Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8088 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:56:
[...]

Dan is Orobianco misschien ook wel te doen. Geen idee of ze ook aan particulieren leveren.
Ik werk in Drachten, als ik een steen gooi komt hij bijna uit in Opende, thanks :D
Ik rijd er gewoon heen volgende week, deze week werk ik thuis ivm nieuwe lessen die ik moet geven. Maar dat voorbereiden kost me een boel energie, een beloning van een lekker kaasje is wel mooi :9~

Ik ga ze niet bellen, ik ga er gewoon heen en in een goed humeur, eens zien of ik wat kan regelen. Er zit volgens google daar ook een pizzeria, dus het lijkt me sterk als ik niet terugkomt met een bolletje.

Edit: sorry voor de dubbelpost, heb me vandaag 11 uur verdiept in de milieuwetgeving inclusief zaken als de koeien die hier mishandeld worden voor de kaas, tijd om naar bed te gaan. Maar ik wilde nog even reageren op dit leuke bericht over een mozzarella boer hier in de buurt _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:28

Moofnor

King of my castle

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:55:
[...]

Ik werk in Drachten, als ik een steen gooi komt hij bijna uit in Opende, thanks :D
Ik weet niet precies hoever je kan gooien, maar zorg er wel voor dat je naar Opende rijdt, niet Opeinde :*)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:00

Garyu

WW

Lanithro schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:20:
Ik heb het artikel ook gelezen en gezien van de buffel mozzarella Ik vind het altijd jammer dat als er 1 rotte ei in zit de media meteen elk bedrijf slecht is. Er zijn genoeg bedrijven die het wel goed doen en het was in 2014 aan het licht gekomen. Nu zal het waarschijnlijk wel wat beter zijn met de buffel welzijn.
Voor een onderzoek door "vier voeten" vind het ik anders nog redelijk objectief. Het gaat inderdaad om een bepaalde streek, rondom Napels, waar een aantal rotte eieren zitten. De vraag is hoe erg het op de rest van de buffelboerderijen gesteld is - want in principe zou het niet heel anders hoeven zijn dan op een normale boerderij, met als verschil dat buffelvlees minder goed verkoopt dan koeienvlees. Als je mij op biologische buffelmozzarrella kan wijzen, dan graag - of iets met wat van die beter-leven sterren of hoe dat in NL heet, dan wil ik er nog wel eens over nadenken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

heeft iemand een idee hoe lang ik een 2kg cote de boeuf in de sous vide (anova) moet laten?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:21
NoTimeRemains schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:11:
heeft iemand een idee hoe lang ik een 2kg cote de boeuf in de sous vide (anova) moet laten?
Hoe dik is je stuk? Daar hangt het voornamelijk vanaf. Steak van 2,5 cm heeft ongeveer 40 minuten nodig, maar eentje van 5 cm ongeveer 120 minuten. Grofweg 2 keer de dikte = drie keer de tijd.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Mochten mensen nog geen sous-vide apparaat hebben, dan is de Anova nu weer lekker afgeprijsd: https://eu.anovaculinary.com/
Ik twijfel zelfs om een tweede te bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:54:
ik bedenk me net dat ik hier nog wat recepten zou delen, ik heb het genoteerd op een memo briefje, komt goed voor de aanvragers ;)
Mijn OneNote zit nog bomvol van jouw gouden 'Indische' recepten ;)
Binnenkort eens wat van maken.

@Garyu
Die buffelmozzarella productie wist ik niet. Is er manier te checken om te zien of hij 'goed' geproduceerd is?
Ik ben absoluut geen vegetariër, noch veganist, noch heb ik de behoefte dat te worden maar bij de meeste producten die ik koop weet ik wel dat de oorsprong goed is als het bijv. om groenten, fruit, vlees, gevogelte en dergelijke gaat. Droge pasta interesseert me geen biet uiteraard ;).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij de boerderij wat onbekendere producten besteld, ben benieuwd.

Allereerst een kilo schorseneren die hier een paar weken terug ook al genoemd werden. Heb ze volgens mij nog nooit gehad, dus eens zien wat daarmee te maken.

Verder bonbon aardappelen, 5 kilo, zijn paars en moeten erg lekkere friet geven.

En verder heerlijke producten van de molen uit de buurt, die werkt weer en eindelijk weer pannenkoekenmeel e.d. van de molen en niet uit de supermarkt. Oh, en ik heb wat verse knoflookstronken besteld, ben benieuwd, ik heb tot nu toe alleen met gedroogde knoflook gewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vraagje over die garnalencurry: de saus lijkt me fantastisch, maar mijn wederhelft mot geen garnalen. Iemand tips waar dit nog meer goed mee samengaat? Kip misschien?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bra-Jo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:54:
[...]

Vraagje over die garnalencurry: de saus lijkt me fantastisch, maar mijn wederhelft mot geen garnalen. Iemand tips waar dit nog meer goed mee samengaat? Kip misschien?
In principe kun je garnaal altijd wel door kip vervangen. Zeker bij een curry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:03:

Allereerst een kilo schorseneren die hier een paar weken terug ook al genoemd werden. Heb ze volgens mij nog nooit gehad, dus eens zien wat daarmee te maken.

Verder bonbon aardappelen, 5 kilo, zijn paars en moeten erg lekkere friet geven.

En verder heerlijke producten van de molen uit de buurt, die werkt weer en eindelijk weer pannenkoekenmeel e.d. van de molen en niet uit de supermarkt. Oh, en ik heb wat verse knoflookstronken besteld, ben benieuwd, ik heb tot nu toe alleen met gedroogde knoflook gewerkt.
Volgens mij verkleuren schorseneren na het schillen binnen een minuut dus zorg voor een oplossing van te voren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 07:45
Malt007 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:17:
[...]

Volgens mij verkleuren schorseneren na het schillen binnen een minuut dus zorg voor een oplossing van te voren :)
Als ik ze schil dan zorg ik dat ik een lange ovenschaal met koude melk heb staan. Blijven ze uitstekend van kleur. Ik kook ze trouwens ook altijd in melk en boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:03:

Tip: schil de schorseneren onder water in de wasbak met een dunschiller. Anders wordt het een kleefzooi. Dan even blancheren voor wat gaarheid en even nabakken. De armen asperge, mijn favoriet!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de ultieme kookzonde begaan, ik heb modernist cuisine gisteren gekocht. Niet de thuis-editie :X.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
franssie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:44:
[...]

Tip: schil de schorseneren onder water in de wasbak met een dunschiller. Anders wordt het een kleefzooi. Dan even blancheren voor wat gaarheid en even nabakken. De armen asperge, mijn favoriet!
En handschoenen aan!

Iets geheel anders: Zijn er mensen die ervaring hebben met all-in-one keukenmachines zoals de Thermomix, Magimix Cook expert of de Kitchenaid Cook processor? Hebben ze sterke punten, toegevoegde waarde etc? Ik overweeg er voornamelijk eentje omdat we een bijzonder drukke fase in ons leven hebben, wel van lekker eten houden, niet van fastfood maar helaas 5 a 6 dagen per week weinig tijd om te koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:35:
maar helaas 5 a 6 dagen per week weinig tijd om te koken.
Ik zit ook in zo'n fase in het leven en heb gekozen voor een snelkookpan en ik ben 1 dag in de week aan het koken en de andere dagen warm ik het op uit de diepvries (na ontdooien). Dan bespaar je wel flink op de kosten van zo'n (wel mooi) apparaat.

Ik hoef in de avond alleen rijst (in de rijstkoker) of aardappels / pasta etc. erbij te doen. Meestal maak ik die een dag van te voren of als ik 20 minuten kan wachten als ik thuiskom even snel als ik binnenkom van het werk. Ik loop er dan wel tegenaan dat mijn kinderen als we ze om 18.00 ophalen niet tot 18.30 willen wachten met eten.

Ik heb aan kosten maken wel iets gehad bedenk ik me nu, ik heb er een diepvries bijgenomen. Als uit de diepvries eten geen punt voor je is is dat een goede uitkomst, verder zou ik wel even een snelkookpan afzetten tegen een foodprocessor, als je veel stoofgerechten in deze tijd van het jaar eet is een snelkookpan een stuk goedkoper en werkt ook erg fijn. Maar voor een goulash of iets dergelijks zit je dan nog wel aan een uur kooktijd.

Maar je schreef lekker eten, mijn zwager vind eten uit de diepvries al niet lekker, dus tja, ik heb er zelf na een lange dag niet zoveel moeite mee. Het is wel minder dan vers, maar ik heb tussen thuiskomen en eten max 30 minuten omdat ik toch de kinderen om 19.30 richting de douche wil sturen, dus veel keuze is er niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:23:
[...]

Ik zit ook in zo'n fase in het leven en heb gekozen voor een snelkookpan en ik ben 1 dag in de week aan het koken en de andere dagen warm ik het op uit de diepvries (na ontdooien). Dan bespaar je wel flink op de kosten van zo'n (wel mooi) apparaat.

Ik hoef in de avond alleen rijst (in de rijstkoker) of aardappels / pasta etc. erbij te doen. Meestal maak ik die een dag van te voren of als ik 20 minuten kan wachten als ik thuiskom even snel als ik binnenkom van het werk. Ik loop er dan wel tegenaan dat mijn kinderen als we ze om 18.00 ophalen niet tot 18.30 willen wachten met eten.

Ik heb aan kosten maken wel iets gehad bedenk ik me nu, ik heb er een diepvries bijgenomen. Als uit de diepvries eten geen punt voor je is is dat een goede uitkomst, verder zou ik wel even een snelkookpan afzetten tegen een foodprocessor, als je veel stoofgerechten in deze tijd van het jaar eet is een snelkookpan een stuk goedkoper en werkt ook erg fijn. Maar voor een goulash of iets dergelijks zit je dan nog wel aan een uur kooktijd.

Maar je schreef lekker eten, mijn zwager vind eten uit de diepvries al niet lekker, dus tja, ik heb er zelf na een lange dag niet zoveel moeite mee. Het is wel minder dan vers, maar ik heb tussen thuiskomen en eten max 30 minuten omdat ik toch de kinderen om 19.30 richting de douche wil sturen, dus veel keuze is er niet.
Thanks. Snelkookpan heb ik al sinds mensenheugenis. Heb inmiddels de knoop doorgehakt en een Kitchenaid Artisan Multicooker besteld. Heeft aardige reviews en is nu een 'koopje' via iBood 8) . Als ie niet bevalt gaat ie op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat is nog eens een aanbieding, het is dat ik net al mijn vrouw wakker gemaakt had om een ander ding van onze verlanglijst te kopen (was 400 euro in de aanbieding), maar na wat wikken en wegen wil mijn vrouw eerst nieuwe vloeren op zolder en nieuwe bureau's en dat was nog iets wat ze ook graag wil, dus ik maak haa r maar niet opnieuw wakker voor dit, maar damn, voor die prijs...

Ik hoop wel dat hij niet bevalt, anders is het zuur dat ik (en anderen) hem niet met 50% gekocht hebben als je hier straks gaat vertellen hoe goed dat ding is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 23:45 ]

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:44:
Wow, dat is nog eens een aanbieding, het is dat ik net al mijn vrouw wakker gemaakt had om een ander ding van onze verlanglijst te kopen (was 400 euro in de aanbieding), maar na wat wikken en wegen wil mijn vrouw eerst nieuwe vloeren op zolder en nieuwe bureau's en dat was nog iets wat ze ook graag wil, dus ik maak haa r maar niet opnieuw wakker voor dit, maar damn, voor die prijs...

Ik hoop wel dat hij niet bevalt, anders is het zuur dat ik (en anderen) hem niet met 50% gekocht hebben als je hier straks gaat vertellen hoe goed dat ding is.
Strik er om, gedichtje erbij, schoentje zetten, liedje zingen ... >:)

• Boudewijn
  • Niet online
Ik ben er eerlijk gezegd best wel sceptisch om, waar ik wel blind sous vide durf in te zetten.
Voor mijn gevoel zou ik toch bang zijn om temperatuursverschillen, deels veroorzaakt door bijvoorbeeld lucht, of door doorroeren in roerende apparaten.

Wat is jullie ervaring hiermee?

offtopic:
Goed, ik heb de Modernist Cuisine doos voor me staan van bol. Zit alleen boek6, de keukenringband erin. Ze proberen vrijdag een nieuwe te droppen. Duimen maar.

• bszz
Boudewijn schreef op donderdag 23 november 2017 @ 01:10:
Ik ben er eerlijk gezegd best wel sceptisch om, waar ik wel blind sous vide durf in te zetten.
Voor mijn gevoel zou ik toch bang zijn om temperatuursverschillen, deels veroorzaakt door bijvoorbeeld lucht, of door doorroeren in roerende apparaten.

Wat is jullie ervaring hiermee?

offtopic:
Goed, ik heb de Modernist Cuisine doos voor me staan van bol. Zit alleen boek6, de keukenringband erin. Ze proberen vrijdag een nieuwe te droppen. Duimen maar.
Dit is geen sous-vide en daar moet je het ook niet mee vergelijken. Het gaat mij er om wat efficiënter de dagelijkse maaltijd te kunnen bereiden aangezien ik op dit moment 6 tot 7 dagen per week werk en mijn vriendin ook een overvolle agenda heeft + 2 kinderen die 's avonds ook een hapje willen eten ;) . Sous vide staat bij mij op dit moment stof te verzamelen. Overigens denk ik dat je met roeren juist een mooie homogene verwarming krijgt. En er zit een deksel op die de pan afsluit dus die invloed van lucht zal ook wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:30
[...]

En handschoenen aan!

Iets geheel anders: Zijn er mensen die ervaring hebben met all-in-one keukenmachines zoals de Thermomix, Magimix Cook expert of de Kitchenaid Cook processor? Hebben ze sterke punten, toegevoegde waarde etc? Ik overweeg er voornamelijk eentje omdat we een bijzonder drukke fase in ons leven hebben, wel van lekker eten houden, niet van fastfood maar helaas 5 a 6 dagen per week weinig tijd om te koken.
Thermomix is een mooi apparaat. Maar ik betwijfel wel of je er echt veel tijd (en energie) mee wint.

Ik woon in Frankrijk en daar hebben heel veel mensen een Thermomix. Kun je echt heel gemakkelijk mee bereiden en koken. Wat me daar voornamelijk bij opvalt is dat de mensen die graag koken, er veel gebruik van maken. De mensen die al niet heel uitgebreid koken, er ook veel minder gebruik van maken.

Je moet tenslotte specifieke (Thermomix) recepten opzoeken en je hebt daarna ook de schoonmaak van het apparaat.

Ik denk dat het ook afhangt van welke type gerechten je graag eet. Sommige gerechten (soepen etc) zijn uiteraard veel meer geschikt dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

[...]

En handschoenen aan!

Idem. Maar ik ben overstag gegaan en heb de instantpot gekocht! Buy of the year, serieus! En "maar" 120 euro..

http://instantpot.com/
http://thegreencreator.nl...s-het-echt-de-hype-waard/
https://uitdekeukenvanard...lgoed-de-instant-pot.html
https://nl.pinterest.com/...stant-potpressure-cooker/

Gebruik hem denk ik zo'n 4 keer per week. Zelfs als ik wel wat meer tijd heb om te koken.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 23-11-2017 12:10 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

offtopic:
Dus iemand heeft een gratis versie ontvangen, dat ze dat niet controleren voor een boek van die prijs.

• barrymossel
m0nk schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:08:
[...]

Idem. Maar ik ben overstag gegaan en heb de instantpot gekocht! Buy of the year, serieus! En "maar" 120 euro..

http://instantpot.com/
http://thegreencreator.nl...s-het-echt-de-hype-waard/
https://uitdekeukenvanard...lgoed-de-instant-pot.html
https://nl.pinterest.com/...stant-potpressure-cooker/

Gebruik hem denk ik zo'n 4 keer per week. Zelfs als ik wel wat meer tijd heb om te koken.. :+
Interessant. Vraag me alleen af:
  • Wat ga ik (we) er mee koken?
  • Hoe maak je het schoon (vaatwasser)?
Ik heb nu namelijk niet direct het idee voor veel gerechten (die wij eten) die ik hier in zou bereiden. En zo'n groot ding iedere keer afwassen (4 keer in de week), daar voel ik ook weinig voor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

Het enige wat ik afwas is de uitneembare pot en het deksel maak ik droog en spoel alleen de seal af.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41ObtOhmLmL.jpg

Wat je ermee kookt, veel.. Je kunt ook vrijwel elk slowcook recept erin bereiden in een veel kortere tijd.
Een van mijn favorieten:

https://ashleywillems.nl/...-slowcooker-super-lekker/

En dan gebruik ik geen pindakaas maar deze:

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-tGeO4a0MbTY/TxgYhiXX7GI/AAAAAAAAAIU/5b6W-RCpsVk/s1600/Afbeelding+okt+2011+291.jpg

En maak de saus dan iets dunner. Wel houd ik ongeveer het pinda kip recept aan zoals beschreven. Dan blancheer ik vaak wat groenten zoals witte kool, boontjes etc en dan giet ik de pindakip eroverheen. Soort van eigen versie gado gado met kip. Eet er vaak dan 2 dagen van..

Zijn iig echt heel veel recepten voor te vinden iig. Deze is ook echt goed:

https://www.epicurious.co...hicken-noodle-soup-pho-ga

Makkelijke eraan is dat je er alles in gooit, pressure aan zet en vervolgens echt een smaakvol gerecht hebt.. :) Experimenteren!

Pasta gerechten bijv: https://uitdekeukenvanard...sta-caprese.html?spref=pi

Ook echt ideaal voor door de weeks. En de kids zijn er dol op!

[ Voor 6% gewijzigd door m0nk op 23-11-2017 14:00 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• barrymossel
m0nk schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:57:
Het enige wat ik afwas is de uitneembare pot en het deksel maak ik droog en spoel alleen de seal af.

[afbeelding]

Wat je ermee kookt, veel.. Je kunt ook vrijwel elk slowcook recept erin bereiden in een veel kortere tijd.
Een van mijn favorieten:

https://ashleywillems.nl/...-slowcooker-super-lekker/

En dan gebruik ik geen pindakaas maar deze:

[afbeelding]

En maak de saus dan iets dunner. Wel houd ik ongeveer het pinda kip recept aan zoals beschreven. Dan blancheer ik vaak wat groenten zoals witte kool, boontjes etc en dan giet ik de pindakip eroverheen. Soort van eigen versie gado gado met kip. Eet er vaak dan 2 dagen van..

Zijn iig echt heel veel recepten voor te vinden iig. Deze is ook echt goed:

https://www.epicurious.co...hicken-noodle-soup-pho-ga

Makkelijke eraan is dat je er alles in gooit, pressure aan zet en vervolgens echt een smaakvol gerecht hebt.. :) Experimenteren!

Pasta gerechten bijv: https://uitdekeukenvanard...sta-caprese.html?spref=pi

Ook echt ideaal voor door de weeks. En de kids zijn er dol op!
Ik denk dat wij dat soort gerechten niet genoeg eten om de aankoop te verantwoorden. En dan eigenlijk niet eens het geld, meer de ruimte. Wij kunnen dat ding echt niet meer kwijt. Ik ga hem wel in het achterhoofd houden <+:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

voor de liefhebbers de Anova sous vide stick is in de aanbieding wifi en bt voor 129 eur
https://eu.anovaculinary....k2VOKyuzOcWAaArRyEALw_wcB wees er snel bij want het is een black friday sale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
mutsje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:27:
voor de liefhebbers de Anova sous vide stick is in de aanbieding wifi en bt voor 129 eur
https://eu.anovaculinary....k2VOKyuzOcWAaArRyEALw_wcB wees er snel bij want het is een black friday sale.
barrymossel in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Heb ik het nog zo door lopen browsen om te zien of iemand het niet al gepost had pfff excuus :+

• bszz
FreeShooter schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:05:
[...]

Thermomix is een mooi apparaat. Maar ik betwijfel wel of je er echt veel tijd (en energie) mee wint.

Ik woon in Frankrijk en daar hebben heel veel mensen een Thermomix. Kun je echt heel gemakkelijk mee bereiden en koken. Wat me daar voornamelijk bij opvalt is dat de mensen die graag koken, er veel gebruik van maken. De mensen die al niet heel uitgebreid koken, er ook veel minder gebruik van maken.

Je moet tenslotte specifieke (Thermomix) recepten opzoeken en je hebt daarna ook de schoonmaak van het apparaat.

Ik denk dat het ook afhangt van welke type gerechten je graag eet. Sommige gerechten (soepen etc) zijn uiteraard veel meer geschikt dan anderen.
Yep, ik hou heel erg van koken maar tegenwoordig is mijn tijd daarvoor helaas schaars. Een andere machine waar ik al een tijdje naar kijk is de Kenwood cooking chef. toegevoegde waarde tov de Kitchenaid is in mijn ogen voor dat je er allerlei hulpstukken op kan zetten: Vleesmolen, Blender, Pastamachine, zaken die ik al heb of geen behoefte aan heb (vleesmolen). Wat ik met de magimix hoop te bereiken is dat deze het kookproces voor een deel overneemt, in mijn pannetje roert op de juiste temperatuur zodat ik ondertussen brood kan bakken, afwasmachine uitruimen, tafel dekken etc. Als het niet doet wat ik hoop zet ik 'm op marktplaats.

• franssie

franssie

Save the albatross

bszz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:14:
[...]

<>Als het niet doet wat ik hoop zet ik 'm op marktplaats.
Kan je dan niet beter te beginnen met zoeken naar een gebruikte? Net zoals broodbak machines zijn het vrij specifieke apparaten die niet altijd bevallen dus er zou wel aanbod moeten zijn?

(edit op marktplaats staat een Magimix Cook expert voor VP 800 en 500+ bod - scheelt toch al behoorlijk en weet je gelijk wat je afschrijft als je het niets vind :o )

(edit2 als ik er een zou kopen (en ik had nog geen maximix) ging ik wel voor de magimix, even een frisse salade voor 10 man in 3 minuten snijden, top dingen. Maar ik heb er dus al eentje die niet kan verwarmen)

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 23-11-2017 18:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bszz
franssie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:30:
[...]

Kan je dan niet beter te beginnen met zoeken naar een gebruikte? Net zoals broodbak machines zijn het vrij specifieke apparaten die niet altijd bevallen dus er zou wel aanbod moeten zijn?

(edit op marktplaats staat een Magimix Cook expert voor VP 800 en 500+ bod - scheelt toch al behoorlijk en weet je gelijk wat je afschrijft als je het niets vind :o )

(edit2 als ik er een zou kopen (en ik had nog geen maximix) ging ik wel voor de magimix, even een frisse salade voor 10 man in 3 minuten snijden, top dingen. Maar ik heb er dus al eentje die niet kan verwarmen)
Haha, die van mij was €499,= nieuw terwijl hij online minimaal €900 is :+ Dat maakte de beslissing wel wat makkelijker.

• franssie

franssie

Save the albatross

bszz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:10:
[...]

Haha, die van mij was €499,= nieuw terwijl hij online minimaal €900 is :+ Dat maakte de beslissing wel wat makkelijker.
oh je hebt er dus al een gekocht? Dan ben ik wel benieuwd hoe het bevalt. (edit en welk model je hebt, de magimix? Voor dat geld val je je er geen buil aan)

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 23-11-2017 19:15 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zat vandaag die super blackfriday aanbiedingen op kookpunt te bekijken. Nou op een la creuset pan t.o.v andere winkel wel 5 euro verschil :+ overige dingen eens nagezocht en ze hebben dat met bijna alles. Dus die site kun je beter overslaan.

• Boudewijn
  • Niet online
bszz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:29:
[...]

Dit is geen sous-vide en daar moet je het ook niet mee vergelijken. Het gaat mij er om wat efficiënter de dagelijkse maaltijd te kunnen bereiden aangezien ik op dit moment 6 tot 7 dagen per week werk en mijn vriendin ook een overvolle agenda heeft + 2 kinderen die 's avonds ook een hapje willen eten ;) . Sous vide staat bij mij op dit moment stof te verzamelen. Overigens denk ik dat je met roeren juist een mooie homogene verwarming krijgt. En er zit een deksel op die de pan afsluit dus die invloed van lucht zal ook wel meevallen.
Ja klopt alleen ben ik altijd bang dat je met roeren je textuur vernaggelt. Daarom vind ik sous vide fijner.
Soep en dergelijke werkt prima met een slowcooker, maar ik zou heel weinig indisch weten. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een rendang kapotgeroerd wordt.

Of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
franssie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:14:
[...]

oh je hebt er dus al een gekocht? Dan ben ik wel benieuwd hoe het bevalt. (edit en welk model je hebt, de magimix? Voor dat geld val je je er geen buil aan)
Deze is onderweg
Boudewijn schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:06:
[...]

Ja klopt alleen ben ik altijd bang dat je met roeren je textuur vernaggelt. Daarom vind ik sous vide fijner.
Soep en dergelijke werkt prima met een slowcooker, maar ik zou heel weinig indisch weten. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een rendang kapotgeroerd wordt.

Of niet?
Er zit een speciaal roeraccesoire bij die wel roert maar juist structuur intact zou moeten houden. Ik ken dit van de Kenwood Cookingchef Major en dat werkt daar echt prima. Rendang komt er erg mooi uit.Maar goed, ik zal mijn ervaringen (beknopt) delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nog ff een duim omhoog voor de garnalencurry. d:)b Ik heb 'm vanavond gemaakt, geserveerd op een bedje van zilvervliesrijst, erg goed bevallen!
Ik heb hier en daar wel wat aangepast: driekwart theelepel chilipoeder ipv 2 theelepels (omdat de kinderen anders denken dat hun tong loskomt), zo'n 250 gram erwten toegevoegd, stukjes kip ipv garnalen, en omdat de Jumbo hier geen fenegriekzaad had, een steranijs en een theelepel maple syrup. Volgende keer zorg ik voor het echte spul, en dan maak ik er nog wat bijgerechten bij.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Wellicht dat iemand mij hier op weg kan helpen met deze simpele vraag:

Waar koop ik lekkere kipfilet en kippenpoten?

Ik denk dat ik ongeveer sinds het begin van het plofkip debacle geen lekkere kip meer heb gevonden. De plaatselijke AH had daarvoor redelijke filets maar sindsdien zijn die echt totaal niet meer te vreten. Taai, smakeloos, gewoon smerig. Bij de plaatselijke poelier niet veel beter voor zowel de filets als de poten. De slager had redelijke losse poten (aanzienlijk beter dan de poelier 20m verderop) maar deze is overgestapt op voorverpakte bio-poten en ook die zijn droog, smakeloos en eigenlijk gewoon niet te vreten. De plaatselijke boerderijwinkel die het van een boerderij een paar km verderop haalt eveneens niet ok. Gisteren van een andere slager ook de filets na het klaarmaken zo de container in gegooid en iets anders uit de vriezer getrokken want: Niet te vreten.

Ik weet dat er nog wel degelijk goede kip bestaat, in Denemarken (iig omgeving Kopenhagen) kon je bij de plaatselijke supermarkten fantastische poten en filets krijgen. Kwaliteit die ik in NL al jaren niet meer heb gezien. Het verschil met wat hier in de schappen ligt is echt gigantisch. Even 800km op en neer rijden voor een kip gaat hem helaas niet worden dus waar vind ik zoiets nog in NL?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb vandaag op de markt nog goede maispoten gehaald (en ze zijn schoon opgegaan),

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
Ik heb zelf de 'poor mans editie' - als je 'm binnen hebt (gisteren?) dan ben ik wel benieuwd naar je mening over de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Boudewijn schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:06:

Of niet?
Als ik rendang maak zijn er ook nog maar weinig brokken te herkennen hoor. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bra-Jo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:41:
een steranijs en een theelepel maple syrup.
Heb je misschien dikke maple syrup gevonden bij de jumbo? Ik kan alleen van die heel vloeibare vinden, maar er zijn er een paar. Het personeel kon me ook niet echt helpen en ik kan lastig al die flesjes openmaken en testen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:40:
[...]

Heb je misschien dikke maple syrup gevonden bij de jumbo? Ik kan alleen van die heel vloeibare vinden, maar er zijn er een paar. Het personeel kon me ook niet echt helpen en ik kan lastig al die flesjes openmaken en testen in de winkel.
Als die flesjes doorzichtig zijn kan je ze kantelen, zou toch wel iets over de viscositeit moeten zeggen hoe snel de vloeistof zich weer recht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:55:
[...]

Als die flesjes doorzichtig zijn kan je ze kantelen, zou toch wel iets over de viscositeit moeten zeggen hoe snel de vloeistof zich weer recht?
Ze lijken dan allemaal dun, echter zie ik op youtube in amerika altijd dikkere vloeistof. Toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:47:
[...]

Ze lijken dan allemaal dun, echter zie ik op youtube in amerika altijd dikkere vloeistof. Toch raar.
Ik ben bang dat ze het goede spul dan voor zichzelf houden. Het is tamelijk duur spul en betalen voor voedsel vinden we in NL sowieso al lastig.

https://www.thestar.com/n...ec-maple-syrup-heist.html

Het heet hier overigens ahorn siroop/stroop, misschien dat je met die term iets beters bij een biowinkel oid kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:40:
[...]

Nee ik heb (onbewust) dunne gekocht, ik weet eigenlijk niet of ze ook dikke hebben. Die ben ik hier sowieso nog nooit tegengekomen. Lidl heeft af en toe maple syrup in het assortiment, maar da's ook dunne.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:22:
[...]

Ik ben bang dat ze het goede spul dan voor zichzelf houden. Het is tamelijk duur spul en betalen voor voedsel vinden we in NL sowieso al lastig.
Volgens mij valt het mee als ik het goed uitreken, dan kom ik op 6,60 dollar per kilo (vermoedelijk liter) uit. Maar mijn rekenkunsten zijn niet mijn sterkste kant :P

Maar ik ga eens naar de biowinkel hier, al is die wel heel erg prijzig, een winkelmandje vol kost daar gemiddeld 75 euro en dat is een klein mandje :X

Maar het zou inderdaad heel goed kunnen dat het goede spul hier niet heen komt. Nou ach, ik heb het ook niet nodig, maar het schoot me te binnen toen ik het las. Ik had het laatst een keer nodig en heb toen maar een ander gerecht gemaakt omdat ik het allemaal zo dun vond. En op de Hollandse pannenkoeken doen we Hollandse dikke stroop, dus tja, ik dacht: ik vraag het even, kan handig zijn voor in de toekomst.

Al ga ik wel weer pannenkoeken bakken van de week, de molen hier in de buurt is eindelijk na jaren weer gerestaureerd en ik heb weer van alles kunnen inslaan (van cakemeel , kruidkoekmix tot aan pannenkoekenmeel). Vind dat spul uit de molen toch een stuk lekkerder dan zelf een mix samenstellen of iets uit een pak kopen. Misschien beeld ik mij dat in, maar de zakken met touwtjes eromheen staan sowieso leuk op de voorraadplank.

Maar morgen eerst schorseneren bereiden en ik ga een hartige taart maken van snijbiet (ben bij jochum de boer geweest om groenten in te slaan, bekend van boer zoekt vrouw, al werd hij daar neergezet als een vreemde nerd die wat stotterde en niet goed wijs is en in werkelijkheid is hij echt compleet anders en ik heb hem weleens betrapt toen hij redelijk vergaand aan het flikflooien was in de supermarkt met een meid die niet in dat programma zat :D ), maar nu ga ik ver offtopic.

Kook ze allemaal van de week!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
franssie schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:22:
[...]

https://www.thestar.com/n...ec-maple-syrup-heist.html

Het heet hier overigens ahorn siroop/stroop, misschien dat je met die term iets beters bij een biowinkel oid kan vinden?
Ik heb altijd Maple Syrup rechtstreeks uit Canada en het is altijd dun. Als het geoogst wordt is het nog veel dunner en moet het ingekookt worden. Wellicht kun je het verder inkoken maar dat heb ik nooit geprobeerd. In combinatie met pannenkoeken wordt in USA/Canada meestal dikkere luchtige pannenkoeken gebakken die de Maple Syrup fantastisch absorberen. Eigenlijk veel lekkerder dan zo'n laagje stroop op je pannenkoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
De viscositeit van je maple syrup wordt ook bepaald door hoe warm of koud je hem bewaart natuurlijk. Sinds ik eens last heb gehad van schimmel in mijn maple syrup fles bewaar ik deze nu in de koelkast (zoals op de verpakking ook gevraagd wordt), waardoor hij ook een stukje dikker uit de fles loopt.

Ik koop mijn maple syrup op Amazon (.de/.de/.co.uk), komt voor mij een stuk goedkoper uit dan in de (Belgische) supermarkt, terwijl de kwaliteit minstens even goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:01:
In combinatie met pannenkoeken wordt in USA/Canada meestal dikkere luchtige pannenkoeken gebakken die de Maple Syrup fantastisch absorberen. Eigenlijk veel lekkerder dan zo'n laagje stroop op je pannenkoek.
Dat klinkt wel erg erg lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:36:
[...]

Dat klinkt wel erg erg lekker :D
Buttermilk pancakes, vind je genoeg recepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Fluffy pancakes! Super lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gisteren goulash gemaakt. Wat is dat simpel, maar toch erg lekker. Ik ga de komende tijd toch wat vaker op de zondag stoofpotten maken. Over twee weken sowieso de Vlaamse Stoverij op het programma; de varkenswangen zijn al besteld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
leecher schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:49:
Waar koop ik lekkere kipfilet en kippenpoten?
Als je in de buurt van Rotterdam woont, zou je eens kunnen kijken of je op zaterdagochtend naar de markt op de Binnenrotte kan gaan (parkeren onder de vreethal, daar is dat ding ook als enige geschikt voor). Er staat daar een bejaard stelletje (eerste rij voor de markthal, naast de groentenmeiden) die uitstekende kip en wilde eend verkoopt. Ze hebben daar ook lekkere grillworst en gebraden kippetjes die ik op bestelling van vrienden moet kopen, dus dat doen ze wel goed _/-\o_ . Is dat niet haalbaar, dan zou je het eens bij een online slager kunnen halen. Zelf heb ik wel goede ervaring met Spoelder in Laren. Zijn varken, lam en rundvlees heeft mij nog niet teleurgesteld en nog redelijk geprijst ook. Maar goed, zijn kip zou ik niet weten, omdat ik dat altijd van de markt haal.

Trouwens ik koop al jaren geen borstfilet meer (alleen als het echt supermager moet zijn) en werk ik vooral met kippendijfilet. Veel meer smaak.

Vlees uit de supermarkt is uberhaupt niet te haggelen. Ik snap ook niet dat mensen hier vlees kopen. Kun je net zo goed water, boter, eiwitpoeder en een vleesbouillon blokje mengen en dan binden met zetmeel. Dan zit je niet ver weg van de troep wat ze bij de AH als vlees in de schappen leggen. Maar goed wel lekker goedkoop |:( .

[ Voor 7% gewijzigd door righthand op 27-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

righthand schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:59:
[...]
Als je in de buurt van Rotterdam woont, zou je eens kunnen kijken of je op zaterdagochtend naar de markt op de Binnenrotte kan gaan (parkeren onder de vreethal, daar is dat ding ook als enige geschikt voor).
Alternatief in Rotterdam is de markt op het Afrikaanderplein, daar haal ik het (ook op zaterdag).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:43
[...]
Kun je net zo goed water, boter, eiwitpoeder en een vleesbouillon blokje mengen en dan binden met zetmeel. Dan zit je niet ver weg van de troep wat ze bij de AH als vlees in de schappen leggen. Maar goed wel lekker goedkoop
Ben het wel eens dat het minder lekker is dan een goede vette kip van de slager, maar toch even een misverstand uit de weg helpen! Veel mensen denken nog steeds dat vlees uit de supermarkt "opgespoten" wordt maar dat is dus niet zo, mag ook niet. Gewoon de combinatie (te) snel gegroeid vlees met te weinig beweging, vaak een vries/dooi cycle en een paar dagen chambreren @8 ºC zorgt voor die waterige eiwitpap in je pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Zelf heb ik wel goede ervaring met Spoelder in Laren. Zijn varken, lam en rundvlees heeft mij nog niet teleurgesteld en nog redelijk geprijst ook. Maar goed, zijn kip zou ik niet weten, omdat ik dat altijd van de markt haal.

eg van de troep wat ze bij de AH als vlees in de schappen leggen. Maar goed wel lekker goedkoop |:( .
Rotterdam is voor mij helaas veel te ver. Rund kan ik hier verderop bij de boer halen en dat is zeer mooi vlees. Ik zie dat ze bij Spoelder de zogenaamde Gildehoen kip hebben waarvan ik begrepen heb dat dit ook gewoon bij de Jumbo in de schappen ligt. Ik verwacht dat dat net als bij een aantal andere slagers ook niet lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
Ze verkopen ook Franse scharrelkip, wel wat duurder, maar toch.

Anders zou je nog bij Beefensteak kunnen proberen? Daar verkopen ze franse scharrelkip. Maar dan ga je wel naar de wat duurdere kipsoorten toe (30euro/kg).

Trouwens je constatering van de Gildehoen heeft mij wel even laten zoeken naar de benaming. Schijnt een label te zijn voor een bepaald ras kip met minimale eisen aan de productie van de kippen. Het komt niet allemaal van één boer, maar elke boer kan voor dit ras en behandeling gebruik maken en de label voeren. Het is aan de slager/poulier om de lekkerste kippen te gaan sourcen. Ik denk dat Jumbo de onderhandeling op prijs/kwaliteit voert en een middelgrote internetslager juist de onderhandeling op kwaliteit/prijs en dus andersom voert. Lijkt mij dat er wel wat variatie in kwaliteit/prijs zou moeten zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door righthand op 27-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leecher schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:06:
Rotterdam is voor mij helaas veel te ver. Rund kan ik hier verderop bij de boer halen en dat is zeer mooi vlees. Ik zie dat ze bij Spoelder de zogenaamde Gildehoen kip hebben waarvan ik begrepen heb dat dit ook gewoon bij de Jumbo in de schappen ligt. Ik verwacht dat dat net als bij een aantal andere slagers ook niet lekker is.
De gildehoen kip van de jumbo vond ik dit weekeinde prima smaken, had toevallig kipfilets gekocht daar omdat ik vergeten was deze te bestellen bij de boer (en ik had net een pasta gerecht bereid waarin ik kip wilde). Ik had toevallig ook mijn pinpas niet mee en alleen 10 euro op zak, dus ik heb een goedkoop stukje gepakt, meen 4 filets voor 6 of 7 euro. Vond ze verbazingwekkend goed smaken in stukjes gehakt en gebakken door de saus. In iedergeval sappig en het stukje dat ik geproefd heb voordat ik het door de saus deed was ook ok. Niet heel bijzonder, maar niet droog of smakeloos.

Normaliter (als ik het niet vergeet te kopen) heb ik deze kip:
YouTube: Boer Bart - Onze vleeskippen

Hij heeft Hubbard kippen en die leven ongeveer 70 dagen voordat ze geslacht worden. Als ik het goed begrepen heb is dat ras of zijn kippen familie van deze kippenboer: Wikipedia: Joel Salatin

Die Joel is nogal groot onder de kippenboeren, maar om ze te proeven moet je wel naar Venezuela :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Boer Bart zit ook te ver weg en ik zie zo gauw niet waar ik hun kip online kan kopen. Hubbard kippen worden overigens ook onder de noemer Polderhoen verkocht. Die hebben we ook meermaals geprobeerd maar ook daar hetzelfde verhaal; smakeloos en droog.

Het ras en het labeltje zeggen blijkbaar niks over de smaak en kwaliteit. Ook de reputatie van de zaak waar je het koopt valt niks aan af te leiden. Ik woon in nu omgeving Barneveld, de kippenregio van NL of all places maar goede kip heb ik nog niet gevonden.

Misschien dat iemand hier een specifieke plek in de regio of webshop aan kan raden die goede kip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leecher schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:19:
Het ras en het labeltje zeggen blijkbaar niks over de smaak en kwaliteit. Ook de reputatie van de zaak waar je het koopt valt niks aan af te leiden. Ik woon in nu omgeving Barneveld, de kippenregio van NL of all places maar goede kip heb ik nog niet gevonden.
Probeer deze zaak eens, al 25 jaar kopen mijn ouders daar hun kip:

http://www.poelierebbelaar.nl/over-ons/

Zit in Leusden, ze verkopen er zelfs kalkoenen van 10 kilo per stuk zijn, mijn hemel, dat is ook een uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Dank voor de tip, dat is wel aan te rijden dus die zal ik eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:55:
[...]
Zit in Leusden, ze verkopen er zelfs kalkoenen van 10 kilo per stuk zijn, mijn hemel, dat is ook een uitdaging :D
We hebben er wel eens een van 9 kilo gefrituurd. Zo dus: YouTube: How to Deep Fry a Turkey | Art of Manliness

[ Voor 20% gewijzigd door NoTimeRemains op 28-11-2017 09:25 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

how to deep frie a turkey without burning your house down :D

Maar man man man, ik zie mijzelf niet staan in dit winterweer met zo'n setup, maar het is wel een erg vermakelijk filmpje, vuurvaste handschoenen, non flamable service, away from the house en dan met een peddle van een roeiboot met 2 man dat beest erin en gewoon 40+ minuten fritueren _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:51:
[...]

how to deep frie a turkey without burning your house down :D

Maar man man man, ik zie mijzelf niet staan in dit winterweer met zo'n setup, maar het is wel een erg vermakelijk filmpje, vuurvaste handschoenen, non flamable service, away from the house en dan met een peddle van een roeiboot met 2 man dat beest erin en gewoon 40+ minuten fritueren _/-\o_
Wij hebben em uiteindelijk 75 min gefrituurd. Ik kan je wel vertellen dat er absoluut geen betere manier is om zo'n beest te eten. Super juicy, helemaal niet vettig ofzo

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Over warme blenders - de LIDL leest mee en heeft er eentje ;)
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=1471

• Boudewijn
  • Niet online
Ach ik heb naast een 50E tefal blender sinds vorige week een Bamix-staafmixer... en heb volgens mij niets meer nodig.

offtopic:
Tot ik de volgende gadget spot :>

• barrymossel
Zijn er al plannen voor de kerst? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. Sowieso heb ik drie longhaasjes gehaald die met de Anova bereid worden. Verder zal mijn zwager (sous-chef) (voor)gerechtjes maken en mijn vrouw doet het dessert.
Ik denk dat ik het hoofdgerecht simpel houd, want mijn schoonfamilie staat er niet bekend om dat ze veel lusten. Iets van geglaceerde wortels, groene asperges, zelfgemaakte patat.
Maar zoals gezegd ben ik, ter inspiratie, erg benieuwd naar jullie ideeën voor het kerstdiner!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Eerst Sint nog @barrymossel ;)

Hiervoor ga ik een lekkere stoof maken met Hasselback aardappels. Hierover gesproken, ik wil die avond zo min mogelijk bezig zijn met koken dus wil ik de aardappels voorbereiden. Hebben jullie een idee: kan je ze 3 uur van te voren al insnijden en bijv. in het water leggen, of insnijden en juist niet in het water leggen, want ik denk dat als al dat water verdampt in de oven zie misschien minder knapperig worden.

any tips? En anders snij ik ze gewoon in net voordat ze de oven ingaan, maar het zijn 18 aardappeltjes en het is best een werk om ze netjes in te snijden

www.casarodriguillo.com

• Freee!!

Freee!!

AMEN!
Hiervoor ga ik een lekkere stoof maken met Hasselback aardappels.
Met of zonder schil? Ik kom beide varianten in de recepten tegen.
Hierover gesproken, ik wil die avond zo min mogelijk bezig zijn met koken dus wil ik de aardappels voorbereiden. Hebben jullie een idee: kan je ze 3 uur van te voren al insnijden en bijv. in het water leggen, of insnijden en juist niet in het water leggen, want ik denk dat als al dat water verdampt in de oven zie misschien minder knapperig worden.

any tips? En anders snij ik ze gewoon in net voordat ze de oven ingaan, maar het zijn 18 aardappeltjes en het is best een werk om ze netjes in te snijden
Indien ongeschild, zou ik ze ruim van te voren insnijden, maar dan met een post-elastiek of iets dergelijks dicht houden tot het tijd is om ze de oven in te schuiven.

• barrymossel
Pinin schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:32:
Eerst Sint nog @barrymossel ;)

Hiervoor ga ik een lekkere stoof maken met Hasselback aardappels. Hierover gesproken, ik wil die avond zo min mogelijk bezig zijn met koken dus wil ik de aardappels voorbereiden. Hebben jullie een idee: kan je ze 3 uur van te voren al insnijden en bijv. in het water leggen, of insnijden en juist niet in het water leggen, want ik denk dat als al dat water verdampt in de oven zie misschien minder knapperig worden.

Ik zou ze onder water zetten. Dan verkleuren ze niet (zover ik weet). Maar wanneer ze in de oven gaan dus wel het water weg en even droog deppen. Lijkt me dat het overgebleven water heel snel verdampt is en weinig invloed heeft.

---edit---
Enne, flikker toch op met eerst Sinterklaas. ;) ;) ;) Met Sinterklaas vreet ik pepernoten en taai taai. Heeft niks met koken te maken :p

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 30-11-2017 09:57 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Freee!! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:42:
[...]
AMEN!

[...]
Met of zonder schil? Ik kom beide varianten in de recepten tegen.

[...]

Indien ongeschild, zou ik ze ruim van te voren insnijden, maar dan met een post-elastiek of iets dergelijks dicht houden tot het tijd is om ze de oven in te schuiven.
Great tip uncle knackers ! Oh, met schil denk ik. Maar daar ben ik nog niet over uit.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinterklaas is alleen interessant voor wie jonge kinderen heeft, die van mij zijn 8 en 10 en wij vieren kerst, stuk leuker, hoef ik ook niet in de kou bij de intocht te staan :P

Hier staan de kerstbomen al in huis :P :P

Ik ga met kerst in iedergeval een snijbiettaart met geitenkaas maken mits ik snijbiet dan bij de boer kan kopen. Als je dat in plakjes snijdt ziet het er echt goed uit. Recept is wel met google te vinden, feitelijk is het snijbiet roerbakken en wat eieren husselen en geitenkaas erbij en wat slagroom (al is het zonder ook erg goed aangezien ik dat geregeld vergeet erbij te doen).

Ik ga 2 kerstdagen koken, verder nog geen idee. Mijn vrouw had bedacht dat we onze ouders vragen wat ze graag willen eten en nu komen er de wensen en het is vooral jaren 70 voedsel.

Dus bakjes ragout en dergelijke. Ik vind het prima, ik drink er lekker bier bij of een goede wijn en vermaak me altijd wel met kerst. Maar eerst zaterdag met mijn vriendengroep uit eten, normaal koken we elk om de beurt, maar mijn vrouw had bedacht dat we ook wel uit eten konden gaan met zijn allen en dat is ook wel fijn, de kids zijn nu ook eindelijk in de leeftijd dat sinterklaas niet meer bestaat en ze kunnen alleen thuisblijven :P
barrymossel schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:52:
Iets van geglaceerde wortels, groene asperges, zelfgemaakte patat.
Maar zoals gezegd ben ik, ter inspiratie, erg benieuwd naar jullie ideeën voor het kerstdiner!
Ik moest gelijk aan een youtube filmpje denken dat ik laatst heb gezien , daarin gingen Amerikanen kerstgerechten uit de hele wereld proeven. En er was 1 land (helaas vergeten welke) die gewoon KFC kippen haalde in een bucket. Dat vond ik zo geniaal eigenlijk , gewoon zelfgemaakte patat en dan KFD fried chicken erbij, dat is toch net zo lekker als een kerstmaal? Nouja, als je wat drank op hebt is het misschien wel beter zelfs.

Maarja, een KFC is hier niet in de buurt. Dus ik ga zelf aan de slag :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 22:28 ]

• barrymossel
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:24:
Sinterklaas is alleen interessant voor wie jonge kinderen heeft, die van mij zijn 8 en 10 en wij vieren kerst, stuk leuker, hoef ik ook niet in de kou bij de intocht te staan :P

Hier staan de kerstbomen al in huis :P :P

Ik ga met kerst in iedergeval een snijbiettaart met geitenkaas maken mits ik snijbiet dan bij de boer kan kopen. Als je dat in plakjes snijdt ziet het er echt goed uit. Recept is wel met google te vinden, feitelijk is het snijbiet roerbakken en wat eieren husselen en geitenkaas erbij en wat slagroom (al is het zonder ook erg goed aangezien ik dat geregeld vergeet erbij te doen).

Ik ga 2 kerstdagen koken, verder nog geen idee. Mijn vrouw had bedacht dat we onze ouders vragen wat ze graag willen eten en nu komen er de wensen en het is vooral jaren 70 voedsel.

Dus bakjes ragout en dergelijke. Ik vind het prima, ik drink er lekker bier bij of een goede wijn en vermaak me altijd wel met kerst. Maar eerst zaterdag met mijn vriendengroep uit eten, normaal koken we elk om de beurt, maar mijn vrouw had bedacht dat we ook wel uit eten konden gaan met zijn allen en dat is ook wel fijn, de kids zijn nu ook eindelijk in de leeftijd dat sinterklaas niet meer bestaat en ze kunnen alleen thuisblijven :P

[...]

Ik moest gelijk aan een youtube filmpje denken dat ik laatst heb gezien , daarin gingen Amerikanen kerstgerechten uit de hele wereld proeven. En er was 1 land (helaas vergeten welke) die gewoon KFC kippen haalde in een bucket. Dat vond ik zo geniaal eigenlijk , gewoon zelfgemaakte patat en dan KFD fried chicken erbij, dat is toch net zo lekker als een kerstmaal? Nouja, als je wat drank op hebt is het misschien wel beter zelfs.

Maarja, een KFC is hier niet in de buurt. Dus ik ga zelf aan de slag :+
Hahaha, ik wil soms best wat experimenteren, maar niet voor die cultuurbarbaren (hier aan de overkant, want daar wonen ze zelfs). Heb er net gewoon sla, beenham en gebakken aardappelen gegeten (wij krijgen as we speak een nieuwe keuken - vandaar)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Had al een 26 cm versie, maar die is toch net te klein. Collega had ook de 30cm besteld en zei dat hij met airmiles korting kreeg op bol,com

Ik had ook nog arimiles, dus maar even kijken hoeveel korting ik kon krijgen.... wat bleek, meer dan genoeg airmiles om niets te hoeven bijbetalen. :Y)

Voor wat dan? nou dit, een Lodge 30cm gietijzeren 'skillet'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WqeMnobA8wPfx12LswLGK0V5/full.jpg

Vanavond even wat season sessies geven en dan morgenochtend maar meteen gebruiken voor een complete breakfast hash for 2 :9

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 14:29
Na vele jaren uitstellen toch maar de stap genomen
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/buBWjb/IMG_20171201_WA0019.jpg

Ik had eerst de vulkaan zwarte besteld maar daar moest ik nog minimaal een maand op wachten...dus dan maar een groene. :p

Hopelijk ga ik hier vele jaren plezier van hebben. Van het weekend maar eens een sessie baksels maken (en pizza)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Nice, ik ben stiekem wel jaloers.

Vraag: mijn vriendin heeft 2 Demeyere atlantispannen; een koekenpan en een sauteerpan. Wij krijgen het nu en dan allebei voor elkaar om ze fors aan te laten branden.Vandaag moest ik veel aubergineplakken iets bruin bakken en stond mijn pan half op de pit (de hapjespan stond ernaast voor wat anders, dus ik had gewoon de ruimte niet). Dit was niet handig van me, maar ik heb de pit zeker niet meer dan half open gezet.
Bakmiddel was zonnebloemolie, maar die plakken aubergine zuigen dat echt enorm snel op.

Gevolg is dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zUqWyF9I1ZhTzhfZsamgY8vb/full.jpg

Dit was na het voorzichtig schuren (met zachte kant van een schuursponsje) en het demeyere poetsmiddel (een soort fijne versie van Jif).

1: Weet iemand waar dit fout gaat? je ziet heel duidelijk dat het aan 1 kant zit (waar de pit zat dus), dus dat lijkt me vrij logisch.
2: Hoe kan ik dit het slimste fixen? ik heb hem al even 10 minuten met water-met-citroensap laten koken, en hij staat nu in de schoonmaakazijn.

Thuis bak ik met debuyer plaatstaal en dat schuur ik uit, en dat werkt prima. Mijn vriendin kan dat echter niet tillen, zekerm et inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook met dit type pannen (ander merk, ongeveer dezelfde prijsklasse). Ik los het op met de ruwe kant van een schuurspons, maar ik weet niet of dat de meest ideale tip is, het werkt wel en met gewoon afwasmiddel zonder dat schuurmiddel dat je nu gebruikt :P

Als iemand hiervoor een oplossing heeft, het nadeel is namelijk dat op deze plekken het vlees ook aan de pan bljift plakken, ik vermoed dat inbranden is wat je moet doen, maar ik weet dat niet zeker. Ik gebruik deze pannen hierdoor weinig en kook vooral in mijn le creuset pannenset, maar die is ook voor mijn vrouw niet te tillen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Boudewijn Dat is RVS dus redelijk onverwoestbaar - gewoon schuren met wat je hebt (ruwe schuurspons, gritstraler of zand) en afspoelen, even schoonkoken met wat zout water en dan 3 maal met arachideolie opstoken en afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:38:
en dan 3 maal met arachideolie opstoken en afkoelen.
Wat is opstoken precies franssie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:47:
[...]

Wat is opstoken precies franssie?
Wat ik doe is het metaal toch wel tot een 180 graden opwarmen. Dan vloeibare olie erop (ik gebruik pinda maar een andere hittebestendige kan ook) en dan laten afkoelen - dat een paar keer. Maar eerst schoonkoken anders brand je de rotzooi er allen maar dieper in.
Elk staal (en dus ook RVS) is iewat poreus en kan olie opnemen. Ik heb een RVS pan van 20 jaar oud die ik zo behandel, werkt bij mij prima.

Ik doe het ook bij de Ikea kookpannen, geeft een leuk kleurtje en ze branden niet aan als ik er eens een worstje in bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 11:32
Tijdens black friday heb ik op aanraden van een Tweaker een Anova sous vide apparaat gekocht. Afgelopen vrijdag daarmee een heerlijke rib-eye bereid met rode-wijnsaus. Hebben jullie nog tips voor andere sous vide bereidingen? Longhaas, bavette, etc? Welke temperatuur en duur van garing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Boudewijn schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:25:
Nice, ik ben stiekem wel jaloers.

Vraag: mijn vriendin heeft 2 Demeyere atlantispannen; een koekenpan en een sauteerpan. Wij krijgen het nu en dan allebei voor elkaar om ze fors aan te laten branden.Vandaag moest ik veel aubergineplakken iets bruin bakken en stond mijn pan half op de pit (de hapjespan stond ernaast voor wat anders, dus ik had gewoon de ruimte niet). Dit was niet handig van me, maar ik heb de pit zeker niet meer dan half open gezet.
Bakmiddel was zonnebloemolie, maar die plakken aubergine zuigen dat echt enorm snel op.

Gevolg is dit:
[afbeelding]

Dit was na het voorzichtig schuren (met zachte kant van een schuursponsje) en het demeyere poetsmiddel (een soort fijne versie van Jif).
Haha wat een toeval, ik zat net te vloeken omdat mijn vriendin mijn Demeyere koekenpan een soortgelijke behandeling heeft gegeven. :D
1: Weet iemand waar dit fout gaat? je ziet heel duidelijk dat het aan 1 kant zit (waar de pit zat dus), dus dat lijkt me vrij logisch.
Bij het gebruik van olie, dat is gewoon klotespul. Waarschijnlijk is hij te heet geworden waardoor die troep eraan vast fikt.
Met boter heb je dat soort gelazer niet.
2: Hoe kan ik dit het slimste fixen? ik heb hem al even 10 minuten met water-met-citroensap laten koken, en hij staat nu in de schoonmaakazijn.
Mijn ervaring is dat je gewoon los moet gaan met de harde kant van een vers schuursponsje. Althans, dat is het enige wat bij mij werkt. Hij staat nu al een tijdje te weken, straks wordt boenen voor het vaderland. Op subtiele wijze heb ik het er nog niet af gekregen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:00:
[...]

Wat ik doe is het metaal toch wel tot een 180 graden opwarmen.
Bedankt, ik ga ermee aan de slag. Ik vraag me alleen af hoe ik weet of hij 180 graden is? Is daar een truuk voor of gebruik je misschien een meetapparaatje van aliexpres ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:38:
en dan 3 maal met arachideolie opstoken en afkoelen.
Ja en als je dat doet kan je dus weer opnieuw beginnen. RVS inbranden met olie geeft zo'n ranzige gele laag, het is echt wat anders dan plaatstaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:15:
Ja en als je dat doet kan je dus weer opnieuw beginnen. RVS inbranden met olie geeft zo'n ranzige gele laag, het is echt wat anders dan plaatstaal.
Maar wat is dan de ultieme oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:15:
[...]

Niet inbranden - heet stoken (en ja @Verwijderd ik gok die temp. goed heet maar niet smeltend) en dan als het aan het afkoelen is de olie erin.

Als je de olie meekookt met het opwarmen, dat lijkt mij niet zo goed.

Wat ik probeerde duidelijk te maken wat ik doe is:
uitkoken met water
opwarmen tot heet en vuur eronderuit
af laten koelen met olie erin.

edit: inbranden doe je inderdaad met plaat/carbon staal, RVS moet je laten drinken, niet coaten.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-12-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:16:
Maar wat is dan de ultieme oplossing?
In mijn ervaring geen olie gebruiken als je langdurig iets wilt bakken. :P
franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:18:
Niet inbranden - heet stoken (en ja @Verwijderd ik gok die temp. goed heet maar niet smeltend) en dan als het aan het afkoelen is de olie erin.

Als je de olie meekookt met het opwarmen, dat lijkt mij niet zo goed.

Wat ik probeerde duidelijk te maken wat ik doe is:
uitkoken met water
opwarmen tot heet en vuur eronderuit
af laten koelen met olie erin.

edit: inbranden doe je inderdaad met plaat/carbon staal, RVS moet je laten drinken, niet coaten.
Maar met de dikte van de pan duurt het nogal lang voordat hij afgekoeld is. Ik ben dan nog steeds bang voor de aanslag. Die is echt heel lastig te verwijderen. Misschien dat ik het eens probeer als ik hem weer schoon heb. Twee keer dat boenen in één week trek ik niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:25:
In mijn ervaring geen olie gebruiken als je langdurig iets wilt bakken. :P
Ah ok, ik dacht dat je het over dat verhitten van de olie bedoelde om het te voorkomen, ik bak altijd met boter / roomboter, maar ik heb een paar plekken waar het vlees aan de pan gaat zitten en dat is irritant. Geen probleem bij een biefstuk, maar alles wat gepaneerd is (en eigenlijk in een andere pan hoort) geeft een boel gedonder, heb je opeens een boomstammetje zonder de korst en dat soort ongein. Die moet ik er niet indoen, maar soms heb ik de anti aanbakpannen in de vaatwasser (heb er ook maar 4 :+ ).

Ik ga deze week weer eens aan de slag met die RVS pan, dat ding was 160 euro, maar goed ermee iets bereiden lukt me nooit terwijl het met een pan van 10 euro meer dan prima gaat 8)7
franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:18:
Helemaal helder nu, ik ga aan de slag en als het nog niet lukt bel ik mijn oom waar ik de pannen gekocht heb (had zijn hele leven tot aan zijn pensioen een kookwinkel). Omdat ik echter veel pannen heb sla ik deze RVS versie vaak over en vergeet hem, maar nu staat hij weer even scherp op mijn netvlies en ik wil er toch een keer iets goeds mee bereiden, zo lastig moet het ook allemaal toch niet zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In principe is hij juist overal voor geschikt. Het is een beetje mijn alleskunner. Ook eieren en dergelijke gaan gewoon in een RVS koekenpan.

Veel gemaakte fouten bij een echte pan (dus niet antiaanbak) zijn in willekeurige volgorde: te heet, te weinig vet, te snel aan het product zitten.

Veel voedsel zal in een pan eerst vastschroeien, maar laat na enkele minuten vanzelf weer los. Zo moet je stukjes kip niet direct in de rondte willen roeren, want dan krijg je een soort stoofpot. Gewoon even wachten dan laat alles vanzelf weer los.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:25:
<>
Maar met de dikte van de pan duurt het nogal lang voordat hij afgekoeld is. Ik ben dan nog steeds bang voor de aanslag. Die is echt heel lastig te verwijderen. Misschien dat ik het eens probeer als ik hem weer schoon heb. Twee keer dat boenen in één week trek ik niet. :P
Moet ook niet voor het koken gebeuren - gewoon eens proberen, ik smijt ze daarna gewoon in de vaatwasser overigens en kan er daarna zonder her-invetten alsnog een ei in bakken (inderdaad wel met roomboter op een lage temperatuur gedurende een minuut of 8+ dat zijn de beste, dus niet kaal op het staal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vaatwasser... -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

haha die reactie krijg ik vaker, maar mijn gietijzer en rvs kan er prima tegen - dus waarom zou ik het op de hand doen?

met staal beter niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, het wordt voor RVS ook best wel afgeraden. Sowieso doe ik geen dingen in de vaatwasser die ik graag lang mooi wil houden. Veel te agressieve methode van reiniging. Ook m'n gietijzeren braadspul gaat gewoon met de hand.

@Verwijderd mocht je overigens bij het schoonmaken denken: "Ach, die laatste restjes poets ik de volgende keer wel weg.", niet doen. Je fikt het alleen maar harder vast. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 27 ... 113 Laatste