Tja, opgegroeid op een proeftuin en zoals we dat vroegen noemden "buten t dorp", het platteland dus. Groenten en fruit eigenlijk altijd uit eigen tuin. Kip, kalkoen, konijn en fazant ook vaak uit eigen slacht, als jonkie ook geleerd hoe dat moest. Let wel, het doel stond vast, maar tot die tijd werd er goed voor gezorgd.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:40:
Ook tweakers met kinderen hier? Ik las net een interessant berichtje op een forum, daar was iemand haar ouders heel dankbaar dat ze vanaf haar 12e elke week 1 keer een dag moest koken. Dat idee bevalt me wel. Met mijn dochter bak ik veel, mijn zoon doet minder (wil eigenlijk alleen fruitborden maken). Ze zijn ook nog geen 12.
Iemand dit ook zo in zijn jeugd gehad of doet iemand dat hier met zijn kinderen? Mijn vrouw en mijn schoonzus kunnen absoluut niet koken, dat wil ik later niet voor mijn kinderen, vandaar dat dit idee mij wel bevalt.
Wat vinden jullie ervan?
Mijn moeder kon goed koken en ik heb toch zeker wel wat van haar geleerd. Van een AGVtje, boterkoek, appeltaart, tomatensoep (haar soep was legendarisch) en nog veel meer. Ik heb als jonkie vaak voor de oven gezeten waar ik met een pollepel de jus over het stuk vlees mocht gieten, aroseren is geloof ik de goede benaming, maar ik noemde het altijd bedruipen.
Terug naar nu, een dochter van 14 die eigenlijk een slechte eter is. Koken wat is dat....