Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Teintje8
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 30-11-2018
Hi Guys,
Is er iemand die mij uit de brand zou willen helpen? ik heb een stuk of 20 sonnofs..
en het lukt mij niet om ze zelf te flashen. ik zou ze graag opsturen naar iemand en ze laten flashen...
uiteraard tegen betaling!!! zou iemand mij hier bij willen helpen? ik hoor het graag, thanks!!

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-04 15:40
@Teintje8 wat lukt er niet precies aan het flashen?

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:45
Teintje8 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:00:
Hi Guys,
Is er iemand die mij uit de brand zou willen helpen? ik heb een stuk of 20 sonnofs..
en het lukt mij niet om ze zelf te flashen. ik zou ze graag opsturen naar iemand en ze laten flashen...
uiteraard tegen betaling!!! zou iemand mij hier bij willen helpen? ik hoor het graag, thanks!!
Om welke gaat het en wat lukt er niet aan? Ik denk dat je middels wat hulp van hier echt wel kan flashen (het is mij ook gelukt namelijk ;) )

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:33
Als je een 3D printer hebt zou je dit kunnen overwegen:

https://www.thingiverse.com/thing:2980893

Oneplus One Review & Specificaties

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:09
Mijn huidige methode is zoals in deze video beschreven:
YouTube: How To Change Firmware on Sonoff Devices for use in Home Automation ...

Draadjes druk ik door de niet gesoldeerde gaten en blijven verbonden omdat en enige druk tegen aan blijft, USB connected terwijl ik op de button druk, dan met FlashEZ de .bin erop zetten, en via termine m'n wifi en settings laden.

Eerst had ik een usb adapter van ebay, en na 3x flashen deed die het niet meer. ik heb nu deze (https://hackerstore.nl/Artikel/258) en dat gaat geweldig!

Slaut wijzigde deze reactie 30-11-2018 12:15 (4%)

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:48
Even een Vraag, binnenkort komen er 2 S20 binnen welke ik wil flashen voor het gebruik in domoticz.
Nu kijk ik bij github Sonoff-Tasmota v6.3.0, even een check ik heb de sonof-NL.bin toch nodig?

ron

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:02

T-Infinity

Heen en weer....

sterremos schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:51:
Even een Vraag, binnenkort komen er 2 S20 binnen welke ik wil flashen voor het gebruik in domoticz.
Nu kijk ik bij github Sonoff-Tasmota v6.3.0, even een check ik heb de sonof-NL.bin toch nodig?

ron
ja

• vwtune
sterremos schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:51:

ron
Als je Nederlands taal wilt wel ja ;)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:08
Heel lang problemen gehad met mijn basics en Tasmota na versie 5.14. Nu in een maal naar 6.30 gegaan en geen problemen.

• Fleshi
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-01 23:36
Via AliExpress heb deze week onderstaande Sonoff ontvangen. Dit is echter een andere variant dan ik normaliter ontvang via AliExpress. Weet iemand welke variant dit is?? Of is dit een nagemaakte variant, die ik beter meteen de binnenkant van de prullenbak kan laten zien ;)

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
maartend schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:13:
Heel lang problemen gehad met mijn basics en Tasmota na versie 5.14. Nu in een maal naar 6.30 gegaan en geen problemen.
Ik heb nog nooit mijn sonoff geupdate. Draai nu nog 5.10. Is het nuttig/verstandig te updaten?

• maartend
DoeEensGek schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb nog nooit mijn sonoff geupdate. Draai nu nog 5.10. Is het nuttig/verstandig te updaten?
Veel meer instellingen

• DoeEensGek
  • Nu online
Opzich geen behoefte aan. Gebruik hem alleen als buitenverlichting schakelaar, via mqtt en homeassistant command.
Dacht meer uit veiligheids-overwegingen ;).

• maartend
DoeEensGek schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:50:
[...]

Opzich geen behoefte aan. Gebruik hem alleen als buitenverlichting schakelaar, via mqtt en homeassistant command.
Dacht meer uit veiligheids-overwegingen ;).
1 van de dingen is dat je hem kunt uitzetten op tijdstippen. Dus lijkt een soort tijdschakelaar op te zitten.

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:20
Fleshi schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:35:
Via AliExpress heb deze week onderstaande Sonoff ontvangen. Dit is echter een andere variant dan ik normaliter ontvang via AliExpress. Weet iemand welke variant dit is?? Of is dit een nagemaakte variant, die ik beter meteen de binnenkant van de prullenbak kan laten zien ;)

[Afbeelding]
Vandaag 4 stuks binnen gekregen van exact dit model, was even op het verkeerde been gezet door de RF benaming op de print.

Vooral de terminals lijken stevig als op het vorige modelletje, soldeer die elke keer opnieuw als ze binnen kwamen.

Nu nog wachten tot ze zelf een header op dat ding solderen

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

[Afbeelding]
Even vragen aan www.itead.cc

Over een kopie gesproken:

jobr wijzigde deze reactie 05-12-2018 19:19 (12%)

• Fleshi

[Afbeelding]
Inmiddels contact gehad met Itead, en dit is de nieuwe versie van de Sonoff basic.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Begrijp ik goed dat die zwarte draden vervangers zijn voor die tinnen tracks die er eerst zaten?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Fleshi
Hmmbob schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:02:
Begrijp ik goed dat die zwarte draden vervangers zijn voor die tinnen tracks die er eerst zaten?
Klopt, die zijn ter vervanging van de tinnen tracks.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Fleshi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:57:
[...]

Inmiddels contact gehad met Itead, en dit is de nieuwe versie van de Sonoff basic.
Zijn de vier gaatjes voor de pin header nog steeds open of zijn ze dicht gesoldeerd? Het vorige model heb ik kunnen flashen zonder te solderen.

• Toppe
meesje schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:32:
[...]

Zijn de vier gaatjes voor de pin header nog steeds open of zijn ze dicht gesoldeerd? Het vorige model heb ik kunnen flashen zonder te solderen.
Open, maar aangezien solderen amper werkt kost zou ik er lekker een header op vast solderen, kan je meteen een sensor of wat aansluiten.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• ViNyL
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Bjorker schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:55:
Juist, de Shelly 1 is ook gewoon toe te passen in een hotel of wissel schakeling op de manier die jij beschrijft.
Met de juiste rules toggle je de lamp zowel met de orginele schakelaars als met bv domoticz. Werkt hier perfect.
[...]
Heb je mss een aansluit voorbeeld of weet je waar ik die kan vinden? Ik wil hem ook tussen een wisselschakeling zetten maar kan daar niet wat over vinden.

• vwtune
never mind

vwtune wijzigde deze reactie 07-12-2018 15:06 (97%)

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
ViNyL schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:15:
[...]

Heb je mss een aansluit voorbeeld of weet je waar ik die kan vinden? Ik wil hem ook tussen een wisselschakeling zetten maar kan daar niet wat over vinden.
Zoek eens naar mijn posts in dit topic en met name dan over hotelschakelingen.

Edit: ik had blijkbaar de schemas die ik van Shelly support heb ontvangen nog niet gepost.

https://imgur.com/a/A4f8QA0

sloth wijzigde deze reactie 07-12-2018 21:52 (14%)

• Hmmbob
  • Nu online
Handig die Sonoff: Kerstboom powered by Google Home, Home Assistant and Sonoff S20:

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-04 15:40
@hmmbob
dat is een mooie, gebruik je google alleen in het engels of ook nederlands?
zal eens kijken hoe google <> HA werkt

• Hmmbob
  • Nu online
zoeperman schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:14:
@hmmbob
dat is een mooie, gebruik je google alleen in het engels of ook nederlands?
zal eens kijken hoe google <> HA werkt
Toen de Nederlandse versie uitkwam hebben we dat even geprobeerd, maar daar hadden we minder succes mee dan in het Engels. En aangezien we al ruim 2 jaar Engels praten tegen het ding....

GH <> HA werkt prima, ik gebruik de non-Cloud variant (gratis, zelf configureren)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:33
Hmmbob schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:33:
Handig die Sonoff: Kerstboom powered by Google Home, Home Assistant and Sonoff S20:

[YouTube: Kerstboom]
Toen ik mijn eerste S20's kocht dacht ik ook direct aan deze toepassing. Vroeger altijd die stekker erin en eruit, maar nu via app (of stem) handig de kerstboom schakelen. En zoals besproken in het HA topic, zoveel mogelijk automatiseren (mits 99% accuraat).

Oneplus One Review & Specificaties

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Doen we hier ook via een S20 toevallig, werkt prima :)

Alleen nog even de Google Home Mini configureren zodat hij met Domoticz werkt :)

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• ropanex
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-04 21:14
Mogelijk dat anderen hier ook tegenaan lopen: Na flashen sonoff basic met arendst tasmota v6.3.0 werkte wifi niet als de sonoff op 220v was aangesloten, wel wifi via 3,3V. Mijn basic heeft geen condensator(?) tussen d5 en c10. Oplossing bleek flashen met v6.2.1 (6.1.1 was erg laggy/instabiel contact).

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 08:48

RoRoo

Certified Prutser

barrymossel schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:23:
[...]

Toen ik mijn eerste S20's kocht dacht ik ook direct aan deze toepassing. Vroeger altijd die stekker erin en eruit, maar nu via app (of stem) handig de kerstboom schakelen. En zoals besproken in het HA topic, zoveel mogelijk automatiseren (mits 99% accuraat).
Ik heb de boom al meerdere jaren op een Action KaKu gehad. Zag dat stekker wisselen echt niet zitten.

Nu op een Sonoff S20 idd en gekoppeld aan Domoticz zodat wanneer ik 1x klik alle woonkamer verlichting incl. boom aan gaat. en bij 2x alleen de boom.
Doe ik niets, dan gaat het licht vanzelf aan op momenten die ik specificeer.

Zoveel flexibeler nu :)

Zo fijn dat het nu meer mainstream wordt en daardoor ook beter te betalen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• jandirks
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik schakel mijn boom ook via stem of domoticz aan. Omdat de S20 achter de boom en een dressoir ligt en mijn vrouw wars is van Google Assistent en andere zaken heb ik een extra Sonoff S20 ingezet die de S20 waaraan de boom is gekoppeld schakelt. Soort van master-slave principe.

• Fireb@ll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-04 21:48
Hoi Allemaal,
Ook mijn interesse is gewekt door door de sonoff modules. Ik ben niet bang voor een beetje flash werk,
maar ik krijg de laatste versie van de Sonoff basic R1 v1.0 niet geflashed.
Betreft dit model : https://tweakers.net/ext/f/6umuNHJafcnOhhyLouAeyiTQ/full.jpg

Zijn er al mensen die deze versie van de sonoff basic hebben geflashed?

Het lijkt er op dat ik hem niet in flash mode krijg.
Diverse handleiding al geprobeerd. Ik zie in esptool/arduino ide dat hij ook iets wegschrijft, maar de default software van sonoff blijft er op staan.

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-04 23:25
Heeft iemand deze ervaring ook?

Ik heb nu ongeveer een jaar een tiental Sonoff Basic's en paar S20's en Pow in gebruik (in HA).
Maar inmiddels al drie keer een Sonoff opnieuw moeten flashen (met Tasmota) aangezien het niet meer goed werkte. De defecte Sonoff's waren op zeker moment niet meer bereikbaar, maar verder goed te reflashen. Allemaal niet zo'n groot euvel, en ook een goede gelegenheid om nieuwe firmware te plaatsen (want OTA upgrades werken ook niet altijd even goed). Maar 'k vind het toch wat vreemd dat de firmware blijkbaar niet goed 'blijft zitten'.

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
dof schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:14:
Heeft iemand deze ervaring ook?

Ik heb nu ongeveer een jaar een tiental Sonoff Basic's en paar S20's en Pow in gebruik (in HA).
Maar inmiddels al drie keer een Sonoff opnieuw moeten flashen (met Tasmota) aangezien het niet meer goed werkte. De defecte Sonoff's waren op zeker moment niet meer bereikbaar, maar verder goed te reflashen. Allemaal niet zo'n groot euvel, en ook een goede gelegenheid om nieuwe firmware te plaatsen (want OTA upgrades werken ook niet altijd even goed). Maar 'k vind het toch wat vreemd dat de firmware blijkbaar niet goed 'blijft zitten'.
Ik heb het ook wel eens gehad. Niet met een Sonoff, maar met een ESP-01 module i.c.m. ESPEasy die plotseling na maanden goed werken het niet meer deed. Geen idee waar het aan lag, maar stroom erop/eraf en hij deed het weer en dag. Uiteindelijk nieuwe firmware erop en het probleem as voorbij.

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:59
Zijn er inmiddels al europese winkels te vinden waar Sonoff's verkocht en verscheept worden naar Nederland? (dit om levertijd te verkorten en geen douane kosten te krijgen)?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
scrappy.doo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:53:
Zijn er inmiddels al europese winkels te vinden waar Sonoff's verkocht en verscheept worden naar Nederland? (dit om levertijd te verkorten en geen douane kosten te krijgen)?
https://opencircuit.nl/Pr...off-WIFI-Draadloze-switch ?

Is het al bijna vrijdag?

• scrappy.doo
Zo! Die pakken een mooie marge. Dat wordt even doorrekenen hoeveel ik nu precies wil bestellen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
scrappy.doo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:57:
[...]

Zo! Die pakken een mooie marge. Dat wordt even doorrekenen hoeveel ik nu precies wil bestellen.
Maar ze leveren wel snel :D

Is het al bijna vrijdag?

• scrappy.doo
jaja, heb je aandelen? ;)

• Toppe
https://www.tinytronics.n...aar-esp8266?search=Sonoff

Heb er toevallig 1 binnen gekregen die defect was, maar na 12 mailtjes over en weer vondt ik t wel mooi geweest en mogen ze het verder uitzoeken, heb wel wat beters te doen.

Lag vandaag wel een nieuwe in de bus... jammer dat het zolang heeft moeten duren, volgende keer gewoon weer OpenCircuit

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:09
scrappy.doo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:57:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...llzbNPfA.1.8.ProductTitle

Deze marge is nog net iets meer...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Bloedzuigers zijn het.

Ik bestel ze wel voor 5 euro bij Gearbest oid. en neem die paar weekjes wachten wel voor lief.

• zeezuiper
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:55
Dit zijn ook Sonoffs: https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Alleen tijdelijk niet leverbaar :/.

• Toppe
RoRoo schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:42:
Bloedzuigers zijn het.

Ik bestel ze wel voor 5 euro bij Gearbest oid. en neem die paar weekjes wachten wel voor lief.
Ik heb ze altijd direct nodig en wil dus bewust niet wachten en daarom betaal ik die paar euro meer met plezier, ieder zn eigen keus... al worden de verschillen nu wel heel extreem, ik gun iedereen zn marge maar €23 is €18 winst, das wel veel.

• jandirks
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik weet niet of het past binnen het topic, maar wat zou naar jullie mening een acceptabele marge zijn?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Toppe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:14:
Ik heb ze altijd direct nodig en wil dus bewust niet wachten en daarom betaal ik die paar euro meer met plezier, ieder zn eigen keus... al worden de verschillen nu wel heel extreem, ik gun iedereen zn marge maar €23 is €18 winst, das wel veel.
Ik begrijp je hoor. Ik heb dat opgevangen door er 2 standaard op voorraad te hebben liggen. Mocht ik beseffen dat ik iets wil doen, dan kan dat. En ondertussen bestel ik vast een nieuwe om weer terug in de voorraad te leggen.

18 euro verschil is iig 3 extra basics die klaar kunnen liggen :)

• Toppe
jandirks schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:31:
Ik weet niet of het past binnen het topic, maar wat zou naar jullie mening een acceptabele marge zijn?
Marge zegt lang niet alles, laten we even rekenen met een inkoop van €4 per module.

Zeg dat je ze verkoopt voor €23, dan pak je €19 per module, je zal er alleen lang niet zoveel verkopen, zeg voor het gemak eens 5, is €95 per maand aan ‘winst’

Een andere winkel verkoopt ze voor €8, je pakt dan €4 per module, alleen deze shop verkoopt er geen 5 maar 50. Pak je toch mooi €105 meer aan ‘winst’ met een lagere marge.

Mijn maximale prijs? Geen idee, hangt ook van de winkel af, had defecte exemplaren ontvangen. Waar de ene shop het snel en daadkrachtig oploste (Ow, dit geprobeerd? Ja? Ik stuur een nieuwe) wilt de ander ‘doorslaan in service’ wat resulteerde in een complete mail wisselingen van een week.

Bij de eerste shop zou ik rustig €9 betalen terwijl ik bij de tweede al niets meer zou bestellen, al kosten ze €5

• Fleshi
Fireb@ll schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:54:
Hoi Allemaal,
Ook mijn interesse is gewekt door door de sonoff modules. Ik ben niet bang voor een beetje flash werk,
maar ik krijg de laatste versie van de Sonoff basic R1 v1.0 niet geflashed.
Betreft dit model : https://tweakers.net/ext/f/6umuNHJafcnOhhyLouAeyiTQ/full.jpg

Zijn er al mensen die deze versie van de sonoff basic hebben geflashed?

Het lijkt er op dat ik hem niet in flash mode krijg.
Diverse handleiding al geprobeerd. Ik zie in esptool/arduino ide dat hij ook iets wegschrijft, maar de default software van sonoff blijft er op staan.
Het is mij gelukt. Ik doe het altijd middels het programma Atom.

Op GitHub las ik wel dat meerdere mensen problemen hebben om de nieuwe variant te kunnen flashen.

• DoeEensGek
  • Nu online
Damn, net geprobeerd de sonoff te updaten maar het lijkt niet correct gelukt te zijn.

Firmware hier vandaan gehaald (https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/releases).
Gekozen voor sonoff-NL.bin 490 KB. Naar de sonoff pagina gegaan, daar netjes mijn geselecteerd, uploaden zou goed gegaan zijn gaf de sonoff aan. Daarna wachten en wachten en wachten... Maar hij maakt geen contact met de wifi merk ik. Inmiddels alweer een 20 minuten geleden. Wat nu en wat heb ik verkeerd gedaan?

• maartend
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:19:
Damn, net geprobeerd de sonoff te updaten maar het lijkt niet correct gelukt te zijn.

Firmware hier vandaan gehaald (https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/releases).
Gekozen voor sonoff-NL.bin 490 KB. Naar de sonoff pagina gegaan, daar netjes mijn geselecteerd, uploaden zou goed gegaan zijn gaf de sonoff aan. Daarna wachten en wachten en wachten... Maar hij maakt geen contact met de wifi merk ik. Inmiddels alweer een 20 minuten geleden. Wat nu en wat heb ik verkeerd gedaan?
heb je eerst een empty geinstalleerd? Welke versie wil je er op zetten? Probeer anders eerst 5.14

• DoeEensGek
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:42:
[...]

heb je eerst een empty geinstalleerd? Welke versie wil je er op zetten? Probeer anders eerst 5.14
Ik gebruikte 5.10 uit mijn hoofd gezegd. Heb de laatste versie gepakt.

• maartend
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:46:
[...]

Ik gebruikte 5.10 uit mijn hoofd gezegd. Heb de laatste versie gepakt.
Bijzonder, want mijn laatste versie is 6.30

• DoeEensGek
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:31:
[...]

Bijzonder, want mijn laatste versie is 6.30
tja nu de vraag hoe ik hem weer te pakken krijg. :?
Edit: Hij knippert groen en is via eigen wifi netwerk te vinden, maar als ik die bezoek staan de wifi gegevens al ingevuld en na herstart/opslaan blijft hij hierin.

DoeEensGek wijzigde deze reactie 15-12-2018 15:13 (27%)

• maartend
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:13:
[...]

tja nu de vraag hoe ik hem weer te pakken krijg. :?
Edit: Hij knippert groen en is via eigen wifi netwerk te vinden, maar als ik die bezoek staan de wifi gegevens al ingevuld en na herstart/opslaan blijft hij hierin.
Ik heb hem toen hard geflashed. Dus rechstreeks aan computer aan gesloten. %.24 er op gezet en laatst ota 6.3

• DoeEensGek
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:08:
[...]

Ik heb hem toen hard geflashed. Dus rechstreeks aan computer aan gesloten. %.24 er op gezet en laatst ota 6.3
Heb hem gereset, kan netjes wifi gegevens invullen, gedaan, herstart en wachten. Maar niet terug te vinden in netwerk.

Via webinterface krijg ik geen andere versie geupload. Iemand idee hoe dit te doen? Hardflash is best lastig om nu weer te realiseren. Verdomd lastig dat dit zo fout kan gaan...
Edit: sonoff minimal erop gekregen via ota! Daarna gewone 6.30 zonder taal erop maar dan is het weer ellende.
Nu 5.14-NL erop gezet maar krijg ook daarmee geen connectie... pff

DoeEensGek wijzigde deze reactie 15-12-2018 17:25 (23%)

• Paul eijkenboom
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-01 17:17
Ik heb vandaag mijn 3 sonoffs geflashed kan iemand mij helpen hoe ik ze nu werkend krijg in Homeassistant
Ik hen een pi met hassio geïnstalleerd welke code moet ik in de Yaml file plaatsen
Alvast bedankt voor het Helpen :)

• Hmmbob
  • Nu online
Paul eijkenboom schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:41:
Ik heb vandaag mijn 3 sonoffs geflashed kan iemand mij helpen hoe ik ze nu werkend krijg in Homeassistant
Ik hen een pi met hassio geïnstalleerd welke code moet ik in de Yaml file plaatsen
Alvast bedankt voor het Helpen :)
Hiermee zou je verder moeten kunnen komen: https://www.home-assistant.io/components/switch.mqtt/

Wist je dat er ook een speciaal Home Assistant topic is? Home Assistant - Open source Python3 home automation Daarin is ook vaak gesproken over hoe de sonoffs in HA gehangen kunnen worden.
DoeEensGek schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:31:
[...]
Edit: sonoff minimal erop gekregen via ota! Daarna gewone 6.30 zonder taal erop maar dan is het weer ellende.
Nu 5.14-NL erop gezet maar krijg ook daarmee geen connectie... pff
Ok, maar dan zet je er dus firmware versies op waar je WiFi gegevens niet in staan. Probeer eens of een van deze opties je verder kan helpen: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Button-usage

Overigens gebruik ik momenteel 6.3.0 zonder problemen.

Hmmbob wijzigde deze reactie 15-12-2018 18:48 (30%)

• Paul eijkenboom
  • Laatst online: 20-01 17:17
Hmmbob dank je wel ga er mee aan de slag ben benieuwd

• DoeEensGek
  • Nu online
@Hmmbob Ik heb een sonoff basic welke al enkele maanden draaide. Vandaag geupdate en daarna ellende.
Button usage heb ik gebruikt. Zo heb ik uiteindelijk minimal erop gekregen. Dacht dat het aan de instellingen lag en heb die dus gereset.
Daarna opnieuw wifi gegevens ingevuld maar helaas zonder succes. zowel 5.14 als 6.30.
Morgen kijken of ik er weer minimal op krijg (die werkt wel met bestaande wifi gegevens).

Heb zowel NL als de gewone geprobeerd. Geen idee of er nog verschillen inzitten.

Gelukt, draai nu
Program Version 6.4.0.1(8792ea4-basic)
Build Date & Time 2018-12-16T18:03:24
Core/SDK Version 2_3_0/1.5.3(aec24ac9)

*O*
bron: http://thehackbox.org/tasmota/

DoeEensGek wijzigde deze reactie 16-12-2018 21:38 (15%)

• zxop4932
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Weet iemand of het mogelijk om via EspEasy over the air (dus via de ESP Easy webgui) TASMOTA firmware te uploaden en te installeren?
Ik heb een Sonoff Basic met ESP easy en wil deze graag ook op TASMOTA firmware hebben zonder serieel te flashen :z

"A man with God is always in the majority."

• Toppe
zxop4932 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:56:
Weet iemand of het mogelijk om via EspEasy over the air (dus via de ESP Easy webgui) TASMOTA firmware te uploaden en te installeren?
Ik heb een Sonoff Basic met ESP easy en wil deze graag ook op TASMOTA firmware hebben zonder serieel te flashen :z
Nee

• maartend
V 6.40 is uit.

Sonoff-Tasmota v6.4.0

@arendst arendst released this a day ago
zxop4932 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:56:
Eerst de minimal versie van espeasy erop en dan de tasmota versie.

jobr wijzigde deze reactie 17-12-2018 18:45 (12%)

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
En daar fikt de derde pow weer door. Ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd, hoe ze dit spul door de CE-keuring krijgen...mij een raadsel.
Werkt hier anders uitstekend, meerdere gedaan.

neographikal wijzigde deze reactie 17-12-2018 19:18 (39%)

Op zoek naar een fotograaf?

• Toppe
neographikal schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:15:
En daar fikt de derde pow weer door. Ik ben er wel klaar mee eerlijk gezegd, hoe ze dit spul door de CE-keuring krijgen...mij een raadsel.

[...]

Werkt hier anders uitstekend, meerdere gedaan.
Lol, heb t nu een aantal keer geprobeerd maar lukte steeds niet, heb nu overal vaste headers op gesoldeerd :9

• Hmmbob
  • Nu online
Ter info, wat heb je er aan hangen? Ik gebruik ze om een enkele led-lamp te schakelen, ben benieuwd wat jij gebruikt en of daaruit misschien kan volgen waarom ze doorbranden (en of ik dus ok ben)

• neographikal
  • Niet online
De warmtepomp hangt eraan, op zich vallen de loads wel mee, alleen tijdens het bereiden van het tapwater trekt 'ie een kwartier of wat 13A, daarna vlakt het al vlot af naar 10A. Tijdens het verwarmen is het meestal 3-5A met uitschieters naar 8-10A als het echt bitterkoud is.

Hoe dan ook, lang geen 16A waarop het ding is gerate. Ik heb er ook al één gehad die met 8A voor 2 uur eraan ging. Houdt allemaal niet over.

• zxop4932
jobr schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:43:
[...]

Eerst de minimal versie van espeasy erop en dan de tasmota versie.
Thanks, was het proberen waard :9

Helaas niet gelukt, upload failed. Het device is nu niet meer bereikbaar. Vanavond toch even serieel flashen!

• Hmmbob
  • Nu online
neographikal schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:38:
De warmtepomp hangt eraan, op zich vallen de loads wel mee, alleen tijdens het bereiden van het tapwater trekt 'ie een kwartier of wat 13A, daarna vlakt het al vlot af naar 10A. Tijdens het verwarmen is het meestal 3-5A met uitschieters naar 8-10A als het echt bitterkoud is.

Hoe dan ook, lang geen 16A waarop het ding is gerate. Ik heb er ook al één gehad die met 8A voor 2 uur eraan ging. Houdt allemaal niet over.
Dat is een fors hogere belasting (en dus warmteontwikkeling) dan waarvoor ik ze gebruik, dus ik vertrouw het nog. Dat het echter ook fors minder is dan de maximale gerate belasting :X

• neographikal
  • Niet online
Jep, ik ben ze grotendeels aan het uitfaseren, dan maar geen metingen: ik wil geen brand. Voor m'n elektrische motor durf ik het nog wel aan, die doet 1.2kw. Ik heb een soort plastic rasterspul op ebay besteld, ik haal een deel uit de kap en vervang het door dat raster zodat 'ie kan ademen en de temperaturen minder hard op gaan lopen.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

neographikal schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:05:
Jep, ik ben ze grotendeels aan het uitfaseren, dan maar geen metingen: ik wil geen brand. Voor m'n elektrische motor durf ik het nog wel aan, die doet 1.2kw. Ik heb een soort plastic rasterspul op ebay besteld, ik haal een deel uit de kap en vervang het door dat raster zodat 'ie kan ademen en de temperaturen minder hard op gaan lopen.
Je hebt ook 16A versies...

• Duskwither
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-04 18:41
RoRoo schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:26:
[...]

Je hebt ook 16A versies...
Zijn PoW's niet altijd 16A?!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Duskwither schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:23:
[...]

Zijn PoW's niet altijd 16A?!
Specification for Sonoff Pow
Voltage range: 90-250V AC
Max current: 16A
Max Power: 3500W

Yep.. Niks gezegd! |:(

* RoRoo gaat in de hoek staan

Chinese Export
neographikal schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:05:
Met die motor zou ik juist oppassen. De spec van de sonof is volgens mij niet voor inductieve belasting. Ik heb dat ergens gelezen maar kan het zo snel niet meer vinden.

• dof
jobr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:54:
[...]

Met die motor zou ik juist oppassen. De spec van de sonof is volgens mij niet voor inductieve belasting. Ik heb dat ergens gelezen maar kan het zo snel niet meer vinden.
Mee eens. In de sonoff's zitten vanwege de weinig beschikbare ruimte kleine relais. In de Basic kleine, in de S20's iets grotere, in de pow's nog iets iets ruimere, maar allemaal niet te vergelijken met de stevige grote relais zoals die b.v. in je wasmachine zitten. De POW's zijn gespecificeerd voor 220 V / 16 A maar die in je wasmachine ook, en die zien er toch een stuk solider en veiliger uit.
Bij inductieve belastingen is de belasting op de relais groter. Tussen de lippen van de relais waar de stroom onderbroken wordt ontstaan (vooral bij inductieve belastingen) kleine vonkjes en vonkjes geven beschadiging en na verloop van tijd neemt de kwaliteit van het relais (de lipjes) af tot het een keer misgaat (van niet werkend tot ontplofte).

Moeten er grote belastingen geschakeld worden dan kun je het beste met de sonoff's een grote degelijke 220v relais aansturen. Bij een onderdelenhuis wel te koop.

My 0,02€

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-04 01:45
Mijn systeem is ook onstabiel geworden, mqtt die traag reageren, z-wave pir die af en toen blijven hangen in beweging. Er lijken zich steeds meer problemen te ontwikkelen.

Ik heb inmiddels ook een test raspberry waar ik alles opnieuw wil maken vanaf Scratch maar dat wordt nog wel een weekje werk.

De test berry had ik alvast geïnstalleerd en alles was oké tot bij het installeren van de black bean, ik krijg niet automatisch idx toegewezen en ondanks dat er connectie is tussen de test berry en een black bean kan ik er niks mee, ik kan mij nog herinneren dat de plugin van dat ding een hel was om te installeren in domoticz. Weer wat voor de vrije dagen om eens uit te zoeken.

Het nadeel van domoticz vind ik dan ook dat de stabiliteit afhangt van zoveel verschillende factoren. Ik gebruik een hele hoop protocols en plugins door elkaar en het werkt hartstikke mooi tot er ergens een onstabiliteit insluipt en probeer dat maar eens op te zoeken.

Het lijkt er nu in elk geval opdracht dat er meerdere oorzaken zijn. Soms komen opdrachten niet door, en dan 30 seconden later zie ik zo alle lampen in volgorde aan gaan in dezelfde volgorde als ik in de ruimtes waar ik ben geweest. Dat wordt een beetje vervelend.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:56

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

[...]
Welke versie heb je? Er is op een gegeven moment een 'R2' gekomen, die zou het beter aan moeten kunnen.
Maar ik ben het met je eens hoor, ik ben ook wat terughoudend om er hogere vermogens doorheen te jagen, ondanks dat ze daar wel op gespecificeerd zijn. Al helemaal wanneer je niet in de buurt bent :X

Ik heb een elektrische kachel (1600W, dus ~7A) in gebruik om m'n zonnepanelen overschot weg te stoken. Heb er een POW R2 tussen hangen zodat ik het aantal verbruikte kWh's bij kan houden. Maar je merkt idd wel dat als die kachel een paar uur aan staat de POW R2 best warm wordt. Niet heet ofzo, maar wel wat meer dan handwarm. Dat ding staat dus ook alleen aan als ik erbij in de buurt ben.

Als ik er aan denk zal ik eens met de FLIR de POW R2 bekijken als de kachel 1h+ aan staat. Ben wel benieuwd waar die warmte vandaan komt, of dat puur het relais is of de printsporen.

Eigenlijk zou je een 'current clamp' meter willen hebben op wifi, zoiets als dit. Voor je warmtepomp kun je misschien een DIN-rail kWh-meter (laten) plaatsen en de S0-pulsuitgang monitoren met iets als een YouLess? Zo monitor ik mijn zonnepanelen omvormer. Of een DIN-rail kWh-meter nemen met modbus.

ThinkPad wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:18 (25%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Nou, naast 5x Sonoff basic met Tasmota, nu ook 5x S20 besteld en de bijbehorende spulletjes om te flashen.

Vindt het toch wel erg prettig en snel werken i.c.m. HomeAssistant en Mosquitto.

Ik kwam ze tegen voor 8.83 per stuk vanwege decemberkorting.

https://www.banggood.com/...port-Alexa-p-1142285.html

• dof
ThinkPad schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:56:
[...]

Ik heb een elektrische kachel (1600W, dus ~7A) in gebruik om m'n zonnepanelen overschot weg te stoken. Heb er een POW R2 tussen hangen zodat ik het aantal verbruikte kWh's bij kan houden. Maar je merkt idd wel dat als die kachel een paar uur aan staat de POW R2 best warm wordt. Niet heet ofzo, maar wel wat meer dan handwarm. Dat ding staat dus ook alleen aan als ik erbij in de buurt ben.

Als ik er aan denk zal ik eens met de FLIR de POW R2 bekijken als de kachel 1h+ aan staat. Ben wel benieuwd waar die warmte vandaan komt, of dat puur het relais is of de printsporen.
Is inderdaad wel interessant waar die warmte vandaan komt. Met de printsporen kun je niet zoveel doen (behalve nog dikker maken), maar het relais kun je natuurlijk met stevige koperdraad overbruggen als het toch alleen maar om de meting gaat.
Nu ik even zoek zie ik dat er al een beschrijving + plaatje van is... :)

• StevenVerburg
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21-04 01:24
Weet iemand of een Shelly 1 gekoppeld kan worden aan een inbouw LED dimmer, zoals je de Shelly 1 kan koppelen aan een standaard wandschakelaar? Het gaat me om de aan/uit functie. Ik kan hier weinig informatie over vinden. Hoor graag!

• Toppe
StevenVerburg schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:31:
Weet iemand of een Shelly 1 gekoppeld kan worden aan een inbouw LED dimmer, zoals je de Shelly 1 kan koppelen aan een standaard wandschakelaar? Het gaat me om de aan/uit functie. Ik kan hier weinig informatie over vinden. Hoor graag!
Je kan geen dimmer aan Shelly koppelen

• ThinkPad

ThinkPad

L460

@neographikal @dof

De elektrische kachel (1570W volgens de Sonoff POW R2, 7,1A) een halfuurtje aangezet, hier wat warmte plaatjes:

Ik heb dezelfde versie PCB als op deze foto's: RedRayMann in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

Lijkt overigens vrij extreem zo op de foto, maar de warmste plekken (wit) zijn maar 45-47°C.
Na het uitschakelen even gevoeld en dat is net 'handwarm'.
Ik kan mij echter goed voorstellen dat het met 10A+ wel aardig wat warmer wordt.

ThinkPad wijzigde deze reactie 20-12-2018 18:17 (12%)

• dof
ThinkPad schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:06:
@neographikal @dof

De elektrische kachel (1570W volgens de Sonoff POW R2, 7,1A) een halfuurtje aangezet, hier wat warmte plaatjes:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb dezelfde versie PCB als op deze foto's: RedRayMann in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"
Heel interessant, mooie plaatjes! Als ik het even naast elkaar zet (voor 't gemak) dan is toch duidelijk te zien dat de printbanen, ondanks de exra vertinning, toch redelijk warm lijken te worden bij 7A. Dat geeft even te denken aan de Pow specs van 16 A :? Ook het relais en de contactpunten op de print geven extra (wit) warmte aan. Ik zou nu ook al even goed kijken hoe de aansluiting is bij de aansluitingen waar het wit is.

Lijkt overigens vrij extreem zo op de foto, maar de warmste plekken (wit) zijn maar 45-47°C.
Na het uitschakelen even gevoeld en dat is net 'handwarm'.
Ik kan mij echter goed voorstellen dat het met 10A+ wel aardig wat warmer wordt.
Ja dat lijkt mij ook, en zeker als het nog daarboven gaat zitten.

Het zou wel interessant zijn om te weten of zo'n dikke extra koperdraad in het tin gesoldeerd, nog uitmaakt.

Thanks voor de plaatjes.

• neographikal
  • Niet online
Boeiende plaatjes, ik heb er overigens al twee gehad met een gat in de buurt van de zekering. Straal doorgebrand, niet heel relaxt :)

• dof
neographikal schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:47:
Boeiende plaatjes, ik heb er overigens al twee gehad met een gat in de buurt van de zekering. Straal doorgebrand, niet heel relaxt :)
Dat was zeker nog zo'n oudere Pow met zekering op de pcb? Ja die print zekering houders waren volledig ongeschikt voor grotere stromen. Kan me herinneren dat ik foto's heb gezien van verbrande Pow's waaruit je kon concluderen dat er hoogstwaarschijnlijk "koude lassen" tussen zekeringhouder en printplaat zaten. :-(

• ThinkPad

ThinkPad

L460

@dof Dat is wel wat ik zag op foto's van een doorgefikte POW (<R2) inderdaad, dat de zekeringhouder aardig heet was geworden.

Op mijn foto's geen indicatie dat de zekering (rechtopstaande wit/zilveren buisje onder het gele blokje) warmer wordt dan de rest.

dof schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:08:
[...]
Ik zou nu ook al even goed kijken hoe de aansluiting is bij de aansluitingen waar het wit is.
[...]
Ik gebruik adereindhulzen om te zorgen dat de draad goed bijelkaar blijft. Ik kan mij voorstellen dat het in zo'n klemmetje minder goed contact maakt dan een soepele koperdraad. Volgens mij werkt een adereindhuls beter met een schroefcontact (kroonsteen, installatieautomaat), dan kun je zelf de klemkracht bepalen. Nu ben je afhankelijk van de 'duwkracht' van de aansluiting op de Sonoff. Ik zie echter ook Sonoff (volgens mij de 'Basic') met schroefcontacten ipv veerklemmen.

ThinkPad wijzigde deze reactie 21-12-2018 11:12 (68%)

• zxop4932
Iemand al ervaring met het gebruik van de Shelly 2 i.c.m. de rolluik motor van Somfy?

• GTWinkel
  • Laatst online: 15-02 16:26
Vraagje over een WIFI kamertermostaat op de telefoon
Kan ik met een Sonoff TH16 Smart Wifi Schakelaar Monitoring Temperatuur in de huiskamer en een sonoff basic bij de vloerverwamings pomp bij mijn buffervat. een Huiskamerthermostaat maken die de pomp op de juiste tijden bediend. Of zijn er andere mogelijkheden

• dof
ThinkPad schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:07:
@dof Dat is wel wat ik zag op foto's van een doorgefikte POW (<R2) inderdaad, dat de zekeringhouder aardig heet was geworden.
'k Heb die zekeringhouders vroeger veel gesoldeerd (electronica verleden) en het euvel is dat dat geen koper is maar ander metaal en dat die zekering houders echt heel heet gemaakt moeten worden voordat het soldeertin "pakt". En dan ligt een "koude las" snel op de loer.
Op mijn foto's geen indicatie dat de zekering (rechtopstaande wit/zilveren buisje onder het gele blokje) warmer wordt dan de rest.
Bij Sonoff zijn ze ook wijzer geworden door deze zekeringen te gebruiken. Verstandig.
Ik gebruik adereindhulzen om te zorgen dat de draad goed bijelkaar blijft. Ik kan mij voorstellen dat het in zo'n klemmetje minder goed contact maakt dan een soepele koperdraad. Volgens mij werkt een adereindhuls beter met een schroefcontact (kroonsteen, installatieautomaat), dan kun je zelf de klemkracht bepalen. Nu ben je afhankelijk van de 'duwkracht' van de aansluiting op de Sonoff. Ik zie echter ook Sonoff (volgens mij de 'Basic') met schroefcontacten ipv veerklemmen.
Lijkt me op zich ook verstandig, en het rijtje printkroonsteen op de Pow's is nog redelijk oke.

De printkroonsteentjes bij de Basic's zijn echt ruk. Bij het vastschroeven van de draadeinden breken die dingen bijna af (want je wilt wel goed vastdraaien).

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:57
GTWinkel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:47:
Vraagje over een WIFI kamertermostaat op de telefoon
Kan ik met een Sonoff TH16 Smart Wifi Schakelaar Monitoring Temperatuur in de huiskamer en een sonoff basic bij de vloerverwamings pomp bij mijn buffervat. een Huiskamerthermostaat maken die de pomp op de juiste tijden bediend. Of zijn er andere mogelijkheden
Dat kan, met de TH10/16 en en basic kan je een Scene maken hier bij is de TH10/16 de master en de basic de slave een goede wifi ontvangst is uiteraard belangrijk.

wizzopa wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:19 (4%)

PV- 7310Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• hannibal2206
  • Registratie: februari 2005
Kan ik met een TH10/16 en Tasmoto ook instellen dat als ik het relais bekrachtig (via webinterface of lokale drukknop) dat het relais na bv 1 uur vanzelf uitgaat ?

11kW zonnepanelen, 800 L zonneboiler met 80 Heatpipes, 2 * L/L en 1 Pana WH-MDC05F3E5 monoblock, HR++ overal; geen gasaansluiting !

• Hmmbob
  • Nu online
hannibal2206 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:04:
Kan ik met een TH10/16 en Tasmoto ook instellen dat als ik het relais bekrachtig (via webinterface of lokale drukknop) dat het relais na bv 1 uur vanzelf uitgaat ?
PulseTime is wat je zoekt: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Commands#main

1 uur= 3600 seconden, dus je geeft "PulseTime 3700" in (zie uitleg op die link over waarom +100)

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
ThinkPad schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:07:

[...]

Betreft die schroef contacten, dat werkt ook maar matig met hulzen. De kwaliteit is matig waardoor ik bij één van m'n sonoffs het schroefdraad kapot heb gedraaid.
Dat terwijl hulzen gebruiken bij mijn weten toch altijd het beste is. Ik maak ze daarom maar altijd even plat met we tangetje als ik ze vast schroef.

• Toppe
FunFair schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:34:
[...]

Betreft die schroef contacten, dat werkt ook maar matig met hulzen. De kwaliteit is matig waardoor ik bij één van m'n sonoffs het schroefdraad kapot heb gedraaid.
Dat terwijl hulzen gebruiken bij mijn weten toch altijd het beste is. Ik maak ze daarom maar altijd even plat met we tangetje als ik ze vast schroef.
Als het contact van fatsoenlijke kwaliteit is dan is dat wel het beste ja. Heb al een aantal keer de schroef terminals opnieuw moeten solderen...

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik wil mijn 2000 watt badkamerkachel, m'n wasdroogcombi en m'n vaatwasser aan gaan sluiten op home assistant. En dan graag het verbruik bijhouden en aan de hand daarvan automations maken.
Ik heb al een Pow R2. Maar ik lees toch wel verontrustende verhalen mbt overbelasting. Daarom ben ik een beetje verder aan het kijken. En ik zie dat de Blitzwolf BW-SHP2 en de Teckin mini plug ook met Tasmota te flashen zijn en ook 16a kunnen hebben.
Iemand daar al ervaring mee?

• oeps
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 03:55
Kitser schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:34:
En ik zie dat de Blitzwolf BW-SHP2 ook met Tasmota te flashen zijn en ook 16a kunnen hebben.
Iemand daar al ervaring mee?
Toevallig een afgelopen weekend een BW-SHP2 en een BW-SHP6 (max 2300W) van tasmota voorzien. De SHP6 lijkt qua formaat op de Teckin (nog kleiner zelfs). Ik schakel geen grote vermogens maar wat ik zie:
Doordat de SHP2 een stuk groter is de afstand van de 230V stekker die erin gaat tot de laagspanningscomponenten een stuk groter dan bij de SHP6.
Zelf ben ik wel huiverig (niet gebaseerd op ervaring) om 16A door de SHP2 te jagen. Zeker voorkomen dat je een apparaat dat aan staat erin doet. Een vonk is er zo.
Ik heb dubbele stopcontacten naast elkaar, elk voor een aparte doos in de muur. Ondanks de grootte van de SHP2 kan er makkelijk nog een stekker naast. Een dubbel stopcontact in één gat gaat natuurlijk problemen opleveren.
Om het compleet te maken: Bij mij aangesloten op Domoticz (via MQTT/Mosquitta). Eigen gebruik van de SHP2/6 is ongeveer 0,5 Watt (gemeten met Voltcraft SBC-500 voor wat het waard is).
Mooi ten opzichte van de 3 voor een tientje 433MhZ schakelaars van de action waar er 1 kapot was gegaan is dat je nu feedback hebt en weet hoe de schakelaar staat en ook het gebruik kunt meten (erg spannend met een Led lamp in de huiskamer 8) ).
De SHP2 is makkelijker te openen en te solderen voor het flashen door de extra ruimte die je hebt. Je hebt wel het 3-hoek bitje nodig om de 4 schroeven los te krijgen. Zie foto bij link.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

oeps schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:23:
[...]
Zelf ben ik wel huiverig (niet gebaseerd op ervaring) om 16A door de SHP2 te jagen. Zeker voorkomen dat je een apparaat dat aan staat erin doet. Een vonk is er zo.
De max rating is 3300W. Bij 240V is dat 13.75A. Dat is lang geen 16A...

Ik kan niks vinden over load testen op het internet, dus dat zal iemand echt moeten gaan proberen.
Heb er wel een beter gevoel over dan de Sonoff die bij 10A al flink warm wordt.

http://www.team-mediaportal.com/

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
jobr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:54:
[...]
Beetje late reactie maar goed advies om op te passen met een motor.
Los van de inductieve belasting doet een motor zo maar 4-6 maal de nominale stroom tijdens opstarten.
Dus een nominaalstroom van 6A (1380W) kan een opstartpiek geven van een kleine 40A. Dat gaat het relais niet fijn vinden.
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True