Waarom is er dan zo'n uitgebreide hardware debrick howto geschreven volgens jou?Momus schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:49:
[...]
Mooi verhaal, maar ik geloof niet dat dit nodig was.
Ik zeg niet dat het nooit nodig is.pennywiser schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:33:
[...]
Waarom is er dan zo'n uitgebreide hardware debrick howto geschreven volgens jou?
Verwijderd
De exacte stappen zijn in mijn posts terug te vinden in dit topic.The Source schreef op zondag 10 april 2016 @ 01:22:
[...]
Kan iemand dit duidelijk erbij zitten, dat je de Kenzo rom moet pakken?
Ik zit ook met een gebrikte versie omdat ik het verkeerde rom heb geflashed
Stom maar ik dacht ook dat het mirrors waren.
Hoe heb jij uiteindelijk de driver weer aan de gang gerkregen?
Ik heb het toestel in gang gekregen dacht ik door de volume knoppen ingedrukt te houden en hem zo aan te sluiten. Zo werd hij meteen herkend als de USB HUB.
Dan kon ik de dev rom opnieuw flashen en kon ik de verdere stappen opnieuw doen.
Omdat soortgelijke gevallen dat ook niet nodig hadden in deze topic.
Er was echt geen leven in te krijgen en daarnaast is het hardware de-brick functie er niet voor niets. Anyway het is voor mij opgelost. Wat ik hier van geleerd heb, ik ga een smart phone open kitje bestelling. Ik heb de juiste materialen niet dus allemaal met veel te grote schroeven draaiers aan de gang. Van een creditcard size pasje had ik de zijkanten scherp gevijlt om het scherm en de behuizing open te wrikken. Met zo'n pro kit voor 12 euro hoeft dat in de toekomst niet meer. Gezien dit niet de eerste telefoon was die ik openmaakte (scherm vervangen, etc) lijkt me het geen overbodige luxe.
Die torxjes t5 en t6 zijn sws onmisbaar idd. Je krijgt ze vaak al bij een nieuw scherm, of behuizing.The Source schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:57:
Er was echt geen leven in te krijgen en daarnaast is het hardware de-brick functie er niet voor niets. Anyway het is voor mij opgelost. Wat ik hier van geleerd heb, ik ga een smart phone open kitje bestelling. Ik heb de juiste materialen niet dus allemaal met veel te grote schroeven draaiers aan de gang. Van een creditcard size pasje had ik de zijkanten scherp gevijlt om het scherm en de behuizing open te wrikken. Met zo'n pro kit voor 12 euro hoeft dat in de toekomst niet meer. Gezien dit niet de eerste telefoon was die ik openmaakte (scherm vervangen, etc) lijkt me het geen overbodige luxe.
Er was dit weekend overigens weer een nieuwe weekly, daar draai ik nu mee samen met de Nova launcher, dit draait erg fijn, goed aanpasbare launcher.
Ik heb even een korte vraag over de dual sim slot. Heb al gezocht in topic maar kon geen antwoord vinden: wordt 4G ondersteund in allebei de SIM slots?
Dacht het wel, maar ik heb het niet geprobeerd.Tigerblood schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:43:
Ik heb even een korte vraag over de dual sim slot. Heb al gezocht in topic maar kon geen antwoord vinden: wordt 4G ondersteund in allebei de SIM slots?
Heeft iemand hier in het topic de telefoon toevallig besteld op aliexpress van Eternal Team?
De note 3 pro 2 gb versie kost daar maar 155 euro, en ik vraag me af of ze een beetje snel versturen.
Maat van me had een note 3 non pro besteld op everbuying en die stuurde hem pas na een maand op.
De note 3 pro 2 gb versie kost daar maar 155 euro, en ik vraag me af of ze een beetje snel versturen.
Maat van me had een note 3 non pro besteld op everbuying en die stuurde hem pas na een maand op.
Eternal Team is echt prima.Vlizzjeffrey schreef op donderdag 14 april 2016 @ 02:02:
Heeft iemand hier in het topic de telefoon toevallig besteld op aliexpress van Eternal Team?
Je moet alleen oppassen dat je niet extra bij moet betalen (douane) voor de rest zijn er ook genoeg in NLD en op aliexpress die het leveren zonder die risico.Vlizzjeffrey schreef op donderdag 14 april 2016 @ 02:02:
Ik heb vanavond mijn bootloader unlocked.
Nu wil ik graag naar de eu rom, maar ik loop tegen een aantal dingen aan.
Om twrp te installeren heb je root nodig, en die heb ik niet op de dev rom.
Verder staat er een uitleg, dat het middels abd kan samen met de bat file van twrp, echter staat er bij de eerder genoemde links alleen een img file en geen zip file.
Kan ik de eu rom installeren middels de updater app?(al hoewel me dat niet heel verstandig lijkt aangezien ik dan geen full wipe kan doen)
Hoe verkrijg ik root om eerst twrp te installeren?
Nu wil ik graag naar de eu rom, maar ik loop tegen een aantal dingen aan.
Om twrp te installeren heb je root nodig, en die heb ik niet op de dev rom.
Verder staat er een uitleg, dat het middels abd kan samen met de bat file van twrp, echter staat er bij de eerder genoemde links alleen een img file en geen zip file.
Kan ik de eu rom installeren middels de updater app?(al hoewel me dat niet heel verstandig lijkt aangezien ik dan geen full wipe kan doen)
Hoe verkrijg ik root om eerst twrp te installeren?
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Welnee, je moet gewoon de uitleg stap voor stap volgen.
Dus zo;
Download the latest image file (.img) from the download link above. Place it in the root of your /sdcard folder and rename it to twrp.img. Run the following commands via adb shell or a terminal emulator app:
su
dd if=/sdcard/twrp.img of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/recovery
?
Ik denk dat ik niet goed gelezen heb... ik ga het stap voor stap volgen
Download the latest image file (.img) from the download link above. Place it in the root of your /sdcard folder and rename it to twrp.img. Run the following commands via adb shell or a terminal emulator app:
su
dd if=/sdcard/twrp.img of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/recovery
?
Ik denk dat ik niet goed gelezen heb... ik ga het stap voor stap volgen
[ Voor 12% gewijzigd door fvandenreek op 14-04-2016 20:41 ]
Sorry dat ik spam maar ik kan alleen een img bestand downloaden
twrp-3.0.2-1-kenzo.img
En die kan ik niet openen.
https://twrp.me/devices/xiaomiredminote3.html
twrp-3.0.2-1-kenzo.img
En die kan ik niet openen.
[ Voor 20% gewijzigd door fvandenreek op 14-04-2016 20:48 ]
Waarom zou je het willen openen? Dat staat er toch helemaal niet?
Pak het twrp zip bestand uit....
Open het twrp mapje en open twrp3.bat
Waar moet ik dit dan zoeken?
Ergens op deze pagina staat het helder uitgelegd:fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:53:
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
1. hernoem het naar update.zip en zet het in de root.fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:53:
2. Open de updater app
3. zoek de update.zip bestand uit.
4. je zult zien hij boot vanzelf dan in TWRP
5. Het kan chinees zijn, maar de eerste vak is install. Maar dan kan je erna makkelijk de rom kiezen en gewoon op installeren (sliden)
*Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM
[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 14-04-2016 21:06 ]
@ momus Ik heb alles nagelezen, maar het lijkt erop dat de content van de links veranderd is.
@theduke1989 Dus ik kan een twrp.img renamen naar update.zip?
@theduke1989 Dus ik kan een twrp.img renamen naar update.zip?
niet de img. het complete mapje.
Je download het als het goed is als TWRP.blabla.zip, dat hernoem je naar update.zip en dan open je de updater app van MIUI. Maar probeer eerst zoals in de handleiding staat nogmaals.
Momus is de man'' die alles kan en weet
Je download het als het goed is als TWRP.blabla.zip, dat hernoem je naar update.zip en dan open je de updater app van MIUI. Maar probeer eerst zoals in de handleiding staat nogmaals.
Momus is de man'' die alles kan en weet
4. TWRP (custom recovery) installeren.
download twrp3
ABD driver
Pak het twrp zip bestand uit en installeer de universal Abd Driver.
Zet je telefoon in fastboot modus (vol- en power) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Volg de stappen en wacht tot je telefoon opstart in recovery modus
Ik volg de links in boven genoemde stukje uit de tutorial... En dan kan ik alleen de img downloaden.
download twrp3
ABD driver
Zet je telefoon in fastboot modus (vol- en power) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Ik volg de links in boven genoemde stukje uit de tutorial... En dan kan ik alleen de img downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door fvandenreek op 14-04-2016 21:20 ]
http://en.miui.com/thread-244098-1-1.htmlfvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:19:
4. TWRP (custom recovery) installeren.
download twrp3
ABD driver
wil het echt niet allemaal lukken?
dan ga even naar de playstore en download rashr.apk
installeer deze (root access) vereist, dus wel de developer versie installeren.
Dan open je rashr app en kies je de twrp.img uit, binnen enkele seconden vraagt die je wil je booten in recovery zeg je JA.
PS: als je op deze manier het doet, zet er meteen de rom die je graagt wilt hebben in de root.
Want zodra je boot in de recovery meteen installeren. En zodra de nieuwe rom geinstalleerd is kan je meteen een volledige wipe doen om fc's te voorkomen...
dan ga even naar de playstore en download rashr.apk
installeer deze (root access) vereist, dus wel de developer versie installeren.
Dan open je rashr app en kies je de twrp.img uit, binnen enkele seconden vraagt die je wil je booten in recovery zeg je JA.
PS: als je op deze manier het doet, zet er meteen de rom die je graagt wilt hebben in de root.
Want zodra je boot in de recovery meteen installeren. En zodra de nieuwe rom geinstalleerd is kan je meteen een volledige wipe doen om fc's te voorkomen...
ik heb wel een dev rom erop staan, miui 7 6.3.31 beta
Maar ik heb de security app niet, dus ook geen root. Anders had het met de twrp app ook al gegaan gezien dat zij kenzo nu zelf ondersteunen.
En waar momus naar verwijst is een forum draadje, waar je na een post een hidden link vindt http://pan.baidu.com/s/1jHypHYm , maar die geeft beveiligings issue's.
Maar even genoeg voor vandaag, anders heb ik morgen geen werkende phone.
Maar ik heb de security app niet, dus ook geen root. Anders had het met de twrp app ook al gegaan gezien dat zij kenzo nu zelf ondersteunen.
En waar momus naar verwijst is een forum draadje, waar je na een post een hidden link vindt http://pan.baidu.com/s/1jHypHYm , maar die geeft beveiligings issue's.
[ Voor 39% gewijzigd door fvandenreek op 14-04-2016 21:53 ]
Zo moeilijk is het allemaal niet.fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:48:
ik heb wel een dev rom erop staan, miui 7 6.3.31 beta
http://en.miui.com/thread-240531-1-1.html
De link klopt inderdaad niet meer. De link was eerst naar een kant en klaar pakket met een aangepast boot.img erbij.fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:53:
Die staat in de link hierboven. Zal dit zo snel mogelijk weer aanpassen in de handleiding.
[ Voor 22% gewijzigd door darasta op 14-04-2016 22:30 ]
Bedankt voor jullie reactie's
Zo heb ik het gedaan....
Root binnen gehaald via een dev rom
Toestel werkte daarna gewoon
rashr binnen gehaald
twrp geflashed
Dit werkte ook gewoon
Daarna besloten dat het welletjes was voor vandaag..
Toestel gereboot om morgen verder te gaan..
En bricked..... Alleen nog een MI logo te zien.
Zo heb ik het gedaan....
rashr binnen gehaald
twrp geflashed
Dit werkte ook gewoon
Dat is geen brick maar een bootloop. Gewoon even de guides volgen in dit topic van eerder deze week en dan komt het goed. Die soft brick is gewoon te verhelpen. Even rustig in en uit ademen en nog uurtje er voor gaan zitten.fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:42:
Zo heb ik het gedaan....
rashr binnen gehaald
twrp geflashed
Dit werkte ook gewoon
ik zie hem alleen nog in apparaten beheer als mtp usb apparaat... maar ik kan er geen touw aan vast knopen waar ik nu moet beginnen
je phone is niet bricked! Gewoon opnieuw in recovery gaan en je ziet dat het werkt.
Zodra je dan gewoon in de TWRP komt kan je de ROM installeren.
Zou nu wachten tot vrijdag aanstaande! want dan is er weer een nieuwe ROM beschikbaar....
Zodra je dan gewoon in de TWRP komt kan je de ROM installeren.
Zou nu wachten tot vrijdag aanstaande! want dan is er weer een nieuwe ROM beschikbaar....
dat gaat niet.... 10 seconde uit knop, dan gaat deze uit
daarna wat ik ook aan raak, dan gebeurt er hetzelfde....mi logo
moet je om in recovery te gaan niet volume up+down tegelijk inhouden?
Dat klinkt inderdaad als de laatste guide die ik geplaatst heb.fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:42:
Zo heb ik het gedaan....
rashr binnen gehaald
twrp geflashed
Dit werkte ook gewoon

Je komt in de Recovery door aan/uit + volup vast te houden. En als je Tel dan aangaat je aan/uit knop loslaten. Anders gaat ie idd weer uit.fvandenreek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:43:
dat gaat niet.... 10 seconde uit knop, dan gaat deze uit
toestel springt direct weer terug aan na 10 sec power knop.
Ik zie het toestel niet als adb verschijnen en via de terminal krijg ik de melding adb server out of date.
Op een andere pc heb ik het inmiddels geprobeerd, en daar zie ik het toestel in apparatenbeheer alleen als mtp device, abd teminal geeft wel een lijst maar die is dan leeg.
Ik zie het toestel niet als adb verschijnen en via de terminal krijg ik de melding adb server out of date.
Op een andere pc heb ik het inmiddels geprobeerd, en daar zie ik het toestel in apparatenbeheer alleen als mtp device, abd teminal geeft wel een lijst maar die is dan leeg.
[ Voor 82% gewijzigd door fvandenreek op 15-04-2016 09:05 ]
Je toestel moet toch aan om in de Recovery te komen. Ik zeg alleen dat je niet de hele tijd je powerknop vast moet houden. Maar als ie aangaat de powerknop loslaten en de volume up knop vasthouden.fvandenreek schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:23:
toestel springt direct weer terug aan na 10 sec power knop.
dat doe ik ook, maar hij springt direct naar het mi logo.
Ik krijg hem als het ware niet uit, hij springt direct weer aan, maar met welke toets combinatie's ik ook probeer het toestel gaat direct terug naar het mi logo.
Zoals ook op het mi forum beschreven wordt, echter krijg ik hem niet als abd te zien op mijn pc.
Ik ben iets verder... post zo mijn bevindingen.
Ik krijg hem als het ware niet uit, hij springt direct weer aan, maar met welke toets combinatie's ik ook probeer het toestel gaat direct terug naar het mi logo.
Zoals ook op het mi forum beschreven wordt, echter krijg ik hem niet als abd te zien op mijn pc.
[ Voor 77% gewijzigd door fvandenreek op 15-04-2016 09:15 ]
Ben benieuwd...fvandenreek schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:12:
dat doe ik ook, maar hij springt direct naar het mi logo.
@ikdedinges Bedankt, door het posten van "Maar als ie aangaat de powerknop loslaten en de volume up knop vasthouden." Heb ik dit nogmaals geprobeerd, maar nu beter op mijn timing gelet. Waarbij de meeste toestellen ook in recovery komen bij het vast houden van de knoppen, doet de kenzo dit niet.
Ik kon nu dus in TWRP booten en heb ik de xiaomi.eu rom kunnen installeren, en een wipe kunnen doen.
Bedankt voor de reactie's, ik ben weer een happy man na een slapeloze nacht.
Ik zal dit weekend een complete how to posten met daarin verwerkt de uitleg van @theduke1989 en mogelijke probleem oplossing. Dit zodat er weer een extra tool is voor onze mede kenzo gebruikers. En dit is naar mijn inzien niet overbodig gezien de aantal threads op het miui forum.
Ik kon nu dus in TWRP booten en heb ik de xiaomi.eu rom kunnen installeren, en een wipe kunnen doen.
Ik zal dit weekend een complete how to posten met daarin verwerkt de uitleg van @theduke1989 en mogelijke probleem oplossing. Dit zodat er weer een extra tool is voor onze mede kenzo gebruikers. En dit is naar mijn inzien niet overbodig gezien de aantal threads op het miui forum.
Het hele probleem is, elke keer weer, mensen die niet lezen en maar wat gaan doen, stappen overslaan, of dingen doen die niet moeten.fvandenreek schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
@ikdedinges Bedankt, door het posten van "Maar als ie aangaat de powerknop loslaten en de volume up knop vasthouden." Heb ik dit nogmaals geprobeerd, maar nu beter op mijn timing gelet. Waarbij de meeste toestellen ook in recovery komen bij het vast houden van de knoppen, doet de kenzo dit niet.
Er zijn zat prima stapsgewijze how to's. Al die toevoegingen, ook die van TheDuke zijn alleen maar verwarrend.
Nou het begint eigenlijk dat we zaken aannemen. Gisteren kreeg ik na 3 keer alles gelezen te hebben ook het verwijt dat ik niet gelezen had terwijl de verwijzing naar de uitleg linkjes met andere bestanden bevatten.
Maar never mind het is opgelost.
Hopelijk worden de how to's ook snel genoeg veranderd zodat niemand anders in deze situatie komt.
Hopelijk worden de how to's ook snel genoeg veranderd zodat niemand anders in deze situatie komt.
Voor je suggestie om een mooie how to te maken, gebaseerd op de bestaande methodes zul je veel beginners blij maken.fvandenreek schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:07:
Nou het begint eigenlijk dat we zaken aannemen. Gisteren kreeg ik na 3 keer alles gelezen te hebben ook het verwijt dat ik niet gelezen had terwijl de verwijzing naar de uitleg linkjes met andere bestanden bevatten.
Er zijn al te veel how to's.Razer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:10:
[...]
Voor je suggestie om een mooie how to te maken, gebaseerd op de bestaande methodes zul je veel beginners blij maken.
Meest simpele/ en uitgebreide staan online hier.
Omdat er veel meer bij komen zullen beginners in de war raken.
Waarin bestanden en linkjes niet meer werkentheduke1989 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:13:
[...]
Er zijn al te veel how to's.
Meest simpele/ en uitgebreide staan online hier.
Omdat er veel meer bij komen zullen beginners in de war raken.
Maar uiteraard heb je een punt
Precies, als het anders is dan de uitleg, doe je maar wat. Net als al die anderen hier die hun telefoon niet meer opgestart kregen omdat ze maar wat gingen doen...fvandenreek schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:07:
Ik heb zelf de Kenzo niet, maar is het niet zo dat je bij iedere Android telefoon waarvan de bootloader unlocked is gewoon alle images kan flashen via fastboot of een specifiek flash programma van de fabrikant?
Ik vraag me in heel deze discussie toch af waarom mensen de Xiaomi.eu ROMS willen flashen via TWRP en niet gewoon via fastboot. Voor zover ik heb kunnen lezen is dm-verity in de kernel het probleem waarom mensen TWRP niet werkende krijgen. Is het een juiste aanname dat dm-verity in de Xiaom.eu kernels is uitgeschakeld? Dit lijkt me namelijk ook nodig voor de root functie in de Xiaomi.eu ROMs.
Ik vraag me in heel deze discussie toch af waarom mensen de Xiaomi.eu ROMS willen flashen via TWRP en niet gewoon via fastboot. Voor zover ik heb kunnen lezen is dm-verity in de kernel het probleem waarom mensen TWRP niet werkende krijgen. Is het een juiste aanname dat dm-verity in de Xiaom.eu kernels is uitgeschakeld? Dit lijkt me namelijk ook nodig voor de root functie in de Xiaomi.eu ROMs.
deze handleiding was up to date één link na. Als dat niet (van te voren) gemeld wordt dan kan ik daar erg weinig tegen doen.Razer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:16:
[...]
Waarin bestanden en linkjes niet meer werken
Maar uiteraard heb je een punt
Misschien is het handiger naar deze handleiding te kijken en dan aan te geven waar het mis ging. Op die manier kunnen we één handleiding maken en er zo voor zorgen dat het voor iedereen duidelijk is en blijft.fvandenreek schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
De bootloop die jij beschrijft komt doordat er geen aanpaste boot.img was geflashet, waardoor de officiele ROM niet op wil starten. De Xiaomi.eu ROM heeft deze aangepaste boot.img wel en start hierdoor wel op.
Ik heb dit beter beschreven in de hierboven genoemde handleiding. Hopelijk voorkomt dit onduidelijkheden in de toekomst.
[ Voor 12% gewijzigd door darasta op 15-04-2016 15:30 ]
Misschien die handleiding bij start post voegen?
Misschien een rare vraag, maar is het niet mogelijk om aan de verkoper te vragen of die de rom erop wilt zetten die jij wilt? Of is dat bij voorbaat een nee als antwoord?
Ik heb zelf net de note 3 kenzo besteld op aliexpress eternal team, vroeg me af of ik niet gewoon aan hun kon vragen of ze de Xiaomi.eu ROM Weekly(MIUI 7.3 Xiaomi.eu 6.3.31) erop zetten voor me.
dit moet qua hardware en de rest van de specs wil de beste bang for buck phone die ik tot nu toe heb gezien, mijn mi3 doet het nog perfect na 2 jaar, maar een nieuwe telefoon is toch wel leuk na 2 jaar dezelfde:P
Ik heb zelf net de note 3 kenzo besteld op aliexpress eternal team, vroeg me af of ik niet gewoon aan hun kon vragen of ze de Xiaomi.eu ROM Weekly(MIUI 7.3 Xiaomi.eu 6.3.31) erop zetten voor me.
dit moet qua hardware en de rest van de specs wil de beste bang for buck phone die ik tot nu toe heb gezien, mijn mi3 doet het nog perfect na 2 jaar, maar een nieuwe telefoon is toch wel leuk na 2 jaar dezelfde:P
[ Voor 22% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 16-04-2016 04:36 ]
Verwijderd
Het kan, maar je weet nooit zeker welke rotzooi meegeïnstalleerd is. Daarom heeft zelf installeren altijd de voorkeurVlizzjeffrey schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 04:24:
Misschien een rare vraag, maar is het niet mogelijk om aan de verkoper te vragen of die de rom erop wilt zetten die jij wilt? Of is dat bij voorbaat een nee als antwoord?
dat wel, maar als het in ieder geval dan wel een officiele rom is, is het dan niet makkelijker om er zelf een nieuwe op te flashen, dan wanneer ze een niet officiele rom meeleveren?
Verwijderd
Je ROM heeft niet noodzakelijk met je recovery te maken.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 04:38:
dat wel, maar als het in ieder geval dan wel een officiele rom is, is het dan niet makkelijker om er zelf een nieuwe op te flashen, dan wanneer ze een niet officiele rom meeleveren?
Bedoel je dat je bij eternal team vaak moet bijbetalen, en dat bij bepaalde andere shops op aliexpress de kans daarop minder is?theduke1989 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:07:
[...]
Je moet alleen oppassen dat je niet extra bij moet betalen (douane) voor de rest zijn er ook genoeg in NLD en op aliexpress die het leveren zonder die risico.
Het ligt niet aan de shop, maar aan de verzendmethode. Standaard DHL is zeker dokken.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 06:45:
[...]
Bedoel je dat je bij eternal team vaak moet bijbetalen, en dat bij bepaalde andere shops op aliexpress de kans daarop minder is?
Singapore Post is bijna zeker niet dokken.
Verder heb je constructies bij andere shops, waarbij je zeker niet hoeft te dokken.
Mogelijk ga ik deze dit weekend proberen, fingerprint scanner werkt er ook mee..
http://forum.xda-develope...rerooted-cleaned-t3354682
* This ROM doesn't have OTA support, and it won't be updated on a regularly basis.pennywiser schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:59:
Mogelijk ga ik deze dit weekend proberen, fingerprint scanner werkt er ook mee..
Voor mij meteen een NO-GO sinds er geen support dan voor geleverd wordt.
De bootloader van de telefoon is gelocked, dus daarom is het voor de verkoper moeilijker om er een andere ROM op te zetten.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 04:24:
Er zijn wel een aantal verkopers die alsnog hun eigen ROM erop zetten en dan wordt het lastiger om of de originele ROM er op te zetten of de bootloader te unlocken zodat je over kan gaan op een custom ROM.
Om de juiste versie van de xiaomi.eu weekly erop te zetten moet je de bootloader eerst unlocken. Je kunt per account max 1 apparaat per 30 dagen unlocken en dat na toestemming van xiaomi.
De kans dat zij dit voor je kunnen doen is vrij klein.
Dus het beste is om het zelf te doen zodat je zeker weet dat je uiteindelijk een schone ROM hebt.
Heb een paar vraagjes voordat ik overga tot aanschaf van deze telefoon.
De ,meeste aanbieders (bv. op aliexpres) verkopen de telefoon unlocked met google en multi rom.
Bedoelen zij daarmee dat de bootloader is unlocked of wat anders?
Komt deze telefoon met een andere dan default rom.
@Darasta, jij schrijft dat het lastiger wordt om een door de verkoper geplaatste rom om te zetten naar een andere rom, Ik kan nergens terug vinden waarom dat zo is en hoe je er dan toch een andere rom op kan zetten. Wellicht handig om in jouw installatie handleiding verwerken welke code een default rom heeft.
De ,meeste aanbieders (bv. op aliexpres) verkopen de telefoon unlocked met google en multi rom.
@Darasta, jij schrijft dat het lastiger wordt om een door de verkoper geplaatste rom om te zetten naar een andere rom, Ik kan nergens terug vinden waarom dat zo is en hoe je er dan toch een andere rom op kan zetten. Wellicht handig om in jouw installatie handleiding verwerken welke code een default rom heeft.
pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z
Het is niet moeilijk, alleen zolang je de juiste stappen volgt en de juiste apparatuur hebt.discusws schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:00:
Want miflash werkt niet altijd even lekker. Maar ik denk met alle handleidingen die op internet staan en hier op de site je er nu onderhand wel uit moet komen.
Sowieso als je weet dat je een Xiaomi device wilt kopen je als eerste maar xiaomi account maakt.
Dan even afwachten totdat je de rechten rechten hebt om de bootloader te unlocken! In de tussentijd als je de smartphone binnen hebt je een ''CHINA developer'' rom installeert via miflash. Wanneer je dan de rechten hebt om je bootloader te unlocken en dat gelukt is je TWRP installeert. En vanuit daar kan je dus of een xiaomi.eu rom installeren of een andere rom zoals CM13 etc.
De stappen hiertussen kan je altijd nog hier op tweakers terugvinden!
Met een gelockte bootloader zit je vast aan fastboot flashen of de originele recovery.discusws schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:00:
Deze recovery werkt alleen maar bij het installeren van de originele ROM vanaf een originele ROM (updates, stable naar dev).
Om de bootloader te unlocken moet je de originele dev ROM draaien. Als die er niet op zit moet je dus met fastboot de officiele dev rom erop zetten voordat je de bootloader kan unlocken om daarna een custom recovery (TWRP) op je telefoon te zetten zodat je daarmee een multilang ROM zoals de xiaomi.eu ROMS kunt installeren.
Als de verkoper de telefoon zonder een gelockte bootloader levert, dan kun je direct een recovery flashen en daarna de gewenste ROM. Ik betwijfel echter of de aanbieders dit aan kunnen bieden gezien de manier waarop de unlockrechten worden verkregen (per account max 1 toestel per 30 dagen en pas na toestemming van xiaomi).
Bij stap 2 van darasta in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie" staat hoe je een niet-officiele ROM om kan zetten naar een officiele ROM met een gelockte bootloader.
Kan wel hoor, er is een manier om te unlocken zonder toestemming van Xiaomi.darasta schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:28:
[...]
Met een gelockte bootloader zit je vast aan fastboot flashen of de originele recovery.
Deze recovery werkt alleen maar bij het installeren van de originele ROM vanaf een originele ROM (updates, stable naar dev).
Om de bootloader te unlocken moet je de originele dev ROM draaien. Als die er niet op zit moet je dus met fastboot de officiele dev rom erop zetten voordat je de bootloader kan unlocken om daarna een custom recovery (TWRP) op je telefoon te zetten zodat je daarmee een multilang ROM zoals de xiaomi.eu ROMS kunt installeren.
Als de verkoper de telefoon zonder een gelockte bootloader levert, dan kun je direct een recovery flashen en daarna de gewenste ROM. Ik betwijfel echter of de aanbieders dit aan kunnen bieden gezien de manier waarop de unlockrechten worden verkregen (per account max 1 toestel per 30 dagen en pas na toestemming van xiaomi).
Bij stap 2 van darasta in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie" staat hoe je een niet-officiele ROM om kan zetten naar een officiele ROM met een gelockte bootloader.
http://forum.xda-develope...cking-bootloader-t3358486
Oh dat had ik even gemist. Ziet er goed uit!ikdedinges schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:44:
[...]
Kan wel hoor, er is een manier om te unlocken zonder toestemming van Xiaomi.
Daar wordt het inderdaad een stuk makkelijker van
Ik zou alsnog een schone ROM flashen op het moment dat de telefoon binnen is.
Zelf zou ik liever de officiële manier gebruiken vanwege kans op brick.
[ Voor 23% gewijzigd door darasta op 17-04-2016 12:19 ]
Waarom moet er eerst een dev rom op voor het unlocken?darasta schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:33:
Stap 2. installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware miflash. Hier kun je de developer ROM downloaden en de handleiding bekijken.
en voor de 2de keer (bij een andere telefoon) krijg ik met het flashen via de updater de message "Cant' verify Update". Deze heb ik gedownload als zip file direct vanaf mijn mobiel.
Omdat je zonder dev rom niet kunt unlocken.The Source schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:43:
[...]
Waarom moet er eerst een dev rom op voor het unlocken?
en voor de 2de keer (bij een andere telefoon) krijg ik met het flashen via de updater de message "Cant' verify Update". Deze heb ik gedownload als zip file direct vanaf mijn mobiel.
Probeer het met de pc software zoals aangegeven. Werkt dat ook niet dan draai je niet op een originele ROM.The Source schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:43:
[...]
Waarom moet er eerst een dev rom op voor het unlocken?
Heb je uberhaut gekeken naar de reacties? Het is niet te doen.ikdedinges schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:44:
[...]
Beter via de officiële weg! En veel in de reacties zeggen lijkt sprekend op de officiële manier.
Als je goed leest lees je dat het juist wel werkt.
Meldingen van niet gaan over de Redmi 3, een ander toestel.
Meldingen van niet gaan over de Redmi 3, een ander toestel.
Dit is inderdaad een manier om de officiele unlock te omzeilen.ikdedinges schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:44:
.......
Echter wel blijven opletten bij het flashen dat het default emmc bestand vooraf verwijderd wordt uit het zip bestand van de rom of recovery, anders zit je alsnog met een brick.
In dit bericht wordt vermeld dat een gelijkwaardige unlock mogelijk is, maar dan is een TWRP 3.0 backup nodig na een officiele unlock.
Heb jij uberhaubt wel gelezen waar ik op reageerde?theduke1989 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:20:
[...]
Heb je uberhaut gekeken naar de reacties? Het is niet te doen.
Beter via de officiële weg! En veel in de reacties zeggen lijkt sprekend op de officiële manier.
Ik zou dit zelf ook niet doen.
Zolang je je bewust bent van het feit dat het een hack betreft en dat je niet zomaar een rom kan installeren zonder vooraf maatregelen te nemen, kan er mi niet zoveel mis gaan.
Als deze hack echter is uitgevoerd zonder dat je dit weet, bv doordat de verkoper er een eigen rom op heeft geïnstalleerd, kan je in de problemen komen. Daar zou ik persoonlijk minder blij van worden.
Even een ander geluid tussen alle update-perikelen.
Ik heb besloten om dat nog maar uit te stellen en draai nog steeds de chinese rom miui 7.2 stable7.2.3.0.
Daar is eigenlijk niets mis mee, mits je er geen bezwaar hebt tegen engelse settings.
Ik heb 3 andere xiaomi apparaten in huis die elke week een nieuwe dev update krijgen, vind het opvallend dat ik geen grote verschillen zie.
De stable krijgt ongeveer elke 2 weken een ota update voor zover ik nu ervaren heb.
Ook de navigatie gaat uitstekend!
Ik heb besloten om dat nog maar uit te stellen en draai nog steeds de chinese rom miui 7.2 stable7.2.3.0.
Daar is eigenlijk niets mis mee, mits je er geen bezwaar hebt tegen engelse settings.
Ik heb 3 andere xiaomi apparaten in huis die elke week een nieuwe dev update krijgen, vind het opvallend dat ik geen grote verschillen zie.
De stable krijgt ongeveer elke 2 weken een ota update voor zover ik nu ervaren heb.
Hier in zelfde schuitje, ook stable China rom, met handmatig Google services geïnstalleerd. Dit omdat ik nog in afwachting was van de unlock rechten, deze inmiddels vandaag gekregen, maar eigenlijk loopt alles perfect en draai ik mijn telefoon sowieso altijd al op Engels. Momenteel nog geen zin om over te gaan.Eleni schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:23:
Even een ander geluid tussen alle update-perikelen.
@darasta
Een paar opmerkingen mbt de handleiding, mede de zaken waarbij het bij mij fout ging.
Power + vol up, dan gaat het toestel niet starten in twrp, Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden.
Ik had dat zelf niet zo gelezen, en ik kon daarom niet vanuit de bootloop in twrp komen.
Zit je in bootloop, dan hoef je in principe niet een boot.img te maken, dit maakt het alleen ingewikkelder, je kunt direct vanuit twrp de xiaomi.eu rom installeren en dan is dat probleem ook opgelost. (dit is waarschijnlijk ook de reden om twrp te installeren)
Het is dus makkelijk om de rom voordat je begint op je toestel te zetten.
Supersu, kan direct na het installeren van twrp geinstalleerd worden, twrp vraagt hierom.(je hoeft dus geen zip hiervoor te downloaden) Na de eerste boot zal er gevraagd worden als je een zip wil installeren of dat je deze wil downloaden vanuit "play"store. Het toestel zal daarna rebooten en supersu kan verder geinstalleerd worden.
Ik zelf besloot te stoppen na installeren van twrp omdat ik moe was en minder geconcentreerd. Ik heb toen het toestel gereboot en kwam toen uit, bij wat achteraf bleek het boot.img probleem te zijn. Mocht je alles in 1 keer willen afhandelen dan is het wellicht makkelijker en gebruiksvriendelijker om het via rashr te doen. ( maar dit is een aparte gebruiksaanwijzing, welke ik niet zal posten behalve als de content zal samen worden gevoegd,zodat dit niet tot verwarring zal leiden... dus je kiest keuze a of keuze b)
Een paar opmerkingen mbt de handleiding, mede de zaken waarbij het bij mij fout ging.
Power + vol up, dan gaat het toestel niet starten in twrp, Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden.
Ik had dat zelf niet zo gelezen, en ik kon daarom niet vanuit de bootloop in twrp komen.
Zit je in bootloop, dan hoef je in principe niet een boot.img te maken, dit maakt het alleen ingewikkelder, je kunt direct vanuit twrp de xiaomi.eu rom installeren en dan is dat probleem ook opgelost. (dit is waarschijnlijk ook de reden om twrp te installeren)
Supersu, kan direct na het installeren van twrp geinstalleerd worden, twrp vraagt hierom.(je hoeft dus geen zip hiervoor te downloaden) Na de eerste boot zal er gevraagd worden als je een zip wil installeren of dat je deze wil downloaden vanuit "play"store. Het toestel zal daarna rebooten en supersu kan verder geinstalleerd worden.
Ik zelf besloot te stoppen na installeren van twrp omdat ik moe was en minder geconcentreerd. Ik heb toen het toestel gereboot en kwam toen uit, bij wat achteraf bleek het boot.img probleem te zijn. Mocht je alles in 1 keer willen afhandelen dan is het wellicht makkelijker en gebruiksvriendelijker om het via rashr te doen. ( maar dit is een aparte gebruiksaanwijzing, welke ik niet zal posten behalve als de content zal samen worden gevoegd,zodat dit niet tot verwarring zal leiden... dus je kiest keuze a of keuze b)
Enkele problemen met mijn Mi note 3.
- De software van Xiaomi herkent de telefoon, echter kan ik geen backup uitvoeren.
- Op de telefoon kan ik Google backup & reset > back up my data niet aan laten staan, deze wordt om een of andere reden automatisch uitgezet.
- Hetzelfde met local auto back-ups.
- Hetzelfde met Mi-Cloud backups, backup device wordt ook automatisch uitgezet. Gekke hier is dat hij al een back-up heeft gemaakt. Als ik deze nu aanzet vraag hij a) replace previous home screen and setting (erase previous Mi Cloud backups) of b) Restore from Mi Cloud backup. Nu zou het zo kunnen zijn dat deze functie een backup maakt en daarna is hij voor restore. Echter zie ik het backup schedule staan (weekly) wat enkel aktief is / kan zijn als de Mi Cloud backup aktief is. IK heb een backup van 1.6G, dus nog ruimte genoeg.
- Ik heb een Mi account geregistreerd met mijn email address ipv mijn telefoon nummer. Nu wil ik hier een telefoon nummber aantoevoegen, echter krijg ik geen SMS ter verificatie.
- Ik gebruik Lastpass met de auto fill service, echter krijg ik deze ook niet goed geenabled. Elke keer wordt deze automatsich uitgezet.
[ Voor 53% gewijzigd door The Source op 19-04-2016 22:35 ]
Verwijderd
De processor, geheugen en bouwkwaliteit van de Redmi Note 3 Kenzo heb ik verder geen twijfels over, de enige vraag die ik heb is: Hoe is de kwaliteit van de foto's ?
Ik begrijp dat de Mi5 betere foto's maakt, maargoed die is ook een kleine 200 euro duurder (de 64Gb variant)
Ik overweeg deze Kenzo namelijk aan te schaffen alleen vind ik nergens iets terug over de foto/video kwaliteit van de camera.
Overigens is het bovenstaande prijsverschil genoeg om een aardige compact camera aan te schaffen met een lens die subliem is vergeleken met welke telefoon dan ook, maar dat terzijde.
Ik begrijp dat de Mi5 betere foto's maakt, maargoed die is ook een kleine 200 euro duurder (de 64Gb variant)
Ik overweeg deze Kenzo namelijk aan te schaffen alleen vind ik nergens iets terug over de foto/video kwaliteit van de camera.
Overigens is het bovenstaande prijsverschil genoeg om een aardige compact camera aan te schaffen met een lens die subliem is vergeleken met welke telefoon dan ook, maar dat terzijde.
Overdag maakt ie hele mooie scherpe fotos, maar savonds in het donker echt heel slecht.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 02:11:
De processor, geheugen en bouwkwaliteit van de Redmi Note 3 Kenzo heb ik verder geen twijfels over, de enige vraag die ik heb is: Hoe is de kwaliteit van de foto's ?
Ook met flitser? Ik heb een Redmi Note 2, daar zijn ze niet om aan te gluren. Best een reden om eens verder te kijken.ikdedinges schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:33:
[...]
Overdag maakt ie hele mooie scherpe fotos, maar savonds in het donker echt heel slecht.
Ik heb de laatste weekly rom erop, en sinds ik de weeklies gebruik heb ik niet meer de MVNO naam in beeld maar KPN NL. Hou zou dit kunnen?
Kun je in de instellingen aanpassen.pennywiser schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:18:
Ik heb de laatste weekly rom erop, en sinds ik de weeklies gebruik heb ik niet meer de MVNO naam in beeld maar KPN NL. Hou zou dit kunnen?
Je bedoelt dat ik zelf een naam kan intypen (dat snap ik nl.), of dat ik de werkelijke sim/MVNO naam kan laten weergeven?
Volgens mij dat tweede ook inderdaad, maar goed, kijk even onder de instellingen van je mobiele netwerk, ik zeg het uit mijn hoofd.pennywiser schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:26:
[...]
Je bedoelt dat ik zelf een naam kan intypen (dat snap ik nl.), of dat ik de werkelijke sim/MVNO naam kan laten weergeven?
Zover ik kan zien niet, al heb ik geen MVNO als provider, die naam gaat automatisch, al kun je die dus wel handmatig veranderen. Tenzij die kan uitlezen dat je een MVNO gebruikt en een extra optie geeft om te kiezen wat je wil weergeven.
Waarschijnlijk geeft ie nu de ''netwerknaam'' aan, in plaats van je daadwerkelijke provider.
Misschien een verandering in de weeklies met de stables waarbij ie niet je simkaart/provider uitleest maar kijkt naar het netwerk?
Waarschijnlijk geeft ie nu de ''netwerknaam'' aan, in plaats van je daadwerkelijke provider.
Misschien een verandering in de weeklies met de stables waarbij ie niet je simkaart/provider uitleest maar kijkt naar het netwerk?
Verwijderd
Ik heb de prime 32GB sinds gisterenmiddag en heb hier ook al een korte review voor gepost.
productreview: Xiaomi Redmi Redmi Note 3 Pro Zilver review door Verwijderd
Ik heb wat kleine problemen met de AOSP ROM V3 (durft te crashen + in een bootloop te belanden) en TWRP die nog moeite heeft mijn data partitie die geëncrypteerd is.
Maar al bij al dus ver heel tevreden van het toestel en ik denk dat ik geen miskoop gedaan heb.
Ik heb wat kleine problemen met de AOSP ROM V3 (durft te crashen + in een bootloop te belanden) en TWRP die nog moeite heeft mijn data partitie die geëncrypteerd is.
Maar al bij al dus ver heel tevreden van het toestel en ik denk dat ik geen miskoop gedaan heb.
Verwijderd
Camera zie jij in je review als pluspunt?
Zou je na een week of 2 nogmaals je bevindingen kunnen posten? Na een avondje pielen is dit meer het verslag van een unboxing/eerste indruk dan een review i.m.h.o.
No offence, en ik snap dat je blij bent met je aankoop maar ben nieuwsgieriger naar je bevindingen na een periode van (intensief) gebruik.
Zou je na een week of 2 nogmaals je bevindingen kunnen posten? Na een avondje pielen is dit meer het verslag van een unboxing/eerste indruk dan een review i.m.h.o.
No offence, en ik snap dat je blij bent met je aankoop maar ben nieuwsgieriger naar je bevindingen na een periode van (intensief) gebruik.
300 euro totaal kwijt? Heb je een bladgouden hoesje erbij gekregen?
Mooie review ook, na nog geen dag.
Valt meer onder de noemer ''ervaringen''.
Valt meer onder de noemer ''ervaringen''.
Je zegt je hebt direct MIUI vervangen voor een CM rom.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:56:
Ik heb de prime 32GB sinds gisterenmiddag en heb hier ook al een korte review voor gepost.
Waarom zet je dat in de eerste alinea? Ik bedoel mensen willen iets kopen en krijgen meteen dat voorgeschoteld. Dat klinkt alsof de software al meteen bagger is wat niet zo is. Zelfs veel beter dan al die pas uitgebrachte CM versies die jij nu er op hebt. En als ze dan CM erop gaan doen en ze ondervinden die fouten dan gaan ze meteen afhaken bij het merk.
Dit is geen ervaring maar gewoon ik heb een smartphone gekocht en kijk wat heb ik ermee gedaan.
Maar je hebt het niet over de volgende punten:
- Verzending
- Behuizing
- Scherm
- Accu
- Performance
- Camera
- Software (MIUI)
- Minpunten
* hier vertel je dat je de BOOTLOADER MOET UNLOCKEN, wil je Nederlandse software erop hebben.
* Dat je eerst moet unlocken en TWRP installeren om in jou geval CM13 erop te installeren!
- hier gaan mensen op kijken en niet HEEJ ik heb meteen MIUI eraf gegooid zelfs zonder reden!
Ik zou liever deze ''review/ervaring'' eruit halen, maar goed is mijn ding. Hopelijk krijgen mensen niet de verkeerde indruk hierdoor....
Verwijderd
Zal ik ze verwijderen? Ik haal hier namelijk alles aan waar ik lang heb moeten achter zoeken voor ik de telefoon bestelde. Want ik krijg behoorlijk het schijt van al die 13 in een dozijn reviews waar ze elke keer weer uren over de icoontjes en de camera liggen te zaniken. Wat mij nu net niets interesseert ik wil een GSM waar ik mee kan spelen en die lang genoeg op de batterij werkt om mij te weerhouden van gewoon terug naar een domme telefoon over te stappen. Niemand heeft gezegd dat MIUI slecht is en ook niet dat je de bootloader moet unlocken om de global MIUI rom te installeren...theduke1989 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:15:
[...]
Je zegt je hebt direct MIUI vervangen voor een CM rom.
Waarom zet je dat in de eerste alinea? Ik bedoel mensen willen iets kopen en krijgen meteen dat voorgeschoteld. Dat klinkt alsof de software al meteen bagger is wat niet zo is. Zelfs veel beter dan al die pas uitgebrachte CM versies die jij nu er op hebt. En als ze dan CM erop gaan doen en ze ondervinden die fouten dan gaan ze meteen afhaken bij het merk.
Dit is geen ervaring maar gewoon ik heb een smartphone gekocht en kijk wat heb ik ermee gedaan.
Maar je hebt het niet over de volgende punten:
- Verzending
- Behuizing
- Scherm
- Accu
- Performance
- Camera
- Software (MIUI)
- Minpunten
* hier vertel je dat je de BOOTLOADER MOET UNLOCKEN, wil je Nederlandse software erop hebben.
* Dat je eerst moet unlocken en TWRP installeren om in jou geval CM13 erop te installeren!
- hier gaan mensen op kijken en niet HEEJ ik heb meteen MIUI eraf gegooid zelfs zonder reden!
Ik zou liever deze ''review/ervaring'' eruit halen, maar goed is mijn ding. Hopelijk krijgen mensen niet de verkeerde indruk hierdoor....
En ik had op voorhand kunnen weten dat er weer een nestje zure hollanders ging zaniken over vanalles en nog wat...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2016 15:35 ]
Gelukkig heb jij een goed onderbouwde review geschreven en help je hier een hoop mensen mee! Top man! Ga zo door!Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:33:
[...]
Zal ik ze verwijderen? Ik haal hier namelijk alles aan waar ik lang heb moeten achter zoeken voor ik de telefoon bestelde. Want ik krijg behoorlijk het schijt van al die 13 in een dozijn reviews waar ze elke keer weer uren over de icoontjes en de camera liggen te zaniken. Wat mij nu net niets interesseert ik wil een GSM waar ik mee kan spelen en die lang genoeg op de batterij werkt om mij te weerhouden van gewoon terug naar een domme telefoon over te stappen. Niemand heeft gezegd dat MIUI slecht is en ook niet dat je de bootloader moet unlocken om de global MIUI rom te installeren...
En ik had op voorhand kunnen weten dat er weer een nestje zure hollanders ging zaniken over vanalles en nog wat...
Verwijderd
Ik heb de nuances toegevoegd, bedankt voor de opbouwende kritiek...Momus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:39:
[...]
Gelukkig heb jij een goed onderbouwde review geschreven en help je hier een hoop mensen mee! Top man! Ga zo door!
Geen dank, graag gedaan. Zo zijn wij zure Nederlanders.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:46:
[...]
Ik heb de nuances toegevoegd, bedankt voor de opbouwende kritiek...
Ik heb deze telefoon nu een anderhalve week in gebruik en kom van ios af. Ik zal binnenkort ook even een leuke Review schrijven, dit is dan ook tevens mijn eerste ervaring met android.
Ik heb mijn ervaringen met de telefoon ook maar eens in een review omgezet.
productreview: Xiaomi Redmi Redmi Note 3 Pro Zilver review door darasta
Tot nu toe uitermate tevreden met deze telefoon.
productreview: Xiaomi Redmi Redmi Note 3 Pro Zilver review door darasta
Tot nu toe uitermate tevreden met deze telefoon.
Iemand die issues heeft dat de smartphone spontaan opnieuw opstart enz???
Nee, ik heb hier nergens last van (laatste weekly xiaomi.eu (21-4))theduke1989 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:27:
Iemand die issues heeft dat de smartphone spontaan opnieuw opstart enz???
Welke ROM draai je?
Wat heb je al geprobeerd/gedaan?
Ik heb de manier om in de recovery te komen met de volumeknop verduidelijkt.fvandenreek schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:46:
@darasta
Zelf werkte bij mij de automatische installatie vanuit TWRP niet, vandaar dat ik deze handmatig heb gedaan. Kan jij bevestigen dat dit nu wel werkt?
Bedankt voor je input.
Het begon vorig week al zo, dus toen die vrijdag 6.4.14 op geïnstalleerd maar het hielp niet echt want het is nu weer teruggekomen.darasta schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:44:
[...]
Nee, ik heb hier nergens last van (laatste weekly xiaomi.eu (21-4))
Welke ROM draai je?
Wat heb je al geprobeerd/gedaan?
Hij start spontaan opnieuw op enz., en om eerlijk te zijn op mijn eigen MI4 heb ik dit probleem ook.
Heb ik de laatste twee weken opgemerkt. Ik heb nu 6.4.24 op geïnstalleerd dus even afwachten op de issues op de mi4 of ze nog terugkomen. Of het op de PRO3 weg is moet ik ook nog even controleren...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken