Hoe het precies weet ik niet, maar ik heb de Energie Monitor ( het oude blok ), nu van alle ingangen af gehaald en het blok helemaal verwijdert uit mijn programma, en tadaa...HammieDuDe schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:07:
[...]
Mmm dit heeft te maken met destijds, toen ze de Energie stroom monitor hebben "geïntroduceerd" kon men met behoud van de historie het blok omzetten/converteren, toen hebben ze dus ook die connecties gemaakt. Maar daar zal het waarschijnlijk mis zijn gegaan.
Ik heb de waardes/gegevens nu rechtstreeks aan het Producent en Net blok gehangen, zal dan binnenkort de Energie monitor ook wel wegtikken, beetje dubbelop
Even de tijd geven om te kijken of het blok nu weer gaat doen wat hij moet doen.
/f/image/fdgHaM1BjI1bd8vxCRzYPQWf.png?f=fotoalbum_large)
Werk aan de winkel betreft de Peblar.
Weinig tijd de laatste tijd gehad en de Peblar na de integratie maar even "dom" op óf 4,1kW of 11kW standen in de app gezet ( niet dynamisch nog ). En dit werkt prima, ben al wel blij met de mogelijkheden nu:
:strip_exif()/f/image/p68uTo9aykMc7PdNFwCzAwIe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Gj24ykgvSZHtVBpAmN2iD8f6.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb trouwens voor Peblar nu een template aangemaakt ( had ik belooft aan Peblar ), die heb ik opgestuurd naar Loxone, ook al bericht gehad dat ze hem gaan aanbieden in de public Libary.
Nog even het antwoord van Peblar trouwens over het laadvermogen instellen. Allereerst hadden ze mijn vraagstelling niet helemaal begrepen en een duidelijker antwoord gegeven voor behoud van de relais:
Dan mijn vraag over "hoe vaak is het mogelijk/gezond" om het vermogen tussen de 6000mA en 16000mA ( in mijn geval ) te wisselen:Met betrekking tot de stroominstelling:
Wanneer de stroom wordt ingesteld onder 6 A, stopt de EV met laden. De relais in de lader schakelen open en de contactor in de EV schakelt eveneens open. Dit zijn fysieke componenten met een beperkte levensduur, en herhaald schakelen zal uiteindelijk slijtage veroorzaken.
De aanbevolen werkwijze is om de stroom tijdelijk te laten “zweven” op 6 A, zelfs wanneer er onvoldoende stroom beschikbaar is (bijvoorbeeld op bewolkte dagen). Op die manier blijven de relais en de contactor van de EV gesloten, wat hun levensduur verlengt.
Dan nog, ga ik hem op een minuut zetten ( voor mijn gevoel ).Om te antwoorden: je kunt deze waarde zo vaak aanpassen als je wilt. Het voertuig past zich echter slechts één keer per 10 seconden aan, dus vaker wijzigen heeft geen extra effect.
Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600