Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
mvds schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:39:
Ja, maar dat bedoel ik ook. Het mag best een optie zijn, maar ik gok dat CIG het eerst zo gaat implementeren dat het allemaal handmatig moet, en dat het automatische deel iets voor de Soon™ lijst gaat zijn.

Waarmee voor mij dus die hele gameplay loop komt te vervallen. Ik ga echt geen uren lang mijn Caterpillar zitten laden om dan vervolgens de lading kwijt te raken door een 30K ofzo
De bedoeling is dat je later NPC,s kan inhuren om bepaalde taken te laten doen, er zal later ongetwijveld een optie komen dat NPC,s je schip uitladen maar dan extra kost bijvoorbeeld dan dat je het zelf doet.

Net als bij salvage zul je later vast wel een NPC kunnen inhuren om het kistje te verplaatsen, hauling/trading zit op moment nog niet in het spel, nou ja zeer minimaal.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03
Er komen zeker nog mogelijkheden om NPC’s in te zetten voor diverse (standaard) klussen zoals in- en uitladen van cargo. Bij een Reclaimer verwacht ik dat wel maar bij de Vulture niet. Dat is bedoeld als solo schip voor Lone Wolfs.
Ik blijf er bij. Als je het niet leuk vind om eens in de zoveel tijd een kistje te moeten verplaatsen, dan is de Vulture waarschijnlijk geen goede keuze voor je.
Dan moet je nu voor de Salvage game loop naar een Reclaimer of wachten tot er wellicht we nieuw Salvage schip komt dat er tussen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37
mr_evil08 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:46:
[...]
De bedoeling is dat je later NPC,s kan inhuren om bepaalde taken te laten doen, er zal later ongetwijveld een optie komen dat NPC,s je schip uitladen maar dan extra kost bijvoorbeeld dan dat je het zelf doet.

Net als bij salvage zul je later vast wel een NPC kunnen inhuren om het kistje te verplaatsen, hauling/trading zit op moment nog niet in het spel, nou ja zeer minimaal.
Ik weet dat het op de planning staat, mijn punt is dat er misschien wel duizenden zaken op de planning staan die allemaal nog vele jaren gaan kosten om het fatsoenlijk werkend in SC te krijgen :) En aangezien de prioriteitstelling van CIG redelijk twijfelachtig is, denk ik dat al die quality of life zaken heel lang op zich gaan laten wachten, maar dat in de tussentijd wel steeds meer handmatig gedaan moet gaan worden, omdat de AI nog niet beschikbaar is.
roepie88 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:09:
Er komen zeker nog mogelijkheden om NPC’s in te zetten voor diverse (standaard) klussen zoals in- en uitladen van cargo. Bij een Reclaimer verwacht ik dat wel maar bij de Vulture niet. Dat is bedoeld als solo schip voor Lone Wolfs.
Ik blijf er bij. Als je het niet leuk vind om eens in de zoveel tijd een kistje te moeten verplaatsen, dan is de Vulture waarschijnlijk geen goede keuze voor je.
Dan moet je nu voor de Salvage game loop naar een Reclaimer of wachten tot er wellicht we nieuw Salvage schip komt dat er tussen in zit.
Ik vind het geen probleem om zo nu en dan een kistje te moeten verplaatsen hoor, bij JT, XT en tijdens het looten van bunkers doe ik dat ook. Mijn punt is dat ik niet snap dat ze voor een solo schip die keuze hebben gemaakt om dat verplicht te maken. Terwijl voor een ander solo schip, de Prospector het wel gewoon automatisch gaat. Juist omdat je solo bent, ben je, terwijl jij dat kistje aan het verplaatsen bent, een sitting duck voor (NPC) piraten. Plus dat het een solo gameplay loop, in mijn ogen, nodeloos tijdrovend maakt.

Hetzelfde als de missies waarbij je geen gebruik kan maken van QT markers, en je dan 10 - 15 (echte RL) minuten aan het vliegen bent om ergens te komen. De eerste paar keer zal je denken, ach, 10 - 15 minuten genieten van het uitzicht, maar na tientallen missies zie je die 10 -15 minuten als verspilde tijd. Want dat uitzicht veranderd niet...

Dan kan je zeggen... dat is de "Immersie" maar voor mij voelt dat gewoon aan als speler pesten.

En ik zie dat soort "oprekken van de speeltijd" in steeds meer aspecten verschijnen binnen SC. Of het nou vliegtijd is of handmatig kistjes moeten verplaatsen, of steeds met de trein naar je schip moeten reizen, of vanaf de spaceport een trein te moeten nemen om je goederen te verkopen, enz. Serieus, hoe moeilijk is het om een trading console neer te zetten in de hal van de spaceport?

Ik heb de city skylines echt wel gezien na x jaar heen en weer reizen tussen de plek waar je spawned (housing) en de spaceport hoor. (en ja, ik weet dat je tijd kan besparen door op een spacestation je huis te maken, ipv in een stad)

Als het allemaal goed zou werken, zou het ook veel minder een issue zijn, maar met de vele 30Ks die je nu steeds hebt, ben ik vaker aan het reizen per trein, dan dat ik werkelijk aan het spelen ben.

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 26-05-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03
Er zijn meerdere zaken die nu een beetje door elkaar lopen.

Langzaam maar gestaag wordt er steeds meer nieuwe functionaliteit in Star Citizen geïmplementeerd. Nieuwe game loops (salvaging, mining), nieuwe functionaliteit (tractor beams) etc.

Maar er mist ook nog een heleboel functionaliteit met onder andere QoL-achtige zaken zoals NPC's die taken kunnen overnemen, tweaken van componenten en andere bezigheden tijdens een (lange) reis en het automatisch laten lossen (en verkopen) van een lading scrap of andere cargo.

En wat voor de één spelertjes pesten is en/of geen toegevoegde waarde heeft is voor een ander juist wel het summum van spelplezier.
Met een paar miljoen spelers kun je het niemand volledig naar de zin maken.

En dan heb je nog de instabiliteit met vervelende 30k errors e.d. met alle gevolgen van dien.

Een goed en recent voorbeeld zijn de langere claim tijden als je schip verloren is.
Wat er achter zit, is dat lore-technisch een verzoek naar insurrance gestuurd wordt om te bepalen of je recht heb op een nieuw schip, dat verzoek moet doorgezet worden naar de fabrikant, het nieuwe schip moet gebouwd worden en daarvoor moeten er voldoende grondstoffen beschikbaar zijn die door NPC's en spelers geleverd moeten worden en vervolgens moet het nieuwe schip geleverd worden. (SC Economy)
Daarnaast zal 'straks' en als het goed is, een schip nooit zo snel vernietigd worden als nu het geval is (en helemaal niet door de huidige 30k errors). Men zal veel sneller eieren voor het geld kiezen en vluchten in plaats van je schip aan gort laten knallen (SC Death of a Spaceman).

Alleen de timing is natuurlijk niet helemaal handig gekozen om met de huidige issues de claim tijd te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Mining is geen nieuwe gameplay loop, die zit er al heel lang in, alleen is die met de laatste patch flink onderhanden genomen. Salvaging is wel redelijk nieuw idd en waar nu ook missies voor zijn toegevoegd.

En ik zie graag nieuwe gameplay loops verschijnen, maar het toevoegen van nieuwe functionaliteit moet niet gaan betekenen dat er nieuwe bugs bijkomen, bovenop de talloze die er al waren, en die niet worden opgelost, omdat CIG andere prioriteiten heeft. (lees; geld binnenharken met nieuwe schepen, die amper tot geen nut hebben omdat de gameplayloop ervoor niet aanwezig is, of erger nog, concepten, waarvan het veilig is om aan te nemen dat die nog jaren op zich zullen laten wachten.)

Ik ontken niet dat er ook goede dingen gebeuren hoor, ik zie ook echt wel dat de shaders het nu veel beter doen dan voorheen, meer veel meer load op de GPU ipv alleen op de CPU. En de nieuwe skyline van Lorville ziet er echt wel prachtig uit. En ook het racen is een leuke toevoeging (niet mijn ding, maar dat is prima).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:44
mvds schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:35:
Mining is geen nieuwe gameplay loop, die zit er al heel lang in, alleen is die met de laatste patch flink onderhanden genomen. Salvaging is wel redelijk nieuw idd en waar nu ook missies voor zijn toegevoegd.

En ik zie graag nieuwe gameplay loops verschijnen, maar het toevoegen van nieuwe functionaliteit moet niet gaan betekenen dat er nieuwe bugs bijkomen, bovenop de talloze die er al waren, en die niet worden opgelost, omdat CIG andere prioriteiten heeft. (lees; geld binnenharken met nieuwe schepen, die amper tot geen nut hebben omdat de gameplayloop ervoor niet aanwezig is, of erger nog, concepten, waarvan het veilig is om aan te nemen dat die nog jaren op zich zullen laten wachten.)

Ik ontken niet dat er ook goede dingen gebeuren hoor, ik zie ook echt wel dat de shaders het nu veel beter doen dan voorheen, meer veel meer load op de GPU ipv alleen op de CPU. En de nieuwe skyline van Lorville ziet er echt wel prachtig uit. En ook het racen is een leuke toevoeging (niet mijn ding, maar dat is prima).
Merk zelf wel dat er veel schepen zijn met functionaliteiten waarvan er nog weinig dingen werken. Heb in mijn schip ook wel wat dingetjes zitten, maar volgens mij zijn dit puur visuele zaken. Vooral grote schepen die je dan op YouTube ziet, zie ik dat storage lockers en dat soort zaken niet te gebruiken zijn. Natuurlijk wel jammer!

Helaas zie ik inderdaad ook dat veel dingen, zoals de NPC's, nog steeds niet werken. Tenminste, in de steden en dat soort dingen. De enemies waar je tegen moet vechten zijn "okayish", ze werken in de basis, maar dat is het ook (bedoel dan bijv. een mission waarbij je iemand moet uitschakelen, en dan zie je soms 10 mobs op 1 hoopje staan en niets doen).

Verder afgelopen maandag veel gedaan! Met wat hulp heb ik een rescue schip kunnen kopen met van die alarmlichten erop. Vanavond eens proberen of ik wat mensen kan redden :) . Klein iets, maar super gaaf. Daarnaast ook een Fighter schip gekocht (in-game), en dat scheelt ook wel een heleboel! Dit maakt een Bounty Hunter mission toch een stuk makkelijker (alleen kan niet ver vliegen met het schip).

Denk dat ik mij nog nooit zoveel heb vermaakt met een game zoals Star Citizen (space like etc.). Met een beetje hulp en wat andere mensen is de gameplay echt super super gaaf. Ook een quest gedaan waarbij we met 3/4 man een quest gingen doen, moesten ergens wat informatie ophalen van een lijk op een verlaten schip ergens in space. Helemaal schip doorgelopen en zagen een kapothangende container aan het plafond waar een dood persoon in lag. Ergens met m'n tractorbeam (gelukkig had ik er 1) een lange plaat kunnen vinden in het schip en toen konden we bij het lichaam komen. Iets kleins, maar toch ben je er zo een tijdje zoet mee :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
@Diigii het toevoegen van gameplay loops gaat best wel traag inderdaad. En ik snap helemaal dat het geen zin heeft om nu al zaken zoals exploration op grote schaal toe te voegen als het stelsel zo klein is. Maar toch kan het ook op kleine schaal al wel wat toevoegen, zoals het makkelijker kunnen vinden van POI's.

De servers hebben het nu ook erg moeilijk, waardoor sommige gameplay loops ook niet echt lekker werken. FPS missies, mijn favoriet, zijn vaak gewoon een gokje. Er zijn genoeg keren dat enemies gewoon niet spawnen, of wel spawnen, maar dan buiten de map. (in een gesloten lift bijv)

Als je nu rescue missies gaat doen, is dat nogal risicovol omdat ook het Jumptown evenement bezig is. Als je een beacon krijgt in de buurt van JT, blijf dan maar gewoon weg, grote kans dat het een valstrik is. Maar hoe leuk de rescue gameplay loop ook klinkt, vaak moet je er een heel stuk voor vliegen, en kom je erachter dat wanneer je er eenmaal bent, de persoon al is uitgelogd of gerespawned is. Er komen gewoon te weinig beacons om je lekker bezig te houden. Je kan natuurlijk wel andere dingen tussendoor doen.

Maar refueling bijvoorbeeld ook, je hebt er al schepen voor, het werkt ook, maar niemand gaat er gebruik van maken, omdat er altijd wel een mogelijkheid om te tanken dichtbij is.

Mining begint wel steeds uitgebreider (en leuker) te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:43:
Als je nu rescue missies gaat doen, is dat nogal risicovol omdat ook het Jumptown evenement bezig is. Als je een beacon krijgt in de buurt van JT, blijf dan maar gewoon weg, grote kans dat het een valstrik is. Maar hoe leuk de rescue gameplay loop ook klinkt, vaak moet je er een heel stuk voor vliegen, en kom je erachter dat wanneer je er eenmaal bent, de persoon al is uitgelogd of gerespawned is. Er komen gewoon te weinig beacons om je lekker bezig te houden. Je kan natuurlijk wel andere dingen tussendoor doen.
Communiceren is de truc met slachtoffer/medic en vraag om ETA, als ik geen respons krijg als ik dood daar lig respawn ik ook, beetje kip/ei verhaal.

En 45 minuten moeten wachten op een medic is ook niet realistisch, in de toekomst wordt je daar wel voor bestraft waardoor het zinvol is om te wachten, hopelijk slaan ze niet door want moet wel een game blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Van de week voor het eerst Star Citizen gespeeld op de nieuwe PC... Het is legit alsof ik weer Star Citizen voor het eerst speel. Van gemiddeld ~15FPS in Orison naar ~75FPS is echt zo'n wereld van verschil. Insane. In de C2 rondlopen met ~120 FPS ipv ~30... Wow. Ben zo blij dat ik eindelijk van de oude rig af ben. Waren wel ~7 goede jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Waar je zeker wel rekening mee moet houden is dat het wel even duurt voordat de shaders opgebouwd zijn. Dat kan de eerste 15 minuten voor behoorlijk slechte performance zorgen in het spel.

En altijd minimaal alles op High (liefst Extra High) zetten, met blur en clouds uit. Dat geeft nog steeds de beste performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Klopt. Ik neem de eerste keer opstarten van SC sowieso niet serieus m.b.t. performance wegens de shaders. De game crashtte alleen elke 15 minuten, dus ik kon niet veel doen.

Ik ben er nu wel (waarschijnlijk) achter wat het is. Waarschijnlijk is het de RAM/memory controller. Ik heb Corsair 64GB 6400MT/s CL34 RAM sticks maar toen ik MemTest64 gebruiktte kwamen er allemaal errors naar boven tijdens Bitpattern Test. |:(

Nu heb ik de snelheid verlaagd naar 6200MT/s CL36 en het lijkt nu wel stabiel te werken tot nu toe. Heb hierna nog een uur gespeeld en een bunker missie gedaan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
@Robinblitz is dat de snelheid waar het geheugen op hoort te draaien? Zo ja, misschien garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:40:
@Robinblitz is dat de snelheid waar het geheugen op hoort te draaien? Zo ja, misschien garantie claimen?
Dat hoort 6400MT/s CL34 te zijn, zit nu dus op 6200MT/s CL36. Ik ga vanmiddag nog kijken of ik ietwat meer voltage erin kan krijgen voor stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Dat hoort 6400MT/s CL34 te zijn, zit nu dus op 6200MT/s CL36. Ik ga vanmiddag nog kijken of ik ietwat meer voltage erin kan krijgen voor stabiliteit.
Niet om offtopic te gaan, wel geheugen dat op de QVL(Qualified Vendor List) van je moederbord staat?
Gebruik je XMP? Bios update geprobeerd?

Niet elke mobo kan goed overweg met 4 geheugensloten, heb vaak genoeg vage issues gezien terwijl het niet aan het geheugen lag, met name AMD borden hebben liever 2 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Niet om offtopic te gaan, wel geheugen dat op de QVL(Qualified Vendor List) van je moederbord staat?
Gebruik je XMP? Bios update geprobeerd?

Niet elke mobo kan goed overweg met 4 geheugensloten, heb vaak genoeg vage issues gezien terwijl het niet aan het geheugen lag, met name AMD borden hebben liever 2 in gebruik.
Yes to all (alleen QVL niet omdat de sticks recent zijn uitgebracht). Heb 2x 32GB sticks met een i9-13900k + MSI Z790 Tomahawk moederbord + CMH64GX5M2B6400C32.

Denk dat dit wel genoeg off-topic is voor nu... Haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb afgelopen ILW een Corsair gekocht, wat een heerlijk schip is dat zeg! Ik had altijd een Taurus als daily, nu is dat de Corsair geworden. De Corsair gedraagt zich toch net even wat lekkerder in de atmosfeer dan de Taurus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
En komt met flink wat bewapening.

Gisteren op een server gespeeld met 30 server FPS. AI reageerde voor het eerst in een lange tijd echt als goede AI. Één schoot steeds op me zodat ik niet kon verplaatsen terwijl 2 anderen mij flankten. Soms krijg je weer van die momenten waar je herrinnerd word van "Oh ja, zo kan SC ook zijn". Jammer dat het niet consistent dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:17:
En komt met flink wat bewapening.
Klopt ja, je kan met een Corsair prima bounties doen, al ben je niet echt heel wendbaar.
Gisteren op een server gespeeld met 30 server FPS. AI reageerde voor het eerst in een lange tijd echt als goede AI. Één schoot steeds op me zodat ik niet kon verplaatsen terwijl 2 anderen mij flankten. Soms krijg je weer van die momenten waar je herrinnerd word van "Oh ja, zo kan SC ook zijn". Jammer dat het niet consistent dat is...
Ik zie vrijwel nooit de server fps boven de 10 uitkomen, in elk geval recent niet. Afgelopen week zelfs heel vaak maar iets van 3 gehad. Gelukkig maar weinig 30Ks maar met een server fps van 3 is het niet echt leuk om te spelen. Lange wachttijden op ASOPs, buggende inventory, NPCs die vaak de liften niet eens uitkomen, treinen/shuttles die in elkaar glitchen, moonwalkende NPCs, enz. Maar jij had misschien het geluk om op een nieuwe/verse server te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
mvds schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Klopt ja, je kan met een Corsair prima bounties doen, al ben je niet echt heel wendbaar.

[...]

Ik zie vrijwel nooit de server fps boven de 10 uitkomen, in elk geval recent niet. Afgelopen week zelfs heel vaak maar iets van 3 gehad. Gelukkig maar weinig 30Ks maar met een server fps van 3 is het niet echt leuk om te spelen. Lange wachttijden op ASOPs, buggende inventory, NPCs die vaak de liften niet eens uitkomen, treinen/shuttles die in elkaar glitchen, moonwalkende NPCs, enz. Maar jij had misschien het geluk om op een nieuwe/verse server te zitten?
Ik moet ook zeggen dat ik met m'n nieuwe PC sinds dat ik 3.19 speel minder FPS heb in-game, heeft dat dan ook te maken met de server FPS? Vooral buiten de steden had ik met m'n 4090 ongeveer 150+ fps, dat haal ik nu niet meer (lijkt het). Volgens mij heb ik wel gemerkt dat de fps elke keer iets anders is als ik een andere server join.

Ik heb van de week in-game de Constellation Tauraus kunnen kopen, super gaaf schip! Wordt steeds leuker en leuker om de game te spelen. Helaas wou ik op het einde nog een mission doen, ik ga de hangar uit en ik knal op iets onzichtbaars, dus toen was ik dood :P gelukkig zijn al m'n spullen wel te vinden in de storage van de planeet :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Diigii schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik met m'n nieuwe PC sinds dat ik 3.19 speel minder FPS heb in-game, heeft dat dan ook te maken met de server FPS? Vooral buiten de steden had ik met m'n 4090 ongeveer 150+ fps, dat haal ik nu niet meer (lijkt het). Volgens mij heb ik wel gemerkt dat de fps elke keer iets anders is als ik een andere server join.

Ik heb van de week in-game de Constellation Tauraus kunnen kopen, super gaaf schip! Wordt steeds leuker en leuker om de game te spelen. Helaas wou ik op het einde nog een mission doen, ik ga de hangar uit en ik knal op iets onzichtbaars, dus toen was ik dood :P gelukkig zijn al m'n spullen wel te vinden in de storage van de planeet :)
Heb je misschien je instellingen anders staan? Ik speel altijd met alles op maximaal, maar ik zet wel clouds en blur uit. Ik speel op 1440p en heb meestal wel 70-80fps, behalve in de steden, dan zakt het wel. Misschien heb je nu clouds aan staan?

De Taurus is idd een mooi schip, hele lange tijd als daily gebruikt. Wat ik wel bij dat schip merk is dat omdat ie een lift gebruikt, hij wat gevoeliger is voor een ongelijke bodem. Daar heb je met een ramp minder last van. Maar de Taurus heeft weinig deuren, wat best tijd kan schelen als je naar de cockpit moet. En heel veel ruimte, je kan makkelijk 2 Ursa's kwijt.

Dat vind ik wel een nadeel van de Corsair die nu mijn daily is, heel veel deuren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Diigii Ze hebben een boel content toegevoegd waaronder Lorville 2.0 dit is huge geworden en vergt de nodige rekenkracht.

In space heb ik hogere fps maar de city,s/planeten is het lager geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
mr_evil08 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:07:
@Diigii Ze hebben een boel content toegevoegd waaronder Lorville 2.0 dit is huge geworden en vergt de nodige rekenkracht.

In space heb ik hogere fps maar de city,s/planeten is het lager geworden.
Ah, dat kan een boel verklaren. Alsnog loopt het nog prima, maar merk het wel. Zal binnenkort maar eens kijken hoe ik het e.e.a. kan optimaliseren. Als het uitzetten van clouds veel helpt, zal ik dat ook gaan doen.

Afgelopen weekend was het wel wat meer drama met de servers. Had nog graag even wat willen spelen, maar het ging niet heel lekker (je stapt een lift in bij de Hanger nadat ik was geland en ik spawn ineens buiten het gebouw, en in space wou ik in m'n bed gaan slapen, en toen teleporteerde ik ineens uit het schip :p ). Geen groot probleem, dan maar even een andere game doen :)

Nu ook met m'n geld een Hercules C2 (militaire versie) gekocht. Daar een eerste run mee gedaan en dat ging best lekker. Werd wel achterna gezeten door een fighter, dus dat was even lastig (was alleen). Gelukkig gauw gequantum traveled naar een andere locatie en toen was ik er vanaf :p

[ Voor 13% gewijzigd door Diigii op 12-06-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat naar buiten geteleporteerd worden komt vaak voor, vooral wanneer de server het moeilijk heeft. Als je ~ (tilde) doet om de console te openen, en dan r typr met TAB erna, dan zou er r_displayinfo moeten komen te staan, als je dan 1 typt (2 en 3 mogen ook) en dan ENTER doet, dan zou er rechts bovenin de hoek wat extra info moeten komen te staan. Een van de belangrijkste regels is die met server fps, hoe hoger, hoe beter. Maar tegenwoordig kom ik vaak op servers waar de server fps maar iets van 3 is, en dan heeft de server het er echt moeilijk mee. Als de server (shard) nieuw is, dan zie je waardes van boven de 20. Dat speelt echt heerlijk.

BwIn is ook wel een goede om in de gaten te houden, als die terugvalt naar 0 en daar blijft, dan weet je dat er een 30K error aan gaat komen wat dus inhoud dat je gedisconnect gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:38:
Een van de belangrijkste regels is die met server fps, hoe hoger, hoe beter. Maar tegenwoordig kom ik vaak op servers waar de server fps maar iets van 3 is, en dan heeft de server het er echt moeilijk mee. Als de server (shard) nieuw is, dan zie je waardes van boven de 20. Dat speelt echt heerlijk.

BwIn is ook wel een goede om in de gaten te houden, als die terugvalt naar 0 en daar blijft, dan weet je dat er een 30K error aan gaat komen wat dus inhoud dat je gedisconnect gaat worden.
Ja en nee... Ik heb op server_fps servers gespeeld boven de 20 die niet vooruit te branden waren, en ik heb op server_fps servers gespeeld rond de 3 die geweldig werken... Er is geen peil op te trekken...

Ter aanvulling over het BwIn gebeuren: Als hij terugvalt naar 0.000 is de kans groot (servers recoveren soms) dat de server een 30K error gaat geven. Als je BwIn groter dan 1.500 ziet loopt de server achter en is hij aan het synchroniseren (meestal schiet BwIn dan tussen de 2.000 en 8.000).

En als laatste aanvulling... Met r_displayinfo 1 aan kun je ook in je inventory de 'pending moves' links-bovenin zien. Heb je net je armor uitgedaan en staat 'pending moves' op (bijvoorbeeld) 6, en je leaved de server. Is de kans groot dat wanneer je inlogt, je de gear kwijt bent. Log daarom dus ook altijd pas uit wanneer de 'pending moves' op '0' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Hmm ja, klopt, ik heb idd ook wel eens gehad dat ik heel veel stotters had met een hoge server fps. Wel heel vreemd, misschien dat de server nog bezig is met opstarten/initialiseren. Want vaak zijn er dan ook amper mensen op de server.

Maar het vaakst zie ik wel zaken zoals niet werkende (of hele trage) inventory op servers met een lage server fps. En warpende of moonwalkende NPCs. Of NPCs die de lift niet uitkomen (bij bunkermissies)

En echt, altijd die NPC's op stoelen en banken... What's up with that? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Diigii schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Ah, dat kan een boel verklaren. Alsnog loopt het nog prima, maar merk het wel. Zal binnenkort maar eens kijken hoe ik het e.e.a. kan optimaliseren. Als het uitzetten van clouds veel helpt, zal ik dat ook gaan doen.

Afgelopen weekend was het wel wat meer drama met de servers. Had nog graag even wat willen spelen, maar het ging niet heel lekker (je stapt een lift in bij de Hanger nadat ik was geland en ik spawn ineens buiten het gebouw, en in space wou ik in m'n bed gaan slapen, en toen teleporteerde ik ineens uit het schip :p ). Geen groot probleem, dan maar even een andere game doen :)

Nu ook met m'n geld een Hercules C2 (militaire versie) gekocht. Daar een eerste run mee gedaan en dat ging best lekker. Werd wel achterna gezeten door een fighter, dus dat was even lastig (was alleen). Gelukkig gauw gequantum traveled naar een andere locatie en toen was ik er vanaf :p
Star Citizen speelt op moment ook niet fijn, die hele serie 3.18.x is waardeloos, dit is eigenlijk 3.18.3 maar gezien 3.18.x zwaar vervuild is hebben ze maar omgedoopt naar 3.19.0

Dus even afwachten tot 3.19.1 gereleased wordt wat eigenlijk 3.19.0 had moeten zijn.

Ik merk het ook rubberbanding of ASOP terminals die niet werken of heel lang moet wachten tot die wel spawned, teleportende NPC ships waardoor ze niet te raken zijn.

Ik speel hoofdzakelijk op USA gezien die servers redelijk werken, EU servers is helemaal drama.
PES hoort naar mijn mening ook aangepast te worden, in Armistice zone,s voegt niks toe behalve ergenis zoals wrakstukken bij de hangar ingang waardoor je niet naar buiten kan, flesjes drinken of med corps overal liggen, belast de server alleen maar onnodig.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 12-06-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:41:
[...]

PES hoort naar mijn mening ook aangepast te worden, in Armistice zone,s voegt niks toe behalve ergenis zoals wrakstukken bij de hangar ingang waardoor je niet naar buiten kan, flesjes drinken of med corps overal liggen, belast de server alleen maar onnodig.
Dit word ook aangepast in 3.19.1. Er word een 'clean-up' mechanisme toegevoegd hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dit (wat nu in SC zit) is volgens mij ook maar een klein deel van PES. Maar idd, ze moeten nu weer extra garbage collection toevoegen omdat het meer problemen oplevert dan oplost.

Het is soms ook best lastig om een landing plaats te vinden rondom bunkers omdat de omgeving vervuild is met brokstukken of verlaten schepen. En ik vind het niet de moeite waard om een uur bezig te zijn met salvaging. Ik vind het gewoon te weinig opleveren. (Het kan wel rustgevend zijn om een hele tijd te salvagen, maar het is niet mijn ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
[...]

Star Citizen speelt op moment ook niet fijn, die hele serie 3.18.x is waardeloos, dit is eigenlijk 3.18.3 maar gezien 3.18.x zwaar vervuild is hebben ze maar omgedoopt naar 3.19.0

Dus even afwachten tot 3.19.1 gereleased wordt wat eigenlijk 3.19.0 had moeten zijn.

Ik merk het ook rubberbanding of ASOP terminals die niet werken of heel lang moet wachten tot die wel spawned, teleportende NPC ships waardoor ze niet te raken zijn.

Ik speel hoofdzakelijk op USA gezien die servers redelijk werken, EU servers is helemaal drama.
Heel lastig inderdaad, misschien ook maar eens USA servers proberen. Zowel "Best" als "EU" waren niet erg fijn om te spelen. Zo erg als het afgelopen weekend heb ik nog niet eerder meegemaakt. Dat teleporteren komt ook bekend voor :p moet er soms wel om lachen.

Meestal ben ik er wel makkelijk in. Werkt het een aantal dagen niet helemaal lekker, dan stop ik ook gewoon even met spelen en kom ik later weer terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ga ook maar eens beginnen met Star Citizen :) Ik heb al een heleboel jaar geleden zo'n 'starter pack' gekocht. Maar nooit echt gespeeld omdat ik op VR wachtte.

In de tussentijd speelde ik E:D - om de voor/tegen discussie te vermijden, ik ben geen fanboi :) . Sterker nog, ik ben helemaal met Elite gestopt omdat een groot deel van de game niet meer met VR werkt :( Ze zijn gewoon botweg gestopt dat te ondersteunen in nieuwe content. Ook zijn andere beloften zoals schip interieurs nooit nagekomen en gooien ze er nu met de pet naar. Dus ik ben daar helemaal klaar mee.

VR zit voor SC wel in de roadmap maar werkt nog niet, begreep ik? Maar lijkt me wel eens geinig om het uit te proberen. Serieus spelen zal ik echter nooit overwegen zonder VR. Een space game heeft gewoon zo veel meer impact in VR.

Wat raden jullie aan om mee te beginnen? Het schip dat ik heb gekocht was een "Mustang Alpha". Ik heb begrepen dat veel schepen nog niet echt nut hebben en sommigen totaal ongeschikt zijn in de huidige game dus vandaar mijn vraag om advies.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 13-06-2023 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Het ligt eraan wat je leuk vind om te doen, de starterschepen zijn prima om van A naar B te gaan, zo nu en dan een delivery mission te doen (omdat je beperkte ruimte hebt, maar vaak voor een box wel plek hebt) en natuurlijk bunker missies zijn prima ermee te doen.

Als vrachtwagenchauffeur spelen je ding is, heb je iets groters nodig, dan moet je richting een Freelancer (of nog groter) gaan denken. Voor mining heb je de opties om met de hand te gaan minen, dat kan ook met een startership. Je kan met een ROC (buggy) minen, dan heb je een schip nodig waar een ROC past, dus dan zou een Nomad kunnen, of iets groters. En voor het minen met een schip kom je bij een Prospector of Mole (die is multicrew)

En dan heb je nog de ship 2 ship combat, daar heb je een fighter voor nodig. De starters zijn daar niet echt geschikt voor. Mensen raden wel eens de Titan aan daarvoor, maar ik vind die meh. Hij is inderdaad voor meerdere dingen inzetbaar, maar voor combat zou ik hem niet gebruiken.

Ik zou gewoon eerst even gaan spelen met een starter. En dan maakt het niet echt uit wat je neemt, je kan schepen altijd nog upgraden (voor echt geld) of gewoon ingame je schepen bij elkaar sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Yep! Kon meteen niks doen! Haha. ASOP delivery werkte niet, inventory opende niet. Gelukkig had ik deze keer wel mijn in-game purchased schepen. T.o.v. 3.19.0 launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:58:
Yep! Kon meteen niks doen! Haha. ASOP delivery werkte niet, inventory opende niet. Gelukkig had ik deze keer wel mijn in-game purchased schepen. T.o.v. 3.19.0 launch.
Dat soort problemen komen vaker voor, dat hoeft niet direct met deze update te maken te hebben hoor ;)
Maar wel een flinke update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Dat soort problemen komen vaker voor, dat hoeft niet direct met deze update te maken te hebben hoor ;)
Dat snap ik. Maar nog wel vervelend als je de update wilt checken en alle back-end is meteen weer dood. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Dat snap ik. Maar nog wel vervelend als je de update wilt checken en alle back-end is meteen weer dood. 8)7
Haha ik snap het, dat is ook zo met de meeste updates. Je wilt graag alles meteen zien en uitproberen, terwijl de periode van mayor update tot de eerste kleine patch vaak gewoon onspeelbaar is. Zoals met 3.18 was tot aan 3.18.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Haha ik snap het, dat is ook zo met de meeste updates. Je wilt graag alles meteen zien en uitproberen, terwijl de periode van mayor update tot de eerste kleine patch vaak gewoon onspeelbaar is. Zoals met 3.18 was tot aan 3.18.2
Bij 3.18 waren ze constant aan stresstesten waardoor de boel vernachelde, er was geen moment dat het rustig was.

3.19.0 was eigenlijk 3.18.3 btw.

Freefly over dan nog even XT event achteraan en dan nog JT, verwonderde dat ninetails niet achteraan kwam.

Events zaten wel erg dicht op elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 16-06-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Klopt, het schaalt allemaal nog niet erg lekker. Ik weet dat ze dat met server meshing zeggen (=hopen) op te lossen maar je merkt aan alles dat de servers de load niet aankunnen. Ook wanneer er geen events zijn en de spelers wat meer verdeeld zijn over het systeem, merk je dat het allemaal wat stroperig gaat worden na verloop van tijd. Zeker als het aantal spelers oploopt.

Server FPS van 5 - 10 is eerder regel dan uitzondering, en dat kan best speelbaar zijn, maar nog is het geen goed teken. Ik zit ook vaak in de 3 - 5 range.

30K heb ik zo nu en dan, maar lag(spikes), alle NPCs op de stoelen, moonwalkende NPCs, enz die komen in elke speelsessie wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:33:
Klopt, het schaalt allemaal nog niet erg lekker. Ik weet dat ze dat met server meshing zeggen (=hopen) op te lossen maar je merkt aan alles dat de servers de load niet aankunnen. Ook wanneer er geen events zijn en de spelers wat meer verdeeld zijn over het systeem, merk je dat het allemaal wat stroperig gaat worden na verloop van tijd. Zeker als het aantal spelers oploopt.

Server FPS van 5 - 10 is eerder regel dan uitzondering, en dat kan best speelbaar zijn, maar nog is het geen goed teken. Ik zit ook vaak in de 3 - 5 range.

30K heb ik zo nu en dan, maar lag(spikes), alle NPCs op de stoelen, moonwalkende NPCs, enz die komen in elke speelsessie wel voor.
30K heb ik al een behoorlijke tijd niet meer gehad terwijl ik inderdaad spelers hoor lopen schreeuwen in de chat regelmatig heb ik daar geen last van.

Soms popt 30009 op dat is gelijk bij inloggen maar nooit tijdens een sessie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
Oh boy. CIG gaat proberen 200 player servers te runnen volgende week met Evocati...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Xenothreat is blijkbaar een ding heb ik afgelopen weekeind ontdekt. Man wat een bende, parkeer je schip ga lopen en ineens flipt dat ding op z'n kop zonder dat de motor aan staat, cargo bij je hebben gaf een gegarandeerde error 30000.

Blij dat die event voorbij is ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Ja het bleek een impromptu stress test te zijn van CIG. Liep ook alleen voor het weekend ipv de standaard 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
Altijd fijn als je een Catapillar met bijna 1 mil aan resources aan het rondkarren bent en ineens een 30000 krijgt, is het al bekend wanneer player persistance ingevoerd gaat worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Buck_Luny schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:08:
Altijd fijn als je een Catapillar met bijna 1 mil aan resources aan het rondkarren bent en ineens een 30000 krijgt, is het al bekend wanneer player persistance ingevoerd gaat worden?
Er zou een 30K beveiliging actief moeten zijn die het schip inclusief inhoud naar je startlocatie (dacht ik) brengt. Zolang je het schip dan niet claimt op een andere locatie zou er dus niks verloren mogen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
mvds schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Er zou een 30K beveiliging actief moeten zijn die het schip inclusief inhoud naar je startlocatie (dacht ik) brengt. Zolang je het schip dan niet claimt op een andere locatie zou er dus niks verloren mogen gaan
Oh heus? LoL, dan ben ik echt een dummie 8)7
Eerste wat ik dan doe is claimen bij de plek waar ik dat moment spawn, uitloggen en wat anders doen en dan de volgende dag weer opnieuw beginnen.

Naja beter laat dan nooit, Thnx voor de Tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 15:24
erg stil hier, was zelf early backer en had tot 2018 meerdere schepen, toen gelukkig alles behalve de freelancer verkocht, kon toen nog probleemloos. freelancer gehouden vanwege erg goede herrinneringen aan de "freelancer" game. Wist dat Chris Roberts die game ook bijna verkloot heeft en MS het uiteindelijk "afgeslankt" gepubliceerd heeft. Nu ik geruchten hoor over uitbesteding aan chinese developers enz. vrees ik het ergste voor allen die all-in zijn gegaan in deze game. Moet zeggen dat er erg goede dingen in zitten zoals bijv. het zonder cut-over landen op een planeet. Realiteit is echter een hoop praatjes van Chris, die er erg goed van leeft, en het komt er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
acotone777 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:14:
erg stil hier, was zelf early backer en had tot 2018 meerdere schepen, toen gelukkig alles behalve de freelancer verkocht, kon toen nog probleemloos. freelancer gehouden vanwege erg goede herrinneringen aan de "freelancer" game. Wist dat Chris Roberts die game ook bijna verkloot heeft en MS het uiteindelijk "afgeslankt" gepubliceerd heeft. Nu ik geruchten hoor over uitbesteding aan chinese developers enz. vrees ik het ergste voor allen die all-in zijn gegaan in deze game. Moet zeggen dat er erg goede dingen in zitten zoals bijv. het zonder cut-over landen op een planeet. Realiteit is echter een hoop praatjes van Chris, die er erg goed van leeft, en het komt er gewoon niet.
Een game ontwikkelen kost tijd.
Mensen halen steeds aan ja 2012 begonnen, nee toen stelde CiG niks voor, pas laatste jaren worden ze serieus, ze moesten nog een bedrijf opbouwen.

Het is niet vergelijkbaar met andere studio,s waar ze een blik opentrekken met developers en binnen 10 jaar staat er een game, en ook bij andere studio,s gaan zaken fout maar daar hoor je niks van tijdens ontwikkelen.

SQ42 is inmiddels in de beta fase, dus mischien tegen de tijd dat Starfield uitkomt gaan we daar iets van zien.

Waar CIG last van heeft is dat ze projecten niet afmaken voordat ze aan een nieuw project beginnen, net als Lorville 2.0 niets toevoegd, de oude was prima, de zoveelste rework etc, laat men pyro eens releasen desnoods zonder server meshing(handmatig van server switchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

mr_evil08 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:05:
[...]

Een game ontwikkelen kost tijd. Mensen halen steeds aan ja 2012 begonnen, nee toen stelde CiG niks voor, pas laatste jaren worden ze serieus, ze moesten nog een bedrijf opbouwen.
Sja.. dit is iets dat andere mensen dan weer graag aanhalen. Wat stelde Larian voor in 2012? Het idee dat CIG hun zaken op orde heeft en dat dit een 'normaal' en te verwachten ontwikkeltraject is, is minstens net zo zeer een aanname als dat ze de boel voor de gek houden of volledig incompetent zijn. Onderaan de streep telt niet dat wat ze zeggen maar wat we zien en weten. De goede intenties en de mooie praatjes hebben we toch wel gehoord inmiddels?

We weten dat er genoeg geld is opgehaald, meer dan waar welke AAA game ooit mee gemaakt is. Daarmee is het ze na 10 jaar nog niet gelukt om een stabiele basis van een game te presenteren en het lukt ze ook niet om kwaliteit van ontwikkeling en vooruitgang te laten zien. Updates worden ofwel ongetest live gezet, of het interesseert ze niet. Elke fix gaan er andere dingen stuk en ogenschijnlijk simpele fundamentele problemen worden niet opgelost. Dat is gewoon niet normaal en dat wekt een zorgelijke indruk. Net als het groots aankondigen van de meest domme features, het niet uitwerken van schepen die jaren geleden verkocht zijn (maar onderhand wel andere) en het feit dat ze op het gebied van planning en uitgaven ook zeer zorgwekkende patronen tonen. De praktijk ziet er niet fraai uit.

Servermeshing, SQ42, pyro en weet ik wat.. Het wordt tijd om minder te beloven en meer te tonen.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Sebben schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:02:
[...]

Sja.. dit is iets dat andere mensen dan weer graag aanhalen. Wat stelde Larian voor in 2012? Het idee dat CIG hun zaken op orde heeft en dat dit een 'normaal' en te verwachten ontwikkeltraject is, is minstens net zo zeer een aanname als dat ze de boel voor de gek houden of volledig incompetent zijn. Onderaan de streep telt niet dat wat ze zeggen maar wat we zien en weten. De goede intenties en de mooie praatjes hebben we toch wel gehoord inmiddels?

We weten dat er genoeg geld is opgehaald, meer dan waar welke AAA game ooit mee gemaakt is. Daarmee is het ze na 10 jaar nog niet gelukt om een stabiele basis van een game te presenteren en het lukt ze ook niet om kwaliteit van ontwikkeling en vooruitgang te laten zien. Updates worden ofwel ongetest live gezet, of het interesseert ze niet. Elke fix gaan er andere dingen stuk en ogenschijnlijk simpele fundamentele problemen worden niet opgelost. Dat is gewoon niet normaal en dat wekt een zorgelijke indruk. Net als het groots aankondigen van de meest domme features, het niet uitwerken van schepen die jaren geleden verkocht zijn (maar onderhand wel andere) en het feit dat ze op het gebied van planning en uitgaven ook zeer zorgwekkende patronen tonen. De praktijk ziet er niet fraai uit.

Servermeshing, SQ42, pyro en weet ik wat.. Het wordt tijd om minder te beloven en meer te tonen.
Ik ben het wel met je eens, de ontwikkelingen gaan wel langzaam, doordat ze keer op keer een re-work doen komt het nooit af en vervolgens weer met een nieuw project starten en het oude niet afmaken.

Ik blijf het project wel supporten ondanks managment problemen intern, Pyro moet echt dit jaar gaan uitkomen, desnoods zonder server meshing of SQ42 in een fase dat wij ermee mogen spelen.

Star Citizen is wel in het bijzonder, schepen voelen goed aan en de besturing ook, alle andere space game,s voelen veel te arcade aan of zeer slechte graphics.

Als blijkt dat Starfield werkelijk is wat ze hebben laten zien in teasers dan krijgen ze een flinke dreun, teasers doe ik weinig op gezien het vaak niet klopt met hoe de game werkelijk is.

Wat wel positief is dat het de laatste 3 jaar ineens een stuk sneller gaat dan verder terug in de tijd.
(Ik ben het ook niet eens dat ze nu aan aanmodderen zijn met area commander).

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 01-09-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
mr_evil08 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:47:
Als blijkt dat Starfield werkelijk is wat ze hebben laten zien in teasers dan krijgen ze een flinke dreun, teasers doe ik weinig op gezien het vaak niet klopt met hoe de game werkelijk is.
Nou nee hoor. Heb de nodige reviews gelezen en gezien op YouTube en as we speak ben ik aan het kijken via Discord hoe een vriend de game nu aan het spelen is via early access toegang.

Het is precies wat ik verwacht had: Fallout / Skyrim in space

Dit zijn geen twee games welke je kan vergelijken, eigenlijk. Het space thema is gelijk, maar daar houd het volledig op.

Geen concurrentie dus. Gewoon een extra space themed game.

Kon nooit echt inkomen met TOS of Fallout, maar aangezien ik een sc-fi fan ben, zit ik er aan te denken om Starfield te halen.

Wel grappig: er zijn nu al screenshots op de Star Citizen Reddit van NPC's die op tafels en stoelen staan... in Starfield dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:30:
[...]

Nou nee hoor. Heb de nodige reviews gelezen en gezien op YouTube en as we speak ben ik aan het kijken via Discord hoe een vriend de game nu aan het spelen is via early access toegang.

Dit zijn geen twee games welke je kan vergelijken, eigenlijk. Het space thema is gelijk, maar daar houd het volledig op.

Kon nooit echt inkomen met TOS of Fallout, maar aangezien ik een sc-fi fan ben, zit ik er aan te denken om Starfield te halen.

Wel grappig: er zijn nu al screenshots op de Star Citizen Reddit van NPC's die op tafels en stoelen staan... in Starfield dus! :P
Dus total overhyped gezien iedereen het aanzag als een SQ42 concurrent.
Ik ga de game nog wel proberen op 6 sept.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 01-09-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
[...]

Precies, dit had ik dus ook Ik zelf kan me wel goed vinden in TES/Fallout games dus voor mij is dit geweldig.

Ik lees ook vaak van mensen dat dit niet is wat ze verwacht hadden en daardoor gaan zoeken naar andere games waardoor ze bij NMS ED en SC uitkomen, Wat dat aangaat is starfield naar mijn idee goed voor games zoals SC ipv slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

en toch ik, bijv. als ik op New Atlantis rondloop, wel denken aan New Babbage. Ok New Atlantis is buiten en NB binnen.

SQ42 is niet uit, Starfield wel. Dat vind ik echt een gemiste kans van SC.
Starfield is gevoelsmatig iets wat SC had kunnen zijn, maar dan iets minder mooi en minder uitgewerkt qua details zoals bijv. de metroloop.

Intussen speel ik dus Starfield, en geen Star Citizen.
Gemist kans wederom van CGI.
Had gewoon iets uitgebracht, dan was het er tenminste en speelde de wereld het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat gevoel begin ik nu ook steeds meer te krijgen idd. Hoe langer CGI wacht met het releasen van IETS, hoe meer risico ze lopen dat mensen afhaken omdat het gewoon TE lang duurt allemaal.

Ze blijven maar zaken oppoetsen, veranderen, en toevoegen in plaats van de focus te gaan leggen op een enigszins "af" product als basis en dan verder te bouwen.

Ik zie de release van SC ook echt de eerste 10 jaar niet komen. En SQ42 verwacht ik de eerste 3 jaar ook nog niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:46:
[...]

SQ42 is niet uit, Starfield wel. Dat vind ik echt een gemiste kans van SC.
Starfield is gevoelsmatig iets wat SC had kunnen zijn, maar dan iets minder mooi en minder uitgewerkt qua details zoals bijv. de metroloop.

Intussen speel ik dus Starfield, en geen Star Citizen.
Gemist kans wederom van CGI.
Had gewoon iets uitgebracht, dan was het er tenminste en speelde de wereld het.
Ik vind het besluit van RSI juist goed, je kan beter geen half spel uitbrengen gezien je daardoor direct een slechte naam krijgt, het spel is af wanneer het af is, ja oké het duurt een beetje lang dat klopt.

SQ42 is ook geen concurrent van Starfield, zijn 2 totaal verschillende game,s.
Ook hier doen mensen weer een hoop aannames in.

Star Citizen is heel breed terwijl Starfield beperkt is, in de tussentijd speel ik ook wel Starfield en ik vermaak mij er wel mee.

RSI met Bethesda vergelijken is ook niet eerlijk, gezien ze daar zo een blik devs lostrekken en een game in elkaar sleutelen.
RSI moest van de grond af aan opgebouwd worden.

Er zitten al een hoop missie,s in PU, daarvoor moet je de game goed kennen, side quests die je alleen krijgt als je naar specifieke personen loopt in de stad etc, mobiglas toont niet alles.

De laatste paar jaar gaat het wel ineens een stuk sneller met functionaliteiten inbouwen.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 04-09-2023 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:16:
[...]

Ik vind het besluit van CGI juist goed, je kan beter geen half spel uitbrengen gezien je daardoor direct een slechte naam krijgt, het spel is af wanneer het af is, ja oké het duurt een beetje lang dat klopt.

SQ42 is ook geen concurrent van Starfield, zijn 2 totaal verschillende game,s.
Ook hier doen mensen weer een hoop aannames in.

Star Citizen is heel breed terwijl Starfield beperkt is, in de tussentijd speel ik ook wel Starfield en ik vermaak mij er wel mee.

CGI met Bethesda vergelijken is ook niet eerlijk, gezien ze daar zo een blik devs lostrekken en een game in elkaar sleutelen.
CGI moest tot de grond af aan opgebouwd worden.
uiteraard is het qua kwaliteit niet te vergelijken, maar goed waarom zou CGI niet zelf ook een blik devs los kunnen trekken? Als ze maar betalen toch?

Maar ik vraag me wel af: wat is er beperkt aan Starfield vergeleken met Star Citizen? De omvang bedoel je?
Ja, in SC kan je oneindig vliegen als je dat zou willen terwijl je in Starfield wat beperkter bent daarin, maar op moment is het in SC ook een kwestie van naar punt A of B vliegen.
In Star Citizen moet je letterlijk in de metro stappen en zit je letterlijk in de metro terwijl deze rijdt.
Starfield is dan weer van de oude stempel die er een loading screen van maakt.
Maar het werkt wel. Star Citizen moet prutsen met server meshing en aantallen gebruikers per shard of server of hoe het tegenwoordig heeft. In de tussentijd is Starfield wel uit en zit SC nog steeds in een pre-alpha waar overduidelijk een heleboel nog niet in zit.

Wat is er anders aan SQ42 dan Starfield? Wat heeft SQ42 dan? Van Starfield weet ik het: daar is de main quest dat je samen met een Indiana Jones clubje bezig bent met een kruising tussen een Apple of Eden (https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Apples_of_Eden) en de Rakata (https://swtor-archive.fandom.com/wiki/Rakata)
Geen idee, ik ben nog niet zo ver in de storyline maar zo'n gevoel krijg ik een beetje.
Dat gecombineerd met een aftreksel van de Freelancer-storyline.

Wat doet SQ42 precies? Waar gaat dat over? Gaat dat geheel over het leven van een Navy pilot? Uiteindelijk ook saai als dat heel erg goed gesimuleerd wordt, want daar is het briefing na briefing na flight missie na flight missie maar of je echt helemaal immsersed gaat zijn in het verhaal? Dat is niet iets voor een pilot he, tenzij je snel promotie maakt en in een soort JSOC terecht komt, maar dan vlieg je ook niet meer.... er zal toch een mix gevonden moeten worden van storyline en veldwerk.
intussen kan je dat dus al doen in Starfield. Nee, daar hoef je niet handmatig op te stijgen en uit orbit te gaan, of handmatig te landen, of in de metroloop moeten zitten 3 minuten lang :P
Maar het werkt wel, en is released.

Tegen de tijd dat er weer een paar modules zijn ingestopt die het spel wat completer maken kunnen ze de engine weer opnieuw gaan bouwen naar de dan hedendaagse standaarden.
Het komt gewoon niet.
Wat ze willen lijkt gewoon nog niet mogelijk, dus dan denk ik: wacht dan tot het wel mogelijk is in plaats van om de 5 jaar alles weer te moeten overhaulen naar een nieuwe engine of wat er dan ook maar nodig is.

De beloftes zijn groot, en ik investeer er graag in, maar als iets technisch nog niet kan, dan moet je niet beginnen met bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:31:
[...]

uiteraard is het qua kwaliteit niet te vergelijken, maar goed waarom zou CGI niet zelf ook een blik devs los kunnen trekken? Als ze maar betalen toch?

Maar ik vraag me wel af: wat is er beperkt aan Starfield vergeleken met Star Citizen? De omvang bedoel je?
Ja, in SC kan je oneindig vliegen als je dat zou willen terwijl je in Starfield wat beperkter bent daarin, maar op moment is het in SC ook een kwestie van naar punt A of B vliegen.
In Star Citizen moet je letterlijk in de metro stappen en zit je letterlijk in de metro terwijl deze rijdt.
Starfield is dan weer van de oude stempel die er een loading screen van maakt.
Maar het werkt wel. Star Citizen moet prutsen met server meshing en aantallen gebruikers per shard of server of hoe het tegenwoordig heeft. In de tussentijd is Starfield wel uit en zit SC nog steeds in een pre-alpha waar overduidelijk een heleboel nog niet in zit.

Wat is er anders aan SQ42 dan Starfield? Wat heeft SQ42 dan? Van Starfield weet ik het: daar is de main quest dat je samen met een Indiana Jones clubje bezig bent met een kruising tussen een Apple of Eden (https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Apples_of_Eden) en de Rakata (https://swtor-archive.fandom.com/wiki/Rakata)
Geen idee, ik ben nog niet zo ver in de storyline maar zo'n gevoel krijg ik een beetje.
Dat gecombineerd met een aftreksel van de Freelancer-storyline.

Wat doet SQ42 precies? Waar gaat dat over? Gaat dat geheel over het leven van een Navy pilot? Uiteindelijk ook saai als dat heel erg goed gesimuleerd wordt, want daar is het briefing na briefing na flight missie na flight missie maar of je echt helemaal immsersed gaat zijn in het verhaal? Dat is niet iets voor een pilot he, tenzij je snel promotie maakt en in een soort JSOC terecht komt, maar dan vlieg je ook niet meer.... er zal toch een mix gevonden moeten worden van storyline en veldwerk.
intussen kan je dat dus al doen in Starfield. Nee, daar hoef je niet handmatig op te stijgen en uit orbit te gaan, of handmatig te landen, of in de metroloop moeten zitten 3 minuten lang :P
Maar het werkt wel, en is released.

Tegen de tijd dat er weer een paar modules zijn ingestopt die het spel wat completer maken kunnen ze de engine weer opnieuw gaan bouwen naar de dan hedendaagse standaarden.
Het komt gewoon niet.
Wat ze willen lijkt gewoon nog niet mogelijk, dus dan denk ik: wacht dan tot het wel mogelijk is in plaats van om de 5 jaar alles weer te moeten overhaulen naar een nieuwe engine of wat er dan ook maar nodig is.

De beloftes zijn groot, en ik investeer er graag in, maar als iets technisch nog niet kan, dan moet je niet beginnen met bouwen.
Star Citizen kan je gaan en staan waar je wil en hoe je de missie gaat doen, bij Starfield ben je geforceerd om de missie zo te doen hoe het gemaakt is.

Zeg maar bunker missie,s met turrent,s
Je kan met je schip de turrents kapot maken, je kan te voet komen en het schip achter een berg zetten maar je kan ook met een grondvoertuig heen rijden, of bijvoorbeeld een tank pakken, er zijn veel vrijheden net als je hulp kan inschakelen of dat iemand je moet komen riviven.

Starfield kent best veel invisible wall,s dat je terug geteleport wordt bijv, net als je niet met een schip over een planeet kan vliegen hoe jij het wil.

De simulatie,s worden wel zo gemaakt dat het leuk blijft om te spelen, net als flight simulator niet helemaal realistisch is, het zelf doen is leuker dan naar laad schermen kijken, je hebt meer het idee dat het realistisch is.

(Het stukje met die metro treinen hoeft van mij ook niet, als dat teleport is so be it).

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 04-09-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
mr_evil08 schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:39:
[...]

Star Citizen kan je gaan en staan waar je wil en hoe je de missie gaat doen, bij Starfield ben je geforceerd om de missie zo te doen hoe het gemaakt is.

Zeg maar bunker missie,s met turrent,s
Je kan met je schip de turrents kapot maken, je kan te voet komen en het schip achter een berg zetten maar je kan ook met een grondvoertuig heen rijden, of bijvoorbeeld een tank pakken, er zijn veel vrijheden net als je hulp kan inschakelen of dat iemand je moet komen riviven.

Starfield kent best veel invisible wall,s dat je terug geteleport wordt bijv, net als je niet met een schip over een planeet kan vliegen hoe jij het wil.

(Het stukje met die metro treinen hoeft van mij ook niet, als dat teleport is so be it).
Maar zoveel keuze is er dus niet. De keuze die je beschrijft is meer: "Waar ga ik landen en wat voor gear neem ik mee.

In die zin heeft Starfield wel degelijk meer mogelijkheden. Zo heb ik een missie kunnen voltooien door iedereen overhoop te schieten. Maar ik kon hem ook afhandelen met persuasion.

In Starfield kun je de turrets ook uitschakelen door een terminal te vinden. Het vrij rondvliegen en rondlopen is iets wat Star Citizen wel biedt maar er is verder geen content. Zo leuk vind ik het niet (meer) om vrijwel doelloos over een planeet te rijden.

Wat mij betreft heeft Star Citizen een leuke 'simulator' maar is er verder niet heel veel te doen of te ontdekken. Dan is het voor mij geen toegevoegde waarde.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:12:
[...]

Maar zoveel keuze is er dus niet. De keuze die je beschrijft is meer: "Waar ga ik landen en wat voor gear neem ik mee.

In die zin heeft Starfield wel degelijk meer mogelijkheden. Zo heb ik een missie kunnen voltooien door iedereen overhoop te schieten. Maar ik kon hem ook afhandelen met persuasion.

In Starfield kun je de turrets ook uitschakelen door een terminal te vinden. Het vrij rondvliegen en rondlopen is iets wat Star Citizen wel biedt maar er is verder geen content. Zo leuk vind ik het niet (meer) om vrijwel doelloos over een planeet te rijden.

Wat mij betreft heeft Star Citizen een leuke 'simulator' maar is er verder niet heel veel te doen of te ontdekken. Dan is het voor mij geen toegevoegde waarde.
Wat je kan doen is ook erg beperkt en wat er is, werkt niet altijd even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
SacreBleu schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:12:
[...]

Heuh? als ik vrij rondrij op een planeet kom ik wel degelijk zaken tegen zoals cave,s of mining spots.
Starfield is leuk maar totaal geen concurrent met Star Citizen, de vrijheid die Star Citizen biedt heeft Starfield zeker niet, of bijvoorbeeld NPC pirate,s tegenkomen in Space of op een planeet is al regelmatig gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 05-09-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
mr_evil08 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:13:
[...]

Heuh? als ik vrij rondrij op een planeet kom ik wel degelijk zaken tegen zoals cave,s of mining spots.
Starfield is leuk maar totaal geen concurrent met Star Citizen, de vrijheid die Star Citizen biedt heeft Starfield zeker niet, of bijvoorbeeld NPC pirate,s tegenkomen in Space of op een planeet is al regelmatig gebeurd.
Ze zijn van elkaar geen concurrent. Daarom begrijp ik de discussie in beide forums niet. Er zijn genoeg zaken die Star Citizen beter/anders doet dan Starfield. Dat geldt voor Starfield ook, Starfield doet genoeg dingen beter/anders dan Star Citizen.

Geen van de ervaringen is superieus boven de andere, het zijn totaal andere games.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mvds
Laten we in elk geval één ding vaststellen die Starfield beter doet, en dat is dat Starfield al af is en gereleased :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
SacreBleu schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:58:
[...]

Ze zijn van elkaar geen concurrent. Daarom begrijp ik de discussie in beide forums niet. Er zijn genoeg zaken die Star Citizen beter/anders doet dan Starfield. Dat geldt voor Starfield ook, Starfield doet genoeg dingen beter/anders dan Star Citizen.

Geen van de ervaringen is superieus boven de andere, het zijn totaal andere games.
Dat probeer ik ook duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:51:
[...]

Dat probeer ik ook duidelijk te maken.
en ik geef je gelijk. Na je opmerking richting mij, en een uurtje starfield verder, begon het eindelijk bij mij te dagen. Opnieuw. Jaar in jaar uit opnieuw. Dat moet blijkbaar. want inderdaad krijgen we vaak weer nieuwe spellen en dan lijkt het net weer tof, maar na een tijdje daagt het weer waar het verschil zit.
Waarom we eigenlijk Star Citizen willen.

In starfield stijg ik op met X en nog een keer X ofzo en weer landen enzo

Maar in Star Citizen doe ik alles zelf. Ik stijg zelf op, vlieg in principe waar ik wil, van grond tot in orbit en verder. Ik kan en doe alles zelf.
Al dat is afwezig in de klassieke spellen, inclusief starfield.
En dat geldt dus ook voor de metro. De metro in de klassieke spellen inclusief starfield (dus een klassiek spel) is het een loading screen.
En eigenlijk is het iets wat ik zelf wil kunnen. Dat vind ik mooi aan star citizen. Je zet je schip zelf aan, je contact de airtower enzo, en je stijgt zelf op. het is geen enkele knop, nee je moet het dock zelf uit en de hele mikmak.
Het is de ervaring dat je het zelf doet, en zelf vliegt, in tegenstelling tot de exacte animatie in starfield dat je naar orbit gaat. Enige verschil is dat er soms een gebouw staat maar de animatie is exact hetzelfde. Je doet zelf niets, het is geen simulatie in real space.

In Star Citizen is het nog steeds dezeldfe wereld en onderga je de daadwerkelijke ervaring. Een speler op de planeet in een spaceship ziet letterlijk de betreffende metro waar jij in zit voorbij komen. Ik ga er dus vanuit dat als ie op de metro schiet, ik dat daadwerkelijk zal zien.
in tegenstelling tot starfield en andere klassieke spellen.

Dat is wat star citizen uniiek maakt. Het is de daadwerkelijke ervaring die we eigenlijk willen.

De klassieke spellen spelen vals omdat ze eigenlijk het technische probleem wat star citizen heeft omzeilen en dus kunnen releasen.
Star Citizen wil meer, maar dat lukt dus nog niet. Kost jaren en jaren met tijd blijkbaar, en veel geld met scam citizen. We're not there yet, solution: buy more ships.

Onderaan de streep is star citizen wat we willen, maar niet kunnen krijgen. En andere games brengen uit dat wat ze niet kunnen maar wat we wel willen. En dus krijgen we een storyline die wel kan, maar niet in een technische omgeving die we willen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:56
Die metro in starfield is een ander soort fast travel
Iig op een aantal planeten is alles ook te lopen vanaf de spaceport.

Voor de rest het landen is idd wel meer een game changer dan ik verwacht had.

Het feit dat je geen rondje over de planeet kan lopen is niet zo boeiend. Maar met het schip dat kunnen doen was wel leuk geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik ben het ermee eens dat het geen eerlijke vergelijking is tussen Star Citizen en Starfield. Ik beleef erg veel plezier aan Starfield maar het spelen ervan geeft wel een ander gevoel. Niet noodzakelijk beter of slechter, maar wel anders.

Maar ondertussen vind ik het wachten wel erg lang duren hoor, er zijn de afgelopen jaren wel veel dingen toegevoegd in SC, maar niet zoveel waar ik echt iets van heb van... ja, dat is echt gaaf. Salvaging bijv is leuk, maar is net zo buggy als mining en dat staat mijn speelplezier best wel in de weg als ik heel eerlijk moet zijn. Zo is het met veel dingen, zaken die leuk zijn om te doen, maar doordat ze vaak maar voor 75% werken gaat de lol er wel vanaf als je na een paar missies weer meer credits kwijt raakt dan dat je in die missies hebt verdiend door een crash of wat dan ook.

En ja, Alpha ja, I know... Maar je zou toch onderhand wel mogen verwachten dat gameplay loops die er al zo lang in zitten, zoals bunkers en mining, redelijk foutloos zouden kunnen zijn, en dat is verre van het geval. Sterker nog, elke grote patch komen er weer bugs terug die ze de kleinere patches daarvoor hebben opgelost. Ik krijg steeds meer het gevoel dat elke grote patch zowat alles stuk maakt wat enigzins werkte, en dat er daarna een heel stel kleinere patches nodig zijn om weer terug op het punt te komen waarop we zaten net voor de grote patch.

En intussen krijgen we een nieuwe skyline (die er echt wel gaaf uit ziet, maar dat is niet iets wat we nodig hebben) of een nieuw schip (alsof we er daar nog niet genoeg van hebben)

Het... duurt... zo... fucking... lang... allemaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Verwijderd Ja alles wat je doet in Star Citizen is realtime, geen invisible wall,s etc, je kan een andere speler voorbij zien vliegen terwijl je in de metro bent, dit heb ik al een paar keer gezien terwijl ik aan spelen was.

Je kan niet schieten in Armistice zone, is bewust uitgezet vanwege trollen die het willen verzieken voor anderen in het spel, om die reden hebben ze veel pads maar weer hangars gemaakt om het pad ramming tegen te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 07-09-2023 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 08:48
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:00:
[...]
Onderaan de streep is star citizen wat we willen, maar niet kunnen krijgen.
Mooi gezegd. :)

Ik ben benieuwd of en waar het (ruimte)schip zal stranden, wat dat betreft.

(En tot die tijd vermaak ik me er erg mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
GFT_Bak schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:35:
[...]

Mooi gezegd. :)

Ik ben benieuwd of en waar het (ruimte)schip zal stranden, wat dat betreft.

(En tot die tijd vermaak ik me er erg mee.)
SC is al een mooi eindje op weg, Starfield is een game dat je na x uur aan de kant gooit als er niet snel mods komen.

Tja wat is beter een game dat af is maar na x uur uitgespeeld of een game in ontwikkeling die je later veel uren gaat spelen, Starfield is echt klein als je goed rondkijkt, heel veel van hetzelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 08-09-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:49:
[...]

SC is al een mooi eindje op weg, Starfield is een game dat je na x uur aan de kant gooit als er niet snel mods komen.

Tja wat is beter een game dat af is maar na x uur uitgespeeld of een game in ontwikkeling die je later veel uren gaat spelen, Starfield is echt klein als je goed rondkijkt, heel veel van hetzelfde.
Mwah, ik heb een iets andere mening. Ik ben nog steeds fan van het idee achter SC hoor, ik ben ook niet voor niks High Admiral, maar ik vind dat de ontwikkeling van SC echt retetraag gaat. Ik snap prima dat ze met grote dingen bezig zijn en dat ze veel verschillende teams hebben, maar toch... Dat meshing en persistent gedoe schiet gewoon niet op, nog steeds maar één stelsel, en nog steeds elke grote patch dezelfde problemen.

Als je dan kijkt naar wat je kan doen, dan vind ik dat ook te erg beperkt. Er zijn een paar redelijk uitgewerkte gameplay loops, maar daar zitten nog steeds best veel bugs in. En juist de keuzes die gemaakt zijn om immersie te kweken, vind ik nu ronduit irritant, bijvoorbeeld dat je steeds een metro moet pakken om naar je schip te kunnen. Of dat je een hele reis moet maken om je spullen te kunnen verkopen. Dat soort zaken vind ik gewoon irritant worden. Zet gewoon een trade terminal op de landing pad neer, of desnoods in de centrale hub van de spaceport...

En geef de mogelijkheid om een schip inclusief voertuigen te spawnen/claimen, waarom zo omslachtig met het moeten claimen bij een ander soort terminal? Zo zijn er nog wel meer zaken waarvan ik echt zoiets heb van, sloop het er alsjeblieft uit...

Ja SC ziet er geweldig uit, ja het is een mooi idee, maar de ontwikkeling ervan duurt ZO... FUCKING... LANG...

Als je dan Starfield neemt, die biedt misschien niet de ultieme vrijheid wat SC moet gaan bieden (want zo ver zijn we nog niet, ja je kan overal heen, maar er is amper wat te doen) maar de vrijheid die het bied, voelt wel fijn aan. Bij SC heb ik echt het idee dat ze veel te ver doorgeschoten zijn.

Ik heb er nu al heel veel uren in zitten (zowel Starfield als SC maar ik bedoel nu Starfield) en ik heb echt nog niet het idee dat ik er dichtbij zit om het zat te zijn. En dat heb ik bij SC wel, er is gewoon veel te weinig te doen om het leuk te houden. Als je zegt dat jij je stoort aan "veel van hetzelfde" dan is dat bij SC veel erger. Je kan minen/salvagen, je kan fps missies doen (waar ik bounty hunten ook onder schaar) en je kan (beperkt) traden. That's it. En gedurende die zeer beperkte mogelijkheden is het steeds wachten op een bug of 30K.

Ja, ik weet het Alpha... Maar dat is geen excuus voor alles imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
Hebben anderen die Star Field spelen ook last van het feit dat ze op momenten Star Citizen missen?

Ik geniet met volle teugen van de game, ik doe quests, verken planeten op manieren waar ik zou willen dat de devs van Star Citizen wat leren vooral het scannen van wilflife en het ontdekken van allerlei objecten die achter markers verschuild zitten is leuk (zou de rover met scan functie relevant kunnen maken) maar zodra ik terug ga naar mijn schip en de ruimte in ga dan mis ik SC echt heel erg. Ik snap dat en waarom de limitaties in het spel zitten, Bethesda heeft immers een game opgelverd in werkende en completed state. Maar gewenning leert dat ik zelf kan opstijgen en landen, dat als ik een objective marker heb ik hier zelf naartoe kan jumpen zonder eerst 3 menu's te openen om er te komen.

Verder geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Buck_Luny schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:48:
Hebben anderen die Star Field spelen ook last van het feit dat ze op momenten Star Citizen missen?

Ik geniet met volle teugen van de game, ik doe quests, verken planeten op manieren waar ik zou willen dat de devs van Star Citizen wat leren vooral het scannen van wilflife en het ontdekken van allerlei objecten die achter markers verschuild zitten is leuk (zou de rover met scan functie relevant kunnen maken) maar zodra ik terug ga naar mijn schip en de ruimte in ga dan mis ik SC echt heel erg. Ik snap dat en waarom de limitaties in het spel zitten, Bethesda heeft immers een game opgelverd in werkende en completed state. Maar gewenning leert dat ik zelf kan opstijgen en landen, dat als ik een objective marker heb ik hier zelf naartoe kan jumpen zonder eerst 3 menu's te openen om er te komen.

Verder geweldige game.
Hahaha, aan de andere kant kan je in Starfield dan ook gewoon naar elke quest locatie toe jumpen en ben je niet afhankelijk van vooraf bepaalde jump targets waardoor je soms echt nog 10+ minuten aan het vliegen bent om ergens te komen waarbij je zelf je schip op de juiste hoogte moet houden. Schijnbaar kunnen we wel door de ruimte vliegen, maar kennen we geen auto-pilot (meer).

En ja, SC ziet er mooi uit, maar ik weet toch echt wel leukere dingen te doen dan x minuten lang naar een vlieg/warp animatie kijken hoor. En die skylines van de verschillende steden en planeten heb ik na x uur ook wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[...]

Hahaha, aan de andere kant kan je in Starfield dan ook gewoon naar elke quest locatie toe jumpen en ben je niet afhankelijk van vooraf bepaalde jump targets waardoor je soms echt nog 10+ minuten aan het vliegen bent om ergens te komen waarbij je zelf je schip op de juiste hoogte moet houden. Schijnbaar kunnen we wel door de ruimte vliegen, maar kennen we geen auto-pilot (meer).

En ja, SC ziet er mooi uit, maar ik weet toch echt wel leukere dingen te doen dan x minuten lang naar een vlieg/warp animatie kijken hoor. En die skylines van de verschillende steden en planeten heb ik na x uur ook wel gezien.
Dan kan je net zo goed als bij Starfield doen een animatie tonen, lkkr saai...
Onthoudt dat er onderweg van alles kan gebeuren bij Star Citizen, dit is geheel afwezig bij starfield gezien het realtime is.

Ik vind het juist leuker als alles realtime is ipv animatie,s.
Zelfs in de schip stoel zitten is een animatie bij starfield en dat vind ik juist vervelend, laat het dan maar weg.

Bij Star Citizen kan een pirate jou ook QT jammen.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 11-09-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:50:
[...]

Dan kan je net zo goed als bij Starfield doen een animatie tonen, lkkr saai...
Onthoudt dat er onderweg van alles kan gebeuren bij Star Citizen, dit is geheel afwezig bij starfield gezien het realtime is.

Ik vind het juist leuker als alles realtime is ipv animatie,s.
Zelfs in de schip stoel zitten is een animatie bij starfield en dat vind ik juist vervelend, laat het dan maar weg.

Bij Star Citizen kan een pirate jou ook QT jammen.
Aangezien SC nu nog zo enorm beperkt is in gameplay loops, mogen ze dit soort dingen wat mij betreft best nog wel even saai houden hoor. Hoe korter de reistijden en dergelijke, hoe meer kans je hebt om werkelijk wat leuks te gaan doen zoals missies, voordat er weer een 30K om de hoek komt kijken.

Ik haal het gevoel van "immersie" niet uit 10+ minuten naar een warp animatie kijken, of steeds tussen spaceport en commercial district moeten reizen. Als SC in de buurt van 'af' komt prima, maar als het zo buggy is als nu, mag het wat mij betreft wel wat minder simulatie, en wat meer rpg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:56:
[...]

Aangezien SC nu nog zo enorm beperkt is in gameplay loops, mogen ze dit soort dingen wat mij betreft best nog wel even saai houden hoor. Hoe korter de reistijden en dergelijke, hoe meer kans je hebt om werkelijk wat leuks te gaan doen zoals missies, voordat er weer een 30K om de hoek komt kijken.

Ik haal het gevoel van "immersie" niet uit 10+ minuten naar een warp animatie kijken, of steeds tussen spaceport en commercial district moeten reizen. Als SC in de buurt van 'af' komt prima, maar als het zo buggy is als nu, mag het wat mij betreft wel wat minder simulatie, en wat meer rpg zijn.
Het is hooguit 3 minuten, dat 10+ minuten begrijp ik totaal niet hoe je dat voor elkaar krijgt, heb je een budget schip met de meest slechtste warpdrive erin die je niet upgrade?

Volgende patch die voor de deur staat is 30K aangepast en ook dat komt maar weinig voor.
De "geruchten" gaan dat pyro komt aan het einde van het jaar maar daar geloof ik ook niet in, zal eerder volgendjaar zijn.

PU is ook op multiplayer gebasseerd, opweg naar de missie kan er van alles gebeuren, tijdens warp kun je ook voedsel/drinken pakken voor het poppetje bijvoorbeeld of jezelf healen als je schip een medbed heeft, er komen ook nog reparatie gameloops in.

Star Citizen is nooit concurrent van Starfield geweest, het zijn 2 totaal verschillende game,s.
Ja ik speel Starfield ook vanwege gebrek aan betere game,s op dit moment, zo af en toe speel ik weer Star Citizen en vooral met vrienden.

Als 3.20 uit is speel ik weer even Star Citizen.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 11-09-2023 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Je kan idd wel dingen doen om jezelf bezig te houden, maar ik vind SC nog VEEL te beperkt in wat het te bieden heeft. Als je kijkt naar hoeveel uur aan missies Starfield erin heeft zitten, daar kan SC niet aan tippen.

SC komt niet verder dan honderden keren, ga naar die bunker en moord iedereen uit. Of, vlieg x minuten naar de andere kant van het stelsel, om erachter te komen dat je medical beacon al niet meer van toepassing is, of ga uren achter elkaar rondvliegen op zoek naar rotsen/wrakken die je kan scannen en minen/salvagen. Of ga uren rondvliegen om pakketjes rond te brengen.

En dat alles in de hoop dat jij je zuur verdiende credits en loot niet kwijtraakt door een bug, glitch of 30K.

Wat SC dan wel heeft is dat het er fantastisch uit ziet en dat je totale vrijheid hebt. Maar wat heb je aan die vrijheid als er niks (nou ja, weinig) te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Er zitten wel meer missie,s in SC, en bij 3.20 komen er weer een heleboel missie,s bij.
Natuurlijk niet zoveel als starfield maar dat komt omdat het nog een Alpha game is.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_evil08 op 12-09-2023 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mr_evil08 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:43:
@mvds Er zitten wel meer missie,s in SC, en bij 3.20 komen er weer een heleboel missie,s bij.
Natuurlijk niet zoveel als starfield maar dat komt omdat het nog een Alpha game is.
Ik zou willen dat ik net zo enthousiast zou kunnen zijn als jij, dat meen ik serieus, eens in het half jaar duik SC weer eens in om de progres te zien, zo afgelopen weekend ook weer. Na een uur was ik het al helemaal weer zat, ja je ziet enige progres, maar... dit:
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:36:
En dat alles in de hoop dat jij je zuur verdiende credits en loot niet kwijtraakt door een bug, glitch of 30K.
Zo gezegd, Ik was het na goed een uur wel weer zat, oja daarnaast is de performance ook nogaltijd slecht, maar ja Aplha... of lievergezegd een slecht presterende tech-demo. :/

Ik had liever gehad dat zij zich aan het eerste concept gehouden hadden, module voor module opbouwen. Iets afleveren en dan verder bouwen...

Het zou beter zijn dat Chris de overal leiding aan een ander overlaat en hij zich uitsluitend met content gaat bezig houden en daar in gestuurd wordt. Ik zie er nog lang geen einde komen, lees officiele release, inmiddels zijn reputatie kennende. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 12-09-2023 21:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb SC ook even gepauzeerd hoor. Als ik zou willen kan ik mij best een paar uurtjes ermee vermaken, maar ik heb er gewoon geen zin in. Ik heb een paar keer, vooral door het doen van bunker missies, mij tot max rep weten te brengen. Ik heb wat salvage en mining gedaan, maar ik kwam steeds niet te scannen rotsen tegen en bij salvage was het steeds dat ik de laatste (paar) procent niet kon vinden en dus de missie niet kon afmaken. En toen was ik het wel weer zat.

Ik kijk over een tijdje wel weer...

Ook de nieuwe tech die ze aan het implementeren zijn, zoals persistent entity streaming, klinkt leuk en schijnbaar is het noodzakelijk voor server meshing (die link zie ik nog steeds niet echt, maar het zal wel) maar ik zie er vooral problemen door ontstaan. Er blijft nu zoveel zooi rondslingeren, dat je amper kan opstijgen en landen bij spaceports zonder tegen de wrakken te botsen. Hetzelfde trouwens voor de missie locaties, die liggen ook vaak vol met wrakken.

En ik kan wel de wapens meenemen, maar die liggen dan zo door mijn ruim heen te stuiteren, dat ik bang ben dat mijn schip er schade door oploopt (en ontploft), plus dat het ook niet echt de moeite waard is qua credits.

• mr_evil08
@mvds In Armistice Zone,s hoeven ze van mij ook geen PES te gebruiken dat geeft alleen maar irritantie zoals je aangeeft dat een hangar wordt geblokkeerd door wrakstukken of binnen overal trap in gang paden ligt.

Verder voegt PES wel zaken toe want de wereld is "levendiger" door regelmatig verlaten schepen tegen te komen.

• Buck_Luny
mr_evil08 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:53:
@mvds In Armistice Zone,s hoeven ze van mij ook geen PES te gebruiken dat geeft alleen maar irritantie zoals je aangeeft dat een hangar wordt geblokkeerd door wrakstukken of binnen overal trap in gang paden ligt.

Verder voegt PES wel zaken toe want de wereld is "levendiger" door regelmatig verlaten schepen tegen te komen.
Die PES geeft momenteel een tweezijdig gevoel. Aan de ene kant is het tof om verlaten schepen te zien aan de andere kant zou ik wel willen dat niet overal omgevallen karretjes en weggegooide troep ligt.

Bovendien zouden de verlaten schepen heel zeldzaam moeten gaan worden als de game gaat worden wat men wil want het verliezen van een schip moet vreselijk zijn. Een nieuw schip zou uiteindelijk geclaimd vervolgens gemaakt en opgestuurd moeten worden en dat met de resources die spelers verzamelen. Het lijkt me ook (ik hoop heel erg) dat dit niet zo realistisch word en iets meer blijft zoals het nu is want je moet wel risico's kunnen nemen in een spelletje. En als de LTI (life time insurance) een indicatie is wil je natuurlijk niet je schip ergens achter laten om vervolgens een compleet nieuw schip te moeten kopen als je voor dat schip toevallig geen verzekering hebt.

• mr_evil08
Buck_Luny schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:18:
[...]

Die PES geeft momenteel een tweezijdig gevoel. Aan de ene kant is het tof om verlaten schepen te zien aan de andere kant zou ik wel willen dat niet overal omgevallen karretjes en weggegooide troep ligt.

Bovendien zouden de verlaten schepen heel zeldzaam moeten gaan worden als de game gaat worden wat men wil want het verliezen van een schip moet vreselijk zijn. Een nieuw schip zou uiteindelijk geclaimd vervolgens gemaakt en opgestuurd moeten worden en dat met de resources die spelers verzamelen. Het lijkt me ook (ik hoop heel erg) dat dit niet zo realistisch word en iets meer blijft zoals het nu is want je moet wel risico's kunnen nemen in een spelletje. En als de LTI (life time insurance) een indicatie is wil je natuurlijk niet je schip ergens achter laten om vervolgens een compleet nieuw schip te moeten kopen als je voor dat schip toevallig geen verzekering hebt.
Dat heeft effect op salvage, mensen willen de parts er wel uithalen.
In de toekomst wordt je wel meer gestraft, dan laten spelers hun schip niet meer zo slingeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mr_evil08 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:49:
[...]

SC lijkt groot, maar juist omdat het allemaal een realistische ervaring moet zijn ook eindeloos traag en repetitive. Als het ooit uitgebracht gaat worden, dan gaan de eerste paar weken nieuwe spelers helemaal in omgwow-modus tot ze realiseren dat het allemaal eindeloos 'realistisch' is, dus uitermate afleidend van de echte actie en onder het juk van onnoemelijk veel klikacties en micro-management nemen ze teleurgesteld weer afscheid.

Dit dus.

• mr_evil08
FunkyTrip schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:38:
[...]

SC lijkt groot, maar juist omdat het allemaal een realistische ervaring moet zijn ook eindeloos traag en repetitive. Als het ooit uitgebracht gaat worden, dan gaan de eerste paar weken nieuwe spelers helemaal in omgwow-modus tot ze realiseren dat het allemaal eindeloos 'realistisch' is, dus uitermate afleidend van de echte actie en onder het juk van onnoemelijk veel klikacties en micro-management nemen ze teleurgesteld weer afscheid.
Dat heeft elke game, de game stijl moet je aanstaan, Star Citizen is totaal anders dan de gemiddelde game .

Ik vind de schepen prachtig aanvoelen, niet gigantisch arcade achtige besturing, op tijd afremmen anders stort je neer op de planeet, zelf deuren openen/landinggear/lampen etc het gevoel meer betrokken zijn bij je schip ipv cute-scenes en niks zelf mogen doen.

Het onnodig veel klikactie,s valt reuze mee, het gaat geen klik simulator worden, het spel heeft een meer realistische sfeer maar ook niet weer te realistisch anders was je eerst wel een half uur een checklist aan afnemen om het schip op te starten...

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 13-09-2023 15:17 ]

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:15:
[...]

Dat heeft elke game, de game stijl moet je aanstaan, Star Citizen is totaal anders dan de gemiddelde game .

Ik vind de schepen prachtig aanvoelen, niet gigantisch arcade achtige besturing, op tijd afremmen anders stort je neer op de planeet, zelf deuren openen/landinggear/lampen etc het gevoel meer betrokken zijn bij je schip ipv cute-scenes en niks zelf mogen doen.

Het onnodig veel klikactie,s valt reuze mee, het gaat geen klik simulator worden, het spel heeft een meer realistische sfeer maar ook niet weer te realistisch anders was je eerst wel een half uur een checklist aan afnemen om het schip op te starten...
Knap dat jij al weet hoe SC gaat worden aangezien SC verre van af is ;)

Ik weet niet hoe ver CIG wil gaan met de "immersie" maar ik denk dat we idd wel een grote kans gaan krijgen dat het een groot klikfestijn gaat worden omdat er heel veel dingen handmatig gedaan moeten worden waarvan we gewend zijn dat het allemaal automatisch gaat in spellen.

Voor een groot deel ben ik ook wel voorstander van het quicktravel systeem zoals in Starfield zit, ik zit niet te wachten om steeds geconfronteerd te worden met de vrijheid die je in SC hebt wat dus eigenlijk inhoud dat je enorm veel tijd gaat kwijt zijn met reizen, ook al is het warptravel.

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:51:
[...]

Knap dat jij al weet hoe SC gaat worden aangezien SC verre van af is ;)

Ik weet niet hoe ver CIG wil gaan met de "immersie" maar ik denk dat we idd wel een grote kans gaan krijgen dat het een groot klikfestijn gaat worden omdat er heel veel dingen handmatig gedaan moeten worden waarvan we gewend zijn dat het allemaal automatisch gaat in spellen.

Voor een groot deel ben ik ook wel voorstander van het quicktravel systeem zoals in Starfield zit, ik zit niet te wachten om steeds geconfronteerd te worden met de vrijheid die je in SC hebt wat dus eigenlijk inhoud dat je enorm veel tijd gaat kwijt zijn met reizen, ook al is het warptravel.
Star Citizen heeft een soort quicktravel, je warpt naar de planeet en daarna direct naar de missie, het zijn 2 hops, ik kan gewoon "warpen" als de missie aan de andere kant van de planeet is ipv allerlei OM,s te gebruiken, het schip gaat er netjes omheen en direct naar toe.

Als het 1 klik festijn gaat worden gaan ze dat echt wel terugdraaien omdat spelers boos worden, wel komt er een optie is dat er ook repairs uitgevoerd moeten worden en dat vind ik ook logisch.

Vroeger was het veel erger gezien je toen ook nog een animatie had met helm opzetten, deze zaken zijn er weer uitgehaalt.

Het wordt ook de bedoeling dat je onderweg allerlei conflicten kan tegen komen bij de reis naar je bestemming.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 13-09-2023 16:00 ]

• mvds
Ik geloof niet dat de ontwikkelaars er ook zo over denken, als je ziet bijvoorbeeld hoe lastig het is om van buiten naar de pilotenstoel te komen in sommige schepen, dan lijkt het ze niet zo te interesseren of het gebruiksvriendelijk is of niet.

Zo ook bijvoorbeeld het handmatig moeten verplaatsen van kistjes in de Vulture, dat vind ik ronduit vervelend en is voor mij een reden om niet met een Vulture rond te gaan vliegen en zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mr_evil08 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:15:
Dat is ook bijzonder gaaf...Een x aantal keer. Daarna heb je het wel gezien, want wat je *echt* leuk vindt is het minen, of de space combat of nieuwe dingen ontdekken. Wat je dus wil in zo'n spel is wat bijv. Elite had vroegah. Een landingscomputer dat aardig wat centjes kost. Dan ben je een weekje lang aan het besturen en aan het landen. En weer. En weer. En weer omdat je naar die automatic pilot toe aan het sparen bent. En daarna hoef je het nooit meer te doen tenzij het expliciet moet gebeuren (in spelonken landen ofzo of midden in een storm) en kun je je spaarzame tijd besteden aan andere facetten van het spel.

SC heeft het probleem dat ze realisme > gebruiksvriendelijkheid hebben staan. En dat is moedig, maar of het op de lange termijn voor een fijne game ervaring zorgt is een tweede.

Dit dus.

• mr_evil08
@FunkyTrip Ik vind juist de interactie met schip en voertuigen zo leuk, minen trekt mij weer totaal niet gezien ik dat weer ontzettend saai en eentonig vind.

Er komen ook NPC,s in het spel die je taken kan geven dus mogelijk kan die het schip ook besturen en naar bestemming vliegen voor je.

@mvds Er komt ook een optie dat je het kan laten doen, het is echt niet zo dat de enige optie is om kistje voor kistje naar binnen/buiten te brengen.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 13-09-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:24:
@mvds Er komt ook een optie dat je het kan laten doen, het is echt niet zo dat de enige optie is om kistje voor kistje naar binnen/buiten te brengen.
Ik gok dat ze niet echt haast maken met het toevoegen van dat soort AI routines. Gelukkig is hun to-do lijst niet zo lang zullen we maar zeggen ;)

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:03:
[...]

Ik gok dat ze niet echt haast maken met het toevoegen van dat soort AI routines. Gelukkig is hun to-do lijst niet zo lang zullen we maar zeggen ;)
Ze concentreren zich volledig op SQ42 en PU is het ondergeschoven kindje, maar eens hoor SQ42 moet gereleased worden om niet de naam te krijgen van een game dat nooit gereleased wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:57:
[...]

Ze concentreren zich volledig op SQ42 en PU is het ondergeschoven kindje, maar eens hoor SQ42 moet gereleased worden om niet de naam te krijgen van een game dat nooit gereleased wordt.
Mwah... ik denk dat ik een iets andere definitie heb van "volledig" dan CIG aangezien ik nog regelmatig dingen gereleased (en op de backlog zie staat) zie worden die niet zoveel met SQ42 te maken hebben en/of zaken waarvan ik mij afvraag wat voor nut ze gaan hebben binnen het verhaal van SQ42. Met zoveel zaken die er nog niet in zit, niet lekker werkt of die steeds maar op de lange baan geschoven worden, zou ik niet verwachten dat ze gaan werken aan zaken zoals de psysics van bijvoorbeeld dekens, of dat ze de zoveelste overhaul doen van graphics, enz. Dat komen we toch weer op hetzelfde uit, laat ze eerst eens zaken afmaken voordat ze weer gaan nadenken (en werken aan) over veranderen van bijzaken die er al in zitten.

Als ze nou eens zich gaan verdiepen in de oorzaak van de warpende NPC's, waarom NPC steeds op de tafels en stoelen belanden, waarom NPC's die voor missies belangrijk zijn niet willen spawnen, waarom items nog steeds regelmatig door de vloer heen gaan, en zo nog een heeeeeeele lange lijst van dingen die er echt al jaren inzitten. En ook een leuke, waarom de servers na verloop van tijd het steeds moeilijker krijgen en vrijwel altijd in een 30K terechtkomen.

En ja hoor, kom d'r maar weer in met de "het is een Alpha"-crap, want dat is het smoesje voor alles lijkt het wel...

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:26:
[...]

...aangezien ik nog regelmatig dingen gereleased (en op de backlog zie staat) zie worden die niet zoveel met SQ42 te maken hebben en/of zaken waarvan ik mij afvraag wat voor nut ze gaan hebben binnen het verhaal van SQ42...
Bedsheet tech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar weer even ingelogd. Nog snel even naar Port Olisar voor de badge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8lPdcxU_0JnN-D8pjIEF1cajUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMY2CHRmSetY0sE3uK7QE64n.png?f=fotoalbum_large

welkom op New Babbage

:D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho ho, als goed militair moet je je bed goed opmaken he. Is belangrijk.
Belangrijk onderdeel van Squadron 42.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Misschien off topic, maar kan de vraag nergens anders kwijt. Ik heb zon sabre raven coupon liggen, die ik wil verkopen. Is er een marktplaats, waar ik deze te koop kan zetten? En wat is het momenteel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
TheTurk schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 02:40:
Misschien off topic, maar kan de vraag nergens anders kwijt. Ik heb zon sabre raven coupon liggen, die ik wil verkopen. Is er een marktplaats, waar ik deze te koop kan zetten? En wat is het momenteel waard?
Er zijn meerdere plaatsen, maar met 3 sec zoekwerk op Google had je die zo gevonden hoor :)

Star Hangar en The Impound

Wat ze waard zijn kan je vast daar wel vinden

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:22:
[...]

Ja SC ziet er geweldig uit, ja het is een mooi idee, maar de ontwikkeling ervan duurt ZO... FUCKING... LANG...
Je bent je er van bewust dat Bethesda het (volgens mij) in 2010/2011 al aangaf aan een spacegame/nieuwe IP (Starfield) te werken en het in 2018 officieel aankondigde? dat is 13 jaar voor een Single Player game.

En dat is niet goedpraten wat CIG doet want er is genoeg op aan te merken maar een game die al langer in ontwikkeling is maar we hoorden er niks van dus het is geen probleem ... dat snap ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Ashrah op 28-09-2023 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Ashrah schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:02:
[...]

Je bent je er van bewust dat Bethesda het (volgens mij) in 2010/2011 al aangaf aan een spacegame/nieuwe IP (Starfield) te werken en het in 2018 officieel aankondigde? dat is 13 jaar voor een Single Player game.

En dat is niet goedpraten wat CIG doet want er is genoeg op aan te merken maar een game die al langer in ontwikkeling is maar we hoorden er niks van dus het is geen probleem ... dat snap ik niet.
Wie zegt dat het geen probleem is? Ik heb geen idee wat de redenen zijn dat de ontwikkeling van Starfield zo lang geduurd heeft, want daar is tijdens de ontwikkeling niks over gezegd. Overigens zegt het niet zoveel wanneer er een aankondiging van een game gedaan is, want volgens mij is er geen releasedatum vermeld destijds.

En bij CIG is het een ander verhaal, die beloven vanalles, maar komen vrijwel geen enkele belofte na. En dat doen ze al vele VELE jaren.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
mr_evil08 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:33:
[...]

Dat heeft effect op salvage, mensen willen de parts er wel uithalen.
In de toekomst wordt je wel meer gestraft, dan laten spelers hun schip niet meer zo slingeren.
Er is toch lifetime insurance op al die schepen. Of komen ze daar ook weer op terug?
Pagina: 1 ... 90 ... 117 Laatste