Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:44
inf3rno89 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 02:29:
Hoi. Nou heb ik gister ook een Note 3 Pro gekocht via Marktplaats. De verkoper had al een ROM geflashed met Play Store en Nederlands, tijd/datum allemaal correct. Maar ik ben stom genoeg geweest om thuis "terug naar fabrieksinstellingen" te gaan. Nu kan ik wel als taal Nederlands selecteren maar als land (Locale) staat zowel Nederland als Duitsland er niet tussen? Bij MIUI versie staat MIUI Global 7.3 | Stable 7.3.5.0 (LHOCNCL). Heb ik hem naar een andere ROM ofzo gezet? Is dit de Multilanguage/Internationale ROM of moet ik iets anders hebben? (Na een dagje lezen lukt flashen etc. vast wel, had ooit een HD2 waar ik veel mee heb gedaan. )
Dit klinkt als een zelfgebakken ROM. Er is wel een versie van de global 7.3.5.0, maar dat is LHOMIDD.
Probeer eens te updaten met de updater app, als er dan geen updates gevonden worden, draai je op een niet-officiele ROM.

In de TS staat beschreven wat de opties zijn om terug te gaan naar officiele stable of de xiaomi.eu ROM.
Ik raad je aan om hier wel mee bezig te gaan omdat je niet weet wat er nu bij je telefoon meegebakken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Dit is een zeer mooie deal bij Ibuygou

https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-8461.html

Helaas wel alleen de gouden versie en ik twijfel nog te erg of ik die wel wil en bij twijfel niet doen zeg ik altijd maar. :)

voor 212 kan ik deze in huis hebben

https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-7298.html

En dat is dan met 1 jaar extra garantie wat het in totaal twee jaar maakt en die insurance kosten voor customs zit er dan ook in. Ook binnen een week in huis ongeveer staat er. Ik denk dat dit hem gaat worden. Twee jaar garantie klinkt gewoon zoveel beter dan 6 maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Gewoon doen! Als je dat goud toch te lelijk vindt, wat ik me niet kan voorstellen, koop je er een fraaie ipaky case bij: aliexpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:51:
Dit is een zeer mooie deal bij Ibuygou

https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-8461.html

Helaas wel alleen de gouden versie en ik twijfel nog te erg of ik die wel wil en bij twijfel niet doen zeg ik altijd maar. :)

voor 212 kan ik deze in huis hebben

https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-7298.html

En dat is dan met 1 jaar extra garantie wat het in totaal twee jaar maakt en die insurance kosten voor customs zit er dan ook in. Ook binnen een week in huis ongeveer staat er. Ik denk dat dit hem gaat worden. Twee jaar garantie klinkt gewoon zoveel beter dan 6 maandjes.
Zelfs op die foto van je link is dat ding roze van kleur. Maar het is jouw feestje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:40
devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Oei dat is minder. Dan zou ik misschien het moeten doen met zo'n 3Vcard of anders toch echt bij Ibuygou.
Bij aliexpress kun je met Ideal betalen. En sommige verkopers hebben een route dat je geen invoerrechten hoeft te betalen

[ Voor 43% gewijzigd door Platte_Band op 15-07-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Zelfs op die foto van je link is dat ding roze van kleur. Maar het is jouw feestje toch?
Tja, ik heb ook de gouden versie en er is echt geen roze te bekennen. Het is zacht "champagne" goud, persoonlijk vind ik het een chique kleur. Ik was aanvankelijk ook aan het twijfelen, maar ben nu wel erg blij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Overigens, MIUI 8 werkt weer net wat beter dan 7. Ben in alle opzichten erg tevreden met Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Platte_Band schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Bij aliexpress kun je met Ideal betalen. En sommige verkopers hebben een route dat je geen invoerrechten hoeft te betalen
Met iDeal heb je verzekering die je met CC wel hebt. (Met VISA en MC dan wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik kom er nu achter dat ik een Nano simkaart heb, had er nooit echt op gelet eigenlijk. Deze gaat toch wel werken met de Redmi Note 3 Pro? Ik zit bij Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:58:
Ik kom er nu achter dat ik een Nano simkaart heb, had er nooit echt op gelet eigenlijk. Deze gaat toch wel werken met de Redmi Note 3 Pro? Ik zit bij Simyo.
jep, hij heeft een nanosim/microsd kaart slot en een microsim slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ikdedinges schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Wacht even, dus als ik de Nanosim erin doe dan is er geen ruimte meer voor een micro sd kaart? Wellicht heb ik het helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
ehoutgast schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:33:
[...]

Tja, ik heb ook de gouden versie en er is echt geen roze te bekennen. Het is zacht "champagne" goud, persoonlijk vind ik het een chique kleur. Ik was aanvankelijk ook aan het twijfelen, maar ben nu wel erg blij..
Bij die eerst link neigt de voorzijde afwijkend van de achterzijde inderdaad naar wat roze. Dit terwijl de kleur hetzelfde is en zou moetn zijn over de gehele telefoon. Als zijn scherm geen goede kleurweergave heeft (mobiel of pc met crappy tn scherm) of gewoon slecht gecalibreerd is kan dit nog erger lijken. Desalniettemin hebben ze beide in het echt geen roze gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:15:
[...]

Wacht even, dus als ik de Nanosim erin doe dan is er geen ruimte meer voor een micro sd kaart? Wellicht heb ik het helemaal mis.
Dat klopt het is een gecombineerd slot. En met de microsim kan je volgend mij geen 4g data krijgen (niet zeker, als dit niet zo is kan je je nanosim in een adapter stoppen om weer naar micro-sim formaat te gaan). Een tweakersoplossing is er wel, de chip van de simkaart losweken in aceton (10minuutjes en het plastic is opgelost) of voorzichtig bijknippen, zodat je deze op een microsd-kaart kan plakken met een micro-druppel secondelijm en tegelijk in gebruik kunt hebben. Dit is om dual sim + micro-sdkaart alle 3 tegelijk te laten werken dus.

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 15-07-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ToFast schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Dat klopt het is een gecombineerd slot. En met de microsim kan je volgend mij geen 4g data krijgen (niet zeker, als dit niet zo is kan je je nanosim in een adapter stoppen om weer naar micro-sim formaat te gaan). Een tweakersoplossing is er wel, de chip van de simkaart losweken in aceton (10minuutjes en het plastic is opgelost) of voorzichtig bijknippen, zodat je deze op een microsd-kaart kan plakken met een micro-druppel secondelijm en tegelijk in gebruik kunt hebben. Dit is om dual sim + micro-sdkaart alle 3 tegelijk te laten werken dus.
Dat is geen ramp voor mij want bij Simyo heb ik gekozen voor geen 4G, kan ik zo veranderen maar is totaal niet nodig voor mij. Dus ik zou dan bij Simyo om een Microsim moeten vragen? Of dus zo'n adaptertje halen.

Al zal ik mij de eerste tijd echt wel redden met die 32GB (28GB ongeveer toch?) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Dat is geen ramp voor mij want bij Simyo heb ik gekozen voor geen 4G, kan ik zo veranderen maar is totaal niet nodig voor mij. Dus ik zou dan bij Simyo om een Microsim moeten vragen? Of dus zo'n adaptertje halen.

Al zal ik mij de eerste tijd echt wel redden met die 32GB (28GB ongeveer toch?) .
Ja nieuwe sim kost 5 euro dacht ik bij simyo, adapterje kan je overal wel vinden (mediamarkt) of online (nanosim naar micro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ToFast schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:36:
[...]

Ja nieuwe sim kost 5 euro dacht ik bij simyo, adapterje kan je overal wel vinden (mediamarkt) of online (nanosim naar micro).
Top! Dan hoef ik mij nergens zorgen over te maken.

Ik ga hem bij Ibuygou bestellen. Ik kan het niet vinden op de site maar zij installeren de global ROM er ook op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:39:
[...]

Top! Dan hoef ik mij nergens zorgen over te maken.

Ik ga hem bij Ibuygou bestellen. Ik kan het niet vinden op de site maar zij installeren de global ROM er ook op toch?
Let op...de eerste link die je gaf is NIET de redmi Note 3 maar de redmi 3. Ander toestel, andere (, minder snelle) processor. Tweede link is wel van een Note.

[ Voor 4% gewijzigd door jelleeelco op 15-07-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
jelleeelco schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:51:
[...]

Let op...de eerste link die je gaf is NIET de redmi Note 3 maar de redmi 3. Ander toestel, andere (, minder snelle) processor. Tweede link is wel van een Note.
Zo...goed dat je het zegt. Ik heb al een paar keer die fout gemaakt deze week dat ik dacht naar de Note Pro te kijken en dan had ik de Note voor me, niet de Pro. Maar de Redmi 3 is nog verder terug, haha. Ik zal er vanaf nu extra op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:17:
[...]

Bij die eerst link neigt de voorzijde afwijkend van de achterzijde inderdaad naar wat roze. Dit terwijl de kleur hetzelfde is en zou moetn zijn over de gehele telefoon. Als zijn scherm geen goede kleurweergave heeft (mobiel of pc met crappy tn scherm) of gewoon slecht gecalibreerd is kan dit nog erger lijken. Desalniettemin hebben ze beide in het echt geen roze gloed.
Nee hoor, hij heeft geen roze gloed. Daarom zei mijn dochter enthousiast: " Oh mooi, hij is een beetje rozig goud". Rest my case. Ieder zijn eigen feestje. Smaken verschillen en daar valt niet over te twisten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hoe zit het eigenlijk met de software updates van Xiaomi? Krijgen wij die met een global ROM ook vrij snel wanneer ze vrijgegeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Zelfde als met de China rom, die Dev komt (binnenkort) ook wekelijks:
http://en.miui.com/thread-309772-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Microsim heeft wel 4g, gewoon een adaptertje gebruiken en dan is er nog ruimte voor een sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
ToFast schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Volgens mij heeft ie gewoon op beide slots 4g hoor, alleen geen data op beide slots tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
ikdedinges schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:32:
[...]
Volgens mij heeft ie gewoon op beide slots 4g hoor, alleen geen data op beide slots tegelijk.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sorry voor al deze vragen, maar het zal echt mijn allereerste telefoon zijn die ik uit het buitenland haal op deze manier. Beter dus zeker voor onzeker.

1- Met mijn vorige telefoon, een S4 kon ik gerust het ding na een tijdje resetten om even alles helemaal schoon en soepel te krijgen weer, zeker nadat ik een periode had dat ik een hele zooi games erop had gezet en apps en toen was het handig om even te resetten naar factory defaults.

Stel ik doe dat ook bij de Redmi Note 3 Pro, ga ik dan allemaal problemen krijgen en is het dus niet aan te raden of kan dit allemaal gewoon?

2- Ik had het al aan Ibuygou zelf gevraagd in een support ticket maar na meer dan een dag geen antwoord en dus maar een thread aangemaakt op hun forum. Ik vroeg of zij ook de global ROM installeren met Engels ondersteuning en Play Store. Toen kreeg ik een reactie van iemand die het had over Google services installeren via een externe app op het Miui forum. Daarna werkte Google services echter nog steeds niet al te fijn, net zoals contacts en calendar. De beste manier was om Bootloader te unlocken en de EU versie te installeren.

3- Misschien domme vraag, maar plakken ze ook zo'n screenprotector erop of zit het erbij?

Man wat een gedoe allemaal. Althans zo klinkt het. Iemand hier die zijn/haar Redmi Note 3 (pro) bij Ibuygou heeft gekocht en moest dit ook allemaal doen?

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 16-07-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb er daar 2 gekocht, de eerste kwam met de China stable rom en de tweede met de Global stable, geloof omdat dat een shipment uit hongkong betrof.
Op allebei stond Google play, hoefde daar dus niets meer aan te doen.
Op de China rom staat ook de miui store, sommige apps krijgen hun update via miui store maar de meeste via playstore.
Je kunt ook apps verwijderen uit de China store en weer via playstore installeren als je dat prettiger vindt.
Beide telefoons hebben geen Nederlands maar dat stoort ons niet, Engels werkt ook prima en ze krijgen tegelijkertijd ota updates.
Ik had in de mijne keuze tussen Engels en Chinees, makkelijke keuze dus.
Heb de telefoons niet gereset, blijf de originele rom gebruiken.
Overigens wordt er altijd snel op mail gereageerd maar ook daar is het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Dus dit is de lte uitvoering met 800mhz dus beschikbaar voor 4G in Nederland?
http://www.9digital.nl/Mo...-(Goud)/product/991426806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
hengelo30 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:17:
Dus dit is de lte uitvoering met 800mhz dus beschikbaar voor 4G in Nederland?
http://www.9digital.nl/Mo...-(Goud)/product/991426806
Waarom denk je dat? Zie jij bij de specificaties band 20 staan?? Nee dus.....

Kijk ook uit met deze shop. Lijkt alsof ze in Nederland zitten, is echter Hongkong en dus import belasting. Geen goede reviews ook.

[ Voor 13% gewijzigd door jelleeelco op 16-07-2016 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:27:
Sorry voor al deze vragen, maar het zal echt mijn allereerste telefoon zijn die ik uit het buitenland haal op deze manier. Beter dus zeker voor onzeker.

1- Met mijn vorige telefoon, een S4 kon ik gerust het ding na een tijdje resetten om even alles helemaal schoon en soepel te krijgen weer, zeker nadat ik een periode had dat ik een hele zooi games erop had gezet en apps en toen was het handig om even te resetten naar factory defaults.

Stel ik doe dat ook bij de Redmi Note 3 Pro, ga ik dan allemaal problemen krijgen en is het dus niet aan te raden of kan dit allemaal gewoon?

2- Ik had het al aan Ibuygou zelf gevraagd in een support ticket maar na meer dan een dag geen antwoord en dus maar een thread aangemaakt op hun forum. Ik vroeg of zij ook de global ROM installeren met Engels ondersteuning en Play Store. Toen kreeg ik een reactie van iemand die het had over Google services installeren via een externe app op het Miui forum. Daarna werkte Google services echter nog steeds niet al te fijn, net zoals contacts en calendar. De beste manier was om Bootloader te unlocken en de EU versie te installeren.

3- Misschien domme vraag, maar plakken ze ook zo'n screenprotector erop of zit het erbij?

Man wat een gedoe allemaal. Althans zo klinkt het. Iemand hier die zijn/haar Redmi Note 3 (pro) bij Ibuygou heeft gekocht en moest dit ook allemaal doen?
1) Geen probleem
2) Koop gewoon bij Top One, Global Rom in Engels met updates en Playstore en geen douanekosten via DHL. Die garantieregelingen van je zou ik me niet teveel aan vasthouden. Als ze het niet doen, stap je dan in het vliegtuig om ze te dwingen? :+
3) Temperedd Glass erbij bestellen en zelf plakken. Zoek ff op de truc met tape en het stelt niks voor.

Als je geen ervaring hebt met flashen en bang bent om iets fout te doen laat je dan helpen door een andere Tweaker als je perse de EU Rom wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:42:
[...]

1) Geen probleem
2) Koop gewoon bij Top One, Global Rom in Engels met updates en Playstore en geen douanekosten via DHL. Die garantieregelingen van je zou ik me niet teveel aan vasthouden. Als ze het niet doen, stap je dan in het vliegtuig om ze te dwingen? :+
3) Temperedd Glass erbij bestellen en zelf plakken. Zoek ff op de truc met tape en het stelt niks voor.

Als je geen ervaring hebt met flashen en bang bent om iets fout te doen laat je dan helpen door een andere Tweaker als je perse de EU Rom wil hebben.
Precies wat jij zeg en vooral dat laatste! Het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar je kan jezelf zeker verwarren met de tientallen tutorials. TopOne zou ik zeker aanraden, al genoeg telefoons van besteld en de support is goed. Garantie handelen zijn ook netjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:10:
[...]

Precies wat jij zeg en vooral dat laatste! Het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar je kan jezelf zeker verwarren met de tientallen tutorials. TopOne zou ik zeker aanraden, al genoeg telefoons van besteld en de support is goed. Garantie handelen zijn ook netjes af :)
Eeeeeeeeeeeuh, ik ben al 3 weken bezig een oplossing te krijgen voor mijn Note 2 waarvan de functietoetsen ineens dood zijn. Opgelost met softkey's, maar toch.....

Garantie bij al deze winkels zou ik geen al te hoge pet van op hebben, maar dat risico loop ik dan maar met een toestel van rond de €150,-.

Topicstart geeft nu volgens mij goed aan hoe je moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ikdedinges schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Nanosim? dacht dat die alleen 2 Microsim slots had toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
xileS schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Nanosim? dacht dat die alleen 2 Microsim slots had toch?
nee nanosim en microsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah zie het. In sim2 slot past idd een nano sim. Als je toch geen 2 simkaarten of een microsd gebruikt kan de nano sim prima in slot 2 zonder adapter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
xileS schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:49:
Ah zie het. In sim2 slot past idd een nano sim. Als je toch geen 2 simkaarten of een microsd gebruikt kan de nano sim prima in slot 2 zonder adapter dus.
Ja maakt niks uit waar je je sim instopt.
Heb de sim in de mi5 ook per ongeluk in het 2e slot gestopt. Maar maakt helemaal niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had de nano sim in een micro adapter gedaan zodat die in sim1 paste, maar nu zonder adapter in sim2. Aangezien het toch niet uitmaakt. Moest wel apn instellingen opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag hoort eigenlijk niet hier maar aangezien er hier ook wel wat mensen zitten zonder root.....hoe maak ik een backup MET data zonder root? Ik heb Helium geprobeerd maar die pakt niet alle apps. Iemand een andere optie want ik heb (op dit moment) geen zin om mijn Note 3 te flashen en heb dus geen root daarop. Wil mijn Note 2 als reservetoestel in de kast leggen maar geen zin om alles handmatig weer opnieuw in te gaan stellen wbt apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 22:52
Over unlocken: ik heb met mijn Mi account en tijd terug mijn Redmi 3 unlocked. Iets van een maand later een Redmi Note 3 Pro, en iets van 10 dagen daarna kon ik tot mijn verbazing weer een andere Note 3 Pro unlocken.

Ik begreep altijd dat er iets van 30 dagen tussen moest zitten? Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:02
Iemand anders problemen met auto-rotatie? Werkt niet bij mij en de code *#6484#*#* laat ook zien dat de sensor het niet doet :\ Case of bad luck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

iisworks schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:56:
Over unlocken: ik heb met mijn Mi account en tijd terug mijn Redmi 3 unlocked. Iets van een maand later een Redmi Note 3 Pro, en iets van 10 dagen daarna kon ik tot mijn verbazing weer een andere Note 3 Pro unlocken.

Ik begreep altijd dat er iets van 30 dagen tussen moest zitten? Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?
Ik heb een soort zelfde meegmaakt, volgens mij 3 unlocks gedaan. Waarvan 1 echt niet 30 dagen ertussen had, dus volgens mij hebben ze die check eruit gegooid. Of het is gewoon een bugje :o

Dit steld wel weer mensen in staat om ff de bootloader te unlocken met iemand anders account! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itnetwork
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-04 12:03
inf3rno89 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:32:
Iemand anders problemen met auto-rotatie? Werkt niet bij mij en de code *#6484#*#* laat ook zien dat de sensor het niet doet :\ Case of bad luck?
Yes, ik heb dit ook aan de hand gehad. Bij nader inzien bleken vrijwel alle sensors niet meer te werken. Blijkbaar komt dit door een verkeerde flash oid. Heb uiteindelijke de persist.img opnieuw geflashed via adb en toen was het opgelost.

Met deze guide heb ik het kunnen herstellen:
http://en.miui.com/thread-312976-1-1.html

PS. Misschien iets voor de TS? Het schijnt regelmatig voor te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door itnetwork op 20-07-2016 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eleni
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar toen ik mijn nieuwe redmi note 3 pro opstartte maakte hij een kopie van mijn m2s. Beide telefoons hebben dezelfde mi account en ik heb ook dezelfde simkaart in allebei zitten, maar dat zou niet hoeven uitmaken.
Het was wel handig, de apps stonden er dus gelijk op, heb er daarna nog een hoop bijgezet. Ook de inrichting van de schermen was overgenomen.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:36:
Vraag hoort eigenlijk niet hier maar aangezien er hier ook wel wat mensen zitten zonder root.....hoe maak ik een backup MET data zonder root? Ik heb Helium geprobeerd maar die pakt niet alle apps. Iemand een andere optie want ik heb (op dit moment) geen zin om mijn Note 3 te flashen en heb dus geen root daarop. Wil mijn Note 2 als reservetoestel in de kast leggen maar geen zin om alles handmatig weer opnieuw in te gaan stellen wbt apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:42:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar toen ik mijn nieuwe redmi note 3 pro opstartte maakte hij een kopie van mijn m2s. Beide telefoons hebben dezelfde mi account en ik heb ook dezelfde simkaart in allebei zitten, maar dat zou niet hoeven uitmaken.
Het was wel handig, de apps stonden er dus gelijk op, heb er daarna nog een hoop bijgezet. Ook de inrichting van de schermen was overgenomen.

[...]
Top ga ik proberen. Herinner me nu ook vaag dat er zo'n overzet functie op zit. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Top ga ik proberen. Herinner me nu ook vaag dat er zo'n overzet functie op zit. Bedankt!
Je hebt de "Mi mover" in settings staan, dan kan je via WiFi alle data overzetten van de ene naar de andere telefoon. Anders kan je in settings/additional settings/ backup & the reset/local backups daar een backup maken. Deze moet je dan wel ff via je pc weer handmatig kopiëren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Voor de liefhebber de gelekte fastboot image Global MIUI8 op android6 basis: http://forum.xda-develope...-21-fastboot-rom-t3423895
Artikel ziet er chaotisch uit maar ik heb deze momenteel geïnstalleerd via Miflash/fastboot en op het oog werkt alles netjes.
Ik ga deze de komende dagen verder testen 8)
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B96Sv50_4FeUOUJuYzcwMnhiMzg/view?pli=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een ieder die denkt dat garantie aanwezig is bij Top One ........ helaas. Mijn Note 2 heeft een hardware probleem, namelijk functietoetsen die niet meer functioneren van de een op andere dag. Heb op hun verzoek hiervan een filmpje gemaakt en ben nu 4 weken onderweg en nog geen oplossing en/of regeling. Toestel iets meer dan 1/2 jaar oud, dus duur leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:29:
Voor een ieder die denkt dat garantie aanwezig is bij Top One ........ helaas. Mijn Note 2 heeft een hardware probleem, namelijk functietoetsen die niet meer functioneren van de een op andere dag. Heb op hun verzoek hiervan een filmpje gemaakt en ben nu 4 weken onderweg en nog geen oplossing en/of regeling. Toestel iets meer dan 1/2 jaar oud, dus duur leergeld.
Mijn redmi note 2 werd spontaan zo heet (in standby) dat het moederboard het begaf. En garantie: bij de ali express doen ze daar niet zo aan (die van mij was slechts een paar maand). Je moet de verzendkosten betalen (heen en terug) en eventuele reparatiekosten komt daar nog over heen. 8)7

Wel weer de gok genomen om een redmi note 3 pro te kopen. En die is nu, dankzij de handleiding van de TS, keurig met een xiaomi.eu rom (miui 8.) :)
Ik heb alleen één probleem: mijn hardloop apps hebben wel gps signaal. Maar na afloop blijk ik slecht een paar honderd meter te hebben gelopen. Ik lees meer GPS problemen maar een echte oplossing nog niet.
Iemand met dezelfde ervaring /tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou dit even instellen voor je hardloop app:
dutchgio schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Naast de permissies en auto-start in de beveiligingsapp ook:
Instellingen > Batterij > Batterijverbruik van apps beheren > Geavanceerd > apps kiezen.
Daar kies je dan voor ''geen beperkingen'' en ''altijd toestaan'' van je achtergrondlocatie.

Locken in het multi-task scherm is ook handig inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Goed om te weten, want tot nu toe las ik alleen maar positieve opmerkingen die vooral sloegen op hun levering via Engeland, en het leveren met originele firmware.
Laat vooral weten hoe het afloopt, voor mij zou dit een reden kunnen zijn om daar niet te kopen.
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 15:13
Eleni schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:03:
Goed om te weten, want tot nu toe las ik alleen maar positieve opmerkingen die vooral sloegen op hun levering via Engeland, en het leveren met originele firmware.
Laat vooral weten hoe het afloopt, voor mij zou dit een reden kunnen zijn om daar niet te kopen.

[...]
Ik las inderdaad ook alleen positieve verhalen. Op basis daarvan in het weekend toch wat besteld daar. Die gaat nu inderdaad via de UK. Ik hoop dat het wat betreft de telefoon verder wel goed gaat.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Houdt deze Xiaomi het datagebruik wel goed bij? Ik heb gisteren een simkaart in de andere slot gedaan, waarop 1000 MB beschikbaar was. Daarvan is nu nog 870 MB over, dus 130 MB verbruikt. Alleen de telefoon geeft 89 MB verbruikt aan...
Vaak heb je idd afrondverschillen, maar dit is ruim 40 MB verschil. Ik heb even op mijn andere telefoon gekeken met een simkaart van dezelfde provider en daar is het verschil maar 7 MB over het hele maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:03:

[...]
Denk niet dat het wat uitmaakt qua garantie waar je koopt. Ze zitten allemaal heeeeeeeeeeeeeeel ver weg, je kan alleen communiceren via berichten en als ze het niet nakomen stap je niet in het vliegtuig om boos op de deur te slaan. Gewoon pech gehad. De Note 2 van mijn vrouw doet het gewoon nog. Ik heb het opgelost met softkey's en heb hier nog een Note 3 liggen maar nog geen zin/tijd gehad de boel over te zetten. Dan hou ik de Note 2 als noodtoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YdieresiS schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:31:
[...]

Ik las inderdaad ook alleen positieve verhalen. Op basis daarvan in het weekend toch wat besteld daar. Die gaat nu inderdaad via de UK. Ik hoop dat het wat betreft de telefoon verder wel goed gaat.
Komt goed jongen. Je krijgt een mooi toestel binnen. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:07:
[...]

Je hebt de "Mi mover" in settings staan, dan kan je via WiFi alle data overzetten van de ene naar de andere telefoon. Anders kan je in settings/additional settings/ backup & the reset/local backups daar een backup maken. Deze moet je dan wel ff via je pc weer handmatig kopiëren. :)
Mi Mover klinkt leuk maar ik krijg iedere keer melding dat er te weinig ruimte is (ik neem aan op het nieuwe lege toestel). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
Ik zelf gebruik na het installeren van een nieuwe rom/image de MI cloud (backup/restore) optie. Deze neemt alle instellingen met applicaties mee. Apps worden gewoon geinstalleerd als je een Wifi connectie hebt. Enige wat laatst niet werkte was een specifiek MIUI7 icon set (Glass) die niet onder MIUI8 beschikbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
O daar verheug ik me dan niet op: favoriete icons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34
Als ik Flitsmeister gebruik en ik lock mijn scherm, dan valt de GPS weg? ik krijg in ieder geval geen notificaties meer?

Terwijl ik bij Security alles heb aangezet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:39
Ik heb voor mijn moeder de Redmi note 3 Pro Prime gekocht. Leek me een aardig goed toestel voor 154 euro. Nu ben ik bezig om de xiaomi.eu nederlandstalige firmware op te zetten. Alleen loop ik vast bij het flashen in recovery mode. Het unlocken is me na heel veel moeite gelukt (Couldn't verify device :( ).

Het probleem is dat ik niet kan opstarten in recovery mode, ik krijg het menu niet. Wat ik krijg is dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zjcoraeSpHogV3y5odPuvbh5/thumb.jpg

Op internet vond ik dat dit betekent dat je bootloader niet unlocked is, dus heb ik in dit gechecked dmv de minimal adb and fastboot tool:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6PUVw4NZOdYbjnlwqVZDCsER/thumb.jpg

Unlocked true zou moeten betekenen dat hij unlocked is, toch?

Heb ik nog iets fout gedaan of gemist? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:47

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Heb je wel de goede rom? Welk bestand probeer je te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:28:
Als ik Flitsmeister gebruik en ik lock mijn scherm, dan valt de GPS weg? ik krijg in ieder geval geen notificaties meer?

Terwijl ik bij Security alles heb aangezet..?
Extra instellingen, Batterij&prestatie, beheer batterijgebruik app, kies app, flitsmeister, geen beperkingen kiezen.

Denk dat dit je oplossing is. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
WhatTheFuck schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:52:
Heb je wel de goede rom? Welk bestand probeer je te flashen?
De rom die er nu op staat is de global beta (MIUI8). De rom die ik wil flashen is de xiaomi.eu kenzo. Maar ik kan helemaal niet in het recovery menu komen, dus die rom kan ik ook niet flashen.

Vanuit de handleiding, heb ik stap 1 t/m 4 gedaan, maar 5 lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:15:
[...]

De rom die er nu op staat is de global beta (MIUI8). De rom die ik wil flashen is de xiaomi.eu kenzo. Maar ik kan helemaal niet in het recovery menu komen, dus die rom kan ik ook niet flashen.

Vanuit de handleiding, heb ik stap 1 t/m 4 gedaan, maar 5 lukt dus niet.
Welke methode bij heb je gebruikt bij stap 4?
TWRP installatie is geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
WhatTheFuck schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:24:
[...]

Welke methode bij heb je gebruikt bij stap 4?
TWRP installatie is geslaagd?
fastboot methode; ik gebruik het commando fastboot flash recovery recovery.img, hij gaat dan sending, writing en dan zegt hij OKAY, finished. total time: 2.002s.

Ik neem aan dat dit dan geslaagd betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik had flashify methode gebruikt bij stap 4 en alles ging gewoon goed (draait nu xiaomi.eu MIUI8). Fastboot methode heb ik verder geen ervaring mee.

Kan me wel herinneren dat je alleen vanuit de dev rom kan flashen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Ik zal vanavond de flashify methode proberen, misschien werkt dat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
zorg ervoor dat je eerst de officiele TWRP flasht via fastboot.
https://dl.twrp.me/kenzo/twrp-3.0.2-2-kenzo.img.html

Daarna pas de evt. cofface TWRP.
http://forum.xda-develope...rp-cafface-3-0-0-t3369341

Als je de via fastboot de recovery geflashed hebt, typ dan "fastboot reboot" en houd volume omhoog in.
Nu zou je direct in TWRP moeten komen.

edit: dit is de recovery voor de pro (snapdragon) variant....

[ Voor 7% gewijzigd door appul op 29-07-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
aha ik heb alleen direct de cofface geflashed, ik moet dus éerst de normale en dán de coffage doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
ik had gisteren precies dezelfde situatie als jij.
dit werkte voor mij iig wel, al moet je me niet vragen waarom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
appul schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:47:
zorg ervoor dat je eerst de officiele TWRP flasht via fastboot.
https://dl.twrp.me/kenzo/twrp-3.0.2-2-kenzo.img.html

Daarna pas de evt. cofface TWRP.
http://forum.xda-develope...rp-cafface-3-0-0-t3369341

Als je de via fastboot de recovery geflashed hebt, typ dan "fastboot reboot" en houd volume omhoog in.
Nu zou je direct in TWRP moeten komen.

edit: dit is de recovery voor de pro (snapdragon) variant....
Het moet genoeg zijn om direct cofface twrp te flashen.
Bij het opnieuw flashen van de recovery wordt de vorige namelijk geheel verwijderd.
Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:47:
Ik heb voor mijn moeder de Redmi note 3 Pro Prime gekocht. Leek me een aardig goed toestel voor 154 euro. Nu ben ik bezig om de xiaomi.eu nederlandstalige firmware op te zetten. Alleen loop ik vast bij het flashen in recovery mode. Het unlocken is me na heel veel moeite gelukt (Couldn't verify device :( ).

Het probleem is dat ik niet kan opstarten in recovery mode, ik krijg het menu niet. Wat ik krijg is dit:
[afbeelding]

Op internet vond ik dat dit betekent dat je bootloader niet unlocked is, dus heb ik in dit gechecked dmv de minimal adb and fastboot tool:
[afbeelding]

Unlocked true zou moeten betekenen dat hij unlocked is, toch?

Heb ik nog iets fout gedaan of gemist? Iemand een idee?
Dit is het scherm van de originele recovery. Er is dus iets mis gegaan met het flashen van TWRP.

Wat kan helpen is direct na het flashen met fastboot te herstarten in recovery. (fastboot reboot recovery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
darasta schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:31:

Dit is het scherm van de originele recovery. Er is dus iets mis gegaan met het flashen van TWRP.

Wat kan helpen is direct na het flashen met fastboot te herstarten in recovery. (fastboot reboot recovery)
Hoe doe je dat dan? Want als ik in de fastboot de power met vol+ ingedrukt hou dan start hij normaal op. Lukt mij alleen als hij uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Hoe doe je dat dan? Want als ik in de fastboot de power met vol+ ingedrukt hou dan start hij normaal op. Lukt mij alleen als hij uit is.
na het invoeren van het commando fastboot flash recovery recovery.img wachten tot je okay krijgt. (in fastboot modus zoals beschreven in stap 3 van de TS)

Vervolgens dit commando invullen: "fastboot reboot recovery"

[ Voor 6% gewijzigd door darasta op 29-07-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
darasta schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:38:
[...]

na het invoeren van het commando fastboot flash recovery recovery.img wachten tot je okay krijgt. (in fastboot modus zoals beschreven in stap 3 van de TS)

Vervolgens dit commando invullen: "fastboot reboot recovery"
Dus deze OKAY zou genoeg moeten zijn? In 2 seconden klaar;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BcCGdEpChKP2fW4MBro0kW0a/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:53:
[...]

Dus deze OKAY zou genoeg moeten zijn? In 2 seconden klaar;

[afbeelding]
Ja. daarna moet je in recovery gaan opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celica_T20 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:43:
Ik zal vanavond de flashify methode proberen, misschien werkt dat beter
Als je TWRP hebt geflasht en je start eerst normaal op ben je TWRP weer kwijt want dan overschrijft de originele ROM TWRP. Na flashen TWRP gelijk in TWRP opstarten en dan gelijk de EU Rom flashen. Tenminste.....dat was bij mij bij de Note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Het is gelukt, tijden het restarten (opstarten) op vol+ drukken. Ik heb xiaomi.eu geflashed en daarna supersu. Hij bleef lang hangen op het mi logo, maar is nu toch opgestart! :D

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Misschien een aantal behoorlijke beginnersvragen, maar ik stel ze toch maar (heb mijn redmi note 3 pro sinds vrijdag op de global rom van TopOne):

1. Is de rom op Xiaomi.eu met Nederlands een rom met MIUI 8 en Android 6?
2. Als ik de rom met weekly updates heb, krijg ik dat de updates OTA?
3. Als deze rom nog niet op Android 6 zit, is het dan al duidelijk wanneer Android 6 hiervoor beschikbaar komt?
4. De bestelling bij TopOne met Global Rom geinstalleerd betekent ook dat de bootloader unlocked is?

[ Voor 20% gewijzigd door YdieresiS op 01-08-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Geen idee of het al bekend was, maar zo niet dan is dit wellicht mooi nieuws.

Xiaomi is overstag. Ze kunnen de Xiaomi Redmi Note 3 smartphones maken waarbij band 20 = 800MHz wordt ondersteunt. Echter zullen ze dit alleen in batches van 500 stuks produceren.
Mogelijk is dit gunstig voor toekomstige smartphones.

Hier een plaatje van de internationale variant van de Redmi Note 3.
Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/2016/08/Note3.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik probeer mijn Note 3 Pro te unlocken, maar de tool blijft maar zeggen dat de Xiaomi-account van de telefoon en de tool niet overeenkomen. Ik heb dat drie keer gecheckt, in- en uitgelogd, maar hij blijft het melden. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mrwolf schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:05:
Ik probeer mijn Note 3 Pro te unlocken, maar de tool blijft maar zeggen dat de Xiaomi-account van de telefoon en de tool niet overeenkomen. Ik heb dat drie keer gecheckt, in- en uitgelogd, maar hij blijft het melden. Iemand een oplossing?
Je hebt er wel een DEV rom op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Momus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Je hebt er wel een DEV rom op staan?
Nee, de 'standaard' geleverde ROM van Top One, 7.1.9.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mrwolf schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:05:
[...]

Nee, de 'standaard' geleverde ROM van Top One, 7.1.9.0.0.
Dan gaat het niet lukken.
Er moet een DEV rom op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Momus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:05:
[...]

Dan gaat het niet lukken.
Er moet een DEV rom op staan.
Dan lees ik het stukje uit de OP niet goed denk ik:
Het idee is om toestellen veiliger te maken en ervoor te zorgen dat doorverkopers er geen aangepaste ROM opzetten met spyware en dergelijke. Helaas werkt dit niet en zijn er meerdere multi-lang varianten in omloop (MIUI 7.1.99.0, MIUI 7.1.9.0.0 etc.) die met EDL en MIflash op de telefoon zijn gezet. Deze varianten kun je herkennen aan een afwijkend MIUI versienummer en het feit dat ze niet willen updaten naar de laatste officiële release, niet willen wisselen van stable naar dev en je de bootloader er niet mee kan ontgrendelen. De enige manier om terug te gaan naar een originele officiële ROM is middels EDL en Miflash.

De bootloader kan gelukkig wel ontgrendeld worden. Hiervoor moet je unlockrechten aanvragen op http://en.miui.com/unlock/. Het duurt enkele dagen tot 2 weken voor de aanvraag wordt behandeld. De rechten worden gekoppeld aan je account en zijn 30 dagen geldig. Per 30 dagen kun je één aanvraag indienen die werkt voor één telefoon. Na goedkeuring kan je met een windows programma de bootloader unlocken. Dit werkt alleen vanaf de laatste officiële DEV ROM. Bij handleiding staat een uitgebreide uitleg.
Hieruit lees ik dat de bootloader ondanks 7.1.9.0.0 wel ontgrendeld kan worden. Maar ik moet dus eerst naar een officiële ROM met EDL en Miflash, dan de bootloader unlocken, en dan een nieuwe ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mrwolf schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:17:
[...]

Dan lees ik het stukje uit de OP niet goed denk ik:

[...]

Hieruit lees ik dat de bootloader ondanks 7.1.9.0.0 wel ontgrendeld kan worden. Maar ik moet dus eerst naar een officiële ROM met EDL en Miflash, dan de bootloader unlocken, en dan een nieuwe ROM?
Inderdaad, waarschijnlijk staat er sowieso een aangepaste ROM op, dus gewoon even de China DEV downloaden van miui.com en die flashen en daarna unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightboy65
Antwoorden op je vragen:
1. Is de rom op Xiaomi.eu met Nederlands een rom met MIUI 8 en Android 6?
Nee is nog gebaseerd op v5.1 zie https://xiaomi.eu/community/threads/6-7-28.33071/ in de tabel achter Kenzo.

2. Als ik de rom met weekly updates heb, krijg ik dat de updates OTA?
Alleen maandelijks (zowel global/dev) de wekelijkse updates van de dev kan je op bovenstaande link binnen halen ;)

3. Als deze rom nog niet op Android 6 zit, is het dan al duidelijk wanneer Android 6 hiervoor beschikbaar komt?
Geen info of er Android 6 komt voor Kenzo maar er is een gelekte Global DEV versie met MIUI8 en Android 6 zie een post van mij paar dagen terug maar niet de EU versie. Dus de kans is wel groot deze er uiteindelijk komt

4. De bestelling bij TopOne met Global Rom geinstalleerd betekent ook dat de bootloader unlocked is?
Nooit dit dient iedere gebruiker zelf te verzorgen en hou er rekening mee dat er een niet officiele versie op staat. ik heb zelf geen ervaring met TopOne

[ Voor 5% gewijzigd door flightboy65 op 01-08-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dank je voor je antwoord. Ik zal dan eens kijken naar het unlocken, flashen en dergelijke. Heb er dan toch liever een ROM met Nederlands op waarbij duidelijker is wat erin verwerkt zit (aan extra software en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Momus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Inderdaad, waarschijnlijk staat er sowieso een aangepaste ROM op, dus gewoon even de China DEV downloaden van miui.com en die flashen en daarna unlocken.
Ik heb de China DEV er op staan, maar bij het unlocken zegt hij nog steeds 'current account is different from the account info on the device', terwijl ik zowel in de telefoon (Chinese toetsenbordje, woehoe) en de tool met dezelfde account ingelogd ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mrwolf schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:03:
[...]

Ik heb de China DEV er op staan, maar bij het unlocken zegt hij nog steeds 'current account is different from the account info on the device', terwijl ik zowel in de telefoon (Chinese toetsenbordje, woehoe) en de tool met dezelfde account ingelogd ben...
Even terug naar fabrieksinstellingen en nog een keer proberen. Misschien is er ergens iets gecached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Momus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

Even terug naar fabrieksinstellingen en nog een keer proberen. Misschien is er ergens iets gecached.
held, hij is unlocked! Op naar stap 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:28

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben zeer geïnteresseerd in de nieuwe Kate versie van deze telefoon als opvolger van mijn Mi4.

Een betere accu en 4G (800mHz), de Mi4 accu onlangs vervangen door een merkloos vervanger, maar die is maar marginaal beter als de versleten originele.

Hopelijk is hij binnenkort verkrijgbaar, nu nog nergens te vinden. We gaan het in de gaten houden.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-08-2016 20:12 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Die nieuwe 800MHz variant zal alleen in batches van 500 stuks of meer geproduceerd + verkocht worden aan grote afnemers. Veel resellers zullen dit aantal te groot vinden. Maar wie weet durft iemand de gok te wagen. 😃

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had het gelezen, hoop doet leven zullen we maar zeggen.

Ik kan gewoon geen ander goed alternatief vinden. Zeker niet voor deze prijs.

Heb em wel in het goud gezien op aliexpress, maar heb liever grijs...

#edit: Lijkt niet de correcte versie te zijn. Degene met B20 heeft 3GB/32GB, die met extra banden zonder B20 is beschikbaar in 2GB/16GB en 3GB/32GB.

[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-08-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Knoop doorgehakt, en toch maar de normale 3GB/32GB versie besteld. De 4G 800 band ga ik denk ik minder missen als ik tot nu toe dacht.

De Taiwan versie met Band 20 lijkt ook niet echt verkrijgbaar buiten Taiwan, en ik betwijfel of hij dat gaat worden. Sowieso is het een oerwoud aan versies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb succesvol de xiaomi.eu-ROM erop gezet, maar ik krijgt Twilight niet aan de praat. Nu zag ik toen ik hem eerst opstartte een melding over iets dat goed gezet moest worden voor Xiaomi-toestellen, maar die melding zie ik niet meer. Ik heb all meldingen op 'toestaan' staan, en ook de battery saver uitgezet voor Twilight, maar hij doet niets als ik hem start. Mis ik ergens een optie/setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik denk dat het dit is:

Go to the Security App > Permissions > Twilight > Tap the Display Pop-up window then, Tap Accept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Die had ik ook ergens gevonden inderdaad, maar in de NL ROM kan ik dat niet vinden; ik ga naar Systeemapps, Veiligheid, Toestemmingen. Dan zie ik alleen 2 keuzes die ik aan of uit kan zetten (Toestemmingsbeheer en Installeren via USB).

Nergens een lijst van apps, en ook geen andere optie in het menu dat daarop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:14:
Die had ik ook ergens gevonden inderdaad, maar in de NL ROM kan ik dat niet vinden; ik ga naar Systeemapps, Veiligheid, Toestemmingen. Dan zie ik alleen 2 keuzes die ik aan of uit kan zetten (Toestemmingsbeheer en Installeren via USB).

Nergens een lijst van apps, en ook geen andere optie in het menu dat daarop lijkt.
Volgens mij dit: Extra instellingen, Batterij&prestatie, beheer batterijgebruik app, kies app, geen beperkingen kiezen.

Is copy/paste van een eerder bericht van me.

NB: wist niet wat Twilight was dus ff opgezocht. Lijkt me zinloos op deze telefoon want deze functie zit in Miui. Heet in het Nederland Leesmodus. Trek je functie knoppen balk maar eens naar beneden en dan zit hij daar. Je kan hem finetunen onder instellingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

Volgens mij dit: Extra instellingen, Batterij&prestatie, beheer batterijgebruik app, kies app, geen beperkingen kiezen.

Is copy/paste van een eerder bericht van me.

NB: wist niet wat Twilight was dus ff opgezocht. Lijkt me zinloos op deze telefoon want deze functie zit in Miui. Heet in het Nederland Leesmodus. Trek je functie knoppen balk maar eens naar beneden en dan zit hij daar. Je kan hem finetunen onder instellingen.
Die had ik al aangezet, maar dat werkt dus niet helaas.

De leesmodus heb ik ook gevonden, maar die maakt alles gelig, Twilight maakt het roder, dat vind ik een stuk prettiger 's-avonds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik zie net dat deze telefoon officiële cyanogenmod support heeft gekregen. Lijkt mij goed nieuws.
http://get.cm/?device=kenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Efox biedt het ook aan, maar slechte reviews over de shop
Idd niet al te beste communicatie, ze hadden last van typhoon. Maar toch, vorige week vrijdag besteld vanuit Duitsland en vandaag geleverd in de bus... De handtekening was wat overdreven moet de postbode gedacht hebben... (wel andere foon, maar de info was over de shop :))

[ Voor 9% gewijzigd door jernij op 04-08-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik gebruik zowel Whatsapp als Disa op mijn Note 3 Pro, WA is gekoppeld aan SIM1 (privé), en Disa gekoppeld aan SIM2 (werk).

WA werkt prima, maar voor Disa geldt dat als iemand een WA-bericht naar Disa stuurt, de app geen notificatie geeft. De afzender ziet zelfs maar 1 vinkje (dus niet eens afgeleverd). Pas als ik de app zelf open wordt het bericht afgeleverd.

Het lijkt er dus op dat Disa wordt gekilled door de telefoon. Ik heb in de batterij-instellingen Disa al op 'geen beperkingen' staan, en in de app zelf het vinkje 'voorgrond' aangezet, maar dat helpt niet. Heeft iemand een gouden tip of wellicht een andere manier om op beide SIMS WA-berichten te kunnen ontvangen?
Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken