Welke versie heb je? Er is op een gegeven moment een 'R2' gekomen, die zou het beter aan moeten kunnen.
Maar ik ben het met je eens hoor, ik ben ook wat terughoudend om er hogere vermogens doorheen te jagen, ondanks dat ze daar wel op gespecificeerd zijn. Al helemaal wanneer je niet in de buurt bent
Ik heb een elektrische kachel (1600W, dus ~7A) in gebruik om m'n zonnepanelen overschot weg te stoken. Heb er een POW R2 tussen hangen zodat ik het aantal verbruikte kWh's bij kan houden. Maar je merkt idd wel dat als die kachel een paar uur aan staat de POW R2 best warm wordt. Niet heet ofzo, maar wel wat meer dan handwarm. Dat ding staat dus ook alleen aan als ik erbij in de buurt ben.
Als ik er aan denk zal ik eens met de FLIR de POW R2 bekijken als de kachel 1h+ aan staat. Ben wel benieuwd waar die warmte vandaan komt, of dat puur het relais is of de printsporen.
Eigenlijk zou je een 'current clamp' meter willen hebben op wifi, zoiets als
dit. Voor je warmtepomp kun je misschien een DIN-rail kWh-meter (laten) plaatsen en de S0-pulsuitgang monitoren met iets als een YouLess? Zo monitor ik mijn zonnepanelen omvormer. Of een DIN-rail kWh-meter nemen met modbus.
[
Voor 25% gewijzigd door
ThinkPad op 19-12-2018 12:18
]