Ik heb de laatste tijd vaak chat uit staan. Kijk, dat er nieuwe spelers bijkomen is alleen maar goed. Dat die nieuwe spelers beginners vragen hebben, prima. Maar soms lijkt het echt gewoon een kleuterschool. En zo toxic.anyonas schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:16:
Mensen helpen in chat...
Verwijderd
precies. Gewoon de basis uitbrengen. En dan met expansion packs wat nieuwe features toevoegen en elk jaar een nieuw stelsel ofzo.
Maar wel gewoon uitbrengen wat je hebt, een minimum.
Anders komt het nooit uit.
Dat is exact het orginele idee achter Star Citizen, echter heeft CIG dit pad allang verlaten...Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:21:
precies. Gewoon de basis uitbrengen. En dan met expansion packs wat nieuwe features toevoegen en elk jaar een nieuw stelsel ofzo.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ze waren wel druk bezig met server meshing de eerste voorbereidingen zijn al gedaan, mischien nog niet opgevallen maar inmiddels kunnen er 110 spelers in 1 server, ben het met je eens dat de focus teveel ligt op nieuwe schepen uitbrengen en met pyro mogen ze wel eens mee opschieten._Dune_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:33:
[...]
Dat is exact het orginele idee achter Star Citizen, echter heeft CIG dit pad allang verlaten...
[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 24-11-2022 15:22 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
En wat denk je van het fixen van de bugs die er al sinds 3.xx ofzo in zitten? Zou leuk zijn wanneer we gewoon 100% van de (door de ping) gemarkeerde rotsen kunnen scannen als je aan het minen zijn. Dat enemies gewoon spawnen tijdens missies, en op de plek waar ze horen te spawnen, niet ineens achter je. Dat spelers en enemies niet door het hele veld heen warpen. Dat liften gewoon werken. Dat wapens en modules niet spontaan verdwijnen. Enz enz enz
Laat Pyro en die nieuwe schepen maar effe zitten. Fix maar eerst wat er al in zit!
Laat Pyro en die nieuwe schepen maar effe zitten. Fix maar eerst wat er al in zit!
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 25-11-2022 13:06 ]
..omdat die basis stuk is en helemaal niet geschikt is om uit te brengen. Anders was SQ42 ook al lang al gereleased._Dune_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:33:
[...]
Dat is exact het orginele idee achter Star Citizen, echter heeft CIG dit pad allang verlaten...
PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord
Wat ik wel vet gevonden zou hebben is een freelancer remastered
Verwijderd
nou inderdaad! Freelancer game maar dan in moderne engine.Ryan1981 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:54:
Wat ik wel vet gevonden zou hebben is een freelancer remastered
had je al gewoon een basis gehad en het ziet er net zo goed uit als Elite Dangerous
Nou idd, iemand unreal engine 5.1 demo's gezien? Misschien kunnen wat modders zo gek krijgenVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:04:
[...]
nou inderdaad! Freelancer game maar dan in moderne engine.
had je al gewoon een basis gehad en het ziet er net zo goed uit als Elite Dangerous
Laat men eerst maar extra gameplay toevoegen voordat er iets aan graphics gedaan wordt, zo komt het nooit af.Ryan1981 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:05:
[...]
Nou idd, iemand unreal engine 5.1 demo's gezien? Misschien kunnen wat modders zo gek krijgen
Wat is nou het nieuwe RSI schip wat vandaag bekend gemaakt zou worden? Bedoelen ze daar de Galaxy mee?
Gewoon even voor mijn idee, het schip is mooi, maar zit nog niet in de game en kan je er verder ook niks mee als ie er wel in zou zitten, omdat het hele modulaire stuk nog niet geïmplementeerd is, toch? Wat is de loaner voor de Galaxy, weet iemand dat?
Gewoon even voor mijn idee, het schip is mooi, maar zit nog niet in de game en kan je er verder ook niks mee als ie er wel in zou zitten, omdat het hele modulaire stuk nog niet geïmplementeerd is, toch? Wat is de loaner voor de Galaxy, weet iemand dat?
Dat klopt. Modulair, groot schip. Reken er op dat je 5 jaar er op mag wachten.mvds schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:23:
Wat is nou het nieuwe RSI schip wat vandaag bekend gemaakt zou worden? Bedoelen ze daar de Galaxy mee?
De loaner is momenteel een carrack dus op zich kun je een 'goedkopere' Carrack hebben totdat hij released is
Carrack is wel een mooi en goed schip, maar aangezien ik vaak (graag) alleen speel, niet echt nuttig voor mij. Om diezelfde reden is de Galaxy waarschijnlijk ook niks hoor
Al zou ik wel de refinery versie willen samen met een Prospector
Ik weet niet wat ik wil, mijn vloot is op dit moment een rommeltje (STV + Pisces + Cutter + Cutty Red + Taurus) en ik zit erover te denken om alles te melten en samen te voegen tot iets waar ik echt wat aan heb in mijn eentje. Mogen ook best meerdere schepen zijn. Ik ben zelf echt van de FPS missies samen met zo nu en dan wat mining.
Misschien een Terrapin? Lekker veel armor... Misschien een Prospector erbij?
Iemand wat tips?
Ik weet niet wat ik wil, mijn vloot is op dit moment een rommeltje (STV + Pisces + Cutter + Cutty Red + Taurus) en ik zit erover te denken om alles te melten en samen te voegen tot iets waar ik echt wat aan heb in mijn eentje. Mogen ook best meerdere schepen zijn. Ik ben zelf echt van de FPS missies samen met zo nu en dan wat mining.
Misschien een Terrapin? Lekker veel armor... Misschien een Prospector erbij?
Iemand wat tips?
Ik doe het tegenovergestelde van wat ik iemand anders zou aanraden.mvds schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:32:
Iemand wat tips?
Mijn advies: Koop schepen waar je solo wat aan hebt met de gameplay loop die je wilt gaan spelen. Prospector, Hull-A dat soort schepen.
Zelf heb ik een reclaimer (veels te groot, maar zo epic) en nu twijfel ik om die te upgraden om de Galaxy te nemen voor de goedkopere Carrack.
Ik heb de medical Pisces en het lijkt me zo tof om de Carrack ergens naartoe te vliegen en dan dmv. de medical pisces rescue missions te doen! Dus ik ben niet bepaald het beste voorbeeld.
Verwijderd
ik heb zelf een Prospector, en een Freelancer Max om de opbrengst uit de refinery naar de verkoper te brengen. niet te groot, niet te klein. Als daar een lading van verloren gaat is dat minder erg dan bijv. met een Caterpillar ofzo.
En een of andere fighter voor de lol erbij voor zo nu en dan. Heb m'n Hornet Ghost omgesmolten en probeer nu een Vanguard Warden.
Maar ben momenteel echt voornamelijk aan het minen.
Heb nog wel wat andere slots, bijv. de Andromeda uit 2014 staat te verstoffen, is te groot voor mij als solo.
En een of andere fighter voor de lol erbij voor zo nu en dan. Heb m'n Hornet Ghost omgesmolten en probeer nu een Vanguard Warden.
Maar ben momenteel echt voornamelijk aan het minen.
Heb nog wel wat andere slots, bijv. de Andromeda uit 2014 staat te verstoffen, is te groot voor mij als solo.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2022 19:03 ]
Hmm ship2ship combat is echt niks voor mij. Niet pvp maar ook niet tegen ai. Dus een fighter zal ik niet snel nemen. Al vind ik de Sabre wel echt gaaf.
Ik heb bij veel (alle) fighters alzo het idee dat ze meh zijn. Ik weet dat ze geen meta willen creëren om te voorkomen dat iedereen met één schip vliegt, al komt de Gladius aardig in de buurt, maar waarom mogen schepen niet gewoon echt goed zijn in een specifiek ding?
Ik heb bij veel (alle) fighters alzo het idee dat ze meh zijn. Ik weet dat ze geen meta willen creëren om te voorkomen dat iedereen met één schip vliegt, al komt de Gladius aardig in de buurt, maar waarom mogen schepen niet gewoon echt goed zijn in een specifiek ding?
Verwijderd
juist om variatie te creeëren.
geen enkel schip mag goed zijn in alles.
En met elke update wordt er weer iets generfed waarschijnlijk.
Houd ook niet zo van vechten. Ben pacifist
Maar je moet soms toch wat. Dus wel even wat meepikken en zo nu en dan een makkelijke bounty doen.
geen enkel schip mag goed zijn in alles.
En met elke update wordt er weer iets generfed waarschijnlijk.
Houd ook niet zo van vechten. Ben pacifist
Maar je moet soms toch wat. Dus wel even wat meepikken en zo nu en dan een makkelijke bounty doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2022 19:27 ]
Ze hoeven ook zeker niet goed te zijn in alles, maar ik zou voor fps missies graag een zwaar bepantserd schip willen, hoeven geen wapens op te zitten wat mij betreft, maar het moet wel redelijk wat inkomend vuur van bunker turrets kunnen weerstaan. Als ie stealth is zou het helemaal mooi zijn, maar dat hoeft niet eens echt. Opslag is wel een must, waar moet ik anders mijn loot laten? En misschien ruimte voor een klein grondvoertuig?
Schepen zoals de Prospector bijv zijn voor één specifiek doel en daar zijn ze ook goed in. Maar vrijwel alle combat schepen zijn echt meh. Zelfs van de heavy fighters ben ik totaal niet onder de indruk.
Schepen zoals de Prospector bijv zijn voor één specifiek doel en daar zijn ze ook goed in. Maar vrijwel alle combat schepen zijn echt meh. Zelfs van de heavy fighters ben ik totaal niet onder de indruk.
Verwijderd
geen idee of dat inmiddels veranderd is maar alles wat ik op reddit lees (na zoekopdrachten naar bepaalde zaken) is dat stealth generfed is en armour op schepen er ook nog niet is.
Enige wat er dus is zijn shields.
Schepen hebben op dit moment HP ipv armour.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:23:
geen idee of dat inmiddels veranderd is maar alles wat ik op reddit lees (na zoekopdrachten naar bepaalde zaken) is dat stealth generfed is en armour op schepen er ook nog niet is.
Als ik met de Warden ga vechten merk ik dat die fors meer klappen kan verdragen ondanks de schields al down zijn.
Tja, een van de vele zaken die er nog niet in zittenVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:23:
/sarcasme
Verwijderd
nou dat.mvds schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:39:
[...]
Tja, een van de vele zaken die er nog niet in zittenMaar gelukkig wel weer nieuwe schepen...
/sarcasme
We hebben meer schepen nodig!
Oh en reworking of older models.
#toppriority
Vergeet rivieren niet! We willen graag op random momenten ontploffen omdat we iets raken wat we niet kunnen zien!Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:44:
[...]
nou dat.
We hebben meer schepen nodig!
Oh en reworking of older models.
#toppriority
Inmiddels zijn we 10 jaar onderweg en voor zover ik weet nog steeds geen release date voor SQ42?
Heb 9,5 jaar geleden een org opgezet en we zitten nog steeds op discord maar afgezien van een paar game avonden met 10-15 man wordt er nu weinig gespeelt.
Ik lees inmiddels ook al 10 jaar berichten over welke schepen iemand zou moeten hebben, snap het belang niet zo aangezien we nog niet eens in Beta zitten en de nieuwe schepen maar blijven komen... Zien we dan wel zou ik zeggen.
Heb 9,5 jaar geleden een org opgezet en we zitten nog steeds op discord maar afgezien van een paar game avonden met 10-15 man wordt er nu weinig gespeelt.
Ik lees inmiddels ook al 10 jaar berichten over welke schepen iemand zou moeten hebben, snap het belang niet zo aangezien we nog niet eens in Beta zitten en de nieuwe schepen maar blijven komen... Zien we dan wel zou ik zeggen.
Verwijderd
het gaat meer om het concept.Nopheros schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:51:
Inmiddels zijn we 10 jaar onderweg en voor zover ik weet nog steeds geen release date voor SQ42?
Onderaan de streep moet je geld kunnen verdienen en zijn er die careers.
Mining is er een van en het enige schip waarmee iemand nu solo kan minen is de Prospector.
Dan heb je nog vervoer nodig, en een fighter voor bounties.
Iedereen heeft zo z'n favorieten.
Maar of de Prospector bij release (ooit?) nog steeds zo heet of dat er een heel ander schip is boeit niet echt. Dat zien we dan wel weer inderdaad. Maar tot die tijd is er wat er is.
Het heeft naar mijn mening weinig nut om na te denken over welk schip voor bounties het beste zou zijn in de final game en die te gaan kopen als schepen continu aangepast worden en nieuwe schepen worden uitgebracht.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:54:
[...]
het gaat meer om het concept.
Onderaan de streep moet je geld kunnen verdienen en zijn er die careers.
Mining is er een van en het enige schip waarmee iemand nu solo kan minen is de Prospector.
Dan heb je nog vervoer nodig, en een fighter voor bounties.
Iedereen heeft zo z'n favorieten.
Maar of de Prospector bij release (ooit?) nog steeds zo heet of dat er een heel ander schip is boeit niet echt. Dat zien we dan wel weer inderdaad. Maar tot die tijd is er wat er is.
Heb ongeveer 1200 dollar in schepen zitten maar heb het al jaren geleden opgegeven. Zie wel wat er beschikbaar is in beta en melt dan wel wat ik niet meer nuttig vind.
Speel af en toe zelf nog wel en dan gebruik ik meestal een Cutlass en af en toe m'n Carrack voor de lol.
Verwijderd
maar daar is toch niks mis mee.Nopheros schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:59:
[...]
Het heeft naar mijn mening weinig nut om na te denken over welk schip voor bounties het beste zou zijn in de final game en die te gaan kopen als schepen continu aangepast worden en nieuwe schepen worden uitgebracht.
Heb ongeveer 1200 dollar in schepen zitten maar heb het al jaren geleden opgegeven. Zie wel wat er beschikbaar is in beta en melt dan wel wat ik niet meer nuttig vind.
Speel af en toe zelf nog wel en dan gebruik ik meestal een Cutlass en af en toe m'n Carrack voor de lol.
Door al dat geëxperimenteer leer je de schepen kennen, de game etc.
Uiteindelijk melt je inderdaad naar de uiteindelijk versie maar er is toch niets mis mee om te werken met dat wat er nu is en wat je prettig vindt?
Zeker niets mis mee, als iemand ook het "spel" speelt is dat een logisch gevolg.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:08:
[...]
maar daar is toch niks mis mee.
Door al dat geëxperimenteer leer je de schepen kennen, de game etc.
Uiteindelijk melt je inderdaad naar de uiteindelijk versie maar er is toch niets mis mee om te werken met dat wat er nu is en wat je prettig vindt?
Maar dat is wat anders als "ik wil graag uiteindelijk geld verdienen d.m.v. scavaging, welk schip zou ik dan moeten hebben".
Of ander voorbeeld, de fighters die 6 jaar geleden goed waren kun je nu vaak beter links laten liggen..
Speel je zelf nog wel op dit moment dan? En zo ja werkt het een beetje? Laatste keer dat ik speelde was met het event Siege of Orison. Wat een drama was dat.
[EDIT]
Moet er nog wel bij zeggen dat het er allemaal wel erg mooi uitziet. Als we nog een keer een product krijgen wat af is en goed werkt is dan hebben ze wel wat moois neergezet.
[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 26-11-2022 21:37 ]
De carrack heeft op dit moment wel 1 groot voordeel en dat is een spawn point voor als het fout gaat in de bunker missie.Nopheros schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:59:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door mr_evil08 op 26-11-2022 21:32 ]
Verwijderd
ik speel sinds de laatste week weer ja.
Vandaag weer drie ladingen van de prospector in de refinery gegooid.
Nee vorige week speelde het totaal niet, maar toen heb ik m'n cache geleegd en dat helpt moet ik zeggen.
Vanavond uitgelogd want m'n schip wilde niet opstijgen. Totaal niet. Al het andere werkte, maar wilde gewoon niet opstijgen.
Dus dan maar exit en ik probeer morgen wel weer
Nee vorige week speelde het totaal niet, maar toen heb ik m'n cache geleegd en dat helpt moet ik zeggen.
Vanavond uitgelogd want m'n schip wilde niet opstijgen. Totaal niet. Al het andere werkte, maar wilde gewoon niet opstijgen.
Klopt inderdaad, als je (of je team mates) niet vergeet je spawn point aan te passen in de medic bay.mr_evil08 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:31:
[...]
De carrack heeft op dit moment wel 1 groot voordeel en dat is een spawn point voor als het fout gaat in de bunker missie.
Nog niet veel veranderd dus. Ben ook wel tevreden dat ze de focus niet leggen op alles proberen te fixen waardoor ze meer tijd over hebben om aan ontwikkeling te besteden. Zou alleen wel fijn zijn als die ontwikkelingen dan ook wat sneller zouden gaan, we wachten ook nog steeds op server meshing na al die jaren.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:35:
ik speel sinds de laatste week weer ja.
Zit zelf in Vikings, piracy org, en de meeste members hebben het spel al jaar 6 á 10 jaar geleden gekocht, vrij lastig om mensen geïnteresseerd te houden op deze manier..
[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 26-11-2022 23:45 ]
Ik bedoelde ook; welke schepen zijn NU aan te raden voor wat je kan doen in het spel. Er zijn zoveel schepen en juist omdat nu alles te koop is vanwege het event kan ik dan wat schepen omsmelten voor wat nieuws als dat mij zou helpen. Dat je over 10 jaar, wanneer hopelijk het spel eens in beta is, weer hele andere schepen hebt is logisch. Ze lanceren zoveel nieuwe schepen dat dat ook niet anders kan.Nopheros schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:51:
Ik heb nu ook niet geïnteresseerd in schepen die nu nog niks doen, zoals de Galaxy waarbij je afhankelijk bent van modulariteit die voorlopig (en in SC termen is voorlopig minimaal 5 jaar) niks van gaat zien. (Plus dat het schip ook alleen nog maar concept is en niet vliegbaar). Net zoals de Orion, BMM en nog vele andere bitmaps waar je nu grof geld voor mag neertellen, maar waarschijnlijk over 5 jaar (of langer) pas mee mag spelen.
Ik vind het idee erg leuk en om die reden wil ik ook best wat funding doen. Maar ik ga niet geld neertellen voor iets waarvan totaal onbekend is wanneer het in het spel gaat komen. Net zoals nu al SQ42 kopen, als er nog steeds geen release van in zicht is. En ik hou mijn funding ook beperkt. Ik ga niet, zoals anderen wel doen, en wat ze ook zelf moeten weten, (tien)duizenden erin steken. Ik zie dit niet als investering...
Verwijderd
zul je net zien. Prospector volgeladen met diamond en hepheastanite etc. terug naar de station... alles begint te laggen et voila 30k.
EDIT: terug in station maar gelukkig zitten de mats nog wel in m'n schip. Meevaller.
EDIT: terug in station maar gelukkig zitten de mats nog wel in m'n schip. Meevaller.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2022 20:49 ]
Dan heb je idd mazzel gehad, maar het schijnt dat de 30K protection best vaak werkt om verlies van spullen te voorkomen.
Effe een ander dingetje, ik zit te kijken naar de Pisces C8R, ik heb nu een Pisces C8X (Expedition variant dus) en ik denk aan een upgrade van de C8X naar de C8R omdat ik tijdens bunker missies soms een med bed nodig heb. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan ook een kleinere Q tank hebt, weet iemand daar meer van? En heb je nog wel een ship inventory? Ik zie dat de C8R 0 SCU heeft, en dat slaat waarschijnlijk op boxes. Of zou het schip ook geen inventory hebben om snel wat eten, loot en ammo op te slaan?
Oh ja, en ik heb de Invictus paint, zou die ook op de C8R passen?
Effe een ander dingetje, ik zit te kijken naar de Pisces C8R, ik heb nu een Pisces C8X (Expedition variant dus) en ik denk aan een upgrade van de C8X naar de C8R omdat ik tijdens bunker missies soms een med bed nodig heb. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan ook een kleinere Q tank hebt, weet iemand daar meer van? En heb je nog wel een ship inventory? Ik zie dat de C8R 0 SCU heeft, en dat slaat waarschijnlijk op boxes. Of zou het schip ook geen inventory hebben om snel wat eten, loot en ammo op te slaan?
[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 28-11-2022 11:31 ]
Verwijderd
de fuel tank lijkt hetzelfde te zijn.
Wel 2 personen crew ipv 3.
En geen cargo space.
Waarschijnlijk lever je dat allemaal in voor een kleine medbay.
Wel 2 personen crew ipv 3.
En geen cargo space.
Waarschijnlijk lever je dat allemaal in voor een kleine medbay.
Je hebt inderdaad een kleinere q tank, maar hij is wel sneller dan de andere varianten. En hij kan nog aardig ver komen.mvds schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:29:
Dan heb je idd mazzel gehad, maar het schijnt dat de 30K protection best vaak werkt om verlies van spullen te voorkomen.
Je hebt wel ship inventory, alleen inderdaad geen ruimte voor boxes.
Het heeft zelf al wat eten, drinken en meerdere medpens! Maar je kunt inderdaad ook zelf wat opslaan in je inventory.
En de invictus skin weet ik niet zeker maar ik DACHT dat het een variant is en daarom dus wel werkt. Maar niet zeker!
Mocht je hem eerst willen zien, ik heb er een! Dus je kunt me een bericht sturen en dan spawn ik hem ergens.
Verwijderd
op de website staat bij alle versies een S fuel tank maar dat zegt dus in de praktijk niet zoveel? Of betekent dat dat het schip geschikt is voor een S tank maar de inhoud daarvan 'varies'?
Ja klopt, ik begreep juist dat de Expedition variant meer brandstof mee kon nemen en daardoor het hele stelsel door kon reizen zonder te tanken. Op zich kan ik leven met een beetje minder bereik. En die stoel die vervalt mis ik ook niet, omdat er nog steeds een derde persoon mee kan als ie gaat zitten of liggen op het bed.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:19:
op de website staat bij alle versies een S fuel tank maar dat zegt dus in de praktijk niet zoveel? Of betekent dat dat het schip geschikt is voor een S tank maar de inhoud daarvan 'varies'?
En ik was even vergeten dat er een koelkast in de C8R zit, dus ik kan idd daar voedsel en water in doen. Dus dan lijkt mij de C8R een mooie optie om solo of met 2 anderen bunker missies te doen. Dan kan mijn Cutty Red de deur uit.
De Wiki zegt anders dezelfde fual tank.Kaasdipje schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:14:
[...]
Je hebt inderdaad een kleinere q tank, maar hij is wel sneller dan de andere varianten. En hij kan nog aardig ver komen.
Je hebt wel ship inventory, alleen inderdaad geen ruimte voor boxes.
Het heeft zelf al wat eten, drinken en meerdere medpens! Maar je kunt inderdaad ook zelf wat opslaan in je inventory.
ergens.
https://starcitizen.tools...#Propulsion_&_Thrusters-1
@mvds Houdt rekening dat je in de toekomst regelmatig een tier-2 of tier-1 medbed nodig bent wat de Pisces niet heeft.
Geeft niks, als dat zo is dan kan ik altijd nog de boel omsmelten, maar alleen al voor het gratis eten en drinken die het tier 3 bed geeft is het al erg handig bij bunker missies. En als je gewond raakt is het al snel op het niveau dat je een revive nodig hebt. Maar wat simpele verwondingen zou het tier 3 bed prima moeten kunnen oplossen.mr_evil08 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:58:
[...]
@mvds Houdt rekening dat je in de toekomst regelmatig een tier-2 of tier-1 medbed nodig bent wat de Pisces niet heeft.
Maar ik heb een rondje gevlogen met de Pisces R en het is een mooi schip (qua interieur) hoor. Die glazen deuren zijn echt een mooi detail.
Ah, het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen had.mr_evil08 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:58:
[...]
De Wiki zegt anders dezelfde fual tank.
Ik lees wel dat de C8R medical geen Jump Drive heeft en de rest wel. Dat kan dan het verschil zijn?
https://www.reddit.com/r/...hnical_specs_no_cargo_as/
In het plaatje staat juist dat ie er wel een heeft hoorKaasdipje schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:22:
[...]
Ah, het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen had.
Ik lees wel dat de C8R medical geen Jump Drive heeft en de rest wel. Dat kan dan het verschil zijn?
https://www.reddit.com/r/...hnical_specs_no_cargo_as/
Ik ben compleet de weg kwijt.
Het lijkt me in ieder geval wel dat er op een van die punten een verschil zal moeten zijn. Anders zou je altijd voor de C8R kiezen ipv de C8X.
Het lijkt me in ieder geval wel dat er op een van die punten een verschil zal moeten zijn. Anders zou je altijd voor de C8R kiezen ipv de C8X.
Mwah, ik weet niet of iedereen die €20 extra het waard zal vinden hoor. Als je graag box missies doet kan die 4SCU van de C8X juist het verschil maken.Kaasdipje schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:56:
Ik ben compleet de weg kwijt.
Verwijderd
Korte samenvatting: er is amper verschil tussen de C8R en de C8X.
De R-variant is de medische variant en is iets sneller dan de X-variant (164m/s vs 140m/s) vooral in een rechte lijn. Dit vanwege het concept dat de ambulance sneller het slagveld moet kunnen verlaten.
Dit alles in ruil voor een medical bed ipv extra crew en cargo space.
Persoonlijk denk ik dat je weinig hebt aan het medical bed tenzij je echt een medic wil roleplayen.
De Pisces is namelijk zodanig klein dat je eeuwig in QT zit en je ietsje extra snelheid eigenlijk voornamelijk is voor korte afstanden naar een ander schip (met wel een medical bed) of een station/planet.
De R-variant is de medische variant en is iets sneller dan de X-variant (164m/s vs 140m/s) vooral in een rechte lijn. Dit vanwege het concept dat de ambulance sneller het slagveld moet kunnen verlaten.
Persoonlijk denk ik dat je weinig hebt aan het medical bed tenzij je echt een medic wil roleplayen.
De Pisces is namelijk zodanig klein dat je eeuwig in QT zit en je ietsje extra snelheid eigenlijk voornamelijk is voor korte afstanden naar een ander schip (met wel een medical bed) of een station/planet.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2022 18:43 ]
Niet helemaal waar. Het bed is ook een gratis bron van voedsel en water aangezien een T3 bed je levels weer naar 99% brengt als je erop gaat liggen. Plus, als je veel bunkermissies achter elkaar wilt doen raak je vast wel een keer gewond en vaak is die T3 voldoende. Ik doe veel bunkermissies rond Hurston en dan maakt het niet zoveel uit dat het schip klein is, ik zit steeds toch maar even in QT. Dus voor mij heeft de C8R echt wel meerwaarde. EN ik doe amper medic missies want die vind ik saai. Vaak krijg ik de marker niet eens, en als je hem wel hebt moet je er vaak ver voor reizen en is het persoon al uitgelogd voordat je er bent.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:42:
Korte samenvatting: er is amper verschil tussen de C8R en de C8X.
Verwijderd
als je inderdaad in de buurt blijft kan je de snellheid en het bed inderdaad gebruiken.
Zolang je in de buurt blijft. Alles daarbuiten is de Pisces toch echt meer een short-range scout. Ook voor medic: die gaat naar de dichtstbijzijnde Carrack voor de degelijke medbay. Het is per slot van rekening een simpele ambulance, geen medbay.
Zolang je in de buurt blijft. Alles daarbuiten is de Pisces toch echt meer een short-range scout. Ook voor medic: die gaat naar de dichtstbijzijnde Carrack voor de degelijke medbay. Het is per slot van rekening een simpele ambulance, geen medbay.
Vergeet ook niet dat, juist omdat het zo'n klein schip is, het ook erg goedkoop is om ermee te vliegen. Refuelen kost echt geen drol.
Verwijderd
ik moet de Pisces nog proberen dus nog geen idee.mvds schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:10:
Vergeet ook niet dat, juist omdat het zo'n klein schip is, het ook erg goedkoop is om ermee te vliegen. Refuelen kost echt geen drol.
Ik vind (momenteel) bijv. ook geen drol kosten om met de prospector oid te vliegen. Klein handje vol UEC en that's it.
Wel benieuwd of de Pisces inderdaad een stuk langer duurt in QT.
Ik ben echt wel fan van de Pisces, echt een heel snel schip, is overal zo uit de atmosfeer. Genoeg plek voor 3 personen en spullen, goedkoop (ook om ingame te kopen).
Ik upgrade wel altijd de powerplant, schield en de qt drive.
Ik upgrade wel altijd de powerplant, schield en de qt drive.
Afgelopen weekend veel Star Citizen moeten zien bij mijn broertje in Londen. Of hij speelt, of hij kijkt youtube fimpjes van SC 
Nu zit ik er ook aan te denken om de game te kopen. Voor 45 euro heb je natuurlijk een beginnersschip. Maar hoe lang duurt het om bijvoorbeeld een Pisces te kunnen kopen? Stel ik ga looten, of minen, zijn dat methodes om na x weken spelen de Pisces te kunnen kopen. Ik zie dat het schip 406.000 credits kost.
Nu zit ik er ook aan te denken om de game te kopen. Voor 45 euro heb je natuurlijk een beginnersschip. Maar hoe lang duurt het om bijvoorbeeld een Pisces te kunnen kopen? Stel ik ga looten, of minen, zijn dat methodes om na x weken spelen de Pisces te kunnen kopen. Ik zie dat het schip 406.000 credits kost.
Het ligt er erg aan of je het allemaal alleen moet doen of dat je iemand hebt om samen mee te spelen. Als je samen kan spelen bijvoorbeeld met iemand om bunker missies te doen kan je missies doen die je 90k per stuk opleveren (wel delen door het aantal mensen) terwijl als je alleen bent, je als beginner missies krijgt die je iets van 15k maximaal opleveren.technoaddict schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:25:
Afgelopen weekend veel Star Citizen moeten zien bij mijn broertje in Londen. Of hij speelt, of hij kijkt youtube fimpjes van SC
Minen is op zich wel leuk maar kent wel redelijk veel bugs en je kan alleen echt goed minen als je een Prospector hebt en dat kost je iets van 2M ingame geld of €180 echt geld (of zoiets?) En als je alles gemined hebt, dan moet je ook nog alles refinen en naar een stad brengen om te verkopen, dus moet je ook een transportschip hebben (kan je ook huren).
Handmining kan ook, maar daar zal je niet echt snel rijk van worden.
Makkelijk is het om missies te doen zoals Illegal Surveillance wat je 20k per missie geeft en die zijn met een starterschip vrij makkelijk te doen.
Dus snel is het niet echt. Of je moet iemand bereid vinden om je wat geld te geven.
Als je een account aanmaakt, zou ik wel iemands z'n referralcode gebruiken, dat geeft jullie beiden leuke ingame extra's.
Overigens zijn best wel veel schepen met ingame geld te kopen, het is alleen hoeveel tijd je erin wilt steken want het vergaren van het geld kan erg tijdrovend zijn. Afhankelijk welk schip je wilt natuurlijk.
Je kan met elk starterschip eigenlijk wel missies doen zoals de eerder genoemde Illegal Surveillance, als je iets van een pistool hebt kan je bunker en cave missies doen. Die laatste twee zijn ook erg fijn om aan harnas en wapens te komen.
Je kan met elk starterschip eigenlijk wel missies doen zoals de eerder genoemde Illegal Surveillance, als je iets van een pistool hebt kan je bunker en cave missies doen. Die laatste twee zijn ook erg fijn om aan harnas en wapens te komen.
Verwijderd
als je snel bent kan je de Pisces nog in de aanbieding kopen.technoaddict schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:25:
54 euro ofzo.
Heb je EN een starterpack EN direct de Pisces
Anders issie een paar tientjes duurder.
https://robertsspaceindus.../C8-Pisces#buying-options
54 euro geloof ik en 120 maanden insurance. #10jaar.
Maar dat is standalone ship en geen package dus kan je alsnog niet spelen.
Dan moet je deze hebben voor 66 euro ofzo:
https://robertsspaceindus...-IAE-Starter-Pack-Warbond
Tot begin december voor 66 euro.
Starting money is 1000 UEC. Niet echt veel, maar ja.
Je kunt later altijd het schip omsmelten of upgraden als je wil. Met name standalone ships zijn prima te smelten en vervolgens een game package mee te upgraden.
Misschien is een Pisces iets te gevoelig. Heb gehoord dat ie vrij gevoelig is met besturing. Zeker als je zwaardere schepen gewend bent. Even wennen dus, en andersom.
Als startership is het vast prima.
Verwacht er nooit veel van, dan valt het nooit tegen
Voor mining (met Prospector) heb je inderdaad een startkapitaal nodig. Voor mij was dat makkelijk met een paar packages die ik had gekocht die me al direct wat geld gaven.
Prospector voor echt geld gekocht geloof ik danwel upgrade vanaf een ander schip.
En ja, het mining-spelletje moet je even oefenen alvorens het zelf in het echt te doen. Goed youtube kijken.
Een starter schip kopen en dan gaan minen gaat je niet lukken. Moet je de prospector huren en ook dat kost geld.
Nu zou je geld kunnen gaan verdienen door wat dozen te gaan ophalen ergens, zelf weinig ervaring mee. Ga wel eens mee met een vriend van me en dat levert wel een paar duizend op maar ja. ik heb m'n prospector
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2022 21:51 ]
Veel aspecten binnen Star Citizen zijn alzo leuker als je het met anderen speelt hoor.
Mining kan prima solo, maar veel missies zijn echt leuker met anderen. Er zijn genoeg mensen hier (waaronder ik bijv
) die regelmatig online zijn en waar je bij aan kan sluiten.
Mining kan prima solo, maar veel missies zijn echt leuker met anderen. Er zijn genoeg mensen hier (waaronder ik bijv
En als je in de (ingame) chat zegt dat je nieuw bent en dat je graag bij iemand aan wilt sluiten dan reageert er vrijwel altijd wel iemand op.
Verwijderd
sorry, ben een lonewolf.
Maar inderdaad, samen spelen met anderen.
In theorie moet je dat toch want je hebt meestal iemand nodig om je bepaalde basics uit te leggen:
- waar de fuck ben ik?
- waar moet ik heen? waar is mijn schip?
- hoe stijg ik op? diverse knoppen en basics om te weten voordat je überhaupt kan vliegen. Meeste wordt of werd nooit uitgelegd en moet je dus zelf op internet zoeken (youtube, reddit) of gewoon iemand irl vragen die weet wanneer je op welke knoppen moet drukken.
Het is echt een simulatie waarmee je in het diepe wordt gegooid.
Geen kompas. Je moet letterlijk borden volgen. Niemand legt je uit hoe je deuren opent of hoe je opstijgt en je hangar uit komt.
Je komt er spelenderwijs achter dat je wakker wordt in een hotelkamer en je eerst naar de metro moet om überhaupt naar het spacestation te gaan waar je je ship kan pakken
In theorie moet je dat toch want je hebt meestal iemand nodig om je bepaalde basics uit te leggen:
- waar de fuck ben ik?
- hoe stijg ik op? diverse knoppen en basics om te weten voordat je überhaupt kan vliegen. Meeste wordt of werd nooit uitgelegd en moet je dus zelf op internet zoeken (youtube, reddit) of gewoon iemand irl vragen die weet wanneer je op welke knoppen moet drukken.
Geen kompas. Je moet letterlijk borden volgen. Niemand legt je uit hoe je deuren opent of hoe je opstijgt en je hangar uit komt.
Je komt er spelenderwijs achter dat je wakker wordt in een hotelkamer en je eerst naar de metro moet om überhaupt naar het spacestation te gaan waar je je ship kan pakken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2022 21:54 ]
Dat is ook wel een van de nadelen van het Alpha zijn van SC. Er is nog geen guide of hulp functie die je de basics aan kan leren. Maar gelukkig is daar de ingame chat nog 
En op de site van RSI staan ook wat guides die je verder zouden kunnen helpen. Ik heb ze niet bekeken maar ik zie dat mensen die vaak aanraden aan nieuwelingen
Hier dus: https://robertsspaceindustries.com/playstarcitizen
En op de site van RSI staan ook wat guides die je verder zouden kunnen helpen. Ik heb ze niet bekeken maar ik zie dat mensen die vaak aanraden aan nieuwelingen
Hier dus: https://robertsspaceindustries.com/playstarcitizen
[ Voor 40% gewijzigd door mvds op 28-11-2022 21:55 ]
Helder.
Komende dagen kijk ik naar de aanbiedingen en welke ik interessant vind. Ik kan natuurlijk ook missies met mijn broertje spelen dus wie weet kunnen we snel cashen
Dank voor de reacties!
Komende dagen kijk ik naar de aanbiedingen en welke ik interessant vind. Ik kan natuurlijk ook missies met mijn broertje spelen dus wie weet kunnen we snel cashen
Dank voor de reacties!
De aanbiedingen zijn weg na de 30e, dus niet te lang nadenkentechnoaddict schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:20:
Helder.
Dank voor de reacties!
Star Citizen heeft wel walktrough,s dat zijn video,s waarbij het allemaal uitgelegd wordt alleen kijkt daar niemand naar en beginnen spelers zomaar.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:53:
sorry, ben een lonewolf.
- waar de fuck ben ik?
Toen ik het spel aanschafte heb ik wel instructies voorgeschoteld gekregen.
Verwijderd
cashen is wel een belangrijk dingetje.technoaddict schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:20:
Helder.
Dank voor de reacties!
Ik weet het echt niet meer maar in elk geval met de laatste update kreeg je in elk geval een bedrag terug op basis van wat je had gespaard.
Met andere woorden: met elke nieuwe patch wordt alles weer gewiped maar krijg je wel wat geld terug vergeleken met wat je had. Betekent dat je elke keer een beter startkapitaal hebt om weer upgrades te kopen voor je schepen. Versnelt het weer een beetje na elke patch.
Dat ligt iets genuanceerder, niet bij elke patch word gewiped.
Daarnaast is er ook niet bij elke wipe zo'n hoge vergoeding als de laatste paar keer.
En als je reputation gewiped wordt kost het sowieso al meer moeite om snel te cashen aan het begin.
Eerstvolgende volle wipe is met 3.18, misschien eind December of anders begin volgend jaar.
Daarnaast is er ook niet bij elke wipe zo'n hoge vergoeding als de laatste paar keer.
En als je reputation gewiped wordt kost het sowieso al meer moeite om snel te cashen aan het begin.
Eerstvolgende volle wipe is met 3.18, misschien eind December of anders begin volgend jaar.
Ik denk dat ze de reputation niet gaan wipen zolang de Alpha loopt. Ik denk ook dat als ze dat wel zouden doen, ze heel veel mensen boos gaan maken. Het grinden van reputation is echt vervelend en langdurig namelijk... Dat je alle spullen weer opnieuw bij elkaar moet gaan sparen vind ik niet zo'n issue, maar als ik dat weer op het tempo van beginner zou moeten gaan doen zou ik ook niet vrolijk van worden.
Volgens de laatste berichten gaan ze het uitloggen in een bed "tijdelijk" (voor onbepaalde tijd) uit SC halen.
Nu weet ik dat het proberen ervan gelijk stond aan het vragen om problemen, maar die "voor onbepaalde tijd" voorspelt niet veel goeds in SC termen
Nu weet ik dat het proberen ervan gelijk stond aan het vragen om problemen, maar die "voor onbepaalde tijd" voorspelt niet veel goeds in SC termen
Verwijderd
reputation voor bountyhunting ofzo boeit me echt niets.
Is er ook een reputation voor prospector/mining? Daar zou ik persoonlijk blij van worden.
Is er ook een reputation voor prospector/mining? Daar zou ik persoonlijk blij van worden.
Nog niet volgens mij, er is (dacht ik) ook nog geen faction die dat promoot toch? Zou wel mooi zijn, een arbeidersfaction waarvoor je reputatie kan opbouwenVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:01:
reputation voor bountyhunting ofzo boeit me echt niets.
Verwijderd
dat bedoel ik. Voor de bounthunter-career heb je ze dus wel voor zover ik weet maar de civiele varianten missen mijns inziens nog.mvds schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:02:
[...]
Nog niet volgens mij, er is (dacht ik) ook nog geen faction die dat promoot toch? Zou wel mooi zijn, een arbeidersfaction waarvoor je reputatie kan opbouwen
de mining gameplay loop is er wel, dus een erkenning daarvoor naast wat inkomsten maakt mij al heel blij.
Heb ik ook een reputation om op te bouwen, nu heb ik dat totaal niet. Ik wil ook rep
Ik denk ook wel dat dat gaat komen. Nu is de mining loop best wel beperkt. Je ziet vrijwel altijd dat de raffinaderijen overvol zitten op de L stations, ook al doet dat verder niks voor de doorlooptijd van jouw job, ik kan mij voorstellen dat er een keer een soort van wachtrij gaat komen waar je wellicht dan een voorrangsysteem gaat krijgen op basis van reputatie. Of dat je korting kan krijgen op de kosten. Of zoiets dergelijks.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:12:
[...]
dat bedoel ik. Voor de bounthunter-career heb je ze dus wel voor zover ik weet maar de civiele varianten missen mijns inziens nog.
de mining gameplay loop is er wel, dus een erkenning daarvoor naast wat inkomsten maakt mij al heel blij.
Heb ik ook een reputation om op te bouwen, nu heb ik dat totaal niet. Ik wil ook rep
Ik gebruik regelmatig bed uitloggen en nooit problemen mee zolang ik een bepaalde bed niet gebruik in het schep, ik zal wel een uitzondering zijn geweest.mvds schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:00:
Volgens de laatste berichten gaan ze het uitloggen in een bed "tijdelijk" (voor onbepaalde tijd) uit SC halen.
Dat denk ik ook, het gebeurde mij regelmatig dat ik buiten mijn schip wakker werd of dat ik ineens in een ziekenhuisbed wakker werd bij het inloggen.mr_evil08 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:33:
[...]
Ik gebruik regelmatig bed uitloggen en nooit problemen mee zolang ik een bepaalde bed niet gebruik in het schep, ik zal wel een uitzondering zijn geweest.
Ok, ik zit in het bestel scherm van SC en heb gekozen voor de Cutter starter pack. De Cutter komt toch redelijk positief uit de reviews.
Maar nu moet ik kiezen of ik Squadrons 42 erbij wil nemen voor 20 bucks. Ik heb dit topic doorgenomen maar kan niet echt een advies vinden of ik Squadrons erbij moet nemen? Wat raden jullie aan?
Maar nu moet ik kiezen of ik Squadrons 42 erbij wil nemen voor 20 bucks. Ik heb dit topic doorgenomen maar kan niet echt een advies vinden of ik Squadrons erbij moet nemen? Wat raden jullie aan?
SQ42 is de single player versie van SC, maar er is maar weinig van bekend en wanneer ie uitkomt is al helemaal niks zeker over. Ik ben zelf van mening dat ik wel kijk of ik hem wil hebben als ie uit komt maar tot die tijd koop ik hem niet. Die deal van de Cutter is zeker wel mooi, omdat je zoveel korting krijgt op de warbond Cutter dat je SQ42 vrijwel voor niks krijgt (€20 idd, terwijl ie normaal €50 is)technoaddict schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:47:
Ok, ik zit in het bestel scherm van SC en heb gekozen voor de Cutter starter pack. De Cutter komt toch redelijk positief uit de reviews.
Tja, advies... wat vind je zelf? Denk je dat je SQ42 wilt hebben, dan zou ik hem voor die 20 extra wel kopen. Anders zou ik gewoon wachten tot ie uitkomt.
Ik heb al een starterpack (met de Pisces) dus ik hoef geen Cutter, leuk schip, maar biedt geen meerwaarde voor mij. Wat wel leuk is, is die LTI die eindelijk weer eens in een starterpack zit. Dat komt zelden voor.
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 30-11-2022 12:52 ]
Ik neem hem er wel bij. Die 20 kan ik ook wel missen haha.
Hopelijk draait de game een beetje (desnoods op lagere graphic settings) op mijn i5 - 8400 met 16 GB en Geforce 1070 TI. En uiteraard SSD disk. Bakkie is al meer dan 4 jaar oud.
Hopelijk draait de game een beetje (desnoods op lagere graphic settings) op mijn i5 - 8400 met 16 GB en Geforce 1070 TI. En uiteraard SSD disk. Bakkie is al meer dan 4 jaar oud.
Een tip die ik je mee geef is, hoe tegenstrijdig het ook mag voelen, beginnen met de grafische settings op hoog. Ze zijn flink aan het optimaliseren en het draait steeds beter maar het spel leunt nog steeds erg op de CPU. Hoe lager je de grafische instellingen zet, hoe harder de CPU moet gaan werken en dat wil je juist niet. Je wil dat de GPU zoveel doet als mogelijk is dus kan je het beste de grafische instellingen op Hoog laten staan.technoaddict schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:57:
Het uitzetten van de wolken heeft wel een gunstig effect trouwens, dus dat zou ik meteen doen.
[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 30-11-2022 13:00 ]
Ik heb nog even snel voor de deadline een paar schepen gehuurd zodat ik de aankomende dagen nog wat kan testen, wil onder andere de freelancer testen.
Welke Freelancer heb je? Ik had de MAX en ik vind het uiterlijk echt wel wat hebben. Voor kleine voertuigen ook zeker prima, ook voor ritjes tussen refinery en stad. Hij vliegt alleen wel als een baksteenIrcghost schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:22:
Ik heb nog even snel voor de deadline een paar schepen gehuurd zodat ik de aankomende dagen nog wat kan testen, wil onder andere de freelancer testen.
Het meeste is al gezegd qua settings wanneer je begint.technoaddict schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:57:
Wat ik nog wilde toevoegen: zeker helemaal in het begin kan het stroperig en schokkerig aanvoelen.
Alle shaders zijn dan nog druk aan het cachen (en dat zijn er veel) en dit steeds weer bij iedere nieuwe locatie.
Voordeel: eenmalig.
...Totdat de volgende grote patch weer langs komt.
Klopt, en ook handig om te weten, sommige gebieden (kuch: Orison) zullen je fps doen kelderen, wat voor PC je ook hebtDarkwolf_1982 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:11:
[...]
Het meeste is al gezegd qua settings wanneer je begint.
Wat ik nog wilde toevoegen: zeker helemaal in het begin kan het stroperig en schokkerig aanvoelen.
Alle shaders zijn dan nog druk aan het cachen (en dat zijn er veel) en dit steeds weer bij iedere nieuwe locatie.
Voordeel: eenmalig.
...Totdat de volgende grote patch weer langs komt.
En aangezien je 16GB hebt, een upgrade naar 32GB is voor Star Citizen wel aan te raden. De rest zou wel moeten kunnen, maar SC wil graag 32GB hebben.
Mwa.... ik draai het op een laptop met i7 en 2060 RTX en ben ook van 16GB naar 32GB gegaan voor SC.mvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:13:
En aangezien je 16GB hebt, een upgrade naar 32GB is voor Star Citizen wel aan te raden. De rest zou wel moeten kunnen, maar SC wil graag 32GB hebben.
Het verschil in de praktijk is er eigenlijk bijna niet.
De misvatting in deze is altijd dat 16GB voldoende is en dat SC met plezier meer gebruikt, indien, beschikbaar. Maar je krijgt er geen grote boost van. En de mensen die het performance verschil wel merken hebben simpelweg geluk, want het is geen absolute garantie, blijkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 30-11-2022 15:17 ]
Misschien dat het inmiddels is aangepast, maar met 16GB schijnt SC nogal vaak te gaan swappen, vooral binnen steden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet omdat ik al jaren 32GB erin heb zitten.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:16:
[...]
Mwa.... ik draai het op een laptop met i7 en 2060 RTX en ben ook van 16GB naar 32GB gegaan voor SC.
De misvatting in deze is altijd dat 16GB voldoende is en dat SC met plezier meer gebruikt, indien, beschikbaar. Maar in de praktijk merk ik (en vele met mij) er bar weinig van.
Juist binnen steden hoopte ik op grote verschillen dan wel merkbare.mvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:17:
[...]
Misschien dat het inmiddels is aangepast, maar met 16GB schijnt SC nogal vaak te gaan swappen, vooral binnen steden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet omdat ik al jaren 32GB erin heb zitten.
Of de momenten dat je in quantum gaat of juist weer bij een maan/planeet aankomt middels quantum.
Maar nope. Helaas.
Verwijderd
ik heb 32GB en zie dat SC standaard ruim 20GB in beslag neemt. Of het merkbaar is weet ik niet. Ik ben tevreden in elk geval.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:16:
[...]
Mwa.... ik draai het op een laptop met i7 en 2060 RTX en ben ook van 16GB naar 32GB gegaan voor SC.
De misvatting in deze is altijd dat 16GB voldoende is en dat SC met plezier meer gebruikt, indien, beschikbaar. Maar je krijgt er geen grote boost van. En de mensen die het performance verschil wel merken hebben simpelweg geluk, want het is geen absolute garantie, blijkt.
Ik heb vorig jaar de sprong van 16 naar 32 gedaan (PC) maar dat was bij SC wel degelijk merkbaar.
Spel is erg CPU limited, je videokaart is prima, ga geen graphics terug schroeven want daarmee bereik je het tegenovergestelde(alleen clouds moet je uitzetten).technoaddict schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:57:
16GB ram is erg krap maar het kan als je alles op achtergrond afsluit, zelfs een browser venster kan al nadelig zijn voor de performance.
In begin zal het spel veel stotteren dat komt doordat hij de shaders nog moet inladen en dat doet hij tijdens spelen, na wat langere tijd spelen wordt het een stuk beter.
Wil je hogere fps dan is de enige manier om je scherm resolutie terug te schroeven, maar 1024x768 ziet er niet uit natuurlijk...
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 30-11-2022 19:41 ]
Verwijderd
ik ben trouwens fan van de Freelancer.
Voornamelijk uit nostalgie.
De Freelancer vliegt als een baksteen inderdaad en erg slechte cockpit visibility.
Je zou verwachten dat in de toekomst er middels camera's prima een soort digitale cockpit gemaakt zou kunnen worden met gewoonweg eenzelfde zicht als bijv. de Prospector, but nooooo.
Ik heb de Freelancer Max voor transport van m'n ore (gemined met Prospector) naar de stad voor verkoop.
En de DUR om voor te sorteren op de exploration career. Ik hoef niet die grote schepen. DUR is in theorie ook twee-persoons maar zal m solo vliegen.
Kwestie van wennen met de controls. Niet dezelfde mindset gebruiken als met een Hornet Ghost of Pisces
Voornamelijk uit nostalgie.
De Freelancer vliegt als een baksteen inderdaad en erg slechte cockpit visibility.
Je zou verwachten dat in de toekomst er middels camera's prima een soort digitale cockpit gemaakt zou kunnen worden met gewoonweg eenzelfde zicht als bijv. de Prospector, but nooooo.
Ik heb de Freelancer Max voor transport van m'n ore (gemined met Prospector) naar de stad voor verkoop.
En de DUR om voor te sorteren op de exploration career. Ik hoef niet die grote schepen. DUR is in theorie ook twee-persoons maar zal m solo vliegen.
Kwestie van wennen met de controls. Niet dezelfde mindset gebruiken als met een Hornet Ghost of Pisces
Probleem met de freelancer en freelancer max is die achter turrent waardoor sommige voertuigen er niet in kunnen, erg onhandig gemaakt, die turrent hadden ze verder voorop moeten maken.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 30-11-2022 20:07 ]
Voor de kleine Explorer is dan ook de terrapin een optie, toch?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:44:En de DUR om voor te sorteren op de exploration career. Ik hoef niet die grote schepen. DUR is in theorie ook twee-persoons maar zal m solo vliegen.
Meeste mensen kijken niet goed in taskmgr, ze kijken naar het bovenste bij ram status dan heb je inderdaad nog wat vrij maar dat doet Windows die alles naar je pagefile stuurt om een beetje ram vrij te houden.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:16:
[...]
Bekijk voor de lol eens naar je pagefile log dan zul je zien dat 16GB eigenlijk te krap is.
Je krijgt er niet echt meer fps door maar het aantal microstutters bijvoorbeeld neemt fors af.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 30-11-2022 20:18 ]
Verwijderd
ja maar Terrapin schrijf je niet hetzelfde als Freelancer.mvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:17:
[...]
Voor de kleine Explorer is dan ook de terrapin een optie, toch?
Freelancer alpha one dash one, standby. Scanning for contraband.
De eindeloze slachtpartijen tijdens oud & nieuw bij Planet Manhattan in Freelancer.
Eindeloze loot en wreckacke bij de hyperlane gates en wat kon de politie er eigenlijk aan doen?
Mooie tijden.
nog erger... achteraf hoorde ik dat een van de clan officers me als noob had geholpen met missies, als server admin in z'n Anubis zonder dat ik het doorhad. Op de [MC] freelancer servers met de Triangulum mod.
Dat heeft de term 'Freelancer' in m'n geheugen gegrift. Dus ja, ik moest de Freelancer hebben. Ook al is het een baksteen. Het is iets wat ik gewoon moest hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2022 20:38 ]
Ik had inderdaad al gelezen dat je de graphics 'gewoon' op High moest zetten. Eerst op Medium gespeeld wat de 1e keer spelen behoorlijk schokte. Daarna naar Low en resolutie terug geschroefd. Maakte het iets beter.mr_evil08 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:40:
[...]
Spel is erg CPU limited, je videokaart is prima, ga geen graphics terug schroeven want daarmee bereik je het tegenovergestelde(alleen clouds moet je uitzetten).
16GB ram is erg krap maar het kan als je alles op achtergrond afsluit, zelfs een browser venster kan al nadelig zijn voor de performance.
In begin zal het spel veel stotteren dat komt doordat hij de shaders nog moet inladen en dat doet hij tijdens spelen, na wat langere tijd spelen wordt het een stuk beter.
Wil je hogere fps dan is de enige manier om je scherm resolutie terug te schroeven, maar 1024x768 ziet er niet uit natuurlijk...
2e keer dat ik het spel opstartte heb ik de resolutie weer omhoog gegooid en de graphics op bijna alles op High. Loopt een stuk soepeler
Als het nu toch nog te schokkerig is en de instellingen gaan dat niet oplossen zal ik toch moeten kijken of ik mn RAM kan uitbreiden.
En als ik eerlijk ben, vind ik de Terrapin te duur voor wat ie te bieden heeft. Hij is nu uit de store zie ik, maar hij was duurder dan de CorsairVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:37:
[...]
ja maar Terrapin schrijf je niet hetzelfde als Freelancer.
Freelancer alpha one dash one, standby. Scanning for contraband.
De eindeloze slachtpartijen tijdens oud & nieuw bij Planet Manhattan in Freelancer.
Eindeloze loot en wreckacke bij de hyperlane gates en wat kon de politie er eigenlijk aan doen?
Mooie tijden.
nog erger... achteraf hoorde ik dat een van de clan officers me als noob had geholpen met missies, als server admin in z'n Anubis zonder dat ik het doorhad. Op de [MC] freelancer servers met de Triangulum mod.
Dat heeft de term 'Freelancer' in m'n geheugen gegrift. Dus ja, ik moest de Freelancer hebben. Ook al is het een baksteen. Het is iets wat ik gewoon moest hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 30-11-2022 21:41 ]
Verwijderd
en als je niet eerlijk bent?mvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:40:
[...]
En als ik eerlijk ben, vind ik de Terrapin te duur voor wat ie te bieden heeft
De Terrapin is 30 dollar goedkoper dan de corsair, maar de WB CCU van terrapin naar corsair was maar 5 dollar.mvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:40:
[...]
Hij is nu uit de store zie ik, maar hij was duurder dan de Corsair
Prijzen kan je altijd terugvinden op http://starcitizen.tools (is down momenteel door hardware failure) of https://hangar.link/hullvalues
It's dark but I don't want to find the light
Er zijn dan ook geen gameplay loops voor het schip ingame. Ik zie het potentieel wel, maar het is een klein schip dat een specifieke rol heeft en niet zo'n mooie all-rounder als typische exploration schepen.mvds schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:40:
[...]
En als ik eerlijk ben, vind ik de Terrapin te duur voor wat ie te bieden heeft.
Op zich wel een heel mooi schip, en voor een box mission is het zoals de pisces een handig schip waarmee je snel in/uit cockpit bent.
It's dark but I don't want to find the light
Ik had het idee dat de info op die sites niet (meer) klopte. Ik zie nu de Corsair op de RSI site staan voor € 275 en ik dacht dat de Terrapin € 280 of € 285 was. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Ik vond hem in elk geval te duur, ook al vind ik hem wel erg cool. (qua uiterlijk, want het hele scanner en exploration deel heeft natuurlijk nog geen nut)anyonas schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:27:
[...]
De Terrapin is 30 dollar goedkoper dan de corsair, maar de WB CCU van terrapin naar corsair was maar 5 dollar.
Prijzen kan je altijd terugvinden op http://starcitizen.tools (is down momenteel door hardware failure) of https://hangar.link/hullvalues