Auto start rechten geven zou kunnen helpen.mrwolf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:35:
Ik krijg geen notificaties van de nu.nl-app, terwijl die wel ingesteld staan. Ook staat 'show notifications' aan. Bij de battery settings staan background network en background location ook aan.
Herkent iemand dit?
Bedankt, ik ben uiteindelijk met miflash aan de haal gegaan en het is allemaal geluktDeacon schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:33:
[...]
settings>apps>all>updater>cache en gegevens wissen en dan nog eens proberen.
Lukt het dan nog niet, gewoon Mi Flash gebruiken, werkt 99% van de tijd.
Heb de vanuit de re-seller miui global 7.3.7.0 stable erop, en alles werkt m.i. perfect. (OTA, geen bloatware)
Waarom zou men met custom roms gaan werken?
Via de themes voldoende optische variatie aan te brengen.
Of mis ik nu veel features? zoals?
Waarom zou men met custom roms gaan werken?
Via de themes voldoende optische variatie aan te brengen.
Of mis ik nu veel features? zoals?
nl taal is vaak de voornaamste reden. Of een custom-bloatware rom die er door de verkoper is opgezet.
Ziet er idd goed uit deze versie van miui. Handig ook dat je op hun site de ROM helemaal naar jouw smaak kunt customizen voordat je hem downloadt. Ga 'm denk ik komend weekend uitproberen op mijn Note 3.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:06:
[...]
NB: ik kan je overigens deze van harte aanraden: http://www.smiui.net/redminote3_kenzo.php Is de EU Rom met veel rommel eruit gesloopt en nog betere batterijperformance (tenminste ook weer op mijn Note 2).
Vraag aan de mensen met ervaring met deze ROM: hoe zit het met updates, ontvang je die op dezelfde manier als bij de Xiaomi.eu ROM?
Verwijderd
Nope. Updates zal je handmatig moeten binnenhalen, maar volgens mij zijn al die updates minimaal. Ik heb ze tot nu toe denk ik 2x binnengehaald.tallstoi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:44:
[...]
Ziet er idd goed uit deze versie van miui. Handig ook dat je op hun site de ROM helemaal naar jouw smaak kunt customizen voordat je hem downloadt. Ga 'm denk ik komend weekend uitproberen op mijn Note 3.
Vraag aan de mensen met ervaring met deze ROM: hoe zit het met updates, ontvang je die op dezelfde manier als bij de Xiaomi.eu ROM?
Je kunt wel updaten, maar dan download je de 'gewone' xiaomi.eu rom en ben je dus je eigen gedane wijzigingen via die site kwijt. Dat moet je dan dus wel handmatig doen en opnieuw downloaden en flashen.
Mmm... da's wel minder. Voor eventuele security updates moet je dus ook de rom downloaden en flashen.
In dat verband is de cloud functie van Xiaomi wel praktisch: alle apps en instellingen worden dan opgeslagen en heb je zo weer terug. Maar ja, ik weet niet in hoeverre mijn privacy dan gewaarborgd is, heb het tot nu toe vanwege die reden dan ook niet gebruikt. Gebruiken jullie de cloud functie van Xiaomi wel?
Gebruiken jullie nog handige tools om zo snel mogelijk na een nieuwe versie geflashed te hebben weer up and running te zijn met alle instellingen en widgets? Of hebben jullie 'backup maken van mijn gegevens' op de Google servers aan staan, wat op zich ook al veel werk scheelt?
In dat verband is de cloud functie van Xiaomi wel praktisch: alle apps en instellingen worden dan opgeslagen en heb je zo weer terug. Maar ja, ik weet niet in hoeverre mijn privacy dan gewaarborgd is, heb het tot nu toe vanwege die reden dan ook niet gebruikt. Gebruiken jullie de cloud functie van Xiaomi wel?
Gebruiken jullie nog handige tools om zo snel mogelijk na een nieuwe versie geflashed te hebben weer up and running te zijn met alle instellingen en widgets? Of hebben jullie 'backup maken van mijn gegevens' op de Google servers aan staan, wat op zich ook al veel werk scheelt?
[ Voor 21% gewijzigd door tallstoi op 30-06-2016 17:55 ]
Zo, hele tijd afwezig geweest in dit topic (druk met andere dingen) maar even een update voor de geïnteresseerden.
Sinds een dag of 5 heb ik op de Note 3 Pro van mijn vrouw Cyanogenmod 13 gezet. Het was even een paar uur prutsen (toestel gebricked, heel gedoe geweest maar weer veel geleerd!) maar het resultaat is verbluffend! Dit maakt het toestel een heel andere ervaring. Alles lijkt te werken, batterijduur is hetzelfde als op stable (geen ervaring met eu rom) maar het apparaat vliegt daadwerkelijk, heerlijk vlot en rap. Ook is er minder appincompatibiliteit. Camera is bij daglicht helemaal prima maar zoals bij MIUI ook het geval is nog steeds crap bij weinig licht.
Heb de laatste paar pagina's doorgenomen maar zie weinig mensen met stock(ish) Android. Is dat liefde voor MIUI of wat anders? Ik vind MIUI wel aardig maar de snelheid, soepelheid en kaalheid van CM heeft bij mij (en m'n vrouw) toch wel sterk de voorkeur. Het maakt het toestel nagenoeg perfect.
Sinds een dag of 5 heb ik op de Note 3 Pro van mijn vrouw Cyanogenmod 13 gezet. Het was even een paar uur prutsen (toestel gebricked, heel gedoe geweest maar weer veel geleerd!) maar het resultaat is verbluffend! Dit maakt het toestel een heel andere ervaring. Alles lijkt te werken, batterijduur is hetzelfde als op stable (geen ervaring met eu rom) maar het apparaat vliegt daadwerkelijk, heerlijk vlot en rap. Ook is er minder appincompatibiliteit. Camera is bij daglicht helemaal prima maar zoals bij MIUI ook het geval is nog steeds crap bij weinig licht.
Heb de laatste paar pagina's doorgenomen maar zie weinig mensen met stock(ish) Android. Is dat liefde voor MIUI of wat anders? Ik vind MIUI wel aardig maar de snelheid, soepelheid en kaalheid van CM heeft bij mij (en m'n vrouw) toch wel sterk de voorkeur. Het maakt het toestel nagenoeg perfect.
Je kunt dan via Smiui de rom weer samenstellen naar wens met dan als basis de ge-update rom.tallstoi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:53:
Mmm... da's wel minder. Voor eventuele security updates moet je dus ook de rom downloaden en flashen.
Met flashen kun je het vervolgens ook zonder 'wipes' doen, zodat je data behouden blijft. Voor die wekelijkse updates zou dat geen problemen moeten geven. Je kunt ook voordat je de nieuwe rom flasht een backup in TWRP maken, dan heb je als het ware een 'herstelpunt' voor het geval dat het toch niet werkt.
Zo hoef je die Xiaomi service niet te gebruiken en heb je toch je data geborgd.
Vooral TWRP is dus een handige optie als back-up bij het flashen. Verder Titanium Backup(root) om back-ups te maken van apps+data en instellingen, die is erg handig als je apps moet terugzetten inclusief alles na een schone installatie.
Verwijderd
Je update gewoon middels een handmatige download via Skitchen en installeert die dan. Niks flashen of wipen en alle apps blijven gewoon in stand. Geen centje pijn.tallstoi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:53:
NB: wekelijks updaten is volslagen onzin. Updates zijn vaak minimaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 19:49 ]
Verwijderd
Dan heb je toch echt het verschil vd camera tussen Eu Rom en CM niet goed vergeleken. Voor mij DE reden dat CM bij mij er niet meer op komt. En ik ben niet de enige die die conclusie trekt. Nova Launcher eroverheen en je hebt hetzelfde gebruiksgemak als CM.Silvin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:46:
Zo, hele tijd afwezig geweest in dit topic (druk met andere dingen) maar even een update voor de geïnteresseerden.
Skitchen? Wat is dat?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:45:
[...]
Je update gewoon middels een handmatige download via Skitchen en installeert die dan. Niks flashen of wipen en alle apps blijven gewoon in stand. Geen centje pijn.
NB: wekelijks updaten is volslagen onzin. Updates zijn vaak minimaal.
Die Flash je dan met twrp?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:05:
[...]
Excuus, moet zijn sMiui Rom Kitchen. http://smiui.net/wp/
Verwijderd
Hoeft niet als je al EU Rom draait. Dit is dezelfde, alleen met wat tweaks en enkele tweaks die je zelf kan kiezen. Kan gewoon met het update menu vd telefoon. Kan ook met TWRP.
Indien je dus GEEN Eu Rom nu draait, dan via TWRP.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 20:20 ]
Ik draai de EU rom. Ik wist niet dat je dan zomaar via de update app kon upgraden. Kan dat ook naar miui 8?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:17:
[...]
Hoeft niet als je al EU Rom draait. Dit is dezelfde, alleen met wat tweaks en enkele tweaks die je zelf kan kiezen. Kan gewoon met het update menu vd telefoon. Kan ook met TWRP.
Indien je dus GEEN Eu Rom nu draait, dan via TWRP.
In mijn post kan je lezen dat ik helemaal geen vergelijking heb gemaakt met de EU rom, slechts met stable. En daar heb ik wel een klein onderzoek gedaan en zie ik met de Snapdragon camera app bij goed licht nauwelijks verschil. Er wordt een andere mate van sharpening, kleurtemp e.d. gebruikt maar ik vind het niet beter of slechter. Heb net nog even gauw een vergelijking gemaakt bij weinig licht en dan presteert CM een stuk minder ja, absoluut. In beide gevallen vind ik het echter onbruikbaar (hoewel beter dan bij de MTK variant). Qua dagelijks gebruik is het voor mij in ieder geval niet relevant, want onbruikbaar blijft onbruikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:48:
[...]
Dan heb je toch echt het verschil vd camera tussen Eu Rom en CM niet goed vergeleken. Voor mij DE reden dat CM bij mij er niet meer op komt. En ik ben niet de enige die die conclusie trekt.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? Je kan een launcher niet vergelijken met een hele rom. RAM management, de notification drawer, veel kleinere rom (=meer resterende opslag), Android 6 voordelen (adoptable storage, Doze, ingebouwd rechtenbeheer), meer aanpassingen aan je knoppen (dubbelklik, lang drukken), uitgebreide Niet Storen opties... Ik kan zo een lijst aan zaken opnoemen die veel meer zijn dan Nova launcher en die voor mij fijner zijn dan MIUI. Met deze rom voelt het als een soort budget-Nexus die gek genoeg sneller is dan een Nexus 5x, uitbreidbaar geheugen heeft en een langere accuduur. De slechtere camera neem ik dan voor lief, daar kochten we nooit een Redmi voorNova Launcher eroverheen en je hebt hetzelfde gebruiksgemak als CM.
Daarnaast, ik vind MIUI nog steeds verre van slecht, ik vind stock simpelweg prettiger. En mijn vrouw ook na de Motorola's van afgelopen jaren. Dus ik ben wel erg blij met een stabiele CM13! Het maakt dit toestel perfect voor een liefhebber van stock(ish) Android en dat wilde ik hier graag delen
Verwijderd
Ieder zijn ding.Silvin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:27:
[...]
In mijn post kan je lezen dat ik helemaal geen vergelijking heb gemaakt met de EU rom, slechts met stable. En daar heb ik wel een klein onderzoek gedaan en zie ik met de Snapdragon camera app bij goed licht nauwelijks verschil. Er wordt een andere mate van sharpening, kleurtemp e.d. gebruikt maar ik vind het niet beter of slechter. Heb net nog even gauw een vergelijking gemaakt bij weinig licht en dan presteert CM een stuk minder ja, absoluut. In beide gevallen vind ik het echter onbruikbaar (hoewel beter dan bij de MTK variant). Qua dagelijks gebruik is het voor mij in ieder geval niet relevant, want onbruikbaar blijft onbruikbaar.
[...]
Dit meen je toch niet serieus hoop ik? Je kan een launcher niet vergelijken met een hele rom. RAM management, de notification drawer, veel kleinere rom (=meer resterende opslag), Android 6 voordelen (adoptable storage, Doze, ingebouwd rechtenbeheer), meer aanpassingen aan je knoppen (dubbelklik, lang drukken), uitgebreide Niet Storen opties... Ik kan zo een lijst aan zaken opnoemen die veel meer zijn dan Nova launcher en die voor mij fijner zijn dan MIUI. Met deze rom voelt het als een soort budget-Nexus die gek genoeg sneller is dan een Nexus 5x, uitbreidbaar geheugen heeft en een langere accuduur. De slechtere camera neem ik dan voor lief, daar kochten we nooit een Redmi voor
Daarnaast, ik vind MIUI nog steeds verre van slecht, ik vind stock simpelweg prettiger. En mijn vrouw ook na de Motorola's van afgelopen jaren. Dus ik ben wel erg blij met een stabiele CM13! Het maakt dit toestel perfect voor een liefhebber van stock(ish) Android en dat wilde ik hier graag delen
@dutchgio & Musicmasters:Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:45:
[...]
Je update gewoon middels een handmatige download via Skitchen en installeert die dan. Niks flashen of wipen en alle apps blijven gewoon in stand. Geen centje pijn.
Oké, beiden bedankt voor de tip, dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Flashen via TWRP of updater app geeft dus veel minder gedoe dan ik in eerste instantie dacht
Verwijderd
Miui 8 is toch ook gewoon een upgrade van 7. Ik zou niet weten waarom niet. Probeer het gewoon want als het niet werkt via het updatemenu krijg je gewoon een melding. Als je update via het update menu, wordt er overigens automatisch geschakeld door je toestel naar TWRP dus eigenlijk is het lood om oud ijzer.Kasj schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:23:
[...]
Ik draai de EU rom. Ik wist niet dat je dan zomaar via de update app kon upgraden. Kan dat ook naar miui 8?
Zo, en nu voetbal kijken.
Verwijderd
Heb ik ook al gedaan zonder wipe. Geluk misschien.tallstoi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:49:
[...]
@dutchgio & Musicmasters:
Oké, beiden bedankt voor de tip, dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Flashen via TWRP of updater app geeft dus veel minder gedoe dan ik in eerste instantie dachtZolang je maar naar een nieuwere ROM update lijkt me zo, terug naar een oudere vereist natuurlijk wel een wipe...
Wat ik wel hele mooie features vind van miui is de uitgebreide controle over data gebruik van apps, met name met roaming. En nu heeft miui 8 een hele mooie feature toegevoegd waar ik nog nooit bij een ruim heb gezien: app cloning. Dus echt twee verschillende Whatsapp versie op je telefoon, voor iedere simkaart één. Werkt werkelijk feilloos!
Musicmasters: veel plezier met voetbal
Ja, zit ik hier potjandorie net te verkondigen dat ik zo blij ben met CM, komt Xiaomi met dit soort functiesjelleeelco schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:55:
Wat ik wel hele mooie features vind van miui is de uitgebreide controle over data gebruik van apps, met name met roaming. En nu heeft miui 8 een hele mooie feature toegevoegd waar ik nog nooit bij een ruim heb gezien: app cloning. Dus echt twee verschillende Whatsapp versie op je telefoon, voor iedere simkaart één. Werkt werkelijk feilloos!
Edit: Ik lees dat de worldwide bèta op 11/07 uit komt. Maar er was dus al wel een Chinese variant (met Engelse taal begrijp ik)
[ Voor 8% gewijzigd door Silvin op 30-06-2016 21:40 ]
ik draai de eu rom, inderdaad miui 8 (op een redmi Note 2, dus ik speel hier een beetje vals).
[ Voor 13% gewijzigd door jelleeelco op 01-07-2016 07:50 ]
Ik draai de EU rom met MIUI8 op de Redmi Note 3 Pro
Waar je inderdaad de dual app functie op heb. Hij is nog in beta, (meer als andere beta roms) dus af en toe crasht de app maar ik ben er super blij mee.
Andere functie die ook handig is, is dat je vanuit je notificatiecentrum beschikbare wifi netwerken kan zien en kan switchen.
Andere functie die ook handig is, is dat je vanuit je notificatiecentrum beschikbare wifi netwerken kan zien en kan switchen.
Verwijderd
Telefoon onderweg en me aan het inlezen. Vraagje: kan ik TWRP er straks gewoon opzetten middels fastboot methode na het unlocken, zo dus: http://androiding.how/how...rp-recovery-via-fastboot/
Ik heb de boel verziekt.
Ik heb in trwp alles verwijdert en geprobeerd een nieuw 6.6.30 te flasgen. Mijn toestel start nu niet meer op en ik kan alleen nog in het fastboot mode komen. Bij gewoon aanzetten of bij power + volume up komt het mi logo 2 keer flitst in beeld en thats it. Hoe kan ik mijn telefoon weer tot leven wekken?
Ik heb in trwp alles verwijdert en geprobeerd een nieuw 6.6.30 te flasgen. Mijn toestel start nu niet meer op en ik kan alleen nog in het fastboot mode komen. Bij gewoon aanzetten of bij power + volume up komt het mi logo 2 keer flitst in beeld en thats it. Hoe kan ik mijn telefoon weer tot leven wekken?
Kun je niet in EDL mode komen en opnieuw met miflash flashen?groggy schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:22:
Ik heb de boel verziekt.
Misschien met deze guide?
http://en.miui.com/thread-290959-1-1.html
Thnx, ik krijg in miflash de melding, "niet nader omschreven fout(0x80004005: FAILED(remote: device is locked. Cannot flash images))Kasj schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:39:
[...]
Kun je niet in EDL mode komen en opnieuw met miflash flashen?
Misschien met deze guide?
http://en.miui.com/thread-290959-1-1.html
Ik heb het een paar keer geprobeerd, en opeens lukt het wel met behulp van de door jouw aangehaalde topc/handleiding. Ik heb de china dev er weer op staan! Thanks
[ Voor 17% gewijzigd door groggy op 01-07-2016 17:21 ]
Verwijderd
Hoe bedoel je, in TWRP alles verwijdert? Al geprobeerd TWRP opnieuw te installeren?groggy schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:22:
Ik heb de boel verziekt.
Edit: lees net dat het al is opgelost. Fijn voor je!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 18:58 ]
Ik heb 13 dagen geleden de unlock aangevraagd met mijn account maar met een nummer van een website (Ik kreeg zelf geen sms via Ben) en ik kan nog steeds niet unlocken via de tool [Your device isn't supported by Mi Unlock]. Iemand ervaring mee om het wel goed te unlocken? Via de hack methode kreeg ik alleen AOSP rom er goed op dus ik wil het liever via de officiële manier doen.
Bij http://en.miui.com/unlock/ krijg ik geen status update zien, alleen om opnieuw in te voeren voor een unlock.
Ok update: Via us.i.mi.com heb ik nog eens mijn device toegevoegd (hij was al activated, find my device enz stond aan) maar nu kan ik dus wel de verification sms ontvangen. Nu afwachten of hij unlocked wordt
Bij http://en.miui.com/unlock/ krijg ik geen status update zien, alleen om opnieuw in te voeren voor een unlock.
Ok update: Via us.i.mi.com heb ik nog eens mijn device toegevoegd (hij was al activated, find my device enz stond aan) maar nu kan ik dus wel de verification sms ontvangen. Nu afwachten of hij unlocked wordt
[ Voor 17% gewijzigd door Platte_Band op 03-07-2016 12:43 ]
Dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan, of je bent niet ingelogd met het account waar je de unlock eerder voor aan hebt gevraagd.
Maar als je die hack methode al hebt gedaan, heb je toch ook je bootloader daadwerkelijk unlocked?
Dan zou het ook niet meer via de officiele weg hoeven.
Maar als je die hack methode al hebt gedaan, heb je toch ook je bootloader daadwerkelijk unlocked?
Als ik een Xiaomi.eu rom erop gooide dan was de bootloader weer gelocked, wou hij niet meer opstarten en moest ik via fastboot naar EDL, via MIFlash global rom er op zetten, dan weer de bootloader unlocken en dan TWRP erop zetten om het nog eens te proberen. Dat was een beetje vervelenddutchgio schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:42:
Dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan, of je bent niet ingelogd met het account waar je de unlock eerder voor aan hebt gevraagd.
Ah zo, nee dat is niet echt ideaal kan ik me voorstellen. 
Ik had begrepen dat wanneer je de Xiaomi.eu rom zou flashen hij niet opnieuw gelocked zou worden, maar dat werkt dus niet zo.
Ik had begrepen dat wanneer je de Xiaomi.eu rom zou flashen hij niet opnieuw gelocked zou worden, maar dat werkt dus niet zo.
unlocks aanvragen gaat heel snel tegenwoordig.
met mn eigen telefoon heb ik 3 weken moeten wachten.
maar ik heb donderdag een unlock aangevraagd voor de MI5 voor mn vriendin,
en haar account heeft nu al unlock rechten
met mn eigen telefoon heb ik 3 weken moeten wachten.
maar ik heb donderdag een unlock aangevraagd voor de MI5 voor mn vriendin,
en haar account heeft nu al unlock rechten
Verwijderd
Komt morgen de mijne binnen en ja hoor, er is er nu dus 1 die de hele 4G band oppikt.
http://www.aliexpress.com...=qQj6n2Av&addresstype=600
4G: FDD LTE B1/2/3/4/5/7/8/20/28/ ( 2100/1900/ 1800/ 1700/ 850/ 2600/ 900/ 800/ 700MHz); TD-LTE B40 (2300MHZ)

http://www.aliexpress.com...=qQj6n2Av&addresstype=600
4G: FDD LTE B1/2/3/4/5/7/8/20/28/ ( 2100/1900/ 1800/ 1700/ 850/ 2600/ 900/ 800/ 700MHz); TD-LTE B40 (2300MHZ)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 13:24 ]
Wel een shop met erg weinig feedback/orders...
Even afwachten of de grotere daar ook mee gaan komen.
Anders kan het wel een interessante optie worden.
Even afwachten of de grotere daar ook mee gaan komen.
Anders kan het wel een interessante optie worden.
Verwijderd
Ging mij niet om de shop maar zag de aankondiging op Xiaomi.eu van een international toestel.
Voor mij helaas pindakaas, maar kan met 3g gelukkig,met mijn gebruik, ook goed uit de voeten.
Voor mij helaas pindakaas, maar kan met 3g gelukkig,met mijn gebruik, ook goed uit de voeten.
Verwijderd
Ik lees op Xiaomi.eu dat als je telefoon unlockt is, ik gewoon TWRP (https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678) gewoon via de updater app kan installeren. Klopt dat?
Ik blijf het verwarrend vinden hoe op dit toestel TWRP te plaatsen met al die verschillende aanwijzingen. Of moet het via de fastbootmethode?
Ik blijf het verwarrend vinden hoe op dit toestel TWRP te plaatsen met al die verschillende aanwijzingen. Of moet het via de fastbootmethode?
Het kan allebei, staat op Xiaomi.eu.
"Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM"
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 03-07-2016 14:02 ]
Redmi Note 3 Kate, dus geen Kenzo meer.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:20:
.............er is er nu dus 1 die de hele 4G band oppikt...
..............
4G: FDD LTE B1/2/3/4/5/7/8/20/28/ ( 2100/1900/ 1800/ 1700/ 850/ 2600/ 900/ 800/ 700MHz).........
Op XDA wel al een port ervan voor de Kenzo, wel met onvermijdelijke issues.
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 03-07-2016 15:32 ]
Dan zal er ook wel snel een xiaomi.eu rom komen met marshmallow als basis!elinx schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Redmi Note 3 Kate, dus geen Kenzo meer.
Op XDA wel al een port ervan voor de Kenzo, wel met onvermijdelijke issues.
Verwijderd
Dat weet je zeker want lees ook posten met het maken van een boot.img? Geen zin om gelijk met een gebrickt toestel te zitten.dutchgio schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:02:
Het kan allebei, staat op Xiaomi.eu.
Weet er iemand hoe ik me sim contacts op me telefoon krijg, zit al uren te zoeken, op google vind ik alleen '' open the contacts app and open the menu'' , maar ik zie geen menu.
Verwijderd
Sim Contacts op je telefoon? Je hebt toch of je contacten op de Sim kaart staan of je contacten bij Google? Dat laatste zou ik je overigens aanraden want zo kan je ongelimiteerd contacten opslaan, inclusief mail(adressen), verjaardagen etc en als je je telefoon kwijt raakt of je koopt een nieuwe is het een kwestie van weer synchroniseren met Google en hopla je hebt alles weer compleet.Vlizzjeffrey schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:00:
Weet er iemand hoe ik me sim contacts op me telefoon krijg, zit al uren te zoeken, op google vind ik alleen '' open the contacts app and open the menu'' , maar ik zie geen menu.
Heb me hier ook rot naar gezocht, volgorde is: Instellingen - Systeemapps - Contacten - Weergavevoorkeuren - Laat SIM contacten zien. Een stap terug kan je de SIM contacten importeren/exporterenVlizzjeffrey schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:00:
Als je in contacten zit de touchbutton met de 3 streepjes (links) lang vasthouden.Vlizzjeffrey schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:00:
Nee dat was een andere, inmiddels oude methode. Dat hoeft niet meer.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:52:
[...]
Dat weet je zeker want lees ook posten met het maken van een boot.img? Geen zin om gelijk met een gebrickt toestel te zitten.
Verwijderd
Tnkx. We zullen zien hoe het loopt. Toch jammer dat de topicstart hier niet duidelijk in is. Wie voelt zich geroepen?dutchgio schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:48:
[...]
Nee dat was een andere, inmiddels oude methode. Dat hoeft niet meer.
Kan het zijn dat de Mi unlock registratie website niet meer goed werkt?
Ik wil een tweede account aanmaken en wordt na registrati meteen naar het forum doorgewezen. Vriend van me ook.
Ik meen dat het aanmelden was en dan de stappen doorlopen. Maar het lijkt niet te lukken. Iemand meer ervaring mee?
Ik wil een tweede account aanmaken en wordt na registrati meteen naar het forum doorgewezen. Vriend van me ook.
Ik meen dat het aanmelden was en dan de stappen doorlopen. Maar het lijkt niet te lukken. Iemand meer ervaring mee?
Die site was, toen ik het ging aanvragen voor de eerste keer, ook raar aan het doen maar dan meer uitvallen en blijven laden enz. Heb je al een aanvraag kunnen doen op http://en.miui.com/unlock/ ?Eoghlear schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:02:
Kan het zijn dat de Mi unlock registratie website niet meer goed werkt?
thanks , heb het gevonden, het zit inderdaad een beetje verstopt ja haha, niet echt gebruiksvriendelijk.ed737 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:55:
[...]
Heb me hier ook rot naar gezocht, volgorde is: Instellingen - Systeemapps - Contacten - Weergavevoorkeuren - Laat SIM contacten zien. Een stap terug kan je de SIM contacten importeren/exporteren
In de Contacten app gewoon ff je menuknop (recent app knop lang indrukken) en dan kom je ook in dat instellingen schermpje. Geld ook voor andere Xiaomi appsVlizzjeffrey schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:59:
[...]
thanks , heb het gevonden, het zit inderdaad een beetje verstopt ja haha, niet echt gebruiksvriendelijk.
Verwijderd
Ik heb de Xiaomi Note 3 Pro Qualcomm Snapdragon 650.
Ik heb Android versie: 5.1.1 LMY47V.
Met hulp van hier heb ik de MIUI 7.3 by Xiaomi.eu 6.3.31 | beta geinstalleerd (weekly).
Sindsdien wel geen updates ontvangen. Hij vindt ook geen via de updater app.
Hoe kan ik nu 't vlotst naar de nieuwste versie gaan?
Ik heb Android versie: 5.1.1 LMY47V.
Met hulp van hier heb ik de MIUI 7.3 by Xiaomi.eu 6.3.31 | beta geinstalleerd (weekly).
Sindsdien wel geen updates ontvangen. Hij vindt ook geen via de updater app.
Hoe kan ik nu 't vlotst naar de nieuwste versie gaan?
Updates via de App zijn maar 1 keer per maand.
Verwijderd
Ik zit nog met de versie van maart. Automatische/app updates vindt hij niets.radavl schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:16:
Updates via de App zijn maar 1 keer per maand.
Beste is gewoon zelf op xiaomi.eu de nieuwste versie te downloaden en dan flashen
Stables komen ook maar eens in de zoveel tijd uit, en zonder OTA's geloof ik.
Gaat dus wel om de Dev. Die komt wel wekelijks maar maandelijks OTA, dus als je per se de nieuwste versie wilt niet je handmatig updaten.
Gaat dus wel om de Dev. Die komt wel wekelijks maar maandelijks OTA, dus als je per se de nieuwste versie wilt niet je handmatig updaten.
[ Voor 49% gewijzigd door dutchgio op 04-07-2016 12:29 ]
Yep hier ook CM13. Ik kon niet wennen aan Miui. Ik installeer momenteel deze nightlies: http://builder.balika011.me/official-cm13/ Gewoon prima stabiel. Gelijk Opengapps Aroma mee-installeren, ben je gelijk klaar. Wel TWRP regelen eerst.Silvin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:46:
Kreeg bericht van degene dat hij het vandaag weer geprobeerd had. En de melding kreeg dat zijn gegevens al bekend waren. Heeft wachtwoord herstel gedaan en kon daarna verder.Platte_Band schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:22:
[...]
Die site was, toen ik het ging aanvragen voor de eerste keer, ook raar aan het doen maar dan meer uitvallen en blijven laden enz. Heb je al een aanvraag kunnen doen op http://en.miui.com/unlock/ ?
Ze zullen wel wat problemen gehad hebben.
Verwijderd
Hoe update je dan steeds de ROM? Zonder dat je je bestanden kwijtraakt en opnieuw alles moet installeren?
pennywiser schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:43:
[...]
Yep hier ook CM13. Ik kon niet wennen aan Miui. Ik installeer momenteel deze nightlies: http://builder.balika011.me/official-cm13/ Gewoon prima stabiel. Gelijk Opengapps Aroma mee-installeren, ben je gelijk klaar. Wel TWRP regelen eerst.
Verwijderd
Simpel. Update Rom op je interne SD zetten en updaten met TWRP. Je raakt alleen bestanden kwijt als je een totaal andere Rom flasht en daarna een wipe doet.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:57:
Hoe update je dan steeds de ROM? Zonder dat je je bestanden kwijtraakt en opnieuw alles moet installeren?
[...]
Verwijderd
Ik kom op dit moment van een andere CM13 rom voor dit toestel. Dus dan raak ik wel alles kwijt (die rom wordt niet zo vaak geupdate).
Ik heb via die ROM een speciale TWRP versie. Moet ik dan voor de rom, die jij gebruikt een andere gebruiken?
Ik heb via die ROM een speciale TWRP versie. Moet ik dan voor de rom, die jij gebruikt een andere gebruiken?
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:00:
[...]
Simpel. Update Rom op je interne SD zetten en updaten met TWRP. Je raakt alleen bestanden kwijt als je een totaal andere Rom flasht en daarna een wipe doet.
Verwijderd
Ik heb op mijn Note 2 wel 4 verschillende CM versies geflasht na elkaar en nooit was ik data kwijt. Back up voor de zekerheid je data en je oude ROM met TWRP op je externe SD en probeer het gewoon. Met de backup kan je dan altijd snel terug naar de oude situatie.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:04:
Ik kom op dit moment van een andere CM13 rom voor dit toestel. Dus dan raak ik wel alles kwijt (die rom wordt niet zo vaak geupdate).
[...]
NB: ik gebruik geen CM meer want uiteindelijk was het altijd wat met CM vond ik. Ik blijf bij Miui.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 18:08 ]
Als die niet geupdate kan worden geeft twrp of de rom dat wel aan tijdens het flashen. Verder gewoon flashen met twrp en niet wipen, behalve evt. naar wens dalvik.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:04:
[...]
Als het goed is gebruik je voor het flashen van je CM build TWRP Alka. Die kan je voor elke build van CM gebruiken. Ik had een topic gevonden waar iemand elke TWRP variant (er zijn er 4 voor dit toestel) omschreef maar kan het zo snel niet meer vinden.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:04:
[...]
Mijn versie van TWRP Alka bleek in het Chinees te zijn. En toen kwam ik er pas achter hoe vaak en lang ik al flash, want kan 'm moeiteloos blind bedienen
Edit: Oh ja, er is 1 TWRP voor official unlocked bootloader MIUI, 1 voor unofficial unlocked MIUI, 1 voor AOSP en 1 voor CM.
[ Voor 7% gewijzigd door Silvin op 04-07-2016 19:28 ]
Verwijderd
En er zijn er 2 binnen, netjes zonder douanekosten zoals het hoort via Top One. Gaan we eerst eens op ons gemak knutselen aan het unlocken. Iedereen die hier al mijn vragen heeft beantwoord, bedankt! Hoop dat ik niet vastloop.
Verwijderd
Net zoals bij de andere ROM. Krijg ik de melding, dat ik niet kan filmen vide de Camera App. Foto's maken lukt wel. Andere apps kan ik ook filmpjes maken. Maar als ik de camera aanzet via de videoapp, krijgt de app en krijg ik een melding, dat de camera niet kan worden gestart.
Silvin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:25:
[...]
Als het goed is gebruik je voor het flashen van je CM build TWRP Alka. Die kan je voor elke build van CM gebruiken. Ik had een topic gevonden waar iemand elke TWRP variant (er zijn er 4 voor dit toestel) omschreef maar kan het zo snel niet meer vinden.
Mijn versie van TWRP Alka bleek in het Chinees te zijn. En toen kwam ik er pas achter hoe vaak en lang ik al flash, want kan 'm moeiteloos blind bedienen
Edit: Oh ja, er is 1 TWRP voor official unlocked bootloader MIUI, 1 voor unofficial unlocked MIUI, 1 voor AOSP en 1 voor CM.
Hebben ze er inderdaad geen eigen rom op gezet?
Welke heb je erop staan?
Ik overweeg daar ook iets te bestellen, ben dus wel benieuwd.
Welke heb je erop staan?
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:58:
En er zijn er 2 binnen, netjes zonder douanekosten zoals het hoort via Top One. Gaan we eerst eens op ons gemak knutselen aan het unlocken. Iedereen die hier al mijn vragen heeft beantwoord, bedankt! Hoop dat ik niet vastloop.
Verwijderd
Zoals ik al zei, altijd wat met CM. Juist vanwege met name de camera blijf ik bij Miui. Foto kwaliteit is beter en de camera app enorm snel met schrijven en weer een foto kunnen nemen.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:59:
Net zoals bij de andere ROM. Krijg ik de melding, dat ik niet kan filmen vide de Camera App. Foto's maken lukt wel. Andere apps kan ik ook filmpjes maken. Maar als ik de camera aanzet via de videoapp, krijgt de app en krijg ik een melding, dat de camera niet kan worden gestart.
[...]
Verwijderd
Heb hem ff snel gestart en volgens mij staat de Global erop. Nu ff geen tijd, dus kom er later op terug.Eleni schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:05:
Welke heb je erop staan?
[...]
NB: was ook op mijn Note 2.
Tip: via DHL laten komen ivm geen douanekosten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 20:26 ]
De note 3 bij hk goldway ook gekregen met de stable global romEleni schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:05:
Welke heb je erop staan?
[...]
Niks geen cm if bloatware
Na de bestelling vragen hoe ze de telefoon moeten afleveren bij je. Echt heel netjes!Eleni schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:05:
Welke heb je erop staan?
[...]
Ik heb daar een note 3 2g/16g besteld, kreeg keurig een onaangepaste versie van, zoals ik verzocht had. Op mijn verzoek hadden ze wel een check gedaan of het geen doa was.
Verwijderd
Ik zou nog wel eens een nieuwe versie willen.dutchgio schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:28:
Stables komen ook maar eens in de zoveel tijd uit, en zonder OTA's geloof ik.
Ik kan deze niet pakweg downloaden en dan handmatig via de updater app selecteren?
Heeft iemand trouwens een adres/reparatiewinkel waar de accu van deze telefoon vervangen kan worden? De telefoon werd laatst opeens heel warm, terwijl hij op de tafel lag en werkte daarna volledig niet meer.
In de omgeving van Rotterdam kan ik online niets vinden, veel winkels repareren geen Xiaomi telefoons.
Online kan ik wel handleidingen vinden die uitleggen hoe het moet, maar kan de reparatie vergoed krijgen (Top One @ AliExpress doet dit dus zeer netjes). In 't kort houd het zelf repareren in dat je de telefoon los moet krijgen van de metalen achterkant met een plectrum. Daarna de flexcable van de accu losmaken, de accu even opwarmen met een fohn bijvoorbeeld zodat de gelijmde accu los komt. En daarna andersom de stappen uitvoeren met een nieuwe accu.
In de omgeving van Rotterdam kan ik online niets vinden, veel winkels repareren geen Xiaomi telefoons.
Online kan ik wel handleidingen vinden die uitleggen hoe het moet, maar kan de reparatie vergoed krijgen (Top One @ AliExpress doet dit dus zeer netjes). In 't kort houd het zelf repareren in dat je de telefoon los moet krijgen van de metalen achterkant met een plectrum. Daarna de flexcable van de accu losmaken, de accu even opwarmen met een fohn bijvoorbeeld zodat de gelijmde accu los komt. En daarna andersom de stappen uitvoeren met een nieuwe accu.
Verwijderd
Als hij heel warm wordt lijkt me dat niet de batterij. Je mag hopen dat je moederbord niet naar de eeuwige jachtvelden is.Salmon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:18:
Heeft iemand trouwens een adres/reparatiewinkel waar de accu van deze telefoon vervangen kan worden? De telefoon werd laatst opeens heel warm, terwijl hij op de tafel lag en werkte daarna volledig niet meer.
Inderdaad, de mobo's zijn rond de 100 euro...Zou een dure grap wordenVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Als hij heel warm wordt lijkt me dat niet de batterij. Je mag hopen dat je moederbord niet naar de eeuwige jachtvelden is.

aangepaste global stable rom met nederlandste taal erin bedoel je? want die kreeg ik erop van hk goldway.mika74 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:53:
[...]
De note 3 bij hk goldway ook gekregen met de stable global rom
Niks geen cm if bloatware
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn Note 2 en ben nu al een week bezig met Top One om een oplossing te krijgen. Toestel iets ouder dan een 1/2 jaar en functietoetsen doen niets meer. Op hun verzoek hiervan een filmpje hiervan gestuurd met Imeinummer maar daarna werd het stil. Hoe heb jij hen benaderd? Ik via de ordermessage, mail en algemene chatbox.Salmon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:18:
[...]
Inderdaad, de mobo's zijn rond de 100 euro...Zou een dure grap worden
Dat had ik ook, alleen ik had nog een andere order openstaan (net de dag ervoor een telefoon besteld), waar ik gewoon had gevraagd of ze van order X ook even mijn message willen bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:48:
[...]
Ik heb een probleem met mijn Note 2 en ben nu al een week bezig met Top One om een oplossing te krijgen. Toestel iets ouder dan een 1/2 jaar en functietoetsen doen niets meer. Op hun verzoek hiervan een filmpje hiervan gestuurd met Imeinummer maar daarna werd het stil. Hoe heb jij hen benaderd? Ik via de ordermessage, mail en algemene chatbox.
Andere opties zijn Whatsapp ( +86 177 2283 2310) en Skype (yum.jason1). Alleen daar zijn ze ook niet zo heel snel soms haha. Ik hou 't op gewoon berichten blijven sturen, via alle mogelijke manieren
En dat verhaal over IMEI etc. moet je ff doorheen prikken, ik heb daar geen antwoord op gegeven. Je moet to the point zijn, wat is er mis? sinds wanneer? wat wil je dat zij voor jou oplossen?
[ Voor 10% gewijzigd door Salmon op 05-07-2016 16:00 ]
Verwijderd
Tnkx. Ga ik proberen.Salmon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:59:
[...]
Dat had ik ook, alleen ik had nog een andere order openstaan (net de dag ervoor een telefoon besteld), waar ik gewoon had gevraagd of ze van order X ook even mijn message willen bekijken.
Andere opties zijn Whatsapp ( +86 177 2283 2310) en Skype (yum.jason1). Alleen daar zijn ze ook niet zo heel snel soms haha. Ik hou 't op gewoon berichten blijven sturen, via alle mogelijke manieren
Ik lees dit toch wel vaker bij de Xiaomi telefoons. Is het dat mijn oog erop valt of zijn er echt meerdere met kapotte toestellen? Was geinteresseerd in een Note 3 als vervanging van mijn Note 2 (die het overigens prima doet hoor....alleen de accu vind ik wat onder de maat), maar als ik dit zo lees zie ik mijzelf toch niet nog een Xiaomi aanschaffen.Salmon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:18:
Miui 7.3.7.0 global stable met OTA, geen NL taal maar engels.Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:55:
[...]
aangepaste global stable rom met nederlandste taal erin bedoel je? want die kreeg ik erop van hk goldway.
4g, playstore, alle nl apps (horizon go) werken perfect.
Enkel de engelse spellingscontrole uitzetten en daarna gaan.
Nu dik een week heavy user en geen enkel probleem
ik heb hier verder nog geen berichten gezien over defecte toestellen hoor.jelleeelco schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:20:
[...]
Ik lees dit toch wel vaker bij de Xiaomi telefoons. Is het dat mijn oog erop valt of zijn er echt meerdere met kapotte toestellen? Was geinteresseerd in een Note 3 als vervanging van mijn Note 2 (die het overigens prima doet hoor....alleen de accu vind ik wat onder de maat), maar als ik dit zo lees zie ik mijzelf toch niet nog een Xiaomi aanschaffen.
vanmiddag MIUI 7.5.1.0 stable xiaomi.eu rom geinstalleerd.
draai soepel tot nu toe
Verwijderd
Lees een wat over Samsung, HTC en Peer (oh nee Applejelleeelco schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:20:
[...]
Ik lees dit toch wel vaker bij de Xiaomi telefoons. Is het dat mijn oog erop valt of zijn er echt meerdere met kapotte toestellen? Was geinteresseerd in een Note 3 als vervanging van mijn Note 2 (die het overigens prima doet hoor....alleen de accu vind ik wat onder de maat), maar als ik dit zo lees zie ik mijzelf toch niet nog een Xiaomi aanschaffen.
Haha, daar hebben jullie weer een punt!
Toch maar even wachten op de special edition (met band 20)
Toch maar even wachten op de special edition (met band 20)
De Note 3 is gewoon een top toestel. En het komt niet vaak voor, heb de Xiaomi topics op GoT doorgenomen en kwam niet hetzelfde probleem tegen. Heb zelf al een stuk of 15/20 Xiaomi telefoons doorgegeven dit jaar en dit is pas de eerste die een probleem heeft. Dus zo erg is 't nietjelleeelco schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:20:
[...]
Alleen tot nu toe kan geen enkele telefoon reperatie bedrijf de telefoon repareren. Ik ga maar is doorvragen bij TopOne.
Verwijderd
Belofte maakt schuld... Ben nu ff bezig met telefoon van mijn dochter en Top One heeft hem geleverd met officiële Miui Global 7.3 Stable. Updates komen netjes binnen en 0,0 Bloatware. Denk dat ik maar eens wacht met unlocken. Englisch is here no problem.Eleni schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:05:
Welke heb je erop staan?
[...]
Top One is gewoon TOP! Aanrader. (afgezien van klacht afhandeling mbt Note 2)
Verwijderd
Hoe oud is hij? Ik wil na 1/2 jaar eigenlijk gewoon een nieuwe hebben.Salmon schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:13:
[...]
De Note 3 is gewoon een top toestel. En het komt niet vaak voor, heb de Xiaomi topics op GoT doorgenomen en kwam niet hetzelfde probleem tegen. Heb zelf al een stuk of 15/20 Xiaomi telefoons doorgegeven dit jaar en dit is pas de eerste die een probleem heeft. Dus zo erg is 't niet
Alleen tot nu toe kan geen enkele telefoon reperatie bedrijf de telefoon repareren. Ik ga maar is doorvragen bij TopOne.
Heb je nog wel garantie, nadat je andere roms geflashed hebt?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:17:
[...]
Hoe oud is hij? Ik wil na 1/2 jaar eigenlijk gewoon een nieuwe hebben.
Waarom zou je dat niet hebben? Ik heb nog geen een verkoper daar over horen vallen. Zij flashen zelf namelijk ook een aangepaste romjelleeelco schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:31:
[...]
Heb je nog wel garantie, nadat je andere roms geflashed hebt?
[ Voor 11% gewijzigd door Salmon op 05-07-2016 20:35 ]
Ja, dat is waar.
Overigens, iemand die nu speciaal gaat wachten op de Kate? Ik meen gelezen te hebben dat hij op 12 juli beschikbaar komt
Overigens, iemand die nu speciaal gaat wachten op de Kate? Ik meen gelezen te hebben dat hij op 12 juli beschikbaar komt
Verwijderd
Iemand die hierbij kan helpen?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:13:
[...]
Ik zou nog wel eens een nieuwe versie willen.
Ik kan deze niet pakweg downloaden en dan handmatig via de updater app selecteren?
Ik heb dus de 6.3.31
Verwijderd
Een officiële zou toch automatisch moeten worden geupdate. Probeer het gewoon zou ik zeggen. Als Rom niet matcht krijg je vanzelf een melding.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:41:
[...]
Iemand die hierbij kan helpen?
Ik heb dus de 6.3.31
Verwijderd
Waarom zou je een Note 2 wisselen met 3? Zit nu een uurtje te pielen met de 3 en merk geen verschil. Ja, hij glijdt uit mijn hand vanwege de stalen achterkant. Dat is weer minder, want heb op mijn Note 2 zo'n mooie neplederen achterkant die zalig in de hand ligt.jelleeelco schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:36:
Ja, dat is waar.
Verwijderd
Heb de mijne een week te vroeg besteld anders had ik wel ff geduld gehad. Zet hem misschien wel op V&A/Marktplaats. Al mis ik 4g eigenlijk nooit. We zien wel.jelleeelco schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:36:
Ja, dat is waar.
Mijn vriendin heeft Xiaomi Redmi Note 3 gekocht in China. Ik begreep dat er verschillende versies hiervan zijn. Een Mediatek of Kenzo versie. Als ik het zo zie:
is dit volgens mij een Kenzo versie?
Telefoon zit momenteel vol met Chinese troep en geen Play store. Uit te TS begrijp ik dat er het beste de ML rom op kan. Alleen dan staat er het volgende "De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen."
Is er misschien al meer duidelijkheid hierover? Dan is deze telefoon iig een stuk beter bruikbaar te maken.

Telefoon zit momenteel vol met Chinese troep en geen Play store. Uit te TS begrijp ik dat er het beste de ML rom op kan. Alleen dan staat er het volgende "De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen."
Is er misschien al meer duidelijkheid hierover? Dan is deze telefoon iig een stuk beter bruikbaar te maken.
Dat lijkt inderdaadde Kenzo, de MediaTek variant is een octa-core en heeft 5.0 als basis.
Je kunt het beste eerst een officiele global/china rom flashen, dan je bootloader unlocken en daarna de xiaomi.eu(ML) rom flashen.
Uitgebreide instructies hiervan zijn in dit topic wel genoemd, alleen niet opgenomen in de TS.
Je kunt het beste eerst een officiele global/china rom flashen, dan je bootloader unlocken en daarna de xiaomi.eu(ML) rom flashen.
Uitgebreide instructies hiervan zijn in dit topic wel genoemd, alleen niet opgenomen in de TS.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 05-07-2016 22:22 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken