Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
mrwolf schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:46:
Ik gebruik zowel Whatsapp als Disa op mijn Note 3 Pro, WA is gekoppeld aan SIM1 (privé), en Disa gekoppeld aan SIM2 (werk).

WA werkt prima, maar voor Disa geldt dat als iemand een WA-bericht naar Disa stuurt, de app geen notificatie geeft. De afzender ziet zelfs maar 1 vinkje (dus niet eens afgeleverd). Pas als ik de app zelf open wordt het bericht afgeleverd.

Het lijkt er dus op dat Disa wordt gekilled door de telefoon. Ik heb in de batterij-instellingen Disa al op 'geen beperkingen' staan, en in de app zelf het vinkje 'voorgrond' aangezet, maar dat helpt niet. Heeft iemand een gouden tip of wellicht een andere manier om op beide SIMS WA-berichten te kunnen ontvangen?
Autostart machtigingen staan ook aan voor DISA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
WhatsApp clonen, dat is een functie is miui 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Autostart machtigingen staan ook aan voor DISA?
Nee, die stonden niet aan 8)7
Nu wel, en het werkt!
groggy schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:00:
WhatsApp clonen, dat is een functie is miui 8
Ik draai de stable ROM xiaomi.eu ROM, dat is nog Miui 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30
Waarschijnlijk duurt de update naar 8 voor de Stable ook niet lang meer.
Daar zit inderdaad een functie in waar je apps mee kunt clonen, wel een mooie toevoeging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Officiële CM13.0.1 gepost op XDA: http://forum.xda-develope...m-cyanogenmod-13-t3431866 :)
Directe download link nightly op: http://get.cm/?device=kenzo en de 'officiële' via volgende link: https://goo.gl/G64qlA

[ Voor 15% gewijzigd door flightboy65 op 06-08-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12
Met sinds deze week OTA support, draai deze al een maand, top en lekker snel.

Flash ook even de CM bootloader firmware gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ................. is de camera net zo goed en snel als onder Miui? Dat is voor mij DE reden dat ik iedere keer de CM's op mijn Note 2 eraf hebt gegooid.

NB: heb overigens op de Note 3 nog steeds de originele draaien. Is niet de tijd van het jaar om uren te pielen met een telefoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ................. is de camera net zo goed en snel als onder Miui? Dat is voor mij DE reden dat ik iedere keer de CM's op mijn Note 2 eraf hebt gegooid.

NB: heb overigens op de Note 3 nog steeds de originele draaien. Is niet de tijd van het jaar om uren te pielen met een telefoon. :+
Prima camera ik sta elke keer versteld van de foto's.

Dat gare Miui heb ik er na een paar weken al af gedonderd. Waardeloos en ik hoef niet door China te worden gevolgd.

Ik weet niet hoe lang jij erover doet maar clean flashen doe ik in een kwartiertje 's avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Grappig artikel want als het zo is als er beschreven word dan word jou phone (ondanks gebruik van CM) nog steeds misbruikt door spyware:
"Most alarmingly, according to G Data the malware cannot be removed once discovered. The only option is to buy a new phone." ;)
Ik neem dit met een korrel zout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Komt door derde partijen, resellers, staat zelfs in het artikel zelf en is ook zo, is hier wel eens voorbij gekomen. Daarom moet je dus niet zo'n brakke verkoper-rom met multilanguage gebruiken.
En als je een andere rom flasht met wipes is het echt wel weg hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Prima camera ik sta elke keer versteld van de foto's.

Dat gare Miui heb ik er na een paar weken al af gedonderd. Waardeloos en ik hoef niet door China te worden gevolgd.

Ik weet niet hoe lang jij erover doet maar clean flashen doe ik in een kwartiertje 's avonds.
Flashen wel ja. Maar aangezien dit exemplaar nog gelockt is, geen TWRP heeft ben ik ff wat langer bezig. Na de vakantie zal ik me er eens aan zetten. Overigens heb ik na wat ervaring met Miui er geen probleem meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
flightboy65 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:13:
Grappig artikel want als het zo is als er beschreven word dan word jou phone (ondanks gebruik van CM) nog steeds misbruikt door spyware:
"Most alarmingly, according to G Data the malware cannot be removed once discovered. The only option is to buy a new phone." ;)
aardig lulverhaal idd.
alleen al deze zin:
'or reputable dealers such as Gear Best '' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
flightboy65 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:13:
Wat ze bedoelen, het kan niet zomaar verwijderd worden van die Miui rom met spyware verwijderaars oid. Wel als je je internal sd volledig wiped en daarna ext4 formatteert.

Maar goed als je je fijn voelt met je telefoonnummer, smsjes en Xiaomi cloud accountje met al je data via China mainland.. Ik voelde mij er op gegeven moment niet helemaal lekker meer bij in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pennywiser schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Wat ze bedoelen, het kan niet zomaar verwijderd worden van die Miui rom met spyware verwijderaars oid. Wel als je je internal sd volledig wiped en daarna ext4 formatteert.

Maar goed als je je fijn voelt met je telefoonnummer, smsjes en Xiaomi cloud accountje met al je data via China mainland.. Ik voelde mij er op gegeven moment niet helemaal lekker meer bij in elk geval.
Je bent toch niet verplicht je aan te melden bij je xiaomi account?
In tegenstelling tot je google account....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Dus als ik jouw goed begrijp heb jij ook geen apps op je telefoon uit de appstore want Google voel je je dan ook niet lekker bij? En je bent ook niet online want de NSA kijkt mee? En mailen doe je ook niet via je provider want die kan ook meekijken? Ik begrijp wat je bedoelt, maar privacy bestaat helaas gewoon niet meer. Ook buiten China. Ik heb mijn eigen cloud via Nas, maar zodra ik daar iets van buitenshuis op bekijk moet ik toch via mijn provider en kan er iemand meekijken. Tis niet anders of je moet gewoon volledig offline gaan. Zelfs Tweakers kan van jou een profiel opbouwen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sideloaden gaat prima zonder de playstore, sites als apkmirror zijn een prima alternatief alhoewel je wel de moeilijke weg neemt en flink op gemak inboet.
Mailen via je provider valt ook echt onder andere (privacy)wetgeving dan via het gmail appje en je google account, maar wanneer jij dus vanuit je veilige plekje mailt naar een gmail adres van een ander, tsja... ;)
Je vergeet ook nog even de ingebouwde lekker snelle google dns servers in android..

Privacy is gewoon geen telefoon, zelfs geen featurefoon, neemt niet weg dat dat aangehaalde artikel uit een dikke duim gezogen clickbait is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 23:14
Sinds vandaag ook de note 3 (kenzo) in gebruik. Had de unlock toestemming van de week al aangevraagd dus kon direct de bootloader ontgrendelen. Voorlopig nog maar 2x in een bootloop gekomen... :X In eerste instantie kon ik al niet updaten naar de developer versie via de normale manier omdat de verkoper er volgens mij een eigen miui versie opgezet had. Uiteindelijk is het gelukt en heb er CM13 opgezet. Maar daar kreeg ik de vingerafdrukscanner niet aan de praat, dus nu de rom van xiaomi.eu erop gezet. Moet er wel ff aan wennen, maar zal vast wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lookslikeyou schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:43:
........Moet er wel ff aan wennen, maar zal vast wel lukken.
Zo niet, dan kan je nog altijd een andere launcher installeren. Heb je toch de voordelen van de Miui rom, maar traditioneel menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:33
Of gewoon een app drawer toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnlz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 14:34
Iemand een idee hoe lang het duurt om toestemming te krijgen om de bootloader te unlocken?

Heb mijn aanvraag 22 juli gedaan en nog steeds geen smsje binnen gekregen van Xiaomi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Je moet gewoon even ingelogd naar de unlock pagina. En als je dan een download link krijgt, heb je unlockrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Denk dat ik nog wel zonder app drawer kan, alleen mis ik de (app) notificaties bovenin het scherm als je bijvoorbeeld een whatsapp bericht heb, de mogelijkheid om de grootte van de iconen te veranderen en double tap to wake, om gewoon te kijken van wie ik een bericht krijg of hoe laat het is en ik geen zin heb om bijvoorbeeld mijn mobiel van tafel te pakken. De eerste 2 is op te lossen d.m.v. een andere launcher. Het laatste is (zonder een andere kernel te flashen denk ik) niet mogelijk.

Verder tot nu toe tevreden over de note. Batterij na een dag nog voor 70% over. Nu ben ik ook niet echt een intensieve gebruiker, maar dit was bij me One Plus One wel anders.
Dnlz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:20:
Iemand een idee hoe lang het duurt om toestemming te krijgen om de bootloader te unlocken?

Heb mijn aanvraag 22 juli gedaan en nog steeds geen smsje binnen gekregen van Xiaomi.
Na ongeveer een krap weekje kreeg ik een sms dat ik mijn bootloader kon unlocken.

[ Voor 22% gewijzigd door lookslikeyou op 08-08-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 11:18
pennywiser schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Beste Vinzz,

wellicht kan je wat extra informatie geven. ik heb onderstaande 3 vragen:

Kan je deze TWRP updaten vanaf de TWRP versie die op de startpagina staat de, cofface TWRP met de aangepaste boot.img? En gebeur dit updaten dan dmv een recovery uit te voeren met deze nieuwe TWRP variant?

En kan je met deze laatste TWRP versie ook de kenzo eu roms erop blijven zetten?

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnlz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 14:34
Momus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:24:
Je moet gewoon even ingelogd naar de unlock pagina. En als je dan een download link krijgt, heb je unlockrechten.
Net geprobeerd en het unlocken is gelukt, bedankt voor de info.

Zijn er trouwens meer mensen waar de camera niet soepel beweegt? Als ik de camera app open en rustig beweeg lijkt dit niet vloeiend te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Ik stel de vraag hier maar gewoon even...
Als ik een xiaomi bestel, moet ik dan persé iets flashen of een andere rom erop gooien om playstore etc (dus normaal gebruik wat ik gewend ben) te krijgen?
Ik ben nogal huiverig om dit te doen, omdat ik zeker weet dat het me niet gaat lukken....
Had eerst een letv (met malware, collega heeft dit gefixt) deze is een druppel water in gekomen, aan de lader en klaar telefoon....Toen een umi super besteld, werkte als een trein, maar na 2 dagen zwart scherm en niets meer aan te doen (hopen op geld terug).
Over Xiaomi lees ik niets dan goeds, vandaar mijn vraag ;-)

Greetz,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het kan, mits de verkoper er geen aangepaste rom op zet maar de originele Global rom. Dan heb je echter wel alleen Engels.
Maar eigenlijk is het gewoon een 'vereiste' om te kunnen flashen bij chinaphones, ook bij die van Xiaomi.
Want bij de Xiaomi.eu roms heb je wel NL, en die werken sowieso beter voor gebruik hier, maar dan moet je dus wel bezig met de bootloader unlocken/flashen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:24:
Het kan, mits de verkoper er geen aangepaste rom op zet maar de originele Global rom. Dan heb je echter wel alleen Engels.
Maar eigenlijk is het gewoon een 'vereiste' om te kunnen flashen bij chinaphones, ook bij die van Xiaomi.
Want bij de Xiaomi.eu roms heb je wel NL, en die werken sowieso beter voor gebruik hier, maar dan moet je dus wel bezig met de bootloader unlocken/flashen etc.
Ok, dankjewel. Dat flashen hoeft niet voor alle phones, maar juist wel bij Xiaomi was eerder mijn idee..
En is het eenmalig dat je dat moet doen? Wat kan er mis gaan, kan het onherstelbaar mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Dnlz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:55:
[...]

Net geprobeerd en het unlocken is gelukt, bedankt voor de info.

Zijn er trouwens meer mensen waar de camera niet soepel beweegt? Als ik de camera app open en rustig beweeg lijkt dit niet vloeiend te gaan.
Hier geen problemen mee. Heb je met een andere camera app hetzelfde probleem?
jernij schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:41:
[...]

Ok, dankjewel. Dat flashen hoeft niet voor alle phones, maar juist wel bij Xiaomi was eerder mijn idee..
En is het eenmalig dat je dat moet doen? Wat kan er mis gaan, kan het onherstelbaar mis gaan?
Het unlocken van je bootloader en het flashen is geen hogere wiskunde. Op verschillende forums en YouTube wordt het stap voor stap uitgelegd hoe het moet. Ook voor als je in een bootloop zit. Er bestaat een mogelijkheid dat het mis gaat, daarom is het ook altijd op eigen risico. Heb je geen oude mobiel waar je het eerst een keer mee kan proberen?

[ Voor 45% gewijzigd door lookslikeyou op 09-08-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Nope.... Waterschade, nieuwe gehaald, zwart scherm.... Nu op oude jiayu, maar das t enige wat ik nog heb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
discusws schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Beste Vinzz,

wellicht kan je wat extra informatie geven. ik heb onderstaande 3 vragen:

Kan je deze TWRP updaten vanaf de TWRP versie die op de startpagina staat de, cofface TWRP met de aangepaste boot.img? En gebeur dit updaten dan dmv een recovery uit te voeren met deze nieuwe TWRP variant?

En kan je met deze laatste TWRP versie ook de kenzo eu roms erop blijven zetten?
Hoi dit is geen recovery maar een bootloader firmware, je haalt nu bootloader en recovery door elkaar. Twrp is recovery rom. Updaten kan echter wel via twrp en Miui eu kan geloof ik inderdaad via twrp wat ik heb gelezen aldaar, echter dus niet de officiële want dan lock je het toestel weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 11:18
Hoi Vinzz,

verwarrend,

Ik heb een tijd terug ook een door jouw genoemde link naar versie van Cofface TWRP 3.0.0.0 op mijn telefoon gezet en daarmee update ik de laatste EU roms mee en dat gaat tot op heden goed.

In de nu genoemde link staat een twrp-3.0.M4-0.img. hoe update je hiernaar toe? Heb je dit gedaan dmv TWRP die er al op stond? Zo ja hoe?

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Er staan 2 links, dit zijn 2 aparte zaken, tw. de cm fastboot firmware en de laatste twrp. De 1e is de officiële cm bootloader en twrp is dus de recovery rom.

Twrp Flash je met twrp. Install, Select image, selecteer die img file en flash, en dan krijg je de vraag Flash as, de optie recovery moet je dan dus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Man man, krijg het niet voor elkaar... Could'nt verify package via Update app, couldnt flash device via MI Suite. Probeer van Global Stable naar Dev te gaan. Hoe moeilijk kan het zijn. Heb al genoeg phones geflashed maar dit is ff wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dan zit er een aangepaste stable op en moet je flashen via MiFlash. Genoeg tutorials van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Momus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:29:
Dan zit er een aangepaste stable op en moet je flashen via MiFlash. Genoeg tutorials van te vinden.
Hm dat is gek. Het versienummer is Global 7.3 Stable, 7.3.6.0.0 LHOCNDD. Als ik zoek op LHOCNDD kom ik uit op de China rom 8)7 . Lijkt niet echt een china rom. Maar zie nu inderdaad wel dat er Nederlands al in zit. Raar.

Hoe krijgen ze deze rom er dan op zonder bootloader unlock? Of is deze misschien al geunlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
JustFogMaxi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:50:
[...]

Hm dat is gek. Het versienummer is Global 7.3 Stable, 7.3.6.0.0 LHOCNDD. Als ik zoek op LHOCNDD kom ik uit op de China rom 8)7 . Lijkt niet echt een china rom. Maar zie nu inderdaad wel dat er Nederlands al in zit. Raar.

Hoe krijgen ze deze rom er dan op zonder bootloader unlock? Of is deze misschien al geunlocked?
Nee, blijkbaar hebben resellers er foefjes voor.
In ieder geval zal jij MiFlash moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Momus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:52:
[...]

Nee, blijkbaar hebben resellers er foefjes voor.
In ieder geval zal jij MiFlash moeten gebruiken.
Mooi, ik zie dat hij al geunlocked is :*)
code:
1
2
3
4
5
λ fastboot oem device-info
...
(bootloader)    Device tampered: false
(bootloader)    Device unlocked: true
(bootloader)    Charger screen enabled: true

Edit: hoppa TWRP erop :) Nu kunnen we beginnen!

[ Voor 5% gewijzigd door JustFogMaxi op 09-08-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Hele gekke vraag misschien, maar is hier ook iemand uit Twente die voor mij eventueel een Xiaomi in orde kan maken als ik er 1 zou kopen?
Thanks in advance ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
JustFogMaxi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:50:
[...]

Dit zelfde probleem had ik ook. Ook via TopOne gekocht? Ik heb via MiFlash er een developer rom erop gezet. Dat lukt gelukkig wel.

Gisteren CM13 geprobeerd maar dit beviel niet. Mijn vingerafdruk scanner werkte niet en had de 50% batterij bug (ongeacht hoeveel % er nog in de batterij zit geeft hij 50% aan. Dus gewoon weer miui international rom erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

lookslikeyou schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:36:
[...]

Dit zelfde probleem had ik ook. Ook via TopOne gekocht? Ik heb via MiFlash er een developer rom erop gezet. Dat lukt gelukkig wel.

Gisteren CM13 geprobeerd maar dit beviel niet. Mijn vingerafdruk scanner werkte niet en had de 50% batterij bug (ongeacht hoeveel % er nog in de batterij zit geeft hij 50% aan. Dus gewoon weer miui international rom erop gezet.
Nee via Banggood. Nu ook net CM13 erop, nu je het zegt ook de 50% bug en zie nergens de fingerprint optie. Terwijl ik wel de FPC102x chip heb. Ach ik kijk het even aan, komen elke dag updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
JustFogMaxi schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:43:
[...]

Nee via Banggood. Nu ook net CM13 erop, nu je het zegt ook de 50% bug en zie nergens de fingerprint optie. Terwijl ik wel de FPC102x chip heb. Ach ik kijk het even aan, komen elke dag updates :)
Precies dezelfde problemen als mij dus. Schijnt dan de Radon Kernel de 50% bug oplost. Weet het nu van de vingerafdruk scanner. Geen ervaring met het flashen van een andere kernel dus ik wacht rustig af tot de bugs zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:54
Gisteren 2x de Redmi Note 3 Pro besteld via Ali. Ben me even aan het inlezen op de verschillende roms. Als ik het goed begrijp heb je o.a. de volgende keuzes.
Officieel:
- Redmi Note 3 Qualcomm Global V7.3.7.0.LHOMIDD (MIUI7)
- Redmi Note 3 Qualcomm China V7.5.2.0.LHOCNDE (MIUI7)
Onofficieel:
- Xiaomi.eu 6.8.4
- CyanogenMod 13.0 for Xiaomi Redmi Note 3 Snapdragon version

Kan ik zonder bootloader te unlocken wisselen tussen Global en China ROM? Voor de andere 2 roms zal ik waarschijnlijk wel de bootloader moeten unlocken.

Wat zijn de ervaringen hier met de 4 ROMS die ik aangeef en of vergeet ik nog een belangrijke optie? Is er wellicht ook een goede AOSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:20
@ mvdbeld

Ik zou nu direct je unlock toegang aanvragen. Als ze binnenkomen de weekly .eu rom flashen. Heb de global & china tijdje gehad en nu dus Europese versie. Werken allemaal prima trouwen. De .eu rom haalt tenminste die laatste rare Chinese apps en tekens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt qua bootloader.
CM13 is zo goed als AOSP, maar dan nog beter door extra opties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:54
aalekss schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:17:
@ mvdbeld

Ik zou nu direct je unlock toegang aanvragen. Als ze binnenkomen de weekly .eu rom flashen. Heb de global & china tijdje gehad en nu dus Europese versie. Werken allemaal prima trouwen. De .eu rom haalt tenminste die laatste rare Chinese apps en tekens weg.
Haha had ik toevallig al gedaan terwijl ik mijn post aan het typen was, heb er voorlopig 1 aangevraagd (1 per account per maand). Denk dat ik begin met 1 toestel met rommelen en mijn vriendin om te beginnen even op de Global zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:20
@Mvdbeld exact ook zo gedaan bij mijn vriendin. Tijdje geleden overgezet op .eu en ze zegt dat ze geen verschil merkt. :-)

Ik heb nu een KPN abonnement die bijna verloopt. Ik zat te denken om over te stappen op het netwerk van T-Mobile.

https://www.4gmasten.nl/dekking/4g/t-mobile-4g

Redmi note 3 pro ondersteund band 3 & 8 & 38.. Dus als ik het begrijp volledig 4G support als je op T-Mobile netwerk zit.

Welke provider gebruiken jullie? Is T-Mobile in dit geval echt zoveel beter? 4G via KPN gaat namelijk ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door aalekss op 10-08-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In de stad/randstad zul je met KPN ook wel 4g hebben, maar daar buiten hebben ze niet overal 1800mhz en dan zal je terugvallen op 3g.
Als je nu ook gewoon 4g hoef je niet per se te switchen.
Maar bij KPN heb je dus niet overal 4g in theorie, bij T-mobile wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn Note 3 Pro kwam met de Xiaomi.eu rom, erg handig :)
#edit: Na graafwerk, blijkt het de Global Dev Rom van miui.com te zijn.

Gekocht bij Honorbuy (waar ik ook al mijn Mi4 vandaan had). Wat duurder, maar geen gewacht, geen extra importkosten (want die betaal je al standaard bij prijs van het toestel).

4G werkt prima in de stedelijke gebieden, GPS werkt perfect, en de accuduur is ronduit fenomenaal :) Happy!

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-08-2016 14:04 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:42:
Mijn Note 3 Pro kwam met de Xiaomi.eu rom, erg handig :)

Gekocht bij Honorbuy (waar ik ook al mijn Mi4 vandaan had). Wat duurder, maar geen gewacht, geen extra importkosten (want die betaal je al standaard bij prijs van het toestel).

4G werkt prima in de stedelijke gebieden, GPS werkt perfect, en de accuduur is ronduit fenomenaal :) Happy!
DIe moet ik hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Even verder gegraven, en ik moet je denk ik teleurstellen... Het is de Global Developer ROM van miui.com. Sorry voor de verwarring, maar deze heeft hetzelfde versienummer als de Xiaomi.eu versie :X

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Even verder gegraven, en ik moet je denk ik teleurstellen... Het is de Global Developer ROM van miui.com. Sorry voor de verwarring, maar deze heeft hetzelfde versienummer als de Xiaomi.eu versie :X
Naja, moet een foon hebben zonder geflash :p
En verzenden €35 voor een note 3 pro met 2gb van €147 is nogal prijzig, die gok durf ik dan wel te wagen mbt tot import ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door jernij op 10-08-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
jernij schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

En verzenden €35 voor een note 3 pro met 2gb van €147 is nogal prijzig, die gok durf ik dan wel te wagen mbt tot import ;-)
zou ik toch geen chinaphone kopen als ik jou was.
ibuygou is zover ik weet de enige reseller die er geen malware en spyware op zet.
beter lees je gewon even in en flash je een xiaomi.eu rom.
en als je dat teveel werk vind gewoon een telefoon in nederland kopen.
aalekss schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:21:
@Mvdbeld exact ook zo gedaan bij mijn vriendin. Tijdje geleden overgezet op .eu en ze zegt dat ze geen verschil merkt. :-)

Ik heb nu een KPN abonnement die bijna verloopt. Ik zat te denken om over te stappen op het netwerk van T-Mobile.

https://www.4gmasten.nl/dekking/4g/t-mobile-4g

Redmi note 3 pro ondersteund band 3 & 8 & 38.. Dus als ik het begrijp volledig 4G support als je op T-Mobile netwerk zit.

Welke provider gebruiken jullie? Is T-Mobile in dit geval echt zoveel beter? 4G via KPN gaat namelijk ook prima.
ik heb bijna altijd 4G met tmobile op de redmi note 3.
vaak zelfs op plekken waar mensen met hun iphone en kpn geen 4G hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ikdedinges schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

ibuygou is zover ik weet de enige reseller die er geen malware en spyware op zet.

[...]
Onzin natuurlijk. Ze leveren misschien wel als één van de enigsten standaard met originele rom, maar dat houdt niet in dat alle andere mal- en spyware meeleveren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
ikdedinges schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

zou ik toch geen chinaphone kopen als ik jou was.
beter lees je gewon even in en flash je een xiaomi.eu rom.
en als je dat teveel werk vind gewoon een telefoon in nederland kopen.
Ik zou dan weer niet zo snel oordelen als ik jou was...
Dat de rest er allemaal malware en spyware op zetten, lijkt me ook wat overdreven...
Ik heb me heus wel proberen in te lezen, maar snap er gewoon geen hout van... Ieder zijn kwaliteiten ;-)
Het is me niet te veel werk... Heb eerder chinaphones gehad dus waarop je baseert dat je die alleen kunt kopen als je kunt flashen is mij ook niet duidelijk.
Maar bedankt dat je een poging tot helpen doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
dutchgio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Onzin natuurlijk. Ze leveren misschien wel als één van de enigsten standaard met originele rom, maar dat houdt niet in dat alle andere mal- en spyware meeleveren... 8)7
ga jij al je accountgegevens invullen op een telefoon met een niet originele rom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
jernij schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

Ik zou dan weer niet zo snel oordelen als ik jou was...
Dat de rest er allemaal malware en spyware op zetten, lijkt me ook wat overdreven...
Ik heb me heus wel proberen in te lezen, maar snap er gewoon geen hout van... Ieder zijn kwaliteiten ;-)
Het is me niet te veel werk... Heb eerder chinaphones gehad dus waarop je baseert dat je die alleen kunt kopen als je kunt flashen is mij ook niet duidelijk.
Maar bedankt dat je een poging tot helpen doet...
ik bedoel alleen dat ik het niet vertrouw als er geen standaard rom opstaat :)
je kunt ze ook prima gebruiken zonder ze te flashen, maar je zit dan waarschijnlijk wel met een telefoon die niet ota geupdate word en er staat waarschijnlijk software op die niet te vertrouwen is en die je telefoon traag maakt (zie de tweakers review van de MI5).
iedereen die niet kan of wil flashen raad ik een telefoon uit china af eigenlijk :)
veel collega's van me zien dat het een mooie goede telefoon is, maar als ik dan vertel dat je ze het beste wel kunt flashen haakt bijna iedereen af.
als iemand echt serieus is wil ik heus wel een telefoon voor ze flashen.
maar ik ga dat natuurlijk niet voor iedereen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Hoe zit het nou precies met het locken en relocken van de bootloader. Gisteren had ik TWRP erop met CM13 (en CM firmware). Daarna Miui EU geflashed via recovery. En toen had ik een bootloop. Daarna bleek in fastboot dat mijn bootloader weer gelocked was :S. Nu via MiFlash weer op Global Dev, maar voordat ik weer iets verkeerds doe, graag wat info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
JustFogMaxi schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:04:
Hoe zit het nou precies met het locken en relocken van de bootloader. Gisteren had ik TWRP erop met CM13 (en CM firmware). Daarna Miui EU geflashed via recovery. En toen had ik een bootloop. Daarna bleek in fastboot dat mijn bootloader weer gelocked was :S. Nu via MiFlash weer op Global Dev, maar voordat ik weer iets verkeerds doe, graag wat info :)
xiaomi.eu rom of de global rom van xiaomi zelf?
bij een xiaomi.eu rom word je bootloader niet gelockt zover ik weet. maar als je een rom van xiaomi zelf flasht word je bootloader wel weer gelockt.

edit: voor de CM13 rom heb je een aangepaste recovery nodig toch?
de recovery voor de MIUI roms passen tijdens of na het flashen als het goed is je boot.img aan zodat je geen bootloop krijgt.
wellicht dat deze funtie niet in de TWRP zit voor CM13?

[ Voor 15% gewijzigd door ikdedinges op 10-08-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

ikdedinges schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

xiaomi.eu rom of de global rom van xiaomi zelf?
bij een xiaomi.eu rom word je bootloader niet gelockt zover ik weet. maar als je een rom van xiaomi zelf flasht word je bootloader wel weer gelockt.
.EU, via hier https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-4.33268/ :) (weekly)

Ik ga zo nog eens kijken of de unlock tool werkt.
edit: voor de CM13 rom heb je een aangepaste recovery nodig toch?
de recovery voor de MIUI roms passen tijdens of na het flashen als het goed is je boot.img aan zodat je geen bootloop krijgt.
wellicht dat deze funtie niet in de TWRP zit voor CM13?
TWRP van CM thread inderdaad. Dit zou wel eens de reden kunnen zijn ja.

[ Voor 27% gewijzigd door JustFogMaxi op 10-08-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
ikdedinges schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:04:
[...]
ik bedoel alleen dat ik het niet vertrouw als er geen standaard rom opstaat :)
als iemand echt serieus is wil ik heus wel een telefoon voor ze flashen.
maar ik ga dat natuurlijk niet voor iedereen doen.
Ik houd er van als je dan zegt wat je bedoelt ;-)
Ik ben echt serieus, maar wacht eerst even af hoe mijn paypal claim afloopt voor ik wat nieuws haal...
En natuurlijk ben ik niet iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
jernij schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:25:
[...]

Ik houd er van als je dan zegt wat je bedoelt ;-)
Ik ben echt serieus, maar wacht eerst even af hoe mijn paypal claim afloopt voor ik wat nieuws haal...
En natuurlijk ben ik niet iedereen :P
Je kan bij de meeste sellers gewoon vragen om de telefoon sealed in the box te leveren. Komt die gewoon met standaard miui in het Engels.

Je kan anders ook eens kijken naar toestellen van Meizu. Die worden regelmatig met een internationale software versie uitgebracht.

• ikdedinges
Ik zie net toevallig dat mn telefoon een beetje getordeerd is:(
Meer mensen hier last van?
Heb geen strakke broeken enz dus geen idee hoe het komt.

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
JustFogMaxi schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:04:
Ik heb exact hetzelfde gehad als jij. Ik had een xiaomi.eu rom erop en daarna over naar CM13. Ik heb geen andere twrp erop gezet. Toen CM13 mij wat tegenviel wou ik terug naar de xiaomi.eu rom en ik had een bootloop. Overigens was het voor mij voldoende om alleen de unlock tool nog eens te draaien en de telefoon vervolgens herstarten en ik draaide dus gewoon mijn xiaomi.eu rom weer.

Overigens begin ik wel enorm spijt te krijgen van mijn aankoop. Ik heb een vrij ernstige battery drain, weer ik maar niet vanaf kom. Ik verlies al 40% batterij in de nacht zonder dat er iets aan staat. Heb al van alles geprobeerd ( andere kernel, andere versie van miui, factory reset, haptic feedback uit ), maar ik kom er niet vanaf. Vandaar dus dat ik CM13 wou proberen, maar dat zag er in mijn ogen zo beroerd uit, dat ik dat niet eens verder geprobeerd heb. Ik lees wel veel op andere websites dat er mensen zijn met problemen, maar hier in het topic lees ik weinig klachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Killing_Calu schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Overigens begin ik wel enorm spijt te krijgen van mijn aankoop. Ik heb een vrij ernstige battery drain, weer ik maar niet vanaf kom. Ik verlies al 40% batterij in de nacht zonder dat er iets aan staat. Heb al van alles geprobeerd ( andere kernel, andere versie van miui, factory reset, haptic feedback uit ), maar ik kom er niet vanaf. Vandaar dus dat ik CM13 wou proberen, maar dat zag er in mijn ogen zo beroerd uit, dat ik dat niet eens verder geprobeerd heb. Ik lees wel veel op andere websites dat er mensen zijn met problemen, maar hier in het topic lees ik weinig klachten....
Slecht bereik van je sim netwerk? Stable rom geprobeerd?

Ik zou maar is een applicatie zoals Wakelock detector proberen om te kijken of het niet gewoon een applicatie is. Je kan het in ieder geval uitsluiten door een factory reset te doen, daarna niet aan te melden met je Google account en geen extra apps te installeren en dan te kijken of je nog een battery drain hebt.

Wat staat er bovenaan het lijstje bij battery&performance > battery use in je instellingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Bij Top One bestellen. Krijg je hem gewoon met de originel Miui Rom met OTA updates. DE reden dat ik het toestel van mijn dochter nog steeds niet geflasht heb. Draait gewoon out of the box als een trein. Alleen geen NL. Joe spiek Englies? >:)

Edit: http://nl.aliexpress.com/...M/342812_32608580653.html

Via DHL GEEN douanekosten. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Salmon schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

Slecht bereik van je sim netwerk? Stable rom geprobeerd?

Ik zou maar is een applicatie zoals Wakelock detector proberen om te kijken of het niet gewoon een applicatie is. Je kan het in ieder geval uitsluiten door een factory reset te doen, daarna niet aan te melden met je Google account en geen extra apps te installeren en dan te kijken of je nog een battery drain hebt.

Wat staat er bovenaan het lijstje bij battery&performance > battery use in je instellingen?
Dank je wel ! Dit zijn super tips! Ik zal ze de komende dagen even uitproberen.
Overigens had ik de Sim instellingen op: Voorkeur 3G gezet omdat ik geen 4g abbo heb. Dit heeft wel gezorgd dat de batterij het iets langer uit houdt.

Stable Rom had ik ook nog niet geprobeerd. En de factory reset en niks installeren ook niet.

Wat ik telkens ruimschoots bovenaan heb staan als batterij gebruik is: Android Systeem, als ik daarop doorklik zie ik rond de 58 Min Cpu. Bij het kopje hardware staat het scherm bovenaan, met een verbruik rond de 1 uur 50.
Je hebt ook een overzichtje waarin wifi en gsm ook staan, daar viel mij op dat wifi altijd helemaal blauw is. Ik weet niet of dit hoort of niet ( heb wel ingeschakeld dat de wifi uit moet als de telefoon in slaapstand is )

Nogmaals bedankt voor je tips, ik ga er mee aan de gang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:45
Ik wil toch maar mijn telefoon Flashen met de xiaomi.eu rom. Nu las ik deze guide door voor unlock en installeren van TWRP: https://xiaomi.eu/communi...ry-on-redmi-note-3.29213/

In de topicstart staat echter dat er een methode is zonder officieel unlock rechten aan te vragen bij Xiaomi, maar dat je hierna extra handelingen iedere keer moet uitvoeren om een brick te voorkomen. Is dat bij de handelingen in de link zoals hierboven ook het geval? Anders moet ik even zoeken of ik ergens een goede guide vind met unlock volgens het officiele kanaal.

Ik heb geen SMS gehad van Xiaomi, maar als ik op www.miui.com/unlock de applicatie kan downloaden en niet meer op apply kan klikken, betekend dat dan dat ik al goedgekeurd ben?

Ik hoor graag jullie reacties.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je de tool kunt downloaden lijkt het er inderdaad op dat je unlock rechten hebt.
Gewoon proberen dus.
Als je op de officiele manier unlockt, dus na het verkrijgen van de rechten en met de unlock tool van de site, heb je niet te maken met die extra handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Bij Top One bestellen. Krijg je hem gewoon met de originel Miui Rom met OTA updates. DE reden dat ik het toestel van mijn dochter nog steeds niet geflasht heb. Draait gewoon out of the box als een trein. Alleen geen NL. Joe spiek Englies? >:)
Djust ee lietel biet ;)
En dat is een originele ROM dus, daar kan ik mijn google account gewoon aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
dutchgio schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:51:
Als je de tool kunt downloaden lijkt het er inderdaad op dat je unlock rechten hebt.
Gewoon proberen dus.
Als je op de officiele manier unlockt, dus na het verkrijgen van de rechten en met de unlock tool van de site, heb je niet te maken met die extra handelingen.
Thanks, dan ga ik dat dit weekend proberen. Dan is het het handigste om de handleiding in de startpost te volgen lijkt me. Ben de benodigde roms en tools alvast aan het downloaden.

Nog een vervolg vraagje, werkt het unlocken alleen op de China -Dev rom of tegewoordig ook op de Global -Dev rom?

[ Voor 9% gewijzigd door YdieresiS op 12-08-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

jernij schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Djust ee lietel biet ;)
En dat is een originele ROM dus, daar kan ik mijn google account gewoon aan koppelen?
Lees even terug in dit topic, zelfde voor de vraag hierboven. Maar zo ver ik weet leveren zij ook een aangepaste versie, dus even zelf de (China) dev rom flashen. En zoals meerdere malen gezegd kan je altijd om een "sealed box" bij je order, dan flashen zij helemaal niks op je device.

Om nog even terug te komen op t verhaal van een kapotte Note 3 (mtk versie dan), welke uiteindelijk naar China is gestuurd om Top-One deze te laten onderzoeken/repareren. Deze is dus na ongeveer 2 weken aangekomen bij hun. Ben benieuwd wat zij vinden, ze geven aan dat ik over een week weer ff moet navragen wat de status is. Op zich ben ik al heel blij dat ze ernaar willen kijken, kreeg de telefoon amper gerepareerd in Nederland.

[ Voor 33% gewijzigd door Salmon op 12-08-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Salmon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Lees even terug in dit topic, zelfde voor de vraag hierboven. Maar zo ver ik weet leveren zij ook een aangepaste versie, dus even zelf de (China) dev rom flashen. En zoals meerdere malen gezegd kan je altijd om een "sealed box" bij je order, dan flashen zij helemaal niks op je device.
Dankjewel, maar als jij ook even terugleest (ik heb nu alle pagina's wel gehad ;)) , had je kunnen zien dat ik niet van het flashen ben. Dus de optie die genoemd werd, leek me wel iets voor mij snap je?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Djust ee lietel biet ;)
Yep. Geef bij je bestelling voor de zekerheid aan dat je de Global Rom erop wil hebben. Ik heb er 2 zo besteld, geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Om nog even terug te komen op t verhaal van een kapotte Note 3 (mtk versie dan), welke uiteindelijk naar China is gestuurd om Top-One deze te laten onderzoeken/repareren. Deze is dus na ongeveer 2 weken aangekomen bij hun. Ben benieuwd wat zij vinden, ze geven aan dat ik over een week weer ff moet navragen wat de status is. Op zich ben ik al heel blij dat ze ernaar willen kijken, kreeg de telefoon amper gerepareerd in Nederland.
Voor zover jij weet .... Ik weet dat ik 2 toestellen heb met originele Miui Global Roms met OTA. ;)

Edit: 3! Mijn Note 2 kwam ook met originele Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Voor zover jij weet .... Ik weet dat ik 2 toestellen heb met originele Miui Global Roms met OTA. ;)

Edit: 3! Mijn Note 2 kwam ook met originele Rom.
Hmm, not bad dan. I stand corrected _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb CM13 erop geflasht maar heb geen vingerscanner die er wel zou moeten zijn heeft nog iemand hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel de vingerafdrukscanner erop zitten.
Welke CM heb je erop zitten? De Official?
boyisboy890 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:38:
Ik heb CM13 erop geflasht maar heb geen vingerscanner die er wel zou moeten zijn heeft nog iemand hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:47:
Ik heb wel de vingerafdrukscanner erop zitten.
Welke CM heb je erop zitten? De Official?

[...]
De nightly van 12-08-16 van de cyanogenmod website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is apart. Ik draai ook de laatste update en bij mij werkt het wel.

Dus bij Vergrendelscherm optie, kan je geen vingerafdruk instellen? Heb je wel de Firmware geïnstalleerd, die ze aanraadde in het forum?
boyisboy890 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

De nightly van 12-08-16 van de cyanogenmod website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ligt aan een verschillende batch toestellen, met andere sensor.
Bij een batch met andere fingerprint sensor is bij CM (nog) geen support voor, daarom werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ook fingerprint probleem. Gebruik nu wel een unofficial CM13 waar de LED en accu fix inzitten:
http://forum.xda-develope...post68121349#post68121349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
Dan zal ik nog even moeten wachten tot de andere sensor ondersteunt word.
De camera werkt ook niet ik krijg steeds de foutmelding "Kan geen verbinding maken met de camera." ik heb hiervoor een fix gevonden maar dat resulteert in een bootloop.

[ Voor 53% gewijzigd door boyisboy890 op 12-08-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:56
Even voor alle duidelijkheid: alle qualcom versie bieden toch ook sdcard ondersteuning? In de OP staat namelijk 'nee'?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustFogMaxi

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

vandermark schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:10:
Even voor alle duidelijkheid: alle qualcom versie bieden toch ook sdcard ondersteuning? In de OP staat namelijk 'nee'?
De Pro versie is de qualcomm versie inderdaad en heeft ook SDcard support (2 sim of 1 sim + sdcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Nu online
jernij schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:17:
Hele gekke vraag misschien, maar is hier ook iemand uit Twente die voor mij eventueel een Xiaomi in orde kan maken als ik er 1 zou kopen?
Thanks in advance ;-)
Waar kom je vandaan? Pm me maar ff

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Raar probleem bij het proberen te installeren van de China DEV rom. Als ik het probeer via de telefoon bij downloaded roms, dan zegt hij dat hij de package niet kan verifieren. En als ik het probeer via de recovery boot, dan kom ik op een scherm uit met een afbeelding van de telefoon erop en een usb kabel. En of ik hem nu inplug of niet, er gebeurt weinig (bij niet inpluggen reboot hij en kom ik weer gewoon in de telefoon terecht). Iemand dit probleem vaker meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
YdieresiS schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:32:
Raar probleem bij het proberen te installeren van de China DEV rom. Als ik het probeer via de telefoon bij downloaded roms, dan zegt hij dat hij de package niet kan verifieren. En als ik het probeer via de recovery boot, dan kom ik op een scherm uit met een afbeelding van de telefoon erop en een usb kabel. En of ik hem nu inplug of niet, er gebeurt weinig (bij niet inpluggen reboot hij en kom ik weer gewoon in de telefoon terecht). Iemand dit probleem vaker meegemaakt?
Je zult hem via MiFlash moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
MiFlashUnlock.exe bedoel je dan? Of mis ik nu linkjes ergens?
Ik kan hem ook nog niet unlocken nu, hij geeft aan dat het account op de telefoon anders is dan die waarmee ik inlog op de unlock tool, maar dat klopt niet, heb op beide met dezelfde ID ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
YdieresiS schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:55:
Ik kan hem ook nog niet unlocken nu, hij geeft aan dat het account op de telefoon anders is dan die waarmee ik inlog op de unlock tool, maar dat klopt niet, heb op beide met dezelfde ID ingelogd.
Dat had ik ook, de oplossing was voor mij nog een extra factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
YdieresiS schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:55:
Je kan hem niet unlocken omdat er geen DEV Rom op staat.
Even googlen op Redmi Note 3 MiFlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Met de Global DEV is nu de unlock in ieder geval gelukt. Waarschijnlijk kon ik niet eenvoudig van Global Stable naar China DEV. Nu de rest van het stappenplan.

---edit---
Uiteindelijk gelukt. Nu de xiaomi.eu rom erop staan met Miui 8. Deze kun je dan telkens weer updaten door die vanaf de site te downloaden en dan via recovery te installeren? En werkt dit dan zonder al je gegevens kwijt te raken?

[ Voor 43% gewijzigd door YdieresiS op 13-08-2016 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ja en ja. ;)
Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Ben er vandaag achter gekomen dat een glazen screenprotector toch wel erg fijn is.
Telefoon van een metertje of 2 laten vallen 8)7 . Screenprotector volledig kapot, maar scherm nog heel. oOo
vandermark schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:10:
Ik zal dit aanpassen. RN3P heeft wel een SD kaart slot (gecombineerd met tweede simkaartslot).

Ben op vakantie geweest, dus als er nog andere zaken niet kloppen aan de TS, dan graag een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
darasta schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:08:
Ben er vandaag achter gekomen dat een glazen screenprotector toch wel erg fijn is.
Telefoon van een metertje of 2 laten vallen 8)7 . Screenprotector volledig kapot, maar scherm nog heel
Bedank voorje bericht, ik zie dit als een reminder voor mijzelf om de glazen screenprotector, die ik al heb liggen, ook op mijn note 3 te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
Tip is om er een paar op voorraad te hebben. Ik zweer trouw aan die glazen screenprotectors, gebruik er ongeveer 1 per maand. Bij me OnePlus altijd van Nillkin maar die zijn (flink) duurder dan die merkloze. Nu wel 2 van besteld. Maar heeft Iemand ervaring met de goedkope glazen screenprotectors, en zo ja: welke? Zat er 1 bij van de webshop, denk een goedkope, maar die is nu al kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:33
Ik koop altijd de goedkoopste die ik kan vinden bij aliexpress.com. Daarvoor een paar keer een duurdere gehad maar die koop ik niet meer daar ik geen verschil merk. Er zit er nu 1 op, 3 voor 2 euri of zoiets, heeft een klein vluchtje richting keukenvloer overleefd en daar ligt geen tapijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Bij mij draait nu Xiaomi.eu versie 6.8.11. In de changelog staat daar het volgende:
Optimization - LED notification light turned off by default in permissions (08-05)

Ik wil graag de LED aanhebben (krijg nu geen lampje bij binnengekomen meldingen), alleen zie ik geen setting bij in de app veiligheid bij toestemmingen. Iemand een idee hoe ik de LED notification light weer aan krijg?

Ik heb wel ingesteld dat WhatsApp een groen lampje zou moeten geven en in de instellingen bij meldingslicht staat knipperend meldingslicht ook aan. Via autostart moest ik WhatsApp nog wel toestemming geven om direct de meldingen te tonen.

Ik hoor graag of iemand nog een idee heeft bij welke instellingen te kijken.

---edit---
Zonder verder aanpassingen komen er nu wel LED notificaties door. Vreemd, maar ik ben blij dat ze het weer doen :)

---edit2---
En nu weer niet en ik snap niet waarom 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door YdieresiS op 15-08-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
Ik kan bij vergrendelings scherm wel een vingerlock aan zetten mar als ik mijn vinger op de scanner moet doen leest deze hem niet en kan ik hem ook niet instellen. Is dit een softwarebug of hardware? Ik draai Cm 13 Santhosh M versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Verklaring staat notabene nog op deze pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
never mind...

[ Voor 93% gewijzigd door jernij op 15-08-2016 22:09 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken