Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Zo, daarstraks succesvol 5x S20s voorzien van Tasmota.

Eerst allemaal voorzien van 4 pinheaders (dat was het meeste werk) en daarna stuk voor stuk even flashen. Kind kan de was doen.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:06

Mars Warrior

Earth, the final frontier

martijnr17 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:01:
Ik hou ook wel van risico's. Heb sinds 2 maanden een sonos pow r2 tussen mijn wamtepomp zitten. Deze draait soms wel 10 uur lang op 2kw vermogen. Pas later vond ik hier in het topic en andere pagina's dat ze regelmatig uitbranden. Ik gebruik het relais niet, dat scheelt misschien.
Tot nu toe geen problemen gelukkig.
Tot ca 10 A is het goed te doen, al wordt het spoor bij het relais dan al best warm. Bij hogere belasting is 60-80 graden geen uitzondering. Dat vind ik toch behoorlijk warm...

Je gebruikt altijd het relais overigens, anders heb je niks namelijk.
Sommigen overbruggen het relais met 2.5 kwadraat koper om de warmte te minimaliseren, en vaak ook meteen om het relais te overbruggen. Hou je een POW over die enkel stroom meet.

Wat de stress op de componenten doet is beetje gissen. Dus het kan nu geen probleem zijn, maar hoe staat de print en de sporen er over een jaar bij?

http://www.team-mediaportal.com/

• martijnr17
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:08
Mars Warrior schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Tot ca 10 A is het goed te doen, al wordt het spoor bij het relais dan al best warm. Bij hogere belasting is 60-80 graden geen uitzondering. Dat vind ik toch behoorlijk warm...

Je gebruikt altijd het relais overigens, anders heb je niks namelijk.
Sommigen overbruggen het relais met 2.5 kwadraat koper om de warmte te minimaliseren, en vaak ook meteen om het relais te overbruggen. Hou je een POW over die enkel stroom meet.

Wat de stress op de componenten doet is beetje gissen. Dus het kan nu geen probleem zijn, maar hoe staat de print en de sporen er over een jaar bij?
Ja klopt daar heb je gelijk in. Maar de pinnen van het relais hoeven in ieder geval niet te schakelen met belasting. Misschien dat ik van de zomer er ook maar wat overheen soldeer en dan kan ik ook de status van de printplaat zien na 1 winter.

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand die de Shelly geüpdate heeft naar 1.45? Ik ben de MQTT instellingen kwijt in de app en MQTT werkt ook niet meer. Volgens /settings staat MQTT wel aan en kloppen de gegevens van de server. MQTT zelf werkt nog, Domoticz is nog blij.

Edit: je moet in de website van de Shelly zijn, niet in de app.

Milmoor wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:09 (21%)

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-04 10:56

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Milmoor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:31:
Iemand die de Shelly geüpdate heeft naar 1.45? Ik ben de MQTT instellingen kwijt in de app en MQTT werkt ook niet meer. Volgens /settings staat MQTT wel aan en kloppen de gegevens van de server. MQTT zelf werkt nog, Domoticz is nog blij.
Nee, wel tasmota 6.4.0 en na één upgrade poging van twee van de 4 naar 6.4.1 OTA waren deze echt hard offline. Ik zag wel de wifi op ESP_***** maar kon niet meer opnieuw verbinden.

Toen opnieuw moeten flashen via de fysieke manier. Gelukkig waren ze nog redelijk te bereiken en met twee USB verlengkabels toch het plafond kunnen bereiken |:(

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

imdos schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Nee, wel tasmota 6.4.0 en na één upgrade poging van twee van de 4 naar 6.4.1 OTA waren deze echt hard offline. Ik zag wel de wifi op ESP_***** maar kon niet meer opnieuw verbinden.

Toen opnieuw moeten flashen via de fysieke manier. Gelukkig waren ze nog redelijk te bereiken en met twee USB verlengkabels toch het plafond kunnen bereiken |:(
Dat klinkt niet handig. Mooi dat het toch gelukt is.

Oeps, de MQTT instellingen staan niet in de app, maar alleen op de "website" van de Shelly. Het werkt weer.

Milmoor wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:13 (5%)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:38

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@Mars Warrior Tijdje terug met de FLIR mijn Sonoff POW R2 eens bekeken nadat een elektrische kachel (7,1A) een halfuurtje aan stond: ThinkPad in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)".

Ik gebruik deze puur voor het bijhouden van stroomverbruik, zit er ook aan te denken om het relais te overbruggen met een stukje massief VD-draad van 2,5mm2, misschien wordt hij dan wat minder warm (al lijkt het op de foto's erger dan het daadwerkelijk is).

ThinkPad wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:33 (37%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Mars Warrior

Mars Warrior

ThinkPad schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:14:
@Mars Warrior Tijdje terug met de FLIR mijn Sonoff POW R2 eens bekeken nadat een elektrische kachel (7,1A) een halfuurtje aan stond: ThinkPad in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)".

Ik gebruik deze puur voor het bijhouden van stroomverbruik, zit er ook aan te denken om het relais te overbruggen met een stukje massief VD-draad van 2,5mm2, misschien wordt hij dan wat minder warm (al lijkt het op de foto's erger dan het daadwerkelijk is).
Die temperaturen komen me bekend voor. Ik zat rond de 30-35 graden bij 5A bij het relais en richting de 60 graden bij 10A. Jij zit daar met 7.1A en 45 graden leuk tussenin :D

Je ziet heel duidelijk dat het probleem voornamelijk rondom het relais zit. Ik zie bij anderen dat ze de sporen vanaf de ingang richting relais met 2,5mm2 gestript VD-draad uitrusten en het relais eruit halen / kortsluiten. Dat scheelt natuurlijk al enorm. Dubbel VD-draad zou helemaal een ruime marge geven lijkt me.

Het zal niet voor niets zijn dat de meeste slimme schakelaars maar 10A kunnen hebben...

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:49
Possible schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:07:
Heeft iemand van jullie ook een wasmachine aangesloten op een sonoff? Zo ja gaat dat goed?
Er zijn nu nog wat mede-tweakers zo aardig geweest om (nogmaals) te reageren, maar zoekbalk heeeeeeeelemaal bovenaan je scherm had je sneller een eind op weg kunnen helpen.
Klik hier maar eens ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• luberth
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-03 16:36
Nou op de touchswitch en doosje staat C E maar dat geloof ik niet
230vac voeding connector schroefjes steken uit klaar om aan te raken aan de achterzijde
Dat kan niet C E zijn maar CE Chinese Export
http://84.106.2.21:8888/forum/index.php?action=view&id=250

http://luberth.com/Bangert_30_1619GJ_Andijk/

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mars Warrior schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Die temperaturen komen me bekend voor. Ik zat rond de 30-35 graden bij 5A bij het relais en richting de 60 graden bij 10A. Jij zit daar met 7.1A en 45 graden leuk tussenin :D

Je ziet heel duidelijk dat het probleem voornamelijk rondom het relais zit. Ik zie bij anderen dat ze de sporen vanaf de ingang richting relais met 2,5mm2 gestript VD-draad uitrusten en het relais eruit halen / kortsluiten. Dat scheelt natuurlijk al enorm. Dubbel VD-draad zou helemaal een ruime marge geven lijkt me.

Het zal niet voor niets zijn dat de meeste slimme schakelaars maar 10A kunnen hebben...
Shelly komt met een 16A versie. Misschien interessant?

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:59
Milmoor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:42:
[...]

Shelly komt met een 16A versie. Misschien interessant?
Dat klinkt goed. Heeft Shelly wel een officieel keurmerk? Anders heb je er nog weinig aan lijkt mij.

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-04 13:12
Phoolie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Dat klinkt goed. Heeft Shelly wel een officieel keurmerk? Anders heb je er nog weinig aan lijkt mij.
Complies with the following EU standards:

RE Directive 2014/53/EU
LVD 2006/95/WE
EMC 2004/108/WE
RoHS2 2011/65/UE

Staat gewoon op hun website https://shelly.cloud/product/shelly-1-open-source/

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Slaut schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:56:
[...]

Complies with the following EU standards:

RE Directive 2014/53/EU
LVD 2006/95/WE
EMC 2004/108/WE
RoHS2 2011/65/UE

Staat gewoon op hun website https://shelly.cloud/product/shelly-1-open-source/
Grappig, ik dacht dat alleen de Shelly1pm 16A had. Het verschil blijkt de vermogensmeter te zijn, en niet hoeveel hij aan kan. Release eind maart.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-04 11:59
Milmoor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Grappig, ik dacht dat alleen de Shelly1pm 16A had. Het verschil blijkt de vermogensmeter te zijn, en niet hoeveel hij aan kan. Release eind maart.
Dus het enige échte verschil tussen de Shelly 1 en Shelly 2(.5) is die vermogensmeter (buiten dus wat andere verbeteringen (wifi-bereik en dat soort zaken)? Dus voor lichtschakelaars is de Shelly 1 gewoon nog de beste (goedkoopste) oplossing?

Oneplus One Review & Specificaties

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

barrymossel schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:46:
[...]

Dus het enige échte verschil tussen de Shelly 1 en Shelly 2(.5) is die vermogensmeter (buiten dus wat andere verbeteringen (wifi-bereik en dat soort zaken)? Dus voor lichtschakelaars is de Shelly 1 gewoon nog de beste (goedkoopste) oplossing?
Uh, nee op 1 en ja op 2? De Shelly 2 serie heeft dubbele relais. Ik heb het over aangekondigde Shelly1pm met vermogensmeter. Zover ik kan zien is die in alles beter dan de Shelly 1 behalve de prijs. Die is hoger.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Het gaat over deze nieuwe Shelly:

Dus bijna hetzelfde als de Shelly 1, maar dan net als de 2 en 2.5 met stroommeting!

Laat maar komen zou ik zeggen *O*

En die 2.5 is ook erg fijn: externe toegang tot de programmeerpennen en 2x10A ipv 2x8A *O*

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Aanvullend:

Shelly1PM:
- Power measurement
- 16 Amps / 110-230 V
- MQTT
- Rest API
- Easy access GPIO for reprogramming
- all other features from Shelly1 implemented
Expected launch: End of March
bron: https://www.facebook.com/...=shelly1pm&epa=SEARCH_BOX

Shelly2.5
The new Shelly 2.5

20% More powerful, 30% Smaller, 50% Increased range,
100% Protected, Dual power metering

✔️Extremely small: just 39 x 36 x 17mm (30% less volume then Shelly2)
✔️2x10A or 2x2300W max load
✔️Separate power meter for each channel
✔️Internal temperature sensor for overheating protection
✔️Fully protected inputs (allow N and L to control)
✔️External antenna on second PCB
✔️Precise overload protection
✔️Roller shutter mode
✔️Easy accessible programming header
✔️Integrated reset button (You can reset also from the switch)
✔️Led status light
✔️MQTT, REST, CoAP enabled

Same price: 19.99 Euro
Pre-orders starts from: 15.Feb
Expecting shipping date: 20.March

bron: https://www.facebook.com/...rmalink/1936152053150816/

• Dw1-nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-04 18:03

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Shelly2.5 is dus interessanter om aan te schaffen als de Sonoff POWr2?

• zoeperman
  • Laatst online: 20-04 14:29
Staat er ook ergens de verwachte prijs van een shelly 1pm?

• FunFair
  • Laatst online: 22:14
Ik heb gisteren een Sonoff POW R2 v2.0 geflashed en het viel me op dat deze er weer anders uitziet van binnen dan dat ik gewend ben. Er staat een productiedatum van 2018-06 in oid. Maar wat me opviel is dat in deze versie geen zekering meer zit. Als je zoekt op google naar POW R2 V2.0 krijg je versies te zien met zekering. Ze veranderen hun hardware dus, maar verhogen het versienummer niet.

Ik gebruik hem voor de mechanische ventilatie om het verbruik te meten, zodat ik daar de huidige stand vanuit af kan lezen. Of in het geval dat het ding stuk is en niet meer draait krijg ik nu een storingsmelding via Domoticz. Meet maximaal 60 watt, dus die gaat niet warm worden. Alleen jammer het ding zo groot is dat hij niet makkelijk in de ventilatieunit zelf in te bouwen is.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

zoeperman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:31:
Staat er ook ergens de verwachte prijs van een shelly 1pm?
"too early to have it but will be between S1 and S2 now."
Dw1-nl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:23:
Shelly2.5 is dus interessanter om aan te schaffen als de Sonoff POWr2?
Wat is het verschil tussen de twee? Dat gaan er zijn, maar ik weet zo ook niet welke dat zijn. En welke items vind jij daarvan het meest belangrijk?

Milmoor wijzigde deze reactie 11-02-2019 14:41 (41%)

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-04 14:05

RoRoo

Certified Prutser

Vraagie.. het is al veel voorbij gekomen, maar ik kan het even niet vinden.

Ik wil eigenlijk een sonoff/shelly achter de schakelaar van de badkamer verstoppen. Schakelaar zit buiten de badkamer.

Zojuist deze open gemaakt. Ik heb alleen bruin en zwart erin. Mis dus de blauwe.
Het plafond is verlaagd en spotjes erin. Ik kan eigenlijk niet bij het punt in het plafond komen zonder een plaat weg te halen wat weer heeel lelijk wordt.

Heb ik nog opties met alleen die 2 draden of moet ik toch op de een of bij het plafond puntje zien te komen?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Mars Warrior

Mars Warrior

RoRoo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:54:
Vraagie.. het is al veel voorbij gekomen, maar ik kan het even niet vinden.

Ik wil eigenlijk een sonoff/shelly achter de schakelaar van de badkamer verstoppen. Schakelaar zit buiten de badkamer.

Zojuist deze open gemaakt. Ik heb alleen bruin en zwart erin. Mis dus de blauwe.
Het plafond is verlaagd en spotjes erin. Ik kan eigenlijk niet bij het punt in het plafond komen zonder een plaat weg te halen wat weer heeel lelijk wordt.

Heb ik nog opties met alleen die 2 draden of moet ik toch op de een of bij het plafond puntje zien te komen?
De Shelly is een microcontroller en die heeft simpelweg stroom nodig om zijn werk te doen, dus een live en een nul draad. Zo simpel is het op dit ogenblik met de huidige technieken :D

• barrymossel
Dw1-nl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:23:
Shelly2.5 is dus interessanter om aan te schaffen dan de Sonoff POWr2?
Volgens mij kun je de POW R2 dan beter vergelijken met de Shelly 1pm? En zo op het oog heb ik meer vertrouwen in de Shelly. Die zal alleen ietsje duurder zijn dan de Sonoff.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Mars Warrior schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:34:
[...]

De Shelly is een microcontroller en die heeft simpelweg stroom nodig om zijn werk te doen, dus een live en een nul draad. Zo simpel is het op dit ogenblik met de huidige technieken :D
Daar was ik al bang voor... Toch maar een keer een spotje los draaien en kijken of ik daar vandaan iets mee kan bereiken :(

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Na best wat denken en lezen viel het kwartje, en nu voelt het ook logisch...

(Klik) StorkAir WTW 11/15TP + Sonoff Dual.

Zit ik hiermee goed? Nee, zie post verderop.
Moet ik te allen tijde voorkomen dat beide schakelaars aan staan of kan dit geen kwaad?

Saturnus wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:53 (3%)

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:36
Ik heb geen idee, maar gave teken-skills :+ Lekker duidelijk!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Saturnus schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:26:
Na best wat denken en lezen viel het kwartje, en nu voelt het ook logisch...

[Afbeelding]
(Klik) StorkAir WTW 11/15TP + Sonoff Dual.

Zit ik hier goed?
Moet ik te allen tijde voorkomen dat beide schakelaars aan staan of kan dit geen kwaad?
Normaal zal je geen 2 stuurdraden tegelijk actief maken (met een draai schakelaar), maar het kan denk ik geen kwaad behalve dat de hoogste snelheid wordt gekozen.
De tekening zou veel simpeler ogen als de Sonoff een halve slag gedraaid was :P

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Saturnus
  • Niet online
Ben nog even bij de machine geweest. Er moet nog bruin aanvoer en bruin direct de machine in. Zal zo een netter schema maken voor de tientallen klagers. :p

Fixed:

Dit moet hem worden.

Voor degenen die dit ooit eens vinden via de zoekfunctie... Ik sluit de Sonoff aan op punten 7-10 en de draaischakelaar gaat er tussen uit. Die draaischakelaar wordt alleen weergegeven hierboven om de vervanging weer te geven.

Saturnus wijzigde deze reactie 12-02-2019 00:12 (59%)

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• zoeperman
@Saturnus
Ziet er inderdaad logisch uit. Neem aan dat het een 2 standen schakelaar is?

zoeperman wijzigde deze reactie 12-02-2019 05:46 (60%)

• Saturnus
  • Niet online
zoeperman schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 05:44:
@Saturnus
Ziet er inderdaad logisch uit. Neem aan dat het een 2 standen schakelaar is?
Laag, midden, hoog.
Laag staat altijd aan. Bij midden en hoog wordt bruin over een van de twee zwarte draden geleidt.

Apart systeem trouwens omdat de machine natuurlijk al bruin heeft. Er zal wel een component zijn dat herkent dat er ‘extra bruin’ binnen komt en dan een handeling doen.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:38

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Schema klopt zo wel, je moet alleen even zien uit te vinden of het kwaad kan als L1 en L2 tegelijk geactiveerd worden. Bij mijn Itho Ecofan kan dat geen kwaad, het resultaat is dan dat hij op de hoogste stand gaat. Maar die Itho is makkelijk 10 jaar jonger dan jouw systeem, zo aan de leeftijd van het schema te zien :D

ThinkPad wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:25 (3%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Saturnus schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:47:
Ben nog even bij de machine geweest. Er moet nog bruin aanvoer en bruin direct de machine in. Zal zo een netter schema maken voor de tientallen klagers. :p

Fixed:
[Afbeelding]
Dit moet hem worden.

Voor degenen die dit ooit eens vinden via de zoekfunctie... Ik sluit de Sonoff aan op punten 7-10 en de draaischakelaar gaat er tussen uit. Die draaischakelaar wordt alleen weergegeven hierboven om de vervanging weer te geven.
Ik heb nog wat te zeuren :+
Je hebt de Sonoff bij de zomerstand schakelaar getekend, moet hij niet op de ventilatie regelknop die rechts onder de Sonoff zit?

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Saturnus
  • Niet online
@Speedy-Andre
Haha. Zomerstand is pin 11 en 12, en de Sonoff wordt direct verbonden met de printplaat. De twee tekeningen rechts gaan (ook) over pinnen 7-10.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

En hoe weet je nu dat hij inderdaad in stand X staat?

• Saturnus
  • Niet online
Sonoff flashen met Tasmota en MQTT invoeren in Home Assistant.
ThinkPad in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Waarom moet hij daarvoor geflashed worden? Shelly doet MQTT out of the box. Alleen kan je het topic niet kiezen, maar dat was voor mijn gebruik in Node-Red geen probleem.

• zoeperman
Omdat hij een sonoff gebruikt en niet een shelly?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

zoeperman schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:46:
Omdat hij een sonoff gebruikt en niet een shelly?
Oeps.

• jandirks
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-04 12:47
*knip*, nope dit is niet de bedoeling. Spullen die je over hebt kun je verkopen via V&A.

ThinkPad wijzigde deze reactie 13-02-2019 09:30 (70%)

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-04 16:00
Ik heb verschillende sonoff devices geflasht met tasmota en werken ook via domoticz naar tevredenheid. Alleen merk ik wanneer ik op het ip adres van een device naar de webinterface (via een browser) wil gaan, dat ik vaak geen verbinding krijg met het apparaat, soms laadt ie hem wel meteen in 1 keer en soms totaal niet. Device restarten (van stroom halen) heeft verder geen invloed op dit gedrag. Wanneer ik wel de webinterface kan zien en ga naar de info van de wifi kijken, dan heeft ie genoeg ontvangst, dus daar ligt het niet aan. Wat kan dit zijn?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

vwtune schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:15:
Ik heb verschillende sonoff devices geflasht met tasmota en werken ook via domoticz naar tevredenheid. Alleen merk ik wanneer ik op het ip adres van een device naar de webinterface (via een browser) wil gaan, dat ik vaak geen verbinding krijg met het apparaat, soms laadt ie hem wel meteen in 1 keer en soms totaal niet. Device restarten (van stroom halen) heeft verder geen invloed op dit gedrag. Wanneer ik wel de webinterface kan zien en ga naar de info van de wifi kijken, dan heeft ie genoeg ontvangst, dus daar ligt het niet aan. Wat kan dit zijn?
Sleep / Deep sleep settings.

Werkt MQTT altijd wel goed / snel?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• vwtune
imdos schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Sleep / Deep sleep settings.

Werkt MQTT altijd wel goed / snel?
Ik ben niet bekend met sleep settings van een sonoff device?

MQTT werkt dus wel altijd goed en snel, tot ik via het ipadres de webpagina wil bereiken, wanneer dat dan niet lukt, of heeeeeeeeeeeeeel lang duurt voordat ik het tasmota scherm zie, in die tussentijd werkt het schakelen via Domoticz ook opeens niet meer 8)7

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

vwtune schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Ik ben niet bekend met sleep settings van een sonoff device?

MQTT werkt dus wel altijd goed en snel, tot ik via het ipadres de webpagina wil bereiken, wanneer dat dan niet lukt, of heeeeeeeeeeeeeel lang duurt voordat ik het tasmota scherm zie, in die tussentijd werkt het schakelen via Domoticz ook opeens niet meer 8)7
Kijk hier eens voor meer info. Beter kan ik het zelf niet uitleggen.

• GateKeaper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-04 12:06

GateKeaper

#1 Procastinator

In de header afbeelding op Shelly.cloud staat ook een touch switch afgebeeld. Toch vind ik hem niet terug in de store.

Weet iemand daar meer over? Slimme lampen is leuk, maar ik wil toch ook een schakelaar in de muur houden.

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• barrymossel
Ik heb zojuist een Shelly geïnstalleerd met een normale schakelaar. Echter moet ik soms twee keer drukken op de schakelaar om te schakelen. Lijkt me een kwestie van de optie "button type", maar wat is een "edge switch"?

• Mars Warrior

Mars Warrior

barrymossel schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:43:
Ik heb zojuist een Shelly geïnstalleerd met een normale schakelaar. Echter moet ik soms twee keer drukken op de schakelaar om te schakelen. Lijkt me een kwestie van de optie "button type", maar wat is een "edge switch"?
Physical input switches can be one of:
  • a momentary, push-button switch
  • a toggle switch with two stable states
  • an "edge" switch. In this input mode, every switch state transition causes a toggle of the output state. This can be used with input from existing two-way switch installations.
  • detached, events from inputs are ignored.
Geen idee eigenlijk of je nu toggle of edge moet hebben bij bestaande domme schakelaars...

• barrymossel
Mars Warrior schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:15:
[...]

Physical input switches can be one of:
  • a momentary, push-button switch
  • a toggle switch with two stable states
  • an "edge" switch. In this input mode, every switch state transition causes a toggle of the output state. This can be used with input from existing two-way switch installations.
  • detached, events from inputs are ignored.
Geen idee eigenlijk of je nu toggle of edge moet hebben bij bestaande domme schakelaars...
Ah, ik denk dat ik hem snap. Stel er zou aan/uit bij je schakelaar staan, dan moet je toggle gebruiken. Je kunt hem ook omdraaien, zodat het uit/aan is. Maar bij standaard schakelaars heb je geen aan/uit op de schakelaar staan en moet je edge gebruiken. Dank voor deze uitleg, had ik nog niet gezien (in de app staat het onduidelijker). Helaas kan ik niet testen nu, want mijn dochter ligt nog te slapen in de kamer waar de Shelly is geïnstalleerd...

---edit---
Yup, getest en dat was het dus. Edge gebruiken bij normale standaard schakelaars.

barrymossel wijzigde deze reactie 17-02-2019 16:35 (4%)

• Mars Warrior

Mars Warrior

barrymossel schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:21:
[...]
Helaas kan ik niet testen nu, want mijn dochter ligt nog te slapen in de kamer waar de Shelly is geïnstalleerd...
Afhankelijk van de leeftijd van je dochter zal ze misschien gaan huilen, waarna jij haar knuffelt en ze het voor altijd vergeet. Maar je vrouw daarentegen zal het waarschijnlijk nooooooit vergeten :X

• jandirks
iTead zegt op Twitter dat de BASICR2 en de DUALR2 de vervangers zijn van de vorige versies. De verschillen zitten in de maximale stroom en de voeding. Meer details binnenkort op http://itead.cc (op moment van schrijven nog niets teruggevonden op de site). Tevens is het PCB ontwerp aangepast.

Bron: https://twitter.com/ITeadstudio/status/1097405356328677376

• Mars Warrior

Mars Warrior

jandirks schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:07:
iTead zegt op Twitter dat de BASICR2 en de DUALR2 de vervangers zijn van de vorige versies. De verschillen zitten in de maximale stroom en de voeding. Meer details binnenkort op http://itead.cc (op moment van schrijven nog niets teruggevonden op de site). Tevens is het PCB ontwerp aangepast.

[Afbeelding]

Bron: https://twitter.com/ITeadstudio/status/1097405356328677376
Ze hebben de kabeltjes die anderen erop solderen om fatsoenlijk boven de 10A uit te kunnen komen nu in het ontwerp meegenomen zie ik. Toppie O-)

Enne, maximale stroom is dan nu 30A ofzo? Immers de eerste versie kon volgens spec al 16A hebben :X

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:46
Mars Warrior schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:23:
[...]

Ze hebben de kabeltjes die anderen erop solderen om fatsoenlijk boven de 10A uit te kunnen komen nu in het ontwerp meegenomen zie ik. Toppie O-)

Enne, maximale stroom is dan nu 30A ofzo? Immers de eerste versie kon volgens spec al 16A hebben :X
Ik heb er ook twee van deze twee weken geleden binnen gehad, volgens mij gewoon 10A op doos en verpakking...

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Mars Warrior

Mars Warrior

Pixelmagic schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:55:
[...]
Ik heb er ook twee van deze twee weken geleden binnen gehad, volgens mij gewoon 10A op doos en verpakking...
Oeps. Ben in de war met de dual (16A) en de Pow (15/16A). De basics doen inderdaad niet meer dan 10A :X

• vwtune
Ik heb behoorlijk wat sonoffs in gebruik icm Domoticz, maar ik snap van 1 device het gedrag niet. Wanneer ik in de log kijk, dan zie ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2019-02-18 07:30:02 Off
2019-02-18 04:00:23 Off
2019-02-18 03:51:59 Off
2019-02-18 03:03:16 Off
2019-02-18 00:16:39 Off
2019-02-18 00:12:36 Off
2019-02-18 00:06:48 Off
2019-02-17 23:04:15 Off
2019-02-17 21:33:13 Off
2019-02-17 20:13:48 Off
2019-02-17 19:01:02 Off

Terwijl ik helemaal niet het uit/ off commando heb gegeven. Dit doet ie ook wanneer ie juist aanstaat. en op een gegeven moment dat stopt dit ook weer. Waar kan dit aan liggen?

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:56
Ik heb meerdere sonoff geflasht met tasmota firmware
5.14.0 .
Deze werken allemaal prima totdat er 1 van m'n tuinverlichting raar ging doen.
Ik zag de tuinverlichting elke keer knipperen hij herstart steeds met als reden Hardware Watchdog.
Heb hem een poosje van stroom gehaald en binnen aangesloten dat gaat goed nu weer in de schuur en tot nu toe draait ie al 15 minuten.
Nooit problemen met deze gehad draaide al 40+ dagen zonder herstart.

|Oneplus6 128GB Mirror Black| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-04 11:33
Weet iemand of je de ftonts van de sonoff touch kan vervangen met een eigen ontwerp zoals mat glas of aluminium?

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:03
^Mat glas of plastic zal wel lukken, maar met aluminium (of andere zaken die geleiden) ga je problemen krijgen, de knoppen werken door inductiviteit en door iets geleidend er bovenop te leggen kan het elektromagnetisch veld minder/niet meer passeren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zie net bij wat zoeken op youtube iemand de Shelly 1 en 2 op zwart/bruin aansluiten...
YouTube: Shelly1 and Shelly2 Retrofit

Ideetjes v/d kenners op dit gebied?

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-04 13:12
RoRoo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:28:
Zie net bij wat zoeken op youtube iemand de Shelly 1 en 2 op zwart/bruin aansluiten...

Ik heb een Shelly 1 op een plafondlamp met 'normale' muurschakelaar:

Blauw naar N(Shelly)
Bruin naar 0(Shelly), L(Shelly), schakelaar in
Schakeldraad van schakelaar uit naar SW(Shelly)
(andere) schakeldraad van 1 (Shelly) naar lamp

Wago 221 lasklemmen zijn erg fijn om hierbij te gebruiken, gezien de beperkte ruimte die er is.
Hij heeft geen blauw maar zwart, wat mij allemaal nogal raar lijkt in de video.

Slaut wijzigde deze reactie 22-02-2019 12:35 (13%)

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:28:

Lijkt me eerder dat de gebruikte kleuren niet kloppen, aangezien het een wandcontactdoos is en dus fase en nul nodig heeft. Was dat netjes de juiste kleurcodering geweest dan was dat bruin óf zwart voor de fase, en blauw voor de nul.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Slaut schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:32:

Hij heeft geen blauw maar zwart, wat mij allemaal nogal raar lijkt in de video.
Dat is het hele eiereneten. Overal wordt gezegd dat blauw écht nodig is en hier zie ik 'm gewoon de schakeldraad opsplitsen....

Ik ga het maar niet gokken :) Gewoon in het plafond proppen óf nieuwe draden trekken.

• chriistiix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21:32
RoRoo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Dat is het hele eiereneten. Overal wordt gezegd dat blauw écht nodig is en hier zie ik 'm gewoon de schakeldraad opsplitsen....

Ik ga het maar niet gokken :) Gewoon in het plafond proppen óf nieuwe draden trekken.
Zijn zwarte kabel is de nul.
Hoezo zou er een schakeldraad lopen naar een stopcontact? (Neem aan dat er geen schakelaar op zit)

Filmpje komt niet uit de UK maar in UK gebruikte ze vroeger zwart voor de nul. Het is dus niet helemaal gek om een zwarte nul te zien ( Zou niet moeten in Europa, maar alsnog)

chriistiix wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:52 (15%)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

chriistiix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Zijn zwarte kabel is de nul.
Hoezo zou er een schakeldraad lopen naar een stopcontact? (Neem aan dat er geen schakelaar op zit)
Omdat ik er vanuit ga dat zwart schakel is :)

Maar daar moet ik denk ik maar eens mee ophouden..

• chriistiix
RoRoo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:51:
[...]

Omdat ik er vanuit ga dat zwart schakel is :)

Maar daar moet ik denk ik maar eens mee ophouden..
Helemaal met je eens. Maar een stopcontact kan nooit draaien op 2x fase. Dus 1 van die moet wel de nul zijn.
Ik had de kabel er gelijk uitgetrokken ;)

Wikipedia: Electrical wiring
Halverwege zie je de kleurcodes. Zwart voor nul word buiten Europa wel is gebruikt.
Filmpje is dan wel duidelijk in de EU, maar goed, wie zal het hebben geinstalleerd!

Aan de naam te zien van de Youtuber zal hij ook uit bulgarije komen. (Shelly komt daar ook vandaan)

In dit forum (Wel uit 2008, maar goed het huis waarschijnlijk ook) word er gesproken over dat zwart, de nul is.
https://www.expatfocus.com/Forums/viewtopic/t=13514/

chriistiix wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:58 (17%)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

chriistiix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:55:
[...]

Helemaal met je eens. Maar een stopcontact kan nooit draaien op 2x fase. Dus 1 van die moet wel de nul zijn.
Ik had de kabel er gelijk uitgetrokken ;)

Wikipedia: Electrical wiring
Halverwege zie je de kleurcodes. Zwart voor nul word buiten Europa wel is gebruikt.
Filmpje is dan wel duidelijk in de EU, maar goed, wie zal het hebben geinstalleerd!

Aan de naam te zien van de Youtuber zal hij ook uit bulgarije komen. (Shelly komt daar ook vandaan)

In dit forum (Wel uit 2008, maar goed het huis waarschijnlijk ook) word er gesproken over dat zwart, de nul is.
https://www.expatfocus.com/Forums/viewtopic/t=13514/
Ik ga maar eens op zoek naar het schema die de elektricien 17 jaar geleden gemaakt heeft toen ie m'n huis elektra onder handen genomen heeft om te kijken welke groep wat is.
Even wat extra draden trekken.

Over het algemeen genomen loopt er vanuit de plafonddoos dus 2 kabels naar mijn wandschakelaar: bruin en zwart toch?
Dan kan ik aan de zwarte een nieuwe zwarte én een blauwe vastmaken en zo 2 nieuwe draden trekken.

• chriistiix
RoRoo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:09:
[...]
Over het algemeen genomen loopt er vanuit de plafonddoos dus 2 kabels naar mijn wandschakelaar: bruin en zwart toch?
Dan kan ik aan de zwarte een nieuwe zwarte én een blauwe vastmaken en zo 2 nieuwe draden trekken.
Nee juist niet.

Van je plafonddoos zal er een bruine/zwarte(Fase/Schakel) + een blauwe(nul).
Grote kans dat dit gewoon Zwart + Blauw is zoals het hoort.

De zwarte gaat sowieso weer terug naar je schakelaar. Aan je schakelaar zit ook een fase(bruin).

Soms komt de nul daar ook terecht, soms zit deze al aangesloten.

Check deze schema: https://www.bouwinfo.be/s...830_schakelaar_lamp_1.jpg

• barrymossel
RoRoo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:09:
[...]

Klopt. Maar ik zou voor een tientje een trekveer halen.
chriistiix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:26:
[...]

Nee juist niet.

Van je plafonddoos zal er een bruine/zwarte(Fase/Schakel) + een blauwe(nul).
Grote kans dat dit gewoon Zwart + Blauw is zoals het hoort.

De zwarte gaat sowieso weer terug naar je schakelaar. Aan je schakelaar zit ook een fase(bruin).

Soms komt de nul daar ook terecht, soms zit deze al aangesloten.

Check deze schema: https://www.bouwinfo.be/s...830_schakelaar_lamp_1.jpg
Hoezo niet? Hij heeft het over een schakelaar hè? Dus bruin gaat erheen en zwart weer terug. Normaliter dus geen blauw (N).

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Heb altijd ruzie met die krengen. Zit er weer een stukkie flexibel pijp ergens verwerkt in de muur en dan blijft ie overal achter hangen.

Vaak misbruik ik een bestaande kabel om daarmee iets nieuws er bij te kunnen krijgen. Heeeeeel soms gaat dat mis. Laatst in een wat ouder huis een telefoon draad (4aders) die halverwege zo vergaan was dat ik met 1 ruk een halve kabel terugkreeg :+

Toen bij de buurman een lekkere lange trekveer geleend.

Hou ze wel achter de hand :)

• zoeperman
@RoRoo
zo zou je hem volgens mij moeten aansluiten, rechts boven de 'aanvoer' en rechts midden de 'afvoer' naar de lamp

Shelly 1

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zoeperman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:14:
@RoRoo
zo zou je hem volgens mij moeten aansluiten, rechts boven de 'aanvoer' en rechts midden de 'afvoer' naar de lamp

[Afbeelding: Shelly 1]
Thanks!! Die heb ik even opgeslagen.

Ik ga het meemaken zodra ze binnen zijn.
Nieuwe lasdoppies halen, misschien een trekveer, en kijken of ik nog genoeg elektra draad heb liggen.

• SharkyMarc
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:03
De mannen van creation.de hebben mooie uitleg op YouTube hoe de shelly in diverse schakelingen in te bouwen.

YouTube: Shelly 1 - Einbau in die bestehende Hauselektrik / Rauminstallation

Ze hebben er meerdere. Je moet wel de Duitse taal meester zijn.

• zoeperman
Iemand ervaring met de standaard MQQT van de shelly, zonder dat hij naar tasmota is gesflashed?
ik denk dat ik hem goed heb ingesteld, maar hij lijkt niet te connecten met mijn mqtt server, iedere message die ik publish heeft geen effect. Kan ik ook ergens controleren of hij daadwerkelijk met mijn mqqt server is verbonden?

• Mars Warrior

Mars Warrior

SharkyMarc schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:38:
De mannen van creation.de hebben mooie uitleg op YouTube hoe de shelly in diverse schakelingen in te bouwen.

Scheisse, Ich vergesse immer die spannung ab zu schalten 8) und dennoch das klebeband. Aaaarghh _/-\o_

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

zoeperman schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:58:
Iemand ervaring met de standaard MQQT van de shelly, zonder dat hij naar tasmota is gesflashed?
ik denk dat ik hem goed heb ingesteld, maar hij lijkt niet te connecten met mijn mqtt server, iedere message die ik publish heeft geen effect. Kan ik ook ergens controleren of hij daadwerkelijk met mijn mqqt server is verbonden?
Ik weet niet hoe je het controleert, anders dan door op alle topics in te schrijven voor het geval je het verkeerde topic in de gaten houdt. Hoofdletter issue? Heb je op de MQTT server en op de Shelly de inlognaam en wachtwoord of beiden aan of beiden uit staan?

• zoeperman
@Milmoor
Als ik op het topic # subscribe op mijn broker dan zie ik niets van de shelly voorbij komen, wat volgens mij wel zou moeten.
Mqqtbroker werkt met username en password, wat ik netjes heb ikgevuld. Moeten er nog andere paratemeters speciaal ingevuld worden op de shelly?
ik zie ook niet een mogelijkheid voor de log van een shelly te bekijken

als ik http://ip/status doe dan zie ik al dat hij dus niet connected is met mqqt :(
nu nog achterhalen waarom hij dat niet zou willen... want dat staat dus weer nergens

zoeperman wijzigde deze reactie 24-02-2019 13:12 (19%)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

@zoeperman Ik heb mijn Shellies op gegeven moment een Factory reset gegeven omdat ik MQTT niet aan het lopen kreeg na een bios update. Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar het hielp wel.

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21:25
SharkyMarc schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:38:

Zwart en bruin verwisseld?

SE2200+14xSF170S

• zoeperman
@Milmoor
ik wilde hem bijna resetten naar default, totdat ik handmatig de user en password intoetste in plaats van coppy / paste. Toen deed hij het ineens wel 8)7 8)7

• SharkyMarc
zoeperman schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:58:
Ik het hetzelfde probleem. Met de shelly app werkt het. Via Domoticz met MQTT geeft hij geen krimp. Van alles geprobeerd maar ik krijg de shelly niet aan de gang. Heeft iemand een oplossing?

• zoeperman
SharkyMarc schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Ik het hetzelfde probleem. Met de shelly app werkt het. Via Domoticz met MQTT geeft hij geen krimp. Van alles geprobeerd maar ik krijg de shelly niet aan de gang. Heeft iemand een oplossing?
Als je mqqt aanzet werk de app niet meer, volgens mij. Geeft hij dan we de status aan als je http://ip/status doet?
En zie je hem wel op de broker voorbij komen?

• SharkyMarc
Met Mqtt aan werkt de App niet meer omdat de verbinding met shelly.cloud dan komt te vervallen. Ik benader de shelly via de webserver. Ik kan de status opvragen via jouwipvandeshelly/status.

Ik zie hem niet op de broker voorbij komen.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik heb 2 Shelly2's (originele fw) met mqtt aan de praat, verbruik werkt ook dus je hebt hetzelfde als met http.
Idd geen app/cloud, dat zal je met de web interface moeten doen.
In de Shelly het ip en de poort van de broker gezet (met user/pw) en dan ziet Domoticz ze.
2 dubbele wifi dimmers (ander merk) werkten al eerder met mqtt.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

In de nieuwere firmware hoort de cloud wel te functioneren (1.4.5 en nieuwer). Er staat mij bij dat hij wel waarschuwt dat wijzigingen via die route bij én MQTT niet meer mogelijk zijn. Maar omdat ik zelf de cloud niet gebruik heb ik dat niet nader onderzocht.

• dick133a
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18-04 11:34
spank_mojoo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:22:
achter een wcd kan eventueel passen, moderne inbouwdozen hebben een buitendiameter van 82mm. de sonoff is 65mm. In een centraaldoos (achter een lamp) zal beter moeten passen.
De module is 8,8 cm lang, 3,8 cm breed en 2,2 cm hoog. Inbouw in een centrale plafonddoos is dus helaas niet mogelijk.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie dit dus inbouwen. Waar kan je dit dan allemaal wel inbouwen zonder hak en breekwerk?

• Mars Warrior

Mars Warrior

dick133a schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:29:
[...]

De module is 8,8 cm lang, 3,8 cm breed en 2,2 cm hoog. Inbouw in een centrale plafonddoos is dus helaas niet mogelijk.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie dit dus inbouwen. Waar kan je dit dan allemaal wel inbouwen zonder hak en breekwerk?
Ik zou niet weten hoe ik een Sonoff moet inbouwen. Neem hiervoor altijd een Shelly. Die past gewoon, is er voor gemaakt om in te bouwen, en kan voldoende ampere's aan (16A of 10A, afhankelijk van type).

Werkt perfect met domme schakelaars samen, dus die doen het gewoon nog. Voor aan/uit lampen dus een perfecte uitbreiding!

• dick133a
Mars Warrior schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:37:
[...]

Ik zou niet weten hoe ik een Sonoff moet inbouwen. Neem hiervoor altijd een Shelly. Die past gewoon, is er voor gemaakt om in te bouwen, en kan voldoende ampere's aan (16A of 10A, afhankelijk van type).

Werkt perfect met domme schakelaars samen, dus die doen het gewoon nog. Voor aan/uit lampen dus een perfecte uitbreiding!
Dankjewel. Shelly is dan een goed alternatief voor de klikaanklikuit inbouw spullen.
Klikaanklikuit heeft overigens ook diverse inbouwdimmers zodat je voordelige lampen zonder dimmers kan aanschaffen.

Helaas hebben shelly en klikaanklikuit niet de aantrekkelijke prijzen van sonoff.

• Mars Warrior

Mars Warrior

dick133a schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:45:
[...]

Dankjewel. Shelly is dan een goed alternatief voor de klikaanklikuit inbouw spullen.
Klikaanklikuit heeft overigens ook diverse inbouwdimmers zodat je voordelige lampen zonder dimmers kan aanschaffen.

Helaas hebben shelly en klikaanklikuit niet de aantrekkelijke prijzen van sonoff.
Shelly 1 is vanaf €10. Duurder dan een basic, maar 16A ipv 10A, en nog steeds geen Z-Wave prijzen 8)
De Shelly 2.5 (2 schakelaars met stroommeting) is ca €20. Die kun je dus niet vergelijken met een Sonoff Basic, maar moet je al richting 2x een Pow, en dan zijn de prijzen aardig vergelijkbaar.

Shelly zou ook met een dimmer komen. Weet alleen niet wanneer.
De Shelly1 PM en de Shelly 2.5 moeten ergens in maart leverbaar zijn.

Mars Warrior wijzigde deze reactie 25-02-2019 16:51 (8%)

• dick133a
Dankjewel. Dan wacht ik nog wel een tijdje.
Werkt het goed samen met Z1 Zigbee Control Station (40 euro)?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

dick133a schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:20:
Dankjewel. Dan wacht ik nog wel een tijdje.
Werkt het goed samen met Z1 Zigbee Control Station (40 euro)?
Heb je gehoord van het Zigbee2MQTT project van @KoenK ? Dat werkt echt helemaal top!!
Mijn Xiaomi Aqara gateway gaat binnenkort op MP, want die ligt echt al een hele poos niets te doen.
Stickies kosten geen drol.

Hou je 30 euro over om leuke Zigbee dingetjes van te bestellen op Ali

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Ik heb nu een Sonoff Touch in gebruik.
Nadeel vind ik dat de verlichting van de touch "knop" brandt als de relais (=lamp) aan staat. Dus in het donker is de touch "knop" dus niet verlicht. Het lijkt erop dat je dat niet kan aanpassing.
Het wifi ledje kan je wel aanpassen.

Iemand daar al eens een oplossing voor gevonden?

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:50

T-Infinity

Heen en weer....

jobr schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:15:
Ik heb nu een Sonoff Touch in gebruik.
Nadeel vind ik dat de verlichting van de touch "knop" brandt als de relais (=lamp) aan staat. Dus in het donker is de touch "knop" dus niet verlicht. Het lijkt erop dat je dat niet kan aanpassing.
Het wifi ledje kan je wel aanpassen.

Iemand daar al eens een oplossing voor gevonden?
Welke firmware draai je er op? Wellicht kan je dat met andere firmware zoals Tasmota wel aanpassen? Of is dat geen optie voor je?

• xROELOFx
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-04 15:53
Mars Warrior schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Shelly 1 is vanaf €10. Duurder dan een basic, maar 16A ipv 10A, en nog steeds geen Z-Wave prijzen 8)
De Shelly 2.5 (2 schakelaars met stroommeting) is ca €20. Die kun je dus niet vergelijken met een Sonoff Basic, maar moet je al richting 2x een Pow, en dan zijn de prijzen aardig vergelijkbaar.

Shelly zou ook met een dimmer komen. Weet alleen niet wanneer.
De Shelly1 PM en de Shelly 2.5 moeten ergens in maart leverbaar zijn.
De Shelly RGBW2 is een 12/24v led dimmer met hetzelfde formaat als de Shelly 2.5 en is volgens mij al een tijdje beschikbaar voor zo'n 18 euro per stuk. Thuis heb ik er eentje in een test setup draaien. Werkt erg goed via zowel de web interface als rest api. Mqtt heb ik nog niet geprobeerd.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:54
T-Infinity schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Welke firmware draai je er op? Wellicht kan je dat met andere firmware zoals Tasmota wel aanpassen? Of is dat geen optie voor je?
ESP easy. Licht achter de ronde puntjes cirkel kun je niet aanpassen. Ook niet met Tasmota. Is hardwired.
Ledje van wifi kun je wel aanpassen.
Misschien eens kijken of ik een extra led kan toevoegen. Op deze manier zal ik er niet meer gaan toepassen.

• jandirks
Volgens iTead is dit de nieuwe Sonoff Basic R2: https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch-1.html

Zoek de verschillen...

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:47:

Fixed:
[Afbeelding]
Dit moet hem worden.

Hij werkt.
ThinkPad schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:23:
Schema klopt zo wel, je moet alleen even zien uit te vinden of het kwaad kan als L1 en L2 tegelijk geactiveerd worden. Bij mijn Itho Ecofan kan dat geen kwaad, het resultaat is dan dat hij op de hoogste stand gaat. Maar die Itho is makkelijk 10 jaar jonger dan jouw systeem, zo aan de leeftijd van het schema te zien :D
Hier heb ik helaas via de service van Zehnder geen antwoord op gekregen. Zal het nog eens proberen. Ik heb wel een soft-beveiliging gemaakt in HA door bij elke actie eerst het andere kanaal uit te laten zetten (ongeacht of die al uit is). Binnenkort via router de Sonoff webinterface voor meeste IP's blokkeren. Niet waterdicht, wel een eind op weg.

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-04 16:00
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen. Ik zou graag de SONOFF S26 aanschaffen om een paar lampen enzo wat slimmer te maken. Kan ik die ook flashen zodat ze met Apple homekit werken? Of kan dat alleen op de basic uitvoering?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• barrymossel
Sparkiee schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:23:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen. Ik zou graag de SONOFF S26 aanschaffen om een paar lampen enzo wat slimmer te maken. Kan ik die ook flashen zodat ze met Apple homekit werken? Of kan dat alleen op de basic uitvoering?
Schijnbaar wel: https://github.com/Gruppio/Sonoff-Homekit

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:31
Andere zekering? Laatst ook 2 Sonoff Basic besteld en daar zat geen gewone glaszekering meer in en op de print stond R2.

• TD-er
  • Laatst online: 10-04 22:06
Ander probleem met de nieuwe reeks van Sonoff Basic spullen is dat ze een behoorlijke slag gemaakt hebben naar nog goedkoper produceren.
Oftewel:
- PUYA flash chips (is wel een patch voor, die je zelf moet activeren als je zelf gaat bouwen)
- zwakkere voeding, of dunnere printsporen of iets anders waardoor ze vaak crashen bij hoge CPU load
- slechtere WiFi ontvangst

Dat zijn in elk geval de zaken waar we bij ESPeasy steeds tegenaan lopen. (en ook Tasmota, weet ik van Theo)
Bij de laatste build heb ik in elk geval een "CPU eco mode" optie toegevoegd en dat lijkt de stabiliteit van die Sonoff's te verbeteren. Heeft alleen wel andere nadelen zoals mogelijk missen van packets via WiFi. (verzenden is geen probleem)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True