Pyro word vandaag op Evocati gepublished om te testen als alles goed gaat.
Het is natuurlijk al lang geen Amazon Lumberyard meer. Dus ik denk (mijn bescheiden mening) dat ze genoeg eigen engine componenten ontwikkeld hebben die ze kunnen en mogen doorverkopen.
Natuurlijk doen ze dat niet vanaf dag 1.
Zo’n engine, of componenten daarvan, is natuurlijk de ideale cash cow voor CIG.
Ze zullen na het uitbrengen van de PU toch een nieuw/aanvullend verdienmodel moeten hebben.
Uiteindelijk worden de spelers er ook alleen maar beter van als zo’n engine breder in de markt gezet wordt. Zowel voor de toekomst van Star Citizen als voor allemaal mooi nieuwe games die daarmee ontwikkeld worden.
Natuurlijk doen ze dat niet vanaf dag 1.
Zo’n engine, of componenten daarvan, is natuurlijk de ideale cash cow voor CIG.
Ze zullen na het uitbrengen van de PU toch een nieuw/aanvullend verdienmodel moeten hebben.
Uiteindelijk worden de spelers er ook alleen maar beter van als zo’n engine breder in de markt gezet wordt. Zowel voor de toekomst van Star Citizen als voor allemaal mooi nieuwe games die daarmee ontwikkeld worden.
Nou, dat veranderd de zaak! Want als ze eenmaal iets zeggen/beloven kunnen we er vanuit gaan dat het gaat gebeuren... Toch?mvds schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:00:
[...]
Dat is niet helemaal waar, nu hebben ze wel degelijk gezegd dat een deel ervan binnen 12 maanden in de P(T)U zal zitten

Hahaha nee dat niet, maar vaak zeggen ze niks over tijdlijnen, nu wel. En een deel binnen 12 maanden zullen we echt wel halen. De vraag is alleen welk deelMarvin. schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:43:
[...]
Nou, dat veranderd de zaak! Want als ze eenmaal iets zeggen/beloven kunnen we er vanuit gaan dat het gaat gebeuren... Toch?
Pyro is beschikbaar om te testen mensen, en het ziet er waarzinnig uit!
Het kan zijn dat je geen email hebt gekregen (had ik ook niet), maar als je je account (opnieuw) naar PTU kopieerd, kan het zijn dat de optie om de Pyro test te starten dan wel in de launcher zichtbaar is. Dat was bij mij wel het geval.
Je kan ook de PTU folder kopieren naar "TECH-PREVIEW" (alles caps!) en dat scheelt je alles downloaden, dan zal de launcher de map alleen updaten naar de Pyro build
Het kan zijn dat je geen email hebt gekregen (had ik ook niet), maar als je je account (opnieuw) naar PTU kopieerd, kan het zijn dat de optie om de Pyro test te starten dan wel in de launcher zichtbaar is. Dat was bij mij wel het geval.
Je kan ook de PTU folder kopieren naar "TECH-PREVIEW" (alles caps!) en dat scheelt je alles downloaden, dan zal de launcher de map alleen updaten naar de Pyro build
[ Voor 76% gewijzigd door mvds op 31-10-2023 21:04 ]
Ik heb niet gekopieerd, is het beter om de download te stoppen en alsnog dit te doen? Of kan ik tijdens het downloaden van de base pack ook de rest kopieren?mvds schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:02:
Ligt eraan hoeveel haast je hebtStitch! schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:15:
[...]
Ik heb niet gekopieerd, is het beter om de download te stoppen en alsnog dit te doen? Of kan ik tijdens het downloaden van de base pack ook de rest kopieren?
Ik dacht dat het alleen beschikbaar was op E-PTU maar begrijp ik het goed dat iedereen het nu kan?mvds schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:02:
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Volgens mij was er gezegd dat iedereen met een goodie bag, alle congierges en alle actieve testers (veel PTU tijd) toegang hebben gekregen. Maar veel mensen hebben dus de email nooit ontvangen, maar hebben wel toegang gekregenmr_evil08 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:00:
[...]
Ik dacht dat het alleen beschikbaar was op E-PTU maar begrijp ik het goed dat iedereen het nu kan?
Ja en nee... Er zou een "raffle" plaatsvinden onder Digital Goodie Bag, Concierges en actieve (E)PTU testers voor limited access op de Tech Preview Channel. Maar lijkt er op dat iedereen die aan één van de criteria voldoet toegang heeft gehad. Ik moet jouw trucje met PTU account kopieëren nog ff testen. Ben wel benieuwd want ik voldoe aan geen enkele van die drie criteria.
Er zijn er genoeg die aan geen van alles voldoen, maar wel toegang hebben. Dus ik zou het zeker proberen. Het is echt de moeite waard. Het niveau van detail in de stations alleen al is waanzinnig
Ik twijfel ergens of ik wel Pyro wil zien nu... Ik ben bang dat als ik nu Pyro bekijk en alles dat het de "WOW!" factor weg haalt als ik voor het eerst door die jump gate kom... Ben bang dat ik dan zo iets heb van "WOW!... Dit heb ik al 50x gezien op de test server..."
Dus ik wil wel... Maar toch ook weer niet haha.
Dus ik wil wel... Maar toch ook weer niet haha.
Tja, dat is inderdaad wel een gevaar ja. Maar er komt nog veel meer aan van wat ze hebben laten zien tijdens Citizen Con dus ik denk dat het wel goed komt. Maar d ekans dat je tijdens de testsessies alles kan zien is denk ik echt 0,0 hoor, want Pyro is echt gigantisch met echt heel veel planeten en locaties om te bezoeken
Hmmm... Misschien toch even overwegen dan. Heb net mijn PTU account gekopieerd dus vraag me af of de Preview Channel er vanavond als ik thuis kom bij staat...
Pyro is nu ook open trouwens (ook al zegt het schema van niet), op de EU servers, voor als je nu al de mogelijkheid hebt om het te proberen
mbt Pyro, dit wordt een mooi klusje voor mijn 600i gezien die goede fuel tanks heeft, eindelijk iets van exploration in-game.
[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 01-11-2023 15:53 ]
Mwah, het is nog niet echt exploration natuurlijk, omdat alle PoI's al zijn verkend en gemarkeerd op de kaart staan. Dus elk schip met een flinke tank zou goed moeten werken. En ik weet niet of het ligt aan de manier waarop de star map werkt, maar zo groot voelt het Pyro systeem niet eens aan. Misschien klopt de schaal nog niet helemaal, maar volgens mij kan ik van de ene naar de andere kant vliegen met mijn Buccaneer
Heeft helaas niet gewerkt. Heb PTU account opnieuw gekopieëerd, maar heb nog steeds alleen normale PTU staan in de launcher.
Ben de tech-preview aan het downloaden. Dadelijk ga ik Pyro verkennen met mijn Carrack. Kan ook de Hammerhead gebruiken die ik als bruikleen heb, zodat ik niet snel zonder brandstof kom te zitten.
Als iemand mij wilt toevoegen.
https://robertsspaceindustries.com/citizens/Toonen
[ Voor 56% gewijzigd door Toonen1988 op 01-11-2023 18:23 ]
Zal vanavond proberen te kijken.Toonen1988 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:08:
Ben de tech-preview aan het downloaden. Dadelijk ga ik Pyro verkennen met mijn Carrack. Kan ook de Hammerhead gebruiken die ik als bruikleen heb, zodat ik niet snel zonder brandstof kom te zitten.
Pyro ziet er nice uit, ook even gespeeld, wat ik niet door had dat spelers gelijk aan het campen waren bij de spawn de 1e keer, meteen toen de hangar uit kwam was de 600i al stuk.
2e poging was ik erop verdacht en lukte ze dat niet(door te wachten tot de schields up zijn voordat je de hanger opent en meteen de boost indrukken en weg warpen).
2e poging was ik erop verdacht en lukte ze dat niet(door te wachten tot de schields up zijn voordat je de hanger opent en meteen de boost indrukken en weg warpen).
Ik hoop dat ze de Pyro test uitbreiden binnenkort. Ben toch ook wel nieuwschierig. Helaas geen toegang...
Dat hebben ze wel gezegd, dat ze mensen gaan toevoegen op de normale manier. Dus uiteindelijk zou iedereen toegang moeten hebbenRobinblitz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:34:
Ik hoop dat ze de Pyro test uitbreiden binnenkort. Ben toch ook wel nieuwschierig. Helaas geen toegang...
Ik heb dit spel ooit lang geleden is aangeraakt, maar kon er niet echt inkomen.
Hoe is het spel nu voor een nieuwe speler? Is het alleen te doen of moet je echt vrienden hebben waarmee je samen speelt?
Hoe is het spel nu voor een nieuwe speler? Is het alleen te doen of moet je echt vrienden hebben waarmee je samen speelt?
Het is handig om eerst de 30 minuten instructie,s te doen.Ferio schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:53:
Na een paar uur begin je te begrijpen hoe het in elkaar zit, wat helpt is iemand vragen die je zaken uitlegt en dat je mee kan liften met hem voor missie,s.
Je kan het spel solo spelen, in de toekomst komen er nog NPC,s zodat je ook grote schepen solo kan bedienen, tot heden is het niet handig om een groot schip als solo speler te hebben.
Het spel is inmiddels behoorlijk veranderd met wat het vroeger was.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 02-11-2023 12:08 ]
Het is erg overweldigend als je voor de eerste keer in SC komt. Er is niet iets van een tutorial die je verteld hoe je bij je schip moet komen, hoe je moet opstijgen, missies moet accepteren, enz. Dus iemand vragen voor uitleg is wel een goed idee ja
@mr_evil08 heeft gelijk dat het in de loop der jaren inmiddels wel sterk veranderd is, echter houd er rekening mee dat er nog geen Game/Spel staat. Het is en blijft nogsteeds een demo/test/Alpha omgeving. Nogaltijd worden bij elke update nieuwe zaken toegevoegd, fixes aangebracht, maar er gaan ook zaken weer stuk (welke mogelijk eerder al waren verholpen). Daarnaast is er ook nog weinig aan performance tuning gedaan en laat dit nog we lte wensen over... al met al, nee er staat nog geen game/spel. Ondanks dat zou je er plezier uit kunnen halen solo of met vrienden.Ferio schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:53:
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Moah geen game?_Dune_ schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:35:
[...]
@mr_evil08 heeft gelijk dat het in de loop der jaren inmiddels wel sterk veranderd is, echter houd er rekening mee dat er nog geen Game/Spel staat. Het is en blijft nogsteeds een demo/test/Alpha omgeving. Nogaltijd worden bij elke update nieuwe zaken toegevoegd, fixes aangebracht, maar er gaan ook zaken weer stuk (welke mogelijk eerder al waren verholpen). Daarnaast is er ook nog weinig aan performance tuning gedaan en laat dit nog we lte wensen over... al met al, nee er staat nog geen game/spel. Ondanks dat zou je er plezier uit kunnen halen solo of met vrienden.
Ik vermaak mij er anders prima en me vrienden ook dan is het toch echt wel een game, het is niet af en dat betekend Alpha wat veel mensen niet begrijpen.
@mvds Er zit inmiddels een walktrough/instructie,s in het spel als je voor de 1e keer start krijg je die vraag, vroeger zat dat er nog niet in.
[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 02-11-2023 14:33 ]
Ik denk dat ik gisteren mijn beste moment van Star Citizen beleefd heb... Als je van een goed verhaal houd, lees dan verder!
Ik was met een maat van mij HRT bounties aan het doen in mijn C2 om de drugs uit schepen te verkopen voor een lekker bedrag. We hadden er al 4 bounties op zitten maar de volgende zou HEEL interessant uitpakken...
Wij gingen naar Daymar naar een derelict outpost waar boven een HRT bounty zich bevond. Dit was een Mercury Star Runner, Vanguard Hoplite en Talon Shrike... Die laatste twee pakten wij als eerste aan omdat de MSR goede cargo (drugs) had. Die wilden wij uiteraard als laatste en dicht bij de grond uitschakelen! De Talon en Hoplite waren zo uitgeschakeld, vervolgens ook de MSR. Gelukkig een soft-kill dus de drugs ging niet verloren!
Terwijl wij uit onze C2 Hercules stapten om de cargo uit de MSR te halen hoorden we schoten... Er was bij de derelict outpost een AI Cutlass Black dropship geland om reinforces te brengen! De Cutlass was op mijn C2 aan het schieten. Voordat wij terug in onze C2 waren en de Cutlass konden uitschakelen had hij mijn C2 al ge-soft killed... Ik en die maat van mij rennen als een idioot naar die Cutlass toe om die over te nemen om een nieuw schip te halen... Wat denk je? Vlak voordat wij daar zijn stijgt hij doodleuk op en vliegt hij weg!!!
Daar sta je dan met zijn tweeën en 2 mil aUEC in cargo, stranded op Daymar in +85 graden... Ik open mijn MobiGlas en zie dat er twee organization maten online zijn en toevallig in dezelfde server zitten! Dus ik bel ze op (in-game) en HET WERKT! Ik zie het gezicht van mijn maat en hij die van mij. Op de achtergrond bij hem zie ik mijn andere organization maat rennen en hij ziet mijn achtergrond, MET DE DRUGS!
Ik leg hem de hele situatie uit en ineens waren wij een side-quest giver. Wij konden uiteraard respawnen, nieuw schip halen, drugs halen etc... Maar waar is de lol in dat als je het ook gewoon in een roleplay manier kan uit spelen! Dus dat deden we. Afijn, 15 minuten later was mijn maat er met een lege Corsair om de drugs in te laden, maar hij was niet alleen... Achter hem vloog een A1 Spirit bommenwerper... Wat wij niet doorhadden was dat mijn maat die bij mij in de C2 zat door de bounty een CrimeStat 3 had gekregen (bug...) en die A1 Spirit was er om de bounty op te eisen... Ik kijk naar de A1 die aankomt en ik zie een bom vallen en ik maak dat ik wegkom.
Mijn maat vliegt als een Shuriken 500m weg en krijgt een 3 uur celstraf, ik overleef het (met de drugs!). Mijn organization maat landt de Corsair en we laden de drugs in en vertrekken vervolgens naar Brio's Breaker Yard om de drugs te verkopen. Net wanneer we de drugs verkocht hebben en terug naar de Corsair lopen zegt een andere organization maat die overwatch hield "Retaliator!" en we zien een fel oranje licht op de Corsair af komen... Juist... Een Size 9 Torpedo... Boem, Corsair weg. De Retaliator was net zo snel als dat hij er was ook weer er vandoor en hadden we weer een lift nodig. Ditmaal met een Connie Taurus terug naar Seraphim.
Deze sidequest heeft ondertussen anderhalf uur geduurd en man... Wat voelde dit goed. Alles werkte naar behoren (op de bounty bug na) en dit toonde echt wat Star Citizen toe in staat is als het daadwerkelijk werkt met emerging gameplay. Dit is iets wat ik niet snel ga vergeten.
Dat gedeelte met de Corsair heb ik toevallig opgenomen (de rest helaas niet...) en kun je hier terugvinden:
Hopelijk was het goed leesvoer!
Ik was met een maat van mij HRT bounties aan het doen in mijn C2 om de drugs uit schepen te verkopen voor een lekker bedrag. We hadden er al 4 bounties op zitten maar de volgende zou HEEL interessant uitpakken...
Wij gingen naar Daymar naar een derelict outpost waar boven een HRT bounty zich bevond. Dit was een Mercury Star Runner, Vanguard Hoplite en Talon Shrike... Die laatste twee pakten wij als eerste aan omdat de MSR goede cargo (drugs) had. Die wilden wij uiteraard als laatste en dicht bij de grond uitschakelen! De Talon en Hoplite waren zo uitgeschakeld, vervolgens ook de MSR. Gelukkig een soft-kill dus de drugs ging niet verloren!
Terwijl wij uit onze C2 Hercules stapten om de cargo uit de MSR te halen hoorden we schoten... Er was bij de derelict outpost een AI Cutlass Black dropship geland om reinforces te brengen! De Cutlass was op mijn C2 aan het schieten. Voordat wij terug in onze C2 waren en de Cutlass konden uitschakelen had hij mijn C2 al ge-soft killed... Ik en die maat van mij rennen als een idioot naar die Cutlass toe om die over te nemen om een nieuw schip te halen... Wat denk je? Vlak voordat wij daar zijn stijgt hij doodleuk op en vliegt hij weg!!!
Daar sta je dan met zijn tweeën en 2 mil aUEC in cargo, stranded op Daymar in +85 graden... Ik open mijn MobiGlas en zie dat er twee organization maten online zijn en toevallig in dezelfde server zitten! Dus ik bel ze op (in-game) en HET WERKT! Ik zie het gezicht van mijn maat en hij die van mij. Op de achtergrond bij hem zie ik mijn andere organization maat rennen en hij ziet mijn achtergrond, MET DE DRUGS!
Ik leg hem de hele situatie uit en ineens waren wij een side-quest giver. Wij konden uiteraard respawnen, nieuw schip halen, drugs halen etc... Maar waar is de lol in dat als je het ook gewoon in een roleplay manier kan uit spelen! Dus dat deden we. Afijn, 15 minuten later was mijn maat er met een lege Corsair om de drugs in te laden, maar hij was niet alleen... Achter hem vloog een A1 Spirit bommenwerper... Wat wij niet doorhadden was dat mijn maat die bij mij in de C2 zat door de bounty een CrimeStat 3 had gekregen (bug...) en die A1 Spirit was er om de bounty op te eisen... Ik kijk naar de A1 die aankomt en ik zie een bom vallen en ik maak dat ik wegkom.
Mijn maat vliegt als een Shuriken 500m weg en krijgt een 3 uur celstraf, ik overleef het (met de drugs!). Mijn organization maat landt de Corsair en we laden de drugs in en vertrekken vervolgens naar Brio's Breaker Yard om de drugs te verkopen. Net wanneer we de drugs verkocht hebben en terug naar de Corsair lopen zegt een andere organization maat die overwatch hield "Retaliator!" en we zien een fel oranje licht op de Corsair af komen... Juist... Een Size 9 Torpedo... Boem, Corsair weg. De Retaliator was net zo snel als dat hij er was ook weer er vandoor en hadden we weer een lift nodig. Ditmaal met een Connie Taurus terug naar Seraphim.
Deze sidequest heeft ondertussen anderhalf uur geduurd en man... Wat voelde dit goed. Alles werkte naar behoren (op de bounty bug na) en dit toonde echt wat Star Citizen toe in staat is als het daadwerkelijk werkt met emerging gameplay. Dit is iets wat ik niet snel ga vergeten.
Dat gedeelte met de Corsair heb ik toevallig opgenomen (de rest helaas niet...) en kun je hier terugvinden:
Hopelijk was het goed leesvoer!
Gaaf @Robinblitz , het begint zo langzamerhand wel wat te worden in SC. :-)
Ja precies! Het zijn dit soort dingen die je echt weer herrineren aan wat het 'kan' zijn als alles goed werkt.Kettingspanner schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:35:
Gaaf @Robinblitz , het begint zo langzamerhand wel wat te worden in SC. :-)
Denk ook oprecht dat je met een groep het spel ook leuker maakt nu al. Ik heb een tijd gevlogen met mensen van een grote piraten groep en dan leer je het spel toch wel echt heel anders dan een casual speler.
Ze oefenen op boarden, wanneer een schip buiten de safe zone komt, teamwork. Dat voegt wel echt een nieuwe laag aan het spel toe.
Ik heb nu al bijna een jaar niet meer gekeken maar het kriebelt toch elk jaar rond deze tijd om het weer een beetje op te pakken.
Ze oefenen op boarden, wanneer een schip buiten de safe zone komt, teamwork. Dat voegt wel echt een nieuwe laag aan het spel toe.
Ik heb nu al bijna een jaar niet meer gekeken maar het kriebelt toch elk jaar rond deze tijd om het weer een beetje op te pakken.
Mee eens. Ik speel bijna nooit alleen. Ik run een eigen organisatie die gebasseerd is (in de toekomst wanneer dit echt meespeelt) op 'No Questions Asked' cargo hauling en beveiliging (lees: Private Military Company) voor andere organisaties. Dit kan bijvoorbeeld zijn door resources van miners te transporteren, hen te beschermen tegen pirates of voor andere organisaties hun voertuigen/wapens te transporteren.Kaasdipje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:07:
Denk ook oprecht dat je met een groep het spel ook leuker maakt nu al. Ik heb een tijd gevlogen met mensen van een grote piraten groep en dan leer je het spel toch wel echt heel anders dan een casual speler.
Zo hebben wij al een keer tijdens een JumpTown evenement voor een andere organisatie hun Tumbril Nova's en Anvil Ballista's daar naartoe vervoert met onze C2 Hercules tegen betaling.
Het is alleen jammer dat de game nog niet erg samen spelen stimuleert op dit vlak. De meeste 'roleplay' elementen moeten onderling in overleg gedaan worden. Je ziet niet impromptu iemand in chat vragen om dat soort dingen te vervoeren, of beveiliging of iets dergelijks, wat best jammer is.
Er zitten wel een paar zaken in waarbij je om assistent kunt vragen en een beacon plaatsen waar andere op kunnen reageren, zoals je dood gaat en om medic vraagt, combat assistent kan ook bijvoorbeeld.Robinblitz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:44:
[...]
Mee eens. Ik speel bijna nooit alleen. Ik run een eigen organisatie die gebasseerd is (in de toekomst wanneer dit echt meespeelt) op 'No Questions Asked' cargo hauling en beveiliging (lees: Private Military Company) voor andere organisaties. Dit kan bijvoorbeeld zijn door resources van miners te transporteren, hen te beschermen tegen pirates of voor andere organisaties hun voertuigen/wapens te transporteren.
Zo hebben wij al een keer tijdens een JumpTown evenement voor een andere organisatie hun Tumbril Nova's en Anvil Ballista's daar naartoe vervoert met onze C2 Hercules tegen betaling.
Het is alleen jammer dat de game nog niet erg samen spelen stimuleert op dit vlak. De meeste 'roleplay' elementen moeten onderling in overleg gedaan worden. Je ziet niet impromptu iemand in chat vragen om dat soort dingen te vervoeren, of beveiliging of iets dergelijks, wat best jammer is.
Probleem is dat bijna niemand dit doet omdat dit niet echt gestimuleerd word. Bijna iedereen die incapacitated is drukt gewoon op backspace, pakt een startership en gaat terug naar de body om oude gear weer te looten. Dat is 9 van de 10 keer sneller dan wachten tot er (hopelijk) ooit iemand komt opdagen.mr_evil08 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:27:
[...]
Er zitten wel een paar zaken in waarbij je om assistent kunt vragen en een beacon plaatsen waar andere op kunnen reageren, zoals je dood gaat en om medic vraagt, combat assistent kan ook bijvoorbeeld.
De kans dat je iemand (lees; een piraat) tegenkomt is ook erg klein. Er zijn steeds maar iets van max 150 mensen op een server en ook al is het maar één systeem, dat systeem is nog best wel groot. Dus het is gewoon een afweging. Voor de immersie kan het wel goed zijn om net te doen alsof je echt een risico neemt om met een cargo schip rond te vliegen, maar in werkelijkheid kom je vrijwel niemand tegen. Ja oke, vlakbij planeten en stations, maar die zijn toch allemaal armistice zones.
Ik doe vrij regelmatig bunkermissies rondom Hurston, wat best een populaire locatie is, en ook daar kom ik vrijwel nooit iemand tegen. Dat was wel zo toen je nog je crimestat weg kon werken bij een van de security stations die verspreid door het stelsel aanwezig waren. Maar nu dat allemaal teruggebracht is tot één station, kom ik die crimineeltjes ook nooit meer tegen
Ik doe vrij regelmatig bunkermissies rondom Hurston, wat best een populaire locatie is, en ook daar kom ik vrijwel nooit iemand tegen. Dat was wel zo toen je nog je crimestat weg kon werken bij een van de security stations die verspreid door het stelsel aanwezig waren. Maar nu dat allemaal teruggebracht is tot één station, kom ik die crimineeltjes ook nooit meer tegen
Ligt eraan. Moet je maar eens naar Brio's gaan of andere plekken waar je drugs kan verkopen of de standaard high value cargo hauling routes. Daar kom je geregeld andere players tegen. Wij hebben geregeld 22+ mil aUEC aan drugs in mijn C2 en wij sturen altijd eerst scouts naar plekken waar je ze kan verkopen. Vaak terwijl we aan het verkopen zijn komen er andere 'verdwaalde' spelers drugs verkopen. Meestal laat ik mijn organization members dan wat waarschuwings schoten lossen richting die schepen wat vaak genoeg is om ze weer weg te krijgen.mvds schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:56:
De kans dat je iemand (lees; een piraat) tegenkomt is ook erg klein. Er zijn steeds maar iets van max 150 mensen op een server en ook al is het maar één systeem, dat systeem is nog best wel groot. Dus het is gewoon een afweging. Voor de immersie kan het wel goed zijn om net te doen alsof je echt een risico neemt om met een cargo schip rond te vliegen, maar in werkelijkheid kom je vrijwel niemand tegen. Ja oke, vlakbij planeten en stations, maar die zijn toch allemaal armistice zones.
Daar heen gaan zonder escort is echt zelfmoord vorige en deze patch zoals blijkt in die video hierboven van mij waar een Retaliator ineens aan kwam.
Opzich mensen willen wel maar duurt te lang dat klopt gezien backspace drukken op moment nog niet bestraft wordt, dat gaat wel gebeuren als de game uit is, beetje kip/ei verhaal.Robinblitz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:44:
[...]
Probleem is dat bijna niemand dit doet omdat dit niet echt gestimuleerd word. Bijna iedereen die incapacitated is drukt gewoon op backspace, pakt een startership en gaat terug naar de body om oude gear weer te looten. Dat is 9 van de 10 keer sneller dan wachten tot er (hopelijk) ooit iemand komt opdagen.
Je ligt ook veel te snel neer maar dat komt doordat medic play nog niet volledig in-game is.
Er kwam altijd wel response maar als degene nog bij Area18 bezig is en nog naar Microtec moet komen geef ik ook aan dat ik wel backspace doe.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 22-11-2023 11:08 ]
Vraagje, al een tijdje niet gekeken naar Star Citizen tot de laatste updates en videos uit Citizencon. Nu heb ik een Redeemer met LTI uit 2014, maar zit er toch aan te denken om een meer versatile schip te kopen zoals de Drake Corsair.
Is het mogelijk om de LTI te behouden? Ik heb 1 mogelijkheid voor een buyback pledge en heb twee opties met LTI, de DIGITAL BOUNTY HUNTER - LTI of F7C-S HORNET GHOST - LTI
De Digital bounty hunter LTI heeft ook Star Citizen en Squadron 42 digital downloads. Kan ik mijn Redeemer verkopen voor store credit, en de Digital bounty hunter upgraden naar een nieuw schip met behoud van LTI?
Ik weet dat LTI waarschijnlijk niet veel impact heeft, maar als het kan behoud ik het liever haha.
Is het mogelijk om de LTI te behouden? Ik heb 1 mogelijkheid voor een buyback pledge en heb twee opties met LTI, de DIGITAL BOUNTY HUNTER - LTI of F7C-S HORNET GHOST - LTI
De Digital bounty hunter LTI heeft ook Star Citizen en Squadron 42 digital downloads. Kan ik mijn Redeemer verkopen voor store credit, en de Digital bounty hunter upgraden naar een nieuw schip met behoud van LTI?
Ik weet dat LTI waarschijnlijk niet veel impact heeft, maar als het kan behoud ik het liever haha.
Als je een van je bestaande schepen upgrade naar een Corsair, dan behoud je gewoon de LTIXedev schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:21:
Vraagje, al een tijdje niet gekeken naar Star Citizen tot de laatste updates en videos uit Citizencon. Nu heb ik een Redeemer met LTI uit 2014, maar zit er toch aan te denken om een meer versatile schip te kopen zoals de Drake Corsair.
Ik denk dat het geval wat jij beschrijft echt uitzonderlijk is, als ik eerlijk moet zijn. Zoals ik al zei, met max 150 mensen op één server is de kans dat er meerdere op hetzelfde moment op dezelfde plek zijn niet zo groot. Het kan wel natuurlijk, maar die kans lijkt mij echt niet zo groot.Robinblitz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:03:
[...]
Ligt eraan. Moet je maar eens naar Brio's gaan of andere plekken waar je drugs kan verkopen of de standaard high value cargo hauling routes. Daar kom je geregeld andere players tegen. Wij hebben geregeld 22+ mil aUEC aan drugs in mijn C2 en wij sturen altijd eerst scouts naar plekken waar je ze kan verkopen. Vaak terwijl we aan het verkopen zijn komen er andere 'verdwaalde' spelers drugs verkopen. Meestal laat ik mijn organization members dan wat waarschuwings schoten lossen richting die schepen wat vaak genoeg is om ze weer weg te krijgen.
Daar heen gaan zonder escort is echt zelfmoord vorige en deze patch zoals blijkt in die video hierboven van mij waar een Retaliator ineens aan kwam.
Wil niet zeggen dat sommige spelers het leuk vinden om juist die plekken te kiezen om rond te hangen om een beetje pvp te doen.
De Redeemer is duurder dan de Corsair, dus die kun je al niet upgraden naar een Corsair.mvds schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:32:
[...]
Als je een van je bestaande schepen upgrade naar een Corsair, dan behoud je gewoon de LTI
Verwijderd
Je kunt wel de Redeemer omwisselen voor store credit, dan bijvoorbeeld de Hornet Ghost terugkopen met store credit en een CCU van Ghost naar Corsair. Misschien houdt je nog iets over voor een skin.
Met store credit krijg ik 265 dollar, met ship upgrade is hij 330 dollar waard. Ik gok dat dat misschien iets met tax te maken heeft.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:41:
Je kunt wel de Redeemer omwisselen voor store credit, dan bijvoorbeeld de Hornet Ghost terugkopen met store credit en een CCU van Ghost naar Corsair. Misschien houdt je nog iets over voor een skin.
Edit: wow en de Reedemer stand-alone is €377.49 in de pledge store.
[ Voor 7% gewijzigd door Xedev op 22-11-2023 20:53 ]
Klopt, soms laten ze de waarde/prijs zien inclusief en soms exclusief btw. Heel verwarrend, je store credit is exclusief btw, de prijzen in de store zijn inclusief (als je de juiste regio kiest). Dus als je bijv 100 store credit hebt, dan kan je een schip van 121 volledig van store credit kopen
[ Voor 119% gewijzigd door Eeries op 26-11-2023 14:50 ]
Even een vraagje voor de regelmatige Star Citizen spelers. 
Ik heb zo'n 10 jaar geleden enkele ship packages gekocht (315P, Freelancer, Aurora LN in anniversary sale) maar weinig daadwerkelijk gespeeld. Gewoon geduld gehad tot het interessanter werd.
Nu wil ik wat meer verkennen in SC en er wat meer in thuis worden, en kwam er al snel achter dat een ruimteschip vliegen met muis en toetsenbord niet echt ideaal is. Dus heb ik me wat verdiept in opties en zag dat veel spelers vliegen met 2 joysticks. Maar ook dat de combinatie joystick + muis (HOTAM heet dat toch?) door diverse spelers prettig gevonden wordt. Dat lijkt mij ook wel wat voor mij, dus heb ik de Thrustmaster T16000M FCS aangeschaft (mooi in de aanbieding nu, ivm Black Friday dagen
).
Gisteravond even getest in een single player (offline) race en na wat oefenen kan ik nu redelijk door de hoepels vliegen. Maar ik mis nog allemaal instellingen die je in een normale gameplay nodig hebt, waaronder targeting en wapen acties.
Nu vroeg ik me af, zijn er hier spelers die ook de HOTAM setup gebruiken, en ook met deze Thrustmaster joystick (?) die hun knoppentoewijzingen kunnen delen om mij op weg te helpen hiermee?
Ik heb zo'n 10 jaar geleden enkele ship packages gekocht (315P, Freelancer, Aurora LN in anniversary sale) maar weinig daadwerkelijk gespeeld. Gewoon geduld gehad tot het interessanter werd.
Nu wil ik wat meer verkennen in SC en er wat meer in thuis worden, en kwam er al snel achter dat een ruimteschip vliegen met muis en toetsenbord niet echt ideaal is. Dus heb ik me wat verdiept in opties en zag dat veel spelers vliegen met 2 joysticks. Maar ook dat de combinatie joystick + muis (HOTAM heet dat toch?) door diverse spelers prettig gevonden wordt. Dat lijkt mij ook wel wat voor mij, dus heb ik de Thrustmaster T16000M FCS aangeschaft (mooi in de aanbieding nu, ivm Black Friday dagen
Gisteravond even getest in een single player (offline) race en na wat oefenen kan ik nu redelijk door de hoepels vliegen. Maar ik mis nog allemaal instellingen die je in een normale gameplay nodig hebt, waaronder targeting en wapen acties.
Nu vroeg ik me af, zijn er hier spelers die ook de HOTAM setup gebruiken, en ook met deze Thrustmaster joystick (?) die hun knoppentoewijzingen kunnen delen om mij op weg te helpen hiermee?
Ik heb zelf een HOTAS (Hands On Throttle And Stick) setup (Thrustmaster Warthog HOTAS) omdat ik ook veel DCS World speel. Heel eerlijk? Ik vind vliegen in SC juist chiller met KB+M. Ik gebruik mijn stick niet eens in SC. Door de (soms) lage FPS (vooral op mijn oude machine) is het echt heel rot om snel, precieze inputs te geven met een stick. Ik zou eigenlijk nu ik mijn nieuwe PC heb dit weer eens moeten proberen nu mijn FPS meestal boven de 70+ ligt. Ik heb ergens nog mijn oude button profile, maar de game is zo veel veranderd m.b.t. knoppen dat dit niet meer goed is.Haay schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:52:
Nu wil ik wat meer verkennen in SC en er wat meer in thuis worden, en kwam er al snel achter dat een ruimteschip vliegen met muis en toetsenbord niet echt ideaal is. Dus heb ik me wat verdiept in opties en zag dat veel spelers vliegen met 2 joysticks. Maar ook dat de combinatie joystick + muis (HOTAM heet dat toch?) door diverse spelers prettig gevonden wordt. Dat lijkt mij ook wel wat voor mij, dus heb ik de Thrustmaster T16000M FCS aangeschaft (mooi in de aanbieding nu, ivm Black Friday dagen).
Ik heb nog nooit in mijn leven een spel meegemaakt waarbij het zo'n gedoe is om je controls te binden aan een HOTAS, ik ben er na een halfuur aankloten maar mee gestopt en teruggegaan naar KB+M..
Als je iets meer uitgeeft heb je NXT Gladiator joysticks de fanatiekelingen gebruiken die, zelf heb ik 2 hosas.Haay schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:52:
Nu wil ik wat meer verkennen in SC en er wat meer in thuis worden, en kwam er al snel achter dat een ruimteschip vliegen met muis en toetsenbord niet echt ideaal is. Dus heb ik me wat verdiept in opties en zag dat veel spelers vliegen met 2 joysticks. Maar ook dat de combinatie joystick + muis (HOTAM heet dat toch?) door diverse spelers prettig gevonden wordt. Dat lijkt mij ook wel wat voor mij, dus heb ik de Thrustmaster T16000M FCS aangeschaft (mooi in de aanbieding nu, ivm Black Friday dagen).
Kan sinds vandaag ook naar de Crucible of de Valkyrie upgraden met m'n Redeemer. Crucible ziet er wel interestant uit moet ik zeggen.
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je interesse ligt, ik gebruik mijn schepen om van A naar B te reizen en zo nu en dan doe ik wat mining en salvaging. Dan werkt KB + M prima imho
Ik vind het ook een interessant schipXedev schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:12:
Kan sinds vandaag ook naar de Crucible of de Valkyrie upgraden met m'n Redeemer. Crucible ziet er wel interestant uit moet ik zeggen.
Het hele repair gebeuren kan best een leuke gameloop zijn, echter denk ik dat het nog wel even gaat duren voordat die in het spel gaat komen. Puur een gevoel hoor, totaal niet op feiten of backlog of wat dan ook gebaseerd
Ik had de Reedemer een beetje impulsief aangeschaft vroeger (vroeger ja de tijd vliegt). Ik heb hem net geupgrade voor de Crucible, omdat de gameplay loop mij inderdaad wel heel leuk lijkt, en ik eigenlijk helemaal niet zoveel met de Redeemer had. We zullen zien!mvds schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:16:
[...]
Ik vind het ook een interessant schipIk vind het alleen wel lastig om schepen aan te schaffen die nog in concept zijn (er zijn uitzonderingen, want ik heb ook een Zeus ES gekocht) omdat je vrijwel niet kan weten wanneer ze ingame beschikbaar gaan komen.
Het hele repair gebeuren kan best een leuke gameloop zijn, echter denk ik dat het nog wel even gaat duren voordat die in het spel gaat komen. Puur een gevoel hoor, totaal niet op feiten of backlog of wat dan ook gebaseerd
Goedemorgen... Het is al ff geleden dat ik me met SC heb beziggehouden, denk zo ongeveer wel dat het 2017 was dat ik de game geïnstalleerd had. Altijd de game blijven volgen en nu SC weer geïnstalleerd. De eerste stappen zijn weer genomen.
De eerste dag bezig geweest met de T16000 met throtle te installeren en buttons aan te maken... Tot ik een t\utorial van buzzzkiller vond waardoor ik het binnen 5 minuten voor elkaar had. Erna de eerste flight tutorial gedaan (welke ik nog maar eens ga doen want het is best lastig
)
Zover verzameld (in 2016 en 2017 al):
- X1 Baseline LTI edition.
- Anvil Terrapin Stand alone LTI
- Mustang Alpha starter upgraded to Freelancer DUR.
Vraag 1: Als ik nu het Freelancer/Mustang starter packet Echange, moet ik dan weer een anders starter pack er voor terug kopen om de game te behouden ?
Vraag 2: Als ik ( indien nodig na de exchange) een nieuw starterpack heb gekocht. Kan ik die (inclusief alles wat er al in zat (ik las waarde $170,- ) dan gebruiken om de X1 baseline mee te upgraden ? Waardoor de starterpack en de x1 mergen in iets mooiers met LTI ?
Vraag 3: in het starter pack die ik al heb zit ook de SQ42, maar op de website zie ik deze er niet inzitten als ik een nieuwe pack koop. Raak ik deze dan kwijt ?
Nu de volgende stap dus. De "echte wereld" in. Is ere een leuke organisation in GOT actief waar ik bij kan.
thx alvast voor de reacties. Ha dal wel wat antwoorden gevonden maaar wil het toch ff zeker weten voor ik alles exchange... (Btw de Terrapin blijft
)
De eerste dag bezig geweest met de T16000 met throtle te installeren en buttons aan te maken... Tot ik een t\utorial van buzzzkiller vond waardoor ik het binnen 5 minuten voor elkaar had. Erna de eerste flight tutorial gedaan (welke ik nog maar eens ga doen want het is best lastig
Vraag 1: Als ik nu het Freelancer/Mustang starter packet Echange, moet ik dan weer een anders starter pack er voor terug kopen om de game te behouden ?
Vraag 2: Als ik ( indien nodig na de exchange) een nieuw starterpack heb gekocht. Kan ik die (inclusief alles wat er al in zat (ik las waarde $170,- ) dan gebruiken om de X1 baseline mee te upgraden ? Waardoor de starterpack en de x1 mergen in iets mooiers met LTI ?
Vraag 3: in het starter pack die ik al heb zit ook de SQ42, maar op de website zie ik deze er niet inzitten als ik een nieuwe pack koop. Raak ik deze dan kwijt ?
Nu de volgende stap dus. De "echte wereld" in. Is ere een leuke organisation in GOT actief waar ik bij kan.
thx alvast voor de reacties. Ha dal wel wat antwoorden gevonden maaar wil het toch ff zeker weten voor ik alles exchange... (Btw de Terrapin blijft
[ Voor 5% gewijzigd door RaymondG op 26-11-2023 12:10 ]
Ik heb niet alle antwoorden op je vragen, maar wat betreft vraag 1 en 3 is het zo dat je alles uit je package kwijt raakt bij een melt of exchange. Soms kan je dan via support nog iets over laten zetten, maar dat is maar net de vraag. Ik zou daar dus even voorzichtig mee zijn. Volgens mij is SQ42 inmiddels als niet meer inbegrepen in packages.RaymondG schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:08:
Goedemorgen... Het is al ff geleden dat ik me met SC heb beziggehouden, denk zo ongeveer wel dat het 2017 was dat ik de game geïnstalleerd had. Altijd de game blijven volgen en nu SC weer geïnstalleerd. De eerste stappen zijn weer genomen.
De eerste dag bezig geweest met de T16000 met throtle te installeren en buttons aan te maken... Tot ik een t\utorial van buzzzkiller vond waardoor ik het binnen 5 minuten voor elkaar had. Erna de eerste flight tutorial gedaan (welke ik nog maar eens ga doen want het is best lastig)
thx alvast voor de reacties. Ha dal wel wat antwoorden gevonden maaar wil het toch ff zeker weten voor ik alles exchange... (Btw de Terrapin blijft)
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Yep, als je dat schip omsmelt dan raak je alles kwijt wat erin zit en moet je dus weer een nieuw starterpack kopen om te kunnen spelenRaymondG schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:08:
De eerste dag bezig geweest met de T16000 met throtle te installeren en buttons aan te maken... Tot ik een t\utorial van buzzzkiller vond waardoor ik het binnen 5 minuten voor elkaar had. Erna de eerste flight tutorial gedaan (welke ik nog maar eens ga doen want het is best lastig)
In principe wel, je kan kijken hoeveel je terug krijgt voor dat pack door te zeggen dat je wilt omsmelten maar af te breken (niet de vinkjes zetten en je ww invullen, dan maak je het omsmelten onomkeerbaar)Vraag 2: Als ik ( indien nodig na de exchange) een nieuw starterpack heb gekocht. Kan ik die (inclusief alles wat er al in zat (ik las waarde $170,- ) dan gebruiken om de X1 baseline mee te upgraden ? Waardoor de starterpack en de x1 mergen in iets mooiers met LTI ?
Yep, alles raak je kwijt en voorlopig heb je dan geen mogelijkheid om SQ42 te kopenVraag 3: in het starter pack die ik al heb zit ook de SQ42, maar op de website zie ik deze er niet inzitten als ik een nieuwe pack koop. Raak ik deze dan kwijt ?
Geen idee of er een GoT organisation is, als die er is, dan is die volgens mij niet erg actiefNu de volgende stap dus. De "echte wereld" in. Is ere een leuke organisation in GOT actief waar ik bij kan.
thx alvast voor de reacties. Ha dal wel wat antwoorden gevonden maaar wil het toch ff zeker weten voor ik alles exchange... (Btw de Terrapin blijft)
Thx beide voor het antwoord. Ik ga nog ff via de helpdesk kijken wat er mogelijk is. Zou wel zonde zijn om de extra's kwijt te raken...
Verwijderd
In principe zou je je starter pack kunnen smelten om van de DUR af te komen, en dan de Mustang starter pack met de goodies terugkopen via het Buy Back menu met store credit. Je verliest dan die extra spullen niet, ook niet SQ42.
En met het overschot kun je die Mustang upgraden naar een ander schip dat je liever hebt.
En met het overschot kun je die Mustang upgraden naar een ander schip dat je liever hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2023 19:39 ]
ok, dat ga ik eens bekijken... Dus je denkt dat ik via de buyback de startpack zoals ik die origineel had weer terug kan kopen... Dat zou het mooiste zijn....Verwijderd schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:39:
In principe zou je je starter pack kunnen smelten om van de DUR af te komen, en dan de Mustang starter pack met de goodies terugkopen via het Buy Back menu met store credit. Je verliest dan die extra spullen niet, ook niet SQ42.
Verwijderd
Jawel. Ik kan het bevestigen. Ik heb het deze middag nog mijn gesmolted Cutter starter met LTI teruggekocht met de store credit van een hoop paints die ik uiteindelijk toch niet gebruik (niet zo mooi, schip dat ik niet meer heb enzo)RaymondG schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:09:
[...]
ok, dat ga ik eens bekijken... Dus je denkt dat ik via de buyback de startpack zoals ik die origineel had weer terug kan kopen... Dat zou het mooiste zijn....
Thx, net gedaan. Eens zien waar ik naar ga upgraden nu.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:34:
[...]
Jawel. Ik kan het bevestigen. Ik heb het deze middag nog mijn gesmolted Cutter starter met LTI teruggekocht met de store credit van een hoop paints die ik uiteindelijk toch niet gebruik (niet zo mooi, schip dat ik niet meer heb enzo)
Wist niet eens dat ik nog een 300i had als buyback. daar zat ook een Starmap, soundtrack en SQ42 bij.
Dat maar gedaan....
En nu... de keuze is reuze... eerste maar eens leren vliegen
[ Voor 18% gewijzigd door RaymondG op 27-11-2023 17:45 ]
Komt dat met een patch mee? 3.22 ofzo?mvds schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:57:
[...]
Dat hebben ze wel gezegd, dat ze mensen gaan toevoegen op de normale manier. Dus uiteindelijk zou iedereen toegang moeten hebben
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik weet niet of ze meer evenementen gepland hebben staan met Pyro. Ik gok van wel, maar ik weet het niet
Pyro komt op zijn vroegst aan het einde van het jaar, ik heb het 1 dag mogen testen en het zag er wel leuk uit, De stations zitten wel erg dichtbij waardoor ik niet het idee heb dat je fuel tekort komt.
[ Voor 64% gewijzigd door mr_evil08 op 28-11-2023 09:24 ]
De release van Pyro zal idd nog wel even op zich laten wachten, maar de vraag was meer of ze nog van die test runs gaan doenmr_evil08 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:23:
Pyro komt op zijn vroegst aan het einde van het jaar, ik heb het 1 dag mogen testen en het zag er wel leuk uit, De stations zitten wel erg dichtbij waardoor ik niet het idee heb dat je fuel tekort komt.
En ik had hetzelfde als jij, ik gok dat de schaal van Pyro niet klopt omdat ze rekening wilden houden met de standaard config van schepen
Worden die stations niet verder verspreid naarmate Pyro 'unlocked' word? Want zover ik weet was de helft van Pyro nog niet eens speelbaar.
Als je de verhalen meeneemt waarin ze zeiden dat het makkelijk is om zonder brandstof te komen zitten in Pyro, dan verwacht ik dat wel ja. Want nu kon ik vrij makkelijk van planeet naar planeet gaan zonder my druk te hoeven maken om brandstof.
Pyro was juist de reden dat de Starfarer functionaliteit kreeg. Dat was één van de 'pillars' die nodig waren voor Pyro. Zou wel heel raar zijn als die nu ineens niet meer nodig is in het eindproduct haha.
Daar reken ik niet op. Het plan is nog steeds om Pyro onder andere op deze manier 'moeilijker' te maken dan Stanton.
Ik ben inmiddels ook weer begonnen aan het spel na bijna een jaar pauze. Ik heb de Hull-A, Prospector en Reclaimer. Ben nu rustig het minen weer aan het oppakken en kijk daarna wel weer verder of ik bij een groep ga. Ik zat voorheen bij Mongrel Squad, maar heb zelf meer interesse in Industry gameplay.
Ik ben inmiddels ook weer begonnen aan het spel na bijna een jaar pauze. Ik heb de Hull-A, Prospector en Reclaimer. Ben nu rustig het minen weer aan het oppakken en kijk daarna wel weer verder of ik bij een groep ga. Ik zat voorheen bij Mongrel Squad, maar heb zelf meer interesse in Industry gameplay.
Ik ben met dit event van mijn Redeemer naar de Crucible gegaan, en nu net van de Crucible naar de Galaxy. Hier blijft het wel bij tot release, en de Carrack als loaner voor de Galaxy is ook prima.
Krijg laatste tijd weer een hoop mails van SC waar ze weer niet bestaande scheepjes proberen te verkopen. Geld op? Waarom focussen ze zich niet op het online brengen van het spel i.p.v. steeds scheepjes pushen aan backers. 500m+ nog niet genoeg.
Dit is een beetje een standaardopmerking van mensen die de ontwikkeling van SC niet gevolgd hebben.Mirved schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:27:
Krijg laatste tijd weer een hoop mails van SC waar ze weer niet bestaande scheepjes proberen te verkopen. Geld op? Waarom focussen ze zich niet op het online brengen van het spel i.p.v. steeds scheepjes pushen aan backers. 500m+ nog niet genoeg.
Nee, 500+ Miljoen is niet genoeg, als je kijkt wat ze tot nu toe hebben uitgegeven aan de ontwikkeling, dan zal je zien dat ze echt geen honderden miljoenen op de bank hebben staan als "reserve". Die 10+ jaar aan ontwikkeling en alle evenementen en dergelijke heeft natuurlijk ook al wel bakken met geld gekost. Zeker met zo'n groot team zoals ze nu hebben vliegt het geld eruit.
Of ze dat geld altijd nuttig en verantwoord besteed hebben, dat is een hele andere vraag.
Mirved schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:27:
Ik wil hier overigens ook nog het volgende aan toevoegen... En ik snap niet waarom dit nog steeds niet is doorgedrongen...mvds schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:34:
Dit is een beetje een standaardopmerking van mensen die de ontwikkeling van SC niet gevolgd hebben.
Nee, 500+ Miljoen is niet genoeg, als je kijkt wat ze tot nu toe hebben uitgegeven aan de ontwikkeling, dan zal je zien dat ze echt geen honderden miljoenen op de bank hebben staan als "reserve". Die 10+ jaar aan ontwikkeling en alle evenementen en dergelijke heeft natuurlijk ook al wel bakken met geld gekost. Zeker met zo'n groot team zoals ze nu hebben vliegt het geld eruit.
Of ze dat geld altijd nuttig en verantwoord besteed hebben, dat is een hele andere vraag.
Concept artists maken geen gameplay. 3D Artists maken geen server meshing. Audio Engineers ontwikkelen niet Quantum.
Ik snap oprecht die opmerkingen niet anno 2023. Wat wil je dat die artists etc dan doen? Moeten ze ontslagen worden en pas weer aangenomen worden als de game klaar is? Moeten ze een snelcursus CryEngine (StarEngine) of C++ verplicht volgen als ze willen blijven bij CIG?
Man man man, ik dacht dat we in 2023 wel betere opmerkingen zouden hebben. Ik zie diezelfde opmerking ook steeds meer bij Escape From Tarkov... "Waarom krijgen we 3 nieuwe wapens wanneer de hit registration en desync zo slecht zijn?!"... Misschien omdat 3D artists geen network engineers zijn...?
Morgen komen mijn twee nieuwe Monster-tech desk mounts binnen die ik gekocht heb met de Black Friday korting (-15%). Gaat weer even tijd worden in de game op te starten
Dit is een standaard flame opmerking, ze hebben genoeg geld, de nieuwe schepen is nieuwe gameplay die komen gaat, jij kan het project van het schip steunen en in de tussentijd krijg je een loaner.Mirved schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:27:
De reden waarom het universum niet uitgebreid wordt is omdat Server Meshing nog niet klaar was, Pyro staat al voor de deur, als server meshing goed werkt wordt in rap tempo meer uitgerold.
Als je de ontwikkelingen volgt zul je zien dat het de laatste jaren ineens heel snel gaat, iets met wortels,stam, takken, bladeren...
[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 30-11-2023 13:57 ]
Klopt, met die nieuwe Star Tech komen er ook nieuwe bomen en struikenmr_evil08 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:56:
[...]
iets met wortels,stam, takken, bladeren...
Net zoals de Stormwals die in Orison V2 twee jaar geleden hadden moeten zitten...mvds schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:06:
[...]
Klopt, met die nieuwe Star Tech komen er ook nieuwe bomen en struiken
Dat cloud imperium games wat moeite heeft om aan de planning te houden is bekend maar ik heb liever een top game dan een game waar je snel op uitgekeken bent zoals Starfield(zie steam cijfers die in elkaar gekakt zijn), ik was daar ook snel op uitgekeken, het viel toch wel tegen.
Oef de Carrack die ik als loaner heb gekregen is wel héél erg groot, voelt niet zo persoonlijk aan als een Connie of Redeemer. Wel heel mooi verder, moet er denk ik nog een beetje aan wennen.
Hij is ook een beetje te groot (voor mij) om als daily driver te gebruiken en ik vind hem ook gewoon niet handig, teveel deuren en gangen tot aan de cockpit
Het is wel een "goedkope" manier om een Carrack te verkrijgen. Je krijgt een 600 dollar loaner (Carrack) voor een 300 dollar schip (Galaxy).
Toen ik de Carrack gehuurd had op IAE vorig jaar vond ik hem ook groot ja. Wat ik vaak deed was een Pisces erin parkeren en vervolgens de Carrack in orbit van een planeet houden en dan de Pisces pakken naar de planeet zelf als shuttle. Eigenlijk waar de Pisces voor gemaakt is...
Heb je dan niet dat je de Carrack kwijt kan raken qua blip op je hud?Robinblitz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:45:
Toen ik de Carrack gehuurd had op IAE vorig jaar vond ik hem ook groot ja. Wat ik vaak deed was een Pisces erin parkeren en vervolgens de Carrack in orbit van een planeet houden en dan de Pisces pakken naar de planeet zelf als shuttle. Eigenlijk waar de Pisces voor gemaakt is...
Ik las laat iemand's suggestie om eerst een delivery mission te doen en dan de box in je Carrack te laten liggen zodat je 'm altijd terug kan vinden.
Mja soms wel soms niet. Voor de zekerheid kun je inderdaad een box mission doen en dan die box op je schip leggen. Ik kon hem wel terugvinden op mijn HUD toen.GFT_Bak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:46:
[...]
Heb je dan niet dat je de Carrack kwijt kan raken qua blip op je hud?
Ik las laat iemand's suggestie om eerst een delivery mission te doen en dan de box in je Carrack te laten liggen zodat je 'm altijd terug kan vinden.
Dit is wel weer typisch zo'n post van iemand die net onder een steen vandaan komt. Dit is een opmerking die je misschien 2 jaar geleden nog kon maken. Ook toen was het al bekend en vermoeiend om te lezen.Mirved schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:27:
Verdiep je eens in game dev of Star Citizen.
Is er nog iemand van GOT org aktief ? of heeft iemand anders een organisatie waar ik bij zou mogen.
Blijf voorlopig nog oefenen met pakjes rondbrengen (is het natuurlijk ook wel de tijd van het jaar voor
) en waarschijnlijk wat andere missies gaan proberen komende tijd. Maar zou wel leuk vinden om wat anderen te ontmoeten/spreken over discord etc....
Blijf voorlopig nog oefenen met pakjes rondbrengen (is het natuurlijk ook wel de tijd van het jaar voor
Verwijderd
Ik zit zelf in 7 Hills Industries. Er is een mix van Europeanen en Amerikanen. Er is altijd wel iemand in voice comms op Discord. Ze doen wekelijks ook kleine, soms grotere events.
De voertaal is wel Engels.
https://7hillsindustries.com/
De voertaal is wel Engels.
https://7hillsindustries.com/
Ik run mijn eigen kleinschalige organisatie (~25 man). Deze is grotendeels gefocused op Cargo Hauling (No Questions Asked) en Private Military Contracts (defense contracts). Uiteraard zijn dat nu nog 'imagine if...' dingen omdat cargo hauling voor anderen amper tot niet aan de orde is, net als defense contracts. Later wanneer miners/salvagers/etc bescherming nodig hebben, zullen wij dit regelen.
Het is ook een mix van Europeanen, Amerikanen en wat Australische mensen. Laatste tijd doen we vaak in het weekend (soms door de weeks) wat missies samen zoals ERT bounties met 5-6 man en dan de cargo verplaatsen naar mijn C2 of mining in 1-2 MOLE('s).
Het is ook een mix van Europeanen, Amerikanen en wat Australische mensen. Laatste tijd doen we vaak in het weekend (soms door de weeks) wat missies samen zoals ERT bounties met 5-6 man en dan de cargo verplaatsen naar mijn C2 of mining in 1-2 MOLE('s).
[ Voor 37% gewijzigd door Robinblitz op 04-12-2023 09:45 ]
Als je een uitdaging wilt, dan ga je die ERTs doen in een MOLE
Ik doe ze altijd in mijn C2. Vaak ook solo. Als ik met mijn org ze doe hebben we uiteraard wel back-up schepen. Vaak 2x een Corsair + mijn C2.mvds schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:43:
Als je een uitdaging wilt, dan ga je die ERTs doen in een MOLE
Weet niet of dit hier thuis hoort of mag, maar ik ben er erg blij mee en wilde ff showen. Als het niet mag haal ik het ook met alle liefde weg.
Ik wilde dus een desk mount voor mijn hotas setup. Ik vond niet veel wat ook zijwaarts weg te werken was(eigenlijk alleen maar solid) en heb zelf wat in elkaar geknutseld met 2 monitor stands die ik toch al had staan.
Stand op zijn kop aan bureau.
Op de vesa mount een 2 cm hardboard (nog wel zwart gespoten ff) gemonteerd, hier de mount schroeven doorheen van de hotas set. Eh voilah.
Makkelijk in hoogte te verstwllen
Misschien niet helemaal zo stevig als met Alu profiel. Maar alle imbus bouten vast geschroefd en er is bijna geen beweging in te krijgen. Iig stevig genoeg om tijdens gamen geen last van te hebben..
Dit worden weer wat langere uurtjes in SC.... 🤜🏻🤛🏻💪🏻😁
Ik wilde dus een desk mount voor mijn hotas setup. Ik vond niet veel wat ook zijwaarts weg te werken was(eigenlijk alleen maar solid) en heb zelf wat in elkaar geknutseld met 2 monitor stands die ik toch al had staan.
Stand op zijn kop aan bureau.
Op de vesa mount een 2 cm hardboard (nog wel zwart gespoten ff) gemonteerd, hier de mount schroeven doorheen van de hotas set. Eh voilah.
Makkelijk in hoogte te verstwllen
Misschien niet helemaal zo stevig als met Alu profiel. Maar alle imbus bouten vast geschroefd en er is bijna geen beweging in te krijgen. Iig stevig genoeg om tijdens gamen geen last van te hebben..
Dit worden weer wat langere uurtjes in SC.... 🤜🏻🤛🏻💪🏻😁
![]() | ![]() | ![]() |
@RaymondG HOTAS is niet idiaal bij Star Citizen/space game,s en het nadeel dat de pendalen ruimte nemen, meeste mensen gaan voor HOSAS of keyboard + joystick.
Als de pendalen ontbreken bij HOTAS mis je een as in de game.
[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 09-12-2023 08:57 ]
De pedalen heb ik weer terug in de doos gezet. Want daar ben ik het mee eens. Gebruik alleen de joystick en de throttle samen met keyboard. Scheelde ook weer een draadje onder mijn bureau 😁mr_evil08 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:55:
@RaymondG HOTAS is niet idiaal bij Star Citizen/space game,s en het nadeel dat de pendalen ruimte nemen, meeste mensen gaan voor HOSAS of keyboard + joystick.
Mis overigens geen enkele axis.
(zonder pedalen is dus HOSAS?)
[ Voor 6% gewijzigd door RaymondG op 09-12-2023 09:29 ]
HOSAS = Hands On Stick And Stick, zo heb je alle axis. Als je HOTAS neemt dan mis je een axis en daarom zou je er dan een rudder bij moeten nemen.RaymondG schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:27:
[...]
De pedalen heb ik weer terug in de doos gezet. Want daar ben ik het mee eens. Gebruik alleen de joystick en de throttle samen met keyboard. Scheelde ook weer een draadje onder mijn bureau 😁
Mis overigens geen enkele axis.
(zonder pedalen is dus HOSAS?)
Ik heb zelf met Black Friday twee Monster.Tech desk mounts besteld. Die zet je met een klem vast. Was nog ff priegelen want er is niet heel veel marge voor de beweging van je sticks, maar het is een flinke verbetering dan de sticks op je bureau.
Met mijn joystick kan ik up/down, roll(left right) en yawn links/rechts. Voor het secuurdere werkt het kleine joystickje op de throttle. Dus weet niet echt welke axis ik mis dan. Maar goed het werkt zo.Seroczynski schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:38:
[...]
HOSAS = Hands On Stick And Stick, zo heb je alle axis. Als je HOTAS neemt dan mis je een axis en daarom zou je er dan een rudder bij moeten nemen.
Ik heb zelf met Black Friday twee Monster.Tech desk mounts besteld. Die zet je met een klem vast. Was nog ff priegelen want er is niet heel veel marge voor de beweging van je sticks, maar het is een flinke verbetering dan de sticks op je bureau.
Wie weet als ik een stevigere upgrade wil ik nog eens verder ga kijken naar andere mounts. Voor nu 2 monitor mounts die anders in de kast lagen 🤜🏻🤛🏻
Dat werkt ookRaymondG schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:02:
[...]
Met mijn joystick kan ik up down roll(left right) en yawn down. Voor het secuurdere werk het kleine joystick je op de throttle. Dus weet niet echt welke axis ik mis dan. Maar goed het werkt zo.
Wie weet als ik een stevigere upgrade wil ik nog eens verder ga kijken naar andere mounts. Voor nu 2 monitor mounts die anders in de kast lagen 🤜🏻🤛🏻
Ja die mounts zien er keurig uit, netjes gedaan.
De pitch is het belangrijkst de andere assen kun je ook met knopjes doen, merk daar niet veel voordeel uit om met analoog assen te doen behalve dat het leuk is, als je racing missie,s leuk vind zal het mogelijk wel uitmaken, voor bounty merk ik er geen voordeel uit.
[ Voor 69% gewijzigd door mr_evil08 op 09-12-2023 14:04 ]
Mocht er iemand interesse hebben in een goede startership, de Avenger Titan (Holiday Pack) met een Game Package heeft nu 20% korting.
Echt een super deal als je het mij vraagt voor dat schip. Is nog steeds ook mijn starter, samen met de C2.
Echt een super deal als je het mij vraagt voor dat schip. Is nog steeds ook mijn starter, samen met de C2.
Ja, er zijn goeie deals te krijgen, persoonlijk zou ik eerder mensen de Drake Cutter adviseren, het is een geweldig schip die je ook later als je "Betere" schepen hebt als Daily driver kunnen gebruiken. Bovendien geeft Dag 1 van de Advent je direct twee skins ervoor.Robinblitz schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:06:
Mocht er iemand interesse hebben in een goede startership, de Avenger Titan (Holiday Pack) met een Game Package heeft nu 20% korting.