• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ashrah schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:02:
[...]

Je bent je er van bewust dat Bethesda het (volgens mij) in 2010/2011 al aangaf aan een spacegame/nieuwe IP (Starfield) te werken en het in 2018 officieel aankondigde? dat is 13 jaar voor een Single Player game.
Je bent je er van bewust hoe zo'n ontwikkelcycle gaat? In 2010/2011 waren er misschien 5 mensen bezig met storyboards, planning en concepts. Het grootste deel van het personeel was gewoon nog bezig met Skyrim DLC, Fallout 4 en daarna Fallout 76. Pas vanaf 2018 zijn ze vol in de ontwikkeling gegaan van Starfield.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37
Mirved schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:33:
[...]
Er is toch lifetime insurance op al die schepen. Of komen ze daar ook weer op terug?
Er is maar weinig bekend gemaakt over hoe het hele insurance stuk gaat werken en wat het idee erachter is. Ik kan mij voorstellen dat je (ooit) extra gaat betalen voor het claimen van een schip als er geen insurance op zit, maar hoeveel dat dan gaat zijn, geen idee. Ook niet hoe ze dat denken te gaan doen bij schepen die met echt geld gekocht zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat ze ermee weg denken te gaan komen als ik, omdat ik geen insurance heb, mijn €600 kostende Carrack niet meer mag gebruiken, omdat die door een glitch of wat dan ook verloren is gegaan.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:57
Mirved schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:33:
[...]

Er is toch lifetime insurance op al die schepen. Of komen ze daar ook weer op terug?
De claim timer wordt gewoon langer bijvoorbeeld als straf, zeg maar dat je 96 uur mag wachten bijvoorbeeld, wil je inkorten dan kost het je ingame money.

Omdat je door een bug je schip ook kan verliezen zijn ze tijdelijk zo kort.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 28-09-2023 13:32 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Mirved schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:43:
[...]

Je bent je er van bewust hoe zo'n ontwikkelcycle gaat? In 2010/2011 waren er misschien 5 mensen bezig met storyboards, planning en concepts. Het grootste deel van het personeel was gewoon nog bezig met Skyrim DLC, Fallout 4 en daarna Fallout 76. Pas vanaf 2018 zijn ze vol in de ontwikkeling gegaan van Starfield.
Hetzelfde geld voor SC, t/m 2015 was het 5/6 man in een garage, in 2017 is alles op de schroothoop gegooid en zijn ze opnieuw begonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 12:30
Ashrah schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:27:
[...]

Hetzelfde geld voor SC, t/m 2015 was het 5/6 man in een garage, in 2017 is alles op de schroothoop gegooid en zijn ze opnieuw begonnen.
In 2015 en 2016 hadden ze respectievelijk 263 en 369 man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
d0nny41 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:07:
[...]

In 2015 en 2016 hadden ze respectievelijk 263 en 369 man..
Ik denk dat dit een "Bij wijze van spreken" gevalletje is.
We weten van SC veel over wat er gebeurd binnen de development, we weten wanneer het begonnen is, we weten wat er in de pipeline zit (ongeveer) etc. Van SF weten we dat niet omdat Bethesda als publisher niet veel los gaat laten over wat ze aan het doen zijn, een project kan zomaar geanuleerd worden en je wil geen onnodige hype of druk hebben om het alsnog uit te brengen.
Het grootste nadeel aan een project vanaf dag 1 aankondigen is dat je verwacht wordt het af te maken. Als blijkt dat het niet lukt krijg je games zoals Duke Nukem Forever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
_Dune_ schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:40:
Ik zou willen dat ik net zo enthousiast zou kunnen zijn als jij, dat meen ik serieus, eens in het half jaar duik SC weer eens in om de progres te zien, zo afgelopen weekend ook weer. Na een uur was ik het al helemaal weer zat, ja je ziet enige progres, maar... dit:
Tot 3.12 checkte ik ook altijd elke patch, lone wolf style. Het is dan echt een beetje alleenzaam rond kijken en hopen dat je überhaupt de vernieuwingen gaat meemaken zonder dat het te diep weg zit in de opties, in de wereld, of achter heel veel bugs.

Vanaf 3.12 ben ik gaan full time gaan spelen en dit is wat ik heb geleerd:

- NOOIT de patch gaan checken wanneer deze net uit is... wacht op de .1 patch... iedere live patch is hetzelfde liedje en meer dan vaak is de .1 patch de "gepolijste" versie van de nieuwe patch, met soms zelfs extra (kleine) toevoegingen qua content en features (welke de .0 release niet hebben gehaald)

- Het is 10x leuker met vrienden, ook al check je het af en toe en speel je het niet zo enthousiast en veel (meer) als hun, want ze kunnen je helpen met nieuwe rare dingen en vertellen wat er nieuw te beleven valt

Zelf ben ik snel gestopt met 3.20 toen ik niet eens de inventory van mijn home locatie kon benaderen. Dus heb mijn vrienden weer gedag gezegd en wacht op een werkende hot fix (want die zou snel komen) en tot die tijd wacht ik weer even.

Dave de Diver wel eens gespeeld?
Heerlijk voor als je niet teveel speelt (vooral door de week) met een verslavende factor. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Ashrah schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:02:
[...]

Je bent je er van bewust dat Bethesda het (volgens mij) in 2010/2011 al aangaf aan een spacegame/nieuwe IP (Starfield) te werken en het in 2018 officieel aankondigde? dat is 13 jaar voor een Single Player game.

En dat is niet goedpraten wat CIG doet want er is genoeg op aan te merken maar een game die al langer in ontwikkeling is maar we hoorden er niks van dus het is geen probleem ... dat snap ik niet.
De ontwikkeling van Starfield was 6 jaar. De werkelijke development dus. Niet 13 jaar.
Het hebben van een idee en het een beetje schetsen telt niet mee als development.
Star Citizen is al 12 jaar in DEVELOPMENT.... en die hebben nog niet eens een alpha van een singleplayer game klaar...

Dit is/wordt de grootste scam in gaming history imho....

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
FijneKerst schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:32:
[...]
Dit is/wordt de grootste scam in gaming history imho....
Een scam zou ik SC niet willen noemen. Ik zou het wel een toonbeeld van mismanagement noemen. Zo kunnen ze eeuwig doorgaan, (nou ja, totdat de geldstroom opdroogt) zonder ooit een werkend eindproduct op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

mvds schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:42:
[...]

Een scam zou ik SC niet willen noemen. Ik zou het wel een toonbeeld van mismanagement noemen. Zo kunnen ze eeuwig doorgaan, (nou ja, totdat de geldstroom opdroogt) zonder ooit een werkend eindproduct op te leveren.
Dat is volgens mij de definitie van een scam.
Iets beloven, er geld voor vragen, nog meer beloven, nog meer geld vragen en de hele tijd niks leveren uiteindelijk.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Hetgene waar ik in mee kan gaan dat SC een 'scam' is, is dat ik betaald heb voor Star Citizen maar dat mijn geld grotendeels naar SQ42 gaat, niet naar het product waar ik voor betaald hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
FijneKerst schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:44:
[...]

Dat is volgens mij de definitie van een scam.
Iets beloven, er geld voor vragen, nog meer beloven, nog meer geld vragen en de hele tijd niks leveren uiteindelijk.
Ze leveren niet "niks", alleen niet alles wat ze beloven en niet binnen het tijdsbestek wat ze melden. Ik zou het een scam vinden wanneer ze dit allemaal bewust doen, dus geld vragen voor zaken waarvan ze niet van plan zijn om het te leveren. Ik denk echt wel dat ze van plan zijn om te leveren wat ze zeggen. Ik denk alleen dat het mismanagement ervoor zorgt dat het nooit afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:47:
Hetgene waar ik in mee kan gaan dat SC een 'scam' is, is dat ik betaald heb voor Star Citizen maar dat mijn geld grotendeels naar SQ42 gaat, niet naar het product waar ik voor betaald hem.
Dat is idd niet echt ok. Uiteindelijk komt veel van at ontwikkeld is voor SQ42 natuurlijk ook gewoon in SC. Zoals AI behavior routines en artwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

mvds schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:56:
[...]

Ze leveren niet "niks", alleen niet alles wat ze beloven en niet binnen het tijdsbestek wat ze melden. Ik zou het een scam vinden wanneer ze dit allemaal bewust doen, dus geld vragen voor zaken waarvan ze niet van plan zijn om het te leveren. Ik denk echt wel dat ze van plan zijn om te leveren wat ze zeggen. Ik denk alleen dat het mismanagement ervoor zorgt dat het nooit afkomt.
Of het bewust is of niet valt idd te betwisten. Ik denk wel degelijk dat het tegenwoordig een "laten we het maar rekken want het lukt ons niet" mentaliteit in zit.
Dat was de eerste jaren volgens mij niet zo idd... toen was er ook veel meer drive en motivatie bij CIG.
Het is nu meer pappen en nat houden tot de bubble barst... en verwacht dan maar niet dat CR zal zeggen dat iedereen zijn geld terug krijgt ofzo.
Hij is er zelf echt niet slechter van geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mvds schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:42:
[...]

Het verdienmodel van SC is het developen van SC, niet het uitbrengen van een finished product. Dat zou alles al moeten zeggen eigenlijk. Dat hoeft niet zozeer een scam te zijn, maar het betekent wel dat je wel moet weten waar je je geld aan uit geeft. Er is geen incentive om de game af te maken en heel veel incentive om de game eeuwig door te laten ontwikkelen in alpha staat.

[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 29-09-2023 11:15 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
FijneKerst schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:01:
[...]

Of het bewust is of niet valt idd te betwisten. Ik denk wel degelijk dat het tegenwoordig een "laten we het maar rekken want het lukt ons niet" mentaliteit in zit.
Dat was de eerste jaren volgens mij niet zo idd... toen was er ook veel meer drive en motivatie bij CIG.
Het is nu meer pappen en nat houden tot de bubble barst... en verwacht dan maar niet dat CR zal zeggen dat iedereen zijn geld terug krijgt ofzo.
Hij is er zelf echt niet slechter van geworden....
Iedereen hun geld teruggeven is geen optie. Die 10+ jaar development is niet gratis geweest natuurlijk. Een groot deel van de opgehaalde honderden miljoenen is al uitgegeven. Het is niet zo dat ze al die jaren gratis hebben gewerkt en die 500+ miljoen ergens op een bankrekening staat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
FunkyTrip schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:14:
[...]

Het verdienmodel van SC is het developen van SC, niet het uitbrengen van een finished product. Dat zou alles al moeten zeggen eigenlijk. Dat hoeft niet zozeer een scam te zijn, maar het betekent wel dat je wel moet weten waar je je geld aan uit geeft. Er is geen incentive om de game af te maken en heel veel incentive om de game eeuwig door te laten ontwikkelen in alpha staat.
Dat klinkt best aannemelijk idd, zeker als het waar is dat ze stoppen met het verkopen van schepen voor echt geld zodra het spel gereleased is. Dan is de development periode juist DE tijd om het geld binnen te harken en het rekken van die periode voor hun het meest winstgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
Het verdienmodel van Development IVT een game die af is hebben we natuurlijk al jaren in meerdere vormen. De Live service game is sinds het succes van het MMO genre in de vroege 2000's een ding geworden.

Echter daarbij heeft men altijd eerst een baseline geleverd die af is en daarop geld gevraagd om door te ontwikkelen, die basis waarvan je kan zeggen: "Het is af" is gewoon nog niet bereikt.
Als CIG een 5 tal Star Systems kan opleveren, stabiele servers en gameplay. Dan ben ik op zich al tevreden als ze het Feature Complete noemen en doorontwikkelen. Ik kan echter ook begrijpen dat er veel mensen zijn de betaald hebben voor de belofte die gedaan is op 100+ star Systems/ Base Building/ ORG Warfare etc en ja dan gaat het nog heel lang duren voordat het "af" is.

Ik heb wel vertrouwen in CIG dat zij, met de voortgang die ze nu maken een redelijk complete game kunnen afleveren zonder nog 5 jaar te ontwikkelen. Maar dat zal nog lang niet alles zijn wat ze beloofd hebben.

Als ze maar niet meer Ships uitbrengen zonder dat het uberhaubt iets te doen hebben zoals de Drake Herald of de vele Exploration ships.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
FunkyTrip schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:14:
For what it is worth... Squadron 42 is sinds een poosje niet langer verkrijgbaar...
Daarnaast gaat er meer focus gelegd worden op QoL voor Star Citizen.
Vergeet ook niet dat op dit moment Star Citizen een skeleton crew heeft omdat alles op alles word gegooid omdat Squadron 42 inderdaad te lang duurt.

Wat voor mij helpt om er minder zuur naar te kijken allemaal is door Inside Star Citizen te volgen.
Jared en ook de close look verhalen van de developers geven dan toch een andere vibe aan dit hele gebeuren.

En je proeft ook via die videos (soms letterlijk op de neus) dat ze zich echt wel beseffen dat we al jaren tegen bepaalde bugs aan lopen, te weinig content hebben nog, enzovoorts.
Toevallig gaat de ISC van deze week over... jawel... missies. Deze moet ik nog bekijken, maar je ziet aan de timing van content en de type content dat CIG een soort van laat weten dat ze echt wel bewust zijn van zaken omtrent de kritiek en wat nog meer.

Ik praat verder niets goeds. Ik ben hier ook niet voor de discussie hoe je een mega project als deze welke nog nooit op deze schaal is gedaan beter zou kunnen doen.
Denk persoonlijk niet dat er ook maar een game studio is die het (veel) sneller en (veel) beter had kunnen doen. Zeker niet onder een shareholder constructie.

Amazon heeft feitelijk aangetoond dat het echt niet uit maakt hoeveel geld en resources je tegen een game aan knalt. Er komt alsnog een kapot product uit met alle rampzalige gevolgen van dien, en ja ook dat is een multiplayer game, weet alleen de titel even niet meer.
En geen enkel andere studio heeft zich tot heden gewaagd om ook maar in de buurt te komen van wat er mogelijk is in Star Citizen. En dan heb ik het over het Star Citizen van het hier en nu zelfs, niet wat het allemaal nog moet gaan worden.
Andere games winnen het op basis van content, maar niet de (technische) mogelijkheden. Van nu, en wat er nog in Star Citizen moet komen dus.

Tot op de dag van vandaag is dit onderwerp nog spreekvoer, maar ik heb echt het idee dat mensen blijven hangen in zaken. Zaken, waar we weinig aan kunnen doen, of controle over hebben.
Of blijven hangen in beloftes uit het verre verleden. Enzovoorts.
(Daarom snap ik de hele refund sub ook niet. Eindeloos bakkeleien over hetzelfde, met memes van 6 jaar terug of ouder... tja... ieder zijn ding I guess...)

But, that's me. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 29-09-2023 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
Ashrah schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:27:
[...]

Als je gewoon dingen gaat verzinnen moet je dat wel doen bij zaken die niet heel makkelijk op te zoeken zijn. Hier valt je wel heel erg door de mand. Ook triest dat je over dit soort dingen gaat liegen om een spelletje te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Star Citizen doet iets totaal anders dan andere game,s doen, zij kiezen voor de moeilijke weg terwijl anderen voor het snelle geld gaan, zie bijvoorbeeld Starfield, het is een leuke game no offence maar je kan werkelijk niks in de game, vrij rondvliegen is niet mogelijk bijv, en zelfs de trap oplopen in het schip is een cute-scene....

Als je gaat nadenken is Starfield maar heel klein met de hoeveelheid cute-scene,s en beperkingen in gebieden.
Bij Star Citizen bepaal je zelf hoe je gaat vliegen en wat je gaat doen en dat maakt het ontwikkelen van een game een stuk lastiger.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 01-10-2023 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Mirved schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Als je gewoon dingen gaat verzinnen moet je dat wel doen bij zaken die niet heel makkelijk op te zoeken zijn. Hier valt je wel heel erg door de mand. Ook triest dat je over dit soort dingen gaat liegen om een spelletje te beschermen.
Waar ik toegeef dat ik niet heel hard aan het fact checken ben gegaan is op de personeelsaantallen, is het het alleen liegen waar het opzettelijk is wat het niet is/was maar het is goed te zien dat Tweakers een tweede somethingawful begint te worden. negativiteit voert de boventoon.

Maar dank je wel dat je me even goed op mijn plek hebt gezet ik schaam me diep. Voel je je nu beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Ashrah schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Waar ik toegeef dat ik niet heel hard aan het fact checken ben gegaan is op de personeelsaantallen, is het het alleen liegen waar het opzettelijk is wat het niet is/was maar het is goed te zien dat Tweakers een tweede somethingawful begint te worden. negativiteit voert de boventoon.

Maar dank je wel dat je me even goed op mijn plek hebt gezet ik schaam me diep. Voel je je nu beter?
Je kunt wel zo verontwaardigd gaan doen. Maar je gaat heel specifiek jaartallen en aantallen noemen. Daarmee doe je het laten lijken alsof je weet waar je het over hebt. Je laat nergens merken dat je maar iets gokt. Beetje jammer dat je gaat praten over negativiteit als je zelf gewoon dingen gaat verzinnen om gelijk te krijgen. Dat gedrag lijkt mij onwenselijker dan iemand op de feiten te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Voor wat positiever nieuws...

De fysieke Jump Point naar Pyro is verschenen op de PTU. Hij heeft geen Quantum Travel marker of iets, maar dataminers hebben wel de X, Y en Z coördinaten gevonden en mensen zijn er handmatig naartoe gevlogen... Alles is al present. Gas cloud, Station en uiteraard het pad wat naar de Jump Point leidt compleet met borden alsof je een grens over gaat met teksten als: "You are now leaving UEE jurisdiction", "Now entering Pyro", "Welcome to Stanton", "Limited refueling available past this point" etc.

Dit lijkt me gewoon een opzettelijke 'leak'/'tease' naar aanloop van CitCon 2953. Ben heel benieuwd nu. Plus dat Chairmember Club leden die meer dan $10k hebben besteed een mail hebben gehad met een tease van de F8C.

Ter aanvulling: De Jump Point locaties voor Magnus en Terra zijn ook verschenen als coördinaten, alleen er is daar nog niks present voor zover bekend, alleen waar ze komen in Stanton.

[ Voor 11% gewijzigd door Robinblitz op 02-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:28:
Star Citizen doet iets totaal anders dan andere game,s doen, zij kiezen voor de moeilijke weg terwijl anderen voor het snelle geld gaan, zie bijvoorbeeld Starfield, het is een leuke game no offence maar je kan werkelijk niks in de game, vrij rondvliegen is niet mogelijk bijv, en zelfs de trap oplopen in het schip is een cute-scene....

Als je gaat nadenken is Starfield maar heel klein met de hoeveelheid cute-scene,s en beperkingen in gebieden.
Bij Star Citizen bepaal je zelf hoe je gaat vliegen en wat je gaat doen en dat maakt het ontwikkelen van een game een stuk lastiger.
Nu schets je het toch echt wat te zwart/wit. Starfield biedt misschien niet de vrijheid van SC maar ZO beperkt is het nou ook weer niet. Dat je niet overal kan gaan en staan waar je zou willen klopt, maar is dat altijd negatief? Juist doordat je dat wel kan in SC heeft ook een negatieve kant, namelijk dat CIG je soms dwingt om minutenlang naar de skyline te kijken omdat je MOET reizen. Als ik een uurtje wil gamen, dan wil ik niet een groot deel daarvan doelloos aan het vliegen zijn. Ik wil dan juist het grootste deel (nuttig) bezig met iets van quests. Op dat vlak denk ik dat CIG echt aan het doorschieten is.

Ik zie ook echt totaal geen lol in het x minuten moeten wachten tot mijn schip volgeladen is, of het x minuten moeten reizen om mijn goederen te kunnen verkopen, enz. Ik weet dat je dan op het vlak simulatie tov game komt, maar toch. Als we in staat zijn om dmv een warp drive te reizen, snap ik echt niet dat we nog steeds met de hand kistjes moeten verplaatsen of dat niemand op het idee komt om een trade terminal neer te zetten op de plek waar schepen landen.

Dat Starfield dan misschien niet zo gepolijst is als het zou kunnen, yep, klopt... Maar ze zijn echt niet voor het snelle geld gegaan hoor. Als je kijkt naar de hoeveelheid verschillende soorten quests die er zijn, hoe goed de meeste questlijnen zijn uitgedacht en hoeveel plekken er zijn die je kan bezoeken, dan kan ik echt niet zeggen dat ze het afgeraffeld hebben.

Had het (grafisch) mooier kunnen zijn? Ja zeker. Hadden sommige zaken iets beter uitgewerkt kunnen zijn? (bijv inventory, ship/outpost building) Absoluut. Maar het meeste werkt wel gewoon... Dat kan ik van SC vaak niet zeggen.

SC Is idd een immens project, maar wat je bij een project van die omvang doet is het in delen hakken en per deel afwerken. En dat lijken ze bij SC gewoon niet te doen. Ze zijn ergens mee bezig en in plaats van te zorgen dat dat deel af is en werkt om het aan SC toe te kunnen voegen, gaan ze een "oud deel" weer herbouwen.

In plaats van bugs eens goed op te lossen, gaan ze rivieren en racing tracks toevoegen. (Ja ik weet het, andere teams, but who cares?) Ik zie nog steeds 90% van de NPC's op tafels en stoelen staan, of gewoon in de lucht zweven. Voor missies belangrijke NPC's spawnen nog steeds vaak niet. Dingen (en spelers) vallen nog steeds vaak door de vloeren heen. Veel rotsen zijn nog steeds niet te scannen (bij het minen), vaak kan je een salvage opdracht nog steeds niet afmaken om je die laatste 1 a 2% niet kan vinden. Na elke grote patch en bij elk groot evenement werken liften vaak niet. En zo zijn er nog vele VELE bugs die er al jaren inzitten en maar niet worden opgelost. En daarnaast heb je nog steeds de 30K's die het spel tergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:22:
Voor wat positiever nieuws...

De fysieke Jump Point naar Pyro is verschenen op de PTU. Hij heeft geen Quantum Travel marker of iets, maar dataminers hebben wel de X, Y en Z coördinaten gevonden en mensen zijn er handmatig naartoe gevlogen... Alles is al present. Gas cloud, Station en uiteraard het pad wat naar de Jump Point leidt compleet met borden alsof je een grens over gaat met teksten als: "You are now leaving UEE jurisdiction", "Now entering Pyro", "Welcome to Stanton", "Limited refueling available past this point" etc.

Dit lijkt me gewoon een opzettelijke 'leak'/'tease' naar aanloop van CitCon 2953. Ben heel benieuwd nu. Plus dat Chairmember Club leden die meer dan $10k hebben besteed een mail hebben gehad met een tease van de F8C.

Ter aanvulling: De Jump Point locaties voor Magnus en Terra zijn ook verschenen als coördinaten, alleen er is daar nog niks present voor zover bekend, alleen waar ze komen in Stanton.
Dus de graphics zijn toegevoegd, geweldig... Nu dus nog maar een jaartje of 5 voordat de functionaliteit erachter eindelijk is toegevoegd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Nu schets je het toch echt wat te zwart/wit. Starfield biedt misschien niet de vrijheid van SC maar ZO beperkt is het nou ook weer niet. Dat je niet overal kan gaan en staan waar je zou willen klopt, maar is dat altijd negatief? Juist doordat je dat wel kan in SC heeft ook een negatieve kant, namelijk dat CIG je soms dwingt om minutenlang naar de skyline te kijken omdat je MOET reizen. Als ik een uurtje wil gamen, dan wil ik niet een groot deel daarvan doelloos aan het vliegen zijn. Ik wil dan juist het grootste deel (nuttig) bezig met iets van quests. Op dat vlak denk ik dat CIG echt aan het doorschieten is.

Ik zie ook echt totaal geen lol in het x minuten moeten wachten tot mijn schip volgeladen is, of het x minuten moeten reizen om mijn goederen te kunnen verkopen, enz. Ik weet dat je dan op het vlak simulatie tov game komt, maar toch. Als we in staat zijn om dmv een warp drive te reizen, snap ik echt niet dat we nog steeds met de hand kistjes moeten verplaatsen of dat niemand op het idee komt om een trade terminal neer te zetten op de plek waar schepen landen.

Dat Starfield dan misschien niet zo gepolijst is als het zou kunnen, yep, klopt... Maar ze zijn echt niet voor het snelle geld gegaan hoor. Als je kijkt naar de hoeveelheid verschillende soorten quests die er zijn, hoe goed de meeste questlijnen zijn uitgedacht en hoeveel plekken er zijn die je kan bezoeken, dan kan ik echt niet zeggen dat ze het afgeraffeld hebben.

Had het (grafisch) mooier kunnen zijn? Ja zeker. Hadden sommige zaken iets beter uitgewerkt kunnen zijn? (bijv inventory, ship/outpost building) Absoluut. Maar het meeste werkt wel gewoon... Dat kan ik van SC vaak niet zeggen.

SC Is idd een immens project, maar wat je bij een project van die omvang doet is het in delen hakken en per deel afwerken. En dat lijken ze bij SC gewoon niet te doen. Ze zijn ergens mee bezig en in plaats van te zorgen dat dat deel af is en werkt om het aan SC toe te kunnen voegen, gaan ze een "oud deel" weer herbouwen.

In plaats van bugs eens goed op te lossen, gaan ze rivieren en racing tracks toevoegen. (Ja ik weet het, andere teams, but who cares?) Ik zie nog steeds 90% van de NPC's op tafels en stoelen staan, of gewoon in de lucht zweven. Voor missies belangrijke NPC's spawnen nog steeds vaak niet. Dingen (en spelers) vallen nog steeds vaak door de vloeren heen. Veel rotsen zijn nog steeds niet te scannen (bij het minen), vaak kan je een salvage opdracht nog steeds niet afmaken om je die laatste 1 a 2% niet kan vinden. Na elke grote patch en bij elk groot evenement werken liften vaak niet. En zo zijn er nog vele VELE bugs die er al jaren inzitten en maar niet worden opgelost. En daarnaast heb je nog steeds de 30K's die het spel tergen.
Gaat erom dat beide game,s totaal niet vergelijkbaar zijn.
In prencipe heb je geen wachttijd in de game, gebruik het bed in je schip ipv in de city te spawnen.

mbt kistjes verplaatsen komen nog meer optie,s in het spel daar is men nog mee bezig.
mbt de bugs en 30k,s dan moet je geen Alpha game gaan spelen, er zijn ook veel periode,s geweest dat de zaak wel stabiel werkte, op dit moment zijn ze ingrijpende veranderingen op achtergrond aan doorvoeren waardoor dit gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 02-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck_Luny
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Gaat erom dat beide game,s totaal niet vergelijkbaar zijn.
In prencipe heb je geen wachttijd in de game, gebruik het bed in je schip ipv in de city te spawnen.

mbt kistjes verplaatsen komen nog meer optie,s in het spel daar is men nog mee bezig.
mbt de bugs en 30k,s dan moet je geen Alpha game gaan spelen, er zijn ook veel periode,s geweest dat de zaak wel stabiel werkte, op dit moment zijn ze ingrijpende veranderingen op achtergrond aan doorvoeren waardoor dit gebeurd.
Er komen opties maar die zijn er niet.
Er komt een oplossing tegen 30k maar die is er niet.
Er komt een nut aan een groot deel van de schepen maar die is er niet

Ja we spelen een Alpha maar dat geeft geen excuus om wat werkt onderuit te schoppen. Je kan niet goed praten dat hetgeen waar men nu geld voor betaald omdat men vermoed het meer te gaan spelen ineens kapot te maken en dan te zeggen ja maar alpha...

SC en SF zijn wel degelijk vergelijkbaar. Ik heb momenten dat ik SC speel en denk: "Oh ik zou wel iets sneller willen aankomen bij m'n plek van bestemming in plaats van 20+ min in atmo er naartoe vliegen" en er zijn momenten in SF dat ik denk: "Man ik zit wel heel vaan in menu's in loading screens, in SC was ik hier zelf naartoe gevlogen."
Kan in mijn mening alleen maar goed zijn voor SC. Ze zijn zich heel bewust wat SF doet en als ze slim zijn tweaken ze de game om de goeie dingen van SF op te pakken. Missie structuur interactieve NPC's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Buck_Luny schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

Er komen opties maar die zijn er niet.
Er komt een oplossing tegen 30k maar die is er niet.
Er komt een nut aan een groot deel van de schepen maar die is er niet

Ja we spelen een Alpha maar dat geeft geen excuus om wat werkt onderuit te schoppen. Je kan niet goed praten dat hetgeen waar men nu geld voor betaald omdat men vermoed het meer te gaan spelen ineens kapot te maken en dan te zeggen ja maar alpha...

SC en SF zijn wel degelijk vergelijkbaar. Ik heb momenten dat ik SC speel en denk: "Oh ik zou wel iets sneller willen aankomen bij m'n plek van bestemming in plaats van 20+ min in atmo er naartoe vliegen" en er zijn momenten in SF dat ik denk: "Man ik zit wel heel vaan in menu's in loading screens, in SC was ik hier zelf naartoe gevlogen."
Kan in mijn mening alleen maar goed zijn voor SC. Ze zijn zich heel bewust wat SF doet en als ze slim zijn tweaken ze de game om de goeie dingen van SF op te pakken. Missie structuur interactieve NPC's etc.
Je gaat voorbij aan het feit dat SC een MMO/simulator is en SF een fantasy game, beide zijn totaal verschillend.

Je weet waar je aan begint als je een project support en ja ik ben met je eens dat het wel wat sneller mag gaan nu maar SF was 12 jaar in ontwikkeling en uitgevoerd door een groot bedrijf terwijl SC nog geen 12 jaar bezig is en helemaal vanaf 0 zijn opgestart.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 02-10-2023 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

Je gaat voorbij aan het feit dat SC een MMO/simulator is en SF een fantasy game, beide zijn totaal verschillend.
Jij gaat voorbij aan het feit dat we een discussie hebben over wat er allemaal niet werkt in SC en dat CIG maar dingen blijft beloven wat ze niet waarmaken. Dat heeft werkelijk niks te maken met wat voor soort spel/sim/whatever het is. En nogmaals... "Het is een Alpha" is GEEN excuus voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Jij gaat voorbij aan het feit dat we een discussie hebben over wat er allemaal niet werkt in SC en dat CIG maar dingen blijft beloven wat ze niet waarmaken. Dat heeft werkelijk niks te maken met wat voor soort spel/sim/whatever het is. En nogmaals... "Het is een Alpha" is GEEN excuus voor alles.
Tot heden zijn ze alle belofte,s nog nagekomen, enige waar CIG last van heeft is niet altijd aan de deadline,s houden. dat het weer uitloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 02-10-2023 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:06:
[...]
Je weet waar je aan begint als je een project support en ja ik ben met je eens dat het wel wat sneller mag gaan nu maar SF was 12 jaar in ontwikkeling en uitgevoerd door een groot bedrijf terwijl SC nog geen 12 jaar bezig is en helemaal vanaf 0 zijn opgestart.
Nou, nee... Ik denk dat heel veel mensen die vanaf de oorspronkelijke Kickstarter er in zitten het project NOOIT hadden gesupport als ze hadden geweten wat voor zooitje CR ervan zou maken en hoe lang het allemaal zou gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Nou, nee... Ik denk dat heel veel mensen die vanaf de oorspronkelijke Kickstarter er in zitten het project NOOIT hadden gesupport als ze hadden geweten wat voor zooitje CR ervan zou maken en hoe lang het allemaal zou gaan duren.
Dat is een risico die je accepteert als je eraan begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Tot heden zijn ze alle belofte,s nog nagekomen, enige waar CIG last van heeft is niet altijd aan de deadline,s houden. dat het weer uitloopt.
Niet altijd? Noem mij EEN deadline die ze WEL gehaald hebben? En gecommuniceerde deadlines zijn OOK beloftes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Dat is een risico die je accepteert als je eraan begint.
Als een bedrijf een Kickstarter begint en zegt binnen x jaar iets op te leveren, en kan je inderdaad verwachten dat het vertraging oploopt. Maar we zijn nu meer dan 10 jaar verder en ze hebben pas een fractie opgeleverd van wat ze beloofd hebben en een groot deel ervan werkt niet eens fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Niet altijd? Noem mij EEN deadline die ze WEL gehaald hebben? En gecommuniceerde deadlines zijn OOK beloftes
Dat de IAE ship sale in November is en ILW ship sale in Mei. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:16:
[...]

Dat de IAE ship sale in November is en ILW ship sale in Mei. ;)
Hahahaha touché

Maar je snapt wel wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Als een bedrijf een Kickstarter begint en zegt binnen x jaar iets op te leveren, en kan je inderdaad verwachten dat het vertraging oploopt. Maar we zijn nu meer dan 10 jaar verder en ze hebben pas een fractie opgeleverd van wat ze beloofd hebben en een groot deel ervan werkt niet eens fatsoenlijk.
Ik zou zeggen doe even research, genoeg zaken die wel op tijd werden geleverd.
Game ontwikkelen duurt wel 12+ jaar, is doorgaans normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 02-10-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Ik zou zeggen doe even research, genoeg zaken die wel op tijd werden geleverd.
Ligt eraan wat je verstaat onder "op tijd" en "geleverd". Wat je vaak ziet is dat zaken deels worden opgeleverd, waarmee ik het niet als "geleverd" zou willen aanmerken. De inhoud van grote patches word vaak net voor het live gaan van de patch nog flink aangepast waarbij heel veel zaken geheel of deels worden geschrapt. Heel veel zaken verdwenen ook gewoon van de backlog, terwijl er al lange tijd aan gewerkt was (die zie ik niet als belofte trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Ligt eraan wat je verstaat onder "op tijd" en "geleverd". Wat je vaak ziet is dat zaken deels worden opgeleverd, waarmee ik het niet als "geleverd" zou willen aanmerken. De inhoud van grote patches word vaak net voor het live gaan van de patch nog flink aangepast waarbij heel veel zaken geheel of deels worden geschrapt. Heel veel zaken verdwenen ook gewoon van de backlog, terwijl er al lange tijd aan gewerkt was (die zie ik niet als belofte trouwens).
https://scfocus.org/star-citizen-myths/#lies

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 02-10-2023 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Game ontwikkelen duurt wel 12+ jaar, is doorgaans normaal.
Hahaha, ze zijn al 12+ jaar bezig en wat er nu in SC zit is volgens mij nog niet eens 20% van wat ze ooit beloofden. We hebben nog steeds maar één stelsel en veel van de gameplay loops zijn niet volledig en werken niet goed. Veel voertuigen die al jaren worden verkocht hebben nog geen nut omdat de gameplay loop er gewoon nog niet is (exploration bijv). Salvaging werkt maar deels, mining werkt maar deels, refueling werkt maar deels, FPS missies werken maar deels, trading werkt maar deels, enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Je reageert op mij, maar ik snap je punt niet helemaal. Ik heb het niet over een van de mythes die in die lijst staan. Ik noem SC ook geen scam. Ik zeg dat ze er een zooitje van maken en dat het allemaal wel erg lang duurt. Ik zeg dat ze in marketing filmpjes beloftes doen over zaken die elk moment gereleased kunnen worden, die nooit komen. Ik heb het over dingen die ze heel groots aankondigen, maar die heel gefragmenteerd geïmplementeerd worden (zoals PES bijv). Zaken die zonder uitleg verdwijnen uit patches die daarna ook niet meer terugkomen. Enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Je kan nu ingame zoeken naar een gouden ticket, die geeft je het recht om een F8C te kopen (met rl geld). De F8C ziet er mooi uit, vind de wapen loadout een beetje mwah, maar ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mvds schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:03:
Je kan nu ingame zoeken naar een gouden ticket, die geeft je het recht om een F8C te kopen (met rl geld). De F8C ziet er mooi uit, vind de wapen loadout een beetje mwah, maar ok
Ik vind dat altijd een beetje "meh", net zoals het uitspelen van Vanduul Swarm in AC. Als ik vervolgend nog € 300,- mag lappen dan zie ik de lol er niet van in.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:03:
Bedoel je niet de Platinum license, je moet dan ook nog tegen een dev vechten.
De F8C is niet mijn ship die ik zou willen, ik heb de warden al.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 11-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:19:
[...]

Bedoel je niet de Platinum license, je moet dan ook nog tegen een dev vechten.
De F8C is niet mijn ship die ik zou willen, ik heb de warden al.
Je kan idd ook op zoek gaan naar een Platinum licence. Maar een golden licence is veel makkelijekr te verkrijgen. Ik had er gisteren binnen 10 minuten eentje door een bunkermissie te doen. Hij zat in een kist in de bunker. Dat geeft je hetzelfde recht om €350 neer te tellen voor het schip, je krijgt er (bij Platinum) alleen dan een skin bij en volgens mij LTI, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Seroczynski schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:10:
[...]

Ik vind dat altijd een beetje "meh", net zoals het uitspelen van Vanduul Swarm in AC. Als ik vervolgend nog € 300,- mag lappen dan zie ik de lol er niet van in.
Haha, ja idd. Ingame iets moeten doen om het recht te krijgen IRL geld uit te mogen geven... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Heel eerlijk... Waarom zou je hier €295-€350 voor neertellen (of erger... €15.000+) als je hem ook gratis kan krijgen na uitspelen van Squadron 42... Je krijgt dan geen LTI maar oh well, dat is mij ook geen €230+ waard. Ik heb hem ook gister ff gevlogen nadat ik de golden ticket in de 3e loot crate vond. Hij is wel oke en waarschijnlijk na upgrades super goed met al die hard points, maar om daar nou 300 voor neer te leggen... Ik wacht dan wel even tot SQ42. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat heb ik serieus met alle schepen. Geen enkel schip springt eruit en ik snap dat ze kijken naar de balans en ze willen ook niet dat één schip sterker is. Maar ik heb echt zoiets van... waarom niet? In werkelijkheid proberen ze toch ook zo krachtig mogelijke wapens op tanks en vliegtuigen/helicopters te zetten? Boeiend dat er dan een voorkeur ontstaat voor een bepaald (type) schip?

Deze ook weer, een heavy fighter met idd veel hardpoints, maar vooral S2 wapens... Komop, heavy fighter en dan S2 wapens en shields?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via SQ42 krijg je overigens ook enkel het privilege om er eentje te kopen. En waarachijnlijk met slechts 6 maanden verzekering.
Dan kun je beter nu met een golden ticket de warbond kopen waar je nu LTI bij krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:10:
Via SQ42 krijg je overigens ook enkel het privilege om er eentje te kopen. En waarachijnlijk met slechts 6 maanden verzekering.
Dan kun je beter nu met een golden ticket de warbond kopen waar je nu LTI bij krijgt.
LTI heeft voorlopig nog geen nut, als in, echt 0,0 nut, omdat het hele Insurance stuk er nog niet in zit, plus dat het nog helemaal niet bekend is wat het straks gaat doen. Elk schip die je nu koopt, met echt geld of ingame geld, heeft automatisch eeuwigdurende en volledige Insurance. Dus staar je daar vooral niet blind op :)

Daarbij komt ook nog dat je schepen die gekocht zijn met echt geld niet kwijt kan/mag raken, want dat zou een rel veroorzaken die CIG niet gaat overleven :D Dus ik gok dat het hele insurance ding niet zoveel gaat doen.

Dan het Warbond verhaal, ik ben al Congierge, dus ik heb er al genoeg geld ingestoken. Ik ga mij niet laten verleiden door CIG om er €295 extra in te steken voor een matig schip door dit soort "Limited availability" truuks.

Het is een mooi schip hoor, maar imho het labeltje "heavy fighter" niet waard en ook zeker geen €295 (of €350 als je de niet warbond koopt) En daarbij loop je nog eens grote kans dat het schip nog aangepast (lees; generfd) gaat worden aangezien ze dat wel vaker doen als teveel Gladius piloten gaan klagen dat ze het schip te krachtig vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door mvds op 12-10-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Je kan idd ook op zoek gaan naar een Platinum licence. Maar een golden licence is veel makkelijekr te verkrijgen. Ik had er gisteren binnen 10 minuten eentje door een bunkermissie te doen. Hij zat in een kist in de bunker. Dat geeft je hetzelfde recht om €350 neer te tellen voor het schip, je krijgt er (bij Platinum) alleen dan een skin bij en volgens mij LTI, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Bij plantium krijg je hem gratis als pledge met LTI

Golden, niet de moeite waard, komt doordat ik al een goede schip heb.

Met gold mag je 48u mee spelen dat is wel leuk.

Limited en special editions trap ik nooit in bij games.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 12-10-2023 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:46
Blij dat ik maar 32 euro heb betaald in totaal.

Is het momenteel nog steeds niet waard, na 11 jaar. Eerst maar eens iets af krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik ben er even weer in gesprongen maar het is er niet beter op geworden idd. Hoog lvl bunkers zijn gebugged dus NPC's spawnen niet. Graphics zijn wonky, mijn backpack en wapens steken uit mijn rug. Inventory is vaak niet bruikbaar, en de lijst gaat door en door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:26
Ben zelf ongeveer 11 jaar geleden ingestapt.. Als ik had geweten dat we na 11 jaar nog steeds geen release date zouden hebben had ik zeker niets gekocht.

Eerste release date van SQ42 was volgens mij in 2014, bijna 10 jaar later en we weten nog steeds niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nopheros schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:06:
Ben zelf ongeveer 11 jaar geleden ingestapt.. Als ik had geweten dat we na 11 jaar nog steeds geen release date zouden hebben had ik zeker niets gekocht.

Eerste release date van SQ42 was volgens mij in 2014, bijna 10 jaar later en we weten nog steeds niets.
Ik ben denk ik nu zo’n anderhalf jaar geleden in het forum eens begonnen ben over refunds en daar naast wat critische vragen gesteld. Gewoon netjes gehouden, topics hebben niet lang geleefd en zijn gewoon verwijderd.

Niets van waar ik op ingeschreven heb hebben zij nog waar kunnen maken. Het is nog altijd een brakke techdemo, de beloofde gefaseerde opbouw is nog nergens iets van te bekennen.

Beschrijving van schepen kloppen nog altijd niet, ondanks de vele reworks… yup ik Ben erg synisch en had ik het vooraf geweten had ik het hooguit bij een basispakket gehouden en zeker niet wat ik er de eerste paar jaar heb ingelegd…

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Ik ben nog niet zo lang geleden ingestapt, maar ook ik had het zeker alleen bij een starter package gehouden als ik toen had geweten wat ik nu weet.

Ik snap het... Alpha. Maar het is gewoon knullig als je ziet dat er vaker stapjes terug gedaan worden dan stapjes vooruit. Ze zeggen wel zo mooi dat ze bezig zijn met PeS te implementeren, maar ik zie het alleen maar (knullige) problemen opleveren. Overal ligt rotzooi, wat weer een extra belasting geeft voor de servers. Je kan vrijwel geen bunkers e.d. bezoeken zonder wrakken te moeten ontwijken.

En komop, hoelang staan de NPC al op de stoelen en banken? Hoelang hebben we al problemen met dat NPC's niet spawnen in bunkers? Hoelang hebben we al de problemen dat de inventory niet werkt? Hoelang hebben we al dat rotsen niet te scannen zijn?

Fix die troep eens een keer, en dan ook goed zodat het niet elke major patch in veel ergere maten terugkomt waardoor we eerst 3 minor patches verder zijn voordat het weer enigzins werkt.

Alpha my ass....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
En nu ook dat evenement... Het is gewoon een stresstest voor de servers, niks meer en niks minder. Als er bekend is dat er ergens een platinum ticket te vinden is, dan weet je gewoon dat die server propvol zit totdat de ticket geclaimed is. En alleen met een (grote) groep heb je kans op die tickets, want in je eentje maak je geen schijn van kans.

Gisteren had je zelfs de pech dat je continue zowel Avenger_One als 6lasphemous kon gaan ontwijken want die gebruikten de server als target practice door iedereen te beschieten die probeerden de ticket te pakken te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Voor de lezers bedenk wel dat Tweakers aardig anti-Star Citizen is, de game doet zaken wat andere game,s niet doen, dit wordt helaas weggewimpelt hier.

Voor de mensen die het leuk vinden is er nu CitizenCon daar wordt een hoop in uitgelegd.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 21-10-2023 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Ik denk dat het wel meevalt hoe anti SC we hier zijn. We zijn alleen realistisch over de trage voortgang en de pertinente bugs.

De tech die ze nu laten zien is echt mooi, maar mijn PC heeft het er al zwaar mee, ik vraag mij af hoe al die extra fog, vuur, kleding tech e.d. gaan uitpakken

Ik vraag mij af wanneer we fauna gaan zien en de outposts die ze lieten zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Eerst heb je de wortels, dan de stam, dan de takken en vervolgens de bladeren.
De stam en wortels zijn er nu, het zal nu alsmaar sneller gaan waardoor wij zaken gaan zien, de jumppoints/wormholes zijn inmiddels aanwezig op de starmap.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 21-10-2023 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:45:
De stam en wortels zijn er nu, het zal nu alsmaar sneller gaan waardoor wij zaken gaan zien, de jumppoints/wormholes zijn inmiddels aanwezig op de starmap.
Sorry maar dat is net zo'n dooddoener als "maar het is een Alpha"

De stam en wortels zijn er nog lang niet. Ze hebben net de grond voorbereid.

De problemen beginnen al op het niveau van de (server)hardware, die is gewoon niet geschikt voor zoveel NPCs, statische en dynamische objecten en spelers tegelijk. Als je op een nieuwe shard komt, is het allemaal prima te doen, ben je een paar uur verder, dan is alles al stroperig en kan je een 30K verwachten.

Als ik aan het spelen ben, dan staat vaak mijn GPU maar op 60% en mijn CPU tegen de 80 - 100%. Dat wil zeggen dat SC veel te erg op de CPU leunt, en met alles wat tegelijk aanwezig is in SC is dat niet gek.

Wat je nu ziet is dat ze grafisch alles aan het oppoetsen zijn, met nog meer dynamisch bewegende zaken, die ook weer allemaal op de CPU gaan leunen. Zeker wanneer er ook nog fauna bij komt.

En hoe moeilijker de servers het krijgen (dus hoe lager de server fps), hoe waarschijnlijk het gaat worden dat je weer problemen gaat zien van objecten die door vloeren/muren heen gaan en NPCs die gekke dingen gaan doen, inventory die onbruikbaar is, niet reagerende liften of ATC, desyncs, enz.

Dit soort problemen worden alleen maar erger als er meer objecten komen en meer spelers. Dat zie je ook als er evenementen zoals IAE en Free Fly zijn. Het is dan amper speelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Wat ze nu laten zien is typisch iets voor CIG. We krijgen dus slijtage aan onderdelen en je moet reparaties gaan uitvoeren. Je kan ook regelen hoeveel vermogen er naar de verschillende componenten gaat.

Dat klinkt misschien leuk, maar eerlijk gezegd vind ik dat veel te ver gaan om het voor mij leuk te houden. Ik heb er geen zin in om straks thuis te komen van werk, een paar uurtjes te kunnen spelen, en dan alles te moeten gaan micro managen waardoor ik misschien tijd heb voor één missie.

Ik wil gewoon in een schip kunnen springen, naar een missie te vliegen, en daarna op naar de volgende. Ik mag toch niet hopen dat ik werkelijk rond moet gaan lopen met zekeringen omdat er zaken stuk gaan in mijn schip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mvds schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:25:
Wat ze nu laten zien is typisch iets voor CIG. We krijgen dus slijtage aan onderdelen en je moet reparaties gaan uitvoeren. Je kan ook regelen hoeveel vermogen er naar de verschillende componenten gaat.

Dat klinkt misschien leuk, maar eerlijk gezegd vind ik dat veel te ver gaan om het voor mij leuk te houden. Ik heb er geen zin in om straks thuis te komen van werk, een paar uurtjes te kunnen spelen, en dan alles te moeten gaan micro managen waardoor ik misschien tijd heb voor één missie.

Ik wil gewoon in een schip kunnen springen, naar een missie te vliegen, en daarna op naar de volgende. Ik mag toch niet hopen dat ik werkelijk rond moet gaan lopen met zekeringen omdat er zaken stuk gaan in mijn schip.
Dat is nu juist het hele probleem. Men is zo bezig met details, terwijl er nogaltijd geen goede basis is.
mr_evil08 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:45:
Dit is dan ook wat men nu juist niet heeft gedaan. Veel te veel bezig met de eind details, maar geen idee hoe dit ook daadwerkelijk tot een werkbaar eind te brengen. Men is met de bladeren begonnen, terwijl er nog geen takken of stam aanwezig is.

Vervolgens er achter komen dat die twee toch belangrijk zijn, om vervolgens wat men al gebouwd had keer op keer een rework te geven. In plaatst het originele idee te volgen, het geheel als bouwstenen op te bouwen.

Ik zit ook even te kijken en het ziet er weer fantastisch uit, echter dit krijgen we nu al ruim 10 jaar achtereen te zien. Waarbij bepaalde animaties in-engine zouden zijn, maar later blijkt dit niet het geval te zijn... dus ja ik en anderen zijn erg sceptisch en kritisch geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 21-10-2023 22:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Laat ze eerst maar eens met een fatsoenlijke werkende starmap komen (ik noem maar iets) voordat ze dit soort (in mijn ogen) onzin toe gaan voegen.

Het lijkt wel of ik naar een update van "Among Us" zit te kijken met overal klusjes moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@_Dune_ Volgend jaar gaat het gebeuren dan gaan wij veel wijzigingen zien als speler, die wormhole,s op de starmap verklapt het al een beetje.
@mvds De starmap werkt hier juist goed, wat is daar mee?

Vergeet niet dat je bij andere game ontwikkelaars pas iets hoort op het laatste moment, meeste game,s zijn wel 10+ jaar in ontwikkeling, het lijkt langzaam doordat wij vanaf het begin kunnen meekijken, en ja in de tussentijd kom je zaken tegen dat niet handig blijkt en dat kan veranderen in Alpha.

In verleden hebben ze wat problemen gehad, dat heeft ieder bedrijf wel.

[ Voor 66% gewijzigd door mr_evil08 op 21-10-2023 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:41:
Vaak kan er geen pad gevonden worden van A naar B en moet je zelf allemaal tussenstops gaan plannen.
Je kan zelf geen bestemming kiezen die niet als PoI staat gemarkeerd
Inzoomen op planeten werkt heel raar, je kan door de planeten heen zoomen.
Roteren van planeten werkt heel raar, vaak roteren ze buiten beeld.
Je kan nergens op filteren.
Je kan geen bestemming zoeken (met echt letterlijk een zoekfunctie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@mr_evil08 de starmap werkt echt helemaal niet goed, geen idee waar je het over hebt. Een deel van de tijd kun je niet eens een route selecteren, moet je eerst ergens heen jumpen om weer te kunnen navigeren.. of dat als je inzoomt op een planeet de hele planeet opeens verdwijnt, moet je eerst wel klooien om het in beeld te krijgen. Of als een partymember op een locatie is kun je bijna niet de locatie selecteren,.. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarom niet gewoon een zoekfunctie bijv?

Ik speel het spel bijna elke week, meestal met veel plezier, maar er is echt gigantisch veel mis aan het spel op fundamenteel niveau. Denk aan alle domme AI die constant op de banken staat, missies die al jaren buggy zijn, i.e. AI die niet terugschiet, AI die niet spawned, drugs die niet spawned dus je kunt het niet kapot maken etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@_Dune_ Volgend jaar gaat het gebeuren dan gaan wij veel wijzigingen zien als speler, die wormhole,s op de starmap verklapt het al een beetje.

Vergeet niet dat je bij andere game ontwikkelaars pas iets hoort op het laatste moment, meeste game,s zijn wel 10+ jaar in ontwikkeling, het lijkt langzaam doordat wij vanaf het begin kunnen meekijken, en ja in de tussentijd kom je zaken tegen dat niet handig blijkt en dat kan veranderen in Alpha.

Dit klopt absoluut niet, gemiddeld genomen duurt de ontwikkeling van een AAA game 2 tot 5 jaar, bijvoorrbeeld Grand Theft Auto V duurde 5 jaar voor eerste release. Cyberpunk 2077 schijnt één van de uitzonderingen te zijn met 7 jaar (maar ook hier is tijdens ontwikkeling veel misgegaan, zie ook de beroerde release), dus de ontwikkeltijd zegt ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
mvds schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

LTI heeft voorlopig nog geen nut, als in, echt 0,0 nut, omdat het hele Insurance stuk er nog niet in zit, plus dat het nog helemaal niet bekend is wat het straks gaat doen. Elk schip die je nu koopt, met echt geld of ingame geld, heeft automatisch eeuwigdurende en volledige Insurance. Dus staar je daar vooral niet blind op :)

Daarbij komt ook nog dat je schepen die gekocht zijn met echt geld niet kwijt kan/mag raken, want dat zou een rel veroorzaken die CIG niet gaat overleven :D Dus ik gok dat het hele insurance ding niet zoveel gaat doen.
Ze hebben jaren geleden aaangegeven dat de kosten om je schip te verzekeren erg laag zullen zijn dus veel verschil zou het niet moeten maken uiteindelijk, LTI zal je wat credits schelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Nopheros op 22-10-2023 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun

Hoogstens een Duke Nukem Forever of dat soort faal spellen zijn in zo'n dev hell geweest (lange ontwikkeltijd).
In de 11 jaar dat ik backer ben hebben ze al zo vaak gezegd dat onderdelen klaar zouden zijn. Sja, daar wordt je dan erg sceptisch op na verloop van tijd. SQ42 zou al zo vaak klaar moeten zijn.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat je gelijk hebt met je optimisme, echt waar.

-edit-
Het zit me tevens ook nog steeds dwars dat ze veel meer dingen dan de oorspronkelijke stretch goals erin pleuren. Het hoeft niet allemaal zo ambitieus waardoor ze inderdaad veel te veel uitsmeren en fundering inderdaad niet tijdig klaar is. Ze beloven telkens weer iets (waar niet eens om gevraagd is) wat vervolgens heel lang duurt.

Kijk ik in mijn mail; zie ik weer 2 mails voorbij komen met nieuwe schepen die je weer kan kopen :')

[ Voor 17% gewijzigd door Rickokun op 22-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Nogmaals check even de informatie wat gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden ze gewoon niet een engine bouwen die ze kunnen verkopen aan Northdrop-Grumman of Lockheed Martin? SC is dan gewoon de tech demo waar we mee mogen spelen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeries
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
Rickokun schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Hoogstens een Duke Nukem Forever of dat soort faal spellen zijn in zo'n dev hell geweest (lange ontwikkeltijd).
In de 11 jaar dat ik backer ben hebben ze al zo vaak gezegd dat onderdelen klaar zouden zijn. Sja, daar wordt je dan erg sceptisch op na verloop van tijd. SQ42 zou al zo vaak klaar moeten zijn.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat je gelijk hebt met je optimisme, echt waar.

-edit-
Het zit me tevens ook nog steeds dwars dat ze veel meer dingen dan de oorspronkelijke stretch goals erin pleuren. Het hoeft niet allemaal zo ambitieus waardoor ze inderdaad veel te veel uitsmeren en fundering inderdaad niet tijdig klaar is. Ze beloven telkens weer iets (waar niet eens om gevraagd is) wat vervolgens heel lang duurt.

Kijk ik in mijn mail; zie ik weer 2 mails voorbij komen met nieuwe schepen die je weer kan kopen :')
Bij deze dan en het is confirmed. Squadron 42 is feature complete en in polishing phase.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03
Iedereen en vooral Tweakers die sowieso al menen de kennis in huis te hebben, beleeft Star Citizen op een eigen persoonlijke manier. Voor de één is het een teleurstelling geworden, voor een anders is het geduld op, voor weer een ander is het vertrouwen weg. En er zijn ook heel veel lieden die er nog wel het vertrouwen hebben, nog steeds veel plezier hebben in game, het leuk blijven vinden om de ontwikkeling te volgen. Zoveel mensen, zoveel meningen. En dat mag zolang we elkaar maar in elkaars waarde laten. Het is al een verlopen race om elkaar een mening op te dringen. In Star Citizen is de polarisatie al ver doorgedrongen. En helaas op Tweakers ook.

Mijn persoonlijke mening. Ik volg Star Citizen vanaf 2013. De ene keer wat meer en de nadere keer wat minder. Regelmatig neem ik een kijkje en als er teveel bugs zijn neem ik een pauze van een paar weken. Elke euro die ik heb geïnvesteerd vind ik nog goed besteed. Ook omdat ik het leuk vind om de ontwikkeling te blijven volgen. Daar heb ik die paar euro paar maand ruim voor over.

Ik vind dat Cloud Imperium veel vernieuwing brengt in het game genre. Andere ontwikkelaars nemen dat over en uiteindelijk worden we er als gamer alleen maar beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Mijn geduld was na al die jaren op maar na het zien van de huidige status gisteren heb ik toch weer hoop. Veel van de onderdelen die aan bod zijn gekomen zijn gewoon meerdere malen beter uitgevoerd dan elke andere game. Een enkel onderdeel vraag ik me dan idd ook weer af of ze dat niet beter voor een later stadium hadden kunnen bewaren..

Ik snap nu in ieder geval waarom het niet al in 2014/2015 is uitgekomen.

Heb het filmpje nog niet opnieuw gekeken maar begreep ik nu goed dat server meshing in principe klaar is? Zag er wel goed uit verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 22-10-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De enige reden dat ik af en toe check hoe het met Star Citizen gaat is om te zien of het al tijd is om mijn schepen te verkopen. Zie dat de Mustang Omega nu voor 350 dollar gaat, niet slecht voor een schip dat ik op ebay voor 40 dollar opgepikt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Sorry maar dat is net zo'n dooddoener als "maar het is een Alpha"

De stam en wortels zijn er nog lang niet. Ze hebben net de grond voorbereid.

De problemen beginnen al op het niveau van de (server)hardware, die is gewoon niet geschikt voor zoveel NPCs, statische en dynamische objecten en spelers tegelijk. Als je op een nieuwe shard komt, is het allemaal prima te doen, ben je een paar uur verder, dan is alles al stroperig en kan je een 30K verwachten.

Als ik aan het spelen ben, dan staat vaak mijn GPU maar op 60% en mijn CPU tegen de 80 - 100%. Dat wil zeggen dat SC veel te erg op de CPU leunt, en met alles wat tegelijk aanwezig is in SC is dat niet gek.
Heb je wel gekeken naar CitizenCon?
Veel zaken werden daarin duidelijk van waarom/hoe/waar.

De stam en wortels zijn er nu wel degelijk, je kan nog niet overal bij als speler.
De RTX2070 staat hier wel op 100%.

Star Citizen is 1 van de weinige game,s die 16 threads kan aanspreken, meeste game,s blijven hangen op 4 cores met 8 threads, bedenk wel dat de speelwereld gigantisch is met heel veel factoren.

Ik respecteer ieder zijn mening, hou het wel realistisch.
Er was ook een periode dat de NPC wel goed functioneerde, telkens bij een update lijken bepaalde bugs terug te komen zo nu weer met de NPC,s, het lift problemen dat ook regelmatig terug kwam lijkt nu wel voorbij te zijn, dat hoort nou eenmaal bij Alpha dat zaken weer stuk kunnen gaan doordat men nog content/code toevoegt.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_evil08 op 22-10-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik heb een deel gekeken ja, en ik zag veel tech die er goed uit zag. Maar ik heb toch echt liever dat wat er nu al in zit eens goed gaat werken, in plaats van dat ze alles weer een overhaul gaan geven en het nog zwaarder maken dan het al is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eeries
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
mvds schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:08:
Ik heb een deel gekeken ja, en ik zag veel tech die er goed uit zag. Maar ik heb toch echt liever dat wat er nu al in zit eens goed gaat werken, in plaats van dat ze alles weer een overhaul gaan geven en het nog zwaarder maken dan het al is.
Veel tech wat er nu in zit hangen juist af van dingen als persistence, replication layer, server meshing. Een reden waarom ze legacy features eruit hebben gesloopt die nog stammen uit de CryEngine tijdperk.

Het feit dat Server meshing af is, dat we DLSS support krijgen, Vulkan support er bijna in komt, is al een game changer en moet juist zorgen dat de fps nog verder omhoog gaat gezien veel van de nieuwe effecten GPU based worden. Vulkan, Gen12 renderer en upsampling technieken gaan daar juist voor zorgen (Gen12 zit er voor een groot gedeelte al in).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
mr_evil08 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:12:
Voor de lezers bedenk wel dat Tweakers aardig anti-Star Citizen is, de game doet zaken wat andere game,s niet doen, dit wordt helaas weggewimpelt hier.

Voor de mensen die het leuk vinden is er nu CitizenCon daar wordt een hoop in uitgelegd.
Er zijn (en ik zeg niet dat jij dit bent) ook SC evangelisten, RSI kan daar niks fout doen.
Zelf heb ik ooit ook het goedkoopste schip gekocht en met een collega geprobeerd paar keer samen te spelen.

Het "realistischere" reizen qua tijd, je ruimteschip onder de knie krijgen en zeker het naadloze entry/reentry planeet/ruimte is indrukwekkend.
Toch waren we snel afgeknapt op de simplistische missies, de bugs en dat samenspelen nagenoeg onmogelijk was. We staan nog steeds achter de concept, maar we steken er voorlopig geen euro meer in.

De laatste keer dat ik het solo speelde (denk half jaartje terug), viel ik tenminste niet meer steeds door liftdeuren heen. Af en toe check ik nog eens de updates en citizen con is leuk om even een stukje stream mee te pakken.

Omdat alles al zo lang duurt kunnen ze niet anders dan funding blijven zoeken en zeer ambitieus blijven. Zelf denk ik gebaseerd op mijn onderbuik dat we pas over een jaartje of 7 een redelijke basegame hebben. Dan denk ik wel dat RSI door blijft ontwikkelen en dit kan een parel worden. Het is alleen nog niet uitgesloten dat het toch een farce wordt.

Tenslotte, wat RSI doet is wel een risico. Als er een andere partij opstaat die aan een MMO space game gaat werken met dezelfde elementen en ambitieniveau en dan ook met een jaartje of 8 een goede basegame neerzet is dat denk ik wel het einde voor SC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Laat me raden.... (zonder enige voorkennis)

Nieuwe eye candy hoe het er allemaal uit komt te zien, space porn. Tech dat nu echt bijna af is maar nog even puntjes op de i, soon. Nieuwe gameplay loops die nu echt bijna te genieten zijn, any day now! Iets van een nieuwe demo of update om voor de jaarwisseling te mogen ervaren. Wormhole updates maar helaas ook dit jaar nog net niet klaar voor gebruik want ja... Andere tech. Dan de gebruikelijke revamps van alles en iedereen. Ohja S42 volgend jaar!

Kortom, dit jaar is nog even jammer maar volgend jaar wordt een knaller van een jaar, dan komt alles en meer online!

Dit is puur een gokje en mijn verwachting van het TLDR filmpje die ik over een paar dagen zal beluisteren. Stel dat dit dan ook (grotendeels) juist blijkt te zijn, puur geluk of same shit different year? Als golden ticked owner heb ik al wat jaren gok ervaring.

Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Marvin. schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:32:
....puur een gokje en mijn verwachting van het TLDR filmpje die ik over een paar dagen zal beluisteren.
Je zit aardig in de buurt haha.

YouTube: Squadron 42: I Held The Line

Ziet er toch indrukwekkend uit, hopelijk duurt polishing en optimalisatie niet te lang. Dit betekend wel dat er meer teams op de PU worden gezet, iets wat al een tijdje geleden in gang is gezet en waardoor het met de PU nu sneller lijkt te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Stitch! op 23-10-2023 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Aardig in de buurt? Hahaha, zeg maar, vrijwel spot on :D

Veel van die space porn die getoond is (en het zag er echt serieus wel goed uit) is ook in voorgaande edities al getoond, en idd... heel vaak is de SOON(TM) langs gekomen en heel vaak ook is er gezegd; "bijna klaar om toegevoegd te worden aan de P(T)U"

Ze hebben ook echt wel wat mensen daar rondlopen die de meest geweldige (promo)filmpjes in elkaar weten te zetten waarvan je bijna zin zou krijgen om je portemonnee te trekken om weer een schip erbij te kopen.

Bijvoorbeeld die mooie Zeus (concept) waarvan niet bekend is wanneer ie gaat komen, maar waar je nu al wel geld voor neer mag leggen. Met specs om van te dromen (waarvan iedereen al weet dat ze nog flink generfd gaan worden, want deze specs (4 x een S2 schild? echt???) kunnen echt niet (zonder dat ze hun volledige collectie aan schepen gaan aanpassen). Zeker als je je bedenkt dat een gloednieuw schip, de A1 maar één S2 schild heeft (echt serieus, wtf?) En dan tegen een prijs waarvan je spontaan de fomo al van op voelt komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Heb CitCon tot vanacht 2:30 zitten kijken (niet handig als je om 6:45 weer op moet...) en ik moet wel eerlijk bekennen dat na een vrij pessimistische tijd ik toch wel weer wat optimistisch begin te worden.

De StarEngine demo is natuurlijk niks anders dan een mooie advertisement aan mogelijk toekomstige developers die de engine willen licensen. Helemaal na het laten zien van de space whales (die bij Orison V2 erin hadden moeten zitten...) deed het toch wel wat pijn om dat niet in de PU te zien.

Engineering gameplay zag er tot nu toe al goed uit met gamechanging mechanics voor grotere schepen waar ik wel excited van word. Eindelijk meer reden voor multicrew in schepen zoals de C2. Dedicated engineers van mijn organisatie ga ik dan ook goed betalen om alles goed in de lucht te houden (pun not intended). Engineering terminals zullen dan voor pirates dan ook een #1 target zijn om aan te vallen/over te nemen omdat je daarmee ook life support in bepaalde compartimenten kan afsluiten (evenals branden doven).

En euhm... De cargo revamp? Hallo? Persistent hangars? Voor iemand als ik die een (grotendeels) cargo hauling org run word ik hier natuurlijk SUPER blij van. Mensen inhuren om te helpen met een C2 in en uit te laden... Een eigen ASOP terminal waarmee je ground vehicles zo naar je hangar can laten brengen om in een C2 te rijden (eindelijk kan JumpTown sneller overgenomen worden nu ik gewoon een Nova en Ballista in mijn hangar kan spawnen). En alle losse weapon en medical crates...

Dan hebben we nog de nieuwe Warehousing Locations die Greybox waren (was vorig jaar nog witebox/concept...) die zelfs een early demo van RAID missies toe lieten wat later mogelijk in een dynamic event kan veranderen wanneer een player gang GreyCat HQ binnenvalt...

De nieuwe Starmap was echt SUPER om te zien met alle features zoals markers aanmaken, opslaan en in de toekomst kunnen delen/verkopen aan andere spelers.

De nieuwe Character Creator staat ook super veel toe t.o.v. de oude waarin de live demo ook echt super was om te zien.

En voor Q4 2023 patch (3.22) best wel wat nieuwe derelict outposts en een nieuwe AI gang die Dusters heten. Waarschijnlijk voor Daymar.

Squadron 42 was een SUPER verrassing (it wasn't... Was al uitgelekt dus geen verrassing helaas, maar wel SUPER). Dat was de hele reden waarom ik op was gebleven om dat te zien en geen spijt van. De verbeteringen die gemaakt zijn t.o.v. het laatste wat we zagen is echt insane en ziet er ook uit als een echte next-gen title. Feature-complete en in een polishing/balancing fase... God knows hoe lang dat gaat duren uiteraard. Zelf is mijn wilde release date guess ergens oktober-november 2024.

En van dag 1 CitCon hadden we natuurlijk ook nog static server meshing wat ge-demo'd werd met 6 man. Player/object authority hand-off, in/uit-streamen van objecten/players op verschillende servers... De replication layer laat nu wel echt zien waarom dit zo'n fundamenteel iets was voor meshing want de object/player hand-off was echt seamless. Zelf objecten beschieten/opblazen in een andere server waar je in kijkt... Uiteraard was dit een kleinschalige demo en proof-of-concept maar het feit dat dit er nu is.

En het allerbelangrijkste... PYRO WORD SPEELBAAR VANAF 31 OKTOBER. Wel eerst voor een select aantal mensen op de Preview Channel maar dit zal ook uitgebreid worden volgens de PTU wave system. Het was al speelbaar op CitizenCon voor attendants en iedereen was blown away wat ik zag. Mensen kregen 40 min de tijd om te spelen op een PC en velen konden in 40 min niet eens volledige Ruin Station bekijken, zo groot was het.

Al met al zijn mijn Copium en Hopium tanks aardig bijgevuld door CitCon. Was ook wel hard nodig na afgelopen jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb de melding gemist, maar er schijnt ook gezegd te zijn dat je met de RSI Galaxy een basis kan bouwen met een van de, nog te komen, modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:44
Robinblitz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:34:
Heb CitCon tot vanacht 2:30 zitten kijken (niet handig als je om 6:45 weer op moet...) en ik moet wel eerlijk bekennen dat na een vrij pessimistische tijd ik toch wel weer wat optimistisch begin te worden.

De StarEngine demo is natuurlijk niks anders dan een mooie advertisement aan mogelijk toekomstige developers die de engine willen licensen. Helemaal na het laten zien van de space whales (die bij Orison V2 erin hadden moeten zitten...) deed het toch wel wat pijn om dat niet in de PU te zien.

Engineering gameplay zag er tot nu toe al goed uit met gamechanging mechanics voor grotere schepen waar ik wel excited van word. Eindelijk meer reden voor multicrew in schepen zoals de C2. Dedicated engineers van mijn organisatie ga ik dan ook goed betalen om alles goed in de lucht te houden (pun not intended). Engineering terminals zullen dan voor pirates dan ook een #1 target zijn om aan te vallen/over te nemen omdat je daarmee ook life support in bepaalde compartimenten kan afsluiten (evenals branden doven).

En euhm... De cargo revamp? Hallo? Persistent hangars? Voor iemand als ik die een (grotendeels) cargo hauling org run word ik hier natuurlijk SUPER blij van. Mensen inhuren om te helpen met een C2 in en uit te laden... Een eigen ASOP terminal waarmee je ground vehicles zo naar je hangar can laten brengen om in een C2 te rijden (eindelijk kan JumpTown sneller overgenomen worden nu ik gewoon een Nova en Ballista in mijn hangar kan spawnen). En alle losse weapon en medical crates...

Dan hebben we nog de nieuwe Warehousing Locations die Greybox waren (was vorig jaar nog witebox/concept...) die zelfs een early demo van RAID missies toe lieten wat later mogelijk in een dynamic event kan veranderen wanneer een player gang GreyCat HQ binnenvalt...

De nieuwe Starmap was echt SUPER om te zien met alle features zoals markers aanmaken, opslaan en in de toekomst kunnen delen/verkopen aan andere spelers.

De nieuwe Character Creator staat ook super veel toe t.o.v. de oude waarin de live demo ook echt super was om te zien.

En voor Q4 2023 patch (3.22) best wel wat nieuwe derelict outposts en een nieuwe AI gang die Dusters heten. Waarschijnlijk voor Daymar.

Squadron 42 was een SUPER verrassing (it wasn't... Was al uitgelekt dus geen verrassing helaas, maar wel SUPER). Dat was de hele reden waarom ik op was gebleven om dat te zien en geen spijt van. De verbeteringen die gemaakt zijn t.o.v. het laatste wat we zagen is echt insane en ziet er ook uit als een echte next-gen title. Feature-complete en in een polishing/balancing fase... God knows hoe lang dat gaat duren uiteraard. Zelf is mijn wilde release date guess ergens oktober-november 2024.

En van dag 1 CitCon hadden we natuurlijk ook nog static server meshing wat ge-demo'd werd met 6 man. Player/object authority hand-off, in/uit-streamen van objecten/players op verschillende servers... De replication layer laat nu wel echt zien waarom dit zo'n fundamenteel iets was voor meshing want de object/player hand-off was echt seamless. Zelf objecten beschieten/opblazen in een andere server waar je in kijkt... Uiteraard was dit een kleinschalige demo en proof-of-concept maar het feit dat dit er nu is.

En het allerbelangrijkste... PYRO WORD SPEELBAAR VANAF 31 OKTOBER. Wel eerst voor een select aantal mensen op de Preview Channel maar dit zal ook uitgebreid worden volgens de PTU wave system. Het was al speelbaar op CitizenCon voor attendants en iedereen was blown away wat ik zag. Mensen kregen 40 min de tijd om te spelen op een PC en velen konden in 40 min niet eens volledige Ruin Station bekijken, zo groot was het.

Al met al zijn mijn Copium en Hopium tanks aardig bijgevuld door CitCon. Was ook wel hard nodig na afgelopen jaar...
Dat klinkt erg goed, ik ga het thuis ook maar eens terugkijken. Ik zag alleen wat korte dingen over wild life en water physics in een video, dat maakte mij al behoorlijk enthousiast ;)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Diigii schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Dat klinkt erg goed, ik ga het thuis ook maar eens terugkijken. Ik zag alleen wat korte dingen over wild life en water physics in een video, dat maakte mij al behoorlijk enthousiast ;)
Vooral het filmpje aan de start van de dag 1 presentatie...pohhhh en dat geluid erbij ook. Echt waanzinnig hoe dat eruit zag (en klonk)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:45:
Ik heb de melding gemist, maar er schijnt ook gezegd te zijn dat je met de RSI Galaxy een basis kan bouwen met een van de, nog te komen, modules.
Correct. De RSI Galaxy kan inderdaad base modules bouwen. Het is de middenstap tussen een niet-aangekondigde grondvoertug (op basis van de Anvil Atlas platform zover ik kon zien) en de CNOU Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Diigii schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Dit is inderdaad de StarEngine advertentie video waar ik het over had. Allemaal wel in-engine, maar nog niet in de P(T)U. Mogelijk wel in Squadron 42, maar werd geen wildlife getoont in wat we gister zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
De wildlife zat in de demo van dag 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Squadron 42 is feature ready..?! Damn dat ik dat ooit nog mag meemaken!

Verwacht nu wel een 2024 release, filmpje bekeken en ziet er goed uit.

YouTube: Squadron 42: I Held The Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:23:
[...]
Correct. De RSI Galaxy kan inderdaad base modules bouwen. Het is de middenstap tussen een niet-aangekondigde grondvoertug (op basis van de Anvil Atlas platform zover ik kon zien) en de CNOU Pioneer.
Weet je waar (rond welke timestamp) dat ergens terug te zien is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Weet je waar (rond welke timestamp) dat ergens terug te zien is?
Op de VOD? Helaas niet. Ben nog op werk 8)7 . Als ik thuis ben zou ik wel even kunnen kijken. Wel weet ik dat BoredGamer op YouTube die hele panel als video geüpload heeft met timestamps. Het zou in de Base Building chapter moeten zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Robinblitz op 23-10-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
roepie88 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:39:
Iedereen en vooral Tweakers die sowieso al menen de kennis in huis te hebben, beleeft Star Citizen op een eigen persoonlijke manier. Voor de één is het een teleurstelling geworden, voor een anders is het geduld op, voor weer een ander is het vertrouwen weg. En er zijn ook heel veel lieden die er nog wel het vertrouwen hebben, nog steeds veel plezier hebben in game, het leuk blijven vinden om de ontwikkeling te volgen. Zoveel mensen, zoveel meningen. En dat mag zolang we elkaar maar in elkaars waarde laten. Het is al een verlopen race om elkaar een mening op te dringen. In Star Citizen is de polarisatie al ver doorgedrongen. En helaas op Tweakers ook.

Mijn persoonlijke mening. Ik volg Star Citizen vanaf 2013. De ene keer wat meer en de nadere keer wat minder. Regelmatig neem ik een kijkje en als er teveel bugs zijn neem ik een pauze van een paar weken. Elke euro die ik heb geïnvesteerd vind ik nog goed besteed. Ook omdat ik het leuk vind om de ontwikkeling te blijven volgen. Daar heb ik die paar euro paar maand ruim voor over.

Ik vind dat Cloud Imperium veel vernieuwing brengt in het game genre. Andere ontwikkelaars nemen dat over en uiteindelijk worden we er als gamer alleen maar beter van.
Welke vernieuwingen hebben ze aangebracht en welke ontwikkelaars hebben dat overgenomen? Dat is wel mooi dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03
Rickokun schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Welke vernieuwingen hebben ze aangebracht en welke ontwikkelaars hebben dat overgenomen? Dat is wel mooi dan.
Bekijk de CitizenCon filmpjes terug. Ongeveer alles wat met Star begint is vernieuwend en kan door andere ontwikkelstudio’s worden overgenomen.
Sterker nog, de StarEngine zou zomaar als een engine beschikbaar gesteld kunnen worden voor andere studio’s. ObsidianAnt noemt dat zelfs in YouTube: A NEXT GEN Space Game - Star Citizen's "Star Engine"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik vraag mij af hoelang ze wachten met het verkopen van de engine (als ze dat al gaan doen) want het is wel een enorm risico voor ze lijkt mij. Je zou zomaar vrij snel al de eerste concurrenten kunnen gaan zien. Het ontwikkelen van de engine heeft (denk ik) de meeste tijd in beslag genomen en die is dan weggenomen waardoor het voor een andere studio een stuk eenvoudiger is om een SC achtig spel uit te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik weet überhaupt niet eens of CIG de engine wel mag verkopen. Ze gebruiken in de basis CryEngine Amazon Lumberyard en er staat mij iets bij dat in het contract met Amazon is opgenomen dat ze de engine kostenloos mogen gebruiken en modden, maar niet doorverkopen. Ik weet dit overigens niet helemaal zeker hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Marvin. schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:32:
Laat me raden.... (zonder enige voorkennis)

Nieuwe eye candy hoe het er allemaal uit komt te zien, space porn. Tech dat nu echt bijna af is maar nog even puntjes op de i, soon. Nieuwe gameplay loops die nu echt bijna te genieten zijn, any day now! Iets van een nieuwe demo of update om voor de jaarwisseling te mogen ervaren. Wormhole updates maar helaas ook dit jaar nog net niet klaar voor gebruik want ja... Andere tech. Dan de gebruikelijke revamps van alles en iedereen. Ohja S42 volgend jaar!

Kortom, dit jaar is nog even jammer maar volgend jaar wordt een knaller van een jaar, dan komt alles en meer online!

Dit is puur een gokje en mijn verwachting van het TLDR filmpje die ik over een paar dagen zal beluisteren. Stel dat dit dan ook (grotendeels) juist blijkt te zijn, puur geluk of same shit different year? Als golden ticked owner heb ik al wat jaren gok ervaring.

Spannend!
Nice! Tijd voor het casino. Nee, dit gebeurt helaas elk jaar. Bijzonder spul laten zien en dan het gevoel creëren (zonder het letterlijk te zeggen) dat we het ook snel (binnen een jaar) zelf kunnen ervaren.

Tot de volgende Citizencon waar ik mijn vorige bericht zo weer kan hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Marvin. schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Nice! Tijd voor het casino. Nee, dit gebeurt helaas elk jaar. Bijzonder spul laten zien en dan het gevoel creëren (zonder het letterlijk te zeggen) dat we het ook snel (binnen een jaar) zelf kunnen ervaren.

Tot de volgende Citizencon waar ik mijn vorige bericht zo weer kan hergebruiken.
Dat is niet helemaal waar, nu hebben ze wel degelijk gezegd dat een deel ervan binnen 12 maanden in de P(T)U zal zitten
Pagina: 1 ... 91 ... 117 Laatste