Daar heb ik ook problemen mee. Omdat mijn eigen (nederlandse) nummer niet werkte, heb ik via een gratis sms service het unlockrecht aangevraagd op een engels nummer. Vandaag kreeg ik al een sms dat het was goedgekeurd.
Na het installeren van de developer rom, logde ik dus in op mijn MI account op de telefoon. Vervolgens hing ik hem in fastboot-mode aan de pc met de bedoeling hem te unlocken met mi-flash-unlock. Ik kreeg toen dit bericht: "your device isn't supported by mi unlock"
Het viel me op dat de sms waarin gezegd werd dat ik toestemming heb gekregen een ander accountnummer (Mi account id) laat zien dan het nummer dat ik werkelijk heb. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al een mail gestuurd naar service.eu@xiaomi.com en zij antwoordden dit:
"Please do kindly allow us have your kind patience to follow the tips below for the bootloader process:
1. Please do noted that the mi account log into your mobile device shall be as the same as the one during your bootloader process online.
2. Please do wait for 10 days for the server to be refresh for the process check

3. Please do ensure the mobile device current update to the latest developer version for this process.
4. Please also check unplug the cable and then re-connect the mobile device with computer for the process check again."
Ik heb er weinig vertouwen in dat 10 dagen wachten gaat helpen