Is dat zo? Wanneer je ontsnapt en je pakt een van de Ursa rovers om weg te kunnen komen van Klescher, zou je dan na het opnieuw inloggen niet gewoon weer uit moeten komen in Grim Hex? Maar wel jammer dat er verder geen ground stations op de planeet zijn waar je eventueel een klein schip (snub) kan claimen om weg te komen van de planeet.mr_evil08 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:36:
[...]
Ik heb dat 2x gedaan, 1x helemaal volledig dat iemand mij naar GM bracht en ik verder kon om mijn crimestat weg te halen, is erg fun kwa gameplay.
Ik vind het erg jammer dat je een ander speler MOET hebben om van de planeet af te komen, in global chat zeggen komen de bounty hunters ook.
Gezien de wipe is aangekondigd speelt niemand meer serieus en zijn de servers leeg heb ik mijn vermoeden gezien de performance erg goed is, ik zelf wacht ook tot na de patch behalve een beetje prutsen zoals prison break of andere dingen.
Voor de geïnteresseerden of mensen die Star Citizen gratis willen testen. Foundation Festival is weer begonnen:
https://robertsspaceindus...-Foundation-Festival-2022
En een referral bonus:
https://robertsspaceindus...l-Free-Fly-Referral-Bonus
https://robertsspaceindus...-Foundation-Festival-2022
En een referral bonus:
https://robertsspaceindus...l-Free-Fly-Referral-Bonus
Ik zou die Dragonfly alleen al willen hebben omdat het een mooie LTI basis is voor een CCU chain
Ja precies, nu alleen hopen dat iemand je ref code vind en gebruikt
Ja, je hebt daar een speciale site voor die je steeds een random referral geeft, maar daar zitten zoveel codes in dat je meer kans maakt op het winnen van de jackpot in de staatsloterij dan dat jouw code naar voren komt volgens mijRubenSaurus schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:20:
Ja precies, nu alleen hopen dat iemand je ref code vind en gebruikt
Is de GoT org nog actief in Star Citizen? Heb een application ingevuld maar er gebeurt vrij weinig
Zijn er andere leuke nederlandse orgs, casual en non role-playing?
Thx!
Thx!
Nope die slapen, je kan beter op Star Citizen forum kijken of gewoon in global chat roepen in-game dat je mee kan doen.rig0r schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:37:
Is de GoT org nog actief in Star Citizen? Heb een application ingevuld maar er gebeurt vrij weinigZijn er andere leuke nederlandse orgs, casual en non role-playing?
Thx!
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
In chat vragen of je met iemand mee kan spelen werkt erg goed inderdaad.mr_evil08 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:47:
[...]
Nope die slapen, je kan beter op Star Citizen forum kijken of gewoon in global chat roepen in-game dat je mee kan doen.
Ik weet niet waar Case is op het moment. Volgens mij hebben anderen ook rechten. Maar men (en ik zelf) ben ook weer wat actiever met SC sinds deze week.mr_evil08 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:47:
[...]
Nope die slapen, je kan beter op Star Citizen forum kijken of gewoon in global chat roepen in-game dat je mee kan doen.
Ik zou zeggen, voeg je eerst gewoon toe aan de discord.
[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 17-07-2022 23:20 ]
Kent iemand een, niet al te moeilijke, FPS missie? Ben vooral veel aan het vliegen maar ik wil met een paar vrienden binnenkort eens wat FPS missies doen.
Al een paar keer een Mercenary contract gepakt maar tot nu toe monde dat alleen uit in een space fight.
Al een paar keer een Mercenary contract gepakt maar tot nu toe monde dat alleen uit in een space fight.
De 15k bunker missies zijn makkelijk, als je lang genoeg wacht binnen net na de lift killen de guards de enemy,s wel...roepie88 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:41:
Kent iemand een, niet al te moeilijke, FPS missie? Ben vooral veel aan het vliegen maar ik wil met een paar vrienden binnenkort eens wat FPS missies doen.
Doe deze bij Microtec dan is het makkelijkst om de guards en pirates te onderscheiden.
Wat is daar nou de lol van?mr_evil08 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:59:
[...]
De 15k bunker missies zijn makkelijk, als je lang genoeg wacht binnen net na de lift killen de guards de enemy,s wel...
Doe deze bij Microtec dan is het makkelijkst om de guards en pirates te onderscheiden.
Mwoah, een beetje tactisch spelen ben ik ook wel van. Eigen resources sparen...mvds schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:41:
[...]
Wat is daar nou de lol van?
Beetje wachten tot de guards het werk voor je gedaan hebben... Maar de bunker missies zijn idd wel makkelijk. Als je met een silenced wapen naar binnen gaat echt meer dan prima te doen. De enemies komen dan niet ineens allemaal op je af rennen als je schiet, dat helpt echt.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nou ja, het is zeker een speelstijl_Dune_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:50:
[...]
Mwoah, een beetje tactisch spelen ben ik ook wel van. Eigen resources sparen...
Thanks!mr_evil08 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:59:
[...]
De 15k bunker missies zijn makkelijk, als je lang genoeg wacht binnen net na de lift killen de guards de enemy,s wel...
Hebben die missies een bepaalde naam?
Of moet ik gewoon naar missies zoeken die 15k opleveren?
Inmiddels een 15k bunker missie gedaan. Voor een FPS rookie leuk om te doen.
De guards waren al goed bezig maar de laatste 5 bad guys voor eigen rekening kunnen nemen.
De guards waren al goed bezig maar de laatste 5 bad guys voor eigen rekening kunnen nemen.
Je moet soms een beetje geluk hebben met de guards, over het algemeen hebben ze de intelligentie van een wortel en staan ze vaak in een hoekje te moonwalken. Maar soms zijn ze wel nuttig idd. Ik gebruik ze vaak om te kijken waar ik tegenstanders kan verwachten want vaak richten ze wel hun wapen de goede kant op.roepie88 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:02:
Inmiddels een 15k bunker missie gedaan. Voor een FPS rookie leuk om te doen.
Maar de AI van guards is meestal echt om te janken, die van de enemies ook, maar om een andere reden
3.17.2 naar alle waarschijnlijkheid morgen!
https://robertsspaceindus...pha-3-17-2-update/5247728
Wipe dus voor alles behalve je reputation.
Ook zeggen ze alvast dat er bijna 100% een wipe komt met 3.18.
Verder een verhoogde player cap voor de servers!
Gelukkig krijg je wel een deel uec terug voor je gespeelde uren:RubenSaurus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:59:
3.17.2 naar alle waarschijnlijkheid morgen!
The good news is, alongside the release of Alpha 3.17.2, we have worked with the design team to distribute a generous quantity of aUEC based on the number of hours you played during Alpha 3.17.1. Once the patch goes live, you'll find these credits have already been delivered straight to your mobiGlas wallet.
Verwijderd
bah, als ik dat geweten had, had ik vaker gespeeld, want ja de reset kwam er bijna aan dus waarom zou ik nog spelen en geld verdienen?Ircghost schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:30:
[...]
Gelukkig krijg je wel een deel uec terug voor je gespeelde uren:
[...]
maar heel aardig dat ze dat zo doen!
Haha begrijpelijk. Ik ga het voor het eerst in 3 jaar weer installeren na de volgende update
.
Wuah ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel van, ze hebben totaal niks gezegd over wat de ratio zou zijn.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:57:
[...]
bah, als ik dat geweten had, had ik vaker gespeeld, want ja de reset kwam er bijna aan dus waarom zou ik nog spelen en geld verdienen?
![]()
maar heel aardig dat ze dat zo doen!
Bij 3.17.1 kreeg je 20K als starter bedrag. Whoopty do, nieteens 1 volle set heavy armor met wapens.

Dat, en in je achterhoofd houdende dat jumptown + siege of Orison voor _2 weken_ continu draait. Kan je met die missies heel wat geld verdienen.In de PTU was Siege of Orison goed voor 180K zonder alle bonussen/call to arms/loot sell etc. RSI weet dat ook dat het dus easy money is voor 2 weken, die gaan niet veel weggeven.
[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 28-07-2022 18:09 ]
Geeft niks, gewoon een willekeurige bunkermissie doen en je hebt zo weer een zooi P4's en full armor sets.lithiumangel schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:08:
[...]
Wuah ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel van, ze hebben totaal niks gezegd over wat de ratio zou zijn.
Bij 3.17.1 kreeg je 20K als starter bedrag. Whoopty do, nieteens 1 volle set heavy armor met wapens.![]()
Dat, en in je achterhoofd houdende dat jumptown + siege of Orison voor _2 weken_ continu draait. Kan je met die missies heel wat geld verdienen.In de PTU was Siege of Orison goed voor 180K zonder alle bonussen/call to arms/loot sell etc. RSI weet dat ook dat het dus easy money is voor 2 weken, die gaan niet veel weggeven.
Haha, ja.. het is alleen nog niet bekend hoeveel je krijgt per gespeeld uurIrcghost schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:30:
[...]
Gelukkig krijg je wel een deel uec terug voor je gespeelde uren:
[...]
Zo, de patch is er. Voor degene die de PTU al hadden, kan je in je installatie mapje simpelweg LIVE weggooien, en de PTU map renamen naar LIVE - Zo moet je alleen iets van 20 MB downloaden tot je bij bent en kan beginnen. Veel plezier !
Maar wel nog even de User en de Shader map weggooien
Is er al iets bekend wanneer Squadron 42 uitkomt? Is nu al 6,5 jaar over datum ongeveer?
wow, dat is wel heel erg riant ! Ik had alleen de patcher gedraait en voor de rest niet ingelogt om te kijken wat m`n saldo was. Moest immers naar kantoor. Maar nu ben ik benieuwd!mvds schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:28:
Ik heb 19M gekregen, dus ik kan wel weer wat leuks kopenIk heb ook al mijn eerste CTD gehad, was spullen aan het kopen in Area18 en zodra ik op F2 drukte klapte het spel eruit.
Ja idd, ik moet wel zeggen dat ik aardig wat uurtjes heb gespeeld hoor in 3.17.1 maar dat ik zoveel zou krijgen had ik echt niet verwacht. Ik zie mensen (die ik ingame ken en vertrouw) in chat ook zeggen dat ze 35M hebben gekregen dus het zou best iets van 100k per uur kunnen zijn ofzo.lithiumangel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:30:
[...]
wow, dat is wel heel erg riant ! Ik had alleen de patcher gedraait en voor de rest niet ingelogt om te kijken wat m`n saldo was. Moest immers naar kantoor. Maar nu ben ik benieuwd!
Ik zat toevallig vanochtend ook op de pledge store te kijken, want ik zat toch te lusten naar zo`n scorpiusmvds schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:24:
Oh ik zie ook zojuist dat ze een hele lading aan "nieuwe" schepen toegevoegd hebben in de pledge store. Nice!
Maar die zijn dus niet meer beschikbaar in de Pledge store
Is iets als digitale schaarste

thx ik zie het kan ik toch mijn Warden ophalen ipv te wachten tot november of volgende invictus event, prijzen zijn onveranderd zag ik.mvds schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:24:
Oh ik zie ook zojuist dat ze een hele lading aan "nieuwe" schepen toegevoegd hebben in de pledge store. Nice!
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 29-07-2022 14:19 ]
Ze hebben een heleboel schepen aangemerkt als "Time-limited sales" dus die zijn maar bepaalde momenten beschikbaar. Helaas wel, want waarom niet gewoon alle schepen altijd beschikbaar hebben? Ik wil graag een Sabre (ik koop schepen puur vanwege de looks) maar die is er dus ook niet.lithiumangel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:39:
[...]
Ik zat toevallig vanochtend ook op de pledge store te kijken, want ik zat toch te lusten naar zo`n scorpius![]()
Maar die zijn dus niet meer beschikbaar in de Pledge store![]()
Is iets als digitale schaarste? weet jij hoe dat zit?
Ik heb het idee dat sommige schepen iets omlaag gegaan zijn in prijs sinds de vorige patch. Is maar een paar euro, maar toch. Of ze zijn weer terug op hun oude prijs nadat ze iets duurder geworden zijn de vorige patch.mr_evil08 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:18:
[...]
thx ik zie het kan ik toch mijn Warden ophalen ipv te wachten tot november of volgende invictus event, prijzen zijn onveranderd zag ik.
Beetje raarmvds schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:14:
[...]
Ze hebben een heleboel schepen aangemerkt als "Time-limited sales" dus die zijn maar bepaalde momenten beschikbaar. Helaas wel, want waarom niet gewoon alle schepen altijd beschikbaar hebben? Ik wil graag een Sabre (ik koop schepen puur vanwege de looks) maar die is er dus ook niet.

Maar het stomme is, na 2 patches zijn nieuwe schepen weer beschikbaar voor aUEC .. dus tegen die tijd dat er zo`n bovenstaande event is zijn we op 3.18 hoogst w.s. en kan ik hem gewoon ingame kopen met w.s. weer een injectie van geld die je dan krijgt na die wipe (als ze hetzelfde doen als met de 3.17.2 wipe that is)
dus mja
Ik ben het er wel mee eens dat de Sabre een bloedmooi ding is. Veel van genoten en 100en screenshots van gemaakt toen ik ermee rond kon vliegen in de vorige invictus
En al het geld is weer weg, schepen die ik gekocht heb, mocht ik wel houden.
Maar wat werkt het Orison event slecht zeg... Lieutenants die niet spawnen en waardoor je de missie dus niet kan afmaken, en een HELEBOEL pvp spelers die ondanks een crimestat gewoon als "friendly" aangemerkt worden en die je dus meteen doodschieten als ze je zien.
Maar ook de ene desync na de andere, en de ene 30K na de andere... pffff
Maar wat werkt het Orison event slecht zeg... Lieutenants die niet spawnen en waardoor je de missie dus niet kan afmaken, en een HELEBOEL pvp spelers die ondanks een crimestat gewoon als "friendly" aangemerkt worden en die je dus meteen doodschieten als ze je zien.
Maar ook de ene desync na de andere, en de ene 30K na de andere... pffff
Mja. Gmail was ook 5 jaar in beta maar daar had je 0 issues mee
Anyway, het is altijd lekker makkelijk praten "ja maar alpha"
Want als je de ontwikkeling volgt is wel zo dat de devs al een ruime tijd specifiek de Siege of Orison missie aan het bugfixen waren. Eerst in de evocati, toen closed test, en vervolgens de grote public test. Wekelijks waren er 1, of zelfs meerdere hotfixes uitgebracht specifiek voor Siege of Orison.
Dus ja, het is wel terecht teleurstellend dat als er een heel team specifiek alleen dit aan het klaarstomen is, nu de stempel zet van "3.17.2 gaat met een wipe live, en siege of Orison is onze top event hiervoor (met bombastishe youtube promo videos van dien) om het alsnog in een brakke state te zien.
Mijn eigen siege of Orison ervaringen:
Met 2 additionele man gedaan, letterlijk niemand anders gisteravond die bij Orison was.
Ging goed. Bij Platform 3/4 opeens platgeschoten in een cleared gebied. Deathcam liet me zien dat er 4 enemies waren gespawned in een kruis formatie precies 10 meter om me heen. Knap lullig ..
Enemy AI is wel meer responsive en nauwkeuriger dan voorheen. Dus je moet ze nu wel serieus nemen.
Ze flanken je graag, en zoeken ook dekking op/schieten vanuit dekking.
Wat geld betreft. Ik had dus 12.8 mil. Ik heb daar uiteindelijk het volgende mee gekocht:
Constellation Andromeda, Mustang Alpha, ROC , ROC DS, en een hoverquad.
Leuk dat mensen in SC redelijk netjes zijn. Er is maar 1 terminal bij deze New deal, de transacties gingen niet al te snel en bijna elk item die je wou kopen was uitverkocht dus duurdde dit even. Er vormde zich heel netjes een rij.

Helaas crashde ik 2x net toen ik aan de beurt was

Helaas was m`n resterende <6 mil kwijt. Gereset naar 20K. Gelukkig kon ik ook mijn schepen houden, vooral omdat ik het niet te bont had gemaakt. Want ik heb wel gelezen in global chat dat men die meerdere dure schepen hebben gekocht, uiteindelijk zijn gereset naar 1 (dus 1 hammerhead of 890 ipv 4) - de aUEC bug was zodanig dat sommige gewoon rustig boven de 100mil hadden gekregen.
Wel had ik geld verdient in de tijd dat er een andere bug was. Ik had namelijk snel 80K verdient. Na een uitlog, en relog na een paar uurtjes was ik weer terug naar 20K. Veel mensen klaagden in global chat hier ook over. Is inmiddels opgelost.

Voor de rest oogt de game vloeiender. Dit voornamelijk omdat animaties van andere players ook op full-rate gerenderd worden net zoals jou eigen animaties. Zijn liften ook nog eens veel sneller. Ik ben meestal met 1,5 seconden al bij m`n hanger.
Het spelen met vrienden gaat nog niet helemaal lekker. Nu speelt bekant elke persoon die SC heeft. Dus alle servers zijn gauw vol. Ook al party launch je samen in een server, nadat de party dood is; word de party opeens over verschillende servers gerespawned. Dus moet iedereen naar main menu voor een verse party launch. Irritant, maar doable.
[ Voor 25% gewijzigd door lithiumangel op 31-07-2022 11:23 ]
Waarom zou je dan ook 4 Hammerheads of 890s kopen?
Ik heb wel een HH gekocht, en ook nog wat ander speelgoed, maar alleen de HH was echt duur. Ik had nog een Cutty Red erbij moeten kopen, maar ach
Hoi allemaal!
Beginnende speler hier. Ik heb twee wapens gekocht (Attrition 2) voor mijn CO Mustang Alpha. Alleen was mijn schip toen niet in storage. Nu kan ik niet vinden hoe ik die wapens op mijn schip krijg. Het is me eerder vandaag wel gelukt met attrition-1 op de vleugels, maar ik wil graag de M4A cannons wisselen met de Attrition 2 wapens. Nu heb ik in mijn inventory wel twee placeholder items, en zit op hetzelfde station als waar ik de wapens heb gekocht en mijn schip nu is (in storage).
Is er iemand die mij kan helpen, of de juiste bronnen geven?
Alvast bedankt!
Beginnende speler hier. Ik heb twee wapens gekocht (Attrition 2) voor mijn CO Mustang Alpha. Alleen was mijn schip toen niet in storage. Nu kan ik niet vinden hoe ik die wapens op mijn schip krijg. Het is me eerder vandaag wel gelukt met attrition-1 op de vleugels, maar ik wil graag de M4A cannons wisselen met de Attrition 2 wapens. Nu heb ik in mijn inventory wel twee placeholder items, en zit op hetzelfde station als waar ik de wapens heb gekocht en mijn schip nu is (in storage).
Alvast bedankt!
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Meerdere w.s. om voor hun buddies ook ships te kunnen spawnen.mvds schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:15:
Waarom zou je dan ook 4 Hammerheads of 890s kopen?Ik heb wel een HH gekocht, en ook nog wat ander speelgoed, maar alleen de HH was echt duur. Ik had nog een Cutty Red erbij moeten kopen, maar ach
Enfin, volgende week gaan ze 1 mil aan iedereen geven; ongeacht hoe lang hun accounts bestaan.
Zie deze forum post op Spectrum
Dat je schip niet in storage was toen je de wapens kocht, dat maakt niet uit. Het zou kunnen zijn dat je inventory gebugged is, dat komt best vaak voor. Wat je kan doen is even NikNak openen (die ziet eruit als 2 x de letter N in de vorm van een doosje in het lijstje van iconen, links onderaan wanneer je je Mobiglass opent) en checkt of je daar je Attrition-2 repeaters ziet op de locatie waar je ze verwacht (of op een andere locatie). Kan je ze nou nergens vinden, dan denk ik dat je ze opnieuw moet kopen.vanthome schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:33:
Hoi allemaal!
Alvast bedankt!
Ik kan ze alleen vinden in het terminal van de HD showcase. Heb op Reddit de tip gekregen om in de cargo space van mijn Mustang te kijken om te kijken of ze daar in zitten, en ze dan naar local inventory te verplaatsen. Voor de rest zie ik alleen placeholders. Die ga ik even proberen na werk, opnieuw kopen is wel zonde van de creditsmvds schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:17:
[...]
Dat je schip niet in storage was toen je de wapens kocht, dat maakt niet uit. Het zou kunnen zijn dat je inventory gebugged is, dat komt best vaak voor. Wat je kan doen is even NikNak openen (die ziet eruit als 2 x de letter N in de vorm van een doosje in het lijstje van iconen, links onderaan wanneer je je Mobiglass opent) en checkt of je daar je Attrition-2 repeaters ziet op de locatie waar je ze verwacht (of op een andere locatie). Kan je ze nou nergens vinden, dan denk ik dat je ze opnieuw moet kopen.
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Als je bij een purchase terminal bent. Kan je altijd linksboven kiezen waar de item die je koopt word verplaatst.vanthome schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Heb op Reddit de tip gekregen om in de cargo space van mijn Mustang te kijken om te kijken of ze daar in zitten, en ze dan naar local inventory te verplaatsen.
Dat kan de planeet zelf zijn (dus je local inventory op de planet, vrijwel infinite in size) - of als je armor/backpacks draagt daarin. Maar als je ships hebt die ook inventory space hebben. Kan je die ook kiezen om het daarin te laten plaatsen direct. Altijd linksboven dus ff verifieren waar je iets naartoe laat sturen.
Dus dit is zeker een goede vermoeden van Reddit.
Zoals MVDS al aangaf, met NikNak heb je een hele overzicht waar alle items zijn die je hebt. Komt vast goed.
Sterker nog zelfs, het zou best kunnen zijn dat je bij het kopen van de repeaters de melding hebt gekregen dat je niet voldoende opslag had en je het niet hebt opgemerkt (heb ik ook wel eens gehad) waardoor je denkt ze gekocht te hebben, maar dat dus helemaal niet gedaan hebt.
Als je naar zo'n terminal gaat, staat heel vaak het armor of backpack die je op dat moment draagt als doel geselecteerd. En die repeaters gaan daar natuurlijk niet in passen. Je moet dan zelf de locatie aanpassen naar het station/de stad waar je bent.
Als je naar zo'n terminal gaat, staat heel vaak het armor of backpack die je op dat moment draagt als doel geselecteerd. En die repeaters gaan daar natuurlijk niet in passen. Je moet dan zelf de locatie aanpassen naar het station/de stad waar je bent.
Het aankopen was wel gelukt. Ik ben immers de credits kwijt en kan ze wel verkopen vanaf het schip inventory bij HD showcase. In NikNak kan ik ze niet vinden, daar zie ik alleen place holders.
Super bedankt voor de hulp, na werktijd ga ik gelijk inloggen en kijken
Super bedankt voor de hulp, na werktijd ga ik gelijk inloggen en kijken
Wat is voor een beginner nu een goede Primary Residence als je ook snel/makkelijk bij je schip wilt komen en een beetje makkelijk wat wilt 'rondklooien'
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Beetje afhankelijk van welk type missies je leuk vind. Voor mining zou ik Area18 aanraden en voor FPS missies Microtech (New Babbage) of Hurston (Lorville).Help!!!! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:47:
Wat is voor een beginner nu een goede Primary Residence als je ook snel/makkelijk bij je schip wilt komen en een beetje makkelijk wat wilt 'rondklooien'
Maar het makkelijkste is om zo snel mogelijk je thuis te verplaatsen naar een ruimtestation, dat scheelt je een ritje van je startplek naar je schip. In de steden moet je vaak met de trein/shuttle van je huis naar de spaceport reizen, op een spacestation hoeft dat niet.
Hou er wel rekening mee dat je niet op elk ruimtestation wapens kan kopen, armor meestal wel.
Verwijderd
ligt eraan wat je wil doen. In elk geval niet op een grote planeet maar bij voorkeur op een ruimtestation, bijv. Port Tressler (ik ben zelf erg Microtech based).Help!!!! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:47:
als voorbeeld: ik heb zelf vooralsnog MIC L1 als thuisbasis.
Ik ben een brave burger die weinig te zoeken heeft in Grim Hex etc.
Ik wil graag wat minen en vind een locatie met een refinery dus ideaal.
En je hebt op zo'n ruimtestation geen lange metro-reis nodig. Allemaal compacter en kleiner.
Dus ik zit wat te minen in Microtech system vanuit MIC L1, gooi het daar in de refinery en verkoop het op Microtoch zelf, en weer terug naar MIC L1
Verwijderd
en ook armour is weer opgesplitst. Bepaalde typen armour kan je op de ene locatie wel kopen en op de andere locatie weer niet.mvds schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Beetje afhankelijk van welk type missies je leuk vind. Voor mining zou ik Area18 aanraden en voor FPS missies Microtech (New Babbage) of Hurston (Lorville).
Maar het makkelijkste is om zo snel mogelijk je thuis te verplaatsen naar een ruimtestation, dat scheelt je een ritje van je startplek naar je schip. In de steden moet je vaak met de trein/shuttle van je huis naar de spaceport reizen, op een spacestation hoeft dat niet.
Hou er wel rekening mee dat je niet op elk ruimtestation wapens kan kopen, armor meestal wel.
Ene locatie verkoopt bijv. armour geschikter voor koude systemen en andere locatie heeft weer hittebestendig spul.
Als je rondom Crusader zit, dan kan je het beste Grimhex nemen als plek. Je hebt daar best wat wapens/armor wat je kan kopen en je hebt er een hospital. De space stations in gas clouds hebben niet allemaal een weapon store of het is een combinatie van een weapon/armor store net als op grimhex, maar dan nog is daar niet alles te vinden. Ben je bij Area 18, Lorville of Microtech dan verplaats je je gewoon naar hun orbital stations.Help!!!! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:47:
Ik merk zelf dat ik veel te weinig kom bij Area 18 over het algemeen in vergelijking met de andere planeten en hun stations. Ik moet ook maar weer eens in hun store kijken.
Handig, ik spawn dus zonder hoofd en schijnbaar is de enige optie om daar vanaf te komen een char reset, raad eens wat CIG heeft uitgeschakeld?

Verwijderd
is dat erg? of kan je nu ook niet eten?mvds schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:43:
Handig, ik spawn dus zonder hoofd en schijnbaar is de enige optie om daar vanaf te komen een char reset, raad eens wat CIG heeft uitgeschakeld?
Eten en drinken kan gelukkig ook opgelost worden in de medbay
Ik kan idd niet eten en drinken, gelukkig heb ik een Cutty Red en heb ik daardoor een mobiel ziekenhuis, maar handig is het niet.Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:49:
[...]
is dat erg? of kan je nu ook niet eten?
Eten en drinken kan gelukkig ook opgelost worden in de medbay
[edit] Oh, ik zie nu dat heel mijn UI kapot is. Ik heb mijn hoofd weer terug door een char customization te doen. Maar ik zie ook geen markers meer (QT, missies, beacons, enz) en in de star map zijn alle namen weg. SC begint echt af te takelen zeg, dit moet echt een van de slechte patches ooit zijn.
User en Shader folder deleten helpt niet
[ Voor 32% gewijzigd door mvds op 04-08-2022 17:19 ]
Iedereen bedankt voor de tips voor de primary residence.
Kwam nog een aardige beginners guide tegen waar andere noobs misschien ook wat aan hebben.
Tot nu toe vind ik deze prettig om dat hij echt heel simpel stap voor stap alles uitlegt: YouTube: Star Citizen beginners guide 3.17.2 live
Uiteindelijk toch maar voor New Babbage gegaan obv deze simpele guide: https://www.spacetomatoga...-location-in-star-citizen
Gezien eerdere ervaringen speel ik waarschijnlijk toch maar heel weinig. Ik vind het leuk om af en toe een beetje te klooien en kijken of het allemaal al wat stabieler en prettiger speelbaar is geworden.
Bij de vorige patch werkte mijn simpele maar oude vertrouwde Logitech Extreme 3D Pro ineens niet meer out of the box hopelijk nu wel bij patch 3.17.2
Kwam nog een aardige beginners guide tegen waar andere noobs misschien ook wat aan hebben.
Tot nu toe vind ik deze prettig om dat hij echt heel simpel stap voor stap alles uitlegt: YouTube: Star Citizen beginners guide 3.17.2 live
Uiteindelijk toch maar voor New Babbage gegaan obv deze simpele guide: https://www.spacetomatoga...-location-in-star-citizen
Gezien eerdere ervaringen speel ik waarschijnlijk toch maar heel weinig. Ik vind het leuk om af en toe een beetje te klooien en kijken of het allemaal al wat stabieler en prettiger speelbaar is geworden.
Bij de vorige patch werkte mijn simpele maar oude vertrouwde Logitech Extreme 3D Pro ineens niet meer out of the box hopelijk nu wel bij patch 3.17.2
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 04-08-2022 16:27 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het is nu juist een goed moment om het vaker te spelen en met meerdere mensen, zeker nu dat er nieuwe missies erbij zijn gekomen namelijk.Help!!!! schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:19:
Iedereen bedankt voor de tips voor de primary residence.![]()
De events zijn erg leuk om te spelen inderdaad!Recon24 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:59:
[...]
Het is nu juist een goed moment om het vaker te spelen en met meerdere mensen, zeker nu dat er nieuwe missies erbij zijn gekomen namelijk.
Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de kans dat je bugs gaat tegenkomen best groot is. Sommigen wat ernstiger dan anderen, maar toch. Doordat de Siege of Orison op Orison is (duh) betekend het wel dat je lage framerates gaat hebben. (Laat dit niet een reden zijn om je grafische instellingen naar beneden bij te stellen, het spel gaat daar eerder slechter door lopen dan beter!) Op zich niet zo'n probleem, maar het gaat al snel betekenen dat je warpende enemies en teamgenoten gaat zien, wat wel erg vervelend kan zijn. Bijvoorbeeld omdat hits niet registreren of dat je teamgenoten gaat raken omdat die ineens in je line of fire zitten. Ook zaken zoals het missen van squad markers helpt niet echt. Wat ook wel eens voorkomt is het niet spawnen van de lieutenants waardoor je de missie niet kan afmaken.
Dat maakt het spelen niet minder leuk, alleen moet je er wel op bedacht zijn dat het afmaken van het event niet altijd lukt.
Ik had het eigenlijk vooral over missies rondom planeten. Het event zelf is straks weer voor bijna namelijk en dan heb je alleen nog de missies die ze hebben toegevoegd in 3.17.2. Hopelijk is dat genoeg voor de mensen om zich wat bezig te kunnen houden tot ongeveer eind dit jaar. Ik verwacht zelf dat ik veel zal schakelen tussen Live en Evocati zodra 3.18 binnenkort richting Evocati gaat.mvds schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:11:
[...]
De events zijn erg leuk om te spelen inderdaad!
Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de kans dat je bugs gaat tegenkomen best groot is. Sommigen wat ernstiger dan anderen, maar toch. Doordat de Siege of Orison op Orison is (duh) betekend het wel dat je lage framerates gaat hebben. (Laat dit niet een reden zijn om je grafische instellingen naar beneden bij te stellen, het spel gaat daar eerder slechter door lopen dan beter!) Op zich niet zo'n probleem, maar het gaat al snel betekenen dat je warpende enemies en teamgenoten gaat zien, wat wel erg vervelend kan zijn. Bijvoorbeeld omdat hits niet registreren of dat je teamgenoten gaat raken omdat die ineens in je line of fire zitten. Ook zaken zoals het missen van squad markers helpt niet echt. Wat ook wel eens voorkomt is het niet spawnen van de lieutenants waardoor je de missie niet kan afmaken.
Dat maakt het spelen niet minder leuk, alleen moet je er wel op bedacht zijn dat het afmaken van het event niet altijd lukt.
Ik had begrepen dat er wel veel nieuwe locaties zijn toegevoegd, maar dat daar nog geen NPCs spawnen?Recon24 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Ik had het eigenlijk vooral over missies rondom planeten. Het event zelf is straks weer voor bijna namelijk en dan heb je alleen nog de missies die ze hebben toegevoegd in 3.17.2. Hopelijk is dat genoeg voor de mensen om zich wat bezig te kunnen houden tot ongeveer eind dit jaar. Ik verwacht zelf dat ik veel zal schakelen tussen Live en Evocati zodra 3.18 binnenkort richting Evocati gaat.
Maar ik denk dat er genoeg te doen is als je niet teveel speelt. Want als je verwacht dagelijk veel uren erin te gaan pompen dan gaat het teveel als een grindfest voelen denk ik
Ik zit eraan te twijfelen om het aurora pledge pack te halen. Ik twijfel alleen over de performance op mijn pc, hoef uiteraard geen 144hz te halen maar het moet wel speelbaar zijn. Ik speel op 1080p.
Iemand met een soortgelijk systeem die hier wat nuttigs over kan zeggen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,90 | € 108,90 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 108,86 | € 108,86 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 103,16 | € 103,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 664,72 |
In 1080p zal je dit prima draaien. Zet wel alle graphics settings op de hoogste settings. Schakel onzinnige graphics features uit als motionblur en alles wat helemaal eronder staat. Speel met de cloud settings om te zien wat voor fps je krijgt, maar over het algemeen kan je dat uitschakelen omdat het weinig toegevoegde waarde heeft op het moment. En om dan daardoor je fps te zien dalen...MeijsteR schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:04:
Ik zit eraan te twijfelen om het aurora pledge pack te halen. Ik twijfel alleen over de performance op mijn pc, hoef uiteraard geen 144hz te halen maar het moet wel speelbaar zijn. Ik speel op 1080p.
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed € 209,- € 209,- 1 Moederborden MSI B450 Tomahawk MAX € 108,90 € 108,90 1 Videokaarten MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X € 0,- € 0,- 1 Behuizingen Fractal Design Define S € 99,90 € 99,90 1 Processorkoeling Gelid Solutions Phantom Black € 34,90 € 34,90 1 Geheugen intern Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK € 0,- € 0,- 1 Voedingen Cooler Master V550 Gold € 108,86 € 108,86 1 Solid state drives Crucial P1 1TB € 103,16 € 103,16 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 664,72
Mocht je hulp nodig hebben dan kan je ook eventueel op discord vragen stellen. Vanavond zijn er weer wat online, maar we hoppen regelmatig naar andere org servers waar we ook weleens met anderen mee spelen.
144fps/hz zal je niet halen, dat garandeer ik jeMeijsteR schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:04:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed € 209,- € 209,- 1 Moederborden MSI B450 Tomahawk MAX € 108,90 € 108,90 1 Videokaarten MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X € 0,- € 0,- 1 Behuizingen Fractal Design Define S € 99,90 € 99,90 1 Processorkoeling Gelid Solutions Phantom Black € 34,90 € 34,90 1 Geheugen intern Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK € 0,- € 0,- 1 Voedingen Cooler Master V550 Gold € 108,86 € 108,86 1 Solid state drives Crucial P1 1TB € 103,16 € 103,16 Bekijk collectie
Ook al haal je maar 10fps, zet de instellingen niet lager dan high! Dat de fps inzakken op bepaalde plekken is normaal en dat zal je ook op een monster PC hebben. Door de grafische instellingen lager te zetten belast je alleen je CPU meer, je performance gaat dan niet omhoog, eerder omlaag.
@MeijsteR vraag gerust in de global chat of er iemand met je mee wilt spelen, meestal is er wel iemand die je op sleeptouw wil nemen om je het een en ander te laten zien en uit te leggen.
Ping mij gerust, ik ben vrijwel elke avond online, ik kan je dan op Discord uitleggen mocht je vastlopen (wat vrij normaal is aangezien het nogal overweldigend kan zijn als je voor de eerste keer inlogt)
En mocht je nog geen account aangemaakt hebben, gebruik dan vooral de referral code van iemand zodat jij en de eigenaar van de code wat extra ingame geld krijgt.
Ping mij gerust, ik ben vrijwel elke avond online, ik kan je dan op Discord uitleggen mocht je vastlopen (wat vrij normaal is aangezien het nogal overweldigend kan zijn als je voor de eerste keer inlogt)
En mocht je nog geen account aangemaakt hebben, gebruik dan vooral de referral code van iemand zodat jij en de eigenaar van de code wat extra ingame geld krijgt.
Veel inclusief mij spelen amper omdat op zeer korte termijn 3.18 uitkomt en alweer een wipe.Recon24 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Ik had het eigenlijk vooral over missies rondom planeten. Het event zelf is straks weer voor bijna namelijk en dan heb je alleen nog de missies die ze hebben toegevoegd in 3.17.2. Hopelijk is dat genoeg voor de mensen om zich wat bezig te kunnen houden tot ongeveer eind dit jaar. Ik verwacht zelf dat ik veel zal schakelen tussen Live en Evocati zodra 3.18 binnenkort richting Evocati gaat.
Ik had eerst 28M als start money maar door een foutje hebben ze het gecorrigeerd naar 900k ofwel een mes in je rug.
Ik begrijp de risico,s van wipes maar spelers die veel spelen hadden ze wel wat meer mogen geven.
28M als start money was gewoon een fout, klaar. Dus dat is iets wat je had maar niet zou moeten hebben.De 900K klopt dan weer beter met de formule's die rondgingen wat je per uur aan 3.17.1 gameplay zou moeten ontvangen. Enfin. Nu heeft iedereen 1 mil gekregen als goedkmakertje voor die blunder.mr_evil08 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:19:
[...]
Veel inclusief mij spelen amper omdat op zeer korte termijn 3.18 uitkomt en alweer een wipe.
Ik had eerst 28M als start money maar door een foutje hebben ze het gecorrigeerd naar 900k ofwel een mes in je rug.
Dus je kan meteen weer iets degelijks kopen zoals een Avenger Titan/Nomad en een halve prospector.
[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 05-08-2022 13:39 ]
Tenzij je evocati bent, anders zou ik niet op 3.18 rekenen komende maanden. Ik ben evocati vandaar dat ik het aangaf.mr_evil08 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:19:
[...]
Veel inclusief mij spelen amper omdat op zeer korte termijn 3.18 uitkomt en alweer een wipe.
Ik begrijp de risico,s van wipes maar spelers die veel spelen hadden ze wel wat meer mogen geven.
Release date is rond 2022-9-30 ofwel staat al voor de deur, kan paar weekjes uitlopen maar valt op te wachten.Recon24 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:13:
[...]
Tenzij je evocati bent, anders zou ik niet op 3.18 rekenen komende maanden. Ik ben evocati vandaar dat ik het aangaf.
Ik heb wel goede schepen die ik mag houden.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 05-08-2022 14:20 ]
Evocati test is nog niet gestart en ik verwacht dat die ergens deze maand van start gaat. Ga er maar vanuit dat 3.18 test tot later het jaar door loopt en niet in september al een release krijgt. Moet wel echt allemaal perfect lopen willen ze dat halen, dan nog zal dat niet gebeuren. Dus nee haal die gedachte maar alvast uit je hoofdmr_evil08 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
Release date is rond 2022-9-30 ofwel staat al voor de deur, kan paar weekjes uitlopen maar valt op te wachten.
Een live release misschien in eind oktober/november? En ook dat is niet zeker.
[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 05-08-2022 14:22 ]
Als het pas eind dit jaar wordt is het alsnog "staat voor de deur".Recon24 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:21:
[...]
Evocati test is nog niet gestart en ik verwacht dat die ergens deze maand van start gaat. Ga er maar vanuit dat 3.18 test tot later het jaar door loopt en niet in september al een release krijgt. Moet wel echt allemaal perfect lopen willen ze dat halen, dan nog zal dat niet gebeuren. Dus nee haal die gedachte maar alvast uit je hoofd
Hou er maar rekening mee dat je voorlopig nog aan 3.17.2 vast zit. Een live release van 3.18 ga je niet gauw zien namelijk. Zoals CIG aangaf, deze patch gaat een aantal maanden in test fase voordat die live gaat. Het kan namelijk goed zijn dat we 3.19 dit jaar niet gaan zien.mr_evil08 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:22:
[...]
Als het pas eind dit jaar wordt is het alsnog "staat voor de deur".
Volgens mij hebben ze ook al gezegd dat de testtijd voor 3.18 het dubbele gaat zijn van alle andere releases dus ten minste enkele maanden. En we zitten nog in augustus, als 3.18 aan het einde van het jaar komt, kan je nog prima heel wat plezier uit SC halen hoor.
Ik kan mij echt niet druk maken om het geld, ik had ook veel gekregen maar eerlijk gezegd wist ik niet eens wat ik ermee moest. Ik vind het leuk om reputatie te grinden en daarvoor doe ik FPS missies, daar heb ik geen schepen voor nodig naast die schepen die ik al heb (Cutty Red, Taurus en Pisces) Het is voor mij dan ook absoluut geen race om wie de meeste schepen gaat hebben, want ik weet al dat ik die race ga verliezen, ik spreek regelmatig iemand (Streamer) die een collectie heeft van 50+ schepen (allemaal pledged of gekregen).
Ik denk zelfs dat het hebben van teveel geld de lol eraf haalt, je hebt dan nog amper de drive om geld bij elkaar te sparen voor iets leuks, je koopt het gewoon meteen.
Ik kan mij echt niet druk maken om het geld, ik had ook veel gekregen maar eerlijk gezegd wist ik niet eens wat ik ermee moest. Ik vind het leuk om reputatie te grinden en daarvoor doe ik FPS missies, daar heb ik geen schepen voor nodig naast die schepen die ik al heb (Cutty Red, Taurus en Pisces) Het is voor mij dan ook absoluut geen race om wie de meeste schepen gaat hebben, want ik weet al dat ik die race ga verliezen, ik spreek regelmatig iemand (Streamer) die een collectie heeft van 50+ schepen (allemaal pledged of gekregen).
Ik denk zelfs dat het hebben van teveel geld de lol eraf haalt, je hebt dan nog amper de drive om geld bij elkaar te sparen voor iets leuks, je koopt het gewoon meteen.
Ik hoop trouwens wel dat ze de character reset snel weer aanzetten, want in de huidige staat (waarin ik veel van de UI zaken niet zie) is het absoluut onspeelbaar. Ik zit vast aan mijn huidige locatie want ik kan nergens heen QT-en en missies kan ik ook niet doen omdat ik geen markers kan zien
Ik heb zelf ongeveer 52 schepen, inclusief ground vehicles. Ik heb niks in-game gekocht omdat dat mijn doel niet is in SC. Mijn doel is me bezighouden met professions en niet grinden voor schepen. Je in-game geld gaat daarom in de toekomst ook gewoon uit naar velen andere dingen waar je rekening mee moet houden. Je schepen moeten ook onderhouden worden en je crew ook bv.mvds schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:34:
Volgens mij hebben ze ook al gezegd dat de testtijd voor 3.18 het dubbele gaat zijn van alle andere releases dus ten minste enkele maanden. En we zitten nog in augustus, als 3.18 aan het einde van het jaar komt, kan je nog prima heel wat plezier uit SC halen hoor.
Een klein deel ervan heb ik van CIG gekregen, maar de rest is referral schepen of gekocht.
Al zelfmoord geprobeerd en/of ship self destruct ?mvds schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:39:
Ik hoop trouwens wel dat ze de character reset snel weer aanzetten, want in de huidige staat (waarin ik veel van de UI zaken niet zie) is het absoluut onspeelbaar. Ik zit vast aan mijn huidige locatie want ik kan nergens heen QT-en en missies kan ik ook niet doen omdat ik geen markers kan zien
Ik begrijp dat het role-based is maar soms kun je niet anders.
Yep, ik heb al heel veel dingen geprobeerd. Ik heb mijn User en Shader folder al meerdere keren gedelete. Mijn char al verschillende keren aangepast. Heel vaak uitgelogd en weer ingelogd. Inderdaad al meerdere keren gebackspaced. Expres gecrashed met schepen. Zaken in de instellingen aan en uitgezet. Enz. Maar het is dus een bekend probleem en echt alleen maar op te lossen met een char reset.mr_evil08 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:22:
[...]
Al zelfmoord geprobeerd en/of ship self destruct ?
Ik begrijp dat het role-based is maar soms kun je niet anders.
https://issue-council.rob...CITIZEN/issues/STARC-6570
Volgens mij hebben deze 2 folders huidig niks meer te maken met SC.mvds schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:47:
[...]
Yep, ik heb al heel veel dingen geprobeerd. Ik heb mijn User en Shader folder al meerdere keren gedelete.
Toen ik ze ging opzoeken nadat ik 3.17.2 PT -> Live wou converteren waren die shader en user folder mappen gewoon leeg. Nu nog steeds trouwens. Het enige wat er in de user folder interesant zou zijn heb ik gelezen is de control map waar je custom configs in doet. Maar zo te zien maakt hij daar alsnog niks in als je custom keys voor je K+M combinatie hebt.
Je kan een char reset gewoon alsnog aanvragen bij RSI via een support ticket. Dat is geen probleem.
Je hoeft niet te wachten dat ze de reset knop weer implementeren.
Als ik de heatmap van de Star citizen public telemetry data goed aflees, moet je rond de 40 FPS zitten op high, 1080P.MeijsteR schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:04:
Dan denk ik dat je op de verkeerde plek kijkt of hebt gekeken. Als ik de folders delete en het spel opstart, worden ze weer aangemaakt en staan er ook bestanden in. En ook in de release notes van patches worden ze genoemd met het advies ze te deleten en ook CIG support raadt soms aan ze te deleten. Ze hebben dus zeker nog wel nut en zijn ook nog steeds in gebruik.lithiumangel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:18:
[...]
Volgens mij hebben deze 2 folders huidig niks meer te maken met SC.
Toen ik ze ging opzoeken nadat ik 3.17.2 PT -> Live wou converteren waren die shader en user folder mappen gewoon leeg. Nu nog steeds trouwens. Het enige wat er in de user folder interesant zou zijn heb ik gelezen is de control map waar je custom configs in doet. Maar zo te zien maakt hij daar alsnog niks in als je custom keys voor je K+M combinatie hebt.
Dat heb ik ook gedaan idd maar CIG support kennende reageren ze pas over enkele weken, en dan zijn de events dus afgelopen.Je kan een char reset gewoon alsnog aanvragen bij RSI via een support ticket. Dat is geen probleem.
Je hoeft niet te wachten dat ze de reset knop weer implementeren.
Vraagje, elke keer als ik inlog is het nacht in New Babbage.
Hoe kan ik bepalen wanneer het dag is (en dan vergeleken met CET)
PC Specs
Verwijderd
volgens mij heb je gewoon de pech om elke keer op het verkeerde moment in te loggen.Help!!!! schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:06:
Wat het in CET is weet ik niet maar het lijkt erop dat een dag op Microtech ongeveer 3-4 uur duurt?
Volgens iemand op Reddit : 3:45u maar je kan in princiepe simpelweg gewoon een bunker missie accepteren (bijvoorbeeld) op de andere kant van de planeet waar het wel daglicht is
Moet je wel ff de contract manager cross-referencen met je map en/of in quantum mode ff rondkijken richting de planeet of de marker aan de andere kant zit ja/nee.
Voor zaken zoals landen in het donker (of om ff de checken waar de grond zit, de altimeter is soms stuk, vooral op de manen om planeten heen) kan je het beste pingen, met tab. Dat geeft je een tijdelijke soort "echo" achtige vision.
Moet je wel ff de contract manager cross-referencen met je map en/of in quantum mode ff rondkijken richting de planeet of de marker aan de andere kant zit ja/nee.
Voor zaken zoals landen in het donker (of om ff de checken waar de grond zit, de altimeter is soms stuk, vooral op de manen om planeten heen) kan je het beste pingen, met tab. Dat geeft je een tijdelijke soort "echo" achtige vision.
[ Voor 19% gewijzigd door lithiumangel op 08-08-2022 13:50 ]
Voor de mensen die het niet weten en erop zitten te wachten, character reset is weer beschikbaar
Suc6 met de char reset, weet dat je er al op heb gewacht ivm de vage issues die je ondervind. Hopelijk lost de char reset je issues.mvds schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:29:
Voor de mensen die het niet weten en erop zitten te wachten, character reset is weer beschikbaar
Haha ja inderdaad, ik heb hem al gedaan. Nu nog even wachten tot ik thuis ben en dan kan ik het proberen of alles weer werkt zoals het hoort. Ik hoop het wel, dan kan ik misschien nog een Siege meepakkenlithiumangel schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:58:
[...]
Suc6 met de char reset, weet dat je er al op heb gewacht ivm de vage issues die je ondervind. Hopelijk lost de char reset je issues.
Blijkbaar klopt Erkul DPS calculator niet helemaal voor een Constellation Andromeda ?
In-game zijn er namelijk veel meer parts (3 power plants bijvoorbeeld ipv 2, 4 coolers ipv 2, en 2 shield-gens ipv 1) dan wat Erkul aangeeft als default loadout/en mij uberhaupt laat configureren.
Dus vraagje, weet iemand er een goede config voor de connie Andromeda ? Kwa shields voelt hij nu heel erg mager aan. Quantum drive al geupgrade naar een XL-1 voor de snelste jumps (Quantum Fuel vind ik alsnog toereikend om heen & weer Stanton te vliegen op 1 lading)
Klopt het dat momenteel dat power plants (zolang je maar genoeg energie voor alles hebt) en coolers nog niet zoveel uit maken als "straks" wanneer er meer functionaliteit in de game zit ?
Erkul
:strip_exif()/f/image/aOS2fGZM4SmfSNJ6imG1OFBr.jpg?f=fotoalbum_large)
In-game vehicle manager
In-game zijn er namelijk veel meer parts (3 power plants bijvoorbeeld ipv 2, 4 coolers ipv 2, en 2 shield-gens ipv 1) dan wat Erkul aangeeft als default loadout/en mij uberhaupt laat configureren.
Dus vraagje, weet iemand er een goede config voor de connie Andromeda ? Kwa shields voelt hij nu heel erg mager aan. Quantum drive al geupgrade naar een XL-1 voor de snelste jumps (Quantum Fuel vind ik alsnog toereikend om heen & weer Stanton te vliegen op 1 lading)
Klopt het dat momenteel dat power plants (zolang je maar genoeg energie voor alles hebt) en coolers nog niet zoveel uit maken als "straks" wanneer er meer functionaliteit in de game zit ?
Erkul
:strip_exif()/f/image/aOS2fGZM4SmfSNJ6imG1OFBr.jpg?f=fotoalbum_large)
In-game vehicle manager
:strip_exif()/f/image/zItJLdQcJv3nKpmWYFqsxvAI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan heb ik hier de ultimate tool voor je: https://docs.google.com/s...wFlVE/edit#gid=1238406064Help!!!! schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:06:
Deze laat zien in real time of het dag of nacht is waar in Stanton dan ook. En hoeveel minuten het duurt nog duurt, zodat je bijvoorbeeld weet hoeveel tijd je nog hebt voordat het donker word.
Deze dien je wel op je eigen Google drive op te slaan.
Vervolgens kun je op cell B1 de locatie kiezen.
Even wachten totdat de data zich aanvult en voila!
Addendum: het mooie is... wanneer er een nieuwe versie komt, dan staat deze automatisch als view only in je lijstje binnen Google Sheets. Simpelweg die read only versie openen en weer opnieuw opslaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 10-08-2022 10:02 ]
Wow, ik sta zo vaak weer te genieten van wat de community kan bouwenDarkwolf_1982 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Dan heb ik hier de ultimate tool voor je: https://docs.google.com/s...wFlVE/edit#gid=1238406064
Deze laat zien in real time of het dag of nacht is waar in Stanton dan ook. En hoeveel minuten het duurt nog duurt, zodat je bijvoorbeeld weet hoeveel tijd je nog hebt voordat het donker word.
Addendum: het mooie is... wanneer er een nieuwe versie komt, dan staat deze automatisch als view only in je lijstje binnen Google Sheets. Simpelweg die read only versie openen en weer opnieuw opslaan.
Ik denk dat je scherm ingame gebugged is, want die info op Erkul zou gewoon moeten kloppen voor de Andromeda hoor. Ik wil niet zeggen dat die info altijd klopt, maar voor de connie serie wel.lithiumangel schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:15:
Blijkbaar klopt Erkul DPS calculator niet helemaal voor een Constellation Andromeda ?
Erkul
[Afbeelding]
In-game vehicle manager
[Afbeelding]
Ik heb de Taurus, en daar heb ik 1 x S3 schild, 2 x S2 koelers, 2 x S2 power
Ah, dat klinkt eigenlijk wel logish dat de in-game vehicle manager gewoon bugged is. De extra entries in mijn connie zijn ook allemaal S1, dus dat klopt ook niet helemaal als ik kijk naar jou loadout. Ik zal vanavond nog even kijken. Als ik die extra entries weer zie, dan zal ik me alleen focusen op de 2xS2 en 2xS2 power/cooler units en de 1x S3 shield, en de S1 entries negeren.mvds schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
Ik denk dat je scherm ingame gebugged is, want die info op Erkul zou gewoon moeten kloppen voor de Andromeda hoor. Ik wil niet zeggen dat die info altijd klopt, maar voor de connie serie wel.
Ik heb de Taurus, en daar heb ik 1 x S3 schild, 2 x S2 koelers, 2 x S2 power
Holy crap dit is echt indrukwekkend_/-\o_Darkwolf_1982 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Dan heb ik hier de ultimate tool voor je
Verwijderd
gewoon weer misselijkmakend episch dit soort zaken.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Dan heb ik hier de ultimate tool voor je: https://docs.google.com/s...wFlVE/edit#gid=1238406064
Spreadsheats en tools ken ik zelf van Eve Online en Hyperiums etc. en het is inderdaad briljant om te zien.
Zo simpel, yet so deep.
Zoiets moet gewoon standaard in de game zitten maar ja de community maakt het.
DANK!
Uitgevogeld dat die extra S1 parts op m`n connie Andromeda dus de parts zijn v.d Snub fighter (Merlin) die ook bij m`n Connie zit.
Echter is het totaal niet duidelijk vanuit de interface dat het parts v.d snub fighter zijn. Aangezien als je de Andromeda koopt , ook een aparte Merlin entry krijgt om bij een vehicle terminal te spawnen los v.d connie, lijkt het verdomt logish dat als je voor dat parts wilt wijzigen je de individuele entry kiest in je vehicle manager.
Goed ... tis een alpha ;-)
Echter is het totaal niet duidelijk vanuit de interface dat het parts v.d snub fighter zijn. Aangezien als je de Andromeda koopt , ook een aparte Merlin entry krijgt om bij een vehicle terminal te spawnen los v.d connie, lijkt het verdomt logish dat als je voor dat parts wilt wijzigen je de individuele entry kiest in je vehicle manager.
Goed ... tis een alpha ;-)
Volgens mij moet je ook die snub los oproepen en dan docken op je schip. Best onhandig dat ie niet gewoon spawned MET snub er op en de rover erin.
Nee de snub word gedocked geleverd als ik de Andromeda spawn.
Maar ik heb ook de optie om de snub los te spawnen.
Je krijgt in feite 2 entries als je de Andromeda koopt. De Andromeda en de Snub apart.
Het enige wat ik jammer vind is dat je niet configuraties kan spawnen. Je hebt een bay in de Andromeda die goed genoeg is voor een Roc, hoverbike of Tumblr cyclone. Maar nu is het eerst andromeda spawnen, dan landen naast een ground-terminal op een planeet. Vehicle spawnen, erin rijden. En dan pas je ding doen.
Het zou tof zijn als ik mijn Andromeda kon kiezen, en daarna gelijk een optie eronder van welke ground vehicle ik er al in geparkeerd wil hebben van the get-go. Scheelt zoveel tijd. Hell, wat mij betreft vragen ze er een kleine extra aUEC fee voor dat dat "voor je geregeld word" door station personeel.
Wel blijft de game de vehicle onthouden zolang je hem niet opblaast. En als je hem telkens netjes parkeert en stored. Maar dat kan je natuurlijk "zo" *snaps fingers* kwijtraken als je ship despawned zonder netjes gestored te worden dankzij een random 30K (die de laatste paar dagen steeds meer gebeuren merk ik) - AI besluit je te rammen ipv te vechten, of je hebt een store bug (kon gisteren de hele avond geen enkele ship storen die geland was, er stond alleen retrieve - desondanks de terminal aangaf dat m`n vehicle correct op de pad nog zit van m`n huidige locatie) en bij retrieve was het meteen de reclaim timer.
Maar ik heb ook de optie om de snub los te spawnen.
Je krijgt in feite 2 entries als je de Andromeda koopt. De Andromeda en de Snub apart.
Het enige wat ik jammer vind is dat je niet configuraties kan spawnen. Je hebt een bay in de Andromeda die goed genoeg is voor een Roc, hoverbike of Tumblr cyclone. Maar nu is het eerst andromeda spawnen, dan landen naast een ground-terminal op een planeet. Vehicle spawnen, erin rijden. En dan pas je ding doen.
Het zou tof zijn als ik mijn Andromeda kon kiezen, en daarna gelijk een optie eronder van welke ground vehicle ik er al in geparkeerd wil hebben van the get-go. Scheelt zoveel tijd. Hell, wat mij betreft vragen ze er een kleine extra aUEC fee voor dat dat "voor je geregeld word" door station personeel.
Wel blijft de game de vehicle onthouden zolang je hem niet opblaast. En als je hem telkens netjes parkeert en stored. Maar dat kan je natuurlijk "zo" *snaps fingers* kwijtraken als je ship despawned zonder netjes gestored te worden dankzij een random 30K (die de laatste paar dagen steeds meer gebeuren merk ik) - AI besluit je te rammen ipv te vechten, of je hebt een store bug (kon gisteren de hele avond geen enkele ship storen die geland was, er stond alleen retrieve - desondanks de terminal aangaf dat m`n vehicle correct op de pad nog zit van m`n huidige locatie) en bij retrieve was het meteen de reclaim timer.
[ Voor 4% gewijzigd door lithiumangel op 11-08-2022 10:37 ]
Ik heb berichten gezien dat ze wel van plan zijn om zoiets toe te voegen. Maar CIG kennende kan dat best nog wel eens even op zich laten wachten
Het aantal 30Ks begint wel erg hoog op te lopen. Gisteren 2 binnen een half uur en de tweede kwam nog samen met een CTD ook. Sinds 3.17.2 heb ik denk ik al zeker 15 30Ks gehad en een stuk of 6 CTDs. Gaat lekker zo...
Apart, ik heb juist tegenoverstelde. In het begin van 3.17.2 op live had ik redelijk wat 30K's . 2 per 3-4 uurtjes gamen. Maar de laatste 2 weken eigenlijk niet meer. 1 CTD in totaal.
Het enige waar ik me aan erger is dat repair/resupply nu meer brak is dan voorheen en dat het soms echt niet werkt totdat ik naar een hele andere station vlieg. En dat m`n P-52 Merlin niet meer spawned met m`n Andromeda voor de laatste 2 weken. Vooral irri omdat ik veel multi-crew erin vlieg. Altijd 2 gunners eventueel een dedicated merlin pilot. Of soms dat 1 v.d gunners in de Merlin stapt als afwisseling. Nu moet ik de Merlin apart spawnen en docken wat je gauw alweer 8 minuten kost.
Er zou gisteren een patch op de Live komen om de bugs te fixen. Deze patches en hotfixes zouden al op de PTU staan. Maar deze patch is uitgesteld "met een dag" - neem aan dat ze in het weekend niks doen dus w.s. Maandag of Dinsdag. Deze patch zou elevators en stability fixen, siege of orison en andere bugfixes w.s. al die broken illigal monitor missions en service beacons die ook super bugged zijn.
Hoordde dat in deze video, maar heb er geen andere bron voor gevonden.
Het enige waar ik me aan erger is dat repair/resupply nu meer brak is dan voorheen en dat het soms echt niet werkt totdat ik naar een hele andere station vlieg. En dat m`n P-52 Merlin niet meer spawned met m`n Andromeda voor de laatste 2 weken. Vooral irri omdat ik veel multi-crew erin vlieg. Altijd 2 gunners eventueel een dedicated merlin pilot. Of soms dat 1 v.d gunners in de Merlin stapt als afwisseling. Nu moet ik de Merlin apart spawnen en docken wat je gauw alweer 8 minuten kost.
Er zou gisteren een patch op de Live komen om de bugs te fixen. Deze patches en hotfixes zouden al op de PTU staan. Maar deze patch is uitgesteld "met een dag" - neem aan dat ze in het weekend niks doen dus w.s. Maandag of Dinsdag. Deze patch zou elevators en stability fixen, siege of orison en andere bugfixes w.s. al die broken illigal monitor missions en service beacons die ook super bugged zijn.
Mid next week hebben ze gisteren op Spectrum gepost, dus zal wel woensdag worden ofzo.lithiumangel schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:23:
Apart, ik heb juist tegenoverstelde. In het begin van 3.17.2 op live had ik redelijk wat 30K's . 2 per 3-4 uurtjes gamen. Maar de laatste 2 weken eigenlijk niet meer. 1 CTD in totaal.
3.17.2 A is nu live. Patch kan je downloaden. En er is een character reset.
:strip_exif()/f/image/oet8MqwPYogBRXa5E6M8MaNn.jpg?f=fotoalbum_large)
Feature Updates
Gameplay
• Combat Assistance Service Beacons
Lowered frequency of Low Threat missions. Increased frequency of Moderate, High, Critical Threat missions. Fixed an issue that was causing Combat Assistance Service Beacons to pay much more than intended. Additional balance pass to Combat Assistance Payments and adjusting probabilities of mission difficulties spawn frequency.
• Changed MAX Button on Shop Kiosks to +10
• Friends List is Now Sorted Alphabetically
Ships and Vehicles
• Reduced the HP of Multiple Parts on the Esperia Blade
Bug Fixes
• Fixed an issue causing multiple Elevators to break and not function
• Party launching should now work more consistently
• Fixed an issue causing player medical beacons to not complete mission/payment when player is brought back from incapacitation
• Fixed an issue causing UGF Missions AI to go missing and block missions from completing
• Fixed a bug with the Search and Destroy mission where probes destroyed counter reports wrong if you destroy the probes before the mission says you located them
• Ships should no longer get stored at Klescher upon completion of prison sentence
• Fixed a cargo hold area of space Derelict Reclaimers that allowed players to clip and see through the hull
• Hull-A Empyrean, Horizon, and Dusk Paints should no longer be missing
• The rear of the Drake Mule should no longer start to float if the vehicle navigates over steep inclines / hills
• NPCs on dropships should no longer be completely unresponsive for an extended period
• Fixed an issues causing players to have an infinite load screen after recovering from a client crash while in a ship or vehicle
• Player List in Commlink app will no longer reset scroll position back to the top when the player list updates
• Fixed an issue that was causing Combat Assistance Service Beacons to pay much more than intended
• Players should no longer be arrested when using the Orison Spaceport Docking Port elevators
• Sending aUEC to a player not in the sender's instance will no longer cause the aUEC to disappear into the void
• Renting ships should no longer give a transaction error
• The 'go to mission objective' part of the Unauthorized Surveillance Detected missions should no longer fail after player has already completed the mission contract
• Aegis Gladius Foundation Skin should no longer obscure the Cockpit's View
Technical
• Fixed 8 Client Crashes
• Fixed 9 Server Crashes
• Fixed 2 Server Deadlocks
• Fixed a Backend Service Crash that was causing aUEC wallets to reset to zero
• Made many backend super pcache improvements to make it more robust
:strip_exif()/f/image/oet8MqwPYogBRXa5E6M8MaNn.jpg?f=fotoalbum_large)
Feature Updates
Gameplay
• Combat Assistance Service Beacons
Lowered frequency of Low Threat missions. Increased frequency of Moderate, High, Critical Threat missions. Fixed an issue that was causing Combat Assistance Service Beacons to pay much more than intended. Additional balance pass to Combat Assistance Payments and adjusting probabilities of mission difficulties spawn frequency.
• Changed MAX Button on Shop Kiosks to +10
• Friends List is Now Sorted Alphabetically
Ships and Vehicles
• Reduced the HP of Multiple Parts on the Esperia Blade
Bug Fixes
• Fixed an issue causing multiple Elevators to break and not function
• Party launching should now work more consistently
• Fixed an issue causing player medical beacons to not complete mission/payment when player is brought back from incapacitation
• Fixed an issue causing UGF Missions AI to go missing and block missions from completing
• Fixed a bug with the Search and Destroy mission where probes destroyed counter reports wrong if you destroy the probes before the mission says you located them
• Ships should no longer get stored at Klescher upon completion of prison sentence
• Fixed a cargo hold area of space Derelict Reclaimers that allowed players to clip and see through the hull
• Hull-A Empyrean, Horizon, and Dusk Paints should no longer be missing
• The rear of the Drake Mule should no longer start to float if the vehicle navigates over steep inclines / hills
• NPCs on dropships should no longer be completely unresponsive for an extended period
• Fixed an issues causing players to have an infinite load screen after recovering from a client crash while in a ship or vehicle
• Player List in Commlink app will no longer reset scroll position back to the top when the player list updates
• Fixed an issue that was causing Combat Assistance Service Beacons to pay much more than intended
• Players should no longer be arrested when using the Orison Spaceport Docking Port elevators
• Sending aUEC to a player not in the sender's instance will no longer cause the aUEC to disappear into the void
• Renting ships should no longer give a transaction error
• The 'go to mission objective' part of the Unauthorized Surveillance Detected missions should no longer fail after player has already completed the mission contract
• Aegis Gladius Foundation Skin should no longer obscure the Cockpit's View
Technical
• Fixed 8 Client Crashes
• Fixed 9 Server Crashes
• Fixed 2 Server Deadlocks
• Fixed a Backend Service Crash that was causing aUEC wallets to reset to zero
• Made many backend super pcache improvements to make it more robust