Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39
Sebben schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Ja dit blijft het mysterie. En elk jaar halen ze meer geld op dan het jaar er voor. Zijn het nieuwe mensen die er voor het eerst van horen of zijn het whales met diepe zakken die verzamelen wat er te verzamelen valt?

Ik heb pas weer hoop als de dag komt waarop CIG zegt "dit is genoeg geld, hier gaan we het mee doen". In plaats daarvan blijft het maar doormelken en als toeschouwer vraag ik me af of dat niet vooral incentive is om de status quo te behouden, dan om het project daadwerkelijk af te maken. Wat me ook zorgen baart is dat er development resources ingezet worden op futiele zaken waar niemand om gevraagd heeft en dat het vervolgens gepresenteerd wordt als enorme achievements.

Sommige Glassdoor reviews spreken ook boekdelen en hoewel die anoniem zijn en potentieel door trolls geschreven (met welk doel vraag ik me dan af maar ok), passen ze wel in het patroon.

De verandering op r/sc is een goede zaak. Gebruikers die kritische vragen gaan stellen en vaststellen dat zaken niet ok zijn, zie ik toch echt als de enige weg richting enige motivatie voor CR om fatsoenlijk prioriteiten te gaan stellen.
Ik denk niet dat ooit dat moment gaat komen, dat ze gaan zeggen, dit is genoeg geld.

Het is enorm veel geld hoor, maar gaat wel over 10 jaar aan ontwikkeling + het in de lucht houden van een serverpark. Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat een flink deel van die 500M al is uitgegeven aan de ontwikkeling en onderhoud van het spel (incl serverpark dus). Plus, een gezond bedrijf wil geld achter de hand houden voor wanneer het nodig is. Dus ze zullen zeker al wel een deel gereserveerd hebben voor wanneer er extra servers bij moeten komen (bijv voor de release van een nieuw stelsel of bij een toestroom van veel nieuwe spelers) of zoiets dergelijks.

Ik heb mij er niet in verdiept, dus ik weet niet hoe groot het team is die aan SC werkt, maar een beetje ontwikkelaar wil toch minimaal zo'n 4k per maand (bruto). Tel daar de overhead bij op (verzekeringen, werkplek, enz) en je zit al snel aan 6-8K per maand. Ik zie dat het team ergens rond feb 2018 al zo'n 475 man telde. Simpel rekensommetje geeft dan dat de kosten per maand rond de 2,85M-3,8M liggen. Op jaarbasis zit je dan op 34,2M-45,6M.

Dit zijn wel compleet geschatte cijfers, en het team was in den beginne zeker nog niet zo groot, maar ik denk echt niet dat ze zomaar die 500+M nog op de bank hebben staan. Een reserve zullen ze nog wel hebben, maar zo enorm veel zal dat niet (meer) zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan hebben ze inderdaad geld nodig.
Eigenlijk is het spel al online. We kunnen al spelen, en dat kost ook wat.

Misschien zou het dan beter zijn om de game uit de lucht te halen zodat serverpark etc. niet meer kosten vreet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:28

Sebben

https://pixelpet.io

mvds schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:31:
[...]
Dit zijn wel compleet geschatte cijfers, en het team was in den beginne zeker nog niet zo groot, maar ik denk echt niet dat ze zomaar die 500+M nog op de bank hebben staan. Een reserve zullen ze nog wel hebben, maar zo enorm veel zal dat niet (meer) zijn gok ik.
Je rekensom voelt wel royaal. Volgens Glassdoor is het geen vetpot bij CIG tenzij je tot de hogere regionen behoort. Maar lets roll with it, 45mln vanaf 2018 = 180mln. In de jaren er voor waren ze een stuk kleiner (corrigeer me gerust), dus.. Gemiddeld 10mln per jaar voor 5 jaar? Dan kom je op 230mln totaal. Nog 5 mln per jaar voor de hosting de afgelopen 5 jaar, totaal = 255.

Resteert 285mln. Zelfs met flinke extra marge op bovengenoemde, de buitensporige kosten aan A-list acteurs voor inmiddels outdated mocaps, overdesigned kantoren, financiering van het luxe leven van het management, bijbehorend nepotisme en hun side projects, zie ik niet hoe je minder dan 100 miljoen zou moeten overhouden. Is dat niet veel?

Zou toch wel sjiek zijn als ze zouden zeggen "Bedankt voor het vertrouwen, we hebben genoeg. Nu gaan we het waarmaken. De komende anderhalfjaar gaan we aan de bak om de kwaliteit te behalen die we voor ogen hebben en die de backers verdienen, inclusief de schepen waar ze al veel te lang op wachten. Daarna gooien we de shop weer open, alleen bestaande schepen verkopen we vanaf dan". Dan geloof ik er wel weer in, het is een uiting van zuivere intenties. Dat mis ik bij ze.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
@Sebben

De intentie van de schepen die nog niet ingame zijn is dat jij het schip support en goedkoper kan krijgen, het is geheel aan jezelf om het wel of niet te doen.
Maar ik merk dat je behoorlijk aan zagen bent op SC alsof ze werkelijk niks goed kunnen doen in jouw ogen.

De laatste 2 jaar hebben ze behoorlijk progressie geboekt in vergelijking met voorgaande jaren en 3.18 laat de eerste tekenen van server meshing zien, inmiddels zijn ze ook al van 50 naar 110 spelers servers gegaan en nog meer zaken.

Ze zijn heel duidelijk het is een Alpha game waarbij je niet kan verwachten dat je bug vrij kan spelen, als je er niet tegen kan moet je er niet aan beginnen en wachten tot release.

Er zijn versies dat de liften stuk waren klopt maar de opkomende versies was dat grotendeels weer verholpen, steeds als ze content toevoegen kan er weer iets stuk gaan en daardoor lijkt het alsof het nooit opgelost wordt, bug reports die ik meld doen ze echt wel wat mee.

[ Voor 40% gewijzigd door mr_evil08 op 05-01-2023 09:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

mr_evil08 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:45:
@Sebben
De intentie van de schepen die nog niet ingame zijn is dat jij het schip support en goedkoper kan krijgen, het is geheel aan jezelf om het wel of niet te doen.
Dat ze later (nog) duurder zijn, maakt het niet nu een goede deal. Dat is een beetje het 1+1 gratis verhaal waar we als enige land collectief intrappen om een of andere reden. Bovendien kun je je afvragen wat het doet met de balans want nieuwe schepen moeten natuurlijk wel beter zijn dan de oudere. Ik vind het ook zeer dubieus dat er nog schepen niet uitgewerkt zijn terwijl er nieuwe verkocht worden.
Maar ik merk dat je behoorlijk aan zagen bent op SC alsof ze werkelijk niks goed kunnen doen in jouw ogen.
Nu wordt het weer persoonlijk. Maar ok. Ik merk dat jij er moeite mee hebt als iemand kritiek heeft. Ik heb er geen moeite mee dat jij het een tof spel vindt, waarom kan dit niet twee kanten op werken? Waar komt die lichtgevoelligheid toch vandaan? Ik heb niets tegen jou.
De laatste 2 jaar hebben ze behoorlijk progressie geboekt in vergelijking met voorgaande jaren en 3.18 laat de eerste tekenen van server meshing zien, inmiddels zijn ze ook al van 50 naar 110 spelers servers gegaan en nog meer zaken.
Voor mij is dat too little, way too late.
Ze zijn heel duidelijk het is een Alpha game waarbij je niet kan verwachten dat je bug vrij kan spelen, als je er niet tegen kan moet je er niet aan beginnen en wachten tot release.
Ja het Alpha argument. Dit verzandt al snel in een discussie over wie genoeg credibility heeft om te mogen zeggen wat je mag verwachten van een Alpha release. Maar ik ga je mijn cv niet sturen.

Bugvrij verwacht niemand, maar (ik noem maar wat) jaren lang doodgaan om dezelfde meest debiele dingen is niet acceptabel. Ik heb zat alpha's en early release gespeeld, bij al die games was de basis goed en was er structurele vooruitgang te zien. Als een update zorgde voor problemen, waren die meestal klein omdat de grootste problemen voor de release bij het testen al afgevangen waren én werden de overige problemen binnen weken opgelost. Niet na jaren. Het feit dat ze dat niet kunnen betekent wat mij betreft dat ze hun zaken totaal niet op orde hebben en dat het goed mogelijk is dat ze 1) op een waardeloze fundering aan het bouwen zijn en 2) verschrikkelijke code aan het schrijven zijn om toch dingen werkend te krijgen.
steeds als ze content toevoegen kan er weer iets stuk gaan en daardoor lijkt het alsof het nooit opgelost wordt
Dit is dus niet normaal. Ik ben blij voor jou dat jij hier geen moeite mee hebt en dat je kunt genieten van de game. Maar als de dag komt dat niveau van development door iedereen als acceptabel gezien wordt, hebben we een groot probleem.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
Sebben schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Dit is dus niet normaal. Ik ben blij voor jou dat jij hier geen moeite mee hebt en dat je kunt genieten van de game. Maar als de dag komt dat niveau van development door iedereen als acceptabel gezien wordt, hebben we een groot probleem.
Dit is wel degelijk normaal, mensen begrijpen niet wat Alpha betekend schijnbaar en hebben zich niet goed geïnformeerd voordat ze eraan begonnen.

Je mag het spel spelen tijdens development en steunt het project, het is een donatie met doel dat het af komt.

Zie het maar als een boom, de wortels zie je ook niet en toch kost dat veel tijd, als dat er eenmaal is kan het heel snel gaan, 3.18 geeft al veel nieuwe functionaliteiten en bij elke update zie ik weer extra zaken toegevoegd worden.

Tegen kritiek kan ik prima maar niet tegen mensen die alleen maar lopen zeuren en niks positief erover kunnen zeggen dan ben je in mijn ogen niet meer serieus en spreek je alleen uit emoties ipv feiten.

Schijnbaar heb je de laatste paar jaar niet gevolgd kwa ontwikkeling want het gaat nu razend snel.
Ik en mijn kameraden hebben er inmiddels al veel plezier aan gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 05-01-2023 11:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anyonas
  • Laatst online: 16-09 19:45
iets minder flamen mag ook wel.

[ Voor 94% gewijzigd door Ircghost op 05-01-2023 22:56 ]

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Sebben schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:23:
[...]

Je rekensom voelt wel royaal. Volgens Glassdoor is het geen vetpot bij CIG tenzij je tot de hogere regionen behoort. Maar lets roll with it, 45mln vanaf 2018 = 180mln. In de jaren er voor waren ze een stuk kleiner (corrigeer me gerust), dus.. Gemiddeld 10mln per jaar voor 5 jaar? Dan kom je op 230mln totaal. Nog 5 mln per jaar voor de hosting de afgelopen 5 jaar, totaal = 255.

Resteert 285mln. Zelfs met flinke extra marge op bovengenoemde, de buitensporige kosten aan A-list acteurs voor inmiddels outdated mocaps, overdesigned kantoren, financiering van het luxe leven van het management, bijbehorend nepotisme en hun side projects, zie ik niet hoe je minder dan 100 miljoen zou moeten overhouden. Is dat niet veel?

Zou toch wel sjiek zijn als ze zouden zeggen "Bedankt voor het vertrouwen, we hebben genoeg. Nu gaan we het waarmaken. De komende anderhalfjaar gaan we aan de bak om de kwaliteit te behalen die we voor ogen hebben en die de backers verdienen, inclusief de schepen waar ze al veel te lang op wachten. Daarna gooien we de shop weer open, alleen bestaande schepen verkopen we vanaf dan". Dan geloof ik er wel weer in, het is een uiting van zuivere intenties. Dat mis ik bij ze.
Zoals ik al zei, het is voor een deel ook geschat. Ik zit zelf in de software ontwikkeling, dus ik baseer mijn schattingen ook deels daarop. Maar ik heb het in mijn verhaal over de ontwikkelclub. Ik heb daarin nog geen rekening gehouden met het management (die hoger zit qua salaris), acteurs, evenementen (zoals de bar meetings), reclame, serverpark zelf (die ook in die 10 jaar vast en zeker geüpgrade is), renderfarms voor de promotievideo's, enz.

Ik denk dat veel mensen de kosten van een project met deze omvang echt serieus onderschatten.

Stel dat ze idd nog 100M "over" zouden hebben. Dat is dat "maar" 2 jaar ontwikkelen met het team uit 2018! We zijn inmiddels al ruim 4 jaar verder he? Het team is vast al groter inmiddels. Ik denk dat niemand de verwachting heeft dat SC of zelfs maar SQ42 binnen die tijd af is.

Dus ik denk dat als ze nog 100M zouden hebben, dat dat een hele gezonde buffer is voor een bedrijf met die omvang en dat ze idd moeten blijven zorgen voor een cashflow om dit af te kunnen ronden binnen afzienbare tijd. En daarbij schat ik zelf iets van 5 jaar voor in. Maar ik betwijfel of dat voldoende gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Overigens heb ik ook zo nu en dan mijn twijfels over de prioriteiten van het team hoor.

Ik snap heel goed dat het een Alpha is, maar het Alpha zijn van SC mag ook weer niet een excuus voor alles gaan worden.

Dat je nog steeds dood gaat van liften vind ik ook lastig te verkroppen als die bug er al jaren inzit en ze vervolgens vol trots verkondigen dat er een nieuwe rivier in het spel zit. En niks over de bugs zeggen...

Ik heb ook een behoorlijke portie scepticisme, maar ik zie ook wel degelijk vooruitgang. Maar ik vind het ook zeker langzaam gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

SC is geen normale ontwikkeling.
bij andere ontwikkelaars zou het team er allang uitgeschopt zijn. Of een veel minder uitbreide of mooie versie zijn gereleased na 5 jaar om maar iets te releasen.

SC heeft dat nooit als doel gehad. Het doel was de beste space sim ooit maken zonder onder de plak te zitten van een uiteindelijke baas wiens geduld op is en geld wil zien van verkoop. (en dus verplicht releasen zoals dat met Freelancer gebeurd is destijds).

SC is dat nooit geweest. En dat heeft voordelen, maar ook nadelen.
Dat betekent dus automatisch function creep, jarenlang wachten en bakken met geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2023 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

mr_evil08 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:39:
[...]
Dit is wel degelijk normaal, mensen begrijpen niet wat Alpha betekend schijnbaar en hebben zich niet goed geïnformeerd voordat ze eraan begonnen.
En met "mensen" bedoel je mij dus en jij begrijpt wel wat het betekent? Dit kan je blijven zeggen, maar wat je dus niet ziet is dat ik exact ditzelfde argument ook naar jou toe kan gebruiken. De definitie van het begrip Alpha release is rekbaar. Voor jou iets meer dan voor mij blijkbaar. Ik denk dat we niet dezelfde games gespeeld hebben die in Alpha state verkeerden en we hebben duidelijk ook niet dezelfde werkgevers gehad. Ik leg me erbij neer dat dit gewoon een verschil van perspectief is waar we niet uit gaan komen.
Je mag het spel spelen tijdens development en steunt het project, het is een donatie met doel dat het af komt.
Dat is misschien jouw insteek, maar ik heb het project gesteund op basis van de belofte dat we binnen een bepaalde tijd 2 games zouden hebben. Want die was er. Ook na de vertragingen zijn er nieuwe beloftes gedaan, die ik ook geaccepteerd heb. Na teleurstelling op teleurstelling ben ik daar gewoon klaar mee. Misschien ben je SQ42 even vergeten, maar daar zijn we gewoon ronduit smerig mee geteased.
Boom analogie verhaal
Het spijt me dat ik je niet heb kunnen overtuigen dat ik echt wel weet waar ik het over heb en ik kom blijkbaar zelfs over alsof ik een "explain it like I'm five" uitleg nodig heb. Maar ik waardeer de moeite voor je uitleg.
Tegen kritiek kan ik prima maar niet tegen mensen die alleen maar lopen zeuren en niks positief erover kunnen zeggen dan ben je in mijn ogen niet meer serieus en spreek je alleen uit emoties ipv feiten.
Ik heb nooit gezegd dat er niks positiefs over te zeggen valt, maar ik maak 1 opmerking en vervolgens moet ik me continu verdedigen en verantwoorden. Dus dat is dan waar het gesprek over gaat. Het is niet dat er iemand vraagt wat ik wél tof vindt.
Schijnbaar heb je de laatste paar jaar niet gevolgd kwa ontwikkeling want het gaat nu razend snel.
Ik en mijn kameraden hebben er inmiddels al veel plezier aan gehad.
Nogmaals, je plezier wil ik je helemaal niet ontnemen. Ik probeer altijd respectvol mijn standpunten uit te leggen en toe te lichten en daarbij te benadrukken dat het mijn perspectief is op basis van mijn ervaringen en bevindingen. Voor jou is dit genoeg progressie, dat is ok. Voor mij niet. Maar dat mag ik blijkbaar niet vinden.

Ik ben ook helemaal niet tegen jullie. Ik wil SC en SQ42 ook werkelijkheid zien worden. Maar in mijn optiek wordt er (at best) een extreem inefficiënte weg bewandeld naar dat doel toe. Ik vind de huidige staat onderaan de streep gewoon niet goed genoeg voor wat het gekost heeft aan tijd en geld. Never been done of niet. Mensen die er geld in gestoken hebben, zouden er wat mij betreft echt iets meer vraagtekens bij kunnen zetten.

Deze discussie geeft mij (en jou denk ik) in elk geval heel weinig plezier, dus ik houd het weer voor gezien. Het is jammer dat er hier, op een enkeling zoals @mvds na, weinig ruimte is voor begrip of een normaal gesprek. Ik kom over een jaartje wel weer eens kijken. Misschien hebben we dan wat te vieren of kunnen we het van beide kanten gezelliger houden. En anders ben ik binnen een paar dagen weer weg ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, je komt uit het niets met een opmerking waar de ondertoon vanaf druipt, en we kennen je (mening) langer dan vandaag.
Vandaar dat ik al dacht: is het de tijd van het jaar? :P

Je komt over een jaar weer kijken, negeert dan waarschijnlijk weer de voortgang die dan geboekt zal zijn (net zoals nu) en reageert alleen cynisch met dingen als 'oh en werkt het?' (waaruit de negativiteit alweer doorklinkt).

Ik houd wel van cynisme, maar weet ook dat het reacties oproept bij mensen die helemaal geen zin hebben in negatieve praat zonder constructieve insteek.

Die cartoon klopt dus best wel: quit having fun! you know it's a scam right?
Heb ik zelf moeten leren met die Amazon-serie Rings of Power. Er zijn nou eenmaal mensen die het wel mooi vinden en geirriteerd raken door mensen die het constant blijven afkraken. Laat mensen gewoon genieten.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2023 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
@Sebben
Ook van mij mag het nog sneller maar ik heb mij er in verdiept voordat ik in de boot stapte, als ik terug kijk met vroeger en de laatste x jaar gaat het nu wel ineens snel, ook niet zo gek als je ziet hoe groot het bedrijf wordt.

Ik huppel maar 2 jaar rond in SC omdat de periode daarvoor niks was, even spelen met vrienden leuk xyz en dan laat ik het spel weer een paar weken links liggen, telkens als ik weer inlog zie ik toch wel progressie.

Vertel ook de positieve zaken ipv alleen negatief scheelt een hoop.

Als je met argumenten aankwam waarom ze tijd in Lorville bij Hurston steken (remake) dan gaf ik je groot gelijk want dat is volstrekt overbodig in deze stadia, dat zijn negatieve punten dan begrijp ik het punt structuur binnen het bedrijf ook wel.

[ Voor 116% gewijzigd door mr_evil08 op 06-01-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:46:
Je komt over een jaar weer kijken, negeert dan waarschijnlijk weer de voortgang die dan geboekt zal zijn (net zoals nu) en reageert alleen cynisch met dingen als 'oh en werkt het?' (waaruit de negativiteit alweer doorklinkt).
Dat was een oprechte vraag die ik niet aan jou stelde. De persoon aan wie ik hem wel stelde, kon daar wel normaal op reageren. Alleen weet ik het antwoord nog niet. Ik ben positief verrast dat er een teken is van implementatie maar wat doet het en werkt het?
Ik houd wel van cynisme, maar weet ook dat het reacties oproept bij mensen die helemaal geen zin hebben in negatieve praat zonder constructieve insteek.
Je kunt het ook negeren ipv steeds vragen te blijven stellen.
Die cartoon klopt dus best wel: quit having fun! you know it's a scam right?
Heb ik zelf moeten leren met die Amazon-serie Rings of Power. Er zijn nou eenmaal mensen die het wel mooi vinden en geirriteerd raken door mensen die het constant blijven afkraken. Laat mensen gewoon genieten.
Dit is misschien de essentie van onze frustratie naar elkaar. De cartoon op zich klopt misschien wel maar jij denkt dat ik die guy ben en dat is niet zo. Ze bestaan wel. Daar niet van. Ik zeg niet dat je geen plezier mag hebben, liever wel zelfs. Maar ik denk mensen die er geld in hebben zitten best kritisch mogen zijn. Het lijkt dat ik doorzaag, maar dat is enkel omdat jij de discussie steeds aangaat.

Je Rings of Power vergelijking is wel interessant. Ik denk dat het van toepassing zou zijn met wat kleeeiiine correcties:
  1. Als kijkers van te voren op basis van fantastische beloftes voor de volledige productie betaalden + exorbitante lonen en bonussen voor nog niet geleverde prestaties.
  2. De hoofdpersonages om onverklaarbare redenen opeens dood neervallen
  3. Ze slechts 1% van de eerste episode zouden tonen en er dan bij zeggen dat de rest waarschijnlijk binnen 10 jaar komt maar dat je het boek kunt lezen als je een idee wilt hebben van wat er misschien gaat komen.
  4. enz
Je zet me neer als een soort afgunstig gedrocht. Ik heb er geen moeite mee als mensen een serie (of wat dan ook) leuk vinden die ik stom vind, good for them. Of andersom zelfs, als mensen iets stom vinden, wat ik leuk vind. Eerder interessant. Met SC en SQ42 ben ik gewoon een klant die niet heeft gekregen waar ie voor betaald heeft.
mr_evil08 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:07:
@Sebben
Ook van mij mag het nog sneller maar ik heb mij er in verdiept voordat ik in de boot stapte, als ik terug kijk met vroeger en de laatste x jaar gaat het nu wel ineens snel, ook niet zo gek als je ziet hoe groot het bedrijf wordt.
Ik weet niet of je daarmee bedoelt dat ik me er dan niet in heb verdiept? Maar ik zit er al een tijdje in. Vroeg. Ik heb alles gekeken en gelezen wat er te melden viel. Dáárom ben ik boos. Er is wel progressie maar in een optelsom van het geheel, is het resultaat voor mij te traag en ondermaats.

De positieve zaken zijn er gerust, maar die wegen voor mij nog niet op tegen de rest. Ik wil gewoon waar voor mijn geld.
Als je met argumenten aankwam waarom ze tijd in Lorville bij Hurston steken (remake) dan gaf ik je groot gelijk want dat is volstrekt overbodig in deze stadia, dat zijn negatieve punten dan begrijp ik het punt structuur binnen het bedrijf ook wel.
Dit zijn voor mij details die ik wel interessant vind hoor maar op detailniveau een lijstje maken van wat er mis is, geloven we allemaal wel. Het is meer het onderliggende probleem waar ik moeite mee heb, hun consistente onvermogen om de juiste prioriteiten te stellen. Dat ze dat 1of 2x fout doen ok, maar het is de hele tijd hetzelfde.

Als het helpt, ik bied mijn hele vloot te koop aan tegen aankoopprijs. Als ik er vanaf ben, zal ik jullie niet meer lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Dat was een oprechte vraag die ik niet aan jou stelde. De persoon aan wie ik hem wel stelde, kon daar wel normaal op reageren. Alleen weet ik het antwoord nog niet. Ik ben positief verrast dat er een teken is van implementatie maar wat doet het en werkt het?
'en, werkt het?' klinkt niet echt als een oprechte vraag na de eerdere introductie waaruit blijkt dat je niet echt gelooft dat het er echt aan komt, en als er dan al iets komt, het toch half en brak zal zijn.
Daaruit blijkt je verwachtingspatroon. Het antwoord wat je verwacht is dan eigenlijk 'nee, het is buggy'. zodat het het beeld weer bevestigt.
It's too little, too late. En eigenlijk hoeft het al niet meer te komen want de lol is eraf. (iets wat ik persoonlijk heb met Starfield. Was eerst enthousiast, maar omdat het uitgesteld is en naarmate er meer bekend wordt het gewoon een kopie van Fallout ofzo wordt en het er niet zo gelikt uit ziet als SC boeit het me inmiddels niet eens meer).
Sebben schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Servermeshing.
De heilige graal en oplossing voor álle problemen sinds slechts 7 jaar.
Maar dit jaar komt het er echt aan hoor :')
spoiler:
Zoals met alles rondom dit project: het komt niet, of half en het maakt meer kapot dan het oplost.
Je hebt als klant niet gekregen waar je voor betaald hebt omdat je geen klant bent maar een investeerder.
Je hebt als investeerder dan niet gekregen wat je had gehoopt, en dan kunnen we verzanden in een discussie of de oorspronkelijke investeringsdoelen gewijzigd zijn of niet.

maar klopt, ik had het kunnen negeren O-)
En zal ik vanaf nu ook doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Daaruit blijkt je verwachtingspatroon. Het antwoord wat je verwacht is dan eigenlijk 'nee, het is buggy'.
Ik begrijp gerust dat jij dat niet leuk vindt. Maar daar kan ik niet zo veel aan doen. Het is niet iets dat ik doe om jou te sarren, het is een verwachtingspatroon dat is ontstaan door mijn ervaringen in dit proces. Desondanks hoop ik nog altijd om verrast te worden met een positief antwoord.
Je hebt als klant niet gekregen waar je voor betaald hebt omdat je geen klant bent maar een investeerder.
Je hebt als investeerder dan niet gekregen wat je had gehoopt, en dan kunnen we verzanden in een discussie of de oorspronkelijke investeringsdoelen gewijzigd zijn of niet.
Dit is ook een kernpunt. Het gaat niet om wat ik hoopte. Het gaat om wat er letterlijk is gezegd. Daar heb ik me destijds zeer grondig in verdiept en op basis daarvan heb ik een investering gedaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Sebben op 06-01-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
is er al een target voor die single player? Heb zelf ooit 40 dollar betaald en niet meer voor een starterkid en vooral naar die single player aan het uitkijken. Af en toe start ik het spel wel eens op, vind het heel mooi maar heb nog geen idee wat ik moet doen en sluit het dan maar weer :) Vorige comp was ook niet sterk genoeg GTX1080TI maar heb nu RTX3080 dus zal wss vlotter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larmoth schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:17:
is er al een target voor die single player? Heb zelf ooit 40 dollar betaald en niet meer voor een starterkid en vooral naar die single player aan het uitkijken. Af en toe start ik het spel wel eens op, vind het heel mooi maar heb nog geen idee wat ik moet doen en sluit het dan maar weer :) Vorige comp was ook niet sterk genoeg GTX1080TI maar heb nu RTX3080 dus zal wss vlotter lopen.
volgens mij nog onbekend. Misschien over twee jaar. (of in 2042) :*)

YouTube: Squadron 42 November Update - 2 Years Away... Maybe?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
Je kan nu ook wel single player doen door bijvoorbeeld de bunker missies, 890 jump, of enkele bounty missies.
Ik draai het hier op een GTX1080 met i5 12600K en 32GB ram, de game draait uitstekend en soepel.
In begin stottert het nog omdat de game shaders moet inladen, als je vervolgens terug komt draait het soepel.

Star citizen is meer CPU dan GPU limited en minstens 24gb ram is een must en uiteraard SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
mr_evil08 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Je kan nu ook wel single player doen door bijvoorbeeld de bunker missies, 890 jump, of enkele bounty missies.
Ik draai het hier op een GTX1080 met i5 12600K en 32GB ram, de game draait uitstekend en soepel.
In begin stottert het nog omdat de game shaders moet inladen, als je vervolgens terug komt draait het soepel.

Star citizen is meer CPU dan GPU limited en minstens 24gb ram is een must en uiteraard SSD.
ja had toen 16 en nu 32. Zal het nog eens moeten installeren maar staat in een wachtrij. Met mijn nieuw comp eerst andere games. Midnight suns, Death stranding, baldurs gate, cyberpunk, witcher, warhammer, .... Ai ai veel te weinig tijd hiervoor hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Houd er rekening mee dat je voor de single player versie waarschijnlijk wel een nieuw starter package moet kopen. Je hebt namelijk een starter pack voor Star Citizen en eentje voor Squadron 42. Je kan wel die van SC inwisselen tegen store credits en daarvoor de pack kopen voor SQ42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:28
mvds schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Houd er rekening mee dat je voor de single player versie waarschijnlijk wel een nieuw starter package moet kopen. Je hebt namelijk een starter pack voor Star Citizen en eentje voor Squadron 42. Je kan wel die van SC inwisselen tegen store credits en daarvoor de pack kopen voor SQ42
Dacht ik niet hoor,

Ik heb ook een aurora startkit van 2013.(ja dat moest ik nakijken, ik dacht zelf 2016) Daar is dus dat schip voor de multi en de volledige SP package.
Als dat nu opeens veranderd is zou raar zijn.

Je kan die packages niet meer kopen dat klopt. Maar wat je hebt blijf je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Torched schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Dacht ik niet hoor,

Ik heb ook een aurora startkit van 2013.(ja dat moest ik nakijken, ik dacht zelf 2016) Daar is dus dat schip voor de multi en de volledige SP package.
Als dat nu opeens veranderd is zou raar zijn.

Je kan die packages niet meer kopen dat klopt. Maar wat je hebt blijf je houden.
Dan zouden beide digital downloads dus in je hangar moeten zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
mvds schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Dan zouden beide digital downloads dus in je hangar moeten zitten
Yep, als je zo eentje hebt van in het begin heb je beide. Lang lang geleden lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
@mvds @Larmoth starterpack met SQ42 komt nog met regelmaat voorbij.
Zo heb ik bij de Mustang alpha starterpack SQ42 bij zitten, die is inmiddels 2 jaar oud.

Tijdens free flight events zie je met regelmaat, het is niet iets van alleen vroeger.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 06-01-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

mvds schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Zoals ik al zei, het is voor een deel ook geschat. Ik zit zelf in de software ontwikkeling, dus ik baseer mijn schattingen ook deels daarop. Maar ik heb het in mijn verhaal over de ontwikkelclub. Ik heb daarin nog geen rekening gehouden met het management (die hoger zit qua salaris), acteurs, evenementen (zoals de bar meetings), reclame, serverpark zelf (die ook in die 10 jaar vast en zeker geüpgrade is), renderfarms voor de promotievideo's, enz.

Ik denk dat veel mensen de kosten van een project met deze omvang echt serieus onderschatten.

Stel dat ze idd nog 100M "over" zouden hebben. Dat is dat "maar" 2 jaar ontwikkelen met het team uit 2018! We zijn inmiddels al ruim 4 jaar verder he? Het team is vast al groter inmiddels. Ik denk dat niemand de verwachting heeft dat SC of zelfs maar SQ42 binnen die tijd af is.

Dus ik denk dat als ze nog 100M zouden hebben, dat dat een hele gezonde buffer is voor een bedrijf met die omvang en dat ze idd moeten blijven zorgen voor een cashflow om dit af te kunnen ronden binnen afzienbare tijd. En daarbij schat ik zelf iets van 5 jaar voor in. Maar ik betwijfel of dat voldoende gaat zijn.
"As of 2020-12, CIG has a total of 695 staff. 512 of whom are developers"

Met daarbij de kanttekening dat ze bezig zijn met een MEGA pand in Manchester waar nog eens, daar komt tie, 1000 medewerkers komen te werken!!!!

Dusssss. dag geld. ;w

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Met daarbij de kanttekening dat ze bezig zijn met een MEGA pand in Manchester waar nog eens, daar komt tie, 1000 medewerkers komen te werken!!!!

Dusssss. dag geld. ;w
dan moeten ze dus snel komen met een stabieler draaiende client die uitgerold kan worden naar het publiek zodat er gespeeld kan worden middels abonnement waar geld uit gehaald kan worden: aka live gaan met Stanton system.
En investeerders die doorhebben dat het nu echt gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Dusssss. dag geld. ;w
Tja, je kan geen voortgang verwachten en dan wel denken dat het team uit 10 man blijft bestaan :D

Maar het was meer om aan te geven dat het niet realistisch is dat sommigen lijken te denken dat CIG die 500M nog steeds op hun rekening heeft staan en dat ze daarmee de volledige ontwikkeling van SC maar moeten kunnen bekostigen. 500M is nog steeds achterlijk veel geld, maar wat ze tot nu toe neergezet hebben is ook niet gratis geweest :) (verre van zelfs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:11:
[...]

dan moeten ze dus snel komen met een stabieler draaiende client die uitgerold kan worden naar het publiek zodat er gespeeld kan worden middels abonnement waar geld uit gehaald kan worden.
Aub niet zeg, geen abonnement service please ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Aub niet zeg, geen abonnement service please ;(
prima, hoe lok je anders nog meer geld naar binnen?
Ik heb er inmiddels flink wat aan uitgegeven maar daar winnen ze de oorlog niet mee.
Ze zullen dus nog weer extra geld binnen moeten harken. Hoe?
Gaat de reguliere consument ook 300 euro lappen voor een constellation oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:20:
[...]
Gaat de reguliere consument ook 300 euro lappen voor een constellation oid?
Eerlijk gezegd denk ik van wel. Als je al kijkt hoeveel geld er omgaat in cosmetische zooi in spellen zoals GTA of PUBG of noem ze allemaal maar op, dan denk ik dat er idd best veel mensen zullen zijn die een short cut willen nemen om een bepaald schip te kunnen vliegen zonder ervoor te hoeven te grinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:11:
[...]

dan moeten ze dus snel komen met een stabieler draaiende client die uitgerold kan worden naar het publiek zodat er gespeeld kan worden middels abonnement waar geld uit gehaald kan worden.
Ik zie niet in dat ze dat gaat lukken de komende 5-10 jaar.
Het "spel" is bij lange na nog niet stabiel. Je kan je reet niet keren of je wordt begroet door een bug, de basis dingen zoals lopen/bewegen zijn nog op niveau DOOM 1, De economie is unbalanced, de helft van de systemen zijn nog niet aan elkaar geknoopt etc...

En zolang als Chris maar leuke nieuwe features blijft verzinnen dan zal dit zo blijven en zal het spel eeuwig in alpha fase blijven.

SC is nu al allang niet meer "ground breaking". Veel games die nu uit zijn hebben al betere graphics en betere gameplay dan dat SC ooit zal hebben.
Ze gaan ten onder aan hun eigen hype en door mis-management.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Ik zie niet in dat ze dat gaat lukken de komende 5-10 jaar.
Het "spel" is bij lange na nog niet stabiel. Je kan je reet niet keren of je wordt begroet door een bug, de basis dingen zoals lopen/bewegen zijn nog op niveau DOOM 1, De economie is unbalanced, de helft van de systemen zijn nog niet aan elkaar geknoopt etc...

En zolang als Chris maar leuke nieuwe features blijft verzinnen dan zal dit zo blijven en zal het spel eeuwig in alpha fase blijven.

SC is nu al allang niet meer "ground breaking". Veel games die nu uit zijn hebben al betere graphics en betere gameplay dan dat SC ooit zal hebben.
Ze gaan ten onder aan hun eigen hype en door mis-management.
vertel, welke games zijn dat?
No Man's Sky en mooie graphics? Tja, t is maar wat je mooi noemt.
Elite Dangerous? Meh.

Graphics en mechanics in Starfield? Tja...

ik zie vooralsnog nog steeds niet echt iets waar ik vrolijker van word dan wat ik in SC zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik van wel. Als je al kijkt hoeveel geld er omgaat in cosmetische zooi in spellen zoals GTA of PUBG of noem ze allemaal maar op, dan denk ik dat er idd best veel mensen zullen zijn die een short cut willen nemen om een bepaald schip te kunnen vliegen zonder ervoor te hoeven te grinden.
maar in die gevallen IS er dus al een spel, uit alpha, uit beta, live gereleased.
Kan SC dat? En daarna op die manier met een cash shop geld binnenharken voor verdere ontwikkeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:31:
[...]

vertel, welke games zijn dat?
No Man's Sky en mooie graphics? Tja, t is maar wat je mooi noemt.
Elite Dangerous? Meh.

Graphics en mechanics in Starfield? Tja...

ik zie vooralsnog nog steeds niet echt iets waar ik vrolijker van word dan wat ik in SC zie.
"Mooi" is inderdaad objectief. Mijn punt is in ieder geval dat het bij lange na niet meer zo "ver vooruit" is als het in 2012-2015 was.
Ze worden aan alle kanten ingehaald.
En het feit dat er nog lang geen release in zicht is, niet van SQ42 en zeker niet van de PU, betekend dat ze alleen maar verder en verder achter gaan lopen.
Tegen de tijd dat SQ42 released wordt, ergens in 2028 ofzo, dan wil niemand het meer (lang) spelen omdat het outdated is.

Niet dat dat Chris boeit, die is toch allang binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:37:
[...]

"Mooi" is inderdaad objectief. Mijn punt is in ieder geval dat het bij lange na niet meer zo "ver vooruit" is als het in 2012-2015 was.
Ze worden aan alle kanten ingehaald.
En het feit dat er nog lang geen release in zicht is, niet van SQ42 en zeker niet van de PU, betekend dat ze alleen maar verder en verder achter gaan lopen.
Tegen de tijd dat SQ42 released wordt, ergens in 2028 ofzo, dan wil niemand het meer (lang) spelen omdat het outdated is.

door wie of wat wordt het ingehaald dan? Iets wat mij meer aanspreekt dan SC.
Vertel het me en ik ga het spelen.
Maar ik heb het nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:37:
[...]

nee toch? Chris is niet binnen want het geld is toch al verdampt aan ontwikkeling van iets wat er nog steeds niet is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:39:
[...]

door wie of wat wordt het ingehaald dan? Iets wat mij meer aanspreekt dan SC.
Vertel het me en ik ga het spelen.
Maar ik heb het nog niet gevonden.
* Qua Graphics en FPS - Alle nieuw gereleaste (mooi nederlands woord) FPS games zoals COD MW2, Destiny 2, The Callisto protocol e.d.
* Qua Space game zou ik toch ED en Everspace als grote concurrenten zien. Ok je kan niet zoveel intern in je schip, maar eerlijk gezegd is dat nu in SC ook minimaal... je kan er doorheen lopen... thats it.

En qua planet side gameplay kan je inderdaad NoMansSky vergelijken...

Allemaal games die uit zijn, (nu) goed werken en deliveren wat er beloofd is.

En dat is nu... 2022/2023.
Voordat SC gereleased is zijn we nog 5-10 jaar verder en is het hopeloos achterhaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik ben het er niet mee eens dat er spellen zijn die qua gameplay, diepgang en graphics in de buurt komen van SC hoor. Dan neem ik geen cutscenes mee natuurlijk, want dat is geen gameplay maar dan gaat het om filmpjes. Dat je die er mooi uit kan laten zien snap ik wel. Maar SC in High ziet er echt wel goed uit! Natuurlijk kan het mooier en realistischer, maar het kan zich zeker meten met recente AAA titels.

Bugs, ja, die zijn er zeker. Glitches zijn er ook genoeg. De gameplay loops zijn redelijk beperkt ja, dat klopt ook. (mining, trading, bounty hunting en dan heb je het wel een beetje gehad) Maar toch vind ik het best indrukwekkend wat ze hebben neergezet. Of het in een kortere tijd had gekund? Tja, geen idee, misschien wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:40:
[...]

nee toch? Chris is niet binnen want het geld is toch al verdampt aan ontwikkeling van iets wat er nog steeds niet is?
Tuurlijk, als jij geloofd dat hij ALLE funding in het spel heeft gestopt......

HAHAHAHA...

Maar nee dus, de beste man is een kleine 20 miljoen waard.
Genoeg om nooit meer ergens over te hoeven zeuren, ook al gaat SC morgen plat.

https://popularnetworth.com/chris-roberts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:50:
[...]

* Qua Graphics en FPS - Alle nieuw gereleaste (mooi nederlands woord) FPS games zoals COD MW2, Destiny 2, The Callisto protocol e.d.
* Qua Space game zou ik toch ED en Everspace als grote concurrenten zien. Ok je kan niet zoveel intern in je schip, maar eerlijk gezegd is dat nu in SC ook minimaal... je kan er doorheen lopen... thats it.

Voordat SC gereleased is zijn we nog 5-10 jaar verder en is het hopeloos achterhaald.
en als je kijkt naar Starfield is ook gewoon oude tech, al was het maar qua uiterlijk.

Wat betreft COD heb ik weinig te vertellen. Dat is dan misschien voor de FPS-elementen maar ik speel SC toch echt voor de spacesim en niet voor de FPS.

ED is het dus ook niet. Ze hebben wel een poging gedaan tot mechanismen zoals planetside etc. of in je schip rondlopen maar het is het allemaal niet.

Hopeloos achterhaald is het nog steeds niet. Een game als Starfield had dus SC vooruit kunnen zijn maar het is duidelijk dat het gewoon Fallout in space is. En dus is ook een nog nieuw uit te brengen game van een grote studio nog steeds niet SC vooruit, of uberhaupt in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
[...]
Ok je kan niet zoveel intern in je schip, maar eerlijk gezegd is dat nu in SC ook minimaal... je kan er doorheen lopen... thats it.
Nou, nee hoor. Je kan ook zaken gebruiken die in het schip zitten zoals kastjes, wapen racks, turrets, toiletten (die vind ik compleet nutteloos overigens, het roleplay argument vind ik ook bullshit, alsof ik in een spacesim op de pot zou willen gaan zitten |:( :F ), schermen, med beds, koelkasten, enz. Ze zijn vrijwel allemaal functioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Nou, nee hoor. Je kan ook zaken gebruiken die in het schip zitten zoals kastjes, wapen racks, turrets, toiletten (die vind ik compleet nutteloos overigens, het roleplay argument vind ik ook bullshit, alsof ik in een spacesim op de pot zou willen gaan zitten |:( :F ), schermen, med beds, koelkasten, enz. Ze zijn vrijwel allemaal functioneel
bij mij werkt douche/toilet etc. niet of het moet aan mij liggen.

Tja, het is een vergaande sim he.
Eten, drinken, en dan moet je ook gewoon naar de wc.
Het is geen spelletje, maar een SIM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:51:
Ik ben het er niet mee eens dat er spellen zijn die qua gameplay, diepgang en graphics in de buurt komen van SC hoor. Dan neem ik geen cutscenes mee natuurlijk, want dat is geen gameplay maar dan gaat het om filmpjes. Dat je die er mooi uit kan laten zien snap ik wel. Maar SC in High ziet er echt wel goed uit! Natuurlijk kan het mooier en realistischer, maar het kan zich zeker meten met recente AAA titels.
Ik zou je aanraden om COD MW2 eens op te starten, of The Callisto Protocol. Echt adembenemend (Als is het bij MW2 vaak niet mogelijk om even rustig rond te kijken _O- )
Bugs, ja, die zijn er zeker. Glitches zijn er ook genoeg. De gameplay loops zijn redelijk beperkt ja, dat klopt ook. (mining, trading, bounty hunting en dan heb je het wel een beetje gehad) Maar toch vind ik het best indrukwekkend wat ze hebben neergezet. Of het in een kortere tijd had gekund? Tja, geen idee, misschien wel...
Tuurlijk, het is mooi en indrukwekkend... voor een Game demo.
Dit had inderdaad in 6-7 jaar gekund als Chris zich eens aan zijn eigen planning zou houden en niet na elke mooie droom nieuwe features toevoegt.
Maar we zijn nu al bijna 11 jaar verder en we zitten nog in een gebrekkige alpha fase zonder end-in-sight.

Baal er zelf ook van hoor. ik ben al sinds 2012 een backer. Maar de hype is bij mij al lang verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik zou je aanraden om COD MW2 eens op te starten, of The Callisto Protocol. Echt adembenemend (Als is het bij MW2 vaak niet mogelijk om even rustig rond te kijken _O- )

[...]

Dit had inderdaad in 6-7 jaar gekund als Chris zich eens aan zijn eigen planning zou houden en niet na elke mooie droom nieuwe features toevoegt.
Maar we zijn nu al bijna 11 jaar verder en we zitten nog in een gebrekkige alpha fase zonder end-in-sight.

Baal er zelf ook van hoor. ik ben al sinds 2012 een backer. Maar de hype is bij mij al lang verdwenen
ik speel liever Battlefield.
Maar ook daar zie ik me niet de ruimte invliegen naar een andere planeet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:55:
[...]

bij mij werkt douche/toilet etc. niet of het moet aan mij liggen.

Ja ok, het sim deel snap ik, maar dat mensen op bijv Reddit doen alsof een schip geen bestaansrecht heeft als er geen toilet in zit, komop man... Verspilde ruimte imho. Het begint bijna een meme te worden, dat gezeur om toiletten in schepen.

Dat je moet eten en drinken, ok... prima. Maar daar hadden ze wat mij betreft prima de grens mogen trekken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Ja ok, het sim deel snap ik, maar dat mensen op bijv Reddit doen alsof een schip geen bestaansrecht heeft als er geen toilet in zit, komop man... Verspilde ruimte imho. Het begint bijna een meme te worden, dat gezeur om toiletten in schepen.

Dat je moet eten en drinken, ok... prima. Maar daar hadden ze wat mij betreft prima de grens mogen trekken hoor.
in een fighter hoeft geen toilet nee.
Maar een toestel wat meer aan exploration doet zou imho ook gewoon standaard bed/toilet moeten hebben.
In elk geval toestellen die langer van huis moeten zijn voor exploration/mining etc.
Prospector niet, Mole wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
[...]

[...]

Ik heb en speel MW2 ook hoor, maar je kan de schaal van MW2 niet vergelijken met SC. En zoveel beter ziet MW2 er imho echt niet uit hoor....

Plus, als de nieuwe shaders beschikbaar komen in SC, dan zou dat ook de weg vrij moeten maken voor betere graphics :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Maar een toestel wat meer aan exploration doet zou imho ook gewoon standaard bed/toilet moeten hebben.
In elk geval toestellen die langer van huis moeten zijn voor exploration/mining etc.
Meh... I beg to differ :) Wat is het volgende, gezeur omdat het gender neutrale wc's moeten zijn? :+

Bed, jah, dat heeft ook een doel, namelijk het kunnen uitloggen in je bed zodat de staat van het schip opgeslagen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Meh... I beg to differ :) Wat is het volgende, gezeur omdat het gender neutrale wc's moeten zijn? :+

Bed, jah, dat heeft ook een doel, namelijk het kunnen uitloggen in je bed zodat de staat van het schip opgeslagen kan worden.
en als healing platform.

Als je een toilet hebt waar geen label male/female op zit heb je automatisch een genderneutraal toilet: bruikbaar voor iedereen.
Probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Gewoon toiletten weglaten, dan is er helemaal geen probleem :P

Ik zie daar echt 0,0 toegevoegde waarde in... Stel je voor, je bent lekker een FPS missie aan het doen, of ergens in de Halo aan het minen, of in deep space aan het exploren of nog erger, diep verwikkeld in een dogfight, en je moet ineens alles onderbreken want je pupke moet poepen... Nee sorry, je kan ook te ver gaan in het sim idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:03:
Gewoon toiletten weglaten, dan is er helemaal geen probleem :P

Ik zie daar echt 0,0 toegevoegde waarde in... Stel je voor, je bent lekker een FPS missie aan het doen, of ergens in de Halo aan het minen, of in deep space aan het exploren of nog erger, diep verwikkeld in een dogfight, en je moet ineens alles onderbreken want je pupke moet poepen... Nee sorry, je kan ook te ver gaan in het sim idee :)
Plus dat dit net zo goed IRL kan voorkomen :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Plus dat dit net zo goed IRL kan voorkomen :+
Klopt, maar ik zie het niet zitten om steeds een berichtje weg te moeten klikken dat mijn pupke moet poepen, omdat ik "het op wil houden".

Ik blijf bij mijn standpunt dat toiletten verspilde ruimte zijn in een schip, ik heb liever een extra kast of gun rack. Zo'n sanitaire stop gameplay loop is alleen maar extra kans op onnodige extra complicaties van andere gameplay loops en extra kans op bugs en dergelijke. En ik vind het echt totaal niks toevoegen aan een space sim. Er is een reden dat het in (vrijwel?) geen enkel spel zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Klopt, maar ik zie het niet zitten om steeds een berichtje weg te moeten klikken dat mijn pupke moet poepen, omdat ik "het op wil houden".

Ik blijf bij mijn standpunt dat toiletten verspilde ruimte zijn in een schip, ik heb liever een extra kast of gun rack. Zo'n sanitaire stop gameplay loop is alleen maar extra kans op onnodige extra complicaties van andere gameplay loops en extra kans op bugs en dergelijke. En ik vind het echt totaal niks toevoegen aan een space sim. Er is een reden dat het in (vrijwel?) geen enkel spel zit...
enige wat ik kan bedenken is dat als je je aan de bio breaks houdt je misschien extra punten/reputation ofzo krijgt voor exploration, mining of welke activiteit je dan ook maar aan het doen bent.
Want als we gaan beginnen over zinloos dan wil ik die metro er ook uit hebben. Gewoon op de lift klikken en daar aanklikken welke locatie op de planeet je naar toe wilt en hup #teleport.
Maar nee, letterlijk op de lift moeten wachten, instappen, keus maken etc.

Of eten/drinken: helm afdoen. Nee ik wil gewoon dubbelklikken op het item in de inventory en dat ie dat dan gewoon consumeert.
Nu eerst in de hand en dan drinken of eten.

Hoe ver wil je gaan met animaties van standaard zaken? Deden spellen vroeger ook niet.
Maar in SC kan je een drankje bestellen en dan gaat de barman het ding letterlijk voor je klaarmaken. Moet je dus op wachten, etc.
Hoeft allemaal niet.

Maar goed, een scheiding maken tussen details en gemak. Dan moet je inderdaad het toilet weglaten ofzo. Of het op een manier doen dat je een soort loading/waiting screen krijgt waarin je poppetje z'n zaakjes doet.
Net zoals je nu ook niet handmatig de brandstofslang op je ship moet aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Het kan wel funny zijn een poepvlek in de broek wanneer je niet op tijd bent gegaan haha.
Ben het met je eens hoor toilet/douche in het spel heeft geen toegevoegde waarde.

Food/drink kan nog, ondanks een space sim hoeft niet alles realistisch te worden want het blijft een game voor plezier.

Toilet/douche mag wel in het schip zitten zodat het er realistisch uitziet, ruimte is geen probleem want dan kunnen ze net zo goed het schip een beetje groter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:43:
[...]

enige wat ik kan bedenken is dat als je je aan de bio breaks houdt je misschien extra punten/reputation ofzo krijgt voor exploration, mining of welke activiteit je dan ook maar aan het doen bent.
Want als we gaan beginnen over zinloos dan wil ik die metro er ook uit hebben. Gewoon op de lift klikken en daar aanklikken welke locatie op de planeet je naar toe wilt en hup #teleport.
Maar nee, letterlijk op de lift moeten wachten, instappen, keus maken etc.

Of eten/drinken: helm afdoen. Nee ik wil gewoon dubbelklikken op het item in de inventory en dat ie dat dan gewoon consumeert.
Nu eerst in de hand en dan drinken of eten.

Hoe ver wil je gaan met animaties van standaard zaken? Deden spellen vroeger ook niet.
Maar in SC kan je een drankje bestellen en dan gaat de barman het ding letterlijk voor je klaarmaken. Moet je dus op wachten, etc.
Hoeft allemaal niet.

Maar goed, een scheiding maken tussen details en gemak. Dan moet je inderdaad het toilet weglaten ofzo. Of het op een manier doen dat je een soort loading/waiting screen krijgt waarin je poppetje z'n zaakjes doet.
Net zoals je nu ook niet handmatig de brandstofslang op je ship moet aansluiten.
In verleden had men ook de animatie erin dat je poppetje de helm werkelijk opzet, gelukkig hebben ze dat eruit gehaald, metro voegt ook degelijk wat toe om het gevoel te hebben dat de city groot is.

Toilet/douche dan weer niet en gaat alleen maar irritatie opwekken als het echt een vereiste wordt, wel in schepen laten zitten idd maar het hoeft geen functie te hebben.

mbt liften die je overal naar een planeet brengen is zwaar onrealistisch daarmee verziek je de role van passager transport ships die ingame komen/zijn, er zijn spelers die het leuk vinden om andere spelers een lift te geven dat gebeurd nu ook al in-game en zie ik regelmatig gebeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:43:
[...]

In verleden had men ook de animatie erin dat je poppetje de helm werkelijk opzet, gelukkig hebben ze dat eruit gehaald, metro voegt ook degelijk wat toe om het gevoel te hebben dat de city groot is.

Toilet/douche dan weer niet en gaat alleen maar irritatie opwekken als het echt een vereiste wordt, wel in schepen laten zitten idd maar het hoeft geen functie te hebben.

mbt liften die je overal naar een planeet brengen is zwaar onrealistisch daarmee verziek je de role van passager transport ships die ingame komen/zijn, er zijn spelers die het leuk vinden om andere spelers een lift te geven dat gebeurd nu ook al in-game en zie ik regelmatig gebeuren.
klopt, de helm opzetten was leuk maar daarna snel afscheid van genomen, want irritant.
Maar goed, het ontwaken in de habs en dan elke keer met de metro naar de spaceport moeten ben je na 10x ook wel zat. Waarom geldt daar wel het concept dat het nuttig is dat je weet dat een planeet groot is?
En niet de immersion van de helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:50:
[...]

klopt, de helm opzetten was leuk maar daarna snel afscheid van genomen, want irritant.
Maar goed, het ontwaken in de habs en dan elke keer met de metro naar de spaceport moeten ben je na 10x ook wel zat. Waarom geldt daar wel het concept dat het nuttig is dat je weet dat een planeet groot is?
En niet de immersion van de helm?
Het ontwaken van de habs kies je zelf voor hoe je dat doet, je kan ook in het bed van de schip uitloggen wat ik vaak doe.
En ik zet de spawn vaak op een spacestation waardoor ik niet eerst een half uur bezig ben om bij spaceport te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:56:
[...]

Het ontwaken van de habs kies je zelf voor hoe je dat doet, je kan ook in het bed van de schip uitloggen wat ik vaak doe.
En ik zet de spawn vaak op een spacestation waardoor ik niet eerst een half uur bezig ben om bij spaceport te komen.
ja doe ik ook, op spacestation, en als ik spul weg wil brengen land ik niet in de spaceport maar vlieg ik rechtstreeks naar de plaza.
Maar ja, na elke reset ben ik alles weer kwijt.
Da's het nadeel van de alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:02:
[...]

ja doe ik ook, op spacestation, en als ik spul weg wil brengen land ik niet in de spaceport maar vlieg ik rechtstreeks naar de plaza.
Maar ja, na elke reset ben ik alles weer kwijt.
Da's het nadeel van de alpha.
Money wipe is laatste tijd wel vaak inderdaad daarom speel ik heel weinig gezien de wipes erg dicht op elkaar zitten.
Tijd geleden heeft het wel 1,5 jaar geduurt voor de volgende full wipe.

Reputation wipe is het meest vreselijke wat er is door weer alle groentje missies te moeten doen die niks opleveren.

Haulen heb ik nog nooit gedaan in SC, alleen FPS en NPC bounty, Haulen is mij voorlopig nog te riskant, een crash met volgeladen Herculus zit ik niet op te wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:28
mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Maar denk je dat het gezond is. Ik heb een afschuwelijke hekel aan het verdienmodel van gta5 en heb ook helaas een keer zo'n shark card gekocht.

Niet omdat je kan betalen, maar omdat de normale progressie verknald wordt zodat iedereen maar gaat betalen. Dit zag je ook bij EA gebeuren.
Cosmetisch is tot daar aan toe, maar shortcuts zijn toch echt wat anders.

Maargoed hoeveel SP uitbreidingen heeft gta gehad. Ik wil vooral squadron 42 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:07:
[...]

Money wipe is laatste tijd wel vaak inderdaad daarom speel ik heel weinig gezien de wipes erg dicht op elkaar zitten.
Tijd geleden heeft het wel 1,5 jaar geduurt voor de volgende full wipe.

Reputation wipe is het meest vreselijke wat er is door weer alle groentje missies te moeten doen die niks opleveren.

Haulen heb ik nog nooit gedaan in SC, alleen FPS en NPC bounty, Haulen is mij voorlopig nog te riskant, een crash met volgeladen Herculus zit ik niet op te wachten.
Wanneer het spel eenmaal echt uit is, is het nog maar de vraag of er niet zo nu en dan wipes zullen zijn. Als nieuwe speler lijkt het mij persoonlijk best wel vervelend om in een universum rond te moeten lopen/vliegen waar iedereen al jaren speeltijd heeft en vrijwel alles heeft gezien/gedaan/gekocht. Dat vind ik aan sommige open wereld spellen nu ook al best vervelend. Je kan dan amper nog een fatsoenlijke plek vinden om een huis te maken, omdat vrijwel alles al geclaimed is. Dan ga je dus als n00b een plekje zoeken, en je kan geen Armistice zone verlaten of je schip ligt al aan flarden door een langsvliegend ubergunship ofzo...
Torched schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:25:
[...]
Maar denk je dat het gezond is. Ik heb een afschuwelijke hekel aan het verdienmodel van gta5 en heb ook helaas een keer zo'n shark card gekocht.

Niet omdat je kan betalen, maar omdat de normale progressie verknald wordt zodat iedereen maar gaat betalen. Dit zag je ook bij EA gebeuren.
Cosmetisch is tot daar aan toe, maar shortcuts zijn toch echt wat anders.

Maargoed hoeveel SP uitbreidingen heeft gta gehad. Ik wil vooral squadron 42 hebben.
Ik weet het niet, ik denk wel dat er straks (over een jaar of 10) iets zal moeten komen om de servers in de lucht te kunnen houden maar ik hoop toch echt niet dat ik maandelijks moet betalen om te kunnen spelen, zoals bij bijvoorbeeld WoW het geval is. Dan zou ik mij best wel genaaid voelen om, nadat ik honderden euro's aan schepen heb uitgegeven, ook nog eens maandelijks moet betalen om ermee te kunnen vliegen. Maar we zien wel... Geen idee.

Maar nog iets over realisme in SC, als ze het belangrijk vinden om het realisme zover door te gaan voeren dat toiletten noodzakelijk gaan zijn, dan wil ik ook een Amazon/Bol.com achtig iets hebben waarbij ik vanuit mijn huis gewoon mijn zooi kan bestellen om het thuis bezorgd te kunnen krijgen, ipv het hele stelsel rond te moeten gaan vliegen om voor al mijn schepen alle upgrades en dergelijke te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Wanneer het spel eenmaal echt uit is, is het nog maar de vraag of er niet zo nu en dan wipes zullen zijn. Als nieuwe speler lijkt het mij persoonlijk best wel vervelend om in een universum rond te moeten lopen/vliegen waar iedereen al jaren speeltijd heeft en vrijwel alles heeft gezien/gedaan/gekocht. Dat vind ik aan sommige open wereld spellen nu ook al best vervelend. Je kan dan amper nog een fatsoenlijke plek vinden om een huis te maken, omdat vrijwel alles al geclaimed is. Dan ga je dus als n00b een plekje zoeken, en je kan geen Armistice zone verlaten of je schip ligt al aan flarden door een langsvliegend ubergunship ofzo...

[...]

Ik weet het niet, ik denk wel dat er straks (over een jaar of 10) iets zal moeten komen om de servers in de lucht te kunnen houden maar ik hoop toch echt niet dat ik maandelijks moet betalen om te kunnen spelen, zoals bij bijvoorbeeld WoW het geval is. Dan zou ik mij best wel genaaid voelen om, nadat ik honderden euro's aan schepen heb uitgegeven, ook nog eens maandelijks moet betalen om ermee te kunnen vliegen. Maar we zien wel... Geen idee.

Maar nog iets over realisme in SC, als ze het belangrijk vinden om het realisme zover door te gaan voeren dat toiletten noodzakelijk gaan zijn, dan wil ik ook een Amazon/Bol.com achtig iets hebben waarbij ik vanuit mijn huis gewoon mijn zooi kan bestellen om het thuis bezorgd te kunnen krijgen, ipv het hele stelsel rond te moeten gaan vliegen om voor al mijn schepen alle upgrades en dergelijke te gaan kopen.
ik voorzie een specialisatie binnen de trader profession om dat als spelers te realiseren voor andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Dat zal bij SC niet snel gebeuren, als er een gunship langsvliegt zullen daar meerdere spelers in moeten zitten en daarnaast kunnen ze je niet kapot schieten want ze hebben de middelen niet, alleen als je een gunschip aanvalt maar dat is logisch, rol van een gunship is om een positie te bewaken/verdedigen en zal vaak stil hangen op een plek.

Daarnaast een startership is veel sneller kwa behendigheid dan een gunship, hij zal je nooit kapot kunnen maken, elk schip heeft zijn rol waar die goed in is.

Grotere schepen betekend niet beter, een Vanguard Warden kan bijvoorbeeld geen Arrow afmaken maar andersom ook niet, Warden is traag maar goed bepantserd maar de arrow is snel waardoor zeer lastig te raken, als de arrow geraakt wordt door de Warden ben je wel zeer snel kapot(maar goed je gaat ook geen warden aanvallen met een starter ship).

Ik ben wel eens met de Mustang Delta aan spelen geweest en dat ding kan verrassend veel en ook wel spelers aanvallen/schade toebrengen.

Star Citizen is geen survival game zoals ARK waar je tot de grond gelijk wordt maakt als je later begint in de spelerwereld.

Schepen zullen altijd in balance zijn, ze hebben allemaal hun role waar ze goed in zijn en hebben allemaal zwakke plekken.

Ik weet ook dat er regelmatig "trollen" bij Grim Hex zitten (mag daar ook want daar is Grim Hex voor) maar daar heb ik nooit last van, wist altijd wel te ontkomen of dat met een klein schipje was of een grote, je moet je schip kennen en gebruik maken van zijn skills.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2023 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Ik was voor de grap eens door de Progress Tracker aan het browsen, er staan echt veel dingen geplanned voor de komende tijd. Waaronder ook veel onaangekondigde schepen die gedurende Q1 2023 het licht zouden moeten gaan zien (waarschijnlijk als concept). Maar ook zaken zoals Pyro stations die op de planning staan.

Ik ben echt benieuwd!

https://robertsspaceindus...ress-tracker/deliverables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Misschien heeft iemand dit al eens gedaan...

Als je een schip als gift krijgt, komt de waarde (logisch) niet bij jouw totale waarde van de hangar erbij, want jij hebt dat geld niet uitgegeven. Maar wat als je het schip (de gift dus) omzet naar store credits en dan van dat tegoed weer een schip koopt, komt de waarde er dan wel bij? (Oftewel, telt het dan wel mee voor je pledge hoogte?)

[edit] Nee dus :) De waarde van de oorspronkelijke pledge blijft op het account die de gift heeft verstuurd. Ook al is het bezit van het schip overgedragen

[ Voor 17% gewijzigd door mvds op 23-01-2023 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mvds schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:09:
Misschien heeft iemand dit al eens gedaan...

Als je een schip als gift krijgt, komt de waarde (logisch) niet bij jouw totale waarde van de hangar erbij, want jij hebt dat geld niet uitgegeven. Maar wat als je het schip (de gift dus) omzet naar store credits en dan van dat tegoed weer een schip koopt, komt de waarde er dan wel bij? (Oftewel, telt het dan wel mee voor je pledge hoogte?)

[edit] Nee dus :) De waarde van de oorspronkelijke pledge blijft op het account die de gift heeft verstuurd. Ook al is het bezit van het schip overgedragen
Klopt, ik ben (very) early backer en heb ik het begin verschillende schepen voor anderen gekocht, omdat je als early backer op een gegeven moment nog korting kreeg, terwijl nieuw instappende personen niet deze korting hadden. Echter de waarde van betreffende schepen die ik als gift op die manier heb doorgesluisd is gewoon op mijn account gebleven. :P

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
_Dune_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Klopt, ik ben (very) early backer en heb ik het begin verschillende schepen voor anderen gekocht, omdat je als early backer op een gegeven moment nog korting kreeg, terwijl nieuw instappende personen niet deze korting hadden. Echter de waarde van betreffende schepen die ik als gift op die manier heb doorgesluisd is gewoon op mijn account gebleven. :P
Beetje jammer, duurt het nog langer voor ik Congierge haal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
mvds schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:46:
Ik was voor de grap eens door de Progress Tracker aan het browsen, er staan echt veel dingen geplanned voor de komende tijd. Waaronder ook veel onaangekondigde schepen die gedurende Q1 2023 het licht zouden moeten gaan zien (waarschijnlijk als concept). Maar ook zaken zoals Pyro stations die op de planning staan.

Ik ben echt benieuwd!

https://robertsspaceindus...ress-tracker/deliverables
Dit was afgelopen jaar al bekend dat ineens de vaart erin kwam, ze moeten ook wel vanwege starfield een mogelijke concurrent kan worden bijvoorbeeld.

De boom met wortels begint nu een stam en takjes te vormen waardoor de gebruiker kan zien dat er voorruitgang geboekt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 24-01-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:28:
[...]
Dit was afgelopen jaar al bekend dat ineens de vaart erin kwam, ze moeten ook wel vanwege starfield een mogelijke concurrent kan worden bijvoorbeeld.

De boom met wortels begint nu een stam en takjes te vormen waardoor de gebruiker kan zien dat er voorruitgang geboekt wordt.
Het was misschien al eens gecommuniceerd vanuit CIG en er zijn veel verwachtingen, maar het is toch wat anders wanneer je het ook echt op de backlog ziet staan met een einddatum die binnen dit kwartaal valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57
Maar is er dan al zicht op een mogelijke releasedatum van Squadron 42 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:36:
Maar is er dan al zicht op een mogelijke releasedatum van Squadron 42 ?
Nope, ik denk dat we die ook pas gaan horen wanneer CIG echt zeker is dat een bepaalde datum te halen gaat zijn. Mijn schatting is dat dat nog wel een paar jaar gaat duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:41:
SC heeft dat nooit als doel gehad. Het doel was de beste space sim ooit maken zonder onder de plak te zitten van een uiteindelijke baas wiens geduld op is en geld wil zien van verkoop. (en dus verplicht releasen zoals dat met Freelancer gebeurd is destijds).
Sorry, maar ondertussen vind ik Freelancer nog steeds wel de leukere game van de twee en ben ik nu een beetje aan het browsen naar een opvolger! :)

Ik ben sinds Day #1 aangemeld op de nieuwsbrief van Star Citizen en heb hier en daar een Free Flight periode meegepakt, maar echt enthousiast werd ik daar niet van qua besturing en het hoge aantal bugs tijdens de simpelste missie die je maar kan verzinnen : Ga naar plek X en breng doosje Y mee.
Ding viel naar beneden tijdens het uitstappen van de lift en daarmee was het einde verhaal! :/
mr_evil08 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:32:

Ik draai het @ 5760x1200 wat dus 3x 1920x1200 is en dan valt het eigenlijk best wel tegen met een i7 3930K en 64 GB RAM vanaf een SATA SSD waarmee je tegen de 30 fps aan zit!
Die ben ik nu wel aan het onderzoeken, maar ondanks de Tutorial in het begin is het best wel een uitdaging om daarin je weg te vinden... :/

Ik ben niet zo op zoek naar mooie graphics dus een hoop zal al gauw prima voldoen!

Waar ik vooral naar op zoek ben is fijne controls en geen overbodige simulatie meuk :)

Zal Everspace op de To Do List zetten, thnx! d:)b
mvds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:54:
toiletten (die vind ik compleet nutteloos overigens, het roleplay argument vind ik ook bullshit, alsof ik in een spacesim op de pot zou willen gaan zitten |:( :F )
Zelfs IRL doe ik dat het liefst zo min mogelijk! :+
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:55:
Ik heb aan SIM Racing gedaan, maar nooit op de WC hoeven te zitten!

En IRL altijd netjes ervoor gezorgd dat het niet nodig is tijdens de Race of zelfs de Qualify en al helemaal niet tijdens de stints die ik moest rijden toen we een 1:1 simulatie van de 24 uur van Le Mans deden! :+
Ik speel weleens games die ruim 10 jaar of ouder zijn en heb geen enkele moeite met die graphics :)

Potje UnReal Tournament uit 1999 of Quake III Arena ?! Let's GO!!! d:)b

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met die houding! :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:57:
ik speel liever Battlefield.
Maar ook daar zie ik me niet de ruimte invliegen naar een andere planeet.
Ik zie mezelf vooral nooit meer een EA Games spel kopen na de bugs horror van Battlefield 2 en alle uitbreidingen! :X :r

Battlefield 3 heb ik alleen maar gespeeld omdat ik die ergens bij kreeg en dat was ook een puinhoop! :F
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:00:
Ik hoef geen Second Life game, sorry! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:31:
[...]

[...]

Ik draai het @ 5760x1200 wat dus 3x 1920x1200 is en dan valt het eigenlijk best wel tegen met een i7 3930K en 64 GB RAM vanaf een SATA SSD waarmee je tegen de 30 fps aan zit!

[...]

Ik hoef geen Second Life game, sorry! :)
Leuk geprobeerd i7 3930K en 64gb ram kan niet eens.
Als je gaat trollen doe het wel realistisch. :+

Evenals de schermresolutie met 30 fps.
Met een 3e generatie cpu speel je sowieso de hedendaagse games niet meer soepel.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 31-01-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mr_evil08 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:49:
Leuk geprobeerd i7 3930K en 64gb ram kan niet eens.
Als je gaat trollen doe het wel realistisch. :+

Evenals de schermresolutie met 30 fps.
Met een 3e generatie cpu speel je sowieso de hedendaagse games niet meer soepel.
Waar heb je het over :?

Ik heb gewoon een HEDT systeem met 8 maal 8 GB RAM en dat kan prima! :)

Zie : uitvoering: ASRock X79 Extreme11

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Waar heb je het over :?

Ik heb gewoon een HEDT systeem met 8 maal 8 GB RAM en dat kan prima! :)

Zie : uitvoering: ASRock X79 Extreme11
Laat ik het anders formulieren het was in die tijd erg ongewoon om te hebben, 16gb ram was toen al veel.
Het model moederbord die jij erbij haalt zijn oorspronkelijk server/workstation moederborden en niet echt consumenten spul.

Borden in die tijd gingen tot max 32gb vanwege chipset beperkingen, dit bord ook maar doordat er een dubbele kanaal op zit kun je 64gb aan wat alles behalve normaal was in die tijd als consumentenbord.

[ Voor 71% gewijzigd door mr_evil08 op 31-01-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mr_evil08 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:01:
Laat ik het anders formulieren het was in die tijd erg ongewoon om te hebben, 16gb ram was toen al veel.
Het model moederbord die jij erbij haalt zijn oorspronkelijk server/workstation moederborden en niet echt consumenten spul.

Borden in die tijd gingen tot max 32gb vanwege chipset beperkingen, dit bord ook maar doordat er een dubbele kanaal op zit kun je 64gb aan wat alles behalve normaal was in die tijd als consumentenbord.
Tja, mijn systeem ervoor had 24 GB en ging spontaan kapot (doorgebrande uitvoering: EVGA X58 Classified 4-Way SLI) en ik had ook nog eens vaak genoeg RAM tekort in Photoshop i.c.m. RAW Files dus eerst 32 GB gekocht, maar daarna doorgeschoven naar een VM bakkie en nog eens 64 GB RAM gekocht door een interessante aanbieding! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
nero355 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:31:
[...]
Met 3.18 (die ergens in Q1 2023 verwacht word) komt er een nieuwe shader die wat belasting van de CPU weg moet halen en naar de GPU moet verplaatsen. Tot die tijd is SC zeer sterk CPU bound en ik denk dat jouw CPU gewoon de bottleneck is nu. Ik heb een i9 9900K en ook die heeft het zwaar in SC. Mijn CPU staat continue op 100% terwijl mijn GPU (3080) gewoon op 30% zit. Ik heb in steden zo rond de 40-50 fps en in space rond de 90 fps.

CPUs zoals de 5800X3D doen het in SC erg goed, vanwege de hoeveelheid L3 cache. En over het algemeen doen CPUs met veel echte cores het goed (dus geen hyperthreading of e-cores)

Straks met de nieuwe shader is het even afwachten wat het gaat doen, maar ik verwacht niet dat ineens de GPU 100% belast zal gaan zijn en de CPU maar 30%. Of dat ineens de fps zullen verveelvuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mr_evil08 Freelancer is koel, maar er is geen opvolger.
Van dezelfde persoon (ish) is dat Star Citizen, dus here we are.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Met 3.18 (die ergens in Q1 2023 verwacht word) komt er een nieuwe shader die wat belasting van de CPU weg moet halen en naar de GPU moet verplaatsen. Tot die tijd is SC zeer sterk CPU bound en ik denk dat jouw CPU gewoon de bottleneck is nu. Ik heb een i9 9900K en ook die heeft het zwaar in SC. Mijn CPU staat continue op 100% terwijl mijn GPU (3080) gewoon op 30% zit. Ik heb in steden zo rond de 40-50 fps en in space rond de 90 fps.

CPUs zoals de 5800X3D doen het in SC erg goed, vanwege de hoeveelheid L3 cache. En over het algemeen doen CPUs met veel echte cores het goed (dus geen hyperthreading of e-cores)

Straks met de nieuwe shader is het even afwachten wat het gaat doen, maar ik verwacht niet dat ineens de GPU 100% belast zal gaan zijn en de CPU maar 30%. Of dat ineens de fps zullen verveelvuldigen.
vorige week nog ingelogd.
was wat schokkerig, wat eerder afgelopen half jaar niet was.
Kan toeval zijn.
Heb niet gekeken, maar minuutje weer uitgelogd.

Heb 3080Ti.
i5-11600K
32GB RAM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:32:
[...]

vorige week nog ingelogd.
was wat schokkerig, wat eerder afgelopen half jaar niet was.
Kan toeval zijn.
Heb niet gekeken, maar minuutje weer uitgelogd.

Heb 3080Ti.
i5-11600K
32GB RAM.
Schokkerig kan betekenen dat SC nog bezig was met het compileren van de shaders. Duurt altijd even. Meestal zou ie na 10 - 15 minuten klaar moeten zijn en dan zou het schokkerige weg moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
mvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Het is altijd nog zo geweest dat CPU,s met minder core,s maar wel snelle beter presteren in games dan een CPU met veel cores, mijn i5 12600Kf blaast jouw i9 eruit puur vanwege de zeer goede singlecore performance.

Multicore programmeren blijft lastig dat zie ik in alle games terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Het is altijd nog zo geweest dat CPU,s met minder core,s maar wel snelle beter presteren in games dan een CPU met veel cores, mijn i5 12600Kf blaast jouw i9 eruit puur vanwege de zeer goede singlecore performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Schokkerig kan betekenen dat SC nog bezig was met het compileren van de shaders. Duurt altijd even. Meestal zou ie na 10 - 15 minuten klaar moeten zijn en dan zou het schokkerige weg moeten zijn.
is afgelopen half jaar niet eerder voorkomen.
Was een minuut ofzo, #quit.
Niet weer geprobeerd sindsdien. Misschien was het druk. Misschien was m'n porno download druk, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt gelijk. :P

@nero355 of toch niet?

Kom, we gaan vechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:15:
[...]

SC doet het juist goed op cpus met veel cores hoor, maar die is inderdaad wel zo'n beetje een uitzondering. En niet zo minachtend over mijn i9 hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mvds schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:02:
SC doet het juist goed op cpus met veel cores hoor, maar die is inderdaad wel zo'n beetje een uitzondering. En niet zo minachtend over mijn i9 hè? :P
Ik weet niet of ik het juiste artikel te pakken heb, maar er was een Hitman game aangekondigd een paar jaar terug die "Up to 12 Cores" zou ondersteunen : https://www.pcmag.com/new...el-cpus-with-8-plus-cores :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:24:
[...]

is afgelopen half jaar niet eerder voorkomen.
Was een minuut ofzo, #quit.
Niet weer geprobeerd sindsdien. Misschien was het druk. Misschien was m'n porno download druk, geen idee.
Dankzij het Siege of Orison en Red Lantern event is het erg druk op de server in 3.17.5. Interactie met alles is op dit moment gewoon sloom.

3.18 doet het wat dat betreft erg goed. Het voelt daar allemaal veel soepeler aan. Hopelijk kunnen ze dat ook goed meenemen naar live.

Ik ben voor nu iig weer even klaar met testen en spelen. Pak het in het voorjaar wel weer op als ik weer meer tijd heb.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 00:05
Nu ook voor het eerst de "echte" stap gezet om Star Citizen te spelen. De stap nu echt gemaakt vanwege de aanschaf van een nieuwe PC. De game draait in ieder geval als een zonnetje :P Was wellicht niet zo'n heel goed idee met alle bugs die met de nieuwe patch zijn gekomen, maar het gaat z'n gangetje ;)

Ik had 8 jaar geleden als eens de Mustang Omega gekregen van de AMD promotie en deze heb ik sinds kort geruild voor de i300. Ik hoorde van meerdere mensen dat de Mustang wel een bijzondere skin was/is, dus wie weet deze ooit nog maar terug halen (als dit mogelijk is).

Voornamelijk nu bezig geweest met wat simpelere missies en dan met name de deliveries. Super leuk om te doen omdat je in bepaalde gevallen ook hostiles kan tegenkomen, dus ik had van te voren al gelukkig wat maatregelen genomen om een gun te kopen.

Bugs die ik nu heb is dat soms de locatie van een object niet zichtbaar is. Ik had als laatste gisteravond een delivery gedaan die ik op Microtech moest afleveren, maar de tracking werkte niet dus ik kon niet zien waar ik het pakketje moest afleveren (ergens op 1 van de grotere gebouwen). Een aantal locaties geprobeerd, maar helaas niet de juiste. Als ze dat nog weten te fixen dan ben ik blij. Ook deed ik een rescue mission in een cave, maar kon op een gegeven moment niet meer een ledge opkomen, dus voor nu vermijd ik deze quests ook (2 gedaan en op 2 locaties kon ik een bepaalde ledge niet opkomen, terwijl deze wel geel was).

Maar tot nu toe super game, erg bijzonder wat er allemaal inzit :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Diigii schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:02:
Ik had 8 jaar geleden als eens de Mustang Omega gekregen van de AMD promotie en deze heb ik sinds kort geruild voor de i300. Ik hoorde van meerdere mensen dat de Mustang wel een bijzondere skin was/is, dus wie weet deze ooit nog maar terug halen (als dit mogelijk is).
Die waren destijds iets van € 25,- maar zijn tegenwoordig echte collector items geworden. Als het een store melt is geweest is het wellicht niet onverstandig deze ongedaan te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
3.18 is wel een ontzettende drama op PU, de back-end kraakt en piept, schijnt vaker voor te komen als er een major update wordt gereleased, nieuwe spelers krijgen geen goed beeld van Star Citizen op moment.

Regelmatig vastzitten in de schip stoel en moeten uitloggen of de schip niet kunnen docken / oproepen, hangar/pads niet beschikbaar etc.

En ontzettend druk op de servers gezien iedereen wil proberen.

Kwa performance merk ik weinig, de CPU load is minder geworden maar had in verleden nooit issues mee(GPU is hier de bottleneck die op 100% staat een RTX2070 Super).
32GB ram, NVME SSD en i5 12600.

[ Voor 57% gewijzigd door mr_evil08 op 20-03-2023 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik had stille hoop dat 3.18 inmiddels wat beter speelbaar zou zijn, maar vind het ook niet zo'n probleem dat ik wat langer moet wachten. Wil een paar vrienden ook weer de game laten opstarten, maar dan is het wel een vereiste dat het op zijn minst zo stabiel moet spelen als 3.17 dat deed.

Eerst was het wachten op 3.18, en inmiddels is het wachten op 3.18.1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 00:05
Gelukkig had ik in de vorige patch de game een keer opgestart, dus gelukkig weet ik dat het stabiel kan zijn. Maar niet werkende systemen is toch wel erg lastig inderdaad. Niet uit je stoel kunnen komen, niet uit een cave kunnen ontsnappen, track icons niet zichtbaar, lastig allemaal. Kan bijv. ook geen Medpens kopen in Microtech (New Babbage) terwijl deze toch wel handig zijn. Dus soms weet ik dan niet goed wat ik moet doen.

Gelukkig was ik gewond in de cave en ben ik maar uitgelogd. Ik logde opnieuw in en werd wakker in de hospital met al m'n spulletjes nog (was super blij als nieuwe speler).

Ik zal eens letten op wat mijn performance is @mr_evil08 , nog niet heel erg naar gekeken (i9 13900k en 4090 hier).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:06:
3.18 is wel een ontzettende drama op PU
Dat is een prima samenvatting idd. Nu zijn we al wel wat bugs gewend en leer je vanzelf er omheen te werken, maar 3.18 is zijn huidige vorm is echt dramatisch.
Maar gelukkig was er wel weer een sale-event zodat je nog meer geld erin kon pompen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 21:44
mvds schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
[...]
Maar gelukkig was er wel weer een sale-event zodat je nog meer geld erin kon pompen ;)
Inderdaad :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
mvds schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Dat is een prima samenvatting idd. Nu zijn we al wel wat bugs gewend en leer je vanzelf er omheen te werken, maar 3.18 is zijn huidige vorm is echt dramatisch.
Gisteren ging het wel prima, hele avond probleemloos kunnen spelen en zelfs risico zaken ging goed.
Ik vermoed dat de rust nu weer terug keert en de back-end tot rust komt.

Ze hebben veel wijzigingen doorgevoerd, ook aan bestaande missies verbeteringen toegevoegd, einde van bunker missie moet je binnen 15 minuten het gebied verlaten anders ben je aan trespassing bijvoorbeeld.

Een boel nieuwe missies bijgekomen zag ik in de lijst.
Kwa performance merk ik geen verschil met voorheen, maar dat komt omdat mijn GPU de bottleneck is denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2023 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:34:
[...]

Gisteren ging het wel prima, hele avond probleemloos kunnen spelen en zelfs risico zaken ging goed.
Ik vermoed dat de rust nu weer terug keert en de back-end tot rust komt.

Ze hebben veel wijzigingen doorgevoerd, ook aan bestaande missies verbeteringen toegevoegd, einde van bunker missie moet je binnen 15 minuten het gebied verlaten anders ben je aan trespassing bijvoorbeeld.

Een boel nieuwe missies bijgekomen zag ik in de lijst.
Kwa performance merk ik geen verschil met voorheen, maar dat komt omdat mijn GPU de bottleneck is denk ik.
Ik had gisteren anders nog steeds op 3 verschillende servers niet werkende ASOP en winkel terminals, niet werkende inventory, missies die niet gestart konden worden. En in de chat las ik van veel mensen dat missies niet afgerond konden worden. Dus dan heb jij erg veel geluk gehad denk ik.

Wat mij het meeste opviel was de enorme rotzooi overal. Dus ik denk dat P.E.S. wel redelijk werkt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
mvds schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Ik had gisteren anders nog steeds op 3 verschillende servers niet werkende ASOP en winkel terminals, niet werkende inventory, missies die niet gestart konden worden. En in de chat las ik van veel mensen dat missies niet afgerond konden worden. Dus dan heb jij erg veel geluk gehad denk ik.

Wat mij het meeste opviel was de enorme rotzooi overal. Dus ik denk dat P.E.S. wel redelijk werkt :o
ASOP terminals waren ook geen issues, blijkbaar heb ik net op een goede server gespeelt.
De rotzooi viel mij ook op inderdaad, overal verlaten schepen, er zal vast nog wel een timer op komen.

Gezien er geen straffen staan op nieuwe schepen claimen doen spelers het op de makkelijkste manier.

@mvds Edit: Ik heb gespeeld van 19:00 tot 22:30 met geen enkele crash of whatever en fijn de hele avond missies gedaan, ik gebruik de Carrack gezien die voorlopig nog een spawn heeft(hebben ze mij gegeven gezien ik de Galaxy heb).
(maar in algemeen ben ik langer bezig om de carrack uit te komen dan de bunker missie duurt, man wat een ongeloofelijk inefficient schip. :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:36:
[...]

ASOP terminals waren ook geen issues, blijkbaar heb ik net op een goede server gespeelt.
De rotzooi viel mij ook op inderdaad, overal verlaten schepen, er zal vast nog wel een timer op komen.
Of op een tijdstip dat er nog weinig mensen waren. Tussen 21:00 en 22:00 was het echt geen pretje. Ik heb ook geen bewegende NPC gezien, wat meestal een teken is dat de servers het zwaar hebben
Pagina: 1 ... 88 ... 117 Laatste