Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48
Dan heb je idd gewoon geluk gehad denk ik...

Ik vind het wel jammer hoor, best wel wat nieuwe content maar geen manier om ze uit te proberen op deze manier. Ik hoop nog wel wat van de nieuwe derelict sites te kunnen bezoeken. En ik wil ook wel weer wat rep farmen, ik weet alleen nog niet van wie. Ik heb nu A18 als thuis, maar ik zit ook nog te twijfelen over NB.

Ik vraag mij ook af of minen nu weer een beetje fatsoenlijk werkt of dat er nog steeds zoveel rocks niet te scannen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Ik gebruik altijd EH (Bij lorville) als huis gezien je dan mooi centraal zit maar ik doe niet aan minen gezien mij dat te riskant is waar A18 weer idiaal voor is.

Hier is het alleen missies.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Vanwege de problemen met mining (niet kunnen scannen van 60% van de rocks) had ik mij ook toegelegd op vooral fps/bunker missies. Maar dat gaat al wel snel aanvoelen als een grind. En met die warpende NPC's is het ook risicovol, omdat je regelmatig ineens een NPC achter je had staan die je one-shot. En dan moet je dus je spullen weer ophalen. Als ik dood ga door een pvp speler, of een domme fout van mijzelf, oke. Maar ik kon maar 1 op de 5 missies afronden omdat ik steeds gekilled werd door zo'n one-shot NPC, of een 30K, of een missie die gewoon faalde zonder reden

Maar het minen is wel erg rustgevend hoor, als het werkt dan, want anders is het alleen maar frustrerend. Ik had ook wel zin in Salvaging, maar steeds weer naar het ruim moeten lopen om de kisten te verplaatsen vind ik echt een hele domme keuze. Zoveel tech een het automatisch opslaan van die kisten is dan geen optie? Misschien dat ik dat ga doen als het wat verder uitgewerkt is.

[ Voor 25% gewijzigd door mvds op 21-03-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Wat ik merk mbt bunker missies is dat je beter met light armor naar binnen kan gaan ipv heavy dan trigger je ze minder en daarnaast uit de buurt van liften blijven gezien dat spawns zijn, soms wel jammer als er een enemy in zit terwijl je zelf de lift niet open mag doen, soms helpt schieten op de lift.

Teleportende enemy,s zie ik soms maar weinig hinder van, ik kijk naar het gedrag van de friendly guards.
Mijn collega heeft ook altijd one-shot,s terwijl ik dat nooit heb maar die rent als een kip zonder kop naar binnen waardoor ik hem weer kan reviven.

Ik wacht ook altijd tot de missie helemaal geladen is, dus even niks doen beneden bij de ingang van de bunker voor 1 minuut.
Ik zelf vind NPC bounty wel relaxed, gegarandeerd cash en de missies zijn kort, enige vervelende is de hurricane ships(turrent) die lijken wel aimbot te hebben en zijn te OP, met een hammerhead en andere ships nooit issues om te killen, zelfs de missie met de Idris gaat prima, de hurricane NPC,s is altijd direct binnen paar seconden killen of anders ga je er zelf aan, die dingen lijken wel een 360 bereik te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2023 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik draag wel vaak een heavy armor, maar dat is vooral omdat ik dan ook een grotere backpack mee kan nemen om veel te kunnen looten. Maar ik gebruik altijd silencers op al mijn wapens en ik zit aan het begin van elke ronde altijd ergens in een hoekje. Maar wanneer je de 90k missies doet, dan merk je dat ergens rond het einde van ronde 2 de meeste guards al wel dood zijn (mijn god wat zijn die figuren dom, lopen ze niet door jouw vuur heen, dan staan ze wel ergens tegen een object of muur aan te rijden of met z'n 3-en op een al dode vijand te schieten) moet je toch op zoek gaan naar de enemies. En dan loop je rond, en dan, op een plek waar je net geen enemies zag, verschijnt er dan ineens eentje die je dan met een FS-9 neermaait. Ik moet zeggen dat dat vrijwel elke missie wel minimaal één keer gebeurd, meestal redt mijn armor mij wel. Bij mij komen ze vaak ook niet allemaal uit de liften, ze staan gewoon plots ergens midden in een gang ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:30
Zijn er al weer wat mensen die hebben ingelogd? Gisteravond wou ik spelen, maar dat lukte helaas niet. Ik moest een nieuwe character aanmaken (opzich nog niet zo'n probleem), maar toen bleef de game haken op "saving character". Blijkbaar waren ze bezig met iets.

Dus denk vrijdag maar weer proberen te spelen (ook geen probleem, hoe meer ze fixen in de tussentijd, des te beter)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Diigii ik heb afgelopen 2 dagen probleemloos kunnen spelen.
Inmiddels zit ik muurvast in de loading scherm en kan het spel niet meer spelen.

Had de briljante idee om de spawn in te stellen op de carrack zodat ik direct verder kan spelen, dat had ik dus beter niet kunnen doen.

Gezien de Character Repair tool offline is kan ik dus niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:30
mr_evil08 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:11:
@Diigii ik heb afgelopen 2 dagen probleemloos kunnen spelen.
Inmiddels zit ik muurvast in de loading scherm en kan het spel niet meer spelen.

Had de briljante idee om de spawn in te stellen op de carrack zodat ik direct verder kan spelen, dat had ik dus beter niet kunnen doen.

Gezien de Character Repair tool offline is kan ik dus niet meer spelen.
Oh, dat is balen dan...hopelijk fixen ze het gauw. Wel weer zin om te spelen :)
Maar wel nice dat ze al zo snel met patches en fixes komen, maar er zijn er dan ook een heleboel :p

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Diigii schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:44:
[...]

Oh, dat is balen dan...hopelijk fixen ze het gauw. Wel weer zin om te spelen :)
Maar wel nice dat ze al zo snel met patches en fixes komen, maar er zijn er dan ook een heleboel :p
Moet ook wel mbt snel update, s als ze de community tevreden willen houden want op dit moment zijn er game breaking bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik kan vanavond niet inloggen, ik heb vanmiddag wel kunnen spelen maar nu kom ik het spel niet in. Ik merk alzo dat ik de meeste geluk heb met de USA servers, als ik voor Best kies, of de EU dan kom ik er gewoon niet in. USA server vaak wel. Alleen nu dus niet

[edit] had ik eerder moeten zeggen, ik zit er nu in, wel op de USA servers dus

[ Voor 13% gewijzigd door mvds op 22-03-2023 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:03:
[...]
Moet ook wel mbt snel update, s als ze de community tevreden willen houden want op dit moment zijn er game breaking bugs.
Mijn gevoel is, dat wanneer je alles meeneemt, dus de grote hoeveelheid nieuwe schepen die voor veel geld verkocht worden, de onduidelijkheid qua planning mbt SQ42 en Pyro en dergelijke, en de hoeveelheid bugs, het gebrek aan gameplay loops, dat ze echt een HELE grote inhaalslag moeten gaan doen op korte termijn.

Ik ben nog steeds van mening dat het prima mogelijk is om je urenlang te vermaken hoor, maar er is gewoon erg weinig variatie. FPS missies zijn leuk, maar het is wel een grote grind voor mijn gevoel. Mining is leuk ter afwisseling, salvaging is wat mij betreft gewoon te onhandig omdat je steeds handmatig kisten moet verplaatsen en handel is gewoon stuk.

Wat ik WEL heel erg leuk vind, is dat het hele piracy/criminal aspect steeds belangrijker begint te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Mijn gevoel is, dat wanneer je alles meeneemt, dus de grote hoeveelheid nieuwe schepen die voor veel geld verkocht worden, de onduidelijkheid qua planning mbt SQ42 en Pyro en dergelijke, en de hoeveelheid bugs, het gebrek aan gameplay loops, dat ze echt een HELE grote inhaalslag moeten gaan doen op korte termijn.

Ik ben nog steeds van mening dat het prima mogelijk is om je urenlang te vermaken hoor, maar er is gewoon erg weinig variatie. FPS missies zijn leuk, maar het is wel een grote grind voor mijn gevoel. Mining is leuk ter afwisseling, salvaging is wat mij betreft gewoon te onhandig omdat je steeds handmatig kisten moet verplaatsen en handel is gewoon stuk.

Wat ik WEL heel erg leuk vind, is dat het hele piracy/criminal aspect steeds belangrijker begint te worden.
Ze hebben anders aardig wat verbeteringen doorgevoerd in 3.18 en ook extra missies toegevoerd en Salvage en racing zit er nu bij ondanks dat niet mijn ding is, de gang zit er nu wel in als je terug kijkt op het verleden, sinds afgelopen 2 jaar zie je een behoorlijke stijgende lijn in vergelijking met vroeger.

Maar inderdaad targets worden niet gehaald, 3.18 zou oorspronkelijk al voor de kerstvakantie van 2022 gereleased worden, ik moet nog zien dat 4.0 dit jaar komt.

Ze hebben nu tenminste geluisterd en werkelijk de bunkermissies aangepast/verbeterd, ipv zaken half afmaken en door naar het volgende(nog niet perfect weet ik).

Mbt bugs zijn er inmiddels weer een heleboel verholpen, ik kan nu ook weer inloggen en spelen op EU servers, het vastgeplakt zitten in ship stoel is inmiddels ook fixed(het spawn probleem is nu ook verholpen).

Ik begrijp niet wat mensen met SQ42 hebben, dit is een game die draait om de multiplayer, SQ42 is leuk voor erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 23-03-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:21:
[...]
Ze hebben anders aardig wat verbeteringen doorgevoerd in 3.18 en ook extra missies toegevoerd en Salvage en racing zit er nu bij ondanks dat niet mijn ding is, de gang zit er nu wel in als je terug kijkt op het verleden, sinds afgelopen 2 jaar zie je een behoorlijke stijgende lijn in vergelijking met vroeger.

Maar inderdaad targets worden niet gehaald, 3.18 zou oorspronkelijk al voor de kerstvakantie van 2022 gereleased worden, ik moet nog zien dat 4.0 dit jaar komt.

Ze hebben nu tenminste geluisterd en werkelijk de bunkermissies aangepast/verbeterd, ipv zaken half afmaken en door naar het volgende(nog niet perfect weet ik).

Mbt bugs zijn er inmiddels weer een heleboel verholpen, ik kan nu ook weer inloggen en spelen op EU servers, het vastgeplakt zitten in ship stoel is inmiddels ook fixed(het spawn probleem is nu ook verholpen).

Ik begrijp niet wat mensen met SQ42 hebben, dit is een game die draait om de multiplayer, SQ42 is leuk voor erbij.
Ik ben benieuwd naar SQ42, maar het gaat meer om de onduidelijkheid op het gebied van planning over alles :) Ik ga SQ42 denk ik wel spelen.

En ze MOESTEN ook wel veel bugs oplossen, want 3.18 was echt compleet onspeelbaar.

Maar veel van de verbeteringen die in 3.18 doorgevoerd zijn, blijven op de achtergrond. Ik merk wel dat de performance beter is, maar nog steeds is mijn CPU (i5 13600KF) steeds 100% belast en mijn GPU (RTX3080) zelden hoger dan 50% belast. Dus ja, het is verbeterd, maar we zijn er zeker nog niet.

"De gang zit erin" zou ik eerlijk gezegd niet willen zeggen. Ja, we krijgen mondjesmaat nieuwe content, maar laten we niet vergeten dat zowel de oude als de nieuwe content nog steeds geplaagd worden door veel bugs. En ja, het is een alpha, ja we weten om veel van de bugs heen te werken, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn of dat ze niet storend zijn. Wat er nieuw bij komt zie ik meer als teasers voor wat komen gaat (cargo refactor, waar we nu hooguit iets van 10% van zien bijv), P.E.S wat een start moet zijn van het hele server meshing verhaal, enz...

De nieuwe 3.18 content is ook weer met nieuwe bugs gekomen. Nu kan ik vaak de kisten in bunkers niet openen. En als ik alle enemies gekilled heb in bunkers, dan is de "Loot" optie voor veel van de kisten uitgeschakeld. De helft van de guards in bunkers hebben de friendly marker niet. En de guards, zolang ze aan jouw kant staan, zijn nog steeds zo dom dat ze door je vuur heen lopen, met z'n allen op dode enemies staan te schieten, of tegen een muur aan lopen te rijen. Als je een foutje maakt en een CS krijgt, dan gaan de guard ineens over in een soort rambo mode waarbij ze allemaal zowel een aimbot als een wallhack lijken te krijgen.

Dus ja, we zien nieuwe dingen, maar imho gaat het ECHT traag, zeker als je het afzet tegen de grootte van het team die eraan werkt en het geld wat erin gaat.

En dan komt op mij, zo'n sale event zoals ze nu hadden, tijdens de shitstorm die 3.18 heet, echt over als een trap na richting de backers.

[ Voor 6% gewijzigd door mvds op 23-03-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Die events zijn altijd op vaste tijden, een ander afdeling.
De bunker missie,s mbt looten bugs zaten er in verleden ook al in, regelmatig de inventory bug dat je niet kan looten.
Mja ik laat de rommel altijd liggen en alleen de zeer dure spullen neem ik mee voor direct verkoop want ik raak de zaak toch anders weer kwijt.

Net als ik geen voertuig in me schip meer zet of andere zaken want er gebeurd wel weer wat waardoor ik een nieuw schip kan claimen, erg jammer dat er nog geen missie,s zijn waarbij voertuigen werkelijk nut hebben.

Met de Nova tank de turrents uitschakelen bij de bunker is leuk maar je moet met 2 personen zijn daarvoor.
Guard AI is inderdaad nogal achterlijk en de enemy,s lijken soms inderdaad aimbot te hebben en door muren heen schieten.

De i5 12600KF draait hier rond 75-80% met een RTX2070 op 100%, maar in algemeen speel ik met fps cap op 60 en G-sync zodat het beeld mooi soepel is.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_evil08 op 23-03-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
@mr_evil08 Vooral nu net na een wipe wil ik graag wat wapens en armor sets looten, dus dat het looten nu zo gebugged is, is wel een beetje vervelend. Zeker nu je steeds meer spelers actief ziet als pirates, is het hebben van extra voorraad zeker wel handig.

En ik weet ook prima dat het bij elke grote patch zo gaat hoor, net na de release van de patch is alles stuk, en langzaamaan gaat het steeds weer ietsje beter. Maar dat we het gewend zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat het oke is dat het steeds weer zo gaat ;)

Nu ik weer kan inloggen, mijn schip kan claimen, en weer missies kan spelen vermaak ik mij echt wel weer hoor. Maar ik ben toch echt wel een keer toe aan een nieuw stelsel in plaats van weer een paar nieuwe rivieren, derelict sites en schepen. En zaken zoals exploration mogen ook wel eens langzaam hun intrede gaan doen. Net zoals cargo/trading. Ik heb echt het gevoel alsof we al heel lang, op kleine zaken na, op hetzelfde peil aan het hangen zijn.

En ik zou het ook fijn vinden als we eens het aantal bugs zien afnemen, in plaats van toenemen of steeds maar rond hetzelfde niveau blijven schommelen.

Mijn fps is niet begrenst, ik zie in steden nu ook dat ik rond de 80fps zit wat ik erg netjes vind, maar de balans CPU/GPU is dus zeker niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Ik loop gewoon naakt de bunker in en trek daar een pakje weg met guns etc.
Hauling/trading heb je idd te maken met piracy en veel pvp doordat spelers je gaan opwachten bij populaire tradingroute,s, hoge beloning is ook veel risico nemen.

In verleden bewaarde ik ook nog wat maar dan komt er weer een wipe en ben je alles weer kwijt dus ik doe minimaal voorraad.

Ik ben meer PVE speler, vind medespelers leuk maar wil niet constant in conflict met ze en zal daarom nooit aan haulen doen, hooguit zal ik een ander helpen als support/carrier spelen door met de Warden mee vliegen als protectie.

Natuurlijk in verleden had ik ook wel eens dat je in de bunker zit en een "piraat" gaat jouw verlaten schip kapot maken die buiten onbeheerd staat, opzich niet erg dan log ik uit nadat ik de missie voltooid heb en log weer in dan heb ik niks verloren en spawn dan mijn 2e schip zodat ik niet hoef te wachten op de timer.

Maar vandaar waarschijnlijk dat er nu standaard 4 turrents staan ipv 1 bij de bunker om dat probleem te verminderen.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_evil08 op 23-03-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mr_evil08 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:37:
Ik ben meer PVE speler, vind medespelers leuk maar wil niet constant in conflict met ze en zal daarom nooit aan haulen doen, hooguit zal ik een ander helpen als support/carrier spelen door met de Warden mee vliegen als protectie.
Is er dan geen optie om in hetzelfde universum actief te zijn als die spelers zonder al die spelers daadwerkelijk ook tegen te komen :?

Die optie vind ik wel relax in Elite Dangerous als iemand die totaal geen zin heeft in PvP getroll en gezeik! :)

PvE spelen en dan als het effe kan in Co-Op Mode vind ik veel leuker in de meeste games die geen FPS zijn :Y) 8) :*) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
nero355 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Is er dan geen optie om in hetzelfde universum actief te zijn als die spelers zonder al die spelers daadwerkelijk ook tegen te komen :?

Die optie vind ik wel relax in Elite Dangerous als iemand die totaal geen zin heeft in PvP getroll en gezeik! :)

PvE spelen en dan als het effe kan in Co-Op Mode vind ik veel leuker in de meeste games die geen FPS zijn :Y) 8) :*) d:)b
Met het huidige aantal spelers op de server is het prima mogelijk om te spelen zonder ander mensen tegen te komen hoor. Straks wanneer er duizenden mensen tegelijk in dezelfde wereld rondlopen/vliegen zal het een ander verhaal worden. Eerlijk gezegd ben ik wel bang voor dat moment, want hoe gaan ze er in godsnaam voor zorgen dat er genoeg missies zijn voor iedereen? Nu is het al afwachten tot de lijst refreshed... Laat staan wanneer er honderden mensen allemaal op missies zitten te wachten. Maar het is geen optie nu, om de wereld voor jezelf te hebben, het is wel een beetje geluk hebben maar wel mogelijk om niemand tegen te komen.

Co-op is prima mogelijk, gewoon met wat mensen een party vormen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
nero355 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Zonder andere spelers wordt Star Citizen ontzettend snel saai want dan gebeurd er niets, NPC,s blijven altijd voorspelbaar.
Ik zoek de trollen wel eens bewust op door te cirkelen bij Grim Hex en het valt ontzettend mee, zo gemakkelijk krijgen andere spelers je helemaal niet dood.

Enige momenten wanneer ze mij weten te pakken is als mijn schip verlaten buiten staat of pad ramming, dat laatste wordt streng tegenop getreden en riskeer je een BAN, pad ramming is het opzettelijk rammen van een ander die net de schip spawnd of wil landen op de pad.

Als iemand je ramt in de zone krijg je een pop-up of je de speler wil aangeven, speler krijgt ook meteen een crimestat.

Star Citizen is geen FPS game btw, jij bepaalt zelf wat je wil door het gevaar op te zoeken of niet, de meeste missies zijn PVE waardoor je in prencipe geen anderen tegen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben gisteren de wereld van het racen ingedoken. Archimedes P-72 M50 Interceptor gekocht en naar Loreville gegaan om daar de basis te gaan trainen.

In eerste instantie eerst moeten wennen aan de zwaartekracht en het gebruik van je bottom thrusters. Vervolgens de controle over je ship zien te krijgen als je decoupled in de atmosfeer rondvlieg, iets waar ik vanavond verder mee ga. Om dan vervolgens langzaam maar zeker het circuit bij Lorville te gaan leren.

Moet zeggen dat ik dit wel een enorm tof alternatief vind op de bounty hunts die ik normaliter doe.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 14:16
Hi All!

De link naar het invulformulier uit de topic start werkt helaas niet:
"Het opgevraagde bestand is verwijderd."
MajorDissapointment meld zich graag aan ;)

Wel heb ik de Code Randomizer kunnen gebruiken uit het document eronder en een starterpack aangeschaft, dus hopelijk een tweaker blij gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Medic schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:01:
Hi All!

De link naar het invulformulier uit de topic start werkt helaas niet:
"Het opgevraagde bestand is verwijderd."
MajorDissapointment meld zich graag aan ;)

Wel heb ik de Code Randomizer kunnen gebruiken uit het document eronder en een starterpack aangeschaft, dus hopelijk een tweaker blij gemaakt.
Welkom in The Verse :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Heeft iemand ooit begrepen waarom track racen met voertuigen is toegevoegd aan een space game ?
Racing met ships nog daar aan toe.

Beetje jammer dat ze van hak op tak gaan en zaken niet afmaken waar ze mee bezig waren(nu weet ik ook dat er verschillende teams zijn).

[ Voor 35% gewijzigd door mr_evil08 op 20-04-2023 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:33:
Heeft iemand ooit begrepen waarom track racen met voertuigen is toegevoegd aan een space game ?

Beetje jammer dat ze van hak op tak gaan en zaken niet afmaken waar ze mee bezig waren(nu weet ik ook dat er verschillende teams zijn).
Dat begint mij ook steeds meer te storen eigenlijk. Ik heb liever meer goedwerkende FPS bunkers, Derelict sites, smokkelopdrachten, enz dan weer een nieuwe rivier of racebaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online

Omdat er meer is te doen in Star Citizen dan enkel rondvliegen in je space ship.

Veel racebanen zijn al door de community bedacht, en RSI hoeft alleen de omgevingen wat leuker te maken en een missie toe te voegen. Ik zou verwachten dat dit redelijk eenvoudige toevoegingen aan de game zullen zijn, en dat er vast wel een team is die zich hier mee bezig kan houden.

Ben het wel met je eens dat ik liever zie dat ze zich 'vastbijten' in iets en dat dan helemaal uitwerken voordat er nieuwe features bijkomen, maar dat gaat sowieso al niet meer op voor SC :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Seroczynski schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:43:
[...]

Omdat er meer is te doen in Star Citizen dan enkel rondvliegen in je space ship.

Veel racebanen zijn al door de community bedacht, en RSI hoeft alleen de omgevingen wat leuker te maken en een missie toe te voegen. Ik zou verwachten dat dit redelijk eenvoudige toevoegingen aan de game zullen zijn, en dat er vast wel een team is die zich hier mee bezig kan houden.

Ben het wel met je eens dat ik liever zie dat ze zich 'vastbijten' in iets en dat dan helemaal uitwerken voordat er nieuwe features bijkomen, maar dat gaat sowieso al niet meer op voor SC :+
Dat snap ik allemaal wel.
Ik had meer de verwachting dat ze zaken eens gingen afmaken zoals exploren met voertuigen/ships, meer grondmissies, Haulen/Traden, Medic, salvage, mining met ship/grond of missies als fps etc.

Als er iets van racing kwam had ik eerder verwacht met ships dan voertuigen op racetracks, net zo als de makeover van Lorville.

Dat team voor racetracks hadden ze ook op andere zaken kunnen zetten, en nee dat bepaal ik niet klopt.
Net als de event missie van nine tails zo kapot is als wat of de bunkers door de zoveelste keer meteen one-shot, natuurlijk kan dat in het echte leven ook maar het blijft een game voor plezier met enige realisme als staartje.

Er zijn allerlei voertuigen in het spel maar je kan er niks mee zoals de Nova Tank.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 20-04-2023 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:43

Dat heb ik al sinds 2012 toen ik op een ietsje complexere Freelancer hoopte.
Nouja, heeft mij 33 euro gekost ofzo. Dus nu nog even afwachten voor de komende 10 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Eigenlijk is het toch wel raar dat we er gewoon vanuit gaan dat we nog 10 jaar moeten wachten en dat ook nog accepteren :D Ik denk ook wel dat het nog 10 jaar gaat duren hoor... En ik zie de gameplay alleen maar aftakelen, steeds meer vage bugs na een grote patch die ook steeds meer kleine patches nodig hebben om gefixt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rickokun schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:22:
Dat heb ik al sinds 2012 toen ik op een ietsje complexere Freelancer hoopte.
Die verwachting heb ik ondertussen flink doorgestreept en een tijdje geleden wat gaan rommelen met Elite Dangerous die ik een keer GRATIS heb opgepikt via de EPIC Games Launcher B-) :+
Nouja, heeft mij 33 euro gekost ofzo. Dus nu nog even afwachten voor de komende 10 jaar.
Zoals ik laatst al tegen een bekende zei : "Tegen de tijd dat deze game helemaal af is en zonder gezeik speelbaar wordt zijn wij al lang te oud en seniel om de game nog te kunnen spelen!" :') _O- :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
nero355 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:33:
Zoals ik laatst al tegen een bekende zei : "Tegen de tijd dat deze game helemaal af is en zonder gezeik speelbaar wordt zijn wij al lang te oud en seniel om de game nog te kunnen spelen!" :') _O- :D
Niet om de grote pessimist te zijn; maar dit spel gaat steeds meer op een eigen huis lijken, nooit af :D

Maar de focus (als je al kan spreken over een focus) lijkt echt alle kanten op te gaan en van de schaarse gameplay loops die er zijn werkt er steeds meer niet maar er komen wel steeds nieuwe schepen bij en ook steeds weer grafische aanpassingen waar niemand echt op zit te wachten. (ja ja, ik weet het, verschillende teams) Erg jammer dit wel. Ik zou graag wat extra (ja, meervoud idd) stelsels willen zien waarin exploration gedaan kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:31:
[...]

Niet om de grote pessimist te zijn; maar dit spel gaat steeds meer op een eigen huis lijken, nooit af :D

Maar de focus (als je al kan spreken over een focus) lijkt echt alle kanten op te gaan en van de schaarse gameplay loops die er zijn werkt er steeds meer niet maar er komen wel steeds nieuwe schepen bij en ook steeds weer grafische aanpassingen waar niemand echt op zit te wachten. (ja ja, ik weet het, verschillende teams) Erg jammer dit wel. Ik zou graag wat extra (ja, meervoud idd) stelsels willen zien waarin exploration gedaan kan worden.
Pyro komt met 4.0, maar dat wist je vast wel. Ze hebben ook gezegd waarom ze eerst server meshing gefixt moeten hebben voordat Pyro released kan worden. En PES is daar weer een onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Zo erg is het ook weer niet, je kan het vergelijken met een boom, de wortels zie je niet en daar waren ze vooral de eerste jaren mee bezig.

Inmiddels lijkt langzaam de stam en stakjes te komen.
Vergeleken met jaren geleden en de laatste 2 jaar gaat het wel ineens snel.

Als server meshing er is kan het ineens heel snel gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 21-04-2023 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:58:
[...]

Pyro komt met 4.0, maar dat wist je vast wel. Ze hebben ook gezegd waarom ze eerst server meshing gefixt moeten hebben voordat Pyro released kan worden. En PES is daar weer een onderdeel van.
Oh maar dat weet ik hoor, ik zie mijzelf ook zeker niet als de zoveelste SC basher :)

Server meshing zijn ze al een hele tijd mee bezig, en PES is er maar een heel klein onderdeel van. En wat er nu is geïmplementeerd is niet heel PES maar ook weer een klein deel van PES. Dus in dit tempo gaat het nog wel even duren voordat server meshing 100% geïmplementeerd is, en +/- 100% werkt... want laten we dat laatste vooral niet vergeten. Dus als idd 4.0 + Pyro pas komt, als server meshing er is, dan zie ik het nog wel doorlopen tot 3.99.99 voordat ze naar 4.0 gaan stappen.

En dat is niet negatief doen, om negatief te doen, maar het is gewoon gebaseerd op wat ik de afgelopen jaren heb gezien.

En ja, het is een alpha (ook al vind ik dat we dat argument wel eens achterwege mogen gaan laten) ze maken vooruitgang, ja je kan prima jezelf vermaken in SC, maar het gaat allemaal zoooooooooo traag (en met HEEL veel bugs en hindernissen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:43:
@mvds Zo erg is het ook weer niet, je kan het vergelijken met een boom, de wortels zie je niet en daar waren ze vooral de eerste jaren mee bezig.

Inmiddels lijkt langzaam de stam en stakjes te komen.
Vergeleken met jaren geleden en de laatste 2 jaar gaat het wel ineens snel.

Als server meshing er is kan het ineens heel snel gaan.
Nou, ik spreek nog wel eens mensen die echt nieuw in SC zijn en die zijn het er wel mee eens dat het erg is hoor. De doorgewinterde (nou ja, gewoon ervaren) SC spelers weten om veel bugs heen te werken, maar het zijn er echt wel veel.

Ik doe veel FPS missies, en die zijn leuk, maar nog steeds zijn veel missies gewoon niet af te ronden omdat enemies niet spawnen, of de missie faalt gewoon ineens zonder reden, of je word ge one-shot door een npc die een aimbot en wallhack lijkt te hebben, enz, waardoor ik sneller rep en geld kwijtraak dan dat ik het kan verdienen.

Bij mining heb je nog steeds dat 60% van de rotsen niet te scannen zijn, plus nog veel meer problemen die in die gameplay loop zitten.

Je hebt evenementen zoals Siege of Orison, maar ook die word nog steeds geplaagd door veel bugs en zware performanceproblemen.

Daarnaast heb ik nog steeds veel duplicate ships in mijn lijst, heb ik nog steeds problemen dat upgrades van ships verdwijnen. Heb ik nog steeds dat ik soms vast zit in mijn pilot seat. En nog veel meer.

Dus ja, er komt mondjesmaat nieuwe content, maar de bugs verdwijnen niet, ze lijken alleen maar meer (en erger) te worden.

En je kan niet ontkennen dat 3.18 PU gewoon echt een ramp was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik had ook goede hoop om met 3.18 met 'n allen te gaan gamen, maar uiteindelijk heb ik dat maar achterwegen gelaten ben ik puur solo gaan spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:54:
Ik had ook goede hoop om met 3.18 met 'n allen te gaan gamen, maar uiteindelijk heb ik dat maar achterwegen gelaten ben ik puur solo gaan spelen
Ik heb 3.18 gespeeld, maar ben snel gestopt omdat het onspeelbaar was en er toch een full wipe zou komen met 3.18.1, ik heb 3.18.1 geprobeerd maar liep toch steeds weer tegen bugs aan en ben dus weer gestopt en nu is 3.18.2 er alweer.

Dat kan je zien als vooruitgang, maar eigenlijk is 3.18.2 wat 3.18 had moeten zijn. Dat kan je sugarcoaten zoveel je wilt, maar het is gewoon de waarheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ze hebben géén full wipe gedaan bij 3.18.2 :+ Ik heb al mijn aUAC verbrand omdat ze eerder zeiden dat ze dat wel gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Release van 3.18.0 was bekend dat het buggy zou zijn.
Ze zijn de back-end aan fixen met 3.18.1 & 2 en pas bij 3.18.3 ga je als speler echt verbetering zien.

Verwacht maar dat er op korte termijn nogmaals een wipe komt.

Eigenlijk elke grote release met nr 0 was buggy, dat gaat versie 3.19 en 4.0 ook weer zijn.

@mvds 3.18.0 release was ook een ramp dat ontken ik niet, maar inmiddels stabiliseert het alweer, zo kan ik weer inloggen en schepen spawnen, ik heb laatst nog de hele avond probleemloos bunkermissies gedaan, niet te veel want ik wist dat op korte termijn weer een wipe aan kwam.

Er is een leuke website die het allemaal bijhoudt.
https://scfocus.org/release-dates/

[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 21-04-2023 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:11:
Release van 3.18.0 was bekend dat het buggy zou zijn.
Ze zijn de back-end aan fixen met 3.18.1 & 2 en pas bij 3.18.3 ga je als speler echt verbetering zien.

Verwacht maar dat er op korte termijn nogmaals een wipe komt.

Eigenlijk elke grote release met nr 0 was buggy, dat gaat versie 3.19 en 4.0 ook weer zijn.

@mvds 3.18.0 release was ook een ramp dat ontken ik niet, maar inmiddels stabiliseert het alweer, zo kan ik weer inloggen en schepen spawnen, ik heb laatst nog de hele avond probleemloos bunkermissies gedaan, niet te veel want ik wist dat op korte termijn weer een wipe aan kwam.
Buggy is een understatement voor 3.18 :D SC is buggy maar 3.18 was niks minder dat een complete shitshow en werkelijk de slechtste release ooit :D Niet alleen mijn mening, maar ook die van veel SC Streamers op Twitch die allemaal SC hebben verlaten (totdat het weer speelbaar zou worden) omdat 3.18 compleet onspeelbaar was.

Ik weet dat velen van ons alles goedpraten rondom de bugs in SC omdat we het gewend zijn en weten dat elke grote release buggy is. Maar laten we dat aub niet als normaal gaan zien, het IS niet normaal. Dat het nog steeds een Alpha is maakt niet alles goed.

[ Voor 26% gewijzigd door mvds op 21-04-2023 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:17:
[...]

Buggy is een understatement voor 3.18 :D SC is buggy maar 3.18 was niks minder dat een complete shitshow en werkelijk de slechtste release ooit :D Niet alleen mijn mening, maar ook die van veel SC Streamers op Twitch die allemaal SC hebben verlaten (totdat het weer speelbaar zou worden) omdat 3.18 compleet onspeelbaar was.

Ik weet dat velen van ons alles goedpraten rondom de bugs in SC omdat we het gewend zijn en weten dat elke grote release buggy is. Maar laten we dat aub niet als normaal gaan zien, het IS niet normaal. Dat het nog steeds een Alpha is maakt niet alles goed.
Ik kon niet eens inloggen op 3.18.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:17:
[...]

Ik ben het absoluut met je eens, máár ik ben toevallig wel een van de lucky ones die al redelijk veel uren heeft kunnen spelen sinds 3.18.0 met relatief weinig bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:19:
[...]

Ik ben het absoluut met je eens, máár ik ben toevallig wel een van de lucky ones die al redelijk veel uren heeft kunnen spelen sinds 3.18.0 met relatief weinig bugs :)
Ik ben dan wel heel erg nieuwsgierig naar welke gameplay loop je dan speelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:21:
[...]

Ik ben dan wel heel erg nieuwsgierig naar welke gameplay loop je dan speelt? :)
Puur racen. Ben wel tegen wat vervelende bugs aangelopen, zoals niet uit je cockpit kunnen stappen, niet je regeneration point kunnen aanpassen (terwijl hij zegt dat dat wel het geval is), en af en toe warpen.

Zal vanaf vandaag ook weer bounties moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:24:
[...]

Puur racen. Ben wel tegen wat vervelende bugs aangelopen, zoals niet uit je cockpit kunnen stappen, niet je regeneration point kunnen aanpassen (terwijl hij zegt dat dat wel het geval is), en af en toe warpen.

Zal vanaf vandaag ook weer bounties moeten gaan doen.
Racen heb ik nog niet gedaan en daar ben ik niet echt van, en dan niet specifiek racen in SC maar gewoon racen in het algemeen. :D Ik speel geen racespellen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11

Ves

A gadget addicted Bounty

3.18.2 is gedropt op de PU.

Waar er eerst was gezegd dat er een volledige wipe zou zijn blijkt dit nu niet zo te zijn.
cash en reputatie is behouden.

Star Citizen Patch 3.18.2

Alpha Patch 3.18.2-LIVE.8440578 has been released and is now available on the LIVE environment!

It is strongly recommended that players delete their USER and Shader folders for the Public client after patching, particularly if you start encountering any odd character graphical issues or crash on loading. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Roberts Space Industries\StarCitizen\LIVE. The Shader folders can be found here C:\Users\%username%\AppData\Local\Star Citizen.

Database Reset: Yes
Long Term Persistence: Partially Disabled (aUEC, Merits, REC, and Reputation will be preserved)
Starting aUEC: 200,000
Known Issues
Shopping - Area 18 - All shops missing sales inventory for players who purchase a Kruger Merlin from Astro Armada
Game clients may close without error or crash handler
ASOP Terminals are unusable and fade to black when accessed
Equipping more than 5 components in a single "Save Changes and Equip" VMA transaction will fail
XenoThreat 1.1 / Jumptown - Players cannot sell all quantity of zeta-prolanide or maze from their ship for dynamic events (Selling smaller quantities at a time should work)
Ships can explode from collision with invisible asteroids
The Trams are out of sync with the station timers, causing trams to overlap or not appear on time
Elevators and Trams are "Jittery" during transit of Player Character
When flying near another ship, ship seems to hit an invisible box that kicks it in random directions
Cargo may be invisible in multiple ships after being purchased
When attempting to start a refinery job, players receive the following error ; Something went wrong (Error code: 20)
Security Contractor Evaluation is not re-offered upon failure
Combat Service Beacon Progress / Rating inconsistent on missions
Security Work Assesment Remaining Hostile NPCs Not Spawning In
PTV wheels at the Orison BTR area can clip into geometry and become detached from vehicle
The snub fighter attached to Constellations lacks interaction prompts to enter it, making it unusable
Some ship wreckage erroneously give "No Material" text and do not let you salvage
Markers Will Randomly Disappear After Quantum Travel With No Route Set
Feature Updates
Core Tech
Density Manager Optimizations
Updated Density Manager values to be more aggressive for removing unneeded entities in the PU to improve server/client performance.
Made further entitlement processing improvements
Updated Login Queue Time Display
Bug Fixes
Fixed multiple areas of the prison escape route where players could not vault out of
Ships should no longer sometimes be claimed at another location other than the terminal it's being claimed on
AI victim names should now display correctly in the "Crime Committed Against" name field
2 Extra Odyssey II Alpha Undersuits should no longer appear in players inventories
Movement of the players head should now be smooth with TrackIR
Fixed frequent pockets of extremely low client FPS performance in LZs and ships
Fixed trees spawning inside rivers
New Deal and Vantage rental kiosks should no longer be missing
"Fugitive Recovery" missions should no longer result in a crimestat for the bounty hunter
Additional FPS AI, that don't count for the mission, should no longer spawn in during Eliminate All / Caterpillar Crashsites missions
Spawning ships will no longer cause the requested ship to spawn outside of the hangars
Reclaimer main on-elevator control panels should now fully respond to input
Salvage lasers should now fully provide RMC when scraping a hull hull
Entering or exiting the seat in the Vulture should no longer cause Salvage beams to become desynced from their displayed settings
The Anteres QED should no longer have low health and is easily knocked out once shields are down
Players in a given instance should no longer experience a response latency of up to dozens of seconds for interactions
Fixed Lootable Container Slots containing no loot when they are streamed out and back in at SPK
Melting/Upgrading a ship while the player is bed logged in that ship should no longer put the player in a bad state. Error 30018 cant login
Fixed the "Visit Orison" Commercial freezing and locking up clients
Loot boxes should no longer become unavalable to other players when a user crashes whilst interacting with it
Fixed Zeta-Prolanide Salvage Claims not spawning all the cargo boxes for players to retrieve
Combat Assistance Mission should now correctly progress after enemy ship has been destroyed
Fixed an issue causing players to be unable to scan mining deposits
New Deal and Vantage Rental Kiosks should no longer be missing in Lorville
Fixed non-owner players being able to "Log Out" in the prisoner seat of the Hawk causing it to not retrieve correctly after an insurance claim
Fixed the Spawn Rates of Salvagable entities are duplicating and substantially higher than intended
Players should no longer be injured or bleed out if the cockpit seat animations are clipped
Rented Ships will no longer disappear from ASOP when claimed
Fixed the Failed Negotiations Disable Gravity Prompt being unresponsive
Delivery missions should no longer show Objective withdrawn upon reaching mission location
Players should now correctly be able to save changes to their ship loadouts
Technical
Fixed 10 Client Crashes
Fixed 9 Server Crashes
Fixed a Server Deadlock

+208

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Ves Klopt best wel jammer gezien alleen item wipe, veel spelers speelde niet vanwege de aangekondigde full wipe, tussen 3.18.1 en 3.18.2 lagen de servers er verlaten bij.

Waaronder ik zat te wachten op 3.18.2 release(nu weet ik ook dat een wipe altijd kan gebeuren, het was te kort namelijk achter elkaar).

[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 22-04-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik ook hoor, bij mij is er ook niet echt de motivatie aanwezig om te gaan spelen als ik weet dat er een (full) wipe aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk wel zin heb om weer wat te gaan doen in The Verse :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11

Ves

A gadget addicted Bounty

mr_evil08 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:38:
@Ves Klopt best wel jammer gezien alleen item wipe, veel spelers speelde niet vanwege de aangekondigde full wipe, tussen 3.18.1 en 3.18.2 lagen de servers er verlaten bij.

Waaronder ik zat te wachten op 3.18.2 release(nu weet ik ook dat een wipe altijd kan gebeuren, het was te kort namelijk achter elkaar).
Helemaal mee eens. Ik nam 3.18.1 niet serieus terwijl ik wel de tijd had om alvast wat vermogen op te bouwen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb nog 17k aUAC over in 18.2 omdat ze een full wipe hadden aangekondigd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik wilde ook erg graag spelen na 1.18, maar ik wacht wel even. Geen zin om te investeren als het ook nog eens gigantisch buggy is. Dan heb je en te weinig plezier en je houdt er niks aan over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Ircghost schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:42:
Ik wilde ook erg graag spelen na 1.18, maar ik wacht wel even. Geen zin om te investeren als het ook nog eens gigantisch buggy is. Dan heb je en te weinig plezier en je houdt er niks aan over.
3.18.0 hebben ze goed verziekt en dat heeft RSI ook toegegeven, er zijn veel zaken toegevoegt waaronder PES en salvage en extra missies.
3.18.1 & 2 zijn verziekt omdat ze ineens een XT event erin gooien om te stresstesten, je zou denken wacht daar even mee gezien spelers al een tijd niet konden spelen maar goed zo is RSI nou eenmaal.
Zo af en toe eindigt de event dan draait het even weer soepel.
Ook is onduidelijk waarom ze bij 3.18.1 die ook goed verziekt was een freefly erin gooide, om te bewijzen hoe erg buggy SC is? geen idee waarom...
3.18.3 verwachting dat de rust weer terug keert en wij spelers weer bugfixes zien.

Ik heb SC nog nooit zo erg/buggy meegemaakt als nu.
Steeds als er content wordt toegevoegd is het weer een tijd buggy, alle versies met x.x.0 & 1 moet je skippen.

Er is ook iets positief en dat is dat de ontwikkeling razend snel gaat in vergelijking met 2 jaar geleden en daarvoor toen schoot het echt niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 26-04-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mr_evil08 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:25:
[...]
3.18.0 hebben ze goed verziekt en dat heeft RSI ook toegegeven, er zijn veel zaken toegevoegt waaronder PES en salvage en extra missies.
3.18.1 & 2 zijn verziekt omdat ze ineens een XT event erin gooien om te stresstesten, je zou denken wacht daar even mee gezien spelers al een tijd niet konden spelen maar goed zo is RSI nou eenmaal.
Zo af en toe eindigt de event dan draait het even weer soepel.
Ook is onduidelijk waarom ze bij 3.18.1 die ook goed verziekt was een freefly erin gooide, om te bewijzen hoe erg buggy SC is? geen idee waarom...
3.18.3 verwachting dat de rust weer terug keert en wij spelers weer bugfixes zien.

Ik heb SC nog nooit zo erg/buggy meegemaakt als nu.
Steeds als er content wordt toegevoegd is het weer een tijd buggy, alle versies met x.x.0 & 1 moet je skippen.

Er is ook iets positief en dat is dat de ontwikkeling razend snel gaat in vergelijking met 2 jaar geleden en daarvoor toen schoot het echt niet op.
Maar... er is nog helemaal geen Game, daar waar sommigen denken in te kunnen spelen, is een test omgeving, missschien een tech-demo. Niet meer, niet minder... De gehele omgeving is er voor bedoeld, zodat mensen die geld gestoken hebben in de ontwikkeling mee kunnen testen of kunnen zien hoe de ontwikkelingen gaan.

Dat laatste weten we nu in ieder geval, erg maar dan ook erg langzaam, zonder enige structuur. Ik ben het dan ook niet eens dat de 'ontwikkelingen' zo snel zouden gaan nu, dat hebben we in de afgelopen 10 jaar wel vaker gezien zo'n spurt... eerst zien dan geloven.

Laat ze maar eens bekend maken waar ze staan met SQ42, dat zal namelijk eerst zijn eigenlijke release gaan krijgen voordat de PU daadwerkelijk naar een officiele release gaat.

En Buggy... jazeker, veel vaker de afgelopen 10 jaar, dat is up en down... :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@_Dune_ Ik zie het wel als een game want ik beleef er plezier aan, regelmatig doen wij op een avondje met vrienden even een paar bunker missies of 890 jump bijvoorbeeld en het is altijd wel lol, dat het niet af is en Alpha is irrevant.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 27-04-2023 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Gisteren was na er weer een officiële XGR Racing School, waar ik uiteraard al een tijdje voor ingeschreven stond :) Erg leuk geoefend met zo'n 14 man bij Lorville Gateways. Keurig les gehad, paar oefening gevolgd, en vragen kunnen stellen, zat behoorlijk goed in elkaar voor een community driven cursus.

Nu verder met oefenen en binnenkort eens inschrijven voor een race.

Hier nog een mooi recent filmpje van Flip die op Yadar zijn pro licentie behaald:

[ Voor 21% gewijzigd door Seroczynski op 02-05-2023 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Heeft iemand toevallig al 3.19 geprobeerd? Zag dat hij gisteravond uitgekomen was. Vraag me af hoe de server stability is nu... 3.18.0/.2 waren soms echt niet te spelen, hoe graag ik ook wilde.

Wel nu voor de mining changes een Mole kunnen halen in-game! Zin om die te runnen met de organisatie de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Robinblitz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:11:
Heeft iemand toevallig al 3.19 geprobeerd? Zag dat hij gisteravond uitgekomen was. Vraag me af hoe de server stability is nu... 3.18.0/.2 waren soms echt niet te spelen, hoe graag ik ook wilde.

Wel nu voor de mining changes een Mole kunnen halen in-game! Zin om die te runnen met de organisatie de komende tijd.
Enkel de update binnen gehaald en de shaders verwijderd, moet nog daadwerkelijk spelen.

3.19 is een mooier naampje voor 3.18.3, dat hebben de devs ook zelf gezegd ergens op Spectrum. Ik verwacht dus voornamelijk wat polishing, en dat de ASOP terminals beter werken. Maar echt grote veranderingen zullen het niet zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Seroczynski schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Enkel de update binnen gehaald en de shaders verwijderd, moet nog daadwerkelijk spelen.

3.19 is een mooier naampje voor 3.18.3, dat hebben de devs ook zelf gezegd ergens op Spectrum. Ik verwacht dus voornamelijk wat polishing, en dat de ASOP terminals beter werken. Maar echt grote veranderingen zullen het niet zijn vermoed ik.
Naja mining krijgt een enorme overhaul waardoor andere materials het ook waard worden om te minen i.p.v. alleen Quantainium. En met de physical items voor mining kun je de saddle bags van een MOLE of Prospector eraf halen en extra consumables meenemen in bijvoorbeeld een support ship. Plus dat het nu logischer is om een rock met één MOLE te minen i.p.v. drie Prospectors bijvoorbeeld. Hoe meer je met een groep kan doen (en hoe meer viable multicrew is), hoe beter!

Is voor mij wel een flinke verandering haha.

Maar het klopt dat het in principe 3.18.3 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Aangezien er ook weer een free fly aan komt met Invictus denk ik dat 3.19 ook niet echt een eerlijke kans gaat krijgen. Ze hebben vast wel wat goeds gedaan voor de stabiliteit maar een free fly event is altijd een garantie voor problemen.

Ik hoop wel voor wat leuke ILW deals eigenlijk, ook al doet de insurance (nog) niks, die 10 jaar die je vaak met ILW krijgt is toch best leuk :P Ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar de 600i en ik heb nog een Sabre die ik best van 6 maanden naar 10 jaar wil brengen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb eigenlijk alleen de Avenger Titan en C2 Hercules gekocht met geld, voor de rest koop ik alles in-game. Heb persoonlijk niet zo'n zin om mijzelf alle progressie te ontnemen door het gewoon te kopen haha.

Ik verzamel wel die referral LTI voertuigen voor het geval dat...

Mijn uiteindelijke doel m.b.t. schepen is toch wel de Drake Kraken (als die ooit toegevoegd word...). Wel een leuke goal om te hebben en te runnen met een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik kan niet wachten tot het moment komt dat je ook een crew kan inhuren (in de vorm van AI ofzo) om grotere schepen te runnen. En dan wil ik geen carrier ofzo, maar ik zou best iets van een Orion ofzo willen runnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:43:
Ik kan niet wachten tot het moment komt dat je ook een crew kan inhuren (in de vorm van AI ofzo) om grotere schepen te runnen. En dan wil ik geen carrier ofzo, maar ik zou best iets van een Orion ofzo willen runnen :D
Als die net zo dom zijn als in bunkermissies heb ik liever geen crew die mijn turrents bemannen. ;-)
Ik zag ook spelers die star citizen multiboxen.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2023 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik betaal momenteel gewoon vrienden/organisatie leden om te helpen haha. Zelfde met de MOLE, ik betaal ze dan per uur een bedrag en dan de uiteindelijke winst die we pakken deel ik 30% van op onder de leden. En als bijvoorbeeld alles super en gecoördineerd gaat een bonus er bij. :) Heb het zelf niet zo op AI, en al helemaal niet Star Citizen's AI haha. Huur dan liever echte mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:45:
[...]

Als die net zo dom zijn als in bunkermissies heb ik liever geen crew die mijn turrents bemannen. ;-)
Ik zag ook spelers die star citizen multiboxen.
Hahaha fair point ;) De bunker AI is vaak wel heel erg dom inderdaad

Ik heb wel een paar alts, maar ik vraag mij wel af hoe dat gaat werken met een crew van een capital class ship als bepaalde dingen tegelijk gedaan moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Robinblitz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:40:
Ik heb eigenlijk alleen de Avenger Titan en C2 Hercules gekocht met geld, voor de rest koop ik alles in-game. Heb persoonlijk niet zo'n zin om mijzelf alle progressie te ontnemen door het gewoon te kopen haha.

Ik verzamel wel die referral LTI voertuigen voor het geval dat...

Mijn uiteindelijke doel m.b.t. schepen is toch wel de Drake Kraken (als die ooit toegevoegd word...). Wel een leuke goal om te hebben en te runnen met een organisatie.
Is dat een beetje te doen dan :?

Als ik al die €€€ prijzen zie voor schepen dan krijg ik de indruk na een paar korte ervaringen met het spel dat een schip bij elkaar grinden simpelweg niet te doen is tenzij je aan een soort "Second Life" begint in Star Citizen! :X :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Robinblitz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Naja mining krijgt een enorme overhaul waardoor andere materials het ook waard worden om te minen i.p.v. alleen Quantainium. En met de physical items voor mining kun je de saddle bags van een MOLE of Prospector eraf halen en extra consumables meenemen in bijvoorbeeld een support ship. Plus dat het nu logischer is om een rock met één MOLE te minen i.p.v. drie Prospectors bijvoorbeeld. Hoe meer je met een groep kan doen (en hoe meer viable multicrew is), hoe beter!

Is voor mij wel een flinke verandering haha.

Maar het klopt dat het in principe 3.18.3 is.
Oeh, dat is op zich wel interessant! Dat maakt het misschien wel leuk om het binnenkort toch weer eens te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
nero355 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Als ik al die €€€ prijzen zie voor schepen dan krijg ik de indruk na een paar korte ervaringen met het spel dat een schip bij elkaar grinden simpelweg niet te doen is tenzij je aan een soort "Second Life" begint in Star Citizen! :X :| :/
Het ligt er een beetje aan... Een Mole is bijvoorbeeld 5,1 miljoen aUEC, contracten (quests) die je kan doen beginnen meestal best cheap maar naarmate je ze doet bouw je reputatie op waardoor je veel betere contracten unlocked. Bounty hunting als voorbeeld: je begint met VLRT (Very Low-Risk Target) contracten die maar 6,5k betalen of zo. Als je je daar omhoog werkt naar ERT (Extreme-Risk Target) contracten, die betalen volgens mij zo'n 75k per contract. Je krijgt hier ook 'Group Bounty' varianten van (3 bounties per contract). Ik zit nu bij MRT (Medium-Risk Target) contracten waar ik voor een group bounty zo'n 50k krijg.

Wat ik dan weer vaak doe is cargo hauling. Meestal investeer ik dan zo'n 700k/run en verkoop ik dan voor 830k-890k/run (ligt beetje aan welke cargo ik kan kopen).

Volgens mij is er ook een quest line (Arlington Gang) die als final missie 200k betaald (is wel lastig, dus meestal heb je 3/4 man nodig hiervoor). Deze missie kun je ook zo vaak herhalen als je wilt.

Om terug te komen op de Mole, ik denk dat ik hier een maandje voor nodig heb gehad met 3 uur/dag spelen gok ik.

Ik weet dat als je een Prospector hebt als starter hebt gekocht met echt geld (en nu ook als rental met in-game geld, met 3.19 super goed is) kun je echt snel veel verdienen. Mining is namelijk wel de meest door ontwikkelde gameplay loop tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
[...]

Ligt er heel erg aan wat je wilt gaan doen, hoeveel tijd je hebt en niet geheel onbelangrijk, welk schip je wilt. Veel mensen zien het als ultiem doel om de 890 Jump ingame te hebben, dat zou betekenen dat je 32M bij elkaar moet spelen. Op zich is het wel te doen, maar je moet er rekening mee houden dat het wel lastig is vanwege de bugs die ervoor kunnen zorgen dat jij je geld sneller kwijt raakt dan dat je het kan verdienen.

In hun gunstige geval kan je best veel geld verdienen met bijv mining, maar als je door wat dan ook steeds je schip kwijtraakt, end aarbij dus ook je lading, en je steeds weer je mining gear (modules e.d.) moet gaan kopen dan is ten eerste de lol er best snel vanaf en ten tweede, het kost steeds geld.

Maar kleinere schepen zijn best bij elkaar te spelen hoor. Maar dat zou wel betekenen dat je langere tijd moet grinden, en dat steeds opnieuw als je ook wat variatie wilt hebben. Je kan prima in een Prospector ook bunkermissies gaan doen, maar echt handig is het wellicht niet. Bounties kan je vergeten in een Prospector. Dus je zou dan ook nog iets van een fighter erbij willen. Dat zijn al 2 schepen die je zou willen hebben.

Als je gaat minen, dan heb je ook een vrachtschip nodig om alles vanaf de refinery te verplaatsen naar een grote stad om het te verkopen, dat zijn al 3 schepen.

Dus ja, het KAN wel, maar het gaat wel wat tijd kosten. En je kan gewoon extra wipes verwachten nu, omdat er ook best grote wijzigingen/patches aankomen. Dus je moet er ook rekening mee houden dat je het grinden steeds weer moet herhalen na een wipe. Als je dat niet wilt, dan kan je beter iets van een basis hebben qua schepen maar dat wil wel zeggen dat je er geld in moet stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Je kan uiteraard wel met een Prospector eerst een flink pak geld verdienen (~3 mil aUEC) en daar dan in-game een fighter mee kopen. Dat is wel redelijk snel gepiept. Helemaal met de mining changes van 3.19 die elke ore nu valuable maken en niet alleen meer Quantainium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Zojuist 3.19 opgestart. Goed begin van de patch... Die Mole die ik twee dagen terug in-game gekocht had? Weg. Net als de TS-2 quantum drive van mijn C2... Lekker begin weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Je kiest een schip die het beste bij je past en kan het project steunen met een pledge.
En groter betekend niet beter, zo hou ik meer van de Cutlass Black die ik in-game heb gehaald en gebruik als "daily driver" dan de Carrack ondanks de carrack een pledge is(nou ja is mijn loaner). :+

@mvds En dat te betekenen dat de 890 jump nergens goed in is en niet meer dan een veredelde partybus zie, het is zeker geen money maker in-game.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:46:
[...]

Je kiest een schip die het beste bij je past en kan het project steunen met een pledge.
En groter betekend niet beter, zo hou ik meer van de Cutlass Black die ik in-game heb gehaald en gebruik als "daily driver" dan de Carrack ondanks de carrack een pledge is(nou ja is mijn loaner). :+

@mvds En dat te betekenen dat de 890 jump nergens goed in is en niet meer dan een veredelde partybus zie, het is zeker geen money maker in-game.
True, ik ben ook geen fan van die vormgeving, ik vind de 890J eigenlijk best wel lelijk. Ik ben meer van de Drake stijl.

Ik neem vooral de C8X als daily driver mee voor bunker missies hahaha, die is lekker snel, maar beter zou ik mijn Taurus + Ursa mee kunnen nemen voor als ik buiten bereik van de turrets moet landen en een stuk moet lopen/rijden om bij de bunker te komen. Maar ik was net lekker aan het spelen en had alweer een 30K, dus alle loot (vooral FS-9s en armorsets) weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
3.19 werkt best lekker, even afgezien van de problemen (overbelasting van de servers) door het Invictus en Freefly evenement vind ik het best lekker draaien. Ik heb ook het idee dat er steeds meer load van de CPU naar de GPU schuift. Ik zie heel regelmatig mijn GPU op 100% staan en mijn CPU rond de 50% schommelen. Dat is eigenlijk altijd andersom geweest.

Ik vind het aanbod ILW starter packages wel een beetje tegenvallen, alleen de C8X en de Titan hebben er een gekregen. Ik ben benieuwd welke andere schepen er allemaal een ILW deal gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:32:
3.19 werkt best lekker, even afgezien van de problemen (overbelasting van de servers) door het Invictus en Freefly evenement vind ik het best lekker draaien. Ik heb ook het idee dat er steeds meer load van de CPU naar de GPU schuift. Ik zie heel regelmatig mijn GPU op 100% staan en mijn CPU rond de 50% schommelen. Dat is eigenlijk altijd andersom geweest.

Ik vind het aanbod ILW starter packages wel een beetje tegenvallen, alleen de C8X en de Titan hebben er een gekregen. Ik ben benieuwd welke andere schepen er allemaal een ILW deal gaan krijgen.
3.19 gaat voor mij best moeizaam, maar voornamelijk wegens achterliggende problemen zo als ASOPs die niet werken, inventory die niet werkt, de standaard dingen met een free fly...

M.b.t. de performance, dat klopt. Met 3.18.0 hebben ze voor het eerst het gehele render process op Gen12 renderer draaien. Dit is wel in zijn most basic form, maar het draait nu wel. Voor nu hebben ze zowel Gen12 als de oude versie naast elkaar draaien, maar met de tijd zal Gen12 ge-optimized worden en zal de ouden geleidelijk uitgefasseerd worden. Zodra dat gebeurd is beginnen ze met Vulkan i.p.v. DirectX.

Ik draai nog op een (redelijk) oud systeem en ook ik krijg wat betere performance door de updates heen. (Zo tikte ik gister nog de 90 FPS aan in space in een Reclaimer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Wat mij opvalt is dat ze constant events doen waardoor de servers steeds onderuit gaan, ik begrijp dat ze willen stresstesten maar op deze manier is er geen enkel moment om even fatzoenlijk te kunnen spelen.

3.19 is gewoon 3.18.3 op achtergrond, doordat 3.18 zo vieze smaak heeft gekregen bij spelers hebben ze het omgedoopt naar 3.19.

De performance op mijn pc is prima maar de back-end is nog steeds om te huilen dat was vroeger beter, ships die niet willen spawnen of met een fikse vertraging, PES lijkt er flink in te hakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat idee heb ik ook wel @mr_evil08, het lijkt steeds meer op één grote stresstest. En dan te bedenken dat PES nog maar voor een klein deel erin zit :D Gaat nog wat worden als ze gaan beginnen aan server meshing hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mr_evil08 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:46:
Wat mij opvalt is dat ze constant events doen waardoor de servers steeds onderuit gaan, ik begrijp dat ze willen stresstesten maar op deze manier is er geen enkel moment om even fatzoenlijk te kunnen spelen.

3.19 is gewoon 3.18.3 op achtergrond, doordat 3.18 zo vieze smaak heeft gekregen bij spelers hebben ze het omgedoopt naar 3.19.

De performance op mijn pc is prima maar de back-end is nog steeds om te huilen dat was vroeger beter, ships die niet willen spawnen of met een fikse vertraging, PES lijkt er flink in te hakken..
De huidige omgeving is ook nu juist hiervoor bedoeld, niet meer dan een testomgeving, waarin je dingen die ontwikkeld zijn kunt testen. Daar hoort stres testen ook bij. Klinkt weer een beetje alsof je verwacht dat er al een game beschikbaar is. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
_Dune_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:51:
[...]

De huidige omgeving is ook nu juist hiervoor bedoeld, niet meer dan een testomgeving, waarin je dingen die ontwikkeld zijn kunt testen. Daar hoort stres testen ook bij. Klinkt weer een beetje alsof je verwacht dat er al een game beschikbaar is. ;)
zucht, word je niet moe van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Fore! schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:00:
[...]

zucht, word je niet moe van jezelf?
Niet als mensen, steeds weer een verkeerde voorstelling van zaken geven. :) En geloof mij, ik had het ook graag anders gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 22-05-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
_Dune_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:02:
[...]
Niet als mensen, steeds weer een verkeerde voorstelling van zaken geven. :) En geloof mij, ik had het ook graag anders gezien.
Valt wel mee hoor, ik denk dat iedereen wel ervan bewust is dat het een Alpha is. Zelfs wanneer het een Beta zou zijn is het nog steeds een testomgeving. Maar het nut van testen is volgens mij nog steeds het oplossen van problemen, niet het introduceren van steeds meer problemen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
_Dune_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:51:
[...]

Iedereen begrijpt wat Alpha is, de bedoeling van PU is dat de omgeving speelbaar blijft(in iedergeval af en toe)

We hebben inmiddels al 2,5 maand geen speelbaar omgeving door constant events erdoor te drukken.
Maar goed tijd om tijdelijk andere game,s te spelen totdat ze dit probleem hebben opgelost(wacht wel tot de events over zijn).

[ Voor 43% gewijzigd door mr_evil08 op 22-05-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik denk dat iedereen accepteert dat het een Alpha is en dat er dingen getest moeten worden... Maar speciaal hiervoor heb je toch Evocati en de PTU...? De PU hoort een soort 'stable branch' te zijn. Met de ene na de andere event en/of Free Fly maakt dit het toch wel heel lastig.

Nou heb ik wel veel dingen prima kunnen doen hoor in 3.19 afgelopen weekend zo nu en dan en voor dat de Free Fly begon dus het is niet alleen maar problemen. Het is vooral 's avonds wanneer EU, NA tegelijk online zijn.

Ben wel blij als het even klaar is met de events... Maar kans bestaat dat ze nog ff NineTails Lockdown erachteraan gooien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Nou, ik vind de evenementen wel een leuke toevoeging hoor, effe wat anders dan de standaard gameplay loops. Het is alleen wel fijn wanneer het dan wel stabiel genoeg is om ook werkelijk een missie af te kunnen ronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Heerlijk zo’n Evictus week met free fly. Goede gelegenheid om diverse schepen van binnen te zien en uit te proberen. Daarmee kun je goed bepalen waar je voor wil sparen.
Deze week ook weer even rondgewandeld in de Javelin. Wat een bakbeest. Wat ze heel leuk gedaan hebben is de achtergrond informatie waarover je kan lezen en luisteren. Bijvoorbeeld wat er verteld wordt in de briefing room.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Klopt. De Javelin tour is wel nice. Ik had ergens wel gehoopt dat na 3 jaar dezelfde tour te zien, dat ze het interieur wat uitgebreid hadden gezien het een schip is die in principe af zou moeten zijn voor Squadron 42.

Kwa Invictus zelf heb ik dit jaar amper rondgekeken... Ik ken ondertussen alle schepen wel maar super leuk voor nieuwe mensen om te bekijken en te testen. Enige wat ik zou gebruiken is de Drake Vulture van DefenseCon als die beschikbaar is. Flink geld met Salvage te verdienen! (Als je geen 30K krijgt... 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb veel schepen gehad en ik ben er ook niet uit welke ik nou echt wil hebben. Ik doe niet aan ship 2 ship combat dus daarmee vallen er al veel af. De capital class schepen zijn niks voor mij omdat ik graag solo (of met een hele kleine groep) speel. Ik heb ook al wat starters geprobeerd, zoals de Titan en de Pisces, maar ik neig nu naar een Nomad omdat ik dan een klein voertuig (Cyclone) mee kan nemen voor als ik wat verder weg moet parkeren. De Cutter vind ik te lelijk om in rond te gaan vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb zelf alleen de Titan en de C2 gekocht, meer hoef ik ook niet. De andere schepen die ik wil zitten nog niet in de game en de Mole heb ik al met in-game aUEC gekocht. Misschien nog een keer een Eclipse voor ERT's of VHRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Robinblitz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:53:
Enige wat ik zou gebruiken is de Drake Vulture van DefenseCon als die beschikbaar is. Flink geld met Salvage te verdienen! (Als je geen 30K krijgt... 8)7)
Salvaging met de Vulture is top.
Ik heb het schip gekocht omdat ik het een interessante gameloop vindt.
De salvage missies (verschillende tiers) zijn ook leuk om te doen.
Nu helemaal omdat je naast het salvage materiaal ook vaak 1 a 2 kistjes met andere materialen uit het wrak kan halen. Deze kun je ook weer verkopen.

30K klappers zijn nooit leuk maar door de beperkte laadruimte in de Vulture valt de schade nog mee.
Met een volle reclaimer doet het ietsjes meer pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:55:
[...]
Salvaging met de Vulture is top.
Ja, en nee. Het is absoluut een leuke toevoeging, maar de keuze van CIG om het verplaatsen van de kisten met scrap handmatig te maken vind ik typisch CIG (lees; slaat nergens op) Het is een solo schip, maar je moet of een tweede persoon hebben om de kisten te verplaatsen, of steeds naar het ruim gaan om het zelf te doen. Ik bedoel.... waarom? Dit heeft imho niks met immersie of 'simulatie' te maken, maar dit is gewoon spelers pesten. Je kan mij niet wijsmaken dat je scrap met een magische laser naar binnen kan stralen en het niet mogelijk is om het fatsoenlijk meteen in een opslag op te bergen. De Prospector kan het ook, dus waarom de Vulture niet? (En CIG kennende, gaan ze het eerder bij de Prospector ook een handmatige actie maken, dan het bij de Vulture automatisch maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Heb beide de Vulture en Reclaimer gebruikt met wat organisatie leden. Super leuk om te doen. Vaak hadden we achter de Vulture nog een Corsair hangen om de SCU naar over te plaatsen zodat we nog meer mee konden nemen.

De Reclaimer hadden we vaak bugs met de salvage lasers... Dat één van de twee gewoon stopt met werken nadat hij een RMC SCU had gemaakt. Normaal hoort hij dan van 0/0 SCU naar 0/1 SCU te springen, maar dit blijft dan indefinite op 0/0 SCU staan... Jammer, want je verliest toch 50% van je lasers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Het is wat extra werk om de kistjes te verplaatsen in je Vulture maar ik zie het niet als onoverkomelijk. Je kan 2 kisten vullen voordat je even de virtuele benen moet strekken om kistjes te verplaatsen.
Het zullen altijd keuzes zijn om te bepalen wat wel en wat niet geautomatiseerd is of kan worden in SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:11:
Het is wat extra werk om de kistjes te verplaatsen in je Vulture maar ik zie het niet als onoverkomelijk. Je kan 2 kisten vullen voordat je even de virtuele benen moet strekken om kistjes te verplaatsen.
Het zullen altijd keuzes zijn om te bepalen wat wel en wat niet geautomatiseerd is of kan worden in SC.
Het is een spel, dus ze KUNNEN alles automatiseren, het is niet zo dat je, zoals je in de echte wereld wel hebt, je technische problemen kan hebben die het onmogelijk maken ;)

En het is niet onoverkomelijk, maar het is wel iets wat je heel vaak moet doen, en het is gewoon overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
Ik zie het niet als een technisch probleem. Je krijgt nu een grote dikke melding als waarschuwing dat je even een kistje moet verplaatsen.
Dat is in minder dan 90 seconden gepiept waarna je weer verder kan met salvagen.
Als de boel automatisch doorgeschoven wordt, dan wordt het wel een zooitje in je laadruim denk ik.
Ik ben een stuk langer bezig om 1 kistje vol te krijgen dan om een kistje even snel te verplaatsen. Maar dat kan ook aan mijn salvage skills liggen natuurlijk :)

Persoonlijk vind ik het steeds moeten verplaatsen van de gevulde kistjes onderdeel van de immersie. Zeker in een solo georiënteerd schip als de Vulture. Mocht ik er ooit een hekel aan krijgen, dan wordt het tijd voor een Reclaimer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:09:
Ik zie het niet als een technisch probleem. Je krijgt nu een grote dikke melding als waarschuwing dat je even een kistje moet verplaatsen.
Dat is in minder dan 90 seconden gepiept waarna je weer verder kan met salvagen.
Als de boel automatisch doorgeschoven wordt, dan wordt het wel een zooitje in je laadruim denk ik.
Ik ben een stuk langer bezig om 1 kistje vol te krijgen dan om een kistje even snel te verplaatsen. Maar dat kan ook aan mijn salvage skills liggen natuurlijk :)

Persoonlijk vind ik het steeds moeten verplaatsen van de gevulde kistjes onderdeel van de immersie. Zeker in een solo georiënteerd schip als de Vulture. Mocht ik er ooit een hekel aan krijgen, dan wordt het tijd voor een Reclaimer :)
Maar vergelijk het eens met de Prospector, die werkt volgens dezelfde methode. Je hebt een laser die materiaal naar binnen zuigt. Het schip doet dit automatisch in de grote zakken die aan de zijkant van het schip hangen.

Neem nu de Vulture. Het is al een keuze geweest van de devs om kisten te gebruiken om de scrap in op te slaan, het had ook gewoon een grote container kunnen zijn. Als het kan bij de Prospector, waarom zou het dan niet kunnen bij de Vulture? Dus het is een bewuste keuze geweest van de devs om het niet te doen.

Dat vind ik wel een beetje het vervelende aan CIG, ze doen dus dit soort dingen, die ik zie als het pesten van de speler, terwijl we toch al zoveel dingen zijn die niet lekker werken. Zoals het fysiek maken van cargo, leuk zou je denken, maar dat doen ze dus al zonder dat de tractor beams van schepen bruikbaar zijn, moet je dus allemaal weer handmatig gaan lopen doen. Ik heb dan echt zoiets van... waarom?

Het spel dreigt op die manier helemaal de kant op te gaan van een micro management wereld die voor mij totaal niet aantrekkelijk is. Zeker niet als het dadelijk ook zo gaat zijn dat we, bij trading, alle schepen ook handmatig moeten gaan laden, en de tractor beams van schepen het nog steeds niet doen, en er ook nog geen AI is die het voor je kan doen. Dan is, voor mij persoonlijk, de hele trading gaming loop compleet onaantrekkelijk geworden. Omdat het dan zo tijdrovend is geworden, dat het niet meer leuk is.

Dan heb je misschien een paar uurtjes kunnen spelen, en het enige wat je hebt kunnen doen, is je schip kunnen laden. Dat is geen immersie meer, dat is gewoon saai. En voor sommige mensen is dat misschien ontspannend, maar dat is voor mij niet hetgeen waar ik mijn vrije tijd aan zou willen besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Mee eens maar voor het cargo gedeelte vind ik dat juist leuk. Ik heb een C2 met ~700 SCU capaciteit. Ze hebben al grote SCU containers geteased (of naja... geleaked). Met handmatig in/uit laden krijg ik juist meer de neiging om vrienden/organisatieleden in te huren dit voor/met mij te doen tegen betaling. Alles wat meer multicrew in de hand werkt, juich ik toe.

Voor een Vulture (wat adverteert is als een single person ship) snap ik de frustratie dat je borderline 2 man nodig hebt. Maar als je solo een C2 of zo iets groots gebruikt vind ik wel dat hier anderen (AI of players) bij betrokken moeten worden. Niet elk schip hoeft ge-solo'd te kunnen worden in mijn belevenis. Iemand die +3k neertelt voor een Javelin zou dat niet solo moeten kunnen runnen, dat is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat niet alles te solo-en hoeft te zijn ben ik het 100% mee eens.

Maar sommige taken zouden spelers niet opgedrongen moeten worden. Het zelf laden mag best een optie worden, maar het moet geen verplichting zijn. SC Moet voor het grootste deel nog wel leuk blijven om te spelen, niet zo saai en langdradig als het echte leven kan zijn. Het is tenslotte besteding van je vrije tijd, geen baan waar ik voor betaald ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
Beide manieren zouden toch kunnen, als je een add-on/module of zo voor je schip zou kunnen kopen die het automatiseert?

Geen module? Handwerk.
Wel zo'n module? Dan kun je het in je uppie.

Zou denk ik wel goed kunnen werken...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ja, maar dat bedoel ik ook. Het mag best een optie zijn, maar ik gok dat CIG het eerst zo gaat implementeren dat het allemaal handmatig moet, en dat het automatische deel iets voor de Soon™ lijst gaat zijn.

Waarmee voor mij dus die hele gameplay loop komt te vervallen. Ik ga echt geen uren lang mijn Caterpillar zitten laden om dan vervolgens de lading kwijt te raken door een 30K ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Je kan altijd mensen vragen/betalen in de server om te helpen. Dat is wat ik ga doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:40:
Je kan altijd mensen vragen/betalen in de server om te helpen. Dat is wat ik ga doen dan.
Dat kan zeker, en het stimuleert ook het samen spelen. Maar het moet dan nog wel winstgevend kunnen blijven voor alle partijen. En zoveel is er nou ook weer niet te verdienen met trading om mensen hun (irl) uren te vergoeden
Pagina: 1 ... 89 ... 117 Laatste