• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
DutchWalnut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:57:
[...]

The Netherlands remained a kingdom after Napoleon’s defeat. At that time, the area called “Holland” made the biggest contribution to the entire nation’s economy and wealth. As such it became the commonly used name to indicate the entire country.

Eigenlijk is het dus "The Kingdom of the Netherlands" (TKotN) maar in de volksmond, Holland.
https://www.wikiwand.com/nl/Holland staat nog veel meer, maar bevestigd wordt wel dat het een deel is van Nederland

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:02
En niemand heeft in de tussentijd de 10ftC gepost? Hij staat al 7 uur online :P .

INN-transcript;
http://imperialnews.netwo...chairman-special-edition/

Liam, best wel groot gifje..
http://orig08.deviantart....by_dictator93-daijy1r.gif

Hehe, Chris wil het niet meer over the Morrow tour hebben qua kwaliteit :+ , dat was eigenlijk niet wat hij wou laten zien. Verdraaid het wachten word wel steeds lastiger zo, nu wil ik ook m'n eigen character maken!

[ Voor 66% gewijzigd door Case_C op 22-09-2016 09:43 ]

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:00:
[...]

Orbitron als text style zorgt er ook voor dat het wat compacter word ;) . Daardoor ziet HOLLAND er nog beter uit. Dan past de radius van de 'D' ook mooi binnen het kader.

Als je de manen oranje maakt, kijk dan even naar een mogelijkheid voor een optie met 'maar' 2 kleuren die leuk op een doorzichtig oppervlak staat.

Als er hier nog iets meer Friesen waren, had er toch echt 'Frisia' gestaan :P .
Ik ben van mening dat de oranje manen afbreuk gaat doen. (Less is more) Maar goed, we zullen zien.
Ik zal Orbitron als Text Style gebruiken.

*kijk wel even*

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29
Case_C schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:56:
[...]

Een i5 gaat de bottleneck niet vormen bij normaal gebruik. Echter in SC kan het wel eens anders liggen, daar ligt de het voordeel veel meer bij hyper-threading. Dus mijn advies, haal een i7-6700 als dan niet met of zonder K :p .
Bedankt voor de feedback, ik zal eens kijken of ik het prijsverschil wil opbrengen :)
Tylocke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:44:
[...]

Dit inderdaad. Ik heb ook een i7 erin en vond destijds de upgrade van i5 (3330) naar i7 (3770) wel fijn. Nu heb ik een i7 6700k erin dus daar zou je nog naar de non-k kunnen kijken.

Het grootste verschil was bij mij de upgrade van geheugen. SC + OS kan al richting 10 tot 12gb geheugen pakken. Een upgrade naar 16gb kan echt uitmaken (minder swapping). Daarnaast natuurlijk SSD. Heb getest op een 850 Evo en een 950 Pro. De Pro is natuurlijk sneller maar m.i. niet de dubbele prijs t.o.v. de 850 Evo waard.
Geheugen is makkelijk upgraden naderhand, ik kijk het eerst wel even aan met 8GB. Ik heb dan toch nog slots vrij.

De best buy guide geeft de Samsung 750 als suggestie, maar als ik naar de 850 kijk is die wel een stuk sneller. De 960 EVO is ook aangekondigd en mijn mobo heeft een m.2 slot, maar dan kan je inderdaad wel bezig blijven met geld er tegenaan gooien en de vraag is wat het praktisch voordeel is. Ik denk ook niet dat ik nog een maand kan wachten :P

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11 07:57
Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:00:

[...]

Als er hier nog iets meer Friesen waren, had er toch echt 'Frisia' gestaan :P .
Magna Frisia 8)

Star Citizen

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:22:
En niemand heeft in de tussentijd de 10ftC gepost? Hij staat al 7 uur online :P .
[video]

INN-transcript;
http://imperialnews.netwo...chairman-special-edition/

Liam, best wel groot gifje..
http://orig08.deviantart....by_dictator93-daijy1r.gif

Hehe, Chris wil het niet meer over the Morrow tour hebben qua kwaliteit :+ , dat was eigenlijk niet wat hij wou laten zien. Verdraaid het wachten word wel steeds lastiger zo, nu wil ik ook m'n eigen character maken!
ik verwacht nog steeds dat je ook nog extra characters kan gaan kopen, voor NPC crew.. dus dan kan je de bemanning van je Carrack snel in elkaar knutselen.

Zelf vind ik een char maken nooit zo spannend, 2x random klikken en hem dan dik en kaal maken..

edit:
dus als je ooit een multicrew schip tegen komt met allemaal kale en dikke mannetjes, dan ben ik het waarschijnlijk :D

[ Voor 6% gewijzigd door Bornhald op 22-09-2016 10:17 ]

• Case_C
Bornhald schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:16:
[...]
ik verwacht nog steeds dat je ook nog extra characters kan gaan kopen, voor NPC crew.. dus dan kan je de bemanning van je Carrack snel in elkaar knutselen.

Zelf vind ik een char maken nooit zo spannend, 2x random klikken en hem dan dik en kaal maken..

edit:
dus als je ooit een multicrew schip tegen komt met allemaal kale en dikke mannetjes, dan ben ik het waarschijnlijk :D
Stel me dat dan als volgt voor:

Random grunt op Bornhalds Pirate Cruiser "Captain our supply of grilled cheese is running low, we really should scuttle a food transport soon, or the crew might revolt! You could share some of your personal supply to ease the pain though..."

Bornhald: "We shall see what comes on our path. But if any dare touch my supply, they will pay with their lives! They shan't take my cheese!"

edit:
Dat is toch wel het minimale wat ik verwacht van de AI capabilities/subsumbiton :P .

Bornhald schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:42:
[...]
zolang je maar weet dat we het niet alleen bij kaas houden, pizza (warm of koud) is ook lekker en rum, want piraten stigma :D
Zeker, ben u ook wel weer benieuwd hoe supply e.d. gaan werken...

[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 22-09-2016 10:50 ]

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:32:
[...]

Stel me dat dan als volgt voor:

Random grunt op Bornhalds Pirate Cruiser "Captain our supply of grilled cheese is running low, we really should scuttle a food transport soon, or the crew might revolt! You could share some of your personal supply to ease the pain though..."

Bornhald: "We shall see what comes on our path. But if any dare touch my supply, they will pay with their lives! They shan't take my cheese!"

edit:
Dat is toch wel het minimale wat ik verwacht van de AI capabilities/subsumbiton :P .
zolang je maar weet dat we het niet alleen bij kaas houden, pizza (warm of koud) is ook lekker en rum, want piraten stigma :D

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 09:53
Gefeliciteerd!

Ik begrijp uit de reddit sticky dat de Evocati al weer bezig zijn met 2.6. De reden van de sticky is het lekken van de features van 2.6. Als er niet al te veel blockers zijn hebben we misschien wel een PTU voor oktober.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

DutchWalnut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:31:
[...]

Ik ben van mening dat de oranje manen afbreuk gaat doen. (Less is more) Maar goed, we zullen zien.
Ik zal Orbitron als Text Style gebruiken.

*kijk wel even*
Ben het met je eens, waarom niet alleen de rand welke om de vlag loopt oranje uitvoeren zoals in een eerder ontwerp met de molen.
Dan wordt het niet zo schreeuwerig.

https://tweakimg.net/g/fo...Ffull.png%3Fnohitcount%3D

Krijg op de ipad de link niet ff makkelijk copy/paste

[ Voor 19% gewijzigd door ShockWave op 22-09-2016 12:07 ]

Star Citizen referralcode

• Case_C
Tylocke schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:51:
[...]
Ik begrijp uit de reddit sticky dat de Evocati al weer bezig zijn met 2.6. De reden van de sticky is het lekken van de features van 2.6. Als er niet al te veel blockers zijn hebben we misschien wel een PTU voor oktober.
Lijkt er dus op dat er veel kan gaan veranderen aan de 'feel' van het vliegen. Gezien ze alle snelheden hebben gehalveerd. We gaan het meemaken :) , denk dat dit wel ten goede komt van 'awesome' fly by's!

Hopelijk volgende week naar de PTU, dan mag jij er ook weer mee aan de slag. Oh. en in deze build zit natuurlijk alle FPS tech en armor! Gaat leuk worden met hobbie'en. :) .

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

ShockWave schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:03:
[...]

Ben het met je eens, waarom niet alleen de rand welke om de vlag loopt oranje uitvoeren zoals in een eerder ontwerp met de molen.
Dan wordt het niet zo schreeuwerig.

https://tweakimg.net/g/fo...Ffull.png%3Fnohitcount%3D

Krijg op de ipad de link niet ff makkelijk copy/paste
Mee eens! Deze uitvoering ga ik eerst posten. :)

Vanavond weer!

Btw de krans kan ook wel oranje. :+

[ Voor 4% gewijzigd door DutchWalnut op 22-09-2016 12:11 ]

• Tylocke
Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:08:
[...]

Lijkt er dus op dat er veel kan gaan veranderen aan de 'feel' van het vliegen. Gezien ze alle snelheden hebben gehalveerd. We gaan het meemaken :) , denk dat dit wel ten goede komt van 'awesome' fly by's!

Hopelijk volgende week naar de PTU, dan mag jij er ook weer mee aan de slag. Oh. en in deze build zit natuurlijk alle FPS tech en armor! Gaat leuk worden met hobbie'en. :) .
Ik hoop het wel natuurlijk :D Kan ik ook meteen op zoek naar jouw medium armor. Ben wel benieuwd hoe 2.6 is. Maar uiteindelijk is het nog gewoon 3.0 dus ik verwacht het niet al te veel te spelen na release naar live.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Verwijderd

Bornhald schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:16:
Dan maar hopen dat Felicia Day geen SC characters aan gaat maken. Die heeft nl. altijd last van een extentiele crisis als die characters aanmaakt.
Dan nog kun je voor de suicide by cop route kiezen om een nieuwe erfgenaam in elkaar te klussen mocht je uitgekeken zijn op je ouwe ik. :P

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:24:
[...]

Dan maar hopen dat Felicia Day ,,, :*)
:P

• Case_C
Nog niet echt in de SF rondgevlogen, maar als je dit zo ziet aan internals :P . Geeft toch wel een goede vibe:
[Video: http://i.imgur.com/XUPgVTB.mp4]

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:39:
Nog niet echt in de SF rondgevlogen, maar als je dit zo ziet aan internals :P . Geeft toch wel een goede vibe:
[video]
Heb er niet van kunnen genieten omdat ik meestal in de dorsal turret zat om te defenden en er door een bug al meerdere keren uitgeworpen ben en in outer space ronddreef.....

• Case_C
AtV is weer online:

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:39:
[video]
stuur maar een pm wanneer je online bentl, kan je er 1 lenen :)
ben ik nu de enige die player owned bases en satelites ziet?

bomber of the year vote ding
https://robertsspaceindus...Tour-s-Bomber-Of-The-Year

[ Voor 37% gewijzigd door Bornhald op 22-09-2016 21:20 ]

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sorry als ik deze pagina breek :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5wWps3a.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dauT1yr.png

Edit: Netherlands <-- niet mooi

[ Voor 38% gewijzigd door DutchWalnut op 22-09-2016 21:39 ]

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-12 21:40
+1 voor oranje randje, staat netjes!

• Bornhald
oranje randje is idd mooier

Verwijderd

Topicstarter
Die tweede is erg gaaf!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12 21:55

The Chosen One

Zie signature!

Wereld van verschil. Maybe minimaal dikker randje?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DutchWalnut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:57:
[...]

The Netherlands remained a kingdom after Napoleon’s defeat. At that time, the area called “Holland” made the biggest contribution to the entire nation’s economy and wealth. As such it became the commonly used name to indicate the entire country.

Eigenlijk is het dus "The Kingdom of the Netherlands" (TKotN) maar in de volksmond, Holland.
Voor de Hollanders misschien, ik als Drenth gebruik het practice nooit. Alleen Nederland of The Netherlands. Ik zal al even wat langer te twijfelen om een reactie hierop te geven, maar nu er meer zijn. :+

P.s. Er worden nog altijd lege mailtjes verzonden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 22-09-2016 23:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Zo, heb even flink wat pagina's terug moeten lezen om weer een beetje bij te zijn. :+ Maar goed, Bar Citizen ben ik van de partij, wordt voor mij ook een thuiswedstrijd. :P

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12 09:38
Alleen dat logo van die leeuw komt van een bestaand logo. Ik ben die wel eens tegengekomen op Google afbeeldingen. Maakt dat niet uit voor copyright etc?

• Case_C
_Dune_ schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:47:
[...]
Voor de Hollanders misschien, ik als Drenth gebruik het practice nooit. Alleen Nederland of The Netherlands. Ik zal al even wat langer te twijfelen om een reactie hierop te geven, maar nu er meer zijn. :+
Kan ik begrijpen, maar om het visueel toch een beetje aantrekkelijk te houden is Holland de beste optie.
P.s. Er worden nog altijd lege mailtjes verzonden.
Klopt, ditmaal is er actie op geweest.. dus zou het voor volgende mails opgelost moeten zijn. Dit weekend zal ik een test-mail doen, met daarin een poll voor de patches.

siriouz schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 01:00:
Zo, heb even flink wat pagina's terug moeten lezen om weer een beetje bij te zijn. :+ Maar goed, Bar Citizen ben ik van de partij, wordt voor mij ook een thuiswedstrijd. :P
Gezellig, binnenkort meer info!

Looking good :) , dit weekend ga ik er wel een poll uitsturen om te kijken welke in de smaak valt. Gelijk de test voor ons newsletter systeem!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:10
+1 voor oranje rand ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 11:50
Ziet er inderdaad heel goed uit en Holland staat inderdaad beter dan Netherlands daar. Ik heb nog 1 ideetje om misschien toch Netherlands erin te krijgen, maar dan zou ik thuis ff moeten kijken (of misschien kan ik het ongemerkt hier doen :P )

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:48
Je zou misschien ook nog iets kunnen doen door het af te korten naar NL (Holland zal denk ik nog steeds beter staan though).

• Thisuren
Thisuren schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:02:
[...]

Ziet er inderdaad heel goed uit en Holland staat inderdaad beter dan Netherlands daar. Ik heb nog 1 ideetje om misschien toch Netherlands erin te krijgen, maar dan zou ik thuis ff moeten kijken (of misschien kan ik het ongemerkt hier doen :P )
Even een quick & dirty voorbeeld:

BCPatchNL

• Case_C
Thisuren schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:38:
[...]
Even een quick & dirty voorbeeld:

[afbeelding]
Zal voor de grap de mijne ook een versie met 'Netherlands' geven, dan is dat een optie in de poll die ik ga sturen.
Vraag 1, welk logo. Vraag 2, Holland of Netherlands.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

jojoba007 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 04:28:
Alleen dat logo van die leeuw komt van een bestaand logo. Ik ben die wel eens tegengekomen op Google afbeeldingen. Maakt dat niet uit voor copyright etc?
Daar kan ik antwoord op geven. Het is een rechtenvrije vector. (aangezien ik dit vaker doe, houd ik er altijd rekening mee.)

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:50:
[...]

Zal voor de grap de mijne ook een versie met 'Netherlands' geven, dan is dat een optie in de poll die ik ga sturen.
1. logo met leeuw en subtiel oranje randje

2. Als echte Hollander (geboren en getogen) zeg ik natuurlijk Holland :) en blijkbaar uit mijn eerdere vraag had niemand daar echte grote problemen mee. :D

• Thisuren
[...]

Voordat je die poll maakt moet ik de mijne echt nog ff opschonen, beter oranje, afwerking van lijntjes ed :P

• Case_C
Thisuren schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:08:
[...]

Voordat je die poll maakt moet ik de mijne echt nog ff opschonen, beter oranje, afwerking van lijntjes ed :P
Gaat zondag worden waarschijnlijk ;) . Dus je hebt nog even.

Verwijderd

Topicstarter
Echt enorm Star Citizen artikel op Kotaku dat de hele geschiedenis probeert weer te geven. Schijnt een onderzoek naar de studio geweest te zijn van 8 maanden. Heb nog niet alles gelezen, meer even geskimmed, maar lijkt erop dat dit wel goed geresearched is door hun. Zitten zowel alle goede en slechte momenten in van afgelopen jaren. Dit artikel gaat wel weer wat losmaken.

Ziet ernaar uit dat ze ook erg veel CIG staff hebben gesproken. Naja, judge for yourself:
http://www.kotaku.co.uk/2...velopment-of-star-citizen

Edit: Tl;DR versie op PCGAMER:
http://www.pcgamer.com/ei...ens-troubled-development/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 15:55 ]

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:50:
Echt enorm Star Citizen artikel op Kotaku dat de hele geschiedenis probeert weer te geven. Schijnt een onderzoek naar de studio geweest te zijn van 8 maanden. Heb nog niet alles gelezen, meer even geskimmed, maar lijkt erop dat dit wel goed geresearched is door hun. Zitten zowel alle goede en slechte momenten in van afgelopen jaren. Dit artikel gaat wel weer wat losmaken.

Ziet ernaar uit dat ze ook erg veel CIG staff hebben gesproken. Naja, judge for yourself:
http://www.kotaku.co.uk/2...velopment-of-star-citizen

Edit: Tl;DR versie op PCGAMER:
http://www.pcgamer.com/ei...ens-troubled-development/
Alles wel gelezen. Flink negatieve inslag.. en de rest van de meute volgt meteen door dit te linken. Tsja, CR is een perfectionist.. we gaan het zien!

Kleine edit erin, meute = gaming media (pcgamer, rockpapershotgun). Daarbij heb ik te snel geoordeeld.. ondanks negatief lijkt het goed geschreven en zijn er afdoende positieve stukken.. het is iig open dev nu ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door Torrie844 op 23-09-2016 17:08 . Reden: Toevoegingen ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Torrie844 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:05:
[...]

Alles wel gelezen. Flink negatieve inslag.. en de rest van de meute volgt meteen door dit te linken. Tsja, CR is een perfectionist.. we gaan het zien!
Ziet er wel naar uit dat ze de laatste mijlpalen bij Gamescom gemist hebben. Maar ik zie het toch wel als legit, aangezien CR ook wel uitgebreid comment erop, en dat de eerste paar jaar niet probleemloos waren is gewoon de realiteit, inclusief het Star Marine uitstel.

Wat ik alleen niet snap is dat er schijnbaar een paar medewerkers zijn die niet zo in het project geloven, waarom blijf je dan daar werken uberhoupt. Ook denk ik dat medewerkers die wat problemen hebben met het project sneller zullen reageren dan medewerkers die dat niet hebben, wat resulteert in een negatiever beeld dan er werkelijk is. Maar al met al vind ik het niet een heel slecht artikel.

Ik denk ook omdat dit zo uitgebreid is geresearched, we niet meer van die halfbakken artikels krijgen van andere outlets. Nu dit achter de rug is kan de focus weer naar de game en wat er komen gaat (CitizenCon).

• Bornhald
[...]

ik ben gescipped naar de conclusies, en die (vind ik) zijn positief hoor:
Can Star Citizen be made?
I asked each of my sources if they thought Star Citizen could actually be made, knowing what they do, and there was no clear consensus. But there was clear agreement on ‘overscope’.

One source, for instance, said that “there's a lot of Star Citizen that is incredibly impractical, while not a lot of it is impossible. With enough time and money and clever people, anything can be made, right? I think it suffers from the same problem that has dogged all video game development since the beginning: overscope. There's not a video game ever made that's not had stuff cut from it, or dropped, or been redesigned because it turns out it was too big.

“Star Citizen started from this small development targeted at doing this one specific thing with a specific set of technology, which was absolutely fine – and then it grew and grew. Rather than adapting to new technologies and approaches for the new scope they stayed with what they had, which slowed everything down. In the end, what they should have done was decide a figure after the Kickstarter and gone 'Right, we're going to $25 million', and if they had hit that, they should have gone 'We're done. This is the game and with $25 million we can make it in this time.'

“But instead they just let it grow and grow and grow. I know they’ve said 'we're not adding features anymore', but the feature set they've already got is so vast and unwieldy and huge and the tech they're trying to adapt is not supporting it. If it had infinite time and infinite money and everyone working on it had infinite patience then, yeah, at the end you'd probably see something and it would be pretty cool.”

If it happened then I would believe in God. -CIG source
Another source flat-out believed that Star Citizen could not be made. “Not what they've promised, absolutely not. If it happened then I would believe in God.” They added: “the biggest obstacle to finishing, if you were going to take out money and time, is the scope. They could make a smaller game. They could make a really nice dogfighting shooter in space and it would probably do really well. That's the general attitude of most people in the industry.”

Another source said that if the team had focused on a single module first then it “could have been done a year ago”, and “then CIG could have built on top of it and rolled out updates.”

“Stop trying to give your audience every part of the game and calling that beta complete,” the source continued. “Say 'Hey, listen, we're going to give you a tiny bit of this thing here and a tiny thing of this here. We're going to polish these things up to a beta state, roll those out, monetise it, and now we're not relying on fake items to keep the game afloat.' We'd actually be keeping the game afloat with real assets.”

To Star Citizen’s detractors, Todd Papy, design director at the Frankfurt studio, had this to say: “I'm a firm believer of 'You tell me I can't do that and I will prove you wrong'. That to me is the mindset you need to have at this company. We have the guys here that believe in the game; they wouldn't be here if they didn't. They understand the challenges ahead of them and we have our ups and downs.”

starcitizen20

"Where we're at now, I'm much happier," said Chris Roberts, posed the same question. "I feel more in control of the beast. At the beginning it's like you're on the back of a bucking bronco and you're trying to stay on while getting it wrangled in the direction you want it to. Now I feel good. I know there's loads of work to be done but I feel like we have an organisation that can deliver it; maybe it won't deliver it as fast as everyone wants but that's just the nature of it."

Despite everything, everyone I spoke to for this article praised the talent of their colleagues. My sources were agreed that they were working with some of the best developers they’ve come across in the industry.

One person in particular put it best: “Chris Roberts is surrounded by some incredibly talented people whom he pushes to the absolute limit, then demands that they stay there. There were some absolutely amazing things coming out of Star Citizen. Enough to fuel several AAA games. If Star Citizen does end up hitting the goals that Roberts has planned (by beating his horses to death to get to the finish line), there is no doubt in my mind it will be amazing.

“If Star Citizen does end up hitting the goals that Roberts has planned (by beating his horses to death to get to the finish line), there is no doubt in my mind it will be amazing.” - CIG source
“Will it be fun to play? Not sure. Will it be an amazing tech and beautiful art demo? Absolutely.”

Another thing was clear from conversations with Star Citizen’s current staff, people who have either survived these tumultuous years or were not there to experience them: they still believe that Star Citizen is possible, and they are working hard on it. But no game can be made on belief alone. As of right now, there is no Star Citizen. There are several different live demos, but they are just that: demos. There is no game.

Star Citizen is the biggest crowdfunding success in history. The story of its development so far, rocky as it has been, is fascinating – and, as we’ve discovered, much more complex than it looks from outside. But sooner or later, Roberts and his team have to deliver a game, or all of this will be just a prelude to the most expensive failed development of all time.

.
het goede aan dit artikel ten opzichte van het escapist, is dat het pro's en cons geeft, maar ook dat ze echt met CR hebben gepraat. Ze hebben het ook gezien etc (met andere woorden ze zijn op het aanbod in gegaan waarin gezegd werd dat ze langs mochten komen, de fallout vna het escapist artikel)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:19:
[...]

Wat ik alleen niet snap is dat er schijnbaar een paar medewerkers zijn die niet zo in het project geloven, waarom blijf je dan daar werken uberhoupt. Ook denk ik dat medewerkers die wat problemen hebben met het project sneller zullen reageren dan medewerkers die dat niet hebben, wat resulteert in een negatiever beeld dan er werkelijk is. Maar al met al vind ik het niet een heel slecht artikel.
het zou mij niet verbazen als er mensen best hoog in de het verhaal zitten die er niet in geloven. Het is namelijk, wanneer bewust gedaan, best handig om mensen in een team te hebben die alle negatieve punten aantonen. Die zorgen dat het team scherp blijft en ook tegen dat soort punten blijft wapenen. Daarmee kan je uit de "group thinking bias" https://www.wikiwand.com/en/Groupthink vandaan komen
[...]

hij is misschien een perfectionist, maar wat ook in het stuk staat (waar ik het helemaal mee eens ben) is dat hij wel luistert naar mensen die menen dat het anders moet. Alleen geeft hij aan dat hij het laatse woord heeft. Dat vind ik niet slecht perse, sterker nog, dat geeft richting en kan ook voorkomen dat het los hangende delen worden die aan elkaar getaped zijn. Ik denk dat het een kwestie van interpretatie is en hoe mensen hiermee om gaan

[ Voor 11% gewijzigd door Bornhald op 23-09-2016 16:51 ]

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ja ik was wat vroeg.. opnieuw gelezen en toch erg sterk stuk, ondanks negatieve dingen. Ineens voelt de development wel heel open, ff wennen ;)

-

• Bornhald
Torrie844 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:03:
Ja ik was wat vroeg.. opnieuw gelezen en toch erg sterk stuk, ondanks negatieve dingen. Ineens voelt de development wel heel open, ff wennen ;)
Er wordt niks echt schokkends geroepen en ik heb het idee dat je ook duidelijk de tijdslijn mee krijgt, waarbij mensen in het begin echt waren van wtf naar een duidelijk doel. Denk aan hoe ze RtV en atv brengen en hoe dat geëvolueerd is. Zo zie ik de interne bedrijfsvoering ook, steeds duidelijker en professioneler en duidelijk wat wel en wat niet werkt. Zelfs het redesign van schepen (en het weglaten van de docking collar bij de Cutlass Black) geeft bij mij het signaal af dat het allemaal wel goed gaat komen.

Wat jammer (maar begrijpelijk) is, is dat je niet weet wanneer een bepaalde quote van het al dan niet haalbaar zijn is afgegeven en in welke positie die persoon op dat moment werkte. Denk zelf maar eens in tijdens projecten dat je halverwege bent en dan alleen nog maar de berg werk en een naderende deadline ziet. Dan heb ik ook wel eens van holy fuck dit gaat het niet worden. Dan kan je 2 dingen doen. Door bikkelen of opgeven :)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:51:
Het stukje van PCGamer is wel erg zeikering zeg en gaat weer voor de controverse. Kotaku geeft gewoon weer wat er gezegd is en legt alles bloot zonder pretenties.
PCGamer stuk is clickbait, rock paper shotgun heeft een opinie staan maar verwijst naar kotaku, zo kan het ook.

[ Voor 43% gewijzigd door Bornhald op 23-09-2016 19:17 ]

Verwijderd

Het stukje van PCGamer is wel erg zeikering zeg en gaat weer voor de controverse. Kotaku geeft gewoon weer wat er gezegd is en legt alles bloot zonder pretenties.

• Case_C
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:51:
Komt doordat het ene een goed opgesteld stuk is waar maanden aan is gewerkt. De andere is haastig copy paste werk.

Blijkt dan toch dat er tijd in kwaliteit moet zitten.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
[...]

Netherlands, 't is niet dat iedereen uit zuid en/of noord holland komt...

Vaak zeggen ze zelfs dat diegene die niet goed engels kunnen snel holland roepen omdat ze dat makkelijk vinden... :+

• Tylocke
Dutch2007 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:19:
[...]

Netherlands, 't is niet dat iedereen uit zuid en/of noord holland komt...

Vaak zeggen ze zelfs dat diegene die niet goed engels kunnen snel holland roepen omdat ze dat makkelijk vinden... :+
Ik heb er persoonlijk een hekel aan als Nederland Holland genoemd wordt. Als Gelderlander heb ik weinig met Holland :P. MAAR, op de badge vind ik Netherlands er gewoon veel minder uitzien. Ik vrees dan ook dat ik voor de artistieke waarde voor Holland zal gaan kiezen. Daarnaast zie ik liever de molen of het VOC schip op de badge dan de leeuw, want die laatste zie ik meer als iets voetbalachtigs. Buiten Nederland (en voetbal) zijn weinig mensen bekend met onze leeuw en doen onze molens, klompen en kaas het toch beter als herkenning. Gewoon even mijn €0,02 :)

(Stroopwafels zijn in de VS ook hot op dit moment trouwens).

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12 00:18

Sturmovik177

Vroem

In plaats van de leeuw, een stroopwafel in het midden! :P

Oink

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sturmovik177 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:01:
In plaats van de leeuw, een stroopwafel in het midden! :P
:+ of drop. Pindakaas.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWalnut op 23-09-2016 22:24 ]

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-11 13:54
Ik zou wel willen zien hoe pindakaas gedesigned kan worden :P

• Thisuren
SergeR schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:13:
[...]

Stuk kaas met een paar pindas eromheen? :P

• Case_C
Gamers Nexus is weer langsgeweest bij CIG :) , voor een interview met Chris en info over Citcon!

Dus Planets V2 gaan we zien op Citizen Con :D , vraag me af hoe mooi die gaan zijn.

Chris: "It's pretty cool" :P Nou dan is 't dus AAA+ kwaliteit :p

Planetary clouds, die een 'flow-map' volgen. :) Weather systems en al, dat gaat echt heel mooi worden!

Thisuren schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:10:
[...]

Stuk kaas met een paar pindas eromheen? :P
Oh en 'kunnen jullie voor morgenavond je final design afronden? Dan kan ik 't in de poll toevoegen :) . Alleen Holland variant is goed. Ik verzorg wel de overige variaties in enkel een onder-rand.

[ Voor 90% gewijzigd door Case_C op 24-09-2016 22:36 ]

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:25:

Oh en 'kunnen jullie voor morgenavond je final design afronden? Dan kan ik 't in de poll toevoegen :) . Alleen Holland variant is goed. Ik verzorg wel de overige variaties in enkel een onder-rand.
Final design :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IUba82M.png
SergeR schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:13:
[...]

:+

[ Voor 22% gewijzigd door DutchWalnut op 24-09-2016 22:58 ]

• SergeR
Geniaal!!!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 23:08
Pindakaas?? Dat is echt niet typisch Nederlands hoor.
IMHO kun je voor instant herkenning toch beter richting molens, klompen, tulpen of zelfs Hansje Brinkers denken (alhoewel dan weer vooral Amerikanen dat associeren met Nederland).
En ja, hou het bij 'The Netherlands'. Niet 'Holland'.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• SergeR
Pindakaas is geen Nederlandse uitvinding, maar elke Amerikaan die NL pindakaas heeft geproefd, wil nooit meer terug. En terecht, het Amerikaans spul is niet te vreten. Het is dan ook meer een grap, voor zover je dat niet had begrepen....

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

SNAFU schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:45:
IMHO kun je voor instant herkenning toch beter richting molens, klompen, tulpen of zelfs Hansje Brinkers denken (alhoewel dan weer vooral Amerikanen dat associeren met Nederland).
Tulips ftw11111!!!!!
Enne doe mij maar Holland....👈🏼

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik vaar (zeevaart), en 3/4 van de buitenlanders vraagt als ik zeg "Last port of call, Harlingen, the netherlands" WHAAAT? Als ik zeg "Last port of call, Harlingen, Holland" weet opeens wel iedereen waar het ligt.

Dus als je het herkenbaar Nederlands wil maken voor iedereen, zal je het helaas Holland moeten noemen ;)

offtopic:
Waarom Harlingen? Was de eerste zeehaven die me te binnen schoot die niet Hollands (Noord of Zuid) was, en die niet de hele wereld kent (e.g. Rotterdam), had net zo goed Delfzijl of Vlissingen of wat ook kunnen zijn. ;))
roepie88 schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:33:
Toch apart dan, dat je op elk webformulier waar je uit een lijst met de landen van de wereld je land van herkomst moet kiezen, alleen The Netherlands kan kiezen.
Tijdens de olympische spelen deed The Netherlands wel mee maar Holland niet.
The Netherlands is internationaal gezien de officiële naam voor Nederland.
Op de patches van onze Amerikaanse vrienden zal hoogstwaarschijnlijk USA staan en niet America of North America.
Wil je het dus een beetje officieel houden, dan zou je dus eigenlijk voor The Netherlands willen kiezen.
Je hebt me dat toch nooit horen ontkennen, the Netherlands is absoluut hartstikke officieel de enige correcte benaming van de united states of the lowlands :P
Maar in elke Quentin Tarrantino film hebben ze het over Amsterdam in Holland, dus jan gemiddeld kent the Netherlands als Holland, correct? NEE, het bekendst? JA
Overigens spreek je jezelf ook een beetje tegen, want de betere benaming van de USA zou idd ook USN(orth)A zijn, maarja, Noord-Amerika denkt dan ook nog steeds dat de wereld, de zon, en het universum om de USNA draait :+

[ Voor 78% gewijzigd door zion op 25-09-2016 10:05 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12 11:27
Toch apart dan, dat je op elk webformulier waar je uit een lijst met de landen van de wereld je land van herkomst moet kiezen, alleen The Netherlands kan kiezen.
Tijdens de olympische spelen deed The Netherlands wel mee maar Holland niet.
The Netherlands is internationaal gezien de officiële naam voor Nederland.
Op de patches van onze Amerikaanse vrienden zal hoogstwaarschijnlijk USA staan en niet America of North America.
Wil je het dus een beetje officieel houden, dan zou je dus eigenlijk voor The Netherlands willen kiezen.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Op de patches van onze Amerikaanse " vrienden" staat vaak de staat met soms usa maar daar spreekt men toch ook over America in de volksmond terwijl het dus United States of America zou moeten zijn....
the Netherlands is idd de officiele administratieve naam daarom vindt je dat terug op officiele documenten of gelegenheden maar als je het vertaalt kom je in mijn ogen uit op nederig land, nether is onderwereld/onder.
Holland is bekender omdat men ons ziet als het land onder de zee, hollow land dus in de volksmond is het Holland..
In mijn ogen zijn wij hier te correct bezig met uitleggen waar wij vandaan komen en daarbij veel rekening houdend met wat de ander van ons vindt.
Ben in mijn diensttijd nog nooit een Amerikaan tegengekomen waar op zijn patches stond dat hij uit Amika kwam, alleen dienstonderdeel en staat...de rest hoort men te weten vinden ze.....

[ Voor 23% gewijzigd door ShockWave op 25-09-2016 10:02 ]

• SNAFU
ShockWave schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:56:
als je het vertaalt kom je in mijn ogen uit op nederig land, nether is onderwereld/onder.
Holland is bekender omdat men ons ziet als het land onder de zee, hollow land dus in de volksmond is het Holland..
Bulllshit!!
Neder...land/Nether...lands...het KLOPT gewoon.
In mijn ogen zijn wij hier te correct bezig met uitleggen waar wij vandaan komen en daarbij veel rekening houdend met wat de ander van ons vindt.
Ben in mijn diensttijd nog nooit een Amerikaan tegengekomen waar op zijn patches stond dat hij uit Amika kwam, alleen dienstonderdeel en staat...de rest hoort men te weten vinden ze.....
Bij U.S. Airforce hoef je idd niet te zeggen dat ze uit de USA komen...omdat het al in de naam zit. USMC en U.S.Army idem.
En wat dacht je dan van onze eigen luchtmacht...de RNLAF? Die komen uit Netherlands, niet uit Holland.

TL;DR: Holland wordt alleen gezegd door voetbalhooligans en rednecks. 😉

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Case_C
Haha houd er wel rekening mee dat 'The' sowieso niet gaat passen voor Netherlands. Nederland op zichzelf zou natuurlijk wel gewoon gaan. Past ook beter dan Netherlands, die zal ik dan ook toevoegen aan de opties.

Wel grappig dat het zo'n discussie los maakt :)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Bevindt mij idd wel een beetje in redneckcountry met de oostvaardersmoerasplassen op een steenworp afstand, tegen zo'n cityslicker kan ik niet op.....

• Thisuren
Nou, dan kom ik ff snel tussendoor met twee opties (vind zelf Netherlands bijna nog mooier staan dan Holland) (oh, en The Netherlands wordt wel een beetje veel :P)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/136923100846489610/229529455431909386/SCPatch5.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/136923100846489610/229528643607461889/SCPatch4.png

• SNAFU
Thisuren schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:23:
Nou, dan kom ik ff snel tussendoor met twee opties (vind zelf Netherlands bijna nog mooier staan dan Holland) (oh, en The Netherlands wordt wel een beetje veel :P)

[afbeelding]

[afbeelding]
Nr 2, duidelijk.

• Case_C
In de poll die ik vanavond rond ga sturen doe ik de volgende opties inclusief hoe dat eruit zou zien.
  • Holland
  • Netherlands
  • Nederland

Dat gaat overigens gelijk een test zijn voor de newsletter waar we het een en ander aan gefixt hebben. Hopelijk heeft dat effect.

Ook mooi. De schepen van SC en Elite op schaal vergeleken met elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://m.imgur.com/a/TCXjW#QCUhMAf

[ Voor 46% gewijzigd door Case_C op 25-09-2016 11:36 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Snap ook nooit waarom Nederlanders altijd zo hun "eten" moeten tonen aan het buitenland. Dit is even een algemeen iets waar ik me vaker aan irriteer namelijk en ook wat ik op tv zie. Als er ergens buitenlandse gasten aan tafel zitten, dan komt het wel bekende NL cultuur aan tafel. Dit zie ik amerikanen b.v. nooit doen (niet alsof ze zo'n culinair iets hebben in hun land), maar dat heeft Nederland ook niet echt.

Zou de patch lekker simpel houden.

• Bornhald
zion schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:20:

Overigens spreek je jezelf ook een beetje tegen, want de betere benaming van de USA zou idd ook USN(orth)A zijn, maarja, Noord-Amerika denkt dan ook nog steeds dat de wereld, de zon, en het universum om de USNA draait :+
USA klopt wel gewoon, alleen zitten er in zuid Amerika geen staten die lid zijn van de USA. Daar zitten allemaal zelfstandige staten, daarnaast heb je Hawaii wat nu niet echt direct bij Noord Amerika ligt en net zo goed bij Oceania had kunnen horen.

Ook zou als je USNA zou gaan gebruiken, Brazilie USSA kunnen gaan noemen, gezien googlemaps mij leert dat Brazilie ook uit staten bestaat die verenigd zijn onder de noemer Brazilie :)
SNAFU schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:45:
Molens --> Don Quixote de la Mancha --> Spaans
klompen --> Ok voornamelijk geassocieerd met Nederland, maar is iets Europees
Tulpen --> komen hier niet eens uit de buurt, plant uit de middellandse zee
Hansje Brinkers --> Geen idee wie dat is :X :$ moest ik voor googlen

Dus typisch Nederlands is redelijk relatief :)

Goudse kaas is wel weer typisch Nederlands, omdat het uit Gouda komt enzo
zion schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:40:
[...]

Dat is dan weer geen waarheid (als ik wikipedia mag geloven), even er wat uitgelicht omdat het anders to long to read wordt

Hist. of Brazil & Ind. people of brazil
toch wel gelijk hoor:
The Brazilian Federation is the "indissoluble union" of the States, the Municipalities and the Federal District.[16] The Union, the states and the Federal District, and the municipalities, are the "spheres of government". The federation is set on five fundamental principles:[16] sovereignty, citizenship, dignity of human beings, the social values of labour and freedom of enterprise, and political pluralism. The classic tripartite branches of government (executive, legislative and judicial under a checks and balances system) are formally established by the Constitution.[16] The executive and legislative are organized independently in all three spheres of government, while the judiciary is organized only at the federal and state/Federal District spheres.
https://www.wikiwand.com/en/Brazil

Het is de Braziliaanse federatie bestaande uit een on ontbindbare eenheid van de staten :) De staten zijn dus verenigd in een federatie, ze liggen in Zuid Amerika.
Case_C schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:30:

Ook mooi. De schepen van SC en Elite op schaal vergeleken met elkaar.

[afbeelding]
linkje naar de scheepjes doet het bij mij in ieder geval niet, voor de andere die daar ook last van hebben:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QCUhMAf.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Bornhald op 25-09-2016 20:14 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Bornhald schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:41:
USA klopt wel gewoon, alleen zitten er in zuid Amerika geen staten die lid zijn van de USA. Daar zitten allemaal zelfstandige staten, daarnaast heb je Hawaii wat nu niet echt direct bij Noord Amerika ligt en net zo goed bij Oceania had kunnen horen.
er stond niet voor niets een :+ achter, het was niet direct dat ik vond dat het echt zo zou moeten heten, echter impliceren ze met deze naam wel dat het om heel Amereika gaat.
Ook zou als je USNA zou gaan gebruiken, Brazilie USSA kunnen gaan noemen, gezien googlemaps mij leert dat Brazilie ook uit staten bestaat die verenigd zijn onder de noemer Brazilie :)
Dat is dan weer geen waarheid (als ik wikipedia mag geloven), even er wat uitgelicht omdat het anders to long to read wordt
Indigenous people in Brazil (Portuguese: povos indígenas no Brasil), or Native Brazilians (Portuguese: nativos brasileiros), comprise a large number of distinct ethnic groups who have inhabited what is now the country of Brazil since prior to the European invasion around 1500.
At the time of European contact, some of the indigenous people were traditionally mostly semi-nomadic tribes who subsisted on hunting, fishing, gathering, and migrant agriculture. Many of the estimated 2,000 nations and tribes which existed in the 16th century suffered extinction as a consequence of the European settlement, and many were assimilated into the Brazilian population.
Hist. of Brazil & Ind. people of brazil

but i digress.... (ik zal wel weer op lees modus gaan, heb alle topics van post 1 t/m laatste comment gelezen, maar pas 1 of 2x gepost, en om dan in een discussie holland/nederland opeens actief te gaan worden is geen goede binnenkomer ;)

Dus typisch Nederlands is redelijk relatief :)

Goudse kaas it is then! :+ (wat ook wel weer grappig is, omdat het door de hele wereld gemaakt wordt onder licentie van... (maar de NLse is wel de lekkerste)

systeem

• Case_C
Maar goed voor de patches kan achter de volgende link gestemt worden.
https://goo.gl/forms/SbVwHJOyXTmCzzW12

Zal er ook nog een test uitdoen met de newsletter van gotinc.nl, die zou ditmaal wel overal met tekst moeten aankomen :) .

Bornhald schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:25:
dogfighter of the year, of de next free flight stem ronde (Sabre en Mustang Delta, je kan ze nu dus vliegen tot de 30e)

https://robertsspaceindus...-s-Dogfighter-Of-The-Year
Gaat de Sabre worden natuurlijk :P .

Vandaag weer lekker in de 'space-sfeer' gezeten met het lezen van the Expanse :) . Dan krijg je wel goed het idee wat je in de PU kan gaan doen :P .

[ Voor 53% gewijzigd door Case_C op 25-09-2016 20:44 ]

• Bornhald
dogfighter of the year, of de next free flight stem ronde (Sabre en Mustang Delta, je kan ze nu dus vliegen tot de 30e)

[ Voor 15% gewijzigd door Bornhald op 25-09-2016 20:26 ]

• SNAFU
Bornhald schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:41:
[...]
Ja, zo kun je alles wel dood wikipediaën. :)
Het gaat er meer om wat bekende Nederlandse symbolen die een buitenlander zonder meer relateert aan Nederland. En die 3 (4 voor USAnezen) zijn volgens mij wel bekend.
Het blijft een homp kaas, iets wat men in de oudheid al heeft leren maken, ver voordat Gouda überhaupt nog maar een idee was.
En voor op een patch is een geel vlak met in hele kleine lettertjes 'Gouda' niet te doen. ;)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Bornhald schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:25:

Dit is erg goed nieuws voor de mensen die hem nog niet hebben en wel wilde hebben, de Sabre komt na 30 september dus weer een weekje in de verkoop :)

(Ik had hem al, dus maakt voor mij niet uit, wel voor gevote :))

systeem

• Case_C
Al 30 responses voor de patch design! Dat gaat hard, en de tussenstand blijft spannend!

Voor de vertaling van NL is er al wel redelijk duidelijk wat het moet gaan worden.
https://goo.gl/forms/meOdne4RDmPGCekS2

En SQ42 toch in post-production? (Geruchten) Kan natuurlijk ook geinterpeteerd worden dat alle Mo/Cap in post/production is.
https://www.reddit.com/r/...uction_according_to_imdb/

En die Carrack internals beginnen ook ergens op te lijken :) , ziet er wel geloofwaardig uit!
http://imgur.com/gallery/H4Jv0
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e1yU7RK.png
Toch behoorlijk groot, dat verwacht je niet als je de buitenkant zo ziet:
https://sketchfab.com/mod...3b3bd4f40a8273d473427759b

[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 26-09-2016 09:30 ]

• Thisuren
Case_C schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:16:
Al 30 responses voor de patch design! Dat gaat hard, en de tussenstand blijft spannend!

Voor de vertaling van NL is er al wel redelijk duidelijk wat het moet gaan worden.
https://goo.gl/forms/meOdne4RDmPGCekS2
Netherlands zeker? :P

Ben wel benieuwd naar de resultaten :D
En SQ42 toch in post-production? (Geruchten) Kan natuurlijk ook geinterpeteerd worden dat alle Mo/Cap in post/production is.
Beetje raar natuurlijk om film termen voor games te gebruiken, maar denk dat het wel klopt. Chris heeft natuurlijk al eens gezegd dat de laatste shoots in de zomer zijn afgerond, dus dat zou inderdaad betekenen dat ze in film termen nu in post zitten.
En die Carrack internals beginnen ook ergens op te lijken :) , ziet er wel geloofwaardig uit!
[afbeelding]
Hmm, interresant, ben echt benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien. Oh btw, aan de onderkant vooraan zit zeker ook de bay voor die rover, of zit die achteraan?

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12 13:37
Case_C schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:16:

[afbeelding]
Staat er al sinds 2015. Dus zeg maar sinds dat ze klaar waren met de belangrijke mocap shoots.

HoloViewer op de site klopt de schaal vaak niet helemaal. Maar wat fan art zegd natuurlijk ook niks..

Verwijderd

Topicstarter
Deel 2 van het Gamernexus CR interview:

Later komt ook nog het interview met Sean Tracy.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 19:47 ]

• Tylocke
Voor de mensen die nog twijfelen over het gebruiken van een buyback token: wacht niet te lang, 1 oktober komt er weer een nieuwe.

• Bornhald
Comm log voor deze week
WEEK 39. THE ROAD TO CITIZENCON.

Last week's 10 For the Chairman: Special Edition contained our biggest update on character models yet, and we're extremely happy with how well the new format was received. As you can probably tell, it takes a lot more work and preparation to do something at that level, and we're already kicking around ideas for what the next episode can showcase. Just like this one, we're gonna take our time and make it as cool as we can. Look to another schedule just like this one in the coming months for when you can expect the next 10 For the Chairman: Special Edition.

This week: people are arriving.

The Los Angeles office is filling up with team members from all over the world as developers and producers and directors converge for CitizenCon. This corridor is always an exciting and fun-filled time here, as we push from Gamescom through CitizenCon into the Anniversary and finally the Holidays. The "Road to Gamescom" becomes the "Road to Many Things Throughout the Rest of the Year" and despite the hard work and the long hours, it's truly my favorite time of year at CIG.

In broadcast news, Bugsmashers returns this week in a special Tuesday timeslot to make room for Wednesday's September Subscriber's Town Hall featuring members from the Austin development staff. If you're a Subscriber and haven't posted a question, you can do so now in the Subscriber's Den. Thursday brings us Around the Verse from the Wilmslow, UK office and on Friday, come on back to twitch.tv/cigcommunity for Reverse the Verse with John Crewe: Lead Technical Designer for Spaceships where he'll talk about upcoming changes to flight characteristics and balance and you can ask him all the questions an artist can't answer. =)

Finally, this weekend, Ben, Tyler, Alexis and I will be heading down to TwitchCon in San Diego to see what the kids are up to. I'd recommend following us on social media if you'd like to meet up at some point, because we're playing this trip fast and loose. As always, I look forward to meeting as many of you as I can, and ruining whatever picture you try to take with us.

See you in the 'Verse!

EDIT: The CitizenCon Info Post, with all the details on the following week's nightly meetups, gameplay livestreams, and how to print up your tickets will go out on Thursday.

THE COMM-LINK/BROADCAST SCHEDULE

Tuesday, September 27th
- [1200 PDT / 1900 UTC] BUGSMASHERS! Episode 33 - YouTube: Star Citizen
- Lore Post

Wednesday, September 28th
- [1200 PDT / 1900 UTC] September Subscriber'ss Town Hall: Austin - https://www.twitch.tv/cigcommunity
- Jump Point Rerun

Thursday, September 29th
- [1200 PDT / 1900 UTC] Around the Verse 3.9: UK - YouTube: Star Citizen
- CitizenCon Info Post
- Vault Update

Friday, September 30th
- [0800 PDT / 1500 UTC] Reverse the Verse 2.9: UK - https://www.twitch.tv/cigcommunity
[Video: https://giant.gfycat.com/FrailSharpBluebottlejellyfish.webm]

• Case_C
Zo wie gaan er allemaal mee met Musk naar Mars?

• Tylocke
Case_C schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:33:
Zo wie gaan er allemaal mee met Musk naar Mars?
Ik hoop het in ieder geval mee te maken dat ik de lancering van de eerste mensen richting Mars live kan volgen.

Ik ga niet trouwens, moet nog 99,9% van deze planeet verkennen dus ben nog niet toe aan een nieuwe.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:48
Voorspellingen van STL voor CitCon:

• Facerafter
Tylocke schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:22:
[...]

Ik hoop het in ieder geval mee te maken dat ik de lancering van de eerste mensen richting Mars live kan volgen.

Ik ga niet trouwens, moet nog 99,9% van deze planeet verkennen dus ben nog niet toe aan een nieuwe.
Tenzij je op sterven ligt is die kans best groot.

Volgens mij is de eerste launch window in 2018? En dan grotere vluchten vanaf 2024.

• Bornhald
Facerafter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:01:
[...]

Volgens mij is de eerste launch window in 2018? En dan grotere vluchten vanaf 2024.
is 2018 niet de eerste dragon module, dus nog geen mensen (heb alleen maar van hearsay)
En helaas kan er veel in 8 jaar gebeuren en 9 als je ze nog wil zien landen

Over DS gesproken.. :+

dit is nieuw.. https://www.reddit.com/r/...suggest_me_a_new_crusade/

[ Voor 7% gewijzigd door Bornhald op 28-09-2016 09:28 ]

• Case_C
Oraijon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:58:
Voorspellingen van STL voor CitCon:

[video]
Hmm wel aardige voorspellingen, maar ik hoop toch wel dat we de release van 2.6 kunnen verwachten op CitizenCon. Dat zou wel zo leuk zijn.

Overigens is de kans dat ze een free-fly-week houden, gevolgd door de release van 2.6 ook wel groot. Dat zou marketing-technisch weer handig zijn... wat het dus wel waarschijnlijk maakt.

[...]
Gaat me benieuwen hoe goed die raketten het gaan doen. Het concept is leuk, maar met de huidige failure rates van Space-X raketten zullen mensen niet zo happig zijn om in te stappen. (Ook al gaat 't lanceren meestal goed, als de draagraket kapot gaat is 't schema ook naar de knoppen :P ) Daarvoor zullen die eerst paar jaar wel goed gaan werken :) , overigens kunnen ze toch ook om te testen alvast een heleboel pods met cargo in orbit brengen.? Die zou je dan tijdens een launch window tegelijk laten vertrekken.

Falcon 9 zit ongeveer rond de 93% :P , die andere raket is ook iets duurder om te vervangen. Vraag me dan ook af na hoeveel jaren die 200k voor een kaartje haalbaar is :P .

Wat te denken van de trainingen e.d. die kosten ook wat... en hoe gaat het daar werken? Je bent per slot op een 'missie'.

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 28-09-2016 09:46 ]

• Tylocke
[...]

Ik doelde eigenlijk meer op wat Elon gezegd heeft over een vaste bezetting daar dat dat mogelijk moet zijn tussen de 40 en 75 jaar. Hopelijk is de eerste man of vrouw op Mars ruim voor die tijd een feit maar dat zal waarschijnlijk maar een kort verblijf zijn op de rode planeet.

Wat betreft 2.6, ik hoop eigenlijk dat ze nog naar PTU gaan voor eind volgende week, helaas is het weer stil omtrent de PTU testen.

• Bornhald
Tylocke schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:16:

Wat betreft 2.6, ik hoop eigenlijk dat ze nog naar PTU gaan voor eind volgende week, helaas is het weer stil omtrent de PTU testen.
ligt 2.6 al bij de evocati, daar zal hij eerst moeten komen (was iemand hier niet Evocati?)
Wanneer hij daar heeft gelegen en goed genoeg bevonden zal hij pas door naar PTU gaan.

Nu is het heel goed mogelijk dat ik het gemist heb, maar ik heb nog niet gezien dat 2.6 bij de Evocati ligt.

• Facerafter
Case_C schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:45:

[...]

Gaat me benieuwen hoe goed die raketten het gaan doen. Het concept is leuk, maar met de huidige failure rates van Space-X raketten zullen mensen niet zo happig zijn om in te stappen. (Ook al gaat 't lanceren meestal goed, als de draagraket kapot gaat is 't schema ook naar de knoppen :P ) Daarvoor zullen die eerst paar jaar wel goed gaan werken :) , overigens kunnen ze toch ook om te testen alvast een heleboel pods met cargo in orbit brengen.? Die zou je dan tijdens een launch window tegelijk laten vertrekken.

Falcon 9 zit ongeveer rond de 93% :P , die andere raket is ook iets duurder om te vervangen. Vraag me dan ook af na hoeveel jaren die 200k voor een kaartje haalbaar is :P .

Wat te denken van de trainingen e.d. die kosten ook wat... en hoe gaat het daar werken? Je bent per slot op een 'missie'.
Relatief gezien zijn de failure rates van Space X helemaal niet zo hoog. Maar dat lijken ze als je ze vergelijkt met bv. de Ariane 5. Het verschil ligt hem er dan in dat de Ariane 5 al 88 launches erop heeft zitten en de Falcon 9 nog maar 29.

Elon zei zelf dat de training maar een paar dagen is en nee je bent niet echt op missie. Misschien de eerste paar vluchten wel maar daarna zal dat veranderen en ga ze proberen een een kolonie op te zetten.

• Thisuren
Facerafter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:17:
[...]

Relatief gezien zijn de failure rates van Space X helemaal niet zo hoog. Maar dat lijken ze als je ze vergelijkt met bv. de Ariane 5. Het verschil ligt hem er dan in dat de Ariane 5 al 88 launches erop heeft zitten en de Falcon 9 nog maar 29.

Elon zei zelf dat de training maar een paar dagen is en nee je bent niet echt op missie. Misschien de eerste paar vluchten wel maar daarna zal dat veranderen en ga ze proberen een een kolonie op te zetten.
Hoop toch dat ze nog wel iets beter gaan nadenken over het soort mensen dat ze meesturen in de eerste honderd missies ofzo. Als je die vragen sessie aan het einde zag is dat toch wel hard nodig als je een beetje wat effectiefs op wel zetten op Mars :P

• Case_C
Facerafter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:17:
[...]

Regeltechnisch gezien moet 't wel redelijk strikt zijn, gezien de situatie redelijk 'gevaarlijk' is op Mars. De personen die gaan moeten wel goed met elkaar op kunnen schieten :P , of tenminste niet op elkaar gaan schieten XD .

Hoe gaat nationaliteit dan werken op Mars.. gezien 't vanuit Amerika vertrekt zal de basis van een samenleving op Mars ook wel Amerikaans zijn :P .

Facerafter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:43:
[...]

Er zal zeker wel iets van screening zijn maar grotendeels verwacht ik gewoon zoals Elon zei iedereen die wil gaan, kan gaan (als je even spaart)

Taal zal zeker wel engels zijn maar op het moment is Mars niemands land en als een bedrijf zich ergens vestigt word dat eigendom van dat bedrijf. Als de US military zich ergens vestigt word alleen dat stuk land gezien was Amerikaanse grond.

En SpaceX gaat trouwens niks van een habitat verzorgen op Mars zelf. Ze zorgen alleen voor de reis er naar toe. De leefomgevingen daar zullen komen van andere bedrijven zoals Bigelow.

[...]

Nou honderd zou ik niet zeggen (Er kunnen min. 100 mensen mee en dan kom je dus op een kolonie van 10.000 uit. Maar er zal daar wel eerst iets van een 'overheid' moeten worden opgezet.
Wild-West 2.0 :D

[ Voor 32% gewijzigd door Case_C op 28-09-2016 11:47 ]

• Facerafter
Case_C schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:24:
[...]

Regeltechnisch gezien moet 't wel redelijk strikt zijn, gezien de situatie redelijk 'gevaarlijk' is op Mars. De personen die gaan moeten wel goed met elkaar op kunnen schieten :P , of tenminste niet op elkaar gaan schieten XD .

Hoe gaat nationaliteit dan werken op Mars.. gezien 't vanuit Amerika vertrekt zal de basis van een samenleving op Mars ook wel Amerikaans zijn :P .
Er zal zeker wel iets van screening zijn maar grotendeels verwacht ik gewoon zoals Elon zei iedereen die wil gaan, kan gaan (als je even spaart)

Taal zal zeker wel engels zijn maar op het moment is Mars niemands land en als een bedrijf zich ergens vestigt word dat eigendom van dat bedrijf. Als de US military zich ergens vestigt word alleen dat stuk land gezien was Amerikaanse grond.

En SpaceX gaat trouwens niks van een habitat verzorgen op Mars zelf. Ze zorgen alleen voor de reis er naar toe. De leefomgevingen daar zullen komen van andere bedrijven zoals Bigelow.
Thisuren schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:21:
[...]

Hoop toch dat ze nog wel iets beter gaan nadenken over het soort mensen dat ze meesturen in de eerste honderd missies ofzo. Als je die vragen sessie aan het einde zag is dat toch wel hard nodig als je een beetje wat effectiefs op wel zetten op Mars :P
Nou honderd zou ik niet zeggen (Er kunnen min. 100 mensen mee en dan kom je dus op een kolonie van 10.000 uit. Maar er zal daar wel eerst iets van een 'overheid' moeten worden opgezet.

Zoals ik al zei er zal een soort van overheid moeten worden opgezet die dus ook de boel handhaaft en development overziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Facerafter op 28-09-2016 11:51 ]

• MeanGreen
MeanGreen schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:44:
Tijd voor een nieuw systeempje zodat SC starten en spelen minder gepaard gaat met frustratie ;)

Hier nog mensen die recent een systeem hebben gebouwd of bezig zijn? Ik heb nog wat twijfels over de processor hint hint ;)
Heb toch maar voor een i7 6700 gekozen bij de GTX 1070. Voorlopig met 8GB ram en een 500GB Samsung 850. Gisteren geleverd gekregen en begonnen met inbouwen, hopen dat ik vanavond genoeg tijd heb om aan de software te beginnen, maar ik denk dat het nog wel tot het weekend duurt voor ik SC eens in alle (alpha) glorie kan aanschouwen :9~

Kwam toevallig bij het opruimen van files voor ik m'n kast leegtrok de wishlist tegen van mijn huidige pc, uit, schrik niet, maart 2011 :P Aangezien er in de tussentijd ook geen upgrades zijn geweest gaan we 5,5 jaar vooruit in de tijd.

Verwijderd

Met 2.5 alpha heb je iig weinig aan een 'dikke pc' omdat de netcode de client fixed op een laag fps terwijl de standalone versie je wel 'normale' fps krijgt.

Was al een paar dagen aan het oefenen in een Glaive en het is een beest van een schip waarmee je als je goed mikt in een burst een pirate af kan knallen. Wel jammer dat er nog veel bugs zijn die ik toch maar even gemeld heb. En uberhaupt zitten er nog best wel wat bugs in het spel waarbij ik me afvraag of ze te maken hebben met een hoge werkdruk waardoor er weinig oog is voor details.

• Thisuren
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:22:
Met 2.5 alpha heb je iig weinig aan een 'dikke pc' omdat de netcode de client fixed op een laag fps terwijl de standalone versie je wel 'normale' fps krijgt.

Was al een paar dagen aan het oefenen in een Glaive en het is een beest van een schip waarmee je als je goed mikt in een burst een pirate af kan knallen. Wel jammer dat er nog veel bugs zijn die ik toch maar even gemeld heb. En uberhaupt zitten er nog best wel wat bugs in het spel waarbij ik me afvraag of ze te maken hebben met een hoge werkdruk waardoor er weinig oog is voor details.
Denk dat een groot deel ook komt doordat er veel bugs zijn met systemen die nog niet af zijn. Dan heeft het weinig zin in het grote verhaal om die nu te gaan fixen als het systeem dat het veroorzaakt toch vervangen wordt. Het is natuurlijk wel vervelend voor het spelen op het moment.

• MeanGreen
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:22:
Ik weet het, maar dan nog gaat het een hele grote upgrade zijn van windowed alles op low en lage fps naar full screen alles op high en lage fps.

• Bornhald
Blijkbaar bevestiging dat de polaris verkocht gaat worden.

Vanaf 27:40 kijken

• Facerafter
MeanGreen schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:27:
[...]

Ik weet het, maar dan nog gaat het een hele grote upgrade zijn van windowed alles op low en lage fps naar full screen alles op high en lage fps.
Nope :)
Low - High zit op het moment weinig verschil in.
Enigste waar je het echt aan merkt is de shadows en een kleintje beetje LOD

• Case_C
Bornhald schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:56:
Blijkbaar bevestiging dat de polaris verkocht gaat worden. [video]
Vanaf 27:40 kijken
Oke dus hij word verkocht :p , nu is de belangrijkste vraag wat gaat 't zijn!

Light-Cruiser equivalent? Turrets met een grotere range (5km)?? Dat zou wel gaaf zijn, :P . Vraag me dan alleen af wat daartegen de counter kan zijn :P . Gezien alle locks binnen ~ 2,5km moeten gebeuren.

Maar iets meer long-range zou op zich geen kwaad kunnen.

Ook een goede vraag is wat de range gaat zijn op een rail-gun van bijv de Idris. Dan moet je wel over 10+ km gaan praten waarop die gebruikt gaan worden. Dat houd dan in dat het mikken via computers op je schip moet gebeuren omdat visueel dan lastig word.

Facerafter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:26:
[...]

Gewoon een corvette. Het is de bedoeling dat ie de oude plaats van de idris in neemt.
Vertel mij dan de load-out :P , 'corvette' zegt daar niets over.

Facerafter schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:26:
[...]
Range van de turrets ga je toch niet te weten komen.
Dat zal je pas zien als hij in game is. Want ook bij de Idris & Javelin hebben we geen idee wat de range is.
Ik gok op ongv. 5 turrets. en 1 ship to ship 'kanon'
Was ook maar theory-crafting :P . Kwam er ineens op dat je met Capital ship battles de vijandelijke Capital niet up close and personal gaat zien in de meeste gevallen. Behalve wanneer het slecht loopt, dan zijn er ook 2 kapotte/zwaar beschadigde capitals op het eind gok ik :P

[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 28-09-2016 21:31 ]

• Facerafter
Case_C schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:24:
[...]

Oke dus hij word verkocht :p , nu is de belangrijkste vraag wat gaat 't zijn!

Light-Cruiser equivalent? Turrets met een grotere range (5km)?? Dat zou wel gaaf zijn, :P . Vraag me dan alleen af wat daartegen de counter kan zijn :P . Gezien alle locks binnen ~ 2,5km moeten gebeuren.

Maar iets meer long-range zou op zich geen kwaad kunnen.

Ook een goede vraag is wat de range gaat zijn op een rail-gun van bijv de Idris. Dan moet je wel over 10+ km gaan praten waarop die gebruikt gaan worden. Dat houd dan in dat het mikken via computers op je schip moet gebeuren omdat visueel dan lastig word.
Gewoon een corvette. Het is de bedoeling dat ie de oude plaats van de idris in neemt.
Case_C schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:24:
[...]

Vertel mij dan de load-out :P , 'corvette' zegt daar niets over.
Range van de turrets ga je toch niet te weten komen.
Dat zal je pas zien als hij in game is. Want ook bij de Idris & Javelin hebben we geen idee wat de range is.
Ik gok op ongv. 5 turrets. en 1 ship to ship 'kanon'

[ Voor 20% gewijzigd door Facerafter op 28-09-2016 20:33 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 119 Laatste