Ja, deels. Dat is voor zover ik weet exact waarom die output wat omhoog kan

.
Maar die 60W, is dat inderdaad het doorsnee verbruik, op de meest gebruikelijke instelling van de strip, of ben je uitgegaan van het opgegeven maximum? Dan regel je vermoedelijk nl. wat hoog af. Je kunt het ding plaatsen, de spanning bij de strip meten (terwijl hij op je meest gebruikelijke instelling staat) en dan bijregelen totdat je 24V meet

.
Een andere oplossing is een decentrale voeding met een RGBW 24V Compact Dimmer Tree te gebruiken. Nadeel is dat de decentrale voeding en dimmer moeten weggewerkt worden. Ik zou daarom liever opteren om alles centraal te plaatsen. Ik heb echter enkel ervaring met klassieke "domme" 230V installaties en ben dan ook benieuwd naar jullie inzichten.
Herkenbaar dilemma voor mij en nog niet opgelost. Hoop dat er meer reacties komen alhier

.
Die 1,4V x de stroom is nl. wel echt verlies, warmteontwikkeling. Aan de andere kant is ingewikkelder maken en meer voedingen (met ook elk een eigen 'goede' range) niet per definitie handiger of zelfs zuiniger.
Als ik voor de decentrale oplossing zou kiezen, moet voor de decentrale voeding de GND-uitgang dan ook weer verbonden worden met de randaarde?
Een kring die (uitsluitend) verlichting voedt hoeft nergens aan gekoppeld te worden.
Koppeling met de aarde is voor speciale situaties. Van alle voedingen die voor meet- en stuursignalen gebruikt worden, moet de GND onderling gekoppeld zijn. (Wellicht is dat bij jou via aarde gedaan?) Heb je bijvoorbeeld een digitale ingang 0 / 24V dan is dat betekenisloos als het 0V punt niet tussen zender en ontvanger gedeeld wordt, om maar helemaal niet te spreken over de (on)bruikbaarheid van een 0-10V analoog regelsignaal.
[Voorbeeld: ik heb enkele sensoren aangesloten op analoge ingangen (0-10V) die worden gevoed met een 5V voeding, een andere voeding dan de 24V die de miniserver gebruikt dus. Die voedingen zitten met GND aan elkaar.]
[
Voor 4% gewijzigd door
Gwaihir op 06-10-2025 15:20
]