Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
[quote]Aghanim schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:28:
[...]

Ik gebruik geen tasker. Gewoon direct de Flitsmeister app. Zo werkte het met mijn S6 altijd prima.

[...]

Miss toch maar overwegen als nood oplossing dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik zou gewoon de standaard flash methode volgen.
TWRP van tevoren, cache/dalvik wipen en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:17:
Note: MIUI 8 China Developer ROM 6.9.9 based on Android 6.0 for Redmi Note 3 Qualcomm released.

Xiaomi.eu dus ook:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-8-9.34062/

Laatste Global is ook 6.0.
Krijg ik die ook met ota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
China/Global als het goed is wel.
Xiaomi.eu komt OTA maar maandelijks, dus dat ligt dan wat anders en krijg je deze release niet direct OTA verwacht ik.

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 09-09-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

darasta schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:26:
[...]

Ja ik zie het. Is nu aangepast. Ik ga deze vanavond even uitproberen. Dan weet ik ook wat voor wipes nodig zijn.
Geen wipe nodig gehad hier voor de Global Dev. Gewoon OTA update, reboot en gaan :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:20
Hoogie2004 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:31:
[...]

Geen wipe nodig gehad hier voor de Global Dev. Gewoon OTA update, reboot en gaan :)
Dan zal dat waarschijnlijk ook gelden voor de xiaomi.eu build. Ik doe wel altijd een cache en dalvik wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:30:
Ik zou gewoon de standaard flash methode volgen.
TWRP van tevoren, cache/dalvik wipen en flashen.
Je bedoelt met TWRP denk ik een nandroid maken? Lijkt me overigens wel het meest slim om een full wipe te doen, althans dat werd altijd aangeraden bij een major update van een rom (nieuwe Android versie bijvoorbeeld).

Overigens staat er bij xaiomi.eu nu: Status: Done (HMNote3Pro 6.0 removed)

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 09-09-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Hier zou ik inderdaad mee uitkijken aangezien de Kenzo/HMNote3Pro download links verwijderd zijn op Xiaomi.eu ivm problemen die diverse mensen hebben. Helaas las ik de info te laat dus nog niet de Xiaomi.eu versie kunnen downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
flightboy65 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:52:
Hier zou ik inderdaad mee uitkijken aangezien de Kenzo/HMNote3Pro download links verwijderd zijn op Xiaomi.eu ivm problemen die diverse mensen hebben. Helaas las ik de info te laat dus nog niet de Xiaomi.eu versie kunnen downloaden :(
Zo te lezen zijn er issues met bootloops na het flashen van die rom. daarom is hij voor nu verwijderd.
Ook zijn er mensen die rapporteren dat hun bootloader weer gelocked is, maar vermelden er niet bij hoe ze hem hebben unlocked (waarschijnlijk onofficieel).

Als hij werkt. Blijven gebruiken. Anders backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kreeg zojuist de Marshmallow update binnen (merkte het omdat mijn fingerprint unlock niet meer werkte, moest de fingerprints opnieuw instellen). Ben benieuwd of de battery life nog iets verder omhoog gaat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Ik zal wel de maandelijkse update er op hebben, want heb nog the latest version zegt ie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als er problemen mee zijn mis je niks lijkt me dan, is wachten beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Duurt waarschijnlijk een aantal uren. Zeker als het op andere toestellen prima werkt is het vast iets kleins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Note 3 pro is de enige die naar 6.0 gaat in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Er schijnt een nieuwe release te zijn volgens het forum. Ik ga het nog niet wagen. Wacht wel even op succes berichten.

Ga wel volledig wipen (Factory reset in TWRP) zodra ik ga flashen. Ben dan wel alle data kwijt maar dan is alles van Android 5 ook echt weg.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 09-09-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
Zonet de installatie gedaan met reboot zonder problemen. Momenteel de backup van de data/apps via MiCloud aan het terugzetten (volledige wipe gedaan). Mocht ik problemen tegenkomen meld ik me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
flightboy65 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:25:
Zonet de installatie gedaan met reboot zonder problemen. Momenteel de backup van de data/apps via MiCloud aan het terugzetten (volledige wipe gedaan). Mocht ik problemen tegenkomen meld ik me wel.
Hmm ik heb de rlm zojuist ook gedownload en wil ook flashen. Ga zo een nandroid maken en dan ook full wipe en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Vaak is het beter om minimaal een paar uur te wachten en even de reacties op het forum af te wachten. Ik heb ooit ook als een van de eersten een nieuwe rom voor mijn Mi Note gedownload en daarbij bleek er een bootloop op te treden en werd het toestel gloeiend heet.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
Lol, je doe je naam geen eer aan :)
Zolang dit niet mijn zakelijke telefoon is speel ik hiermee met eventueel de bijbehorende consequenties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
flightboy65 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:55:
Lol, je doe je naam geen eer aan :)
Zolang dit niet mijn zakelijke telefoon is speel ik hiermee met eventueel de bijbehorende consequenties...
Kon je na het flashen direct booten in de MM rom? Ik lees dat er mensen zijn met een gelockte bootloader na de flash en dat ze niet meer kunnen booten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
Geen probleem met het booten zoals al eerder vermeld :)
Let wel via TWRP geflashed niet via de updater tool van Miui.

[ Voor 36% gewijzigd door flightboy65 op 09-09-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
flightboy65 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:14:
Geen probleem met het booten zoals al eerder vermeld :)
Let wel via TWRP geflashed niet via de updater tool van Miui.
Duidelijk. Wilde sowieso via TWRP flashen. Eerst standaard wipe (reset to factory default) en dan flashen.

• Aghanim
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe lang het meestal duurt voordat er een stable komt van een weekly met een nieuwe Android versie?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Vandaag zonder verlies van data de data en cache partities naar f2fs bestandsysteem omgezet :)
Werkte feilloos door f2fs twrp te flashen (binnen bestaande cofface twrp), data partitie te backuppen. Daarna data en cache naar f2fs zetten en data backup herstellen. Wel in settings iets van formatteren aanvinken. Krijg je toch weer (iets) snellere phone van ;)

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 10-09-2016 11:37 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Verwijderd

Beste mensen, waar vind ik de laatste stabiele KENZO rom (voor redmi note 3). Heb unlock rechten aangevraagt en zou graag een nederlandse taal op mijn toestel flashen. ;)

• flightboy65
Xiaomi.eu Stable rom versie Android v5.1 / MIUI 8 op:
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=36337
Selecteer HMNote3Pro / Kenzo versie.

Verwijderd

Dank je voor je snelle reactie..

Verwijderd

Beste flightboy65, is dat de "xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.0.1.0.LHOCNDG_v8-5.1.zip" die je bedoeld? want kenzo zie ik niet vermeld...

greetz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flightboy65
Jup daarom dat ik de HMNote3plus erbij vermelde, Kenzo word niet vermeld

Verwijderd

Dank je ,....

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
Ben niet helemaal zeker dus vraag het hier toch even na voor de zekerheid.

Ik heb nu Redmi Note 3 Pro MIUI 7.4 6.5.5

Laatste xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_6.9.9_v8-6.0 gedownload en op tel SD kaart gezet.

Heb TWRP 3.0.0.0 erop staan.

Nu wil ik dus de nieuwe firmware erop zetten, alleen wil niet al mijn app opnieuw installeren/instellen, wat is nou de juiste manier?
Ik hoor zoveel verschillende verhalen mbt wipe data/ wipe dalvik / wipe cache / wipe system.

Dus lang verhaal kort, hoe update de een 5.1.1 Xiaomi.eu naar de laatste 6.0 Xiaomi.eu zonder teveel werk mbt apps terug zetten na de install?

• dutchgio
'welkom op Tweakers, geen google'.

• Atomic-NI
dutchgio schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:08:
'welkom op Tweakers, geen google'.
Nou geen google, heb ook al eerder mbt deze thread de Redmi geupdate van stock FW naar Xiaomi.eu FW, dat ging goed, maar dan praat je toch al over een "lege" telefoon.
Nu is hij al een tijd in gebruik en zou ik het liefst zo min mogelijk wille n verliezen, lees ik echter hier of op Xiaomi.eu forum zijn er verscheidende methodes, maar het lijkt me toch dat ik niet de enige ben die het zo simpel mogelijk wil hebben....maar dan wel duidelijk ;)

• flightboy65
Ikzelf gebruik de Micloud backup oplossing. Deze maakt een backup van je apps/instellingen.
Data zet ik op m'n SD kaartje. De restore haalt alle apps automatisch binnen. Ook de iconen etc staan op de juiste posities. Enige wat niet werkt zijn de widgets die moet je handmatig plaatsen/instellen.

• dutchgio
@atomic
Bedoelde jou ook niet, je was me net voor met reageren. :)
Jouw bericht had ik niet gezien.

Voor jou:
Reboot naar TWRP, maak een nandroid backup.
Daarna doe je een wipe van de cache/dalvik en installeer je de rom. :)

• Atomic-NI
dutchgio schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:13:
@atomic
Bedoelde jou ook niet, je was me net voor met reageren. :)
Jouw bericht had ik niet gezien.

Voor jou:
Reboot naar TWRP, maak een nandroid backup.
Daarna doe je een wipe van de cache/dalvik en installeer je de rom. :)
Ongelukkige timing houden we het op :)

Bedankt voor de info ik ga het eens proberen zo.
Die nandroid backup is neem ik aan gewoon de backup knop in TWRP en dan data/system/boot (staan al aangevinkt) en dat naar ext sd sturen.

• dutchgio
Inderdaad.
Ja, gewoon de standaard backup.
Je kan hem ook op de interne opslag plaatsen, die wil je toch niet wissen om je data te behouden.
Voorafgaand aan het flashen dus alleen dalvik/cache wipen.

• flightboy65
Ik weet niet of dit verstandig is ivm verschil in Android versie V5.1 - V6 (System/Boot terugzetten)?
Dit gaat naar mijn idee toch problemen geven of heb ik het dan fout?
Dit werkt goed als je in dezelfde Android versie wilt restoren....

• Aghanim
  • Niet online
Daar twijfel ik ook over. Weet nog op mijn S6 dat de devs steeds expliciet aangaven een full wipe te doen bij een Android versie upgrade. Dirty flashen was alleen Oké binnen dezelfde versie.

Maar nooit geprobeerd of het zonder wipe ook werkt dus zou prima kunnen. Je kan het altijd proberen en bij problemen alsnog een full wipe doen.

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 11:18
Volgens mij als je een OTA update krijg gaat ie ook zonder verlies data van 5.1 naar 6 toe. Met dat in mijn gedachte gewoon via twrp geupdate en een dalvik/cache wipe gedaan.
Hierna ook de bootloader weer geunlocked via miunlock
en hij draaid gewoon.

Wel wil ik zoals vandermark heeft gedaan het filesystem een keer overzetten naar f2fs. Maar eerst een goede howto zoeken ;-)

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

• Atomic-NI
discusws schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:06:
Volgens mij als je een OTA update krijg gaat ie ook zonder verlies data van 5.1 naar 6 toe. Met dat in mijn gedachte gewoon via twrp geupdate en een dalvik/cache wipe gedaan.
Hierna ook de bootloader weer geunlocked via miunlock
en hij draaid gewoon.

Wel wil ik zoals vandermark heeft gedaan het filesystem een keer overzetten naar f2fs. Maar eerst een goede howto zoeken ;-)
Zojuist klaar met de manier van Dutchgio

En kan vertellen dat het allemaal correct is verlopen, geen gekke dingen en apps staan er nog netjes op.

Op naar het ontdekken :)

• Aghanim
  • Niet online
Hier ook maar een dirty Flash gedaan. Werkt tot nu toe prima.

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Beste forumleden

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een xiaomi redmi note 3 gekocht (via gearbest) en merk nu dat ik geen ota updates krijg. Enig zoekwerk leert mij dat dit komt omdat gearbest er zelf een niet officiële rom op heeft gezet (MIUI Global 7.4 stable 7.4.18.0(LHOMIDD)). Dit is mijn eerste smartphone, ik ken er dus absoluut niets van!

Ik heb deze handleiding gelezen (http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html), maar dat leek me te complex voor mijn beperkte kennis ter zake. Ik heb dus maar xiaomi zelf gemaild, en zij mailden mij een heel eenvoudige handleiding terug. Nu vraag ik me af: kan het zo eenvoudig? Waarom is het dan zo complex op dat forum? Enfin, ik heb me er nog niet aan gewaagd, ik hoor graag van jullie wat jullie denken van deze werkwijze. Ik vind het niet erg als Nederlands er niet bij staat, alles mag van mij in het Engels staan, zolang ik maar een keyboard kan downloaden dat Nederlandse suggesties geeft.

Ga naar http://en.miui.com/

· Click on Downloads .
· Select your device.
· Select device name>Global.
· Select 'Download Full ROM'. (STABLE ROM)
· Now after downloading Zip file, copy this file in the internal storage of your device in a folder named downloaded_rom which exists in File Explorer.
(If the particular folder is not there in internal storage of your device, then please create a new folder with the same name)

· Then go into Tools >> Updater.
· Tap on '...' icon at the top right side/ long press menu button.
· Choose update package.
· Select the download package.
· Click on OK.

• flightboy65
Dit is correct omdat dit een officiële rom van Xioami is (geen Nederlandse lokalisatie en taal).
Alle beschrijvingen hier zijn voor custom rom's waarbij de bootloader normaliter gelocked is (met uitzondering dus voor de standaard Xioami rom).
Dus ja om een standaard rom te installeren is het proces heel simpel :)

Maar wil je een 'custom' rom dan word het verhaal iets anders.......

[ Voor 5% gewijzigd door flightboy65 op 10-09-2016 21:52 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
flightboy65 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:50:
Dit is correct omdat dit een officiële rom van Xioami is (geen Nederlandse lokalisatie en taal).
Alle beschrijvingen hier zijn voor custom rom's waarbij de bootloader normaliter gelocked is (met uitzondering dus voor de standaard Xioami rom).
Dus ja om een standaard rom te installeren is het proces heel simpel :)

Maar wil je een 'custom' rom dan word het verhaal iets anders.......
Onzin. Het gaat je niet lukken om op die manier de standaard rom over de door de verkoper aangepaste rom te zetten. Dat moet toch echt via MiFlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
JLius schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:29:
Beste forumleden

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een xiaomi redmi note 3 gekocht (via gearbest) en merk nu dat ik geen ota updates krijg. Enig zoekwerk leert mij dat dit komt omdat gearbest er zelf een niet officiële rom op heeft gezet (MIUI Global 7.4 stable 7.4.18.0(LHOMIDD)). Dit is mijn eerste smartphone, ik ken er dus absoluut niets van!

Ik heb deze handleiding gelezen (http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html), maar dat leek me te complex voor mijn beperkte kennis ter zake. Ik heb dus maar xiaomi zelf gemaild, en zij mailden mij een heel eenvoudige handleiding terug. Nu vraag ik me af: kan het zo eenvoudig? Waarom is het dan zo complex op dat forum? Enfin, ik heb me er nog niet aan gewaagd, ik hoor graag van jullie wat jullie denken van deze werkwijze. Ik vind het niet erg als Nederlands er niet bij staat, alles mag van mij in het Engels staan, zolang ik maar een keyboard kan downloaden dat Nederlandse suggesties geeft.

Ga naar http://en.miui.com/

· Click on Downloads .
· Select your device.
· Select device name>Global.
· Select 'Download Full ROM'. (STABLE ROM)
· Now after downloading Zip file, copy this file in the internal storage of your device in a folder named downloaded_rom which exists in File Explorer.
(If the particular folder is not there in internal storage of your device, then please create a new folder with the same name)

· Then go into Tools >> Updater.
· Tap on '...' icon at the top right side/ long press menu button.
· Choose update package.
· Select the download package.
· Click on OK.
Helaas is de manier zoals in de ts beschreven de enige manier om van een verkoper rom naar officiële rom te gaan met een gelockte bootloader.

Zoals momus al aangeeft werkt de methode van xiaomi alleen als je van de ene officiële rom naar de ander wilt gaan.

De edl en miflash methode is ingewikkeld. Maar erg goed beschreven, 3x lezen en 1x doen. Dan redt je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat is jullie eerste indruk van de 6.0 versie? Over het algemeen merk ik weinig verschil tegenover 5.1 tot heden. Wel miste ik de do not disturb opties om deze in te plsnnen dus die kan ik nu weer gebruiken.

Verder lijkt de vingerafdruk wat minder goed herkend te worden maar dat kan ook een kwestie van opnieuw instellen zijn. Heb nu meer ram vrij, ik schat zo'n 500mb. Batterij kan ik nog weinig van zeggen.

Overigens 1x een force close gehad in de dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
flightboy65 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:50:
Wat betekent dat, Nederlandse lokalisatie? Is dat die 'locale' die je moet aanduiden bij het eerste keer opstarten? Daar stond België/Nederland ook niet bij, ik heb Spanje gepakt omdat dit in dezelfde tijdzone ligt.
darasta schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:31:
[...]

Helaas is de manier zoals in de ts beschreven de enige manier om van een verkoper rom naar officiële rom te gaan met een gelockte bootloader.

Zoals momus al aangeeft werkt de methode van xiaomi alleen als je van de ene officiële rom naar de ander wilt gaan.

De edl en miflash methode is ingewikkeld. Maar erg goed beschreven, 3x lezen en 1x doen. Dan redt je het wel.
Zou er iets misgaan als ik de manier van Xiaomi toch eens probeer, of brick ik dan mijn telefoon? Die zip-file, moet je die uitpakken vooraleer die op de telefoon te zetten?

Ik heb gearbest ook gemaild, zij gingen Xiaomi contacteren en laten mij over 2 dagen iets weten, ben eens benieuwd. Ik wacht alleszins nog even af vooraleer iets te doen, mezelf kennende krijg ik het toestel wellicht nooit meer aan de praat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Ja, er gaat iets mis. Hij zegt namelijk "Could not verify package" en vervolgens doet hij niks.
En nee, de zip file moet gewoon als zip file op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Momus schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:03:
Ja, er gaat iets mis. Hij zegt namelijk "Could not verify package" en vervolgens doet hij niks.
En nee, de zip file moet gewoon als zip file op de telefoon.
Ok, als dat het enige is dat mis kan gaan durf ik dat wel eens proberen. Maar eerst even afwachten wat gearbest zal antwoorden. Kan toch niet dat ik de enige ben die hen deze vraag stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JLius schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:52:
[...]

Ok, als dat het enige is dat mis kan gaan durf ik dat wel eens proberen. Maar eerst even afwachten wat gearbest zal antwoorden. Kan toch niet dat ik de enige ben die hen deze vraag stelt...
Het heeft niet veel zin dat te proberen omdat het niet werkt. De file die jij als update aandraagt matcht niet met jouw geïnstalleerde versie en dat is wat de updater app controleert. Ik geef je 99% kans dat je geen antwoord van Gearbest of Xiaomi krijgt anders dan de link die ze stuurden.

Loop anders de stappen eens door en stel hier je vragen over de onderdelen die je niet snapt. Als je rustig leest en onderzoek doet komt het over het algemeen wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat wil je day Gearbest voor je doet? Je importeert een telefoon die niet gemaakt is voor de Europese markt. Om hem toch geschikt te maken, zul je er werk in moeten steken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even verduidelijken dat de chinese venders hun telefoon soms voorstellen als een in europa te gebruiken model. Er staat welliswaar dat het de GLOBAL versie is, maar hun ducumentatie laat de nederlandse taal zien ( global betekend letterlijk wereld en volgens mij is dit europa incl.). Je moet echt insider zijn om je hier vragen bij te stellen als de foto's je overtuigen op de koopsite (aliexpress-goldway -https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-4G-LTE-Metal-Body-Fingerprint-Mobile-Phone-Snapdragon-650-Hexa/32596046648.html?spm=2114.13010608.0.57.qT9OfI ).
En voor je het weet ben je tweaker in opleiding... Dus heb geduld met een nieuweling die net als eenieder een nieuwe wereld betreed welke best spannend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Spannend indeed ;-) Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat mensen ongeduldig worden van newbie vragen, zou daar zelf ook de kriebels van krijgen.

Ik heb al antwoord gekregen van Gearbest. Niet echt verhelderend weliswaar: "Sorry that this phone doesn't suppory OTA. Note: This smart phone is designed only to work with the current Android/Windows OS installed in it. Any alterations such as upgrades or flashing a newer version will void the warranty. Thanks for your attention."

Ik zal dus die andere manier moeten proberen. Maar eerst ga ik 'm een keer of twintig doorlezen ;-)
Is er een onoverkomelijk nadeel aan de officiële global rom? Als amateur zou ik me in eerste instantie niet aan custom roms willen wagen. Als ik het goed begrijp, zou ik taal en locale kunnen veranderen met deze app: Google Play: locale taalinstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JLius schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:57:
Spannend indeed ;-) Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat mensen ongeduldig worden van newbie vragen, zou daar zelf ook de kriebels van krijgen.

Ik heb al antwoord gekregen van Gearbest. Niet echt verhelderend weliswaar: "Sorry that this phone doesn't suppory OTA. Note: This smart phone is designed only to work with the current Android/Windows OS installed in it. Any alterations such as upgrades or flashing a newer version will void the warranty. Thanks for your attention."

Ik zal dus die andere manier moeten proberen. Maar eerst ga ik 'm een keer of twintig doorlezen ;-)
Is er een onoverkomelijk nadeel aan de officiële global rom? Als amateur zou ik me in eerste instantie niet aan custom roms willen wagen. Als ik het goed begrijp, zou ik taal en locale kunnen veranderen met deze app: Google Play: locale taalinstelling
Ik heb toch ook al tig keer gemeld dat je bij Top One had moeten bestellen met als verzoek dat je de Global Rom wil. Dan had je dit gelazer niet gehad en gewoon OTA gehad. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, mooie is dat...
Firmware upgrade of het verwijderen van hun spyware en je bent dus je garantie kwijt, dat lijkt mij wel een waarschuwing waard in de ts en een afrader om ooit nog zaken mee te doen.
Fijn dat ze het zelf even duidelijk gemaakt hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:45:
Haha, mooie is dat...
Firmware upgrade of het verwijderen van hun spyware en je bent dus je garantie kwijt, dat lijkt mij wel een waarschuwing waard in de ts en een afrader om ooit nog zaken mee te doen.
Fijn dat ze het zelf even duidelijk gemaakt hebben.
Je kunt je afvragen of je een toestel van 150 euro sowieso naar hen terug gaat sturen. Kost je zo'n 20 euro verzendkosten en ik vermoed een week of 6 wachten voordat je toestel weer terug is, ervan uitgaande dat deze onder garantie gerepareerd is.

Daarnaast houdt dit geen stand juridisch gezien. Zijn ook cases waarin Samsung garantie moest verlenen op een geroot toestel. Niet dat je in dit geval in het Chinees gaat procederen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:54:
[...]

Je kunt je afvragen of je een toestel van 150 euro sowieso naar hen terug gaat sturen. Kost je zo'n 20 euro verzendkosten en ik vermoed een week of 6 wachten voordat je toestel weer terug is, ervan uitgaande dat deze onder garantie gerepareerd is.

Daarnaast houdt dit geen stand juridisch gezien. Zijn ook cases waarin Samsung garantie moest verlenen op een geroot toestel. Niet dat je in dit geval in het Chinees gaat procederen, maar toch.
Daarom lijkt mij een waarschuwing wel op zijn plaats.
Je kan ook voor een reseller kiezen die zich wat meer op de Europeese markt richt als bijvoorbeeld IBG, in dat geval betaal je waarschijnlijk iets meer maar stuur je het spul naar Spanje, gelukkig zelf nooit hoeven doen maar geeft toch een iets veiliger gevoel dan dit soort rare voorwaarden.

Juridisch Praktisch gezien is er nogal een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Bij dit soort bedragen zal het vaak bij het eerste blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Beste Tweakers, help! :-)

Ik dacht, laat ik eerst de eenvoudige werkwijze eens proberen die volgens jullie gewoon een foutmelding geeft. Gewoon om eens iets te proberen.
Tot mijn grote verbazing lukte het wel. MIUI 8 staat nu op mijn redmi note 3. MAAR, ik kan niet verbinden met mijn wifi.
Dat had ik ook met de gearbestversie toen ik Engels als taal selecteerde (had toen nog niet gezien dat Nederlands helemaal vanonder stond). In het Nederlands ging het bij gearbestrom wel.
Het toetsenbord dat verschijnt is qwerty. Wanneer ik het wifiwachtwoord als azerty intyp kan ik ook geen verbinding maken. Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik kan ook niet verder zonder wifi, toestel laat mij niet verder gaan zonder verbinding. Heb het ook in Duits (qwerty) en Frans (Azerty) geprobeerd, geen resultaat.
Enige andere optie die ik nog kan bedenken is om het paswoord hier van de wifi af te halen. Dat moet ik dan ook eens uitzoeken, want ook wat dat betreft ben ik een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik zou hem gewoon even naar fabrieksinstellingen terugzetten eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Ok, factory reset werkte (enfin, reset op zich niet echt, ik kreeg een pictogram dat ik mijn usb moest verbinden, dan nog eens volledig uitgezet).
Android is nog steeds 5.1.1. Miui is 8.0.1.0
Nu eens kijken of de rest werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
JLius schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:52:
Beste Tweakers, help! :-)

Ik dacht, laat ik eerst de eenvoudige werkwijze eens proberen die volgens jullie gewoon een foutmelding geeft. Gewoon om eens iets te proberen.
Tot mijn grote verbazing lukte het wel. MIUI 8 staat nu op mijn redmi note 3. MAAR, ik kan niet verbinden met mijn wifi.
Dat had ik ook met de gearbestversie toen ik Engels als taal selecteerde (had toen nog niet gezien dat Nederlands helemaal vanonder stond). In het Nederlands ging het bij gearbestrom wel.
Het toetsenbord dat verschijnt is qwerty. Wanneer ik het wifiwachtwoord als azerty intyp kan ik ook geen verbinding maken. Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik kan ook niet verder zonder wifi, toestel laat mij niet verder gaan zonder verbinding. Heb het ook in Duits (qwerty) en Frans (Azerty) geprobeerd, geen resultaat.
Enige andere optie die ik nog kan bedenken is om het paswoord hier van de wifi af te halen. Dat moet ik dan ook eens uitzoeken, want ook wat dat betreft ben ik een leek.
Het feit dat je rom Nederlands had, betekent dat het geen officiële is. Dat de update werkt is vreemd. Het kan zijn dat de problemen nu komen door de update vanaf een niet officiële rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimoniponi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 14:06
My beloved Redmi Note 3 is acting not correct/strange since yesterday. On my screen there is the following message " Thank you! Thank you for helping MIUI better" Validate / Signing In.

My phone is in this stage for 2 days now, no way to reboot/shutdown etc

No way to connect via Windows (EDL).

Please help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Vreemd of niet, voorlopig werkt alles zoals het hoort. Heb de indruk dat het allemaal zelfs iets sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
Mooi en grappig om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jeronimoniponi schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:16:
My beloved Redmi Note 3 is acting not correct/strange since yesterday. On my screen there is the following message " Thank you! Thank you for helping MIUI better" Validate / Signing In.

My phone is in this stage for 2 days now, no way to reboot/shutdown etc

No way to connect via Windows (EDL).

Please help.
Hold the power button for at least 10 seconds and it will boot for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoniponi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 14:06
Momus schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:08:
[...]

Hold the power button for at least 10 seconds and it will boot for sure.
Ja nu idd in Fastboot mode, en een andere ROM er op. Tjonge jonge........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
I aim to please ;)
Nee serieus, hoe is het mogelijk dat dit werkte terwijl de meerderheid hier zegt dat het onmogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Morked schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:44:
[...]

Ik heb inmiddels mijn scherm vervangen. Prima te doen zo lang je voorzichtig doet. Alleen de batterij moet je er met brute kracht (en föhn) uit halen.

Let wel even op dat je een nieuw scherm mét lijmstrips koopt. Anders moet je zoals ik naar de bouwmarkt om lijm te kopen. Ik heb BISON Zacht plastic lijm gebruikt en deze tast het plastic niet aan. En de lijm goed laten drogen voordat je de achterkant er weer op klikt, anders komt het scherm los en kan je opnieuw beginnen :(.
Dit filmpje heb ik gebruikt.
Heb het filmpje even bekeken en zie de beste man ook geen lijmstrips gebruiken. Je plakt die nog achter op het scherm voordat je het logicboard enz er weer tegen zet? Ik heb nog geen scherm gevonden die deze strips mee levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimsan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 11:35
Zojuist update gedaan naar MM. Is in principe goed gegaan maar wat me op valt is dat de eerste keer na een reboot na het ingeven van de SIM pincode het unlocken met de vingerafdruk scanner niet werkt maar dat dit d.m.v. een pincode moet gebeuren. Daarna werkt unlocken met de vingerafdruk scanner wel weer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Bij de RN3pro van mijn vrouw is de update naar 6.0.1 (GLOBAL DEV) goed verlopen via eigen updater app. Enige wat opviel was dat alle vingerafrdukken verdwenen waren en we deze dus opnieuw moesten invoeren. Verder geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimsan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 11:35
Bij mij waren inderdaad ook alle vingerafdrukken verdwenen maar na opnieuw invoeren ervan manifesteerde zich het probleem uit mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Was dat niet al zo?
Bij mijn exodus 6.0.1 rom moet ik na reboot ook altijd 2x pincode invoeren (1e keer sim, daarna ontgrendelen) waarna de vingerafdruk pas werkt. Ik denk dus dat standaard binnen android 6.0.1 zo is als beveiliging?

[ Voor 7% gewijzigd door vandermark op 12-09-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
vandermark schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:56:
Was dat niet al zo?
Bij mijn exodus 6.0.1 rom moet ik na reboot ook altijd 2x pincode invoeren (1e keer sim, daarna ontgrendelen) waarna de vingerafdruk pas werkt. Ik denk dus dat standaard binnen android 6.0.1 zo is als beveiliging?
Nee, de vingerafdrukken die zijn opgeslagen zijn verdwenen. Ze staan niet meer op het toestel. Ik moet de eerste keer ook inloggen met ontgrendelpatroon en daarna SIM pin (of net andersom), voordat de vingerafdruk werkt, maar nu waren ze helemaal weg.

Hier ook een dirty update naar Android 6.0 gedaan met de Xiaomi.eu rom. Zie geen verschillen tussen Android 5 en 6 op dit toestel. Iemand nog noemenswaardige wijzigingen ontdekt?

Ik krijg bij het booten een melding van de SD kaart in de notificaties. Met de vraag om uit te werpen. Twee keer geboot nu en twee keer gezien. Heb dit niet gedaan, en de SD kaart lijkt wel te werken, maar is dit iets wat jullie ook ervaren?

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ligt het aan mij of is de vingerafdruk een stuk minder nauwkeurig in Android 6? Ik heb nu erg vaak dat hij niet herkend wordt. Ook is de mail app erg traag in het laden van een e-mail (nadat je in je postvak op een nieuwe mail geklikt hebt).

Exit: een nieuwe vingerafdruk toevoegen lukt ook niet meer. Zodra ik mijn vinger op de sensor moet leggen wordt er niks meer geregistreerd. Is dat bij jullie ook?

[ Voor 25% gewijzigd door Aghanim op 12-09-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het gaat wel om de Dev rom, die is in principe een betaversie.
Helemaal bij een uograde naar een nieuwe Androidversie, de eerste build van MIUI 8 had ook nog aardig wat problemen.
Het wordt nog wel verbeterd in nieuwere versies lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gisterenavond een hele vreemde bug gehad. Mijn Note had nog 29% batterij toen deze in de oplader ging. Op 44% ging het scherm aan en stopte de Note met opladen. Kabel er opnieuw in en het was opgelost. Na 2% wederom stoppen met opladen. Toestel gereboot maar zonder effect. Vervolgens telefoon uitgezet en toen opgeladen. Dat lukte prima.

Blijkbaar ben ik niet de enige met een bug bij het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Just voor de check. Heb MIUI 8 by xiaomi.eu 6.7.28|Beta, had ik al een OTA update moeten hebben gehad?

Laat maar, komt maandelijks dus zal wel ff duren nog.

Toch nieuwsgierig geworden, ik download deze link:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424964428
die zet ik op me foon, open de updater app en kies deze en volg de stappen? en thats it?

[ Voor 59% gewijzigd door jernij op 13-09-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jernij schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:18:
Just voor de check. Heb MIUI 8 by xiaomi.eu 6.7.28|Beta, had ik al een OTA update moeten hebben gehad?

Laat maar, komt maandelijks dus zal wel ff duren nog.

Toch nieuwsgierig geworden, ik download deze link:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424964428
die zet ik op me foon, open de updater app en kies deze en volg de stappen? en thats it?
Nee die file moet je flashen via TWRP. No offence, maar als je de laatste pagina enigszins had gelezen had je dat meerdere malen moeten zien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Oh ok, dacht toch echt dat ik het zo had zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Aghanim schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:09:
[...]

Nee die file moet je flashen via TWRP. No offence, maar als je de laatste pagina enigszins had gelezen had je dat meerdere malen moeten zien :)
None taken, maar las dit:
Updaterapp:
Download de juiste ROM en zet deze in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jernij schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:17:
[...]

None taken, maar las dit:
Updaterapp:
Download de juiste ROM en zet deze in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Dat is wanneer je een DEV of Stable rom hebt van Global of China. Jij hebt een custom ROM van Xiaiomi.eu. Daarvoor geldt dat je deze moet updaten via TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Aghanim schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:18:
[...]

Dat is wanneer je een DEV of Stable rom hebt van Global of China. Jij hebt een custom ROM van Xiaiomi.eu. Daarvoor geldt dat je deze moet updaten via TWRP.
Ok, ik wacht wel ff op de OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jernij schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:21:
[...]

Ok, ik wacht wel ff op de OTA...
Pin me er niet op vast want ik heb nooit de stable versie gehad maar het lijkt me stug dat je een OTA gaat krijgen aangezien de versie die je nu op je toestel hebt staan sowieso niet de meest recente is. Als OTA dus had gewerkt had je toestel nu op 'xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.0.1.0.LHOCNDG_v8-5.1.zip' moeten zitten lijkt me. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het OTA proces exact werkt. Zou denken dat bij iedere stable release je die OTA ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Aghanim schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:30:
[...]

Pin me er niet op vast want ik heb nooit de stable versie gehad maar het lijkt me stug dat je een OTA gaat krijgen aangezien de versie die je nu op je toestel hebt staan sowieso niet de meest recente is. Als OTA dus had gewerkt had je toestel nu op 'xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.0.1.0.LHOCNDG_v8-5.1.zip' moeten zitten lijkt me. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het OTA proces exact werkt. Zou denken dat bij iedere stable release je die OTA ontvangt.
Meen begrepen te hebben dat augustus is overgeslagen ivm Android 6, maar zit er wel vaker naast ;-)
En OTA update is maandelijks (ook de wekelijkse update)

[ Voor 4% gewijzigd door jernij op 13-09-2016 21:46 ]

• ErnstH
  • Niet online
wimsan schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:09:
Zojuist update gedaan naar MM. Is in principe goed gegaan maar wat me op valt is dat de eerste keer na een reboot na het ingeven van de SIM pincode het unlocken met de vingerafdruk scanner niet werkt maar dat dit d.m.v. een pincode moet gebeuren. Daarna werkt unlocken met de vingerafdruk scanner wel weer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Zelf moest ik ze opnieuw instellen (mijn vingerafdruk profielen waren verdwenen).

• ErnstH
  • Niet online
ehoutgast schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:36:
Ik krijg net een mailtje van Ziggo om mijn abonnement om te zetten naar een 4G abonnement. Aangezien Ziggo dit op de 2600 MHz band aanbiedt, zou dit volgens mij moeten werken op mijn Redmi Note 3. Ik laat tzt wel even mijn ervaringen weten..
Ik heb mijn SIM-kaart inmiddels binnen, en waar 4G werkt (thuis, op werk) is het bijzonder snel, ik zag snelheden tot 40 Mbps. De dekking is niet heel geweldig, hij schakelt nog vaak terug op 3G.

• groxgrox
  • Laatst online: 21:34
Ik heb de cufface Twrp geïnstalleerd en heb de bootloader geunlockt. Maar in Twrp kan ik geen rom installeren en tot overmaat van ramp heb ik per ongeluk de System gewiped....

Hoe kan ik nu een rom installeren en ervoor zorgen dat ik in Twrp een rom kan installeren? Ik vind dit niet echt op miui.com

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Verwijderd

ehoutgast schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:46:
[...]

Ik heb mijn SIM-kaart inmiddels binnen, en waar 4G werkt (thuis, op werk) is het bijzonder snel, ik zag snelheden tot 40 Mbps. De dekking is niet heel geweldig, hij schakelt nog vaak terug op 3G.
Ziggo = Vodafone dus vaak 800 Mhz.

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:22:
[...]

Ziggo = Vodafone dus vaak 800 Mhz.
Hier in Delft lijkt Ziggo zijn eigen masten te hebben (2600 MHz), want ik heb in de stad 4G. Buiten de randstad weet ik niet hoe het met de dekking is.

Verwijderd

ehoutgast schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:38:
[...]

Hier in Delft lijkt Ziggo zijn eigen masten te hebben (2600 MHz), want ik heb in de stad 4G. Buiten de randstad weet ik niet hoe het met de dekking is.
Vodafone dus ......zie hieronder.

800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

• Aghanim
  • Niet online
groxgrox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:53:
Ik heb de cufface Twrp geïnstalleerd en heb de bootloader geunlockt. Maar in Twrp kan ik geen rom installeren en tot overmaat van ramp heb ik per ongeluk de System gewiped....

Hoe kan ik nu een rom installeren en ervoor zorgen dat ik in Twrp een rom kan installeren? Ik vind dit niet echt op miui.com
Als je nog in TWRP kunt komen en hier de nieuwe rom kunt flashen dan is er geen probleem. Hoe je in TWRP een rom flasht kun je op YouTube vinden. De vraag is alleen of je ook daadwerkelijk een nieuwe rom in .zip formaat op je toestel hebt gezet (of dat die nu weg is na het wipen van je systeem).

Een alternatief is om het via ADB/Fastboot te doen, je hebt dan een ROM in dat formaat nodig. Je moet dan volgens mij wel usb debugging aan hebben staan.

Wellicht kun je ook nog via de MI Suite een recovery doen maar dat weet ik niet zeker.

• flightboy65
Je kan altijd met Miflash de standaard Global/China dev roms flashen, alleen werkt deze tool alleen op 64bit windows versies. Je dient wel de zip file 2x uit te pakken (totdat je de map 'Images' ziet).
Rom is te downloaden op http://en.miui.com/download-301.html.
Voor mij altijd de unbrick oplossing geweest ;)

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29

hoezo kun je geen rom flashen in twrp?

• darasta

Iets meer informatie zou handig zijn.

Op welke manier heb je de bootloader geunlocked (officieel of niet)
Welke rom probeer je te flashen?
Wat zijn de stappen die je hebt doorlopen?

• groxgrox
Hij is officieel geunlockt. Ik had de zip in een map geplaatst (smiui) konner alleen niet heen navigeren. Alles was leeg en wanneer ik wilde wipen gaf alles een Mount error

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Eoghlear schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:12:
[...]

Heb het filmpje even bekeken en zie de beste man ook geen lijmstrips gebruiken. Je plakt die nog achter op het scherm voordat je het logicboard enz er weer tegen zet? Ik heb nog geen scherm gevonden die deze strips mee levert.
In dat filmpje inderdaad niet. Er zijn ook filmpjes waar ze wel hele dunne lijmstrips of een dun lijmvel ten grootte van je scherm gebruiken waar ze een rand uit snijden.
Je moet vooral de rand van je scherm aan de behuizing plakken, niet de achterkant.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:43:
[...]

Vodafone dus ......zie hieronder.

800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM
Ter informatie: T-Mobile prepaid als 2e sim doet het bij mij ook prima. Bijna altijd zie ik 4G staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Morked op 14-09-2016 17:57 ]

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
groxgrox schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:36:
Hij is officieel geunlockt. Ik had de zip in een map geplaatst (smiui) konner alleen niet heen navigeren. Alles was leeg en wanneer ik wilde wipen gaf alles een Mount error
even de originele twrp downloaden op twrp.me
en dan de kenzo versie nemen!

Verwijderd

Morked schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:56:

Ter informatie: T-Mobile prepaid als 2e sim doet het bij mij ook prima. Bijna altijd zie ik 4G staan.
En dat komt? Precies omdat ze de 800 Mhz band niet gebruiken. Klopt helemaal.

Maar ik blijf toch lekker bij Ziggo met een ruime belbundel (ja, ik bel nog) en af en toe 3G voor €15,- per maand. Geen enkel probleem voor mij.

• groxgrox
Found it! In fastboot de code: fastboot format userdata en alles werkt nu perfect!

Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken