Lief dagboek. Nou het is dan toch gebeurd, de Duyvis Festival zakjes zijn ook bij de goedkopere supermarkten niet meer te krijgen. AH was er al even mee gestopt en Jumbo later ook, maar nu kan ik het echt niet meer vinden (behalve bij vage online expat shops).
Ik ben ontroostbaar, een jeugdliefde overleden. Dit spul at ik wellicht maximaal twee keer per jaar, als dip bij chips, als kruiden in een gevuld eitje of gewoon als saus bij de gourmet. Het zijn echte tokkiezakjes, mengen met beetje water en fritessaus (of mayo) en klaar. Maar aangezien ik dat vroeger kreeg ben ik er aan gehecht geraad.
De AH en later Jumbo hebben het vervangen door Van Wijngaarden maar die heeft toch nog net een andere samenstelling en smaakt gewoon niet hetzelfde. Feitelijk zit daar gewoon nog meer goedkope zooi in dus zal de inkoop wel lager kunnen liggen.
Dan zit er dus niets anders op om het maar na te gaan maken, helaas heb ik het origineel niet meer dus vergelijken wordt ook lastig.
De ingrediënten zijn simpel (@
ehtweak kom er maar in met de standaard rant over de zooi aan toevoegingen

):
Wortel lijkt me niet heel veel doen en prei als poeder kon wel eens aardig in de hoek van ui zitten. De rest heb ik wel staan denk ik, alleen gedroogde selderij twijfel ik over en spinaziepoeder weet ik wel zeker dat ik het niet heb.
Online vond ik nog wel wat recepten:
- 1,5-2 tl paprikapoeder, 1/2 tl uienpoeder 1/2 tl knoflookpoeder, 1/2 tl selderij, peper, optioneel zout
- 2 tl paprikapoeder, 1tl uienpoeder, 1 tl knoflookpoeder, 1 tl bieslook, peper, optioneel zout
Zou best wel eens in de buurt kunnen komen. Vanavond maar eens experimenteren.