Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
anyonas schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:50:
[...]

Er zijn dan ook geen gameplay loops voor het schip ingame. Ik zie het potentieel wel, maar het is een klein schip dat een specifieke rol heeft en niet zo'n mooie all-rounder als typische exploration schepen.

Op zich wel een heel mooi schip, en voor een box mission is het zoals de pisces een handig schip waarmee je snel in/uit cockpit bent.
Klopt, dat is ook de reden dat ik er van afgezien heb. Het is een mooi klein schip die prima voor bunkermissies in te zetten is. Maar ik ben niet zo van het kopen van schepen die nu amper nut hebben behalve van het transport van A naar B want dan voldoet mijn Taurus of Pisces ook.

Ik ben erg nieuwsgierig naar Exploration, maar totdat dat een ding is in het spel, ga ik er geen schip voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Laatst online: 16-09 19:45
mvds schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:52:
[...]

Ik had het idee dat de info op die sites niet (meer) klopte. Ik zie nu de Corsair op de RSI site staan voor € 275 en ik dacht dat de Terrapin € 280 of € 285 was.
Die TAX die er bij ons bijkomt, maakt het wel verwarrend.

Je kan altijd via de ship upgrades de huidige prijs zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMowFk5aeiYQrEtR43mzkDrQn_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GRDWZYPshrQeLJkRbSN16cvu.png?f=fotoalbum_large

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
anyonas schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:50:
[...]

Die TAX die er bij ons bijkomt, maakt het wel verwarrend.

Je kan altijd via de ship upgrades de huidige prijs zien.

[Afbeelding]
Als de Terrapin nog beschikbaar is, wat ie dus niet is ;) Maar idd, de Terrapin is dus goedkoper. Maar dan nog maakt het niet veel uit. De Terrapin is een single seater en is zeer beperkt qua wapens terwijl de Corsair dus plek biedt aan 4 en veel beter bewapend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:34
De terrapin is een totaal ander schip dan wat de corsair is, waarom zitten mensen die 2 schepen te vergelijken...

Terrapin heeft geen cargo en de Corsair wel daar kunnen zelfs voertuigen mee.

Het zijn 2 totaal verschillende schepen, de terrapin is meer een scout en defense terwijl de corsair meer attack is.

Armor is leuk maar als een speler je eenmaal gezien heeft ga je toch dood alleen het duurt wat langer.
Je warp kunnen ze jammen zodat je niet kan vluchten.

De terrapin is niet eens redundant kwa components, hebben ze je schield neer dan een EMP erop en je bent een dood vogeltje, leuk dat je armor hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door mr_evil08 op 02-12-2022 23:11 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:05:
De terrapin is een totaal ander schip dan wat de corsair is, waarom zitten mensen die 2 schepen te vergelijken...

Het zijn 2 totaal verschillende schepen, de terrapin is meer een scout en defense terwijl de corsair meer attack is.

Armor is leuk maar als een speler je eenmaal gezien heeft ga je toch dood alleen het duurt wat langer.
kunnen is niet zullen.
Fight or flight.
Gewoon maken dat je wegkomt. 80% kans dat je een noob treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:10:
[...]

kunnen is niet zullen.
Fight or flight.
Gewoon maken dat je wegkomt. 80% kans dat je een noob treft.
Ik zie geen verschil met de corsair zeker niet als je de turrents bemand want dan willen ze het ook wel laten om je aan te vallen, je defense kunnen ook attack guns zijn.
Het zijn 2 totaal verschillende schepen met totaal verschillende rollen.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_evil08 op 02-12-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:05:

De terrapin is niet eens redundant kwa components, hebben ze je schield neer dan een EMP erop en je bent een dood vogeltje, leuk dat je armor hebt.
Ze hebben beiden de exploration rol door hun arsenaal aan scanners en dergelijke, dus zo verschillend zijn ze niet hoor. Alleen heeft de Corsair daarnaast ook nog een arsenaal aan wapens, die de Terrapin niet heeft. Dat maakt de Corsair weer meer een manusje van alles, terwijl de Terrapin alleen voor exploration/pathfinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Overigens vind ik het jammer dat ze veel schepen weer uit de shop hebben gehaald. Die zogenaamde schaarste of zeldzaamheid die ze daarmee lijken te willen creëren snap ik ook niet. Dat je dat doet voor enkele unieke schepen, zoals de Sabre Raven (die amper nut heeft, maar wel erg gewild is omdat vrijwel niemand hem heeft), kan ik mij nog enigzins in vinden, maar het gros van de schepen is gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:38:
[...]

Ze hebben beiden de exploration rol door hun arsenaal aan scanners en dergelijke, dus zo verschillend zijn ze niet hoor. Alleen heeft de Corsair daarnaast ook nog een arsenaal aan wapens, die de Terrapin niet heeft. Dat maakt de Corsair weer meer een manusje van alles, terwijl de Terrapin alleen voor exploration/pathfinding is.
De terra heeft ook totaal geen cargo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik zat net nog eens naar de RSI Galaxy te kijken, het lijkt erop dat ze de hangar nog verder verkleind hebben. Eerst zeiden ze dat het de perfecte match voor de Prospector zou zijn icm de refinery module, toen zou de hangar ineens van size XS worden, nu staat zelfs XXS op de site, dus alleen het formaat van de Pisces past dan nog. Het is een mooi schip hoor, maar dan moet je dus weer moeilijk gaan doen met het lossen van de cargopods van de Prospector, wat tijd kost en waarmee je een gevaar loopt wanneer je iets zoals Quant erin hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het eerst in de Pisces gevlogen vandaag.
Ben er nu al fan van.

Compact, maar makkelijk in en uit te stappen en hij vliegt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:27:
voor het eerst in de Pisces gevlogen vandaag.
Ben er nu al fan van.

Compact, maar makkelijk in en uit te stappen en hij vliegt prima.
En ook spotgoedkoop om ingame te kopen. Met een Atlas ben je ook zo aan de andere kant van het stelsel, en op één tank ook nog eens. Als je de C8X uitrust met 4 ballistic gatlings doet ie ook nog verrassend veel damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:22:
[...]

En ook spotgoedkoop om ingame te kopen. Met een Atlas ben je ook zo aan de andere kant van het stelsel, en op één tank ook nog eens. Als je de C8X uitrust met 4 ballistic gatlings doet ie ook nog verrassend veel damage
ik zal er naar kijken.
Heb de show-variant gekocht, want coin. geen idee waarom maar gewoon omdat het kan.
Dingetje is best koel. Prima voor snel van A naar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
mvds schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:49:
Ik zat net nog eens naar de RSI Galaxy te kijken, het lijkt erop dat ze de hangar nog verder verkleind hebben. Eerst zeiden ze dat het de perfecte match voor de Prospector zou zijn icm de refinery module, toen zou de hangar ineens van size XS worden, nu staat zelfs XXS op de site, dus alleen het formaat van de Pisces past dan nog. Het is een mooi schip hoor, maar dan moet je dus weer moeilijk gaan doen met het lossen van de cargopods van de Prospector, wat tijd kost en waarmee je een gevaar loopt wanneer je iets zoals Quant erin hebt zitten.
Volgens mij maakt de refinery module in de Galaxy het mogelijk om de saddlebags van de Prospector in te laden zonder dat het nodig is om te docken.
Tenminste, dat laten de images zien waar de Prospector onder de Galaxy hangt en de saddlebags de Galaxy worden ‘ingezogen’.
Op Spectrum was het al meteen hommeles over de size van de hangar. Blijkbaar altijd bedoeld als xxs maar er is ook per abuis xs gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:13:
[...]

Volgens mij maakt de refinery module in de Galaxy het mogelijk om de saddlebags van de Prospector in te laden zonder dat het nodig is om te docken.
Tenminste, dat laten de images zien waar de Prospector onder de Galaxy hangt en de saddlebags de Galaxy worden ‘ingezogen’.
Op Spectrum was het al meteen hommeles over de size van de hangar. Blijkbaar altijd bedoeld als xxs maar er is ook per abuis xs gecommuniceerd.
Klopt, maar in de eerste berichten lieten ze doorschemeren dat de Prospector zou kunnen landen in de hangar van de Galaxy, wat dus genoeg niet kan vanwege de grootte (of eigenlijk, gebrek aan) van de hangar.

Maar om dat mogelijk te maken moeten ze dus de tractor beams werkend krijgen. Maar dat maakt solo play wel erg lastig. Je moet dus een ruimtewandeling maken van de Prospector na het undocken van de pods om ze dan weer in te kunnen laden in de Galaxy om ze te kunnen refinen. Erg omslachtig lijkt mij.

Dat soort (grote) schepen zouden gewoon ship to ship docking moeten hebben, zou het een stuk makkelijker (en logischer) maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Galaxy is ook totaal niet bedoeld voor solo gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Ben het eens met een hoop punten die gezegd worden door de community hier en op Reddit maar CIG laat een hoop schemeren met een grote disclaimer eronder dat alles maar dan ook echt alles nog kan veranderen. Dat doen ze express om zo veel mogelijk hype en sales te creëren. Laat je dus niet leiden door speculatie, dat kan alleen maar tegenvallen. Galaxy is alleen nog maar een concept, zoals heel veel andere schepen en systemen. De backlog is enorm. We zullen het wel zien de komende 10-20 jaar mits we nog op de planeet aanwezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 04-12-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saybia schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:11:
Ben het eens met een hoop punten die gezegd worden door de community hier en op Reddit maar CIG laat een hoop schemeren met een grote disclaimer eronder dat alles maar dan ook echt alles nog kan veranderen.
en dat staat volgens mij ook al sinds dag 1 in de voorwaarden. Het is een alpha.
Dat doen ze express om zo veel mogelijk hype en sales te creëren.
even trollen. Is dat wat ze zelf gezegd hebben als reden? Of is dat een aanname, eventueel vanuit het boze oog mbt Scam Citizen?
Waarmee automatisch onderstaand ook telt:
Laat je dus niet leiden door speculatie,
inderdaad, een aanname dat ze het doen om maar zoveel mogelijk geld binnen te harken komt voort uit een negatieve insteek.
dat kan alleen maar tegenvallen.
klopt, zo'n houding is niet echt constructief en verandert niets.
Galaxy is alleen nog maar een concept, zoals heel veel andere schepen en systemen. De backlog is enorm. We zullen het wel zien de komende 10-20 jaar mits we nog op de planeet aanwezig zijn.
ik kan alleen maar hopen dat ze gebruik zullen maken van standaard systemen die ze overal in stoppen in plaats van elk schip met de hand te moeten designen. Ook in 2142 is de ruimtevaart gewoon gestandaardiseerd mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:16:
[...]

en dat staat volgens mij ook al sinds dag 1 in de voorwaarden. Het is een alpha.

[...]

even trollen. Is dat wat ze zelf gezegd hebben als reden? Of is dat een aanname, eventueel vanuit het boze oog mbt Scam Citizen?
Waarmee automatisch onderstaand ook telt:

[...]

inderdaad, een aanname dat ze het doen om maar zoveel mogelijk geld binnen te harken komt voort uit een negatieve insteek.

[...]

klopt, zo'n houding is niet echt constructief en verandert niets.

[...]

ik kan alleen maar hopen dat ze gebruik zullen maken van standaard systemen die ze overal in stoppen in plaats van elk schip met de hand te moeten designen. Ook in 2142 is de ruimtevaart gewoon gestandaardiseerd mag ik hopen.
Zucht...''het is een Alpha" verhaal kennen we nu onderhand wel. CIG gedraagt zich als een automerk/verkoper waarvan al hun auto's mankementen vertonen en eigenlijk allemaal terug moeten naar de dealer vanwege een terugroepactie. Ik juich standarisering zeker toe, maar vanwege game immersion misschien niet. Je wilt een bepaalde vibe krijgen in een bepaald schip. Een Banu ship met dezelfde knoppen als een RSI ship is vreemd. Maar goed we dwalen af.

Verwar negativiteit, niet met realiteit. CIG is een studio die heel goed weet hoe ze hun centen moeten verdienen in de keiharde gameindustrie. Gezien de laatste IAE verkoopcijfers is CIG ook niet echt afgestraft voor het werk wat ze nog moeten doen. Wel nieuwe schepen bouwen om nieuwe inkomsten te genereren en nieuwe spelers te trekken maar ondertussen zitten heel wat pledgers te wachten op hun schip van zeg zeven jaar geleden. Ik ben daar niet een van maar ik snap de frustratie wel als je honderden dollars heb uitgegeven. Er is een reden dat de term "Scam Citizen" uberhaupt bestaat. Waarom zou er niet gesproken mogen worden over de verantwoording richting de community? Is dat dan gelijk negatief of juist realistisch?

[ Voor 35% gewijzigd door Saybia op 04-12-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik ben echt wel fan van Star Citizen en ik heb er ook aardig wat geld inzitten maar ik ben het zeker wel eens met veel van de kritiek hoor. Ik zal het geen Scam Citizen noemen want ze doen wel degelijk wat en zoals het spel er nu uit ziet, daar kunnen veel andere spellen nog niet aan tippen.

Maar ze rekken het Alpha begrip wel heel erg ver op hoor. En ze zijn wel heel gul met nieuwe schepen (lees: concepten) te verkopen voor veel geld, zonder dat daar de gameplay (of de vereiste modulariteit) voor aanwezig is. (Of wel aanwezig, maar geplaagd door bugs)

Ik ga niet onderschatten hoeveel werk het is om een spel op zo'n schaal te maken, maar dat is ook wel een beetje het probleem van SC. Ze hebben niet echt een afgebakende schaal die ze als een soort van milestone hanteren. Als ze nou eens een soort van Beta versie definiëren waar ze naartoe kunnen werken met ook een deadline of iets dergelijks, dan zou het ons ook nog het idee kunnen geven dat het wellicht ooit tot een beta gaat komen. Ik zie nu heel veel beloftes waarvan elke deadline oneindig opgeschoven wordt.

Leuk die beloftes van schepen die €1000 - €2500 moeten kosten, maar het is toch van den zotte dat je die nu al kan kopen en dat ze waarschijnlijk nog minimaal 5 jaar alleen maar concept zijn?

Met die 500M aan funding die ze nu al hebben opgehaald en 10+ jaar aan ontwikkelingstijd, zouden ze imho toch echt al in elk geval het Stanton systeem gewoon tip top moeten kunnen hebben met minimaal 3 gameplay loops (mining, trading, bounty hunting/fps missies) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
RubenSaurus schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:59:
Galaxy is ook totaal niet bedoeld voor solo gameplay
Klopt, ben ik het met je eens :) Maar wil niet zeggen dat ze het door dit soort dingen onmogelijk moeten maken, zeker wanneer ze de combi Galaxy + Prospector als het ideale koppel bestempelden in het verleden om de Galaxy aan te prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, inmiddels weten we het toch allemaal al wel?
Feit is dat het een alpha is.
Wat we er van vinden doet er niet veel toe.

Ik koop trouwens alleen schepen die flight-ready zijn. Scheelt weer.
Zouden meer mensen moeten doen, anders krijg je inderdaad dat je moet gaan wachten op een schip van 7 jaar geleden.

Neemt niet weg dat CIG gewoon haar beloftes waar moet maken of in elk geval met iets komen.
Anderszijds wisten we met z'n allen waar we aan begonnen qua pledgers.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Inmiddels wel ja, maar ze blijven dus spelers lokken met beloftes die ze (voorlopig) niet waar gaan maken. Daar mogen ze wel eens mee stoppen vind ik. Het smoesje dat ze zich focussen op SQ42 begint ook al oud te worden. Er is nog geen release van SQ42 in zicht.

Ik koop ook alleen maar flight ready schepen hoor. Ik heb mijn vloot ook echt drastisch verkleind, heb er nog maar 3 + de referral gift (Dragonfly)

Maar dat we wisten waar we aan begonnen, nee, dat denk ik niet. Ik zit er nog niet zo lang in, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die zo'n 10 jaar geleden hebben gefund en die niet hadden kunnen voorzien dat ze nu nog steeds in Alpha zouden zitten, net zoals we nu nog steeds niet weten wanneer SQ42 uit komt of we naar de Beta gaan, of wanneer er meer stelsels komen, enz...

[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 04-12-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik had destijds ook niet verwacht dat het zo lang zou duren maar anderszijds boeit het me niet zo veel.
ik kan nu vliegen. In 1 stelsel, dat wel. Maar dit is eigenlijk al de basis van wat ik wilde.
Nu alleen nog meer stelsels, en de professions uitrollen.

SQ42 boeit me eigenlijk totaal niet. Ben meer geïnteresseerd in de PU.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vermaak mij ook prima met zoals SC nu is, de bugs zijn wel erg vervelend, dat wel. En het aantal beschikbare gameplay loops is erg beperkt, maar ik vermaak mij prima...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
Precies dat. Als je je goed kan vermaken in Star Citizen, waarom zou je daar dan geen geld aan mogen besteden?
Ik begon in Star Citizen nog net voor het moment dat ik alleen nog maar in een hangar kon rondlopen waar in het midden een model van het schip stond wat je had gepledged. Dat was dus 10 jaar geleden.
Als ik kijk naar alle uren die ik vanaf dat moment aan Star Citizen heb besteed (inclusief het volgen van de ontwikkeling via forum en YouTube) dan vind ik dat mijn investering tot nu toe dubbel en dwars waard.
Gisteren met 4 personen de hele avond (4 uur lang) zonder toestanden kunnen spelen.
Het leek bijna op een kant en klare game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:02:
Precies dat. Als je je goed kan vermaken in Star Citizen, waarom zou je daar dan geen geld aan mogen besteden?
Aangezien het om je eigen geld gaat, wie zou jou dan mogen verbieden om je eigen geld eraan te besteden? ;)
Gisteren met 4 personen de hele avond (4 uur lang) zonder toestanden kunnen spelen.
Ik speel regelmatig samen met wat streamers (en hun volgers/kijkers) en inderdaad, dat maakt het allemaal nog leuker. Zeker in events zoals Siege of Orison (hoe buggy en traag die soms ook is :D ) en Nuke ehh Jumptown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb de BEST IN SHOW '52 rewards gekregen, waaronder een Carrack miniatuur en model, terwijl ik geen Carrack bezit (ook nooit gedaan).

Hebben meer mensen deze gekregen? Daarnaast heb ik mijn BIS paint voor mijn Pisces nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb volgens mij alleen die van de Pisces gekregen.
Zal wel een bug zijn en raak je vanzelf kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Mogen ze van mij best vergeten om weg te halen :P

Maar mijn BIS paint voor de Pisces wil ik wel graag hebben. Ik zag trouwens gisteren dat ik mijn blue&gold Invictus paint nu wel kan toepassen op mijn C8R, dat kon ik voorheen (weekje geleden) nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

mvds schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:58:
Ik heb de BEST IN SHOW '52 rewards gekregen, waaronder een Carrack miniatuur en model, terwijl ik geen Carrack bezit (ook nooit gedaan).
Dat komt omdat de Carrack de competition op de website had gewonnen welke all-time favoriet was.
En dus krijgt iedereen wat kleine FPS items ter ere van die celebration, maar krijg je niet de skin voor de Carrack.

Dus dit klopt gewoon.

De Pisces skin heb ik zelf al gehad 1 dag na de expo. Check je hanger op de RSI site, als hij er tussen staat. Zo ja, dan kan je die vinden op de planeet wat je als home hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
lithiumangel schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:46:
[...]

Dat komt omdat de Carrack de competition op de website had gewonnen welke all-time favoriet was.
En dus krijgt iedereen wat kleine FPS items ter ere van die celebration, maar krijg je niet de skin voor de Carrack.

Dus dit klopt gewoon.

De Pisces skin heb ik zelf al gehad 1 dag na de expo. Check je hanger op de RSI site, als hij er tussen staat. Zo ja, dan kan je die vinden op de planeet wat je als home hebt ingesteld.
Nope, ik heb hem niet in NikNak en niet op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoort inderdaad alleen de items te krijgen voor het schip wat je hebt.
Dus als je de Carrack niet hebt, zou je de items niet moeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:28:
je hoort inderdaad alleen de items te krijgen voor het schip wat je hebt.
Dus als je de Carrack niet hebt, zou je de items niet moeten krijgen.
Zal dan dus wel een foutje zijn, had ik de spullen van de Pisces moeten krijgen ipv de Carrack. Ze willen denk ik hinten dat ik de Carrack moet kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Ik heb geen Carrack maar ik heb wel het model en ook nog een coin gekregen.
Tijdens de IAE heb ik in de Carrack rondgevlogen. Misschien heb ik daarom het model gehad.
In NikNak zie ik ook nog dat ik een Reclaimer en een i600 heb staan. Dat waren ook rentals tijdens de IAE.

Er is wat heisa over de Pisces skins. Die krijg je namelijk niet als je de C8R (medical) hebt gekocht. Uitleg daarbij is dat die pas na de uitslag van de best in show beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:21:
Er is wat heisa over de Pisces skins. Die krijg je namelijk niet als je de C8R (medical) hebt gekocht. Uitleg daarbij is dat die pas na de uitslag van de best in show beschikbaar kwam.
Klopt, dat had ik gezien, maar ik heb die C8R pas de 28ste gekocht (en de upgrade toegepast) voor die tijd had ik een gewone C8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Bij de volgende wipe wordt alles weer recht getrokken met wat je op de website (account) ziet dus geniet ervan als je iets "gratis" hebt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik zou meteen aan de slag moeten kunnen met mijn Taurus + Prospector en eventueel de C8R voor bunker missies als ik weer rep wil gaan farmen. Misschien dat ik er nog een ROC bij gaan halen (desnoods gewoon ingame) als ze ROC mining gefixt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Ik ga ook met prospector en Hull-A aan de slag! Heb al tijden niet meer gemined, sinds de Prospector problemen met de stoel had in het verleden.

Voor groepplay wil ik mijn Reclaimer gebruiken alleen is het nog even kijken hoe handig de Reclaimer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Kaasdipje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:58:
Ik ga ook met prospector en Hull-A aan de slag! Heb al tijden niet meer gemined, sinds de Prospector problemen met de stoel had in het verleden.

Voor groepplay wil ik mijn Reclaimer gebruiken alleen is het nog even kijken hoe handig de Reclaimer zal zijn.
Gaan ze in de volgende patch ook al iets aan cargo veranderen eigenlijk? Ik vraag mij af in hoeverre we daar iets van gaan merken als we de spullen van de refinery moeten overladen naar het schip.

Ik heb vorige week een poging gedaan om te minen, wat ik zag is dat er weer heel veel rotsen niet te scannen waren, ook al werden ze door de ping wel gemarkeerd. Ook vond ik quant rotsen moeilijk te herkennen, qua uiterlijk bedoel ik dan. Ik heb er niet veel tijd aan besteed hoor, dus ik ga het vanzelf zien.

Reclaimer lijkt mij een beetje groot (lees; lomp) om mee rond te vliegen, maar ik blijf het een indrukwekkend schip vinden. Ik ga eens kijken of ik wat mensen kan vinden die ROC mining willen proberen. Ik zou 3 ROCs in mijn Taurus kwijt moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
mvds schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:04:
[...]

Gaan ze in de volgende patch ook al iets aan cargo veranderen eigenlijk? Ik vraag mij af in hoeverre we daar iets van gaan merken als we de spullen van de refinery moeten overladen naar het schip.
Laden en lossen zal nog hetzelfde zijn voorlopig. Je kunt wel de lading manueel verplaatsen of stelen. Bij vernietiging van je schip zal ook een deel manueel te recoveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
anyonas schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:08:
[...]

Laden en lossen zal nog hetzelfde zijn voorlopig. Je kunt wel de lading manueel verplaatsen of stelen. Bij vernietiging van je schip zal ook een deel manueel te recoveren zijn.
Hmm goed om te weten...

Ik vraag mij af hoe de Expanse straks gaat werken. Als de refine jobs zo lang gaan duren als bij een gewone refinery, hoe zit het dan wanneer je het schip in storage doet terwijl er een job bezig is? Ik mag hopen dat je niet gedurende de hele tijd dat de job runt afk moet blijven of het schip ergens geparkeerd moet laten ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de quant rocks zijn nog steeds rood maar dat zie je op afstand minder, tenminste op een planeet niet.

Dat scannen etc. heb ik de laatste tijd ook wel bugs mee, of dat de laser niet goed werkt.
Kwestie van even wegdraaien, mining modus uit, evt. zelfs gewoon ship uit en aan.
Letterlijk 'have you tried turning off and on again'.

Ook met het schip zelf, bij opstijgen lukt dat niet altijd. Sterker nog, ik moest zelfs een keer de stoel uit en er weer in voordat ik kon opstijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:16:
de quant rocks zijn nog steeds rood maar dat zie je op afstand minder, tenminste op een planeet niet.

Dat scannen etc. heb ik de laatste tijd ook wel bugs mee, of dat de laser niet goed werkt.
Kwestie van even wegdraaien, mining modus uit, evt. zelfs gewoon ship uit en aan.
Letterlijk 'have you tried turning off and on again'.

Ook met het schip zelf, bij opstijgen lukt dat niet altijd. Sterker nog, ik moest zelfs een keer de stoel uit en er weer in voordat ik kon opstijgen :P
Ik zit meestal in de Aaron Halo en daar lijken quant rotsen meer oranje te zijn dan rood. Maar ik denk dat ik meer dan de helft van de rotsen niet kan scannen inmiddels. Erg vervelend aangezien minen toch al tijdrovend is. Wegvliegen en off/on en dergelijke lijken steeds minder vaak te helpen. Is vervelend als we straks alles kwijtraken met de wipe en dit soort dingen werken niet. Dan kan je lastig aan geld komen als je rep ook op 0 weer begint en je 15k missies moet gaan doen.

Als ik mijn schepen allemaal weer wil upgraden heb ik toch wel iets van minimaal 500k nodig denk ik. Dan kan ik mijn mining laser, shields, power plants en QT drives in elk geval weer upgraden.

Op zich vind ik de wipe helemaal niet erg hoor, zou alleen fijn zijn als alles een beetje beter zou werken :D

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 07-12-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik koop altijd eerst de mining laser en mining modules en direct daarna aan het werk om geld te verdienen voor de rest.
Volgens mij moet dat wel lukken met elk startkapitaal of niet?
Ik weet niet eens hoeveel basispakketten meekrijgen qua start UEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:47:
ik koop altijd eerst de mining laser en mining modules en direct daarna aan het werk om geld te verdienen voor de rest.
Volgens mij moet dat wel lukken met elk startkapitaal of niet?
Ik weet niet eens hoeveel basispakketten meekrijgen qua start UEC.
Hmm goede vraag, volgens mij hebben we steeds iets van 20k gekregen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
Iedereen blij met de eerste Luminalia cadeautjes?
Tot nu toe setje van 3 Luminalia truien, 2 skins voor de 100 series ships en 3 Luminalia Undersuits.
Nog 8 dagen te gaan
Leuk dat ze dit jaar gekozen hebben voor alleen ingame items in plaats van vorig jaar met screenshots en wallpapers.
Ik hoop wel op een flinke ingame storage straks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Mij hoor je niet klagen, ik hou altijd wel van die holiday meuk in games :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
En dan op de laatste dag je eigen persistent hangar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb wel zin in 3.18 eigenlijk. Ik weet dat ie eerst door de PTU heen moet enzo, maar ik wil wel weer lekker met een schone lei beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
roepie88 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:21:
Iedereen blij met de eerste Luminalia cadeautjes?
Tot nu toe setje van 3 Luminalia truien, 2 skins voor de 100 series ships en 3 Luminalia Undersuits.
Nog 8 dagen te gaan
Leuk dat ze dit jaar gekozen hebben voor alleen ingame items in plaats van vorig jaar met screenshots en wallpapers.
Ik hoop wel op een flinke ingame storage straks ;-)
Vorig jaar hadden ze ook genoeg ingame items zoals een backpack, knife etc, Mustang Alpha skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
mr_evil08 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:54:
[...]

Vorig jaar hadden ze ook genoeg ingame items zoals een backpack, knife etc, Mustang Alpha skin.
Klopt helemaal (muv de backpack). Maar daarnaast ook een sneak peek (plaatje), 2 Spectrum badges en een stapeltje wallpapers.
Daarom geef ik aan dat het leuk is (dat vind ik dan) dat ze dit jaar gekozen hebben voor alleen maar ingame items.

Ik doe daar toch iets meer mee dan met een Spectrum badge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Luminalia tot nu toe:

3 truien, 3 undersuits, 3 wapens (shotgun, SMG, Sniper Rifle) diverse skins, een sextant, en 3 mutsen.
Nog 4 dagen te gaan.

Als het goed is kun je, als je een dag gemist hebt, de items van de afgelopen dagen nog steeds claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Klopt, je kan ook gewoon op de laatste dag inloggen en dan alles claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ircghost schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:03:
Klopt, je kan ook gewoon op de laatste dag inloggen en dan alles claimen
Hoe claim je de items, puur door alleen in te loggen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:45:
[...]

en waarschijnlijk allen locaties af te gaan waar de cadeautjes liggen.

Dat is altijd en overal het concept: login en claim alles door de boel te grabben.
#activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Via de website.
https://robertsspaceindus...-Celebrate-Luminalia-2952

Coupon code,s van alle dagen 1 voor 1 invullen op je account en dan heb je ze, staat aangegeven op de website hoe dat gaat, ze komen vervolgens in je "my hangar" te staan.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 19-12-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
[...]
Je kan via de pagina's https://robertsspaceindus...romotions/Luminalia-Day-1 t/m https://robertsspaceindus...omotions/Luminalia-Day-12 (t/m 8 zijn nu al online) de code "LUMINALIA" invullen (steeds dezelfde code) en dan krijg je de items erbij in je hangar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Ja. Maar... uhm. Wave 1.

Houd rekening met het feit voor de mensen die hier lezen dat de meeste geen betaalde abo zullen hebben.
Deze is wel verplicht voor Wave 1 en dus pis je naast de pot wanneer je geen betaalde abo hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Gewoon Concierge worden joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vraag mij af hoe groot die groepen zijn waarmee ze testen. Zoals die eerste groep, de Evocati dus, en dan de Wave 1 groep, enz

Gewoon nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
mvds schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:22:
Ik vraag mij af hoe groot die groepen zijn waarmee ze testen. Zoals die eerste groep, de Evocati dus, en dan de Wave 1 groep, enz

Gewoon nieuwsgierig
Zit op Discord met een Evocati backer uit Duitsland. Is er vanaf het begin al bij, dan al niet daarvoor.
Zou hem eens kunnen vragen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:27:
[...]

Zit op Discord met een Evocati backer uit Duitsland. Is er vanaf het begin al bij, dan al niet daarvoor.
Zou hem eens kunnen vragen voor je.
Ja, is goed. Ik ben wel nieuwsgierig naar de grootte van die groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik neem toch aan dat er hier zat zitten. Zelf ben ik geen Concierge, maar meerdere maten van mij wel 8)7

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Seroczynski schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:40:
[...]

Ik neem toch aan dat er hier zat zitten. Zelf ben ik geen Concierge, maar meerdere maten van mij wel 8)7
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
[...]

Ik denk dat ik dat vast wel een keer ga halen, maar ben er nog niet (ook niet dichtbij hoor)

• mvds
Vraagje, misschien dat iemand het weet. Krijg je ook de referral gift als er een starter package gekocht word op een account die al lang bestaat? (Maar nog nooit een starter package heeft gekocht?)

Ik heb ooit iemand zover gekregen om een account te maken met mijn code, dus ik zie het account ook in mijn lijstje van referrals staan, maar dat account bestaat al even. Telt die wel gewoon mee als ik daar nu een starter package op koop? (ik weet dat ik geen package mag giften, het moet echt op dat account gekocht worden)

• anyonas
mvds schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:51:
Vraagje, misschien dat iemand het weet. Krijg je ook de referral gift als er een starter package gekocht word op een account die al lang bestaat? (Maar nog nooit een starter package heeft gekocht?)
Het tijdstip van de aankoop van de eerste 40 dollar telt. Dus ja als hij nu voor het eerst een starterpackage koopt dan krijgen jullie de referral bonus

• anyonas
[...]

Ik ken bijna alleen conciërge members ;)
Het kan snel gaan.

• mr_evil08
Let wel op die referral gift ofwel het ship welke erbij zit kan je alleen maar upgraden en nooit meer "melten".
Hij is dus altijd permanent, als je later besluit toch iets goedkopers weer te willen en de restant geld in een 2e schip stoppen kan dus niet.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_evil08 op 22-12-2022 19:15 ]

• mvds
mr_evil08 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:13:
Let wel op die referral gift ofwel het ship welke erbij zit kan je alleen maar upgraden en nooit meer "melten".
Hij is dus altijd permanent, als je later besluit toch iets goedkopers weer te willen en de restant geld in een 2e schip stoppen kan dus niet.
Ik weet het, ik heb het al eens gehad met de Dragonfly Black. Als je het heel aardig vraagt willen ze je wel éénmalig helpen hoor. Ik had hem ook geüpgrade en dat hebben ze teruggedraaid voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik heb mijn pc aangesloten op de tv en zit dus altijd op de bank. Zou ik dit spel kunnen spelen in deze setting of is een bureau een betere optie?

Ik ben in het bezit van een logitech x56 wat met flight simulator geen probleem is op de bank. Mijn vrees is dat ik het toetsenbord en joystick simultaan zal moeten gebruiken en ook dat het toetsenbord veel gebruikt zal moeten worden. Verder heb ik ook een Xbox gamepad welke hopelijk te gebruiken zal zijn

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en anders kijken of je middels joystick gremlin ofzo keyboard kan mappen naar je x56 zaken.
Maar ja, keyboard blijft handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Nieuwe Letter of the Chairman is gepubliceerd: https://robertsspaceindus...-Letter-From-The-Chairman

Weinig echt nieuws, ze zijn hard bezig met stabilisatie van Persistent Universe en willen 3.18 zo snel mogelijk live.

Grote nieuwe ding wat ze gaan proberen live te krijgen is de nieuwe server structuur die toe laat dat de servers en clients een minder harde verbinding hebt. Dat heeft als voordeel dat een server de taak van een andere kan overnemen (bij i.e. een server crash) maar ook dat je kan wisselen van werelden. Dus zodra deze nieuwe techniek er is kunnen we o.a van Stanton naar Pyro systemen reizen. Robert stelt Q3 2023, dus laten we uitgaan van Q2 2024 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dus de client zou dan de "intelligentie" ingebouwd moeten krijgen om bij een 30K zelf een verbinding op te bouwen naar een andere server?

Klinkt ingewikkeld, hoe gaan ze ervoor zorgen dat de servers van elkaar weten wat de status is van speelwereld op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
mvds schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:43:
Dus de client zou dan de "intelligentie" ingebouwd moeten krijgen om bij een 30K zelf een verbinding op te bouwen naar een andere server?

Klinkt ingewikkeld, hoe gaan ze ervoor zorgen dat de servers van elkaar weten wat de status is van speelwereld op dat moment?
Dat is precies waarom het zo lang duurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen ze niet beter proberen het 30k zelf op te lossen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

mvds schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:43:

Servermeshing.
De heilige graal en oplossing voor álle problemen sinds slechts 7 jaar.
Maar dit jaar komt het er echt aan hoor :')
spoiler:
Zoals met alles rondom dit project: het komt niet, of half en het maakt meer kapot dan het oplost.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat als het inderdaad dit jaar komt? en ook goed?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ircghost schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:17:
Nieuwe Letter of the Chairman is gepubliceerd: https://robertsspaceindus...-Letter-From-The-Chairman

Robert stelt Q3 2023, dus laten we uitgaan van Q2 2024 ;).
Robert gaf aan dat Sq42 in 2016 zou uitkomen. Dus zou eerder 2032 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC komt in 2042 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:12:
Ik denk dat de basis idd dit jaar gaat komen. Ik weet alleen niet hoeveel updates er nog nodig gaan zijn om alles erin te krijgen waarvan ze zeiden dat het nodig was om alles persistent te krijgen en het ook mogelijk te maken om duizenden mensen tegelijk online te hebben in dezelfde wereld.

Ik hoop wel dat ze dan ook wat tijd besteden aan een oplossing te bedenken voor missies. Als er duizenden mensen tegelijk rondlopen, hoe gaan ze dan voorkomen dat bijv iedereen in dezelfde bunkers rondloopt voor hun missies? Of dat er steeds tientallen mensen tegelijk bij Kareah zijn, enz...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:12:
Dat zeggen ze dus al 7 jaar, élk jaar. Ik heb weinig reden om aan te nemen dat het dit jaar anders gaat zijn. Maar ik zie het graag gebeuren.

Ik denk alleen dat mensen er iets te veel van verwachten. SC heeft fundamentele problemen, zowel technisch als management. Zelfs áls ze door een wonder meshing eindelijk voor elkaar krijgen zonder 100 nieuwe issues, lost het niet half van de onderliggende ellende op.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat de basis idd dit jaar gaat komen. Ik weet alleen niet hoeveel updates er nog nodig gaan zijn om alles erin te krijgen waarvan ze zeiden dat het nodig was om alles persistent te krijgen en het ook mogelijk te maken om duizenden mensen tegelijk online te hebben in dezelfde wereld.

Ik hoop wel dat ze dan ook wat tijd besteden aan een oplossing te bedenken voor missies. Als er duizenden mensen tegelijk rondlopen, hoe gaan ze dan voorkomen dat bijv iedereen in dezelfde bunkers rondloopt voor hun missies? Of dat er steeds tientallen mensen tegelijk bij Kareah zijn, enz...
net als mmo's. Snelle respawns van mobs, items die door meerdere personages tegelijk opgepakt kunnen worden.
Of je dat zou willen is een tweede, maar dat zijn de keuzes die ze zullen moeten maken.

Misschien mission instances op bepaalde plekken zodat je je eigen sessie hebt (tenzij je in een group zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:06:
[...]

net als mmo's. Snelle respawns van mobs, items die door meerdere personages tegelijk opgepakt kunnen worden.
Of je dat zou willen is een tweede, maar dat zijn de keuzes die ze zullen moeten maken.

Misschien mission instances op bepaalde plekken zodat je je eigen sessie hebt (tenzij je in een group zit).
Zoiets als instances is idd een voor de hand liggende keuze. Ik ben wel benieuwd naar hoe ze dit soort zaken gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Sebben schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Dat zeggen ze dus al 7 jaar, élk jaar. Ik heb weinig reden om aan te nemen dat het dit jaar anders gaat zijn. Maar ik zie het graag gebeuren.

Ik denk alleen dat mensen er iets te veel van verwachten. SC heeft fundamentele problemen, zowel technisch als management. Zelfs áls ze door een wonder meshing eindelijk voor elkaar krijgen zonder 100 nieuwe issues, lost het niet half van de onderliggende ellende op.
Ik geloof niet dat ze het al 7 jaar echt in een patch hebben zitten, wat nu dus wel het geval is. Een deel van de tech zit dus in patch 3.18 wat op de PTU staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

mvds schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Een deel van de tech zit dus in patch 3.18 wat op de PTU staat.
Ah ok.. en? Werkt het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik even heel cynisch zijn?

Is dit het jaarlijkse moment dat Sebben uit z'n coffin komt om even cynisch te gaan trollen over star citizen?
of moet ik de negatieve toon van letterlijke een jaar geleden gaan quoten?

Sebben is echt niet geinteresseerd in de realiteit van SC. Dat wassie vorig jaar niet, en dat issie dit jaar ook niet.

Maar ik mag het wel. Ik heb ook wel troll-DNA :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:36:
[...]

Is dit een definitie die je zelf bedacht hebt? Als je een tv bestelt en een baksteen thuisbezorgd krijgt, ben je dan ook niet opgelicht? Dat je na 10 jaar een rondje kunt vliegen tussen het crashen en random exploderen door, maakt het niet een legit project.

[...]

Na meer dan 10 jaar een fractie opleveren van wat je beloofd hebt, wat onstabiel en stuk is en dan met droge ogen beweren dat het lekker gaat.. onderhand meer beloven en meer conceptsales. Dat is wat mij betreft een vorm van een ander geld ontdoen middels bedrog. Ze zouden mijn vertrouwen winnen als ze zouden zeggen 'het is genoeg, we doen geen concept sales meer, hier gaan we het mee doen'. Dat moet met dit geld kunnen. Maar Chris zal die kip met de gouden eieren tot het einde leeg blijven knijpen.

[...]

Iemand die persoonlijk verantwoordelijk is voor het totstandbrengen van de meest succesvolle (op het gebied van geld) crowdfund tot nu toe, móet onder een loep genomen worden. Zeker als hij keer op keer beloftes breekt en er deadlines met jaren overschreden worden. Er wordt gewoon keihard misbruik gemaakt van het enthousiasme van de achterban.

[...]

Ik zal nooit zeggen dat jij niet mag vliegen en daar geen lol aan mag hebben. Snap ook helemaal niet waarom je dat impliceert. Gun ik je van harte. Maar je kunt ook niet zeggen 'maak je niet druk en leg het naast je neer als je het niet leuk vindt' want ik heb hier aardig wat geld in zitten en ik ben in tegenstelling tot jou, niet tevreden met deze resultaten. Een refund is geen optie, dus het enige dat mij rest is ongenoegen uiten, en mensen pogen te behoeden voor (meer) slechte investeringen in dit eindeloze fiasco. Tot er wellicht een reden komt voor optimisme.
want ja, we weten het inmiddels wel.
Echt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:52:
[...]

je kunt je ongenoegen uiten, of de zaak laten rusten. Is beter voor je bloeddruk ;)
Je bent niet tevreden met de resultaten. Nee, ik ook niet. Ik had liever ook al meer gehad, maar wat kan ik er aan doen? Met een fakkel voor z'n deur staan schreeuwen? Schijnt modern te zijn.

In jouw ogen ben je je geld al kwijt. Ik kijk liever naar wat ik wel kan.
Het beste wat je kan doen, als je echt boos bent en teleurgesteld en baalt dat je er geld aan besteed heb maar je verwachtingen niet zijn waargemaakt, is niet meer geld besteden. Dat is het minste wat je kan doen, en dat is ook de beste oplossing. Als een refund niet meer mogelijk is, dan zou ik je verlies nemen en doorgaan met je leven. Of je moet een rechtzaak aanspannen. Veel succes.

Ik ben net als jij ook mijn geld kwijt (maar ik mis het niet meer dus het is prima zo, sterker nog ik heb nog een subscription lopen dus dat bedrag loopt nog iets op, alleen nog even wachten tot ik 42 maanden subscription heb en dan zet ik m stop, want 42), maar ik beschouw Star Citizen niet als een soort nieuwe Battlefield in de franchise die gemaakt wordt en klaar, tijdje spelen en straks weer de volgende release. Star Citizen is niet te vergelijken met welke andere game dan ook en daarom leg ik niet dezelfde lat ernaast als dat ik zou doen met andere games.

Ik had hoge verwachtingen maar alleen op papier. Ik had oren naar een reboot van Freelancer maar dan met moderne middelen en zonder het gezeik van gamestudio's met deadlines etc. Ik wilde een game die het uiterste vergde van een pc net als vroeger, toen je moest upgraden om een spel te kunnen spelen, in tegenstelling dat je slechts om de vijf jaar een nieuwe console hoefde te kopen omdat bij elke release daarna elke game werd aangepast naar de specs van de console en niet hoger dan dat.
Dat is wat beloofd was.

Dat daarmee de weg open staat naar function creep wist ik van tevoren.
Games zijn wel vaker 10 jaar in ontwikkeling voordat het uberhaupt gecommuniceerd wordt naar het grote publiek dat het eraan komt.
Het verschil hierin is dat wij als backers de investeerders zijn, waar je vroeger weinig van hoorde totdat het spel ineens bekend gemaakt werd en je aan beta's etc meer kon doen.

Ja dat is mijn definitie van scam. Als jij een TV bestelt en je krijgt een baksteen thuisgestuurd dan ben je je geld kwijt maar hebt geen product wat lijkt op een TV. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt.
Maar goed, wat heb jij met Star Citizen precies besteld? Nu kun je dikke stapels roadmaps per jaargang gaan oplepelen maar wat mensen zoals ik willen is een mooie ruimtesim waarin we uren en uren kunnen doorbrengen. Als sommige dingen iets langer duren omdat er nog ambitieuzere doelen worden gesteld dan is dat misschien jammer maar je mag mij een game of sim laten zien die vetter is dan wat Star Citizen momenteel is. Ja er zijn games die officieel uit zijn maar zijn die net zo mooi als SC? Ze zijn misschien 'af', maar zien er minder mooi uit. Zijn minder immersive. Ok misschien flight simulators, DCS, IL-2 weet ik veel maar die ken ik verder niet. Ik heb filmpjes gezien van Elite Dangerous, en volgens mij Steam library het ooit eens zelfs 10 minuten gespeeld, maar blijkbaar was het hem op dat moment niet. Dat zou dan het alternatief zijn voor Star Citizen maar als ik die filmpjes kijk, krijg ik flashbacks naar Freelancer qua graphics en hoe het eruit ziet. Dan ga ik liever Warframe spelen met de Railjacks, of SWTOR space missies. Want qua graphics en alles ziet SC er toch gewoon beter uit en net zoals met joysticks... als je eenmaal het duurder spul hebt aangeraakt (dingen als VKB/Virpil en in mindere mate de TM Warthog) dan wil je die goedkope plastic rommel van Logitech en de TM 16000 ook niet meer met een 10-foot pole aan raken zonder bang te zijn dat je herpes krijgt.

Mijn toekomstbeeld is dat SC haar bugs en shit oplost zodat je de funny rotzooi die er nu in zit niet meer hebt.
Het is een droombeeld.
Star Citizen is altijd een droombeeld geweest. Dat is vanaf het begin ook het concept geweest: Chris Roberts' droomwereld die hij wilde bouwen als het gaat om ruimtesim zonder restricties van gamestudio's met eisen om het 'voor kerst <insert jaartal>' uit te moeten brengen 'want aandeelhouders', en wij als backers deelden datzelfde beeld en konden ervoor kiezen om te investeren.
Wij betalen letterlijk mee aan het realiseren van Roberts' prive space sim. Als je dat niet door hebt gehad vanaf het begin dan spijt het me maar dat is wel de werkelijkheid.

Wat mij betreft is dat een kwestie van geduld. En zoals gezegd IS er tenminste iets. We hebben meer dan niets.
Dat er verwachtingen niet waargemaakt worden kan liggen aan het falen van Roberts, of aan de te hoge verwachtingen van sommige mensen. Of een combinatie van beide en misschien nog meer factoren.

Ik heb altijd geleerd: als je van het ergste uitgaat zal het altijd meevallen. En ook: als je niet al te hoge verwachtingen hebt raak je ook minder snel teleurgesteld.

Ben benieuwd wat voor script de Noobifier straks publiceert over 'Can Chris deliver?'
We gaan het zien.
ik ben echt wel een masochist. Is niet misschien niet veel veranderd in een jaar wat dat betreft.
maar goed, Sc is een toekomst project :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

of ben ik nu.... te direct?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:22:
mag ik even heel cynisch zijn?

Is dit het jaarlijkse moment dat Sebben uit z'n coffin komt om even cynisch te gaan trollen over star citizen?
of moet ik de negatieve toon van letterlijke een jaar geleden gaan quoten?

Sebben is echt niet geinteresseerd in de realiteit van SC. Dat wassie vorig jaar niet, en dat issie dit jaar ook niet.

Maar ik mag het wel. Ik heb ook wel troll-DNA :P
Je mag vinden wat je wilt. Mijn "negatieve toon" focust zich echter op het onderwerp, het spel en de ontwikkelingen er omheen, niet (zoals jij doet) op personen met een andere blik op zaken, die een discussie willen aangaan op een discussieplatform. Ook maak ik geen aannames over hoeveel tijd, moeite of geld iemand ergens in steekt. Vertellen hoeveel ik er van alles in geïnvesteerd heb, heeft overigens ook helemaal geen zin want: 1) Dat valt niet te checken en 2) De argumenten moeten valide zijn, de andere factoren zijn daarbij irrelevant.

Maar het zijn dit soort reacties, op de persoon, die ervoor zorgen dat ik inderdaad maar 1x per jaar de energie heb om nog eens te proberen interactie te zoeken. Als dat je doel was, gefeliciteerd. Je cirkeltje ja-knikkers is weer een beetje schoner. Net zoals bij de andere fora waar enkel ruimte is voor lof. 0 accountability voor de ontwikkelaar. Blijf maar geld sturen.

Dat we een jaar verder zijn zonder noemenswaardige progressie begrijp ik inmiddels wel. Maar waarom je die dumpster fire altijd zo agressief moet verdedigen blijft me een raadsel. Ik zal het over een jaar nog eens proberen, misschien dat je dan in staat bent om zonder beledigingen je inzichten te delen, te overtuigen en wie weet dat je dan misschien de mogelijkheid ontwikkeld hebt om open te staan voor een standpunt van iemand anders. Het zou een wonder zijn, maar die lijkt me minder onwaarschijnlijk dan een fatsoenlijke SC of SQ42 release.

Tot volgend jaar :> :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Geen idee, ik heb niet het geluk dat ik tot Wave 1 hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Sebben schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:32:
[...]
Dat we een jaar verder zijn zonder noemenswaardige progressie begrijp ik inmiddels wel.
Nou, hier ben ik het niet mee eens. Het klopt dat we niet zoveel voortgang hebben gezien als we graag zouden willen. Maar het feit dat we nu met flink meer mensen tegelijk online kunnen zijn op dezelfde server en dat ze flinke stappen hebben gemaakt op performancegebied vind ik wel netjes. Het draait nu echt best wel aardig, en als het goed is komt met 3.18 ook de nieuwe shader. We kunnen nu ook refuelen (met de daarbij horende schepen), wat nieuw is. Dus er is wel voortgang, maar het is inderdaad niet echt dat je zegt.... wauw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Mensen moeten niet zo zeuren over Star Citizen, de enige game met werkelijk vernieuwing wat andere games niet hebben.

ik zie toch duidelijk progressie elke jaar weer, het aantal crashes valt mee(laatste tijd helemaal niet meer gehad).

Het betreft een Alpha game en zijn nog content aan toevoegen, steeds als dat gebeurd kan er weer functionaliteit gesloopt worden waardoor het lijkt alsof problemen niet opgelost worden.

Ze hebben de prioriteit op SQ42 liggen waardoor persistent universe langer duurt, enkele personen hier gaan ervan uit dat je dit spel zo even maakt op de zolderkamer met 2 personen.

Ik kan je 1 tip geven ga de crashes niet opzoeken want het is een ALPHA game, als iets niet lukt ga dan wat anders doen in het spel, dit lijkt bij sommige niet door te komen.
Vaak is het drama bij de free flight events, tijdens deze periode speel ik bewust niet.

Ik en mijn vrienden hebben er inmiddels al veel plezier aan gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 04-01-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Sebben schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:32:
Je mag vinden wat je wilt. Mijn "negatieve toon" focust zich echter op het onderwerp, het spel en de ontwikkelingen er omheen.
Dat lijkt mij heel erg sterk. Jij hebt een zware bias (net als de hevige ja-knikkers) maar dan aan de andere kant van het spectrum.

Point in case:
Dat we een jaar verder zijn zonder noemenswaardige progressie begrijp ik inmiddels wel. Maar waarom je die dumpster fire altijd zo agressief moet verdedigen blijft me een raadsel.
Zonder noemenswaardige progressie. Okay.
Zet dan echt daad achter je woorden en volg bijvoorbeeld Space Tomato.
Deze zet dit hele project op kritische wijze in kaart, vaak ook met andere "grote" namen in de community met eveneens zorgen en kritiek met interessante discussies als gevolg.
Ondanks dat is er een algemene consensus: er is wel degelijk noemenswaardige progressie.

Zelf sta ik in het midden.
Niet zo zuur, maar ook niet helemaal roze bril.
En zo zijn er velen meer.
Tot slot haal ik daarom ook je biased notion onderuit dat hier en andere fora alleen maar ja-knikkers kent.
Dan heb je de Star Citizen Reddit "greatest hits" niet gezien, waar heuze discussies plaats vinden met heuze kritiek, zonder dat je afgemaakt word.
Als recent voorbeeld: https://www.reddit.com/r/...101fyla/why_all_the_hate/

[ Voor 6% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 04-01-2023 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Dat lijkt mij heel erg sterk. Jij hebt een zware bias (net als de hevige ja-knikkers) maar dan aan de andere kant van het spectrum.

Point in case:
Daar zeg ik dat ik het project een dumpsterfire vind, ik zeg daar niets ten koste van een medetweaker. Laat ik het zo zeggen, het zou fijn zijn als iedereen het bij het onderwerp houdt, de emoties een beetje temt en het niet persoonlijk maakt. We kunnen graven en nitpicken, ongetwijfeld vind je een opmerking waarin ik mezelf daar ook schuldig aan maak, dat vind ik dan van mezelf netzo zeer als een zwaktebod als jij. Doet alleen maar afbreuk aan een discussie.

Noem het een bias, ik heb me wel verdiept in het onderwerp en volg de ontwikkelingen al lang. Ik ben de delays en de bs van Chris gewoon zat. Zoals de eerste comment van de Reddit post die je aanhaalt: "Some who backed SC in kickstarter days may be fed up with all the delays and inaccurate information from Chris." En tel daarbij nog gerust de staat van het spel bij op, want voor mij is dat compleet ondermaats na zoveel tijd en zoveel resources.
Zonder noemenswaardige progressie. Okay.
Zet dan echt daad achter je woorden en volg bijvoorbeeld Space Tomato.
Deze zet dit hele project op kritische wijze in kaart, vaak ook met andere "grote" namen in de community met eveneens zorgen en kritiek met interessante discussies als gevolg.
Ondanks dat is er een algemene consensus: er is wel degelijk noemenswaardige progressie.
Ik ben wel benieuwd met wat je bedoeld met "zet daad achter je woorden". Moet ik een hele podcast maken omdat ik de ontwikkelingen omtrent de game ondermaats vindt? Als je uit eten gaat en het bevalt niet, moet je dan ook zelf een chefkok zijn en een podcast maken omdat je mening anders niet telt? Dit gaat om een beduidend meer geld dan bij een slecht soepie en ze zijn nogsteeds aan het binnenharken. Het is belangrijk dat mensen snappen dat het project zwaar flawed is en de man aan het roer niet helemaal 100% is.

Ik heb een stuk SpaceTomato gekeken maar het zijn opmerkingen als "het ging stuk maar daar hadden ze al voor gewaarschuwd dus het is prima" en "dit was gewoon noodzakelijk" die ik gewoon niet ok vindt. Het is noodzakelijk omdat ze het verkloot hebben. Het is eindelijk gefixt. Way overdue. Net als de andere gamebreaking bugs die er al een jaar of nog veel langer in zitten.
Tot slot haal ik daarom ook je biased notion onderuit dat hier en andere fora alleen maar ja-knikkers kent.
Dan heb je de Star Citizen Reddit "greatest hits" niet gezien, waar heuze discussies plaats vinden met heuze kritiek, zonder dat je afgemaakt word.
Als recent voorbeeld: https://www.reddit.com/r/...101fyla/why_all_the_hate/
Onderuit halen. Is dat het doel?
Op Spectrum wordt je gebanned als je een kritische vraag stelt. Dat zou al een enorme red flag moeten zijn, maar dat terzijde. Als je hier de verkeerde toon fluit krijg je de wind van voren. Waarom? Reddit is wat dat betreft een verademing inderdaad. Zelfs op r/starcitizen is tegenwoordig ruimte voor kritiek en fatsoenlijke discussie. Dat zou ook iets moeten zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Sebben schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:54:
[...]
Op Spectrum wordt je gebanned als je een kritische vraag stelt.
Is dat werkelijk zo? Of alleen als iemand voor de 1001ste keer dezelfde vraag stelt, zonder gezocht te hebben, met een toon waarvan duidelijk is dat de post alleen gemaakt is om te trollen? Vaak afkomstig van mensen die zelf het spel niet eens spelen.

Ik denk namelijk dat CIG nooit 500M+ opgehaald zou kunnen hebben als ze werkelijk zo met klanten omgaan.

Maar dat is mijn onderbuikgevoel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

mvds schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:00:
[...]
Ik denk namelijk dat CIG nooit 500M+ opgehaald zou kunnen hebben als ze werkelijk zo met klanten omgaan.
Ja dit blijft het mysterie. En elk jaar halen ze meer geld op dan het jaar er voor. Zijn het nieuwe mensen die er voor het eerst van horen of zijn het whales met diepe zakken die verzamelen wat er te verzamelen valt?

Ik heb pas weer hoop als de dag komt waarop CIG zegt "dit is genoeg geld, hier gaan we het mee doen". In plaats daarvan blijft het maar doormelken en als toeschouwer vraag ik me af of dat niet vooral incentive is om de status quo te behouden, dan om het project daadwerkelijk af te maken. Wat me ook zorgen baart is dat er development resources ingezet worden op futiele zaken waar niemand om gevraagd heeft en dat het vervolgens gepresenteerd wordt als enorme achievements.

Sommige Glassdoor reviews spreken ook boekdelen en hoewel die anoniem zijn en potentieel door trolls geschreven (met welk doel vraag ik me dan af maar ok), passen ze wel in het patroon.

De verandering op r/sc is een goede zaak. Gebruikers die kritische vragen gaan stellen en vaststellen dat zaken niet ok zijn, zie ik toch echt als de enige weg richting enige motivatie voor CR om fatsoenlijk prioriteiten te gaan stellen.

Pagina: 1 ... 87 ... 117 Laatste