Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:13
Ik kan zelf niet echt een oordeel vellen over de performance van de game gezien ik zowat het beste van het beste heb inmiddels... Ik meende wel dat dit al een stuk beter was sinds de afgelopen jaren. Vorig jaar was het al redelijk speelbaar (vaak 50-60 FPS op bepaalde plekken na) op mijn oude systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53
Of een schip wat zichzelf als een katapult de lucht in schiet als je de lift gebruikt, ook heel fijn

Maar idd, dat soort bugs dus, waar SC er genoeg van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:48:
Ik kan zelf niet echt een oordeel vellen over de performance van de game gezien ik zowat het beste van het beste heb inmiddels... Ik meende wel dat dit al een stuk beter was sinds de afgelopen jaren. Vorig jaar was het al redelijk speelbaar (vaak 50-60 FPS op bepaalde plekken na) op mijn oude systeem.
De performance is best wel oke hoor, ze hebben al aardig wat load van de CPU verplaatst naar de GPU wat echt wel geholpen heeft. Maar het is nog steeds niet optimaal. Mijn GPU zit nog steeds vaak rond de 60-70% load terwijl ik maar 40fps heb (Shaders zijn dan al klaar) Maar er is verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:59
Het is wachten op dat ze Vulkan implementeren, tot heden is het nog steeds Directx 11.1
Dan zal de performance ook beter worden.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het is de verwachting dat de performance dan ook beter gaat worden
ftfy... het blijft wel CIG natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:24:
Het is wachten op dat ze Vulkan implementeren, tot heden is het nog steeds Directx 11.1
Dan zal de performance ook beter worden.
Vulkan zat deels in de Evocati patch van vannacht, maar als je dit aanzette crashtte de game. We'll see. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:26:
[...]

ftfy... het blijft wel CIG natuurlijk ;)
Het grappige is dat SC beter draait op mijn oud quad core laptopje dan mijn gamepc met 16 threads en GTX4080, de helft van mijn hardware wordt nog niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Nou ik merk ZEKER wel een verschil tussen mijn oude systeem en mijn nieuwe. Zeker 2x betere performance.

Oude systeem:
i7-6700k, GTX 1070, 24GB 3200 MHz RAM.

Nieuwe systeem:
i9-13900k, RTX 4090, 64GB 6400 MHz RAM.

Let wel dat RAM best wel veel impact maakt in SC, dus mogelijk dat daar je verschil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Het grappige is dat SC beter draait op mijn oud quad core laptopje dan mijn gamepc met 16 threads en GTX4080, de helft van mijn hardware wordt nog niets mee gedaan.
Dat is wel opvallend, SC vind meer cores toch wel fijn heb ik zo het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:37:
Nou ik merk ZEKER wel een verschil tussen mijn oude systeem en mijn nieuwe. Zeker 2x betere performance.

Oude systeem:

Nieuwe systeem:

Let wel dat RAM best wel veel impact maakt in SC, dus mogelijk dat daar je verschil ligt.
Een deel zal zeker komen door de extra ram. SC wil echt graag minimaal 32GB hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Robinblitz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:37:

Oude systeem:

Nieuwe systeem:

Geen idee waar het in zit, maar SC schaalt bagger bij mij terwijl andere game,s dat niet doen, ik verwacht dat het beter zal gaan als Vulkan er is, nu blijft de helft van mijn hardware ongebruikt.

Desktop
i7 14700K, RTX4080, 64GB, NVME SSD.

Oude laptop
i7 6th gen, GTX1060 6GB, 32GB, SATA SSD

[ Voor 41% gewijzigd door mr_evil08 op 22-03-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Een deel zal zeker komen door de extra ram. SC wil echt graag minimaal 32GB hebben
Tegenwoordig wel meer game,s.
Inmiddels is 32GB wel de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:36
Ik heb het toch maar gedaan, zodat ik de Hornet F7A MKII kan krijgen. Hele week over aan het twijfelen geweest met uiteraard LTI. Wil geen betaalde schip zonder LTI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ilHric1FLfE6tPoGcONcMZh17I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goDD3wgtOGZHPGjqF5KRPzrK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 08:48
:*) enjoy!

Had je alle missies al afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:50:
Ik heb het toch maar gedaan, zodat ik de Hornet F7A MKII kan krijgen. Hele week over aan het twijfelen geweest met uiteraard LTI. Wil geen betaalde schip zonder LTI.

[Afbeelding]
Ik heb hem gekocht, en vrij snel alweer gerefund. Mooi schip, vliegt fijn... maar nah, geen €180 waard imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
GFT_Bak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:51:
[...]

:*) enjoy!

Had je alle missies al afgerond?
Nee, nog niet. Zit nu op mission 1 en heb 4 van de 5 completed. Heb deze week nachtdienst, dus nog niet zoveel met een maat van me kunnen spelen. Morgen maken we 5 van de 5 af, en daarna beginnen we meteen met missie 2, die vandaag van start is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Ik heb hem gekocht, en vrij snel alweer gerefund. Mooi schip, vliegt fijn... maar nah, geen €180 waard imho
Het klopt wat je zegt, de huidige F7C MKII is het niet echt waard. Je hebt twee wapens aan de voorkant. Wel een hogere klasse, maar het ship zelf voelt niet krachtig aan.

Maar de F7A MKII is het wel waard, een versie die niet toegankelijk is voor de civiele markt. Die vind ik het wel waard. Wanneer ik de upgrade token niet krijg, upgrade ik de hornet naar een Vanguard. Ik heb een Vanguard als leen schip. Wat een beest van een ship, heb al héél wat spelers ermee gekilled die dachten om mij even uit de lucht te schieten.

Edit: Ik heb even gekeken, de F7C MKII heeft twee S4 wapens, wat best uniek is voor een medium fighter. De F7A MKII heeft ook twee S4 wapens, maar ook nog eens vier S3 wapens.

Vergelijk dit even met een F8C heavy fighter, die twee S3 en zes S2 wapens heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Kan één van jullie dit aan mij uitleggen? Ik neem het contract "Assist defenders" aan om een aanval op een bunker af te slaan. Dit doe ik op Hurston, waar ik een positieve reputatie met Hurston Security heb.

De ene keer vlieg ik zonder probleem naar een bunker, kan netjes naast de bunker landen en de 10 aanvallers beneden onder de grond uitschakelen. Maar regelmatig kom ik aanvliegen en beginnen de turrets zo maar op mij te schieten. Zonder dat ik de melding krijg dat het een 'enemy territory' is, o.i.d.

Ik zie geen verschil tussen de bunkers en kan niet verklaren dat de turrets de ene keer mij zonder problemen laten landen naast de ingang, en de volgende keer mij direct overhoop schieten.

Wie kan mij dat uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Haay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:18:
Kan één van jullie dit aan mij uitleggen? Ik neem het contract "Assist defenders" aan om een aanval op een bunker af te slaan. Dit doe ik op Hurston, waar ik een positieve reputatie met Hurston Security heb.

De ene keer vlieg ik zonder probleem naar een bunker, kan netjes naast de bunker landen en de 10 aanvallers beneden onder de grond uitschakelen. Maar regelmatig kom ik aanvliegen en beginnen de turrets zo maar op mij te schieten. Zonder dat ik de melding krijg dat het een 'enemy territory' is, o.i.d.

Ik zie geen verschil tussen de bunkers en kan niet verklaren dat de turrets de ene keer mij zonder problemen laten landen naast de ingang, en de volgende keer mij direct overhoop schieten.

Sommige datacenters of bunkers zijn in handen van een vijandelijke factions en de andere keer moet je juist zo'n aanval afslaan.

Dit ligt puur aan de missie, soms moet je ook een persoon met een bounty omleggen in een bunker. Het ligt puur eraan wie op dat moment het gebouw in handen heeft.

Deze turret kan je ook niet vernietigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GFT_Bak
Haay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:18:
<...>
Volgens mij is de theorie erachter dat de party die "in control" van de bunker zeggenschap over de turrets heeft.
Ik weet niet of het bij die missie soms zo is dat de guards nog in control zijn en dat de 9tails aanvallen, of dat de bunker al door 9tails bezet is en de guards het proberen terug te veroveren, dat zou het kunnen verklaren.

Maar om die hele ellende uberhaupt uit de weg te gaan, parkeer ik standaard eigenlijk altijd achter een heuvel als ik turrets zie. (handiger als je een schip hebt waar een landvoertuig in kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ah, dat maakt het wat duidelijker. Jammer dat het niet zo duidelijk in de missie-omschrijving te vinden is. En dan heb je ook nog eens dat in 4 van de 5 bunker missies (voor mijn gevoel dan) je 's nachts aankomt en in het donker niet ziet of er een veilige plek in de nabijheid is om te landen. Gelukkig zijn er geen negatieve consequenties wanneer je het contract "abandon" en weer weg vliegt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:18:
[...]
Edit: Ik heb even gekeken, de F7C MKII heeft twee S4 wapens, wat best uniek is voor een medium fighter. De F7A MKII heeft ook twee S4 wapens, maar ook nog eens vier S3 wapens.
Klopt, de F7A is veel sterker dan de F7C wat ook logisch is, aangezien dat ook de militaire versie is. De F7A heeft ook één versie hogere raketten dacht ik. Maar ik vind PvP niet leuk en ship2ship combat ben ik ECHT slecht in, ook PvE dus ik heb niks aan de F7A/C. Ik heb ook een Sabre (puur voor de looks) dus ik hou het wel daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:26:
Ah, dat maakt het wat duidelijker. Jammer dat het niet zo duidelijk in de missie-omschrijving te vinden is. En dan heb je ook nog eens dat in 4 van de 5 bunker missies (voor mijn gevoel dan) je 's nachts aankomt en in het donker niet ziet of er een veilige plek in de nabijheid is om te landen. Gelukkig zijn er geen negatieve consequenties wanneer je het contract "abandon" en weer weg vliegt. :P
Je kan altijd buiten de range van de turrets landen en een stukje lopen. De range is 2km. Daar loop je wel even op, maar oke. En je kan ook de lampen van je schip aanzetten he, met de L toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Wat ik me eigenlijk afvraag of die turrets alleen schepen aanvallen of ook grondvoertuigen.

Ik land ook altijd mijn ship achter een heuvel of buiten range. Maar soms moet je 2km lopen, vooral in een storm is dat erg shit.

Dus ik dacht om mijn Carrack voor deze missies te gebruiken en een Ursa mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:59:
Wat ik me eigenlijk afvraag of die turrets alleen schepen aanvallen of ook grondvoertuigen.

Ik land ook altijd mijn ship achter een heuvel of buiten range. Maar soms moet je 2km lopen, vooral in een storm is dat erg shit.

Dus ik dacht op mijn Carrack voor deze missies te gebruiken en een Ursa mee te nemen.
Voor zover ik weet schieten die turrets niet op land voertuigen (met wielen) maar mogelijk wel op hoverbikes (?).

Overigens zei een andere SC speler die ik ken dat de turrets op je schieten vanwege het Overdrive event en dat dat een ongeplande bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Haay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:07:
[...]

Voor zover ik weet schieten die turrets niet op land voertuigen (met wielen) maar mogelijk wel op hoverbikes (?).

Overigens zei een andere SC speler die ik ken dat de turrets op je schieten vanwege het Overdrive event en dat dat een ongeplande bug is.
Die turrets schieten niet alleen in de Overdrive missies, maar ook in de reguliere missies. Ik denk dat het geen bug is.

Ik zal dadelijk of morgen proberen of de turrets op grondvoertuigen met wielen schiet.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:10:
Die turrets schieten niet alleen in de Overdrive missies, maar ook in de reguliere missies. Ik denk dat het geen bug is.

Ik zal dadelijk of morgen proberen of de turrets op grondvoertuigen met wielen schiet.
Hier reviewt Olli43 een Constellation Taurus en in één van de use-case acties gebruikt hij een hoverbike om vanaf de landingsplek naar een bunker te vliegen (zweven). De turret schiet niet op hem:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GFT_Bak
Haay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Hier reviewt Olli43 een Constellation Taurus en in één van de use-case acties gebruikt hij een hoverbike om vanaf de landingsplek naar een bunker te vliegen (zweven). De turret schiet niet op hem<...>
Dat komt omdat die turrets in zijn video niet hostile zijn (geen trespassing warning in beeld).
Het zijn anti air turrets en gravlev voertuigen vallen daar ook onder. Je hebt echt een voertuig met wielen nodig als je geen turret target wilt zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb het geprobeerd, Ursa in mijn Carrack meegenomen. De turret valt inderdaad geen grondvoertuigen met wielen aan.

Ik heb ondertussen phase 1 afgerond. Morgen gaan we verder met phase 2.

Heb ondertussen een Vulture voor 1.2mil gekocht, die kan je helaas niet huren. Dit is ook de eerste keer dat ik ooit Salvage heb gedaan. Het is best wel grappig gedaan, maar niet iets waar ik continue op wil focussen.

Net als mijnen is het grappig om wat geld te verdienen. Lekker relax, zonder veel gevaar maar op ten duur wil ik toch wel even iets anders doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 23-03-2024 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjN3z1bxyk6LsIV9Yh6IbFBRlSk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/daE0IsQ84posj8V5aNT05ZMm.png?f=user_large

Dus euhm, de Server Meshing test gaat super goed momenteel. Dit keer was het niet Stanton en Pyro maar alleen Stanton. However, elke planeet had zijn eigen game server op de shard. Er was één shard waar Orison en Daymar niet recoverde na een 30k (server recovery was actief) maar elke andere shard had recovery times van <5 minuten.

Als je r_displayinfo niet open hebt staan weet je niet eens dat je van server switched. Er is geen hiccup niks. Het is echt seamless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:09:
[Afbeelding]

Dus euhm, de Server Meshing test gaat super goed momenteel. Dit keer was het niet Stanton en Pyro maar alleen Stanton. However, elke planeet had zijn eigen game server op de shard. Er was één shard waar Orison en Daymar niet recoverde na een 30k (server recovery was actief) maar elke andere shard had recovery times van <5 minuten.

Als je r_displayinfo niet open hebt staan weet je niet eens dat je van server switched. Er is geen hiccup niks. Het is echt seamless.
Zit je zelf in de evocati groep? Ik was zelf een evocati member, jaren geleden. Dan praat je over één van de eerste versies van PU. Maar ben de laatste jaren helemaal niet meer actief geweest.Gelukkig gaat de server meshing erg goed, kan niet wachten op de grotere tests. Waar ik een beetje voor vrees, zijn de desyncs die eventueel kunnen ontstaan tussen servers.

Ik zie nu wel dat ik toegang heb tot 3.23. Meteen downloaden. Er staat erbij March 15th 2024 - March 23rd 2024, dus ik hoop niet dat ik te laat ben. Hadden mij wel even op de hoogte mogen stellen via een mail dat ik toegang heb tot 3.23. Ik zie ook dat ik toegang heb tot de tech preview, wat dat ook mag zijn.

De item recovery feature was uitgesteld had ik begrepen naar patch 3.23.x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnrhuwU7r2_4pYAQjZWb8DKrL8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOgBzxpXuwmeWGLJkiujQGOx.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Ah, ik ben inderdaad te laat. Het is ondertussen alweer offline, had dagen geleden moeten kijken. |:( De tech preview doet het wel, ik kan nu ook weer Pyro bezoeken. De laatste keer toen ik Pyro bezocht, was een aantal maanden geleden. Ben echt benieuwd naar server meshing, de loading duurt wel erg lang moet ik zeggen. Zit al zeker 10 minuten te wachten..

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 24-03-2024 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:33:
[...]

Zit je zelf in de evocati groep? Ik was zelf een evocati member, jaren geleden. Dan praat je over één van de eerste versies van PU. Maar ben de laatste jaren helemaal niet meer actief geweest.Gelukkig gaat de server meshing erg goed, kan niet wachten op de grotere tests. Waar ik een beetje voor vrees, zijn de desyncs die eventueel kunnen ontstaan tussen servers.

Ik zie nu wel dat ik toegang heb tot 3.23. Meteen downloaden. Er staat erbij March 15th 2024 - March 23rd 2024, dus ik hoop niet dat ik te laat ben. Hadden mij wel even op de hoogte mogen stellen via een mail dat ik toegang heb tot 3.23. Ik zie ook dat ik toegang heb tot de tech preview, wat dat ook mag zijn.

De item recovery feature was uitgesteld had ik begrepen naar patch 3.23.x

[Afbeelding]

EDIT: Ah, ik ben inderdaad te laat. Het is ondertussen alweer offline, had dagen geleden moeten kijken. |:( De tech preview doet het wel, ik kan nu ook weer Pyro bezoeken. De laatste keer toen ik Pyro bezocht, was een aantal maanden geleden. Ben echt benieuwd naar server meshing, de loading duurt wel erg lang moet ik zeggen. Zit al zeker 10 minuten te wachten..
Neen, geen Evo, maar deze Server Meshing test was voor Evo maar ook Wave 1 & 2. Zit ik ook niet bij, maar is geen NDA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 03:53:
[...]

Neen, geen Evo, maar deze Server Meshing test was voor Evo maar ook Wave 1 & 2. Zit ik ook niet bij, maar is geen NDA. ;)
Ik heb de server meshing getest, ik kom er maar niet in. Ik heb twee keer 10 a 15 minuten gewacht totdat ik een connectie error kreeg. Toen heb ik het maar opgegeven. Ik ga het nu nog een keer proberen, ik zie dat er een kleine patch is geweest.

EDIT: Ik zit erin!

Ik neem aan dat rechtsboven "Current player location" de server is. Het loopt allemaal vloeiend en je merkt het allemaal niet. Zoals @Robinblitz al aangaf, het werkt helemaal seamless. New Baggage heet "Stanton4_NewBabbage" wanneer ik bij Port Tressler kom, zie ik "RR_mic_leo" bij locatie staan. Zelfs ruimtestations hebben een eigen server.

Ik merk wel dat de quantum drive bugged is. Planeet Euterpe is bijv. "Stanton4c" en planeet Clio "Stanton4b", de ruimte ertussen is "StantonStar". Wanneer ik van Euterpe naar Clio warp, dan stop het schip wanneer ik "StantonStar" binnen kom en dan moet ik mijn quantum drive weer aanzetten om naar de volgende locatie te komen.

Met andere woorden, de quantum drive stopt wanneer je een nieuwe locatie binnen komt. Als je dan toevallig een locatie er tussen hebt, wordt de quantum drive onderbroken.

Het staat ook al aangegeven in de patch notes "You will occasionally drop out of QT mid-travel, you will need to re-set your destination and begin QT again to continue." Het is niet in mid-travel, maar alleen wanneer je een nieuwe locatie binnen komt. Maar ze zijn al op de hoogte van dit probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE9HqDUw9b2Jz6lqYp1fgrj0IX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2FPebmT5mWTGy4DAUMUslAt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip-sK-MoksyoykbkyzhAdFeCG5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7ZovUclvj0hDwawTO1vH9vO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Saf3Ssfj49UGxnhLLYY6KeM4wr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2B0k96XMC6pfG0JAGiqFSYM.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Speler locatie blijkt niet de server te zijn. :)

[ Voor 105% gewijzigd door Toonen1988 op 24-03-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
Gaaf om te zien! Wie weet is 15+ server fps straks gewoon de norm. Dan voelt 't bijna als een nieuwe game aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben ondertussen klaar met Overdrive phase twee. Het zijn maar drie missies en de eerste twee zijn best makkelijk. De eerste twee missies hebben we met een Mustang Delta en F7C-M gedaan. Bij de derde missie hadden we wat meer firepower nodig, heb ik mijn F7C-M geswitched naar een Vanguard Harbinger.

Nu wachten op de volgende phase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 04:03:
[...]

Ik heb de server meshing getest, ik kom er maar niet in. Ik heb twee keer 10 a 15 minuten gewacht totdat ik een connectie error kreeg. Toen heb ik het maar opgegeven. Ik ga het nu nog een keer proberen, ik zie dat er een kleine patch is geweest.

EDIT: Ik zit erin!

Ik neem aan dat rechtsboven "Current player location" de server is. Het loopt allemaal vloeiend en je merkt het allemaal niet. Zoals @Robinblitz al aangaf, het werkt helemaal seamless. New Baggage heet "Stanton4_NewBabbage" wanneer ik bij Port Tressler kom, zie ik "RR_mic_leo" bij locatie staan. Zelfs ruimtestations hebben een eigen server.

Ik merk wel dat de quantum drive bugged is. Planeet Euterpe is bijv. "Stanton4c" en planeet Clio "Stanton4b", de ruimte ertussen is "StantonStar". Wanneer ik van Euterpe naar Clio warp, dan stop het schip wanneer ik "StantonStar" binnen kom en dan moet ik mijn quantum drive weer aanzetten om naar de volgende locatie te komen.

Met andere woorden, de quantum drive stopt wanneer je een nieuwe locatie binnen komt. Als je dan toevallig een locatie er tussen hebt, wordt de quantum drive onderbroken.

Het staat ook al aangegeven in de patch notes "You will occasionally drop out of QT mid-travel, you will need to re-set your destination and begin QT again to continue." Het is niet in mid-travel, maar alleen wanneer je een nieuwe locatie binnen komt. Maar ze zijn al op de hoogte van dit probleem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De locaties die jij noemt zijn helaas niet de servers maar volgens mij de Object Containers/regio's die ingeladen worden. De server ID zelf is volgens mij alleen beschikbaar met r_displayinfo 2 of zelfs 3.

Waar je naar opzoek bent is de "Authority Identifier". Dat is de server die op dat moment de 'authority' heeft. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77dralsFSS35hWZKFTZ0YbUz7cc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lmbcjmLzio67kYz5dFyJPgpj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:22:
[...]

De locaties die jij noemt zijn helaas niet de servers maar volgens mij de Object Containers/regio's die ingeladen worden. De server ID zelf is volgens mij alleen beschikbaar met r_displayinfo 2 of zelfs 3.

Waar je naar opzoek bent is de "Authority Identifier". Dat is de server die op dat moment de 'authority' heeft. [Afbeelding]
Dat had ik eerlijk gezegd al gedacht. Dankjewel voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:10:
Ik ben ondertussen klaar met Overdrive phase twee. Het zijn maar drie missies en de eerste twee zijn best makkelijk. De eerste twee missies hebben we met een Mustang Delta en F7C-M gedaan. Bij de derde missie hadden we wat meer firepower nodig, heb ik mijn F7C-M geswitched naar een Vanguard Harbinger.

Nu wachten op de volgende phase.
Die derde met z'n Hammerhead valt wel tegen jah :D Daarvoor heb ik ook hulp moeten inroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:47:
[...]

Die derde met z'n Hammerhead valt wel tegen jah :D Daarvoor heb ik ook hulp moeten inroepen
Klopt, derde missie is een Hammerhead. Ik kon eventueel zelf ook een Hammerhead meenemen, maar daar had ik zelf niet genoeg man voor.

Heb ik maar een Vanguard Harbinger meegenomen. Daar ging het ook erg goed mee.

De Harbinger is de bomber variant van de Vanguard serie's. Hammerhead heeft makkelijke turrets die je goed kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 04:03:
Dat had ik ook al op YouTube gezien van andere testers. De overgang (grens) tussen twee servers is waar je uit Quantum 'valt'. Voor een van deze server meshing testen waren de planeten en manen samen in één server, en de lege ruimte ertussen een andere server, voor zover ik begrepen heb. Dit probleem van uit Quantum vallen bij overgang van een server grens is natuurlijk vrij eenvoudig op te lossen voor CIG door de grenzen (overgangen) van servers precies op de plekken te zetten waar je in de huidige PU ook al uit Quantum komt.

Overigens, Euterpe en Clio zijn geen planeten maar manen die horen bij de planeet microTech. ;)
Stanton4c betekent dan dus maan C van de 4e planeet van de ster Stanton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Haay schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Dat had ik ook al op YouTube gezien van andere testers. De overgang (grens) tussen twee servers is waar je uit Quantum 'valt'. Voor een van deze server meshing testen waren de planeten en manen samen in één server, en de lege ruimte ertussen een andere server, voor zover ik begrepen heb. Dit probleem van uit Quantum vallen bij overgang van een server grens is natuurlijk vrij eenvoudig op te lossen voor CIG door de grenzen (overgangen) van servers precies op de plekken te zetten waar je in de huidige PU ook al uit Quantum komt.

Overigens, Euterpe en Clio zijn geen planeten maar manen die horen bij de planeet microTech. ;)
Stanton4c betekent dan dus maan C van de 4e planeet van de ster Stanton.
Klopt, het zijn inderdaad manen. Sommige hebben ook hun eigen atmosfeer, dus ik ben nogal snel geneigd om planeten te zeggen. :P

Van die bug heb ik ook zéér veel last van gehad. Maar CIG is ervan op de hoogte, staat nu ook in de patch notes erbij vermeld als "known issue".

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 26-03-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Hoe kan je schepen verkopen??
Is dat puur op een soort marktplaats of kan dat tegenwoordig ook ingame zelf? kan ik ze terug verkopen aan CGI?
Voor harde euro's dan he, niet ingame bitcoins ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door FijneKerst op 26-03-2024 16:21 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
FijneKerst schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:21:
Hoe kan je schepen verkopen??
Is dat puur op een soort marktplaats of kan dat tegenwoordig ook ingame zelf? kan ik ze terug verkopen aan CGI?
Voor harde euro's dan he, niet ingame bitcoins ofzo
Je kunt schepen kopen en verkopen aan andere spelers. Er zijn speciale marktplaatsen waar je dit kunt doen. Let wel even op, dit is volgens mij wel tegen de terms and agreements. Schepen kan je namelijk als gift versturen. Je plaats je ship op een marktplaats, iemand maakt jou het geld over en dan stuur je het schip als een gift.

Je kunt ook een schip inderdaad terug geven aan CIG, dit wordt door de community "melting" genoemd.

Dit betekent dat je schip gesmolten wordt en het bedrag komt op je account te staan. Dit bedrag kan je helaas niet terug storten naar je bank account.

Je kunt dit bedrag wel weer gebruiken om andere schepen of gear te kopen. Alleen warbond schepen kunnen niet gekocht worden met account credits.

Wil je geld terug, dan is het verkopen aan andere spelers de enige oplossing. Om welke schip of schepen gaat het als ik vragen mag?

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 26-03-2024 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
CIG presents the MISC R.A.P.T.O.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Hele flauwe 1 aprilgrap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
We kunnen het althans gebruiken, als je ziet hoeveel spelers rotzooi op de grond gooien. Statiegeld op alle flesjes, heb je zo genoeg aEUC bij elkaar. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 01-04-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat wel, wat ook zou helpen is gewoon werkende vuilnisbakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik lees dat enkele Overdrive missies wat lastig te doen zijn solo. Zijn er nog mensen die dit willen doen? Wellicht leuk om dat even samen te coördineren dan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:33:
Dat wel, wat ook zou helpen is gewoon werkende vuilnisbakken :D
PES voegt niks toe op de stations eigenlijk moeten ze dat uit laten, belast de server onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Seroczynski schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:34:
Ik lees dat enkele Overdrive missies wat lastig te doen zijn solo. Zijn er nog mensen die dit willen doen? Wellicht leuk om dat even samen te coördineren dan.
Phase één heeft vijf missies, de eerste twee kan je eventueel solo doen, daarna heb je twee man nodig.

Phase twéé heeft drie missies, de eerste twee zou je solo kunnen doen, als je goed in dogfighting bent + goede schip hebt. Bij de derde missie krijg je te maken met een Hammerhead.

Phase drie heeft vijf missies. Dit zijn publieke missies waarbij je 24 schepen (inclusief Hammerheads) moet vernietigen. Iedereen krijgt dezelfde missies, dus je kunt deze makkelijk solo doen. Als je eenmaal op locatie bent geweest en de aantal vijanden ziet, heb je de missie af. Ook als je weer vertrekt of dood gaat. Als tip zou ik wel kunnen meegeven, als je missie in phase drie accepteert, ga er meteen naartoe. Want als andere spelers alle 24 vijanden af hebben geschoten, moet je weer even wachten totdat de missie weer verschijnt.

Ik heb ze allemaal al af, ben nu op phase vier aan het wachten. Phase vier zou drie missies moeten hebben. Phase vijf en zes maar één missie zijn per phase. Ik weet niet als ik phase één t/m drie opnieuw ga spelen, of dit een conflict zou veroorzaken in mijn quest chain. Anders kon ik even met je ze allemaal doorlopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 02-04-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
mr_evil08 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:39:
[...]

PES voegt niks toe op de stations eigenlijk moeten ze dat uit laten, belast de server onnodig.
Eigenlijk bij zowat alle armistice zones... Scheelt ook die puinhoop bij de ingang naar The Commons in New Babbage.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:39:
[...]

Datzelfde idee heb ik ook van een groot deel van de NPCs. Zolang die geen nut hebben en zich alleen maar vastlopen op alle objecten waar ze bovenop kunnen gaan staan, mogen ze die van mij ook wel uitzetten. Schee;t ook weer load en misschien werken de NPCs in bijv bunkers dan beter.

En aub geen discussie over immersion ofzo, want daar is nog helemaal geen sprake van imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Quincy2003 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:07:
Eigenlijk bij zowat alle armistice zones... Scheelt ook die puinhoop bij de ingang naar The Commons in New Babbage.
Ik heb al regelmatig meerdere ziekenhuis jurken die op de grond lagen opgepakt en in de kledingwinkel voor 45 aUEC per stuk verkocht. Zet geen zoden aan de dijk voor mijn (in-game) bankrekening maar het ruimt wel op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haha, ik zie ook regelmatig mensen over dat soort dingen praten alsof ze daar hun ingame carriere van willen maken. Mogen ze lekker zelf weten natuurlijk maar voor mij is de lol van dat soort baantjes (schepen laden/lossen, opruimen, enz) er snel vanaf hoor. Maar ieder zijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Toonen1988 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:05:
[...]

Phase één heeft vijf missies, de eerste twee kan je eventueel solo doen, daarna heb je twee man nodig.

Phase twéé heeft drie missies, de eerste twee zou je solo kunnen doen, als je goed in dogfighting bent + goede schip hebt. Bij de derde missie krijg je te maken met een Hammerhead.

Phase drie heeft vijf missies. Dit zijn publieke missies waarbij je 24 schepen (inclusief Hammerheads) moet vernietigen. Iedereen krijgt dezelfde missies, dus je kunt deze makkelijk solo doen. Als je eenmaal op locatie bent geweest en de aantal vijanden ziet, heb je de missie af. Ook als je weer vertrekt of dood gaat. Als tip zou ik wel kunnen meegeven, als je missie in phase drie accepteert, ga er meteen naartoe. Want als andere spelers alle 24 vijanden af hebben geschoten, moet je weer even wachten totdat de missie weer verschijnt.

Ik heb ze allemaal al af, ben nu op phase vier aan het wachten. Phase vier zou drie missies moeten hebben. Phase vijf en zes maar één missie zijn per phase. Ik weet niet als ik phase één t/m drie opnieuw ga spelen, of dit een conflict zou veroorzaken in mijn quest chain. Anders kon ik even met je ze allemaal doorlopen.
Thanks voor je reactie. Zal eens kijken of ik een van mijn maten de game weer kan laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Het gaat al de betere kant op. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IrHnRWOWtteumvijARHW7eII-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5EJTn1znvj2OqPgXxHCzPo1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUsTtwjfGRcK8JyjJPLGtx50u9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PB6hkix2jX1XXRywk7xDdZHp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Toonen1988 op 03-04-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Als ze alles wat in een vuilnisbak gaat meteen "despawnen" dan scheelt het ook weer load op de servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
en 1% van de playerbase gaat dat werkelijk doen, als het nooit zou de-spawnen als spelers het op de grond gooien wordt het een behoorlijke troep in het spel.

Het trashcan verhaal voegt eigenlijk niks toe...

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 04-04-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:50:
[...]
Het trashcan verhaal voegt eigenlijk niks toe...
Maar dat heb ik ook van de wc's, douches en alle luxe op schepen. Ik zie daar totaal het nut niet van in.

Ik snap best dat het voor een bepaalde mate van immersie kan zorgen, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel procent van de playerbase zal werkelijk in de lounge van de 890J gaan zitten als ze ergens een paar uurtjes kunnen spelen?

Hoeveel mensen zullen het werkelijk een toevoeging vinden wanneer je char naar de wc zou moeten tijdens het spelen?

Wellicht is dat een keertje leuk, of misschien zelfs de eerste paar keer, omdat het nieuw en anders is. Maar daarna gaat het imho het spelplezier in de weg staan.

Voor mij is het ook gewoon een spel en geen sim. Als ze te ver zouden doorschieten richting de sim, dan zou ik alle interesse verliezen. Als ik continue in een sleur moet zitten van alles met de hand moeten doen, steeds mijn activiteiten moeten onderbreken door futiliteiten zoals een wc bezoek of een reparatie aan een random onderdeel aan mijn schip, of welke sim achtige zaken dan ook, dan zou ik direct een andere bezigheid gaan zoeken en zou SC volledig afgedaan hebben voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Het is meer een meme dan een game mechanic. Jullie nemen het een beetje te letterlijk. :D

CIG zal hier echt geen game mechanic van maken, dus wees gerust. Om even terug te komen op een douche, keuken, wc, etc. Er zijn ook genoeg spelers die veel om "role-playing" geven

Wat ik wel graag zou zien is dat mensen eten en drinken kunnen kopen op capital ships zoals de Idris, Kraken en de Javelin. Dat er een NPC of apparaat in de kantine staat waar je eten en drinken kunt kopen.

Eten en drinken is wel nodig in dit spel maar gelukkig gaat het niet zo snel dan bij andere games. Maar als je langdurig weg bent met een groter team, is het misschien wel handig dat je eten kunt kopen in de kantine op een capital ship.

Dan heef de kantine ook een daadwerkelijke functie.

[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 04-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik heb dus sterke twijfels over het aantal spelers die dat interessant vinden. Er zal vast wel een groep zijn idd, maar ik denk dat die groep kleiner is dan dat altijd gehint word.

En ik weet dat het een meme is, maar ik kan mij er best aan storen wanneer er gekozen is om wel een wc toe te voegen aan het interieur van een schip, maar niet een fatsoenlijke kast om wapens en armor op te bergen. Of dat je een capital class schip hebt, en 70% van de ruimte in het schip is verspild door allemaal role play aspecten toe te voegen, zoals lounges, bars, zithoekjes, zwembaden en noem maar op, en je op datzelfde capital schip niet eens fatsoenlijk een schip groter dan een XXS starter kwijt kan.

Als ik straks (over 20 jaar, wanneer SC eindelijk live is) thuis kom uit mijn werk, dan denk ik ook niet dat, wanneer ik een uurtje of 2 kan spelen, ik het leuk zou vinden om eerst 1 uur bezig te zijn met de reis naar mijn schip, alles aan boord te krijgen wat ik nodig denk te hebben, dan een hele wereldreis te maken naar bijv een goede plek om te minen en dan erachter te komen dat het bedtijd is voordat ik ook maar iets heb kunnen doen.

Ze mogen best wat meer tijd besteden aan het, voor de groep spelers die dat graag wil, gewoon al die role-play (imho) onzin over te slaan, en gewoon naar het spel element te kunnen skippen.

Waarom bijvoorbeeld geen trade terminal gewoon in de hangar? Waarom moet je een hele treinreis maken naar het trade district om je handelswaar te kunnen verkopen wat echt letterlijk maar een paar seconden werk is, en dan vervolgens weer de hele reis terug te moeten maken? (ja, ik kijk naar jou Lorville) En ja, idd, dat hebben de graphical designers, die uuuuuuurenlang bezig zijn met het design van een stad, maar minder publiek, lekker boeiend. Ik ga toch geen space game spelen alleen om maar steeds mijn tijd te moeten verdoen door gedwongen de scenery te gaan bekijken, omdat daar zoveel tijd in gestoken is om het mooi te maken?

Ik verwacht ook geen quick travel systeem (ik zou er niet tegen zijn btw) maar ik vind dat je best veel tijd kwijt bent aan het reizen naar alle mission markers, zeker wanneer er geen QT beacon in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Als ik straks (over 20 jaar, wanneer SC eindelijk live is) thuis kom uit mijn werk, dan denk ik ook niet dat, wanneer ik een uurtje of 2 kan spelen, ik het leuk zou vinden om eerst 1 uur bezig te zijn met de reis naar mijn schip, alles aan boord te krijgen wat ik nodig denk te hebben, dan een hele wereldreis te maken naar bijv een goede plek om te minen en dan erachter te komen dat het bedtijd is voordat ik ook maar iets heb kunnen doen.
Schepen hebben een bed, tussen de missie,s door kun je uitloggen, je laadt je schip maar 1x vol en doet vervolgens meerdere zaken/missie,s(hopelijk).

Ik snap je wel, om die reden wordt ik ook geen trader in SC gezien dat saai wordt om steeds je schip vol te hengelen en uitladen of anderen het laten doen, om een herculus leeg te halen ben je wel even bezig...

mbt quick travel systeem, ze kunnen dit ook overlaten aan NPC,s dus jij logt uit in het bed op je schip en de NPC brengt ondertussen het schip naar bestemming, dan hoef je ook niet te wachten.

Het probleem bij quick travel systeem is dat pirate,s je niet kunnen onderscheppen want iedereen gaat quick travel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Bed logout is idd een goede optie om wat snelheid erin te houden, ook personal (persistent) hangars gaan helpen daarin. Maar ik vind echt dat ze wat minder focus mogen leggen op het role play deel, en wat meer mogen denken aan echte QoL zaken.

Kijk, dat er schepen zoals de 890J en de Constellation Phoenix zijn, die vooral op het role play aspect gericht zijn, helemaal prima, maar dat er in zowat elk schip ruimte verspild word door het toevoegen van tafels, banken, lounge ruimtes, wc's en weet ik veel, dat vind ik echt te ver gaan. Zeker wanneer het betekend dat ik, om vanaf de laadklep, wat de enige toegang is, naar de cockpit te kunnen, door 4 deuren en even zoveel (nutteloze) ruimtes heen moet omdat ze geen deur toegang direct bij de cockpit willen maken, dat snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:01:
Ik verwacht ook geen quick travel systeem (ik zou er niet tegen zijn btw) maar ik vind dat je best veel tijd kwijt bent aan het reizen naar alle mission markers, zeker wanneer er geen QT beacon in de buurt zit.
Als je al die 'immersion' features van Star Citizen niet leuk vindt, en liever quick travel en laadschermen zou hebben, dan kun je denk ik net zo goed Starfield spelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Haay schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:46:
[...]

Als je al die 'immersion' features van Star Citizen niet leuk vindt, en liever quick travel en laadschermen zou hebben, dan kun je denk ik net zo goed Starfield spelen? :D
Ik zeg niet dat ik liever laadschermen of quick travel zou hebben. Ik zeg dat het idee van immersion (wat ik alzo een vrij loze term vind) ook te ver doorgevoerd kan worden. En ik heb het idee dat dat ook het geval is.

De techniek van een naadloze wereld is natuurlijk geweldig, de vrijheid om te gaan en staan en doen en laten wat je wil is ook geweldig. Ik wil alleen niet onnodig gedwongen worden om steeds naar die immens grote naadloze wereld te kijken, als ik gewoon wat missies wil doen of wat spullen van A naar B wil brengen om geld te verdienen voor andere dingen in het spel.

Het is ook compleet onlogisch dat je niet je handel kan drijven vanuit de comfort (en veiligheid) van je schip, gewoon op een terminal die je in je schip hebt (of op je landingsplek) maar dat je de halve stad door moet reizen. Geen enkele samenleving zou dat soort tijdverspilling accepteren.

Dat je dan vervolgens x minuten moet wachten, omdat de spullen uit je schip gehaald moeten worden, dat vind ik helemaal prima. Zolang het door iemand anders gedaan gaat worden, door spelers die dat willen doen, of door AI bestuurde NPC's, allemaal prima.

Maar wanneer ik ga salvagen, en je wel de techniek hebt om in een machine pakketjes te laten maken van het schroot, je tractor beams hebt, krachtige computers aan boord hebt om een koers uit te stippelen naar de andere kant van het stelsel, snap ik niet dat ik gedwongen word om elke x minuten de cockpit te verlaten om een lullige box met schroot een stukje te verplaatsen, omdat dat niet automatisch kan gaan. (of gewoon zoals bij de Prospector, grote zadeltassen aan het schip hangen, waarin het materiaal automatisch word opgeslagen. Maar ja, ze hebben nou eenmaal het cargosysteem gebouwd, dus moeten ze het wel toepassen)

Dat is geen "immersion", dat is gewoon spelers pesten.

En ik speel ook Starfield, maar ik ben ook congierge in SC, dus ik heb er iets teveel geld inzitten om te zeggen, ik vind dit niet leuk, ik ga wat anders spelen. Ik ben het gewoon niet eens met de richting die CIG ingeslagen is, en dat deel ik :) (ook naar CIG zelf trouwens hoor)

[ Voor 11% gewijzigd door mvds op 05-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik snap je punten wel hoor. Wanneer ik nu in mijn Prospector ga minen, dan vind ik het prettig dat ik na het landen in een ruimtestation mijn schip kan opslaan, naar de Refinery kan gaan om daar opdracht te geven de grondstoffen direct uit mijn Prospector om te zetten in bewerkte materialen. Nu in 3.22 kan ik vervolgens de bewerkte materialen gewoon meteen in mijn vrachtschip laten opslaan, maar wat ik begrijp gaat dat in 3.23 niet zo snel meer. Dan moeten die dozen stuk voor stuk van de Refinery (lift?) naar mijn Freelancer gesjouwd worden. Hopelijk komt er op termijn wel een optie om dit door een NPC sjouwer te laten uitvoeren, tegen een kleine vergoeding.

Maar heel veel zaken zijn ook nog tijdelijk en zullen nog wel verbeteren. Ik zal vanochtend een video met een compilatie van alle SC versie release video's achter elkaar. En dan zie je de vroegere release waarbij onze huidige Star Map als nieuw en flink verbeterd werd gepresenteerd, terwijl die vanaf 3.23 dus weer compleet vernieuwd wordt. En zo zullen er nog wel meer zaken in de toekomst verbeterd gaan worden, mede dankzij de feedback van de spelers. Als de meerderheid van de spelers een nieuwe feature geen verbetering maar een verslechtering vinden dan zal dat zeker wel aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Maar ik maak mij dan wel zorgen over hoe tijdelijk dat tijdelijk is. Het tijdelijk alles met de hand moeten laden/lossen kan best wel eens voor jaren onderdeel kunnen blijven van de gameplay, gewoon omdat ze met het aanpassen van dat soort zaken nooit echt haast lijken te maken. En je zal dan vast wel tussenstapjes krijgen tot we uiteindelijk bij de echte oplossing komen. Maar de weg daar naartoe kan best wel eens HEEL lang zijn. En dan vind ik het uitbrengen van zo'n tussenstap meer een hindernis als een toevoeging.

Ik snap dat niet alles meteen klaar en werkend enzo opgeleverd kan worden. Maar de stappen kunnen best wat groter zijn, en ook met kortere tussenpozen. Niet eerst stap 1 implementeren en live brengen, dan het hele traject voor x tijd in de ijskast zetten, om het misschien ergens 100 patches later weer eens te gaan beoordelen of je het wel of niet weer gaat oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik had begrepen uit de video dan handmatig laden een optie zou zijn. Is dat bij launch 3.23 verplicht nog dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Star Citizen is nog in alpha fase, er worden nog gameplay functies aangepast en toegevoegd. Ik snap best dat voor sommige mensen bepaalde gameplay mechanics niet leuk zijn, maar ik vind juist zo'n spellen als Elite Dangerous weer "beperkt".

De laatste jaren is de ontwikkeling van Star Citizen traag gegaan, omdat veel ontwikkelaars met SQ42 bezig waren. Nu dat SQ42 volledig af is kwa content, zijn veel ontwikkelaars sinds februari richting Star Citizen gezet. De updates en content zou vanaf dit jaar sneller gaan. Dit jaar krijgen we ook nog server meshing en Pyro in 4.0 die deze zomer zal uitkomen. De volgende systeem zou snel erna toegevoegd gaan worden. Ship Engering komt ook richting Star Citizen, wat straks meer gameplay voor multi-crew schepen zal zorgen.

Ik heb mijn thuisbasis nu verzet naar Port Tessler, dan hoef ik niet met de treinen te reizen wanneer ik bijv. doodga. Wanneer ik cargo verkoop, heb ik er geen problemen mee om door een stad te reizen als ik eerlijk mag zijn. Wanneer je weet waar alle terminals zijn, dan gaat het best wel snel allemaal.

Maar straks met de personal hangars, krijg je ook terminals in je hangar zelf. Ik stoor zelf ook niet eraan dat schepen overbodige ruimtes hebben. Maar ik hoop wel dat CIG meer "opties" gaan toevoegen voor deze ruimtes. Dat je bijv. in kantines in capital ships eten en drinken kunt kopen. In een Idris heb je bijv. ook een shooting range, best wel handig om wat wapens uit te testen of te customizen. Maar een WC of douche hoef voor mij persoonlijk ook niet.

Maargoed, hier nog wat sceenshots van mijn laatste play. Wat wreckages looten en we maken regelmatig een trip richting Jumptown. We harken elke keer tussen de 150k a 300k aUEC binnen per trip. Sta nu op 16.5 mil, kijken welke ship ik nog ga kopen ingame. Als iemand aanbevelingen heeft, hoor ik het graag. Ben aan het denken om de Reclaimer te kopen, om samen met een vriend van me te Salvagen. Op dit moment richten we veel op combat, bounties en mercenary.

EDIT: Ik heb de Reclaimer gekocht ingame, meteen 1.3mil gekregen op onze eerste trip. Ongeveer een half uurtje overgedaan. Wat een money making machine! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYezmt3ZfqKJZpF7JuTwJZaQVvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0651VuLNXXnAuPrVyjMImGp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pYQt0B5rp16RKFKqCM896auslM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3SrbcchP7pEpgfou0tHRc0X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC32QaCtFTeGNkI0ES6s9WZDZTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJQFGlOOPWqORALoDeLfGq3A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR6ZiaEy4o-OB_G-DalHL_lOWAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prPYu7qca4qHX4S4hw9BWaYs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnDO0i-9NhX__26dP4CEeMgI8ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYJK8YRHExcFT8sDbOIpKFWB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 05-04-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Dat de ontwikkeling nu ineens sneller gaat hoop ik ook, maar ik heb er mijn twijfels bij. Het blijft CIG natuurlijk. Ze KUNNEN zich nu idd volledig richten op de ontwikkeling van SC maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook gaan doen of dat ze zich gaan focussen op dit soort zaken. Er staat nog zo belachelijk veel op de backlog dat het maar de vraag is wat ze als eerste gaan oppakken en, niet geheel onbelangrijk, gaan afronden.

Want met hoe vaak de focus lijkt te verschuiven bij CIG, kan het nog steeds erg lang duren voordat iets "klaar" gaat zijn. (Los van dat ze er ook om bekend staan om zaken die klaar zijn, ook gewoon weer helemaal op de schop te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:26:
Dat de ontwikkeling nu ineens sneller gaat hoop ik ook, maar ik heb er mijn twijfels bij. Het blijft CIG natuurlijk. Ze KUNNEN zich nu idd volledig richten op de ontwikkeling van SC maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook gaan doen of dat ze zich gaan focussen op dit soort zaken. Er staat nog zo belachelijk veel op de backlog dat het maar de vraag is wat ze als eerste gaan oppakken en, niet geheel onbelangrijk, gaan afronden.

Want met hoe vaak de focus lijkt te verschuiven bij CIG, kan het nog steeds erg lang duren voordat iets "klaar" gaat zijn. (Los van dat ze er ook om bekend staan om zaken die klaar zijn, ook gewoon weer helemaal op de schop te nemen)
Ik had liever gehad dat ze eerst de oorspronkelijke Star Citizen uit brachten en dan werken met game expansions. Maar door alle crowdfunding doelen kwam alleen maar meer en meer erbij, waardoor ze maar game mechanics bleven toevoegen wat de ontwikkeltijd gigantisch heeft vergroot.

Ze kunnen ook eerst een basis game uitbrengen zoals de oorspronkelijke Star Citizen en dan bijv. planetary landing, FPS combat etc later toevoegen aan de basis game. Eigenlijk wat Elite Dangerous doet, maar dan gratis zonder de community op te splitsen. Maar ze hebben voor deze manier gekozen om de crowdfunding uiteraard levend te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 06-04-2024 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Eindelijk is het zo ver, wave 1 is uitgekomen! Vandaag ga ik eens kijken naar de nieuwe character customization, nieuwe UI en personal hangar. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO-tcC1TwzVj0_3Hbcq9ShZy1ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oy1QkvTdeIbCl17F6Mp3e445.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 11-04-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik kan de EPTU niet installeren, ook heb ik de optie niet meer om een PTU char aan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:52:
Ik kan de EPTU niet installeren, ook heb ik de optie niet meer om een PTU char aan te maken...
Je mist nog niet veel, het is nog maar een kleine test. Personal hangars zit er bijv. nog niet erin. Het is hoofdzakelijk de nieuwe character customization, UI en master modes. De UI werkt nu ook beter, alleen heb ik last dat de cockpit UI onleesbaar is, tenzij ik inzoom. Zal straks screenshots maken.

De performance is ook erg slecht, de helft van de assets blijven low quality of spawnen helemaal niet in. Maargoed, het zijn test servers dus zo'n dingen zijn te verwachten.

De nieuwe starmap werkt veel beter, en ook de nieuwe looting UI werkt veel beter.

Sommige dingen moet ik nog testen, maar gisteren was ik te moe.

Testing/Feedback Focus
Stability (Main Focus)
Master & Operator Modes: Vehicle Combat and Experience
Full Character Customizer Revamp
mobiGlas Rework / Starmap / Interior Map / Minimap
EVA T2
New Loot Screen / New Visor / Lens
Full FPS Combat Refactor / Dynamic Crosshair
Backpack reloading / Ammo repooling
Physical Shopping UI
New Arena Commander Features: Engineering Game Mode, Grav Royale, New Race Tracks, and New Pirate Swarm Final Wave.

Screenshot van de nieuwe character customization.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I-v4fvxHV3I1O1nr3E9ORdxFQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6NQXoojTxHJ1IQ9Yv58fyFw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 12-04-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik weet al waarom in de EPTU niet kan installeren :D Ik heb geen actieve subscription meer dus ik ben geen wave 1 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:24
Zo na een aantal jaar weer eens een CitizenCon bezoeken, wel weer benieuwd naar de shows en wat er allemaal te doen/zien is. Laatste keren altijd een fantastisch evenement qua sfeer en gezelligheid.

Hier nog meer mensen die een kaartje hebben gescoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55
Case_C schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:20:
Zo na een aantal jaar weer eens een CitizenCon bezoeken, wel weer benieuwd naar de shows en wat er allemaal te doen/zien is. Laatste keren altijd een fantastisch evenement qua sfeer en gezelligheid.

Hier nog meer mensen die een kaartje hebben gescoord?
Thanks voor de reminder, net een kaartje gescoord!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit geweest. Game waar ik het meeste geld ooit aan heb uitgegeven, ben ik nog nooit naar Citizencon geweest.

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 13-04-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
De kaartjes zijn ook wel aardig aan de prijs. En dan komen de reis en het verblijf er nog bij. En je moet een paspoort hebben voor de UK, toch? Sinds de Brexit mag je er toch niet meer op een ID kaart heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
CIG krijgt erg veel kritiek op dit moment over de Overdrive Initiative event. De vijfde missie is sinds gisteren van start gegaan. Je moet drie cargo kisten stelen en vervolgens inleveren. Nu is dit natuurlijk geen moeilijke missie, maar het is een publieke missie en één tot drie personen (exact aantal weet ik even niet) krijgt de missie.

Dit verzoorzaakt dat sommige mensen uren en uren aan het wachten zijn, voordat ze de missie krijgen. Wanneer iemand de missie heeft, vragen ze geld voor een invite of je krijgt te maken met mensen die joinen en dan vervolgens één van de drie cargo kisten steelt en vervolgens wegvliegt, zodat niemand anders de missie kan voltooien. Ook blijkt de missie gigantisch bugged te zijn, waardoor veel mensen opnieuw moeten starten. Zo komt het voor dat niemand bij de cargo kan komen, door de wrak of kunnen ze de cargo helemaal niet oppakken.

Ik heb de missie gelukkig af, ik vond een fijne en relaxe groep. Als één van jullie de missie gaan doen, zorg ervoor dat de persoon die de missie heeft aangenomen, de cargo kisten inlevert, niemand anders. Zorg ook ervoor dat je een kist "place" en niet "drop", want bij het droppen kan de cargo kisten sneller bugged raken.

Ik heb CIG support een ticket gestuurd, met als vraag om te kijken of ik nu alle missies af heb. Want schijnbaar is er ook een bug waarbij niet alle missie completed zijn, terwijl je ze wel met succes hebt afgerond. Dus ik ben benieuwd of ik ze nu allemaal af heb.

Wanneer patch 3.23 live gaat, gaat ook de Xenothreat assault van start. Wanneer je deze compleet, krijg je pas alle rewards. De gratis upgrade F7A MKII upgrade token en een Xenothreat armor. Dit zal ergens in mei zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 13-04-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:01:
CIG krijgt erg veel kritiek op dit moment over de Overdrive Initiative event. De vijfde missie is sinds gisteren van start gegaan. Je moet drie cargo kisten stelen en vervolgens inleveren. Nu is dit natuurlijk geen moeilijke missie, maar het is een publieke missie en één tot drie personen (exact aantal weet ik even niet) krijgt de missie.

Dit verzoorzaakt dat sommige mensen uren en uren aan het wachten zijn, voordat ze de missie krijgen. Wanneer iemand de missie heeft, vragen ze geld voor een invite of je krijgt te maken met mensen die joinen en dan vervolgens één van de drie cargo kisten steelt en vervolgens wegvliegt, zodat niemand anders de missie kan voltooien. Ook blijkt de missie gigantisch bugged te zijn, waardoor veel mensen opnieuw moeten starten. Zo komt het voor dat niemand bij de cargo kan komen, door de wrak of kunnen ze de cargo helemaal niet oppakken.

Ik heb de missie gelukkig af, ik vond een fijne en relaxe groep. Als één van jullie de missie gaan doen, zorg ervoor dat de persoon die de missie heeft aangenomen, de cargo kisten inlevert, niemand anders. Zorg ook ervoor dat je een kist "place" en niet "drop", want bij het droppen kan de cargo kisten sneller bugged raken.

Ik heb CIG support een ticket gestuurd, met als vraag om te kijken of ik nu alle missies af heb. Want schijnbaar is er ook een bug waarbij niet alle missie completed zijn, terwijl je ze wel met succes hebt afgerond. Dus ik ben benieuwd of ik ze nu allemaal af heb.

Wanneer patch 3.23 live gaat, gaat ook de Xenothreat assault van start. Wanneer je deze compleet, krijg je pas alle rewards. De gratis upgrade F7A MKII upgrade token en een Xenothreat armor. Dit zal ergens in mei zijn.
Ik heb ook het idee dat niet iedereen oplet. Het klopt dat er bugs zijn, maar als je alle 3 de kisten hebt, moet je ze niet alle 3 op dezelfde plek inleveren. Er zijn 2 plekken om in te leveren (admin en cargo area) en als je dat niet goed doet, dan kan je de missie niet afmaken.

Ik heb ook een ticket ingeschoten. Ik wil die token niet mislopen doordat het spel denkt dat ik niet alle missies heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Zojuist Phase 3 afgerond, morgen met Phase 4 aan de slag. Interessant om jullie ervaring over Phase 5 te lezen, daar hebben wij straks wel wat aan.

Ik was niet op de hoogte dat je daarna ook nog verder aan Xenothreat mee moet doen. Hoopte eigenlijk klaar te zijn maar goed 🤷‍♂️

Edit: Ik lees net dit, scheelt weer: "From latest comms from devs, as it stands as long as you complete all Overdrive phases (ie this event and everything written in this guide) you will receive the rewards in May when 3.23 comes out, after the defeat of Xenothreat. So no, it does not seem like you need to do anything else once this event is completed to receive the rewards, just have to wait and optionally join the fight vs Xenothreat. If this info changes I will update the guide. Thanks for the support and glad this helped some of you."

bron

[ Voor 54% gewijzigd door Seroczynski op 13-04-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb alle geduld, ik kan best wel tot mei wachten voor mijn rewards. Alleen maak ik mij zorgen dat dadelijk één van de missies niet herkend word. Ik heb contact opgenomen met de support van CIG om er zeker van te zijn dat alle missie's volledig afgerond zijn.

Wanneer 3.23 live gaat en de Xenothreat aanval van start gaat, kan je namelijk phase 1 t/m 5 niet meer spelen. Je hebt nog ongeveer tot aan mei om alle missies te voltooien. Wanneer 3.23 precies uitkomt is nog onduidelijk. Tot nu toe heeft alleen wave 1 toegang tot de test. Ik dacht tot de test tot aan wave 6 gaat, voordat het live gaat. Je hebt nog een aantal weken te gaan.

Phase 4 is ook wel een grappig missie om te doen, maar je hebt wel vrienden nodig. :)

Misschien moeten we een Tweakers ORG beginnen. Ik heb nog een plek vrij voor een affiliation ORG.

[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 14-04-2024 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 14 april 2024 @ 02:15:
[...]
Misschien moeten we een Tweakers ORG beginnen. Ik heb nog een plek vrij voor een affiliation ORG.
Die is er al, maar die is zo dood als wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:48:
[...]

Ah, ik heb zojuist The Corporation gejoined waar ook Streamers lid van zijn waaronder BoredGamer. Ik ging eens voor de eerste keer door mijn invite lijst op RSI website. Ik zag dat ik al uitgenodgid was in 2014. :X

Mijn main corp Xplor is nu de derde grootste org en The Corporation is de tweede grootste org.

Ben ook uitgenodigd voor de Evil Organized, wat de vijfde grootste org is. Maar als ik die join, zou dat nogal in conflict kunnen komen met Xplor en The Corporation in de toekomst en ik ga niet echt focusen op piraterij. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 14-04-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb mij nog helemaal niet erin verdiept. Ik vind de mogelijkheden binnen SC op dit moment ook nog VEEL te beperkt om nu al te kunnen zeggen wat ik straks wil doen.

Van wat ik gezien heb van alles wat er gaat komen, gaat mijn interesse vooral uit naar een bestaan als lone wolf. Lekker een basis hebben, erop uit om te gaan minen/salvagen en zo nu en dan wat FPS missies pakken.

Maar dat is geheel afhankelijk van hoe ze het hele base building gaan implementeren. Ik hoop ook nog op wat schepen die als mobiele basis voor de solo speler kunnen dienen. En dan heb ik het niet over schepen zoals de Cutter serie, maar meer over een schip die een combi biedt van Prospector + Expanse maar dan echt voor een solo speler. Misschien iets als een Drake Caterpillar met vrij te kiezen modules en dan de command module als (los te koppelen) schip om mobiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

mvds schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:48:
[...]

Er zitten elke avond tussen de 4 en 7 mensen in de Tweakers ORG discord, dat is best wat gezien de staat van het spel 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55
Ircghost schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:08:
[...]

Er zitten elke avond tussen de 4 en 7 mensen in de Tweakers ORG discord, dat is best wat gezien de staat van het spel 😀
Hoe kan ik een invite krijgen? Met nieuwe patch wil ik heel graag spelen :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ircghost schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:08:
[...]

Maar worden er ook zaken georganiseerd voor de ORG? Gezamenlijk de Overdrive missies doen bijv? Nee toch? Dat bedoel ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Door de leden daar wordt dat zeker wel gedaan. Het is niet zo dat case of ik bijvoorbeeld dit actief promoot, maar dat is ook niet nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb de laatste tijd trouwens heel vaak dat de website van https://robertsspaceindustries.com/ maar voor de helft laad. De pledge store is al helemaal niet te gebruiken, die pagina blijft gewoon leeg en mijn profiel laad maar zo nu en dan. Hebben meer mensen dat? (cookies weggooien e.d. heb ik al gedaan, helpt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb eerlijk gezegd dat hele Overdrive nog helemaal niks mee gedaan... Ben een beetje burnt-out met Star Citizen. Vanaf 3.23 kom ik wel weer kijken gezien dat heel goed eruit ziet.

Ik heb ook niet zo'n interesse in die ship CCU omdat ik de Hornet toch niet koop.
mvds schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:58:
Ik heb de laatste tijd trouwens heel vaak dat de website van https://robertsspaceindustries.com/ maar voor de helft laad. De pledge store is al helemaal niet te gebruiken, die pagina blijft gewoon leeg en mijn profiel laad maar zo nu en dan. Hebben meer mensen dat? (cookies weggooien e.d. heb ik al gedaan, helpt niet)
Ik heb hier zelf geen enkel probleem mee tot nu toe. Werkt ten alle tijden prima hier... Misschien andere browser proberen? (Gebruik zelf Brave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Nou, ik heb zelf ook niet zoveel interesse in de F7C Mk2 hoor. Het schip vliegt fijn, maar verder is het niks bijzonders, en imho zeker geen €180 waard.

Aan de andere kant zijn de missies echt wel leuk om samen met anderen te doen hoor. Ik heb er steeds veel lol in om met een groepje die missies te doen. En dan is die token een leuke bijkomstigheid, die wil ik dan toch ook wel graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik wil die token ook alleen maar om straks de omzetting te kunnen doen met een credits gekochte variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Torched schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:11:
Ik wil die token ook alleen maar om straks de omzetting te kunnen doen met een credits gekochte variant.
Dit gaat dus niet gebeuren. Die omzetting werkt alleen met een echt geld gekochte versie van het schip in je RSI website hangar. Niet in-game gekochte schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:35:
[...]

Dit gaat dus niet gebeuren. Die omzetting werkt alleen met een echt geld gekochte versie van het schip in je RSI website hangar. Niet in-game gekochte schepen.
Wat op zich ook wel logisch is, aangezien je ingame gekochte schepen niet in je hangar kan zien en er dus ook geen upgrade (wat die token gewoon is) op kan toepassen.

Wat wel tof zou zijn (en dat gaat CIG vast niet doen) is met die token ook meteen LTI toepassen op je geüpgrade schip. Ik heb genoeg store credit om die Mk2 te kunnen kopen, maar geen zin om weer extra geld erin te steken alleen maar vanwege de LTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:39:
[...]

Wat op zich ook wel logisch is, aangezien je ingame gekochte schepen niet in je hangar kan zien en er dus ook geen upgrade (wat die token gewoon is) op kan toepassen.

Wat wel tof zou zijn (en dat gaat CIG vast niet doen) is met die token ook meteen LTI toepassen op je geüpgrade schip. Ik heb genoeg store credit om die Mk2 te kunnen kopen, maar geen zin om weer extra geld erin te steken alleen maar vanwege de LTI
Ik heb nog een aantal gesmolten schepen met LTI, die kan ik terug kopen en dan upgraden naar een betere schip met LTI.

Maar de F7C MKII heb ik als Warbond gekocht. Ik wil eventueel nog een heavy fighter, reclaimer en Orion en dan vind ik het goed zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 15-04-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:42:
[...]
Maar de F7C MKII heb ik als Warbond gekocht.
Dat had ik ook gedaan, maar toen besloten dat ik genoeg geld in SC had zitten en een refund gedaan. Ik snap dat ze graag zoveel mogelijk nieuw geld willen, maar toch jammer dat je geen LTI kan kopen met store credit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:47:
[...]

Dat had ik ook gedaan, maar toen besloten dat ik genoeg geld in SC had zitten en een refund gedaan. Ik snap dat ze graag zoveel mogelijk nieuw geld willen, maar toch jammer dat je geen LTI kan kopen met store credit...
Klopt, ik ga binnenkort ook stoppen met kopen. Maar als ik iets koop, dan wil ik ook met LTI. Anders koop ik wel gewoon ingame.

Star Citizen is tot nu toe de game waar ik het meeste aan uit heb gegeven. Of ik dit ooit nog een keer in mijn leven ga doen, denk het niet.

Heb eventueel ook nog een Retaliator bomber met LTI klaar staan, ook altijd zo'n twijfel geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 15-04-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
We weten natuurlijk nog helemaal niet hoe straks de insurance gaat werken. Misschien heb je er wel helemaal geen last van, maar ik snap je punt hoor. Ik heb het liefste ook LTI.

Maar ik wissel zo vaak van schepen :D Ik kan nu wel die Mk2 kopen, maar de kans is vrij groot dat ik hem toch weer omsmelt.

Dat is nu ook wel een beetje hetgeen wat mij het meest tegenstaat. Je kan wel schepen kopen, maar het gros heeft gewoon amper nut. En laten we het niet eens hebben over alle schepen die je al kan kopen, maar nog niet eens beschikbaar zijn. (Zo heb ik ook een Zeus in mijn hangar)
Pagina: 1 ... 94 ... 117 Laatste