Heeft er iemand ervaring met de mesh functionaliteit van loxone Air?
Ik heb namelijk een aantal van die zaken in gebruik maar merk dat het ding niet erg slim is om het beste pad te bepalen.
Situatie:
Ik kan ook nergens iets vinden dat ik dit kan forceren. Je moet ook specifiek inleren vertrekkende van een bepaalde antenne, als je dan het toestel naar een andere plek verzet (zoals ik wel eens doe met die smart socket) dan blijft die naar de originele antenne gaan ipv de dichtste te nemen.
Iemand hier tips voor hoe ik alsnog het netwerk kan doen werken zoals het hoort? Heb het al letterlijk een paar jaar laten liggen maar nu eens tijd gemaakt om een poging te doen het recht te zetten.
Ik heb namelijk een aantal van die zaken in gebruik maar merk dat het ding niet erg slim is om het beste pad te bepalen.
Situatie:
- Air ontvangers/zenders:
- Airbase met antenne op zolder
- Airbase met antenne op in men vrijstaande garage
- Tree to air bridge centraal op het gelijkvloers (vlak aan deur naar kelder)
- Air devices:
- Rookmelders in slaapkamers op verdiep => Verbonden met zolder (Groen)
- Rookmelder in tech berging op zolder => Verbonden met zolder (Groen)
- Rookmelder in bureau op gelijkvloers => Verbonden met zolder (Groen)
- Rookmelder in living (vlak bij de bridge) => Verbonden met zolder (Geel), na opnieuw inleren verbonden met bridge (Groen)
- Rookmelder in kelder => Verbonden met bridge (Rood, wil geen verbinding meer maken tenzij ik het verplaats naar buiten de kelder)
- Smartplug voor wasmachine in kelder => Verbonden met bridge na te opnieuw inleren (Groen)
- watercontact aan wasmachine in kelder => Verbonden met bridge (Geel)
- Raamcontact aan achterdeur => Verbonden met zolder (Groen)
- Air drukknop aan achterdeur => Verbonden met bridge (letterlijk 1m van elkaar...) (Geel)
- Raamcontact aan kelderdeur => Verbonden met bridge (Groen)
- Rookmelder in garage => Verbonden met garage (Groen)
Ik kan ook nergens iets vinden dat ik dit kan forceren. Je moet ook specifiek inleren vertrekkende van een bepaalde antenne, als je dan het toestel naar een andere plek verzet (zoals ik wel eens doe met die smart socket) dan blijft die naar de originele antenne gaan ipv de dichtste te nemen.
Iemand hier tips voor hoe ik alsnog het netwerk kan doen werken zoals het hoort? Heb het al letterlijk een paar jaar laten liggen maar nu eens tijd gemaakt om een poging te doen het recht te zetten.