Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wanneer het AH betreft is dat niet het geval. Ik heb een tijdje terug een rondleiding gehad in een distributiecentrum van hen en daar geleerd dat ze het ditributiepunt van het thuisbezorgen hetzelfde behandelen als een winkel. Dus alle boodschappen voor een dag(deel) verzamelen en deze worden afgeleverd bij het distributiepunt voor thuisbezorgen. Daar wordt het vervolgens verdeeld over kratten cf de bestellingen van klanten en zo snel mogelijk in de wagens geladen om te worden bezorgd. Kortom, er wordt bij AH in het grote distrubutiepunt geen onderscheid gemaakt tussen uien voor de winkel en voor thuisbezorgen.Gonadan schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:29:
Het oog wil immers ook wat en het zou mij niets verbazen wanneer ik een fysieke winkel mooiere exemplaren zie liggen. Maar dat moet ik proevonderindelijk bepalen.
This train carries saints and sinners
Pas was er nog bij ons, België, een actie rond pruimen. Er was een hagelstorm geweest, dus vele pruimen hadden beschadigingen op de schil. Meestal was dit een doffer plekje. Dit ging over honderden tonnen Belgische pruimen die de supermarkten niet wilden inkopen. De confituurindustie had ook zoveel ton niet nodig, dus die gaven peanuts. Bleef er enkel nog de veevoederindustrie over die ze wou afnemen.
Je kon dan als particulier bij een teler pruimen gaan kopen voor net geen 6 euro/ 5 kilo.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Geen idee of zoiets ook in België bestaat...
Dat is interessant want ik heb recent nog bij AH geklaagd over het feit dat ik online andere varianten van producten kreeg als in de winkel. Daar stond zelfs specifiek 'online formaat' bij.sjors123 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:36:
[...]
Wanneer het AH betreft is dat niet het geval. Ik heb een tijdje terug een rondleiding gehad in een distributiecentrum van hen en daar geleerd dat ze het ditributiepunt van het thuisbezorgen hetzelfde behandelen als een winkel. Dus alle boodschappen voor een dag(deel) verzamelen en deze worden afgeleverd bij het distributiepunt voor thuisbezorgen. Daar wordt het vervolgens verdeeld over kratten cf de bestellingen van klanten en zo snel mogelijk in de wagens geladen om te worden bezorgd. Kortom, er wordt bij AH in het grote distrubutiepunt geen onderscheid gemaakt tussen uien voor de winkel en voor thuisbezorgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vreemd, misschien dat ze idd bepaalde formaten/ verpakkingen alleen online verkopen. Dat durf ik niet te zeggen. Ik bedoelde alleen te zeggen dat er binnen een product in het DC geen onderscheid wordt gemaakt tussen bezorgen en winkel. Hooguit dus dat bepaalde producten alleen in de winkel of online te koop zijn.Gonadan schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:48:
[...]
Dat is interessant want ik heb recent nog bij AH geklaagd over het feit dat ik online andere varianten van producten kreeg als in de winkel. Daar stond zelfs specifiek 'online formaat' bij.
This train carries saints and sinners
Nee joh.sjors123 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:53:
[...]
Vreemd, misschien dat ze idd bepaalde formaten/ verpakkingen alleen online verkopen. Dat durf ik niet te zeggen. Ik bedoelde alleen te zeggen dat er binnen een product in het DC geen onderscheid wordt gemaakt tussen bezorgen en winkel. Hooguit dus dat bepaalde producten alleen in de winkel of online te koop zijn.
Als ik bij AH groenten vers, per stuk, online bestel dan krijg ik steevast kleine meuk. Tot aan komische proporties.
Hetzelfde product haal ik dan diezelfde dag/week pakweg 1.5 keer het gewicht voor in de winkel. Het is hier al vaker stuk gelopen op gewoon te weinig pastinaak, bloemkool of prei (de ergste kandidaat) waardoor ik alsnog naar de winkel moet.
Ik geloof dan wel weer dat ze tijdens een rondleiding iets anders vertellen.
- knip -
Echt?Raymond P schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:21:
[...]
Ik geloof dan wel weer dat ze tijdens een rondleiding iets anders vertellen.
Daarom haal ik eigenlijk nooit AGF producten bij een supermarkt. Laat staan online.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik had net vijf teentjes knoflook nodig. De bol was zo klein dat ik vier ielige teentjes over had nadat ik klaar was.Raymond P schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:39:
Eens. Mja dan denk ik wat kan er mis gaan met the basics en probeer ik het weer een keertje...
[Afbeelding]
Het helpt ook niet dat ik 15-20 minuten moet rijden voor een fatsoenlijke groenteboer, en de markt is ook niet meer wat het was.
Maar goed, koken en eten en zo. Morgen rendang maken dus vandaag boemboe.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Prima kwaliteit.
En indien iets beschadigd is er meteen compensatie.
Zal wellicht wisselen per distributiecentrum.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vlees van de supermarkt versus goede slager dat proeft echt iedereen wel.
Maar groenten heb ik dat persoonlijk minder mee.
Vind wel tussen Nettorama en AH verschil in groente waar de AH echt wint.
En Lidl ligt meestal al beschimmeld en verrot in het vak.
Klopt hoor, in de winkel is het vaak even slecht. En dan is AH inderdaad gemiddeld nog beter dan veel concurrenten.Dennis1812 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:05:
Nee, maar ook qua formaat etc. 0 verschil met winkel.
Vlees van de supermarkt versus goede slager dat proeft echt iedereen wel.
Maar groenten heb ik dat persoonlijk minder mee.
Vind wel tussen Nettorama en AH verschil in groente waar de AH echt wint.
En Lidl ligt meestal al beschimmeld en verrot in het vak.
Maar verschil tussen een goede groenteboer en een super is over het algemeen ook vrij goed merkbaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ooit eens bij Criso besteld, veel schimmel maar daar dus ook niet meer besteld dus dat kon een eenmalige misser geweest zijn
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
Zou ik ook graag doen maar helaas is de kraam op de markt in de buurt niet mijn favoriet. Maar vandaag langs de tropische supermarkt en dan kan je ook lekker per stuk kiezen wat je nodig hebt.418O2 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:11:
Wij halen veel groente op de markt, fijne is dat je dan precies kan halen zoveel je nodig hebt en niet gebonden bent aan verpakkingen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja het zal ook wel echt wisselen filiaal. Op vakantie wel eens bij AHs geweest waar ik het ook niks vond en juist de Aldi bijvoorbeeld de topper was.franssie schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:14:
Opmerkelijk, ik doe boodschappen bij meerdere LUDL's en daar is het eigenlijk altijd vers. AH regelmatig meh of bij producten met een datum juist ver over datum.
Ooit eens bij Criso besteld, veel schimmel maar daar dus ook niet meer besteld dus dat kon een eenmalige misser geweest zijn
Ik woon dorps, de markt heeft hier 1 groente kraam. Lekker, maar echt bizar veel duurder dan AH (zeker 2-3x zo duur). Dat is het kleine smaakverschil mij niet waard. Dan koop ik liever mijn vlees bij een goede slager en neem genoegen met goede groenten bij de Appie ipv excellente van de markt.
Rond de kerst wil ik wel eens bij Hanos meenemen. Ook dikke prima.
Bij de AH waar ik een dagelijks boodschapje doe hebben ze zo'n mooie vernevelaar boven de groente en fruit hangen, geen idee of dat nou echt helpt maar ik heb in ieder geval nooit klachten over de kwaliteit.
Bij de Jumbo voor de wekelijkse boodschappen trouwens ook geen klachten, maar daar liggen de groentes zoals paksoi of haricot verts ook gewoon in de koeling. Altijd netjes vers.
:strip_exif()/f/image/wTlL9iY490qANkX10hTctpuq.jpg?f=fotoalbum_large)