Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rspoe schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:35:
Is het mogelijk om de Touch met 5 knoppen van Loxone ook rechtstreeks aan te sluiten op de Railduino of Miniserver? Heb je dan 5 digitale ingangen nodig? Of is dit alleen mogelijk met de Tree extensie, waardoor je de schakelaars in een bus moet aanleggen.
Bedoel je zonder de Nano? Hangt af van de communicatie tussen de Touch en de Nano en vooral hoe dom de Touch is, maar ik vrees ervoor, gezien de voeding 3,3v is en hij terugmelding heeft. Vermoed dat er een micro controller in zit en je dus niet zomaar iets met de pinnen kan.
De andere optie is inderdaad Tree, hier hoef je niet perse in bus te werken. Dat is hun selling point, je bent veel vrijer in je topologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-07 20:47
Vond het een coole meetup gisteren! Leuke talks en ook heel cool dat @Femme een demo schakelkast/verdeler had gemaakt voor zijn presentatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Bedoel je zonder de Nano? Hangt af van de communicatie tussen de Touch en de Nano en vooral hoe dom de Touch is, maar ik vrees ervoor, gezien de voeding 3,3v is en hij terugmelding heeft. Vermoed dat er een micro controller in zit en je dus niet zomaar iets met de pinnen kan.
De andere optie is inderdaad Tree, hier hoef je niet perse in bus te werken. Dat is hun selling point, je bent veel vrijer in je topologie.
De touch omdat deze bedraad is. Ik ben nog aan het orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:02
De Touch is er alleen in Air of in Tree...een directe uivoer van de switches is er niet. Er zit inderdaad een controllertje in. Zowel de Tree versie als de Air versie zijn "slimme" switches. Overigens...losse inputs zijn ook erg duur hoor. Als je er 5 wilt hebben ben je al 60 euro kwijt aan inputs als je het via Loxone doet.

De discussie die na het wijzigen van de Modbus polling intervaltijd is geweest heb ik niet mer goed gevolgd moet ik eerlijk bekennen. Is er een oplossing gevonden die goed werkt met de Railduino? Dus dat je de inputs van de Railduino gewoon weer goed kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Dat kan. Er is een Railduino firmware die UDP gebruikt ipv Modbus.

Super jammer dat ik niet bij de Meetup kon zijn. Maar er is video, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Als er een opname is wil ik ook wel een link hebben.
Ik kan er helaas ook niet bij zijn woensdagavond (schilder kwam langs alsook firma voor zonnepanelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Als het goed is, is er video:
Inspector in 'plan: Meet-up 1 van 2017 - Thema: Smarthome - Locatie: Eindhoven'
Alleen geen idee waar die te vinden is? Femme, weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Heeft iemand van jullie al veel ervaring met de Tree (positief of negatief)?

Ik ben namelijk aan het twijfelen om het makkelijk te houden en nu te kiezen voor Tree, dit bespaart me wel enkele meter(s) kabel maar heb ik later minder uitbreidingsmogelijkheden en zit je volledig vast aan Loxone. Ook is nog niet alles in hun gamma voor Tree beschikbaar (inbouwspot WW en RGB in herfst 2017 beschikbaar --> Wat doe je in tussentijd met de LED spot positie) maar het ziet er wel zeer praktisch uit.

Iemand een idee of je de UTP voor de Tree gewoon kan verbinden met elkaar d.m.v. klemmetjes? Nu ga je van device naar device en is je kabel doorgelust op de klemmen van het device (lamp, schakelaar, sensor). Als je dit kan "koppelen" via klemmen kan ik nog alles apart naar de kast trekken en daar dan een "Tree" lus maken. Mocht ik later dan iets anders willen dan moet ik enkel de klemmen herschikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Toon-VA op 27-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Gisteren de Miniserver aangesloten met 2 lampen om al eens vertrouwd te geraken met de interface en programmering van de software/module.

Ik had een rolluik schakeling gemaakt met 2 drukknoppen met lamp links voor 'naar beneden' en lamp rechts voor 'naar boven'. Nu heb ik wel nog een vraag over de timer(s) die je gebruikt voor het rolluik naar beneden of boven te laten gaan.

Ik heb nu het volgende geprobeerd:
  • Indrukken is naar beneden/boven en loslaten is stoppen op die positie
  • Dubbelklikken is volledig naar beneden/boven voor 60 seconden
Alleen vraag ik mij af wat ik moet doen als bv. de rolluiken manueel in de helft zijn gezet. Ik druk dan 2x op de drukknop maar dan gaat de motor toch veel te lang blijven draaien en is de rol al lang benden/boven. Iemand hier een uitleg voor hoe ik zo een situatie moet vertalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Toon-VA schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:54:

Iemand een idee of je de UTP voor de Tree gewoon kan verbinden met elkaar d.m.v. klemmetjes? Nu ga je van device naar device en is je kabel doorgelust op de klemmen van het device (lamp, schakelaar, sensor). Als je dit kan "koppelen" via klemmen kan ik nog alles apart naar de kast trekken en daar dan een "Tree" lus maken. Mocht ik later dan iets anders willen dan moet ik enkel de klemmen herschikken.
Je kunt de bus inderdaad in de verdeelkast dmv van klemmen aan elkaar rijgen. Je zou hier goed de vier-etage klemmen van Weidmüller (PRV 4) voor kunnen gebruiken, waarmee je ook meteen 24V spanning kunt verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 15:18
Toon-VA schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:02:
Alleen vraag ik mij af wat ik moet doen als bv. de rolluiken manueel in de helft zijn gezet. Ik druk dan 2x op de drukknop maar dan gaat de motor toch veel te lang blijven draaien en is de rol al lang benden/boven. Iemand hier een uitleg voor hoe ik zo een situatie moet vertalen?
De motoren hebben zelf eindeloopschakelaars die ingesteld kunnen worden mbv schroefjes. Het is dus niet erg dat je de motor te lang aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Perfect, dat moest ik even weten.
Zo hoef moet ik geen schrik hebben de motor stuk te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 11:11
Wat zijn zoal de sites die op dit moment nog actief zijn betreffende Loxone? Ik zoek onder andere namelijk wat betere, informerende en gedetaileerde documentatie. Die op de officiële site is net genoeg om het op te starten, maar verre van gedetaileerd genoeg.

En dan de BE support moet ik het ook niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
Hier natuurlijk, Loxforum.de is ook nog wel flink actief. Dan heb je nog bouwinfo.be waar een groot topic loopt.

Wat wil je weten? Kunnen wij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Ook hier vind ik niet alle info die ik zoek.
Maar we zullen inderdaad sporadisch posten waar ik tegenop loop :)

Nu op dit moment is het bijvoorbeeld: "Hoe kan ik verhinderen dat 2 outputs van een Relay ooit tegelijk geschakeld worden"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AU2O5bp.png

Dit is m'n huidige opstelling om 4 rolluiken te schakelen. Waarvan 1 output gedeeld is voor 2 rolluiken, maar dat is een detail. Gezien je geen pagina kan vergrendelen en je geen update krijgt van wat er waar geüpdatet is in een pagina, had ik dus graag verhinderd dat het ooit mogelijk is dat bijvoorbeeld Q1 en Q2 tegelijk geschakeld worden.

De enige oplossing die ik zelf kan bedenken, is dat ik een aparte pagina maak voor deze outputs, en dan een variabele maak. Waarbij als deze variabele een bepaalde waarde heeft, het schakelen door gaat, anders niet.

Is dit de oplossing? Of is er een ingebouwde functie om dit te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdebeb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-07-2022
Hallo loxone-liefhebbers!

Ik lees al enkele jaren mee op tweakers maar tot heden had ik me nog nooit geregistreerd. Daar is nu verandering ingekomen omdat ik graag van start wil gaan met een Loxone systeem. Hopelijk kan ik hier binnenkort mijn ervaringen delen.
Binnen een 2tal maanden start ik met het aanleggen van de elektriciteit in mijn nieuwe houtskeletbouw-woning. Ik volg het loxone gebeuren al een geruime tijd en denk ondertussen te weten wat ik graag wil.
De volledige woning gaat op loxone draaien maar het moet vooral makkelijk te gebruiken en te bedienen zijn door het gezinnetje.
Hieronder een kleine overzichtje:

Aantal lichtpunten: 28
*nog opzoek naar goede inbouw ledspotjes, hierbij dacht ik aan die van loxone zelf, de led ww en hiernaar dan te dimmen via de dmx-dimmer.
Daarnaast worden er ook enkele rgbw led spots voorzien ook weer van loxone.

drukknoppen: 10 (loxone touch tree);
*zou ik het risico lopen om deze volledig in bus te leggen? Ze schrijven om gebruik te maken van een CAT7 kabel, is dit niet wat overkill?

bewegingsmelders: 7 (loxone tree)
* deze vindt ik wel vrij prijzig en ben nog opzoek naar een alternatief eventueel die PIR-panasonic? Het voordeel van tree is dat ik deze gewoon op de bus kan hangen

alarmsysteem: 10 tal raamcontacten 24 VDC

Overige: enkele 24VDC rookmelders, sensor. Eventueel de 1-wire module voor gebruik van eventueel de toegangskey.

Door het groot aantal lichtpunten dien ik te werken met 2 relay extensions echter zijn deze vrij prijzig vindt ik persoonlijk. Ik heb al wat informatie opgezocht over de railduino (via rs452 wegens de verhoogde polling) Enkel stel ik mij vragen bij de robuustheid/zekerheid van de railduino. Ik zou de contacten van de railduino dan wel willen ontlasten door gebruik te maken van een 24VDC relais, die het vermogen dan stuurt.
Hoe zijn de ervaringen met de railduino? (24 digitale inputs, 12 digitale uitgangen max 5A)

Loxone lijkt me een leuk systeem met tal van extensies die mogelijk zijn. Echter heb ik het nog niet in werking gezien en ken ik niemand die dit systeem heeft. Hopelijk kan ik hier wat wijzer worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
OmegaII schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:07:

Nu op dit moment is het bijvoorbeeld: "Hoe kan ik verhinderen dat 2 outputs van een Relay ooit tegelijk geschakeld worden"

Dit is m'n huidige opstelling om 4 rolluiken te schakelen. Waarvan 1 output gedeeld is voor 2 rolluiken, maar dat is een detail. Gezien je geen pagina kan vergrendelen en je geen update krijgt van wat er waar geüpdatet is in een pagina, had ik dus graag verhinderd dat het ooit mogelijk is dat bijvoorbeeld Q1 en Q2 tegelijk geschakeld worden.

Is dit de oplossing? Of is er een ingebouwde functie om dit te bereiken?
Ik gebruikt het gewoon zo. Ik dacht dat de automatic blinds zelfs een setting hebben om de minimale tijd tussen het schakelen van up en down in te stellen.

Verder is het volgens mij wel niet goed voor de motoren om meerdere rolluiken op dezelfde outputs te hangen. De motor geeft storing op de andere lijn dan die aangestuurd wordt. Indien er meerdere samen op een relais aangesloten zijn hangen deze van verschillende motoren aan elkaar via de niet geschakelde relais. Ik had dit eerst ook zo en toen maakten ze een raar geluid. Bij mij waren het wel rolluiken van verschillende lengte, dus dan is het probleem wellicht groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
donderz schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:00:
[...]

Ik gebruikt het gewoon zo. Ik dacht dat de automatic blinds zelfs een setting hebben om de minimale tijd tussen het schakelen van up en down in te stellen.
Wel, dat is sowieso niet het antwoord wat ik zocht. Dat je het zo kan gebruiken lijkt me voor de hand liggend, maar dat is nu net niet wat ik wil.
donderz schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:00:
Verder is het volgens mij wel niet goed voor de motoren om meerdere rolluiken op dezelfde outputs te hangen. De motor geeft storing op de andere lijn dan die aangestuurd wordt. Indien er meerdere samen op een relais aangesloten zijn hangen deze van verschillende motoren aan elkaar via de niet geschakelde relais. Ik had dit eerst ook zo en toen maakten ze een raar geluid. Bij mij waren het wel rolluiken van verschillende lengte, dus dan is het probleem wellicht groter.
En ik heb het inderdaad al meermaals gelezen dat dit niet goed zou zijn, we zien wel. Het zijn geen dure buizenmotors. Ze zijn identiek in lengte dus dat mag geen verschil geven. En ik ben zeker dat deze opmerking meer telt voor Somfy motoren, die met een sync systeem werken, dan gewone motoren eerlijk gezegd. Maar "correct me if I'm wrong".

Sowieso zijn ze in principe allemaal met elkaar verbonden. Want het enige wat ze uit elkaar houd zijn verschillende draadjes die onderbroken worden van dezelfde phase, gezien ze allemaal achter één en dezelfde zekering zitten. Als ze allemaal stroom krijgen, komt die storing daar alsnog op, mijn inziens, gezien de relay die het het open dicht zet deze storing er niet uitfiltert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
OmegaII schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:07:
Sowieso zijn ze in principe allemaal met elkaar verbonden. Want het enige wat ze uit elkaar houd zijn verschillende draadjes die onderbroken worden van dezelfde phase, gezien ze allemaal achter één en dezelfde zekering zitten. Als ze allemaal stroom krijgen, komt die storing daar alsnog op, mijn inziens, gezien de relay die het het open dicht zet deze storing er niet uitfiltert.
De aangestuurde lijn en de neuter zijn altijd allemaal verbonden, maar het lijkt me ook niet mogelijk om dat te vermijden :-). De niet-aangestuurde lijnen zijn normaal niet verbonden indien ze allemaal achter apparte relais staan. Indien samen op een relais aangesloten zijn deze dus wel verbonden via de niet-geschakelde relais.
Het is dus op deze niet-aangestuurde lijnen dat de motor storingen zal geven, welke normaal zwevend of niet verbonden zijn. Indien samen op een relais aangesloten wordt de storing doorgegeven naar de andere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R19i80k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2023
OmegaII schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:07:
Ik weet niet of dat in Loxone te beveiligen is.

Zelf gebruik ik op mijn rolluiken twee relays waarvan één de fase maakt of verbreekt, die loopt door naar volgende relay die weer omhoog/omlaag (open/close contact) verzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Iemand ervaring met de loxone rs485 extensie? Kan deze ook echt bevelen doorgeven? Meende ergens te lezen dat sturen van commando's niet mogelijk is. Ben aan het onderzoeken of/hoe loxone aan een nibe lucht warmtepomp is te koppelen zodat loxone wp aanvoertemperatuur kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ondertussen zijn de elektriciteit werken al goed opgeschoven en heb ik opnieuw een vraag over de Loxone inbouw spot(s).

Ik wil deze gaan gebruiken maar mag ik deze ook aansluiten met de Loxone Cat7 kabel of moet ik hier toch 5G1,5 gebruiken (RGB heeft 5 draden) en mag ik van spot naar spot doorlussen?

Het is de bedoeling deze ook te kunnen dimmen dus moet ik ook nog extensions kopen (voorlopig enkel de Miniserver).

Het zou voorlopig gaan over 4 reeksen van 3 led spots en dan nog een keer een reeks van 6 spots (RGB en gewoon Wit).

Graag jullie input hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik kom er even niet uit, ik probeer het volgende te bereiken:

Op de gang boven zitten er inbouwspots op een dimmer en er is een bewegingsmelder aanwezig.
Wat ik graag wil is dat de spots alleen 's avonds/'s nachts aangaan op gedimde stand dmw de bewegingsmelder en na een aantal minuten weer uit gaan.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd in Loxone config maar ik krijg dit niet voor elkaar, het is vast heel simpel maar het lukt even niet, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 18:49
Je moet de lighting controller hiervoor gebruiken, die heeft een ingang voor de bewegingsmelder en kan daarop een scene naar keuze activeren (en weer uitschakelen na bepaalde tijd). Volgens mij staat er een voorbeeld op de loxone site , anders kan ik morgen wel even een screenshot posten hoe het bij mij geconfigureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Laatst online: 01-09 15:44
Heb net deze thread gevonden. Ben een Loxone gebruiker. Heb een aantal leuke dingen aan mijn Loxone systeem gekoppeld:Ben erg tevreden met mijn Loxone installatie. Met de weerstation data worden zonneschermen automatisch binnengehaald bij regen of harde wind. Ik heb Klemko Lumiko COB led verlichting die met MeanWell constant current voedingen (LCM-40) met een 0-10v dimmer ingang gestuurd worden door de analoge outputs van de Miniserver. Mooi licht, betaalbare oplossing.

Hoewel ik veel zelf doe (en ook het ontwerp zelf gemaakt heb) heb ik bedrading en het installatie paneel laten installeren door een officiële Loxone installateur. Zodat het systeem door een derde onderhouden kan worden als ik er niet ben en er iets fout gaat (eis van mijn vrouw) en zodat als ik het huis verkoop, de installatie ook voor de nieuwe eigenaar waarde toevoegt.

Peter

[ Voor 37% gewijzigd door pveatx op 18-04-2017 15:08 . Reden: Formattering en verdere info ]

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
nielsdc schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:47:
Je moet de lighting controller hiervoor gebruiken, die heeft een ingang voor de bewegingsmelder en kan daarop een scene naar keuze activeren (en weer uitschakelen na bepaalde tijd). Volgens mij staat er een voorbeeld op de loxone site , anders kan ik morgen wel even een screenshot posten hoe het bij mij geconfigureerd is.
OK, bedankt. Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
Sjembecks schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:39:
Gas haarde bieden vaak ook een domotica oplossing aan, ik weet dat Kal-fire (haarde merk) een domotica kalbel mee kan leveren wat dit precies inhoudt weet ik niet precies, maar met een loze leiding ben je overal zowiezo van af.
Beetje late reactie, maar ik heb zo'n domotica interface aan mijn haard. Die stuurt de haard met een 0-10v signaal aan. Dat heb ik aan een analoge uitgang van mijn Loxone gekoppeld. De "Intelligente Ruimte Regeling" kan nu de haard ook als bij-verwarming gebruiken (maar dat doe ik niet). Wij bedienen de haard nu uitsluitend met Loxone, niet meer met de meegeleverde afstandsbediening.

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:46
pveatx schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:00:

Ik heb Klemko Lumiko COB led verlichting die met MeanWell constant current voedingen (LCM-40) met een 0-10v dimmer ingang gestuurd worden door de analoge outputs van de Miniserver. Mooi licht, betaalbare oplossing.
Wij zijn bezig met nieuwbouw, en met name de dimmers/spots is iets wat ik lastig plannen vind. Waarom heb je voor deze oplossing gekozen en niet bijv. voor de loxone dimmer en standaard 230V spots/leds?

Hoe hebben anderen dit gedaan, en vooral waarom? de meeste dimmers zijn niet DIN mountable, en dan lijkt het me snel een rommeltje te worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
HiBe schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:57:
[...]

Wij zijn bezig met nieuwbouw, en met name de dimmers/spots is iets wat ik lastig plannen vind. Waarom heb je voor deze oplossing gekozen en niet bijv. voor de loxone dimmer en standaard 230V spots/leds?

Hoe hebben anderen dit gedaan, en vooral waarom? de meeste dimmers zijn niet DIN mountable, en dan lijkt het me snel een rommeltje te worden, toch?
De Loxone Dimmer Extension is erg duur en niet alle 230V led-lampen zullen zich goed laten dimmen.

Een dimbare led-driver voor constant current of constant voltage leds biedt de beste controle over de output van de lamp. EldoLed maakt mooie dmx-gestuurde drivers met een zeer hoge pwm-frequentie.

Ik heb zelf ook wel goede ervaring met de Chinese DMX302 dimmer en 230V dimbare Philips led-lampen van de Albert Heijn. Ik kan ze sterk genoeg dimmen en ze flikkeren niet. Bij langzame fades gaat het faden wel een beetje getrapt. De DMX302 dimt de lampen beter dan een Qubino z-wave dimmer.

De DMX302 kan op een din-rail gemonteerd worden (je hebt wel de DMX Extension nodig). Finder maakt ook 0-10V dimmers die op een din-rail gemonteerd kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 19-04-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Femme schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:47:
[...]

De Loxone Dimmer Extension is erg duur en niet alle 230V led-lampen zullen zich goed laten dimmen.

Een dimbare led-driver voor constant current of constant voltage leds biedt de beste controle over de output van de lamp. EldoLed maakt mooie dmx-gestuurde drivers met een zeer hoge pwm-frequentie.

Ik heb zelf ook wel goede ervaring met de Chinese DMX302 dimmer en 230V dimbare Philips led-lampen van de Albert Heijn. Ik kan ze sterk genoeg dimmen en ze flikkeren niet. Bij langzame fades gaat het faden wel een beetje getrapt. De DMX302 dimt de lampen beter dan een Qubino z-wave dimmer.

De DMX302 kan op een din-rail gemonteerd worden (je hebt wel de DMX Extension nodig). Finder maakt ook 0-10V dimmers die op een din-rail gemonteerd kunnen worden.
hmm, DMX302 is wel errug aantrekkelijk. zijn er ook nog andere ervaringen? ik zag dat er geen CE certificering voor is, heb je er weleens een open gemaakt?

iemand ervaring met https://www.alibaba.com/product-detail/Display-Screen-Led-Dimmer-Controller-RGB_60649675202.html?spm=a2700.7724838.0.0.zLVBi3 ?

[ Voor 3% gewijzigd door HiBe op 19-04-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
HiBe schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:24:
[...]

hmm, DMX302 is wel errug aantrekkelijk. zijn er ook nog andere ervaringen? ik zag dat er geen CE certificering voor is, heb je er weleens een open gemaakt?
Volgens de informatie op deze pagina heeft hij wel CE-certificering: https://www.amazon.co.uk/...Kingneonlux/dp/B00O42LGVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Hoi,

Ik heb een programmatie probleempje.
Ik wil graag een Push notificatie sturen om 22:30 waarin de inhoud van het bericht van een memory flag komt.

Ik heb diverse filmpjes en tutorials bekeken maar vind het niet

Hoe doe ik dit ?

[ Voor 16% gewijzigd door johanvdv op 20-04-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveatx
HiBe schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:57:
[...]
Op een Miniserver heb je 4 analoge uitgangen. Voor een ervan had ik een doel (de gashaard aansturen), de andere drie waren vrij. Mijn installateur kwam met de tip dat je die op een goedkope manier kunt inzetten om LED verlichting te dimmen. Ik heb Klemko Lumiko Venice Extra Warm White spots gekocht (24 stuks). Die heb ik per 8 met dunne draden aan een MeanWell constant current driver gekoppeld, die met 0-10v te dimmen is. Die zijn aan de Loxone gekoppeld.

In mijn huiskamer heb ik zo drie zones die ieder afzonderlijk te dimmen zijn waarmee ik meerdere sferen kan opbouwen.

De spots kostten mij circa Eur 26 het stuk, de 3 meanwells iets van Eur 40 ieder.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Femme schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:47:

Ik heb zelf ook wel goede ervaring met de Chinese DMX302 dimmer en 230V dimbare Philips led-lampen van de Albert Heijn.
Femme, paar vraagjes.

1. Welke eldoled dimmer heb je ervaring mee, en zou jij adviseren?
2. Heb jij een digitale versie v/d DMX302 handleiding?
3. Is er een limiet aan de hoeveelheid DMX302 dimmers bij doorlussen van het DMX signaal? (Als we toch bezig zijn dan lijkt dit zelfs goedkoper dan relay poorten voor alle lampen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
HiBe schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:00:
[...]

Femme, paar vraagjes.

1. Welke eldoled dimmer heb je ervaring mee, en zou jij adviseren?
2. Heb jij een digitale versie v/d DMX302 handleiding?
3. Is er een limiet aan de hoeveelheid DMX302 dimmers bij doorlussen van het DMX signaal? (Als we toch bezig zijn dan lijkt dit zelfs goedkoper dan relay poorten voor alle lampen)
Ik gebruik de LinearDrive DC, EcoDrive DC en PowerDrive DC drivers. EcoDrive moet je vermijden. LinearDrive is voor 12-32V constant voltage (bijvoorbeeld led-strips) en PowerDrive voor constanct current (zoals PowerLeds).

https://www.eldoled.com/l...tant-voltage-led-drivers/
https://www.eldoled.com/l...e/15-180-watt-dc-drivers/

Hierbij de handleiding van de DMX302:
http://loqio.nl/manual/dmx302.pdf

Elektrisch kunnen er maximaal 32 dmx-apparaten op één lijn. Je zou een splitter of een tweede dmx-interface kunnen gebruiken om nog meer apparaten aan te sluiten.

Als je heel goedkoop relais wil schakelen dan is dit bordje leuk:
http://chinaplccenter.com...30mrt-plc-controller.html

Als je de relaisversie neemt (er is ook een versie met 24V transistor outputs waarmee je externe relais kunt bekrachtigen) heb je voor 52 dollar veertien relais die 5 ampère kunnen schakelen. Je krijgt er ook 16 inputs op de koop toe, maar daar heb je in Loxone niet zoveel meer aan sinds de minimale modbus polling interval naar vijf seconden is verhoogd. Aansluiten doe je het goedkoopst via een modbus RTU naar modbus TCP interface van bijvoorbeld Usriot zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
OK, volgende stukje v/d puzzel... ringklemmen. Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de WAGO 2003-7646 en de 2003-7641? waarom voor de een of voor de ander kiezen?

En, wat is het verschil tussen de 2003-7642 en de 2003-6642?

Welke klemmen zouden handig zijn voor loxone tree? uiteindelijk willen wij we de tree touch gebruiken, maar toch een "Ster" bekabeling naar de meterkast maken, en daar een tree bouwen op de rijgklemmen. zouden jullie loxone tree ook met cat6/cat7 bekabelen of toch andere kabels/draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@HiBe Wat die eerste betreft is dat 'N-Disconnect Slide link':
https://www.htetechnologi...t%20Terminal%20Blocks.pdf
pagina 28

Daarmee kan je een schuifje op de klem omzetten om (meestal de nul) wel/niet op de centrale busbar aan te sluiten. Deze klemmen zijn iig vooral bedoeld voor 230V, niet voor iets als loxone tree.

Verder geen idee. Moet dit ook nog een keer uitzoeken (maar dan voor KNX, ik ga geen Tree gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
bartvb schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:55:
@HiBe Wat die eerste betreft is dat 'N-Disconnect Slide link':
https://www.htetechnologi...t%20Terminal%20Blocks.pdf
pagina 28

Daarmee kan je een schuifje op de klem omzetten om (meestal de nul) wel/niet op de centrale busbar aan te sluiten.
Ah, dus ipv kam/brug verbindingen een handig schuifje. Ziet er mooi uit, maar is ook wel een beetje 'over the top' voor huis, tuin en keukengebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Hoi Iederee,

Ik ben ondertussen al een heel stuk verder in het bekabelen van de woning en kan spoedig overgaan tot de aansluitingen in de meterkast.

Nu wou ik van jullie eens weten hoe je best (en proper) de loxone en bijhorende extenties aansluit. Moet deze in een afgesloten kast zitten zoals de zekeringkast of hebben jullie enkele dinrial tegen de muur gevezen? Tips en trucs of best practices zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Best practice is het gebruiken van een kast. Geen idee of het 'kaal' mag, maar lijkt mij onverstandig met alle 230V die daar tussen zit en het ziet er ook niet uit :)

Hier, in het KNX en in het PLC topic staan redelijk wat hints en tips mbt het indelen van de kast en b.v. ook het scheiden van 230V van alle lagere spanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38
Voor onze nieuwbouw ben ik stilaan de domotica / ventilatie / verwarmingsketel aan het uitkiezen.

Daar Loxone voor domotica al zo goed als vast ligt :-)
Dien ik enkel nog het ventilatie systeem en de verwarmingsketel uit te kiezen...

Via welk protocol sturen de meeste hun ventilatie systeem / verwarmingsketel aan met Loxone, zodat ik hiermee rekening kan houden bij het uitkiezen van de units / ketels.

Verwarming:
- Analoge output 0 - 10v
- Relais contact
- RS232
- RS485
- Modbus

Ventilatie:
- Analoge output 0 - 10v
- Relais contact
- RS232
- RS485
- Modbus

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Is het niet handiger om het om te draaien? Dus een ketel/ventilatie kiezen die het beste bij je wensen past en daarna kijken hoe je die gaat aansturen?

Relais kan eigenlijk altijd. Verder is het enorm afhankelijk van de apparatuur. Veel warmtepompen werken via Modbus, gasketels vaak alleen via relais of OpenTherm, ventilatie soms met 0-10V, soms KNX maar ligt allemaal heel erg aan fabrikant en type. Bij balansventilatie heb je b.v. veel meer kans op wat meer regelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Wat zou je met je ventilatie willen doen? Volgens mij is er niet zoveel meerwaarde anders dan de ventilatiestanden hoger of lager zetten... zou ik niet heel veel in investeren (kortom ga voor Kiss en basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
bartvb schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:28:
Is het niet handiger om het om te draaien? Dus een ketel/ventilatie kiezen die het beste bij je wensen past en daarna kijken hoe je die gaat aansturen?
Klopt volledig, ik kies eerst de geschikte ketel / ventilatie op basis van zijn functionele specificaties + zijn bijhorende prijs.
Pas in de 2de ronde zou het handig zijn om de keuze tussen vb 2 ketels / ventilatie systemen rekening te houden met een mogelijke samenwerking met Loxone.
HiBe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:34:
Wat zou je met je ventilatie willen doen? Volgens mij is er niet zoveel meerwaarde anders dan de ventilatiestanden hoger of lager zetten... zou ik niet heel veel in investeren (kortom ga voor Kiss en basis)
O.a. bij het verlaten van de woning (alarm inschakelen), kan Loxone automatisch opdracht geven om de volledige woning deftig te ventileren op de maximale stand.
Ik weet, het is een snufje (omdat het kan), het is geen must have, maar als je toch Loxone hebt hangen, heb je waarschijnlijk zoiezo wel een uitgang over (vb 0-10v) waarmee je het nadien software matig enkel nog moet programmeren.

[ Voor 39% gewijzigd door querex op 14-05-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Bedankt, ik zie dat er per gedimd kanaal zowel een fase als een nul aansluiting als uitgang is. heb jij enig idee of het voldoende is om alleen de fase draad per gedimde groep aan te sluiten en een enkele nuldraad te trekken (in ons geval een enkele nuldraad een een hele bundel fase draden, per centraaldoos...)?

dat scheelt weer de nodige koperdraden en PVC leidingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Iemand ervaring met de volgende dimmer https://nl.aliexpress.com...96-461c-a4de-0affb2d19383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lox-1
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-08 14:32
Gezien ik nieuw ben in het segment heb ik na veel in dit forum gelezen te hebben besloten om mij te beperken tot het stevig sponsoren van Loxone om iig geen integratie problemen met andere merken te krijgen.

Voor een groot deel krijg ik met een beetje puzzelen alles goed aan de praat. Maar bij de iButton lukt het mij nog niet.
Bij de readers kan ik geen serienummer vinden en voor de sleutel lijkt deze duidelijk op de sleutel te staan (16 digits) maar deze wordt niet herkend als dit invul.
De reader wordt wel herkend door de miniserver en een aangesloten temperatuurmeter geeft ook netjes respons van de 1-Wire, Ik doe vast iets niet goed, maar kan ook nergens vinden hoe dit wel moet worden geconfigureerd. Wie kan mij hierbij helpen?
Aanvulling: Gefixed. In de config had ik zelf een scherm zo klein gemaakt dat het niet meer zichtbaar was en daar was. Daardoor kon ik niets inleren als ik niet rechtstreeks het serienummer kon invullen.

Tevens ben ik van plan mijn WTW (Brink Renovent Sky 300 plus met een 0-10V input) aan te sturen met mijn Loxone evenals mijn Itho Klimax2 46kW ketel.

Er wordt een aantal keren aangegeven dat het niet veel zin heeft ventilatie met de domotica aan te sluiten, maar ik wil in de badkamers met de vochtsensoren die de touch heeft, de ventilatie boosten als het nodig is. Daarnaast ook wanneer de Bypass van de WTW open gaat en de binnen temp te hoog is extra koelere lucht van buiten naar binnen sturen. Heeft iemand al eens zo'n regeling dan wel een regeling voor bijv. een Itho of HR ketel gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Lox-1 op 19-05-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 15:49
[b][message=51272351,noline]

Er wordt een aantal keren aangegeven dat het niet veel zin heeft ventilatie met de domotica aan te sluiten, maar ik wil in de badkamers met de vochtsensoren die de touch heeft, de ventilatie boosten als het nodig is. Daarnaast ook wanneer de Bypass van de WTW open gaat en de binnen temp te hoog is extra koelere lucht van buiten naar binnen sturen. Heeft iemand al eens zo'n regeling dan wel een regeling voor bijv. een Itho of HR ketel gemaakt?
Voor vraaggestuurde mechanische ventilatie bestaat er al een topic: Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie
Het gaat niet specifiek over Loxone, maar ik denk dat je er toch wel wat kan uit leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Indien je met stelmotoren werkt, dient de pomp van het circuit dan ook regelbaar te zijn?
Ik kan me voorstellen:
- Als je een collector van 10 circuits hebt
- Loxone schakelt 9 zones uit (omdat die hun temperatuur bereikt hebben)
- Loxone laat 1 zone open staan omdat die nog steeds te koud is
- De pomp die voor het vermogen van 10 circuits voorzien is, moet nu zijn volledige kracht door 1 enkele kraan stuwen

Als de motor van de pomp niet geregeld kan worden, gaat de spoel hiervan dan niet verbranden op lange termijn? Of bestaan er CV ketels (gas) waarbij Loxone de pomp kan regelen?

Of maak ik me zorgen voor niets? :*) 8)7 8)7
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 15:49
querex schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:13:
Indien je met stelmotoren werkt, dient de pomp van het circuit dan ook regelbaar te zijn?
Ik kan me voorstellen:
- Als je een collector van 10 circuits hebt
- Loxone schakelt 9 zones uit (omdat die hun temperatuur bereikt hebben)
- Loxone laat 1 zone open staan omdat die nog steeds te koud is
- De pomp die voor het vermogen van 10 circuits voorzien is, moet nu zijn volledige kracht door 1 enkele kraan stuwen

Als de motor van de pomp niet geregeld kan worden, gaat de spoel hiervan dan niet verbranden op lange termijn? Of bestaan er CV ketels (gas) waarbij Loxone de pomp kan regelen?

Of maak ik me zorgen voor niets? :*) 8)7 8)7
Bedankt!
Het is inderdaad beter om een drukgeregelde pomp te installeren. Als de meeste kraantjes dicht staan, gaat de pomp dan uit zichzelf minder hard draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lox-1
SchumiFAST schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Voor vraaggestuurde mechanische ventilatie bestaat er al een topic: Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie
Het gaat niet specifiek over Loxone, maar ik denk dat je er toch wel wat kan uit leren.
Idd een goed topic mbt ventilatie. Daar ga ik zeker nog een keer goed doorheen lezen. Ben wel benieuwd of de de vochtsensor in de touch schakelaars voldoende snel reageren op de stijgende luchtvochtigheid door douchen. Anders zou een aanvullende temp. sensor op de afvoer nog wel een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
Lox-1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:58:
[...]

Idd een goed topic mbt ventilatie. Daar ga ik zeker nog een keer goed doorheen lezen. Ben wel benieuwd of de de vochtsensor in de touch schakelaars voldoende snel reageren op de stijgende luchtvochtigheid door douchen. Anders zou een aanvullende temp. sensor op de afvoer nog wel een oplossing kunnen zijn.
afhankelijk van je ventilatiesysteem (bijv. Zehnder Comfoair Q) kan deze ook een vochtsensor in de luchtafvoer kanalen hebben. dan is de touch een "extra" sensor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
heeft hier iemand ervaring met de touch schakelaar en standaard giro afdekramen? bij loxone geven ze aan dat het past in Gira E2... maar past het ook in andere raampjes? zo ja, welke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Goed na lang wikken en wegen gaat het dan toch gebeuren. Begonnen met mysensors, klikaanklikuit, domoticz en home assistant is het tijd voor Loxone.

Ons huis ligt openen het project is begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WgB5Vp8CojzampgCzBs0COrh/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FZcJZxXiIkB4Ug4qPB4FBMvD/medium.jpg

Dan de eerste vraag.
Is er een trucje of stukje gereedschap waarmee je de UTP in de touch schakelaar drukt.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_r
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-08 21:56
Sta op het punt om de miniserver en de railduino te bestellen, alleen wat is nu de beste manier om de railduino aan te sturen?

Als ik mij goed heb ingelezen is de modbus versie onbruikbaar voor inputs door de verhoogde polling tijd?
Nu dan blijft er nog de UDP versie en de RS485 versie over.

Wat zijn de voor- en nadelen van elkaar, buiten dat ik bij de UDP versie geen extra extentie moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scolopax
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zoek een bewegingsmelders die het licht automatisch schakelt uiteraard bij beweging maar alleen wanneer het duister is.

Ik beschik over een Loxone systeem en ben benieuwd welke jullie sensors jullie hiervoor gebruiken.
Ik wil de sensors van Loxone liever niet gebruiken omdat
- ik me niet volledig wil vastzetten op het Loxone gamma
- misschien goedkoper sensors zelfde of beter kwaliteit bieden

@Femme heeft al een paar keer de Panasonic AMN31112J en de B+B HYG RAD-MOD radarmodule besproken maar ik zie niet meteen dat deze licht meten.

[ Voor 0% gewijzigd door Scolopax op 24-05-2017 22:33 . Reden: Spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scolopax
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08-2024
bart_r schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:10:
Sta op het punt om de miniserver en de railduino te bestellen, alleen wat is nu de beste manier om de railduino aan te sturen?

Als ik mij goed heb ingelezen is de modbus versie onbruikbaar voor inputs door de verhoogde polling tijd?
Nu dan blijft er nog de UDP versie en de RS485 versie over.

Wat zijn de voor- en nadelen van elkaar, buiten dat ik bij de UDP versie geen extra extentie moet kopen?
Naar wat ik hier lees in het topic kan je gebruik maken van de modbox extension . Deze laat je toe om je railduino te gebruiken als een echte loxone extension.

Ik lees hier ook dat het pollinginterval aangepast is naar 5 seconds ipv 100ms ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
ik zie dat er per gedimd kanaal zowel een fase als een nul aansluiting per uitgang is. heeft iemand enig idee of het voldoende is om alleen de fase draad per gedimde groep aan te sluiten en een enkele nuldraad te trekken (in ons geval een enkele nuldraad een een hele bundel fase draden, per centraaldoos...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 22:54
Ga ook beginnen aan proef met loxone, wil starten met tree besturing.
Kom op informatie pagina's van loxone meermaals tegen dat de gnd van24V alle met elkaar moeten zijn verbonden. In centralekast komt de miniserver + kleine voeding
dan tree bus naar elk vertrek, en daar tree-dimmer, waar 4 cicuits per kamer kunnen worden geregeld.
naast de tree-dimmer die in elk vertrek komt, komt dan een voldoende sterke voeding voor aansturing van de 4 led groepen op de tree-dimmer.
vraag, moet de gnd van als deze voedingen per kamer, worden verbonden met gnd in de centralekast aan de miniserver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
HiBe schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:38:
ik zie dat er per gedimd kanaal zowel een fase als een nul aansluiting per uitgang is. heeft iemand enig idee of het voldoende is om alleen de fase draad per gedimde groep aan te sluiten en een enkele nuldraad te trekken (in ons geval een enkele nuldraad een een hele bundel fase draden, per centraaldoos...)?

Als deze allemaal gevoed worden vanaf dezelfde groep/fase dan hoef je inderdaad maar een nuldraad te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
ictier schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:28:
vraag, moet de gnd van als deze voedingen per kamer, worden verbonden met gnd in de centralekast aan de miniserver ?
Ja en nee, De 24V die voor de voeding van de dimmer is moet wel verbonden zijn met de voeding van de miniserver. Maar goed, die komt gewoon meet over je CAT bekabeling. De zijde waar de verlichting wordt aangesloten hoeft je niet nog eens door te koppelen aan de gnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:24
HammieDuDe schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Ik heb zelf de Hager TG501A brandmelders die op 230v zitten met bbu en doormelding via een signaalkabel. Ik zit nog te denken om deze signaalkabel eens te testen wat hij doet bij een alarm en/of ik hem dan kan koppelen aan mijn Loxone.
Je kan ook kijken naar de Hager TPG581 met opbouwvoet TPG580A of al compleet als de Hager TPG582A.
Dit is een NO relaiscontact, en dat kan je natuurlijk overal aan vast knopen zonder te hoeven weten wat er op de signaaldraad gebeurt. :P

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik ben me in aan het lezen over domotica en Loxone in het bijzonder; wat ik me nu afvraag is, wat gebeurt er als je overbelasting of zelfs kortsluiting krijgt in een gestuurde schakeling? In een normale installatie zit natuurlijk de zekering ertussen, maar nu krijgt het relais/de Loxone server dit als eerste te verwerken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Hey Iedereen,

Loxone heeft een nieuwe extention op de markt gebracht, 20 digitale ingangen voor de prijs van €264 (hun webshop). Lijkt me zeer interessant aangezien je nu niet elke keer een gewone extention (inclusief uitgangen e.d.) moet aanschaffen.

Ikzelf heb bijvoorbeeld genoeg aan de uitgangen op de miniserver en extention om alles te laten werken (nu nog) maar zit meteen aan het probleem om "goedkoop" veel ingangen te realiseren.

Iemand die hier al meer over weet?

http://shop.loxone.com/nlnl/di-extension.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 22:54
Een aantal, loxone, inbouw spots, wil ik gaan sturen met tree rgbw dimmer.

daarnaast denk aantal led spots/downlights/ledpanelen op 220v te gaan sturen met de uitgangen
, deze zijn dan wel niet dimbaar, maar scheelt aanzienlijk in prijs.

behalve dat je ze niet kan dimmen, zijn er nog andere nadelen van om aantal led spots/downlights/ledpanelen op 220v direct te sturen vanuit loxone miniserver ?

daarnaast via tree / loxone bewegings melders, op slimme plaatsen in huis plaatsen
om een ander automatisch te laten verlopen.
iemand hier nog tips-trucs voor de do's en don'ts ?

Is dit ook topic, waar een ieder zijn meterkast/installatie foto kan plaatsen, wel aardig om een idee te krijgen hoe een ieder dit heeft aangepakt. ?

[ Voor 11% gewijzigd door ictier op 30-05-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
ictier schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:14:
Is dit ook topic, waar een ieder zijn meterkast/installatie foto kan plaatsen, wel aardig om een idee te krijgen hoe een ieder dit heeft aangepakt. ?
lijkt mij best wel on-topic... ook ik ben benieuwd naar welke kasten er gebruikt worden voor de inbouw van de componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
@psy de relais in de miniserver kunnen (uit m'n hoofd) maar 5A aan. Als er kortsluiting ontstaat gaan die aan gort dus. Zelfde met het schakelen van flink wat LED verlichting, de inschakelstroom komt al snel boven de 5A uit.

De veiligste optie is dus om je miniserver alleen 24V te laten schakelen met een koppelrelais voor alles dat 230V doet of veel DC nodig heeft.

@Toon-VA Die extensie ziet er interessant uit inderdaad! Ongeveer 13 euro per input is niet heel slecht en dan heb je wel een oplossing die super makkelijk integreert met je miniserver en Loxone Config. Geen gedoe met Modbus of UDP pakketten die kwijt raken.

Overigens lijkt deze ook erg interessant:
https://www.voltus.de/hau...sal-e-a-konzentrator.html

De ABB UK/S32.2, die heeft 32 aansluitingen waarvan je zelf kan bepalen of het inputs of outputs zijn. Je kan er zelfs wat (signaal) ledjes mee aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon-VA
bartvb schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:23:
@Toon-VA Die extensie ziet er interessant uit inderdaad! Ongeveer 13 euro per input is niet heel slecht en dan heb je wel een oplossing die super makkelijk integreert met je miniserver en Loxone Config. Geen gedoe met Modbus of UDP pakketten die kwijt raken.

Overigens lijkt deze ook erg interessant:
https://www.voltus.de/hau...sal-e-a-konzentrator.html

De ABB UK/S32.2, die heeft 32 aansluitingen waarvan je zelf kan bepalen of het inputs of outputs zijn. Je kan er zelfs wat (signaal) ledjes mee aansturen.
Zijn deze volledig integreerbaar met Loxone op die KNX bus? KNX ken ik helemaal niets van dus misschien een domme vraag. Ik zit namelijk nog te kijken om zo goedkoop mogelijk veel inputs te realiseren. De DI Extention komt in de buurt maar als bovenstaande ook werkt is dit nog interessanter.

Of is dit hetzelfde verhaal als met de Railduino en het polling interval dat Loxone heeft veranderd waardoor het "onbruikbaar" word voor bepaalde inputs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
Heb er zelf geen ervaring mee, maar het werkt via KNX dus het zou behoorlijk soepel moeten integreren. Tenzij je een hoop logica in die UK/S32.2 zelf gaan stoppen, als je dat doet dan raakt de Loxone de kluts kwijt. Deze weet dat niet meer wat de status is van bepaalde inputs/outputs.

Maar zolang je die module puur en alleen gebruikt voor het uitbreiden van het aantal inputs/outputs zou het prima moeten werken. Prijsverschil met de Loxone DI-extension is vrij klein. Als je geen gedoe wil dan is de Loxone oplossing waarschijnlijk de veilige keuze. Aan de andere kant is die ABB module handiger als je ooit over wil stappen van Loxone naar iets anders :+

Keuzes, keuzes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon-VA
Nagel op de kop!

Als er iemand binnenkort ervaring mee heeft mag hij/zij het laten weten. Tenzij ik hetzelf al heb gekocht dan zal ik hier de feedback bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

bartvb schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:23:
@psy de relais in de miniserver kunnen (uit m'n hoofd) maar 5A aan. Als er kortsluiting ontstaat gaan die aan gort dus. Zelfde met het schakelen van flink wat LED verlichting, de inschakelstroom komt al snel boven de 5A uit.

De veiligste optie is dus om je miniserver alleen 24V te laten schakelen met een koppelrelais voor alles dat 230V doet of veel DC nodig heeft.
Het gaat mij met name om de kortsluiting situatie. Als bijvoorbeeld een gloeilamp (ja ik heb er nog een paar waar het niet echt anders kan) om een of andere reden de geest geeft, dan kan er kort een enorme piekstroom gaan lopen waarna de zekering normaal omklapt. Ik hoop toch eigenlijk dat de miniserver een soort beveiliging hiertegen heeft, want zoiets kan echt wel een keer voorkomen lijkt me?
Heeft niemand dit eerder meegemaakt?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb al wel een paar doorgebrande relais voorbij zien komen online. Kan het zo snel niet terugvinden. De relais zijn op zich wel te vervangen als je een beetje kan solderen, maar handig is anders.

Zoek anders even op "Kurzschluss Loxone" oid?

Een automaat schakelt kortsluiting behoorlijk snel af (paar milliseconde), maar de stroom die op zo'n moment gaat lopen zit richting de honderden of duizenden ampères. Ik gok dat een 5A relais dat niet grappig vindt. Maar zelf (gelukkig) geen ervaring dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@bartvb ha ja exact die term was ik dus ook al aan het gebruiken. Ik zoek even verder 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raies
psy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:04:
[...]
Ik hoop toch eigenlijk dat de miniserver een soort beveiliging hiertegen heeft, want zoiets kan echt wel een keer voorkomen lijkt me?
Ik heb wel eens gezien dat er mensen zijn die overal een zekeringklem plaatsen met een glaszekering erin. Ook optocouplers worden wel vaker gebruikt om dit soort dingen te beveiligen. Anders kan je inderdaad gebruik maken van interface relais die overgedimensioneerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
heeft er iemand ervaring met een loxone tree touch in een gira standaard 55 frame? past dat? ziet het er een beetje uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Is het vanuit Loxone ook mogelijk om een EntTec ODE via ArtNET aan te sturen?

[ Voor 4% gewijzigd door Movinghead op 05-06-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Op mijn zoektocht over hoe je nou je meterkast uitbreidt of een nieuwe schakelkast maakt, en hoe je klemmen gebruikt op een dinrail kwam ik dit filmpje tegen. Wellicht erg basic, en het is in combinatie met teleruptoren, maar ik vond het wel verdomd goed gemaakt en heel erg duidelijk. Het gaf mij toch net nog wat meer informatie :)

YouTube: Zelf je Eltako relais voorbekabelen in je zekeringskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Weet er iemand of er een pagina bestaat waar alle tekeningen en afmetingen van de Loxone miniserver + extensie(s) is?

Ik probeer namelijk alles uit te tekenen (voor mezelf en later) zodat ik een overzicht heb van al mijn kabels e.d. Nu kan ik alle losse elementen gaan googlen en opzoeken maar misschien is er wel een pagina waar die info centraal staat.

Voorbeeld zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.loxone.com/nlnl/wp-content/uploads/sites/9/2016/09/wiring_pwm_24v_ext.png

Je ziet hier onmiddellijk alle in en uitgangen plus andere poorten en is makkelijk op naar te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Even niet bij de hand maar ik dacht dat Loxone Config dat soort plaatjes ook heeft?
Als ik me niet vergis kan je die software gewoon downloaden en gebruiken, ook als je (nog) geen Miniserver hebt.

@psy Nice! Idd aardig fimpje, maakt het behoorlijk inzichtelijk.
Ik zit nog wel een beetje met de 230V vs 24V puzzel. Die spanningen mogen eigenlijk niet bij elkaar in de buurt komen maar dat lijkt bijzonder lastig te voorkomen?

[ Voor 37% gewijzigd door bartvb op 07-06-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lox-1
HiBe schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:24:
heeft er iemand ervaring met een loxone tree touch in een gira standaard 55 frame? past dat? ziet het er een beetje uit?
In het Gira 55 systeem ligt de Touch een fractie dieper dan bij de E2. Ziet er nog best fraai uit en is wel een stukje goedkoper. Je kan het evt. ook uitvullen zonder dat de touch eruit valt. Je kan het natuurlijk even proberen met 1 raampje voordat je een hele bulk koopt (in Duitsland want dan scheelt het ook weer stevig) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 06:07
Iemand die toegangscontrole geïntegreerd hebben in hun loxone systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Toon-VA schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:57:
Weet er iemand of er een pagina bestaat waar alle tekeningen en afmetingen van de Loxone miniserver + extensie(s) is?

Ik probeer namelijk alles uit te tekenen (voor mezelf en later) zodat ik een overzicht heb van al mijn kabels e.d. Nu kan ik alle losse elementen gaan googlen en opzoeken maar misschien is er wel een pagina waar die info centraal staat.

Voorbeeld zoals deze:

[afbeelding]

Je ziet hier onmiddellijk alle in en uitgangen plus andere poorten en is makkelijk op naar te tekenen.
In de Knowledge Base van Loxone vind je de tekeningen:

https://www.loxone.com/nlnl/kb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb net een nieuw huis gekocht en op de eerste verdieping gaan de plafonds (alle) en vloeren (deels) los.

Omdat ook de kruipruimte toegankelijk is komen dus bijna alle leidingen open te liggen. Een nu of nooit moment dus voor bedrade domotica. Hierbij denk ik dan direct aan loxone vanwege de goede ervaringen maar ook de draadloze extensies voor enkele moeilijk/niet te bereiken schakelpunten.

Nu kan ik zelf een ontwerp gaan maken echter ben ik ervan overtuigd dat ik met een professioneel ontwerp meer uit het systeem kan halen.

Is het gebruikelijk om hiervoor iemand in te schakelen en zijn er bedrijven waar iemand positieve ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Laatst online: 08-09 20:24
Sethro schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 04:34:

Is het gebruikelijk om hiervoor iemand in te schakelen en zijn er bedrijven waar iemand positieve ervaringen mee heeft?
Ikzelf ben ook in zee gegaan met een professional. Veel elektriciens hebben zich bijgeschoold in domotica.
Kijk goed rond voor je iemand uitkiest; afhankelijk van welke sector men komt, is men meer of minder vertrouwd met bepaalde aspecten van de domotica.
Zo komt mijn contact uit de (data)beveiliging en staat hij zeer sterk in het uitwerken van de netwerken en materiaalkeuzes. De Software beheerst hij, maar minder sterk. Daar hoop ik zelf dan weer mijn steentje bij te dragen.
Ook draag ik zelf ook de meeste manuren bij, om daar wat te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Zijn er hier mensen die contactgegevens / namen van een professional willen delen?

Ik wil zelf mijn huis ook voorzien van een Loxone installatie. Zelf heb ik een minimale elektra achtergrond, door MTS af te ronden. Ik heb er verder nooit meer iets mee gedaan, doordat ik HTS Informatica ben gaan doen. Programmeren etc kom ik waarschijnlijk zelf wel uit. Ik zoek iemand die de kast kan bedraden, of mij van goed gedetailleerd advies kan geven. En lieft even op weg kan helpen met de eerste software bouwstenen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

GAEvakYD schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:36:
Zijn er hier mensen die contactgegevens / namen van een professional willen delen?

Ik wil zelf mijn huis ook voorzien van een Loxone installatie. Zelf heb ik een minimale elektra achtergrond, door MTS af te ronden. Ik heb er verder nooit meer iets mee gedaan, doordat ik HTS Informatica ben gaan doen. Programmeren etc kom ik waarschijnlijk zelf wel uit. Ik zoek iemand die de kast kan bedraden, of mij van goed gedetailleerd advies kan geven. En lieft even op weg kan helpen met de eerste software bouwstenen.
Ik heb een vrijwel vergelijkbare opleidings geschiedenis :-)
Mijn mening is dat je dan echt wel capabel genoeg bent om dit aan te sluiten. Wat enorm helpt is dit topic nauwgezet door te lezen, evenals het KNX topix omdat daar vergelijkbare configuraties gebouwd worden.

In ons nieuwe huis laat ik alle elektra opnieuw aanleggen. Meeste wordt in stervorm aangelegd. De bedrading in de domotica meterkast en de configuratie wil ik zelf gaan doen en voor mij is het ook in feite allemaal veel, heel veel uitzoekwerk hoe en wat. Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saeJ7Oxo
  • Laatst online: 01-07 20:47
Ja en het "Wago" topic van @Femme is ook heel erg de moeite waard Domotica met plc's

Verder kun je via de site van Loxone ook partners in de Benelux vinden. Ik heb daar zelf geen ervaring mee omdat ik ook op de DHZ topic tour ben gegaan :-) wel veel uitzoek en uitpluis werk. En uiteraard werden een hoop dingen pas duidelijk toen ik er eenmaal mee bezig was. Mijn strategie was om klein maar flexibel te beginnen. Dus een mvp te bepalen aan functionaliteit en dag eerst re realiseren maar wel met de mogelijkheid om later zonder weer echt te hoeven hakken en breken te kunnen uitbreiden met meer features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petrostiese
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 10:38
HiBe schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:24:
Onlangs Gira standaard 55 mat wit gemonteerd i.c.m. Loxone touch tree.
Prima resultaat!

https://drive.google.com/...dXFvQzc0/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
petrostiese schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Onlangs Gira standaard 55 mat wit gemonteerd i.c.m. Loxone touch tree.
Prima resultaat!

https://drive.google.com/...dXFvQzc0/view?usp=sharing
Ziet er top uit! Bedankt voor de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
Sethro schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 04:34:
Ik heb een elektricien op mijn instructies een ster netwerk naar schakelpunten, stopcontacten, verlichtingspunten, markiesmotoren e.d. laten aanleggen.

Ik heb http://www.terbeek-av.nl ingeschakeld voor het basis domotica ontwerp en installatie. Omdat hij aardig wat ervaring met Loxone had kon hij goede tips geven (niet standaard relais gebruiken voor somfy motoren, die branden wel eens door, gebruik de relay extension, het gebruik van 0-10v analoge uitgang voor led's e.d.).

Hij heeft het werk van de elektricien nagekeken voordat de muren en plafonds weer dicht gingen. Het ophangen en de eerste bedrading, en de eerste programmering, gingen erg snel. Nu voeg ik zelf allerlei dingen toe, verander ik programmering. Net als velen vond ik het fijn om er een ervaringsdeskundige bij te hebben. Als mij iets overkomt, of ik verkoop het huis, is er altijd een derde partij die een en ander kan ondersteunen.

Ik was erg te spreken over de pragmatische aanpak van Frans Jan ter Beek.

Peter van Es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Welke wandschakelaars gebruiken jullie i.c.m. Loxone? Doen jullie dat allemaal via KNX of gebruiken jullie een andere variant? Liefst zou ik de installatie puur Loxone houden op basis van de stertopologie, maar als KNX schakelaars veruit het goedkoopst zijn, dan ben ik ook snel om natuurlijk. :)

Ps ik weet dat er een los topic voor was geopend met soortgelijke vraag, maar daar komt tot op heden geen antwoord op:
[loxone] Welke wandschakelaars en ruimtesensor
pveatx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Ik was erg te spreken over de pragmatische aanpak van Frans Jan ter Beek.

Peter van Es
Nice, ik ben op zoek naar een soortgelijke samenwerking voor mijn nieuwbouwwoning en ben reeds in gesprek nu met iemand.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

GAEvakYD schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:09:
Welke wandschakelaars gebruiken jullie i.c.m. Loxone? Doen jullie dat allemaal via KNX of gebruiken jullie een andere variant? Liefst zou ik de installatie puur Loxone houden op basis van de stertopologie, maar als KNX schakelaars veruit het goedkoopst zijn, dan ben ik ook snel om natuurlijk. :)

Ps ik weet dat er een los topic voor was geopend met soortgelijke vraag, maar daar komt tot op heden geen antwoord op:
[loxone] Welke wandschakelaars en ruimtesensor

[...]

Nice, ik ben op zoek naar een soortgelijke samenwerking voor mijn nieuwbouwwoning en ben reeds in gesprek nu met iemand.
Ik wil standaard druk/pulsknoppen gaan gebruiken van Gira. Mischien op enkele plekken een dubbele (voor rolluiken bv). Maar geen speciaal Loxone materiaal, ook vanwege de prijs.

Ruimtesensoren ga ik later doen, heb nog geen idee wat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
psy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:59:
[...]

Ik wil standaard druk/pulsknoppen gaan gebruiken van Gira. Mischien op enkele plekken een dubbele (voor rolluiken bv). Maar geen speciaal Loxone materiaal, ook vanwege de prijs.

Ruimtesensoren ga ik later doen, heb nog geen idee wat precies.
Bedoel je standaard 230 schakelaars of van die 24v drukkers? Die Loxone tree drukkers zie ik ook niets in vanwege de prijs. Ik zoek de goedkoopste optie om icm Loxone lampen en stopcontacten te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@GAEvakYD
ik zat te denken aan basiselement 15100, dat is enkelvoudig puls 230V. Ik ga er vanuit dat je hier prima 24V mee kan schakelen :-)
Moet je dan nog een omkasting/frame voor hebben, en een knop.

https://katalog.gira.de/n...tt.html?ean=4010337151005

Overigens wil ik de Gira spulletjes van Amazon.de gaan halen. Het prijsverschil is echt significant, vooral als je zoveel schakelmateraal nodig hebt voor een heel huis.....

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 05-07-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
@psy
Hier komt blijkbaar mijn gebrekkige elektra kennis om de hoek kijken. Ik wil alle dozen waar schakelpunten in komen laten bedraden met CAT7 of SVV 0.8. Daarmee kan ik denk ik geen 230v gaan schakelen. De installateur zegt dat ik SVV 0.8 moet trekken als ik KNX ga gebruiken. Loxone adviseert juist overal CAT7.

Mbt Amazon, nice, dat is een goede tip. Ik ga ook eens even op Amazon speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@GAEvakYD
Je schakelt met die pulsdrukkers geen 230V maar 24V. Deze schakelen in de Loxone server een relais welke de 230V schakelt naar het lichtpunt. Maar dat loopt door een andere buis, en heeft niets meer te maken met de pulsdrukker. Dat is natuurlijk ook wel het grote verschil met een klassieke schakeling waarbij er wel 230V op die wandschakelaar zou staan.

Die Gira pulsdrukkers zijn dus wel geschikt voor 230V, maar je kan ze net zo goed bedraden met een UTP kabeltje voor 24V. Zolang je ze vervolgens maar nergens direct op 230V aansluit.

En over die CAT7, ja dat adviseert Loxone, maar van Femme had ik begrepen dat dat nogal overdreven is. Een goedkopere variant volstaat ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 05-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Waarom niet gewoon CAT5, eventueel zelfs de copper clad/aluminium variant? Er hoeft in dit geval alleen een potentieelvrij 24V signaal overheen.

Dat is iig wat ik van plan ben. Scheelt in de kosten, is veel makkelijker te hanteren dan CAT7. Nadeel is dat de draaddoorsnede wat beperkt is maar als je iets meer doorsnede hebt pak je wat aderparen bij elkaar met een adereindhuls.

Scenario waar ik rekening mee ga houden is het vervangen van simpele schakelaars door een KNX variant. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om KNX kabel te gebruiken, maar KNX kan ook prima over CAT5.

Verder wat @psy zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Check, helder. Dank voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22
Ik zou graag mijn woning willen voorzien van Philips Hue en/of Ikea Tradfri verlichting.

Maar is dit op een of andere manier met loxone te koppelen, zodat ik de verlichting met knoppen (oa touch tree) kan bedienen?

Voor hue heb ik wel iets gevonden: http://www.loxwiki.eu/plu...8734#content/view/1638734

Maar hoe zou het met Tradfri kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22
Ik overweeg dus mijn nieuwbouwwoning helemaal vol te hangen met hue. Alle lichtpunten zijn centraal bedraad volgens de loxone manier.

Ik moet nu beslissen hoeveel relais ik wil toepassen. Zouden jullie de hue lampen uberhaupt nog achter een relais hangen?
Pagina: 1 ... 6 ... 44 Laatste