Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-10 19:48
Ik ben nog steeds blij met mijn 30 euro inleg.

Als het goed is zullen de schepen ook gewoon ingame te koop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Rickokun schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:22:

Je mag er van uit gaan dat de meeste schepen inderdaad gewoon ingame te koop zullen zijn. Er zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar dat geeft niet. Ik geef je ook groot gelijk hoor, om het (voorlopig even) bij die 30 euro te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:08
Iedereen bepaalt hoeveel geld je erin steekt, je support het project, het blijft je eigen besluit.
Enige voordeel dat je straks een snelle start maakt omdat in-game de schepen grinden wel even gaat duren.

LTI wordt zeker generft anders hebben betaalde spelers een te groot voordeel, denk aan dat je steeds de componenten opnieuw moet kopen als je dood gaat of een x percentage korting krijgt op verzekering in-game.

Zelf heb ik ook een paar schepen, geld wat ik zeker kan missen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
mr_evil08 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:05:
Iedereen bepaalt hoeveel geld je erin steekt, je support het project, het blijft je eigen besluit.
Enige voordeel dat je straks een snelle start maakt omdat in-game de schepen grinden wel even gaat duren.

LTI wordt zeker generft anders hebben betaalde spelers een te groot voordeel, denk aan dat je steeds de componenten opnieuw moet kopen als je dood gaat of een x percentage korting krijgt op verzekering in-game.

Zelf heb ik ook een paar schepen, geld wat ik zeker kan missen.
Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat.
Stel, je wordt met succes vernietigd door een andere speler, die je steeds weer probeert kapot te knallen.

Dan heb je toch op enig moment geen geld meer over om een schip te kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Rickokun schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:52:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werking gaat.
Stel, je wordt met succes vernietigd door een andere speler, die je steeds weer probeert kapot te knallen.

Dan heb je toch op enig moment geen geld meer over om een schip te kopen?
Je raakt je schip niet kwijt hoor, je kan je schip gewoon claimen, of je hem nou ingame gekocht hebt, of met echt geld, dat maakt niks uit. Misschien dat claimen straks een beetje geld gaat kosten, dat weet ik niet, maar nu is het gratis. Je moet alleen wachten tot je schip er is.

En wat jij beschrijft heeft grieven (het steeds weer opnieuw dezelfde speler aanvallen, ook al geeft hij/zij geen aanleiding daartoe) en dat is verboden (bannable offense)

Het is trouwens ook wel onwaarschijnlijk dat dat gebeurd hoor. Het is echt wel een ENORME spelwereld, de kans dat je steeds dezelfde speler tegenkomt is vrij klein. Je kan ook vanuit de veilige ruimte (waar wapens zijn uitgeschakeld en je dus niet aangevallen KAN worden) gewoon warpen naar een andere lokatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tel daarbij op dat er ook een crimestat is. Wanneer een speler een andere speler aanvalt die onschuldig, krijgt hij of zij een crimestat. Hoe meer deze onschuldige spelers aanvalt of NPC's, hoe hoger hem of haar crimestat zal zijn.

Wanneer ze een hogere crimestat krijgen, kunnen ze bijvoorbeeld niet meer landen in steden of stations. Ook zullen ze opgejaagd worden door bounty en pirate hunters.

Je komt ze vooral tegen bij Grim Hex, een outlaw station.

Straks komt er ook een reputatie systeem, waarbij factions vriendelijk of vijandelijk zijn. De factions zullen je dan ook helpen of aanvallen, afhankelijk hoe goed je reputatie is.

Ook zullen er genoeg spelers en organisaties roleplaying als een soort van "space politie of security" of bounty hunters die graag op criminele jagen.

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 16-04-2024 07:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:13
Rickokun schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:22:

Heel eerlijk, achteraf wou dat ik dat ook had gedaan. (Of naja, het houden bij een Avenger Titan) Leuk en aardig dat je alle schepen met echt geld kan kopen maar wat is dan nog het nut van de game spelen? Alles wat een mogelijke doelstelling is om te behalen heb je al vanaf het begin... Wat blijft er over? Een beetje rond klooien met vrienden, wat natuurlijk ook je goed recht is... Maar ik heb liever een doel waar ik naartoe werk en daadwerkelijk een reden heb om te spelen.

Mijn einddoel is om een Kraken te bemachtigen samen met mijn organisatie om vanaf hier missie's uit te voeren voor andere organisaties maar ik wil hem in-game bemachtigen. Niet met echt geld (Ook verdom ik het om €1500+ neer te tellen voor een schip...)

Ik heb momenteel alleen een Avenger Titan en een C2 Hercules, maar dat is toch weer €400+ in één game... Ik hou het dan ook bij deze twee. Uiteraard moet iedereen lekker zelf weten wat ze erin steken, maar ik kan eigenlijk alleen zeggen dat ik respect voor je heb dat je het bij €30 houd, omdat er veel zijn die in de "rabbit hole" vallen en achteraf buyer's remorse hebben. Ken er zelf een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Robinblitz schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:05:
[...]

Heel eerlijk, achteraf wou dat ik dat ook had gedaan. (Of naja, het houden bij een Avenger Titan) Leuk en aardig dat je alle schepen met echt geld kan kopen maar wat is dan nog het nut van de game spelen? Alles wat een mogelijke doelstelling is om te behalen heb je al vanaf het begin... Wat blijft er over? Een beetje rond klooien met vrienden, wat natuurlijk ook je goed recht is... Maar ik heb liever een doel waar ik naartoe werk en daadwerkelijk een reden heb om te spelen.

Mijn einddoel is om een Kraken te bemachtigen samen met mijn organisatie om vanaf hier missie's uit te voeren voor andere organisaties maar ik wil hem in-game bemachtigen. Niet met echt geld (Ook verdom ik het om €1500+ neer te tellen voor een schip...)

Ik heb momenteel alleen een Avenger Titan en een C2 Hercules, maar dat is toch weer €400+ in één game... Ik hou het dan ook bij deze twee. Uiteraard moet iedereen lekker zelf weten wat ze erin steken, maar ik kan eigenlijk alleen zeggen dat ik respect voor je heb dat je het bij €30 houd, omdat er veel zijn die in de "rabbit hole" vallen en achteraf buyer's remorse hebben. Ken er zelf een aantal.
Ik denk er precies hetzelfde over. Ik had het ook bij mijn starter moeten houden, maar ja... dat is nu 1k+ te laat (en dat zeg ik niet om op te scheppen met hoeveel geld ik erin heb zitten) Ingame alles verdienen vind ik toch ook echt leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gisteren de laatste phase gedaan van Overdrive, zijn er maar twee pakketjes :') Zowel in de wereld als in de quest omschrijving, maar ik moest er echt drie hebben.

Heb zelf geen cargo ship. Vanavond maar eentje huren en nogmaals proberen.

We kwam trouwens wel een XT Redeemer, Starfarer en aantal andere hostile ships tegen. Ik dacht dat het gewoon pick-up and return was maar we moesten deze eerst nog even uitschakelen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Wow, de in-game prijzen van de ruimteschepen gaan (over het algemeen) drastisch omhoog! Check:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
Wow, de in-game prijzen van de ruimteschepen gaan (over het algemeen) drastisch omhoog! Check:
[YouTube: [LEAKED] Star Citizen Ship Prices Are Skyrocketing]
Schepen zijn in mijn mening ook te goedkoop. Niet alleen veranderen de prijzen van schepen, ook de rewards van missies veranderen.

Wat je verdient wordt straks gebaseerd op moeilijkheidsgrade, reputatie en duur van de missie.

Met salvage verdien je nog het meeste. Ik verdien op dit moment 3 a 4 mil per uur. Dat zal straks ook worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Seroczynski schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:
Gisteren de laatste phase gedaan van Overdrive, zijn er maar twee pakketjes :') Zowel in de wereld als in de quest omschrijving, maar ik moest er echt drie hebben.

Heb zelf geen cargo ship. Vanavond maar eentje huren en nogmaals proberen.

We kwam trouwens wel een XT Redeemer, Starfarer en aantal andere hostile ships tegen. Ik dacht dat het gewoon pick-up and return was maar we moesten deze eerst nog even uitschakelen.
Er zijn ook veel spelers die het leuk vinden om de missie te accepteren, één pakketje mee te nemen, en het dan voor anderen onmogelijk te maken om de missie af te ronden.

Maar je moet er idd 3 hebben voor de missie, en een grote kans dat je die op twee verschillende plekken moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:52:
[YouTube: [LEAKED] Star Citizen Ship Prices Are Skyrocketing]
Dat is ook wel te verwachten. Het is te makkelijk om iets zoals de 890J bij elkaar te sparen ingame. En dat is nog steeds het duurste, ingame verkrijgbare, schip.

Overigens denk ik dat het niet alleen voor ingame prijzen gaat gelden hoor, ik denk dat ze de prijzen van schepen in de pledge store ook steeds verder omhoog gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:58:
Schepen zijn in mijn mening ook te goedkoop. Niet alleen veranderen de prijzen van schepen, ook de rewards van missies veranderen.

Wat je verdient wordt straks gebaseerd op moeilijkheidsgraad, reputatie en duur van de missie.

Met salvage verdien je nog het meeste. Ik verdien op dit moment 3 a 4 mil per uur. Dat zal straks ook worden aangepast.
Ja, helemaal mee eens dat schepen, in ieder geval t/m 3.22, te goedkoop zijn. En de opbrengst van Salvage is veel te hoog. Ik begrijp dat CIG dat deed om mensen te stimuleren die Salvage game-loop te spelen zodat dit goed uitgetest werd in de afgelopen maanden, maar het heeft de in-game economie wel behoorlijk verstoord.

Een algehele herziening van missies (contracts) waarbij meegenomen wordt hoeveel moeite (tijd die je er mee bezig bent, moeilijkheidsgraad, risico's die je loopt) je er voor moet doen om de beloning te bepalen is ook erg wenselijk.
mvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:28:
Overigens denk ik dat het niet alleen voor ingame prijzen gaat gelden hoor, ik denk dat ze de prijzen van schepen in de pledge store ook steeds verder omhoog gaan gooien.
De prijzen in de pledge store zijn over de jaren heen gestegen en ze zullen blijven stijgen. Sowieso vanwege inflatie (en dus meestijgende salarissen van de ontwikkelaars) van US$ / EUR / GBP, maar ook bijvoorbeeld toen SQ42 uit de Pledge package gehaald werd. In 2013 kocht ik voor 125 US$ een Freelancer Starter package, met SQ42 en Star Citizen en LTI. Nu betaal je al €140 voor een Freelancer + SC package, en heb je geen LTI, en geen SQ42.

Met de langzaam weer toenemende 'hype' (positieve berichten in social media) over Star Citizen zal CIG dat ook willen kapitaliseren. Wanneer SC serieus richting een 1.0 release versie gaat zal het niet heel vreemd zijn als een starter package tegen die tijd ook richting de prijs van een AAA (of zelfs AAAA :P ) game gaat. Blizzard vroeg ook rustig €70 voor Diablo IV tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Haay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:55:
[...]

...Ik begrijp dat CIG dat deed om mensen te stimuleren die Salvage game-loop te spelen zodat dit goed uitgetest werd in de afgelopen maanden, maar het heeft de in-game economie wel behoorlijk verstoord.
Hier heb je natuurlijk de PTU voor. Public TEST Universe. Als je niet genoeg data hebt, verleng dan de PTU periode tot je dat wel hebt. Geef iedereen genoeg geld op de PTU om elk schip te kopen (is nu 15 mil op PTU) en laat ze op die manier testen.

We hebben nu drie test branches en NOG word de LIVE economy omzeep geholpen om te 'testen'. Je hebt PTU, je hebt EPTU (Evocati) en sinds de Pyro test ook de Technical branch.

Ik ga er dan ook eerder vanuit dat ze de balancing gewoon verkeerd hebben gedaan (wat ook al uit de PTU periode naarboven kwam...) en te laat waren met aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Maar, hoe denken jullie dan hoe het gaat als de game ooit Gold status bereikt:

Gaat alles dan gereset worden?

Enerzijds wel eerlijk t.o.v. nieuwere spelers. Anderszijds gewoon kut voor de oudere garde.

Ik bedoel, als alles steeds duurder wordt, én het steeds moeilijker wordt om wat te verdienen, hebben zij die nu spelen (ik moet ook serieus weer eens de game opstarten, inmiddels een beest van een PC) veel meer voordeel dan hen die later instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Rickokun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:27:
Maar, hoe denken jullie dan hoe het gaat als de game ooit Gold status bereikt:

Gaat alles dan gereset worden?

Enerzijds wel eerlijk t.o.v. nieuwere spelers. Anderszijds gewoon kut voor de oudere garde.

Ik bedoel, als alles steeds duurder wordt, én het steeds moeilijker wordt om wat te verdienen, hebben zij die nu spelen (ik moet ook serieus weer eens de game opstarten, inmiddels een beest van een PC) veel meer voordeel dan hen die later instappen.
Ze resetten alles nu al regelmatig, maar ze zullen nooit de schepen die gekocht zijn met echt geld kunnen afnemen. Die rechtszaak die dan gegarandeerd zou komen zouden ze niet kunnen winnen. Er zijn mensen die meer dan 25k erin hebben gestopt, CIG kan moeilijk tegen die mensen zeggen, dank je voor je geld, maar je bent nu alles kwijt en je mag gewoon, net als de rest, op 0 beginnen.

Je begint qua (ingame) geld wel gewoon op 0 (mits je geen ingame geld hebt gekocht, en ja, dat kan) maar je blijft wel gewoon je schepen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:42:
Je begint qua (ingame) geld wel gewoon op 0 (mits je geen ingame geld hebt gekocht, en ja, dat kan) maar je blijft wel gewoon je schepen houden.
Ook niet helemaal waar. Bij de game package die je gekocht hebt zit niet alleen toegang tot Star Citizen en een schip, maar ook een bepaalde hoeveelheid start geld. Bijvoorbeeld de huidige Mustang Alpha game package bevat naast SC, het schip, de hangaar en 3 maanden verzekering ook: Starting Money: 1,000 UEC

De huidige hoeveelheid aUEC (alpha UEC) die je hebt verzameld binnen Star Citizen alpha ben je natuurlijk kwijt wanneer Star Citizen de 1.0 (Gold) status krijgt. Dan wordt de hele economie gereset en wordt er omgeschakeld van aUEC naar UEC waarbij je alleen de hoeveelheid UEC hebt die je nu al in je Account kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:54
Ik ben me er van bewust dat de game in testfase zit maar ook in test moet je iets van een speelbare game hebben. Daar hoort ook economie bij.

Want als alles een mega grind is stopt iedereen toch met spelen omdat de grotere dingen onbereikbaar zijn. Nu zul je in het echte leven ook niet zo snel een olie tanker bezitten of een a380 maar daar is het een spel voor.

En zelfs al heb je veel echte euro's in het spel gestopt, als er geen mensen zijn om te spelen is het spel niet leuk. Ook zit je dan voor lang vast aan dat enkele schip wat je gekocht hebt.

De schaling van hoe snel je meer geld gaat verdienen is sowieso al heel krom.

Maargoed, ik hoop dat ze dat bij rsi ook doorhebben want het spel flopt anders daar wel op. Al is het maar om mensen die ptu spelen.
Want ook dat is niet alleen maar een test, anders had iedereen die een account maakte wel elke patch een wipe te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Torched schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:09:
Ik ben me er van bewust dat de game in testfase zit maar ook in test moet je iets van een speelbare game hebben. Daar hoort ook economie bij.

Want als alles een mega grind is stopt iedereen toch met spelen omdat de grotere dingen onbereikbaar zijn. Nu zul je in het echte leven ook niet zo snel een olie tanker bezitten of een a380 maar daar is het een spel voor.

En zelfs al heb je veel echte euro's in het spel gestopt, als er geen mensen zijn om te spelen is het spel niet leuk. Ook zit je dan voor lang vast aan dat enkele schip wat je gekocht hebt.

De schaling van hoe snel je meer geld gaat verdienen is sowieso al heel krom.

Maargoed, ik hoop dat ze dat bij rsi ook doorhebben want het spel flopt anders daar wel op. Al is het maar om mensen die ptu spelen.
Want ook dat is niet alleen maar een test, anders had iedereen die een account maakte wel elke patch een wipe te pakken.
Mensen waaronder ik wachten op moment op 3.23 naar PU komt en ook als eindelijk eens pyro gereleased wordt.

De laatste wipe is al meer dan een jaar geleden.

Het is vrij eenvoudig, werk je omhoog, huur een Warden en doe een paar Bounty,s en vervolgens kun je een prachtig schip kopen in-game.

Je kan ook schepen renten in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:47:
[...]

Mensen waaronder ik wachten op moment op 3.23 naar PU komt en ook als eindelijk eens pyro gereleased wordt.

De laatste wipe is al meer dan een jaar geleden.

Het is vrij eenvoudig, werk je omhoog, huur een Warden en doe een paar Bounty,s en vervolgens kun je een prachtig schip kopen in-game.

Je kan ook schepen renten in-game.
Ik vermoed dat de volgende wipe met 4.0 zal zijn, deze zomer. Wanneer server meshing en Pyro worden toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:09:
[...]

Ik vermoed dat de volgende wipe met 4.0 zal zijn, deze zomer. Wanneer server meshing en Pyro worden toegevoegd.
Mja, Pyro zou eind 2023 al released worden, ik doe daar weinig op.
Ze geven toe dat server meshing werkt maar toch ik blijf een beetje terughoudend, verwondert mij niet als de release later wordt.

Roadmaps en planning kunnen net zo goed de prullenbak in bij RSI.
Laatste 2 jaar lijkt het sneller te gaan, het gaat mij nog niet snel genoeg vanwege de zoveelste rework of iets niet afmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 16-04-2024 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Bij CIG is het echt, eerst zien, dan geloven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:18:
Bij CIG is het echt, eerst zien, dan geloven :D
Het klopt helemaal wat je zegt, eerst zien dan geloven. De ontwikkeling gaat ontzettend traag en daardoor zijn mensen ontzettend sceptisch aan het worden, wat ook te begrijpen is. Ik heb ook meerdere keren getwijfelt en sta ook niet altijd postief tegenover CIG.

Chris Roberts en CIG hebben nu belooft dat de ontwikkeling veel sneller zal gaan, nu nadat Squadron 42 volledig klaar is. Ze hebben de laatste puntjes op de i gezet en zijn volledig in "polishing" fase gegaan met Squadron 42. Nu hebben ze veel ontwikkelaars terug geschoven naar Star Citizen en beginnen ze Star Citizen met update 3.23 richting Squadron 42 te brengen met ook beloftes dat de ontwikkeling nu veel sneller gaat.

Ik ben zéér benieuwd of ze dit zullen waarmaken. Als ze dit kunnen waarmaken met vrijwel alle beloftes die ze hebben gemaakt, voor zowel Squadron 42 als Star Citizen, dan zal ik ongetwijfeld geen enkel spijt hebben dat ik veel geld heb uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Dat "volledig klaar" neem ik ook met een flinke korrel zout. Het zou niet de eerste keer zijn wanneer CR besluit iets helemaal op de schop te nemen omdat hij er niet tevreden over is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mvds schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:53:
Dat "volledig klaar" neem ik ook met een flinke korrel zout. Het zou niet de eerste keer zijn wanneer CR besluit iets helemaal op de schop te nemen omdat hij er niet tevreden over is
Klopt, ik hoop dat ze dit keer de knoop doorhakken en met iets gaan komen. Waar ik me soms aan irriteer zijn de keuze die worden gemaakt. Als voorbeeld kan ik de Idris geven. Meerdere keren heeft CIG aangegeven dat de Idris flight ready is, maar telkens "nee" tegen Idris owners zeiden, wegens spoilers voor Squadron 42. De meeste kunnen het begrijpen en hadden zich erbij neergelegd. Totdat opeens "Capture the Idris" evenement om de hoek kwam kijken.

Mensen die 1000 a 1500 US dollars hebben uitgegeven, zeg je "nee" tegen wegens spoilers voor Squadron 42 maar dan breng je wel vervolgens een publieke evenement waarbij je een Idris kunt stelen, vliegen met volledige interieur (op de missile kamer na) uit, en dan praat je opeens niet meer over mogelijke spoilers, is dan mijn gedachte richting CIG.

Met de F8C hebben ze ook al veel kritiek gekregen en nu ook met de huidige evenement. De F7A MKII upgrade token is alleen maar bruikbaar op een F7C MK2 gepledged ship, en niet op een ingame gekochte ship. Met alle kritiek, hebben ze maar een armor set bij de rewards gegooid.

De keuzes die ze maken, zijn ook niet altijd zéér positief te noemen. Alhoewel deze keuzes totaal geen effect op het spel of gameplay hebben, hebben ze wel effect op hun klanten.

Je kunt ook zeggen dat Idris owners "tijdelijk" hun ship kunnen spawnen in Arena Commander. Ik begrijp best dat ze de Idis willen testen, maar zorg dan ook ervoor dat mensen die 1000 a 1500 US dollars uit hebben gegeven, ook mee kunnen doen.

Zorg ervoor dat in een evenement (zoals de huidige) ook meer rewards zijn voor mensen die geen F7C MKII hebben gekocht.

De marketing is waar ik me nu best wel aan stoor. Helaas heb ik het contact met Sandi Gardiner verloren, anders had ik misschien bij haar mijn kritiek geuit. Van haar heb ik ook mijn Idris-P, die heb ik persoonlijk van haar. Wilde liever een M versie, maar dat was een beetje 'te' exclusief. Maar het borrelt gewoon bij mij en andere Idris owners. Ik ben haar zéér dankbaar dat ik een Idris-P van haar heb, maar het borrelt gewoon gigantisch onder de Idris owners waaronder ook ik.

Ik heb diverse andere Idris owners gesproken, we wilde zelfs een keer samen komen wanneer de Idris uit is en samen vliegen. Vrijwel allemaal hebben ze kritiek geuit, sommige staan zelfs op hun punt de Idris te verkopen, om hun geld terug te krijgen.

En nu doen ze weer mensen aan de kant schuiven. Zorg ervoor dat mensen die geen F7C MKII kopen, ook iets leuks kunnen krijgen. Ze hebben nu vanaf phase 4 maar snel een Xenothreat medium armor erbij gegooid na alle kritiek.

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2024 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Gisteren na drie pogingen eindelijk geen bugs bij het inleveren van de drie supply crates voor de laatste Overdrive missie 8) Nu weer wat racen en dan wachten op 3.23. Ik maak me wel wat zorgen om de heisa omtrent Master Mode, want die lijkt niet al te positief te zijn ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Het zou mij niks verbazen als ze CitCon gaan gebruiken als release event voor SQ42 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 14:24
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Star Citizen nog steeds heel gaaf vind als ik het soms opstart en even rondloop en ga vliegen. Bij mij is het probleem vaak dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Dan ben ik bezig met het zoeken naar spullen, welke ik dan weer niet kan verkopen. of ik kan weer een locatie niet vinden. En vanwege mijn gelimiteerde tijd raak ik dan gefrustreerd. het werkt ook niet mee dat ik alleen maar solo speel. Je merkt echt dat het een spel voor meedere mensen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
novastorm76 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:14:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Star Citizen nog steeds heel gaaf vind als ik het soms opstart en even rondloop en ga vliegen. Bij mij is het probleem vaak dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Dan ben ik bezig met het zoeken naar spullen, welke ik dan weer niet kan verkopen. of ik kan weer een locatie niet vinden. En vanwege mijn gelimiteerde tijd raak ik dan gefrustreerd. het werkt ook niet mee dat ik alleen maar solo speel. Je merkt echt dat het een spel voor meedere mensen is
Bounty missie,s zijn fast in, fast out net als bunker missie,s.
Je kan in je schip uitloggen.

Als solo is er genoeg te doen, of je gaat minen.
Met 2 spelers één missie doen heeft ook nadelen dat je Rep/XP gedeelt wordt door 2 waardoor het langzamer gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 17-04-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Op zich is het prima solo te spelen hoor. Genoeg keuze qua solo schepen en veel missies zijn ook prima solo te doen.

Alleen is het wel erg beperkt wat je kan doen. Na de 20ste FPS (bunker) missie/shipwreck salvagen/rots minen/bounty hunten heb je het ook wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
mr_evil08 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:27:
[...]
Als solo is er genoeg te doen, of je gaat minen.
Of het echt "genoeg" is daar kunnen we het over hebben. Het is redelijk eentonig om steeds maar dezelfde gameplay loops op te pakken. Het KAN idd leuk zijn om een paar uurtjes te minen, maar dat ga ik ook niet elke dag doen. FPS missies zijn ook wel leuk, voor even.

We hebben echt wat nieuwe gameplay loops nodig. En dan heb ik het niet over een nieuwe crash site (die er wel heel mooi uit zien) waar je minimaal 20 minuten voor moet vliegen om er te komen. Sorry, maar ik heb wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond deed ik een missie waarbij ik 3 pakketjes op Frostbite (microTech) moest ophalen en naar Raven's Roost moest brengen. Aangekomen bij Frostbite gebruikte ik mijn (315p) boordkanonnen om de criminelen op de grond neer te schieten. Met "Call to Arms" aktief leverde dat toch weer zo'n 10 x 500 = 5000 credits op. :)

Vervolgens landde ik, maar was ik blijkbaar niet goed geland, want toen ik mijn schip verliet via het trappetje bleek mijn schip zo'n 2 meter boven de grond te zweven. En kon ik dus niet meer terug m'n schip in! Gelukkig begon het ineens hard te waaien (sneeuwstorm) en blies de wind mijn schip naar de grond en kon ik er weer in. Was ik blijkbaar vergeten mijn engine uit te zetten bij het landen, iets dat ik normaliter altijd automatisch doe. Geluk bij een ongeluk dus.

Even later met 3 pakketten in het laadruim op weg naar Raven's Roost. Daar aangekomen zag ik meerdere witte markers van geparkeerde schepen. Even voorzichtig rondgevlogen maar niks vijandigs gezien, dus geland en één voor één de pakketjes naar binnen gebracht. Kwam bij het naar buiten lopen nog 2 andere spelers tegen die mij gelukkig gewoon langs lieten lopen. Nadat ik het 3e en laatste pakketje had geplaatst en de beloning (12.000 aUEC) had opgestreken liep ik blij naar buiten toen ik geknal hoorde. Ik zag een Cutlass Black boven de bomen zweven die met lasers en rakketten mijn arme geparkeerde 315p bestookte, tot het met een daverende knal explodeerde.🤬

Ik gaf de dader natuurlijk direct een Crime Stat aantekening en vluchtte daarna naar binnen om te voorkomen dat hij op mij zou schieten. Al schuilende binnen in een hoekje zag ik even later iemand met een pakketje van binnen naar buiten lopen. Even later volgde ik naar buiten en zag ik hem de wrakstukken van mijn schip bekijken waarna hij z'n Cuttie Black inliep en wegvloog. Ik wist niet 100% zeker of hij dezelfde persoon was als degene die mijn schip vernietigd had, dus ik schoot hem niet neer, hoewel ik dat wel had gekund.

Daarna maar uitgelogd want ik had vanaf Raven's Roost geen vervoer om weg te komen en niemand in de chat wilde mij ophalen en naar een ruimtestation brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:28:
[...]

Op zich is het prima solo te spelen hoor. Genoeg keuze qua solo schepen en veel missies zijn ook prima solo te doen.

Alleen is het wel erg beperkt wat je kan doen. Na de 20ste FPS (bunker) missie/shipwreck salvagen/rots minen/bounty hunten heb je het ook wel gezien.
Dan heb je nog uitdagingen als jailbreaken, je crimestat wipen etc, maar idd na een tijdje heb je het gezien door de beperkte content/gameplay.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 17-04-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
mr_evil08 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:36:
[...]

Dan heb je nog uitdagingen als jailbreaken, je crimestat wipen etc, maar idd na een tijdje heb je het gezien door de beperkte content/gameplay.
Oh ja, je hebt ook nog wel wat andere dingen zoals racen enzo wat je kan doen. Maar voor zo'n enorme speelwereld is het allemaal erg beperkt.

Ze zouden het al ineens een stuk interessanter maken als ze zoiets als een fog of war zouden introduceren. Als jij (of een van je vrienden/ORG members/enz) er nog niet geweest hebt, heb je de QT punten niet en zie je de omgeving niet. Klinkt misschien heel suf, maar dan maakt het in elk geval weer wat interessanter om rond te kijken. Want dat vind ik nu eerder irritant (omdat CIG je dwingt) dan leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Dan kunnen ze ook meteen handel in QT punten en scan data toevoegen. Lijkt mij wel wat

[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 17-04-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Het maakt wel heel erg verschil welke schepen je tot je beschikking hebt. Zo begon ik afgelopen december met serieus Star Citizen spelen en had ik alleen mijn Pledge schepen (315p, Freelancer en Aurora LN) tot mijn beschikking. Eigenlijk het enige dat ik toen kon doen was de boel verkennen, wat delivery missies doen, mezelf leren te navigeren, landen, alle fouten maken die SC-newbies maken... :D

Tot er in de Global chat een vrijgevige speler was die mij zo maar 5 miljoen aUEC doneerde. Van die 5 miljoen kocht ik een MISC Prospector en een Drake Vulture, om de Mining en Salvaging game-loops respectievelijk te kunnen uitproberen. Na een Mining tutorial op Youtube gevolgd te hebben kwam ik er achter dat ik het Minen in de Prospector een leuke bezigheid vind. Niet om eindeloos te doen, maar af en toe even een rondje tot de opslag vol is en dat naar de Refinery brengen voor verwerking vind ik een leuke solo activiteit. Het Salvagen vind ik minder interessant om te doen, hoewel het in 3.21 en 3.22 wel erg lucratief is om te doen.

Met het geld dat ik verdiende uit die twee activiteiten kocht ik achtereenvolgens een C8R Pisces Rescue, een Aegis Sabre, een Vanguard Warden en meer recent een Constellation Taurus. De Sabre is in de huidige game eigenlijk niet interessant maar de Vanguard Warden vind ik een erg fijn schip. Aardig wat vuurkracht en een bed om in uit te loggen wanneer je niet bij een space station in de buurt bent. De Taurus is ook erg fijn, zowel voor het kunnen vervoeren van wat grotere hoeveelheden cargo, als voor het doen van lage tot midden (VLRT, LRT, MRT) bounties. Aardig wat vuurkracht en betere schilden ter verdediging.

Wanneer je wat meer geld hebt kun je dus grotere schepen kopen die weer nieuwe game-loop opties openen waar je in een klein starterschip gewoon niet het juiste gereedschap voor hebt. En het kan zeker ook leuk zijn om eens te reageren in de Global Chat als iemand bv. mensen zoekt voor het bemensen van turrets om gezamenlijk ERT bounties te doen, waarbij de bounty missies gedeeld worden, en eventuele geloote lading (weevil eggs) ook over de deelnemers verdeeld wordt (de opbrengst ervan dus). Zo heb ik al eens meegevlogen met iemand in een A2 met allemaal dikke gatling guns, en met een groepje in een Hammerhead. Lekker samen knallen! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Maar juist het stukje van een start maken met een starter schip hoort bij de gameplay loop. Geef mensen aub niet het idee dat ze SC niet kunnen spelen met alleen een starter pack, want dat kan zeker wel... Je kan ook minen met een starter, je zal dan in het begin alleen een hand miner moeten gebruiken, tot je een mining schip (of een ROC) kan huren. Je kan met een starter prima geld verdienen door rescue missies te doen, door bunker missies te gaan doen, door illegal surveillance missies te doen, enz...

Het probleem is alleen dat mensen het geduld niet hebben en meteen alles willen kunnen doen, en dan tegen HET grote probleem van SC aanlopen. Er is gewoon veel te weinig te doen om het leuk te houden. Zolang je voor jezelf de grind leuk kan houden en langzaam kan toewerken naar het kopen van een prospector (of welk schip dan ook) dan heb je een doel. Heb je een prospector en een vulture en een cargo schip, dan ben je eigenlijk klaar... Dan kan je alle gameplay loops doen die beschikbaar zijn en dan is al snel de lol eraf want de uitdaging is weg... Ja, je kan dan reputation gaan grinden, maar of dat het nou leuker maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 14:24
Ja, ik denk dat ik gewoon een leuke groep moet zien te vinden waarmee je dit soort dingen kan doen. of in ieder geval mensen die je kunnen helpen verder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Het spelen in een groep kan het zeker erg leuk maken. Ik heb samen met wat streamers alle missies gedaan van Overdrive en dat was echt erg leuk. Overigens kan dat ook met randoms, gewoon in chat vragen wie er wil helpen en meestal antwoord er wel iemand. Wat dat betreft is het best een leuke community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb de Overdrive missies samen met een vriend gedaan. Eigenlijk speelde we nooit samen SC, maar dit was wel leuk. We hebben ook geleerd hoe je samen een quantum jump kan uitvoeren, en de XT combat missies waren wel leuk samen. Scheelde wel dat hij wat meer schepen tot zijn beschikking had dan ik, want ik heb ook niets om cargo mee te verslepen voor de laatste missie.

Ben jaren geleden een tweetal grote orgs gejoined, maar heb daar eigenlijk nooit iets mee gedaan dus daar ben ik vorig jaar uit gestapt. Nu ben ik redelijk betrokken geweest bij de racing community, paar lessen gevolgd en zelf wat geraced.
Ik denk dat t.z.t. er zich wel leuke orgs. gaan "aanbieden". Misschien een gezamelijk Nederlandse, of eentje met een licht role-playing / role oriented insteek (mercs/medics/whatever). Zo iets is denk ik wel noodzakelijk om het leuk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Voordeel is wel dat je voor die 3 kistjes vrijwel geen cargo ruimte nodig hebt. Een Mustang Alpha (een hele goede starter imho) is al voldoende (sinds ze de cargo box werkend hebben gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Past geen 3scu op mijn copilot seat in de F7C-M en mijn M50 is ook niet een handig schip voor deze missies.

Zat al te kijken wat ik ff huren kon voor die laatste missie, maar maatje van mij hoefde niet te werken dus dan is dat toch wat makkelijker. Mijn Hornet was ook nog kapot geknald terwijl we de cargo aan het inladen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:29:
Maar juist het stukje van een start maken met een starter schip hoort bij de gameplay loop. Geef mensen aub niet het idee dat ze SC niet kunnen spelen met alleen een starter pack, want dat kan zeker wel... Je kan ook minen met een starter, je zal dan in het begin alleen een hand miner moeten gebruiken, tot je een mining schip (of een ROC) kan huren. Je kan met een starter prima geld verdienen door rescue missies te doen, door bunker missies te gaan doen, door illegal surveillance missies te doen, enz...

Het probleem is alleen dat mensen het geduld niet hebben en meteen alles willen kunnen doen, en dan tegen HET grote probleem van SC aanlopen. Er is gewoon veel te weinig te doen om het leuk te houden. Zolang je voor jezelf de grind leuk kan houden en langzaam kan toewerken naar het kopen van een prospector (of welk schip dan ook) dan heb je een doel. Heb je een prospector en een vulture en een cargo schip, dan ben je eigenlijk klaar... Dan kan je alle gameplay loops doen die beschikbaar zijn en dan is al snel de lol eraf want de uitdaging is weg... Ja, je kan dan reputation gaan grinden, maar of dat het nou leuker maakt...
Klopt inderdaad dat het ook een stuk uitdaging is om met weinig (start schip) te beginnen, en daar credits mee te verdienen om langzaam maar zeker toe te werken naar iets beters. Plus natuurlijk dat je ook een schip kunt huren. Kost wat, maar als je het goed gebruikt verdien je dat dubbel en dwars weer terug. Dat is sowieso wel wat ik verwacht hoe ik ooit, wanneer Star Citizen 1.0 release uitkomt, zal gaan spelen. Kleine kans dat er dan nog UEC multimiljonairs zijn die gewoon zomaar even miljoenen UEC weggeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Wellicht als SC al wat langer in de lucht is dat er mensen wel UEC hebben om weg te geven :D Maar in het begin denk ik niet. Maar ik ga er dan ook wel van uit dat er meer stelsels zijn en ook meer plekken waar je heen kan om geld te verdienen.

Misschien zelfs dit jaar nog Pyro (I hope so)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Naja het grote voordeel van alle grote multicrew schepen vooraf verkopen voor geld is dat de lucratieve werkzaamheden waar je die schepen voor nodig hebt al gelijk beschikbaar hebt.
Als je een paar mensen binnen je org hebt die die schepen gekocht hebben komt het geld vrij vlot binnen.
Zolang de activiteit maar niet solo beter te doen is, zoals reclaimer salvage nu is zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Dat het zeer lucratief is voor CIG dat zal niemand ontkennen hoor :) Maar ik wil niet altijd maar samen moeten spelen, ik zie ook erg op tegen het hele maintenance/engineering stuk die nodig gaat zijn straks zijn op multicrew schepen (laat ze het aub niet toevoegen op solo schepen!) Ik wil lekker solo gaan verkennen e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ga vooral richten op multi-crew schepen. Ik ben al jaren lid van Xplor en sinds kort ook van The Corporation. Ik had nog een invite open staan sinds 2014.

Ik ga voor deze twee organisaties logistiek, security, support en mobile HQ rollen vervullen. Wanneer het tijd is, ga ik actief zoeken naar gamers binnen deze organisaties die bepaalde rollen willen vervullen op multi-crew schepen. Ik ga ook samen werken met andere multi-crew schepen, waaronder andere Idris, Kraken en Javelins.

Ik hou zelf niet van hiërarchie en iedereen kan een rol vervullen die hij/zij graag wilt spelen en wil een relaxe atmosphere creëren. In kritieke moment wil wel dat sommige mensen de leiding nemen, anders wordt het een zooitje.

Dat kan ik of iemand anders zijn die deze rol op zich zal nemen. Ik zal ook actief in diverse andere rollen meehelpen.

En als ik een break wil, laat ik gewoon mijn Idris actief voor de organisaties en doe ik even iets voor mezelf, tenzij ze hard hulp kunnen gebruiken.

Ben ook van plan om mijn Carrack te gebruiken om solo, of met vrienden te gaan verkennen. Ik ga ook bounty hunting en mercenaries werk doen, solo of met vrienden.

Hoop ook dat CIG met een systeem komt dat mensen uit deze organisaties ook mijn Idris kunnen onderhouden als ik bijv. op het werk ben of even solo wil spelen. Zodat ze wel kunnen bijtanken of repareren als ik er niet ben.

Denk sowieso dat ik de eerste weken bezig ben met base building en territorium claiming voor beide organisaties nadat 1.0 is uitgekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 17-04-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Ik denk dat je vooral zaken zoals de AI blades nodig gaat hebben om multi crew schepen te onderhouden en bemannen. Geen idee waar dat ergens op het prio lijstje staat bij CIG.

Ik denk dat dat ook de enige manier gaat zijn om goed gebruik te kunnen maken van multi crew schapen als solo zijnde. Lijkt mij ook wel leuk om die AI blades te kunnen levellen zodat ze steeds beter worden in hun taak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliNdIo21
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04-2024
Hey iedereen,

na 5 jaar solo spelen dan toch maar eens komen kijken of er wat is aan dat ORG gedoe :-).
Ik neem aan dat het fijn is om af en toe wat extra mankracht te hebben of eens een gesprek te kunnen voeren :) .

CIG zal echter toch eens wat tijd en moeite in de structuur moeten steken aangezien ik niet eens doorhad dat jullie bevestiging erdoor was gekomen...
Ik lijk ook moeite te hebben met iets recent te vinden van de ORG. Vandaar even een zwaai in de chat hier.

CU in the Verse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:31:
[...]

Of het echt "genoeg" is daar kunnen we het over hebben. Het is redelijk eentonig om steeds maar dezelfde gameplay loops op te pakken. Het KAN idd leuk zijn om een paar uurtjes te minen, maar dat ga ik ook niet elke dag doen. FPS missies zijn ook wel leuk, voor even.

We hebben echt wat nieuwe gameplay loops nodig. En dan heb ik het niet over een nieuwe crash site (die er wel heel mooi uit zien) waar je minimaal 20 minuten voor moet vliegen om er te komen. Sorry, maar ik heb wel wat beters te doen.
Je kan het ook overdrijven. ;)
Alleen in begin spawn je in de city waardoor het zoveel tijd kost, de vervolgkeren erna kan je iederkeer in je schip uitloggen en kost de volgende missie hooguit 5 minuten reistijd(met een beetje fatzoenlijk schip).

Ik heb regelmatig dat tussen de missies amper 2-3 minuten zit, vooral bunker missie,s gaan heel snel als je niet dood gaat maar dan nog stel de spawn in bij een spacestation en duurt het alsnog geen 20 minuten.

Je kan de QT drive ook upgraden waardoor de reistijd gehalveert wordt(afhankelijk van schip etc of zinvol is), voor parts kijk even bij dpscalculator.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 18-04-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
mr_evil08 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:51:
[...]

Je kan het ook overdrijven. ;)
Nee hoor, ik heb het over die nieuwe locaties (derelict sites! ik was de naam kwijt) he, die gecrashte schepen enzo. Daar zit zelden een QT punt in de buurt dus moet je best een stuk vliegen om er te komen

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 18-04-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:34:
[...]

Nee hoor, ik heb het over die nieuwe locaties (derelict sites! ik was de naam kwijt) he, die gecrashte schepen enzo. Daar zit zelden een QT punt in de buurt dus moet je best een stuk vliegen om er te komen
Daarom moet je ook altijd vliegen buiten de dampkring en atmosfeer. Wanneer je 200km over een planeet of maan moet vliegen, ga je gewoon tot een hoogte van 20 a 30km, waardoor je tegen de 1000m per seconde gaat vanplaats 200 a 300m per seconde op een planeet of maan.

Dit willen ze in te toekomst misschien bij publieke vluchten toepassen, net buiten de ozonlaag/dampkring waardoor de reis tijd flink verkort kan worden. Dacht zoiets gelezen te hebben van diverse partijen zoals Virgin Galatic en SpaceX.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Toonen1988 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:08:
[...]

Daarom moet je ook altijd vliegen buiten de dampkring en atmosfeer. Wanneer je 200km over een planeet of maan moet vliegen, ga je gewoon tot een hoogte van 20 a 30km, waardoor je tegen de 1000m per seconde gaat vanplaats 200 a 300m per seconde op een planeet of maan.

Dit willen ze in te toekomst misschien ook bij publieke vluchten doen, net buiten de ozonlaag/dampkring waardoor de reis tijd flink verkort kan worden.
Ja, maar... dat is toch flauwekul dat je dat soort dingen moet doen om sneller te kunnen reizen. Dan komen we weer op oude punten, we kunnen quantum jumps doen, maar gewoon van A naar B op de autopilot vliegen is teveel gevraagd... Serieus, waarom CIG? Waarom steeds weer de QT jump moeten starten, waarom kan de boordcomputer niet gewoon de lijst aan noodzakelijke jumps onthouden en ze automatisch uitvoeren zodat ik een bak koffie kan gaan halen? (En dan loop ik maar het risico dat ik onderschept word door een pirate (speler of NPC, boeit niet), who cares? Alsof dat zo vaak voorkomt... Nee dus, dat is mij serieus pas een paar keer gebeurd in alle jaren dat ik al speel)

En als je zonder QT wilt reizen dan ben je steeds je schip aan het corrigeren omdat ie anders gaat dalen of steeds verder stijgt, want je muis drift. Dit is echt een van die dingen waarvan ik het vermoeden heb dat CIG dit expres doet om je te dwingen om naar alles te kijken, omdat het nou eenmaal zoveel tijd en geld heeft gekost om het mooit te maken. Maar serieus... I couldn't care less...

[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 18-04-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:16:
Ja, maar... dat is toch flauwekul dat je dat soort dingen moet doen om sneller te kunnen reizen. [...]
Volgens mij komt de keuze voort uit de wetenschap m.b.t. de weerstand in de atmosfeer t.o.v. het gebrek aan weerstand in de ruimte. Zo gek vind ik dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Seroczynski schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:22:
[...]

Volgens mij komt de keuze voort uit de wetenschap m.b.t. de weerstand in de atmosfeer t.o.v. het gebrek aan weerstand in de ruimte. Zo gek vind ik dat niet.
Het is wetenschappelijk te verklaren, maar ik bedoelde meer het punt dat het een spel is waar heel veel van de functionaliteit nog niet werkt of aanwezig is, en dat ze dan dit soort keuzes maken.

Het zou een enorme QoL improvement zijn wanneer je gewoon op de auto pilot van A naar B kan vliegen. Maar ik heb heel sterk het vermoeden dat CIG dat juist niet wil, omdat ze willen dat we naar alles kijken en zeggen; "oh wat is het toch mooi!"

Maar ik wil niet overal naar "moeten" kijken wanneer ik een uurtje heb om te spelen, ik wil gewoon vliegen van A naar B en mijn ding doen

Zo kan ik ook niet blij worden van de mededeling dat er ergens weer een nieuwe rivier is toegevoegd, of een crash site, terwijl er zoveel van de basis dingen niet werkt. Dat NPC al jarenlang op de tafels en stoelen staan, dat zaken door de vloer heen vallen, dat schepen uit zichzelf wegvliegen zonder dat er een reden voor is, dat liften na elke grote patch weer niet werken, dat wapens verdwijnen van je schepen, en de lijst gaat door en door en door...

En ja ja, Alpha... Serieus, kap nou eens met alles goedpraten omdat het een Alpha is, dat weet iedereen onderhand nou wel.

[ Voor 25% gewijzigd door mvds op 18-04-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:25:
[...]

Het is wetenschappelijk te verklaren, maar ik bedoelde meer het punt dat het een spel is waar heel veel van de functionaliteit nog niet werkt of aanwezig is, en dat ze dan dit soort keuzes maken.

Het zou een enorme QoL improvement zijn wanneer je gewoon op de auto pilot van A naar B kan vliegen. Maar ik heb heel sterk het vermoeden dat CIG dat juist niet wil, omdat ze willen dat we naar alles kijken en zeggen; "oh wat is het toch mooi!"

Maar ik wil niet overal naar "moeten" kijken wanneer ik een uurtje heb om te spelen, ik wil gewoon vliegen van A naar B en mijn ding doen
Ahh, zo. Ik vind het wel wat hebben. Kan het zelf vergelijken met WoW, dat heb ik back in the day gespeeld en wat recenter ook Classic. Toen ik begin 2024 voor het eerst in mijn level retail ging proberen was er een heel aspect weggevallen, namelijk het reizen. Je kan nu overal naartoe teleporten en vliegen, en krijgt zo niets meer mee van de absolute omvang van de wereld. Dat is denk ik idd een designkeuze geweest. In dit geval vind ik het niet zo erg om rond te moeten kijken.

Als ik een uurtje de tijd heb om te gamen, ga ik bij voorbaat geen SC doen. En als ik dat wel wil, dan duik ik AC in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:25:

Zo kan ik ook niet blij worden van de mededeling dat er ergens weer een nieuwe rivier is toegevoegd, of een crash site, terwijl er zoveel van de basis dingen niet werkt. Dat NPC al jarenlang op de tafels en stoelen staan, dat zaken door de vloer heen vallen, dat schepen uit zichzelf wegvliegen zonder dat er een reden voor is, dat liften na elke grote patch weer niet werken, dat wapens verdwijnen van je schepen, en de lijst gaat door en door en door...
Heel herkenbaar! Wanneer ik een langere afstand met QD moet (bv. van Hurston naar Crusader) doen zit ik achter m'n PC op m'n telefoon op Reddit te browsen, of doe even een toiletbezoek, of help mijn vrouw even met een klusje.

Dat is nog wel te doen. Maar het is wel vervelend wanneer je op een planeet naar een site moet waar geen QT marker in de buurt is. Dan is er nog de truc om een QT naar een verder gelegen marker te kiezen, via F2 de voortgang te volgen en te proberen op het juiste moment uit de QT te springen door je complete engine uit te schakelen en weer in te schakelen. Met de vervelende bug dat je vervolgens het QT geluid blijft horen ook al zit je niet meer in die mode! :X En dan nog moet je vaak nog zo'n 100 à 150 km vliegen om bij je bestemming te komen. Met dat quantum travel geluid continue op de achtergrond.

Verder is het inderdaad wonderlijk dat bijvoorbeeld de niet bestaande vloer in het toilet van de Vanguard, wat neem ik aan al heel lang bekend is bij CIG, nog altijd niet verholpen is. En de lift van Habs naar Galeria op CRU-L5 werkt ook al patches lang niet. Dat moet toch gemakkelijk te fixen zijn? En in inderdaad, stop een SMG of Rifle in een weapons-locker in je schip, Store het schip, Retrieve het schip, en weg is je wapen. Verder heb ik ook al eens met EVA achter m'n driftende schip aan moeten gaan omdat het gewoon weg gezweefd was terwijl het uit stond en stil hing toen ik EVA m'n schip verliet.

Nog een hoop zaken op te lossen dus, en dan komen er allemaal nieuwe functionaliteiten bij die ongetwijfeld ook weer allemaal nieuwe bugs veroorzaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Seroczynski schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:29:
[...]

Ahh, zo. Ik vind het wel wat hebben. Kan het zelf vergelijken met WoW, dat heb ik back in the day gespeeld en wat recenter ook Classic. Toen ik begin 2024 voor het eerst in mijn level retail ging proberen was er een heel aspect weggevallen, namelijk het reizen. Je kan nu overal naartoe teleporten en vliegen, en krijgt zo niets meer mee van de absolute omvang van de wereld. Dat is denk ik idd een designkeuze geweest. In dit geval vind ik het niet zo erg om rond te moeten kijken.

Als ik een uurtje de tijd heb om te gamen, ga ik bij voorbaat geen SC doen. En als ik dat wel wil, dan duik ik AC in.
Ik zou het vooral fijn vinden als het MIJN keuze is om te kijken of niet en niet dat het door CIG opgedrongen is. Tuurlijk is het zo nu en dan leuk om gewoon even van het uitzicht te genieten. Maar na x tijd heb ik de meeste uitzichten wel gezien hoor. Dat is ze ken, wil niet zeggen dat ik ze niet meer mooi vind, maar ik wil niet gedwongen worden om ernaar te kijken.

Toen CIG bekend maakte dat ze de skyline van Lorville helemaal veranderd hadden, ben ik ook eens op mijn gemakje gaan kijken. Maar dat is gewoon eenmalig en dat is dan ook voldoende. Zo vind ik het ook vervelend dat je bij sommige steden je rot zoekt waar de luchthaven nu weer is. Je komt op x km afstand uit QT en je zoekt je soms rot naar waar je heen moet, zeker als het een plek is waar je nog nooit, of nog niet zovaak geweest bent. Je moet maar net weten naar welke herkenningspunten je moet zoeken (als die er al zijn). Zeker ook omdat je niet altijd op hetzelfde punt uit QT komt. Hoe moeilijk is het dan om gewoon een baken te hebben voor de luchthaven? Het hoeft geen QT baken te zijn, maar wel gewoon een makkelijk te herkennen punt om te zien waar je heen moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55
mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:58:
[...]

Ik zou het vooral fijn vinden als het MIJN keuze is om te kijken of niet en niet dat het door CIG opgedrongen is. Tuurlijk is het zo nu en dan leuk om gewoon even van het uitzicht te genieten. Maar na x tijd heb ik de meeste uitzichten wel gezien hoor. Dat is ze ken, wil niet zeggen dat ik ze niet meer mooi vind, maar ik wil niet gedwongen worden om ernaar te kijken.

Toen CIG bekend maakte dat ze de skyline van Lorville helemaal veranderd hadden, ben ik ook eens op mijn gemakje gaan kijken. Maar dat is gewoon eenmalig en dat is dan ook voldoende. Zo vind ik het ook vervelend dat je bij sommige steden je rot zoekt waar de luchthaven nu weer is. Je komt op x km afstand uit QT en je zoekt je soms rot naar waar je heen moet, zeker als het een plek is waar je nog nooit, of nog niet zovaak geweest bent. Je moet maar net weten naar welke herkenningspunten je moet zoeken (als die er al zijn). Zeker ook omdat je niet altijd op hetzelfde punt uit QT komt. Hoe moeilijk is het dan om gewoon een baken te hebben voor de luchthaven? Het hoeft geen QT baken te zijn, maar wel gewoon een makkelijk te herkennen punt om te zien waar je heen moet.
Maar je hebt toch ook de keuze om het niet te spelen? En dat is toch helemaal prima.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:58:
[...]

Ik zou het vooral fijn vinden als het MIJN keuze is om te kijken of niet en niet dat het door CIG opgedrongen is.
Mwa, ik denk dat ik het niet eens ben met je, verder even goede vrienden. Maar ik ben van mening dat niet alles naar de zin van de gebruiker gemaakt hoeft te worden. Het is maar een kleinigheid, dat beetje extra vliegen. En als ze dat optioneel gaan maken gaat natuurlijk niemand meer gewoon vliegen.

Ik denk ook niet dat CIG daadwerkelijk gekozen heeft voor dit systeem zodat wij naar de omgeving kijken, maar om je echt het idee te geven dat je in een wereld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Vergeet niet dat Soon™ ook de Quantum Boost komt. Dat ene stapje tussen normaal vliegen en Quantum Travel waardoor je kan boosten waar je heen wilt. Dit is onderdeel van een (volgens mij later komend) Master Modes onderdeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Mogelijk in de toekomst dat NPC,s je schip van A naar B kunnen vliegen terwijl je uitgelogd bent, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
A.s. zondag 21:00u weer een mooie cursus racen voor beginners. Voor de liefhebber, deze lessen zitten heel goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik zou het wel heeeeeeel fijn vinden als ze gewoon een marker maken voor waar de spaceport is. Ik weet na al die tijd nog steeds niet makkelijk de spaceport te vinden in Hurston bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ircghost schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:11:
Ik zou het wel heeeeeeel fijn vinden als ze gewoon een marker maken voor waar de spaceport is. Ik weet na al die tijd nog steeds niet makkelijk de spaceport te vinden in Hurston bijvoorbeeld.
Die van Hurston is nog wel redelijk te vinden: aan de voet van het grote A vormige gebouw, wat je in het donker ziet via de scan-ping (V).

Die van Area18 vind ik veel lastiger te vinden. Daar moet ik altijd wat rondvliegen tot ik een melding van ATC krijg dat ik een landingsplek kan aanvragen.

En die van Crusader kan ik nu ook alleen maar vinden sinds iemand de tip gaf om naar een soort spin vorm te zoeken. Daarvoor zocht ik me ook een ongeluk!

Maar in de basis heb je wel gelijk. Een duidelijke marker in je HUD in welke richting je moet vliegen voor de Space Port zou wel erg fijn zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 18-04-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bepaalde locaties geen jump point hebben, kan ik best begrijpen. Het zijn geen permanente gebouwen of locaties en criminele organisaties.

Ik begrijp best dat het frustratie kan geven kwa tijd. Je kunt ook zeggen dat het ook juist om de rit gaat, en niet alleen maar om het begin en eind punt draait. Het klopt dat Star Citizen op dit moment nog veel content mist, en dan er op dit moment nog niet veel te doen is bij langere ritten, maar uiteindelijk zal er meer gameplay elementen worden toegevoegd.

Ik zou het juist saai vinden als alles voor me wordt gedaan en alles maar een jump punt zou hebben. Uiteindelijk creëert dit ook een tunnelvisie en krijg je alleen "fixed" reizen en geen dynamische reis.

Ik vind juist dat je ook naar crash sites moet gaan zoeken en niet met een marker aangegeven moet staan, maar juist met je scanner moet zoeken. Dit geld ook voor criminele organisaties die een outlaw outpost ergens hebben gebouwd.

Maar ik mis juist inderdaad de markers van landing zones in bijv. Lorville of ArcCorp. Ook permanente gebouwen zoals een data center mis ik vaker een marker, terwijl een outlaw outpost wel weer een heeft.

Ik heb vaker een Vanduul ship gevlogen, waarbij ik meer dan 400m/s haalde in een atmosfeer vlucht, en het is echt een kunst om dan je ship in balans te houden. Ik raakte dan ook vaker uit balans. De atmosfeer vlucht is dan ook anders dan ruimte vluchten.

Dit creëert juist voor mij die immersie. Dit is juist één van de redenen waarom ik eigenlijk geen Eve Online meer speel. Ik voel me geen persoon maar een ship, die vliegt op rails.

Dat bepaalde bugs en problemen een tijd nog niet zijn opgelost, daar ben ik helemaal mee eens.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Marker op Area18, yes please! Die op Lorville vind ik wel makkelijk, maar dat zie ik ook als mijn thuisbasis dus ben ik vaak te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Toonen1988 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:01:
Dat bepaalde locaties geen jump point hebben, kan ik best begrijpen. Het zijn geen permanente gebouwen of locaties en criminele organisaties.

Ik begrijp best dat het frustratie kan geven kwa tijd. Je kunt ook zeggen dat het ook juist om de rit gaat, en niet alleen maar om het begin en eind punt draait. Het klopt dat Star Citizen op dit moment nog veel content mist, en dan er op dit moment nog niet veel te doen is bij langere ritten, maar uiteindelijk zal er meer gameplay elementen worden toegevoegd.

Ik zou het juist saai vinden als alles voor me wordt gedaan en alles maar een jump punt zou hebben. Uiteindelijk creëert dit ook een tunnelvisie en krijg je alleen "fixed" reizen en geen dynamische reis.

Ik vind juist dat je ook naar crash sites moet gaan zoeken en niet met een marker aangegeven moet staan, maar juist met je scanner moet zoeken. Dit geld ook voor criminele organisaties die een outlaw outpost ergens hebben gebouwd.

Maar ik mis juist inderdaad de markers van landing zones in bijv. Lorville of ArcCorp. Ook permanente gebouwen zoals een data center mis ik vaker een marker, terwijl een outlaw outpost wel weer een heeft.

Ik heb vaker een Vanduul ship gevlogen, waarbij ik meer dan 400m/s haalde in een atmosfeer vlucht, en het is echt een kunst om dan je ship in balans te houden. Ik raakte dan ook vaker uit balans. De atmosfeer vlucht is dan ook anders dan ruimte vluchten.

Dit creëert juist voor mij die immersie. Dit is juist één van de redenen waarom ik eigenlijk geen Eve Online meer speel. Ik voel me geen persoon maar een ship, die vliegt op rails.

Dat bepaalde bugs en problemen een tijd nog niet zijn opgelost, daar ben ik helemaal mee eens.
Tja maar dat hele scannen en vinden van zaken is afgrijselijk. Zelfs als je nagenoeg weet waar je gecrasht bent (zonder deathmarker) zie je het eigenlijk niet totdat je er met je neus bovenop zit.

Dat kan heel fijn zijn, want je kan niet goed gevonden worden, maar ook heel vervelend als je je oude zooi zoekt. Of je nog net wil looten op een schip wat je een softkill hebt gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Torched schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:32:
[...]

Tja maar dat hele scannen en vinden van zaken is afgrijselijk. Zelfs als je nagenoeg weet waar je gecrasht bent (zonder deathmarker) zie je het eigenlijk niet totdat je er met je neus bovenop zit.

Dat kan heel fijn zijn, want je kan niet goed gevonden worden, maar ook heel vervelend als je je oude zooi zoekt. Of je nog net wil looten op een schip wat je een softkill hebt gegeven.
Makkelijk opgelost, een beacon of een zwarte box die een encrypted signal stuurt, die alleen jij kan uitlezen. Maar andere spelers pikken het signaal op, maar omdat ze het niet kunnen uitlezen, moeten ze beter hun best doen om jouw crash site te kunnen vinden.

Lijk je dat dan geen leuk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Niet alles hoeft van mij een jump/QT punt te hebben hoor. Maar ik zou wel heel graag op de autopilot kunnen vliegen van A naar B, zonder dat ik steeds weer mijn schip moet corrigeren omdat ie alle kanten op gaat, behalve rechtdoor. Of 3/4/5 keer opnieuw mijn schip moet richten en de QT drive moet starten.

Ik vergelijk het een beetje met missies in iets als WoW, waarbij je voor een questline steeds moet lopen tussen A en B en weer terug met van die opdrachten van, haal x keer dat en breng het hier. Na 2 a 3 keer ben ik dat ook zat. Geef mij maar gewoon ineens het hele boodschappenlijstje, ipv de quest te rekken door mij 10 keer hetzelfde stukje op en neer te laten lopen voor steeds 1 ding.

De eerste keer was het leuk om de omgeving te zien, 2 keer is het al minder en de 3 keer is het gewoon saai en heb je het wel gezien. Dat heb ik ook in SC... Ja SC is mooi, maar na mijn honderden uren spelen, en overal naartoe gevlogen te zijn, hoef ik niet zo nodig meer voor de duizendste keer naar de skyline te kijken of de zonsondergang te zien... Been there, seen that... gewoon autopilot aan en gaan met die banaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Torched schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:32:
[...]

Vaak zie jij je deathmarker wel, maar kan je er niet bij omdat je marker ineens IN de planeet/zon zit waar je niet bij kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen is wave twee van start gegaan, maar helaas is er ook minder goed nieuws. Diverse onderdelen zijn uit patch 3.23 gehaald en uitgesteld naar 3.23.x.

Het gaat om,

Item Banks
Personal and Instanced Hangars
New Missions - Cargo Hauling
Freight Elevators

Er is ook nog een beetje goed nieuws. De economie rework die later dit jaar staat gepland, hebben ze toegevoegd aan 3.23.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 18-04-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:06:
Ondertussen is wave twee van start gegaan, maar helaas is er ook minder goed nieuws. Diverse onderdelen zijn uit patch 3.23 gehaald en uitgesteld naar 3.23.x.

Het gaat om,

Item Banks
Personal and Instanced Hangars
New Missions - Cargo Hauling
Freight Elevators

Er is ook nog een beetje goed nieuws. De economie rework die later dit jaar staat gepland, hebben ze toegevoegd aan 3.23.
Super jammer wel. Freight elevators en Personal Hangars was juist waar ik heel erg naar uit keek. Maar nog genoeg andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
De rest zijn toch alleen maar kleine zaken, misschien op de nieuwe character models na?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:05:
De rest zijn toch alleen maar kleine zaken, misschien op de nieuwe character models na?
Nieuwe Mobiglass + starmap is best huge... Nieuwe loot menu, Vulkan support, DLSS, Distribution Centers, EVA T2, nieuwe character creator en voor het eerst fauna in de game.

Veel van die dingen zijn toch wel super QoL dingen. De eerste fauna zet ook weer de deur open voor nieuwe creatures die planeten zullen populaten zodat je wildlife tegen komt. Volgens mij werden er ook missie's toegevoegd voor die fauna, soort van stroper missie's.

Al met al is 3.23 (en 3.23.x) toch wel de grootste en meest impactvolle update die we in jaren gehad hebben. Misschien niet back-end impactvol, maar wel front-end. Voor back-end was 3.18 heel erg impactvol met de Persistent Entity Streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Robinblitz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:
[...]

Nieuwe Mobiglass + starmap is best huge... Nieuwe loot menu, Vulkan support, DLSS, Distribution Centers, EVA T2, nieuwe character creator en voor het eerst fauna in de game.

Veel van die dingen zijn toch wel super QoL dingen. De eerste fauna zet ook weer de deur open voor nieuwe creatures die planeten zullen populaten zodat je wildlife tegen komt. Volgens mij werden er ook missie's toegevoegd voor die fauna, soort van stroper missie's.

Al met al is 3.23 (en 3.23.x) toch wel de grootste en meest impactvolle update die we in jaren gehad hebben. Misschien niet back-end impactvol, maar wel front-end. Voor back-end was 3.18 heel erg impactvol met de Persistent Entity Streaming.
Oke ja, die zijn wel groot ja. Ik had de lijst van changes even niet (meer) in mijn hoofd zitten :D Vooral DLSS vind ik een fijne toevoeging en de nieuwe starmap was gewoon hard nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ze zijn pyro ook maar naar achter aan het schuiven 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Torched schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:29:
Ze zijn pyro ook maar naar achter aan het schuiven 😢
Ja en nee... Het probleem is dat Pyro ge-gatekeep'd word door Server Meshing. Ze kunnen het niet aan de huidige gameservers toevoegen omdat de servers nu al tegen hun max aan lopen met authority over entities (zoals NPC's van bunker missie's).

Wel hebben ze vorige maand een grootschalig Server Meshing test uitgevoerd waarin Pyro aan Stanton gekoppeld werden door middel van de jump gate. Dit is eigenlijk zonder enige problemen verlopen waarna ze het verder aan het uitwerken en optimaliseren zijn. Ze hadden op een gegeven moment Server Meshing binnen alleen Stanton toegepast en de server capaciteiten vergroot naar 800 spelers. Stanton was opgedeeld in een stuk of 8 servers en ook dit liep vrij vlekkeloos.

Als dit tempo aanhoud dan verwacht ik wel dat we Pyro eind dit jaar (mogelijk rond CitizenCon) op de LIVE versie van de game zien samen met Static Server Meshing en Server Crash Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Dat is misschien waarom ze Pyro steeds verder naar achteren schuiven, omdat ze de benodigde tech nog (steeds) niet klaar hebben. Maar het klopt gewoon wat ie zei, Pyro is weer naar achteren geschoven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:31
mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:05:
Dat is misschien waarom ze Pyro steeds verder naar achteren schuiven, omdat ze de benodigde tech nog (steeds) niet klaar hebben. Maar het klopt gewoon wat ie zei, Pyro is weer naar achteren geschoven :D
Als Pyro live komt wil ik wel er weer eens induiken, maar momenteel niet gigantisch veel tijd om te gamen... :P
Plus weer wat mooie releases voor dit jaar met Manor Lord en KDC2, hoop dat rond/voor CitizenCon wat meer tijd te hebben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Pyro zag er wel heel goed uit, toen met die playtest. Ik ben er ook erg nieuwsgierig naar. Zeker wanneer je ook meer spelers op de server hebt om mee te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:56:
[...]

Oke ja, die zijn wel groot ja. Ik had de lijst van changes even niet (meer) in mijn hoofd zitten :D Vooral DLSS vind ik een fijne toevoeging en de nieuwe starmap was gewoon hard nodig
Wanneer ik DLSS activeer, is de UI in de cockpit onduidelijk. Het maakt niks uit of ik het op 'auto', 'quality' of 'performance' zet.

Ik moet constant inzoomen om de UI te kunnen lezen. Wanneer ik DLSS uitschakel, kan ik de UI wel lezen.

Ondertussen hebben ze DLSS geüpdatet, misschien is het nu gefixed. Dit weekend nog maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Het zou ook CIG/SC niet zijn als het niet vol met bugs zit natuurlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 19-04-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:04:
Het zou ook CIG/SC niet zijn als het niet vol met bugs zit natuurlijk :+
Ik heb nog zo'n nare nasmaak van 3.18. Al mijn maatjes overtuigd te gaan spelen.. Die zijn niet meer terug gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Seroczynski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb nog zo'n nare nasmaak van 3.18. Al mijn maatjes overtuigd te gaan spelen.. Die zijn niet meer terug gekomen :+
Het is vrijwel zonder uitzondering een buitengewoon slecht idee om direct na elke grote patch te gaan spelen. Ik weet niet hoe het kan maar steeds zijn er na een grote patch weer gamebreaking bugs terug waar CIG meerdere patches voor nodig heeft gehad om ze weg te krijgen....

Er komt een grote patch aan en ineens werken de liften niet meer, zijn alle NPC's zombies geworden, verdwijnt je inventory, enz...

Serieus allemaal zaken die echt elke grote patch weer terugkomen, en dan zijn ze na het uitkomen van x.x.3 ofzo weer weg, of vervolgens bij de volgende grote patch gewoon weer gezellig terug te zijn. Het is gewoon een loop die bij elke grote patch weer opnieuw start.

Als je nieuwe spelers wilt laten kennis maken met SC dan kan je ze beter pas laten joinen na de x.x.2 of 3 patch en absoluut niet eerder. En ook niet tijdens een groot evenement zoals Freefly ofzo. Want het beeld die ze dan krijgen van SC schrikt ze voor altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds 3.23, Server meshing, server recovery, Engineering Gameplay.
Starmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
mr_evil08 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:45:
Starmap?
Wat is je vraag? En server meshing zit toch niet in 3.23?

En ik weet nog niet wat ik vind van engineering gameplay... Zoals ik eerder al zei, als ik steeds bezig moet gaan zijn om onderhoud te gaan doen aan mijn schepen en dat het multicrew schepen onbruikbaar gaat maken voor solo's en je niet alle systemen van een schip tegelijk kan gebruiken, omdat je energie moet balanceren, dan zit ik daar echt niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
mvds schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:58:
[...]

Wat is je vraag? En server meshing zit toch niet in 3.23?

En ik weet nog niet wat ik vind van engineering gameplay... Zoals ik eerder al zei, als ik steeds bezig moet gaan zijn om onderhoud te gaan doen aan mijn schepen en dat het multicrew schepen onbruikbaar gaat maken voor solo's en je niet alle systemen van een schip tegelijk kan gebruiken, omdat je energie moet balanceren, dan zit ik daar echt niet op te wachten.
Ik hoop juist dat ze de grote (!) multicrew schepen erg gaan gimpen als je solo speelt (is dat eigenlijk al niet zo?), daar zijn ze naar mijn inzicht ook niet voor bedoelt. Het is juist tof als een organisatie gezamelijk een groot schip gaat runnen.

Voor de kleinere multicrew schepen zoals Starfarer e.d., waar je maar één of twee NPC's bij nodig zou hebben zou dat makkelijk af moeten kunnen als je solo speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:45:
Starmap?
Server meshing zit in update 4.0, waar Pyro ook inzit. Deze staat tot nu gepland voor deze zomer. +/- 3 maanden na 3.23.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Seroczynski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:15:
[...]

Ik hoop juist dat ze de grote (!) multicrew schepen erg gaan gimpen als je solo speelt (is dat eigenlijk al niet zo?), daar zijn ze naar mijn inzicht ook niet voor bedoelt. Het is juist tof als een organisatie gezamelijk een groot schip gaat runnen.

Voor de kleinere multicrew schepen zoals Starfarer e.d., waar je maar één of twee NPC's bij nodig zou hebben zou dat makkelijk af moeten kunnen als je solo speelt.
Dat je de grote multicrew schepen niet (makkelijk) solo kan spelen, prima. Maar ik voel mij vaak te erg gelimiteerd met de echte solo schepen dus ik neem graag een maatje groter mee, denk aan het formaat Freelancer. Als je dat soort schepen niet meer zou kunnen gebruiken als solo speler dan zou ik dat erg jammer vinden.

Als je het eenvoudig kan oplossen door het inhuren van een of meerdere NPC's of het aanschaffen van wat AI blades, helemaal prima. Maar dat zit niet in SC en ik denk dat de mogelijkheid daartoe nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Toonen1988 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:10:
[...]

Server meshing zit in update 4.0, waar Pyro ook inzit. Deze staat tot nu gepland voor deze zomer. +/- 3 maanden na 3.23.
Meh... 3 maanden vind ik ERG optimistisch, ik denk eerder ergens rond de zomer volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Pyro zou eind 2023 al uitkomen.
Ik denk eerder dat ze zomer 2025 bedoelen.

Dat "gepland" doe ik niks meer op.
Als ze zeggen 2023 maak ik er standaard al 2025 van.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 20-04-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:00:
[...]

Pyro zou eind 2023 al uitkomen.
Ik denk eerder dat ze zomer 2025 bedoelen.

Dat "gepland" doe ik niks meer op.
Als ze zeggen 2023 maak ik er standaard al 2025 van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpKo9f6zpUfKnI1bVgDcMLGFSd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Ab6q5y173I8zk14Yg2NAGdt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Voor zover ik heb begrepen zit de "Replication Layer" inclusief Server Recovery mode in 3.23. Dit is een basis voorwaarde voor Server Meshing en moet een einde maken aan de vervloekte "30K" crashes.

Server Meshing zelf is dan weer een noodzakelijke voorwaarde voor het kunnen uitbreiden naar multi stellar systemen, dus 4.0 met Pyro kan niet zonder Server Meshing uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Volgens mij waren ze al wel ver gevorderd met de gestripte features uit 3.23, dus ik verwacht een 3.23.x patch met daarin de nodige zaken.

Zo blij als ik ben met de nieuwe Star Map, wacht ik nog het meest op de Itembank en Personal and Instanced Hangars.
Heb mij dan ook voorgenomen eerder dit jaar om een break te nemen en na CitCon het weer op te pakken.
Tegen die tijd verwacht ik een verse nieuwe ervaring met de features die op dit moment gestript zijn.

Gaan er trouwens nog mensen naar CitCon?
Nooit geweest en doe het daarom meteen goed: Premium Ticket. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:06:
Ik heb er erg overna zitten denken maar toen ik de prijzen zag was mijn enthousiasme HEEL SNEL weer weg. Belachelijke prijzen en zelfs een flinke verhoging t.o.v. vorig jaar. Heel jammer, want ik had graag naar CitizenCon in de UK willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Robinblitz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb er erg overna zitten denken maar toen ik de prijzen zag was mijn enthousiasme HEEL SNEL weer weg. Belachelijke prijzen en zelfs een flinke verhoging t.o.v. vorig jaar. Heel jammer, want ik had graag naar CitizenCon in de UK willen gaan.
Alles word nu eenmaal duurder en ze zijn non-profit. Ze kunnen moeilijk het geld uit de backer pool halen, beetje lullig.
Ga al sinds 2009 naar verschillende conventies over de hele wereld tot op de dag van vandaag en weet wat een conventie kan kosten.

Mijn vermoeden is dus dat de attendees niet alleen voor entree en service betalen, maar ook mee betalen aan de con zelf. En ze weten daarnaast ook dat de tickets toch wel verkopen.
Hoe dan ook, wat de reden dan ook, misschien doe ik het maar een keer. En daarom doe ik het dus ook meteen goed.
Maar ik snap je volledig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:06:
Volgens mij waren ze al wel ver gevorderd met de gestripte features uit 3.23, dus ik verwacht een 3.23.x patch met daarin de nodige zaken.

Zo blij als ik ben met de nieuwe Star Map, wacht ik nog het meest op de Itembank en Personal and Instanced Hangars.
Heb mij dan ook voorgenomen eerder dit jaar om een break te nemen en na CitCon het weer op te pakken.
Tegen die tijd verwacht ik een verse nieuwe ervaring met de features die op dit moment gestript zijn.

Premium buddy :D

Inflatie heeft hard toegeslagen, niet alleen voor de dagelijkse uitgaven, maar juist dit soort dingen zijn heel erg duur geworden.

Ik vind het eigenlijk nog best wel okay voor een conferentie. Voor werk moet ik soms ook naar conferenties, dan zijn de prijzen echt een stuk hoger hoor. :o

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online
Ik twijfel nog, het is niet alleen de ticket, maar ook de reis, verblijf, eten en volgens mij heb je een paspoort nodig om naar het VK te kunnen reizen, en die heb ik ook niet dus moet ik die ook aanschaffen. Alles bij elkaar is het toch wel een bedrag waar ik nog rustig even over na wil denken.
Pagina: 1 ... 95 ... 117 Laatste