Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darasta schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:01:
Ik heb mijn ervaringen met de telefoon ook maar eens in een review omgezet.

productreview: Xiaomi Redmi Redmi Note 3 Pro Zilver review door darasta

Tot nu toe uitermate tevreden met deze telefoon.
Kijk, dat is een nette review ;)

Zou je in de loop van het weekend wat foto's in wisselende omstandigheden kunnen maken en toevoegen?

Ben benieuwd of de matige fotokwaliteit te maken heeft met besparing op de lens en hardware of dat dit een software dingetje is wat eventueel met een update op te lossen is, al vrees ik het eerste, lichtsterke lenzen zijn nou eenmaal prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:20
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 05:43:
[...]

Kijk, dat is een nette review ;)

Zou je in de loop van het weekend wat foto's in wisselende omstandigheden kunnen maken en toevoegen?

Ben benieuwd of de matige fotokwaliteit te maken heeft met besparing op de lens en hardware of dat dit een software dingetje is wat eventueel met een update op te lossen is, al vrees ik het eerste, lichtsterke lenzen zijn nou eenmaal prijzig...
Ik zal eens kijken of ik wat fotos kan gaan maken.

Ben inderdaad ook bang dat het niet aan de software ligt, maar dat er inderdaad is bespaard op de lens oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
darasta schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:19:
[...]

Ik zal eens kijken of ik wat fotos kan gaan maken.

Ben inderdaad ook bang dat het niet aan de software ligt, maar dat er inderdaad is bespaard op de lens oid.
Softwarematig kan het echt nog wel wat beter. Zie hier:
http://en.miui.com/thread-251822-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Wie kan trouwens kort het verschil uitleggen tussen de versie nummers?

Ik draai nu stable China rom, met Google Services, die heeft versie nummer 7.2.4.0. Als ik naar de development rom kijk die heeft versienummer 6.3.18.

Waarom heeft de dev rom een lager versienummer? Wat is het verschil tussen beide? Ze zijn toch beide gebaseerd op MIUI7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dev wordt op datum geselecteerd, die komt elke week uit. Stable eens in de zoveel tijd, daar is geen duidelijk release schedule van. Daarom dus 18/03/(201)6. Dev roms zijn nieuwer en hebben nieuwere features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om van Stable China naar Stable Global te gaan? Gaat dit op dezelfde wijze als van China Stable naar de China Developer rom? Via die updater app of MiFlash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Razer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:14:
Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om van Stable China naar Stable Global te gaan? Gaat dit op dezelfde wijze als van China Stable naar de China Developer rom? Via die updater app of MiFlash?
Stap 2 van de handleiding http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46383293

Kan met de ingebouwde updater app of met de windows software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Klopt het dat de FM radio in europa niet werkt?
Krijg op geen frequentie een zender, enkel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb prima ontvangst op de FM. Zelfs zonder oordopjes gaat hij aan en ontvang ik een paar zenders.
Xiaomi.eu rom

[ Voor 6% gewijzigd door Morked op 23-04-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Uitstekende ontvangst met China rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
oordopjes, dus dat zijn de antennes :)
Zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:33:
[...]
En ik had op voorhand kunnen weten dat er weer een nestje zure hollanders ging zaniken over vanalles en nog wat...
Goed gedaan, goeie review top dat je hier de tijd voor neemt.

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 24-04-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
darasta schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:47:
[...]

Ik heb de manier om in de recovery te komen met de volumeknop verduidelijkt.
Zelf werkte bij mij de automatische installatie vanuit TWRP niet, vandaar dat ik deze handmatig heb gedaan. Kan jij bevestigen dat dit nu wel werkt?

Bedankt voor je input. _/-\o_
Kan ik bevestigen, dat dit met de laatste versie vanuit twrp werkt.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Net AOSP er op gezet, laatste build van 19-4. Was het vorige week al van plan. Top eindelijk van Miui af. Vanilla Android wat heet, er staat echt zo goed als niks op :P Fingerprint werkt perfect, native.

Edit: hoe doe je met TWRP eigenlijk een full wipe zodat alles eraf is voor je een andere rom installeert? Heb nu leeg dalvik cache gedaan, maar kan je nog meer opruimen en diskspace winnen?

[ Voor 41% gewijzigd door pennywiser op 24-04-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
advanced wipe en dan typ je yes in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
theduke1989 schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:06:
advanced wipe en dan typ je yes in ;)
Goed en wat selecteer ik daar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pennywiser schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:06:
[...]

Goed en wat selecteer ik daar precies?
Bedoelde format data , - yes dan verwijder je vrijwel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heb nu internal storage, data en systeem gedaan en cache. Er stond nog allerlei miui crap op. Nu is alles weg en 700MB in gebruik 8) Sneelll is die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 14:43
pennywiser schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:31:
Net AOSP er op gezet, laatste build van 19-4. Was het vorige week al van plan. Top eindelijk van Miui af. Vanilla Android wat heet, er staat echt zo goed als niks op :P Fingerprint werkt perfect, native.
Nu ben ik om :) :)..

Hoe zit het met de dual sim mogelijkheid met AOSP? Werkt onderstaande casus?

1: Twee providers (Vodafone / KPN (zakelijk / prive));
2: Uitgaande telefoongesprekken allemaal en altijd via Vodafone (geen keuzemenu dus);
3: Data via KPN (helemaal mooi zou het zijn als je per app kunt kiezen welke SIM voor je data gebruikt wordt);
4: Inkomende gesprekken via beide providers;
5: En dan punt 4 ook nog eens via mijn bluetooth carkit;
6: Vodafone-sim inkomend uitschakelen tussen x en x uur, uitgaande gesprekken dan via Vodafone, indien niet mogelijk Vodafone geheel uitschakelen en alles via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ruud schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:26:
[...]

Nu ben ik om :) :)..

Hoe zit het met de dual sim mogelijkheid met AOSP? Werkt onderstaande casus?

1: Twee providers (Vodafone / KPN (zakelijk / prive));
2: Uitgaande telefoongesprekken allemaal en altijd via Vodafone (geen keuzemenu dus);
3: Data via KPN (helemaal mooi zou het zijn als je per app kunt kiezen welke SIM voor je data gebruikt wordt);
4: Inkomende gesprekken via beide providers;
5: En dan punt 4 ook nog eens via mijn bluetooth carkit;
6: Vodafone-sim inkomend uitschakelen tussen x en x uur, uitgaande gesprekken dan via Vodafone, indien niet mogelijk Vodafone geheel uitschakelen en alles via KPN.
Ik heb geen idee, heeft dit ooit zo gewerkt dan in andere Android versies? En waarom zou het dan nu niet werken? Heb zelf ook dual sim nodig maar met 2e sim überhaupt nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik heb nog nooit serieus naar dual sim gekeken.

Je kunt wel de gewenste datasim instellen maar veel verder kom ik niet. Een manual van de note 3 is er ook niet en ik denk dat ik daar ook niet veel verder mee kom aangezien ik dan van AOSP gebruik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AOSP is AOSP, dat is op elk toestel hetzelfde. Je kunt het ook gewoon proberen met vooraf een backup in TWRP. Flash die AOSP rom, kijk of het er in zit en zo ja blijf je erbij, en zo niet, zet je de backup weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ruud schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:36:
Ik heb nog nooit serieus naar dual sim gekeken.
Dual sim werkte in Android altijd prima voor voor mij, auto wisselen tussen data provider gaat echter denk ik niet. AOSP zelf dus nog niet getest.

@^ Ja dat is TWRP, idd, super flexibel flashen en backuppen en weer wisselen. Volgens mij is dual boot zelfs mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 25-04-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
dutchgio schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:43:
AOSP is AOSP, dat is op elk toestel hetzelfde. Je kunt het ook gewoon proberen met vooraf een backup in TWRP. Flash die AOSP rom, kijk of het er in zit en zo ja blijf je erbij, en zo niet, zet je de backup weer terug.
Dan moet ik wel een toestel hebben met AOSP en dual sim. Dat heb ik niet op dit moment.
pennywiser schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:10:
[...]

Dual sim werkte in Android altijd prima voor voor mij, auto wisselen tussen data provider gaat echter denk ik niet. AOSP zelf dus nog niet getest.

@^ Ja dat is TWRP, idd, super flexibel flashen en backuppen en weer wisselen. Volgens mij is dual boot zelfs mogelijk.
Automatisch wisselen voor data hoeft ook niet. Ik heb bij beide providers 5GB zie ik dus met mijn 1GB verbruik lukt dat gemakkelijk. Whatsapp is niet eens het probleem want dat staat er niet op :)

Ik vraag me dus af wat de mogelijkheden voor wat betreft bellen met Android zijn. De Redmi Note 3 ondersteunt dual standby maar geen dual active als ik het wel heb. Als je belt met sim1 dan is sim2 uitgeschakeld en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ruud schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:58:
[...]

Dan moet ik wel een toestel hebben met AOSP en dual sim. Dat heb ik niet op dit moment.

[...]

De Redmi Note 3 ondersteunt dual standby maar geen dual active als ik het wel heb. Als je belt met sim1 dan is sim2 uitgeschakeld en vice versa.
Volgens mij zoek je dan in de verkeerde prijsklasse. Zo'n telefoon heeft 2 transceivers oftewel 2 antennes. Bijna alle China phones zijn dual/passive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
De redmi note 3 pro 16gb staat momenteel voor 174euro te koop bij Gearbest (eu warehouse) Is het aan te raden deze daar te kopen? Ik zie dat de vendor ROM 7.1.99.99 geïnstalleerd is op hun telefooons. Is het wegkrijgen van deze ROM enigszins haalbaar? zijn er tips waar je wel deze gsm kan kopen met een niet vendor ROM op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ruud schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:58:
[...]

[...]

Automatisch wisselen voor data hoeft ook niet. Ik heb bij beide providers 5GB zie ik dus met mijn 1GB verbruik lukt dat gemakkelijk. Whatsapp is niet eens het probleem want dat staat er niet op :)

Ik vraag me dus af wat de mogelijkheden voor wat betreft bellen met Android zijn. De Redmi Note 3 ondersteunt dual standby maar geen dual active als ik het wel heb. Als je belt met sim1 dan is sim2 uitgeschakeld en vice versa.
Ik kan me nog altijd geen situatie voorstellen waarin je via 2 soms tegelijk zou willen werken, maar wellicht kan jij me bijpraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Hallo

http://www.aliexpress.com...05-4de0-bc0d-90b87d78ab4f

Ze claimen hier dat er geen EU duty's zouden zijn als je via DHL laat shippen.
Iemand ervaring hiermee? Is dit effectief zo?

Probleem blijft jammer genoeg dat ze ook hier terug lijken een vendor rom er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat werkt wel genoeg over te vinden, ook in andere topics.
Ze sturen het eerst naar de UK en vanuit daar door naar jou, daardoor betaal je gegarandeerd geen import. Wel is het iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Momus schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 06:13:
[...]

Ik kan me nog altijd geen situatie voorstellen waarin je via 2 soms tegelijk zou willen werken, maar wellicht kan jij me bijpraten?
wisselgesprekken...

Als ik zou bellen via sim1 moeten gesprekken op sim2 wel getoond worden met de optie om te wisselen. (Denk ik)

Maar eigenlijk is data via sim1 (KPN) en gesprekken via sim2 (vodafone) al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is rededijke standaard dualsim functionaliteit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:30:
Hallo

Probleem blijft jammer genoeg dat ze ook hier terug lijken een vendor rom er op te zetten.
Yep ook aangeschaft daar. Werkte goed in mijn geval. Geen verdere garanties. Je krijgt 2 DHL tracking codes, 1 van HK naar UK, en 1 van UK naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
pennywiser schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:06:
[...]

Yep ook aangeschaft daar. Werkte goed in mijn geval. Geen verdere garanties. Je krijgt 2 DHL tracking codes, 1 van HK naar UK, en 1 van UK naar NL.
En stond er inderdaad een vendor rom op, of de originele van Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:07:
[...]

En stond er inderdaad een vendor rom op, of de originele van Xiaomi?
Vendor rom met Engelse taal omdat het toestel in februari nog geen EU rom kende. Je kan nu vanalles flashen dus ik snap je probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
pennywiser schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:18:
[...]

Vendor rom met Engelse taal omdat het toestel in februari nog geen EU rom kende. Je kan nu vanalles flashen dus ik snap je probleem niet.
Probleem is dat sommige vendor ROM's, vb 7.1.99.99 afgaande op reacties heel moelijk te flashen zijn.
Als je dan net zo een exemplaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:42:
[...]

Probleem is dat sommige vendor ROM's, vb 7.1.99.99 afgaande op reacties heel moelijk te flashen zijn.
Als je dan net zo een exemplaar krijgt.
Serieus? Met TWRP ook? Of vinden de betreffende flashers het zelf moeilijk, is dat het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
pennywiser schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:45:
[...]

Serieus? Met TWRP ook? Of vinden de betreffende flashers het zelf moeilijk, is dat het probleem..
Flashers zelf waarschijnlijk :)

Nuja, kan maar navragen als ze me de originele versie kunnen versturen, dan is het sowieso iets makkelijker flashen lijkt me afgaand op de handleidingen. En dan heeft er ook nog niemand zitten prutsen aan je gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:52:
[...]

Nuja, kan maar navragen als ze me de originele versie kunnen versturen, dan is het sowieso iets makkelijker flashen lijkt me afgaand op de handleidingen. En dan heeft er ook nog niemand zitten prutsen aan je gsm
Je kan het altijd vragen, maar aangezien er een verdienmodel in zit, hebben ze er vaak schijt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of juist wel, omdat ie bij hun al door een derde partij gelevert wordt met aangepaste versie, kunnen zij het origineel er weer op gaan flashen. :)

Sowieso is zelf kunnen flashen geen onnodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb nu ook een paar weken mijn Redmi Note 3 Pro binnen, geweldige telefoon, zeker voor de prijs. Ik vind MIUI eigenlijk wel plezierig werken (met Nova launcher erop voor een app drawer), er zitten veel handige features in. Ik vind het in elk geval beter dan TouchWiz, en ook fijner dan AOSP (wat ik heb op de Nexus 7). Het gebruikt wel redelijk wat geheugen (heb meestal ~1 GB vrij), maar met 3 GB RAM maakt dat eigenlijk niet echt veel uit. De frequente OTA updates geven ook een wat veiliger gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:52:
[...]

Enige wat lastig is is dat je moet wachten op een unlock code, zodra je die hebt, maakt het niet uit welke rom erop staat, afgezien van eenmalig een dev rom voor tijdens het unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Nadat mijn Lenovo K3 Note is gevallen, heb ik de Snapdragon 3 GB versie van deze telefoon besteld. Heb hem bij Spemall.com besteld (223 euro, 5 euro couponkorting, inclusief extra 2 jaar EU reparatie garantie - in Spanje - en vrij van import-/BTW heffing). Had eerder bij Spemall de Oneplus One gekocht.

Het is mij niet gelukt de unlock code via de xiaomi website aan te vragen. Sms wordt niet gestuurd, ook niet na verschillende keren resend.

Dus wordt het op de onofficiele manier unlocken. Wie heeft dit eerder gedaan op een 32-bits Windows 10 apparaat, zonder de telefoon te bricken? Vind het proces van unlocken vrij bewerkelijk tov mijn eerdere telefoons (Samsung galaxy S1-3, Oneplus one, Lenovo).

Ik ben nooit gecharmeerd van die dikke Android schillen zoals Samsung Touchwiz en MIUI. Wil graag de prerooted Lollipop AOSP installeren.

Wat zijn jullie ervaringen van deze AOSP? Hoe lang gaat de batterij mee? Welke storende connectiviteits bugs (gebeld worden, wifi, LTE) zijn er? Werkt dual SIM? Zolang deze rom voor dagelijks gebruik stabiel is, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
4myra schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:21:
Nadat mijn Lenovo K3 Note is gevallen, heb ik de Snapdragon 3 GB versie van deze telefoon besteld. Heb hem bij Spemall.com besteld (223 euro, 5 euro couponkorting, inclusief extra 2 jaar EU reparatie garantie - in Spanje - en vrij van import-/BTW heffing). Had eerder bij Spemall de Oneplus One gekocht.

Het is mij niet gelukt de unlock code via de xiaomi website aan te vragen. Sms wordt niet gestuurd, ook niet na verschillende keren resend.

Dus wordt het op de onofficiele manier unlocken. Wie heeft dit eerder gedaan op een 32-bits Windows 10 apparaat, zonder de telefoon te bricken? Vind het proces van unlocken vrij bewerkelijk tov mijn eerdere telefoons (Samsung galaxy S1-3, Oneplus one, Lenovo).

Ik ben nooit gecharmeerd van die dikke Android schillen zoals Samsung Touchwiz en MIUI. Wil graag de prerooted Lollipop AOSP installeren.

Wat zijn jullie ervaringen van deze AOSP? Hoe lang gaat de batterij mee? Welke storende connectiviteits bugs (gebeld worden, wifi, LTE) zijn er? Werkt dual SIM? Zolang deze rom voor dagelijks gebruik stabiel is, vind ik het prima.
er is een onofficiele manier maar als je al zelf aangeeft dat je het bewerkelijk vindt. Dan zou ik alleen de originele gewoon erop zetten ENGLISH / CHINESE

en anders echt deze: http://forum.xda-develope...iting-permission-t3349886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers

Welke ROM versie staat er op je telefoon geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:09:
Welke ROM versie staat er op je telefoon geïnstalleerd?
De Lenovo India ROM, ik heb de redmi telefoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Je moer die verification code naar een site laten sms'en die sms'jes kan ontvangen voor je. Staat ergens eerder hier in de thread. Na die verification heb je het niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
Asomers schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:30:
Hallo

Vorige week toevallig bij besteld, 4 dagen later verstuurd.
Goede communicatie van de verkoper.
tevens aangegeven dat ik een sealed package wou en geen custom rom erop, hieraan werd voldaan volgens de verkoper.

Mbt de unlock procedure, hij pakte mijn +31 tel nummer wel gewoon, binnen 1 minuut een sms ontvangen, nu wachten totdat ik de rechten krijg.
Ondertussen Xiaomi forum spammen zodat ik gold user wordt, dat geeft evt een voordeel..........zeggen ze.

[ Voor 12% gewijzigd door Atomic-NI op 26-04-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Atomic-NI schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:23:
[...]

tevens aangegeven dat ik een sealed package wou en geen custom rom erop, hieraan werd voldaan volgens de verkoper.

Mbt de unlock procedure, hij pakte mijn +31 tel nummer wel gewoon, binnen 1 minuut een sms ontvangen, nu wachten totdat ik de rechten krijg.
Ondertussen Xiaomi forum spammen zodat ik gold user wordt, dat geeft evt een voordeel..........zeggen ze.
spammen nog wel ;) nja dat merken ze op een gegeven moment wel. Maar succes in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het wel gedaan maar het is niet aan te raden. ;)
Heb ook niet het idee dat het uiteindelijk geholpen heeft, het duurt gewoon lang.

Je kunt eventueel wel wat flashen om die hele unlock procedure te vermijden en toch je bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Atomic-NI schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:23:
[...]

Weet het mij eens te zeggen als hij is aangekomen :). Als je inderdaad een sealad package hebt met de orginele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Hallo

Ik ben sterk aan het overwegen om deze gsm aan te schaffen, en heb gisterenmiddag mij de hele middag bezig gehouden met het lezen van guides om te flashen en rooten enzoverder.

Echter heb ik hieromtrent toch nog een vraag om alles duidelijk te maken.

Stel:

Ik krijg de gsm binnen, met een orginele ROM op.
Ik moet dus eerst de code aanvragen om te unlocken. Nadat ik deze heb gekregen en de bootloader heb geunlocked, kan ik dan gewoon via die MiFlash een xiaomi.eu ROM erop flashen?
Of kan dit pas met het Rooten van de gsm?

Indien rooten hier niet aan verbonden is, wat is het voordeel om de gsm te rooten?

Bedankt voor jullie feedback, ik zou deze gsm heel graag aanschaffen, het enige wat me wat tegenhoud is de schrik om mijn gsm te bricken bij al deze procedures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Asomers schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:44:
Hallo

Ik ben sterk aan het overwegen om deze gsm aan te schaffen, en heb gisterenmiddag mij de hele middag bezig gehouden met het lezen van guides om te flashen en rooten enzoverder.

Stel:

Ik moet dus eerst de code aanvragen om te unlocken. Nadat ik deze heb gekregen en de bootloader heb geunlocked, kan ik dan gewoon via die MiFlash een xiaomi.eu ROM erop flashen?

Indien rooten hier niet aan verbonden is, wat is het voordeel om de gsm te rooten?

Bedankt voor jullie feedback, ik zou deze gsm heel graag aanschaffen, het enige wat me wat tegenhoud is de schrik om mijn gsm te bricken bij al deze procedures
1. Vraag permissie aan (geen unlock code ;) ) - je krijgt een code naar je GSM die je moet invoeren maar in principe vraag je rechten.
2. Unlock dan de bootloader (zou dan wel zeggen dat ze de smartphone dichthouden zodat de originele rom erop zit.
3. Dan wanneer je de smartphone binnen hebt via MiFlash de developer rom installeren (anders werkt unlocken niet)
4. Zodra je hebt ge-unlocked kan je via ADB of als je al root op je developer rom hebt via rashr.apk de TWRP3.0 installeren
5. Installeer via TWRP de nieuwe roms :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Asomers schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:44:
Hallo

Stel:

Als je je de hele middag ingelezen hebt, en je hebt deze vragen nog, zou ik er niet aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
precies ja, als je al niet kunt vinden wat het voordeel van rooten is... niet aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
The Source schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:57:
Enkele problemen met mijn Mi note 3.
  1. De software van Xiaomi herkent de telefoon, echter kan ik geen backup uitvoeren.
  2. [s][li]Op de telefoon kan ik Google backup & reset > back up my data niet aan laten staan, deze wordt om een of andere reden automatisch uitgezet.[/li] [li]Hetzelfde met local auto back-ups.[/li] [li]Hetzelfde met Mi-Cloud backups, backup device wordt ook automatisch uitgezet. Gekke hier is dat hij al een back-up heeft gemaakt. Als ik deze nu aanzet vraag hij a) replace previous home screen and setting (erase previous Mi Cloud backups) of b) Restore from Mi Cloud backup. Nu zou het zo kunnen zijn dat deze functie een backup maakt en daarna is hij voor restore. Echter zie ik het backup schedule staan (weekly) wat enkel aktief is / kan zijn als de Mi Cloud backup aktief is. IK heb een backup van 1.6G, dus nog ruimte genoeg.[/li][/s]
  3. Ik heb een Mi account geregistreerd met mijn email address ipv mijn telefoon nummer. Nu wil ik hier een telefoon nummber aantoevoegen, echter krijg ik geen SMS ter verificatie.
  4. Ik gebruik Lastpass met de auto fill service, echter krijg ik deze ook niet goed geenabled. Elke keer wordt deze automatsich uitgezet.
  5. Swift keyboard wordt ook elke keer terug gezet naar Google Keyboard. Soms na een dag, soms na een paar dagen, zit geen patroon in.
Iemand enige idee?
Heeft iemand antwoorden op mijn vragen?
Ik heb ondertussen een factory reset gedaan, dat heeft verschillende problemen opgelost, die ik doorgetreept heb. Echter gebeuren er nog steeds gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
pennywiser schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:45:
[...]

Het probleem met deze versie is dat de bootloader meestal nog gelocked is, waardoor TWRP niet te installeren is en voor het unlocken van de bootloader is de DEV rom nodig die weer alleen te installeren is vanaf een originele ROM.

Met de tools van Xiaomi (updater app en hun pc software) is dit niet mogelijk want geen originele ROM.

De oplossing is om via de edl mode de originele stabel ROM te flashen, maar dit is wel iets voor gevorderden en na 4 a 5x doorlezen. Daarna kan het stappenplan worden gevolgd om de bootloader te unlocken, TWRP te installeren en een andere rom te installeren.

Kijk een naar deze handleiding. Daar staat informatie in over hoe je de code op de officiele manier kan ontvangen als je telefoon geen sms krijgt.
Het bewerkelijke aan het unlocken is de aanvraag. Als die eenmaal is goedgekeurd is het vrij simpel (mits originele ROM)

Bij het gebruik van de niet officiele manier van unlocken moet je goed uitkijken. ELKE keer dat er een nieuwe ROM wordt geinstalleerd moet je deze eerst aanpassen en extra stappen ondernemen voordat je kunt flashen. Dit geld ook voor alle updates. Doe je dit niet heb je een hardbrick.
zie hier voor meer informatie.
The Source schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:40:
[...]

Heeft iemand antwoorden op mijn vragen?
Ik heb ondertussen een factory reset gedaan, dat heeft verschillende problemen opgelost, die ik doorgetreept heb. Echter gebeuren er nog steeds gekke dingen.
Welke ROM versie draai je op?
(instellingen, over apparaat, MIUI versie)

[ Voor 13% gewijzigd door darasta op 27-04-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
darasta schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:58:
[...]

Het probleem met deze versie is dat de bootloader meestal nog gelocked is, waardoor TWRP niet te installeren is en voor het unlocken van de bootloader is de DEV rom nodig die weer alleen te installeren is vanaf een originele ROM.

Met de tools van Xiaomi (updater app en hun pc software) is dit niet mogelijk want geen originele ROM.

De oplossing is om via de edl mode de originele stabel ROM te flashen, maar dit is wel iets voor gevorderden en na 4 a 5x doorlezen. Daarna kan het stappenplan worden gevolgd om de bootloader te unlocken, TWRP te installeren en een andere rom te installeren.

[...]
Lukte mij ook niet idd, ik heb de dev rom geflasht via de flash tool op de telefoon, dat werkte wel. Unlocken moest ik met ingelogd Miui account op de tel doen. Dan dus unlock, dan TWRP, dan wat je maar wil welke rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Welke ROM versie draai je op?
(instellingen, over apparaat, MIUI versie)
Global Stable 7.2.3.0 (LHOMIDA)
Ook gek dat ik al 2 weken geen updates meer ontvangen heb, terwijl ik dacht dat er elke week updates waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de dev zijn elke week updates, stable niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Even ook over de gsm zelf.
Wie heeft de 2GB versie? En wat zijn de ervaringen hiermee na enkele weken gebruik? Ik zou de 2GB versie kopen, maar wil niet terug hetzelfde meemaken als met mijn huidige gsm.

Ik heb nu 2jaar een Huawei P6, 2GB ram 8GB intern, quadcore en die is ondertussen op sommige momenten verschrikkelijk traag, vooral als de wifi aanligt. Ondertussen half jaar geleden ook al eens volledig factory reset gedaan omdat er bijna niks meer mee aan te vangen was.

Als blijkt dat de 2GB van de RMN3 nu al niet supersnel zou werken of af en toe een hapering , zal ik eens moeten nadenken over de extra investering voor een 3GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIUI gebruikt over het algemeen veel, dus 3GB zou ik altijd boven 2GB prefereren mits het budget dat toestaat.
2GB/3GB zegt dan weer niet zoveel over de snelheid gedurende een langere periode, dat is toch echt de CPU.
En die is wel aardig krachtig, dus dat zou het verschil moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Asomers schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:10:
Even ook over de gsm zelf.
Wie heeft de 2GB versie? En wat zijn de ervaringen hiermee na enkele weken gebruik? Ik zou de 2GB versie kopen, maar wil niet terug hetzelfde meemaken als met mijn huidige gsm.

Ik heb nu 2jaar een Huawei P6, 2GB ram 8GB intern, quadcore en die is ondertussen op sommige momenten verschrikkelijk traag, vooral als de wifi aanligt. Ondertussen half jaar geleden ook al eens volledig factory reset gedaan omdat er bijna niks meer mee aan te vangen was.

Als blijkt dat de 2GB van de RMN3 nu al niet supersnel zou werken of af en toe een hapering , zal ik eens moeten nadenken over de extra investering voor een 3GB
Ik heb de 2 GB, supersnel na totale wipe en aosp. CPU telt, RAM veel minder. En qua storage installeer ik weinig tot geen spelletjes. Nu nog 7GB beschikbaar, vlak na clean installatie had ik zelfs 7-800MB in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 28-04-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 11:18

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MIUI 7.3 by Xiaomi.eu
6.3.31| Beta.

Hij vindt echter geen updates?
Ik dacht dat dit de weekly was?
Is er toch iets foutgelopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Volgens mij is er maandelijks een OTA en als je wekelijks wil updaten moet dat handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
Kijk een naar deze handleiding. Daar staat informatie in over hoe je de code op de officiele manier kan ontvangen als je telefoon geen sms krijgt.
Het bewerkelijke aan het unlocken is de aanvraag. Als die eenmaal is goedgekeurd is het vrij simpel (mits originele ROM)
Ik heb inderdaad de handleiding gelezen en verschillende andere buitenlandse sms service telefoonnummers geprobeerd. Ik krijg tot nu toe alleen meldingen "SMS Failed" of helemaal geen melding.
Ik heb de aanvraag geprobeerd vanuit 2 verschillende Mi accounts, zonder dat de Mi account(s) gekoppeld is aan een xiaomi telefoon, want deze is nog onderweg vanuit china. M.a.w. is dit de reden dat er tot nu toe geen sms is verstuurd? Want in de unlock aanvraag wordt geen IMEI nummer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:30:
Volgens mij is er maandelijks een OTA en als je wekelijks wil updaten moet dat handmatig.
Klopt, want het was teveel werk om wekelijks alle updates te uploaden naar de OTA service(?), blijkbaar een Chinese server.
Dat gebeurd nu dus maandelijks waardoor je niet elke week een melding van de update krijgt, hoewel er dus nog steeds wekelijkse updates zijn.
Die dien je handmatig te downloaden en te installeren indien je niet op de maandelijkse OTA wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
4myra schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:31:
[...]

Ik heb inderdaad de handleiding gelezen en verschillende andere buitenlandse sms service telefoonnummers geprobeerd. Ik krijg tot nu toe alleen meldingen "SMS Failed" of helemaal geen melding.
Ik heb de aanvraag geprobeerd vanuit 2 verschillende Mi accounts, zonder dat de Mi account(s) gekoppeld is aan een xiaomi telefoon, want deze is nog onderweg vanuit china. M.a.w. is dit de reden dat er tot nu toe geen sms is verstuurd? Want in de unlock aanvraag wordt geen IMEI nummer gevraagd.
Nee, dat is het niet. Alleen als je het te vaak hebt geprobeerd, lukt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:38:
[...]

Klopt, want het was teveel werk om wekelijks alle updates te uploaden naar de OTA service(?), blijkbaar een Chinese server.
Dat gebeurd nu dus maandelijks waardoor je niet elke week een melding van de update krijgt, hoewel er dus nog steeds wekelijkse updates zijn.
Die dien je handmatig te downloaden en te installeren indien je niet op de maandelijkse OTA wilt wachten.
Ok, fair enough. Dan zit ik goed.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
Momus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:51:
[...]
Nee, dat is het niet. Alleen als je het te vaak hebt geprobeerd, lukt het niet meer.
na ontelbare pogingen eindelijk sms ontvangen en unlock aanvraag verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Zit nu te twijfelen tussen deze met snapdragon 650, of de LeEco Le 2

http://nl.aliexpress.com/...7c-4380-8f5c-0379186ad101

Volgens mij is de deca core Helio X20 een snellere en energiezuiniger chip dan de snapdragon 650, klopt dit?
Alleen dan zit je weer met de batterij van 4000mAh tegen 3000mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Neem gewoon de Redmi Note 3 pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
bladerash schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:00:
Zit nu te twijfelen tussen deze met snapdragon 650, of de LeEco Le 2

http://nl.aliexpress.com/...7c-4380-8f5c-0379186ad101

Volgens mij is de deca core Helio X20 een snellere en energiezuiniger chip dan de snapdragon 650, klopt dit?
Alleen dan zit je weer met de batterij van 4000mAh tegen 3000mAh.
Mooie specs. Volgens kimovil zelfs een hogere antutu score dan redmi. Voor de rest wel bijna nog niks te vinden over die GSM alzeker geen reviews. Zou dus kat in een zak zijn moest je die nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Hmm.. Ik heb de gok toch maar genomen.
3 clusters van 2x A72, 4x A53, 4x A53 op 20nm HPM proces was me toch te aantrekkelijk t.o.v. 2x A72, 4x A53 op 28nm HPM proces. Daarnaast is het ook goedkoper dan de 32gb versie.
Kleinere batterij neem ik maar voor lief.
LeEco, heb ik nog nooit van gehoord.. maar schijnt een groot media-tech bedrijf te zijn met > 1miljard omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
bladerash schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:41:
Hmm.. Ik heb de gok toch maar genomen.
3 clusters van 2x A72, 4x A53, 4x A53 op 20nm HPM proces was me toch te aantrekkelijk t.o.v. 2x A72, 4x A53 op 28nm HPM proces. Daarnaast is het ook goedkoper dan de 32gb versie.
Kleinere batterij neem ik maar voor lief.
LeEco, heb ik nog nooit van gehoord.. maar schijnt een groot media-tech bedrijf te zijn met > 1miljard omzet.
LeEco heette tot vorige maand LeTV en die hebben al meerdere toestellen uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 10:39
Ik heb gisteren m'n Note binnen gekregen :) meteen een andere ROM erop gezet omdat die erop stond malware bevatte. Google playstore geïnstalleerd en andere noodzakelijke apps. Het lijkt alleen nu wel dat Whatsapp niet op de achtergrond draait. Ik krijg een paar minuten nadat t scherm uitgegaan is nog wel appjes binnen maar daarna niks meer totdat ik Whatsapp open. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
henk1994 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:54:
Ik heb gisteren m'n Note binnen gekregen :) meteen een andere ROM erop gezet omdat die erop stond malware bevatte. Google playstore geïnstalleerd en andere noodzakelijke apps. Het lijkt alleen nu wel dat Whatsapp niet op de achtergrond draait. Ik krijg een paar minuten nadat t scherm uitgegaan is nog wel appjes binnen maar daarna niks meer totdat ik Whatsapp open. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
batterij gebruik vd app aanpassen:

instellingen,
extra instellingen,
batterij &prestatie,
beheer batterijgebruik van apps,
kies apps,
whatsapp selecteren,
custom selecteren,
en dan stay connected aanzetten.

en ook nog in het multitask menu whatsapp naar beneden slepen, dan komt er een slotje bij te staan waardoor miui de app niet afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Momus schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:42:
[...]

LeEco heette tot vorige maand LeTV en die hebben al meerdere toestellen uitgebracht.
Je moet er wel even bijvertellen dat hun ook geen support hebben voor de Nederlandse taal.
En je afhankelijk bent van custom roms door 3den! Spreek uit ervaring aantal klanten heb ik dit moeten vertellen daarna meteen afhaken! Als ze geleverd worden met NL dan is het meestal van needrom of wat dan ook. Nooit originele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nou nee hoor, hij heeft hem al gekocht. Daar kan ie verder weinig meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
theduke1989 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:21:
[...]

Je moet er wel even bijvertellen dat hun ook geen support hebben voor de Nederlandse taal.
En je afhankelijk bent van custom roms door 3den! Spreek uit ervaring aantal klanten heb ik dit moeten vertellen daarna meteen afhaken! Als ze geleverd worden met NL dan is het meestal van needrom of wat dan ook. Nooit originele rom.
maak niet uit :P
Kan prima uit de voeten met zowel chinees als engels.
Orginele rom is dus prima zolang ik play store erop kan krijgen.

Het enige wat ik zoek is best bang for buck, dacht die te hebben met deze Xiaomi Redmi note 3 pro, tot ik die LeEco zag. Damn.. Helio X20 chip, toen begon ik echt te twijfelen..
Daarna nog wat reviews gelezen van voorgaande telefoons van LeEco(LeTV). Die waren ook redelijk.
Uit een yolo moment heb ik hem dus aangeschaft. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Wat is jullie ervaring met de GPS van dit toestel?

Dit lijkt mij een mooi toestel voor de prijs, maar met motorrijden/-vakantie gebruik ik vaak mijn telefoon voor navigatie (betaalde app met offline kaarten op de SD), dus dat moet wel goed werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Uitstekend, gebruikt met Sygic en Here, instant fix!
jjwa schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:16:
Wat is jullie ervaring met de GPS van dit toestel?

Dit lijkt mij een mooi toestel voor de prijs, maar met motorrijden/-vakantie gebruik ik vaak mijn telefoon voor navigatie (betaalde app met offline kaarten op de SD), dus dat moet wel goed werken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asomers
pennywiser schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:32:
[...]

Ik heb de 2 GB, supersnel na totale wipe en aosp. CPU telt, RAM veel minder. En qua storage installeer ik weinig tot geen spelletjes. Nu nog 7GB beschikbaar, vlak na clean installatie had ik zelfs 7-800MB in gebruik.
Dus 2GB zou wel volstaan voor normaal gebruik. Ik speel geen spelletjes erop enzo, wil gewoon deftig kunnen multitasken en als hij app updates aan het downloaden is iets kunnen doen. Met mijn Huawei als er een app download, loopt alle rest vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Asomers schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:32:
[...]

Dus 2GB zou wel volstaan voor normaal gebruik. Ik speel geen spelletjes erop enzo, wil gewoon deftig kunnen multitasken en als hij app updates aan het downloaden is iets kunnen doen. Met mijn Huawei als er een app download, loopt alle rest vast...
Dat gaat prima, erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Asomers schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:32:
[...]

2GB is wel minimaal voor multitasken als jij heel veel op de achtergrond open hebt denk aan 10+ dingen dan gaat hij uit eindelijk wel wat trager lopen dan normaal. Hij gaat niet meteen vast lopen! Maar als jij veel meer apps gaat draaien ga je dat wel merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Die problemen met toestellen tot 2 GB heeft veelal te maken met de geheugen problematiek in android 5.0 en 5.1. Hopelijk is dat ooit eens definitief opgelost.
Zie ook bijvoorbeeldhttps://www.androidplanet...ollipop-geheugenprobleem/

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
ikdedinges schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:13:
Probeer de telefoon eens in download mode the zetten via adb, zoals ook in die link staat op het miui forum.

BTW gisteren mn note 3 pro binnen gekregen via ibuygou :)
Staat gelukkig standaard software op! Dus geen malware enz.
Net ook de 7.1.20 ota gehad.
Wat ik wel raar vond is dat de fingerprint scanner daarna niet meer werkte.
Heb de fingerprint verwijderd an opnieuw aangemaakt en nu werkt ie weer.

ik zie net dat de Global rom op de miui site staat!

http://en.miui.com/download-301.html O+
Heb je deze gekocht via de eu warehouse of China, met import duty en vat insurance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
Was benieuwd of degenen die de telefoon al een tijdje in bezit hebben, deze gerapporteerde bugs herkennen.

- gemiste oproepen of oproepen naar voice mail als het scherm uit is (zowel AOSP als MIUI 7.2.3)
- slechte, wisselende en soms wegvallende mobiel signaal ontvangst
- telefoon wordt zeer heet tijdens opladen

Zie
http://en.miui.com/thread-271469-1-4.html
http://en.miui.com/thread-272072-1-1.html
http://en.miui.com/thread-266564-1-1.html

[ Voor 3% gewijzigd door 4myra op 01-05-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
theduke1989 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:16:
[...]

2GB is wel minimaal voor multitasken als jij heel veel op de achtergrond open hebt denk aan 10+ dingen dan gaat hij uit eindelijk wel wat trager lopen dan normaal. Hij gaat niet meteen vast lopen! Maar als jij veel meer apps gaat draaien ga je dat wel merken!
Ik heb van alles open en dat gaat prima. camera uploads, browser, maps, dualsim, paar widgets en dan kan ik gewoon Netflixen en ondetussen de Nu.nl en de Reddit is Fun app openen. Graag ervaringen en geen aannames. CPU telt, RAM veel minder.

Moet wel daarbij zeggen dat AOSP sws veel sneller aanvoelt dan Miui.
4myra schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:58:
Was benieuwd of degenen die de telefoon al een tijdje in bezit hebben, deze gerapporteerde bugs herkennen.

- gemiste oproepen of oproepen naar voice mail als het scherm uit is (zowel AOSP als MIUI 7.2.3)

Zie
Heb ik niet gehad tot nu toe deze 3 gevallen. Welke provider heb je? Klinkt als gewoon slecht bereik. Ik heb zelf KPN.

[ Voor 37% gewijzigd door pennywiser op 02-05-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Asomers schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Heb je deze gekocht via de eu warehouse of China, met import duty en vat insurance?
EU warehouse, wilde de telefoon graag snel in huis.
wel stukje duurder maar wel binnen 3 dagen in huis.
4myra schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:58:

Zie
ik heb geen van die problemen.
enige "probleem"is de gevoelige lichtsensor die het scherm wel erg vaak van helderheid wisselt.
pennywiser schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Ik heb van alles open en dat gaat prima. camera uploads, browser, maps, dualsim, paar widgets en dan kan ik gewoon Netflixen en ondetussen de Nu.nl en de Reddit is Fun app openen. Graag ervaringen en geen aannames. CPU telt, RAM veel minder.

Moet wel daarbij zeggen dat AOSP sws veel sneller aanvoelt dan Miui.
ik heb hele andere ervaringen met Miui op een toestel met 2gb ram.
vooral het multitasken, dus echt apps wisselen.
ik merkte dat miui dan heel vaak een app afgesloten heeft en echt weer op moet starten.
daar heb ik nu met 3gb geen last van.
cpu is niet zo belangrijk bij multitasken, ram wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door ikdedinges op 02-05-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Daarom heb ik Miui er ook af gegooid. Zo te lezen vergelijk je echter een heel ander toestel met 2GB RAM met deze Redmi met 2Gb, die je kennelijk niet zelf hebt.

[ Voor 67% gewijzigd door pennywiser op 02-05-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pennywiser schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:37:
Daarom heb ik Miui er ook af gegooid. Zo te lezen vergelijk je echter een heel ander toestel met 2GB RAM met deze Redmi met 2Gb, die je kennelijk niet zelf hebt.
Als jou ram vol raakt gaat jou smartphone vele malen minder snel alles wordt moeilijker geopend is zo :)
En MIUI is een redelijk zwaar bovenste laag waardoor je ram meteen vaak onder de 1gb zit als je veel apps open hebt dan merk gewoon is minder snel 3GB is tegenwoordig wel aan te raden. Maar als jij niks open hebt staan of misschien 2-3 apps is 2gb ook prima ....Want zelf zet je er ook een veel lichtere OS zodat je ram niet volraakt ....

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ontken ik ook niet maar verschil tussen 2 en 3 GB is relatief weinig, dat zijn maar een paar extra apps die je kan openen. Nogmaals:
Ik heb van alles open en dat gaat prima. camera uploads, browser, maps, dualsim, paar widgets en dan kan ik gewoon Netflixen en ondetussen de Nu.nl en de Reddit is Fun app openen.

Toestel reageert bij mij dan nog normaal. OK ik gebruik Aosp maar dan kan de discussie dus veel beter over Ram gebruik miui gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door pennywiser op 02-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
pennywiser schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:37:
Maakt echt niks uit over welk toestel het gaat.
Meer ram is meer ruimte om apps open te houden. Waardoor er meer apps in het geheugen blijven dus is je telefoon sneller.
Zo werkt het niet alleen bij MIUI en AOSP maar ook bij bvb een PC OS als windows.
Daarom heb ik dus iets meer geld uitgegeven en de 3gb versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nummer2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Eigenaardige vaststelling:
telefoon van Ibuygou met vermoedelijk officiële rom, via de prima handleiding hier op blz 12 de dev rom gedownload en via updater op telefoon geprobeerd om deze te installeren met 'could not verify' melding tot gevolg. Daarna stap voor stap de engelstalige handleiding gevolgd en met positief resultaat de global rom kunnen flashen, daarna de dev global rom op het toestel gezet, zelfde foutmelding
Een aantal nieuwe pogingen ondernomen, zelfde resultaat
Uiteindelijk op een Mac computer diezelfde rom gedownload en op het toestel gezet waarna het via updater plotseling wel lukt????
Het is nu nog wachten op de toestemming voor unlock om verder te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Vanavond ga ik eindelijk knoop doorhakken om gsm aan te kopen.
Normaal gezien zal het deze RMN3P worden bij Top-One op Aliexpress, die ze zonder doanekosten naar België stuurt en op vraag de officiël ROM erop laat.

Echter wel nog een vraagje, heeft iemand heating issues? Op verschillende forum's lees ik van veel mensen dat gsm verschrikkelijk warm krijgt tijdens opladen en soms tijdens gebruik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Totaal geen last van heating issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier wordt hij wel warm tijdens opladen, maar niet tijdens normaal gebruik (incl gaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
OMG OMG...

Ik had de Redmi 3 note via een colleaga laten regelen in Azia en na een paar dagen liet ik deze vallen. Hartaanval want er zat een erg klein barstje in het scherm, wel zichtbaar. Ik was eigenlijk verbaasd omdat ik van mening was dat dit niet zou moeten kunnen gebeuren vaan die hoogte (40 cm ofzo) maar shit happens. Nu check ik met die collega hoe het zat met garantie, etc zegt hij, probeer eerst de screenprotecter er eens af te halen... HA LOL die had hij erop gedaan en dat wist ik niet. Eraf gehaald en nu zat de kleine barst daarin :) Geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
The Source schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:45:
OMG OMG...

Ik had de Redmi 3 note via een colleaga laten regelen in Azia en na een paar dagen liet ik deze vallen. Hartaanval want er zat een erg klein barstje in het scherm, wel zichtbaar. Ik was eigenlijk verbaasd omdat ik van mening was dat dit niet zou moeten kunnen gebeuren vaan die hoogte (40 cm ofzo) maar shit happens. Nu check ik met die collega hoe het zat met garantie, etc zegt hij, probeer eerst de screenprotecter er eens af te halen... HA LOL die had hij erop gedaan en dat wist ik niet. Eraf gehaald en nu zat de kleine barst daarin :) Geluk...
Glas kan altijd breken. Van welke hoogte dan ook. Direct een nieuwe tempered glass protector erop.
Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken