en ik geef je gelijk. Na je opmerking richting mij, en een uurtje starfield verder, begon het eindelijk bij mij te dagen. Opnieuw. Jaar in jaar uit opnieuw. Dat moet blijkbaar. want inderdaad krijgen we vaak weer nieuwe spellen en dan lijkt het net weer tof, maar na een tijdje daagt het weer waar het verschil zit.
Waarom we eigenlijk Star Citizen willen.
In starfield stijg ik op met X en nog een keer X ofzo en weer landen enzo
Maar in Star Citizen doe ik alles zelf. Ik stijg zelf op, vlieg in principe waar ik wil, van grond tot in orbit en verder. Ik kan en doe alles zelf.
Al dat is afwezig in de klassieke spellen, inclusief starfield.
En dat geldt dus ook voor de metro. De metro in de klassieke spellen inclusief starfield (dus een klassiek spel) is het een loading screen.
En eigenlijk is het iets wat ik zelf wil kunnen. Dat vind ik mooi aan star citizen. Je zet je schip zelf aan, je contact de airtower enzo, en je stijgt zelf op. het is geen enkele knop, nee je moet het dock zelf uit en de hele mikmak.
Het is de ervaring dat je het zelf doet, en zelf vliegt, in tegenstelling tot de exacte animatie in starfield dat je naar orbit gaat. Enige verschil is dat er soms een gebouw staat maar de animatie is exact hetzelfde. Je doet zelf niets, het is geen simulatie in real space.
In Star Citizen is het nog steeds dezeldfe wereld en onderga je de daadwerkelijke ervaring. Een speler op de planeet in een spaceship ziet letterlijk de betreffende metro waar jij in zit voorbij komen. Ik ga er dus vanuit dat als ie op de metro schiet, ik dat daadwerkelijk zal zien.
in tegenstelling tot starfield en andere klassieke spellen.
Dat is wat star citizen uniiek maakt. Het is de daadwerkelijke ervaring die we eigenlijk willen.
De klassieke spellen spelen vals omdat ze eigenlijk het technische probleem wat star citizen heeft omzeilen en dus kunnen releasen.
Star Citizen wil meer, maar dat lukt dus nog niet. Kost jaren en jaren met tijd blijkbaar, en veel geld met scam citizen. We're not there yet, solution: buy more ships.
Onderaan de streep is star citizen wat we willen, maar niet kunnen krijgen. En andere games brengen uit dat wat ze niet kunnen maar wat we wel willen. En dus krijgen we een storyline die wel kan, maar niet in een technische omgeving die we willen.
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 05-09-2023 23:05
]