Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lookslikeyou schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:46:
Tip is om er een paar op voorraad te hebben. Ik zweer trouw aan die glazen screenprotectors, gebruik er ongeveer 1 per maand. Bij me OnePlus altijd van Nillkin maar die zijn (flink) duurder dan die merkloze. Nu wel 2 van besteld. Maar heeft Iemand ervaring met de goedkope glazen screenprotectors, en zo ja: welke? Zat er 1 bij van de webshop, denk een goedkope, maar die is nu al kapot.
1 per maand? Gebruik je je telefoon als onderzetter? :+ Doe er makkelijk 2 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

1 per maand? Gebruik je je telefoon als onderzetter? :+ Doe er makkelijk 2 jaar mee.
Haha, dat niet. Ik ben nogal klunzig, dus regelmatig valt mijn mobiel op de grond |:( . Daarom ook gekozen om een wat "goedkopere" mobiel te kopen. Als ik iedereen om mij heen zie met een dure iPhone of de galaxy serie vind ik dat ook zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:52
lookslikeyou schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:43:
[...]

Haha, dat niet. Ik ben nogal klunzig, dus regelmatig valt mijn mobiel op de grond |:( . Daarom ook gekozen om een wat "goedkopere" mobiel te kopen. Als ik iedereen om mij heen zie met een dure iPhone of de galaxy serie vind ik dat ook zonde van mijn geld.
Je hebt ook smartphones die robuust gemaakt zijn zodat ze tegen vallen, water, krassen (ip68) bestand zijn. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar misschien de moeite waard voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Was ik weer ;-) Voor de duidelijkheid: ik ga niet flashen!
Als ik de redmi note 3 pro via topone op ali bestel, moet ik dan de global ROM (met/zonder playstore) of de customized ROM (met NL als taal) bestellen?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:13
Het ligt er net aan wat je wilt. Als je de global rom hebt (die TopOne installeerd), dan heb je in ieder geval niet de keuze in de Nederlandse taal en je kunt ook niet je locatie als Nederland instellen (ik heb de eerste dagen voor Spanje gekozen).

De customized ROM van TopOne ken ik niet, maar daarmee is het wel de vraag wat ze gaan installeren. Ik weet niet of het de laatste versie van Xiaomi.eu is, of dat ze zelf een rom hebben samengesteld. Als ze zelf een rom hebben samengesteld kan er dus van allerlei extra software in zitten die je niet hebben wilt (eventueel spyware en dergelijke). En dan is het ook nog de vraag of je daar wel alles goed in het Nederlands kan instellen.

Flashen is op zich niet heel moeilijk, ik zag er ook tegen op, maar na wat opstartproblemen (kon de China DEV niet installeren en daardoor niet unlocken, dat lukte uiteindelijk met de global DEV, die kon ik wel unlocken), liep het hele proces erg soepel en heb ik er nu de laatste weekly van Xiaomi.eu op staan (waar ik erg tevreden over ben, alleen mijn notification LED doet niet altijd alles wat ik verwacht).

[ Voor 9% gewijzigd door YdieresiS op 16-08-2016 10:55 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
YdieresiS schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:54:
Het ligt er net aan wat je wilt. Als je de global rom hebt (die TopOne installeerd), dan heb je in ieder geval niet de keuze in de Nederlandse taal en je kunt ook niet je locatie als Nederland instellen (ik heb de eerste dagen voor Spanje gekozen).

De customized ROM van TopOne ken ik niet, maar daarmee is het wel de vraag wat ze gaan installeren. Ik weet niet of het de laatste versie van Xiaomi.eu is, of dat ze zelf een rom hebben samengesteld. Als ze zelf een rom hebben samengesteld kan er dus van allerlei extra software in zitten die je niet hebben wilt (eventueel spyware en dergelijke). En dan is het ook nog de vraag of je daar wel alles goed in het Nederlands kan instellen.

Flashen is op zich niet heel moeilijk, ik zag er ook tegen op, maar na wat opstartproblemen (kon de China DEV niet installeren en daardoor niet unlocken, dat lukte uiteindelijk met de global DEV, die kon ik wel unlocken), liep het hele proces erg soepel en heb ik er nu de laatste weekly van Xiaomi.eu op staan (waar ik erg tevreden over ben, alleen mijn notification LED doet niet altijd alles wat ik verwacht).
Ik heb het ze gevraagd dus we wachten af ;-)
Dat flashen gaat mij sowieso niet lukken, ik ken mezelf ;-)
Als je iets kunt, is het nooit heel moeilijk ;-) Ik vind 100km op de racefiets of mtb niet heel moeilijk, anderen hebben daar weer een andere mening over :9
Bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Als je iets kunt, is het nooit heel moeilijk ;-) Ik vind 100km op de racefiets of mtb niet heel moeilijk, anderen hebben daar weer een andere mening over :9
Ik heb wel eens eerder een smartphone geflasht, maar dat was nog in de tijd van de HTC Desire HD. Het proces verbaasde mij in eenvoud. Natuurlijk is dat niet voor iedereen weggelegd, maarde meeste handleidingen zijn wel erg duidelijk. Het is en blijft wel een risico natuurlijk.

100 km fietsen heb ik ook geen moeite mee hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Ze zullen beiden keurig gevuld zijn met adware en spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Maar dat doen volgens jou alle shops toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 10:43
En dan krijg je ook geen ota updates binnen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Eleni schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:20:

[...]
Maar jij hebt dus wel OTA en ook een klein beetje adware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

En dat is aangetoond, of is dat een onderbuikgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mrwolf schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

En dat is aangetoond, of is dat een onderbuikgevoel?
Ik heb er geen rapporten over geschreven nee. Maar ik heb wel al tientallen telefoons geïmporteerd en de resellers hebben een duidelijk verdienmodel waarin adware een belangrijke rol speelt.
Je kan wel niet willen flashen, maar dan kan je beter gewoon een telefoon hier kopen en niet in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Stel dat ik dan de original sealed box bestel, daar is dan niet mee geknoeid neem ik aan. Kan ik daar de playstore op installeren zoals in deze link?
http://xiaomiadvices.com/...-xiaomi-redmi-note-3-pro/
Ik neem aan dat Engels er wel op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:36:
Stel dat ik dan de original sealed box bestel, daar is dan niet mee geknoeid neem ik aan. Kan ik daar de playstore op installeren zoals in deze link?
http://xiaomiadvices.com/...-xiaomi-redmi-note-3-pro/
Ik neem aan dat Engels er wel op staat...
De laatste Redmi 3 die ik ontving had een sealed box en was keurig voorzien van een niet originele MIUI versie vol troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

De laatste Redmi 3 die ik ontving had een sealed box en was keurig voorzien van een niet originele MIUI versie vol troep.
En waar had je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb idd ota updates en wat er bij mij opplopt is inherent aan het draaien van een chinese rom, als je er Global op zou zetten verdwijnt dat vermoedelijk.
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Maar jij hebt dus wel OTA en ook een klein beetje adware...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Elke shop zet er rommel op, zoals ik eerder al aangaf...
De enige shop waar ik echt een originele telefoon/tablet van ontvangen heb zonder troep is ibuygou. Maar die is wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Xiaomi store op AliExpress. Maar ga ervan uit dat alle resellers zo werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Eleni schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:41:
Ik heb idd ota updates en wat er bij mij opplopt is inherent aan het draaien van een chinese rom, als je er Global op zou zetten verdwijnt dat vermoedelijk.
[...]
Adware is inherent aan het draaien van een Chinese rom, dat lijkt me sterk? Mijn ervaring hiermee is dat het ook steeds vaker oppopt :(
Daarmee kan dus de theorie over ibuygou ook in de prullenbak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ben ik het niet mee eens, het blijft de CHINA stable rom, dus er zit hier en daar wat Chinees op, maar dat is iets anders dan adware en meuk.
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Adware is inherent aan het draaien van een Chinese rom, dat lijkt me sterk? Mijn ervaring hiermee is dat het ook steeds vaker oppopt :(
Daarmee kan dus de theorie over ibuygou ook in de prullenbak :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik vind het wat te makkelijk om te roepen dat er adware en spyware in allerlei ROMs zit zonder dit te onderbouwen met een bron, linkje of iets anders. Als iemand dit kan aantonen (of juist niet natuurlijk) zou dat prettig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Eleni schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:20:

[...]
Bij TopOne was een OTA update wel één van de eerste dingen die de telefoon wilde doen na instellen. Wel op de Global ROM die ze installeren. Ik weet niet hoe het op de custom ROM zit die ze ook leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door YdieresiS op 16-08-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mrwolf schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:14:
Ik vind het wat te makkelijk om te roepen dat er adware en spyware in allerlei ROMs zit zonder dit te onderbouwen met een bron, linkje of iets anders. Als iemand dit kan aantonen (of juist niet natuurlijk) zou dat prettig zijn.
Ik onderbouw het toch?
Met eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikdedinges schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Elke shop zet er rommel op, zoals ik eerder al aangaf...
De enige shop waar ik echt een originele telefoon/tablet van ontvangen heb zonder troep is ibuygou. Maar die is wel iets duurder.
Onzin. Top One bestellen met Global Rom en je hebt geen rotzooi en OTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik dus met 3 telefoons van Top One. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
OK, maar wat voor spyware/adware dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Even een praktische vraag,

Ik heb zelf en note 3 , unlocked , en draaiende op de eu rom.

Ik heb zojuist een redmi note3 voor mijn schoonvader besteld. Nu wil ik inloggen op de unlock pagina, maar nu krijg ik direct de tool te downloaden, betekend het dat je gewoon elke maand op je eigen account een xiaomi kan unlocken? ( gezien ik geen aanvraag kan doen)
Of kan ik beter een nieuwe aanvraag doen op mijn schoonvaders account?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
mrwolf schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:30:
OK, maar wat voor spyware/adware dan?
Volgens mij gaf music antwoord op het deel tussen haakjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
jernij schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:41:
[...]

Volgens mij gaf music antwoord op het deel tussen haakjes ;)
8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
fvandenreek schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:40:
Even een praktische vraag,

Ik heb zelf en note 3 , unlocked , en draaiende op de eu rom.

Ik heb zojuist een redmi note3 voor mijn schoonvader besteld. Nu wil ik inloggen op de unlock pagina, maar nu krijg ik direct de tool te downloaden, betekend het dat je gewoon elke maand op je eigen account een xiaomi kan unlocken? ( gezien ik geen aanvraag kan doen)
Of kan ik beter een nieuwe aanvraag doen op mijn schoonvaders account?
Je hoeft geen aanvraag meer te doen. Unlockrechten zijn blijvend accountgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een paar weken terug voor het eerst ooit mijn telefoon laten vallen. Een barst in de screenprotector. Vandaag zonder screenprotector gleed hij uit m'n broekzak, en nu is het scherm kapot :(.

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van het scherm? Het enige wat ik terug kan vinden is iemand die de fingerprint sensor heeft vervangen.
Op YouTube zie ik wel filmpjes van 20-30 minuten lang waar het wordt uitgelegd. Daar zie ik dat alles aan elkaar geplakt zit. Ik vraag me dus onder andere af of het na vervangen wel weer goed en degelijk aan/in elkaar te zetten is.
Voor de kosten hoef ik het niet te laten, voor €30 heb je een scherm (exclusief gereedschap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Onzin. Top One bestellen met Global Rom en je hebt geen rotzooi en OTA.
Onzin, ik heb andere ervaringen met topone.
Wel ota en wel rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb ze pas gemaild hierover, voor het geval ik een xiaomi max wil bestellen, en het antwoord was dat als ik bij de bestelling aan zou geven dat ik een sealed box wilde met originele rom, dat geregeld zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:53:
Ik heb ze pas gemaild hierover, voor het geval ik een xiaomi max wil bestellen, en het antwoord was dat als ik bij de bestelling aan zou geven dat ik een sealed box wilde met originele rom, dat geregeld zou worden.
Ja. De kans dat ze terug zouden mailen "zoek het lekker uit, we doen toch wat we willen!" was ook niet zo heel groot, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Klopt, maar er zijn ook shops die expliciet aangeven dat er een door henzelf customized rom op wordt gezet.
Momus schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:56:
[...]

Ja. De kans dat ze terug zouden mailen "zoek het lekker uit, we doen toch wat we willen!" was ook niet zo heel groot, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Eleni op 17-08-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Eleni schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:53:
Heb ik ook gemaild en ik kreeg hetzelfde antwoord. Toch kreeg ik een telefoon met custom software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
Ik krijg binnenkort een RN3 binnen voor mijn vrouw. Rooten hoeft niet, enkel een goede engelstalige rom waar OTA's op binnen komen is prima. Wat zijn dan de handigste stappen nadat de telefoon binnenkomt? Volgens mij hoef ik niet de bootloader te unlocken maar kan ik de officiele global rom (DEV of STABLE) flashen via de updaterapp van de telefoon zelf toch?

Zijn er nog erg grote voordelen aan toch unlocken en dan de eu rom mbv TWRP te flashen? Ik twijfel of het nodig is, gezien de vele problemen die ik op XDA lees mbt het unlocken en dergelijke...

Draai zelf altijd cyanogenmod maar voor mijn vrouw is het echt niet nodig (heeft nu een cubot met android 4.4)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 20:36
vandermark schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:56:
Ik krijg binnenkort een RN3 binnen voor mijn vrouw. Rooten hoeft niet, enkel een goede engelstalige rom waar OTA's op binnen komen is prima. Wat zijn dan de handigste stappen nadat de telefoon binnenkomt? Volgens mij hoef ik niet de bootloader te unlocken maar kan ik de officiele global rom (DEV of STABLE) flashen via de updaterapp van de telefoon zelf toch?

Zijn er nog erg grote voordelen aan toch unlocken en dan de eu rom mbv TWRP te flashen? Ik twijfel of het nodig is, gezien de vele problemen die ik op XDA lees mbt het unlocken en dergelijke...

Draai zelf altijd cyanogenmod maar voor mijn vrouw is het echt niet nodig (heeft nu een cubot met android 4.4)
Wacht zelf momenteel ook nog op 2 toestellen, wat ik uit dit topic begrijp, moet je voor het flashen van China -> Global EDL en MiFlash gebruiken via updater/recovery gaat niet lukken volgens mij.

Voordelen:
- Xiaomi.eu (NL vertaling, geen chinese bloatware, aangepaste lokalisatie)
- TWRP, flexibele recovery met hoop opties (flashen, wipen, backup etc.)

Denk dat ik gewoon even met de global begin voor mijzelf en mijn vriendin en als het gaat kriebelen ga experimenteren met mijn eigen toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 10-10 22:48
Voor de mensen die menen add-awere/troyans of virussen te hebben, check het even met de tool Malwarebytes. Dan weet je zeker of je ingeving klopt of dat het gewoon Chinese tools zijn, waar jij als Europeaan, niets aan hebt. (naar mijn weten is dit een betrouwbare tool, mocht er iemand een betere tool hebben, dan hoor ik het graag)
Google Play: Malwarebytes Anti-Malware

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Kijk, hier heb ik wat aan: 3 zaken werden als gevaarlijk aangemerkt.
Mi payment service, Xiaomi gamecenter (heb ik ge-disabled), en where's my Droid.
Bij dat laatste vraag ik me af of dat wel malware is. Voor de rest dus schoon.
Het betreft hier de nieuwste China stable rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Net even gezocht hoe ik scrolling wallpapers in miui 8 kan instellen. Kon het eerst niet vinden on-line maar heb het zelf gevonden. Wilde dit even delen met jullie, misschien heeft iemand er ook naar gezocht en niet gevonden:

In miui 8 kun je scrolling wallpapers als volgt instellen:
Ga naar instellingen -> achtergrond.
Kies bij Startscherm voor veranderen.
Kies de achtergrond die je wilt.
Druk niet direct op instellen, maar kies rechts bovenin voor wallpaperscroll (zorg dat het schuifje blauw wordt).
Kies vervolgens voor instellen en je hebt een scrollende wallpaper.

[ Voor 5% gewijzigd door YdieresiS op 17-08-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eleni schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:25:
Kijk, hier heb ik wat aan: 3 zaken werden als gevaarlijk aangemerkt.
Mi payment service, Xiaomi gamecenter (heb ik ge-disabled), en where's my Droid.
Bij dat laatste vraag ik me af of dat wel malware is. Voor de rest dus schoon.
Het betreft hier de nieuwste China stable rom.
Where's my droid is het enige waarbij ik denk:" waar is dat goed voor, er is een ingebouwd systeem daarvoor".

Hier meer info over Mi payment: http://www.androidauthori...e-payment-service-710603/

Vreemd dat die app niet wordt herkend, als het een goede app zou zijn, dan stond ie toch op de wishlist? Voorlopig in de gaten houden dus of verwijderen/uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De scan op mijn xiaomi.eu stable, en de standaard van Top One van mijn vrouw hebben 0 resultaten, dus niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste xiaomi.eu dev ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Nog een tip voor diegenen met "instabiele handen":
Dit soft-rubberen hoesje heeft een soort luchtruimtes in de hoeken.
Werkt erg goed! En bovendien te vinden voor minder dan €1 euro.

http://www.aliexpress.com...-Fashion/32693655175.html

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB13OH_KFXXXXaWXpXXq6xXFXXXA/221848917/HTB13OH_KFXXXXaWXpXXq6xXFXXXA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@momus ... Thx voor je reactie.

@morked, gewoon doen, je hebt niet veel te verliezen. YouTube filmpje bekijken, simtray verwijderen en mesje thv je usb aansluiting tussen het scherm en frame zetten... Openen stelt niets voor( voelt wel onnatuurlijk aan) en de meeste plakranden, plakken daarna nog gewoon.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• j00psta
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb een maand geleden een Mi Max besteld bij ibuygou en de telefoon liep toch niet lekker. Batterij snel leeg e.d. Veel chinese apps erop die je niet kan verwijderen. Er stond bijvoorbeeld een app van Sohunews op, die ik disabled had, maar nog steeds als 2e grootverbruiker in mijn batterijverbruik kwam. Toch raar! Gisteren de multilanguage eu rom geflashed en hij loopt nu als een zonnetje.

• thijsaza
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08-2016
hallo,
ik ben van plan deze telefoon te kopen, maar omdat het een chinaphone is heb ik 1 vraagje; zijn alle standaard apps in het engels en werken het menu en de instellingen normaal als ik voor engels kies? de note 3 ondersteunt geen nederlands maar om dat hele custom rom gedoe te doen heb ik geen zin in.
Alvast bedankt!
thijs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

thijsaza schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:52:
hallo,
ik ben van plan deze telefoon te kopen, maar omdat het een chinaphone is heb ik 1 vraagje; zijn alle standaard apps in het engels en werken het menu en de instellingen normaal als ik voor engels kies? de note 3 ondersteunt geen nederlands maar om dat hele custom rom gedoe te doen heb ik geen zin in.
Alvast bedankt!
thijs
Lees eerst eens ff terug voordat je vragen stelt. ;)

• Kiswum
thijsaza schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:52:
hallo,
Alvast bedankt!
thijs
Ik denk dat de vele reviews over Xiaomi telefoons je heel veel inzicht kunnen geven over de rom's die worden geleverd. Het antwoord is overigens ja, Engels is altijd standaard bij een originele Xiaomi rom.

• thijsaza
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08-2016
op de dx site zijn de specs van deze telefoon verschillend, hier is wat ik heb gestuurd naar dx, met tot zover nog geen reactie, het komt erop neer dat er staat dat ze een snapdragon versie met de powervr gpu hebben, die volgens gsmarena niet bestaat.

when i search the xiaomi redmi noto 3 on your site, it shows pictures with the snapdragon processor, while in the specifications, it shows that it has the mediatek processor
also, on gsmarena, it shows that the note 3 has a version with the Mediatek MT6795 Helio X10 processor and the PowerVR G6200 gpu. And the other note 3 version is the one with the Qualcomm MSM8956 Snapdragon 650 processor and the Adreno 510 gpu. On your site however, it says it has the snapdragon processor with the powervr gpu, but that version does not exist. Could you clarify this for me please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Iemand die een goede winkel weet waar ze scherm plus digitizer verkopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik lees her en der dat bij een update van de ROM van xiaomi.eu mensen Dalvik en Cache wipen voordat ze de rom installeren (en sommige erna ook nog). Kan iemand kort uitleggen wat het voordeel is om dat wel of juist niet te doen? Ik ben nu de nieuwe weekly weer aan het binnenhalen en wil toch even weten of ik de Dalvik en cache wel zou moeten leegmaken of niet. Ik wil in ieder geval mijn gegevens behouden op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:43:
Ik lees her en der dat bij een update van de ROM van xiaomi.eu mensen Dalvik en Cache wipen voordat ze de rom installeren (en sommige erna ook nog). Kan iemand kort uitleggen wat het voordeel is om dat wel of juist niet te doen? Ik ben nu de nieuwe weekly weer aan het binnenhalen en wil toch even weten of ik de Dalvik en cache wel zou moeten leegmaken of niet. Ik wil in ieder geval mijn gegevens behouden op de telefoon.
Dalvik/cache zijn tijdelijke gegevens, en die kan naar mate je je telefoon gebruikt vollopen. Die af en toe, dus bijvoorbeeld bij een nieuwe rom installatie even opschonen, kan dus geen kwaad.
Je raakt daar sowieso geen gegevens mee kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Thanks voor het snelle en duidelijke antwoord. Ik kon niet vinden waar het nu voor was. Wel handig om dat bij een update te doen dus. Straks eens kijken of de update van de ROM goed gaat :) Eerste keer updaten na custom ROM flashen. Maar ik verwacht geen problemen. Ben in ieder geval erg blij met de custom rom van Xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik maak gebruik van de Dual-SIM, echter als op de 2e sim (de kleinste) roaming wil activeren, dan lijkt het niet te werken?

Kan je alleen roamen op de 1e sim? lijkt me raar toch?

Anders moet ik die 2e sim maar eens proberen in een andere tel.

Edit lijkt hierop: http://en.miui.com/thread-96670-1-1.html

root@lcsh92_wet_jb9:/ # settings get global data_roaming_2
settings get global data_roaming_2
0

[ Voor 25% gewijzigd door DaYwaLkUr op 19-08-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik wil ook die xiaomi.eu rom proberen en zal dus moeten unlocken. Wat is meest up-to-date handleiding hiervoor? Ik lees op xda zoveel problemen ermee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
vandermark schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:53:
Ik wil ook die xiaomi.eu rom proberen en zal dus moeten unlocken. Wat is meest up-to-date handleiding hiervoor? Ik lees op xda zoveel problemen ermee...
De openingspost van dit topic is onlangs bijgewerkt, en is een prima startpunt. Ik heb het er mee gered iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb het vorige week via de openingspost gedaan. Enige waar ik tegenaan liep was dat ik de china dev er niet op kreeg. Maar met de Global Dev kun je ook unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Top, tx dan ga ik het daar ook mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:54
Het lijkt erop dat de Kate (met band 20) binnenkort in de verkoop gaat bij Geekbuying.
Misschien dat anderen daarna zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ok, RN3 is zaterdag besteld via Topone en net via DHL bezorgd, inderdaad geen btw/import kosten :)

Ik kreeg direct een OTA, even gedaan en heb nu de volgende MIUI versie: MIUI 8 GLOBAL 6.8.18 | BETA

Ik ga er vanuit dat dit een officiele rom is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja klopt, dat is de Global Dev/Beta waarvan elke week een update uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
vandermark schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:24:
Ok, RN3 is zaterdag besteld via Topone en net via DHL bezorgd, inderdaad geen btw/import kosten :)

Ik kreeg direct een OTA, even gedaan en heb nu de volgende MIUI versie: MIUI 8 GLOBAL 6.8.18 | BETA

Yes, dat is deze :)
http://en.miui.com/thread-330304-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Nou, werkt heerlijk zeg... Even voor de herkenbaarheid voor mijn vrouw nova launcher erop gezet maar wat een vooruitgang is dit t.o.v. een 3 jaar oude cubot van toen 90€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:24:

Dat zeg ik hier toch de hele tijd. Geen noodzaak dus om te flashen vind ik iig (of je moet perse NL willen). Heb op mijn Note 2 EU Rom maar geen enkel verschil met de Global.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Dat zeg ik hier toch de hele tijd. Geen noodzaak dus om te flashen vind ik iig (of je moet perse NL willen). Heb op mijn Note 2 EU Rom maar geen enkel verschil met de Global.
Dat jij het niet ziet of merkt, betekent niet dat het er niet is, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Dat jij het niet ziet of merkt, betekent niet dat het er niet is, he.
Gaat mij om de gebruikerservaring en dan is er 0,0 verschil. Die wekelijkse updates zijn ook onzin als je ziet hoe klein de wijzigingen zijn in EU Rom. Mijn laatste update op de Note 2 is denk ik van 4 maanden geleden. Indien je zo'n rotzooi Rom hebt van zo'n webshop zou ik de moeite nemen om te flashen, anders niet. CM's heb ik ook op mijn Note 2 gehad en allemaal hadden ze wel een manco en dan met name de camera die fors slechter werd.

Maar iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:49
Als je wat anders wilt dan MIUI kan ik van harte de Exodus rom aanbevelen.

http://forum.xda-develope...nzo-redmi-note-3-t3436537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
aalekss schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:16:
Als je wat anders wilt dan MIUI kan ik van harte de Exodus rom aanbevelen.

http://forum.xda-develope...mi-note-3-t3436537/page19
Ziet er goed uit! Ga ik zeker proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Ok, ik ga toch maar de redmi note 3 pro aanschaffen, dat flashen zien we dan wel weer ;-)
Waarom zou ik voor de 3GB/32GB moeten gaan en niet voor de 2GB/16GB?
of:
Waarom zou ik voor de 2GB/16GB moeten gaan en niet voor de 3GB/32GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bij de 3GB/32GB versie heb je 1GB meer RAM en 16GB meer opslag dan bij de 2GB/16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Momus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:46:
Bij de 3GB/32GB versie heb je 1GB meer RAM en 16GB meer opslag dan bij de 2GB/16GB versie.
Verrek, dat ik dat niet zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
jernij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

Verrek, dat ik dat niet zag...
Nou, dan heb je nu je antwoord.
Als jij 1GB meer RAM en 16 GB meer opslag wilt, moet je voor de 3GB/32GB variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Goed, laat ik het anders zeggen.
Merk ik als gebruiker het verschil? Gebruik de foon voor whatsapp, NOS, facebook en meer van die "onzin"-apps. Geen games en films. Is dan 2GB/16GB voldoende of is het de ~ € 32 meer wel waard?

Edit, ff youtube vergelijking bekeken en nauwelijks verschil in snelheid, ik zal het verschil alleen merken als er meerdere apps tegelijk openstaan waarschijnlijk?

[ Voor 26% gewijzigd door jernij op 22-08-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

jernij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:42:
Goed, laat ik het anders zeggen.
Merk ik als gebruiker het verschil? Gebruik de foon voor whatsapp, NOS, facebook en meer van die "onzin"-apps. Geen games en films. Is dan 2GB/16GB voldoende of is het de ~ € 32 meer wel waard?

Edit, ff youtube vergelijking bekeken en nauwelijks verschil in snelheid, ik zal het verschil alleen merken als er meerdere apps tegelijk openstaan waarschijnlijk?
Eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Mijn huidige LG G3 heeft 2/16 en als ik daar van YouTube naar een andere app ga en weer terug, is hij wel eens kwijt waar ik gebleven was, of moet hij een browserscherm herladen. Vraag me af of dat met 3GB (aanzienlijk) minder is. De storage wijst uiteraard voor zich, maar daar hebben we altijd de externe opslag nog voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil deze Note 3 Pro halen via DX Europe. Zien jullie, los van de meerprijs vergeleken bij China, een reden om dat niet te doen? Ik wil er zelf CM op flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ze komen beiden gewoon uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DX Europe is niet via Europa, maar je betaald er wel wat extra voor. Als je hem bij DX zou willen bestellen, doe het dan via de Chinese site en steek de eventuele meerprijs in eigen zak. Na 2 bestellingen + 2 problemen met levering, bestel ik daar niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dus DX Europe kan ook voor douanekosten zorgen? Ik dacht dat het vanuit Europa verzonden werd en je dus die kosten mogelijk niet hoeft te betalen.
Maar dat is dus niet zo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat klopt, dat is niet zo. Komt gewoon uit China, met kans op douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm vreemd. Er staat namelijk 5 tot 7 dagen qua levering dus ik had het beeld dat het dan wel via Europa moest gaan. Dan toch maar via Top Ten of Geekbuying kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 22-08-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het wordt met spoed naar Engeland vestuurd (DHL) en daarna via PostNL doorgestuurd. Zorg er dus voor dat je zelfs via de EU, een importverzekering afsluit (tip: eis dat de originele rom erop blijft staan, vraag om een refund als ze niet aan je verzoek kunnen voldoen).

Het is even zoeken als je het niet weet, maar hier staat het netjes weggestopt. Als je dit binnen 5 minuten kunt vinden, dan ben je snel ;)

Do you have warehouse in EU?

There is no EU Warehouse, we send EU DIRECT goods from world factory to EU, and have cooperation with Netherland's Post Company to make faster delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb nu een Redmi Note 2. Maar het grote probleem daarmee is dat Bluetooth regelmatig uit- of wegvalt.
Is dit euvel ook bekend bij de Note 3?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:55:
Het wordt met spoed naar Engeland vestuurd (DHL) en daarna via PostNL doorgestuurd. Zorg er dus voor dat je zelfs via de EU, een importverzekering afsluit (tip: eis dat de originele rom erop blijft staan, vraag om een refund als ze niet aan je verzoek kunnen voldoen).

Het is even zoeken als je het niet weet, maar hier staat het netjes weggestopt. Als je dit binnen 5 minuten kunt vinden, dan ben je snel ;)

Do you have warehouse in EU?

There is no EU Warehouse, we send EU DIRECT goods from world factory to EU, and have cooperation with Netherland's Post Company to make faster delivery.
Thx voor de info. Geldt dit ook voor Honorbuy en Banggood? Honorbuy geeft bij de Note 3 aan dat het 'Support Shipping from EU Warehouse'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Aghanim schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:06:
[...]

Thx voor de info. Geldt dit ook voor Honorbuy en Banggood? Honorbuy geeft bij de Note 3 aan dat het 'Support Shipping from EU Warehouse'.
Volgens mij hebben zij wel een normaal EU Warehouse en dus ook geen importkosten. Dat zou dus gewoon goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Kiswum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:11:
[...]

Volgens mij hebben zij wel een normaal EU Warehouse en dus ook geen importkosten. Dat zou dus gewoon goed moeten gaan.
Voor die prijs kun je de gok vanuit China wel wagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:11:
[...]

jernij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Ja ik zag zojuist dat er dan 35 euro verzendkosten bij komt. Was sowieso al 30 euro duurder dan Banggood op dit moment. Dus heb zojuist daar besteld voor 153 euro voor de Note 3 Pro Silver. Nu maar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
jernij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Vind ik ook, maar je moet de risico voor importkosten gewoon zelf inschatten. Ik betaal liever wat minder en dan wordt ik wel door de postbode verrast. Qua verzendtijd hoeft het niet veel te verschillen. DHL verzending van China naar NL is over het algemeen slechts 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Kiswum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:16:
[...]

Vind ik ook, maar je moet de risico voor importkosten gewoon zelf inschatten. Ik betaal liever wat minder en dan wordt ik wel door de postbode verrast. Qua verzendtijd hoeft het niet veel te verschillen. DHL verzending van China naar NL is over het algemeen slechts 3 dagen.
Topone op ali garandeert dutyfree.. (zal het eens testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Aghanim schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:15:
[...]

[...]

Ja ik zag zojuist dat er dan 35 euro verzendkosten bij komt. Was sowieso al 30 euro duurder dan Banggood op dit moment. Dus heb zojuist daar besteld voor 153 euro voor de Note 3 Pro Silver. Nu maar wachten :)
Toch vanuit China dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja in dat geval wel. Vind het lastig de beste shop te vinden. Betaal liever iets meer om het sneller en direct vanuit EU te hebben maar vind 60 euro verschil nogal veel. Banggood blijkt echter geen credit card te accepteren kom ik net achter dus die valt ook al af. Zo lijkt met iedere shop wel iets te zijn :( Denk dat ik maar eens naar Top One ga kijken of anders toch Honorbuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Topone € 150 voor de 2gb via DHL vind ik prima prijsje... Maar hoeveel invoer betaal je voor iets van €130 trouwens... Bedenk ik me nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik wil sowieso de 3GB ivm 32GB. Maar Top One lijkt prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 22-08-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Aghanim schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:26:
Ik wil sowieso de 3GB ivm 32GB. Maar Top One lijkt prima.
Tja, heb aan 16 wel genoeg en anders heb ik voor die 30 euro wel een kaartje van 16gb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je hebt meer aan die extra GB ram dan aan die extra 16GB opslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
En wanneer heb ik daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Je hebt sowieso meer aan dat extra ram dan aan het geheugen. MIUI is een zware OS en zal zeker snel trager worden.

2GB is niet genoeg voor MIUI vindt ik, het liefst inderdaad 3GB en daarnaast is het meer futureproof dan 2GB omdat games gewoon ook soepeler er op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken