Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 122 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel grappig, die term 'slagersgehakt'.

Als ik gehakt vraag bij de slager, dan pakt 'ie een paar runderlappen, snijdt die in grove stukken, gooit ze twee keer door de gehaktmolen, en voila: slagersgehakt! :)

Hoe moeilijk kan het zijn?
Oké, oké, het is niet zo goedkoop als al die gehaktknallers van de supermarkten.
Maar dit is dan tenminste 100% rundvlees, zonder rare afsnijdsels. En als je het gaat bakken, dan bak je het ook echt. Niet zoals bij supermarktgehakt, dat er zoveel vocht vrijkomt, dat je eerst een paar minuten aan het koken bent. :+

[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 30-09-2026 21:53 ]

Mooie Plaatjes   

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ehtweak schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:51:

Als ik gehakt vraag bij de slager, dan pakt 'ie een paar runderlappen, snijdt die in grove stukken, gooit ze twee keer door de gehaktmolen, en voila: slagersgehakt! :)

Niet moeilijk, maar met snijafval heb je veel goedkoper gehakt natuurlijk

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:33

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

ehtweak schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:51:

Welke slager is dat? Ik heb in ieder geval zelf nog nooit meegemaakt dat een slager voor iedere klant die een pondje of kilo gehakt wil dat per keer door de molen gaat halen. En dan elke keer ook die molen schoon moeten maken, want stel je voor dat er zeg twee uurtjes niet om gehakt gevraagd wordt...

Normaliter doen ze dat in de ochtend voordat de winkel open gaat met kilo's tegelijk, alle apparatuur schoonmaken en verder alleen verkopen maar.
Oké, oké, het is niet zo goedkoop als al die gehaktknallers van de supermarkten.
Maar dit is dan tenminste 100% rundvlees, zonder rare afsnijdsels. En als je het gaat bakken, dan bak je het ook echt. Niet zoals bij supermarktgehakt, dat er zoveel vocht vrijkomt, dat je eerst een paar minuten aan het koken bent. :+
Dat je soep krijgt als je gehakt rul gaat bakken is tegenwoordig steeds minder naar mijn mening. Supermarktvlees is (zeker met het beter leven keurmerk) de laatste jaren steeds beter geworden. Al zit er nog een hoop rotzooi tussen natuurlijk.

Specs

Pagina: 1 ... 122 123 Laatste