Ik ben nog steeds blij met mijn 30 euro inleg.
Als het goed is zullen de schepen ook gewoon ingame te koop zijn.
Je mag er van uit gaan dat de meeste schepen inderdaad gewoon ingame te koop zullen zijn. Er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar dat geeft niet. Ik geef je ook groot gelijk hoor, om het (voorlopig even) bij die 30 euro te houden.Rickokun schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:22:
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat.mr_evil08 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:05:
Iedereen bepaalt hoeveel geld je erin steekt, je support het project, het blijft je eigen besluit.
Enige voordeel dat je straks een snelle start maakt omdat in-game de schepen grinden wel even gaat duren.
LTI wordt zeker generft anders hebben betaalde spelers een te groot voordeel, denk aan dat je steeds de componenten opnieuw moet kopen als je dood gaat of een x percentage korting krijgt op verzekering in-game.
Zelf heb ik ook een paar schepen, geld wat ik zeker kan missen.
Je raakt je schip niet kwijt hoor, je kan je schip gewoon claimen, of je hem nou ingame gekocht hebt, of met echt geld, dat maakt niks uit. Misschien dat claimen straks een beetje geld gaat kosten, dat weet ik niet, maar nu is het gratis. Je moet alleen wachten tot je schip er is.Rickokun schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:52:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat.
Stel, je wordt met succes vernietigd door een andere speler, die je steeds weer probeert kapot te knallen.
Dan heb je toch op enig moment geen geld meer over om een schip te kopen?
[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 16-04-2024 07:07 ]
Heel eerlijk, achteraf wou dat ik dat ook had gedaan. (Of naja, het houden bij een Avenger Titan) Leuk en aardig dat je alle schepen met echt geld kan kopen maar wat is dan nog het nut van de game spelen? Alles wat een mogelijke doelstelling is om te behalen heb je al vanaf het begin... Wat blijft er over? Een beetje rond klooien met vrienden, wat natuurlijk ook je goed recht is... Maar ik heb liever een doel waar ik naartoe werk en daadwerkelijk een reden heb om te spelen.Rickokun schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:22:
Ik denk er precies hetzelfde over. Ik had het ook bij mijn starter moeten houden, maar ja... dat is nu 1k+ te laat (en dat zeg ik niet om op te scheppen met hoeveel geld ik erin heb zitten) Ingame alles verdienen vind ik toch ook echt leukerRobinblitz schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:05:
[...]
Heel eerlijk, achteraf wou dat ik dat ook had gedaan. (Of naja, het houden bij een Avenger Titan) Leuk en aardig dat je alle schepen met echt geld kan kopen maar wat is dan nog het nut van de game spelen? Alles wat een mogelijke doelstelling is om te behalen heb je al vanaf het begin... Wat blijft er over? Een beetje rond klooien met vrienden, wat natuurlijk ook je goed recht is... Maar ik heb liever een doel waar ik naartoe werk en daadwerkelijk een reden heb om te spelen.
Mijn einddoel is om een Kraken te bemachtigen samen met mijn organisatie om vanaf hier missie's uit te voeren voor andere organisaties maar ik wil hem in-game bemachtigen. Niet met echt geld (Ook verdom ik het om €1500+ neer te tellen voor een schip...)
Ik heb momenteel alleen een Avenger Titan en een C2 Hercules, maar dat is toch weer €400+ in één game... Ik hou het dan ook bij deze twee. Uiteraard moet iedereen lekker zelf weten wat ze erin steken, maar ik kan eigenlijk alleen zeggen dat ik respect voor je heb dat je het bij €30 houd, omdat er veel zijn die in de "rabbit hole" vallen en achteraf buyer's remorse hebben. Ken er zelf een aantal.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Schepen zijn in mijn mening ook te goedkoop. Niet alleen veranderen de prijzen van schepen, ook de rewards van missies veranderen.Haay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
Wow, de in-game prijzen van de ruimteschepen gaan (over het algemeen) drastisch omhoog! Check:
[YouTube: [LEAKED] Star Citizen Ship Prices Are Skyrocketing]
Er zijn ook veel spelers die het leuk vinden om de missie te accepteren, één pakketje mee te nemen, en het dan voor anderen onmogelijk te maken om de missie af te ronden.Seroczynski schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:
Gisteren de laatste phase gedaan van Overdrive, zijn er maar twee pakketjesZowel in de wereld als in de quest omschrijving, maar ik moest er echt drie hebben.
Heb zelf geen cargo ship. Vanavond maar eentje huren en nogmaals proberen.
We kwam trouwens wel een XT Redeemer, Starfarer en aantal andere hostile ships tegen. Ik dacht dat het gewoon pick-up and return was maar we moesten deze eerst nog even uitschakelen.
Dat is ook wel te verwachten. Het is te makkelijk om iets zoals de 890J bij elkaar te sparen ingame. En dat is nog steeds het duurste, ingame verkrijgbare, schip.Haay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
Wow, de in-game prijzen van de ruimteschepen gaan (over het algemeen) drastisch omhoog! Check:
[YouTube: [LEAKED] Star Citizen Ship Prices Are Skyrocketing]
Ja, helemaal mee eens dat schepen, in ieder geval t/m 3.22, te goedkoop zijn. En de opbrengst van Salvage is veel te hoog. Ik begrijp dat CIG dat deed om mensen te stimuleren die Salvage game-loop te spelen zodat dit goed uitgetest werd in de afgelopen maanden, maar het heeft de in-game economie wel behoorlijk verstoord.Toonen1988 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:58:
Schepen zijn in mijn mening ook te goedkoop. Niet alleen veranderen de prijzen van schepen, ook de rewards van missies veranderen.
Wat je verdient wordt straks gebaseerd op moeilijkheidsgraad, reputatie en duur van de missie.
Met salvage verdien je nog het meeste. Ik verdien op dit moment 3 a 4 mil per uur. Dat zal straks ook worden aangepast.
De prijzen in de pledge store zijn over de jaren heen gestegen en ze zullen blijven stijgen. Sowieso vanwege inflatie (en dus meestijgende salarissen van de ontwikkelaars) van US$ / EUR / GBP, maar ook bijvoorbeeld toen SQ42 uit de Pledge package gehaald werd. In 2013 kocht ik voor 125 US$ een Freelancer Starter package, met SQ42 en Star Citizen en LTI. Nu betaal je al €140 voor een Freelancer + SC package, en heb je geen LTI, en geen SQ42.mvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:28:
Overigens denk ik dat het niet alleen voor ingame prijzen gaat gelden hoor, ik denk dat ze de prijzen van schepen in de pledge store ook steeds verder omhoog gaan gooien.
Hier heb je natuurlijk de PTU voor. Public TEST Universe. Als je niet genoeg data hebt, verleng dan de PTU periode tot je dat wel hebt. Geef iedereen genoeg geld op de PTU om elk schip te kopen (is nu 15 mil op PTU) en laat ze op die manier testen.Haay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:55:
[...]
...Ik begrijp dat CIG dat deed om mensen te stimuleren die Salvage game-loop te spelen zodat dit goed uitgetest werd in de afgelopen maanden, maar het heeft de in-game economie wel behoorlijk verstoord.
Ze resetten alles nu al regelmatig, maar ze zullen nooit de schepen die gekocht zijn met echt geld kunnen afnemen. Die rechtszaak die dan gegarandeerd zou komen zouden ze niet kunnen winnen. Er zijn mensen die meer dan 25k erin hebben gestopt, CIG kan moeilijk tegen die mensen zeggen, dank je voor je geld, maar je bent nu alles kwijt en je mag gewoon, net als de rest, op 0 beginnen.Rickokun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:27:
Maar, hoe denken jullie dan hoe het gaat als de game ooit Gold status bereikt:
Gaat alles dan gereset worden?
Enerzijds wel eerlijk t.o.v. nieuwere spelers. Anderszijds gewoon kut voor de oudere garde.
Ik bedoel, als alles steeds duurder wordt, én het steeds moeilijker wordt om wat te verdienen, hebben zij die nu spelen (ik moet ook serieus weer eens de game opstarten, inmiddels een beest van een PC) veel meer voordeel dan hen die later instappen.
Ook niet helemaal waar. Bij de game package die je gekocht hebt zit niet alleen toegang tot Star Citizen en een schip, maar ook een bepaalde hoeveelheid start geld. Bijvoorbeeld de huidige Mustang Alpha game package bevat naast SC, het schip, de hangaar en 3 maanden verzekering ook: Starting Money: 1,000 UECmvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:42:
Je begint qua (ingame) geld wel gewoon op 0 (mits je geen ingame geld hebt gekocht, en ja, dat kan) maar je blijft wel gewoon je schepen houden.
Mensen waaronder ik wachten op moment op 3.23 naar PU komt en ook als eindelijk eens pyro gereleased wordt.Torched schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:09:
Ik ben me er van bewust dat de game in testfase zit maar ook in test moet je iets van een speelbare game hebben. Daar hoort ook economie bij.
Want als alles een mega grind is stopt iedereen toch met spelen omdat de grotere dingen onbereikbaar zijn. Nu zul je in het echte leven ook niet zo snel een olie tanker bezitten of een a380 maar daar is het een spel voor.
En zelfs al heb je veel echte euro's in het spel gestopt, als er geen mensen zijn om te spelen is het spel niet leuk. Ook zit je dan voor lang vast aan dat enkele schip wat je gekocht hebt.
De schaling van hoe snel je meer geld gaat verdienen is sowieso al heel krom.
Maargoed, ik hoop dat ze dat bij rsi ook doorhebben want het spel flopt anders daar wel op. Al is het maar om mensen die ptu spelen.
Want ook dat is niet alleen maar een test, anders had iedereen die een account maakte wel elke patch een wipe te pakken.
Ik vermoed dat de volgende wipe met 4.0 zal zijn, deze zomer. Wanneer server meshing en Pyro worden toegevoegd.mr_evil08 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:47:
[...]
Mensen waaronder ik wachten op moment op 3.23 naar PU komt en ook als eindelijk eens pyro gereleased wordt.
De laatste wipe is al meer dan een jaar geleden.
Het is vrij eenvoudig, werk je omhoog, huur een Warden en doe een paar Bounty,s en vervolgens kun je een prachtig schip kopen in-game.
Je kan ook schepen renten in-game.
Mja, Pyro zou eind 2023 al released worden, ik doe daar weinig op.Toonen1988 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:09:
[...]
Ik vermoed dat de volgende wipe met 4.0 zal zijn, deze zomer. Wanneer server meshing en Pyro worden toegevoegd.
[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 16-04-2024 19:52 ]
Het klopt helemaal wat je zegt, eerst zien dan geloven. De ontwikkeling gaat ontzettend traag en daardoor zijn mensen ontzettend sceptisch aan het worden, wat ook te begrijpen is. Ik heb ook meerdere keren getwijfelt en sta ook niet altijd postief tegenover CIG.
Klopt, ik hoop dat ze dit keer de knoop doorhakken en met iets gaan komen. Waar ik me soms aan irriteer zijn de keuze die worden gemaakt. Als voorbeeld kan ik de Idris geven. Meerdere keren heeft CIG aangegeven dat de Idris flight ready is, maar telkens "nee" tegen Idris owners zeiden, wegens spoilers voor Squadron 42. De meeste kunnen het begrijpen en hadden zich erbij neergelegd. Totdat opeens "Capture the Idris" evenement om de hoek kwam kijken.mvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:53:
Dat "volledig klaar" neem ik ook met een flinke korrel zout. Het zou niet de eerste keer zijn wanneer CR besluit iets helemaal op de schop te nemen omdat hij er niet tevreden over is
[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2024 01:08 ]
Bounty missie,s zijn fast in, fast out net als bunker missie,s.novastorm76 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:14:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Star Citizen nog steeds heel gaaf vind als ik het soms opstart en even rondloop en ga vliegen. Bij mij is het probleem vaak dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Dan ben ik bezig met het zoeken naar spullen, welke ik dan weer niet kan verkopen. of ik kan weer een locatie niet vinden. En vanwege mijn gelimiteerde tijd raak ik dan gefrustreerd. het werkt ook niet mee dat ik alleen maar solo speel. Je merkt echt dat het een spel voor meedere mensen is
[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 17-04-2024 10:31 ]
Op zich is het prima solo te spelen hoor. Genoeg keuze qua solo schepen en veel missies zijn ook prima solo te doen.novastorm76 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:14:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Star Citizen nog steeds heel gaaf vind als ik het soms opstart en even rondloop en ga vliegen. Bij mij is het probleem vaak dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Dan ben ik bezig met het zoeken naar spullen, welke ik dan weer niet kan verkopen. of ik kan weer een locatie niet vinden. En vanwege mijn gelimiteerde tijd raak ik dan gefrustreerd. het werkt ook niet mee dat ik alleen maar solo speel. Je merkt echt dat het een spel voor meedere mensen is
Of het echt "genoeg" is daar kunnen we het over hebben. Het is redelijk eentonig om steeds maar dezelfde gameplay loops op te pakken. Het KAN idd leuk zijn om een paar uurtjes te minen, maar dat ga ik ook niet elke dag doen. FPS missies zijn ook wel leuk, voor even.mr_evil08 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:27:
[...]
Als solo is er genoeg te doen, of je gaat minen.
Dan heb je nog uitdagingen als jailbreaken, je crimestat wipen etc, maar idd na een tijdje heb je het gezien door de beperkte content/gameplay.mvds schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:28:
[...]
Op zich is het prima solo te spelen hoor. Genoeg keuze qua solo schepen en veel missies zijn ook prima solo te doen.
Alleen is het wel erg beperkt wat je kan doen. Na de 20ste FPS (bunker) missie/shipwreck salvagen/rots minen/bounty hunten heb je het ook wel gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 17-04-2024 10:36 ]
Oh ja, je hebt ook nog wel wat andere dingen zoals racen enzo wat je kan doen. Maar voor zo'n enorme speelwereld is het allemaal erg beperkt.mr_evil08 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:36:
[...]
Dan heb je nog uitdagingen als jailbreaken, je crimestat wipen etc, maar idd na een tijdje heb je het gezien door de beperkte content/gameplay.
[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 17-04-2024 10:44 ]
Het maakt wel heel erg verschil welke schepen je tot je beschikking hebt. Zo begon ik afgelopen december met serieus Star Citizen spelen en had ik alleen mijn Pledge schepen (315p, Freelancer en Aurora LN) tot mijn beschikking. Eigenlijk het enige dat ik toen kon doen was de boel verkennen, wat delivery missies doen, mezelf leren te navigeren, landen, alle fouten maken die SC-newbies maken...novastorm76 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:14:
Klopt inderdaad dat het ook een stuk uitdaging is om met weinig (start schip) te beginnen, en daar credits mee te verdienen om langzaam maar zeker toe te werken naar iets beters. Plus natuurlijk dat je ook een schip kunt huren. Kost wat, maar als je het goed gebruikt verdien je dat dubbel en dwars weer terug. Dat is sowieso wel wat ik verwacht hoe ik ooit, wanneer Star Citizen 1.0 release uitkomt, zal gaan spelen. Kleine kans dat er dan nog UEC multimiljonairs zijn die gewoon zomaar even miljoenen UEC weggeven.mvds schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:29:
Maar juist het stukje van een start maken met een starter schip hoort bij de gameplay loop. Geef mensen aub niet het idee dat ze SC niet kunnen spelen met alleen een starter pack, want dat kan zeker wel... Je kan ook minen met een starter, je zal dan in het begin alleen een hand miner moeten gebruiken, tot je een mining schip (of een ROC) kan huren. Je kan met een starter prima geld verdienen door rescue missies te doen, door bunker missies te gaan doen, door illegal surveillance missies te doen, enz...
Het probleem is alleen dat mensen het geduld niet hebben en meteen alles willen kunnen doen, en dan tegen HET grote probleem van SC aanlopen. Er is gewoon veel te weinig te doen om het leuk te houden. Zolang je voor jezelf de grind leuk kan houden en langzaam kan toewerken naar het kopen van een prospector (of welk schip dan ook) dan heb je een doel. Heb je een prospector en een vulture en een cargo schip, dan ben je eigenlijk klaar... Dan kan je alle gameplay loops doen die beschikbaar zijn en dan is al snel de lol eraf want de uitdaging is weg... Ja, je kan dan reputation gaan grinden, maar of dat het nou leuker maakt...
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2024 19:04 ]
Je kan het ook overdrijven.mvds schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:31:
[...]
Of het echt "genoeg" is daar kunnen we het over hebben. Het is redelijk eentonig om steeds maar dezelfde gameplay loops op te pakken. Het KAN idd leuk zijn om een paar uurtjes te minen, maar dat ga ik ook niet elke dag doen. FPS missies zijn ook wel leuk, voor even.
We hebben echt wat nieuwe gameplay loops nodig. En dan heb ik het niet over een nieuwe crash site (die er wel heel mooi uit zien) waar je minimaal 20 minuten voor moet vliegen om er te komen. Sorry, maar ik heb wel wat beters te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 18-04-2024 09:55 ]
Nee hoor, ik heb het over die nieuwe locaties (derelict sites! ik was de naam kwijt) he, die gecrashte schepen enzo. Daar zit zelden een QT punt in de buurt dus moet je best een stuk vliegen om er te komen
[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 18-04-2024 10:36 ]
Daarom moet je ook altijd vliegen buiten de dampkring en atmosfeer. Wanneer je 200km over een planeet of maan moet vliegen, ga je gewoon tot een hoogte van 20 a 30km, waardoor je tegen de 1000m per seconde gaat vanplaats 200 a 300m per seconde op een planeet of maan.mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:34:
[...]
Nee hoor, ik heb het over die nieuwe locaties (derelict sites! ik was de naam kwijt) he, die gecrashte schepen enzo. Daar zit zelden een QT punt in de buurt dus moet je best een stuk vliegen om er te komen
[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2024 11:13 ]
Ja, maar... dat is toch flauwekul dat je dat soort dingen moet doen om sneller te kunnen reizen. Dan komen we weer op oude punten, we kunnen quantum jumps doen, maar gewoon van A naar B op de autopilot vliegen is teveel gevraagd... Serieus, waarom CIG? Waarom steeds weer de QT jump moeten starten, waarom kan de boordcomputer niet gewoon de lijst aan noodzakelijke jumps onthouden en ze automatisch uitvoeren zodat ik een bak koffie kan gaan halen? (En dan loop ik maar het risico dat ik onderschept word door een pirate (speler of NPC, boeit niet), who cares? Alsof dat zo vaak voorkomt... Nee dus, dat is mij serieus pas een paar keer gebeurd in alle jaren dat ik al speel)Toonen1988 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:08:
[...]
Daarom moet je ook altijd vliegen buiten de dampkring en atmosfeer. Wanneer je 200km over een planeet of maan moet vliegen, ga je gewoon tot een hoogte van 20 a 30km, waardoor je tegen de 1000m per seconde gaat vanplaats 200 a 300m per seconde op een planeet of maan.
Dit willen ze in te toekomst misschien ook bij publieke vluchten doen, net buiten de ozonlaag/dampkring waardoor de reis tijd flink verkort kan worden.
[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 18-04-2024 11:19 ]
Volgens mij komt de keuze voort uit de wetenschap m.b.t. de weerstand in de atmosfeer t.o.v. het gebrek aan weerstand in de ruimte. Zo gek vind ik dat niet.mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:16:
Ja, maar... dat is toch flauwekul dat je dat soort dingen moet doen om sneller te kunnen reizen. [...]
Het is wetenschappelijk te verklaren, maar ik bedoelde meer het punt dat het een spel is waar heel veel van de functionaliteit nog niet werkt of aanwezig is, en dat ze dan dit soort keuzes maken.Seroczynski schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:22:
[...]
Volgens mij komt de keuze voort uit de wetenschap m.b.t. de weerstand in de atmosfeer t.o.v. het gebrek aan weerstand in de ruimte. Zo gek vind ik dat niet.
[ Voor 25% gewijzigd door mvds op 18-04-2024 11:28 ]
Ahh, zo. Ik vind het wel wat hebben. Kan het zelf vergelijken met WoW, dat heb ik back in the day gespeeld en wat recenter ook Classic. Toen ik begin 2024 voor het eerst in mijn level retail ging proberen was er een heel aspect weggevallen, namelijk het reizen. Je kan nu overal naartoe teleporten en vliegen, en krijgt zo niets meer mee van de absolute omvang van de wereld. Dat is denk ik idd een designkeuze geweest. In dit geval vind ik het niet zo erg om rond te moeten kijken.mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:25:
[...]
Het is wetenschappelijk te verklaren, maar ik bedoelde meer het punt dat het een spel is waar heel veel van de functionaliteit nog niet werkt of aanwezig is, en dat ze dan dit soort keuzes maken.
Het zou een enorme QoL improvement zijn wanneer je gewoon op de auto pilot van A naar B kan vliegen. Maar ik heb heel sterk het vermoeden dat CIG dat juist niet wil, omdat ze willen dat we naar alles kijken en zeggen; "oh wat is het toch mooi!"
Maar ik wil niet overal naar "moeten" kijken wanneer ik een uurtje heb om te spelen, ik wil gewoon vliegen van A naar B en mijn ding doen
Heel herkenbaar! Wanneer ik een langere afstand met QD moet (bv. van Hurston naar Crusader) doen zit ik achter m'n PC op m'n telefoon op Reddit te browsen, of doe even een toiletbezoek, of help mijn vrouw even met een klusje.mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:25:
Het zou een enorme QoL improvement zijn wanneer je gewoon op de auto pilot van A naar B kan vliegen. Maar ik heb heel sterk het vermoeden dat CIG dat juist niet wil, omdat ze willen dat we naar alles kijken en zeggen; "oh wat is het toch mooi!"
Maar ik wil niet overal naar "moeten" kijken wanneer ik een uurtje heb om te spelen, ik wil gewoon vliegen van A naar B en mijn ding doen
Zo kan ik ook niet blij worden van de mededeling dat er ergens weer een nieuwe rivier is toegevoegd, of een crash site, terwijl er zoveel van de basis dingen niet werkt. Dat NPC al jarenlang op de tafels en stoelen staan, dat zaken door de vloer heen vallen, dat schepen uit zichzelf wegvliegen zonder dat er een reden voor is, dat liften na elke grote patch weer niet werken, dat wapens verdwijnen van je schepen, en de lijst gaat door en door en door...
Ik zou het vooral fijn vinden als het MIJN keuze is om te kijken of niet en niet dat het door CIG opgedrongen is. Tuurlijk is het zo nu en dan leuk om gewoon even van het uitzicht te genieten. Maar na x tijd heb ik de meeste uitzichten wel gezien hoor. Dat is ze ken, wil niet zeggen dat ik ze niet meer mooi vind, maar ik wil niet gedwongen worden om ernaar te kijken.Seroczynski schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:29:
[...]
Ahh, zo. Ik vind het wel wat hebben. Kan het zelf vergelijken met WoW, dat heb ik back in the day gespeeld en wat recenter ook Classic. Toen ik begin 2024 voor het eerst in mijn level retail ging proberen was er een heel aspect weggevallen, namelijk het reizen. Je kan nu overal naartoe teleporten en vliegen, en krijgt zo niets meer mee van de absolute omvang van de wereld. Dat is denk ik idd een designkeuze geweest. In dit geval vind ik het niet zo erg om rond te moeten kijken.
Als ik een uurtje de tijd heb om te gamen, ga ik bij voorbaat geen SC doen. En als ik dat wel wil, dan duik ik AC in.
Maar je hebt toch ook de keuze om het niet te spelen? En dat is toch helemaal prima.mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:58:
[...]
Ik zou het vooral fijn vinden als het MIJN keuze is om te kijken of niet en niet dat het door CIG opgedrongen is. Tuurlijk is het zo nu en dan leuk om gewoon even van het uitzicht te genieten. Maar na x tijd heb ik de meeste uitzichten wel gezien hoor. Dat is ze ken, wil niet zeggen dat ik ze niet meer mooi vind, maar ik wil niet gedwongen worden om ernaar te kijken.
Toen CIG bekend maakte dat ze de skyline van Lorville helemaal veranderd hadden, ben ik ook eens op mijn gemakje gaan kijken. Maar dat is gewoon eenmalig en dat is dan ook voldoende. Zo vind ik het ook vervelend dat je bij sommige steden je rot zoekt waar de luchthaven nu weer is. Je komt op x km afstand uit QT en je zoekt je soms rot naar waar je heen moet, zeker als het een plek is waar je nog nooit, of nog niet zovaak geweest bent. Je moet maar net weten naar welke herkenningspunten je moet zoeken (als die er al zijn). Zeker ook omdat je niet altijd op hetzelfde punt uit QT komt. Hoe moeilijk is het dan om gewoon een baken te hebben voor de luchthaven? Het hoeft geen QT baken te zijn, maar wel gewoon een makkelijk te herkennen punt om te zien waar je heen moet.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Mwa, ik denk dat ik het niet eens ben met je, verder even goede vrienden. Maar ik ben van mening dat niet alles naar de zin van de gebruiker gemaakt hoeft te worden. Het is maar een kleinigheid, dat beetje extra vliegen. En als ze dat optioneel gaan maken gaat natuurlijk niemand meer gewoon vliegen.mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:58:
[...]
Ik zou het vooral fijn vinden als het MIJN keuze is om te kijken of niet en niet dat het door CIG opgedrongen is.
Die van Hurston is nog wel redelijk te vinden: aan de voet van het grote A vormige gebouw, wat je in het donker ziet via de scan-ping (V).Ircghost schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:11:
Ik zou het wel heeeeeeel fijn vinden als ze gewoon een marker maken voor waar de spaceport is. Ik weet na al die tijd nog steeds niet makkelijk de spaceport te vinden in Hurston bijvoorbeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 18-04-2024 17:39 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2024 18:17 ]
Tja maar dat hele scannen en vinden van zaken is afgrijselijk. Zelfs als je nagenoeg weet waar je gecrasht bent (zonder deathmarker) zie je het eigenlijk niet totdat je er met je neus bovenop zit.Toonen1988 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:01:
Dat bepaalde locaties geen jump point hebben, kan ik best begrijpen. Het zijn geen permanente gebouwen of locaties en criminele organisaties.
Ik begrijp best dat het frustratie kan geven kwa tijd. Je kunt ook zeggen dat het ook juist om de rit gaat, en niet alleen maar om het begin en eind punt draait. Het klopt dat Star Citizen op dit moment nog veel content mist, en dan er op dit moment nog niet veel te doen is bij langere ritten, maar uiteindelijk zal er meer gameplay elementen worden toegevoegd.
Ik zou het juist saai vinden als alles voor me wordt gedaan en alles maar een jump punt zou hebben. Uiteindelijk creëert dit ook een tunnelvisie en krijg je alleen "fixed" reizen en geen dynamische reis.
Ik vind juist dat je ook naar crash sites moet gaan zoeken en niet met een marker aangegeven moet staan, maar juist met je scanner moet zoeken. Dit geld ook voor criminele organisaties die een outlaw outpost ergens hebben gebouwd.
Maar ik mis juist inderdaad de markers van landing zones in bijv. Lorville of ArcCorp. Ook permanente gebouwen zoals een data center mis ik vaker een marker, terwijl een outlaw outpost wel weer een heeft.
Ik heb vaker een Vanduul ship gevlogen, waarbij ik meer dan 400m/s haalde in een atmosfeer vlucht, en het is echt een kunst om dan je ship in balans te houden. Ik raakte dan ook vaker uit balans. De atmosfeer vlucht is dan ook anders dan ruimte vluchten.
Dit creëert juist voor mij die immersie. Dit is juist één van de redenen waarom ik eigenlijk geen Eve Online meer speel. Ik voel me geen persoon maar een ship, die vliegt op rails.
Dat bepaalde bugs en problemen een tijd nog niet zijn opgelost, daar ben ik helemaal mee eens.
Makkelijk opgelost, een beacon of een zwarte box die een encrypted signal stuurt, die alleen jij kan uitlezen. Maar andere spelers pikken het signaal op, maar omdat ze het niet kunnen uitlezen, moeten ze beter hun best doen om jouw crash site te kunnen vinden.Torched schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:32:
[...]
Tja maar dat hele scannen en vinden van zaken is afgrijselijk. Zelfs als je nagenoeg weet waar je gecrasht bent (zonder deathmarker) zie je het eigenlijk niet totdat je er met je neus bovenop zit.
Dat kan heel fijn zijn, want je kan niet goed gevonden worden, maar ook heel vervelend als je je oude zooi zoekt. Of je nog net wil looten op een schip wat je een softkill hebt gegeven.
Vaak zie jij je deathmarker wel, maar kan je er niet bij omdat je marker ineens IN de planeet/zon zit waar je niet bij kan komenTorched schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:32:
[...]
Tja maar dat hele scannen en vinden van zaken is afgrijselijk. Zelfs als je nagenoeg weet waar je gecrasht bent (zonder deathmarker) zie je het eigenlijk niet totdat je er met je neus bovenop zit.
Dat kan heel fijn zijn, want je kan niet goed gevonden worden, maar ook heel vervelend als je je oude zooi zoekt. Of je nog net wil looten op een schip wat je een softkill hebt gegeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2024 23:09 ]
Super jammer wel. Freight elevators en Personal Hangars was juist waar ik heel erg naar uit keek. Maar nog genoeg andere dingen.Toonen1988 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:06:
Ondertussen is wave twee van start gegaan, maar helaas is er ook minder goed nieuws. Diverse onderdelen zijn uit patch 3.23 gehaald en uitgesteld naar 3.23.x.
Het gaat om,
Item Banks
Personal and Instanced Hangars
New Missions - Cargo Hauling
Freight Elevators
Er is ook nog een beetje goed nieuws. De economie rework die later dit jaar staat gepland, hebben ze toegevoegd aan 3.23.
Nieuwe Mobiglass + starmap is best huge... Nieuwe loot menu, Vulkan support, DLSS, Distribution Centers, EVA T2, nieuwe character creator en voor het eerst fauna in de game.mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:05:
De rest zijn toch alleen maar kleine zaken, misschien op de nieuwe character models na?
Oke ja, die zijn wel groot ja. Ik had de lijst van changes even niet (meer) in mijn hoofd zittenRobinblitz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:
[...]
Nieuwe Mobiglass + starmap is best huge... Nieuwe loot menu, Vulkan support, DLSS, Distribution Centers, EVA T2, nieuwe character creator en voor het eerst fauna in de game.
Veel van die dingen zijn toch wel super QoL dingen. De eerste fauna zet ook weer de deur open voor nieuwe creatures die planeten zullen populaten zodat je wildlife tegen komt. Volgens mij werden er ook missie's toegevoegd voor die fauna, soort van stroper missie's.
Al met al is 3.23 (en 3.23.x) toch wel de grootste en meest impactvolle update die we in jaren gehad hebben. Misschien niet back-end impactvol, maar wel front-end. Voor back-end was 3.18 heel erg impactvol met de Persistent Entity Streaming.
Ja en nee... Het probleem is dat Pyro ge-gatekeep'd word door Server Meshing. Ze kunnen het niet aan de huidige gameservers toevoegen omdat de servers nu al tegen hun max aan lopen met authority over entities (zoals NPC's van bunker missie's).Torched schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:29:
Ze zijn pyro ook maar naar achter aan het schuiven 😢
Als Pyro live komt wil ik wel er weer eens induiken, maar momenteel niet gigantisch veel tijd om te gamen...mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:05:
Dat is misschien waarom ze Pyro steeds verder naar achteren schuiven, omdat ze de benodigde tech nog (steeds) niet klaar hebben. Maar het klopt gewoon wat ie zei, Pyro is weer naar achteren geschoven
Wanneer ik DLSS activeer, is de UI in de cockpit onduidelijk. Het maakt niks uit of ik het op 'auto', 'quality' of 'performance' zet.mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:56:
[...]
Oke ja, die zijn wel groot ja. Ik had de lijst van changes even niet (meer) in mijn hoofd zittenVooral DLSS vind ik een fijne toevoeging en de nieuwe starmap was gewoon hard nodig
[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 19-04-2024 13:07 ]
Ik heb nog zo'n nare nasmaak van 3.18. Al mijn maatjes overtuigd te gaan spelen.. Die zijn niet meer terug gekomenmvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:04:
Het zou ook CIG/SC niet zijn als het niet vol met bugs zit natuurlijk
Het is vrijwel zonder uitzondering een buitengewoon slecht idee om direct na elke grote patch te gaan spelen. Ik weet niet hoe het kan maar steeds zijn er na een grote patch weer gamebreaking bugs terug waar CIG meerdere patches voor nodig heeft gehad om ze weg te krijgen....Seroczynski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
[...]
Ik heb nog zo'n nare nasmaak van 3.18. Al mijn maatjes overtuigd te gaan spelen.. Die zijn niet meer terug gekomen
Wat is je vraag? En server meshing zit toch niet in 3.23?mr_evil08 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:45:
@mvds 3.23, Server meshing, server recovery, Engineering Gameplay.
Starmap?
Ik hoop juist dat ze de grote (!) multicrew schepen erg gaan gimpen als je solo speelt (is dat eigenlijk al niet zo?), daar zijn ze naar mijn inzicht ook niet voor bedoelt. Het is juist tof als een organisatie gezamelijk een groot schip gaat runnen.mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:58:
[...]
Wat is je vraag? En server meshing zit toch niet in 3.23?
En ik weet nog niet wat ik vind van engineering gameplay... Zoals ik eerder al zei, als ik steeds bezig moet gaan zijn om onderhoud te gaan doen aan mijn schepen en dat het multicrew schepen onbruikbaar gaat maken voor solo's en je niet alle systemen van een schip tegelijk kan gebruiken, omdat je energie moet balanceren, dan zit ik daar echt niet op te wachten.
Server meshing zit in update 4.0, waar Pyro ook inzit. Deze staat tot nu gepland voor deze zomer. +/- 3 maanden na 3.23.mr_evil08 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:45:
@mvds 3.23, Server meshing, server recovery, Engineering Gameplay.
Starmap?
Dat je de grote multicrew schepen niet (makkelijk) solo kan spelen, prima. Maar ik voel mij vaak te erg gelimiteerd met de echte solo schepen dus ik neem graag een maatje groter mee, denk aan het formaat Freelancer. Als je dat soort schepen niet meer zou kunnen gebruiken als solo speler dan zou ik dat erg jammer vinden.Seroczynski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:15:
[...]
Ik hoop juist dat ze de grote (!) multicrew schepen erg gaan gimpen als je solo speelt (is dat eigenlijk al niet zo?), daar zijn ze naar mijn inzicht ook niet voor bedoelt. Het is juist tof als een organisatie gezamelijk een groot schip gaat runnen.
Voor de kleinere multicrew schepen zoals Starfarer e.d., waar je maar één of twee NPC's bij nodig zou hebben zou dat makkelijk af moeten kunnen als je solo speelt.
Meh... 3 maanden vind ik ERG optimistisch, ik denk eerder ergens rond de zomer volgend jaarToonen1988 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:10:
[...]
Server meshing zit in update 4.0, waar Pyro ook inzit. Deze staat tot nu gepland voor deze zomer. +/- 3 maanden na 3.23.
Pyro zou eind 2023 al uitkomen.Toonen1988 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:10:
[...]
Server meshing zit in update 4.0, waar Pyro ook inzit. Deze staat tot nu gepland voor deze zomer. +/- 3 maanden na 3.23.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 20-04-2024 13:01 ]
mr_evil08 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:00:
[...]
Pyro zou eind 2023 al uitkomen.
Ik denk eerder dat ze zomer 2025 bedoelen.
Dat "gepland" doe ik niks meer op.
Als ze zeggen 2023 maak ik er standaard al 2025 van.
Voor zover ik heb begrepen zit de "Replication Layer" inclusief Server Recovery mode in 3.23. Dit is een basis voorwaarde voor Server Meshing en moet een einde maken aan de vervloekte "30K" crashes.Toonen1988 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:10:
Ik heb er erg overna zitten denken maar toen ik de prijzen zag was mijn enthousiasme HEEL SNEL weer weg. Belachelijke prijzen en zelfs een flinke verhoging t.o.v. vorig jaar. Heel jammer, want ik had graag naar CitizenCon in de UK willen gaan.Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:06:
Gaan er trouwens nog mensen naar CitCon?
Nooit geweest en doe het daarom meteen goed: Premium Ticket.
Alles word nu eenmaal duurder en ze zijn non-profit. Ze kunnen moeilijk het geld uit de backer pool halen, beetje lullig.Robinblitz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:23:
[...]
Ik heb er erg overna zitten denken maar toen ik de prijzen zag was mijn enthousiasme HEEL SNEL weer weg. Belachelijke prijzen en zelfs een flinke verhoging t.o.v. vorig jaar. Heel jammer, want ik had graag naar CitizenCon in de UK willen gaan.
Premium buddyDarkwolf_1982 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:06:
Volgens mij waren ze al wel ver gevorderd met de gestripte features uit 3.23, dus ik verwacht een 3.23.x patch met daarin de nodige zaken.
Zo blij als ik ben met de nieuwe Star Map, wacht ik nog het meest op de Itembank en Personal and Instanced Hangars.
Heb mij dan ook voorgenomen eerder dit jaar om een break te nemen en na CitCon het weer op te pakken.
Tegen die tijd verwacht ik een verse nieuwe ervaring met de features die op dit moment gestript zijn.
Gaan er trouwens nog mensen naar CitCon?
Nooit geweest en doe het daarom meteen goed: Premium Ticket.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq