Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 21:01
ybos schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:34:
[...]

Beetje late reactie maar goed advies om op te passen met een motor.
Los van de inductieve belasting doet een motor zo maar 4-6 maal de nominale stroom tijdens opstarten.
Dus een nominaalstroom van 6A (1380W) kan een opstartpiek geven van een kleine 40A. Dat gaat het relais niet fijn vinden.
Afgezien daarvan is de spec van het relais geen 10A bij een inductieve belasting. Ik dacht dat het dan nog maar 2 of 3 A was.

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Mars Warrior schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:23:
[...]

De max rating is 3300W. Bij 240V is dat 13.75A. Dat is lang geen 16A...

Ik kan niks vinden over load testen op het internet, dus dat zal iemand echt moeten gaan proberen.
Heb er wel een beter gevoel over dan de Sonoff die bij 10A al flink warm wordt.
Mijn kachel in de badkamer (aangesloten op een stekkerdoos op verlaagd plafond) is 2000 watt, M'n vaatwasser max 2100 watt en m'n wasdroogcombi max 1850 (zekering van 10a).
Dat zou toch allemaal geen probleem mogen zijn met een plug die 16a is?

Hier geven ze aan dat ie van VO fireproof materiaal is. Voor wat het waard is.

Nu ik die verhalen over overbelasting van die Sonoffs lees durf ik bijna niet meer op dit soort dingen te vertrouwen.
Op één of andere manier heb ik hier wel vertrouwen in. Het is toch onbegonnen werk als je als consument eerst alles moet gaan researchen en testen voor je een product veilig kan gebruiken?

Kitser wijzigde deze reactie 26-12-2018 17:30 (28%)

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-03 13:53
je kan ook gewoon een kant en klaar oplossing van tp link ofzo kopen.. je hoeft niet de hobby bob versie uit china te kopen natuurlijk.

ik heb de BW-SHP2 ook hier in gebruik, als je kan solderen is het flashen wel te doen en is een degelijk apparaat.

• Kitser
  • Nu online
zoeperman schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:59:
je kan ook gewoon een kant en klaar oplossing van tp link ofzo kopen.. je hoeft niet de hobby bob versie uit china te kopen natuurlijk.

ik heb de BW-SHP2 ook hier in gebruik, als je kan solderen is het flashen wel te doen en is een degelijk apparaat.
Ja psies. Ik heb al een paar andere producten van Blitzwolf gehad. Dat zijn over het algemeen goede producten.

Ik heb er een paar besteld. Dat solderen zal wel lukken. Het is met de Sonoff's ook gelukt.
Gaat ie al open met alleen die driehoekige schroefjes die @oeps hierboven vermelde? Of zit ie ook nog vast gelijmd?
Dat was bij die Teckin het geval las ik ergens. Die moest open gemaakt worden met een heat gun.

Kitser wijzigde deze reactie 26-12-2018 20:50 (6%)

• zoeperman
nee die van mij zat niet vast gelijmd. Die driehoekjes had ik wel besteld erbij, maar met een platte schroevendraaier wilde het ook (die bitjes kwamen pas laat binnen en ik had geen geduld)

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
ybos schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:34:
[...]

Beetje late reactie maar goed advies om op te passen met een motor.
Los van de inductieve belasting doet een motor zo maar 4-6 maal de nominale stroom tijdens opstarten.
Dus een nominaalstroom van 6A (1380W) kan een opstartpiek geven van een kleine 40A. Dat gaat het relais niet fijn vinden.
Let wel, het gaat hier om het laadcircuit van een elektrische motor, dus ik laad de accu op. De motor hangt niet direct aan het net :) De lader in de motor schakelt trouwens pas in na een seconde of 3 en activeert dat een eigen relais om het laden te starten.

Ben met Itead bezig voor die uitgebrande POW's.Het geld interesseert me niet zoveel, maar het brandgevaar is relevant. Die 16A rating is gemaakt op een kladblok, kan niet anders.

Op zoek naar een fotograaf?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
neographikal schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:54:
[...]
Ben met Itead bezig voor die uitgebrande POW's.Het geld interesseert me niet zoveel, maar het brandgevaar is relevant. Die 16A rating is gemaakt op een kladblok, kan niet anders.
Ben benieuwd hoever je daarmee komt.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:44
neographikal schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:54:
[...]

Let wel, het gaat hier om het laadcircuit van een elektrische motor, dus ik laad de accu op. De motor hangt niet direct aan het net :) De lader in de motor schakelt trouwens pas in na een seconde of 3 en activeert dat een eigen relais om het laden te starten.

Aha, dat moet inderdaad makkelijk kunnen.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:44
Even een compleet andere vraag. Ik wil mijn cv aansturen met een TH16.
Zoals ik het goed zie, "klik" je hier een externe sensor aan en kan je een gewenste temperatuur instellen.

Alleen, ik wil niet de temperatuur bij de cv ruimte regelen :P Kan deze TH16 via wifi ook weer andere componten een seintje geven? Want bij de cv heb ik gewoon een maakcontactje nodig en dan koop ik tevens nog een relaisschakelaar om de pomp van de vloerverwarming in te schakelen.

• JP12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:48
ybos schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:50:
Zoals ik het goed zie, "klik" je hier een externe sensor aan en kan je een gewenste temperatuur instellen.

Alleen, ik wil niet de temperatuur bij de cv ruimte regelen :P Kan deze TH16 via wifi ook weer andere componten een seintje geven? Want bij de cv heb ik gewoon een maakcontactje nodig en dan koop ik tevens nog een relaisschakelaar om de pomp van de vloerverwarming in te schakelen.
Op de website van itead staat:
Trigger Smart Scene–The temp. or hum. values work as smart scene trigger conditions to trigger on/off other Sonoff devices (https://www.itead.cc/sonoff-th.html)

Alhoewel het natuurlijk ook een goed excuus is om een home automation systeem op te tuigen >:)

JP12 wijzigde deze reactie 27-12-2018 20:42 (5%)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:00

basvn

Breezand - NHN

neographikal schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:15:
En daar fikt de derde pow weer door. Ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd, hoe ze dit spul door de CE-keuring krijgen...mij een raadsel.

[...]

Werkt hier anders uitstekend, meerdere gedaan.
Waar heb je ze vandaan?
Aliexpress? of een official reseller?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Kitser
  • Nu online
basvn schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:41:
[...]

Waar heb je ze vandaan?
Maakt dat uit?
Ik bedoel, is er iets bekend over terugroepacties die AliExpress sellers aan hun laars lappen? En dat de verbeterde Pows iig door official resellers geleverd worden?

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:41:
[...]

Waar heb je ze vandaan?
Ebay, gekocht met meer dan een jaar ertussen, dus de kans dat ik ze allemaal uit de beruchte batch heb is 0. Vriend van me heeft er ook al 2 die zijn doorgefikt. Tot nu toe reageert Itead weinig slagvaardig.

Op zoek naar een fotograaf?

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:41

Dat kan, met de TH10/16 en en basic kan je een Scene maken hier bij is de TH10/16 de master en de basic de slave een goede wifi ontvangst is uiteraard belangrijk.

PV- 7310Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Vandaag de 5x S20 types ontvange'n. Viel mij op dat de afzender NL is, Schiedam.

Nu wachten op de rest van de spullen om deze te flashen naar Tasmota en dan kan ik de kerstboom weghalen. :+

• Aesculapius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-03 10:47
Inmiddels op meerdere plekken de Sonoff S20 en Basic toegepast, voor schakelen van lampen, de anti-legionella oplossing en het aan/uitzetten van de beltrafo.

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een mooie manier om bijv. de buitenlamp bij de voordeur te dimmen en te laten reageren op bewegings- plus schemersensor. De gedachte is dan dat ik de lichtintensiteit en beweging van de sensor in HomeAssistant kan gebruiken als trigger om het dim-niveau van de lamp te controleren voor een bepaalde duur. Die scripting kom ik wel uit geloof ik, maar ik zoek nog de makkelijkste apparatuur. Het gaat om een LED-lamp met interne driver die 230->12v doet. Ik heb met een led-dimmer gecontroleerd dat ik hem wel kan dimmen.

Sonoff heeft volgens mij nog geen dimmers in hun assortiment, dus ik wacht met smart op nieuwe voorraad van https://www.tindie.com/pr...ne-triac-board-alexaecho/ . Zijn er nog andere alternatieven die met Tasmota kunnen worden geflashed?

Verder de zoektocht naar een kleine, subtiel weg te werken bewegings- en schemersensor, die eveneens op wifi werkt of aangesloten kan worden op een sonoff / dimmer. Zijn daar al goede ervaringen mee?

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• Imperial Guard
  • Laatst online: 07:58
Aesculapius schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:42:
Inmiddels op meerdere plekken de Sonoff S20 en Basic toegepast, voor schakelen van lampen, de anti-legionella oplossing en het aan/uitzetten van de beltrafo.

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een mooie manier om bijv. de buitenlamp bij de voordeur te dimmen en te laten reageren op bewegings- plus schemersensor. De gedachte is dan dat ik de lichtintensiteit en beweging van de sensor in HomeAssistant kan gebruiken als trigger om het dim-niveau van de lamp te controleren voor een bepaalde duur. Die scripting kom ik wel uit geloof ik, maar ik zoek nog de makkelijkste apparatuur. Het gaat om een LED-lamp met interne driver die 230->12v doet. Ik heb met een led-dimmer gecontroleerd dat ik hem wel kan dimmen.

Sonoff heeft volgens mij nog geen dimmers in hun assortiment, dus ik wacht met smart op nieuwe voorraad van https://www.tindie.com/pr...ne-triac-board-alexaecho/ . Zijn er nog andere alternatieven die met Tasmota kunnen worden geflashed?

Verder de zoektocht naar een kleine, subtiel weg te werken bewegings- en schemersensor, die eveneens op wifi werkt of aangesloten kan worden op een sonoff / dimmer. Zijn daar al goede ervaringen mee?
Ik gebruik deze ESP dimmer voor de verlichting in de gang (https://ex-store.de/2-Kan...-Stift-und-Buchsenleisten).

In mei aangesloten en werkt perect. We hebben hiervoor wel een eigen software voor geschreven.

• Hmmbob
  • Nu online
Imperial Guard schreef op zondag 30 december 2018 @ 08:37:
[...]

Ik gebruik deze ESP dimmer voor de verlichting in de gang (https://ex-store.de/2-Kan...-Stift-und-Buchsenleisten).

In mei aangesloten en werkt perect. We hebben hiervoor wel een eigen software voor geschreven.
Heb je foto's hoe je dit weggewerkt hebt?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:29
[...]

@Imperial Guard Deze kan je ook aansturen met je bestaande dimmer? En hoe heb je deze aangesloten dan? Aangezien er wel 230 overheen gaat en dit ding geen behuizing heeft zou ik hem niet zomaar los in een inbouwdoos willen monteren.

Toppe wijzigde deze reactie 30-12-2018 11:08 (18%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:11

met een lamp van m-light? Dan heb je een kant en klare iets, hoef je het alleen nog te integreren.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:07

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

[...]

Leuke oplossing om 2 led lampen mee te dimmen, helaas €14 Dhl naar NL :(
Beetje apart dat hij in een inbouwdoos komt en dan nog een externe 3,3V voeding nodig heeft.
Heb je die eenmaal, dan kan er een bewegingsmelder op, een (puls) schakelaar of temp/hum module.
Eventueel trek je wat draden naar een eigen Esp module zodat niet alles in de aansluitdoos hoeft.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Imperial Guard
  • Laatst online: 07:58
Toppe schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:59:
[...]

@Imperial Guard Deze kan je ook aansturen met je bestaande dimmer? En hoe heb je deze aangesloten dan? Aangezien er wel 230 overheen gaat en dit ding geen behuizing heeft zou ik hem niet zomaar los in een inbouwdoos willen monteren.
Zal later een foto posten hoe het zit ingebouwd, het is eigenlijk een Shelly alleen dan met een dim functionaliteit.

Ik heb een 3d behuizing laten printen waardoor alles netjes beschermt zit. De module haalt de 3.3V uit een trafo module die op de print zit.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:41

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Imperial Guard schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:55:
[...]
Zal later een foto posten hoe het zit ingebouwd, het is eigenlijk een Shelly alleen dan met een dim functionaliteit.
Dat is mooi. Had die dingen ook al gezien, maar uit de documentatie haal ik echt niet hoe je deze aansluit.
Aansluiten op een bestaande dimmer kan natuurlijk niet, dus je zult een pulsschakelaar moeten gebruiken waarbij kort indrukken aan/uit is, en lang indrukken dimmen oid??

De relais schakelaars van hun worden vanuit Tasmota ondersteund, maar voor deze dimmer kan ik dat niet vinden. Dat is dan weer jammer.

http://www.team-mediaportal.com/

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Oh nu zie ik het verstopt tussen de tekst: 'Sie müssen das Netzteil und die Sicherung selber löten'.
Dus toch een compleet ding als je de wifi module mee bestelt.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Kitser
  • Nu online
Kan iemand mij helpen met de autodiscover functie van Home Assistant?
Ik heb 3 Sonoff's en 2 Shelly 1's met Tasmota. Deze kan ik allemaal wel handmatig toevoegen in Home Assistant en dan werken ze ook. Maar ik wil de autodiscover functie graag gebruiken.Dat heb ik ook met zigbee2mqtt die ook verbinding maakt met Mosquitto. Maar bij de Tasmota devices lukt het nog niet.

Ik heb "SetOption19 1" uitgevoerd. Maar de devices komen niet bij Integrations in Home Assistant.
Misschien dat het met dit stukje te maken heeft?
Important:
To keep MQTT discovery messages short, "base topic" feature is used.
This feature is not compatible with the default Tasmota topic prefix/topic/COMMAND, e.g. cmnd/sonoff/POWER
The topic will automatically be changed to topic/prefix/COMMAND, e.g. sonoff/cmnd/POWER
If you want to use a custom fulltopic, it MUST end with %prefix%/ or it will be overwritten with topic/prefix/COMMAND.
This is an example of an allowed fulltopic: tasmota/%topic%/%prefix%/.
Maar wat ik hier uit haal is dat het format van het topic automatisch wordt aangepast zodra je "SetOption19 1" uitvoert.
Moet ik hier verder nog iets mee doen? Of gaat het ergens anders fout?
In Tasmota staat nu bij mij:
Host () 192.168.1.200
Port : 1883
Client: Switch1
User: Username (ingesteld in Mosquitto)
Password: Password (ingesteld in Mosquitto)
Topic : switch1
Full topic: %prefix%/%topic%/
Edit:
Heb alle modules geupdate naar 6.4.1 en ipv username en password uit het config bestand van Mosquitto heb ik de m'n username en password van Home Assistant gebruikt. En nu werkt het wel. Ik denk dat het aan de username en password lag. Want ik zat al op 6.1.1 en autodiscover werkte daar al in als het goed is.
Maar het is dus opgelost voor mij

Kitser wijzigde deze reactie 30-12-2018 21:22 (10%)

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14:05
Kitser schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:20:
Kan iemand mij helpen met de autodiscover functie van Home Assistant?
Ik heb 3 Sonoff's en 2 Shelly 1's met Tasmota. Deze kan ik allemaal wel handmatig toevoegen in Home Assistant en dan werken ze ook. Maar ik wil de autodiscover functie graag gebruiken.Dat heb ik ook met zigbee2mqtt die ook verbinding maakt met Mosquitto. Maar bij de Tasmota devices lukt het nog niet.

Ik heb "SetOption19 1" uitgevoerd. Maar de devices komen niet bij Integrations in Home Assistant.
Misschien dat het met dit stukje te maken heeft?

[...]

Maar wat ik hier uit haal is dat het format van het topic automatisch wordt aangepast zodra je "SetOption19 1" uitvoert.
Moet ik hier verder nog iets mee doen? Of gaat het ergens anders fout?
In Tasmota staat nu bij mij:

[...]

Edit:
Heb alle modules geupdate naar 6.4.1 en ipv username en password uit het config bestand van Mosquitto heb ik de m'n username en password van Home Assistant gebruikt. En nu werkt het wel. Ik denk dat het aan de username en password lag. Want ik zat al op 6.1.1 en autodiscover werkte daar al in als het goed is.
Maar het is dus opgelost voor mij
'k Heb gisteren hetzelfde gedaan want ik had m'n Sonoff's ook nog niet in het HA > Configuration > Integrations > Mqtt overzicht staan. Nu wel :)

Overigens heb ik wel de username & pw uit de mqtt configuratie gebruikt, dat gaf bij mij geen problemen. Verder OTA upgrade van de Sonoff's naar 6.4.1, de "SetOption19 1" ingevoerd zodat mqtt discovery is aangezet en verder leeghalen van de switch.yaml aangezien daar m'n sonoff's nog klassiek in stonden.
Nu staan ze allemaal netjes in het integration overzicht :)

• UnknownNoob
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 02-02 20:33

Ik heb hiervoor een alternatief aangeschaft (moet nog blijken).
https://s.click.aliexpress.com/e/b6qiKEje
Deze is nog in originele staat. Een tweede is onderweg om te kijken of ik deze kan flashen. Er zit een esp8285 in. Ik zal daarvoor waarschijnlijk nog wat hulp van dit forum bij nodig hebben.

Deze past net in een wcd en heeft net als de sonoff een extra nul draad nodig.

UnknownNoob wijzigde deze reactie 02-01-2019 05:04 (21%)

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-03 20:41

Ik heb hier ook interesse in aangezien ik ook gewoon een 'simpel' aan/uit CV heb. Mijn gedachte is dus: je knoopt op de kabels waar normaal de thermostaat aan hangt de relais van de Sonoff (sonoff staat dan ook in de ruimte van de CV). Ik heb in de woonkamer een temperatuursensor van Xiaomi, deze hangt dan samen met de Sonoff in Domoticz en kan ik een gebeurtenis aanmaken om op bepaalde temperatuur de sonoff (dus de CV) aan of uit te schakelen (tevens ook een sonoff voor mijn vloerverwarmingspomp) Ik zit alleen met de vraag hoe de cv dan gaat moduleren? Ik weet dat een aan/ uit ketel niet moduleert, maar ik heb een thermostaat welke dat wel een soort van doet, dus de CV staat niet constant de branden, met de situatie met de sonoff gaat dit dus wel gebeuren want tenslotte het is nu 17 graden in de woonkamer en ik wil dat het 20 graden wordt, dan blijft de cv branden tot het ook 20 graden is, nu met de thermostaat gaat mijn CV wel elke 5-8 minuten even uit en houdt ie de bereikte temperatuur ook een soort van vast door af en toe even aan te springen. Ik heb het idee dat in de situatie met de sonoff het niet zo gaat werken, of heb ik het mis?

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 21:01
vwtune schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Ik heb hier ook interesse in aangezien ik ook gewoon een 'simpel' aan/uit CV heb. Mijn gedachte is dus: je knoopt op de kabels waar normaal de thermostaat aan hangt de relais van de Sonoff (sonoff staat dan ook in de ruimte van de CV).
Ik hoop niet dat je dat met een Sonic basic gaat doen. 220V zal je ketel niet kunnen waarderen. Het is geen potentiaal vrij contact!

• BertusG
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Ik heb hier ook interesse in aangezien ik ook gewoon een 'simpel' aan/uit CV heb. Mijn gedachte is dus: je knoopt op de kabels waar normaal de thermostaat aan hangt de relais van de Sonoff (sonoff staat dan ook in de ruimte van de CV). Ik heb in de woonkamer een temperatuursensor van Xiaomi, deze hangt dan samen met de Sonoff in Domoticz en kan ik een gebeurtenis aanmaken om op bepaalde temperatuur de sonoff (dus de CV) aan of uit te schakelen (tevens ook een sonoff voor mijn vloerverwarmingspomp) Ik zit alleen met de vraag hoe de cv dan gaat moduleren? Ik weet dat een aan/ uit ketel niet moduleert, maar ik heb een thermostaat welke dat wel een soort van doet, dus de CV staat niet constant de branden, met de situatie met de sonoff gaat dit dus wel gebeuren want tenslotte het is nu 17 graden in de woonkamer en ik wil dat het 20 graden wordt, dan blijft de cv branden tot het ook 20 graden is, nu met de thermostaat gaat mijn CV wel elke 5-8 minuten even uit en houdt ie de bereikte temperatuur ook een soort van vast door af en toe even aan te springen. Ik heb het idee dat in de situatie met de sonoff het niet zo gaat werken, of heb ik het mis?
Heb zelf stadsverwarming en de aan/uit thermostaat vervangen door een relais (ESP). Voor Domoticz is deze geweldige plug-in geschreven om de boel ‘slim’ aan te sturen. https://www.domoticz.com/...t_Virtual_Thermostat.html

• vwtune
jobr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:23:
[...]

Ik hoop niet dat je dat met een Sonic basic gaat doen. 220V zal je ketel niet kunnen waarderen. Het is geen potentiaal vrij contact!
De bedoeling is om dit met een 7-32 volts 1 channel sonoff te doen :)

• MauriX
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06:20
*knip* V&A houen we graag in V&A

Zeehond wijzigde deze reactie 03-01-2019 20:54 (82%)

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-03 22:46
Zijn er hier al gebruikers van de nieuwe versie van de Sonoff Basic?
Op het bordje zijn de AC aansluitingen middens draden verbonden niet meer gesoldeerd op het bord.
Ziet er zo uit:

Ik heb er 2 en ik krijg ze niet geflasht met ESPtool. blijkbaar komen ze niet in flash mode bij het aansluiten van de USB adapter. Iemand al ervaring mee?

Flappie wijzigde deze reactie 03-01-2019 22:04 (43%)

• Toppe
Flappie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:03:
Op het bordje zijn de AC aansluitingen middens draden verbonden niet meer gesoldeerd op het bord.
Ziet er zo uit:
[Afbeelding]

Ik heb er 2 en ik krijg ze niet geflasht met ESPtool. blijkbaar komen ze niet in flash mode bij het aansluiten van de USB adapter. Iemand al ervaring mee?
Yup hier heb ik ze ook. Bij deze versie headers op gesoldeerd en dan werkte het hier wel

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:36
Flappie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:03:
Ziet er zo uit:
[Afbeelding]

Maybe asking the obvious, maar heb je bij het aansluiten de knop ingedrukt gehouden zodat die in flash modus komt?

• Flappie
tsjoender schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:53:
[...]

Maybe asking the obvious, maar heb je bij het aansluiten de knop ingedrukt gehouden zodat die in flash modus komt?
Ja, ik houd de knop ingedrukt bij het aansluiten om in flash mode te komen. Echter komt hij daar blijkbaar niet in want esptool.exe kan er niets mee en zegt:
trying to connect
flush start
setting serial port timeouts to 1 ms
setting serial port timeouts to 1000 ms
flush complete
espcomm_send_command: sending command header
espcomm_send_command: sending command payload
read 0, requested 1
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed

Aan de USB adapter ligt het ook niet, daar heb ik ervoor net 2 Sonoff TH10's mee geflash naar Tasmato en dat ging zonder problemen.

Ik zag nog dit filmpje op Youtube:
YouTube: Help! My Sonoff Basic turned out to be something else!

Ik heb de contactjes van GND en K_P zoals in het filmpje met elkaar doorverbonden maar ook dan komt hij niet in flash mode.

• Toppe
Flappie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Ja, ik houd de knop ingedrukt bij het aansluiten om in flash mode te komen. Echter komt hij daar blijkbaar niet in want esptool.exe kan er niets mee en zegt:
trying to connect
flush start
setting serial port timeouts to 1 ms
setting serial port timeouts to 1000 ms
flush complete
espcomm_send_command: sending command header
espcomm_send_command: sending command payload
read 0, requested 1
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed

Aan de USB adapter ligt het ook niet, daar heb ik ervoor net 2 Sonoff TH10's mee geflash naar Tasmato en dat ging zonder problemen.

Ik zag nog dit filmpje op Youtube:
YouTube: Help! My Sonoff Basic turned out to be something else!

Ik heb de contactjes van GND en K_P zoals in het filmpje met elkaar doorverbonden maar ook dan komt hij niet in flash mode.
Probeer je RX en TX eens om te draaien ;)

• Flappie
Toppe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Probeer je RX en TX eens om te draaien ;)
Ook al geprobeerd, zowel met als zonder doorverbinden van de K_P pin en de GND pin. Maakt geen verschil.

• Toppe
Flappie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Ook al geprobeerd, zowel met als zonder doorverbinden van de K_P pin en de GND pin. Maakt geen verschil.
Gevalletje DOA? Doet het hele ding t wel op 230V?

• Flappie
Toppe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Gevalletje DOA? Doet het hele ding t wel op 230V?
Op 230V knippert de led groen en kan ik met de knop boven op de output schakelen dus hij doet 't wel.

• mpx200_05
  • Laatst online: 23-03 19:17
Ik heb 3 sonoff S20 schakelaars op de standaard software.
Deze worden op zolder gebruikt waar een KPN Arcadyan versterker staat die als Acces Point is ingesteld, zowel op 5 GHz als 2,4 GHz.
De Sonoff's hebben een beperkte WiFi vebinding waarbij ik vermoed dat ze met de router beneden verbonden zijn in plaats van het AP op zolder.
De twee andere die beneden gebruikt worden geven 4 streepjes in het WiFi signaal in de eWelink app tegenover 2 streepjes bij de exemplaren op zolder.
De 5 GHz uitzetten helpt niet.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing?

• Phoolie
  • Laatst online: 22-03 22:04
mpx200_05 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:41:
Ik heb 3 sonoff S20 schakelaars op de standaard software.
Deze worden op zolder gebruikt waar een KPN Arcadyan versterker staat die als Acces Point is ingesteld, zowel op 5 GHz als 2,4 GHz.
De Sonoff's hebben een beperkte WiFi vebinding waarbij ik vermoed dat ze met de router beneden verbonden zijn in plaats van het AP op zolder.
De twee andere die beneden gebruikt worden geven 4 streepjes in het WiFi signaal in de eWelink app tegenover 2 streepjes bij de exemplaren op zolder.
De 5 GHz uitzetten helpt niet.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing?
Heb zelf nog geen Sonoff's in gebruik, moet ze nog flashen.

Maar je "probleem" met je KPN (Arcadyan) versterker herken ik wel. Ik heb aan de voorkant van het huis de Experiabox staan en achter de TV (achterkant van het huis) de versterker. Wanneer ik nu naar de schuur loop lijkt het signaal echt niks beter dan dit was voordat ik de versterker had. Loop ik nu nog een klein stukje door, dan valt mijn signaal even weg. Maar vervolgens heb ik wel weer goed Wifi bereik. In die versterker zit wel een optie waar je aan kan geven bij welk percentage hij verbindingen moet "droppen". Alleen heeft de Experiabox die instelling weer niet. Zelf overweeg ik om de Wifi van die Experiabox maar helemaal uit te gaan zetten en er desnoods nog een versterker bij te kopen.

Wat je in jouw geval zou kunnen proberen is om je Experiabox even uit te zetten (of iig de Wifi er van), dan weet je zeker dat je Sonoff's verbonden zijn met je versterker. Daarna kan je dan je Experiabox weer aanzetten.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:50
Phoolie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:43:
[...]
Maar je "probleem" met je KPN (Arcadyan) versterker herken ik wel. Ik heb aan de voorkant van het huis de Experiabox staan en achter de TV (achterkant van het huis) de versterker. Wanneer ik nu naar de schuur loop lijkt het signaal echt niks beter dan dit was voordat ik de versterker had. Loop ik nu nog een klein stukje door, dan valt mijn signaal even weg. Maar vervolgens heb ik wel weer goed Wifi bereik. In die versterker zit wel een optie waar je aan kan geven bij welk percentage hij verbindingen moet "droppen". Alleen heeft de Experiabox die instelling weer niet. Zelf overweeg ik om de Wifi van die Experiabox maar helemaal uit te gaan zetten en er desnoods nog een versterker bij te kopen.
offtopic:
https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm (beetje tactisch doen en wellicht krijg je twee of meer gratis access points...)

Oneplus One Review & Specificaties

• Toppe
Phoolie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Heb zelf nog geen Sonoff's in gebruik, moet ze nog flashen.

Wat je in jouw geval zou kunnen proberen is om je Experiabox even uit te zetten (of iig de Wifi er van), dan weet je zeker dat je Sonoff's verbonden zijn met je versterker. Daarna kan je dan je Experiabox weer aanzetten.
Kijk eens naar Ubiquiti. Niet de goedkoopste maar werkt wel perfect.
barrymossel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:21:
[...]

offtopic:
https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm (beetje tactisch doen en wellicht krijg je twee of meer gratis access points...)
Leuk zo’n test maar ik moet 60 hebben en haal dat ook makkelijk, toch zegt de test ‘we kunnen je WiFi verbeteren’, hoe dan? :9

• mpx200_05
  • Laatst online: 23-03 19:17
WiFi 2,4 GHz van de Connectbox (ziggo) beneden uitgezet. Resultaat 1 sonoff maakt verbinding met de KPN versterker de andere twee helaas niet. Het signaal neemt toe in de eWelink app van het exemplaar dat verbinding maakt.
Blijkbaar geen goede combo de Sonoff s20's in combinatie met een KPN versterker. De twee Sonoff pow's beneden schakelen wel zonder problemen over op een KPN versterker.
firmware is gelijk.

• Phoolie
Toppe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Kijk eens naar Ubiquiti. Niet de goedkoopste maar werkt wel perfect.
Zal ik in gedachte houden. Maar ga eerst even kijken of ik in aanmerking kom voor die van KPN in bruikleen. Denk dat als ik de Wifi in mn Experiabox uit kan zetten. Mijn probleem ook verholpen is.
[...]

Leuk zo’n test maar ik moet 60 hebben en haal dat ook makkelijk, toch zegt de test ‘we kunnen je WiFi verbeteren’, hoe dan? :9
Als je 60 hebt gehaald, ben je niet tactisch genoeg geweest ;)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:45
Phoolie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:01:
[...]
Als je 60 hebt gehaald, ben je niet tactisch genoeg geweest ;)
Dit dus, komen ze echt niet checken.

• Phoolie
maartend schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Dit dus, komen ze echt niet checken.
Ik zeg toch niet dat je de boel moet belazeren? Je moet alleen goed alle uithoeken van je huis testen.

Ze geven je trouwens die dingen gewoon in bruikleen he? Betwijfel of ze dan echt komen checken. Denk dat een monteur langs sturen om je te controleren duurder is dan dat die Wifi versterkers inkoop kosten. Maar we gaan het zien. Moet zelf die test nog uitvoeren, maar mijn Wifi is niet geweldig, dus er zijn vast verbeter mogelijkheden.

• vwtune
mpx200_05 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:38:
WiFi 2,4 GHz van de Connectbox (ziggo) beneden uitgezet. Resultaat 1 sonoff maakt verbinding met de KPN versterker de andere twee helaas niet. Het signaal neemt toe in de eWelink app van het exemplaar dat verbinding maakt.
Blijkbaar geen goede combo de Sonoff s20's in combinatie met een KPN versterker. De twee Sonoff pow's beneden schakelen wel zonder problemen over op een KPN versterker.
firmware is gelijk.
Ik moet zeggen dat ik van alle sonoffs in mijn huis (stuk of 20 verschillende van slamphers tot 4 channels / 220 volt en 5-32 volt) Eigenlijk alleen de S20 'problemen' heeft, zo nu en dan bijft ie dan op zijn huidige status hangen en reageert nergens meer op, ik moet hem dan echt eerst van het stroom halen. Dit terwijl hij op 5 meter van zijn accespoint staat. Ik heb 2 Slamphers achter in mijn tuin en die staan op bijna 40 meter afstand van de AP en die hebben nog nooit 1 misser gehad (zelfde firmware)

• CheeseSpread
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18-02 23:25
Wij hebben sinds een paar dagen een Google home mini. Nu via Ali een smart plug besteld. Na veel ploeteren dat ding eindelijk aan de praat gekregen. Hij staat nog niet in de apparaten van google home. Op een of andere manier lukt dat niet. Maar goed, waar gaat het nu om.

Ik ben dus een beetje verder aan het bladeren gegaan op Ali. En zo op Sonoff terecht gekomen, en eigenlijk dacht ik, hop ik wil al die schakelaars in het huis vervangen. Nu eigenlijk, laat ik maar met een beginnen. In de woonkamer heb ik een switch met twee schakelaars en een dimmer. (Wil er later nog meer) hebben jullie misschien een tip wat aan te schaffen? En is dit überhaupt een beetje te doen voor een leek?

• Toppe
CheeseSpread schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:56:
Wij hebben sinds een paar dagen een Google home mini. Nu via Ali een smart plug besteld. Na veel ploeteren dat ding eindelijk aan de praat gekregen. Hij staat nog niet in de apparaten van google home. Op een of andere manier lukt dat niet. Maar goed, waar gaat het nu om.

Ik ben dus een beetje verder aan het bladeren gegaan op Ali. En zo op Sonoff terecht gekomen, en eigenlijk dacht ik, hop ik wil al die schakelaars in het huis vervangen. Nu eigenlijk, laat ik maar met een beginnen. In de woonkamer heb ik een switch met twee schakelaars en een dimmer. (Wil er later nog meer) hebben jullie misschien een tip wat aan te schaffen? En is dit überhaupt een beetje te doen voor een leek?
Sonoff heeft directe intergratie voor Google Home, echter is de stock firmware niet zo fantastisch en loopt de verbinding via Chinese servers. Het is de vraag of je dit wilt.

Als je je verder wilt verdiepen in domotica dan zou je kunnen kijken naar Domoticz in combinatie met Controlicz maar doorboor nodig ik je uit in het Domoticz forum: Toppe in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:36
Vandaag bezig geweest om een Sonoff S20 te flashen met Tasmota. , eindelijk gelukt met Espeasy, volgens de informatie moet er hierna nadat de Sonoff gestart is 4 keer de knop indrukken voor Acces, wat ik ook doe, geen sonoff in mijn overzicht van wifi.
iemand een indruk hoe ik verder moet?

Ron

• hannibal2206
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-03 23:56
sterremos schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:05:
Vandaag bezig geweest om een Sonoff S20 te flashen met Tasmota. , eindelijk gelukt met Espeasy, volgens de informatie moet er hierna nadat de Sonoff gestart is 4 keer de knop indrukken voor Acces, wat ik ook doe, geen sonoff in mijn overzicht van wifi.
iemand een indruk hoe ik verder moet?

Ron
In mijn ervaring (na het eerste flashen met Tasmoto) luistert het 4 * indrukken wel een beetje nauw, maw je moet dat vrij kort achter elkaar doen.
Gewoon een aantal keer proberen, totdat dan het nieuwe SSID van de Sonoff verschijnt.

11kW zonnepanelen, 800 L zonneboiler met 80 Heatpipes, 2 * L/L en 1 Pana WH-MDC05F3E5 monoblock, HR++ overal; geen gasaansluiting !

• SilentScreamer
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-03 20:03
Hoe zit dat eigenlijk met de huidige T1 EU's van Banggood?

Op het moment heb ik: Raspberry Pi met uitlezing van P1 en RFXCOM op Domoticz. Een hoop schakelaars van de Action (Flamenco) en 2 Sonoffs. 1 van de Basics heb ik gesloopt door fout OTA te flashen. De ander is origineel en praat met mijn Google Home Mini via Ewelink. In een van de schuren hangt nu een Sonoff beweginssensor en heb er nog 1 liggen. Ik wil uiteindelijk denk ik 4 bewegingssensors programmeren via Domoticz, echter merk ik dat de betrouwbaarheid van Domoticz wel bagger is, en omdat er 1 centraal systeem is valt meteen alles weg. Daarom vraag ik naar de Sonoff Touch (T1) omdat dit me ideaal lijkt. Mijn voorstelling is als volgt:

In mijn woonkamer een bewegingssensor die bepaald of ik thuis ben. Daarin heb ik zowel Flamenco/RFXCOM als T1, ligt eraan of het een stekker heeft of niet. Op de slaapkamer wil ik een T1 en een draadloze schakelknop RF van Sonoff boven het bed communicerend met de Sonoff bridge (of dit moet via de RFXCOM kunnen?). In de keuken en hal misschien T1 maar dat zie ik later wel. Het praat lekker met Google Home en mijn afstandsbediening met Sonoff kan ik gebruiken als ik thuis kom in het donker. Sonoff afstandsbediening werkt overigens keurig met de RFXcom samen.

De vraag die ik heb is: Bevallen die T1's nou? ik las veel verhalen dat die niet lekker in de schakelaarsdozen passen, en gezien ik sociale huur heb kan ik niet zoveel aanpassen. Het moet wel een soort van plug and play zijn. Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt!

SilentScreamer

• Mardox
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-03 12:09
Heeft er iemand de dubbel press functie aan de praat gekregen van de Sonoff's met Tasmota erop geflashed? Ik heb er mee zitten klooien, maar het lukt me niet om nou helemaal te begrijpen wat ze bedoelen en hoe ik het kan instellen. Ik zou graag willen dat ik met twee keer klikken een scene of een group in Domoticz schakel, zodat de standaard lampen in huis aangaan.

https://github.com/arends...iki/Control-other-devices

Ik heb een Sonoff basic met Tasmota erop. Via GPIO14 heb ik er een inbouw pulsschakelaar aan gehangen. In de configurations van Tasmota is die als Switch1 ingesteld (alternatief zou Button2 zijn, maar dan werkt het niet). Ik loop nu dus een beetje vast wat ik verder moet doen om te zorgen dat dit gaat werken. Ik begrijp dat ik een Topic moet instellen en vervolgens in Domoticz naar dat topic moet luisteren om wat te schakelen, maar het lukt me al niet om een MQTT bericht te verzenden met dat topic bij een dubbele klik.

Alvast bedankt!

• barrymossel
SilentScreamer schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:00:
Hoe zit dat eigenlijk met de huidige T1 EU's van Banggood?

Op het moment heb ik: Raspberry Pi met uitlezing van P1 en RFXCOM op Domoticz. Een hoop schakelaars van de Action (Flamenco) en 2 Sonoffs. 1 van de Basics heb ik gesloopt door fout OTA te flashen. De ander is origineel en praat met mijn Google Home Mini via Ewelink. In een van de schuren hangt nu een Sonoff beweginssensor en heb er nog 1 liggen. Ik wil uiteindelijk denk ik 4 bewegingssensors programmeren via Domoticz, echter merk ik dat de betrouwbaarheid van Domoticz wel bagger is, en omdat er 1 centraal systeem is valt meteen alles weg. Daarom vraag ik naar de Sonoff Touch (T1) omdat dit me ideaal lijkt. Mijn voorstelling is als volgt:

In mijn woonkamer een bewegingssensor die bepaald of ik thuis ben. Daarin heb ik zowel Flamenco/RFXCOM als T1, ligt eraan of het een stekker heeft of niet. Op de slaapkamer wil ik een T1 en een draadloze schakelknop RF van Sonoff boven het bed communicerend met de Sonoff bridge (of dit moet via de RFXCOM kunnen?). In de keuken en hal misschien T1 maar dat zie ik later wel. Het praat lekker met Google Home en mijn afstandsbediening met Sonoff kan ik gebruiken als ik thuis kom in het donker. Sonoff afstandsbediening werkt overigens keurig met de RFXcom samen.

De vraag die ik heb is: Bevallen die T1's nou? ik las veel verhalen dat die niet lekker in de schakelaarsdozen passen, en gezien ik sociale huur heb kan ik niet zoveel aanpassen. Het moet wel een soort van plug and play zijn. Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt!

SilentScreamer
Ik heb er drie en alledrie pasten ze prima in de muur.

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22-03 20:54

RoRoo

Certified Prutser

UnknownNoob schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:14:
Ik heb hiervoor een alternatief aangeschaft (moet nog blijken).
https://s.click.aliexpress.com/e/b6qiKEje
Deze is nog in originele staat. Een tweede is onderweg om te kijken of ik deze kan flashen. Er zit een esp8285 in. Ik zal daarvoor waarschijnlijk nog wat hulp van dit forum bij nodig hebben.

Deze past net in een wcd en heeft net als de sonoff een extra nul draad nodig.
Ik ben heeel benieuwd of deze goed/lekker werkt. Keep me/us posted!!
BertusG schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:52:
Heb zelf stadsverwarming en de aan/uit thermostaat vervangen door een relais (ESP). Voor Domoticz is deze geweldige plug-in geschreven om de boel ‘slim’ aan te sturen. https://www.domoticz.com/...t_Virtual_Thermostat.html
Mag ik vragen hoe je dit exact gedaan hebt?
Hoe regel je de ruimtes in je woning?

ik ben op zoek naar iets anders. Had deze op het oog: https://www.conrad.nl/p/m...set-cube-basic-two-806616

Maar zoek nog iets om de klep te schakelen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• wizzopa
RoRoo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:24:
[...]

[...]

Mag ik vragen hoe je dit exact gedaan hebt?
Hoe regel je de ruimtes in je woning?

ik ben op zoek naar iets anders. Had deze op het oog: https://www.conrad.nl/p/m...set-cube-basic-two-806616

Maar zoek nog iets om de klep te schakelen.
Ik heb deze van Eq3 Max

https://www.ebay-kleinanz...sw-pi/1017433422-168-2670

en gebruik de alternatieve software voor het sturen van de radiatoren.

http://www.dmitry-kazakov.de/ada/max_home_automation.htm

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Is dat een simpele aan/uit schakelaar voor de pomp?

hmm dat zou in theorie ook kunnen werken natuurlijk.

• wizzopa
RoRoo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:46:
[...]

Is dat een simpele aan/uit schakelaar voor de pomp?

hmm dat zou in theorie ook kunnen werken natuurlijk.
Of koppelen aan een thermostaat en / of knoppen van EQ3.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

wizzopa schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Of koppelen aan een thermostaat en / of knoppen van EQ3.
Ik heb nu een thermostaat (nest) maar die gooit de klep dicht zodra het in zijn ruimte warm genoeg is.
Overige kamers blijven dan koud.

Nu kan ik de klep altijd open laten staan, volgens Nuon dan geen extra kosten, maar ik heb 'm toch liever dicht als ik 'm niet nodig heb.

Ooit eens naheffing van 900 euro gekregen. klep open maar alle radiatoren dicht. Ik vertrouw het niet zo :)

• edulin
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 01-02 12:06
Vandaag mijn eerste goedkope Sonoff Basic Wireless Wifi Switch van Aliexpress binnengekregen. Zie hier het een en ander over slechte soldeerverbindingen staan dus maar eens even kijken. Nu ben ik geen expert maar iets zegt mij dat deze soldeerverbindingen geen 10 A kunnen verwerken. Altijd goed om even te controleren voor gebruik lijkt me.

https://envira.nl/foto/sonoff.jpg

• Stanvv
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 25-02 15:28
RoRoo schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Ter info: ik heb eerder Tasmota op een soortgelijke dimmer gezet.
Zie posts vanaf hier

• Mardox
Mardox schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:44:
Heeft er iemand de dubbel double press functie aan de praat gekregen van de Sonoff's met Tasmota erop geflashed? Ik heb er mee zitten klooien, maar het lukt me niet om nou helemaal te begrijpen wat ze bedoelen en hoe ik het kan instellen. Ik zou graag willen dat ik met twee keer klikken een scene of een group in Domoticz schakel, zodat de standaard lampen in huis aangaan.

https://github.com/arends...iki/Control-other-devices
Niemand die me een zetje in de juiste kan geven? Heb de meeste combinaties al geprobeerd, maar nog gelukt!

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:11

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mardox schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Niemand die me een zetje in de juiste kan geven? Heb de meeste combinaties al geprobeerd, maar nog gelukt!
Een hele andere benadering: kijk of je via MQTT binnen x tijd dezelfde actie binnen gekregen hebt? In het afstaat de dubbelklik herkennen is veiliger, maar buitenom hoort ook te werken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Mardox
Ja dat zou een workaround zijn als het originele plan niet lukt inderdaad. Dank voor de suggestie! Ik hoopte eerst nog even te kijken of ik het niet via de Tasmota 'double press' functie opgelost krijg. In principe zou er dan een ander MQTT bericht komen waar ik in Domoticz dan wel weer wat op kan laten schakelen. Ik hoopte dat iemand hier al wat meer ervaring mee had alleen :)

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14:05
edulin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:23:
Vandaag mijn eerste goedkope Sonoff Basic Wireless Wifi Switch van Aliexpress binnengekregen. Zie hier het een en ander over slechte soldeerverbindingen staan dus maar eens even kijken. Nu ben ik geen expert maar iets zegt mij dat deze soldeerverbindingen geen 10 A kunnen verwerken. Altijd goed om even te controleren voor gebruik lijkt me.

https://envira.nl/foto/sonoff.jpg
Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik zou de Basics beslist niet voor zware belastingen gebruiken, paar lampen e.d. prima, maar meer niet. Zoek of blader in dit forum en je vindt uitgebreide discussie over belasting van de Sonoff's (b.v. ook van de Power types).

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sinds gister loop ik tegen een vreemd probleem aan met mijn sOnOff basics
Ze zijn een beetje aan het klapperen.

Dit lijkt allemaal gekomen nadat ik de Tasmota geupdate heb naar 6.4.1 (gisteravond zitten doen)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
11:31:08 MQT: Attempting connection...
11:31:08 MQT: Connect failed to 192.168.10.100:1883, rc -2. Retry in 10 sec
11:31:10 DNS: Initialized
11:31:21 MQT: Attempting connection...
11:31:21 MQT: Connected
11:31:21 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:31:21 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:31:23 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:31:23","Uptime":"0T12:03:07","Vcc":3.458,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:33:26 MQT: Attempting connection...
11:33:26 MQT: Connect failed to 192.168.10.100:1883, rc -2. Retry in 10 sec
11:33:28 DNS: Initialized
11:33:39 MQT: Attempting connection...
11:33:39 MQT: Connected
11:33:39 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:33:39 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:35:05 MQT: Attempting connection...
11:35:05 MQT: Connect failed to 192.168.10.100:1883, rc -2. Retry in 10 sec
11:35:07 DNS: Initialized
11:35:18 MQT: Attempting connection...
11:35:18 MQT: Connected
11:35:18 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:35:18 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:36:23 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:36:23","Uptime":"0T12:08:07","Vcc":3.458,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:39:17 DNS: Initialized
11:39:18 MQT: Attempting connection...
11:39:18 MQT: Connected
11:39:18 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:39:18 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:39:40 WIF: Connecting to AP1 RR-Domo in mode 11N as BankLamp...
11:39:44 WIF: Connected
11:39:44 DNS: Initialized
11:39:45 MQT: Attempting connection...
11:39:45 MQT: Connected
11:39:45 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:39:45 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:40:48 MQT: Attempting connection...
11:40:48 MQT: Connect failed to 192.168.10.100:1883, rc -2. Retry in 10 sec
11:40:50 DNS: Initialized
11:41:01 MQT: Attempting connection...
11:41:01 MQT: Connected
11:41:01 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:41:01 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:41:23 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:41:23","Uptime":"0T12:13:07","Vcc":3.456,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:41:27 MQT: Attempting connection...
11:41:27 MQT: Connect failed to 192.168.10.100:1883, rc -2. Retry in 10 sec
11:41:29 DNS: Initialized
11:41:40 MQT: Attempting connection...
11:41:40 MQT: Connected
11:41:40 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:41:40 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:42:44 DNS: Initialized
11:42:45 MQT: Attempting connection...
11:42:45 MQT: Connected
11:42:45 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:42:45 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:43:24 WIF: Connecting to AP1 RR-Domo in mode 11N as BankLamp...
11:43:28 WIF: Connected
11:43:28 DNS: Initialized
11:43:29 MQT: Attempting connection...
11:43:31 MQT: Connected
11:43:31 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:43:31 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:45:29 DNS: Initialized
11:45:29 MQT: Attempting connection...
11:45:29 MQT: Connected
11:45:29 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:45:29 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:45:58 DNS: Initialized
11:45:58 MQT: Attempting connection...
11:45:58 MQT: Connected
11:45:58 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:45:58 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:46:21 DNS: Initialized
11:46:21 MQT: Attempting connection...
11:46:21 MQT: Connected
11:46:21 MQT: banklicht/tele/LWT = Online (retained)
11:46:21 MQT: banklicht/cmnd/POWER = 
11:46:26 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:46:26","Uptime":"0T12:18:10","Vcc":3.458,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:48:37 MQT: Attempting connection...
11:48:37 MQT: Connect failed to 192.168.10.100:1883, rc -2. Retry in 10 sec
11:48:40 DNS: Initialized
11:48:50 MQT: Attempting connection...
11:48:50 MQT: Connected

Ik zie dat ie af en toe reconnect naar mijn domotica SSID (hard op 2.4Ghz speciaal voor sOnOff)
Zou dat mogelijk veroorzaakt kunnen worden door de: "SleepMode":"Dynamic" setting??

sleep 0 gedaan bij 1 unit..
Gelijk helemaal onbereikbaar |:(

Ligt op enorm onbereikbaar plekje dus vrouwlief even stekker uit het stopcontact laten halen wordt 'm eventjes niet..

• Winnetou
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:52:

Dit lijkt allemaal gekomen nadat ik de Tasmota geupdate heb naar 6.4.1 (gisteravond zitten doen)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
11:31:23 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:31:23","Uptime":"0T12:03:07","Vcc":3.458,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:36:23 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:36:23","Uptime":"0T12:08:07","Vcc":3.458,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:41:23 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:41:23","Uptime":"0T12:13:07","Vcc":3.456,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}
11:46:26 MQT: banklicht/tele/STATE = {"Time":"2019-01-18T11:46:26","Uptime":"0T12:18:10","Vcc":3.458,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":19,"POWER":"OFF","Wifi":{"AP":1,"SSId":"RR-Domo","BSSId":"AC:86:74:67:C5:24","Channel":1,"RSSI":54}}

Ik zie dat ie af en toe reconnect naar mijn domotica SSID (hard op 2.4Ghz speciaal voor sOnOff)
Zou dat mogelijk veroorzaakt kunnen worden door de: "SleepMode":"Dynamic" setting??

Ligt op enorm onbereikbaar plekje dus vrouwlief even stekker uit het stopcontact laten halen wordt 'm eventjes niet..
Vanmorgen mijn eerste sonoff basic geflasht met Tasmota 6.4.1 en ik heb hier precies hetzelfde. In HA vervolgens steeds even unavailable. Het wifi-signaal is 74% volgens de sonoff en als ik naar de sonoff ping krijg ik geen enkele time-out..

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Winnetou schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Vanmorgen mijn eerste sonoff basic geflasht met Tasmota 6.4.1 en ik heb hier precies hetzelfde. In HA vervolgens steeds even unavailable. Het wifi-signaal is 74% volgens de sonoff en als ik naar de sonoff ping krijg ik geen enkele time-out..
Het wordt hier ook een beetje besproken, alleen issie gesloten
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/4697

opgegeven "oplossing"
https://github.com/arends...ersions-and-expressif-sdk

feitelijk opnieuw je units flashen.

RoRoo wijzigde deze reactie 18-01-2019 14:56 (15%)

• Winnetou
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
RoRoo schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:56:
[...]

Het wordt hier ook een beetje besproken, alleen issie gesloten
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/4697

opgegeven "oplossing"
https://github.com/arends...ersions-and-expressif-sdk

feitelijk opnieuw je units flashen.
Ah! Had natuurlijk net alles weer los gesoldeerd, dichtgemaakt en mooi weggewerkt :X . Heb nu via OTA de 2.5.0-compiled versie geflasht en die is in ieder geval voorlopig alvast een stuk stabieler. Nog slechts één disconnect in een half uur. Even aanzien en anders als ik me nog eens verveel weer opnieuw beginnen..

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Winnetou schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Ah! Had natuurlijk net alles weer los gesoldeerd, dichtgemaakt en mooi weggewerkt :X . Heb nu via OTA de 2.5.0-compiled versie geflasht en die is in ieder geval voorlopig alvast een stuk stabieler. Nog slechts één disconnect in een half uur. Even aanzien en anders als ik me nog eens verveel weer opnieuw beginnen..
Zal je net zien idd.. Daarom werk ik niets meer echt "weg".
Tot irritatie van mijn vrouw.. en dan helpt het niet dat ik dan zeg: dat doe ik expres, want zodra ik het weggewerkt heb, moet ik er weer bij..

Ze kijkt dan altijd zoo verliefd naar me O-)

• Captain_koek
  • Registratie: maart 2018
RoRoo schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:52:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83

Hier sinds gisteren exact het zelfde! Vandaag echter niks aan de hand...
Had alles al open en gechecked. Heel vreemd

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Captain_koek schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:43:
[...]

Hier sinds gisteren exact het zelfde! Vandaag echter niks aan de hand...
Had alles al open en gechecked. Heel vreemd
Device 1 geflashed met die andere bin file met core 2.30 en ik heb geen disconnects meer.

De sonoff die ik op sleep 0 gezet had is onbereikbaar. Zelfs de 4x klik methode geeft geen toegang. Dat wordt loshalen en opnieuw flashen met de stick. :(

toevoeging:
Ochtend flink aan het pielen geweest omdat de sonoff na de flash niet lekker wilde connecten. uiteindelijk 40sec de knop ingehouden en ik had weer een default ding die ik kon configgen.

Tijdens dit opnieuw configuren vond ik ineens een optie waar een hoop mensen wel blij van worden (denk ik)

Om binnen HomeAssistant MQTT discovery mogelijk te maken doe je in de console van je sonoff:
setoption19 1

Wil je het device niet als een schakelaar laten detecteren maar als een lamp, dan doe je in het console:
setoption30 1

En dan krijg je dit:

*O*

RoRoo wijzigde deze reactie 19-01-2019 15:00 (44%)

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:41

Mars Warrior

Earth, the final frontier

RoRoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:06:
[...]
Wil je het device niet als een schakelaar laten detecteren maar als een lamp, dan doe je in het console:
setoption30 1
Die optie heb ik uiteindelijk ook weten te vinden ja zodat de Shelly 1 ook als lamp wordt gezien _/-\o_

Soms is het best eenvoudig als je alles weet :D

Ook bij mij doet de Shelly met Tasmota 6.4.1 heel veel aan netwerk uitval. Staat dan heel even "unavailable" in Home Assistant, en dan snel weer goed. Nog geen last gehad van schakelende lampen daardoor, dus eigenlijk merk ik er niks van...

http://www.team-mediaportal.com/

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Mars Warrior schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Die optie heb ik uiteindelijk ook weten te vinden ja zodat de Shelly 1 ook als lamp wordt gezien _/-\o_

Soms is het best eenvoudig als je alles weet :D

Ook bij mij doet de Shelly met Tasmota 6.4.1 heel veel aan netwerk uitval. Staat dan heel even "unavailable" in Home Assistant, en dan snel weer goed. Nog geen last gehad van schakelende lampen daardoor, dus eigenlijk merk ik er niks van...
Ja dat had ik dus ook. opnieuw flashen met die oudere core versie dan blijft ie online.

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-03 23:58
Even voor de zekerheid.. Net een lamp op een Sonoff Basic aangesloten en dat werkt prima. Wat is de meest veilige manier om de aarde te verbinden? Gewoon buiten de Sonoff om met een kroonsteentje of lasklem?

• tsjoender
  • Laatst online: 08:36
KvNwPPr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:02:
Even voor de zekerheid.. Net een lamp op een Sonoff Basic aangesloten en dat werkt prima. Wat is de meest veilige manier om de aarde te verbinden? Gewoon buiten de Sonoff om met een kroonsteentje of lasklem?
Buitenom is prima. Dit is ook wel een nette manier als je uitgangspunt een enkele kabel is:

Helemaal mooi als je ook adereindhulzen gebruikt :P

tsjoender wijzigde deze reactie 22-01-2019 15:35 (7%)

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
ik probeer mijn sonoff te flashen met tasmota mbv platformio. Het lukt mij niet, ik denk dat ik niet nauwkeurig genoeg kan solderen. Is er iemand waar ik 3 sonoffs heen mag sturen die ze voor mij wil flashen?

• zoeperman
@groggy wat wil er precies niet?

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
groggy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:54:
ik probeer mijn sonoff te flashen met tasmota mbv platformio. Het lukt mij niet, ik denk dat ik niet nauwkeurig genoeg kan solderen. Is er iemand waar ik 3 sonoffs heen mag sturen die ze voor mij wil flashen?
Ik soldeer ze überhaupt niet, hou de pennetjes er gewoon schuin in geklemd. Welke regio woon je?

• wizzopa
KvNwPPr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:02:
Wat voor lamp heb je hier op aangesloten? Ik sluit mijn Sonoff voor de kerstverlichting zo aan. https://imgur.com/oT2KZ0U

wizzopa wijzigde deze reactie 25-01-2019 12:36 (9%)

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-03 17:00
wizzopa schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Wat voor lamp heb je hier op aangesloten? Ik sluit mijn Sonoff voor de kerstverlichting zo aan. https://imgur.com/oT2KZ0U
Creatief gevonden! Die deksel/klem die raakt bij mij namelijk de gewone draadjes niet.
Past het dekseltje er nu nog wel goed op?

Deze oplossing doet alleen niks aan de aardedraad.

• wizzopa
FunFair schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Creatief gevonden! Die deksel/klem die raakt bij mij namelijk de gewone draadjes niet.
Past het dekseltje er nu nog wel goed op?

Deze oplossing doet alleen niks aan de aardedraad.
Of het dekseltje past is natuurlijk afhankelijk van de ader doorsnede 3x1,5mm2 zeker niet als er ook nog een aarde draad mee moet, maar 1mm2 of 0,75 mm2 gaat prima.

Mijn Sonoff's doen of stuurstroom of een lage belasting zo als led kerst verlichting ik zou geen 10 of 16 amp toevertrouwen aan welke Sonoff dan ook.

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-03 22:24

Jelte,89

Woodworking

Even teruggezocht in dit topic, en ik zie dat ik met de Sonoff (eWelink) niet kan dimmen, maar kan hij wel achter een fysieke dimmer?

Ik heb namelijk niet de kennis om te flashen e.d. en wil dus de Sonoff out of the box tussen de dimmer en de lamp zetten en dan alleen de aan/uit functie gebruiken. Kan dit wel want dat ik heb ik niet in de search kunnen vinden?

Revive the guild!

• Phoolie
Jelte,89 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:27:
Even teruggezocht in dit topic, en ik zie dat ik met de Sonoff (eWelink) niet kan dimmen, maar kan hij wel achter een fysieke dimmer?

Ik heb namelijk niet de kennis om te flashen e.d. en wil dus de Sonoff out of the box tussen de dimmer en de lamp zetten en dan alleen de aan/uit functie gebruiken. Kan dit wel want dat ik heb ik niet in de search kunnen vinden?
Je kan het proberen, maar ik betwijfel of het werkt, want dan dim je ook de input van je Sonoff en die moet wel altijd voldoende zijn lijkt mij

• C-dude
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-03 14:53
de Sonoff out of the box tussen de dimmer en de lamp
Je wilt dus feitelijk de Sonoff dimmen? ;)
Dat gaat niet lukken vrees ik: maar je kan wel eventueel:

Outlet => Sonoff =>dimmer => lamp.

Dimmer stel je gewenst in en laat je uit- inschakelen door de Sonoff.

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-03 22:24

Jelte,89

Woodworking

C-dude schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Sorry, ;)

Maar dat bedoelde ik inderdaad, Dank!

Revive the guild!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

C-dude schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Zo zit het bij mij thuis bij 2 staande lampen.

Werkt prima. Gedimde stand wordt toch nooit aangepast.

• Kire88
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 12:09
Ik heb net een TH10 geplaatst om mijn vloerverwarmingspomp in en uit te schakelen op basis van een gewenste temperatuur. De laatste versie van standaard firmware staat erop, 2.6.0.

Nu ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn om de temperatuurhistorie te loggen. Alvast bedankt voor enige tips.

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:16
Heeft iemand van jullie ook een wasmachine aangesloten op een sonoff? Zo ja gaat dat goed?

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Hmmbob
  • Nu online
Nee, dat heb ik niet. Maar je houdt wel van een risico, blijkbaar :+

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:16
Hmmbob schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:19:
Nee, dat heb ik niet. Maar je houdt wel van een risico, blijkbaar :+
Tja in theorie kunnen ze gewoon 16a aan toch? :+

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:45
Possible schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:29:
[...]

Tja in theorie kunnen ze gewoon 16a aan toch? :+
Heb je al gegoogled in dit topic?

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:11

T-Infinity

Heen en weer....

Possible schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:07:
Heeft iemand van jullie ook een wasmachine aangesloten op een sonoff? Zo ja gaat dat goed?
Werkt prima hier. Een sonof POW gebruik ik. Als de wasmachine klaar is krijg ik een berichtje via telegram.
Ik zie pieken van maximaal 2000W. Ik heb het nu 1 jaar draaien. Ik zou het niet aandurven bij een apparaat dat urenlang veel stroom verbruikt, maar de wasmachine is maar kortstondig om het water op te warmen.

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-03 17:00
T-Infinity schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Werkt prima hier. Een sonof POW gebruik ik. Als de wasmachine klaar is krijg ik een berichtje via telegram.
Ik zie pieken van maximaal 2000W. Ik heb het nu 1 jaar draaien. Ik zou het niet aandurven bij een apparaat dat urenlang veel stroom verbruikt, maar de wasmachine is maar kortstondig om het water op te warmen.
Mag ik je script lenen? :)

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-03 23:58
wizzopa schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:19:
[...]

De lamp was om te testen. Ik heb nu een ventilator op de Sonoff Basic aangesloten en de koelkast op een Sonoff POW.

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:11

T-Infinity

Heen en weer....

Eigenlijk heel simpel. Eerst detecteren dat de wasmachine draait (als hij meer dan X watt verbruikt) en vervolgens wachten tot hij minder dan bijvoorbeeld 5 watt verbruikt, dan is hij klaar.
if (tonumber(wattwasmachine) >= 100 ) then
if (otherdevices['Wasmachine_draait'] == 'Off') then
commandArray['Wasmachine_draait'] = "On"
end
end

if (otherdevices['Wasmachine_draait'] == 'On' and tonumber(wattwasmachine) <= 1) then
commandArray['Wasmachine_draait'] = "Off"
commandArray['wasmachine_det'] = "Off"
end
wattwasmachine is gedefineerd als:
wattwasmachine, duur_aan = otherdevices_svalues['Wasmachine']:match("([^;]+);([^;]+)")

Telegramnotificatie gewoon ingesteld in Domoticz.

• martijnr17
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik hou ook wel van risico's. Heb sinds 2 maanden een sonos pow r2 tussen mijn wamtepomp zitten. Deze draait soms wel 10 uur lang op 2kw vermogen. Pas later vond ik hier in het topic en andere pagina's dat ze regelmatig uitbranden. Ik gebruik het relais niet, dat scheelt misschien.
Tot nu toe geen problemen gelukkig.

• barrymossel
Possible schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:07:
Hier aangesloten op een POW R2. Droger en wasmachine. Gaat prima. De wasmachine haalt net geen 9A.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True