Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Zover ik weet kun je ze niet meer op de normale manier redeemen.Geckoo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:53:
[...]
even ter controle zijn dus nou €1500+???
maar dan moeten ze wel een keer geredeemd zijn?
https://testsquadron.com/...tion-halted-by-cig.19567/
volgens mij heb ik namelijk nog zo'n coupon. (bij een optane)
Ik dacht dat dit nog wel mogelijk is (met pijn en moeite) om dit te redeemen via de customer support.
Verwijderd
uitvoering: Intel Optane 900P PCI-e Star Citizen Promo Pack 480GB
ik zie dat het weer actief is gemaaktRobinblitz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:54:
[...]
Zover ik weet kun je ze niet meer op de normale manier redeemen.
Ik dacht dat dit nog wel mogelijk is (met pijn en moeite) om dit te redeemen via de customer support.
nouja mooi, ga ik ze even op de eerder genoemde sites (of via ebay) ze maar verkopen.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Dat bericht is van 2 jaar terug, waar maak jij uit op dat het weer actief is?Geckoo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:31:
[...]
ik zie dat het weer actief is gemaakt
nouja mooi, ga ik ze even op de eerder genoemde sites (of via ebay) ze maar verkopen.
Verwijderd
https://robertsspaceindus...lpha-322-Wrecks-To-Riches
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Helaas, ik heb ook geen enkele Chinees nieuwjaar envelop gevonden.batumulia schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:49:
Zijn er nog mensen hier die een nieuwjaars envelop hebben gevonden? Ben gisteren weer is wezen spelen, en halve map door gevlogen, maar geen enkele envelop gevonden helaas.
Gisteren wel met een paar anderen samen in een Hammerhead (mijn eerste ervaring in dat schip) rondgevlogen en ERTs gedaan die de eigenaar/piloot met ons deelde. In de laatste ERT die we deden zat de laadruimte van de 890j vol met lading, waaronder meerdere grote dozen Weevil-eggs.
Verwijderd
Heb er vorig weekend toch een tiental weten te vinden in Riker Memorial. Verder ben ik niet gaan kijken. Ik denk wel dat ze nog steeds te vinden zijn, maar dat de nieuwe spelers ze echt wel actief zoeken als bron van inkomsten.batumulia schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:49:
Zijn er nog mensen hier die een nieuwjaars envelop hebben gevonden? Ben gisteren weer is wezen spelen, en halve map door gevlogen, maar geen enkele envelop gevonden helaas.
Ja, ik vond er uiteindelijk ook eentje in Area18 hab area. Toch leuk om te hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:10:
[...]
Heb er vorig weekend toch een tiental weten te vinden in Riker Memorial. Verder ben ik niet gaan kijken. Ik denk wel dat ze nog steeds te vinden zijn, maar dat de nieuwe spelers ze echt wel actief zoeken als bron van inkomsten.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Een hele hoopbatumulia schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:49:
Ja hangt er wel enorm van af. Zijn zat steden waar ze niet liggen (Orison bijv. niks). Maar heb er nu een stuk of 4 gevonden. Op Hurston in Lorville liggen er enorm veel.GFT_Bak schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:31:
[...]
Een hele hoopZe liggen vooral (of alleen?) in de steden. In Lorville kon je ze overal zien liggen, bv. bij de bureau's achterin de New Deal ship winkel of op tafeltjes in die bar ergens in de buurt van Metro Center.
Uiteindelijk voegde CIG een lege hull toe van de Idris, waar je tegen kunt vechten. Opzich was hier niemand op tegen.
Maar deze week is er een war game gaande, genaamd "Capture the Idris." De community en vooral de Idris owners zijn pissed off.
Puur door het feit dat ze eerst niks wilde laten zien van de Idris, wegens spoilers. Nu voegen ze opeens een Idris toe in een event, die je boarden en vliegen.
Idris owners zijn pissed off. Er was ook iets met de F8C Lighting.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 26-02-2024 13:43 ]
Tja, niet geheel onverwachts. CIG doet dit wel vaker, en ik denk niet altijd uit het moedwillig mensen tegen hun been willen schoppen, maar meer met het idee van kijk hoe cool dit is.Toonen1988 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:41:
CIG heeft altijd aangegeven dat de Idris niet naar Star Citizen komt, voordat SQ42 is gereleased, wegens spoilers.
Uiteindelijk voegde CIG een lege hull toe van de Idris, waar je tegen kunt vechten. Opzich was hier niemand op tegen.
Maar deze week is er een war game gaande, genaamd "Capture the Idris." De community en vooral de Idris owners zijn pissed off.
Puur door het feit dat ze eerst niks wilde laten zien van de Idris, wegens spoilers. Nu voegen ze opeens een Idris toe in een event, die je boarden en vliegen.
Jammer is het wel. Zou toch beter over dit soort dingen nagedacht kunnen worden
Ik ben 'm ook niet tegengekomen verder, maar het leefde wel. Het is en blijft natuurlijk gewoon een marketing stuntje en niet zo zeer "nieuwe content".
Ach Javelin? zit ook al langere tijd in game, dan wel niet volledig toegankelijk.Toonen1988 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:41:
CIG heeft altijd aangegeven dat de Idris niet naar Star Citizen komt, voordat SQ42 is gereleased, wegens spoilers.
- xenothreat.
- Invictus event.
Probleem waar Star Citizen mee zit is dat ze niet afmaken waarmee ze bezig zijn om vervolgens naar de volgende project te huppelen, zit zelf te wachten op pyro wat nog wel 2 jaar gaat duren in dit tempo.
[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 28-02-2024 15:30 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Het klopt wat je zegt, beide schepen zitten al langer in het spel, maar als een lege hull, schip zonder interior.mr_evil08 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:27:
[...]
Ach Javelin? zit ook al langere tijd in game, dan wel niet volledig toegankelijk.
- xenothreat.
- Invictus event.
Probleem waar Star Citizen mee zit is dat ze niet afmaken waarmee ze bezig zijn om vervolgens naar de volgende project te huppelen, zit zelf te wachten op pyro wat nog wel 2 jaar gaat duren in dit tempo.
Dat is het probleem ook niet. Wel dat CIG zegt dat de Idris vrijwel flight ready is, maar vervolgens 'nee' zeggen tegen mensen die een Idris hebben gekocht, met als argument spoilers voor SQ42. Dat ze express de Idris achter houden, omdat ze niemand willen spoilen voor SQ42. Vrijwel iedereen begreep dit en heeft er ook vrede mee.
Maar opeens komen ze met een evenement waarbij je een Idris kunt boarden, capturen en vliegen en dat gaat helemaal tegen hun argument in, die ze hebben gegeven waarom Idris owners nog geen toegang krijgen tot hun schip.
Nu zijn Idris owners maar ook mensen die geen Idris hebben, best wel pissed off. Nu vraagt de community massaal om de Idris uit te brengen. En als het niet werkt in PU, om Idris owners minimaal toegang te geven tot een Idris in Arena Commander.
Want het argument SQ42 spoilers, is nu helemaal van de baan. De community vraagt zich nu af waarom CIG de Idris niet gewoon uitbrengt.
De community was nog niet uitgepraat over de F8C akkefietje en staat nog vers in hun geheugen, en dan geven ze Idris owners een flinke mep in hun gezicht.
[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2024 20:10 ]
Wellicht iets eerder. Vandaag is een playtest op Evocati voor static server meshing met een Pyro en Stanton server.mr_evil08 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:27:
[...]
zit zelf te wachten op pyro wat nog wel 2 jaar gaat duren in dit tempo.
Er waren Evocati sessies die gewoon GEEN 30k's hebben gehad.
Een streamer deed hier ook aan mee en zat op de Stanton kant van de mesh, die kreeg een 30k. De server herstartte zichzelf en kwam na 2 minuten weer op zonder data loss of data. De Pyro kan van dezelfde server is nooit offline geweest. Vind ik wel een groot success.
Op het moment dat ik van het luik afstapte, begon mijn Carrack uit niet niets te zweven terwijl de motoren uitstonden. Kon ik niet meer op het luik springen om terug in mijn Carrack te komen. Dat heb ik weer.

Najah, ik zat dus vast, heb ik maar "self destruct" gedaan, omdat ik het schip niet meer binnen kwam. Ik een "reclaim" aangevraagd, 45 minuten moeten wachten en dan vervolgens weer terug vliegen. En daar stond mijn vorige Carrack nog te zweven.

Uiteindelijk was het helemaal niet waard, kreeg er zo weinig geld voor. Ben ik maar wat bounty hunting gaan doen in een F7C Hornet. Reperaties en ammo was meer dan wat ik ervoor terug kreeg.
Kortom, geld verloren deze avond maar wel fun gehad.
Ik zie ook dat er "missing person" missie's voorbij komen, die geven nogal wat aardig geld.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 02-03-2024 04:05 ]
😁 Klinkt als typisch SC avondje!Toonen1988 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 04:02:
[...]
[...]
Met de Carrack heb je natuurlijk wel de unieke optie om de medbed aan boord als je spawn point in te stellen.
Als je ook even zorgt dat je een extra undersuit en helm aan boord hebt, dan is het de volgende keer in geval van nood backspacen en je bent weer aan boord.
Op het moment toen het gebeurde, dacht ik er ook net aan. Maar toen was het al te laat. Stom van mij.GFT_Bak schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:20:
[...]
😁 Klinkt als typisch SC avondje!
Met de Carrack heb je natuurlijk wel de unieke optie om de medbed aan boord als je spawn point in te stellen.
Als je ook even zorgt dat je een extra undersuit en helm aan boord hebt, dan is het de volgende keer in geval van nood backspacen en je bent weer aan boord.

"Many lessons learned." Ben benieuwd wat ze geleerd hebben. Dat de event niet toegankelijk was voor 99% van de community, of dat backers met een Idris pissed off waren omdat CIG altijd bleef volhouden dat ze Idris pas laten zien nadat SQ42 uit was gekomen.
Maar des ondanks leuke video, met ook wat meer informatie. Maar zo te zien zal de Idris nog lang op zich laten wachten voordat we aan de slag kunnen met dit schip.
Da's 1 van de redenen dat ik er vaak een Pisces in zet, en die gebruik om de Carrack te verlaten. Een andere reden is dat het luik zo ontzettend traag is dat je een redelijk makkelijk doelwit bent in afgelegen gebieden.Toonen1988 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 04:02:
Dat heb ik weer, vlieg ik met een Carrack richting een afgelegen locatie om een pakketje op te halen. Ik land de Carrack netjes en krijg een bericht "landing completed." Ik richting het onderste dek, luik geopend en naar beneden gelopen.
Op het moment dat ik van het luik afstapte, begon mijn Carrack uit niet niets te zweven terwijl de motoren uitstonden. Kon ik niet meer op het luik springen om terug in mijn Carrack te komen. Dat heb ik weer.![]()
Najah, ik zat dus vast, heb ik maar "self destruct" gedaan, omdat ik het schip niet meer binnen kwam. Ik een "reclaim" aangevraagd, 45 minuten moeten wachten en dan vervolgens weer terug vliegen. En daar stond mijn vorige Carrack nog te zweven.![]()
Uiteindelijk was het helemaal niet waard, kreeg er zo weinig geld voor. Ben ik maar wat bounty hunting gaan doen in een F7C Hornet. Reperaties en ammo was meer dan wat ik ervoor terug kreeg.
Ik zie ook dat er "missing person" missie's voorbij komen, die geven nogal wat aardig geld.
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Dat laatste heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Ben wel al aggresive spelers tegengekomen, maar nog niemand heeft mijn Carrack aangevallen.Quincy2003 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:05:
[...]
Da's 1 van de redenen dat ik er vaak een Pisces in zet, en die gebruik om de Carrack te verlaten. Een andere reden is dat het luik zo ontzettend traag is dat je een redelijk makkelijk doelwit bent in afgelegen gebieden.
Ben afgelopen weekend wel nog aangevallen door een speler, terwijl we samen een missie aan het doen waren. Op het einde van de missie begon hij mij opeens aan te vallen. Gelukkig zat ik toen niet in mijn Carrack, omdat je niet met dat schip kunt vechten als je alleen bent.
Ik zat toen in een Vanguard Harbinger die ik als loan ship heb. De eerste keer dat ik deze ship heb gevlogen en ik moet eerlijk bekennen, wat een beest! Die speler viel mij opeens van achter aan, en ik had meteen iets van "wat ben jij toch een mietje." Gelukkig had ik niet veel schade en vloog ik weg om in een betere positie te komen. Hij begon mij te achtervolgen en nogmaals te schieten op mij. Ik draaide me om en begon volop op hem te knallen. Begon met mijn secondary wapen op hem te schieten, waarna een schot volgde met mijn main canon. Terwijl hij weg probeerde te komen, mooie lock op hem met mijn missiles. Schoot één missile af en KABLAAM, weg speler.
Wat is de Vanguard Harbinger een heerlijke ship zeg. Nog nooit meegevlogen en bij mijn eerste vlucht alweer spelers gekilled. Daarna heb ik nog wat spelers gekilled, die dachten om mij even aan te vallen.
Ook nog een boel NPC's kills gekregen toen ik een zwarte box ging ophalen.
:strip_exif()/f/image/cSbgGu5mKCxgfrHwELXJfn34.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SPl39b9Kw7UffzndbgjUGKBy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bpd1esvUq4Bp7xwDMH2npQKF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nOgwdgi6zy2JZSm6LsWXu4h3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ixwu35qPQSHx9epgvsfUyrVx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fjYbvz2LC3lMg2DT8efsq6Bv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Toonen1988 op 04-03-2024 12:33 ]
Op moment maakt het niet zoveel uit, kleine of grote schepen zie je makkelijk op de scanner door de vijand, de IR/IM veld moeten ze nog fixen.Quincy2003 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:05:
[...]
Da's 1 van de redenen dat ik er vaak een Pisces in zet, en die gebruik om de Carrack te verlaten. Een andere reden is dat het luik zo ontzettend traag is dat je een redelijk makkelijk doelwit bent in afgelegen gebieden.
Bij een groot schip is de vijand langer bezig met vernietigen waadoor je in de tussentijd al in QT kan gaan.
Met een klein schip ben je meteen f***** (vanuit gaand dat de vijand geen QT jammer heeft).
Grote schepen hebben op moment nog bugs met landen dat wel, zakken door de grond of andere zaken als ze net niet stabiel genoeg staan, met mijn 600i gelukkig geen last.
[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 04-03-2024 12:50 ]
Adding Item Bank kiosks to the persistent universe, allowing players to retrieve and store FPS items at multiple locations. This addition will also allow players to retrieve lost account-bound items, such as subscriber flair.
Valt alle gekochte gear vanuit de pledge store ook onder subscriber flair, of zijn dit alleen items die je op speciale gelegenheden hebt gekregen? Er staat 'such as', dus ik neem aan dat je met de volgende patch ook betaalde gear kunt terug halen.
Op dit moment verlies je alle gear. De enige manier om je verloren betaalde gear terug te halen is om te 'melten' en dan terug te kopen. CIG is op dit moment bezig met een manier om betaalde gear terug te krijgen wanneer je dood bent gegaan, soort van 'gear insurance'.
Maar nu zie ik dat ze het over 'such as' subscriber flair hebben.
Op dit moment haal ik geen speciale gear uit mijn inventory, puur door het feit dat je het helemaal kunt verliezen. Helaas heb ik nog geen toegang tot de nieuwe patch op de PTU, zodat ik kon testen. Normaal heb ik altijd vroeg access, maar ben voor een zéér lange tijd niet meer actief geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 05-03-2024 23:02 ]
Volgens mij staat het antwoord al in jouw vraag.Toonen1988 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:58:
Heeft iemand een idee hoe de Item Bank & Unique Item Recovery werkt?
Adding Item Bank kiosks to the persistent universe, allowing players to retrieve and store FPS items at multiple locations. This addition will also allow players to retrieve lost account-bound items, such as subscriber flair.
Valt alle gekochte gear vanuit de pledge store ook onder subscriber flair, of zijn dit alleen items die je op speciale gelegenheden hebt gekregen? Er staat 'such as', dus ik neem aan dat je met de volgende patch ook betaalde gear kunt terug halen.
Op dit moment verlies je alle gear. De enige manier om je verloren betaalde gear terug te halen is om te 'melten' en dan terug te kopen. CIG is op dit moment bezig met een manier om betaalde gear terug te krijgen wanneer je dood bent gegaan, soort van 'gear insurance'.
Maar nu zie ik dat ze het over 'such as' subscriber flair hebben.
Op dit moment haal ik geen speciale gear uit mijn inventory, puur door het feit dat je het helemaal kunt verliezen. Helaas heb ik nog geen toegang tot de nieuwe patch op de PTU, zodat ik kon testen. Normaal heb ik altijd vroeg access, maar ben voor een zéér lange tijd niet meer actief geweest.
Dit betekend dus alle items die in jouw Hangar menu staan op de RSI website. Subscriber flair, gekochte armor, gekochte wapens, IAE gifts, Event gifts etc.This addition will also allow players to retrieve lost account-bound items, such as subscriber flair.
Volgens mij is dit ook er ook nog niet toch...? Dit zou toch pas bij de 3.23 avocado patch toegevoegd worden? (Die test staat ergens deze week geplanned volgens mij samen met de eerste poging Pyro met Stanton te verbinden middels jump gates).Helaas heb ik nog geen toegang tot de nieuwe patch op de PTU, zodat ik kon testen. Normaal heb ik altijd vroeg access, maar ben voor een zéér lange tijd niet meer actief geweest.
Ja, er staat alleen subscriber flair specifiek vermeld. Dus ik ben benieuwd.Robinblitz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:17:
[...]
Volgens mij staat het antwoord al in jouw vraag.
[...]
Dit betekend dus alle items die in jouw Hangar menu staan op de RSI website. Subscriber flair, gekochte armor, gekochte wapens, IAE gifts, Event gifts etc.
[...]
Volgens mij is dit ook er ook nog niet toch...? Dit zou toch pas bij de 3.23 avocado patch toegevoegd worden? (Die test staat ergens deze week geplanned volgens mij samen met de eerste poging Pyro met Stanton te verbinden middels jump gates).
En de nieuwe PTU update kan ik al downloaden, alleen krijg ik als antwoord "no access". Geen idee wanneer de test staat gepland. Ben benieuwd als ik dan deze week of volgende week toegang krijg, hopelijk.
De nieuwe update ziet er goed uit, vooral de nieuwe UI.
Ik heb recentelijk een Vanguard Warden gekocht met in-game credits. Erg fijn schip! Dikke AD5B gatling gun ipv de gimbal onder de neus, 2 S2 distortion kanonnen en 2 S2 laser kanonnen in de neus, twee missile racks vervangen door MSD-481 zodat je 16 S1 missiles hebt (naast de 2x2 S3 missiles). Lekker veel vuurkracht!Toonen1988 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:27:
Ik zat toen in een Vanguard Harbinger die ik als loan ship heb. De eerste keer dat ik deze ship heb gevlogen en ik moet eerlijk bekennen, wat een beest! Die speler viel mij opeens van achter aan, en ik had meteen iets van "wat ben jij toch een mietje." Gelukkig had ik niet veel schade en vloog ik weg om in een betere positie te komen. Hij begon mij te achtervolgen en nogmaals te schieten op mij. Ik draaide me om en begon volop op hem te knallen. Begon met mijn secondary wapen op hem te schieten, waarna een schot volgde met mijn main canon. Terwijl hij weg probeerde te komen, mooie lock op hem met mijn missiles. Schoot één missile af en KABLAAM, weg speler.
Wat is de Vanguard Harbinger een heerlijke ship zeg. Nog nooit meegevlogen en bij mijn eerste vlucht alweer spelers gekilled. Daarna heb ik nog wat spelers gekilled, die dachten om mij even aan te vallen.
En een interieur zodat je kunt bed-loggen en loot kunt verzamelen.
Wat vanuit het niets aangevallen worden betreft, ik was afgelopen zondag even in mijn Avenger Titan op weg naar een outpost om iets op te halen, toen ik ineens een radar-lock kreeg en een rode ^ zag. Checkte even of het een NPC of speler was, maar bleek een speler te zijn. In een F8C. Die begon meteen te schieten toen hij in bereik was en had mij in no-time laten exploderen. Met de aankomende Master Modes heb je dan tenminste nog de kans om te switchen naar vluchten en er met hoge snelheid vandoor te gaan.
Hoe zit het precies met je criminele status? Want ik heb meerdere keren te maken gehad met spelers die mij aanvielen. Van de zeven keer, heb ik zes keer gewonnen.Haay schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:00:
[...]
Ik heb recentelijk een Vanguard Warden gekocht met in-game credits. Erg fijn schip! Dikke AD5B gatling gun ipv de gimbal onder de neus, 2 S2 distortion kanonnen en 2 S2 laser kanonnen in de neus, twee missile racks vervangen door MSD-481 zodat je 16 S1 missiles hebt (naast de 2x2 S3 missiles). Lekker veel vuurkracht!![]()
En een interieur zodat je kunt bed-loggen en loot kunt verzamelen.
Wat vanuit het niets aangevallen worden betreft, ik was afgelopen zondag even in mijn Avenger Titan op weg naar een outpost om iets op te halen, toen ik ineens een radar-lock kreeg en een rode ^ zag. Checkte even of het een NPC of speler was, maar bleek een speler te zijn. In een F8C. Die begon meteen te schieten toen hij in bereik was en had mij in no-time laten exploderen. Met de aankomende Master Modes heb je dan tenminste nog de kans om te switchen naar vluchten en er met hoge snelheid vandoor te gaan.
Tot mijn verbazing moest ik opeens tot wel 150k aan fee's betalen, om mijn criminele status kwijt te schelden. Helft van mijn geld meteen weg.
Ik vraag me dus af, hoe werkt dit systeem. Want bij alle gevechten is de tegenpartij begonnen en waren ze ook rood voor mij.
Ik doe graag die bounty missie van 35k, maar ik kom altijd andere spelers tegen. Vervolgens vallen ze mij aan, ik schiet ze af en ik moet dan opeens 40 tot 50k betalen per kill. Ik draai altijd verlies als ik die missies speel.
(Waka's Day) We currently have an sc-stable 3.23 build in assessment for a 4 hour Evocati stability playtest later today. We are still on schedule for an Evocati Server Meshing test starting on Friday that we intend to run throughout the weekend.
Sommige missie,s zijn bugged, enemy NPC,s spawnen niet direct door server lag.Toonen1988 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:46:
[...]
Hoe zit het precies met je criminele status? Want ik heb meerdere keren te maken gehad met spelers die mij aanvielen. Van de zeven keer, heb ik zes keer gewonnen.
Tot mijn verbazing moest ik opeens tot wel 150k aan fee's betalen, om mijn criminele status kwijt te schelden. Helft van mijn geld meteen weg.
Ik vraag me dus af, hoe werkt dit systeem. Want bij alle gevechten is de tegenpartij begonnen en waren ze ook rood voor mij.
Ik doe graag die bounty missie van 35k, maar ik kom altijd andere spelers tegen. Vervolgens vallen ze mij aan, ik schiet ze af en ik moet dan opeens 40 tot 50k betalen per kill. Ik draai altijd verlies als ik die missies speel.
Je moet langer wachten tot de missie is ingeladen, gewoon rond gaan hoveren ondanks een enkele al begint te knallen.
Zeer waarschijnlijk waren dat gewoon NPC enemy,s die je verward met echte spelers.
NPC,s hebben 2 namen en spelers één naam.
150K fee niet betalen, vlieg naar een space station, laat je afknallen en log uit zodra je in klescher zit(of doe daar vent missie,s en binnen 15 minuten ben je weer uit de bak).
Je kan ook je crimestat wipen met een hack card, maar dat kost meer tijd.
Als ik echte spelers tegenkom vluchten ze altijd als ze bijna kapot zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 07-03-2024 09:11 ]
Ik heb één keer gehad dat ik een bounty deed boven "xxx security controlled" gebied waar ik geen vriendjes mee was (had nog geen reputatie met die security partij opgebouwd). Nadat ik de bounty (NPC schip) had neergeschoten kwam ik te laag uit waardoor de turret mij neerschoot en ik plotseling in de gevangenis wakker werd met een CS1 ofzo. Moest 6 minuten in Klescher blijven en daarna mocht ik weer vertrekken.Toonen1988 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:46:
Hoe zit het precies met je criminele status? Want ik heb meerdere keren te maken gehad met spelers die mij aanvielen. Van de zeven keer, heb ik zes keer gewonnen.
Als newbie wist ik het nog niet, maar als je een voor + achternaam met spatie ertussen ziet, bv. "Harry Sheldon" (ik noem maar wat) dan is het een NPC. Alle spelers hebben een naam zonder spaties in. Eventueel wel een _ in de naam maar dan is het nog steeds wel één naam.
Hoi! Ben ik weer, een kleine half jaar later. En? Hoeveel van de SOON is inmiddels te genieten ingame?Marvin. schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:32:
Laat me raden.... (zonder enige voorkennis)
Nieuwe eye candy hoe het er allemaal uit komt te zien, space porn. Tech dat nu echt bijna af is maar nog even puntjes op de i, soon. Nieuwe gameplay loops die nu echt bijna te genieten zijn, any day now! Iets van een nieuwe demo of update om voor de jaarwisseling te mogen ervaren. Wormhole updates maar helaas ook dit jaar nog net niet klaar voor gebruik want ja... Andere tech. Dan de gebruikelijke revamps van alles en iedereen. Ohja S42 volgend jaar!
Kortom, dit jaar is nog even jammer maar volgend jaar wordt een knaller van een jaar, dan komt alles en meer online!
Dit is puur een gokje en mijn verwachting van het TLDR filmpje die ik over een paar dagen zal beluisteren. Stel dat dit dan ook (grotendeels) juist blijkt te zijn, puur geluk of same shit different year? Als golden ticked owner heb ik al wat jaren gok ervaring.
Spannend!
Korte samenvatting? Men blijft beloften breken.Marvin. schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:40:
[...]
Hoi! Ben ik weer, een kleine half jaar later. En? Hoeveel van de SOON is inmiddels te genieten ingame?
[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 07-03-2024 21:57 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat klopt, namen met een spaice ertussen zijn NPC's. Maar ik snap gewoon niet wanneer een speler mij aanvalt en ik mij verdedig, toch nog een crime stat krijg.Haay schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:30:
[...]
Ik heb één keer gehad dat ik een bounty deed boven "xxx security controlled" gebied waar ik geen vriendjes mee was (had nog geen reputatie met die security partij opgebouwd). Nadat ik de bounty (NPC schip) had neergeschoten kwam ik te laag uit waardoor de turret mij neerschoot en ik plotseling in de gevangenis wakker werd met een CS1 ofzo. Moest 6 minuten in Klescher blijven en daarna mocht ik weer vertrekken.
Als newbie wist ik het nog niet, maar als je een voor + achternaam met spatie ertussen ziet, bv. "Harry Sheldon" (ik noem maar wat) dan is het een NPC. Alle spelers hebben een naam zonder spaties in. Eventueel wel een _ in de naam maar dan is het nog steeds wel één naam.
Ik begin me best wel te irriteren aan het spel, want ik verdien totaal 0,0% geld. Ik doe een 35k bounty en kom andere spelers tegen. Die vallen mij aan, ik ga dood of ik dood hun. Wanneer ik dood ga, kan ik mijn schip reclaimen en wachten. Dood ik die persoon, dan gaat die 35k meteen weer richting het afbetalen van mijn crime stat. Of ik moet inderdaad van mijn crim stat afkomen wat hierboven staat beschreven.
Maargoed, ik ga dus vervolgens cargo hauling doen. Ik haal verschillende pakketjes op, breng die vervolgens naar locaties, CRASH.... Alles kwijt.
Najah, laten we dan maar gear and armor vinden, en die eventueel gebruiken of verkopen. Zoek een aantal leuke locaties op, allemaal leeg, geen enkel kist te bekennen. Ik ga vervolgens een bed gebruiken in mijn schip, switch van server, nog altijd geen kisten. Dan maar weer andere server, nog altijd geen kisten.
Volgende idee, black box missie. Ik daar naartoe, losse kisten van het wrak gepakt en netjes in mijn schip gezet. Daarna de black box gepakt, flikkert mijn character met de black box op de grond. Ik weer opgestaan, richting het schip, blackbox neergezet en naar drop-off locatie gevlogen. Daar aangekomen, kon ik de black box niet meer oppakken, of wat dan ook. Kon er niet meer mee interacten. Ik dan maar weer naar New Baggage gevlogen, om de rest van de kisten te verkopen. Ik land, BAM....... crash.... Ik weer opnieuw opgestart, weer alles kwijt. Weer mijn schip kunnen claimen.
Laten we dan maar mining doen. Multi-tool gekocht met mine attachment. Naar een grot gegaan, eerste keer vast komen te zitten in een doodlopende gang. Kon niet meer terug omdat mijn character zich niet meer omhoog trok bij een muur waar wel "gele verf" op zat. Log out, en weer connecten. Schip weer moeten claimen.
Dan maar tweede keer mining proberen, was nog geen 2 minuten bezig, gekilled door speler.
Weer alles opnieuw moeten kopen, weer schip moeten claimen.
Laten we derde keer proberen, dus ik weer naar een grot, begin te mijnen, kwam ik toen vast te zitten tussen een soort van wortel en een muur. Tien minuten geprobeerd om los te komen, lukte niet. Dan maar weer terug gegaan naar het hoofdmenu en weer opnieuw een server gejoined. Nou, daar heb ik dus een half uur over gedaan en maar 1,2k verdiend en weer mijn schip moeten claimen.
Ik ben bijna compleet blut, ik kan op geen enkel manier geld verdienen en dat begint nogal erg te irriteren. En zo gouw ik iets waardevols heb, crasht het spel en dan ben ik weer alles kwijt.
Aan mijn hardware zal het wel niet liggen I9 14900kf, RTX 4080 en 32gb 6000mhz DDR5 en geinstalleerd op een M.2 Western Digital black SSD.
Ik zit te denken om een complete 'character repair' aan te vragen en dan maar weer opnieuw beginnen en ook het spel weer opnieuw installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 07-03-2024 23:55 ]
De jumpgates worden deze week nog getest. Eerste test met Static Server Meshing was twee weken terug en met een groot success afgerond, deze week worden Pyro en Stanton verbonden middels jump gate als test om van server te migreren. Voor de volgende patch staat ook DLSS, en in-house TSR geplanned. Voor de volgende patch staat de nieuwe UI van CitizenCon geplanned, de nieuwe starmap, ook volgende patch, nieuwe character creator ook, Distribution Centers ook, de nieuwe vorm van engineering word ook volgende patch aan Arena Commander toegevoegd om dit te gaan testen, Personal hangars staan ook met freight elevators geplanned en (iets waar ik niet heel zeker van ben dat het gaat lukken) Master Modes ook. 3.23 zal waarschijnlijk met deels van de features binnenkort voor Evocati beschikbaar worden.Marvin. schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:40:
[...]
Hoi! Ben ik weer, een kleine half jaar later. En? Hoeveel van de SOON is inmiddels te genieten ingame?
3.23 staat voor Q2 2024 geplanned als release (dus Juni/Juli gok ik). Sinds CIG veranderd is van manier hoe ze de release view updaten is er weinig op het laatste moment geschrapt (wat voorheen wel zo was).
Damn, dat is geen fijne ervaring zo! Wat voor schip heb je dan? Is dat het enige schip dat je hebt? Je pledge schip neem ik aan?Toonen1988 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:33:
Ik ben bijna compleet blut, ik kan op geen enkel manier geld verdienen en dat begint nogal erg te irriteren. En zo gouw ik iets waardevols heb, crasht het spel en dan ben ik weer alles kwijt.
Wat voor mij wel een vrij gemakkelijke manier van geld verdienen is dat zijn de 'bunker' missies waarbij je een outpost van Nine Tails (9T) moet bevrijden. Handig om een wapen te hebben met geluidsdemper of flash-hider o.i.d. op de loop zodat je NPCs kunt neerschieten zonder dat de andere NPCs gealarmeerd worden. Natuurlijk wel alleen de 9T NPCs doden en niet de (friendly) security guards.
Wanneer ik nog 1 of 2 NPCs te gaan heb en die staan ergens in een hoekje niks te doen, dan ga ik eerst alle lijken langs om te looten. Soms met m'n multitool met tractor beam het hele lijk naar de lift meenemen om in mijn schip de heavy armor stukken eraf te halen (om te verkopen) en het naakte lijk buiten te dumpen. Zodra de laatste 9T gedood is begint te timer te lopen en heb je nog een kwartier om nog wat te looten en te zorgen dat je buiten bereik van de turrets komt. 15k verdienen voor de bunker missie, 500 per gedode 9T dankzij het "Call to Arms" contract, wat bij 10 NPCs toch ook weer 5k is. Dan nog de interessante armor en eventueel wapens verkopen voor 5-10k.
Overigens blijf ik over het algemeen wel weg van de bekende gebieden waar PVP spelers te vinden zijn. Grim Hex, Ghost Hollow, Jump Town enz. De plekken waar illegale cargo (drugs) verkocht kan worden dus. Daarom heb ik tot nu toe heel weinig last van player killers (griefers) die voor de lol andere spelers doden.
Je bedoelt natuurlijk versie 3.23Robinblitz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:04:
2.23 staat voor Q2 2024 geplanned als release (dus Juni/Juli gok ik). Sinds CIG veranderd is van manier hoe ze de release view updaten is er weinig op het laatste moment geschrapt (wat voorheen wel zo was).
Eerst even afwachten tot 3.23 de Evocati test door is, en naar de PTU komt. En dan afwachten tot de PTU tests geslaagd zijn en het door komt naar de PU. Ben ERG benieuwd naar alle veranderingen!
Ik heb diverse schepen, zal straks een overview posten van wat ik heb, maar hoofdzakelijk gebruik ik nu een Vanguard. Ik heb meerdere multi-crew schepen, die kan ik helaas niet solo gebruiken.Haay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:57:
[...]
Damn, dat is geen fijne ervaring zo! Wat voor schip heb je dan? Is dat het enige schip dat je hebt? Je pledge schip neem ik aan?
Wat voor mij wel een vrij gemakkelijke manier van geld verdienen is dat zijn de 'bunker' missies waarbij je een outpost van Nine Tails (9T) moet bevrijden. Handig om een wapen te hebben met geluidsdemper of flash-hider o.i.d. op de loop zodat je NPCs kunt neerschieten zonder dat de andere NPCs gealarmeerd worden. Natuurlijk wel alleen de 9T NPCs doden en niet de (friendly) security guards.
Wanneer ik nog 1 of 2 NPCs te gaan heb en die staan ergens in een hoekje niks te doen, dan ga ik eerst alle lijken langs om te looten. Soms met m'n multitool met tractor beam het hele lijk naar de lift meenemen om in mijn schip de heavy armor stukken eraf te halen (om te verkopen) en het naakte lijk buiten te dumpen. Zodra de laatste 9T gedood is begint te timer te lopen en heb je nog een kwartier om nog wat te looten en te zorgen dat je buiten bereik van de turrets komt. 15k verdienen voor de bunker missie, 500 per gedode 9T dankzij het "Call to Arms" contract, wat bij 10 NPCs toch ook weer 5k is. Dan nog de interessante armor en eventueel wapens verkopen voor 5-10k.
Overigens blijf ik over het algemeen wel weg van de bekende gebieden waar PVP spelers te vinden zijn. Grim Hex, Ghost Hollow, Jump Town enz. De plekken waar illegale cargo (drugs) verkocht kan worden dus. Daarom heb ik tot nu toe heel weinig last van player killers (griefers) die voor de lol andere spelers doden.
Het rare is ook dat wanneer ik een server join, ongeveer 10 a 15 minuten duurt voordat de loading voorbij is.
Bij een vriend van me, is het één minuutje. Hij heeft een I5 10th generatie, RTX 3080 en 32gb ddr4 geheugen op een SATA SSD, OS: Windows 10.
Bij mij loading tien a vijftien minuten. I9 14900kf RTX 4080 en 32gb ddr5 op een M.2 SSD, OS: Windows 11.
Ergens moet een technische probleem zijn. Hij heeft ook nog geen enkele crash gehad, ik meerdere.
Ik speel wel op 4k, hij op 2k. Resolutie al aangepast, maar geen verschil.
Kijken of een hard reset van mijn personage of het spel opnieuw installeren het probleem fix. Misschien Windows opnieuw instaleren, ik installeer Windows toch om de drie maanden opnieuw.
Ja, dat klinkt inderdaad dat er iets goed mis is met jouw installatie. Die M.2 SSD ... Dat is niet toevallig een Samsung EVO 980 ? Want daar zijn wel problemen mee, i.c.m. Star Citizen. Toen ik Star Citizen op de PC van mijn zoon wilde installeren weigerde de installer zelfs met een foutmelding die me nog een hoop zoekwerk gaf om het op te lossen.Toonen1988 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:46:
Ik heb diverse schepen, zal straks een overview posten van wat ik heb, maar hoofdzakelijk gebruik ik nu een Vanguard.
Het rare is ook dat wanneer ik een server join, ongeveer 10 a 15 minuten duurt voordat de loading voorbij is.
Bij een vriend van me, is het één minuutje. Hij heeft een I5 10th generatie, RTX 3080 en 32gb ddr4 geheugen op een SATA SSD, OS: Windows 10.
Bij mij loading tien a vijftien minuten. I9 14900kf RTX 4080 en 32gb ddr5 op een M.2 SSD, OS: Windows 11.
Ergens moet een technische probleem zijn. Hij heeft ook nog geen enkele crash gehad, ik meerdere.
Ik speel wel op 4k, hij op 2k. Resolutie al aangepast, maar geen verschil.
Kijken of een hard reset van mijn personage of het spel opnieuw installeren het probleem fix. Misschien Windows opnieuw instaleren, ik installeer Windows toch om de drie maanden opnieuw.
Nee, een Western Digital black m.2 ssd. Welke type weet ik even niet uit mijn kop. Andere spellen hebben geen problemen. Gezondheid van mijn SSD is nog 99%.Haay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:55:
[...]
Ja, dat klinkt inderdaad dat er iets goed mis is met jouw installatie. Die M.2 SSD ... Dat is niet toevallig een Samsung EVO 980 ? Want daar zijn wel problemen mee, i.c.m. Star Citizen. Toen ik Star Citizen op de PC van mijn zoon wilde installeren weigerde de installer zelfs met een foutmelding die me nog een hoop zoekwerk gaf om het op te lossen.
Wanneer ik speel, is het vloeiend en soepel. Alleen de crashes die ik af en toe heb onder het landen. En dan ben ik weer alle loot kwijt.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 08-03-2024 10:21 ]
Verwijderd
Er is misschien toch iets mis me je installatie dan?Toonen1988 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:17:
[...]
Nee, een Western Digital black m.2 ssd. Welke type weet ik even niet uit mijn kop. Andere spellen hebben geen problemen. Gezondheid van mijn SSD is nog 99%.
Wanneer ik speel, is het vloeiend en soepel. Alleen de crashes die ik af en toe heb onder het landen. En dan ben ik weer alle loot kwijt.
Probeer eens in de launcher bij Settings > Game Channel > Analyze Game Files op 'Verify' te klikken.
En anders kun je ook eens de shader cache clearen van zowel Nvidia als die van Star Citizen zelf in C:\Users\<user>\AppData\Local\Star Citizen.
Ik ga dit weekend Windows opnieuw installeren. Alles weer lekker vers.Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:31:
[...]
Er is misschien toch iets mis me je installatie dan?
Probeer eens in de launcher bij Settings > Game Channel > Analyze Game Files op 'Verify' te klikken.
En anders kun je ook eens de shader cache clearen van zowel Nvidia als die van Star Citizen zelf in C:\Users\<user>\AppData\Local\Star Citizen.
7800x3d met 4090 en 4k en wd black hier, ik heb verre van zoveel crashes. Als er iets is bij mij is dat grotendeels server gerelateerd.Toonen1988 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:17:
[...]
Nee, een Western Digital black m.2 ssd. Welke type weet ik even niet uit mijn kop. Andere spellen hebben geen problemen. Gezondheid van mijn SSD is nog 99%.
Als je in inventory spullen hebt kan je ook hoveren boven de basis en het vanuit inventory naar local gooien als het puur om landen gaat maar lijkt meer dat die overgang juist het probleem is.
Nieuwe windowsinstall een optie?
Toevallig een overclock op je geheugen oid? Dat daar iets misgaat
[ Voor 4% gewijzigd door Torched op 08-03-2024 12:03 ]
Je kunt inderdaad je locale inventory openen wanneer je in de buurt bent. Maar kisten of een blackbox kan je niet daarmee overzetten.Torched schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:01:
[...]
7800x3d met 4090 en 4k en wd black hier, ik heb verre van zoveel crashes. Als er iets is bij mij is dat grotendeels server gerelateerd.
Als je in inventory spullen hebt kan je ook hoveren boven de basis en het vanuit inventory naar local gooien als het puur om landen gaat maar lijkt meer dat die overgang juist het probleem is.
Nieuwe windowsinstall een optie?
Toevallig een overclock op je geheugen oid? Dat daar iets misgaat
Als ik dan land op New Baggage bijv. en het spel crasht, is mijn ship verloren gegaan. Als ik nou een crash had, maar wel mijn ship deed behouden + loot, was het een minder groot probleem geweest.
Dan was het opnieuw connecten en verder spelen. Maar ik raak gewoon alles kwijt bij elke crash.
Ik ga straks met een vriend van me 35k bounties doen. Hopelijk komen we weinig tot geen andere spelers tegen.
[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 08-03-2024 12:51 ]
(Friday) We are still on schedule to start the next Evocati tech-preview Server Meshing test today that will run throughout the weekend. We have a build cooking right now that we are hoping will be starting assessment in the next couple hours so expecting closer to 4-6pm CST (11:00 PM - 1:00 AM) for release!
Dank voor de update! Zal wel weer einde van het jaar zijn (of rond citizencon 24) dat ze naar een soort 4.0 pushen. En S42?Robinblitz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:04:
[...]
De jumpgates worden deze week nog getest. Eerste test met Static Server Meshing was twee weken terug en met een groot success afgerond, deze week worden Pyro en Stanton verbonden middels jump gate als test om van server te migreren. Voor de volgende patch staat ook DLSS, en in-house TSR geplanned. Voor de volgende patch staat de nieuwe UI van CitizenCon geplanned, de nieuwe starmap, ook volgende patch, nieuwe character creator ook, Distribution Centers ook, de nieuwe vorm van engineering word ook volgende patch aan Arena Commander toegevoegd om dit te gaan testen, Personal hangars staan ook met freight elevators geplanned en (iets waar ik niet heel zeker van ben dat het gaat lukken) Master Modes ook. 3.23 zal waarschijnlijk met deels van de features binnenkort voor Evocati beschikbaar worden.
3.23 staat voor Q2 2024 geplanned als release (dus Juni/Juli gok ik). Sinds CIG veranderd is van manier hoe ze de release view updaten is er weinig op het laatste moment geschrapt (wat voorheen wel zo was).
SQ42 is nog niks over bekend (op de maandelijks newsletters na). Maar daarvan zeiden ze ook niet dat het dit jaar zou komen. Dat is nu polishing phase wat soms ook jaren kan duren bij games.Marvin. schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:55:
[...]
Dank voor de update! Zal wel weer einde van het jaar zijn (of rond citizencon 24) dat ze naar een soort 4.0 pushen. En S42?
Dit is mijn hangar op dit moment, op één ship na zijn ze allemaal flight-ready. Jullie zien het goed, ik heb ook een Idris-P. Het enige wat ik kan vertellen is, dit was geen verkoop uit de reguliere voorraad. Iemand van CIG heeft me dit schip geregeld, jaren geleden. Dat is het enige wat ik kan vertellen, en die persoon is één van de bekendste gezichten van CIG.Haay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:57:
[...]
Damn, dat is geen fijne ervaring zo! Wat voor schip heb je dan? Is dat het enige schip dat je hebt? Je pledge schip neem ik aan?
Ik had vroeger namelijk contact met diverse mensen binnen CIG. Maar dat is alweer jaren geleden, die hebben me een mooie Idris-P kunnen regelen. En voor welke prijs blijft ook onbekend. Een M versie mocht ik helaas niet. Die vonden ze iets te exclusief.
Ondertussen is dat alweer jaren geleden, ik heb deze Idris-P nu al een aantal jaar. Helaas de contact verloren en ben ik ook niet meer actief geweest binnen de Star Citizen community. Heb ooit een pakket gekocht met een Constellation en die heb ik geupgrade naar een Carrack. De rest van de schepen heb ik zo goed als erbij gekregen. Maar goed, de loan heb ik niet meer bij full release.
Subscriber heb ik even erbij gepakt, ik wilde een paar gear items hebben die alleen voor subscribers beschikbaar waren gesteld. Dus die schepen vallen sowieso volgende maand al af.
Ik vlieg op dit moment alleen de Vanguard en Hornet.
/f/image/P9FhLcSumP08dLpbRHoe8Lec.png?f=fotoalbum_large)
Hier is mijn Citizen Dossier, voor als iemand eventueel in de toekomst samen wilt spelen. Ondanks de problemen die ik heb, wil ik Star Citizen echt meer gaan spelen.
https://robertsspaceindustries.com/citizens/Toonen
Ik ga vooral veel voor Xplor vliegen, we hebben op dit moment al bijna 13k (12940 members). Ik ga vooral richten op multi-crew schepen. Als de tijd er is, wil ik mensen vanuit Xplor gaan recruiten om samen met mij multi-crew schepen te onderhouden. Wil gaan richten op logistiek, "deep space" exploration, support en combat (zowel ruimte als grond). Dus heb héél wat mensen nodig.
Star Citizen begint nu serieus een spel te worden, daarom is het tijd voor mij om ook serieus te gaan spelen. Als ze binnenkort de Idris gaan toevoegen en andere system en vooral base building, wil ik gaan beginnen met mijn toekomst plannen voor Star Citizen.
Heb vroeger veel Eve Online gespeeld, maar helaas mis ik de 'immersion' in dat spel. Star Citizen is dan ook een game waar ik jaren op heb gewacht. Helaas duurt de ontwikkeling zo lang.
[ Voor 54% gewijzigd door Toonen1988 op 08-03-2024 19:23 ]
Voor het eerst waren Stanton en Pyro aan elkaar verbonden middels de jump gate op de Evocati server. Beide systems draaide op twee losse servers en waren aan elkaar gemeshed. Op een stutter van een halve seconde na wanneer je de jumpgate in-ging was alles seamless.
Geen lag, geen lagspikes, geen loading screens en je kon zelfs andere spelers door dezelfde wormhole zien travelen. De animatie van de jump gate had nog geen textures gezien dit om een functionele test ging. Hieronder wat screenshots:
/f/image/wfq0Fl9pgUahHSAmI8jBTNxa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HlTTpFYN2MiENxizy4MzGZLO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aHikC72NssVzIe8CmVTsmtAj.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben zelf geen Evo lid helaas, maar zover ik weet en wat ook werd verteld destijds is dat je je schip handmatig contant moet alignen met waar de wormhole heen gaat omdat je anders eruit gegooid word. (Wat ik vernomen heb gebeurd dat ook met een snelheid van 2 km/s)mvds schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:20:
Is de gehele rit door de jump gate op autopilot, of moet je zelf ook nog wat doen?
:strip_exif()/f/image/L3mj36C5zg9Mhg5QRReFoSPb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kna8zIX1E9MIX2GeU9GIOh8V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bIzLq9iwZlB8lXV6uBpWxcLf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EsWyDK9fBrj0zTnNvXDxwFsJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zgcnIRq4Ch2EI0k5XtR0IqJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5gpRLDXA8VwKExYaLjIfDjON.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 12-03-2024 17:11 ]
Ik denk dat de hoogte punten toch wel dit zijn voor de PU althans:
upcoming major milestones for the Persistent Universe, culminating in what we refer to as "Star Citizen 1.0."
Ik zeg dit niet heel vaak over Star Citizen... Maar nu Chris terug gaat naar de PU development (wat hij alleen zou doen als SQ42 klaar is (lees: feature/content-complete)) en de development snelheid toe lijkt te nemen denk ik dat 2024 voor het eerst in tijden echt een goed jaar kan worden...In the coming weeks and months, get ready for more Technical Preview tests with various mesh configurations: multiple game servers per solar system and seamless transitions without gates. We're talking about layouts where servers are dedicated to entire planets and moons, others focused solely on Landing Zones or other key locations, with plenty of higher player count experiments.
Was afgelopen 3 jaar al zichtbaar dat de dev sneller ging in PU.Robinblitz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:37:
Er is zojuist een nieuwe Letter From The Chairman uitgebracht! (Letter From The Chairman)
Ik denk dat de hoogte punten toch wel dit zijn voor de PU althans:
[...]
[...]
Ik zeg dit niet heel vaak over Star Citizen... Maar nu Chris terug gaat naar de PU development (wat hij alleen zou doen als SQ42 klaar is (lees: feature/content-complete)) en de development snelheid toe lijkt te nemen denk ik dat 2024 voor het eerst in tijden echt een goed jaar kan worden...
De boom begint nu takken te vormen.
Ik weet dan niet welke games wij gespeeld hebben... Maar de afgelopen 3 jaar waren een aardige "drought".mr_evil08 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:49:
[...]
Was afgelopen 3 jaar al zichtbaar dat de dev sneller ging in PU.
De boom begint nu takken te vormen.
Alleen half 2023 begon het een beetje op te pakken, want de afgelopen 3 jaar heeft zo'n 70-80% van CIG aan SQ42 gewerkt, steeds meer teams werden daarheen verplaatst. Die teams beginnen nu weer terug te komen naar de PU, samen met Chris nu SQ42 in een polish phase zit en minder top-down aandacht nodig heeft.
Verder was het idd wel matig met hier en daar wat nieuwe tech en de rest was vooral op de achtergrond.
Ik had vooral problemen met het vinden van zin om te gaan spelen. Ik heb wel ingelogd om rond te kijken op de events, maar I was not really impressed. Ik begin mij ook steeds meer te storen aan het gebrek aan stabiliteit van het geheel. (Ja ja, Alpha, I know) Dus ik laat het maar even voor wat het is. Als Pyro er is zal ik wel weer gaan spelen denk ik
Dan heb je niet opgelet, onwikkelingen in PU gingen steeds sneller de laatste jaren, al voor de aankondiging.Robinblitz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:59:
[...]
Ik weet dan niet welke games wij gespeeld hebben... Maar de afgelopen 3 jaar waren een aardige "drought".
Alleen half 2023 begon het een beetje op te pakken, want de afgelopen 3 jaar heeft zo'n 70-80% van CIG aan SQ42 gewerkt, steeds meer teams werden daarheen verplaatst. Die teams beginnen nu weer terug te komen naar de PU, samen met Chris nu SQ42 in een polish phase zit en minder top-down aandacht nodig heeft.
Ik zit zelf ook te wachten op Pyro voordat ik weer ga spelen daar niet van, Stanton heb ik wel een beetje gezien.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 15-03-2024 13:31 ]
Ik neem aan dat je Stanton bedoelt als ster met de planeten Hurston, ArcCorp, Crusader en microTechmr_evil08 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:04:
Dan heb je niet opgelet, onwikkelingen in PU gingen steeds sneller de laatste jaren, al voor de aankondiging.
Ik zit zelf ook te wachten op Pyro voordat ik weer ga spelen daar niet van, Hurston heb ik wel een beetje gezien.
Hoewel ik al sinds 2014 een Pledge package heb en af en toe wel even ingelogd had om m'n schip in de hangar te bekijken, ben ik pas afgelopen december serieus begonnen met spelen in de PU. Ik heb dan ook de problemen van 3.18 totaal niet meegekregen (enkel over gelezen). Met 3.21 - 3.22 - 3.22.1 heb ik wel aardig kennis kunnen maken met het Stanton systeem, maar zie ik ook wel dat er nog een hoop moet verbeteren. Heb het spelen in de PU weer naar een lager pitje geschroefd en kijk nu uit naar 3.23 met alle aangekondigde verbeteringen en toevoegingen. Ben ERG benieuwd!
https://robertsspaceindus...56-Anvil-F7C-Hornet-Mk-II
Ik heb nog 80 euro op mijn account staan en helaas kan ik deze niet ervoor gebruiken. Ik wilde graag de military versie van de hornet hebben.mvds schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:26:
Hmm ze hebben nu de F7C een upgrade gegeven naar een MK2 model en ze geven zelfs upgrades weg naar de F7A voor het spelen van missies. (Mits je dus wel al de MK2 hebt gekocht)
https://robertsspaceindus...56-Anvil-F7C-Hornet-Mk-II
Zolang je de F7C hebt en je de missies doet dan krijg je in de laatste week voor ILW (eind Mei) de upgrade token voor de F7A.Toonen1988 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:10:
[...]
Ik heb nog 80 euro op mijn account staan en helaas kan ik deze niet ervoor gebruiken. Ik wilde graag de military versie van de hornet hebben.
Wanneer je geen F7C hebt en alle missies voltooid, krijg je alsnog de upgrade token.RubenSaurus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:18:
[...]
Zolang je de F7C hebt en je de missies doet dan krijg je in de laatste week voor ILW (eind Mei) de upgrade token voor de F7A.
"▲ Do I need a F7C Mk I or a F7C Mk II to use the F7A Mk II upgrade?
► Upon completion of the event, you will be rewarded with the free upgrade token whether you have the F7C MKII or not. However, to use the upgrade token, you will need to have a Hornet F7C MKII in your hangar."
Bron: https://robertsspaceindus.../overdrive-initiative-faq
Ik heb nog 80 euro op mijn account staan, maar helaas kan ik deze niet gebruiken. Alleen de Warbond komt met LTI, en daar kan je geen store credits voor gebruiken. Wel de gewone versie, die komt met 6 maanden insurance en kost 10 euro duurder. Maar ik wil alleen schepen met LTI.
[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 17-03-2024 22:04 ]
Okay dus het kan wel, maar je wilt het nietToonen1988 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:58:
[...]
Wanneer je geen F7C hebt en alle missies voltooid, krijg je alsnog de upgrade token.
"▲ Do I need a F7C Mk I or a F7C Mk II to use the F7A Mk II upgrade?
► Upon completion of the event, you will be rewarded with the free upgrade token whether you have the F7C MKII or not. However, to use the upgrade token, you will need to have a Hornet F7C MKII in your hangar."
Bron: https://robertsspaceindus.../overdrive-initiative-faq
Ik heb nog 80 euro op mijn account staan, maar helaas kan ik deze niet gebruiken. Alleen de Warbond komt met LTI, en daar kan je geen store credits voor gebruiken. Wel de gewone versie, die komt met 6 maanden insurance en kost 10 euro duurder. Maar ik wil alleen schepen met LTI.
En je hebt geen referral tokens of andere LTI tokens meer voor een leuke upgrade?
Ik heb met store credits een Gladius geupgrade naar de F7C Mk.II
En mijn hele vloot is ook LTI omdat het kon.
[ Voor 5% gewijzigd door RubenSaurus op 17-03-2024 22:12 ]
Ik heb nog twee buy back tokens, en ik heb de Aurora, 315p, Freelancer, 300i, 325a, Cyclone AA, Clyclone TR en Retaliator als LTI in mijn buy back lijst staan.RubenSaurus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:11:
[...]
Okay dus het kan wel, maar je wilt het niet
En je hebt geen referral tokens of andere LTI tokens meer voor een leuke upgrade?
Ik heb met store credits een Gladius geupgrade naar de F7C Mk.II
En mijn hele vloot is ook LTI omdat het kon.
Ik neem aan als ik één van deze terug koop en upgrade naar een duurdere schip, dat ik mijn LTI gewoon blijf behouden. Bij de buy back kan ik ook gewoon mijn store credits gebruiken. Ik kan dan bijv. de 315p explorer met LTI terug kopen voor 73 euro en dan kan ik die vervolgens upgraden naar een Hornet F7C mk2 LTI en dan verschil bij betalen.
[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 17-03-2024 22:49 ]
Dat is inderdaad hoe het werkt, als je schip LTI had toen je hem in buybacks gooide dan heeft hij dat ook wanneer je hem er weer uit haalt.Toonen1988 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:42:
[...]
Ik heb nog twee buy back tokens, en ik heb de Aurora, 315p, Freelancer, 300i, 325a, Cyclone AA, Clyclone TR en Retaliator als LTI in mijn buy back lijst staan.
Ik neem aan als ik één van deze terug koop en upgrade naar een duurdere schip, dat ik mijn LTI gewoon blijf behouden. Bij de buy back kan ik ook gewoon mijn store credits gebruiken. Ik kan dan bijv. de 315p explorer met LTI terug kopen voor 73 euro en dan kan ik die vervolgens upgraden naar een Hornet F7C mk2 LTI en dan verschil bij betalen.
Je kunt dan inderdaad het verschil bijleggen voor de F7C.
Ah, dan zal ik dat waarschijnlijk deze week gaan doen. De Vanguard vind ik ook een geweldig schip, speelt heerlijk weg alleen heb ik dit schip als een leen schip. Dat schip kost 292,58 euro.RubenSaurus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:54:
[...]
Dat is inderdaad hoe het werkt, als je schip LTI had toen je hem in buybacks gooide dan heeft hij dat ook wanneer je hem er weer uit haalt.
Je kunt dan inderdaad het verschil bijleggen voor de F7C.
Ik heb echt nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een video spel. Najah, ik heb ook meerdere jaren een WoW sub lopen. Wat 65 euro per half jaar kost en dan een X aantal jaar. Het zijn dan ook twee games die ik na jaren nog altijd speel, zowel WoW als Star Citizen terwijl Star Citizen nog niet eens uit is.
Heb al met een Hornet F7C mk2 gevlogen, heerlijk geluid maakt dat schip.
4:00 & 5:15
[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 17-03-2024 23:19 ]
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik heb ook een aardige vloot (o.a. C2, Corsair, Zeus, Sabre, meerdere Cutters, Fury racer) en ik ben ook conciërge, maar ik zit er sterk aan te denken om alles te verkopen op een starter schip na...
Ik had dus ook de F7C MKII gekocht, maar ik heb toch besloten deze te refunden. Hij vliegt geweldig en ziet er ook goed uit. Maar ten eerste, ik heb er genoeg geld in gestopt, en ten tweede... Nou ja, ik ben bang dat ik ingame geen doel meer heb als ik al die schepen al kan vliegen.
Dat laatste is precies wat ik ook steeds tegen een maat van me vertel die heel veel koopt met irl geld. Ikzelf heb alleen een Avenger Titan en C2 JUIST omdat ik de rest in-game wil behalen. Die twee is alles wat ik als starter nodig heb de rest haal ik wel in-game. Ik wil mijzelf niet uit alle progressie kopen want... Waarom zou je dan nog de game spelen als je geen doelen meer hebt...? Sure je kan lol trappen met vrienden maar dat is nou niet echt doelgericht...mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:08:
Misschien een hele vreemde mening, maar ik heb meer plezier aan het spelen met een starter schip, en mijzelf dan op te werken naar iets groters, dan een uitgebreide vloot te hebben die met echt geld gekocht is en dan meteen alles al kunnen.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik heb ook een aardige vloot (o.a. C2, Corsair, Zeus, Sabre, meerdere Cutters, Fury racer) en ik ben ook conciërge, maar ik zit er sterk aan te denken om alles te verkopen op een starter schip na...
Ik had dus ook de F7C MKII gekocht, maar ik heb toch besloten deze te refunden. Hij vliegt geweldig en ziet er ook goed uit. Maar ten eerste, ik heb er genoeg geld in gestopt, en ten tweede... Nou ja, ik ben bang dat ik ingame geen doel meer heb als ik al die schepen al kan vliegen.
Nou ja, dat idd dus. Ik ben dan geneigd om een combi te nemen waar ik wel mee uit de voeten kan en de rest mee kan verdienen. Prospector + Expanse en dan nog een Mustang/Pisces ofzo. That's it...Robinblitz schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:28:
[...]
Dat laatste is precies wat ik ook steeds tegen een maat van me vertel die heel veel koopt met irl geld. Ikzelf heb alleen een Avenger Titan en C2 JUIST omdat ik de rest in-game wil behalen. Die twee is alles wat ik als starter nodig heb de rest haal ik wel in-game. Ik wil mijzelf niet uit alle progressie kopen want... Waarom zou je dan nog de game spelen als je geen doelen meer hebt...? Sure je kan lol trappen met vrienden maar dat is nou niet echt doelgericht...
Maar misschien ook echt alleen die starter en eerst wat gaan handminen ofzo, of bunkermissies
[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 20-03-2024 11:34 ]
Geen vreemde mening hoor! Snijdt wel hout.mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:08:
Misschien een hele vreemde mening, maar ik heb meer plezier aan het spelen met een starter schip, en mijzelf dan op te werken naar iets groters, dan een uitgebreide vloot te hebben die met echt geld gekocht is en dan meteen alles al kunnen.
...
Voor mij is het een beetje andersom. Ik heb geen zin in grinden, daar haal ik gewoon geen lol uit. Ik wil graag in de game duiken en hetgeen doen waar ik op dat moment zin in heb.
Medical rescues, beetje cargo, salvage, racen, anderen in hun schip helpen.
Uiteindelijk is het de immersie waarvoor ik graag SC speel.
Supermac heeft de laatste tijd wel wat leuke filmpjes op YT gezet waar ie "off the grid" aan het spelen is. Die legt zichzelf een beperking op door proberen te overleven buiten de gebaande paden om. Vegetatie plukken en verkopen, petty thievery, af en toe een gecrasht schip salvagen met z'n Vulture.
Wordt 'ie niet rijk van, maar voor hem is dat experiment van overleven wat het voor hem interessant houdt. Kan ik wel waarderen, zo'n benadering.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Waarom ben je teleurgesteld in de mk2 dan? Omdat ie maar 2 main weapons heeft? Maar het zijn wel 2 S4 wapens, dus zeker niet de minste... Maar dat had ik zelf ook wel een beetje, het is dan wel een medium fighter, maar slechts 2 S4s voelt wel een beetje meh. Zeker aangezien de capacitors vrij klein zijn.Seroczynski schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:11:
Ik heb een Super Hornet en een M50. Ben van plan een personal guard van een maatje van mij met een Starfarer te zijn en ik race graag. Ben wel een beetje teleurgesteld in de F7C Mk.II maar ben benieuwd hoe dat straks voor de Super variant zal zijn.
Maar dat is wel SC natuurlijk, geen enkel schip voelt echt krachtig aan, want "balance"... Ik heb ook best wel gemengde gevoelens bij dat hele balance geneuzel hoor. Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als er een hele sterke fighter zou zijn. "Dan wil iedereen die vliegen!" Ja en? En dan kan je light fighters maar one shotten met een heavy fighter met een S7 main weapon. Als de piloot met die light fighter zo dom is om lang genoeg op een plaats te zijn om geraakt te worden met dat wapen, dan vind ik het geheel terecht dat ie in één shot stuk is.
Maar zo vind ik het ook gezeur dat een schip een toilet moet hebben, want "Immersion". Sorry, ik noem het "waste of space"
Ik zou het hier mee eens zijn als de downtime na doodgaan niet zo lang zou zijn.mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:53:
[...]
Maar dat is wel SC natuurlijk, geen enkel schip voelt echt krachtig aan, want "balance"... Ik heb ook best wel gemengde gevoelens bij dat hele balance geneuzel hoor. Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als er een hele sterke fighter zou zijn. "Dan wil iedereen die vliegen!" Ja en? En dan kan je light fighters maar one shotten met een heavy fighter met een S7 main weapon. Als de piloot met die light fighter zo dom is om lang genoeg op een plaats te zijn om geraakt te worden met dat wapen, dan vind ik het geheel terecht dat ie in één shot stuk is.
Ik zit er zelf namelijk niet zo op te wachten om ge two-shot te worden in mijn Titan door griefers waardoor ik steeds een kwartier kwijt ben aan opnieuw in de lucht te komen alleen zodat hetzelfde verhaal opnieuw kan plaatsvinden.
Dit was namelijk al een redelijk groot probleem met een twee-mans Hurricane die tijdens XenoThreat iedereen zaten af te knallen waar mensen in een Arrow weinig tegen konden doen.
PvP-ers zijn niet perse griefers he?Robinblitz schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:18:
[...]
Ik zou het hier mee eens zijn als de downtime na doodgaan niet zo lang zou zijn.
Ik zit er zelf namelijk niet zo op te wachten om ge two-shot te worden in mijn Titan door griefers waardoor ik steeds een kwartier kwijt ben aan opnieuw in de lucht te komen alleen zodat hetzelfde verhaal opnieuw kan plaatsvinden.
Dit was namelijk al een redelijk groot probleem met een twee-mans Hurricane die tijdens XenoThreat iedereen zaten af te knallen waar mensen in een Arrow weinig tegen konden doen.
Aan de andere kant, ALS we eindelijk eens die andere stelsels krijgen dan gaat het wel steeds makkelijker worden om je ding te doen zonder andere spelers tegen te komen. Ja, het aantal spelers zal oplopen, maar je keuze van locaties om je ding te doen zal ook enorm veel groter zijn.
En als je er dan zelf voor kiest om drukke plekken op te zoeken, zoals de vaste verkoopplekken voor drugs enzo, of XT, of een van de andere evenementen, tja... Dan hoort dat er gewoon bij denk ik...
Volgens mij ook. Alleen al voor de taxi beacons zou ik dat graag zien ook. Nu claim je gewoon je schip als ie ergens anders geparkeerd staat en er niks belangrijks in zit. Dat maakt de noodzaak voor personal transports nogal schaars.mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:29:
Overigens stelt de downtime nu niet veel voor he? Ik verwacht dat de claim tijd straks, wanneer het spel echt live gaat, vele VELE malen langer gaat zijn dan het nu is
En doodgaan heeft volgens mij 'straks' nog wel meer consequenties, volgens hun Death of a Spaceman filosofie.
Waarom een Hammerhead bemannen (7-man) als je ook 7 fighters kan pakken die VEEL effectiever zijn? Maak er nu eens heavy fighters van die kunnen one-shotten en de meta is compleet.
Dit is iets wat een veel breder probleem is dan alleen fighters wat alleen CIG kan aanpakken. Ik verwacht (en hoop) dat grote systemen als Pyro ervoor zullen zorgen dat je veel minder fighters tegenkomt en meer grotere schepen met groter bereik. Ik vind het sowieso een beetje maf dat fighters gewoon zo een hele solar system door kunnen travelen zonder vervoer (denk aan een carrier).
Maar terug naar het originele probleem... Ik wil ook dat de gehele game PvPvE is, maar daar hoort echt balancing bij want als je dus ge-oneshot word door een meta fighter (en dat 4x als je pech hebt) en je bent steeds een kwartier kwijt aan travelen naar spaceport, insurance, exit atmo, quantum travel etc. voelt het echt wel zonde van je tijd. En helemaal mensen die 40 uur per week werken willen niet vervolgens ook nog eens een uur kwijt zijn aan steeds iets proberen te doen maar dat een PvP'er/Griefer daar een stokje voor steekt omdat je weer ge-oneshot word en je niet de kans had om te ontsnappen. Nu zou Master Modes daar hopelijk verandering in moeten gaan brengen but we'll see.
Maar je geeft nu een mooi voorbeeld... Inderdaad een Hammerhead, best een groot schip, zou ook aardig wat slagkracht moeten hebben. Maar omdat CIG er dus voor kiest om alle schepen, groot of klein, allemaal zo zwak te houden, kan je inderdaad meer met een groepje kleine schepen dan wat je met zo'n grote kan. Iets in de klasse van een HH zou in mijn ogen best wat main weapons mogen hebben in de S6+ range, maar nee, je hebt alleen lullige S4 wapens, die ook nog eens per 2 op turrets zitten.
Die zelfde S4 wapens heb je nu dus ook op de F7C Mk.II zitten, en de F7A Mk.II gaat daar zelfs nog overheen met bovenop een set van 2 x S4, ook nog extra 4 x S3 wapens. Op een solo seater. Ik bedoel... wtf... Wat voor nut heeft een schip in de klasse van een HH dan nog?
Ook de capital class schepen zijn imho zwaar underpowered met max S7/S8 wapens (oke, de Idris heeft één S10 kanon, nou joepie). Je hebt ook nog steeds de solo Ares schepen die ook een S7 wapen hebben.
De balans klopt gewoon niet in wapens.
Dan vind ik het wel goed zo, de rest koop ik wel gewoon ingame. Ik koop ook alleen schepen met LTI.
Ikzelf richt op multi-crew schepen, vooral voor Xplor. We hebben nu 13k members in onze organisatie. Ik ga me vooral richting op support, logistiek en mobiele basis.
Wanneer de Idris uitkomt en Star Citizen uitgebreider is, ben ik opzoek naar Single seat fighters, crew en infantry voor mijn Idris. Die ga ik dan recruiten.
Mijn schip zal dan ook gebruik worden als mobiele basis, waar mensen kunnen respawnen en kunnen bijtanken.
Omdat ik niet 24/7 online zal zijn, blijft mijn Idris actief, zelfs als ik weg ben. Dan kunnen andere mensen mijn schip gebruiken als mobiele basis. Die moeten dan mijn schip onderhouden. Maar dat zal wel goed komen met 13k members..
We hebben een aantal in onze organisatie, we hebben ook Javelins en een Kraken. Daar zal ik ook nauw mee samenwerken.
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 20-03-2024 16:34 ]
Ik zou mij graag meer richten op het hebben van een basis, voor mij alleen. Als uitvalsbasis om te gaan minen, salvagen en exploren.
Ik zou ook graag iets van een researchtree willen zien, dat je met mineralen en soorten tech die je vind weer nieuwe dingen kan maken.
Dat is gewoon persoonlijke smaak. Ik zal zelf ook solo spelen, maar ik zal hoofdzakelijk bezig zijn met Xplor.mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:35:
Ik ben meer een solo speler, al vind ik het ook wel leuk om soms in groepen missies te doen. Maar toch echt vooral solo. En ik zou het te saai vinden om alleen dan als crewmember aan de slag te gaan.
Ik zou mij graag meer richten op het hebben van een basis, voor mij alleen. Als uitvalsbasis om te gaan minen, salvagen en exploren.
Ik zou ook graag iets van een researchtree willen zien, dat je met mineralen en soorten tech die je vind weer nieuwe dingen kan maken.
Omdat het mijn schip is, zal ik ook niet achterover leunen. Ik zal ook actief meehelpen en als we te weinig single seat fighters hebben, haal ik een Hornet of Vanguard uit en ga ik helpen.
Wanneer we te weinig infanterie hebben, doe ik een armor aan en pak ik een wapen uit de voorraad en ga ik helpen.
Op mijn schepen zal ook geen hiërarchie zijn. Behalve in cruciale momenten zoals in combat wil ik dat iemand de infanterie en een squadron aanstuurt anders wordt het een zooitje. Iedereen krijgt van mij de kans om dit te doen, althans die gene die het graag willen. Ik kan op dat moment ook niet alles alleen.
Wanneer we gewoon dingen over aan het transporteren zijn of rustige momenten heb, is iedereen gewoon gelijk. Voor mij hoef al dat role-playing niet. Ik wil gewoon een relaxe atmosfeer creëren.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 20-03-2024 16:48 ]
Hier hetzelfde, vlieg altijd rond in de Cutlass Black starterschip terwijl ik wel betere heb.mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:08:
Dat is niet waarom ik teleurgesteld ben. De Mk.II is alles wat huidige "Mk.I" bezitters graag hadden gezien in een re-work van de originele Hornet. De Hornets zijn er vanaf het begin af aan bij en zijn door de jaren heen steeds minder goed geworden in vergelijking met andere light fighter ships. Van een medium fighter ship zou je verwachten dat deze beter uit de verf zou komen.mvds schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:53:
[...]
Waarom ben je teleurgesteld in de mk2 dan? Omdat ie maar 2 main weapons heeft? Maar het zijn wel 2 S4 wapens, dus zeker niet de minste... Maar dat had ik zelf ook wel een beetje, het is dan wel een medium fighter, maar slechts 2 S4s voelt wel een beetje meh. Zeker aangezien de capacitors vrij klein zijn.
Wat CIG nu gedaan heeft, is de feedback die ze op de Mk.I hebben ontvangen gebruikt om een nieuw ship te maken. Mk.I owners, waaronder ik mijzelf reken, voelen zich nu ietswat benadeelt. Het voelt alsof wij betalen moeten om ons ship weer up-to-date te maken.
Ik weet dat de Mk.I nog een gold standard pass krijgt, maar dat hadden ze wellicht beter kunnen afronden voordat de Mk.II uitgebracht zou worden.
Voor nu ben ik dus vooral benieuwd hoe de Super Hornet Mk.II eruit komt te zien.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik voel me heel erg conflicted over dit event en hoe dit allemaal loopt... Inderdaad wat jij zegt is het een beetje scummy om de feedback van de Mk. I te pakken en er vervolgens een nieuw schip van te maken die je weer opnieuw moet gaan kopen of CCU er naartoe.Seroczynski schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Dat is niet waarom ik teleurgesteld ben. De Mk.II is alles wat huidige "Mk.I" bezitters graag hadden gezien in een re-work van de originele Hornet. De Hornets zijn er vanaf het begin af aan bij en zijn door de jaren heen steeds minder goed geworden in vergelijking met andere light fighter ships. Van een medium fighter ship zou je verwachten dat deze beter uit de verf zou komen.
Wat CIG nu gedaan heeft, is de feedback die ze op de Mk.I hebben ontvangen gebruikt om een nieuw ship te maken. Mk.I owners, waaronder ik mijzelf reken, voelen zich nu ietswat benadeelt. Het voelt alsof wij betalen moeten om ons ship weer up-to-date te maken.
Ik weet dat de Mk.I nog een gold standard pass krijgt, maar dat hadden ze wellicht beter kunnen afronden voordat de Mk.II uitgebracht zou worden.
Voor nu ben ik dus vooral benieuwd hoe de Super Hornet Mk.II eruit komt te zien.
Sowieso is dit hele gebeuren een beetje "meh"... Ik juich CIG van harte toe om events in-game te houden waarmee je interessante rewards krijgt... Ik vind het alleen een beetje dom dat de reward van dit event letterlijk ge-paywalled zit achter een €180 schip... Omdat dit een Hangar CCU reward betreft heb je er dus niks aan als je de F7C Mk. II niet hebt... Ik heb dan ook echt 0,0 interesse in dit event omdat ik WEET dat ik dat schip toch nooit ga kopen. En omdat het een hangar upgrade is kun je hem niet toepassen op de F7C Mk. II wanneer deze in-game beschikbaar komt...
Erg jammer weer...
En dat niet alleen... Binnenkort (deze week nog) zou er weer een server meshing test plaats vinden buiten Evocati om waar veel meer mensen aan mee kunnen doen. Ditmaal blijven ze alleen in Stanton maar gaan ze dynamic server meshes testen door PLANETEN op eigen gemeshte servers te zetten. Dus ga je van Hurston naar ArcCorp travel je van de ene server naar de andere waardoor ze hopen player counts nog verder op te kunnen voeren.
Ik had oprecht niet verwacht dat na de Server Mesh/Server Recovery prototype van CitizenCon 2953 dit al zo snel in de productie getest zou worden.
Chapeau CIG, Chapeau.
Ik zie mijzelf altijd wel als een realistische criticus van Star Citizen en geef ze best veel shit waarvan (ik denk dat) het warranted is omtrent dubieuze marketing, rare keuzes etc. Maar er moeten uiteraard ook complimenten uitgedeeld worden wanneer ze dingen goed doen. En boy zijn ze op de goede weg voor 2024!
Ik ga hem nu zelf gebruiken... "Vergeet niet dat het maar een Alpha is"
Mee eens, maar het feit dat de eerste testen van server meshing (Eerst Pyro en Stanton los op één DGS, toen Pyro en Stanton gekoppeld aan elkaar met jumpgate, en nu dit) nagenoeg vlekkeloos gingen en het nu al opgeschaald word... Dat zijn wel echt complimenten waard hoor.mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:08:
Het zijn mooie ontwikkelingen, maar laten we vooral niet vergeten dat "het gaat testen van..." niet wil zeggen dat het ook gaat werken zoals bedoeld/verwacht.
Ik ga hem nu zelf gebruiken... "Vergeet niet dat het maar een Alpha is"
Dus leuk dat ze nu nieuwe tech introduceren met de mogelijkheid om meer spelers tegelijk actief te gaan zien. Maar als we dan taferelen gaan zien zoals XT en SoO waarbij het echt amper speelbaar is, dan KLINKT het allemaal leuk, maar ik moet het nog maar gaan zien
Kan ik je wel in vinden hoor. Sommige bugs zijn super vervelend. Al denk ik wel dat server meshing meer oplost dan alleen meer spelers... De AI word namelijk ook aangestuurd door de servers. Nu doet één server alles in de Stanton system. Als ze inderdaad servers kunnen meshen op schaal waardoor planeten hun eigen server krijgen of misschien zelfs alleen steden, zal dit ook een hoop voor de AI response oplossen gezien servers veeeeel minder entities hoeven te runnen etc.mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:15:
Ik ben gematigd optimistisch. Ik vind SC al een hele tijd niet "vlekkeloos" werken, verre van zelfs (ja ja, Alpha) en de vele bugs begonnen mij zelfs zo erg te irriteren dat ik SC even opzij geschoven heb. Ik speel nu wel het event, maar SC is voor mij nu niet echt speelbaar.
Dus leuk dat ze nu nieuwe tech introduceren met de mogelijkheid om meer spelers tegelijk actief te gaan zien. Maar als we dan taferelen gaan zien zoals XT en SoO waarbij het echt amper speelbaar is, dan KLINKT het allemaal leuk, maar ik moet het nog maar gaan zien
Het is natuurlijk geen fix voor alles omdat er ook nog gewoon andere bugs in de game zitten zoals bij XT dat de volgende fase niet start en voor SoO dat rushen nog steeds mogelijk is en dat je als laatkomer niks kan doen, of dood gaan als je een trap af loopt etc. Ik moet wel zeggen dat ik sinds de problemen van 3.18 eigenlijk weinig game breaking meer heb kunnen vinden, ookal speel ik het nu ff niet meer sinds de cargo is aangepast voor bounty hunting missie's. Maar ik ga binnenkort weer opstarten denk ik in voorbereiding op 3.23. Word wel pas eind Q2 2024 verwacht (juni/half juli).
Server meshing is niet alleen om de spelers aantallen te verhogen, maar ook om Star Citizen beter speelbaar te maken. Server meshing is juist bedoelt om de stress te verlagen van servers. Sterker nog, locaties die weinig tot niet bezocht worden, kunnen zelfs realtime uit en aangezet worden om kosten te besparen. Ook is server meshing bedoelt om overbelasting van entities tegen te gaan, vooral als straks de capital ships worden toegevoegd. Dit is namelijk de grootste bottleneck van de huidige Star Citizen build. Alles loopt via een enkele server, met verschillende planeten met 100 mensen die ook nog eens hun eigen dingen spawnen. Die stress wordt straks verdeeld over alle servers met server meshing, wat dus de performance aanzienlijk moet verbeteren.mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:15:
Ik ben gematigd optimistisch. Ik vind SC al een hele tijd niet "vlekkeloos" werken, verre van zelfs (ja ja, Alpha) en de vele bugs begonnen mij zelfs zo erg te irriteren dat ik SC even opzij geschoven heb. Ik speel nu wel het event, maar SC is voor mij nu niet echt speelbaar.
[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2024 09:59 ]
En ik hoop echt dat het de werking van AI verbeterd hoor, want het is een leuke meme, steeds de AI op de stoelen enzo, maar dat is natuurlijk niet wat je de AI wilt zien doen... En de guards in bunkers die echt te dom voor woorden zijn en steeds tegen de muur op aan het lopen zijn, terwijl de enemies door de bunker heen warpen en aimbots + wallhacks lijken te hebben....
Zaken zoals desyncs. dood gaan door compleet willekeurige zaken, schepen die wegdrijven (terwijl je de motoren uit hebt staan), missies die niet verder willen gaan, spullen die door de vloer heen vallen, de problemen met mining, met salvage, en nog veel meer... Het is voor mij gewoon niet leuk om te spelen.
Ik heb bijna geen last van spullen die door een vloer vallen of schepen die wegdrijven.mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:11:
Ik weet wat de bedoeling is van server meshing hoorMaar ik weet ook hoe goed CIG is in bugs creëren
En ik hoop echt dat het de werking van AI verbeterd hoor, want het is een leuke meme, steeds de AI op de stoelen enzo, maar dat is natuurlijk niet wat je de AI wilt zien doen... En de guards in bunkers die echt te dom voor woorden zijn en steeds tegen de muur op aan het lopen zijn, terwijl de enemies door de bunker heen warpen en aimbots + wallhacks lijken te hebben....
Zaken zoals desyncs. dood gaan door compleet willekeurige zaken, schepen die wegdrijven (terwijl je de motoren uit hebt staan), missies die niet verder willen gaan, spullen die door de vloer heen vallen, de problemen met mining, met salvage, en nog veel meer... Het is voor mij gewoon niet leuk om te spelen.
Waar ik me soms wel aan stoor is het gedrag van de AI. Soms zijn ze gewoon "dom" en reageren ze niet en de ander keer reageren ze meteen en hebben ze godlike aim. Ik heb ook vaker meegemaakt (op Ghost Hallow bijv) dat AI constant bleef spawnen. Niet alleen van een afstand, maar ook echt gewoon drie meter voor je of zelfs achter je. Een maat van mij is zelfs dood gegaan doordat een AI direct achter hem spawnde.
Crashes heb ik voornamelijk veel gehad, vooral irritant als je dan alle loot en cargo kwijt raakt. Maar sinds de laatste patch, heb ik geen enkele crash meer gehad.
Schepen die wegdrijven terwijl de motoren uitstaan, gebeurt dit alleen in de ruimte of ook op planeten?
Performance is bij mij ook erg goed en haal stabiele framerates. Ik krijg alleen performance issues nabij Crusader en Orison. Ook bij andere planeten als ik door de wolken vlieg. Dan zakt de framerate bij mij behoorlijk. Maar ook echt als ik alleen door de wolken vlieg, dan verlies ik minimaal de helft van mijn FPS. Hang ik boven of onder de wolk, heb ik nergens last van.
Alles daarbuiten draait het spel bij mij vloeiend in 4k. Alleen Crusader, Orison en als ik door de wolken vlieg voel ik de framerate inzakken.
Dingen die door de grond verdwijnen heeft een maat van mij ook veel last van, terwijl ik er geen last van heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2024 10:37 ]
Vooral op planeten juist. Deze week nog meerdere keren gehad met een A2 die we gebruikten om de F7C Mk2 event te doen met een groep. Die bleef maar wegdrijven. Verder werkte het aardig, we zaten dan ook op een server met een server fps van 10+. Maar idd ook spontaan verschijnende guards. Dan gaat de deur open en zie je 1 guard staan, die staan dan ook nog eens de verkeerde kant op te kijken dus die heb je zo dood. Dan gaan de deuren dicht en 10sec later heb je ineens nog een paar extra guards op willekeurige plekken staan.Toonen1988 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:32:
[...]
Schepen die wegdrijven terwijl de motoren uitstaan, gebeurt dit alleen in de ruimte of ook op planeten?
Op planeten is dit inderdaad raar, dan zouden ze gewoon stil moeten blijven staan. Ik heb meer het probleem dat mijn schepen gaan glitchen, wanneer ik een lift of een luik open en de grond raakt. Vooral zo'n luiken van een Vanguard en een Carrack veroorzaken nogal voor veel geglitch. Wanneer de luik de grond raakt, dan begint het geglitch. Gelukkig nog geen enkel keer gehad dat eentje de lucht in vliegt of explodeert, wat je vaak in games ziet gebeuren wanneer een voertuig begint te trippen.mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:37:
[...]
Vooral op planeten juist. Deze week nog meerdere keren gehad met een A2 die we gebruikten om de F7C Mk2 event te doen met een groep. Die bleef maar wegdrijven. Verder werkte het aardig, we zaten dan ook op een server met een server fps van 10+. Maar idd ook spontaan verschijnende guards. Dan gaat de deur open en zie je 1 guard staan, die staan dan ook nog eens de verkeerde kant op te kijken dus die heb je zo dood. Dan gaan de deuren dicht en 10sec later heb je ineens nog een paar extra guards op willekeurige plekken staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2024 10:47 ]