Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Platte_Band schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:08:
[...]

Was het bij jou gelukt met NL nummer? Waar kun je zien of je device geactiveerd is? Hier is mijn MIU profile.

[...]

Ook geprobeerd maar kreeg ook daar geen sms.
Ik heb gewoon mijn kpn nummer gebruikt. Had binnen een minuut een SMS. In de mi account app kan je zien of je device geactiveerd is. Moet daarvoor wel find my device instellen. Geen gehannes verder met een online SMS dienst ofzo.
Momus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Nee hoor. Probleem is een Nederlands nummer.
Ff via een online sms ontvanger proberen.
KPN nummer werkt zonder problemen. En ik ga er vanuit dat het ook geen probleem moet zijn met andere NL aanbieders. Het zit'm in de device activation. Die ging bij mij werken na het instellen van find my phone.

[ Voor 25% gewijzigd door jg77 op 20-06-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
KPN nummer werkt zonder problemen. En ik ga er vanuit dat het ook geen probleem moet zijn met andere NL aanbieders. Het zit'm in de device activation. Die ging bij mij werken na het instellen van find my phone.
Ik heb Ben (dus indirect t-mobile) maar mijn device was gewoon geactiveerd en al maar kreeg geen verificatie code. Ik heb het uiteindelijk kunnen doen via een Czech republic nummer van die site.

Nu de volgende vraag, ze sturen een SMS notificatie wanneer die approved is, is dat dan naar het nummer dat gekoppeld is aan je MIUI account of het nummer dat je gebruikt voor die eerste verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Platte_Band schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:20:
Nu de volgende vraag, ze sturen een SMS notificatie wanneer die approved is, is dat dan naar het nummer dat gekoppeld is aan je MIUI account of het nummer dat je gebruikt voor die eerste verificatie?
Naar het nummer dat je hebt gebruikt voor die eerste verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Dr. Prozac schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Naar het nummer dat je hebt gebruikt voor die eerste verificatie.
Shit, kun je ook zien op je MIUI account of je hem al kan unlocken? Staat er iets anders in die SMS dan dat je hem kan gaan unlocken? Dan zou ik het gewoon na 10 dagen kunnen proberen of die al geapproved is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Platte_Band schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Shit, kun je ook zien op je MIUI account of je hem al kan unlocken? Staat er iets anders in die SMS dan dat je hem kan gaan unlocken? Dan zou ik het gewoon na 10 dagen kunnen proberen of die al geapproved is.
Gewoon dagelijks naar http://en.miui.com/unlock/ surfen en kijken of je al rechten hebt. Als je de unlock tool kunt downloaden, heb je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
jg77 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb gewoon mijn kpn nummer gebruikt. Had binnen een minuut een SMS. In de mi account app kan je zien of je device geactiveerd is. Moet daarvoor wel find my device instellen. Geen gehannes verder met een online SMS dienst ofzo.

[...]

Dan heb je geluk gehad. Ik heb het al met ik weet niet hoeveel toestellen geprobeerd, zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Momus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:35:
[...]

Dan heb je geluk gehad. Ik heb het al met ik weet niet hoeveel toestellen geprobeerd, zonder succes.
Vreemd. Het lukte bij mij ook eerst niet, maar na veelvuldig gegoogle vond ik iemand die eerst find my phone aanzette, en daarna z'n device geactiveerd zag en toen zonder problemen de unlock sms kon ontvangen. Bij mij werkte die methode ook.
Zie je bij device activation ook je telefoonnummer staan? Dit nummer moet je ook bij de aanvraag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:11
Vandaag ontvangen eerste indruk, super!

Alleen ondanks de taal Engels is, toch nog veel Chinees... er staat bijv onder de Mi Store Chinese tekens.

De box was sealed. Met rom 7.1.18.0 (LHOCNCL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
DaYwaLkUr schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:57:
Vandaag ontvangen eerste indruk, super!

Alleen ondanks de taal Engels is, toch nog veel Chinees... er staat bijv onder de Mi Store Chinese tekens.

De box was sealed. Met rom 7.1.18.0 (LHOCNCL)
Gefeliciteerd met je Note 3 :) Je hebt Miui 7.1 China Stable erop staan. Deze kan je vervangen door de laatste versie Global Stable (7.3.5.0). Dan ben je van alle Chinese spullen af en staat de Play Store erop.
Ik had een aangepaste versie van de verkoper erop gekregen, en heb Global kunnen flashen door deze methode te gebruiken.: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
jg77 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Gefeliciteerd met je Note 3 :) Je hebt Miui 7.1 China Stable erop staan. Deze kan je vervangen door de laatste versie Global Stable (7.3.5.0). Dan ben je van alle Chinese spullen af en staat de Play Store erop.
Ik had een aangepaste versie van de verkoper erop gekregen, en heb Global kunnen flashen door deze methode te gebruiken.: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Daarvoor hoef ik hem niet te rooten, toch?

Ik heb de unlock, alleen werkt dan de sim van het werk niet meer ivm security settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

-
Ik had ook een vendor ROM op mijn toestel, ik wilde bijna de SP flash manier uitvoeren (met tegenzin) toen ik erachter kwam dat het met MiFlash ook gewoon te fixen was.
Ik raad dus ook iedereen aan die van de vendor ROM af moet om het via MiFlash te doen, dit is stukken eenvoudiger dan de manier die hierboven is beschreven.

Ik had deze uitleg gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Deacon op 20-06-2016 23:55 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
DaYwaLkUr schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:19:
[...]
Daarvoor hoef ik hem niet te rooten, toch?

Ik heb de unlock, alleen werkt dan de sim van het werk niet meer ivm security settings
Die van is niet geroot en de bootloader is nog gelocked. Ik heb wel de goedkeuring gekregen, duurde een dag of 4, maar heb daar nog niks mee gedaan :)
Deacon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Ik had ook een vendor ROM op mijn toestel, ik wilde bijna de SP flash manier uitvoeren (met tegenzin) toen ik erachter kwam dat het met MiFlash ook gewoon te fixen was.
Ik raad dus ook iedereen aan die van de vendor ROM af moet om het via MiFlash te doen, dit is stukken eenvoudiger dan de manier die hierboven is beschreven.
Pas daarmee op! SPFlash is voor de MTK variant van de Redmi note 3! We hebben het hier over de Snapdragon. Altijd Miflash gebruiken als je de officiële ROMs flashed. Als je custom ROMs wilt, dan eerst unlocken, twrp flashen en daarmee de custom ROMs flashen.

[ Voor 46% gewijzigd door jg77 op 20-06-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

jg77 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:06:
[...]
Pas daarmee op! SPFlash is voor de MTK variant van de Redmi note 3! We hebben het hier over de Snapdragon. Altijd Miflash gebruiken als je de officiële ROMs flashed. Als je custom ROMs wilt, dan eerst unlocken, twrp flashen en daarmee de custom ROMs flashen.
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk die uitgebreide Miflash tutorial vs de simpele 8)7

Het wilt mij maar niet lukken om TWRP goed geflashed te krijgen, ik heb de bootloader gelijk na het Miflashen unlocked. Als ik nu via de fastboot manier TWRP erop zet lukt het mij niet om hierna TWRP recovery te bereiken :? (write succesvol geen errors)

Zie ik iets over het hoofd? De manier met Flashify gaat niet want ik kan via de updater geen CN DEV pre-rooted rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Deacon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:47:
[...]

Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk die uitgebreide Miflash tutorial vs de simpele 8)7

Het wilt mij maar niet lukken om TWRP goed geflashed te krijgen, ik heb de bootloader gelijk na het Miflashen unlocked. Als ik nu via de fastboot manier TWRP erop zet lukt het mij niet om hierna TWRP recovery te bereiken :? (write succesvol geen errors)

Zie ik iets over het hoofd? De manier met Flashify gaat niet want ik kan via de updater geen CN DEV pre-rooted rom flashen.
Probeer deze tutorial eens: http://en.miui.com/forum....t=twrp%2Bredmi%2Bnote%2B3

Of deze 1 druk op de knop: http://en.miui.com/forum....t=twrp%2Bredmi%2Bnote%2B3

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 21-06-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 11:45
[...]

Dus ik hoef geen unlock aan te vragen met mn xiaomi account?
Dus enkel de stappen volgen in de tut. en mn "vendor" rom wordt vervangen door een (bloat-vrije) stable rom.
Play-store erop Nederlands apps in het nederlands, buitenlandse apps in hun native engels?
En klaar voor huis tuin en keuken gebruik, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:30
Klopt, voor de Global (officiele) roms heb je geen unlock nodig om ze te flashen.
Die heeft inderdaad geen NL.
De Xiaomi.eu roms wel, maar daarvoor heb je dus wel een unlock nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
mika74 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Dus ik hoef geen unlock aan te vragen met mn xiaomi account?
Dus enkel de stappen volgen in de tut. en mn "vendor" rom wordt vervangen door een (bloat-vrije) stable rom.
Play-store erop Nederlands apps in het nederlands, buitenlandse apps in hun native engels?
En klaar voor huis tuin en keuken gebruik, toch?
Dat is hoe ik het gedaan heb inderdaad :)
Het systeem is in het Engels, apps die een eigen taal insteling hebben kan je gewoon aanpassen. Als locale heb ik Polen ingesteld, dit zou kunnen helpen bij het verkrijgen van een GPS fix (deze is razendsnel overigens). Verder geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika74
thx,
scheelt meer weer een hoop "gepruts"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ben super blij met mijn Global Stable (7.3.5.0)! :)

Het ging reuze met MiFlash, ik had meer moeite met de drivers voor adb en Qualcomm.

Kan je eigenlijk instellen dat als ik een WhatsApp bericht krijg, dat het scherm niet ff aangaat? dus gewoon uitblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:15:
Ben super blij met mijn Global Stable (7.3.5.0)! :)

Het ging reuze met MiFlash, ik had meer moeite met de drivers voor adb en Qualcomm.

Kan je eigenlijk instellen dat als ik een WhatsApp bericht krijg, dat het scherm niet ff aangaat? dus gewoon uitblijft?
Het lijkt me dat dat wel uit te zetten moet zijn. Dit is meer een functie (optie) die ik van de iPhone ken bij notificaties. Op Android is dit standaard niet het geval, dus het zal een optie (instelling) van miui zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt, dat is bij Instellingen > schermbeveiliging & fingerprint > scherm ontwaken voor meldingen.
Op de Global alleen dan in het Engels. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Het is mij uiteindelijk gelukt, deels mijn eigen fout, met de telefoon aan bij ADB devices kreeg ik wel wat te zien, na reboot in fastboot zag ik niks staan... Geen contact een tijd met de drivers lopen kloten tot ik uiteindelijk dacht oohja ik moet natuurlijk de fastboot commands gebruiken - fastboot devices en ja hoor alles werkte gewoon 8)7

De manier met de .bat file werkte bij mij niet, ik heb het uiteindelijk op deze manier gedaan. Hieronder in retrospect in de meest logische volgorde.

Voor deze stappen heb je een PC nodig met de 64-bits versie van Windows.
(dit was mijn eerste probleem ik heb van alles in huis behalve een moderne winpc)
  1. Zet USB debugging en OEM unlock aan op je telefoon in de dev opties.
  2. Installeer eerst de MI PC suite, reboot en verbind je telefoon voor de juiste ADB en Android drivers.
  3. Installeer MI Flash en controleer met CMD of de telefoon gevonden wordt in ADB mode en in Fastboot
  4. Verwijder de vendor ROM via deze manier gebruik voor deze stap gelijk de CN Dev ROM en niet de Global Dev ROM om als optie de pre-root Flashify manier te kunnen gebruiken als je dit verkiest boven ADB.
  5. WIl je een custom rom installeren gebruik dan nu MI unlock om de bootloader te unlocken, dit was bij mij binnen een paar seconden gedaan. Ik had de code al aangevraagd voordat ik de telefoon binnen had, de goedkeuring was er ruim binnen een week.
  6. Zet de telefoon aan en zet de xiaomi.eu of een andere custom rom erop en vergeet supersu niet.
  7. Reboot naar fastboot via adb reboot to fastboot of met Volume - en de powerknop.
  8. Controleer met fastboot devices of je contact hebt met de telefoon en voor de zekerheid fastboot oem device-info of de bootloader echt unlocked is.
  9. Ik heb voor deze stap de Cofface TWRP gebruikt, in CMD type nu Fastboot Flash recovery "naam van je recovery".img en hierna fastboot boot recovery "naam van je recovery".img Nu kom je direct in TWRP en kan je de ROM en supersu flashen, doe hierna pas een volledige system reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu wel het probleem, dat mijn telefoon zichzelf opnieuw opstart. Als ik iemand wil bellen of als iemand mij belt. Erg vervelend. Weet iemand waardoor dat kan komen?

Ik gebruik de Cyanogenmod op het toestel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:04:
Weet iemand waardoor dat kan komen?

Ik gebruik de Cyanogenmod op het toestel.
daardoor denk ik, misschien niet data en cache enzo gewist?

en de cyanogen roms zijn ook geen officiele versies,
en allemaal beta en alpha.

[ Voor 13% gewijzigd door ikdedinges op 21-06-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de cach en dergelijke allemaal gewist.
ikdedinges schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:19:
[...]

daardoor denk ik, misschien niet data en cache enzo gewist?

en de cyanogen roms zijn ook geen officiele versies,
en allemaal beta en alpha.
Ik ben achter de oplossing. Wanneer ik de bel app instel als standaard applicatie. Heb ik op dit moment nog geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Een paar uren geleden de telefoon binnen gekregen.

Ik wilde de handleiding van Darasta link volgen, maar al bij stap 2 blijf ik steken.

Met de updater app kan ik de huidige ROM (Global 7.1|Stable 7.1.9.0.0(LHOCNCL)) niet updaten naar de developer ROM. Ik krijg de foutmelding: "Can't verify update". Nu lees ik dat het ook mogelijk is te updaten met de PC, maar dat kan ik niet want mijn PC werkt niet op Windows maar op Linux.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Edit 1:
Maakt het nou uit naar welke dev ROM ik wil upgraden? Ik heb de Global Dev gedownload, maar ik zie dat Darasta's handleiding linkt naar de China Dev.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Prozac op 21-06-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Dr. Prozac schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:13:
Een paar uren geleden de telefoon binnen gekregen.

Ik wilde de handleiding van Darasta link volgen, maar al bij stap 2 blijf ik steken.

Met de updater app kan ik de huidige ROM (Global 7.1|Stable 7.1.9.0.0(LHOCNCL)) niet updaten naar de developer ROM. Ik krijg de foutmelding: "Can't verify update". Nu lees ik dat het ook mogelijk is te updaten met de PC, maar dat kan ik niet want mijn PC werkt niet op Windows maar op Linux.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Edit 1:
Maakt het nou uit naar welke dev ROM ik wil upgraden? Ik heb de Global Dev gedownload, maar ik zie dat Darasta's handleiding linkt naar de China Dev.
Draai je wel een officiële rom? Zo nee lees dan even dit stukje uit de guide van darasta en volg de link.

PROBLEMEN:
Geen officiele ROM of bootloop met bootlock: lees dit goed door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Valt bij jullie ook de wifi weg na een bepaalde tijd? Er staat dan zo'n paperclip logo onder de wifi.

Als ik de wifi opnieuw inschakel is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:13:
Valt bij jullie ook de wifi weg na een bepaalde tijd? Er staat dan zo'n paperclip logo onder de wifi.

Als ik de wifi opnieuw inschakel is het weer goed.
Welke ROM draai je? Ik heb het zelf nog niet gezien (Global stable ROM 7.3.5.0 [LHOMIDD] ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Kasj schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Draai je wel een officiële rom? Zo nee lees dan even dit stukje uit de guide van darasta en volg de link.
Tjah, hoe kan ik zien of de ROM de officiele ROM is?
Ik heb het bij Goldway besteld en gevraagd om een "sealed" verpakking met de originele ROM.
PROBLEMEN:
Die link heb ik al vluchtig bekeken toen ik de ROM niet kon updaten met de updater app. Voorzover ik het heb begrepen, moet ik een PC hebben met 64bit Windows. Ik heb hier in huis 2 computers staan, beide hebben Linux geinstalleerd. :(

Weet iemand of die ROM ook is te installeren met Linux' adb of fastboot tools? Ik ben best wel handig met de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Dr. Prozac schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Tjah, hoe kan ik zien of de ROM de officiele ROM is?
Ik heb het bij Goldway besteld en gevraagd om een "sealed" verpakking met de originele ROM.
Heb je ook een "sealed" box gekregen? Bij mijn weten is 7.1.19 geen officiele Miui rom. Je hebt inderdaad een x64 Windows systeem nodig om de Global of China Stable rom te flashen. Bij mij ging het pas goed op een Windows 7 x64 systeem, mijn Windows 10 installatie had problemen met de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Dr. Prozac schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:52:

Die link heb ik al vluchtig bekeken toen ik de ROM niet kon updaten met de updater app. Voorzover ik het heb begrepen, moet ik een PC hebben met 64bit Windows. Ik heb hier in huis 2 computers staan, beide hebben Linux geinstalleerd. :(

Weet iemand of die ROM ook is te installeren met Linux' adb of fastboot tools? Ik ben best wel handig met de commandline.
Misschien die tools via Wine gebruiken? Waarschijnlijk blijf je dan nog wel problemen hebben met de drivers.Je kunt ook proberen een Virtual Machine te laten draaien met windows 7/8/10 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
jg77 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:07:
Heb je ook een "sealed" box gekregen? Bij mijn weten is 7.1.19 geen officiele Miui rom. Je hebt inderdaad een x64 Windows systeem nodig om de Global of China Stable rom te flashen. Bij mij ging het pas goed op een Windows 7 x64 systeem, mijn Windows 10 installatie had problemen met de driver.
Nee de box was niet verzegeld... had Goldway ook niet beloofd. Je kon er om vragen (heb ik gedaan), maar ze hebben niet beloofd het ook te doen.
De ROM versie is trouwens 7.1.9.0.0, ik weet niet of dit een officiele is.
Platte_Band schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:13:
Misschien die tools via Wine gebruiken? Waarschijnlijk blijf je dan nog wel problemen hebben met de drivers.Je kunt ook proberen een Virtual Machine te laten draaien met windows 7/8/10 erop.
Voor een VM heb ik toch een Windows installatie CD/USB nodig, dus dan kan ik het net zo goed "in het echt" installeren.

Dit is wel hoongelach voor Windows/MS. Voor het installeren van een op Linux gebaseerde OS, moet je eerst Windows installeren.
Ik ben al begonnen met het downloaden van Windows7 64bit... Gelukkig heeft Linux ook bittorrent clients :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Prozac op 24-06-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zit er over na te denken om te gaan kiezen voor de Redmi Note 3. Ik ben alleen beetje aan het twijfelen over welke versie. De 2GB of de 3GB ram. Ik kom nu van een Jiayu S3+ af en heb hiervoor een Redmi 1 gehad. Welke adviseren jullie? is 3GB nou zoveel beter?

Ook heb ik nog een vraag over updates en bugs die opgelost worden. Ik merkte dat mijn Redmi 1 totaal overgeslagen werd en heb dus toen moeilijk moeten doen om x een update te vinden naar MIUI 6. Dit wil ik met deze nieuwe telefoon niet meer hebben.

En aangezien ik nu toch bezig ben, waar kan ik hem het goedkoopst kopen? Het liefst zodat hij binnen 2 weken binnen is omdat ik anders op vakantie ben. (eu warehouses misschien) alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Wat heb je zelf al gevonden? Het is hier geen helpdesk...
2/3GB maakt niet heel veel uit, al weet je vast dat MIUI wel graag RAM gebruikt..

Weet niet wat je moeilijk vindt aan updates van de Redmi 1 maar die krijgt nu ook gewoon nog updates van het net nieuwe MIUI 8 hoor..

Prijs moet je zelf ook wel kunnen vinden lijkt me. Enige eigen inzet wordt wel verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
konijnenvla schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:01:
Ik zit er over na te denken om te gaan kiezen voor de Redmi Note 3. Ik ben alleen beetje aan het twijfelen over welke versie. De 2GB of de 3GB ram. Ik kom nu van een Jiayu S3+ af en heb hiervoor een Redmi 1 gehad. Welke adviseren jullie? is 3GB nou zoveel beter?

Ook heb ik nog een vraag over updates en bugs die opgelost worden. Ik merkte dat mijn Redmi 1 totaal overgeslagen werd en heb dus toen moeilijk moeten doen om x een update te vinden naar MIUI 6. Dit wil ik met deze nieuwe telefoon niet meer hebben.

En aangezien ik nu toch bezig ben, waar kan ik hem het goedkoopst kopen? Het liefst zodat hij binnen 2 weken binnen is omdat ik anders op vakantie ben. (eu warehouses misschien) alvast bedankt!
Zelf heb ik de 3GB variant en voor m'n vrouw onlangs de 2GB variant gekocht. Er zijn wel filmpjes te vinden waarbij de beide modellen vergeleken worden. Daarin zie je dat met name de opstarttijd langer duurt bij het 2GB model, verder zijn de verschillen klein. Tsja het grootste verschil is natuurlijk de opslag. Als je 2 simkaarten wil gebruiken (zoals ik) is de 32GB wel aan te raden aangezien er geen SD kaart meer bij kan (ja je kan pielen en een hardware mod toepassen). Als 16GB + een SD kaart voor je werkt is dat een prima keuze. Het prijsverschil is best groot vind ik, maar dat is mijn mening ;)

Ik heb de 2GB/16GB voor m'n vrouw hier gekocht: http://www.aliexpress.com...16GB-ROM/32596065322.html
en hij is momenteel onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nl.aliexpress.com/...16GB-ROM/32596065322.html

Is topwinkel. Geen douanekosten en zelfs service. Kreeg een Tempered Glass met kras erbij en ze zonden me netjes een nieuwe na.

Ik wil er denk ik toch 1 gaan bestellen voor mijn dochter. Maakt het net als met de Redmi Note 2 (die heb ik) niet uit welk type je neemt ivm 3/4 G?

Twijfel overigens nog steeds een beetje ivm niet verwisselbare batterij en mijn Note 2 wordt na iets meer dan 1/2 jaar toch al wat luier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik ontvang de mijne morgen ook. Ga dus eerst de global updaten en daarna via miflash de dev rom er op zetten.
Ik heb een unlock aangevraagd maar geen sms gekregen dat het geaccepteerd was, heb gisteren echter wel al de unlock tool kunnen downloaden.
Mijn vraag is: moet ik nog drivers oid installeren verder (draai windows in virtualbox namelijk)?
Daarna zou ik hem via de tool moeten kunnen unlocken waarna twrp en de xiaomi.eu rom er op kunnen.

In de tutorial hier in het forum (topic start) zie ik dat je op de telefoon met je account moet zijn ingelogd. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Eoghlear schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:01:
Ik ontvang de mijne morgen ook. Ga dus eerst de global updaten en daarna via miflash de dev rom er op zetten.
Ik heb een unlock aangevraagd maar geen sms gekregen dat het geaccepteerd was, heb gisteren echter wel al de unlock tool kunnen downloaden.
Mijn vraag is: moet ik nog drivers oid installeren verder (draai windows in virtualbox namelijk)?
Daarna zou ik hem via de tool moeten kunnen unlocken waarna twrp en de xiaomi.eu rom er op kunnen.

In de tutorial hier in het forum (topic start) zie ik dat je op de telefoon met je account moet zijn ingelogd. Is dit correct?
Als je nog geen SMS hebt gehad van bevestiging dan heb je nog geen unlock rechten. Je moet uiteraard op zowel de mi flash tool als je telefoon op hetzelfde account ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Salmon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Als je nog geen SMS hebt gehad van bevestiging dan heb je nog geen unlock rechten. Je moet uiteraard op zowel de mi flash tool als je telefoon op hetzelfde account ingelogd zijn.
Hmm. Weet je dat zeker? ik dacht dat het wel zou gaan als je de tool kon downloaden Dan maar even xiaomi forums verder in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Eoghlear schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:00:
[...]

Hmm. Weet je dat zeker? ik dacht dat het wel zou gaan als je de tool kon downloaden Dan maar even xiaomi forums verder in duiken.
Je ziet het snel genoeg als je de tool opent en inlogd op je account. De tool geeft zelf aan of je mag unlocken. Maar ik kreeg zelf een bevestiging.

Ik heb sinds vandaag ook een Note 3 SD, kwam van een normale Redmi 3 af. Is toch wel weer een prachtig ding en sneller dan de Redmi 3. Alleen jammer dat ik nu een aantal maanden moet wachten voordat ik deze telefoon kan unlocken. Ik heb een aantal weken geleden de redmi 3 Unlocked.

[ Voor 26% gewijzigd door Salmon op 22-06-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tegenwoordig is het maar een week ofzo hoor, de tijd van maanden wachten op die unlock is wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Salmon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Je ziet het snel genoeg als je de tool opent en inlogd op je account. De tool geeft zelf aan of je mag unlocken. Maar ik kreeg zelf een bevestiging.

Ik heb sinds vandaag ook een Note 3 SD, kwam van een normale Redmi 3 af. Is toch wel weer een prachtig ding en sneller dan de Redmi 3. Alleen jammer dat ik nu een aantal maanden moet wachten voordat ik deze telefoon kan unlocken. Ik heb een aantal weken geleden de redmi 3 Unlocked.
Als je de redmi 3 een aantal weken geleden hebt unlockt ga ik er van uit dat je al unlock rechten hebt. Je kan met de account echter maar 1 keer per maand een toestel unlocken. Nog een paar weekjes wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Kasj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Als je de redmi 3 een aantal weken geleden hebt unlockt ga ik er van uit dat je al unlock rechten hebt. Je kan met de account echter maar 1 keer per maand een toestel unlocken. Nog een paar weekjes wachten dus!
Dat was bij mij bekend. Maar de gebruiker boven mijn post moest zijn telefoon nog unlocken :) Wel sneu dat je maar 1 telefoon per x periode mag unlocken zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Schijnbaar wel, staan ook tutorials op en.miui.com en op xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikdedinges schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:16:
[...]

Schijnbaar wel, staan ook tutorials op en.miui.com en op xiaomi.eu
Schijnbaar of zeker? Heb weinig zin om een account aan te maken bij Xiaomi. Ben nogal op mijn privacy. Daarom gebruik ik ook http://smiui.net/wp/ op mijn Note 2 zodat Xiaomi sync service eruit gesloopt is.

Eerst de Note 3 maar eens bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:01:
[...]

Schijnbaar of zeker? Heb weinig zin om een account aan te maken bij Xiaomi. Ben nogal op mijn privacy. Daarom gebruik ik ook http://smiui.net/wp/ op mijn Note 2 zodat Xiaomi sync service eruit gesloopt is.

Eerst de Note 3 maar eens bestellen.....
Ik raad het je af. Heb op die manier mijn toestel stevig gebrickt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:21:
[...]

Ik raad het je af. Heb op die manier mijn toestel stevig gebrickt
Tnkx, precies waar ik dus bang voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:11:
[...]

Tnkx, precies waar ik dus bang voor was.
Er zijn ondertussen wel een aantal methoden om een unlock te krijgen zonder deze officieel aan te vragen. En volgens mij is een hard brick, waarbij je je telefoon moet open maken om er weer leven in te krijgen, nu ook op te lossen zonder deze open te hoeven maken. Hoe dan ook zou ik me niet heel druk maken om een Mi account, google weet waarschijnlijk ook alles al van je en anders Microsoft wel >:)
Bij een Mi account zijn het telefoonnummer en de activatie van je telefoon belangrijk. Alle sync opties kan je gewoon uitschakelen al vind ik het zelf wel prettig dat er een find my phone optie in zit en een mogelijkheid om een backup neer te zetten. De unlock procedure heeft bij mij nog geen week geduurd en dat gewoon met een KPN nummer. Voor het flashen van een officiele rom heb je overigens geen unlock nodig.

Misschien ben ik wel erg ignorant om gegevens te delen met China, maar wat ik al eerder zei Google en Microsoft en anders Facebook en Linkedin (ohja ook Microsoft tegenwoordig) weten ook alles al van je.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jg77 op 23-06-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Eoghlear schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:01:

Ik heb nog extra drivers moeten installeren.
Dit komt vermoedelijk doordat de handleiding die ik heb gevolgd (over flashen met miflash) de verkeerde volgorde heeft gehanteerd. Bij de schrijver van die handleiding staan de drivers al op de computer, bij mij nog niet. Vermoedelijk worden de drivers samen met MiFlash geinstalleerd en moest MiFlash nog voor stap 1 worden geinstalleerd en niet pas bij stap 7.
Als je dan, net als ik, toch drivers nodig hebt: adbdriver.com.

Verder is het me niet gelukt een officiele ROM te installeren via de updater app.
Eerst was er het vermoeden dat de ROM op de telefoon niet een officiele was (opmerking van Kasj), maar ondertussen weet ik het niet zeker. Zelfs nadat ik met MiFlash een officiele ROM heb geinstalleerd, weigert de updater app een andere officiele ROM te installeren. De update app gaf in beide gevallen de foutmelding: "Can't verify update". Gelukkig had ik toen MiFlash al werkend gekregen.

Uiteindelijk is het me toch gelukt TWRP en xiaomi.eu's ROM te installeren... oh, en ook Win7 64bit (als dual boot met ArchLinux) te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:47

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Dr. Prozac schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:25:
[...]

...

Uiteindelijk is het me toch gelukt TWRP en xiaomi.eu's ROM te installeren... oh, en ook Win7 64bit (als dual boot met ArchLinux) te installeren.
Wait, wut? Je hebt windows 7 geinstalleerd op een Redmi Note 3? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
WhatTheFuck schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Wait, wut? Je hebt windows 7 geinstalleerd op een Redmi Note 3? :?
Ik denk dat hij bedoelt op z'n computer, om z'n telefoon te kunnen flashen met de Xiaomi.eu rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Volgens mij mis ik een stap. Vanmiddag de telefoon ontvangen. Eerst de laatste stable en daarna de laatste dev rom er op geflasht (via de updater app op de telefoon).
Hierna aangesloten aan een win7 laptop en de adb driver installer gestart. Daar verschijnt een unknown device met als device status: driver incorrectly. Klik daarna op install en dan blijft ie een tijd hangen en komt niet verder dan 1/3 voortgang.

Wat mis ik? Want als ik hem nu in fastboot aan de miunlock app hang kan ik de unlock starten maar stopt ie omdat hij het apparaat niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Eoghlear schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:15:
Volgens mij mis ik een stap. Vanmiddag de telefoon ontvangen. Eerst de laatste stable en daarna de laatste dev rom er op geflasht (via de updater app op de telefoon).
Hierna aangesloten aan een win7 laptop en de adb driver installer gestart. Daar verschijnt een unknown device met als device status: driver incorrectly. Klik daarna op install en dan blijft ie een tijd hangen en komt niet verder dan 1/3 voortgang.

Wat mis ik? Want als ik hem nu in fastboot aan de miunlock app hang kan ik de unlock starten maar stopt ie omdat hij het apparaat niet herkent.
Heeft dat niet me de Mui account te maken. De telefoon moet gekoppeld zijn aan dezelfde Mi account als degene waarmee je mag unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Vanavond de Redmi Note 3 Pro 2GB/16GB voor m'n vrouw aan mogen pakken van de DHL bezorger. Besteld bij Top One en precies 7 sinds de bestelling. Goed verpakt en voorzien van China Global met Playstore. Verder nog 2 screenprotectors, een siliconen hoesje en een EU plug als gift erbij in de verpakking.

Morgen gaat Global Stable erop, aangezien ze toch van de Chinese apps af wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:47

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

jg77 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt op z'n computer, om z'n telefoon te kunnen flashen met de Xiaomi.eu rom ;)
Aha, na een tweede keer lezen is het mij nu wel duidelijk. Bedankt voor de uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Kasj schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:39:
[...]

Heeft dat niet me de Mui account te maken. De telefoon moet gekoppeld zijn aan dezelfde Mi account als degene waarmee je mag unlocken.
Die zin beiden hetzelfde. Hij wi geen adb driver laden.l

[ Voor 5% gewijzigd door Eoghlear op 25-06-2016 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 02:08:
Die zin beiden hetzelfde. Hij wi geen adb driver laden.l
Nadat ik MiFlash werkend heb gekregen, heb ik voor Unlock geen drivers meer hoeven te installeren. Zoals ik het lees, heb jij tot nu toe alles geflasht met de updater app en dus niet met MiFlash.

Wellicht heeft Unlock dezelfde drivers nodig als MiFlash. De drie drivers die ik heb moeten installeren voor MiFlash waren:
  • Android Composite ADB Interface
  • Xiaomi Composite MDB Interface
  • QHUSB_BULK
De eerste twee drivers heb ik van adbdrivers.com. De derde driver werd met MiFlash mee geinstalleerd. Vermoedelijk worden de eerste twee drivers ook samen met MiFlash geinstalleerd, maar de handleiding die ik heb gevolgd liet met MiFlash pas later installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dr. Prozac schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 05:18:
[...]

Nadat ik MiFlash werkend heb gekregen, heb ik voor Unlock geen drivers meer hoeven te installeren. Zoals ik het lees, heb jij tot nu toe alles geflasht met de updater app en dus niet met MiFlash.

Wellicht heeft Unlock dezelfde drivers nodig als MiFlash. De drie drivers die ik heb moeten installeren voor MiFlash waren:
  • Android Composite ADB Interface
  • Xiaomi Composite MDB Interface
  • QHUSB_BULK
De eerste twee drivers heb ik van adbdrivers.com. De derde driver werd met MiFlash mee geinstalleerd. Vermoedelijk worden de eerste twee drivers ook samen met MiFlash geinstalleerd, maar de handleiding die ik heb gevolgd liet met MiFlash pas later installeren.
Ok. ik ga het eens met miFlash proberen.
Andere pc gebruikt. Daar lukte het meteen om de telefoon te unlocken. Maar hoe flash ik nu TWRP er op? Want via de updater app wil hij deze niet updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Eoghlear op 25-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen." Uit topic start.

Is dit ondertussen wel duidelijk? Note 3 is ondertussen onderweg en een duidelijke houtje touwtje instructie zou wel fijn wezen. Scheelt veel mensen denk ik (waaronder ik zelf) een boel gezoek en gedonder met een nieuw toestel. Ik zou er erg blij mee zijn iig.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Laatst online: 10-08 10:41
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Ok. ik ga het eens met miFlash proberen.
Andere pc gebruikt. Daar lukte het meteen om de telefoon te unlocken. Maar hoe flash ik nu TWRP er op? Want via de updater app wil hij deze niet updaten.
Wat lukt er precies niet? Heb je deze stappen gevolgd (http://en.miui.com/thread-275244-1-1.html).

Ik merk na een weekje dat de telefoon vaak moeite heeft met de automatische helderheid. Dan zet ie m ineens automatisch terug naar een veel te lage helderheid en dan 10 sec later wordt het scherm weer helderder. Hebben meer mensen hier last van?

Heb m nu maar gelockt op 75% om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
KvNwPPr schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Wat lukt er precies niet? Heb je deze stappen gevolgd (http://en.miui.com/thread-275244-1-1.html).

Ik merk na een weekje dat de telefoon vaak moeite heeft met de automatische helderheid. Dan zet ie m ineens automatisch terug naar een veel te lage helderheid en dan 10 sec later wordt het scherm weer helderder. Hebben meer mensen hier last van?

Heb m nu maar gelockt op 75% om dit te voorkomen.
Deze had ik nog niet gevonden, bedankt! Echter moet je dan niet root zijn? Ik heb de developer rom van miui er op gezet (via updater app) en hem daarna geunlocked. Volgens mij heb je dan nog geen root. Hij gebruikt een custom twrp, kun je die daarna vervangen door twrp van xiaomi.eu (gewoon een vraag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:33:
Omdat ik een aantal vragen hierover via pm kreeg, heb ik een kleine handleiding geschreven om van een vanilla redmi note 3 pro tot een redmi note 3 pro met de multilang weekly van xiaomi.eu met roottoegang te komen.

Lees alle stappen goed door en zorg dat je begrijpt wat de stappen zijn en waarom je dit moet doen. Bij onduidelijkheden is het beter om eerst om extra informatie te vragen voordat je begint.
Door deze stappen uit te voeren is er kans dat je in een bootloop terecht komt. Dit is in de meeste gevallen op te lossen. Bij problemen graag precies vermelden wat je hebt gedaan.
Je kan deze handleiding op eigen verantwoordelijkheid gebruiken.

Stap 1:Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.
Klik dan op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.
Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Ik zelf heb een buitenlands nummer moeten gebruiken omdat mijn nl nummer de verificatie sms niet ontvangt. (www.receivesmsonline.info) Als je dus geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).

Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.

Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware Mi pcsuite. Hier kun je de developer ROM downloaden.
Korte uitleg:
Updaterapp:
zet het gedownloade bestand in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op beta en op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)

PROBLEMEN:

Stap 3: Bootloader unlocken met de unlocktool.
Download hier de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifieren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.

PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (ga naar stap 1)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.

Stap 4: TWRP (custom recovery) installeren.
Hiermee installeer je TWRP, waarmee je custom ROMS kunt flashen.

NIEUWE METHODE: Hier staat een nieuwe uitleg waarbij het niet langer nodig is om een boot.img te maken.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery.

[...]

Stap 5: Custom ROM installeren.
Xiaomi.eu weekly multilang roms
Supersu

Download de KENZO rom (voor redmi note 3 pro).
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery of ga direct verder na het afronden van stap 4.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon.

Je redmi note 3 draait nu op de multilang ROM en heeft root toegang.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste (KENZO) rom gebruikt.

Updates
OTA updates werken wel bij de xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

1: download de nieuwste rom van xiaomi.eu en zet deze op je telefoon
2: open de updater app, druk op de drie stippen en kies updatepakket selecteren. Blader naar de .zip en selecteer deze.
3: je telefoon start opnieuw op en installeert de laatste update.
4: OPTIONEEL: flash supersu.zip op dezelfde manier om weer root toegang te krijgen.

Vragen over of aanpassingen in deze handleiding: stuur mij een bericht.
Geldt dit stappenplan nog steeds en waarom staat zo'n mooie handleiding dan niet in het topicstart? Hulde voor de maker hiervan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Deze had ik nog niet gevonden, bedankt! Echter moet je dan niet root zijn? Ik heb de developer rom van miui er op gezet (via updater app) en hem daarna geunlocked. Volgens mij heb je dan nog geen root. Hij gebruikt een custom twrp, kun je die daarna vervangen door twrp van xiaomi.eu (gewoon een vraag)?
Dat bedoel ik dus.....waarom is er geen duidelijk stappenplan in de topicstart????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Ik ben verre van een expert dus als iets niet klopt dan ben ik niet verantwoordelijk :). Copy van mijn post een paar pagina's terug over Root acces.

quote:
KvNwPPr schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Ik heb nu dus een "root" probleempje. Ben van china dev ROM naar EU ROM gegaan. Ben vergeten om supersu te installeren.

En daardoor heb ik nu dus geen root toegang meer. Dit had ik dus wel voordat de EU ROM erop ging.

Het probleem is dat ik root toegang nodig heb om superSU te installeren. Hoe ga ik dit oplossen zonder al mijn data kwijt te raken. Is er uberhaupt een app om apps backup te maken?

Je kunt deze flashen in recovery, komt van het xiaomi.eu weekly topic:
https://download.chainfir...2.74-2-20160519174328.zip

EDIT: het is gelukt. Vergat 1 stap..

1. recovery mode (hold volume + button and power button)
2. backup gemaakt (niet noodzakelijk)
3. install superSU zip
4. root acces :)
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Geldt dit stappenplan nog steeds en waarom staat zo'n mooie handleiding dan niet in het topicstart? Hulde voor de maker hiervan. _/-\o_
Ik heb alles gedaan volgens het stappenplan van Darasta (darasta in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie"). Weet ook niet waarom die niet in het start topic staat want werkt perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door KvNwPPr op 25-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
KvNwPPr schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Ik ben verre van een expert dus als iets niet klopt dan ben ik niet verantwoordelijk :). Copy van mijn post een paar pagina's terug over Root acces.

quote:
[...]

Ik heb nu dus een "root" probleempje. Ben van china dev ROM naar EU ROM gegaan. Ben vergeten om supersu te installeren.

En daardoor heb ik nu dus geen root toegang meer. Dit had ik dus wel voordat de EU ROM erop ging.

Het probleem is dat ik root toegang nodig heb om superSU te installeren. Hoe ga ik dit oplossen zonder al mijn data kwijt te raken. Is er uberhaupt een app om apps backup te maken?

3. install superSU zip

[...]

Ik heb alles gedaan volgens het stappenplan van Darasta (darasta in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie"). Weet ook niet waarom die niet in het start topic staat want werkt perfect.
Ok. maar als ik vol+ en de powerbutton in houd krijg ik alleen een scherm te zien van een toestel daarbij een animatie dat er een stekker in moet (kan het niet beter uitleggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KvNwPPr schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:44:
[...]

quote:
[...]

3. install superSU zip

[...]

In de eu rom zit volgens mij standaard al root. ;) Tenminste, wel op mijn Note 2.

Zodra hier de Note 3 binnen is ga ik die werkwijze dan maar volgen. Tnkx!

NB: ik kan je overigens deze van harte aanraden: http://www.smiui.net/redminote3_kenzo.php Is de EU Rom met veel rommel eruit gesloopt en nog betere batterijperformance (tenminste ook weer op mijn Note 2).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
De eu versie bevat inderdaad al standaard root. Maar die krijg ik er vooralsnog niet op. (omdat TWRP er niet op gaat/Of geen andere manier is om die te flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Ok. maar als ik vol+ en de powerbutton in houd krijg ik alleen een scherm te zien van een toestel daarbij een animatie dat er een stekker in moet (kan het niet beter uitleggen).
Weet je wel zeker dat je telefoon unlocked is? Ff googlen levert dit op (http://en.miui.com/thread-198926-1-1.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
KvNwPPr schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:36:
[...]

Weet je wel zeker dat je telefoon unlocked is? Ff googlen levert dit op (http://en.miui.com/thread-198926-1-1.html)
Klopt. Maar ik heb de miunlock tool laten doorlopen en deze is afgerond. Ik mag er dan toch wel van uit gaan dat de telefoon unlocked is. Daarna zou ik vanuit de recovery twrp moeten kunnen flashen. maar ik ga me even verder op het xiaomi forum onlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:42:
Klopt. Maar ik heb de miunlock tool laten doorlopen en deze is afgerond. Ik mag er dan toch wel van uit gaan dat de telefoon unlocked is. Daarna zou ik vanuit de recovery twrp moeten kunnen flashen. maar ik ga me even verder op het xiaomi forum onlezen
TWRP heb ik geinstalleerd via een app genaamd flashify. Om flashify te kunnen laten werken moet je root rechten hebben. Om root rechten te hebben moet je de CHINA (dus niet global) DEV (dus niet stable) ROM hebben.

Het staat in de handleiding van darasta. Darasta verwijst in die handleiding naar deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:42:
[...]

volgens mij moest ik ook nog even aanvinken in de dev-options,
enable OEM unlock oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dr. Prozac schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:00:
[...]

TWRP heb ik geinstalleerd via een app genaamd flashify. Om flashify te kunnen laten werken moet je root rechten hebben. Om root rechten te hebben moet je de CHINA (dus niet global) DEV (dus niet stable) ROM hebben.

Het staat in de handleiding van darasta. Darasta verwijst in die handleiding naar deze pagina.
Ik heb dus in eerste instantie voor de global versie gekozen. Nu wil ik de chinese versie er overheen flashen (updater app) maar daar heeft ie geen zin in. Krijg de melding: can't verify update. Couldn't verify update package.
ikdedinges schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:11:
[...]

volgens mij moest ik ook nog even aanvinken in de dev-options,
enable OEM unlock oid
Heb ik aan staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Eoghlear op 25-06-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Eoghlear schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:23:
Ik heb dus in eerste instantie voor de global versie gekozen. Nu wil ik de chinese versie er overheen flashen (updater app) maar daar heeft ie geen zin in. Krijg de melding: can't verify update. Couldn't verify update package.
Yup, zo is het ook met mij gegaan. Van global dev naar China dev (beide officiele ROMs) werkt de updater app niet :( Met precies dezelfde foutmelding.
Met MiFlash lukt het flashen wel. Hier staat hoe het moet (deze link is afkomstig van darasta's handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Dr. Prozac schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:56:
[...]

Yup, zo is het ook met mij gegaan. Van global dev naar China dev (beide officiele ROMs) werkt de updater app niet :( Met precies dezelfde foutmelding.
Met MiFlash lukt het flashen wel. Hier staat hoe het moet (deze link is afkomstig van darasta's handleiding).
Heb nu naar china dev geflashed ook via de miflash tool. Ik zie wel dat het al miui8 is.
Nog even de miunlock geprobeerd maar, deze geeft aan: No need to unlock device. Ik ga er van uit dat het goed is gegaan.
En dan zometeen root access geven en twrp er op zodat ik de xiaomi multi lang rom er op kan gaan gooien en de redmi note 2 prime aan de kant kan leggen.

En dan kijken of de redmi 3 pro net zo veel werk is. Maar dat is na de TT van morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Bij mijn weten klopt deze nog steeds. Als dat niet zo is, dan hoor ik dat graag, dan pas ik het aan.

En waarom dit niet in de First post staat...
Ik heb die suggestie gedaan aan de topicstarter en daar is niet veel mee gedaan.
De info uit het start topic is simpelweg verouderd en wordt niet bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 2 telefoons wil unlocken, moet ik dan 2 x de unlock aanvragen? Vermoed van wel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:40:
Als ik 2 telefoons wil unlocken, moet ik dan 2 x de unlock aanvragen? Vermoed van wel....
Tussendoor 30 dagen wachten, of 2 aparte inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
zit al een tijdje tevreden op AOSP 5.1.1, doch ben verstoken van de laatste security updates van Google.

Op XDA is sinds kort een nightly build van AICP 11.0 gebaseerd op CM Android 6.0 en fingerprint scanner doet het (http://forum.xda-develope...old-project-11-0-t3404782).

Iemand al overgestapt op deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
darasta schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:33:

Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware Mi pcsuite. Hier kun je de developer ROM downloaden.
Korte uitleg:
Updaterapp:
zet het gedownloade bestand in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op beta en op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)
Ik heb mijn note 3 pro binnen. De verpakking was nog geseald, dus de webshop heeft er geen andere rom op gezet. Echter als ik de stappen van de MIpcsuite doorloop krijg ik de melding "couldn't flash device". Ook via de updater app krijg ik geen goed resultaat, wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
groggy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:47:
[...]

Ik heb mijn note 3 pro binnen. De verpakking was nog geseald, dus de webshop heeft er geen andere rom op gezet. Echter als ik de stappen van de MIpcsuite doorloop krijg ik de melding "couldn't flash device". Ook via de updater app krijg ik geen goed resultaat, wat kan ik nu het beste doen?
Zet de gedownloade rom eens in de root van je toestel ipv in de map downloaded rom.
Wil nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ikdedinges schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:27:
[...]

Zet de gedownloade rom eens in de root van je toestel ipv in de map downloaded rom.
Wil nog wel eens helpen
Helaas dit helpt ook niet.

In de update app staat dat ik draai: MIUI 7.1.18.0 | stable (LHOCNCL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4myra schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:29:
zit al een tijdje tevreden op AOSP 5.1.1, doch ben verstoken van de laatste security updates van Google.

Op XDA is sinds kort een nightly build van AICP 11.0 gebaseerd op CM Android 6.0 en fingerprint scanner doet het (http://forum.xda-develope...old-project-11-0-t3404782).

Iemand al overgestapt op deze rom?
Mijn ervaring is dat alle CM Rom's een zwaar negatief effect hebben op de camera prestaties. Vergelijk het maar eens goed. Oplossing gewoon EU Rom of http://www.smiui.net/redminote3_global.php en daaroverheen Nova Launcher. sMiui heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlockcode al na 3 dagen binnen. Telefoon zit in het vliegtuig. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze zijn snel tegenwoordig. Dan is het niet meer zo'n belemmering. :)
Bij mij was het destijds nog 3 weken. :o

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 28-06-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die code maar eenmalig te gebruiken, dus 1x op 1 telefoon? Of kan ik met dezelfde code ook een 2de telefoon unlocken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:51:
Is die code maar eenmalig te gebruiken, dus 1x op 1 telefoon? Of kan ik met dezelfde code ook een 2de telefoon unlocken?
De code is gekoppeld aan jouw account. Zodra jouw account unlock rechten heeft mag je alle "Xiaomi" telefoons unlocken die je tegenkomt. Let wel op dat je miui account moet overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReTechNL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:48:
[...]

De code is gekoppeld aan jouw account. Zodra jouw account unlock rechten heeft mag je alle "Xiaomi" telefoons unlocken die je tegenkomt. Let wel op dat je miui account moet overeen komen.
Wat bedoel je met miui account moet overeenkomen? Ik log in op de unlockpagina, dan moet ik toch een programmatje downloaden en dan telefoon aansluiten en gaan?

NB: ellende die unlocktoestand. :X Compleet onzinnig. Moest het ff kwijt, sorry. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Wat bedoel je met miui account moet overeenkomen? Ik log in op de unlockpagina, dan moet ik toch een programmatje downloaden en dan telefoon aansluiten en gaan?

NB: ellende die unlocktoestand. :X Compleet onzinnig. Moest het ff kwijt, sorry. :+
Je moet 30 dagen wachten tussen elke unlock op dezelfde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika74
vandaag via de post (zonder extra narekening)de redmi note 3 pro via hong-kong goldway ontvangen.
miui global 7.3 stable erop 7.3.7.0(LHOMIDD), playstore en alle google apps al pre-installed
Werkt als een tierelier en voldoende voor mij (ook OTA merkte ik al) Ik vind dit zo goed werken out of the box.
Ga niet flashen ofzo.
Effen nog kijken hoe ik de google translate in chrome kan uitzetten want die vraagt continue of ie de nederlandse-sites msg vertalen nar het engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
1 keer op vertaalopties drukken als zo'n melding getoond wordt geloof ik, en dan ''Nederlands nooit vertalen'' zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik krijg geen notificaties van de nu.nl-app, terwijl die wel ingesteld staan. Ook staat 'show notifications' aan. Bij de battery settings staan background network en background location ook aan.

Herkent iemand dit?

[ Voor 24% gewijzigd door mrwolf op 28-06-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:35:
Ik krijg geen notificaties van de nu.nl-app, terwijl die wel ingesteld staan. Ook staat 'show notifications' aan. Bij de battery settings staan background network en background location ook aan.

Herkent iemand dit?
Bij veiligheid toestemmingen geven en bij actieve apps hem permanent aan laten staan want anders wordt hij door Android gesloten. Denk dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

groggy schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:13:
Helaas dit helpt ook niet.
In de update app staat dat ik draai: MIUI 7.1.18.0 | stable (LHOCNCL)
settings>apps>all>updater>cache en gegevens wissen en dan nog eens proberen.
Lukt het dan nog niet, gewoon Mi Flash gebruiken, werkt 99% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 16:10
Ik heb CM13 (http://forum.xda-develope...omi-redmi-note-3-t3350656) vanuit TWRP geflashed, clean install. Alles ziet er goed uit behalve de fingerprint sensor. Als ik de lockscreen settings open zie ik geen optie voor FP sensor terwijl de ROM dit wel ondersteunt, en als ik een lockscreen type kies (bv PIN) dan crasht Settings.

Als ik vervolgens een Xiaomi EU ROM flash werkt de sensor prima.

Iemand hetzelfde probleem en een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 29-06-2016 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
1 a 2 pagina's terug in dat XDA thread staat een verklaring, een bepaalde batch gebruikt een wat andere fingerprint sensor. De stock rom heeft die ondersteuning wel, maar die zit dus niet in CM en is lastig toe te voegen als de dev die batch zelf niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 16:10
Dat vermoeden had ik inderdaad ook gelezen, maar verder nog niet bevestigd gezien. Vandaar even mijn interesse in de ervaring van anderen hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Er is nu overigens ook een ''special edition'' in omloop met Band 20(800Mhz) en de 'extra' band voor T-Mobile(900Mhz) support:
http://en.miui.com/thread-299743-1-1.html

Wordt vooral verkocht voor de Taiwan-regio lijkt het, gezien er daar vraag is naar andere frequenties. Geen idee of ze Chinese resellers hier ook mee gaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 29-06-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Het is inderdaad inloggen op de unlock pagina, tooltje downloaden en daarop inloggen. Maar je moet ook op je telefoon die je wilt unlocken ingelogd zijn.
Dit moet allemaal met hetzelfde account (met unlockrechten), anders werkt het niet.
Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken