Vraag

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Aangezien mijn huidige systeem toe is aan vervanging ben ik een nieuw systeem aan het samenstellen, grotendeels gebaseerd op het main/high end systeem in de Best Buy Guide van September.

Ik schaf waarschijnlijk de Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming aan, maar twijfel over de processor. De keuze gaat wat mij betreft (is open voor iedere vorm van beschaafde discussie) tussen een Intel Core i5-6600 Boxed en een Intel Core i7-6700 Boxed. De laatste is uit de guide, de eerste is de snelste i5 die nu op de markt is.

Als ik de reacties zo lees bij de guide is er nogal wat kritiek op de argumenten van de redactie om voor de i7 te kiezen. Eigen research levert nogal verschillende reacties op of de i5 een mogelijke bottleneck zou kunnen zijn voor deze videokaart.

Wie kan een verduidelijkende bijdrage leveren? :) Mocht de overige hardware een rol kunnen spelen of welke specifieke games ik op het oog heb hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja, moeilijk te zeggen. In een game als Battlefield zul je geen bottleneck aan een 6600 ondervinden, maar in een game als Arma 3 zou het heel goed kunnen dat je in bepaalde situaties niet alles uit de GPU kunt halen. Ook in GTA V zul je wellicht (waarschijnlijk) niet alles uit een 1070 kunnen halen. Zo zit ik al met een relatief hoog CPU usage (>=80% op alle threats) met een i7 6700K op 4.5Ghz icm een GTX970.

Ik zeg: als je de 80 euro kunt missen zou ik voor de i7 gaan, maar anders is de i5 ook geen miskoop.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74