Bestel er gelijk een paar. Op Ebay zijn ze tussen 1 en 2 dollar.Momus schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:46:
[...]
Direct een nieuwe tempered glass protector erop.
wat is nou echt tempered glass kwaliteit?
Ik bedoel je kan me niet wijs maken dat een 2 dollar tempered glass even goed is als eentje van 10-15+ dollar? of is die van 2 dollar soort van alleen de naam gepakt??
Ik bedoel je kan me niet wijs maken dat een 2 dollar tempered glass even goed is als eentje van 10-15+ dollar? of is die van 2 dollar soort van alleen de naam gepakt??
ik heb ze gehad van 10 dollar en ook van 2 dollar.theduke1989 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:24:
wat is nou echt tempered glass kwaliteit?
echt geen enkel verschil.
ik heb er nu een maand of 2 een 2.5D opzitten en die ziet er nog uit als nieuw.
dus koop die dure screenprotectors alleen als je snel van je geld af wilt
Ik had de originele van xiaomi, gekocht in de store. Weet niet van welk type.
Vandaag is mijn Redmi note pro 3 32GB binnen gekomen en afgelopen weekend de unlock rechten gekregen op mijn account.
Er gaat iets niet zoals verwacht bij het flashen naar DEV ROM om de bootloader te unlocken.
Telefoon aan gezet, en wat vragen beantwoord. Er staat iets van google op en stable 7.1.XX rom, geen nederlands in het pakket, 2 soorten engels, chineese en India als taal op. Weet niet meer precies welke versie. Per ongeluk op de update toets geklikt en er is een update gaan lopen, er staat nu V7.2.3.0.LHOMIDA (MIUI7) op. Dit lijkt de officiele ROM te zijn.
Dan moet die eerst naar de dev rom geflashed worden zoals op pagina 12 beschreven. Laatste DEV versie gedownload en in de map downloaded_rom geplaatst.
Volgens uitleg "System update" via de updater app choose update package gekozen, op zoek naar de ROM en aanklikken.
"miui update can't verify update" Opnieuw ROM gedownload, uitgepakt om te checken of file niet corrupt is en dat is niet het geval. Bovenstaande herhaald met nieuwe ROM, zelfde melding.
Zou het toch niet een orginele rom zijn?
Er gaat iets niet zoals verwacht bij het flashen naar DEV ROM om de bootloader te unlocken.
Telefoon aan gezet, en wat vragen beantwoord. Er staat iets van google op en stable 7.1.XX rom, geen nederlands in het pakket, 2 soorten engels, chineese en India als taal op. Weet niet meer precies welke versie. Per ongeluk op de update toets geklikt en er is een update gaan lopen, er staat nu V7.2.3.0.LHOMIDA (MIUI7) op. Dit lijkt de officiele ROM te zijn.
Dan moet die eerst naar de dev rom geflashed worden zoals op pagina 12 beschreven. Laatste DEV versie gedownload en in de map downloaded_rom geplaatst.
Volgens uitleg "System update" via de updater app choose update package gekozen, op zoek naar de ROM en aanklikken.
"miui update can't verify update" Opnieuw ROM gedownload, uitgepakt om te checken of file niet corrupt is en dat is niet het geval. Bovenstaande herhaald met nieuwe ROM, zelfde melding.
pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z
Is geen originele rom dandiscusws schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:25:
Vandaag is mijn Redmi note pro 3 32GB binnen gekomen en afgelopen weekend de unlock rechten gekregen op mijn account.
Je moet dan wel the .tgz versie hebben (zit onder de fastboot roms)
http://update.miui.com/up...d.php?d=kenzo&b=X&r=cn&n=
was die kant al op gegaan, flash loopt :-)
vreemd,
Echte china rom erop met 2 talen, chinees en engels, volgens de uitleg niet eerst dev erop maar eerst stable, om daarna via updater app de dev erop te zetten.
Zelfde foutmelding "Can't verify update" ?
vreemd,
Echte china rom erop met 2 talen, chinees en engels, volgens de uitleg niet eerst dev erop maar eerst stable, om daarna via updater app de dev erop te zetten.
[ Voor 72% gewijzigd door discusws op 03-05-2016 23:38 ]
Zou niet moeten, zit je in fastboot?discusws schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:18:
was die kant al op gegaan, flash loopt :-)
vreemd,
zeg de uitgepakte rom in je c:/ en maak een mapje met bijv rom, want er mogen geen spaties bla bla tussen zitten.
En dan weer aansluiten en flashen. vergeet niet ''erase all'' te doen..
alles conform http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html.
Staat een foutje in de uitleg daar
de linken die verwijzen naar China rom = global rom en global rom = china rom.
dev nu geflashed :-)
en bootloader unlocked :-)
Staat een foutje in de uitleg daar
dev nu geflashed :-)
en bootloader unlocked :-)
[ Voor 85% gewijzigd door discusws op 04-05-2016 09:35 ]
Was wel een originele rom, die had ik er ook op staandiscusws schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:25:
Maar je had het update bestand niet in een map moeten zetten maar gewoon de zip in de root van je toestel.
Dat idee had ik ook dat het een orginele rom was, maar ook ik had een update.zip in de root geplaatst. Alleen het was de niet global rom en dat werkte niet.ikdedinges schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:39:
[...]
Was wel een originele rom, die had ik er ook op staan
Maar je had het update bestand niet in een map moeten zetten maar gewoon de zip in de root van je toestel.
Maar alles doet het dat is het belangrijkste. Vanavond twrp erop zetten.
Gisteren de 2GB besteld. Ondertussen ook toestemming gekregen voor bootunluck.pennywiser schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:18:
[...]
Ik heb van alles open en dat gaat prima. camera uploads, browser, maps, dualsim, paar widgets en dan kan ik gewoon Netflixen en ondetussen de Nu.nl en de Reddit is Fun app openen. Graag ervaringen en geen aannames. CPU telt, RAM veel minder.
Moet wel daarbij zeggen dat AOSP sws veel sneller aanvoelt dan Miui.
[...]
Heb ik niet gehad tot nu toe deze 3 gevallen. Welke provider heb je? Klinkt als gewoon slecht bereik. Ik heb zelf KPN.
Nu heb ik wat tijd om te kijken welke ROM ik er opzet. Net even opgezocht wat die AOSP is, en dit ziet er wel interessant uit. Ben ook nog steeds meer fan van stock android dan een of andere skin. Hoe is de ervaring met deze ROM? En welke versie is het? Ik ben nu op MUI forum aan het lezen over de 5.1.1 v4.
Mijn redmi note 3 Pro is nu onderweg. Ik probeer al een week de unlock code aan te vragen zonder succes. Kan ik uberhaupt de unlock code wel vragen op een iphone of moet ik wachten op de Xiaomi? Lijkt me dat beide kan, maar just to be sure...Silvin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:45:
Het installeren van TWRP en verkrijgen van root in de stock rom is nog niet zo makkelijk. Voor het unlocken van de bootloader moet je toestemming krijgen van Xiaomi wat zomaar weken kan duren als je de benodigde sms al ontvangt.
Er is een flashable stock rom met root (hier) maar die heeft wat issues hier en daar. Het grootste issue is dat de permission manager niet goed werkt wat sommige apps onbruikbaar maakt.
Naar verwachting zal komende vrijdag bij de romupdates de eerste xiaomi.eu rom zitten voor Kenzo.
Dat kan gewoon, je hebt de Xiaomi zelf nog niet nodig voor de aanvraag.
Ja dat kan wel zolang je maar een account hebt aangemaakt.KvNwPPr schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:06:
[...]
Mijn redmi note 3 Pro is nu onderweg. Ik probeer al een week de unlock code aan te vragen zonder succes. Kan ik uberhaupt de unlock code wel vragen op een iphone of moet ik wachten op de Xiaomi? Lijkt me dat beide kan, maar just to be sure...
Probleem met verzenden van de unlock code is bekend. op de een of andere manier worden niet alle smsjes verstuurd. Na meerdere keren te hebben geprobeerd/op resend te hebben gedrukt wordt je geblokkeerd en kun je het pas 24 tot 48 uur later weer proberen.
In de handleiding staat meer informatie.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46383293
Ik heb het vorige week woensdag aangevraagd en vandaag mijn goedkeuring gekregen.
Wel niet via mijn Belgisch nummer, dit werkte niet. Ik heb dan de site hier ergens in forum beschreven ervoor gebruikt.
Wel niet via mijn Belgisch nummer, dit werkte niet. Ik heb dan de site hier ergens in forum beschreven ervoor gebruikt.
[ Voor 43% gewijzigd door Asomers op 04-05-2016 16:55 ]
Hier staat alles wat je moet weten:Asomers schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:28:
[...]
Gisteren de 2GB besteld. Ondertussen ook toestemming gekregen voor bootunluck.
Nu heb ik wat tijd om te kijken welke ROM ik er opzet. Net even opgezocht wat die AOSP is, en dit ziet er wel interessant uit. Ben ook nog steeds meer fan van stock android dan een of andere skin. Hoe is de ervaring met deze ROM? En welke versie is het? Ik ben nu op MUI forum aan het lezen over de 5.1.1 v4.
http://forum.xda-develope...rerooted-cleaned-t3354682
Na een week de telefoon binnen, er zat een originele China stable ROM (7.1.20) en is vandaag via de updater naar 7.2.3 gegaan.
Ik wilde toen naar Global stable 7.2.3, want mijn unlock code is nog niet binnen. Doch dit ging niet zomaar via updater (couldnt verify ..), ook niet na een factory reset. Dus via deze instructie (http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html) met Miflash geprobeerd.
Wat heb ik nu een pech!! Tijdens het flashen kreeg ik de beruchte foutmelding "not enough storage is available to process this command..". Ja er stond nog een waarschuwing van dat het alleen bij 64-bit Windows werkt. Ik heb helaas alleen een 32-bits Windows 10 (zo'n tablet). Ik dacht de telefoon is gebrickt.
Maar wonder boven wonder boot de telefoon nog, alleen Wifi doet het niet meer. Hij start met Wifi off en aanzetten toont geen enkele wifi router. Rebooten of factory reset helpt niet. Dus ik dacht ik ga via updater van China Global naar China Dev (6.4.28 de laatste). Nou updater zegt mooi dat het gelukt is, inclusief het verwijderen van mijn data. Mooi niet hoor, de versie nummer is nog steeds 7.2.3 Stable.
Dus mijn volgend plan was om via Mi PC Suite het zaakje te flashen. PC suite toont mooi 2 opties (7.2.3 Stable en Beta 6.4.14). Dus ik druk op de Flash knop, maar Mi PC suite zegt dat het apparaat niet geflashed kan worden.
Voordat ik mijn probleem bij xda of en.miui meldt, dacht ik dit eerst hier voor te leggen. Ik heb nog geen zin om een 64-bit Windows pc te kopen. Hebben jullie nog suggesties?
Ik wilde toen naar Global stable 7.2.3, want mijn unlock code is nog niet binnen. Doch dit ging niet zomaar via updater (couldnt verify ..), ook niet na een factory reset. Dus via deze instructie (http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html) met Miflash geprobeerd.
Wat heb ik nu een pech!! Tijdens het flashen kreeg ik de beruchte foutmelding "not enough storage is available to process this command..". Ja er stond nog een waarschuwing van dat het alleen bij 64-bit Windows werkt. Ik heb helaas alleen een 32-bits Windows 10 (zo'n tablet). Ik dacht de telefoon is gebrickt.
Maar wonder boven wonder boot de telefoon nog, alleen Wifi doet het niet meer. Hij start met Wifi off en aanzetten toont geen enkele wifi router. Rebooten of factory reset helpt niet. Dus ik dacht ik ga via updater van China Global naar China Dev (6.4.28 de laatste). Nou updater zegt mooi dat het gelukt is, inclusief het verwijderen van mijn data. Mooi niet hoor, de versie nummer is nog steeds 7.2.3 Stable.
Dus mijn volgend plan was om via Mi PC Suite het zaakje te flashen. PC suite toont mooi 2 opties (7.2.3 Stable en Beta 6.4.14). Dus ik druk op de Flash knop, maar Mi PC suite zegt dat het apparaat niet geflashed kan worden.
Voordat ik mijn probleem bij xda of en.miui meldt, dacht ik dit eerst hier voor te leggen. Ik heb nog geen zin om een 64-bit Windows pc te kopen. Hebben jullie nog suggesties?
Iemand anders zoeken met een 64-bit pc.4myra schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:37:
Na een week de telefoon binnen, er zat een originele China stable ROM (7.1.20) en is vandaag via de updater naar 7.2.3 gegaan.
Bedankt, heb de unluck code nu binnen via een buitenlands nummerdarasta schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Ja dat kan wel zolang je maar een account hebt aangemaakt.
Probleem met verzenden van de unlock code is bekend. op de een of andere manier worden niet alle smsjes verstuurd. Na meerdere keren te hebben geprobeerd/op resend te hebben gedrukt wordt je geblokkeerd en kun je het pas 24 tot 48 uur later weer proberen.
In de handleiding staat meer informatie.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46383293
Een vraagje over twrp. Er staat dat je voor de rom die nu op het toestel zit een boot.img moet maken " Create a specific "Boot.img" for the respective ROM version Using Android Image Kitchen".
Is dit eenmalig om twrp er op te zetten? Ik wilde de dev rom er even op laten. Als dan de telefoon nog werkt kan je daarna elke rom zonder een een nieuw boot.img te moeten maken flashen?
Is dit eenmalig om twrp er op te zetten? Ik wilde de dev rom er even op laten. Als dan de telefoon nog werkt kan je daarna elke rom zonder een een nieuw boot.img te moeten maken flashen?
Volgens mij moet dat alleen als hem op de niet officiële manier unlockt.discusws schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:19:
Een vraagje over twrp. Er staat dat je voor de rom die nu op het toestel zit een boot.img moet maken " Create a specific "Boot.img" for the respective ROM version Using Android Image Kitchen".
Boot.img moet aangepast zijn voordat de rom werkt met een andere recovery, dus met twrp. Dit geld voor alle officiële Roms.discusws schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:19:
Custom ROMs hebben meestal al een aangepaste boot. img.
Het schijnt een aantal mensen te zijn gelukt om dit over te slaan en direct een andere custom ROM te flashen vanuit de eerste keer dat je TWRP in je scherm krijgt.
Als dit echter misgaat om enige reden, dan heb je een bootloop daarom is het veiliger om boot.img te maken en te flashen.
Wil je de officiële ROM blijven gebruiken moet je een boot.img gebruiken. Anders start je telefoon niet meer op.
Zie de Handleiding voor meer informatie en een linkje naar voorgebakken boot.img voor diverse ROMs.
[ Voor 2% gewijzigd door darasta op 05-05-2016 13:59 . Reden: Linkje toegevoegd ]
Dat dacht ik ook idd, ik heb het toestel volledig gewiped met twrp, en kon direct elke custom rom installeren.Momus schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:25:
[...]
Volgens mij moet dat alleen als hem op de niet officiële manier unlockt.
Voor het gebruik van TWRP met een CUSTOM roms hoeft het niet. (is al aangepast namelijk)pennywiser schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:57:
[...]
Dat dacht ik ook idd, ik heb het toestel volledig gewiped met twrp, en kon direct elke custom rom installeren.
Voor het gebruik van TWRP met een OFFICIËLE rom moet het wel. (anders bootloop)
Hier in NL zijn ze soms 25 euro .. Koekoekikdedinges schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:51:
[...]
ik heb ze gehad van 10 dollar en ook van 2 dollar.
echt geen enkel verschil.
ik heb er nu een maand of 2 een 2.5D opzitten en die ziet er nog uit als nieuw.
dus koop die dure screenprotectors alleen als je snel van je geld af wilt
Zie: http://forum.xda-develope...rp-cafface-3-0-0-t3369341darasta schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:58:
[...]
Voor het gebruik van TWRP met een CUSTOM roms hoeft het niet. (is al aangepast namelijk)
Voor het gebruik van TWRP met een OFFICIËLE rom moet het wel. (anders bootloop)
[ Voor 24% gewijzigd door pennywiser op 05-05-2016 17:10 ]
Thanks for de uitleg Darasta, ik had je uitleg ook gevolgd en ik maak het mijzelf waarschijnlijk moeilijker dan dat het is.
Om te voorkomen dat ik iets brick :-) Ik hoef er geen officiele rom op te houden, ik heb de xiaomi.eumuli_kenzo_6.4.2.1_v7-5.1.zip klaar staan of de door Vinzz genoemde AOSP rom hier op de laatste of ena laatste pagina. Ik wil beiden proberen.
Hoever ben ik nu:
Ik ehb een dev rom er op staan
- miui_HMNote3ProGlobal_6.4.14_1e43b7582a_5.1
- telefoon is geunlocked
stel ik wil de volgende custom rom er opzetten:
xiaomi.eu_multi_kenzo_6.4.21_v7-5.1
Onderstaand komt uit de uitleg punt 4
En het vetgedrukt wekt de indruk dat die boot_1.img bij de TRWP installatie nodig is. Hier zit mijn verwarring?
Dan komt bij punt 5 de custom rom installatie. Ik zie punt 4 en 5 als 2 installatie delen die los van elkaar staan.
Om te voorkomen dat ik iets brick :-) Ik hoef er geen officiele rom op te houden, ik heb de xiaomi.eumuli_kenzo_6.4.2.1_v7-5.1.zip klaar staan of de door Vinzz genoemde AOSP rom hier op de laatste of ena laatste pagina. Ik wil beiden proberen.
Hoever ben ik nu:
- telefoon is geunlocked
Ik lees, en wellicht geheel ten onrechte, dat je TWRP op de telefoon zet met een al bestaande rom.Hernoem de nieuwste twrp img naar "redmi_note_3_twrp.img" en vervang dit bestand in de map waar je de TWRP installatiebatch zip hebt uitgepakt.
Download de juiste boot image voor de ROM versie waar je nu op draait of maak je eigen. Hernoem deze naar boot_1.img en vervang in de map waar je de TWRP installatiebatch zip hebt uitgepakt.
En het vetgedrukt wekt de indruk dat die boot_1.img bij de TRWP installatie nodig is. Hier zit mijn verwarring?
Dan komt bij punt 5 de custom rom installatie. Ik zie punt 4 en 5 als 2 installatie delen die los van elkaar staan.
Punt 4 en 5 kan je waarschijnlijk ook tegelijk doen. Maar maak je daarin een fout, dan heb je een bootloop waarbij je ook niet makkelijk meer in de recovery kan komen.discusws schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:35:
Thanks for de uitleg Darasta, ik had je uitleg ook gevolgd en ik maak het mijzelf waarschijnlijk moeilijker dan dat het is.
Hoever ben ik nu:
- telefoon is geunlocked
[...]
Ik lees, en wellicht geheel ten onrechte, dat je TWRP op de telefoon zet met een al bestaande rom.
Daarom staat in de handleiding de meest veilige manier. Maak of download een boot.img van de huidige rom waar je op draait (meestal de laatste officiële dev rom), zodat deze in ieder geval opnieuw wil opstarten.
Dit is de manier waarop ik het heb gedaan.
Je kan ook van te voren de juiste custom rom zip in je telefoon geheugen zetten zodat je deze meteen kan flashen als je de eerste keer in twrp zit. Hier heb ik echter geen ervaring mee, maar theoretisch moet dat kunnen.
Wil je niet over op een custom rom is een aangepaste boot.img absoluut nodig.
Met deze TWRP kun je zowel customs roms als officiële miui roms flashen:
http://forum.xda-develope...rp-cafface-3-0-0-t3369341
Je bent zo te zien aan TWRP toe. Dat moet via Fastboot, zorg dat je ADB drivers op je pc hebt, in de praktijk als je pc de drivers installeert zit je goed. De rest gaat dan via Windows CMD:
http://forum.xda-develope...rp-cafface-3-0-0-t3369341
Je bent zo te zien aan TWRP toe. Dat moet via Fastboot, zorg dat je ADB drivers op je pc hebt, in de praktijk als je pc de drivers installeert zit je goed. De rest gaat dan via Windows CMD:
fastboot flash recovery twrp_img_name.img
Dank je Darasta en Vinzz, ik was inmiddels met de link van Vinzz bezig en TRWP staat erop en telefoon starte gewoon op hierna. Inmiddels heb ik de miui.eu rom erop heb kunnen zetten, deze is gestart en werkt
Goed nu je twrp hebt kan je vanaf nu ook daarmee recovery roms flashen.
Hoi, ik heb een vraagje. Ik wil mijn bootloader unlocken om een een xiaomi.eu rom erop te zetten. Ik heb al toestemming van Xiaomi gekregen. Maar nu heb ik een Dev rom nodig. Momenteel staat er een Global stable rom op. Maar ik krijg hem maar niet geupdated naar een Dev/beta rom. De updater app zegt "couldn't verify" De miPCsuite kan het ook niet flashen voor mij in fastboot mode. Ik ben ten einde raad. Ik wil heel graag root op mijn telefoon op z'n minst. Weet iemand waarom mijn mobiel zo moeilijk doet?
bij voorbaat dank
bij voorbaat dank
Je moet MiFlash gebruiken...
Of er een originele Global Stable eerst op zetten, blijkbaar is ie niet origineel.
Of er een originele Global Stable eerst op zetten, blijkbaar is ie niet origineel.
[ Voor 60% gewijzigd door Momus op 07-05-2016 12:03 ]
Lees eens een stukje terug aub.Xanderwufu schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:36:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik wil mijn bootloader unlocken om een een xiaomi.eu rom erop te zetten. Ik heb al toestemming van Xiaomi gekregen. Maar nu heb ik een Dev rom nodig. Momenteel staat er een Global stable rom op. Maar ik krijg hem maar niet geupdated naar een Dev/beta rom. De updater app zegt "couldn't verify" De miPCsuite kan het ook niet flashen voor mij in fastboot mode. Ik ben ten einde raad. Ik wil heel graag root op mijn telefoon op z'n minst. Weet iemand waarom mijn mobiel zo moeilijk doet?
bij voorbaat dank
Er zijn al meer van die gevallen geweest en de oplossongen staan er ook allemaal bij.
23-4-16 besteld bij Aliexpress (http://www.aliexpress.com/store/342812)Asomers schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:13:
[...]
Weet het mij eens te zeggen als hij is aangekomen. Als je inderdaad een sealad package hebt met de orginele ROM.
5 werkdagen orderpicking tijd tot verzending
02-05-16 verzonden vanuit China naar UK
03-05-16 aankomst UK
04-05-15 verstuurd naar NL
05-05-16 onhold ivm feestdag
06-05-16 ontvangen via DHL en zoals gezegd zonder BTW en import kosten. Ongeveer $20 duurder uitgeweest maar dan wel sneller binnen en zonder bijkomende kosten.
Netjes verpakt en originele gesealde package en dus de stock ROM erop.
- Unlock rechten van Xiaomi gekregen na 7 dagen en via mijn eigen +31 nummer.
- Global stable rom geupdate toen DEV ROM erop gezet.
- Met de unlock tool niet meteen kunnen unlocken, bleef hangen op 50% (Couldn't verify Phone), USB debugging aangezet in DEV ROM en toen ging het wel goed.
- TWRP vanuit tip van Vinzz erop gezet, wel even onduidelijkheid mbt het in Fastboot modus zetten, in Darasta uitleg staan Power + Vol Up, dit werkte niet en zou moeten zijn Power + Vol Down
- Draait nu op Xiaomi.eu weekly, stukken beter dan de halfbakken (waarin nog veel Chinese tekens/toetsenbord en app opstaan) Engelse versie van de Global Stable rom.
Mijne is ondertussen ook daar besteld woensdag. Nu ligt hij in london gatwick, in loop van volgende week zal hij dus wel arriveren ook. Ben benieuwd als hij ook sealed zal zijn, hij Had via message gezegd van wel, we zullen er maar op vertrouwen danAtomic-NI schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:41:
[...]
23-4-16 besteld bij Aliexpress (http://www.aliexpress.com/store/342812)
03-05-16 aankomst UK
06-05-16 ontvangen via DHL en zoals gezegd zonder BTW en import kosten. Ongeveer $20 duurder uitgeweest maar dan wel sneller binnen en zonder bijkomende kosten.
- Met de unlock tool niet meteen kunnen unlocken, bleef hangen op 50% (Couldn't verify Phone), USB debugging aangezet in DEV ROM en toen ging het wel goed.
- TWRP vanuit tip van Vinzz erop gezet, wel even onduidelijkheid mbt het in Fastboot modus zetten, in Darasta uitleg staan Power + Vol Up, dit werkte niet en zou moeten zijn Power + Vol Down
- Draait nu op Xiaomi.eu weekly, stukken beter dan de halfbakken (waarin nog veel Chinese tekens/toetsenbord en app opstaan) Engelse versie van de Global Stable rom.
En daarna aan de slag om een Rom op te zetten. Zal waarschijnlijk AOSP of cyanogen worden, aangezien RAM geheugen bij die blijkbaar heel wat minder vreet, en bij een 2GB versie is dat wel handig.
Het kan dus wel, met een Nederlands nummer de unlock code aanvragen?Atomic-NI schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:41:
[...]
23-4-16 besteld bij Aliexpress (http://www.aliexpress.com/store/342812)
03-05-16 aankomst UK
Edit: Ik heb via een website de unlockcode ontvangen, een week later de MiFlashUnlock tool gedownload en daarmee kon ik de bootloader unlocken!
Aandachtspuntje is wel dat het alleen lukt met de developer rom, en niet met de stable rom.
Daarna TWRP geflasht (wat trouwens nog wel even uitzoeken is) en hij is nu bezig met het booten van de multilang rom. TWRP was de eerste keer in het chinees, maar dankzij het internet heb ik hem omgezet naar het Engels.
[ Voor 14% gewijzigd door henk1994 op 07-05-2016 23:17 ]
Met een Belgisch nummer lukt het ook (+32)
Zeker niet vergeten van het cijfer 0 weg te laten bij de ingave van je telefoonnummer
Zeker niet vergeten van het cijfer 0 weg te laten bij de ingave van je telefoonnummer
Dan heb je de eerste versie, check hier even https://dl.twrp.me/kenzo/ voor de laatste versie. Voor TWRP om miui te flashen zie een post van mij hierboven.henk1994 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:57:
[...]
TWRP was de eerste keer in het chinees, maar dankzij het internet heb ik hem omgezet naar het Engels.
[ Voor 26% gewijzigd door pennywiser op 08-05-2016 10:06 ]
In gaande op je 2GB situatie, ik heb ook de 2GB versie met dan de xiaomi.eu weekly, ik ben geen gamer en gebruik voornamelijk voor telefonie, navigatie en werk gerelateerde apps.heb ongeveer 900 MB over als er niets draait op de achtergrond (wel whatsapp en 2x mail).Asomers schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:54:
[...]
Mijne is ondertussen ook daar besteld woensdag. Nu ligt hij in london gatwick, in loop van volgende week zal hij dus wel arriveren ook. Ben benieuwd als hij ook sealed zal zijn, hij Had via message gezegd van wel, we zullen er maar op vertrouwen dan. En aangezien het bij jouw ook zo was.
En daarna aan de slag om een Rom op te zetten. Zal waarschijnlijk AOSP of cyanogen worden, aangezien RAM geheugen bij die blijkbaar heel wat minder vreet, en bij een 2GB versie is dat wel handig.
Nooit eerder met Miui aan de gang geweest maar alles is toch wel redelijk makkelijk te vinden.
Wat ik nog niet kan vinden zijn evt geluidsprofielen zodat ik bv 's avonds/'s nachts andere geluidsinstellingen kan activeren.
Ben benieuwd hoe de AOSP bevalt en hoe daar de geheugen stats van zullen zijn en ook niet belangrijk de accu stats. bij mij draait hij met 24% nog over a 1 dag en 11 uur........voor mij al geslaagd als ik er 1 dag vol mee kan werken.
Ik heb 3 GB en AOSP sinds vrijdag. Systeem vraagt 800 MB, 40-tal apps net zoveel, na reboot heb ik 1,5 GB vrij. Na halve dag werken kan er makkelijk nog 0,5GB over zijn. Maar tot nu toe geen lag. Gevoelsmatig voelt AOSP sneller dan MIUI kaal. Het missen van de Google security updates neem ik voor lief. Over de batterij durf ik nog geen conclusies te trekken. Ben geen gamer, contrast scherm zet ik op 50+% en rond 11 uur 's avonds is nog 40% over. Mijn Lenovo K3 Note met 3000 mAh deed het net zo goed. Heb wel Greenify aanstaan. Opladen van 40 naar 100% duurt 1,5 uur.Atomic-NI schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:08:
Ben benieuwd hoe de AOSP bevalt en hoe daar de geheugen stats van zullen zijn en ook niet belangrijk de accu stats. bij mij draait hij met 24% nog over a 1 dag en 11 uur........voor mij al geslaagd als ik er 1 dag vol mee kan werken.
Over het algemeen tevreden met de telefoon. De bugs die op xda en miui fora gemeld zijn heb ik nog niet gezien. Pluspunten: tov de Lenovo, voor 50 euro meer, een snellere telefoon met betere behuizing, specs en fingerprint scanner (werkt 90% van de tijd). Minpunten: een Atom PC (32 bits) is ongeschikt voor flashen, geduld voor de unlock, contrast scherm mag hoger.
En wat ben je van plan met die vrije ram te gaan doen?
verkopen misschien
nee ik heb ook de 2 gb versie besteld aangezien ik toch niet game, en al deed ik dat wel, nam ik ook de 2 gb, wat maakt mij het uit dat ik 2 seconde moet wachten omdat de app moet herstarten.
nee ik heb ook de 2 gb versie besteld aangezien ik toch niet game, en al deed ik dat wel, nam ik ook de 2 gb, wat maakt mij het uit dat ik 2 seconde moet wachten omdat de app moet herstarten.
Volledig gewiped of heb je nog wat achtergebleven Miui mapjes? Dat scheelt aardig wat ruimte.4myra schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:14:
[...]
Ik heb 3 GB en AOSP sinds vrijdag. Systeem vraagt 800 MB, 40-tal apps net zoveel, na reboot heb ik 1,5 GB vrij. Na halve dag werken kan er makkelijk nog 0,5GB over zijn. Maar tot nu toe geen lag. Gevoelsmatig voelt AOSP sneller dan MIUI kaal. Het missen van de Google security updates neem ik voor lief. Over de batterij durf ik nog geen conclusies te trekken. Ben geen gamer, contrast scherm zet ik op 50+% en rond 11 uur 's avonds is nog 40% over. Mijn Lenovo K3 Note met 3000 mAh deed het net zo goed. Heb wel Greenify aanstaan. Opladen van 40 naar 100% duurt 1,5 uur.
Over het algemeen tevreden met de telefoon. De bugs die op xda en miui fora gemeld zijn heb ik nog niet gezien. Pluspunten: tov de Lenovo, voor 50 euro meer, een snellere telefoon met betere behuizing, specs en fingerprint scanner (werkt 90% van de tijd). Minpunten: een Atom PC (32 bits) is ongeschikt voor flashen, geduld voor de unlock, contrast scherm mag hoger.
Vrij ram = vrij ram, het is niet zo dat 500 MB vrij minder snel is dan 1 GB vrij tenzij een dikke app ineens meer ram wil dan er vrij is. Verder is Linux (Android) efficiënt mbt buffer gebruik, dit kan meteen weer worden aangesproken , doe maar eens free -m in Termux oid.
De fingerpint is wat strakker afgesteld in AOSP, 1 x fout lezen gaat deze direct in security mode, en kan je handmatig unlocken. Hij doet het dus net zo goed als in Miui, alleen veiliger.
pff, het was even rommelen, maar mede dankzij de handleiding van Darasta is het gelukt om de multi-rom erop te krijgen.
Ik moest uiteindelijk de Developer ROM via MiFlash erop zetten, om daarna uiteindelijk te kunnen unlocken.
Verder top telefoon, zeker geen spijt van!
Ik moest uiteindelijk de Developer ROM via MiFlash erop zetten, om daarna uiteindelijk te kunnen unlocken.
Verder top telefoon, zeker geen spijt van!
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
Verwijderd
Vandaag geleverd, net even play store opgezet en ziet er goed uit.
Enigste dat ik wat mis is de Nederlandse systeemtaal, en van heel dat rooten ken ik niet zoveel
Enigste dat ik wat mis is de Nederlandse systeemtaal, en van heel dat rooten ken ik niet zoveel

Gewoon een ander keyboard downloaden, bv SwiftKey, en dan op Nederlands zetten.
Je telefoon blijft dan wel Engels, maar daar heb je dan een stuk minder last van.
Je telefoon blijft dan wel Engels, maar daar heb je dan een stuk minder last van.
Dat is niet echt een oplossing. 
Ik zou je goed inlezen en toch de xiaomi.eu rom flashen.
Nee, het is geen oplossing, maar die chinese rom hoeft ook geen probleem te zijn: alles werkt, updates komen regelmatig binnen.
Heb wel soms het gevoel dat de Chinese stock rom van hun zelf veel beter(sneller) is dan de xiaomi.eu roms.dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:35:
Dat is niet echt een oplossing.
Zo'n gevoel heb ik de laatste tijd..
Geen last van, de Chinese rom nooit gebruikt. 
Misschien een clean install proberen?
Vanaf MIUI 8 bijvoorbeeld.
Dat laatste duurt dus nog even...
Misschien een clean install proberen?
Vanaf MIUI 8 bijvoorbeeld.
Dat laatste duurt dus nog even...
[ Voor 57% gewijzigd door dutchgio op 10-05-2016 12:28 ]
Verwijderd
ik heb de redmi note 3 pro prime gekochthij is heel snel en voelt degelijk aan.
hij draait nu nog op de standaard rom maar ik zou graag de ml rom van xiaomi.eu er op willen ik weet alleen niet hoe. kan iemand mij hier bij helpen?
hij draait nu nog op de standaard rom maar ik zou graag de ml rom van xiaomi.eu er op willen ik weet alleen niet hoe. kan iemand mij hier bij helpen?
Gast... Lees dit topic eens een beetje door, hier staan prachtige tutorials waar mensen veel moeite in gestoken hebben.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:03:
ik heb de redmi note 3 pro prime gekochthij is heel snel en voelt degelijk aan.
Een jaar geleden van een Zopo 3X overgestapt naar Windows Mobile met een Lumia 640 XL. Nu toch weer terug naar een Chinese telefoon, de Xiaomi Redmi Note 3 Pro. Gisteren besteld, nu onderweg naar Nederland. Heb de verkoper gevraagd de stock rom erop te laten en deze niet te rooten. M'n vrouw heeft de 1e Redmi Note met Miui 7.2 Global en deze bevalt haar nog erg goed. Kan niet wachten tot ik de Note 3 in m'n handen heb
Vanmiddag mijn Redmi note gekregen.
Vorige week besteld bij Aliexpress, woensdag verzonden uit Hong Kong en deze ochtend geleverd, wat wel heel snel is. Door de China -> Uk -> EU constructie geen import moeten betalen.
Alles wat ik bij de verkoper gevraagd heb is ook uitgevoerd. Had een sealed box gevraagd en deze gelukkig gekregen, ook correcte kleur hoesje gegeven.
Nu op naar het rooten volgende week, hopelijk komt dit in orde, maar met de uitleg op dit forum denk ik dat dit zou moeten werken.
Vorige week besteld bij Aliexpress, woensdag verzonden uit Hong Kong en deze ochtend geleverd, wat wel heel snel is. Door de China -> Uk -> EU constructie geen import moeten betalen.
Alles wat ik bij de verkoper gevraagd heb is ook uitgevoerd. Had een sealed box gevraagd en deze gelukkig gekregen, ook correcte kleur hoesje gegeven.
Nu op naar het rooten volgende week, hopelijk komt dit in orde, maar met de uitleg op dit forum denk ik dat dit zou moeten werken.
Is er een mogelijkheid wanneer je via TWRP een full wipe (yes) doet je TWRP kan behouden?
Elke keer moest ik tot nu toe het opnieuw via fastboot installeren....
Ik weet niet hoe jij twrp geflashen hebt dan.theduke1989 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:06:
Is er een mogelijkheid wanneer je via TWRP een full wipe (yes) doet je TWRP kan behouden?
Zover ik weet kun je niet zomaar twrp verwijderen met een full wipe
Edit:
Net nog een full wipe gedaan en 7.2.5.0 geïnstalleerd. Gewoon twrp behouden, zoals het hoort
[ Voor 11% gewijzigd door ikdedinges op 15-05-2016 17:00 ]
Je moet de twrp zip via de twrp recovery flashen. Daarna behoud je hem.theduke1989 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:06:
Bedankt voor de tip, voortaan dan via de zipfile. Want nadat ik full wipe (yes) deed was die uiteraard ook meteen verwijderd. Ga dat nu even doen. Kan geen kwaad neem ik aan om dezelfde versie opnieuw te flashen?Momus schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:54:
[...]
Je moet de twrp zip via de twrp recovery flashen. Daarna behoud je hem.
Je had denk ik twrp niet als Recovery geflast. Zo: Adb fastboot Flash Recovery twrp.imgtheduke1989 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:06:
Graag wil een beroep op jullie doen. Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de de Qualcomm uitvoering van de Redmi Note 3. Via Miflash en de toetsencombinatie vol- en vol+ heb ik zonder al te veel problemen de official Global stable rom geflasht en die draait dus nu. Echter wil ik overschakelen naar de china developer, zodat ik de bootloader kan unlocken. Heb al unlock rechten i.v.m. unlocken mediatek variant.
De developer rom wil die echter niet als een update package installeren via de updater app (couldn't verify update package). En miflash kan ik niet meer gebruiken omdat de toetsencombinatie vol- en vol+ me in een soort diagnostics menu brengt i.p.v. de benodigde flash mode. Wat doet bij jullie de combi met vol- en vol+ met usb kabel aan de computer.
Nog ideeën hoe ik alsnog de developer rom erop kan krijgen? Alvast bedankt!
De developer rom wil die echter niet als een update package installeren via de updater app (couldn't verify update package). En miflash kan ik niet meer gebruiken omdat de toetsencombinatie vol- en vol+ me in een soort diagnostics menu brengt i.p.v. de benodigde flash mode. Wat doet bij jullie de combi met vol- en vol+ met usb kabel aan de computer.
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.htmlKasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:04:
Graag wil een beroep op jullie doen. Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de de Qualcomm uitvoering van de Redmi Note 3. Via Miflash en de toetsencombinatie vol- en vol+ heb ik zonder al te veel problemen de official Global stable rom geflasht en die draait dus nu. Echter wil ik overschakelen naar de china developer, zodat ik de bootloader kan unlocken. Heb al unlock rechten i.v.m. unlocken mediatek variant.
Deze thread heb ik inderdaad gevolgd om de official global rom te installeren en dat verliep perfect. Ik loop de tweede keer echter vast op het in de adb mode komen (ging de eerste keer zonder problemen):
If Phone is switche off or You can't enable Usb Debugging:- Hold Vol - and Vol + and plug Usb , you will enter adb Mode.
Als ik nu vol- en vol+ inhoud kom ik in een diagnostics mode waarin ik allerlei testjes kan uitvoeren. Ik weet dus even niet meer zo goed hoe in de adb mode te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kasj op 18-05-2016 11:12 ]
Waarom zou je het zo doen? Je kan toch gewoon USB Debugging aanzetten?Kasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:11:
[...]
Deze thread heb ik inderdaad gevolgd om de official global rom te installeren en dat verliep perfect. Ik loop de tweede keer echter vast op het in de adb mode komen (ging de eerste keer zonder problemen):
If Phone is switche off or You can't enable Usb Debugging:- Hold Vol - and Vol + and plug Usb , you will enter adb Mode.
Als ik nu vol- en vol+ inhoud kom ik in een diagnostics mode waarin ik allerlei testjes kan uitvoeren. Ik weet dus even niet meer zo goed hoe in de adb mode te komen.
Die stap met volume + en - is alleen nodig als je je telefoon niet meer aan krijgt en USB debugging uit staat.
USB debugging aanzetten en de guide volgen.
[ Voor 84% gewijzigd door Momus op 18-05-2016 11:24 ]
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik probeer het vanavond nog eens. Thanks!Momus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:21:
Waarom zou je het zo doen? Je kan toch gewoon USB Debugging aanzetten?
Dit staat er tussen:Kasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:11:
[...]
''adb devices
adb reboot edl''
Dan kom je in ADB
Yep, jullie hadden gelijk. Laten we het op vermoeidheid houden. Nu blijkt dat ik de komende 30 dagen niet mag unlocken omdat ik gisteren de mediatek variant al had unlocked. Is er ook een fastboot versie van xiaomi.eu die je met miflash kunt flashen toevallig?theduke1989 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:41:
[...]
Dit staat er tussen:
''adb devices
adb reboot edl''
Dan kom je in ADB
Als je een 2e account op nieuw email adres aanmaak hoef je geen 30 dagen te wachten. Ik had na de 7e dag al de unlock faciliteit :-)
Dat is ook een optie inderdaad.discusws schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:52:
Als je een 2e account op nieuw email adres aanmaak hoef je geen 30 dagen te wachten. Ik had na de 7e dag al de unlock faciliteit :-)
Zijn de smiui roms met miflash te flashen eigenlijk?
En heeft een standaard developer rom ingebouwde root permissie?
smiui is custom rom, dus alleen met TWRP te flashenKasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:33:
[...]
Dat is ook een optie inderdaad.
Root permissie kan alleen door supersu.zip te flashen in recovery zoals aangegeven in de handleidingen.
nope en gaat nooit gebeuren, alleen de .tgz roms van en.miui.com zijn te flashen via miflash!!!Kasj schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:33:
[...]
Dat is ook een optie inderdaad.
Heeft er iemand ervaring met de Pebble? Ik heb onlangs mijn Pebble geprobeerd aan te sluiten, maar de pebble disconnect steeds. De batery saver heb ik al uit gezet, de app staat gelockt in het multitask menu en heeft alle permissies (toegang tot meldingen en ingeschakeld bij toegankelijkheid).
ROM: MIUI 7.4 by xiaomi.eu 6.5.12 Beta
Watch software: v3.12.1
ROM: MIUI 7.4 by xiaomi.eu 6.5.12 Beta
Watch software: v3.12.1
Onzin, heb ook een aangepaste xiaomi.eu rom geflasht op een gelocked toestel met miflash.theduke1989 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:39:
[...]
nope en gaat nooit gebeuren, alleen de .tgz roms van en.miui.com zijn te flashen via miflash!!!
Is altijd knap dat ze dat specifiek op xiaomi.eu zeggen dat het niet gaat gebeuren en bij jou wel lukt.Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Onzin, heb ook een aangepaste xiaomi.eu rom geflasht op een gelocked toestel met miflash.
Maar misschien had je geluk
Nogmaals, het was een aangepaste Xiaomi.eu rom. Geen standaard.theduke1989 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:50:
[...]
Is altijd knap dat ze dat specifiek op xiaomi.eu zeggen dat het niet gaat gebeuren en bij jou wel lukt.
Maar misschien had je gelukof had je die van die ene gozer die speciaal een aangepaste miflash rom had gemaakt
Maar ingzby of zo heeft zelf verteld dat ze dat niet gingen maken betreft wat zaken rondom dat...
Wat ik wil aangeven is, dat je niet ALLEEN officiële Roms met MiFlash kunt flashen.
Nogmaals ik reageerde op zijn vraag met dat het ook niet in de toekomst mogelijk zal zijn. Jij komt opeens met "aangepaste rom"Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:33:
[...]
Nogmaals, het was een aangepaste Xiaomi.eu rom. Geen standaard.
Wat ik wil aangeven is, dat je niet ALLEEN officiële Roms met MiFlash kunt flashen.
Nee jij zegt dat je alleen maar officiële MIUI.com roms kunt flashen via MiFlash. En dat is onzin.theduke1989 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:32:
[...]
Nogmaals ik reageerde op zijn vraag met dat het ook niet in de toekomst mogelijk zal zijn. Jij komt opeens met "aangepaste rom"
dat er iemand een ''aangepaste rom'' maakt voor de community betekend niet dat het door xiaomi.eu in de toekomst zal gebeuren dat ze het zelf ook gaan doen. Ik zeg alleen dat xiaomi.eu zelf niet aan fastboot rom zal gaan werken en je afhankelijk bent dan dus van zo'n extra developerMomus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:56:
[...]
Nee jij zegt dat je alleen maar officiële MIUI.com roms kunt flashen via MiFlash. En dat is onzin.
[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 19-05-2016 12:11 ]
Nou, lees je quote nog maar eens dan.theduke1989 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:39:
[...]
nope en gaat nooit gebeuren, alleen de .tgz roms van en.miui.com zijn te flashen via miflash!!!
Geen ruzie maken jongens!Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Onzin, heb ook een aangepaste xiaomi.eu rom geflasht op een gelocked toestel met miflash.
@momus, heb je misschien een linkje?
Die was voor de Redmi 3 en je blijft verstoken van updates. Maar voor de mensen voor wie unlocken boven de pet gaat, was dat een prima optie.Kasj schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:47:
[...]
Geen ruzie maken jongens!![]()
@momus, heb je misschien een linkje?
Bekijk de roms van http://en.miui.com/home.p...me&type=thread&from=spaceMomus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:59:
[...]
Die was voor de Redmi 3 en je blijft verstoken van updates. Maar voor de mensen voor wie unlocken boven de pet gaat, was dat een prima optie.
Houdt zijn topics in de gaten!!
Hallo! Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de Xiaomi Redmi Note 3 Pro. Ik woon in Japan en mijn Moto X Play is stukgegaan en ik wil niet teveel geld uitgeven aan een nieuw toestel. De specs bevallen me, ik vind MIUI er mooi uitzien. Misschien wordt het mijn eerste 'china phone'.
Ik zou graag jullie advies vragen. Ik ben handig met Tweaken uiteraard, maar omdat ik het hier erg druk heb en afhankelijk ben van mijn telefoon moet hij het dus wel 24/7 goed doen. Is het toestel buggy? Hoe is het OS? Hardware problems? Geluidskwaliteit bij spelen muziek op IEMs?
Ik zit te kijken op Tradingshenzen, daar is ie voor €207 te bestellen en kunnen ze de Global Rom ook al direct voor je op flashen. Goede deal?
Is dat slim om te doen als ik in Japan woon? Ik wil graag Engelse taal gebruiken op mijn toestel. Zal het flashen van de Global Rom geen issues met GPS opleveren?
Marshmallow is volgens mij (nog) niet beschikbaar. Gaat dat in de nieuwe MIUI update (8?) wel komen? Hoe is Xiaomi met updaten van haar toestellen?
Zijn er andere zaken waar ik rekening mee met houden? Ik heb gechecked, het toestel zou moeten werken op de 3G/4G bandbreedtes van Japan. Ik wil mijn toestel graag zo clean/snel mogelijk, zonder allerlei toevoegingen. Zoals gezegd kom ik van de Moto X Play en dat is bijna native android experience. Is bijv. Nova Launcher te gebruiken met MIUI?
Ik zou graag jullie advies vragen. Ik ben handig met Tweaken uiteraard, maar omdat ik het hier erg druk heb en afhankelijk ben van mijn telefoon moet hij het dus wel 24/7 goed doen. Is het toestel buggy? Hoe is het OS? Hardware problems? Geluidskwaliteit bij spelen muziek op IEMs?
Ik zit te kijken op Tradingshenzen, daar is ie voor €207 te bestellen en kunnen ze de Global Rom ook al direct voor je op flashen. Goede deal?
Is dat slim om te doen als ik in Japan woon? Ik wil graag Engelse taal gebruiken op mijn toestel. Zal het flashen van de Global Rom geen issues met GPS opleveren?
Marshmallow is volgens mij (nog) niet beschikbaar. Gaat dat in de nieuwe MIUI update (8?) wel komen? Hoe is Xiaomi met updaten van haar toestellen?
Zijn er andere zaken waar ik rekening mee met houden? Ik heb gechecked, het toestel zou moeten werken op de 3G/4G bandbreedtes van Japan. Ik wil mijn toestel graag zo clean/snel mogelijk, zonder allerlei toevoegingen. Zoals gezegd kom ik van de Moto X Play en dat is bijna native android experience. Is bijv. Nova Launcher te gebruiken met MIUI?
[ Voor 5% gewijzigd door honmashinsei op 19-05-2016 15:15 ]
Lijkt mij prima, ik voorzie geen problemen.
Xiaomi is erg goed met updates, maar hanteert wel MIUI > Androidversie.
Je draait altijd de laatste MIUI versie maar dat is niet altijd de laatste Androidversie.
Qua beveiliging zit dat wel goed want patches etc. worden wel meegenomen.
Je draait altijd de laatste MIUI versie maar dat is niet altijd de laatste Androidversie.
Thanks voor je snelle reactie!dutchgio schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:20:
Lijkt mij prima, ik voorzie geen problemen.
Ik draai nu de laatste Marshmallow. Hoe 'anders' is MIUI vs. Marshmallow/Stock Android. Ga ik veel dingen missen of juist veel nieuwe dingen tegenkomen?
Ik lees ook wat over problemen met memory management met het toestel. Is dat merkbaar bij jullie? Mijn Moto X Play had daar af en toe last van. Bijv. 10 tabs open in Chrome en dan gaat ie tabs reloaden e.d. Of screens refreshen van apps. Ik wil een snappy experience
[ Voor 19% gewijzigd door honmashinsei op 19-05-2016 15:31 ]
Ik zou anders even wat screenshots/video's opzoeken, die geven wel een goed beeld van hoe MIUI eruitziet.
Het is in elk geval wel anders dan stock Android.
Het is in elk geval wel anders dan stock Android.
mijn note 3 is ook binnen van eternal team aliexpress, staat 7.1.9.0.0 stable op, echt super blij mee
De Engelse taal heb je sowieso
kthxbye schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:12:
Hallo! Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de Xiaomi Redmi Note 3 Pro. Ik woon in Japan en mijn Moto X Play is stukgegaan en ik wil niet teveel geld uitgeven aan een nieuw toestel. De specs bevallen me, ik vind MIUI er mooi uitzien. Misschien wordt het mijn eerste 'china phone'.
Als je native android wilt, dan zou ik geen MIUI nemen. De beste native android rom is de prerooted AOSP 5.1 (http://forum.xda-develope...rerooted-cleaned-t3354682). Werkt tot nu toe prima bij mij. Je kunt met Android altijd een andere launcher nemen.kthxbye schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:12:
Ik wil mijn toestel graag zo clean/snel mogelijk, zonder allerlei toevoegingen. Zoals gezegd kom ik van de Moto X Play en dat is bijna native android experience. Is bijv. Nova Launcher te gebruiken met MIUI?
Ai ai ai, mijn hand een beetje overspeeld qua tweaken. Guides gevolgd om zonder permissie de bootloader te unlocken, vervolgens TWRP geinstallerd met een gepatch boot.img om vervolgens een Xiaomi.eu te flashen. Dat laatste bleek minder verstandig en ik zit nu met een serieuze brick, waarbij ik alleen nog maar in fastboot mode kan en het device als "Qualcomm HS-USB Diagnostics 900E" verschijnt. De enige oplossing voor nu lijkt hem uit elkaar te halen en wat pinnetjes te verbinden.... You win some, you lose some...
Dat is geen officiële versie van miui.Vlizzjeffrey schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:16:
mijn note 3 is ook binnen van eternal team aliexpress, staat 7.1.9.0.0 stable op, echt super blij mee
Is waarschijnlijk een zelfgebouwde versie van de verkoper met allerlei shit ingebakken.
Ik heb die van mij ook uit elkaar gehaald.Kasj schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:13:
Ai ai ai, mijn hand een beetje overspeeld qua tweaken. Guides gevolgd om zonder permissie de bootloader te unlocken, vervolgens TWRP geinstallerd met een gepatch boot.img om vervolgens een Xiaomi.eu te flashen. Dat laatste bleek minder verstandig en ik zit nu met een serieuze brick, waarbij ik alleen nog maar in fastboot mode kan en het device als "Qualcomm HS-USB Diagnostics 900E" verschijnt. De enige oplossing voor nu lijkt hem uit elkaar te halen en wat pinnetjes te verbinden.... You win some, you lose some...
Sommige hier zeggen dat dat niet nodig was, dus ik zou eerst goed verder zoeken.
Als je m uit elkaar gaat halen lees eerst diverse guides en fimples goed en zorg dat je goede tools hebt.
Ik was gewoon begonnen zonder goed in te lezen en zonder juiste tools. Uiteindelijk gelukt maar veel gaande weg geleerd. Stelt eindelijk niets voor, gewoon erg voorzichtig te werk gaan.
Gisteren heb ik m'n Note 3 Pro ontvangen. Nu zit ik met het geval dat de verkoper toch in z'n wijsheid besloten heeft Miui 7.1.99.99 erop te zetten. Hij lijkt gebaseerd op Global maar dan met Nederlandse taal ondersteuning. Er zitten helaas ook een aantal apps bij waar ik niet zo op zit te wachten, dus ik wil de originele Global rom installeren. Nu lees ik wat tegenstrijdige berichten mbt het wel of niet moeten unlocken van de bootloader. Is dit noodzakelijk om de originele rom, bijvoorbeeld via Fastboot, te flashen? Op de Miui download site bij Fastboot instructions zie ik dat wel staan.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb al geprobeerd om de laatste Global via de updater app te flashen, maar dat lukt niet. Hij begint wel, maar na een reboot is er niks gebeurd.
Ik heb trouwens ook al geprobeerd het unlock proces te starten, maar ik ontvang de validatie sms niet....
Ik heb al geprobeerd om de laatste Global via de updater app te flashen, maar dat lukt niet. Hij begint wel, maar na een reboot is er niks gebeurd.
Ik heb trouwens ook al geprobeerd het unlock proces te starten, maar ik ontvang de validatie sms niet....
[ Voor 6% gewijzigd door jg77 op 20-05-2016 09:16 . Reden: validatie sms ]
Iets verder lezen nog, is al vaak genoeg voorbij gekomen hier...
Waar ik nu tegen aan loop is dat de driver niet goed geladen wordt. Hij blijft een QHSUSB_BULK aangeven in device manager, en als ik naar de correct locatie van de driver ga dan geeft windows aan dat er geen beter driver staat. Heb driver signing uit staan en gebruik Windows 10 x64.dutchgio schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:27:
Iets verder lezen nog, is al vaak genoeg voorbij gekomen hier...
MiFlash kan m'n telefoon niet vinden....
Oude laptop uit de kast gehaald en nu Windows 7 proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door jg77 op 20-05-2016 09:40 ]
Deze vragen zijn al tig keer gesteld. Alle tutorials die hier op staan helpen je.jg77 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:15:
Gisteren heb ik m'n Note 3 Pro ontvangen. Nu zit ik met het geval dat de verkoper toch in z'n wijsheid besloten heeft Miui 7.1.99.99 erop te zetten. Hij lijkt gebaseerd op Global maar dan met Nederlandse taal ondersteuning. Er zitten helaas ook een aantal apps bij waar ik niet zo op zit te wachten, dus ik wil de originele Global rom installeren. Nu lees ik wat tegenstrijdige berichten mbt het wel of niet moeten unlocken van de bootloader. Is dit noodzakelijk om de originele rom, bijvoorbeeld via Fastboot, te flashen? Op de Miui download site bij Fastboot instructions zie ik dat wel staan.
Dat is toch gewoon goed?jg77 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:33:
[...]
Waar ik nu tegen aan loop is dat de driver niet goed geladen wordt. Hij blijft een QHSUSB_BULK aangeven in device manager, en als ik naar de correct locatie van de driver ga dan geeft windows aan dat er geen beter driver staat. Heb driver signing uit staan en gebruik Windows 10 x64.
MiFlash kan m'n telefoon niet vinden....
Oude laptop uit de kast gehaald en nu Windows 7 proberen.
Ik heb inderdaad diverse instructies voorbij zien komen, maar er zitten wat tegenstrijdigheden in. Ik kan niet een duidelijk antwoord vinden op de vraag of je met een gelockte bootloader een officiele Miui Global rom kan flashen over een niet originele rom. Via updater lukt het niet, en volgens de intructies op en.miui.com moet je een unlocked bootloader hebben om via miflash dit te doen... vandaar mijn verwarring.theduke1989 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:20:
[...]
Deze vragen zijn al tig keer gesteld. Alle tutorials die hier op staan helpen je.
Nee want miflash ziet m'n telefoon niet. Ik krijg die Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 niet geinstalleerd. Daarom nu een ander systeem aan het proberen
[ Voor 19% gewijzigd door jg77 op 20-05-2016 10:37 ]
Je kan via Miflash de fastboot rom installeren.jg77 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
[...]
Ik heb inderdaad diverse instructies voorbij zien komen, maar er zitten wat tegenstrijdigheden in. Ik kan niet een duidelijk antwoord vinden op de vraag of je met een gelockte bootloader een officiele Miui Global rom kan flashen over een niet originele rom. Via updater lukt het niet, en volgens de intructies op en.miui.com moet je een unlocked bootloader hebben om via miflash dit te doen... vandaar mijn verwarring.
[...]
Nee want miflash ziet m'n telefoon niet. Ik krijg die Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 niet geinstalleerd. Daarom nu een ander systeem aan het proberen
1. Download deze rom: http://update.miui.com/up...d.php?d=kenzo&b=X&r=cn&n=
* pak hem uit zet hem in de root van c:\ in een map je zonder spaties en dergelijke dus voorbeeld ROM / SOFTWARE bla bla
En vanaf daar volg je deze als je niet begrijpt: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
In principe zou je gewoon alles goed moeten hebben dan! Dan later kan je altijd voor je zelf de unlock rechten op je account vragen...
Ik heb de instructies gevolgd, hij is nu aan het flashen. Op m'n oude x64 Windows 7 laptop was de HSUSB driver zo geinstalleerd..theduke1989 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:49:
[...]
Je kan via Miflash de fastboot rom installeren.
1. Download deze rom: http://update.miui.com/up...d.php?d=kenzo&b=X&r=cn&n=
* pak hem uit zet hem in de root van c:\ in een map je zonder spaties en dergelijke dus voorbeeld ROM / SOFTWARE bla bla
En vanaf daar volg je deze als je niet begrijpt: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
In principe zou je gewoon alles goed moeten hebben dan! Dan later kan je altijd voor je zelf de unlock rechten op je account vragen...
fingers crossed
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken