Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zonet idd een handleiding proberen te vinden in deze topic en vond deze van darasta (misschien handig om in de TS te vermelden?):
darasta in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie"

Ik neem aan dat ik ook gewoon deze handleiding kan volgen met dit toestel?

Als ik het goed begrijp moet ik eerst een goedkeuring krijgen voor het unlocken, wat ook een tijdje kan duren. Dit zal ik binnenkort alvast proberen als ik achter een pc zit.

Maar wat bedoel je met eerst een officiële China rom flashen? Volgens mij was dit toestel gewoon nieuw in de winkel gekocht. Ik neem aan dat er dan al de originele rom op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
mika74 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:55:
[...]

Miui 7.3.7.0 global stable met OTA, geen NL taal maar engels.
4g, playstore, alle nl apps (horizon go) werken perfect.
Enkel de engelse spellingscontrole uitzetten en daarna gaan.
Nu dik een week heavy user en geen enkel probleem
Dat is wel netjes dan, mij gaven ze een aangepaste rom met nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
xileS schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:56:
Zonet idd een handleiding proberen te vinden in deze topic en vond deze van darasta (misschien handig om in de TS te vermelden?):

Als ik het goed begrijp moet ik eerst een goedkeuring krijgen voor het unlocken, wat ook een tijdje kan duren. Dit zal ik binnenkort alvast proberen als ik achter een pc zit.

Maar wat bedoel je met eerst een officiële China rom flashen? Volgens mij was dit toestel gewoon nieuw in de winkel gekocht. Ik neem aan dat er dan al de originele rom op staat?
je kan ook gewoon de global stable flashen zonder unlock rechten als je niet geeft om geen nederlandse systeemtaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Wat toch wel een dingetje kan zijn is de enorme hoeveelheid 'goede' tutorials tot het flashen van dit ding. Qua telefoons flash en pruts ik al sinds de tijd van Windows Mobile en PalmOS maar geen enkel toestel heeft me zoveel tijd gekost om te flashen als de Kenzo. Dat zit hem voornamelijk in de gevoeligheid van de drivers in combinatie met de meest vage foutmeldingen in MiFlash en MiUnlock welke ook weer samen kunnen hangen met je besturingssysteem en de softwareversie op je Kenzo. Het is niet ondoenlijk, maar er kan telkens fout na fout optreden. Voor mijn gevoel ben ik op 0 begonnen, stap voor stap afgezakt naar -10 (foutmelding, oplossing daarvoor gaf ook een fout, oplossing daarvoor ook enz, uiteindelijk goed gebricked) en daarna stap voor stap met veel lezen en veel guides tot een volledig unlockte Kenzo gekomen. Goed, ik ken het apparaat en alles quirks nu van haver tot gort maar het kan wel afschrikken.

Hoewel er natuurlijk ook mensen zijn die wel in 1x geflasht e.d. hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm dat klinkt niet iets waar ik zin in heb xD. Ik zoek in principe gewoon het eenvoudigste oplossing om deze mobiel beetje bruikbaar te krijgen voor mijn vriendin. Nu zit er gewoon teveel Chinese zooi op. Systeemtaal mag ook gewoon Engels zijn, als daar een makkelijker manier voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:22:
[...]

je kan ook gewoon de global stable flashen zonder unlock rechten als je niet geeft om geen nederlandse systeemtaal.
@ xileS: Hee, vergeet bovenstaande reactie niet hé ;) soms is het zo simpel als MiFlash downloaden, deze rom downloaden en gewoon flashen :) Mijn klaagzang was meer over hoeveel fouten er kúnnen ontstaan, het is zeker niet bij iedereen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:24:
Hmm dat klinkt niet iets waar ik zin in heb xD. Ik zoek in principe gewoon het eenvoudigste oplossing om deze mobiel beetje bruikbaar te krijgen voor mijn vriendin. Nu zit er gewoon teveel Chinese zooi op. Systeemtaal mag ook gewoon Engels zijn, als daar een makkelijker manier voor is.
http://en.miui.com/download-301.html#439 Probeer gewoon deze eens te flashen. Global zit op toestel van mijn dochter, gewoon Engels en geen meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:56:

Volgens mij is die handleiding ook al niet meer actueel. Ik zou unlocken, daarna naar Xiaomi.eu, TWRP Zip flashen via update in telefoon en tegelijk de ROM op je interne SD zetten, toestel gelijk opstarten met TWRP en ROM flashen, wipen en dan pas normaal opstarten. Volgens mij heb je dan de EU Rom. Unlockcode had ik in 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Die stable rom is wel degelijk up-to-date, die heb ik vorige week binnengekregen.
Is denk ik wel een oplossing voor mensen die gewoon een stable rom willen zonder gezeur, maar met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het niet over de Rom maar over de handleiding die niet meer up to date is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Ik zie wat je bedoelt, begint dus wel een rommeltje te worden....

[ Voor 72% gewijzigd door Eleni op 06-07-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:15:
[...]

Waarom zou je een Note 2 wisselen met 3? Zit nu een uurtje te pielen met de 3 en merk geen verschil. Ja, hij glijdt uit mijn hand vanwege de stalen achterkant. Dat is weer minder, want heb op mijn Note 2 zo'n mooie neplederen achterkant die zalig in de hand ligt.
In de eerste plaats batterij. Bij de Note 2 haal ik net de avond, ik begreep dat de Note 3 veel langer meegaat door de zuinigere processor en de grotere batterij. Daarnaast, mocht de Kate beschikbaar komen, toegang tot band 20.

En de meest eerlijke reden....vind het gewoon leuk ... Dat merk ik omdat ik ook stiekem kijk naar de Letv X800, met sd810, 64gb, fantastische sound chip, etc.... Voor 188 euro, levering vanuit Europa...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
jelleeelco schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:03:
[...]

In de eerste plaats batterij. Bij de Note 2 haal ik net de avond, ik begreep dat de Note 3 veel langer meegaat door de zuinigere processor en de grotere batterij. Daarnaast, mocht de Kate beschikbaar komen, toegang tot band 20.

En de meest eerlijke reden....vind het gewoon leuk ... Dat merk ik omdat ik ook stiekem kijk naar de Letv X800, met sd810, 64gb, fantastische sound chip, etc.... Voor 188 euro, levering vanuit Europa...
Mijn persoonlijke mening is dat ik dan nog steeds voor de redmi note 3 met SD 650 zou gaan. De SD 810 kent hitte problemen, waardoor hij snel omlaag gaat in snelheid. O.a. de Nexus 6P en Oneplus 2 hebben hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij is hij al te bestellen: http://nl.aliexpress.com/...0782.html?storeId=2178148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Pas op, dit is de Redmi 3 dus niet de Note. Deze heeft de SD 616 octa core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Silvin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:02:
[...]

@ xileS: Hee, vergeet bovenstaande reactie niet hé ;) soms is het zo simpel als MiFlash downloaden, deze rom downloaden en gewoon flashen :) Mijn klaagzang was meer over hoeveel fouten er kúnnen ontstaan, het is zeker niet bij iedereen zo.
Ja dat bedoelde ik ook ja, dat alles gewoon Engels mag, want volgens mij heeft mijn vriendin op haar iPhone momenteel ook alles in Engels staan, dus ik denk dat ze idd niet veel geeft om een Nederlandse systeemtaal. Als het maar een stabiele oplossing is zonder de Chinese meuk en wel met normale software erop.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:17:
[...]

http://en.miui.com/download-301.html#439 Probeer gewoon deze eens te flashen. Global zit op toestel van mijn dochter, gewoon Engels en geen meuk.
Thanks ik neem aan dat jullie deze rom bedoelen en deze gewoon kan flashen volgens de flashing guide (als ik even snel kijk, ziet dit er ook al minder ingewikkeld uit). Dit lijkt mij de beste oplossing dan, zodat ik niet te vaak lastig word gevallen dat er iets niet doet.

Misschien een idee om zulke informatie in de TS te laten zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Volgens mij is die handleiding ook al niet meer actueel. Ik zou unlocken, daarna naar Xiaomi.eu, TWRP Zip flashen via update in telefoon en tegelijk de ROM op je interne SD zetten, toestel gelijk opstarten met TWRP en ROM flashen, wipen en dan pas normaal opstarten. Volgens mij heb je dan de EU Rom. Unlockcode had ik in 3 dagen.
Ik probeer deze handleiding actueel te houden. Als er dingen veranderd zijn, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jg77 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:37:
[...]

Pas op, dit is de Redmi 3 dus niet de Note. Deze heeft de SD 616 octa core.
Je hebt gelijk. Toestellen lijken ook teveel op elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Zoals al gezegd, niet de juiste. Maar hoe lang duurde het voordat jij je Note 3 binnen had, van bestellen tot levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Ik probeer deze handleiding actueel te houden. Als er dingen veranderd zijn, dan hoor ik dat graag.
Volgens mij is het flashen van TWRP veel makkelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook ja, dat alles gewoon Engels mag, want volgens mij heeft mijn vriendin op haar iPhone momenteel ook alles in Engels staan, dus ik denk dat ze idd niet veel geeft om een Nederlandse systeemtaal. Als het maar een stabiele oplossing is zonder de Chinese meuk en wel met normale software erop.

[...]

Thanks ik neem aan dat jullie deze rom bedoelen en deze gewoon kan flashen volgens de flashing guide (als ik even snel kijk, ziet dit er ook al minder ingewikkeld uit). Dit lijkt mij de beste oplossing dan, zodat ik niet te vaak lastig word gevallen dat er iets niet doet.

Misschien een idee om zulke informatie in de TS te laten zetten?
TS aanpassen heb ik al 2 of 3 keer geroepen want het is nu echt onoverzichtelijk. Jammer want het is gewoon een geweldig toestel.

Op haar wat? Een Iphone? Niet schelden in de kerk aub. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Zoals al gezegd, niet de juiste. Maar hoe lang duurde het voordat jij je Note 3 binnen had, van bestellen tot levering?
Via Top One? Zondag besteld en op maandag een week later binnen (en gegarandeerd geen douanekosten ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Volgens mij is het flashen van TWRP veel makkelijker geworden.
Zou je mij die handleiding dan door willen sturen, dan kan ik het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:30
Deze is dat:
http://nl.aliexpress.com/.../2178148_32683398479.html

Maar nog geen feedback, kan natuurlijk als het een nieuw toegevoegd product is, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
jelleeelco schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Ook bij mij heeft het totaal 1 week geduurd. Netjes 2 track & trace nummers gekregen om het volledige traject te kunnen zien (HK -> UK en UK -> NL).
dutchgio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Deze is dat:

Maar nog geen feedback, kan natuurlijk als het een nieuw toegevoegd product is, maar toch...
Toch is het vreemd, want van de Redmi Note 3 Special Edition zou enkel een 3GB/32GB versie uitkomen...http://en.miui.com/thread-299743-1-1.html

[ Voor 41% gewijzigd door jg77 op 06-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Van Xiaomi.eu:

Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode
Kenzo:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Volgens Xiaomi.eu is TWRP heel simpel te flashen:

Roms for Redmi 3/PRO, Mi4S, Mi5, Note 3 PRO, MIMAX, MIMAXPro:

Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/
Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM
TWRP Recovery Zip DOWNLOAD

NB: ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus wellicht kan iemand anders dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jg77 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:59:

[...]

Toch is het vreemd, want van de Redmi Note 3 Special Edition zou enkel een 3GB/32GB versie uitkomen...http://en.miui.com/thread-299743-1-1.html
Dat is inderdaad wel vreemd, daarom is het dus uitkijken bij een product/seller met geen/weinig feedback.
Ik zou afwachten of de grotere shops deze ook gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Van Xiaomi.eu:

Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode
Kenzo:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Volgens Xiaomi.eu is TWRP heel simpel te flashen:

Roms for Redmi 3/PRO, Mi4S, Mi5, Note 3 PRO, MIMAX, MIMAXPro:

Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/
Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM
TWRP Recovery Zip DOWNLOAD

NB: ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus wellicht kan iemand anders dit bevestigen.
Het probleem hiermee was dat je boot.img moest aanpassen om er voor te zorgen dat het werkte.
Staat nog steeds beschreven in de handleiding onder oude methode.

[ Voor 39% gewijzigd door darasta op 06-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:04:
[...]

[...]

Het probleem hiermee was dat je boot.img moest aanpassen om er voor te zorgen dat het werkte.
Staat nog steeds beschreven in de handleiding onder oude methode.
Weet je dat zeker want dat is niet mijn ervaring met de Note 2. Volgens mij is dat alleen nodig als je ooit weer terug flasht naar een originele Rom. De Eu Rom en CM's etc werken volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Weet je dat zeker want dat is niet mijn ervaring met de Note 2. Volgens mij is dat alleen nodig als je ooit weer terug flasht naar een originele Rom. De Eu Rom en CM's etc werken volgens mij gewoon.
Ja, want daar had ik zelf last van toen ik TWRP op mijn telefoon zette. Er zijn nu echter ook gepatchte TWRP's, zoals die van cofface.

Er zijn globaal enkele manieren:
Omslachtig met boot.img maken via http://en.miui.com/thread-240531-1-1.html (staat in de handleiding onder oude methode)
Flashen van cofface twrp via fastboot.
Of flashen van cofface twrp via flashify (staat nu in de handleiding)

Ik zal toevoegen aan de handleiding dat het mogelijk is dit direct via fastboot te flashen.
Maar voor mensen zonder ervaring met flashen via fastboot is de flashify manier misschien makkelijker te begrijpen.

Als het mogelijk is de cofface TWRP zip direct via de updater app te installeren zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:14:
[...]

het mogelijk is de cofface TWRP zip direct via de updater app te installeren zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. Is er iemand die dit kan bevestigen?
ik ben op het moment de developer rom aan het flashen om m'n device te unlocken met de miflash tool, kan het zo wel proberen na de unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
dutchgio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Deze is dat:

Ik vertrouw dit ook niet. Volgens Xiaomi Taiwan is de Special Edition inderdaad alleen in 32Gb/3Gb rom, en is MIUI gebaseerd op 6.0 en niet 5.1 zoals hier.

Daarnaast.... 8 bestellingen in twee maanden?? in totaal? met NUL echte feedback, alles uitgevinkt.

Ik wacht wel totdat hij bij HKGoldway of Top-One ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:14:
[...]

Een officiële zou toch automatisch moeten worden geupdate. Probeer het gewoon zou ik zeggen. Als Rom niet matcht krijg je vanzelf een melding.
Ik heb dus al zo'n xiaomi.eu rom geinstalleerd.
Toen ferm liggen knoeien :D.

Hoe kan ik zonder mijn data te wipen vlot van deze xiaomi.eu rom naar de "nieuwste"?
Gewoon de .zip downloaden, op mijn toestel zetten en selecteren via de updater app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jelleeelco schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Ik vertrouw dit ook niet. Volgens Xiaomi Taiwan is de Special Edition inderdaad alleen in 32Gb/3Gb rom, en is MIUI gebaseerd op 6.0 en niet 5.1 zoals hier.

Daarnaast.... 8 bestellingen in twee maanden?? in totaal? met NUL echte feedback, alles uitgevinkt.

Ik wacht wel totdat hij bij HKGoldway of Top-One ligt.
Inderdaad, lijkt niet heel erg betrouwbaar.
Daarom ook mijn advies, wacht tot grotere partijen er ook mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Ik heb dus al zo'n xiaomi.eu rom geinstalleerd.
Toen ferm liggen knoeien :D.

Hoe kan ik zonder mijn data te wipen vlot van deze xiaomi.eu rom naar de "nieuwste"?
Gewoon de .zip downloaden, op mijn toestel zetten en selecteren via de updater app?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:52
jelleeelco schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:28:
......

Daarnaast.... 8 bestellingen in twee maanden??...........
Je hebt gelijk, maar de internationale versie komt wel degelijk uit in twee internationale Taiwan varianten "Standaard": 2GB/16GB en "Special Edition" 3GB/32GB. Dat wordt in het eerder gelinkte artikel ook vermeld.
Het is gewoon een kwestie van tijd voordat andere verkopers hem aanbieden.

Het zal me vervolgens ook niet verbazen als kort daarna de meeste custom rom's voor de Kenzo ook alle 4G banden gaan ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 06-07-2016 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Als het mogelijk is de cofface TWRP zip direct via de updater app te installeren zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Ik kon geen goede zip vinden voor TWRP alleen de .img, heb maar gewoon de cofface twrp geflasht met fastboot, veel makkelijker ^^
Behalve dat die nu in het chinees is..

[ Voor 4% gewijzigd door Platte_Band op 06-07-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
elinx schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Je hebt gelijk, maar de internationale versie komt wel degelijk uit in twee internationale Taiwan varianten "Standaard": 2GB/16GB en "Special Edition" 3GB/32GB. Dat wordt in het eerder gelinkte artikel ook vermeld.

Het zal me vervolgens ook niet verbazen als kort daarna de meeste custom rom's voor de Kenzo ook alle 4G banden gaan ondersteunen.
denk dat het niet software matig gaat hoor. Dit is puur denk ik iets hardwarematig waar Xiaomi voor heeft gekozen om te doen. Want als het softwarematig was zou het allang bij alle andere toestellen toegepast worden om de lagere banden te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
theduke1989 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:48:
....
denk dat het niet software matig gaat hoor. ................
Op XDA is van de Kate al een werkende port verschenen, bestemd voor de Kenzo, maar die heeft de nodige issues, zoals gebruikelijk bij experimenteren.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 06-07-2016 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De handleiding is bijgewerkt.
TWRP flashen via fastboot staat er nu als eerste optie in. De flashify optie heb ik laten staan voor mensen die dat fijner vinden.

Bedankt voor de feedback. Als er nog dingen zijn die niet meer kloppen, laat het dan weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nice.
Anders even een PB naar de (mede-)auteur(s) van de topicstart om het daar aan toe te voegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
[...]

Let wel dat alleen de Special Edition voor Taiwan band 20 gaat ondersteunen, deze is enkel in 3GB/32GB. De standard en high variant gaan geen band 20 doen. Dat zijn zeg maar de varianten die we hier op dit forum bespreken. Op XDA zijn ze inderdaad bezig met het apart flashen van het modem, maar er is nog steeds geen 100% bewijs dat het ook werkt... erg jammer, want het zou wel handig zijn! XDA: http://forum.xda-develope...-band-20-800-mhz-t3410437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jg77 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:07:
......
Let wel dat alleen de Special Edition voor Taiwan band 20 gaat ondersteunen, deze is enkel in 3GB/32GB. .....
Artikel waar naar gerefereerd was goed doorlezen, want de titel geeft verwarring, maar inderdaad,
alleen de "Special Edition" 3GB/32GB. Mijn aanname tav de naam was onjuist.
Op XDA is geen bewijs geleverd ook niet tav de port, maar alleen goede en slechte ervaringen.
Uiteindelijk zal er wel eea uitkomen, maar is nog onbekend of eea vlekkeloos geïntegreerd kan worden in de Kenzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nope. Is hardwarematig. Zijn al hele fora mee vol geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:58:
De handleiding is bijgewerkt.
TWRP flashen via fastboot staat er nu als eerste optie in. De flashify optie heb ik laten staan voor mensen die dat fijner vinden.

Bedankt voor de feedback. Als er nog dingen zijn die niet meer kloppen, laat het dan weten! _/-\o_
Waarom wordt deze dan niet gebruikt? https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844 Sorry, maar ik blijf het verwarrend vinden. Deze staat op Xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Waarom wordt deze dan niet gebruikt? https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299844 Sorry, maar ik blijf het verwarrend vinden. Deze staat op Xiaomi.eu.
Omdat ik niet weet of dit de aangepaste variant is of niet. (toen ik TWRP installeerde was dit niet de aangepaste variant)

Als dit namelijk niet de aangepaste variant is en je laat je telefoon rebooten nadat je twrp hebt geflashet en voordat je xiaomi.eu hebt geïnstalleerd, dan zit je in een bootloop door de recovery bescherming van de originele ROMs.
Je kan deze dus gebruiken, maar dan moet je direct na het flashen naar de recovery gaan en niet je telefoon opstarten.
Om ook mensen tegemoet te komen die dit niet doen of op originele ROMs willen blijven draaien, verwijs ik naar de cofface versie, die daar dus geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Nope. Is hardwarematig. Zijn al hele fora mee vol geschreven.
Waar zijn je bronnen die dit onderschrijven? Ik volg een aantal fora, maar nog nergens is definitief iets geroepen dat het niet werkt. Van wat ik begrijp is dat er eerst een aantal (modem) bestanden nodig zijn afkomstig van een Redmi Note 3 Kate, welke er dus nog niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
[...]

Waar is de Letv x800 voor dat bedrag te halen? twijfel nog tussen de Letv en Umi Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jg77 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Waar zijn je bronnen die dit onderschrijven? Ik volg een aantal fora, maar nog nergens is definitief iets geroepen dat het niet werkt. Van wat ik begrijp is dat er eerst een aantal (modem) bestanden nodig zijn afkomstig van een Redmi Note 3 Kate, welke er dus nog niet is...
http://forum.xda-develope...-band-20-800-mhz-t3410437

Als je daar van overtuigt bent mag jij als eerste hier deze werkwijze proberen. Ik begin er niet aan. Volgens mij gaat het niet werken. Als het software matig zou zijn zou het toch allang door een paar handige Harry's gekraakt zijn? Alles is te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Purehz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:27:
[...]

Waar is de Letv x800 voor dat bedrag te halen? twijfel nog tussen de Letv en Umi Super
Check even kimovil. Volgens mij is het de shop the geeks op aliexpress.

Efox biedt het ook aan, maar slechte reviews over de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
De link naar dat topic is al eerder genoemd en ook de link naar de port van de Kate versie, maar onderschrijft mi jouw stelling niet tav dat het alleen hardwarematig is, eerder het tegenovergestelde.
Daarom ben ik ook benieuwd wat je bedoelt met "Zijn al hele fora mee vol geschreven".

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 06-07-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:54:
[...]

TS aanpassen heb ik al 2 of 3 keer geroepen want het is nu echt onoverzichtelijk. Jammer want het is gewoon een geweldig toestel.

Op haar wat? Een Iphone? Niet schelden in de kerk aub. :+
Ik kon helaas ook niet veel informatie halen uit de TS. Ik had niet eens een idee dat er een Kenzo en een Mediatek versie waren. Een link naar de andere topic ontbreekt geloof ik ook.

Binnenkort ga ik even een poging wagen om de global stable flashen (aangezien ik begrijp dat dit de beste optie is, als je een stabiel rom wilt zonder teveel poespas), maar ik zie nu opeens dat er meerdere versies zijn? Link van hierboven was naar de Redmi Note 3 Qualcomm China, maar moet ik niet de Redmi Note 3 Qualcomm Global, of de Redmi Note 3 Special Edition Global hebben? Voordat ik nog de verkeerde flash.

Yep, ze heeft idd nog een iPhone :X , maar goed dat ze Android/Xiaomi een kans geeft. Had eerder gedacht dat ze weer voor een iPhone zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Ik kon helaas ook niet veel informatie halen uit de TS. Ik had niet eens een idee dat er een Kenzo en een Mediatek versie waren. Een link naar de andere topic ontbreekt geloof ik ook.

Binnenkort ga ik even een poging wagen om de global stable flashen (aangezien ik begrijp dat dit de beste optie is, als je een stabiel rom wilt zonder teveel poespas), maar ik zie nu opeens dat er meerdere versies zijn? Link van hierboven was naar de Redmi Note 3 Qualcomm China, maar moet ik niet de Redmi Note 3 Qualcomm Global, of de Redmi Note 3 Special Edition Global hebben? Voordat ik nog de verkeerde flash.

Yep, ze heeft idd nog een iPhone :X , maar goed dat ze Android/Xiaomi een kans geeft. Had eerder gedacht dat ze weer voor een iPhone zou gaan.
Als je niet de MTK hebt flash je de Qualcomm Global. (Dacht dat ik je een link had gegeven met alle downloads. Sorry, mijn fout). Succes en laat even horen of het is gelukt. Als het goed is, is het niet meer dan 10 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
........ Ik had niet eens een idee dat er een Kenzo en een Mediatek versie waren. ........... maar ik zie nu opeens dat er meerdere versies zijn? Link van hierboven was naar de Redmi Note 3 Qualcomm China, maar moet ik niet de Redmi Note 3 Qualcomm Global, of de Redmi Note 3 Special Edition Global hebben? Voordat ik nog de verkeerde flash..........
Om het nog verwarrender te maken:
Er is een Mediatek versie, -Hennessy
Er zijn sinds kort twee Qualcomm versies,-Kenzo en -Kate

De Kate is nog niet echt verkrijgbaar, maar de Rom is wel al te vinden.
De "Special Edition" Rom is voor de Kate bestemd.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 06-07-2016 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Er zijn 3 versies van de Xiaomi redmi note 3.
Redmi note 3: Mediatek variant (Hennesy)
Redmi note 3 Pro: Qualcomm variant (Kenzo) (hier gaat dit topic over)
Redmi note 3 Special edition: Nieuwe variant met Qualcomm 650 en ondersteuning voor meer 4G banden. (Kate)

Officieel zijn de volgende ROMS beschikbaar op de officiele site
Qualcomm global: Global rom voor KENZO (ondersteuning voor meer talen, maar geen nederlands)
Qualcomm China: China rom voor KENZO (gericht op china, alleen engels en chinees)
Special Edition: Rom voor Kate
MTK China: China rom voor Hennesy.

Van elk zijn 2 varianten. Stable en developer. Developer wordt wekelijks geüpdatet en bevat de nieuwste functionaliteit, maar kan bugs hebben.

Nederlands is officieel niet beschikbaar en zelfs de global variant heeft nog redelijk wat chinese apps.
De ROM's van Xiaomi.eu maken gebruik van de originele rom en voegen daar Multilang aan toe, waaronder nederlands. Ook wordt al het chinees verwijderd.

Er zijn stable's en weekly's, die respectievelijk overeenkomen met de originele stable rom en developer rom. Hier kunnen de laatste uitgaves worden gevonden.

Daarnaast zijn er nog een aantal custom roms, waaronder AOSP en CM.

De Xiaomi.eu ROM en andere custom roms moeten worden geinstalleerd met TWRP. Hiervoor moet de bootloader worden ontgrendeld. Zie hier voor meer informatie.
Originele roms kunnen met de pc software of de updaterapp worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik heb vandaag een Note 3 pro binnengekregen maar Nederlands kan ik al direct als taal kiezen maar als locale geen enkel Europees land.
Ook Google Play staat erop en ik zie geen chinese software. Er staat gewoon Android 5.1 en MIUI 7.1 Global op volgende de info.

Is dit al een andere ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
HyperActivE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:37:
Ik heb vandaag een Note 3 pro binnengekregen maar Nederlands kan ik al direct als taal kiezen maar als locale geen enkel Europees land.
Ook Google Play staat erop en ik zie geen chinese software. Er staat gewoon Android 5.1 en MIUI 7.1 Global op volgende de info.

Is dit al een andere ROM?
dit is een aangepaste rom, ik raad je aan om global stable the flashen met miflash, heb je wel geen nederlandse taal maar wel updates, en het is een goede rom, geen chinese apps.

google even xiaomi note 3 flash rom miflash, dan kom je uit op de topic van het miui forum over hoe je de rom op je telefoon zet, het is heel simpel, het staat stap voor stap beschreven hoe je te werk moet gaan, niets ingwikkelds ook. Ik weet de link zoniet anders had ik je de link van dat topic even gegeven.

edit: ik heb de link gevonden : http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 06-07-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik had al een unlockcode opgevraagd om uiteindelijk de weekly van xiaomi.eu flashen. Dat lijkt mij een beter plan dan de global rom.
Maar kan dit in ieder geval doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HyperActivE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:51:
Ik had al een unlockcode opgevraagd om uiteindelijk de weekly van xiaomi.eu flashen. Dat lijkt mij een beter plan dan de global rom.
Om xiaomi.eu rom te installeren moet je twrp hebben. Om die te flashen heb je een geunlockte bootloader nodig. Dit kan alleen vanaf een originele dev ROM . Zie een aantal posts hierboven voor de volledige handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:33:
[...]

http://forum.xda-develope...-band-20-800-mhz-t3410437

Als je daar van overtuigt bent mag jij als eerste hier deze werkwijze proberen. Ik begin er niet aan. Volgens mij gaat het niet werken. Als het software matig zou zijn zou het toch allang door een paar handige Harry's gekraakt zijn? Alles is te kraken.
Haha ik zeg niet dat ik overtuigt ben, ik zeg alleen dat het nog niet definitief naar de prullenbak verwezen is. Als ik de diverse fora hierover lees zijn er specifieke modem bestanden van Kate nodig, en dat is nog wat lastig aangezien hij/zij nog niet geleverd wordt. Geduld is een schone zaak, helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:10
Toevallig iemand die de camera van de Kenzo vergeleken heeft met de oudere Mediatek Note 3 of een Redmi 3?

Ik heb er een gehad, en had sterk de indruk dat de foto's van de 16Mp in de Kenzo wat minder scherp zijn dan die van de 13Mp in de MTK en de gewone Redmi 3, maar wellicht was dat toeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperActivE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:51:
Ik draai mijn Note 2 op EU Rom en de Note 3 van dochter draait op Global. Ik zie en merk werkelijk geen enkel voordeel van de EU tov Global of je moet geen Engels begrijpen. Ik ga niet eens meer de moeite doen om de Note 3 te unlocken/flashen met alle gevaren van dien. (Of ik moet nog ergens tegen aan lopen wat het de moeite waard maakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:28:
Toevallig iemand die de camera van de Kenzo vergeleken heeft met de oudere Mediatek Note 3 of een Redmi 3?

Ik heb er een gehad, en had sterk de indruk dat de foto's van de 16Mp in de Kenzo wat minder scherp zijn dan die van de 13Mp in de MTK en de gewone Redmi 3, maar wellicht was dat toeval...
Te scherp is ook niet mooi. Had mijn camera op het scherpst staan om eens te checken en foto's zagen er niet uit. Zie dat ook vaak bij mensen die hun tv op het hoogste niveau zetten. Check je gemaakte foto's maar eens op een goed beeld scherm (tv of laptop/pc) en maak dan eventueel wat wijzigingen in de instellingen. Voor het geld vind ik het zeer acceptabele plaatjes, behalve in het donker maar dat kan ook niet voor dit geld. Daar heb je een veel licht gevoeligere lens voor nodig. Fijn is dat de camera onder Miui enorm snel focust en schiet wat onder CM (mijn ervaring) niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Als je niet de MTK hebt flash je de Qualcomm Global. (Dacht dat ik je een link had gegeven met alle downloads. Sorry, mijn fout). Succes en laat even horen of het is gelukt. Als het goed is, is het niet meer dan 10 minuten werk.
Stap 1 check, stap 2 check, stap 3: Launch ‘Updater' app on your device. Kon het niet gelijk vinden, maar toen ik de updater app opende kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2m7uqvr.jpg

Volgens Google translate zegt die "De huidige versie is de nieuwste versie" -.-. Dus ik neem aan dat updaten via de telefoon niet gaat lukken? Zag ook een link naar Mi PC Suite, om volgens mij de update vanaf een pc te doen. Denk dat ik toch dat maar moet gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:57:
[...]

Stap 1 check, stap 2 check, stap 3: Launch ‘Updater' app on your device. Kon het niet gelijk vinden, maar toen ik de updater app opende kreeg ik dit:
[afbeelding]

Volgens Google translate zegt die "De huidige versie is de nieuwste versie" -.-. Dus ik neem aan dat updaten via de telefoon niet gaat lukken? Zag ook een link naar Mi PC Suite, om volgens mij de update vanaf een pc te doen. Denk dat ik toch dat maar moet gaan proberen.
Probeer eens: settings, dan over het apparaat, onderin zie je systeemupdates, rechtsboven de stippelijntjes klikken, updatepakket selecteren en gaan. Zou toch moeten werken.

NB: bij jou dan in het Engels waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:14:
[...]

Probeer eens: settings, dan over het apparaat, onderin zie je systeemupdates, rechtsboven de stippelijntjes klikken, updatepakket selecteren en gaan. Zou toch moeten werken.

NB: bij jou dan in het Engels waarschijnlijk.
Zojuist geprobeerd, maar dan krijg ik dezelfde scherm met Chinese tekst te zien. Dus dan opent die ook de updater app idd, maar dat werkt dus ook niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:33:
[...]

Zojuist geprobeerd, maar dan krijg ik dezelfde scherm met Chinese tekst te zien. Dus dan opent die ook de updater app idd, maar dat werkt dus ook niet :(.
Heb je niet gewoon de Global erop staan en is het geen kwestie van aanpassen taal en land? Ik heb hem bij mijn dochter op Polen en Engels gezet.

Wat staat er precies bij je versienummer van de sofware? Staat ook bij "over Apparaat" Miui Versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:42:
[...]

Heb je niet gewoon de Global erop staan en is het geen kwestie van aanpassen taal en land? Ik heb hem bij mijn dochter op Polen en Engels gezet.

Wat staat er precies bij je versienummer van de sofware? Staat ook bij "over Apparaat" Miui Versie.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/14iin2w.jpg

Taal staat idd al op Engels, maar er is nog teveel in Chinees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:52:
[...]

[afbeelding]

Miui 7.1.9.0 zou een originele CHINA ROM moeten zijn en dus automatisch al naar de nieuwste variant willen gaan (V7.3.8.0.LHOCNDD)

De updaterapp hoort er als volgt uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/static/article/innerimg/m1/m1_1.png

Als dit niet werkt kan je nog proberen om met de PC software die genoemd staat bij de officiele website van ROM te veranderen.
Wat ook kan helpen is om eerst naar de nieuwste huidige variant te gaan (CHINA ROM) en dan over te gaan naar GLOBAL.

Er worden echter heel veel problemen gerapporteerd met overstappen van CHINA naar GLOBAL.
Vaak is deze guide de enige optie met een gelockte bootloader.

Als je niet een gelockte bootloader hebt zou je met fastboot de ROM kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik toch blij dat ik Top One opdracht heb gegeven de Global te flashen. Scheelt weer wat werk en bij hen krijg je echte originele Global zonder meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:31:
[...]
Te scherp is ook niet mooi. Had mijn camera op het scherpst staan om eens te checken en foto's zagen er niet uit. Fijn is dat de camera onder Miui enorm snel focust en schiet wat onder CM (mijn ervaring) niet het geval is.
Waren side by side vergeleken beoordeeld op een 24" dus dat was het niet. De Redmi 3 kwamen ze er - vooral bij wat minder licht (niet echt donker) - steevast beter uit, bij de Note waren ze gewoon veel vaker echt blurred en vervormd (is ook meer Wide). maar dat zou best wel aan de CM13 camera kunne nhebben gelegen, hoewel ik op de gewone Redmi 3 CM12.1 heb staan (volgens mij beide Snapcamera).

Ik wilde die van de Note 3 pro echt graag mooi vinden, maar mijn conclusie was toch dat die het onder lastiger omstandigheden merkbaar minder presteerde. Het zou zomaar kunnen dat de Mediatek Note 3 met 13Mp voor mij interessanter is. De CPU interesseert me dan weer weinig zolang de basisfuncties het goed doen. ;)

Update: Ik denk overigens dat er ook een lens-issue speelt (waarschijnlijk vanwege de Widere lens), aangezien de Note 3 ook een stuk minder scherp in de hoeken was...

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 07-07-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Waren side by side vergeleken beoordeeld op een 24" dus dat was het niet. De Redmi 3 kwamen ze er - vooral bij wat minder licht (niet echt donker) - steevast beter uit, bij de Note waren ze gewoon veel vaker echt blurred en vervormd (is ook meer Wide). maar dat zou best wel aan de CM13 camera kunne nhebben gelegen, hoewel ik op de gewone Redmi 3 CM12.1 heb staan (volgens mij beide Snapcamera).

Ik wilde die van de Note 3 pro echt graag mooi vinden, maar mijn conclusie was toch dat die het onder lastiger omstandigheden merkbaar minder presteerde. Het zou zomaar kunnen dat de Mediatek Note 3 met 13Mp voor mij interessanter is. De CPU interesseert me dan weer weinig zolang de basisfuncties het goed doen. ;)
Ik spreek even voor de Note 2 maar op die is de camera onder 4 geteste CM's echt slecht. Onder Miui geen centje pijn. Mijn dochter's Note 3 maakt ook fraaie plaatjes, zelfs in de schemering vind ik het niet slecht. Echt donker wordt nooit een feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:52:
[...]

[afbeelding]

Dat wordt zoals Darasta zegt flashen geblazen. Dan zou ik als je dan toch moeilijk moet gaan doen gelijk unlocken en de EU Rom erop knallen. Heb je gelijk NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
iisworks schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:28:

Hierbij mijn 2 centjes...

Ik heb de Hennessy en de Kenzo beide tegelijk gehad in huis en goed kunnen vergelijken qua camera. Als ze beide op MIUI draaien is het korte antwoord; nauwelijks verschil.
Het lange antwoord; De Kenzo is een tikje scherper bij daglicht, puur de hogere pixelcount. Bij weinig licht vind ik beide camera's op z'n best matig en vaak zijn foto's 'mislukt' . De Kenzo zou beter moeten presteren dan de Hennessy maar in de praktijk zie ik vooral meer ruis op de Hennessy en meer aquareleffect op de Kenzo.

Hoe bruikbaar je het vind is per persoon verschillend maar ik zou de keuze tussen de 2 niet te veel van de camera af laten hangen.

Daarnaast, draai je CM op de Kenzo dan daalt de kwaliteit bij weinig licht nog eens extra. Geen ervaring op dat vlak met de Hennessy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Silvin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:24:
[...]

Hierbij mijn 2 centjes...

Ik heb de Hennessy en de Kenzo beide tegelijk gehad in huis en goed kunnen vergelijken qua camera. Als ze beide op MIUI draaien is het korte antwoord; nauwelijks verschil.
Thanks voor de info! Ik ga de Kenzo toch nog maar eens proberen, maar dan met MIUI ipv CM13. Ik had in CM13 sowieso het probleem dat de fingerprint sensor niet werkte omdat ik naar het schijnt een nieuw model sensor had. Daarnaast begreep ik dat de (standby) accuduur in MIUI beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
iisworks schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:47:
[...]

Thanks voor de info! Ik ga de Kenzo toch nog maar eens proberen, maar dan met MIUI ipv CM13. Ik had in CM13 sowieso het probleem dat de fingerprint sensor niet werkte omdat ik naar het schijnt een nieuw model sensor had. Daarnaast begreep ik dat de (standby) accuduur in MIUI beter is.
Bij de Kenzo hier in huis werkt de fingerprint sensor prima en de accuduur is met het gebruik van mijn vrouw identiek aan MIUI. Maar de camera is minder en het scherm kan gek genoeg niet zo enorm donker als onder MIUI (wat vervelend is in het donker). Al met al is MIUI net iets completer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
darasta schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:13:
[...]

Miui 7.1.9.0 zou een originele CHINA ROM moeten zijn en dus automatisch al naar de nieuwste variant willen gaan (V7.3.8.0.LHOCNDD)

De updaterapp hoort er als volgt uit te zien:
[afbeelding]

Als dit niet werkt kan je nog proberen om met de PC software die genoemd staat bij de officiele website van ROM te veranderen.
Wat ook kan helpen is om eerst naar de nieuwste huidige variant te gaan (CHINA ROM) en dan over te gaan naar GLOBAL.

Er worden echter heel veel problemen gerapporteerd met overstappen van CHINA naar GLOBAL.
Vaak is deze guide de enige optie met een gelockte bootloader.

Als je niet een gelockte bootloader hebt zou je met fastboot de ROM kunnen installeren.
Als ik die updater app start, krijg ik dus gelijk die Chinese melding en sluit de app af. Dus ik krijg de hele interface van de app niet te zien. Ik heb mobiel nu niet bij mij, maar misschien dat een hardware reset helpt?

Je hebt het over veel problemen van het overstappen van China naar global, maar over wat voor soort problemen heb je het over? Dat het flashen van global lastig gaat of dat als er eenmaal global erop staat en dan de problemen komen? Anders kan ik iig al een poging wagen om deze erop te flashen.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Dat wordt zoals Darasta zegt flashen geblazen. Dan zou ik als je dan toch moeilijk moet gaan doen gelijk unlocken en de EU Rom erop knallen. Heb je gelijk NL.
We hebben het dan weer over de ML rom neem ik aan toch, met de uitgebreide handleiding van Darasta. Ik heb de verschillen niet allemaal even goed kunnen volgen, maar is die bv net zo stabiel als de global? Enige voordeel wat ik meegekregen heb, is dat die NL systeemtaal heeft. Mij maakt het niet uit wat erop gaat, als het maar goed bruikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik draai sinds een paar dagen de MIUI 7.5.1.0 rom van xiaomi.eu en ik zie net dat er al een aantal MIUI8 functies inzitten.
Waaronder dat balletje met shortcuts.
En ik zie net ook eindelijk settings voor Nooduitzendingen!

[ Voor 15% gewijzigd door ikdedinges op 07-07-2016 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:18:
[...]

Als ik die updater app start, krijg ik dus gelijk die Chinese melding en sluit de app af. Dus ik krijg de hele interface van de app niet te zien. Ik heb mobiel nu niet bij mij, maar misschien dat een hardware reset helpt?

Je hebt het over veel problemen van het overstappen van China naar global, maar over wat voor soort problemen heb je het over? Dat het flashen van global lastig gaat of dat als er eenmaal global erop staat en dan de problemen komen? Anders kan ik iig al een poging wagen om deze erop te flashen.

[...]

We hebben het dan weer over de ML rom neem ik aan toch, met de uitgebreide handleiding van Darasta. Ik heb de verschillen niet allemaal even goed kunnen volgen, maar is die bv net zo stabiel als de global? Enige voordeel wat ik meegekregen heb, is dat die NL systeemtaal heeft. Mij maakt het niet uit wat erop gaat, als het maar goed bruikbaar wordt.
Een Harde reset kun je altijd eerst proberen. Als het werkt is dat een stuk gemakkelijker dan het flashen met MiFlash en EDL.

Met problemen van gaan naar stable tot dev bedoel ik dat er redelijk wat meldingen zijn dat het niet wil lukken. Vaak kan het worden opgelost door één van de volgende adviezen:

1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).

Dit werkt echter alleen als de updater app werkt...

Wat je kan doen is het volgende:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken wat er met de updaterapp gebeurt.
Als de updater app het alsnog niet doet --> Probeer de Mi PC suite
Als ook dat niet werkt --> Miflash in EDL

Om naar de xiaomi.eu ROM te gaan moet de bootloader worden unlocked. Hiervoor moet je op de laatste DEV rom draaien en dit aanvragen (zie de handleiding)

De Xiaomi.eu ROM is gebaseerd op de global en bevat enkele aanpassingen die allemaal gericht zijn op het verwijderen van chinese meuk en het compatibel maken met europa. De updatefrequentie is hetzelfde als bij de officiële varianten.
Ze zijn dus net zo stabiel en in mijn optiek gebruiksvriendelijker, mede door de nederlandse taal.

Veel van deze informatie zou eigenlijk in de topicstart te vinden moeten zijn, maar dit aan laten passen is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik weer. SuperSU geupdate, herstart gedaan en telefoon die in een Bootloop blijft hangen. Unlock is volgens Xiaomi unlock niet nodig. Ook TWRP start niet op. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:27:
Heb ik weer. SuperSU geupdate, herstart gedaan en telefoon die in een Bootloop blijft hangen. Unlock is volgens Xiaomi unlock niet nodig. Ook TWRP start niet op. Wat te doen?
Opstarten in fastboot en de rom opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tips.
Na meerdere keren proberen TWRP opstarten, lukte het en ben ik de rom opnieuw aan het flashen ( Nightlies van de CM13).
Momus schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Opstarten in fastboot en de rom opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:36:
Thanks voor de tips.
Na meerdere keren proberen TWRP opstarten, lukte het en ben ik de rom opnieuw aan het flashen ( Nightlies van de CM13).

[...]
Als je gewoon een backup maakt voordat je gaat flashen kun je altijd weer terug:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
darasta schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Een Harde reset kun je altijd eerst proberen. Als het werkt is dat een stuk gemakkelijker dan het flashen met MiFlash en EDL.

Met problemen van gaan naar stable tot dev bedoel ik dat er redelijk wat meldingen zijn dat het niet wil lukken. Vaak kan het worden opgelost door één van de volgende adviezen:

1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).

Dit werkt echter alleen als de updater app werkt...

Wat je kan doen is het volgende:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken wat er met de updaterapp gebeurt.
Als de updater app het alsnog niet doet --> Probeer de Mi PC suite
Als ook dat niet werkt --> Miflash in EDL

Om naar de xiaomi.eu ROM te gaan moet de bootloader worden unlocked. Hiervoor moet je op de laatste DEV rom draaien en dit aanvragen (zie de handleiding)

De Xiaomi.eu ROM is gebaseerd op de global en bevat enkele aanpassingen die allemaal gericht zijn op het verwijderen van chinese meuk en het compatibel maken met europa. De updatefrequentie is hetzelfde als bij de officiële varianten.
Ze zijn dus net zo stabiel en in mijn optiek gebruiksvriendelijker, mede door de nederlandse taal.

Veel van deze informatie zou eigenlijk in de topicstart te vinden moeten zijn, maar dit aan laten passen is nog niet gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/juu3b7.png
Momenteel met de Mi PC Suite aan het updaten naar V7.3.8.0.LHOCNDD (China Rom), ik kon geloof ik geen global kiezen in de PC Suite. Hopelijk werkt na de update de Update app wel..

/edit
het lijkt erop dat die is vastgelopen op 54 %, gebeurd namelijk niks meer -.-
/edit2
jup
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2q175mg.png

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 08-07-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoniponi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 14:06
De bootloader unlocken was het minste probleem, dit was met een dag netjes geregeld.

Veel geknutsel om de global rom erop te krijgen. Deze instructie werkte voor mij het best :

http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:06:
[...]

[afbeelding]
Momenteel met de Mi PC Suite aan het updaten naar V7.3.8.0.LHOCNDD (China Rom), ik kon geloof ik geen global kiezen in de PC Suite. Hopelijk werkt na de update de Update app wel..
Het flashen van chinees naar global met de updater app is iets wat nog steeds een beetje onduidelijk is.
Van global naar chinees werkt sowieso niet.
Er wordt echter ook veel gemeld dat van chinees naar global ook niet zou werken.

Zou je willen laten weten of je dit is gelukt?

De opties die goed beschreven staan om van chinees naar global te gaan (of andersom) zijn.
1: met gelockte bootloader, via EDL met behulp van miflash.
2: met unlockte bootloader via fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
darasta schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:44:
[...]

Het flashen van chinees naar global met de updater app is iets wat nog steeds een beetje onduidelijk is.
Van global naar chinees werkt sowieso niet.
Er wordt echter ook veel gemeld dat van chinees naar global ook niet zou werken.

Zou je willen laten weten of je dit is gelukt?

De opties die goed beschreven staan om van chinees naar global te gaan (of andersom) zijn.
1: met gelockte bootloader, via EDL met behulp van miflash.
2: met unlockte bootloader via fastboot.
Op het moment probeer ik van Chinees naar een nieuwe chinese versie te updaten en dat gaat blijkbaar al mis. Via tel zelf, werkt de hele Update app dus niet en via de Mi PC Suite loopt die vast op 54 %. Ik kan voor zekerheid thuis nog wel op een andere PC proberen.

Optie 1, met gelockte bootloader (als ik nog niks gedaan heb is die van mij nog gelockt neem ik aan), via EDL bedoel je denk ik deze link, die jeronimoniponi ook hierboven gepost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd dat het zo lastig is om van China naar Global te gaan. Ik neem aan dat deze telefoon af fabriek met China wordt geleverd. Top One heeft mij op eigen verzoek deze met Global geleverd. Lijkt me toch niet dat zij uren aan het rommelen zijn om zo'n telefoon te flashen. Dat moet toch in een vloek en een zucht kunnen gebeuren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Op het moment probeer ik van Chinees naar een nieuwe chinese versie te updaten en dat gaat blijkbaar al mis. Via tel zelf, werkt de hele Update app dus niet en via de Mi PC Suite loopt die vast op 54 %. Ik kan voor zekerheid thuis nog wel op een andere PC proberen.

Optie 1, met gelockte bootloader (als ik nog niks gedaan heb is die van mij nog gelockt neem ik aan), via EDL bedoel je denk ik deze link, die jeronimoniponi ook hierboven gepost heeft?
Dat is inderdaad de juiste guide.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:20:
Toch vreemd dat het zo lastig is om van China naar Global te gaan. Ik neem aan dat deze telefoon af fabriek met China wordt geleverd. Top One heeft mij op eigen verzoek deze met Global geleverd. Lijkt me toch niet dat zij uren aan het rommelen zijn om zo'n telefoon te flashen. Dat moet toch in een vloek en een zucht kunnen gebeuren. 8)7
Misschien kunnen zij bestellen met china of global rom.
Of ze hebben ergens een PC staan die goed geconfigureerd is om de EDL en Miflash manier te doen.

Door het locken van de bootloader is het veel lastiger geworden om dit te doen (omdat fastboot methode dan niet werkt).
Het zure is dat de voornaamste reden dat ze dit hebben gedaan is omdat resellers er een eigen ROM op zetten (incl spyware). Helaas gebeurt dit alsnog en zit je dan met een lastig probleem. (bootloader gelockt, dus niet kunnen flashen en voor unlocken officiele ROM nodig.
De EDL-Miflash methode is het enige wat dan werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door darasta op 08-07-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dat is best een lange guide als ik het zo zie. Als ik toch al zoveel moeite moet doen, kan ik net zo goed jouw handleiding volgen en de ML rom erop flashen.

Het is idd vreemd, dat een simpele update zo lastig gaat. En ik zei tegen mijn vriendin geef maar aan mij, doe ik wel even.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoniponi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 14:06
xileS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:25:
Dat is best een lange guide als ik het zo zie. Als ik toch al zoveel moeite moet doen, kan ik net zo goed jouw handleiding volgen en de ML rom erop flashen.

Het is idd vreemd, dat een simpele update zo lastig gaat. En ik zei tegen mijn vriendin geef maar aan mij, doe ik wel even.. 8)7
Doe ik wel even. Dat dacht ik ook. Wel leuk dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Ik heb dit topic een beetje doorgespit en ben overtuigd van dit toestel.
Alleen zit ik nog met 1 vraag.
Is dit de Kate versie waarbij 4G goed te ontvangen is in Nederland?
http://nl.aliexpress.com/...84693.html?storeId=342812

Of bedoelenjullie de redmi max?

[ Voor 36% gewijzigd door hengelo30 op 08-07-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hengelo30 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:50:
Ik heb dit topic een beetje doorgespit en ben overtuigd van dit toestel.
Alleen zit ik nog met 1 vraag.
Is dit de Kate versie waarbij 4G goed te ontvangen is in Nederland?
Dit topic gaat over de KENZO versie.

De Kate is nog maar net beschikbaar en wordt special edition op de officiele site genoemd.
Voor zover ik heb begrepen is deze gelijk aan kenzo, maar worden er meer 4G banden ondersteund.

Of alle handleidingen die hier worden genoemd werken, durf ik je niet te zeggen.

edit: zie nu dat je er een link bij had gezet 8)7
Dit lijkt de KENZO, dus zonder 800Mhz band

[ Voor 7% gewijzigd door darasta op 08-07-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Ok, dank je wel.
Is dat een rom update of een geheel nieuwe telefoon?

[ Voor 62% gewijzigd door hengelo30 op 08-07-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hengelo30 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:10:
Ok, dank je wel.
In principe is dat een nieuwe telefoon.

Er zijn echter op dit moment wel diverse knutselaars aan het proberen om de 4G banden ook op de KENZO te krijgen. Voor zover nu bekend is dit nog niet gelukt en lijkt er een hardwarematig verschil tussen de versies (ondanks dat ze op papier verder geheel gelijk zijn op de extra 4G banden na).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hengelo30 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:10:
Ok, dank je wel.
Bestel hem gelijk met de Global Rom. Scheelt je een boel ellende.

Top One levert hem zonder bloatware. *O* En DHL zonder douanekosten. :Y

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:21:
[...]

Misschien kunnen zij bestellen met china of global rom.
Nope. Doos was de seal af. Flashen ze zelf dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:25:

Heeft ze weer wat goed te maken. 8) O-) *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Eerst de tel weten te fixen ;p

Maar wat ik niet snap is waarom ik de Updater app niet eens gestart krijg. Ik heb even de screenshot gegoogled, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer op.

Het is ook vreemd dat er op de melding staat, dat ik al de nieuwste versie heb terwijl dat helemaal niet zo is. Ik heb nu de Mi PC Suite op een andere PC draaien en ook deze blijft nu op 54% hangen bij een update naar de nieuwste China ROM..

/edit
jeronimoniponi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:35:
De bootloader unlocken was het minste probleem, dit was met een dag netjes geregeld.

Veel geknutsel om de global rom erop te krijgen. Deze instructie werkte voor mij het best :

http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Dit ging gemakkelijker dan ik dacht. Als goed is heb ik nu de global erop. Heb tijdens 1e boot al keus uit meerdere talen, alleen bij locale lijkt Poland het meest dichtstbijzijnde land om te kiezen.

Wat mij betreft, mag deze tutorial in de TS (als die nog wordt aangepast).

Wou eerst een poging wagen voor de ML rom, maar liep al vast bij stap 1 :'). Kreeg geen sms voor unlock code.

[ Voor 44% gewijzigd door xileS op 09-07-2016 11:20 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken