Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Bedankt voor de tip. Dit is momenteel de goedkoopste aanbieder, of je nu gaat voor gewone verzending uit China, of de invoerkosten afkosten afkoopt via verzending uit Spanje. De mogelijke keuze voor twee jaar EU garantie is ook mooi. Met couponcode UTSPE3% trouwens 3% dus ca. $5 korting!
EU garantie heb je niks aan toch? de dichtsbijzijnde Service Center is in Polen of Tjechië

https://www.xiaomiforsale...tent/25-eu-service-center

Anders twijfel ik om mijn bestelling bij HK Goldway te cancelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:48:
[...]

EU garantie heb je niks aan toch? de dichtsbijzijnde Service Center is in Polen of Tjechië

https://www.xiaomiforsale...tent/25-eu-service-center

Anders twijfel ik om mijn bestelling bij HK Goldway te cancelen!
Er zijn geen officiële Xiaomi service centers in Europa. Spemall heeft een eigen service center in Spanje.

http://www.spemall.com/Two-Year-Warrantee-in-Spain_g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Service Center" 8)7 Als ik zo naar de foto's kijk... :D

Maar goed, beter dan niks natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
fvandenreek schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:18:
Ik ben vanmiddag tegen de punt van een tafel gelopen, terwijl mijn telefoon in mijn broekzak zat.. in eerste instantie, geen probleem. Echter nu werkt de fingerprintscanner niet meer. Zojuist alle prints verwijderd, maar ipv een false vibratie oid te geven, doet de scanner niets meer. Hij wil ook geen prints meer inlezen.
Ik ben op het moment een update voor de rom aan het downloaden.... maar ik verwacht hier niets van. Het toestel had na de botsing een klein deukje tussen de flitser en de scanner... deze heb ik voorzichtig met een schroevendraaier uit kunnen halen.

Update;
Rom geüpdatet, toestel gaat zelf terug uit fingerprint menu, toestel open gehad, kabel overnieuw bevestigd, scanner los gehaald en schoon gemaakt....... geen resultaat, dus maar een nieuwe scanner besteld.... Over een maand weten we meer.
Zojuist een nieuwe fingerprint scanner ontvangen, helaas kon ik deze niet op kleur bestellen en is deze grijs metallic ipv goud kleurig. Ik heb hem geinstalleerd en het werkt weer als een zonnetje.

Voor mensen die hetzelde probleem hebben, het proces is redelijk eenvoudig.

Verwijder de sim tray, en wrik voorzichtig met een mesje de achterzijde los, dit doe je door het mesje aan de onderzijde tussen het scherm en de achterzijde te schuiven. Het verwijderen voelt niet zo als bij een gewone cover omdat de achterzijde van metaal is.

Verwijder de connector van de scanner, en haal de tape/folie van de scanner af. Nu kun je de scanner van buiten naar binnen drukken. Zorg dat je zoveel mogelijk van het kit/tape laagje van de scanner op de binnenzijde van de cover laat zitten. Plaats de nieuwe scanner en fixeer door isolatie tape over het geheel van de scanner te plakken en natuurlijk aan de cover. Laat je een gedeeelte van de achterzijde van de fingerprint scanner bloot, zonder tape dan heb je kans dat je toestel niet normaal boot, maar bijvoorbeeld alleen in twrp boot. Druk de connector vast aan het mainboard, en plaats de cover en sim tray terug en het hele proces is afgerond.

Een nieuwe fingerprint scanner kost +/- $15.

[ Voor 0% gewijzigd door fvandenreek op 09-06-2016 10:29 . Reden: typo ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd naar volgende week met MIUI 8 :*)
Al ga ik misschien wel nog even afwachten tot de volgende builds de komende weken, heb niet zoveel zin in grote bugs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Ben ook wel benieuwd ja, wel al het een en ander van gezien.
Afwachten lijkt me inderdaad wel verstandig, de alpha/beta builds van nu zijn ook alleen voor andere devices en niet de Note 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Heb ook een Note 3 SD besteld, was mijn OPO een beetje zat. Ik ben bekent met de Note 4G en Redmi 2, en dat was altijd een fluitje van een cent om daar de EU rom op te gooien. Kom er nu achter dat de bootloader van de RN3 gelocked is en dat het unlocken niet altijd soepel verloopt.

Ik heb via de officiële manier alvast een aanvraag verstuurd, hopelijk zijn ze een beetje snel en kan ik de phone gelijk als ie binnenkomt gebruiksklaar maken met een EU rom.

Als het niet lukt dan doe ik het wel via de unofficial manier met een hoop gevloek en verloren tijd xD

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
Daar heb ik ook problemen mee. Omdat mijn eigen (nederlandse) nummer niet werkte, heb ik via een gratis sms service het unlockrecht aangevraagd op een engels nummer. Vandaag kreeg ik al een sms dat het was goedgekeurd.

Na het installeren van de developer rom, logde ik dus in op mijn MI account op de telefoon. Vervolgens hing ik hem in fastboot-mode aan de pc met de bedoeling hem te unlocken met mi-flash-unlock. Ik kreeg toen dit bericht: "your device isn't supported by mi unlock"

Het viel me op dat de sms waarin gezegd werd dat ik toestemming heb gekregen een ander accountnummer (Mi account id) laat zien dan het nummer dat ik werkelijk heb. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al een mail gestuurd naar service.eu@xiaomi.com en zij antwoordden dit:
"Please do kindly allow us have your kind patience to follow the tips below for the bootloader process:
1. Please do noted that the mi account log into your mobile device shall be as the same as the one during your bootloader process online.
2. Please do wait for 10 days for the server to be refresh for the process check :)
3. Please do ensure the mobile device current update to the latest developer version for this process.
4. Please also check unplug the cable and then re-connect the mobile device with computer for the process check again."

Ik heb er weinig vertouwen in dat 10 dagen wachten gaat helpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:36
rupsmans schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:31:
Daar heb ik ook problemen mee. Omdat mijn eigen (nederlandse) nummer niet werkte, heb ik via een gratis sms service het unlockrecht aangevraagd op een engels nummer. Vandaag kreeg ik al een sms dat het was goedgekeurd.

Na het installeren van de developer rom, logde ik dus in op mijn MI account op de telefoon. Vervolgens hing ik hem in fastboot-mode aan de pc met de bedoeling hem te unlocken met mi-flash-unlock. Ik kreeg toen dit bericht: "your device isn't supported by mi unlock"

Het viel me op dat de sms waarin gezegd werd dat ik toestemming heb gekregen een ander accountnummer (Mi account id) laat zien dan het nummer dat ik werkelijk heb. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al een mail gestuurd naar service.eu@xiaomi.com en zij antwoordden dit:
"Please do kindly allow us have your kind patience to follow the tips below for the bootloader process:
1. Please do noted that the mi account log into your mobile device shall be as the same as the one during your bootloader process online.
2. Please do wait for 10 days for the server to be refresh for the process check :)
3. Please do ensure the mobile device current update to the latest developer version for this process.
4. Please also check unplug the cable and then re-connect the mobile device with computer for the process check again."

Ik heb er weinig vertouwen in dat 10 dagen wachten gaat helpen :/
De kans is groot dat je dan per ongeluk een tweede account hebt aangemaakt.
Probeer in te loggen met het mi account nummer waar je de unlockrechten op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
darasta schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:54:
[...]

De kans is groot dat je dan per ongeluk een tweede account hebt aangemaakt.
Probeer in te loggen met het mi account nummer waar je de unlockrechten op hebt.
Ik had dat geprobeerd, maar zonder succes. Het andere account dat ik had gemaakt heeft weer een ander nummer. Ik heb opgezocht van wie de id van de sms is: het blijkt dus een ander persoon te zijn uit een ander land. Misschien heeft Xiaomi de sms naar de verkeerde persoon gestuurd? Of misschien is het nummer van de sms service al gebruikt voor zo'n request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn Note is gisteren afgeleverd, en ik ben redelijk onder de indruk van de snelheid en smoothness van het apparaat. Het enige waar ik me tot nu toe aan erger is de automatische helderheid. De helderheid wordt voortdurend bijgesteld waardoor het scherm nogal zenuwachtig overkomt. Bij andere toestellen heb ik daar nooit last van gehad, maar de Note lijkt continu te moeten zoeken naar een goede waarde.

Hardwarematig voelt het wel wat goedkoop aan, daar had ik wat meer van verwacht. Het klepje van de SIM-kaart rammelt zelfs als ik het toestel beweeg,

[ Voor 15% gewijzigd door mrwolf op 11-06-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Automatische helderheid uitzetten misschien?
Ik heb hier totaal geen last van, en het simklepje zit muurvast, heb nog nergens iets gelezen over rammelen.

[ Voor 55% gewijzigd door Eleni op 11-06-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ja tuurlijk, dat kan. Maar dat is een workaround....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hopelijk verdwijnt het na een update. Dat rammelen natuurlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het rammelen komt door het afdeklaatje dat los zit. Zit dat bij julli ook los? Anders gaat er een druppeltje lijm tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Of je stuurt een mailtje naar je leverancier, wie weet kan er een simtray worden opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Eleni schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:07:
Of je stuurt een mailtje naar je leverancier, wie weet kan er een simtray worden opgestuurd
Dat heb ik uiteraard ook gedaan, ik vroeg me af of ik de enige was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
mrwolf schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Dat heb ik uiteraard ook gedaan, ik vroeg me af of ik de enige was ;)
Geen last van hier, schermhelderheid had ik wel maar nu al een tijdje niet meer gezien. Ik draai xiaomi.eu 7.3.2.0 stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb nog de internationale ROM, maar heb een unlock aangevraagd. Dan gaat de EU-versie er ook bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
rupsmans schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Ik had dat geprobeerd, maar zonder succes. Het andere account dat ik had gemaakt heeft weer een ander nummer. Ik heb opgezocht van wie de id van de sms is: het blijkt dus een ander persoon te zijn uit een ander land. Misschien heeft Xiaomi de sms naar de verkeerde persoon gestuurd? Of misschien is het nummer van de sms service al gebruikt voor zo'n request?
De kans is vrij groot dat meer mensen dat sms nummer gebruiken.

Door naar http://en.miui.com/unlock/ te gaan kun je de status bekijken van je aanvraag (door op apply now te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds de 5.1.1 LMY47V
Miui 6.3.31 | wekelijks.

Echter nog geen enkele keer een update gehad? Als ik zelf wil updaten dan zegt hij ook niets te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:33:
Ik heb nog steeds de 5.1.1 LMY47V
Miui 6.3.31 | wekelijks.

Echter nog geen enkele keer een update gehad? Als ik zelf wil updaten dan zegt hij ook niets te vinden?
De xiaomi.eu variant kan pas updaten via de app na een maand. Dit hebben ze zo gedaan vanwege de lage snelheid waarmee ze roms moeten uploaden.

Je kunt wel handmatig updaten. Die uitleg staat in de handleiding (pagina 11 van dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:26:
[...]

De xiaomi.eu variant kan pas updaten via de app na een maand. Dit hebben ze zo gedaan vanwege de lage snelheid waarmee ze roms moeten uploaden.

Je kunt wel handmatig updaten. Die uitleg staat in de handleiding (pagina 11 van dit topic).
Ik zit nog met de versie van 31 maart dus ik zou toch al een update voor april/mei moeten gehad hebben?

Handmatig zijnde gewoon weer downloaden en rooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Ik zit nog met de versie van 31 maart dus ik zou toch al een update voor april/mei moeten gehad hebben?

Handmatig zijnde gewoon weer downloaden en rooten ?
Yes, even de laatste van xiaomi.eu downloaden tezamen met SuperSU. En dan flashen in TWRP en gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:35:
[...]

Yes, even de laatste van xiaomi.eu downloaden tezamen met SuperSU. En dan flashen in TWRP en gaan :D
Ik vond het bij de Mi2S leuker dat ik dat gewoon via de updater app kon doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
mrwolf schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:45:
Mijn Note is gisteren afgeleverd, en ik ben redelijk onder de indruk van de snelheid en smoothness van het apparaat. Het enige waar ik me tot nu toe aan erger is de automatische helderheid. De helderheid wordt voortdurend bijgesteld waardoor het scherm nogal zenuwachtig overkomt. Bij andere toestellen heb ik daar nooit last van gehad, maar de Note lijkt continu te moeten zoeken naar een goede waarde.

Hardwarematig voelt het wel wat goedkoop aan, daar had ik wat meer van verwacht. Het klepje van de SIM-kaart rammelt zelfs als ik het toestel beweeg,
Mijn 'friend' bij Ali vertelt mij doodleuk twee keer dat bij alle toestellen het klepje loszit, dat wordt dus zelf lijmen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
mrwolf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:51:
[...]

Mijn 'friend' bij Ali vertelt mij doodleuk twee keer dat bij alle toestellen het klepje loszit, dat wordt dus zelf lijmen :'(
Waar heb je hem besteld? Zou echt niet mogen!

Lijmen lijkt me ook geen optie? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en een note 3 pro 32gb besteld. Ter vervanging van mijn note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:28:
[...]

Waar heb je hem besteld? Zou echt niet mogen!

Lijmen lijkt me ook geen optie? 😉
Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
mrwolf schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:58:
Het rammelen komt door het afdeklaatje dat los zit. Zit dat bij julli ook los? Anders gaat er een druppeltje lijm tussen...
Je kan op dragon-tt.com een originele sim tray bestellen, kost iets van 3 euro. Kan nu even geen link plaatsen, m'n telefoon werkt niet mee, maar het staat bij product/xiaomi repair parts en dan bovenaan housing selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik lees hier veel over gelockte bootloaders. Betekent dat dat ik die moet unlocken wil ik op een Redmi 3 Pro de Xiaomi.eu ROM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:53:
Vraagje: ik lees hier veel over gelockte bootloaders. Betekent dat dat ik die moet unlocken wil ik op een Redmi 3 Pro de Xiaomi.eu ROM installeren?
Je zit in de verkeerde topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
hsst schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:20:
[...]

Je kan op dragon-tt.com een originele sim tray bestellen, kost iets van 3 euro. Kan nu even geen link plaatsen, m'n telefoon werkt niet mee, maar het staat bij product/xiaomi repair parts en dan bovenaan housing selecteren.
Thanks, ik krijg het mijn Friend van Ali toch niet uitgelegd, ik bestel er een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Je zit in de verkeerde topic ;)
Suf... je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Om je vraag toch te beantwoorden: ja dat moet.
Unlock rechten kun je wel al aanvragen voor je je Xiaomi uberhaupt binnen hebt, dan scheelt dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Om je vraag toch te beantwoorden: ja dat moet.
Unlock rechten kun je wel al aanvragen voor je je Xiaomi uberhaupt binnen hebt, dan scheelt dat weer.
Bedankt voor de info, da's duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Ik heb de xiaomi note 3 pro van een maat van mij, de stable rom erop gezet, maar niet unlocked.
Ik heb tegen hem gezegd als je een update krijgt, hem niet uitvoeren, dit heeft hij wel gedaan, en zijn telefoon doet het nog gewoon.

Kan je dus wel gewoon OTA updates uitvoeren ook al heb je de phone niet unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, van de originele roms wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:32:
Ik heb de xiaomi note 3 pro van een maat van mij, de stable rom erop gezet, maar niet unlocked.
Ik heb tegen hem gezegd als je een update krijgt, hem niet uitvoeren, dit heeft hij wel gedaan, en zijn telefoon doet het nog gewoon.

Kan je dus wel gewoon OTA updates uitvoeren ook al heb je de phone niet unlocked?
Zolang je de officiële software draait kun je hem gewoon OTA updaten. Eigenlijk zoals het hoort met een gelockte bootloader. Wil je niet officiele ROMS draaien dan zal de bootloader moeten worden unlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dit zou dus betekenen dat je van China stable naar global stable kunt zonder te unlocken, en nog steeds ota updates kunt krijgen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Eleni schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:37:
Dit zou dus betekenen dat je van China stable naar global stable kunt zonder te unlocken, en nog steeds ota updates kunt krijgen. Iemand ervaring mee?
Ik ben van een custom shop rom 7.1.9. naar global stable gegaan, met een gelockte bootloader. Kreeg van de week netjes de ota update naar 7.3.5. :)

Deze procedure heb ik uiteindelijk gebruikt: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

[ Voor 9% gewijzigd door jg77 op 15-06-2016 10:21 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Aha, goed te weten, wist niet dat dat zonder problemen kon.
Gewoon gedownload en via updater app geïnstalleerd, zoals dat vroeger kon op het Mi speelgoed?
Hier in huis zijn 2 redmi notes, 1 op China en 1 op stable, ben er nog niet uit welke rom het prettigste is.
Niet goed gelezen net, zie in je link dat je de manier hebt gevolgd om te unlocken, waarom?

[ Voor 14% gewijzigd door Eleni op 15-06-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Eleni schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:23:
Aha, goed te weten, wist niet dat dat zonder problemen kon.
Gewoon gedownload en via updater app geïnstalleerd, zoals dat vroeger kon op het Mi speelgoed?
Hier in huis zijn 2 redmi notes, 1 op China en 1 op stable, ben er nog niet uit welke rom het prettigste is.
Niet goed gelezen net, zie in je link dat je de manier hebt gevolgd om te unlocken, waarom?
Hier in huis zijn een Redmi Note (1) WCDMA op China en een Note 3 Pro op Global. De China rom kreeg de update iets eerder. Draaien verder beide prima. Volgens mij moet je bij de China rom wel via een omweg de play store erop zien te krijgen.

Ik heb uiteindelijk geen unlock gedaan :) Ondertussen wel de officiële unlock aangevraagd en gekregen, maar nog niet uitgevoerd. Zie nu nog niet echt de toegevoegde waarde om TWRP te flashen en te rooten. Alles werkt gewoon prima :)

M'n schoonmoeder heeft de Redmi Note 2 en daar heb ik de Xiaomi.eu rom op gezet om Nederlands te krijgen. Dat zou misschien nog de enige reden zijn om te unlocken en TWRP erop te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door jg77 op 15-06-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Playstore zat er bij mij al op, telefoon kwam van Ibuygou, die rotzooit in het algemeen niet met roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Om de bootloader te unlocken door een code aan te vragen, met er dan wel of niet een China Developer rom op?
Of kan het gewoon met de Global Stable die er nu opzit?

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedboot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:40:
Om de bootloader te unlocken door een code aan te vragen, met er dan wel of niet een China Developer rom op?
Of kan het gewoon met de Global Stable die er nu opzit?

René
Ofwel china dev of global dev. Een stable gaat niet werken.

Zorg dat je 1 van de 2 draait, in developer options zet je USB debugging aan en OEM unlock, zorg dat je account van miui unlock rechten heeft en je kan beginnen.

Op zich heel makkelijk, tot over een maand wist ik hier niks van. Met hulp van hier is het ook gelukt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Geen enkele app (bijv. Bluemail, Buienalarm, Weather & Clock widget) ververst op de achtergrond, terwijl ik het wel allemaal aan heb staan. Pas als ik de app open en handmatig ververs wordt de data/mail opgehaald. Op mijn vorige phone (OnePlus 2) had ik hier nooit issues mee.

Ik denk dat ik ergens een permission of iets dergelijks niet goed heb staan, maar ik kan het niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
mrwolf schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:07:
Geen enkele app (bijv. Bluemail, Buienalarm, Weather & Clock widget) ververst op de achtergrond, terwijl ik het wel allemaal aan heb staan. Pas als ik de app open en handmatig ververs wordt de data/mail opgehaald. Op mijn vorige phone (OnePlus 2) had ik hier nooit issues mee.

Ik denk dat ik ergens een permission of iets dergelijks niet goed heb staan, maar ik kan het niet vinden. Iemand enig idee?
Autostartpermissies aanzetten, kan in de security app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
mrwolf schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:07:

settings>extra instellingen>batterij&prestatie>batterijvebruik van apps beheren>kies apps>app selecteren>geen beperkingen aanzetten.
blijft app altijd op de achtegrond draaien en word niet meer afgesloten door miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ah, thanks. Dat ga ik proberen. Ik vond hem al ongelooflijk zuinig met de batterij de eerste paar dagen, maar als hij standaard alles killt snap ik dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Klopt het dat ik de Global Dev rom alleen via de Recovery mode geinstalleerd krijg?
De gewone update via settings, update, Choose update package werkt niet.
Ik krijg een "Cant verify update package " melding.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook via de PC updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
De telefoon is nog onderweg, maar ik vraag me af of de officiele dev ROM, die als ik het goed heb begrepen zonder unlocken kan worden geinstalleerd met de updater app, root heeft? Dit is immers wel het geval bij de dev ROMs voor de Redmi-2.

Zo ja, dan kan ik met een bash-scriptje na het installeren/updaten alle overbodige apps disabelen/uninstallen.
GApps heb ik niet nodig. Op mijn Redmi-2 ROM van xiaomi.eu heb ik altijd na installatie/upgrade GApps verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Prozac op 15-06-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Ik lijk niet in Recovery mode te komen.
Ik krijg een zwart scherm met een mobiel afgebeeld, waaronder een usb kabel afgebeeld staat.
Zodra ik de usb in mijn telefoon steek, opent de MIPC Suite en zoekt naar de laatste update.
Dit is de China Stable. 7.3.6.0 ( 900mb )

Maar ik wil de Global Dev installeren.
Wat doe ik verkeerd?
Heb ik wel Recovery mode? Ik kan de update.zip file hierdoor niet installeren.

Ik heb de Qualcomm SD 650 versie

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Speedboot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:03:
Ik lijk niet in Recovery mode te komen.
Ik krijg een zwart scherm met een mobiel afgebeeld, waaronder een usb kabel afgebeeld staat.
Zodra ik de usb in mijn telefoon steek, opent de MIPC Suite en zoekt naar de laatste update.
Dit is de China Stable. 7.3.6.0 ( 900mb )

Maar ik wil de Global Dev installeren.
Wat doe ik verkeerd?
Heb ik wel Recovery mode? Ik kan de update.zip file hierdoor niet installeren.

Ik heb de Qualcomm SD 650 versie

René
Wil je de fastboot rom installeren?

1. Miflash
2. Zet je smartphone in fastboot (volume down + powerbutton)
3. Installeer nu de rom via miflash.
Gebruik deze rom: http://update.miui.com/up...zo_global&b=X&r=global&n=

Houdt er rekening mee dat je een echte .tgz rom nodig hebt!
Daarnaast mag de rom(map) geen spaties of wat dan ook bevatten dus doe gewoon de map rom benoemen.

Maar je zal het niet kunnen installeren volgens mij mits je bootloader locked is :O

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 15-06-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Ik kom erachter dat ik een Vendor firmware heb versie 7.91.8.0.
Volgens mij moet ik nu via een EDL de officiele firmware flashen.
Pfff, wel wat extra werk allemaal.
Had ik niet verwacht.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Speedboot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:11:
Ik kom erachter dat ik een Vendor firmware heb versie 7.91.8.0.
Volgens mij moet ik nu via een EDL de officiele firmware flashen.
Pfff, wel wat extra werk allemaal.
Had ik niet verwacht.

René
In doe toekomst misschien een ander smartphone aanschaffen. Aangezien alles moeilijker gaat worden met Xiaomi toestellen. Vooral omdat de BL locked is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
theduke1989 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:47:
[...]

In doe toekomst misschien een ander smartphone aanschaffen. Aangezien alles moeilijker gaat worden met Xiaomi toestellen. Vooral omdat de BL locked is...
tenzei je geen moeite hebt met engelse taal op je telefoon, want je kan wel gwn de stable global rom flashen zonder bootloader te unlocken, denk dat er toch wel wat tweakers zijn die niet geven om het feit dat er geen nederlandse taal mogelijk is op hun toestel, waaronder ik, ik ga die unlock ook niet eens aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Het heeft een avondje gekost maar ik heb de EU Rom erop staan met hulp van de handleiding van Darasta.

Het enige wat fout ging was dat het niet lukte met de global dev ROM. ik moest de china dev ROM gebruiken en toen ging het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:24:
[...]

tenzei je geen moeite hebt met engelse taal op je telefoon, want je kan wel gwn de stable global rom flashen zonder bootloader te unlocken, denk dat er toch wel wat tweakers zijn die niet geven om het feit dat er geen nederlandse taal mogelijk is op hun toestel, waaronder ik, ik ga die unlock ook niet eens aanvragen.
De taal stoort me ook niet, dit zou me meer storen: Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land bij de EU rom. Dus snellere fix? Location setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb een supersnelle fix op de China stable rom, merk echt helemaal niets van een vertraging.
Heb vergelijk met oa een xiaomi m2s op een dev rom van xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
DaYwaLkUr schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:05:
[...]

De taal stoort me ook niet, dit zou me meer storen: Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land bij de EU rom. Dus snellere fix? Location setting.
in de global rom kan je ook europese landen kiezen voor locatie van gps, ik heb polen gekozen, leek me het dichtste bij nederland te zitten.

ik gebruik me gps dagelijks en hij werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:20:
[...]

in de global rom kan je ook europese landen kiezen voor locatie van gps, ik heb polen gekozen, leek me het dichtste bij nederland te zitten.

ik gebruik me gps dagelijks en hij werkt perfect.
Ik zou toch geens voor Belgium gaan ;) nog dichterbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
theduke1989 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:51:
[...]

Ik zou toch geens voor Belgium gaan ;) nog dichterbij...
Als die er bij stond had ik die zeker gekozen ja, ik denk zelf ook dat belgie dichterbij is bij nederland dan polen, weet het bijna zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik kies vaak altijd Belgium, is apart dat die er bij jou niet tussen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Vinden jullie het niet irritant met de officiële ROMs dat de apps uit de playstore dan ook niet in NL zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
?? Dat zijn ze wel hoor, je bepaalt toch zelf wat je daar haalt? Weeronline bijvoorbeeld is gewoon in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Omdat die app Nederlands is ja, maar een Internationale app als Whatsapp etc. Is dan in het Engels, hoewel de app wel Nederlands heeft.

@Kasj
Dat kun je oplossen door met de "MoreLocale" app Nederlands te forceren, je systeem blijft dan Engels, want de Officiële Roms hebben geen Nederlands, maar alle andere apps uit de PlayStore die dat wel hebben, heb je dan in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
dutchgio schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:31:
Omdat die app Nederlands is ja, maar een Internationale app als Whatsapp etc. Is dan in het Engels, hoewel de app wel Nederlands heeft.

@Kasj
Dat kun je oplossen door met de "MoreLocale" app Nederlands te forceren, je systeem blijft dan Engels, want de Officiële Roms hebben geen Nederlands, maar alle andere apps uit de PlayStore die dat wel hebben, heb je dan in het Nederlands.
Klopt, maar dan moet je wel via een usb verbinding met commands wat aanpassingen doen als je telefoon niet geroot is. Niet super gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook gewoon een Xiaomi.eu rom flashen natuurlijk. Als dat wel gebruiksvriendelijk is. Of rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Iemand Miui 8 al aangedurfd?

Ik heb een geunlockte note 3 pro met xiaomi stable 7.2.5, maar ik heb nog geen OTA updates gezien, terwijl 7.3 al beschikbaar zou moeten zijn. Als ik een stable of weekly (bijv. miui 8) download en flash met TWRP zonder te wipen, behoud ik dan mijn data en apps?

[ Voor 82% gewijzigd door Kasj op 17-06-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
theduke1989 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 01:28:
Ik kies vaak altijd Belgium, is apart dat die er bij jou niet tussen staat...
ja heel apart, misschien kan ik wel niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:08:
[...]

ja heel apart, misschien kan ik wel niet lezen
Ik gebruik ook de laatste Global Stable maar Belgium staat niet op de kaart, evenals Duitsland of Luxemburg. Poland of Spain zijn het dichtst bij Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Volgens mij is het zo dat je als je je mobiel unlockt, je geen ota updates meer ontvangt.

Ik heb nu inderdaad 7.3.6.0, krijg dus wel updates op mijn gelockte toestel.
Kasj schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:30:
Iemand Miui 8 al aangedurfd?

Ik heb een geunlockte note 3 pro met xiaomi stable 7.2.5, maar ik heb nog geen OTA updates gezien, terwijl 7.3 al beschikbaar zou moeten zijn. Als ik een stable of weekly (bijv. miui 8) download en flash met TWRP zonder te wipen, behoud ik dan mijn data en apps?

[ Voor 0% gewijzigd door Eleni op 18-06-2016 00:09 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
Heeft de officiele ROM van deze telefoon niet gewoon root? Ik geloof dat het op de officiele ROM van mijn Redmi-2, die binnenkort dus wordt vervangen, wel een ingebouwde root zat (dus niet SuperSU).

Zo ja, dan kan je in /etc/gps.conf de GPS settings zelf aanpassen naar Nederlandse ntp-servers en overbodige apps bevriezen of uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Als je mazzel hebt... waar heb je hem gekocht, zodat hij via Frankrijk komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Eleni schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:12:
Als je mazzel hebt... waar heb je hem gekocht, zodat hij via Frankrijk komt?
Via HK Goldway. Ik had hem 06-06 besteld. Nog redelijk snel, als die vandaag komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Aha, de route zonder invoerrechten met dhl? Ben benieuwd wat voor rom erop staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Eleni schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:15:
Aha, de route zonder invoerrechten met dhl? Ben benieuwd wat voor rom erop staat!
Ik heb gevraagd voor een sealed box met original Global rom, hadden ze bevestigd :)

Was overigens geen dhl, maar sellers shipment kostte 20 usd

[ Voor 10% gewijzigd door DaYwaLkUr op 18-06-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
dutchgio schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:02:
Je kunt ook gewoon een Xiaomi.eu rom flashen natuurlijk. Als dat wel gebruiksvriendelijk is. Of rooten.
Ik heb nu dus een "root" probleempje. Ben van china dev ROM naar EU ROM gegaan. Ben vergeten om supersu te installeren.

En daardoor heb ik nu dus geen root toegang meer. Dit had ik dus wel voordat de EU ROM erop ging.

Het probleem is dat ik root toegang nodig heb om superSU te installeren. Hoe ga ik dit oplossen zonder al mijn data kwijt te raken. Is er uberhaupt een app om apps backup te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
KvNwPPr schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Ik heb nu dus een "root" probleempje. Ben van china dev ROM naar EU ROM gegaan. Ben vergeten om supersu te installeren.

En daardoor heb ik nu dus geen root toegang meer. Dit had ik dus wel voordat de EU ROM erop ging.

Het probleem is dat ik root toegang nodig heb om superSU te installeren. Hoe ga ik dit oplossen zonder al mijn data kwijt te raken. Is er uberhaupt een app om apps backup te maken?
Je kunt deze flashen in recovery, komt van het xiaomi.eu weekly topic:
https://download.chainfir...2.74-2-20160519174328.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
dutchgio schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Je kunt deze flashen in recovery, komt van het xiaomi.eu weekly topic:
https://download.chainfir...2.74-2-20160519174328.zip
EDIT: het is gelukt. Vergat 1 stap..

1. recovery mode (hold volume + button and power button)
2. backup gemaakt (niet noodzakelijk)
3. install superSU zip
4. root acces :)

[ Voor 66% gewijzigd door KvNwPPr op 18-06-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 10:39
Ik heb gisteravond MIUI 8 erop gezet, de multilang ROM van xiaomi.eu. Op de installatie na ben ik geen gekke dingen tegen gekomen. Alles lijkt te werken, en het is op sommige gebieden echt een verademing. Notificaties zijn verbeterd, ik zie nu ook hoeveel whatsapp berichten ik ontvangen heb op het homescreen (eerst stond er alleen een 1 maar nu staat er echt het aantal), design is strakker en je ziet het weerbericht meteen vanuit het notificatiescherm.
Het enige minpunt is dat ik mn telefoon opnieuw heb moeten installeren omdat het anders niet helemaal goed ging. Vergeten backup te maken, dus bijna een dag Whatsapp-gesprekken weg :(

Edit: Ik heb zojuist geprobeerd opnieuw op te starten, maar het lijkt erop alsof hij weer de installatie gaat uitvoeren... Wordt vervolgd dus

Edit2: ik heb via TWRP de rom opnieuw geflasht, alle data er weer af gegooid en nu is hij weer opgestart. Ik wilde de systeem animaties uitschakelen, maar durf hem niet meer opnieuw op te starten. Mogelijk kom ik er dan weer niet in...

[ Voor 23% gewijzigd door henk1994 op 18-06-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor de tip. Gelukkig heb ik meerdere/verschillende USB kabels. Ik heb ook een versie met extra lange connector (zodat ik met hoesje kan laden) van deze magnetisch USB kabel/connector. Dit omdat de micro USB ingang van mijn Xiaomi's uiteindelijk altijd kapot gaan. Zo blijft de USB ingang/uitgang beschermd en hoef ik niet iedere keer dat kabeltje erin te frotten.
Ik heb deze inmiddels binnen, maar bij mijn ipaky hoesje past ie toch niet goed, terwijl het de 'with case' versie is.
Mocht iemand hier interesse in hebben kun je een persoonlijk bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
En, heb je hem al binnen?
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb gevraagd voor een sealed box met original Global rom, hadden ze bevestigd :)

Was overigens geen dhl, maar sellers shipment kostte 20 usd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de vraag:

Als er een update uitkomt, kan je de update gewoon flashen zonder te back-uppen en behoud je dan je gegevens?
Of moet je eerst een back-up maken en dan flashen en dan weer herstellen?
ReTechNL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:33:
Heren,

De Cyanogenmod 13 (UNOFFICIAL) is gereleased van het weekend met een werkende Fingerprint scanner.
http://forum.xda-develope...flash-cm13-build-t3391839
http://forum.xda-develope...omi-redmi-note-3-t3350656

Zelf nog niet geprobeerd. Draai momenteel op de laatste MIUI weekly release van xiaomi.eu.

Zie youtube video:
YouTube: cyanogenmod 13 xiaomi redmi note 3 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Eleni schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:26:
En, heb je hem al binnen?

[...]
Nee :( zal dan denk ik pas Dinsdag worden.. misschien zelfs Woensdag als ze het pakketje afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
henk1994 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:44:
Ik heb gisteravond MIUI 8 erop gezet, de multilang ROM van xiaomi.eu. Op de installatie na ben ik geen gekke dingen tegen gekomen. Alles lijkt te werken, en het is op sommige gebieden echt een verademing. Notificaties zijn verbeterd, ik zie nu ook hoeveel whatsapp berichten ik ontvangen heb op het homescreen (eerst stond er alleen een 1 maar nu staat er echt het aantal), design is strakker en je ziet het weerbericht meteen vanuit het notificatiescherm.
Het enige minpunt is dat ik mn telefoon opnieuw heb moeten installeren omdat het anders niet helemaal goed ging. Vergeten backup te maken, dus bijna een dag Whatsapp-gesprekken weg :(

Edit: Ik heb zojuist geprobeerd opnieuw op te starten, maar het lijkt erop alsof hij weer de installatie gaat uitvoeren... Wordt vervolgd dus

Edit2: ik heb via TWRP de rom opnieuw geflasht, alle data er weer af gegooid en nu is hij weer opgestart. Ik wilde de systeem animaties uitschakelen, maar durf hem niet meer opnieuw op te starten. Mogelijk kom ik er dan weer niet in...
het aantal whatsapp berichten en de hoeveelheid chatgroepen zie ik in MIUI 7 ook al..

Wanneer zal MIUI 8 via OTA update beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:48:
Hierbij de vraag:

Als er een update uitkomt, kan je de update gewoon flashen zonder te back-uppen en behoud je dan je gegevens?
Of moet je eerst een back-up maken en dan flashen en dan weer herstellen?

[...]
Durf ik niet te zeggen, heb hem van de week geïnstalleerd, ik neem aan dat het gewoon het zelfde werkt als met de weekly roms van xiaomi.eu, echter moet je deze via TWRP install installeren. ik moet een update afwachten omdat te testen. Tot nu toe werkt de CM13 ROM erg goed, al moet ik nog wel ff een beetje me weg vinden in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
Als ik de rom van Xiaomi.eu wil flashen via TWRP dan werkt niets meer. Recovery gaat weg, bootloader wordt weer gelocked, als ik hem aansluit aan de pc komt er "Qualcomm HS-USB Diagnostics 900E" te staan ipv de normale "qloader". Alleen fastboot werkt nog en via deze methode kom ik weer terug in EDL zodat ik er een nieuwe global rom op kan zetten, bootloader weer kan unlocken en TWRP installeren.
Tot nu toe werkt alleen de AOSP rom goed (behalve vinger scanner). Iemand hetzelfde gehad of een oplossing? Ik kan niet de bootloader unlocken op de normale manier want ik krijg maar geen sms om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik draai nu 6.5.19 eu weekly rom, en heb net geprobeerd om te updaten naar miui 8 (6.6.17) alleen ik krijg een bootloop. Via TWRP heb ik nu 6.5.19 terug gezet.

Iemand een oplossing voor miui8 bootloop probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Factory reset en dan flashen...
Maar dan wel goed back-uppen vooraf als je geen clean install wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Ik ga toch maar proberen om de bootloader op de normale manier te unlocken, maar ik krijg geen verificatie sms om naar de volgende stap te gaan. Weet iemand een oplossing of wat ik verkeerd doe?
Ik ga naar http://en.miui.com/ dan naar unlock 'http://en.miui.com/unlock/' -> unlock now -> vult info in & apply now. En dan krijg ik geen sms om naar de volgende stap te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Platte_Band schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:30:
Ik ga toch maar proberen om de bootloader op de normale manier te unlocken, maar ik krijg geen verificatie sms om naar de volgende stap te gaan. Weet iemand een oplossing of wat ik verkeerd doe?
Ik ga naar http://en.miui.com/ dan naar unlock 'http://en.miui.com/unlock/' -> unlock now -> vult info in & apply now. En dan krijg ik geen sms om naar de volgende stap te gaan.
Staat je device als activated onder je mi account? Dat was in ieder geval bij mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jg77 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Staat je device als activated onder je mi account? Dat was in ieder geval bij mij het probleem.
Nee hoor. Probleem is een Nederlands nummer.
Ff via een online sms ontvanger proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
jg77 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Was het bij jou gelukt met NL nummer? Waar kun je zien of je device geactiveerd is? Hier is mijn MIU profile.
Momus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Nee hoor. Probleem is een Nederlands nummer.
Ff via een online sms ontvanger proberen.
Ook geprobeerd maar kreeg ook daar geen sms.

[ Voor 24% gewijzigd door Platte_Band op 20-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Platte_Band schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:08:
[...]

Was het bij jou gelukt met NL nummer? Waar kun je zien of je device geactiveerd is? Hier is mijn MIU profile.

[...]

Ook geprobeerd maar kreeg ook daar geen sms.
Even een ander nummer proberen.
http://www.receive-sms-online.info/
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken