• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39
Ik ben benieuwd, ik start altijd weer met frisse moed. Bij 3.17.2 sloeg dat al snel weer om, maar ok. Het begon al vaak met het feit dat de liften in Everus niet werkten en ik van server moest wisselen. Dan was het altijd afwachten of ik bunker missies kon afronden of dat ik weer een Mission failed zou gaan zien (zonder dat ik iets deed wat niet mocht, zoals een guard raken) of dat de NPCs zo aan het warpen gingen dat ze vaak achter mij spawnden en mij zouden one-shotten

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Everus Harbor was ook wel DE plek voor kapotte liften. Bij Port Tressler viel dat reuze mee en had je dat amper.Liften kon je omzeilen door jezelf om te leggen en in de med-bay te starten. Niet zo`n nette oplossing natuurlijk maar het was er wel, of server hoppen. Gelukkig had ik een redelijk betrouwbare maniever gevonden (8/10 keer lukte het) uiteindelijk om erdoor heen te glitchen d.m.v een running jump (met zo`n 5 meter aanloop)

Tot zover valt de patch mee na 3 uurtjes gamen. Illigal monitor missions 3e satelliet die een miljoen KM verderop spawnde bug is opgelost. Geen kapotte liften meegemaakt op Everus harbor tot zover. (al was ik er maar 2x) Tot zover voornamelijk bezig geweest met het kopen van een arsenaal ammo, en nood decyrption keys en al m`n armor/wapens/ammo/consumables weer verspreid over Port Tressler, Port Ollisar en Port Everus zodat ik overal weer wat heb ongeacht waar ik moet zijn.

Het is alleen m`n connie die weer aan het buggen is.Ik had dan ook 900+ Bullet II missiles en 600+ Arrow missiles in m`n inventory. Ik denk elke keer dat m`n connie kapot geschoten was dit op de achtergrond ergens opgebouwd werd. Ik heb er een paar verkocht, maar ben er gewoon mee opgehouden. Zonder een multi-selectie/select all etc. functionaliteit is het individueel sellen van 1500 + items gewoon "Carpal tunnel citizen" en kost me dat een uur of 2.

De rechter vleugel v.d P-52 per ongeluk stuk bij het undocken (ding wou undocken door de connie heen .. |:( ), word niet meer gefixed. Heb ook geen losse P-52 entry meer. Repair pakt die vleugel gewoon niet mee waar ik ook ben. En daarnaast elke keer mis ik een launcher of 2 op de connie, en als ik dan land, store en dan in Vehicle manager kijk zie ik dat 1, 2 of soms 3 launchers gewoon de-equipped en op empty staan.

En het was niet omdat ze opgeblazen waren want heb geen combat gezien nog.
Dit gebeurd bijna elke keer dat ik ergens de ship store, dat dan wat launchers verdwijnen.
Raar maar waar.

Die connie is gewoon vervloekt. nog niet gekeken of ik inmiddels de 2 S1 missiles op m`n Pisces eindelijk kan afvuren.Die was ook redelijk vervloekt. Was een bug na de eerste 2 weken dat ik de game had aanschaft - dat ik op de Pisces niet meer in Missile operator mode kon. Enkele character resets, en de full wipe van 3.17.2 later, en het kon nog steeds niet.

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 01-09-2022 16:21 ]

• mvds
Ik ben vooral rep aan het farmen voor HD dus voor mij is Everus de meest logische spawn plek. Dus als daar de liften niet werken is dat wel vervelend. En die kleine ergernissen kunnen ook behoorlijk irritant zijn, zeker omdat ze steeds weer terug lijken te komen. Bijvoorbeeld het verdwijnen van wapens van schepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Trotse eigenaar van een Hercules Starlifter M2.(met in-game aUEC gekocht gewoon)
Heerlijk ding, geweldige interieur, miljard knopjes om in te drukken om dingen te bekijken, bijna alles is "physicalised" (lees dus de items in je ship zoals de generatoren, etc. etc. zijn physieke objecten en niet gewoon "in het chassis"ala wing commander oid) . Als iemand die in modelbouwen de "hatch-open" effect ook erg gaaf vind, was dit helemaal p*rno gewoon :-)

Reageert op zich iets beter op de controls dan m`n Andromeda kwa acceleratie/deceleratie en richting veranderen. Stond ik verbaasd bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLTGzVACPrm3SjtwYm2BxjiG7zs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7fBbWs1tnkJoNXB5EjTO1uw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M28tCVy0TJRA2lWVkk5AA_gr3CA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14KP9NOBOFtyLM9VaAeyWOgU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHc3g8RfAEcJabHSrPiEIpy9O24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfqmZSgnEp3mPEnI2ZkwuLnq.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarnaast was het natuurlijk altijd prettig om langs Orison te droppen en deze ook te kopen bij de Crusader showroom , en gelijk de upgrades (S3 FR-86 shields x2 + de Snelste QT drive) bij Cousin Crows te kopen. Het is alleen super jammer dat je 160KM moet vliegen om buiten de atmosfeer te komen voordat je de QT drive kan gebruiken. Maar voor de rest, leuke plek. Super scenic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NxlxY7-XuI8gSaqeTOo6r8wUwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrL5JZfUU0AZsW7ypENIlY1l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfpZWyxnaqRief8cGJZPHaF5jLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2l5Hm0TkyWrfgoAKQyJv5NgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:25
@lithiumangel De meeste mensen kiezen voor de A2, de M2 heeft op dit moment weinig te bieden of ze gaan voor de C2 vanwege de cargo space.

De M2 is wel prachtig dat klopt ik heb hem ook gehad.
Met een 2e speler is de M2 wel nice.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 03-09-2022 08:43 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Tijd om je vrienden lastig te vallen , want het is weer tijd voor een free fly event !
Vanaf nu, tot en met 15 September is een free fly, waarbij ook de 8 finalisten v.d ship showdown gratis mee te vliegen zijn.

https://robertsspaceindus...-Elite-Eight-Fly-For-Free

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

P.S Mijn god zeg de servers zijn gewoon stroop geworden.
Ik had invictus week al meegemaakt en dat was al best "Crap" maar nu is het echt erg.
Vooral nu de servers 60% meer player capacity hebben dan voorheen.

- Bijna elke NPC wilt tegen je aan knallen, want de server ticks houden je beweging niet bij dus blijven ze rechtdoor vliegen op max power en gaan niet uit de weg.
- Station roepen om hanger uit te komen : Gerust 1-2 minuten wachten voor het ge-accepteerd word
- Station roepen om te landen, krijg je hanger assigned. Kom je daar aan, hanger dicht. Nog een keer hailen, hanger open. Maar nu registreert de station dat ik weg wou. Dus zodra ik landde "your vehicle will be impounded in 30 seconds " sh*t
- Inventory management ook langzaam (ff snel een helmet equippen is Zzz 15 seconden)
- Dingen oppakken zoals consumables (drank en eten) word niet auto discarded. En zijn heel hardnekkig weg te krijgen want de game registreert het als al discarded terwijl dat niet zo is.
- Andere dingen oppakken ; ook een drama om die weg te doen.

Ik zou iedereen aanraden om niet serieus te spelen (lees: Mining/Trading) gedurende deze free flight, en maar ff "rommelen" met de 8 ships die nu beschikbaar zijn voorals je ze nooit gevlogen hebt.

De MSR is tot zover wel een leuke schip. Ik dacht dat de Connie de "Millenium falcon" van Star Citizen was. Maar de MSR is dat wat meer, met de dedicated smuggling bays, turret boven en beneden, en de chess board :-) Wel een nodd naar de holo chess board op de MF denk ik.

De redeemer stond er als enige niet bij in het lijstje, terwijl ik die juist het meeste wou uitproberen.
De 600i ziet er leuk van buiten uit, maar van binnen was ik een beetje underwhelmed. Gold pass nodig denk ik ? De Carrack. Ge-wel-dig. Maar toch echt de lompste schip om mee te vliegen. Dat was even een uitdaging om netjes ergens te landen met een beetje snelheid. Jammer dat er niet een snellere manier is om uit de carrack te lopen dan de huidige route die je moet nemen. Even snel naar buiten ben je ff bezig. Langer dan een M2 want je hebt niet een handige directe lift naar de grond toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
lithiumangel schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:29:
De redeemer stond er als enige niet bij in het lijstje, terwijl ik die juist het meeste wou uitproberen.
De 600i ziet er leuk van buiten uit, maar van binnen was ik een beetje underwhelmed. Gold pass nodig denk ik ? De Carrack. Ge-wel-dig. Maar toch echt de lompste schip om mee te vliegen. Dat was even een uitdaging om netjes ergens te landen met een beetje snelheid. Jammer dat er niet een snellere manier is om uit de carrack te lopen dan de huidige route die je moet nemen. Even snel naar buiten ben je ff bezig. Langer dan een M2 want je hebt niet een handige directe lift naar de grond toe.
Zat gisterenavond nog even op SC en zag in de fleet manager alleen mijn eigen schepen. Niet de 600i of iets anders.
De 600i had ik gekocht als de 400i niet zo optimaal was met design en ruimte indeling. De 400i is mijn daily driver.
Toch heeft de 600i een super mooie bridge met fantastisch uitzicht. De 600i krijgt niet alleen een Gold pass maar een compleet nieuw design van het interieur. Alleen de bridge en master bedroom blijft behouden als het goed is.
Het persoon welke de 400i in de arm heeft genomen qua interieur design werkt nu ook aan de 600i. Dat belooft veel goeds. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:15:
[...]

Zat gisterenavond nog even op SC en zag in de fleet manager alleen mijn eigen schepen. Niet de 600i of iets anders
Je moet nog zelf 1 actie doen om ze te zien in je vehicle manager, en dat is de coupon code "GETINTOTHEVERSE" (met all caps) in te voeren op een pagina terwijl je bent ingelogt.
Dit is niet de normale coupon code entry die je verwacht (rechtsboven op de site, account, en dan daar enter coupon link) maar een aparte pagina. Hier is ie : https://robertsspaceindus...ip-Showdown-Free-Fly-2022

Je moet ingelogt zijn, en dan daaronder zul je dan een confirmation zien dat je signed in bent.
En dan moet je daaronder de code invullen in het vakje. Vervolgens inloggen in de game en de 8 ships zullen in je vehicle manager staan. Per default zullen ze worden afgeleverd op je home planet.

Wat de interieur betreft v.d 600i, spannend ! Kijk er naar uit met de rework die de gold pass met zich mee brengt. Inderdaad de bridge heeft een echt gave unparalleled view, maar de rest van de schip was een beetje "meh" - als dat gefixed word, zal het w.s. een topper worden.

400i hoor ik veel meer mensen over dat dat een hele fijne daily driver is, mischien moet ik daar maar ook ff naar kijken :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
lithiumangel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:31:
400i hoor ik veel meer mensen over dat dat een hele fijne daily driver is, mischien moet ik daar maar ook ff naar kijken :-D
Met echt geld gekocht en was precies rond de 3.15 wipe. Had zelfs een flesje champagne gekocht en het "gevierd" met m'n SC Discord clubje. :P
Een hele happening, want ik heb nog nooit echt een schip gekocht.
Behalve mijn game package dan, welke ik voorzichtig over de jaren steeds een paar euro tegen een upgrade aan gooide.
(Aurora => Avenger Stalker => 325a)
Met iedere wipe is het toch een fijne start om een XL-1 capable reis monster te hebben from the start. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-04 13:35
Vandaag een beetje stout geweest, maar volgens mij doet iedereen het.

Vanwege de referal bonus vandaag een dummy account aangemaakt en tijdens het aanmaken de referal code van mijn main account gebruikt. Hierop een Aurora LN gekocht, (moet minimaal $40 uitgeven) Dat geeft me op mijn main account een gratis Hoverquad met LTI (op alt account ook maar heb ik verder niks aan). Na 30 dagen kan ik de Aurora van mijn alt acocunt als gift naar mijn main account sturen en dan smelten voor store credit waarmee ik weer de hoverquad kan upgraden, scheelt dan toch weer $30 en je hebt LTI.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

wow. Diabolical :-)

Kan je de Hoverquad in je alt account ook niet als gift sturen nadat je die op je main account hebt omgesmolten?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
lithiumangel schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 01:28:
wow. Diabolical :-)

Kan je de Hoverquad in je alt account ook niet als gift sturen nadat je die op je main account hebt omgesmolten?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Nog iemand tijdens pirate week kunnen genieten van Siege of Orison ?
Toen ze het voor het eerst deden met de 3.17.2 launch had ik het 2x gedaan en met goede ervaringen (leuke emergent team gameplay)

Tijdens pirate week 3x in totaal gedaan.
Poging 1: Lek geschoten in de shuttle naar hartmoore door griefers/looters. Mijn eigen schuld, als ik global chat aanhad had ik dat kunnen zien aankomen omdat er meerdere mensen klaagden over friendly fire.
Poging 2: Aankomende op Solanki platform (1e platform waar je op terecht komt) was er een hele vuur peleton die iedereen afschoot.
Poging 3: Zelfde als poging 2.

Zelfs als je in de shuttle wacht dat hij weer verder gaat, omdat je niet hopeloos afgeknalt wilt worden ben je niet veillig. Ze kunnen vanaf het platform naar binnen schieten , vooral met grenade launchers. Dus ben je alsnog dood. Want jij kan niet vanaf de shuttle terug schieten.

En nee, oh nee als je zegt dat men aan het griefen is m.b.t het niet toelaten tot Solanki is het "zeur niet, dit hoort bij de bedoeling van star citizen" - nou, het blokeren van het spelen van een PVE event lijkt me anders behoorlijk bij griefen passen. Maargoed.

Ik klaag niet over Jumptown want ik weet dat dat free-game is, en ik weet dat je ook free-game bent buiten armistice zones. Maar om mensen meteen te blokeren bij het kunnen spelen van een hele event is toch wel heel triest. Het is ook iets wat makkelijk oplosbaar is door CIG in dit specifieke geval van SoO maar het word nog steeds niet gedaan. Schijnt bij 3.17.2 launch al te gebeuren, al had ik er toen zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Star Citizen is nooit PvE only! Niet tijdens en niet buiten de events :) Er is dus ook niet zoiets als een PvE event, hooguit een event waarbij PvP niet op de voorgrond staat (zoals bij Jump Town wel het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@lithiumangel Als ze lopen te griefen of ik zie het in de chat wissel ik meteen van server en is het opgelost, spelers die je niet toelaten tot het Siege of Orison is griefen inderdaad.

Echter het is goed dat dit soort zaken nu gebeuren in Alpha fase zodat de daadwerkelijke game enige fix kan krijgen.

Siege of Orison is inderdaad een PVE event.
Ik los het op door te gaan combat logging gezien de tegenstanders ook zaken aan het zijn wat niet bij de gameplay hoort, dan valt er niets te halen voor de griefer.

[ Voor 52% gewijzigd door mr_evil08 op 23-09-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Gisteren na een klein jaar weer eens ingelogd.
Om na 15 minuten weer uit te loggen vanwege door de grond zakken en dood gaan, je lichaam niet meer kunnen vinden, dus al je spullen kwijt en geen mogelijkheid om me Carrack meer te vinden omdat die blijkbaar ergens in het grote unknown verdwenen is...

Wat een afgang na 10 jaar ontwikkelen.

Anyway... op naar 2023

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
FijneKerst schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:36:
Gisteren na een klein jaar weer eens ingelogd.
Om na 15 minuten weer uit te loggen vanwege door de grond zakken en dood gaan, je lichaam niet meer kunnen vinden, dus al je spullen kwijt en geen mogelijkheid om me Carrack meer te vinden omdat die blijkbaar ergens in het grote unknown verdwenen is...

Anyway... op naar 2023
Spelers met grote schepen willen soms eens door de grond glitchen dat klopt maar daardoor dood gaan is mij nog nooit gebeurd, zodra het gebeurd meteen uitloggen en weer inloggen dan heb je spullen nog.

Klinkt ongeloofwaardig, na 15 minuten inloggen al zoveel spullen kwijt te zijn maar goed.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 03-10-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

mr_evil08 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Spelers met grote schepen willen soms eens door de grond glitchen dat klopt maar daardoor dood gaan is mij nog nooit gebeurd, zodra het gebeurd meteen uitloggen en weer inloggen dan heb je spullen nog.

Klinkt ongeloofwaardig, na 15 minuten inloggen al zoveel spullen kwijt te zijn maar goed.
Ik viel door de grond en bleef overal doorheen vallen tot ik blijkbaar toch ergens iets "vasts" raakte en dood ging.
Ik had op dat moment mijn ruimte kleding aan, gun bij me e.d.
Allemaal kwijt. Ik werd wakker in een ziekenhuiskamer met alleen een blauw ziekenhuis gewaad aan....en dat adventured toch een stuk minder in deep space.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
FijneKerst schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Ik viel door de grond en bleef overal doorheen vallen tot ik blijkbaar toch ergens iets "vasts" raakte en dood ging.
Ik had op dat moment mijn ruimte kleding aan, gun bij me e.d.
Allemaal kwijt. Ik werd wakker in een ziekenhuiskamer met alleen een blauw ziekenhuis gewaad aan....en dat adventured toch een stuk minder in deep space.
Het klinkt nogal dramatisch alsof je gigantisch veel spullen kwijt bent...
ren naakt een bunker missie binnen wacht tot de guard afgeknald wordt of de pirate en je hebt weer een pakje met gun en ammo, desnoods trek je de hele bunker leeg en een hele rits aan suits met bijbehorende guns.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

mr_evil08 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Het klinkt nogal dramatisch alsof je gigantisch veel spullen kwijt bent...
ren naakt een bunker missie binnen wacht tot de guard afgeknald wordt of de pirate en je hebt weer een pakje met gun en ammo, desnoods trek je de hele bunker leeg en een hele rits aan suits met bijbehorende guns.
Je mist het punt.
Ik heb al weinig tijd om te spelen.. dan wil ik niet gelijk bij aankomst tegen allerlei gamebreaking/immerse breaking bugs aanlopen die ik via omwegen kan ontlopen e.d.
Ik wil gewoon me Carrack in duiken, en wat gaan ontdekken e.d., waar het schip ook voor ontworpen is.

Echt absurd dat je na 10+ jaar nog steeds tegen dit soort basis problemen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat door zaken heen zakken, is dat een local client issue of echt aan de serverkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:14:
dat door zaken heen zakken, is dat een local client issue of echt aan de serverkant?
Serverkant. Is ook al een known issue sinds... err... 2015 ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

is dan eigenlijk russische roulette want volgens mij is het mij maar 1x overkomen.
Niet ik dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks speel maar heb toch al wel een paar uurtjes gespeeld maar al die rampzalige zaken nooit echt meegemaakt. Een paar keer een crash maar dat is het dan ook wel.
Datzelfde heb ik ook met andere games. Heb over het algemeen weinig last, dus ik dacht 'misschien is het op te lossen met een reinstall'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:17:
is dan eigenlijk russische roulette want volgens mij is het mij maar 1x overkomen.
Niet ik dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks speel maar heb toch al wel een paar uurtjes gespeeld maar al die rampzalige zaken nooit echt meegemaakt. Een paar keer een crash maar dat is het dan ook wel.
Datzelfde heb ik ook met andere games. Heb over het algemeen weinig last, dus ik dacht 'misschien is het op te lossen met een reinstall'?
Mwah, het zijn bekende issues al jaren. Spectrum staat er vol mee.
Ik was ooit echt helemaal gehyped (vandaar ook de aankoop van de Carrack van enkele honderden euris).
Maar dat is nu al een tijdje de grond in gestampt door de vele bugs, vertragingen, valse beloftes en complete veranderingen van richting voor het spel.

Ik maakte een paar jaar geleden nog de grap dat mijn kind (die ik toen nog niet had) waarschijnlijk meer aan het spel zou hebben dan ik tegen de tijd dat het released zou worden...
Mijn zoontje is nu 1.5 en ik gok dat ik nog gelijk ga krijgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
FijneKerst schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Je mist het punt.
Ik heb al weinig tijd om te spelen.. dan wil ik niet gelijk bij aankomst tegen allerlei gamebreaking/immerse breaking bugs aanlopen die ik via omwegen kan ontlopen e.d.
Ik wil gewoon me Carrack in duiken, en wat gaan ontdekken e.d., waar het schip ook voor ontworpen is.
Vervelend maar puur toeval dat jij er weer tegenaan moet lopen.
Ik speel regelmatig en kom weinig bugs tegen, nu heb ik dan geen carrack maar een MSR.

Ben het wel eens dat de ontwikkelingen langzaam gaan maar de laatste jaren gaat het ineens een stuk rapper.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 03-10-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Je mist het punt.
Mensen begrijpen niet wat Alphaaaaa betekend.

Veel/weinig tijd hebben is irrelevant en puur pech dat jouw dat toevallig weer gebeurd in 15 minuten, zeker bij een Alpha zou ik niet lopen miepen en de schouders ophalen door het nog een keer proberen.

Ik heb laatste jaar best veel gespeeld en kwam maar weinig gamebreaking bugs tegen, de meeste bugs waren de 30K,s en voor de rest viel het wel mee.

Exploreren zit nog niet in het spel en de Carrack krijgt ook nog een makeover.
Ben wel met je eens dat ze eens iets moeten afmaken voordat ze weer aan een nieuw project beginnen, je ziet regelmatig half afgemaakte zaken en daar blijft het vervolgens mee.

De carrack hebben ze ook ongelooflijk veel wasted space in zitten, zoals een dubbele brug en 2 gangen op dezelfde verdieping en vervolgens een mini hangar en vehicle bay waar niks in kan en dat noemt men een explorer ship, mja niet mijn schip maar spelers vinden dat schijnbaar leuk.

[ Voor 34% gewijzigd door mr_evil08 op 04-10-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat heel veel mensen denken dat de Carrack de endgame is, the final ship to own.
Tegen de tijd dat de game live gaat zijn er vast al andere/betere.
Daarom blijf ik voorlopig gewoon bij m'n DUR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
De 890, Kraken, odyssey of BNM zie ik eerder als end-game ship, Carrack is een ship van alles maar nergens goed in op moment wat uiteraard nog kan veranderen.

Zodra medical gameplay ingame komt is de carrack zijn spawn point kwijt gezien anders hospital schepen en zoals de medivac een te kleine voordeel hebben, carrack zou alleen de persoon in leven kunnen houden maar geen specialistische healing kunnen/spawnen.

Zelf heb ik de MSR, wat ik zie als de upgrade van de cutty, 600i explorer zie ik daarna als upgrade maar dan moet die ook werkelijk een med bay krijgen en niet blijven op "geruchten", schip zou nog een remake krijgen en minder nutteloze space.

Groter schepen betekend niet beter of ineens meer all-round.

[ Voor 136% gewijzigd door mr_evil08 op 04-10-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:50:
een ship van alles maar nergens goed in
Dat is wel een beetje het verhaal van vrijwel alle schepen in het spel vind ik. Er zijn een paar uitzonderingen, zoals de Eclipse die, als je een hit krijgt, veel kan one-shotten. Maar die heeft maar 3 torpedo's en verder niks. Maar ik vind vrijwel geen enkel schip uitblinken in zijn taak. Ik weet dat dat het doel is van de ontwikkelaars, maar wat is er mis met een ECHT sterke fighter? Boeiend dat alle try-hards er dan mee vliegen. Je hebt de Ion en Inferno met S7 wapens, maar die zijn zo onzuiver als wat, dus heb je er niks aan als je target kleiner is dan een planeet, of je bent binnen een paar seconden door je ammo heen, net nadat je de schilden neer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 12:04
[...]

Je mist het punt.

Echt absurd dat je na 10+ jaar nog steeds tegen dit soort basis problemen aanloopt.
Daarom ben ik blij dat ik hoogstens 30euro in 2012 ertegenaan heb gegooid voor de aanschaf van het spel. Snap ook niet dat mensen nog steeds en masse dure schepen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Rickokun schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 04:11:
[...]

Daarom ben ik blij dat ik hoogstens 30euro in 2012 ertegenaan heb gegooid voor de aanschaf van het spel. Snap ook niet dat mensen nog steeds en masse dure schepen kopen.
Deze mensen kunnen het geld missen.
voor 1 persoon is 30 euro al veel en voor de ander pas 500 euro.
De 1 geeft 10K uit aan een vakantie en vind het normaal terwijl de ander het zonde vind.

De laatste 2 jaar gaat ontwikkeling enorm snel, spel is totaal niet meer met 2012 te vergelijken.
Maar ik snap je punt voor de gebruiker duurt het allemaal maar lang.

Je stopt het geld in een project in ontwikkeling, je koopt geen compleet spel op moment van aanschaf dat lijken bepaalde mensen niet te begrijpen en gaan internet eronder jengelen.

Ontwikkeling van een spel kost minimaal 10-15 jaar dat is heel normaal.
Vergelijk maar met een boom, eerst zie je niks en pas op het eind komen de takjes en bladeren en gaat het ineens snel dat de speler zaken gaat zien in het spel.

De fase van de stam en wortels ziet de gebruiker niet maar duurt wel enorm lang.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 10-10-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Keek heel even naar de stream op Citizencon en hoorde dat ze weer aan het redesignen zijn geslagen van begingebieden die al functioneren. De loop begint gewoon weer van voor af aan. Een nieuwe oude speler ziet de redesigns en denkt dat er progressie is en wat ze hopen is dat deze oude speler weer geld in het project stopt. Maar op een gegeven moment komt deze speler erachter dat er bijna tot geen progressie is met het compleet maken van de game. Gooi er wat fomo marketing er tegenaan aan en je hebt een verdienmodel die je weer jaren kan volhouden. Wil niet de slechte boodschapper zijn, maar SC komt nooit af.

[ Voor 4% gewijzigd door Saybia op 10-10-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Saybia schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:00:
Keek heel even naar de stream op Citizencon en hoorde dat ze weer aan het redesignen zijn geslagen van begingebieden die al functioneren. De loop begint gewoon weer van voor af aan. Een nieuwe oude speler ziet de redesigns en denkt dat er progressie is en wat ze hopen is dat deze oude speler weer geld in het project stopt. Maar op een gegeven moment komt deze speler erachter dat er bijna tot geen progressie is met het compleet maken van de game. Gooi er wat fomo marketing er tegenaan aan en je hebt een verdienmodel die je weer jaren kan volhouden. Wil niet de slechte boodschapper zijn, maar SC komt nooit af.
Ik snap wat je zegt hoor. Voor mij is het ook een beetje vreemd dat ze Lorville opnieuw gaan maken/verbeteren terwijl er nog zo veel te doen is waar we nog op zitten te wachten.

Echter, zodra er genoeg gameplay loops en leuke dingen zijn om te doen mogen ze van mij constant bezig met dat soort onzin. Als het maar leuk genoeg is om rond te vliegen en mijn eigen ding te doen mag het van mij wel af en toe aangepast worden. Dan hoeft de game nooit 'af' te zijn en met constante ontwikkeling ben ik wel tevreden.

Maar of ik kan zeggen dat dit op dit moment het geval is....nee. Het is voor mij wel vermakelijk om rond te vliegen en een beetje te haulen maar ik raak er op den duur wel op uitgekeken. Het is een (bijna) statische economie en ik doe het voor niks. Het spel ziet er leuk uit en ik vind de player interactions die ik dan krijg wel altijd heel leuk, helemaal nu de servers wat drukker zijn. Maar uiteindelijk gaan de goederen van punt a naar punt b en daar verdwijnt het.

In EvE vond ik het mooi om onderdeel van een machine te zijn. Ik had daar binnen mijn corp een eigen courier service en ik zorgde dat de mensen kregen wat ze nodig hadden in null. Nu voelt het altijd een beetje leeg.
Als ze dat interessant weten te maken is dat voor mij genoeg om uren en uren in het spel te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Volgensmij kwam er volgend jaar een nieuw zonnestelsel genaamd pyro dat is daadwerkelijk vernieuwing.
Van mij hoeft dat redesign ook niet steeds.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_evil08 op 10-10-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Ik snap de manier van werken bij RSI ook niet zo goed. Lijkt mij dat je eerst alles afmaakt wat er redelijk goed uit ziet, en functioneerd. De game launched en dan de gebieden gaat redesignen mocht dat nodig zijn. De hele ontwikkeling is naar mijn idee zó ontzettend stroperig. Ik ben ondertussen 10 jaar aan het wachten, en kan naar mijn idee nog wel 10 wachten.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Redesign is ook een breed begrip, de liften zijn nog regelmatig kapot, met een redesign kan het opgelost worden evenals door de grond zakken.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 12-10-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Ik zit nog braaf te wachten op de release, de laatste keer dat ik speelde (en streamde) was begin 2016 volgens mij was arena commander toen net speelbaar en kon je racen. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik het voor het eerst van gehoord heb en voor het eerst gespeeld heb. Ik heb het de jaren daarvoor veel gespeeld en gestreamed omdat ik toen "afleiding" nodig had van de werk/prive situatie maar helaas werd het na een tijdje toch te saai en heb ik besloten me weer op MMO's te richten en SC links te laten liggen tot de game in zo'n state is dat er geen PU wipes meer komen :)

Ik kijk af en toe TheNOOBIFIER1337 video's voor samenvatting van wat CIG allemaal verteld heeft tijdens de maandelijkse/kwartaal updates, en ik kijk elk jaar weer vol verwachting uit naar de CitizinCon. En elke keer hopen tegen beter weten in dat ze eindelijk een release date aangeven.

De game begint nu heel langzaam aan een "echt" spel te worden :) Met de huidige voortgang hoop ik op een eind 2025 release. Geen idee of dat realistisch is en wat CIG's plannen zijn, ik volg al jaren de roadmap niet meer.

Ik weet eerlijk gezegt nog niet of ik de huidige PU wil uitproberen of niet. Na elke CitizenCon denk altijd oh, dat ziet er goed uit en begin ik te twijfelen of ik weer wil gaan spelen maar ik denk dat ik het voor als nog hou op af en toe de video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik zou graag willen zien dat ze een bepaalde hoeveelheid content bepalen voor de release en vanuit daar gaan uitbouwen. Maar ik ben bang dat ze nog heeeeeeeel lang content toe willen blijven voegen voordat ze over gaan naar een release.

Als je nu kijkt dan is het stelsel op zich al groot genoeg voor een release. Er is alleen weinig te doen in dat stelsel, maar dat gaat niet veranderen door het toevoegen van nog meer schepen of zelfs stelsels als er amper content is dat goed werkt.

Je kan minen, maar dat werkt maar voor een deel. Met alle niet scanbare rotsen zoek je je een breuk (lol) en as je geluk hebt om je ruim te vullen, is het maar de vraag of je veilig naar een mining station kan komen zonder 30K, bug, glitch of crash. (of piraat, maar die vind ik ok omdat dat gewoon onderdeel is van het spel)

Je kan medic gaan spelen, maar dat is vooral heel veel wachten tot er iemand hulp nodig heeft. Heb je er een dan moet je vaak naar de andere kant van het stelsel en dan hopen dat niemand je voor is.

Je kan voor de FPS missies gaan, maar daar kom je nog steeds kapotte liften tegen, niet spawnende tegenstanders en missies die zonder enige reden falen voordat je hem hebt kunnen afronden. Daarnaast heb je ook nog steeds warpende tegenstanders die zomaar ineens achter je staan en je one-shotten. Of een warpende guard die ineens tussen jou en de enemy in komt te staan, waardoor je een crime stat krijgt vanwege een homicide.

Bounty hunting kan, maar dat moet je ding zijn en je hebt last van desync

Salvaging zit er nog niet in.

Refueling kan, maar is nutteloos.

Exploring zit er nog niet in.

Inventory is nog steeds soms bugged.

Schepen raken nog steeds soms wapens kwijt.

Je kan prima uren doorbrengen in het spel, maar het is wel erg grindy op het moment. Plus dat ik sneller reputation kwijt raak door alle problemen dan dat ik het kan opbouwen met een succesvol afgeronde missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Het stelsel is niet groot genoeg daarmee zouden de expeditie schepen geen toegevoegde waarde hebben, er zullen toch echt een paar bij moeten, pyro bijvoorbeeld wordt "binnenkort" gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:42:
@mvds Het stelsel is niet groot genoeg daarmee zouden de expeditie schepen geen toegevoegde waarde hebben, er zullen toch echt een paar bij moeten, pyro bijvoorbeeld wordt "binnenkort" gereleased.
Mee eens, maar het feit dat "ze geen nut hebben" is natuurlijk voor CIG geen reden om schepen niet te releasen ;) Er zijn veel schepen die geen of zeer beperkt nut hebben gewoon omdat de gameplay nog niet beschikbaar is of zo beperkt is dat het geen nut heeft.

En ik ben erg benieuwd naar het nieuwe stelsel hoor, maar echt, kunnen ze niet beter ervoor zorgen dat er wat meer werkt in plaats van zoiets groots als een nieuw stelsel toevoegen met ongetwijfeld weer een massa extra bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-11-2022
Er is een nieuwe evo build voor 3.18. De devs hebben ook een beetje humor:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRuSlmAWI9KA4_8NxyD4Hd2gqwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P4ouPp7IU232andq3lwvrNfV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Mee eens, maar het feit dat "ze geen nut hebben" is natuurlijk voor CIG geen reden om schepen niet te releasen ;) Er zijn veel schepen die geen of zeer beperkt nut hebben gewoon omdat de gameplay nog niet beschikbaar is of zo beperkt is dat het geen nut heeft.

En ik ben erg benieuwd naar het nieuwe stelsel hoor, maar echt, kunnen ze niet beter ervoor zorgen dat er wat meer werkt in plaats van zoiets groots als een nieuw stelsel toevoegen met ongetwijfeld weer een massa extra bugs?
Beetje kip/ei verhaal net als bij electrische auto,s wie is het eerst de auto of de electrische pomp.
mbt schepen releasen snap ik dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Ik probeer zoveel mogelijk plezier te beleven en kijk met name wat wel kan.
Zondag met een paar vrienden die een crimestat hebben geprobeerd daar vanaf te komen.
Landen op stations is lastig met een crimestat, dus een beetje taxi gespeeld tussen diverse gebieden en Grim Hex.
Uiteindelijk met z'n allen naar een security station op een maan om de crimestat weg te hacken. Hierbij werd iemand neergemaaid door een NPC.
Via een beacon missie kwam iemand helpen. Buiten via een sniper scope zag ik in de verte een Carrack aankomen vliegen.Die moest even uitwijken omdat het station begon te schieten. Via de scope zag ik de Carrack achter een rots verdwijnen en even later kwam er een Ursa Rover voorbij rijden. De speler in kwestie heeft hier en daar wat pleistertjes uitgedeeld en iedereen kon weer verder.
De hele avond geen ene credit verdiend maar toch een hele leuke tijd gehad in Star Citizen.

Kortom. Kijk wat gewoon wat wel kan en haal daar zoveel mogelijk speelplezier uit.

[ Voor 0% gewijzigd door roepie88 op 17-10-2022 15:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@roepie88 Ik kan je aanraden door eens een jailbreak te doen is ook fun, heb het eens gedaan een speler die mij naar Grim Hex bracht en vanuit daar ging ik met eigen schip naar een terminal om de crime stat weg te halen, was best fun gezien er ook bounty hunters actief waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
YouTube: IAE 2952: Part 1

IAE 2952 is gestart.
Van 18 - 30 november free fly, aankondigingen van nieuwe schepen en natuurlijk de ship sale.

Info https://robertsspaceindus...dule/drake-interplanetary

[ Voor 18% gewijzigd door roepie88 op 19-11-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij was het in elk geval een drama weekend.
Regelmatig flitst m'n karakter terug naar de hotelkamer.
Eindelijk aangekomen in schip, vliegt m'n schip achteruit ipv vooruit.

Daarna kon ik het hotel niet eens uitkomen. Drie keer achter elkaar lagt ie terug naar m'n bed.

Gisteravond nog een keer geprobeerd. Eindelijk aangekomen in m'n schip, is de cockpit leeg. Pilot seat ontbreekt.
Tja dan wordt het lastig vliegen.
Volgende keer beter 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Ik speel het spel nu alweer maanden actief, nadat ik eigenlijk jarenlang telkens een paar weken probeerde om te zien of het spel al wat verder was.

Tijdens IAE denk ik niet dat ik veel in ga loggen. Free fly week is tot nu toe elk jaar drama geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Tijdens free events is het altijd drama maar ik wou de 890 jump eens vliegen.
Eerst spawnen bij New Babbage ging niet want pad was constant vol gezien de 890 maar op 1 pad kan, dan port tressler kon ik niet undocken vanwege bug dan vervolgens maar Lorville gedaan waar ik eindelijk kon vliegen.

En bij Everest Harbor gaan docken dat is best spannend voor de eerste keer mikken op een klein gaatje.

Tijdens free flight events moet je eigenlijk niet spelen daardoor krijg je een slecht beeld van het spel, veel bugs en regelmatig wordt de character terug gezet op de plek waar je 1 minuut geleden vandaan kwam.

Ik zat in een server met 110 spelers(te zien via friends list) enige drukte was bij de spaceport in New Babbage en de rest viel wel mee, ik kwam zelden iemand tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 21-11-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Weet toevallig iemand wanneer je je Starter Ship kan inruilen in de Pledge Store? Ik heb nu de C8X Pisces Exp. maar wou deze eigenlijk gaan omruilen voor die nieuwe The Cutter. Ik kan alleen The Cutter niet selecteren in de Ship Upgrade als ik mijn huidige schip selecteer. Ik kan wel bv de Avenger Stalker selecteren.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Kloever schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:08:
Weet toevallig iemand wanneer je je Starter Ship kan inruilen in de Pledge Store? Ik heb nu de C8X Pisces Exp. maar wou deze eigenlijk gaan omruilen voor die nieuwe The Cutter. Ik kan alleen The Cutter niet selecteren in de Ship Upgrade als ik mijn huidige schip selecteer. Ik kan wel bv de Avenger Stalker selecteren.
Je kunt letterlijk alleen upgraden naar schepen die duurder zijn.

Een mogelijkheid zou zijn om je ship te 'melten' maar dan verlies je ook alle game packages en insurances die je op je schip hebt.

Dit kan via Account > My hangar > schip vinden > exchange.

Let er wel op dat sommige schepen alleen met nieuw geld (dus niet krediet van een melt) gekocht kunnen worden. Dit zijn de zogenaamde Warbonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
In jouw geval kan dat niet want je starter ship is de C8X dan kan je niet "downgraden" naar lager.
Je kan melten maar dan wordt je huidige game package omgezet naar store credits die je later weer kan gebruiken om andere schepen te kopen en vervolgens kun je een game package van de cutter kopen, echter ik zou dat niet doen, de C8X is een stuk beter.

De Cutter ziet er leuk uit maar de mogelijkheden zijn heel beperkt zoals ermee vechten kan je vergeten het is letterlijk een transportship(heb het geprobeerd en zelfs very low risk bounty,s zijn al erg moeilijk).
Ik heb nog een Mustang Alpha als starter en dan kan je wel upgraden naar de cutter maar ook ik doe het niet.

Als je meer speelt ga je uiteindelijk toch naar de Titan of Cutlass Black(De nomad vind ik een rot schip) gezien de Cutter wel heel beperkt is en daar kom je snel achter ofwel je mist niks.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 21-11-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Kaasdipje schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:39:
[...]

Een mogelijkheid zou zijn om je ship te 'melten' maar dan verlies je ook alle game packages en insurances die je op je schip hebt.
Als de C8X niet de orginele game package was kon dit gewoon.
Insurances verlies je nooit want je doet een buy back waardoor je het orgineel terug krijgt zonder upgrades.

Een warbond kan je ook "downgraden" echter die moet je terug kopen met echt geld en kunt daarvoor geen overgebleven store credits gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_evil08 op 21-11-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Op zich is het wel fijn dat de Cutter een LTI Game package is, dus een hele goedkope LTI token kan worden. Zelfs wanneer je van plan bent om het bij 1 schip te houden kan het zeker wel lonen om die te pakken.

Ik weet dat LTI (zeker nu) weinig tot geen nut heeft, maar toch. Voor €50 een game package MET een LTI schip is wat mij betreft echt een no-brainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Ik heb wat aanpassingen gedaan in mijn fleet. Niks nieuws gekocht maar ik heb mijn Taurus gemelt.

Uiteindelijk bestaat mijn fleet uit de Mantis en Reclaimer, met de Aurora MR als game package.

Best wel blij mee. De reclaimer is zo'n gigantisch beest en al vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag wilde ik hem hebben. Mijn Starfarer viel me tegen en ik hoop dat de Reclaimer een interessante gameplay loop gaat brengen.

De Mantis is voor mijn yo-ho-ho praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vraag mij echt af hoe die capital ships hun plek gaan innemen en wat voor gameplay zij met zich mee gaan brengen. Ik hoop niet dat je steeds alleen maar bezig bent met het krijgen van een crew (AI of players), maar ben er wel een beetje bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles staat of valt met server-meshing en aantal spelers per server.
Die capital ships heb je gewoon flinke crews voor nodig. En of het nou leuk is om 1 capital ship met server shard/session te hebben en daarbinnen verder weinig tot geen andere spelers vraag ik me af.

Het zal vooralsnog bij clan/guild/organisation ships blijven die dan met hun hele org iets gaan doen maar ja mogelijk wil je dan ook nog een capital ship van een andere orga/tegenstander hebben in dezelfde server.

Alles staat of valt met het aantal spelers per server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Wat ook een optie is, is om je C8X te melten, dan een Cutter package kopen en deze upgraden naar een Titan Avenger.
Volgens Bored Gamer kost zo'n upgrade dan $10
zie: YouTube: Star Citizen Drake Cutter Ship Buyer's Guide - Amazing Way To Get An...
Ik heb het niet geprobeerd maar Bored Gamer is over het algemeen wel betrouwbaar.

The Titan Avenger heeft in ieder geval wel veel betere specs dan de Cutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Sinds vrijdag iedere dag wel even de expo bezocht en wat rondgevlogen in 'rented' schepen.
Een paar keer wat loading issues gehad en 1 x door een schip en heel Microtech gezakt waarna ik in het ziekenhuis belandde. Verder geen listige issues meegemaakt.
klop klop (afgeklopt op hout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
roepie88 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:29:
Sinds vrijdag iedere dag wel even de expo bezocht en wat rondgevlogen in 'rented' schepen.
Een paar keer wat loading issues gehad en 1 x door een schip en heel Microtech gezakt waarna ik in het ziekenhuis belandde. Verder geen listige issues meegemaakt.
klop klop (afgeklopt op hout)
Als je door de grond zakt meteen uitloggen dan hou je gear nog en spawn je weer bij het bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
roepie88 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:23:
[...]

Wat ook een optie is, is om je C8X te melten, dan een Cutter package kopen en deze upgraden naar een Titan Avenger.
Volgens Bored Gamer kost zo'n upgrade dan $10
zie: YouTube: Star Citizen Drake Cutter Ship Buyer's Guide - Amazing Way To Get An...
Ik heb het niet geprobeerd maar Bored Gamer is over het algemeen wel betrouwbaar.

Ik kan volgens mij ook meteen voor de Avenger gaan. Ik dacht dat dit me 12,50 ging kosten dan.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
roepie88 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:23:
Ik heb de Avenger gehad als starter, maar eerlijk was ik er helemaal niet zo weg van. Ja hij is bruikbaar als transport en voor (hele) lichte combat (met de juiste upgrades) maar ik vind hem helemaal niet zo geweldig. Ik heb hem omgesmolten voor een Pisces en die vind ik veel beter geschikt als starter.

Voor combat moet je niet zo'n manusje van alles willen, pak dan gewoon een fighter. Het bed is vrijwel nutteloos want een bed logout is vragen om problemen.
Kloever schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:33:
[...]
Ik kan volgens mij ook meteen voor de Avenger gaan. Ik dacht dat dit me 12,50 ging kosten dan.
Het gaat er meer om dat, wanneer je eerst de Cutter neemt, je er een LTI token bij krijgt. Die life time insurance heeft nu nog geen nut, maar straks wel. Dus het is zeker de moeite waard om mee te nemen, plus dat je de Cutter LTI Starter Package kan kopen voor iets van €55 en dat er dus een aardige korting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de Cutter ook gehaald.
Had al eerder een handvol Mules gekocht ook met LTI tokens.
Hiermee kan ik naar wens upgraden naar de schepen die ik echt daadwerkelijk ga gebruiken.
Waaronder de Prospector en Freelancer Max.
Paar oudere gekochte standalones omgesmolten en voor upgrade gebruikt naar Prospector (Mule LTI) :D

Tja, is LTI nu eigenlijk echt veel waard? Denk dat het makkelijk is om ingame credits te verdienen om zo de insurance van een paar maand te betalen. LTI hoeft dat dus niet maar dat is mogelijk slechts wisselgeld wat je dan niet hoeft te spenderen. Toch leuk om te hebben.

Gisteravond weer even ingelogd en dat ging goed. Mogelijk voornamelijk omdat ik de user en shaders folders heb weggegooid. Smooth af.
Hoewel ik hoorde dat een paar hangars in de expo bugged waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
mvds schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:58:
[...]

Ik heb de Avenger gehad als starter, maar eerlijk was ik er helemaal niet zo weg van. Ja hij is bruikbaar als transport en voor (hele) lichte combat (met de juiste upgrades) maar ik vind hem helemaal niet zo geweldig. Ik heb hem omgesmolten voor een Pisces en die vind ik veel beter geschikt als starter.

Voor combat moet je niet zo'n manusje van alles willen, pak dan gewoon een fighter. Het bed is vrijwel nutteloos want een bed logout is vragen om problemen.
[...]

Het gaat er meer om dat, wanneer je eerst de Cutter neemt, je er een LTI token bij krijgt. Die life time insurance heeft nu nog geen nut, maar straks wel. Dus het is zeker de moeite waard om mee te nemen, plus dat je de Cutter LTI Starter Package kan kopen voor iets van €55 en dat er dus een aardige korting op zit.
Ik denk niet dat ik het helemaal snap. Ik heb een starter pack gekocht een tijd terug, de C8X Pisces Invictus SC & Squadron 42 Combo. Hier zit een 120 maand verzekering op.

Dus eigenlijk moet ik nu in de Pledge Store dit pakket melten en dan de Cutter halen (dus iets bijbetalen). Dan heb ik iig de LTI en kan ik eventueel een ander schip halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Kloever schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:26:
[...]

Ik denk niet dat ik het helemaal snap. Ik heb een starter pack gekocht een tijd terug, de C8X Pisces Invictus SC & Squadron 42 Combo. Hier zit een 120 maand verzekering op.

Dus eigenlijk moet ik nu in de Pledge Store dit pakket melten en dan de Cutter halen (dus iets bijbetalen). Dan heb ik iig de LTI en kan ik eventueel een ander schip halen?
Je MOET natuurlijk helemaal niks. Maar je kan ervoor kiezen om, wanneer je graag LTI wilt hebben, al gekochte spullen (incl game package) om te smelten voor store credits. Voor die store credits kan je dan iets anders kopen. Hou er wel rekening mee dat alles wat aangemerkt staat als 'Warbond' niet gekocht kan worden met store credit maar alleen met 'nieuw' geld.

De Cutter kan je alleen niet upgraden naar een Pisces, want je kan alleen upgraden naar een schip die duurder is en de Pisces is niet duurder dan de Cutter (het is andersom, Cutter is duurder dan de Pisces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:39:
heb de Cutter ook gehaald.
Had al eerder een handvol Mules gekocht ook met LTI tokens.
Hiermee kan ik naar wens upgraden naar de schepen die ik echt daadwerkelijk ga gebruiken.
Waaronder de Prospector en Freelancer Max.
Paar oudere gekochte standalones omgesmolten en voor upgrade gebruikt naar Prospector (Mule LTI) :D

Tja, is LTI nu eigenlijk echt veel waard? Denk dat het makkelijk is om ingame credits te verdienen om zo de insurance van een paar maand te betalen. LTI hoeft dat dus niet maar dat is mogelijk slechts wisselgeld wat je dan niet hoeft te spenderen. Toch leuk om te hebben.

Gisteravond weer even ingelogd en dat ging goed. Mogelijk voornamelijk omdat ik de user en shaders folders heb weggegooid. Smooth af.
Hoewel ik hoorde dat een paar hangars in de expo bugged waren.
Ik heb ook nog een paar LTI tokens klaar staan om (ooit) te upgraden naar wat groters. Ik zal toch veel gewoon ingame willen verdienen maar ik wil wel een goede start kunnen maken. Dus een combo van miner+freighter ofzo. Die freighter heb ik al in de vorm van een (LTI) Taurus. Dus ik wil nog wel een miner erbij hebben. Misschien ook een mobiele smelter (MISC Expanse), weet ik nog niet. Verder heb ik ook een (LTI) Cutlass Red. Ik ben niet van plan om er duizenden euro's in te stoppen, maar ik denk dat ik die Congierge rank wel ooit ga halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
mvds schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:31:
[...]

Je MOET natuurlijk helemaal niks. Maar je kan ervoor kiezen om, wanneer je graag LTI wilt hebben, al gekochte spullen (incl game package) om te smelten voor store credits. Voor die store credits kan je dan iets anders kopen. Hou er wel rekening mee dat alles wat aangemerkt staat als 'Warbond' niet gekocht kan worden met store credit maar alleen met 'nieuw' geld.

De Cutter kan je alleen niet upgraden naar een Pisces, want je kan alleen upgraden naar een schip die duurder is en de Pisces is niet duurder dan de Cutter (het is andersom, Cutter is duurder dan de Pisces)
Ah dan had ik het toch goed. Maar hoe zit het dan met mijn Squadron 42 Combo. Ben je die dan ook kwijt als je gaat melten? (ik had gezocht op google ect maar kon hier juist weer niks over vinden). Die LTI klinkt nl wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Kloever schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
[...]

Ah dan had ik het toch goed. Maar hoe zit het dan met mijn Squadron 42 Combo. Ben je die dan ook kwijt als je gaat melten? (ik had gezocht op google ect maar kon hier juist weer niks over vinden). Die LTI klinkt nl wel interessant.
Ja, je smelt dan de hele package inderdaad. Dus dan moet je weer een andere package kiezen waar die in zit, of die los kopen.

Maar hoeveel nut LTI gaat hebben, wanneer het spel ooit een release gaat zien, is nog steeds niet bekend hoor. Maar ik vind het wel een fijn idee om op de vloot die ik bij elkaar ga sparen LTI te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:37:
[...]

Ik heb ook nog een paar LTI tokens klaar staan om (ooit) te upgraden naar wat groters. Ik zal toch veel gewoon ingame willen verdienen maar ik wil wel een goede start kunnen maken. Dus een combo van miner+freighter ofzo. Die freighter heb ik al in de vorm van een (LTI) Taurus. Dus ik wil nog wel een miner erbij hebben. Misschien ook een mobiele smelter (MISC Expanse), weet ik nog niet. Verder heb ik ook een (LTI) Cutlass Red. Ik ben niet van plan om er duizenden euro's in te stoppen, maar ik denk dat ik die Congierge rank wel ooit ga halen :+
Het probleem bij die hele grote schepen zoals de 890, Carrack etc etc is je kan ze toch niet solo spelen en ik verwacht niet dat NPC,s alle taken op kunnen nemen(blijft speculatie).

Mijn schepen collectie is de Drake Corsair, Apollo Medivac(nu Cutlass Red loaner), Vanguard Warden en de Mustang Alpha heb ik nog als game pack.
En de rest wil ik in-game halen anders heb ik niks meer te doen. :+

De Tauris vond ik ook zeer interessant maar vanwege de lift/cargo bay vanaf gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 22-11-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:05:
[...]

Het probleem bij die hele grote schepen zoals de 890, Carrack etc etc is je kan ze toch niet solo spelen en ik verwacht niet dat NPC,s alle taken op kunnen nemen(blijft speculatie).

Mijn schepen collectie is de Drake Corsair, Apollo Medivac(nu Cutlass Red loaner), Vanguard Warden en de Mustang Alpha heb ik nog als game pack.
En de rest wil ik in-game halen anders heb ik niks meer te doen. :+
Oh, maar ik ga ook geen Capital class schepen kopen hoor. Ik heb al een hele tijd een oogje op de Caterpillar en zoiets zal waarschijnlijk het grootste worden. Of misschien een Hull C/D ofzo. Ik wil niet afhankelijk zijn van een crew om te kunnen spelen.

Afgezien van de Taurus vanwege de lift? Hoe bedoel je? Ik vind die lift juist geweldig. Groot genoeg voor 2 x een Rover of 3 x een ROC.

[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 22-11-2022 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
Kloever schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
[...]

Met alles wat je er bij hebt, inclusief SQ42 zou ik dat pakket niet omsmelten.
120 maanden klinkt al bijna als lifetime.
Als je iets ander wil dan de C8X dan kun je beter voor een ship upgrade gaan. Dan blijft je package in stand en ruil je alleen het schip om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Kloever Staar je niet blind op die 120 maand vs lifetime, de kans dat je het spel over 10 jaar na release nog speelt is heel klein.
Ik heb mijn starter pack zo gelaten, ook 120 maand en een LTI token (toen hoverquad) gekocht voor de duurdere schepen.

@mvds Aan je schip samenstelling ben je ook een ander type speler dan mij, jij bent meer een Hauler/miner en ik een sloper/combat/healer en de corsair voor exploration natuurlijk want op gegeven moment wordt slopen wel saai.

De Tauris heeft het nadeel hij moet op een vlak ondergrond staan voor in/uitladen van voertuigen dat heb je bij schepen met een ramp minder last van, de cockpit van de tauris is ook niet mijn stijl en regelmatig gehad dat de elevator de hele schip optilt en stond te wankelen(dat ligt aan de piloot weet ik).

De Tauris is wel een goede schip voor wat het waard is kwa money, ik heb ook eens aan de connie gedacht maar dat vond ik geen soloschip meer.

[ Voor 64% gewijzigd door mr_evil08 op 22-11-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
@mr_evil08 heel eerlijk... ik weet nog niet wat voor speler ik ben :D het aantal gameplay loops is nog veel te beperkt voor mij om een keuze te kunnen maken. Ik vind nu mining wel erg leuk idd, al zijn de scanning bugs echt mega irritant en een disconnect krijgen wanneer je ruim vol met Quant zit is ook best wel klote. Maar exploration spreekt mij ook erg aan, maar ik weet nog helemaal niet wat ze daarmee van plan zijn. Het lijkt mij heel leuk om op zoek te gaan naar nog niet eerder bezochte POIs en daarmee XP te verdienen. Of misschien zelfs een soort exploration guild of zoiets. Verder doe ik heel veel FPS missies.

Maar zoals ik al zei, het is nog zo beperkt dat ik het nog niet weet.

Rescue missies vind ik op dit moment niet aantrekkelijk omdat je vaak erg lang onderweg bent om er dan achter te komen dat het slachtoffer al het spel uit is, of dat iemand je voor is geweest. Als je überhaupt het baken krijgt. Maar met mijn Cutty Red meegaan in iets zoals het Orison event als mobiel ziekenhuis lijkt mij dan wel weer tof.

Dingen zoals box missies ben ik na 30 minuten ook wel zat na de zoveelste keer naar de QT animatie kijken.

Ik snap ook best dat ze steeds schepen blijven toevoegen omdat ze daar aardig wat geld mee binnen harken, maar ik zou zelf liever wat meer variatie in de gameplay willen zien. En dan ook goed werkende gameplay, en niet door de meest domme dingen steeds dood gaan, zoals het ontploffen van je schip omdat je een backpack draagt. Of door je schip heen glitchen in QT. Of een 30K als je lekker bezig bent, of een bunker missie niet af kunnen maken omdat enemies niet spawnen of juist wel spawnen maar dan achter je die je dan one-shotten, of.... Je hebt maar een paar beschikbare gameplay loops en die zijn wel zo erg buggy, dat je meer tijd bezig bent met het omzeilen van de bugs, dan werkelijk lol hebben aan de missies

[ Voor 31% gewijzigd door mvds op 22-11-2022 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds
De Cutty red is alleen een ambulance met tier-3 bed waar je de patiënt in leven kan houden op transport naar een hospital, mij trekt die gameplay totaal niet.

Vandaar de Appolo gekozen met een tier-1 bed die werkelijk kan healen, ik hoop dat die ook een spawn point krijgt maar verwacht het niet en alleen hospitals en mischien de endeavor het kan.

Ik heb wel eens mensen gehealt maar doe dat alleen als ik in de buurt ben, bij mij precies hetzelfde als ik op de vloer lig ga ik geen 30 minuten wachten doordat iemand van ver moet komen dan respawn ik wel.

Als je een box missies van red wind doet daar zit een reputatiesysteem in en krijg je uiteindelijk ook bunker missies die wel leuk zijn, mag je daar zoeken naar de box en er zijn pirates aanwezig.

Kwa bugs heb ik gelukkig weinig last van maar ik doe ook niet aan minen of traden/haulen net als ik geen spullen opsla in mijn schip want de kans dat ik het toch weer verlies.

Binnenkort pyro dan wordt het wel weer leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik neem vooral de Red mee op bunker missies omdat het ook gratis food/drink is. En voor de verwondingen die ik vaak oploop tijdens die missies is het tier 3 bed wel voldoende. Maar ik ga geen chauffeur worden in SC, dat vind ik echt saai. Apollo is misschien wel wat, ga ik wel een keertje bekijken en zien of ik een CCU kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Als het goed is, dan komen er steeds meer game loops en mogelijkheden in game.
Ik ben benieuwd naar het salvaging mechanisme. Misschien dan een Vulture overwegen. Reclaimer vind ik veel te groot. Of wachten tot de Vulcan beschikbaar komt en als een futuristische wegenwacht rondvliegen voor refuel/repair/rearm activiteiten met de 4 drones.
Nu vooral bezig met bunker missies en af en toe wat box missies. combat en mining trekt mij persoonlijk niet zo. Trading vind ik nog een te groot risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik wil niet als te kritisch overkomen, maar als de nieuwe gameplay loops net zo slecht werken als de huidige, dan denk ik dat we er niet veel aan gaan hebben....

Ze werken er hard aan hoor, dat ontken ik niet, maar dat we bijvoorbeeld nog steeds last hebben van gebugte liften/deuren, verdwijnende wapens op schepen, wakker worden in een bed en vervolgens door de vloer heen vallen, enz... En dat dat soort bugs steeds terug lijken te komen, vind ik echt raar.

Ze kunnen dan wel zaken toevoegen, maar als we dan straks 10 gameplay loops hebben, die geen van allen goed genoeg werken, dan denk ik dat het teveel invloed gaat hebben op het plezier.

Je kan plezier hebben in het spel hoor, echt waar, maar het is echt veel teveel om de (soms echt hele domme en vervelende) bugs heen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Er zijn inderdaad een aantal hardnekkige bugs. Toch ben ik blij met de nieuwe functionaliteit die ze introduceren. Cargo refactoring, salvaging en technische backbone verbeteringen.
Neemt niet weg dat CIG ook capaciteit vrij moet maken om al de technical debts op te pakken.
Ze zullen hopelijk wel ergens op een backlog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik ben wel benieuwd hoe ze de nieuwe functionaliteit zoals cargo gaan implementeren. Zou het inhouden dat we handmatig (of met bijv een Mule) zelf kisten aan boord van de schepen moeten laden, want dan gaat het wel heel erg tijdrovend en vervelend worden? En zouden dan eindelijk de vrachtliften en tractor beams werken? Zou het dan een voordeel hebben om een Hull B/C/D te hebben boven iets als een Connie/Caterpillar? En hoe zit het met schepen die eigenlijk bedoeld zijn om voertuigen te vervoeren, zouden die dan uitgesloten worden van vrachtvervoer? Veel vragen...

En Salvaging klinkt leuk, maar als die net zo geplaagd door bugs gaat zijn als het minen, dan hou ik het voorlopig wel bij FPS missies. Ook al kan je soms niet eens de helft van de missies afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:03:
Zou het inhouden dat we handmatig (of met bijv een Mule) zelf kisten aan boord van de schepen moeten laden, want dan gaat het wel heel erg tijdrovend en vervelend worden?
ja hoor eens, wij wilden een simulatie dus dan zullen we die krijgen ook >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:23:
[...]

ja hoor eens, wij wilden een simulatie dus dan zullen we die krijgen ook >:)
Hahaha, nou, als we het de AI kunnen laten doen en dat wij er alleen op hoeven te wachten, dan vind ik het allemaal wel prima.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, in hoeverre we straks AI in kunnen gaan zetten voor bijvoorbeeld bemanning van (grote) schepen. En het zou ook tof zijn als we de vaardigheden van crewleden kunnen verbeteren door ze vaker op bepaalde taken in kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Volgens mij is het en/en.
Je mag helemaal zelf je scheepje vullen met cargo. Gaat met een Hull E wel even duren, of je laat voor een meerprijs de cargo automatisch vullen. Gaat sneller maar kost wel tijd.
Het met een knip met de vingers magisch vullen van je cargo hold zal (hopelijk) verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Zoals het nu aangegeven is door CIG is:

In het begin (3.18) zal er niks veranderen mbt tot laden.

Het idee is echter om in de toekomst 2 opties te geven. 1) zelf laden 2) laten laden door AI, maar met extra kosten (misschien langzamer ook?).

in 3.18 zal hier echter nog geen wijziging in zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:19:
[...]

Hahaha, nou, als we het de AI kunnen laten doen en dat wij er alleen op hoeven te wachten, dan vind ik het allemaal wel prima.
dat is een van de zaken waarvoor AI bedoeld is wat mij betreft.
Kaasdipje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:57:
Zoals het nu aangegeven is door CIG is:

In het begin (3.18) zal er niks veranderen mbt tot laden.

Het idee is echter om in de toekomst 2 opties te geven. 1) zelf laden 2) laten laden door AI, maar met extra kosten (misschien langzamer ook?).

in 3.18 zal hier echter nog geen wijziging in zijn.
altijd goed. Net als refuel etc. Geef de opdracht om in te laden en te refuelen en ga zelf trui aantrekken en bier drinken in de pub. Per slot van rekening wel roleplayen!
Ik woon op MIC L1 8)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:20:
[...]
dat is een van de zaken waarvoor AI bedoeld is wat mij betreft.
Mee eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Nee je gaat box voor box een Hercules C2 inladen dat is pas echt een cargo missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:56:
[...]

Nee je gaat box voor box een Hercules C2 inladen dat is pas echt een cargo missie.
zo'n optie zou je eigenlijk moeten hebben met als reward een hogere beloning dan wanneer je het door een NPC laat doen.
Voor de die-hard roleplayers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:56:
[...]

Ik sla deze even over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anyonas
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:13:
[...]

Voor de die-hard roleplayers.
Lijkt me eigenlijk nog wel leuk als er geen grote haast bij is :P

It's dark but I don't want to find the light

• Kaasdipje
anyonas schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:49:
[...]

Geeft de pirates mooi de tijd om de mantis en warlocks klaar te zetten O-)

Verwijderd

anyonas schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:49:
[...]

nou inderdaad.
Je moet sowieso geen haast hebben in SC.
Gisteravond de hele avond bezig geweest om wat upgrades bij elkaar te halen voor m'n Warden.
Halve Stanton overgereisd. En dan is het daarna direct alweer bedtijd, en dan geen klap uitgevoerd behalve alles bij elkaar schrapen voor 1 schip qua upgrades.
Was dat nou een leuk avondje? Ja dat wel, maar erg veel gedaan niet. :D

• mvds
Dat vind ik nou juist het vervelendste aan delivery missies... 75% van de tijd is het wachten en kijken naar de QT animatie. Als je het geluk hebt dat je op plaatsen moet zijn die een QT point hebben dan...

• mvds
Ik vraag mij af wanneer ze gameplay toe gaan voegen zoals die nodig is voor een schip zoals de Pioneer... Dat lijkt mij echt gaaf om te zien

Verwijderd

tijd voor een minigame aan boord van je schip dus voor tijdens QT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ja, en fatsoenlijke navigatie- en vluchtcomputers die je van A naar B kunnen brengen... Ook als A en B geen QT punten zijn dus...

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 24-11-2022 11:57 ]

• anyonas
mvds schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:48:
Ik vraag mij af wanneer ze gameplay toe gaan voegen zoals die nodig is voor een schip zoals de Pioneer... Dat lijkt mij echt gaaf om te zien
Als je de laatste live hebt gezien, dan zal dat alles nog wel een tijdje duren.
Zoveel dependencies die allemaal eerst opgeleverd moeten worden. De prioriteit is SQ42, en dat duurt ook nog wel 2 jaar of langer.

We zullen op onze capitals mogen wachten. Op zich geen problemen mee als er maar constante progress is en dat het geld blijft binnenkomen.

Het grootste nadeel van dat alles zo lang duurt, is dat ze steeds moeten terugkomen op wat ze al gemaakt hebben omdat het verouderd is. Overal reworks en gold standard passes.

• anyonas
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:48:
tijd voor een minigame aan boord van je schip dus voor tijdens QT.
Elk hoekje en kantje van je schip bekijken. Mensen helpen in chat... We hebben onze bezigheid wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anyonas schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:15:
[...]

Het grootste nadeel van dat alles zo lang duurt, is dat ze steeds moeten terugkomen op wat ze al gemaakt hebben omdat het verouderd is. Overal reworks en gold standard passes.
ja uhm sorry, reworks? Gold passes zijn prima maar als ze ook de skins van schepen gaan aanpassen in plaats van werken aan de basics van de game dan duurt het inderdaad nog wel even.
Ze mogen blij zijn dat de funding al zo lang door blijft gaan. Op een gegeven moment stoppen hoe langer hoe meer mensen met geld geven.
Ze moeten echt wat opleveren in plaats van ships remodelen. Dan ziet een ship er maar wat lelijker uit maar is de game wel gewoon 'af' verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anyonas
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:25:
[...]

Ze moeten echt wat opleveren in plaats van ships remodelen. Dan ziet een ship er maar wat lelijker uit maar is de game wel gewoon 'af' verder.
Het is niet zo zwart-wit. Ship teams werken niet aan gameplay of basic features. Ik ben wel van mening dat de 600i bv nog prima is in zijn huidige vorm, en dat ze de tijd van de rework beter kunnen besteden.

Ik wil trouwens geen spel dat "af" is, maar in een constante evolutie blijft. Toch, vind ik de ontwikkeling wel traag gaan en geloof ik niet dat alles ineens zoveel sneller zou gaan als SQ42 uitkomt. Functionaliteit in singleplayer vertaald niet altijd 1-op-1 naar MMO.

• roepie88
Het zou mooi zijn dat ze de komende tijd de belangrijkste core functionaliteit implementeren zoals persistent universe en server meshing.
Wat mij betreft mag dan de bèta beginnen (zonder wipes). Vanaf dat moment verder evolueren. Nieuwe versie modellen van schepen het laten ontdekken van nieuwe systemen het en het laten ontstaan van een economie etc etc.
Pagina: 1 ... 85 ... 117 Laatste