de tijd ga. Hoe dan ook, als men niet elke dag uit een pakje eet is het zo nu en dan prima al blijf ik het een kruidenmengsel met recept vinden voor een te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
franssie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 00:50:
... - Hoe dan ook, als men niet elke dag uit een pakje eet is het zo nu en dan prima al blijf ik het een kruidenmengsel met recept vinden voor een te hoge prijs.
Waarvan een veel te groot deel zout is.

Maar, eens. Af en toe is het prima, en het heeft inderdaad wel nostalgische waarde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Boudewijn schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:26:
Nee ik ben al voorzien.

Hebben mensen hier een goede naam voor de "summer rolls" oftewel nems in het Nederlands?

Samen met de vriendin voor het eerst gemaakt net. Man wat lekker. Zal straks foto's posten.

Tempeh kering en gebakken edamame erbij. Die laatste is rare combi maar soit.
Volgens mij is er geen echte Nederlandse naam (zie de discussie die al 2 pagina's loopt :P ). In Vietnam, waar deze dingen volgens mij vandaan komen, noemen ze dit 'fresh spring rolls' en de gefrituurde variant gewone 'spring rolls'. Verse loempia's komt dan het dichtst bij :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 11:41
Ik ben op zoek naar een nieuwe receptenapp of website. We gebruiken nu Paprika, maar die heeft nog steeds flinke usability issues. Ze hebben een nieuwe versie, maar die kost weer klauwen vol met geld, en qua gebruiksvriendelijkheid is het nog steeds huilen met de pet op. Ik wil dus eens naar een andere kijken. Welke gebruiken jullie? Iemand nog een idee?

Paar requirements:
  • Moet goed werken op de mobiel
  • Moet makkelijk websites kunnen scrapen
  • Moet makkelijk labels kunnen toevoegen aan recepten
  • Moet iets van een maaltijdplanner in zitten
Ik hoef geen boodschappenlijstje etc te hebben. Daar hebben we de Appie app al voor

De enige die er tot nu toe uitziet als een serieuze alternatief is Cookbook

[ Voor 9% gewijzigd door Misha op 05-11-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misha schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:46:
Ik ben op zoek naar een nieuwe receptenapp of website.
Ik heb een tijdje dit gebruikt wat grotendeels kan wat je vraagt:

http://theanswerisfood.com/recepten-bewaren-in-evernote/

Het probleem van evernote vandaag de dag is echter dat je moet betalen om te zoeken en dat is wel een functie die je wilt hebben vermoed ik. Dat betalen was op zich nog niet zo'n probleem tot een paar jaar terug, maar de prijs is wel flink omhoog gegaan naar iets van 7 euro per maand...

Ik heb nog een tijd ds note geprobeerd, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar dat ik met de app mijn synology thuis kon bereiken. Nu heb ik pdf's die ik kan doorzoeken, dat is ook verre van ideaal, mijn eigen kookboek heb ik geprint in mappen hier op zolder staan (in thema's ingedeeld) en ik heb een digitale copy op mijn pc, op mijn nas en op mijn werk pc (zodat hij daar ook gebackupped wordt door de ict mannen).

Maar ik lees graag mee of iemand wat weet, al komt de vraag vaker voorbij en ik heb nog nooit een gouden oplossing gelezen. Maar paprika kende ik ook niet, dus of ik goed op de hoogte ben vraag ik me af.
De enige die er tot nu toe uitziet als een serieuze alternatief is Cookbook
Het grootste nadeel van een ios app vind ik dat je de recepten maar matig naar een andere app krijgt, deze app heeft het wel over exporteren (maar het zou me niet verbazen als dat niet in bulk kan).

Je bent denk ik het beste af met een app die je op je eigen server thuis kan draaien, als je die mogelijkheid hebt kan je kijken naar https://www.maianrecipe.com/ , een demo daarvan is te vinden op https://www.maiansoftware.com/demos/mrecipe/ (kan je zien of het op je mobiel goed werkt).

Het voordeel van maian is dat het gratis is, je kan alles aanpassen en er is een Nederlandse taalpack.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:05:
[...]

Ik heb een tijdje dit gebruikt wat grotendeels kan wat je vraagt:

http://theanswerisfood.com/recepten-bewaren-in-evernote/

Het probleem van evernote vandaag de dag is echter dat je moet betalen om te zoeken en dat is wel een functie die je wilt hebben vermoed ik. Dat betalen was op zich nog niet zo'n probleem tot een paar jaar terug, maar de prijs is wel flink omhoog gegaan naar iets van 7 euro per maand...

Ik heb nog een tijd ds note geprobeerd, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar dat ik met de app mijn synology thuis kon bereiken. Nu heb ik pdf's die ik kan doorzoeken, dat is ook verre van ideaal, mijn eigen kookboek heb ik geprint in mappen hier op zolder staan (in thema's ingedeeld) en ik heb een digitale copy op mijn pc, op mijn nas en op mijn werk pc (zodat hij daar ook gebackupped wordt door de ict mannen).

Maar ik lees graag mee of iemand wat weet, al komt de vraag vaker voorbij en ik heb nog nooit een gouden oplossing gelezen. Maar paprika kende ik ook niet, dus of ik goed op de hoogte ben vraag ik me af.

[...]

Het grootste nadeel van een ios app vind ik dat je de recepten maar matig naar een andere app krijgt, deze app heeft het wel over exporteren (maar het zou me niet verbazen als dat niet in bulk kan).

Je bent denk ik het beste af met een app die je op je eigen server thuis kan draaien, als je die mogelijkheid hebt kan je kijken naar https://www.maianrecipe.com/ , een demo daarvan is te vinden op https://www.maiansoftware.com/demos/mrecipe/ (kan je zien of het op je mobiel goed werkt).

Het voordeel van maian is dat het gratis is, je kan alles aanpassen en er is een Nederlandse taalpack.
Thanks, maar dat werkt dus niet op de mobiel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyBorr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe receptenapp of website.
Mijn tip zou zijn https://www.receptenmaker.com
Makkelijk recepten importeren vanuit websites.
Zelf deze kunnen aanpassen. Geintegreerde kookboeken, een seizoenskalender.
Maar vooral handig vindt ik de "Kookstand" voor op je mobiel.
Hierdoor gaat het scherm niet automatisch uit én de letters worden extra vergroot.
(nee, ik heb geen aandelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
CrazyBorr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:19:
[...]

Mijn tip zou zijn https://www.receptenmaker.com
Makkelijk recepten importeren vanuit websites.
Zelf deze kunnen aanpassen. Geintegreerde kookboeken, een seizoenskalender.
Maar vooral handig vindt ik de "Kookstand" voor op je mobiel.
Hierdoor gaat het scherm niet automatisch uit én de letters worden extra vergroot.
(nee, ik heb geen aandelen...)
Ik heb deze geprobeerd voordat ik Paprika kende, maar ook die vond ik niet uitblinken in gebruiksvriendelijkheid. Ik zie dat de interface nog praktisch hetzelfde is als toen. Dus ik verwacht er niet heel veel van. Ik ga hem toch maar weer ff uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Tada! ik heb een mooie barracuda op de kop weten te tikken! Nu twijfel ik een beetje hoe klaar te maken. Voor de puurheid denk ik aan filets gewoon met peper en zout en bakken in een jasje van panko maar wellicht is roken ook een idee... Heeft iemand hier ervaring met deze vis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Misha schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:45:
[...]

Ik heb deze geprobeerd voordat ik Paprika kende, maar ook die vond ik niet uitblinken in gebruiksvriendelijkheid. Ik zie dat de interface nog praktisch hetzelfde is als toen. Dus ik verwacht er niet heel veel van. Ik ga hem toch maar weer ff uitproberen :P
Het is aan alle kanten een standaard wordpress layout. Ik gebruik hem nu een poosje en ben best enthousiast. Vullen en bijwerken op PC, lezen en tijdens het koken op telefoon op tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

NoTimeRemains

I know

Misha schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:45:
[...]

ik ben er ook al een tijdje mee bezig om alles een beetje te verzamelen maar ik vind t ook moeilijk. Een Excel/Sheets ding doesn't quite cut it.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Zojuist een anova 900W besteld. Ik zat op de site te neuzen, en op de verkoop pagina popte een chatvenster omhoog dat me 40% korting bood. Van 160 voor 95 dus. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Bokmaaa schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:29:
Zojuist een anova 900W besteld. Ik zat op de site te neuzen, en op de verkoop pagina popte een chatvenster omhoog dat me 40% korting bood. Van 160 voor 95 dus. Zin in!
Op welke site als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
CrazyBorr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:07:
[...]

Waarschijnlijk de officiële Anova website. Die geven constant korting. En anders wachten tot Black Friday, dan hebben ze (vrijwel) zeker een goed korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
@Misha Heb hem zelf nog niet in gebruik, maar ben voornemens om een raspberry pi projectje te gaan doen voor in de keuken met touchscreen en waarschijnlijk dit programma: Gourmet recipe manager.
Geen idee hoe het programma verder is, maar ziet er verder goed uit.

Hebben nu (nahja, gebruiken het eigenlijk niet) volgens mij cookbook voor op de iPad. Maar vind het programma ook niet echt denderend.

Vind koken zelf leuk. Ben sinds vorig jaar begonnen met voor de verjaardagen zelf weer taarten te bakken. Appeltaart (recept van 24kitchen) en Cheescake. Beide krijgen goedkeuring van de mensen op de verjaardagen. Dus altijd leuk.

Gewoon koken vind ik ook leuk, maar het probleem is dat ik doordeweeks gewoon geen tijd heb omdat ik uit mijn werk kom en meteen aan de slag moet.
In de weekenden moet ik puf hebben om het te doen, maar soms lukt dat wel.
Veelal neem ik op dit moment de kaartjes van de AH mee en pas ze aan op sommige momenten waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Arunia schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:23:
@Misha Heb hem zelf nog niet in gebruik, maar ben voornemens om een raspberry pi projectje te gaan doen voor in de keuken met touchscreen en waarschijnlijk dit programma: Gourmet recipe manager.
Geen idee hoe het programma verder is, maar ziet er verder goed uit.

Hebben nu (nahja, gebruiken het eigenlijk niet) volgens mij cookbook voor op de iPad. Maar vind het programma ook niet echt denderend.

Vind koken zelf leuk. Ben sinds vorig jaar begonnen met voor de verjaardagen zelf weer taarten te bakken. Appeltaart (recept van 24kitchen) en Cheescake. Beide krijgen goedkeuring van de mensen op de verjaardagen. Dus altijd leuk.

Gewoon koken vind ik ook leuk, maar het probleem is dat ik doordeweeks gewoon geen tijd heb omdat ik uit mijn werk kom en meteen aan de slag moet.
In de weekenden moet ik puf hebben om het te doen, maar soms lukt dat wel.
Veelal neem ik op dit moment de kaartjes van de AH mee en pas ze aan op sommige momenten waar nodig.
Wat vind je er niet denderend aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Misha Te log, ook staat me bij (heb het echt al jaren niet meer open gehad) dat je ponden niet naar grammen etc kon veranderen. Maar wellicht is dat anders tegenwoordig. Daarnaast hou ik er niet van dat een programma beperkt is tot een locatie.
Wat ik later wil, is dat ik ook van buitenaf bij mijn recepten kan (heb zelf ook geen iPhone itt mijn vrouw).
Enige wat ik nog zoek is iets om een boodschappen lijstje bij te houden. Wellicht dat dat met mijn bovengenoemde programma kan. Verder nog niet naar gekeken.

Enige is dat gourmet blijkbaar voor het laatste in 2014 is geupdate. Of dat een nadeel is, geen idee. Zag wel dat er een docker image van is. Maar eens verder onderzoeken of het programma via de webbrowser draait, dat kan nog leuk worden. Er zit wel een shoppinglist bij. Maar dan is het nog de vraag of die met eigen dingen aangevuld kan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 07-11-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
@arunia ik had het over Cookbook :P. Gourmet gaat voor mij sowieso niet een optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
s0ulmaster schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

- perfect chili van heston blumenthal (wat tering veel werk was dit en duurrr :X
Respect als je dat hele recept hebt uitgevoerd, wat een werk zeg. Maar wel erg leuk en ook wel te verdelen in behapbare gedeeltes denk ik, en het uiteindelijke serveren is ook te doen. Zeker als je hem nog 24 uur in de koelkast zet, dan is het simpelweg opwarmen :+

Hoe heb je het chili-mengsel gedaan? Daadwerkelijk de 10 soorten kunnen vinden (zo ja, waar) en of wat aangepast?

Ook lijkt het me een hoop Jack Daniels schelen om het vlees in een plastic zak te doen en die te vullen met een kleinere hoeveelheid Jack. Maar daarna moet je weer het vlees de-brinen... Hoeveel zou je nog echt van die €10-20 Jack proeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Misha Daar ging mijn 1e alinea ook over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Arunia schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:56:
@Misha Daar ging mijn 1e alinea ook over. ;)
Ah! Ik las dat als een geheel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Aikon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:51:
[...]

Respect als je dat hele recept hebt uitgevoerd, wat een werk zeg. Maar wel erg leuk en ook wel te verdelen in behapbare gedeeltes denk ik, en het uiteindelijke serveren is ook te doen. Zeker als je hem nog 24 uur in de koelkast zet, dan is het simpelweg opwarmen :+

Hoe heb je het chili-mengsel gedaan? Daadwerkelijk de 10 soorten kunnen vinden (zo ja, waar) en of wat aangepast?

Ook lijkt het me een hoop Jack Daniels schelen om het vlees in een plastic zak te doen en die te vullen met een kleinere hoeveelheid Jack. Maar daarna moet je weer het vlees de-brinen... Hoeveel zou je nog echt van die €10-20 Jack proeven?
Het is al weer even geleden, maar volgens mij had ik wil nagenoeg alle belangrijke pepers gevonden.
Die 15 euro aan jack voel je amper in de kosten 8)7

Nog steeds de vraag open....

Iemand ideeen voor spectaculaire gerechten voor een 3 gangen diner zondag? Nu kan ik nog dingen bestellen, maar ik ben zelf echt inspiratieloos op het moment :-(

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@s0ulmaster Uhm... Marokkaans achtig?

Voorgerechtjes:
Spinaziedip
Tomatendip
Olijven
Wat salade
Vers gebakken brood om te dippen

Hoofd
Bastilla (liefst met duif)
Shakshuka
Lamsschouder

Na
Sowieso Dame Blanch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Aikon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:15:
@s0ulmaster Uhm... Marokkaans achtig?

Voorgerechtjes:
Spinaziedip
Tomatendip
Olijven
Wat salade
Vers gebakken brood om te dippen

Hoofd
Bastilla (liefst met duif)
Shakshuka
Lamsschouder

Na
Sowieso Dame Blanch :P
Zitten een paar leuke recepten tussen, maar nog niet helemaal wauw gevoel :X
Ik begin gewoon kieskeurig te worden :F

Ik hou ze even in mijn achterhoofd

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ik zit een paar dagen thuis dus ik ga echt even mooi koken.
Plan is pepernoten, borstplaat (en wellicht een banketstaat) en uiensoep met guiness vandaag. Volgende week zelf pate.

Nu heb ik nog nooit borstplaat gemaakt en wil ik ook exemplaren met koffiesmaak vervaardigen. De meeste gidsen op internet gebruiken oploskoffie. Ik wil gewoon een (klein!) shot espresso in mijn substantie gooien. Weet iemand of dat gewoon gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:02:
<> Ik wil gewoon een (klein!) shot espresso in mijn substantie gooien. Weet iemand of dat gewoon gaat werken?
Ik denk het wel als je het recept van Cees Holtkamp gebruikt en het water door de koffie (dubbelsterk) vervangt. Al geeft hij ook als tip om mokkaextract te gebruiken.
Heb de 'de banketbakker' van Holtkamp? Die gaat tot 115c voordat de fondant bij de suiker/room gaat.

Hier de video van Jos Holtkamp, die werkt iets anders.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 07-11-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ja dat boek staat nog op mijn verlanglijstje. Ik doe veel te weinig met bakken en patisserie. Daarom dus nu tijd om er wat handiger mee te worden. Ik ga het wel in reguliere siliconenvormpjes doen (wel warmtebestendig). Daar kom je volgens mij een heel eind mee .

Dank voor de tip :).

[ Voor 25% gewijzigd door Boudewijn op 07-11-2018 15:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
Ik ben er uit wat ik ga maken zondag, grotendeels dan :)

Na een geslaagde vakantie in maleisie willen we graag de smaken die ons aan azie doen denken in een menu meenemen.

Vooraf gaan we iets met gyoza doen.
Deze met geconfijte eend leek ons wel lekker. Wellicht met een consommé erbij, want dat heb ik ook nog niet eerder geprobeerd :)

Als hoofdgerecht gaan we aan de buikspek O+ , maar dan wel op een sjieke wijze

Afbeeldingslocatie: https://img.net5.nl/media/cache/imgsrc01/1100x619/data/image/51/sbs_media_image/2018.08/3247145025.png

Als toetje wou ik graag wat met kaya pasta doen. Een curd gemaakt met kokos, die oh zo lekker is op toast in de ochtend.

Hier een impressie van wat wij willen maken

Afbeeldingslocatie: https://thesmartlocal.com/images/easyblog_articles/4812/b2ap3_thumbnail_Kaya-creations-Singapore-10.jpg

Wat je daar ziet is kaya parfait tussen 2 muscovado koekjes met annanas sorbet, kaya coulis, gula melaka foam en pandan sneeuw.

Helaas is hier geen recept van maar voor de meeste onderdelen heb ik wel een idee hoe het te maken.

Maar heeft iemand een idee hoe ik pandan sneeyw ga maken?

Vrijdag komende de meeste boodschappen binnen. Alleen even kijken waar ik knoflookbloemen of iets vergelijkbaars kan vinden voor t hoofdgerecht.

Wish me luck O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Azië gesproken, ik kijk nu een aflevering van Mark Wiens waarin hij een volgens mij vrij zeldzame vorm van kipbereiden heeft ontdekt: in hooit gekookte/gerookte kip, ziet er wel bizar lekker uit:

YouTube: Unique Grilled Chicken - DON'T TRY THIS AT HOME!! with Sonny Side! |...

Ik denk dat als je dit gaat maken in de zomer de buren wel gaan klagen :D
Aikon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:51:
Daadwerkelijk de 10 soorten kunnen vinden (zo ja, waar) en of wat aangepast?
Ik bestel mijn pepers op westland peppers (zie https://shop.westlandpeppers.com/nl/winkel/) , goed verpakt, Nederlands bedrijf, echt een pareltje voor de bookmarks als je graag pepers eet. Ze verkopen nu ook bladeren van planten, zie https://shop.westlandpepp...eetbare-bladeren-bloemen/

Als iets uitverkocht is gewoon even mailen en je hoort wanneer ze weer verse kunnen plukken, het is voor mij echt een voorbeeld hoe goed een webshop kan werken voor een boerenbedrijf, het ziet er allemaal zo fantastisch uit en verzending is altijd top. Echt genieten als ik daarvan weer eens bestel. Leuke aanrader als iemand een kookcadeautje zoekt, dit is zoveel leuker dan iets standaard uit de winkel.

Ik heb trouwens helemaal niet gekeken welke 10 er in dat recept staan, maar ik spam gewoon even mijn favoriete peperwinkel weer eens, toch fantastisch dat we in Nederland zoiets hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2018 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
s0ulmaster schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:51:

Maar heeft iemand een idee hoe ik pandan sneeyw ga maken?
Ziet er allemachtig mooi en lekker uit. Is je sneeuw koud of niet?
If koud, stikstof vrees ik. If not, er zijn moleculaire trucs voor. Kan het opzoeken als je wil.

Vandaag borstplaat gemaakt. Ik heb de suiker-roommix in een kom met de fondant gegoten . Dat koelde teveel af en schonk niet heel super meer. De borstplaat (met shot espresso >:) ) ziet er niet super uit maar is wel lekker. Morgen nieuwe poging maar dan de fondant aan de hete pan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Boudewijn schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:46:
[...]

Ziet er allemachtig mooi en lekker uit. Is je sneeuw koud of niet?
If koud, stikstof vrees ik. If not, er zijn moleculaire trucs voor. Kan het opzoeken als je wil.

Vandaag borstplaat gemaakt. Ik heb de suiker-roommix in een kom met de fondant gegoten . Dat koelde teveel af en schonk niet heel super meer. De borstplaat (met shot espresso >:) ) ziet er niet super uit maar is wel lekker. Morgen nieuwe poging maar dan de fondant aan de hete pan toevoegen.
Succes met je 2e poging :)

Geen idee wat hat is...ik vond alleen een beschrijvinfg plus een plaatje van t gerecht :p

Dus voornamelijk op goed geluk, maar veel van die onderdelen zijn niet extreem lastig te realiseren :) maar ik heb geen idee voor die sneeuw en vooral niet hoe daar pandan bij in zit verwerkt. Jouw beide opmerkingen snijden zeker hout, maar helpen me helaas niet heel veel verder, maar als je ideeen hebt hoor ik het graag :$

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
@s0ulmaster Kijk eens naar maltodextrine.

Als je met ijs gaat werken wordt het schaafijs, dat is bijna niet goed te doen met timing en strak op je bord krijgen. Daarom denk ik dat het een niet-koude bereiding is. Ook omdat je een krokantje, een schuimpje en een geletje ziet op het bord. Dan kan dat ijs er nog wel bij ;).

Dit was trouwens de borstplaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/udjLJqhIjw93XsOLGQ858vSV/medium.jpg

Doordat ik alles in de vormpjes heb gegoten en daarna nog alles recht heb proberen te spatelen een berg snijafval, bewust ook even laten liggen. Geen porem, wel lekker. Morgen beter.

Voor de bakgekken onder ons: ik had de fondant in plukjes verdeeld om mijn kristalstructuur te enten. Het duurde best even voor alles 'pakte' en de boel opgelost was. Is het nog zinnig om die fondant wat meer oppervlakte te geven? Ik moet dan denken aan een grove rasp ofzo. Dat zou wellicht helpen tegen het hard afkoelen.

offtopic:
Heb ondertussen ook nog ff 4 liter basissaus van "The Curry guy" geportioneerd, gevacumeerd en gelabeld :+

[ Voor 32% gewijzigd door Boudewijn op 08-11-2018 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 10:12
s0ulmaster schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:01:
[...]

Het is al weer even geleden, maar volgens mij had ik wil nagenoeg alle belangrijke pepers gevonden.
Die 15 euro aan jack voel je amper in de kosten 8)7

Nog steeds de vraag open....

Iemand ideeen voor spectaculaire gerechten voor een 3 gangen diner zondag? Nu kan ik nog dingen bestellen, maar ik ben zelf echt inspiratieloos op het moment :-(
Misschien juist helemaal niet spectaculair, maar gewoon een kip grillen in de oven? Of een lasagne maken, maar dan wel traditioneel. Stoofpot maken, of een curry.

Edit: zie nu pas dat je er al uit bent :-) wel mooie gerechtjes

[ Voor 4% gewijzigd door SRB12 op 08-11-2018 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
SRB12 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:43:
[...]

Misschien juist helemaal niet spectaculair, maar gewoon een kip grillen in de oven? Of een lasagne maken, maar dan wel traditioneel. Stoofpot maken, of een curry.
Ik ben, zoals hierboven te zien, inmiddels van gerechten Voorzien.
Mijn ouders verwen ik al elke maand met authentieke gerechten zoals jij die noemt :p ik verwen ze graag :)

Maar ik houdt jullie wel op de hoogte dit weekend :)

@Boudewijn ik gok dat je in de goede richting zit. Ik ben alleen niet zo bekend met dat type bereidingen. Maar ik zal eens kijken naar maltodextrine :o tnx

[ Voor 13% gewijzigd door s0ulmaster op 08-11-2018 00:50 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Tsja dat is moleculair spul. Goede weegschaal en toegang tot die chemicalieen helpt. Kijk anders als je kunt ook even bij de Hanos,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:05:
[...]

Ik bestel mijn pepers op westland peppers (zie https://shop.westlandpeppers.com/nl/winkel/) , goed verpakt, Nederlands bedrijf, echt een pareltje voor de bookmarks als je graag pepers eet. Ze verkopen nu ook bladeren van planten, zie https://shop.westlandpepp...eetbare-bladeren-bloemen/

Als iets uitverkocht is gewoon even mailen en je hoort wanneer ze weer verse kunnen plukken, het is voor mij echt een voorbeeld hoe goed een webshop kan werken voor een boerenbedrijf, het ziet er allemaal zo fantastisch uit en verzending is altijd top. Echt genieten als ik daarvan weer eens bestel. Leuke aanrader als iemand een kookcadeautje zoekt, dit is zoveel leuker dan iets standaard uit de winkel.

Ik heb trouwens helemaal niet gekeken welke 10 er in dat recept staan, maar ik spam gewoon even mijn favoriete peperwinkel weer eens, toch fantastisch dat we in Nederland zoiets hebben.
Is een hele leuke winkel ja, had hem wel vaker voorbij zien komen. Ik hou wel van een pepertje zo af en toe maar heb bijv. ook al jaren 8 soorten sambal staan, die maar heel langzaam leeg raken. Ik zie het dus niet zitten om 10 soorten chili's erbij te kopen dus ;)

Maar wel een winkel voor een origineel kado voor een liefhebber die volgende maand jarig is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokmaaa
CrazyBorr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:07:
[...]

Zoals @barrymossel al zei, de officiële Anova site. Ik zat wat rond te klikken of ik al iets van black friday kon vinden, en op de verkooppagina (na de 'buy now' knop) popte dat chatvenster op. Er stond iets als "Psssst! Fancy a 40% discount? Reply here and we'll hook you up!" of iets in die geest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
@s0ulmaster ik ken de snow zoals ze die in masterchef australia doen. Dat is een best makkelijke variant maar heb het zelf nooit gemaakt. De pandan kan je dan verwerken door de buttermilk eerst te koken met pandan bladeren erin.

Dit is het gedeelte waar die ' smokey snow' maakt maar daar kan je prima het vlees en steranijs weghalen.

For the smokey snow, combine kaiserflesch, milk and star anise in a saucepan and bring to just below boiling point. Remove from heat and set aside to infuse flavours for 20 minutes. Strain into a shallow tray and set aside in freezer for 30 minutes. Remove milk mix from freezer and using a fork, scrape through the milk mixture. Return to the freezer. Repeat twice again every 15 minutes until you have the texture of a granita.

Maar ik weet niet hoe dit in praktijk wordt, op het plaatje van masterchef ziet het er soortgelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:05:

[...]

Maar lang niet alle pepers uit het recept zijn daar verkrijgbaar. Heb al bij Vreeken zitten zoeken en daar kom ik er toch wel heel wat tegen..... helaas niet altijd leverbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:06:
Maar lang niet alle pepers uit het recept zijn daar verkrijgbaar. Heb al bij Vreeken zitten zoeken en daar kom ik er toch wel heel wat tegen..... helaas niet altijd leverbaar op dit moment.
Ik heb vorig jaar daar wel zaden gekocht, maar dan heb je nog niet zo snel pepers, een aantal namen wel 2 jaar in beslag voor goede pepers, ik had ze in juli gekocht en dat was wel een probleem, je moet ze eerder gaan kweken en niet pas in juli in een pot stoppen.

Heb nog wel een peperkweekboek gekocht, maar daarmee ga ik pas in februari ofzo starten (met potten op zolder en daarna in de tuin). Wel een leuke hobby denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ik heb recent de pizzabijbel gekregen van mijn vriendin, en had wat deeg over van mijn pizza's van vrijdag (Boudewijn in "Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2") . Heb nu voor het restdeeg ook een mooi doel gevonden, vooral omdat ik niet een complete pizzasteen hoef op te warmen (voor even snel een snackje als lunch vind ik dat zonde, mijn steen is 5cm).
Ik heb de pizza belegd met spek en kaas en daarna opgerold en bovenin ingesneden. Even kwartiertje op 200c in de oven en voila. Nog wat kaas eroverheen gestrooid en smikkelen.

best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

vandaag lekker met de beide dochters appelroosjes gemaakt. De mandoline van kitchenaid heeft goed zijn werk gedaan , maar denk dat ik die toch ga upgraden naar een de buyer gewoon omdat het kan. Verder lag de amandelspijs al een week in de koelkast te rijpen en heb ik 15 gevulde koeken gemaakt. Straks vis uit de oven met doppertjes en aardappel :) en als toetje.. tja moet maar gevulde koek zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Die van de buyer is een aanrader op 1 ding na, het plastic opbergbakje van de losse mesjes. Die is flimsy en daar is weinig over de ophanging nagedacht. Verder aanrader, heb hem zelf ook ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
Het eten vandaag was meer dan geslaagd!

Heb niet echt veel foto's denk ik, maar zal wat ik heb wel ff posten later.

De gekonfijte eend was echt gruwelijk lekker in de gyoza's en dit bijbehorende dipsaus had ik ook verrijkt met 1/4e rawit :) erg lekker.

Het hoofdgerecht vonden mijn ouders echt bijzonder lekker en ook met name de lotuswortel chips :p

Het toetje was voor 90% goed gelukt.
Het schuim had ik geprobeerd te stabilizeren met licithine wat niet belachelijk goed werkte. De volgende keer met NO2 (als ik zo'n bus heb) en het sorbetijs was net iets te veel eiwit in waardoor het moeilijk opsteef. Was ver veel luchtiger dan sorbet met alleen water en fruit.

De sneeuw had ik gemaakt als een granita mrt melk en werkte redelijk goed maar smolt wel vrij snel. Volgende keer een niet koude bereiding proberen.

Al met al 3 geslaagde gerecht :D

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

s0ulmaster schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:22:
Het eten vandaag was meer dan geslaagd!

Heb niet echt veel foto's denk ik, maar zal wat ik heb wel ff posten later.

De gekonfijte eend was echt gruwelijk lekker in de gyoza's en dit bijbehorende dipsaus had ik ook verrijkt met 1/4e rawit :) erg lekker.

Het hoofdgerecht vonden mijn ouders echt bijzonder lekker en ook met name de lotuswortel chips :p

Het toetje was voor 90% goed gelukt.
Het schuim had ik geprobeerd te stabilizeren met licithine wat niet belachelijk goed werkte. De volgende keer met NO2 (als ik zo'n bus heb) en het sorbetijs was net iets te veel eiwit in waardoor het moeilijk opsteef. Was ver veel luchtiger dan sorbet met alleen water en fruit.

De sneeuw had ik gemaakt als een granita mrt melk en werkte redelijk goed maar smolt wel vrij snel. Volgende keer een niet koude bereiding proberen.

Al met al 3 geslaagde gerecht :D
Blaadje gelatine toevoegen aan je granite, dan smelt ie ook minder snel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Aight! schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:08:
[...]

Blaadje gelatine toevoegen aan je granite, dan smelt ie ook minder snel ;-)
Ja had ik inderdaad ook kunnen proberen. Ik was sowieso te laat met granita maken, waardoor het nog niet helemaal lekker bevroren was.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ik ga deze week Cees Holtkamps luxe croquetten maken...
Planning:
Vanavond: bouillon trekkken. naast de kruiden en groente gaat er 1 kg sukadelap, 3 mergpijpen en een schenkel in. Nomz.
Woensdag: ragout maken met het vet van de bouillon ipv room erbij en weer op laten stijven
Donderdag: kroketjes draaien
Vrijdag: eten!

Voor de liefhebber plaatje van stap 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JJZBpWjpwdikqiw8hv7CRplK/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 12-11-2018 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Normaliter kook ik alleen in het weekend, of misschien op vrijdag. Komt met name omdat ik na het werk vaak nog ga sporten en we anders redelijk laat eten (jonge kinderen...). Echter heb ik voorgesteld twee doordeweekse dagen niet te gaan sporten en dan te koken. Gisteren begonnen met Jagerboontjes met spek en uien. Erg lekker! Heb wel de boontjes langer gekookt en zou ze een volgende keer voorkoken.

Overigens, voor inspiratie is dit wel een leuke serie: Weekmenu van Francesca kookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

barrymossel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:58:
Gisteren begonnen met Jagerboontjes met spek en uien. Erg lekker! Heb wel de boontjes langer gekookt en zou ze een volgende keer voorkoken.
Ziet er appetijtelijk uit :9 . Iets spannender dan de standaard boontjes-met-spekjes :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:58:
Overigens, voor inspiratie is dit wel een leuke serie: Weekmenu van Francesca kookt.
Oh, leuk :)

Wat ik kies om de gerechten voor de week uit te zoeken is Marley Spoon en Hello Fresh.
De boxen zelf vind ik echt veel te duur, maar de gerechten zijn vaak wel prima (soms wel beetje saai, dus doe soms wel wat aanpassingen) en ook redelijk makkelijk/snel.

Op zondag kies ik de gerechten voor de week uit en doe daarna de weekboodschappen.

Ik zal dat weekmenu van Francesca ook eens bekijken, ziet er interessant uit.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
anandus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:21:
[...]

Oh, leuk :)

Wat ik kies om de gerechten voor de week uit te zoeken is Marley Spoon en Hello Fresh.
De boxen zelf vind ik echt veel te duur, maar de gerechten zijn vaak wel prima (soms wel beetje saai, dus doe soms wel wat aanpassingen) en ook redelijk makkelijk/snel.

Op zondag kies ik de gerechten voor de week uit en doe daarna de weekboodschappen.

Ik zal dat weekmenu van Francesca ook eens bekijken, ziet er interessant uit.
Oh dat is ook een goede. Ik heb inderdaad wel naar die boxen gekeken, maar dat vind ik het geld dan ook weer niet waard. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik zag net deze aanbieding voorbij komen,
Iemand ervaring met deze sous-vide stick van de Lidl?
Gezien het bedrag van €50 euro is deze wel interessant :)

https://www.lidl-shop.nl/...n+niches%2Cme%3Aaffiliate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Nixo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:18:

Hier staat hij voor €79 euro, geen ervaring met de Silvercrest, maar ik zou er een tientje bovenop gooien en voor de Anova gaan. Voor €50 kun je altijd het spits afbijten, over het algemeen zijn de Silvercrest apparaten prima instap modellen maar volgt bij mij altijd snel de overstap naar een geavanceerder systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Overlegne schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:49:
[...]

Hier staat hij voor €79 euro, geen ervaring met de Silvercrest, maar ik zou er een tientje bovenop gooien en voor de Anova gaan. Voor €50 kun je altijd het spits afbijten, over het algemeen zijn de Silvercrest apparaten prima instap modellen maar volgt bij mij altijd snel de overstap naar een geavanceerder systeem.
Ik zie het, het was 49,99. Maar inmiddels niet meer. Dan is Anova wel weer interessanter. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Volgens heb ik deze ooit gebruikt van een buurman. Voelt allemaal wat goedkoper aan dan een Anova, maar werkte gewoon. Geen ervaring met langere termijn. Hij staat nu overigens op 80 euro. Voor dat geld kun je waarschijnlijk ook een Anova kopen tijdens Black Friday, of misschien nu al. Ik geloof namelijk dat ik laatst ook zoiets heb betaald.

---edit---
Te laat, werk ging even voor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
Nog een foto van het hoofdgerecht van afgelopen zondag

hoofd-2

edit: en nu ook het nagerecht

na-1

[ Voor 74% gewijzigd door s0ulmaster op 14-11-2018 10:46 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

NoTimeRemains

I know

m'n ouders hebben deze. prima ding maar basic. thermometer werkt prima en wat we gemaakt hebben was goed.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Even een cry out naar de grootste snertkok van dit forum.... 8)

@Verwijderd : Ik heb nu eens een keer snert gemaakt van gele spliterwten. Normaal gebruik ik groene maar die kon ik nu niet krijgen. Ik heb ze gespoeld en 24 uur geweekt. Daarna 2 uur gekookt maar ze hebben nog niet helemaal de juiste consistentie: Het houdt het midden tussen linzen en snert. Wat doe ik fout? Ik zou het in de blender kunnen doen maar dat vindt ik zonde van de stukken groente die er in zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ik ben geen snertkoning maar ik zou voor langer koken gaan. Je kunt nu weinig anders lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Langer koken, weken hoeft niet met spliterwten

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Hmmm. Ik denk dat ik gewoon "oude" spliterwten heb gekocht.... Langer dan 2 uur kook ik ze eigenlijk nooit. Morgen maar eens in de snelkookpan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gele en groene spliterwten zijn gelijk (alleen andere kleur) meen ik. Maar ik herken wel wat je ervaart, het is vrij eenvoudig op te lossen (mits de erwten niet heel oud zijn) door de pureerstaaf / staafmixer te gebruiken (blender is wel een gedoe, moet je het overgieten en het is heet, staafmixer / pureerstaaf is echt heel fijn voor soepen), ik gooi zelf trouwens pas de wortel, knolselderij en alle andere groenten erbij nadat ik gepureerd heb en dat pureren doe ik na ongeveer 1 uur koken. Jij hebt denk ik een iets andere volgorde aangehouden, dat kan, maar dan moet je inderdaad om het op te lossen langer koken en dat geeft wel als resultaat dat de wortel e.d. ook redelijk papperig gaat worden.

Ik zou je adviseren de andere groenten er later bij te doen (net als eventueel vlees). Dus eerst alleen erwten koken, dan pureren na een uur en daarna de rest erbij.

Weken doe ik trouwens nooit, dat hoef je alleen te doen als je hele erwten hebt weten te scoren (wat vrij lastig is vandaag de dag helaas). En snelkookpan helpt zeker om de tijd in te korten, oudere erwten (jaar oud) nemen zo 3 uur, maar als ze nog ouder zijn kunnen ze ook weleens hard blijven is mijn ervaring. Bijna iedereen die ik ken kookt de erwtensoep trouwens wel 3+ uur hier in Friesland, maar ik vind 1,5 tot 2 uur wel prima zodat het nog goed kan afkoelen en ik de vaatwasser nog kan draaien voordat ik op bed ga.

Ik ga trouwens zelf weer snert maken dit weekeinde, ik had gisteravond het idee om snert te ontdooien, maar dat groene zakje wat ik liet ontdooien was 's avonds opeens groentesoep, was vergeten dat ik die ook in de diepvries had liggen :F

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:38:
gele en groene spliterwten zijn gelijk (alleen andere kleur) meen ik. Maar ik herken wel wat je ervaart, het is vrij eenvoudig op te lossen (mits de erwten niet heel oud zijn) door de pureerstaaf / staafmixer te gebruiken (blender is wel een gedoe, moet je het overgieten en het is heet, staafmixer / pureerstaaf is echt heel fijn voor soepen), ik gooi zelf trouwens pas de wortel, knolselderij en alle andere groenten erbij nadat ik gepureerd heb en dat pureren doe ik na ongeveer 1 uur koken. Jij hebt denk ik een iets andere volgorde aangehouden, dat kan, maar dan moet je inderdaad om het op te lossen langer koken en dat geeft wel als resultaat dat de wortel e.d. ook redelijk papperig gaat worden.

Ik zou je adviseren de andere groenten er later bij te doen (net als eventueel vlees). Dus eerst alleen erwten koken, dan pureren na een uur en daarna de rest erbij.

Weken doe ik trouwens nooit, dat hoef je alleen te doen als je hele erwten hebt weten te scoren (wat vrij lastig is vandaag de dag helaas). En snelkookpan helpt zeker om de tijd in te korten, oudere erwten (jaar oud) nemen zo 3 uur, maar als ze nog ouder zijn kunnen ze ook weleens hard blijven is mijn ervaring. Bijna iedereen die ik ken kookt de erwtensoep trouwens wel 3+ uur hier in Friesland, maar ik vind 1,5 tot 2 uur wel prima zodat het nog goed kan afkoelen en ik de vaatwasser nog kan draaien voordat ik op bed ga.

Ik ga trouwens zelf weer snert maken dit weekeinde, ik had gisteravond het idee om snert te ontdooien, maar dat groene zakje wat ik liet ontdooien was 's avonds opeens groentesoep, was vergeten dat ik die ook in de diepvries had liggen :F
Thanks, ik vermoed dat ik vrij oude spliterwten heb gekregen. Voor de zekerheid heb ik ook hele erwten weten te scoren maar ik ben een beetje huiverig vanwege het vliesje. Volgende keer kook ik de groente later mee en dan ga ik experimenteren met geroosterde groenten, gerookte makreel ipv. worst etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:24:
Voor de zekerheid heb ik ook hele erwten weten te scoren maar ik ben een beetje huiverig vanwege het vliesje.
Hoe heb je die weten te scoren? Heb je wellicht een online adres waar ik ze kan kopen?

En voor het experimenteren, als je wat video's of info zoekt over het WK snertkoken kom je soms ook leuke dingen tegen (al heb je genoeg ideeën als ik het zo lees). Zelf eet ik het liefst een redelijk traditionele versie met sambal erin (sambal doe ik wel pas in de soep als ik het voor mijn neus heb, mijn vrouw loopt anders gillend van tafel weg van die onhebbelijkheid van mij).

Ik ga mijzelf nog een keer opgeven voor dat wk snertkoken, lijkt me een erg leuk evenement. Niet met het idee om te winnen, maar gewoon omdat ik koken een leuke hobby vind.

wie nu denkt? He, wk snerkoken of misschien nog leuker: wk stamppotkoken, hier kan je je aanmelden voor februari 2019: https://www.oudhollandschegerechten.nl/index.php/aanmelden

Meesterlijke kookwedstrijd hier in het noorden. Gewoon dikke gein met een serieuze ondertoon.

Maar dit jaar doe ik nog niet mee, ik ben mijn master opleiding aan het afronden voor mijn werk en had al klaar moeten zijn, als ik nu dagenlang snert ga koken om te oefenen heb ik veel lol, maar geen diploma voor de studie.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2018 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
barrymossel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:25:
[...]

Volgens heb ik deze ooit gebruikt van een buurman. Voelt allemaal wat goedkoper aan dan een Anova, maar werkte gewoon. Geen ervaring met langere termijn. Hij staat nu overigens op 80 euro. Voor dat geld kun je waarschijnlijk ook een Anova kopen tijdens Black Friday, of misschien nu al. Ik geloof namelijk dat ik laatst ook zoiets heb betaald.

---edit---
Te laat, werk ging even voor ;)
Als je blijft lurken op de website van Anova krijg je vanzelf een chat bericht met een kortingscode. Zo ging het bij mij in ieder geval. Ik heb toen €95 euro betaald. Dat was voor de bluetooth+WIFI versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:49:
[...]

Hoe heb je die weten te scoren? Heb je wellicht een online adres waar ik ze kan kopen?
[...]
Ik heb ze bij Hanos vandaan. Gek genoeg hadden ze alles behalve groene spliterwten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:08:
Ik heb ze bij Hanos vandaan. Gek genoeg hadden ze alles behalve groene spliterwten.
Ik ga toevallig naar de Hanos zometeen (om wijn in te slaan), ik ga even op de groente afdeling rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:30:
[...]

Ik ga toevallig naar de Hanos zometeen (om wijn in te slaan), ik ga even op de groente afdeling rondneuzen.
Ha, ik lees het net iets te laat maar ik heb de gedroogde variant, niet de verse. Andere afdeling maar daar ben je waarschijnlijk al achter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
In het kader van mooi aan je eten komen wat foto's van afgelopen donderdag. Ben voor het eerst in jaren meegeweest met de jacht, als drijver dit keer. Over een week of 2 mag ik zelf ook mee als geweer :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vb77JKWlSiu9efhQnPh0j85M/full.jpg

Ondanks dat het een hazenjacht was kwamen er ook wat woerden van de wilde eend voorbij. Dat is mooie schadebestrijding en ook erg fijn in de pan:
(afbeelding van geoogste woerd) https://tweakers.net/ext/f/0aPA9mT2ukVTHcNGWpDQeowS/full.jpg

Met de lunch hadden we al aardig wat dieren gestrekt, waaronder het haas dat hieronder weer opduikt. De hazen hangen op deze manier omdat ze dan goed af kunnen koelen en ze 'gestrekt' opstijven, dat is later weer makkelijk met bereiden. Uiteraard zijn ze op een nette/diervriendelijke/weidelijke manier geoogst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wYgXvNyN9aPMBrf3MIGcVxzw/full.jpg
Na een lange dag deze lepelman (mannelijke haas) mee naar huis gekregen. Wat een pracht van een beest. DIt was een volgroeid stevig exemplaar, dus een cm of 60 van kop tot achterpoot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bRkMILioUpTuZRqAblwVcrRu/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h3Q00VYkkeDP6yxcmavwZXUR/full.jpg

Echt wel een fors beestje.

Vanochtend hem panklaar gemaakt, dat was voor mij ook voor het eerst (ben 45 mins bezig geweest, heb dan ook geen ophanghaak). Foto's zitten onder link want ondanks dat ik dit een heel mooie en diervriendelijke manier van eten vergaren vind zijn ze wellicht voor sommigen wat aanstootgevend:

https://tweakers.net/ext/f/uidBwH7COZOdQa7QGub0vemj/full.jpg
Je ziet hier de haas die bijna helemaal gevild is. De kop heb ik hierna afgehakt en daarna de buikholte en longholte leeggemaakt.

Hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/26RDf7oarYr0AY0zEu7P6ktp/full.jpg
2 mooie achterbouten en het rompje. Bij de romp ga ik de rug nog scheiden en de rest in hazenpeper omzetten, de bouten gaan los. Portsaus en bramen? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 17-11-2018 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Boudewijn mooi - eerlijk vlees en je weet waar het waar weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Flappie....

... mjammie :)

[ Voor 65% gewijzigd door PalingDrone op 18-11-2018 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Flappie? Het is haas he ;).
offtopic:
wmb meer wild dan konijn qua smaak. Ook mooier qua jacht.

[ Voor 55% gewijzigd door Boudewijn op 18-11-2018 03:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sowieso het haasje, heerlijk en een mooi stuk vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:24:
[...]

Ha, ik lees het net iets te laat maar ik heb de gedroogde variant, niet de verse. Andere afdeling maar daar ben je waarschijnlijk al achter
Ja, heb ook kunnen scoren, moest wel even navragen :D

Ga ze denk ik volgend weekeinde maken, heb nog voor 2 dagen soep net gemaakt met een standaard zak uit de supermarkt.
Boudewijn schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:54:
In het kader van mooi aan je eten komen wat foto's van afgelopen donderdag. Ben voor het eerst in jaren meegeweest met de jacht, als drijver dit keer.
Ik geef les in het toezicht houden op de jacht en jachthouders, maar heb nog nooit een jacht met drijvers op konijnen gezien. Hoe doe je dat als drijver? Ben ik wel benieuwd naar, misschien kan ik het in een les verwerken. Ik geef nu wel wat voorbeelden, maar dat is meer andere dieren dan konijnen. Is het gewoon flink schreeuwen en met de armen zwiepen e.d. en dan vooruit lopen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2018 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Het zijn hazen he, die hebben geen holen om in te vluchten maar alleen hun lager. Ik denk dat als je konijnen zou proberen te drijven (of voor de voet jagen) je ze in hun holen drijft. Die moet je freteren, zou ik verwachten.

Je zet een stel posten op met daarop de geweren en drijft het wild uit zijn lager naar die geweren. Bij de drijvers laat je aan de zijkanten ook aan beide kanten een geweer meelopen.

Stilstaande hazen schiet je niet, hazen die zijwaarts uitbreken (en bijvoorbeeld een sloot halen) schiet je ook niet. Afgaande hazen is ook niet heel chique.

Wat voor toezicht geef je als les? Ik heb sinds vorige maand mijn jachtdiploma en met een beetje geluk over een week of 2 mijn akte :).

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 18-11-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Verwijderd @Boudewijn drijven op konijnen kan denk ik ook niet, zelf onze honden hebben nooit een konijn gepakt - wel hazen (zonder schieten, in de wei lopen en na drie maal links rechts snappen wat de haas doet en dan stug doorrennen tot de haas de bek in loopt). Al had deze zomer mijn 14 jarige Duitse Staander bijna een konijn omdat dat konijn niet oplette en naar de hond toerende, maar de hond was te traag (want 14) en te verbaasd.

edit: een Haas slaapt in een leger, niet een lager voor zover ik weet.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 18-11-2018 23:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Kogels zitten in een lager, een haas zit in het een leger tenzij er lager in het weiland nog een leger is dan zit die andere haas lager.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 18-11-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PalingDrone schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:51:
Kogels zitten in een lager, een haas zit in heteen leger tenzij er lager in het weiland nog een leger is dan zit die andere haas lager.
_/-\o_ LOL - edit heerlijk geheugensteundtje

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 19-11-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Uhh ja niet wakker. palingdrome heeft helemaal gelijk.

Konijnen schijn je te kunnen drijven maar dit was gewoon op het haas :). Wmb wel mooier beest dan het konijn gezien de gespierdheid en enorme snelheid die deze jongens weten te halen. Indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:42:
@Verwijderd @Boudewijn drijven op konijnen kan denk ik ook niet, zelf onze honden hebben nooit een konijn gepakt - wel hazen (zonder schieten, in de wei lopen en na drie maal links rechts snappen wat de haas doet en dan stug doorrennen tot de haas de bek in loopt). Al had deze zomer mijn 14 jarige Duitse Staander bijna een konijn omdat dat konijn niet oplette en naar de hond toerende, maar de hond was te traag (want 14) en te verbaasd.
Ik bedoelde inderdaad hazen, zat toevallig iets over konijnen te bekijken (bericht op facebook van een vriendin waar het konijn van was overleden).

Wat betreft jouw hond, dit is een overtreding van Artikel 3.24, lid 5 van de Wet Natuurbescherming (Het is een ieder verboden zich in een veld te bevinden met een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat en dat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt).

Een toezichthouder zal dit sanctioneren op deze manier: artikel staat genoemd in artikel 1a onder ten 3e van de Wed op de Economische Delicten (WED afgekort). Dit feit wordt als overtreding aangemerkt. (art.2 WED) In artikel 6 van de WED staat de strafmaat. Op dit feit in geval van een andere overtreding, met hechtenis van ten hoogste zes maanden, taakstraf of geldboete van de vierde categorie (max. bijna 21.000 euro).
Boudewijn schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:29:
Wat voor toezicht geef je als les? Ik heb sinds vorige maand mijn jachtdiploma en met een beetje geluk over een week of 2 mijn akte :).
Gefelictieerd met je diploma, had een tijdje terug gelezen dat je ermee bezig was, flinke studie.

Ik geef onder andere les aan toezichthouders hoe ze binnen de milieuwetgeving controles uitvoeren, daar valt de jacht ook onder. Naast milieu geef ik veel andere trainingen, maar milieu vind ik erg leuk omdat het vooral uitzoeken van wetten is en dat is altijd leuk opdrachten maken e.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ik zou het ook niet zo chill vinden als ik jachthouder was als iemand op mijn jacht hazen gaat strekken met een hond. Per ongeluk kan een keer, maar als het vaker gebeurt riekt het toch wel naar stroperij.

Andere vraag; ik was van de week bezig met croquetten (zie Boudewijn in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2") en ik heb de ragout gemaakt en die is mooi opgesteven(holy shit ik had iets van 1800 gram vlees, dat worden wel een paar croquetjes) . Nu was ik gisteren niet goed wakker (zie ook mijn leger-lager verhaal :P ) en heb de boel niet naar behoren gekruid, de salpicon is erg flauw. Dit merkte ik net nu de boel netjes een nacht opgesteven is in ovenschalen. Nu wilde ik de boel weer verhitten, kruiden en dan weer uitstorten. Gelatine kun je meermalen verhitten maar ik vraag me af wat een goede temperatuur hiervoor is.Gezien ik een liter of 4 aan salpicon heb ga ik dat ook niet heel strak in een pan doen... mijn idee is om het in een vacuumzak te gooien en dan in de sous vide te knikkeren. Vloeibaar laten worden, ingredienten toevoegen en opnieuw uitstorten.

Weet iemand wat hiervoor een goede temperatuur is? Zat zelf te denken om eens bij 50C te beginnen en te kijken hoe het gaat.
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:24:
[...]

Gefelictieerd met je diploma, had een tijdje terug gelezen dat je ermee bezig was, flinke studie.
Dank dank, ja het is een forse kluif. Had de theorie al in mei gehaald en je schrikt dan wel van hoeveel materiaal je moet leren in een half jaar.
Ik geef onder andere les aan toezichthouders hoe ze binnen de milieuwetgeving controles uitvoeren, daar valt de jacht ook onder. Naast milieu geef ik veel andere trainingen, maar milieu vind ik erg leuk omdat het vooral uitzoeken van wetten is en dat is altijd leuk opdrachten maken e.d.
Je traint de BOAs dus? Leuk, zelf nooit een jachtdiploma overwogen? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Boudewijn op 19-11-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ondanks dat het een hele hoop vlees voor 1 persoon is kon ik het toch niet laten een pakket te bestellen:

https://www.koopeenkoe.nl/wagyu-vlees-pakket/

Nog geen 50 Euro per kilo is natuurlijk geen geld voor Waygu lijkt me! Dat wordt smullen met kerst :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:15:

Weet iemand wat hiervoor een goede temperatuur is? Zat zelf te denken om eens bij 50C te beginnen en te kijken hoe het gaat.
40C was al genoeg in de Anova. Boel ligt nu met een forse buts peper zout en mosterd weer in de ijskast op te stijven.
bvk schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:09:
Ondanks dat het een hele hoop vlees voor 1 persoon is kon ik het toch niet laten een pakket te bestellen:

https://www.koopeenkoe.nl/wagyu-vlees-pakket/

Nog geen 50 Euro per kilo is natuurlijk geen geld voor Waygu lijkt me! Dat wordt smullen met kerst :9
Is dat echt zo veel lekkerder dan gewoon een goed stukje rund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Boudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:10:

Ik heb het één keer eerder mogen proeven, maar dat was wel in Restaurant aan de Poel (**) dus werd er een heel mooi gerecht mee gemaakt. Kan ik zelf natuurlijk niet, maar het vlees ansich was zó mals en smaakvol dat ik het thuis graag ook een keer probeer.

Nou ja, "een keer"...., minstens vijftien keer dus ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Boudewijn schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:10:
Het zou mij niets verbazen als het net zo eerlijk is als die oplichterij die men Black Angus noemt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 43 ... 113 Laatste