Het probleem met deze versie is dat de bootloader meestal nog gelocked is, waardoor TWRP niet te installeren is en voor het unlocken van de bootloader is de DEV rom nodig die weer alleen te installeren is vanaf een originele ROM.
Met de tools van Xiaomi (updater app en hun pc software) is dit niet mogelijk want geen originele ROM.
De oplossing is om via de edl mode de originele stabel ROM te flashen, maar dit is wel iets voor gevorderden en na 4 a 5x doorlezen. Daarna kan het stappenplan worden gevolgd om de bootloader te unlocken, TWRP te installeren en een andere rom te installeren.
4myra schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:21:
Nadat mijn Lenovo K3 Note is gevallen, heb ik de Snapdragon 3 GB versie van deze telefoon besteld. Heb hem bij Spemall.com besteld (223 euro, 5 euro couponkorting, inclusief extra 2 jaar EU reparatie garantie - in Spanje - en vrij van import-/BTW heffing). Had eerder bij Spemall de Oneplus One gekocht.
Het is mij niet gelukt de unlock code via de xiaomi website aan te vragen. Sms wordt niet gestuurd, ook niet na verschillende keren resend.
Dus wordt het op de onofficiele manier unlocken. Wie heeft dit eerder gedaan op een 32-bits Windows 10 apparaat, zonder de telefoon te bricken? Vind het proces van unlocken vrij bewerkelijk tov mijn eerdere telefoons (Samsung galaxy S1-3, Oneplus one, Lenovo).
Ik ben nooit gecharmeerd van die dikke Android schillen zoals Samsung Touchwiz en MIUI. Wil graag de prerooted Lollipop AOSP installeren.
Wat zijn jullie ervaringen van deze AOSP? Hoe lang gaat de batterij mee? Welke storende connectiviteits bugs (gebeld worden, wifi, LTE) zijn er? Werkt dual SIM? Zolang deze rom voor dagelijks gebruik stabiel is, vind ik het prima.
Kijk een naar
deze handleiding. Daar staat informatie in over hoe je de code op de officiele manier kan ontvangen als je telefoon geen sms krijgt.
Het bewerkelijke aan het unlocken is de aanvraag. Als die eenmaal is goedgekeurd is het vrij simpel (mits originele ROM)
Bij het gebruik van de niet officiele manier van unlocken moet je goed uitkijken. ELKE keer dat er een nieuwe ROM wordt geinstalleerd moet je deze eerst aanpassen en extra stappen ondernemen voordat je kunt flashen. Dit geld ook voor alle updates. Doe je dit niet heb je een hardbrick.
zie
hier voor meer informatie.
Welke ROM versie draai je op?
(instellingen, over apparaat, MIUI versie)
[
Voor 13% gewijzigd door
darasta op 27-04-2016 19:14
]