Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-07 20:56
Hopelijk zit hier een genie die mij kan helpen.
Ik heb een ledstrip WS2811 aangesloten op een Wemos D1 mini.
Nu werkt die perfect als de afstand tussen de wemos en de strip 20cm is, maar als die ongeveer 1,5 meter is dan werkt de aansturing niet goed. Na lang prutsen en testen ben ik erachter dat als ik mijn vinger op de data koppeling leg (ik lus hem door om dus langer te maken dus heb die 2 eindjes gesoldeerd) de strip perfect werkt maar zodra ik mijn vinger eraf haal gaat hij heel gek doen.
Het lijkt er dus op dat er interferentie ofzo op de data draad komt en die weg is als ik het aanraak (soort aarde dus).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik de hele tijd mijn vinger er op hoef te leggen? :).
Ik durf niet de grond draad van de 12V draad op de data draad te leggen hetgeen misschien wel zou helpen.
Maar gaat het dan stuk omdat daar de grond van dus 12V doorheen gaat.

Wie oh wie?

[Home Assistant] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
PuckStar schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:37:
Hopelijk zit hier een genie die mij kan helpen.
Ik heb een ledstrip WS2811 aangesloten op een Wemos D1 mini.
Nu werkt die perfect als de afstand tussen de wemos en de strip 20cm is, maar als die ongeveer 1,5 meter is dan werkt de aansturing niet goed. Na lang prutsen en testen ben ik erachter dat als ik mijn vinger op de data koppeling leg (ik lus hem door om dus langer te maken dus heb die 2 eindjes gesoldeerd) de strip perfect werkt maar zodra ik mijn vinger eraf haal gaat hij heel gek doen.
Het lijkt er dus op dat er interferentie ofzo op de data draad komt en die weg is als ik het aanraak (soort aarde dus).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik de hele tijd mijn vinger er op hoef te leggen? :).
Ik durf niet de grond draad van de 12V draad op de data draad te leggen hetgeen misschien wel zou helpen.
Maar gaat het dan stuk omdat daar de grond van dus 12V doorheen gaat.

Wie oh wie?
Welke aansturing heb je eraan? Voeding?

He who laughs last thinks slowest!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w2cker
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Je kan proberen om 1 led met 2811 chip dichtbij de wemos te plaatsen. De 2811 zal het stuursignaal dan versterken van de 3.3 van de wemos naar 5 volt.

MCITP SA & EA, MCSA, MCSE, en nog een aantal titels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PuckStar
quote:
w2cker schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:32:
Je kan proberen om 1 led met 2811 chip dichtbij de wemos te plaatsen. De 2811 zal het stuursignaal dan versterken van de 3.3 van de wemos naar 5 volt.
quote:
martinvdm schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Welke aansturing heb je eraan? Voeding?
De leds worden los gevoed met 12V.
De Wemos wordt ook gevoed door de 12V adapter echter zit er dan een 12V naar 5V omzetter tussen.
Een extra grond van de ledstrip zit ook aan de wemos (dit was een tip om rare resultaten te voorkomen en die werkt ook perfect maar dan dus enkel als de hele afstand maar zo'n 20cm is).

Als ik aan het einde van de led strip meet is het nog steeds 12V dus volgens mij is de stroom wel in orde.
Het zit hem in het data signaal wat verstoring krijgt bij een langere lengte. En dus compleet verdwijnt als ik mijn vinger op de blote aansluiting leg.

EDIT: Zie trouwens dat ik eigenlijk in een verkeerd topic zit! Sorry. Zou eigenlijk hier moeten: Het grote ESP topic. Als een mod dit kan verplaatsen graag.

PuckStar wijzigde deze reactie 05-05-2018 11:10 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14-07 00:23
quote:
spank_mojoo schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:17:
Ik heb ook nog een "verprutste S20" liggen, misschien toch nog maar eens proberen dan.
Het flashen met esptool,py gaat veel makkelijker in Windows 10 dan in bijna alle artikelen beschreven wordt wordt! Je kan namelijk PowerShell gebruiken.

Het enige wat je van te voren moet installeren is Python. Vervolgens kan je in PowerShell
code:
1
pip install esptool

intoetsen en esptool.py wordt geinstalleerd. Zie ook: https://diyprojects.io/es...mware-esptool-py-esp8266/

En bij mij hielp het om mijn 'dode' S20 te herstellen door
code:
1
esptool.py --port COM21 erase_flash

uit te voeren via powershell. Je moet hem dan wel in flashmode starten dus even de knop ingedrukt houden als hem aan de stroom zet. Nu is de Sonoff echt leeg en kan je weer opnieuw via de gebruikelijke manier de Sonoff flashen.

Bij mij stond er namelijk een corrupte configuratie in. Had hem tig keer geflashed wat wel wou maar hij bleef het niet doen. Pas toen dit had gedaan en vervolgens geflashed had werkt hij weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:19
quote:
Dylantje2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:57:
[...]
Ik heb zelfs een fibaro wallplug die smelt op een pelletkachel [ paar honderd watt ] dus alles wat je er tussen hangt checken

Fibaro niet thuis voor garantie... 2 maanden te laat... pfff
Naja, en blijven checken... Of ruiken in mijn geval... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:19
quote:
Beginner schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 07:45:
@TCroezing Laatst een soort gelijk probleem gehad met de printplaat van de magnetron. Ook de aanvoer naar de 16 A glaszekering op de printplaat was te heet geworden en van vorm veranderd. De zekering lag er toen ook uit. De magnetron was meeredere achter elkaar kort aangezet. Ik heb toen een nieuwe draadbrug gemaakt van het ene pennetje (van de socket connector) naar het pootje van de glaszekering. De glaszekering ook moeten vervangen. Dit gaat nu al weer geruime tijd goed. De kans dat er teveel stroom door de de printplaat en de 1,5 mm^2 kabeltje gaat schat ik klein in. Wel lijkt, zoals wizzopa ook aangeeft, dit bij meerdere elektronica een probleem.
De Quooker is nu nog meterloos. Durf het niet meer aan dat er mogelijkerwijs brand door zou komen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-07 21:08
quote:
TCroezing schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:08:
[...]Naja, en blijven checken... Of ruiken in mijn geval... 8)7
Tsja en dat voor een ding van ong. ¤50...
Ik vind dat ze verboden moeten worden.
Hoe kan zo'n duur ding nu smelten als er "alle " keurmerken opzitten?
En niet eens met vermogen. 2000 kunnen ze aan..
Nou bij mij was de max 1000 voor opstarten pelletkachel.
En bij draaien paar watt continue...
Troep is het..

[img]http://pvs.kkopv.com/612ffb1cxxf.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
quote:
Dylantje2 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Tsja en dat voor een ding van ong. ¤50...
Ik vind dat ze verboden moeten worden.
Hoe kan zo'n duur ding nu smelten als er "alle " keurmerken opzitten?
En niet eens met vermogen. 2000 kunnen ze aan..
Nou bij mij was de max 1000 voor opstarten pelletkachel.
En bij draaien paar watt continue...
Troep is het..
Keurmerken.... die maken ze net zo makkelijk na als Adidas, Nike Etc.

PV: Yingli-SolarEdge 1 West 7310Wp..... WP: Daikin Ururu Sarara 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frietvanpiet
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-06 21:03
Ik heb het wilde idee om een variant op de Sonoff basic te maken binnen het Autodesk Eagle tekenpakket.
Is er iemand die hier samen mee in op wil trekken? Momenteel ben ik bezig met het tekenen van het schema.
Mijn bedoeling is om uiteindelijk om een variant (Fork) te maken die ik of we beter achten.
Denk hierbij aan veiligere connectoren, grotere afstanden tussen hoogspanning en laagspanning gedeelte etc. Alles is mogelijk bij een nieuw ontwerp. Bedoeling is dit opensource te doen!

Nogmaals de vraag? Wie wil hierin samenwerken?
Gelieve via DM kenbaar te maken :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PuckStar
quote:
PuckStar schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:44:
[...]

[...]

De leds worden los gevoed met 12V.
De Wemos wordt ook gevoed door de 12V adapter echter zit er dan een 12V naar 5V omzetter tussen.
Een extra grond van de ledstrip zit ook aan de wemos (dit was een tip om rare resultaten te voorkomen en die werkt ook perfect maar dan dus enkel als de hele afstand maar zo'n 20cm is).

Als ik aan het einde van de led strip meet is het nog steeds 12V dus volgens mij is de stroom wel in orde.
Het zit hem in het data signaal wat verstoring krijgt bij een langere lengte. En dus compleet verdwijnt als ik mijn vinger op de blote aansluiting leg.

EDIT: Zie trouwens dat ik eigenlijk in een verkeerd topic zit! Sorry. Zou eigenlijk hier moeten: Het grote ESP topic. Als een mod dit kan verplaatsen graag.
Mocht iemand nog de oplossing willen weten, die heb ik gekregen via Reddit: https://www.reddit.com/r/...issues_with_longer_cable/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:48
quote:
spNk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb dit gedaan d.m.v. een Sonoff dual R2 i.c.m. Tasmota firmware. Met de normale zul je het wat ingewikkelder moeten maken (ik neem aan dat je zonnescherm 4 a 5 draden heeft?)
https://github.com/arends...i/Sonoff-Dual-and-Dual-R2

Wat linkjes naar mijn vraag + hulp (die gene die ik uiteindelijk gevolgd heb):
spNk in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"
Pascal Saul in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"
Pascal Saul in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"

Die interlock is belangrijk, dan kan je niet zowel up als down tegelijk indrukken.
Heb jij de oorspronkelijke (3-standen)schakelaar ook verwijderd? Die zou ik graag behouden.
Lees hier dat dat met de electrodragon wel zou moeten kunnen,
maar ik kan nergens een circuitje vinden, bovendien lees ik weinig goeds over de kopersporen op de printplaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:53
Je kan een nodeMCU met een relay bordje gebruiken en die parallel over de huidige regelaar zetten. Een sonoff geeft 220 aan de output. Een sonoff 4 ch pro zou ook kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-07 23:29
quote:
RudolfR schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:07:
[...]

Heb jij de oorspronkelijke (3-standen)schakelaar ook verwijderd? Die zou ik graag behouden.
Lees hier dat dat met de electrodragon wel zou moeten kunnen,
maar ik kan nergens een circuitje vinden, bovendien lees ik weinig goeds over de kopersporen op de printplaat.
Ik heb deze niet meer. Wel ben ik bezig met een "noodschakelaar", je kan namelijk de schakelaar ook handmatig bedienen door headers die al op het bordje zitten. Schakelaar1, schakelaar2 & ground. Maar als het bordje helemaal niks meer doet moet ik handmatig de draden aan elkaar verbinden ;). Heb tijdelijk een power/reset switch uit een oude case gehaald, heb gelijk de juiste aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-05 17:11
quote:
spNk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb dit gedaan d.m.v. een Sonoff dual R2 i.c.m. Tasmota firmware.
Ben ook aan het kijken hoe ik mijn rolluik kan schakelen.
Nadeel van de R2 is dat deze maar 1 fysieke knop heeft, en je dus niet handmatig omhoog en omlaag kunt schakelen. Heb je hier een oplossing voor gevonden, of was dit in jouw geval niet nodig?
Alternatief hiervoor zou de 4CH kunnen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:51

T-Infinity

Heen en weer....

Ik heb ook rolluiken voorzien van een motor die aangestuurd wordt via Sonoff Dual R2 met Tasmota erop. In de eerste instantie dacht ik 2 rolluikmotoren per Sonoff aan te sturen, maar dit gaf problemen. Kan het zijn dat de motoren op elkaar storen? Wat er namelijk gebeurde is dat de rolluiken zowel omhoog als omlaag gingen, afwisselend, en sowieso zeer stotterend. Ik begreep er niets van. Ik kan ze volgens mij niet verkeerd aangesloten hebben, aangezien dit vrij simpel is. Komt dit doordat de N(eutral) van beide uitgangen verbonden zijn?
Met 1 motor per Sonoff werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
quote:
Stanvv schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Ben ook aan het kijken hoe ik mijn rolluik kan schakelen.
Nadeel van de R2 is dat deze maar 1 fysieke knop heeft, en je dus niet handmatig omhoog en omlaag kunt schakelen. Heb je hier een oplossing voor gevonden, of was dit in jouw geval niet nodig?
Alternatief hiervoor zou de 4CH kunnen zijn.
Wat bedoel je met fysieke knop? De enige fysieke knop die erop zit is afaik om via WPS te verbinden/resetten e.d., niet om hem te bedienen.

Boven het schroefje rechtsonder heb je wel headers zitten, deze kan je dus gebruiken om schakelaars aan te sluiten. Tussen GND en Button0(of 1) een schakelaartje en je bent er. Verder heb ik in Tasmota ingesteld dat de schakelaar automatisch utigaat na x seconden, zodat er geen spanning op blijft staan (ondanks dat het rolluik automatisch schakelt), en dat beide niet gelijk aan kunnen staan (de gene die aanstond gaat uit voordat de andere aan gaat).

Bron van de afbeelding overigens.
quote:
T-Infinity schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:59:
Komt dit doordat de N(eutral) van beide uitgangen verbonden zijn?
Met 1 motor per Sonoff werkt het vlekkeloos.
Geen idee, maar als je gewoon 1 van de N draden gewoon op het lichtnet aansluit? Dus buiten de Sonoff module om. Volgens mij moet dat voor de werking van het relais niet uitmaken.

spNk wijzigde deze reactie 10-05-2018 10:47 (51%)

• Stanvv
quote:
spNk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:13:
[...]
Wat bedoel je met fysieke knop? De enige fysieke knop die erop zit is afaik om via WPS te verbinden/resetten e.d., niet om hem te bedienen.
Ah okay, ik dacht dat dit net als bij de Sonoff Basic een fysiek on/off switch was. Bij de 4CH heb je er dan namelijk 4, zodat je de rolluiken altijd ook nog fysiek kan schakelen (met 2 van die knoppen).
Maar goed, ik probeer het op te lossen met een T1 2CH die ik nog had liggen waar nu Tasmota op staat. Heb jij interlock aangezet op die Dual R2? Zo ja, hoe? Is dat iets dat je in user_config moet instellen of via de webinterface bij Configuration?

Wat ik dus wil voorkomen is dat er tegelijkertijd zowel een signaal omhoog als omlaag wordt gegeven.

• spNk
quote:
Stanvv schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:12:
[...]
Is dat iets dat je in user_config moet instellen of via het ip adres in Configuration?

Wat ik dus wil voorkomen is dat er tegelijkertijd zowel een signaal omhoog als omlaag wordt gegeven.
Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij via die console op de webinterface...
"SetOption14 on" geloof ik.. kan momenteel even niet kijken, ligt in m'n andere huis.
Maar zie je gauw genoeg ;). Eerst testen voor je hem aansluit :p.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stanvv
quote:
spNk schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij via die console op de webinterface...
"SetOption14 on" geloof ik.. kan momenteel even niet kijken, ligt in m'n andere huis.
Maar zie je gauw genoeg ;). Eerst testen voor je hem aansluit :p.
Ah heb het gevonden denk ik: via webinterface naar de console (http://ipadres/cs? ) en dan letterlijk "SetOption14 ON" als command invoeren.
Ben inderdaad eerst aan het testen met 2 lampen ;)
Zojuist ook "PulseTime1 150115" en "PulseTime2 150115" ingesteld, aangezien ze er 15 seconden over doen om open en dicht te gaan. Edit: vanaf 11.1 seconden werkt de increment anders
Dank, ik kan weer verder!

Stanvv wijzigde deze reactie 11-05-2018 14:25 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:44
quote:
Henkie-Jan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:10:
[...]

Het flashen met esptool,py gaat veel makkelijker in Windows 10 dan in bijna alle artikelen beschreven wordt wordt! Je kan namelijk PowerShell gebruiken.

Het enige wat je van te voren moet installeren is Python. Vervolgens kan je in PowerShell
code:
1
pip install esptool

intoetsen en esptool.py wordt geinstalleerd. Zie ook: https://diyprojects.io/es...mware-esptool-py-esp8266/

En bij mij hielp het om mijn 'dode' S20 te herstellen door
code:
1
esptool.py --port COM21 erase_flash

uit te voeren via powershell. Je moet hem dan wel in flashmode starten dus even de knop ingedrukt houden als hem aan de stroom zet. Nu is de Sonoff echt leeg en kan je weer opnieuw via de gebruikelijke manier de Sonoff flashen.

Bij mij stond er namelijk een corrupte configuratie in. Had hem tig keer geflashed wat wel wou maar hij bleef het niet doen. Pas toen dit had gedaan en vervolgens geflashed had werkt hij weer als een zonnetje :)
Afgelopen weekend jouw methode geprobeerd.
geen foutmeldingen gehad en wanneer ik de esp voed via de TTL draait hij als een zonnetje.
wanneer de S20 in het stopcontact wordt gestopt geeft het echter geen teken van leven.
ik ben bang dat de interne voeding kapot is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 19:29
Bestaat er een sonoff om een normale led-lamp (dimable) te dimmen en aan/uit te zetten? Wel om in plafond in te bouwen.

edit ; sorry, moet wel 220V aansturen

maartend wijzigde deze reactie 14-05-2018 14:30 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
maartend schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:05:
Bestaat er een sonoff om een normale led-lamp (dimable) te dimmen en aan/uit te zetten? Wel om in plafond in te bouwen.
Nee, helaas niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
Vandaar dus dat ik niks vond op Ali. Oke, dan zoek een andere oplossing. Of merk.
Heb al van alles van Livolo, ga eens kijken of zij nog wat hebben.

maartend wijzigde deze reactie 14-05-2018 14:17 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chrisje1983
Jawel dat bestaat,

1 stks H801 WiFi; RGBW LED WIFI controller; RGBW WiFi LED H801 Controller; DC5-24V ingang; 4CH * 4A uitgang
http://s.aliexpress.com/3m6bQRRJ?fromSns=Copy to Clipboard

Deze kan je flashen met tasmota of espeasy, hij kan uiteraard geen 220 leds dimmen, maar 12 volt leds kan prima en kan nog een flink vermogen aan ook vanwege zijn MOSFETs. Hij heeft 5 uitgangen, ze zijn helaas niet alle 4 afzonderlijk dimbaar. Althans, dat heb ik niet nodig/geprobeerd want bij mij hangt hij aan een ledstrip.

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 14-05-2018 14:30 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
quote:
Chrisje1983 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:28:
Jawel dat bestaat,

1 stks H801 WiFi; RGBW LED WIFI controller; RGBW WiFi LED H801 Controller; DC5-24V ingang; 4CH * 4A uitgang
http://s.aliexpress.com/3m6bQRRJ?fromSns=Copy to Clipboard

Deze kan je flashen met tasmota of espeasy, hij kan uiteraard geen 220 leds dimmen, maar 12 volt leds kan prima en kan nog een flink vermogen aan ook vanwege zijn MOSFETs. Hij heeft 5 uitgangen, ze zijn helaas niet alle 5 afzonderlijk dimbaar. Althans, dat heb ik niet nodig/geprobeerd want bij mij hangt hij aan een ledstrip.
Thnx, maar jammer. Gaat om 220V lampen.
Aangepast dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
quote:
spank_mojoo schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:37:
[...]

Afgelopen weekend jouw methode geprobeerd.
geen foutmeldingen gehad en wanneer ik de esp voed via de TTL draait hij als een zonnetje.
wanneer de S20 in het stopcontact wordt gestopt geeft het echter geen teken van leven.
ik ben bang dat de interne voeding kapot is.
Je kan hem dus wel instellen via de TTL via de webinterface? Neem aan dat je er na het leeghalen wel weer firmware opgezet hebt? :+ ESP Eazy laat verder geen ledje of iets branden maar dat weet je neem ik aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
quote:
Henkie-Jan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:19:
[...]

Je kan hem dus wel instellen via de TTL via de webinterface? Neem aan dat je er na het leeghalen wel weer firmware opgezet hebt? :+ ESP Eazy laat verder geen ledje of iets branden maar dat weet je neem ik aan?
Ik heb Tasmota er op geflashed.
Deze draait en is te configureren via webinterface.
de ESP in de Sonoff start alleen op wanneer hij zijn power rechtstreeks op de VCC pin ontvangt.

Jammer dat het zo loopt, maar het is niet anders. ik laat voor een tientje wel een andere komen en bewaar deze voor eventueel nog wat onderdelen later.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
Als je handig bent kan je het voedingscircuitje is even doormeten, even 220 erop en de baantjes volgen en meten. Het voedingscircuit is redelijk eenvoudig en nog geen mini smd vergrootglas werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
quote:
spank_mojoo schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:46:
[...]

Ik heb Tasmota er op geflashed.
Deze draait en is te configureren via webinterface.
de ESP in de Sonoff start alleen op wanneer hij zijn power rechtstreeks op de VCC pin ontvangt.

Jammer dat het zo loopt, maar het is niet anders. ik laat voor een tientje wel een andere komen en bewaar deze voor eventueel nog wat onderdelen later.
Vaak slecht soldeer werk, ik heb net een AM2301 sensor ontvangen DOA, na dat ik wat kritieke puntjes door gesoldeerd heb werkt hij, maar wel even een Dispute geopend bij Ali.

PV: Yingli-SolarEdge 1 West 7310Wp..... WP: Daikin Ururu Sarara 3,5kW….. Foto’s.....

• Henkie-Jan
RF 433MHz touc schakelaar en Sonoff RF werken mooi samen. Ik had de touchschakelaars al langer in huis voor de RF bridge. Maar deze ondersteunt maar zeer mager schakelaars. Toggle optie is er niet.

Dus een Sonoff RF die in de lamp zit besteld, schakelaar aan de wand geschroefd en gepaired. Werkt geweldig.

Omdat er in mijn berging maar 1 dubbel stopcontact zit en niet aan de kant waar mijn werktafeltje hangt kan ik nu de wanddoos die eigenlijk voor de schakelaar is gebruiken voor 230V. Schakelaar er boven.

https://tweakers.net/ext/f/xUcVqIXyYdS7TyfOO4a2gF08/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/zCpVdUZgnoxqQlBESaaZHUgV/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/SSe9jCr8PzxZZDHu9oODYaVl/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/aWviGPkFNoxdlMVWiFFxVn0R/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/U9fQ7w1DFyUY9cZuBMqtQpyF/thumb.jpg

• jobr
  • Registratie: januari 2009
quote:
Henkie-Jan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:19:
[...]

ESP Eazy laat verder geen ledje of iets branden maar dat weet je neem ik aan?
ja hoor, kun je instellen in de config bij hardware.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-07 12:45

MsG

Forumzwerver

Wellicht hier ook nog handig, voor mensen die niet alle aanbiedingen volgen:
quote:
_LF_ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:52:
Sonoff Basic WLAN Switch voor 3,47¤ bij Rosegal

Gebruik code DSRGMAY7 om op deze prijs te komen, gratis verzending

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• Mardox
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-07 00:28
Omdat er helaas nog geen Sonoff dimmer versie bestaat ben ik al enige tijd op zoek naar een alternatief hiervoor. En met mij ook anderen in dit forum zag ik al een paar keer. Nu kwam ik bij toeval langs deze dimmer van het mij onbekende merk Kaigelin op Aliexpress:

https://nl.aliexpress.com...Werk-met/32861439068.html

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet of hier ook een ESP8266 chip in zit die te flashen valt (en daarna makkelijk opgenomen kan worden in Domoticz)?

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:21
Aangezien ik nu eindelijk home Assistant heb draaien wilde ik mijn sonoff basic modules maar eens van hun originele software afhalen.

Alles is binnen behalve de pinheaders maar ik denk ga het eens proberen door de kabeltjes direct door de gaatjes heen te steken en ze eventueel tijdelijk met tape op hun plek te houden.
Kom ik er net achter dat bij de nieuwe bordjes die ik binnen heb gekregen de gaatjes allemaal dicht gesoldeerd zijn 7(8)7

Ik was van plan om eerst een nieuwe te flashen en dan om te wisselen zodat als het flashen niet zou lukken (ben een noob op dat gebied) alles iig nog gewoon bleef werken.

Net dus maar een in gebruik zijnde bordje losgekoppeld en die ga ik zometeen maar eens proberen te flashen.

Sonoff1
Sonoff2
Bovenste is de nieuwe versie met dicht gesoldeerde gaatjes.
Valt me ook op dat de soldeer trace op de 230V lijnen er een stuk beter uit ziet.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• sunnybird
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15-07 11:52
@puntje013 Lijkt wel of je een gebruikte sonoff basic hebt gekregen! Of terug sturen of met soldeerlitze de oude soldeer weghalen.

• puntje013
quote:
sunnybird schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:07:
@puntje013 Lijkt wel of je een gebruikte sonoff basic hebt gekregen! Of terug sturen of met soldeerlitze de oude soldeer weghalen.
denk niet dat het een gebruikte is, heb er 2 besteld en bij beide zijn alle gaatjes dicht, dus ook die lange rij bovenaan,

puntje013 wijzigde deze reactie 23-05-2018 17:07 (1%)
Reden: Typo

• w2cker
  • Nu online
Bij de nieuwe zijn inderdaad de gaatjes dicht. Die kun je met een soldeerbout wel weer open maken.

• jobr
quote:
w2cker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:27:
Bij de nieuwe zijn inderdaad de gaatjes dicht. Die kun je met een soldeerbout wel weer open maken.
Of gewoon de pennetjes er tegen aan houden bij flashen.
Wellicht interessant voor diegenen die niet al te ver van de grens wonen:

https://www.obi.de/hausfu...-stecker-schuko/p/2291706

In Emmerich zit bv een Obi. Ding is een tientje. Schijnt ook gemakkelijk te zijn om kabels aan te solderen, grote soldeervlakken. Is trouwens obv 8266, dus Tasmota en vermoedelijk EasyESP kunnen erop.

r_bleumer wijzigde deze reactie 24-05-2018 13:43 (28%)

Nonsensical line goes here <---

• Stanvv
quote:
Mardox schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:42:
Omdat er helaas nog geen Sonoff dimmer versie bestaat ben ik al enige tijd op zoek naar een alternatief hiervoor. En met mij ook anderen in dit forum zag ik al een paar keer. Nu kwam ik bij toeval langs deze dimmer van het mij onbekende merk Kaigelin op Aliexpress:

https://nl.aliexpress.com...Werk-met/32861439068.html

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet of hier ook een ESP8266 chip in zit die te flashen valt (en daarna makkelijk opgenomen kan worden in Domoticz)?
Daar probeer ik via deze thread ook achter te komen. Heb m thuis maar kreeg Tasmota er nog niet op geflasht, dat begint al bij de onzekerheid waar de TX/RX/GND/3V3 zitten. Heb dus geprobeerd contact op te nemen met de fabrikant maar nog zonder succes.

Iemand hier die nog ideeën heeft? Er zit een ESP8266 in en hij draait prima met die standaard Smart Life app

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mardox
quote:
Stanvv schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Daar probeer ik via deze thread ook achter te komen. Heb m thuis maar kreeg Tasmota er nog niet op geflasht, dat begint al bij de onzekerheid waar de TX/RX/GND/3V3 zitten. Heb dus geprobeerd contact op te nemen met de fabrikant maar nog zonder succes.

Iemand hier die nog ideeën heeft? Er zit een ESP8266 in en hij draait prima met die standaard Smart Life app
Oh maar dat is al één deel van het antwoord en goed nieuws! Er zit dus een ESP8266 op/in. Ik ga het topic ook volgen daar, maar mocht je nog wat horen over de pinnen dan hoor ik het graag. Klinkt wel veelbelovend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Hoi! Ik heb naar volle tevredenheid een aantal Sonoff basics werkend met Tasmota in combinatie met Domoticz. Mooi spul. Nu ben ik op zoek naar de wandstekkers, en dan kom je uit bij de S20 of de S26. Maar ik kan niet vinden wat de verschillen zijn.. jullie een idee? Allebei 10a, maar anders vormgegeven en andere pcb.

En dan nog een vraag.. je kunt kiezen uit EU Type F en EU Type E. BIj de
S26 op ali is dat op de foto's duidelijk, maar bij de S20 op Ali zijn de foto's verwarrend.. Type F is waarschijnlijk de juiste?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• puntje013
quote:
francoski schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:33:
Hoi! Ik heb naar volle tevredenheid een aantal Sonoff basics werkend met Tasmota in combinatie met Domoticz. Mooi spul. Nu ben ik op zoek naar de wandstekkers, en dan kom je uit bij de S20 of de S26. Maar ik kan niet vinden wat de verschillen zijn.. jullie een idee? Allebei 10a, maar anders vormgegeven en andere pcb.

En dan nog een vraag.. je kunt kiezen uit EU Type F en EU Type E. BIj de
S26 op ali is dat op de foto's duidelijk, maar bij de S20 op Ali zijn de foto's verwarrend.. Type F is waarschijnlijk de juiste?
S26 is de nieuwe uitvoering van de S20 en is kleiner.
Quote vanaf hun Facebook pagina
quote:
New Arrival: #Sonoff S26 Smart Plug. The smart power outlet is smaller than Sonoff S20, it works perfectly with Alexa, Google Home and IFTTT, check out at https://www.itead.cc/sonoff-s26-wifi-smart-plug.html
Type E is met een aarde uitsparing in de stekker en type F is een stekker die dus niet in een geaard stopcontact past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
quote:
puntje013 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:02:
Aangezien ik nu eindelijk home Assistant heb draaien wilde ik mijn sonoff basic modules maar eens van hun originele software afhalen.

Alles is binnen behalve de pinheaders maar ik denk ga het eens proberen door de kabeltjes direct door de gaatjes heen te steken en ze eventueel tijdelijk met tape op hun plek te houden.
Kom ik er net achter dat bij de nieuwe bordjes die ik binnen heb gekregen de gaatjes allemaal dicht gesoldeerd zijn 7(8)7
Bijzonder. Ik heb er een dikke week terug of 2 weken terug ook een paar binnengekregen van de officiele Sonoff store maar die waren gewoon open.

Andere vraag aan iedereen: ik heb nu Espurna draaien op onder andere de RF bridge en de Sonoff Bridge. Via MQTT aan de praat en dat werkt.

Beetje ter verduidelijking. Ik gooi 1 GPIO switch van mijn sonoff rf bridge in de groep samen met een sonoff schakelaar. Nu wil ik dat ze synchroniseren. Dus dat als de sonoff schakelaar aan gaat de RF bridge virtuele schakelaar mee gaat en andersom. Echter als ik dat nu doe geeft hij 'gemengd' aan. Klik ik onder groep op de groene knop dan gaan ze wel beide aan of uit. Maar het moet toch mogelijk zijn dat als je een indrukt de andere mee gaat net als in Ewelink?

Maar nu wil een groep aanmaken en dat doe ik maar ze gaan niet tegelijk... Iemand enig idee?

Henkie-Jan wijzigde deze reactie 27-05-2018 21:34 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Raak alles beetje kwijt door de bomen.

Heb sonoff basics, wil die aansturen met tasker vanaf android tablet. Heb een smartthing van Samsung, maar geen Aqara hb, is ook niet nodig. Kan msartsting verkopen, aqara hub aanschaffen, maar kan ik op de android via tasker mijn sonoff dan nog wel aansturen? Ik krijg dat niet geheel duidelijk, of eigenlijk helemaal niet.

Draai ook Yeti op die tablet, dat werkt recchtstreex naar de sonoff maar leest geen batterijlevel uit van mijn andorid tablet. Dus vandaar tasker>sonoff

• weekend warrior
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-07 20:46
quote:
sunnybird schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:07:
Mijn nieuwste heeft het zelfde, en bovendien geen garantie sticker meer op de behuizing.

https://www.dropbox.com/s.../20180530_213728.jpg?dl=0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mardox
quote:
weekend warrior schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:44:
Mijn nieuwste heeft het zelfde, en bovendien geen garantie sticker meer op de behuizing.
Zo te zien is dat inderdaad nu standaard, ik heb ze ook zo gehad.

Gisteren de pinnetjes vast gesoldeerd aan het bordje en keurig kunnen flashen. Maar er los tegenaan duwen is met dichte gaatjes er niet meer bij helaas!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08:29
quote:
Mardox schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:16:
[...]
Gisteren de pinnetjes vast gesoldeerd aan het bordje en keurig kunnen flashen. Maar er los tegenaan duwen is met dichte gaatjes er niet meer bij helaas!
Er bestaan pogo pins voor deze toepassing. Een pin die in kan veren, zodat je wel er tegenaan kan drukken. Mogelijk handig als je veel moet programmeren:
https://hackaday.com/2016/12/20/jump-into-pogo/

Terzijde: ik gebruik nu een goedekope eBay programmer (PL2303 USB UART). Na veel moeide de error 10 kunnen verhelpen, maar 1x programmeren was na een paar dagen deze error terug. Iemand een tip voor programmer die geen moeilijke driver config heeft?

Slaut wijzigde deze reactie 01-06-2018 13:44 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-07 21:09

defcon84

Multipass?

:X De mijne heeft inderdaad ook dicht gesoldeerde gaatjes.
Dit en het feit dat ze vanaf v1.6 niet meer toestaan om OTA te flashen, lijkt erop dat ze het ons moeilijker willen maken om hun software te overschrijven :X

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-07 09:34
quote:
defcon84 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:36:
:X De mijne heeft inderdaad ook dicht gesoldeerde gaatjes.
Dit en het feit dat ze vanaf v1.6 niet meer toestaan om OTA te flashen, lijkt erop dat ze het ons moeilijker willen maken om hun software te overschrijven :X
Dat ze vanaf 1.6 geen OTA meer "toestaan" heeft daar niets mee te maken. Ze hebben gewoon een security hole gedicht, waar de OTA gebruik van kon maken.

Oneplus One Review & Specificaties

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-07 21:09

defcon84

Multipass?

quote:
barrymossel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Dat ze vanaf 1.6 geen OTA meer "toestaan" heeft daar niets mee te maken. Ze hebben gewoon een security hole gedicht, waar de OTA gebruik van kon maken.
Yup, ssl check bugje.. en ja die moeten ze inderdaad fixen voor de veiligheid van hun gebruikers.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• TurboTon1973
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-07 17:05
Goedemiddag, ik ben nu een paar dagen aan het inlezen en ik kan het niet vinden. ik gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoektermen. Of lees erover heen.

Op dit moment heb ik een energenie EG-PMS2-LAN in gebruik. Ik heb o.a. een laserprinter die ik hierop heb aangesloten. Met de bijbehorende software kan je een scene maken dat als er iets in de printerspooler map geplaatst word de printer word ingeschakeld en naar x tijd als de map leeg is de printer uit zet.
Tevens kan je de EG-PMS2-LAN benaderen via een webpagina local.
Dit is (erg) belangrijk ivm waf factor.
En voor mijn dochter zodat ze beide de printer kunnen gebruiken.

Nu is de Energenie kapot en nu wil ik de Sonoff S20 of S26 kopen.
Nu kan ik wel vinden dat je de sonoff met een app kan bedienen. Maar is er ook een app of programma dat ik de oude situatie kan herstellen. Dat de sonoff de printer inschakeld zodra er een print opdracht in de spoolermap geplaatst word. Zodat mijn vrouw makkelijk de printer aan kan zetten eventueel via een webpagina.
Mijn dochter kan wel een app gebruiken op haar telefoon maar mijn vrouw niet. Die heeft nog een ouderwetse mobiel. En een smartphone gaat ze voorlopig niet meer gebruiken.

TurboTon1973 wijzigde deze reactie 02-06-2018 16:04 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 04-07 20:19
quote:
argon007 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:53:
YouTube: SuperHouseTV #21: Six Sonoff Secrets: Storage, Safety, Switches, Sen... Zie vanaf minuut 23:20. Ik vermoed dat dit ongeveer het ding is dat je wil bereiken?
Is er iemand die dit werkend heeft gekregen icm de Tasmota firmware? Dus een fysieke schakelaar (bestaand schakelmateriaal) op een Sonoff aansluiten zodat je hem naast je telefoon ook met de hand kan bedienen.

Ik heb van de week mijn eerste Sonoff besteld (achteraf voor een véél te hoge prijs, ¤13,00) maar goed hij is onderweg en die fout maak ik niet nog een keer, en ik wil deze dmv de Tasmota firmware koppelen in Domoticz of Home assistant (Domoticz heb ik nu draaien). Ik wil echter ook de verlichting op de traditionele manier kunnen gebruiken en wil niet de touch schakelaars van Sonoff gebruiken omdat ik die simpelweg niet mooi vind.

Ik zoek dus een mooie goedkope manier om het aanwezige schakelmateriaal te gebruiken. Ik heb ook wat zwave in gebruik maar die schakelaars zijn gewoon veel te duur om daar je 'hele' huis mee vol te hangen.

EDIT: Ik kom deze pagina tegen bij Tasmota, ik denk dat dat is wat ik zoek: https://github.com/arends...witchMode-and-SwitchTopic
Iemand ervaring mee?

GewoonNiek wijzigde deze reactie 04-06-2018 19:36 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:10
ik kan het niet zo snel vinden, maar is het met tasmota ook mogelijk om een wachtwoord erin te zetten voor je op de website komt?
ik bedoel als iemand op je wifi netwerk zit en ip adres intikt kan hij hem schakelen..

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
GewoonNiek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:21:
[...]

Is er iemand die dit werkend heeft gekregen icm de Tasmota firmware? Dus een fysieke schakelaar (bestaand schakelmateriaal) op een Sonoff aansluiten zodat je hem naast je telefoon ook met de hand kan bedienen.

Ik heb van de week mijn eerste Sonoff besteld (achteraf voor een véél te hoge prijs, ¤13,00) maar goed hij is onderweg en die fout maak ik niet nog een keer, en ik wil deze dmv de Tasmota firmware koppelen in Domoticz of Home assistant (Domoticz heb ik nu draaien). Ik wil echter ook de verlichting op de traditionele manier kunnen gebruiken en wil niet de touch schakelaars van Sonoff gebruiken omdat ik die simpelweg niet mooi vind.

Ik zoek dus een mooie goedkope manier om het aanwezige schakelmateriaal te gebruiken. Ik heb ook wat zwave in gebruik maar die schakelaars zijn gewoon veel te duur om daar je 'hele' huis mee vol te hangen.

EDIT: Ik kom deze pagina tegen bij Tasmota, ik denk dat dat is wat ik zoek: https://github.com/arends...witchMode-and-SwitchTopic
Iemand ervaring mee?
Je kunt de gpio pins gebruiken voor je schakelaar. In de veel inbouwdozen past echter een sonoff vaak niet.

He who laughs last thinks slowest!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GewoonNiek
quote:
martinvdm schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:18:
[...]

Je kunt de gpio pins gebruiken voor je schakelaar. In de veel inbouwdozen past echter een sonoff vaak niet.
Daar was ik al bang voor, maar ik kan hopelijk/waarschijnlijk wel het e.e.a. kwijt in het plafond. Zeker weten doe ik dat pas in september als we de sleutels krijgen van ons eerste huis. Dus tijd genoeg om te knutselen experimenteren en alternatieven te zoeken mocht het toch niet goed werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-07 11:59
quote:
zoeperman schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:39:
ik kan het niet zo snel vinden, maar is het met tasmota ook mogelijk om een wachtwoord erin te zetten voor je op de website komt?
ik bedoel als iemand op je wifi netwerk zit en ip adres intikt kan hij hem schakelen..
Ja

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07:25
Is het hier al mensen gelukt om een sonoff basic te flashen met HomeKit firmware? Ik loop al vast bij het installeren van esptool in Python. Kan iemand me uit de brand helpen? De readme in de firmware zelf geeft biedt geen uitkomst...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:02:
Is het hier al mensen gelukt om een sonoff basic te flashen met HomeKit firmware? Ik loop al vast bij het installeren van esptool in Python. Kan iemand me uit de brand helpen? De readme in de firmware zelf geeft biedt geen uitkomst...
Heb je een bin-file? Want dan kun je eens proberen de zip van ESPEasy te downloaden en het flashen van je bin met de software daarin proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
@barrymossel Heb een BIN bestand inderdaad, ook al gekeken naar ESPEasy. Maar in het volgende filmpje: YouTube: How to flash Sonoff to ESP Easy firmware lijkt het niet alsof ik ergens een firmware kan kiezen, behalve de R120. Terwijl ik sonoff_basic.bin er op wil hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:18:
@barrymossel Heb een BIN bestand inderdaad, ook al gekeken naar ESPEasy. Maar in het volgende filmpje: YouTube: How to flash Sonoff to ESP Easy firmware lijkt het niet alsof ik ergens een firmware kan kiezen, behalve de R120. Terwijl ik sonoff_basic.bin er op wil hebben.
Sorry, ik had willen linken naar de zip die ik bedoelde: https://github.com/letscontrolit/ESPEasy/releases

En dan de volgende twee bestanden uitpakken en in dezelfde map als je bin zetten. Dan de FlashESP8266.exe draaien. Als het goed is kun je dan je firmware kiezen.

Dat is dus een nieuwere flash methode...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
quote:
barrymossel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:41:
[...]

Sorry, ik had willen linken naar de zip die ik bedoelde: https://github.com/letscontrolit/ESPEasy/releases

En dan de volgende twee bestanden uitpakken en in dezelfde map als je bin zetten. Dan de FlashESP8266.exe draaien. Als het goed is kun je dan je firmware kiezen.

[afbeelding]

Dat is dus een nieuwere flash methode...
Ah top! Nu nog wachten op de kabel pinnetjes en dan kan ik aan de slag, hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w2cker
  • Nu online
quote:
GewoonNiek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:21:
[...]

Iemand ervaring mee?
Een sonoff basic heeft 1 relay. Als je dan de schakelaar in de wand aansluit op ground en bijvoorbeeld gpio 14 van de sonoff. En dan in de config van tasmota gpio14 insteld als switch1 dan werkt dat.
Schakelaar aan. Relais switched.
Mqtt melding gaat naar mqtt server.
Switch je dan via mqtt de lamp weer uit, dan werkt de schakelaar omgekeerd. Dus schakelaar uit, lamp gaat weer aan. Wekt dus als een soort klasieke wisselschakeling,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GewoonNiek
quote:
w2cker schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:59:
[...]

Een sonoff basic heeft 1 relay. Als je dan de schakelaar in de wand aansluit op ground en bijvoorbeeld gpio 14 van de sonoff. En dan in de config van tasmota gpio14 insteld als switch1 dan werkt dat.
Schakelaar aan. Relais switched.
Mqtt melding gaat naar mqtt server.
Switch je dan via mqtt de lamp weer uit, dan werkt de schakelaar omgekeerd. Dus schakelaar uit, lamp gaat weer aan. Wekt dus als een soort klasieke wisselschakeling,
Nice, dat klinkt zoals ik het wel hebben.
Ik las ergens dat ik dan de optionele temperatuur/luchtvochtigheid sensor niet meer kan gebruiken, heb ik dat goed/niet goed begrepen, of werkt dat bij voorbaat al niet met Tasmota?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GewoonNiek
quote:
martinvdm schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:18:
[...]

Over inbouwdozen gesproken trouwens, hoe hebben andere mensen die sonoff 'netjes' weggewerkt? Behuizing open gemaakt en zo weggestopt? In de lamp gemonteerd of een lege inbouwdoos in de muur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik heb ze met behuizing en al in de lampen weggemoffeld, ze blijven gewoon werken in metalen behuizingen van de lampen. En verder gebruik ik waterdichte doosjes, dat modelletje wat de sonoff official Ali store verkoopt.

• Rgerr
Momenteel bezig om de Sonoff te flashen met HomeKit firmware, maar krijg constant een connection failed. Volgende kabels verbonden: rood (3,3v) wit (rx) groen (tx) zwart (nul), ook al wit en groen even omgewisseld, andere combinaties nog niet geprobeerd. Heb de volgende kabel er aan hangen:
http://s.aliexpress.com/rINzuAvQ

Op een van de foto’s staat ook hoe de kabels zijn onderverdeeld, volgens mij zou het moeten kloppen hoe ik het heb aangesloten. De computer herkent het USB device in elk geval wel. Suggesties?
quote:
Rgerr schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:19:
Momenteel bezig om de Sonoff te flashen met HomeKit firmware, maar krijg constant een connection failed. Volgende kabels verbonden: rood (3,3v) wit (rx) groen (tx) zwart (nul), ook al wit en groen even omgewisseld, andere combinaties nog niet geprobeerd. Heb de volgende kabel er aan hangen:
http://s.aliexpress.com/rINzuAvQ

Op een van de foto’s staat ook hoe de kabels zijn onderverdeeld, volgens mij zou het moeten kloppen hoe ik het heb aangesloten. De computer herkent het USB device in elk geval wel. Suggesties?
Destijds op advies hier in dit topic heb ik deze besteld: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2eb54c4duXmp0Z
Ik weet niet wat het verschil is net jouw versie. Probeer je trouwens met dat de pin headers vasthoudt of heb je ze gesoldeerd?

• Rgerr
quote:
meesje schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Destijds op advies hier in dit topic heb ik deze besteld: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2eb54c4duXmp0Z
Ik weet niet wat het verschil is net jouw versie. Probeer je trouwens met dat de pin headers vasthoudt of heb je ze gesoldeerd?
Pin headers heb ik nog niet gesoldeerd, maar denk dat ik dat straks maar eens ga doen. Misschien dat 1 van de pins toch niet helemaal lekker verbind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-07 19:17
Ik heb deze badkamer verwarming;
https://www.bol.com/nl/p/...25-x-29/9200000050227760/
Het vermogen is dus 2000 watt.

Ik wil eigenlijk 2 dingen;
1. Een seintje krijgen als ik vergeten ben deze uit te zetten na gebruik

2. Eventueel wil ik hem via Domoticz bedienen.

Allebei moet wel lukken met een Pow r2 (16a) in een waterproof case denk ik.

Bij punt 2 moet de hand schakelaar wel altijd op "aan" staan. Ik heb niet veel kennis van electronica daarom stel ik de vraag even hier.

Zouden jullie punt 2 aandurven met een Pow R2?

Als het niet veilig genoeg is vind ik het nog steeds de moeite waard om een Sonoff te kopen om punt 1 te realiseren. Zodat ik niet vergeet om hem met de handmatige schakelaar uit te zetten wanneer ik een seintje op m'n telefoon krijg.
Klopt mijn beredenering dat wanneer de handmatige schakelaar van de kachel op "Uit" staat er eigenlijk niks kan gebeuren? Ik doel dan voornamelijk op brandgevaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik ben er niet zo kapot van maar ze zouden het moeten kunnen. (ik schakel ook geen "grote" stroomverbruikers met sonoff) Wat ik zou doen is met de sonoff een dubbelpolig vermogensrelais aansturen. Sonoff zet spanning op de spoel van het vermogensrelais, vermogen relais schakelt de nul en fase van de kachel.

Mijn zwembad apparatuur schakel ik met een sonoff pro 4ch r2, het mooie van die dingen is dat ze zelf niet in de stroomkring zitten, maar alleen de stroomkring schakelen.

• Kitser
Hier houdt mijn electro kennis dus al op.

Zo'n vermogensrelais zet je dus tussen de Sonoff en de kachel? En is dat een kwestie van de plus en min onderbreken door dat vermogensrelais?

En is die pro 4ch r2 een andere optie? Of is dat een aanvulling?

• jobr
quote:
Kitser schreef op maandag 11 juni 2018 @ 02:00:
Hier houdt mijn electro kennis dus al op.

Zo'n vermogensrelais zet je dus tussen de Sonoff en de kachel? En is dat een kwestie van de plus en min onderbreken door dat vermogensrelais?

En is die pro 4ch r2 een andere optie? Of is dat een aanvulling?
Dat relais zet je tussen de 230V aansluiting en de kachel (waar je eerst de Sonoff neer zou zetten).
Dat relais schakel je dan met een Sonoff Basic (Basic versie is voldoende). Moet dan wel een relais zijn die je met 230V kan schakelen.
Ook hier geldt ook voor het relais: denk aan vochtige ruimte.

Die pro 4ch is om 4 kanalen te schakelen. Heb je niet nodig.

Ik zou trouwens eerst even proberen of de kachel wel aan gaat als je even de 230V van de kachel haalt en dan weer aansluit. Als het een "electronische" aan/uit is zou dat misschien wel eens niet kunnen werken.

jobr wijzigde deze reactie 11-06-2018 19:20 (25%)

• Kitser
quote:
jobr schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:10:
[...]

Dat relais zet je tussen de 230V aansluiting en de kachel (waar je eerst de Sonoff neer zou zetten).
Dat relais schakel je dan met een Sonoff Basic (Basic versie is voldoende). Moet dan wel een relais zijn die je met 230V kan schakelen.
Ook hier geldt ook voor het relais: denk aan vochtige ruimte.

Die pro 4ch is om 4 kanalen te schakelen. Heb je niet nodig.

Ik zou trouwens eerst even proberen of de kachel wel aan gaat als je even de 230V van de kachel haalt en dan weer aansluit. Als het een "electronische" aan/uit is zou dat misschien wel eens niet kunnen werken.
Ik heb even opgezocht wat een relais nou precies is. En het idee is me duidelijk.
Maar wat is er zo bijzonder aan een dubbelpolig vermogensrelais?
Dat kan ik niet goed vinden. Wel zou dit er één moeten zijn; https://goo.gl/csyzLb
Is dat wat je bedoelt?

Ik begrijp dat je indd niet de kachel schakelt, maar het relais. En daarom heb je een minder "sterke" Sonoff nodig. Ik had de Pow R2 echter al besteld. Evenals 2 basics, een waterproof case, FTDI USB 3.3 adapter en wat dupont kabeltjes.

• Chrisje1983
Een pow R2 zou hem moeten kunnen schakelen, maar dat elke dag weer en jaar in jaar uit ik begin er niet aan. Vermogens relais zijn wat robuuster gebouwd om grotere vermogens aan te kunnen ik zou niet graag meer als 1000 wat op die iele sonoff relais zetten.

Dubbelpolig, omdat ik in een douche een kachel helemaal spanningsloos zou willen hebben dus ook geen nul lijn. Uiteraard alles wegstoppen in een waterdichte doos of nog beter, in de meterkast in het geval de kachel zijn eigen leiding heeft.

Als je een th16 of 10 gebruikt kun je meteen de temp en luchtvochtigheid meten in de douche en daar een afzuiging mee schakelen en mooi scriptje maken om de kachel spanningsloos te maken bij hoge luchtvochtigheid en of afwezigheid.

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 12-06-2018 04:07 (5%)

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik ben even door de bomen het bos kwijt. Heb veel rondgekeken en heb nu een sonoff t1 schakelaar gekocht. Deze zit al een tijdje in de badkamer en werkt naar behoren.

Nu will ik tasmota erop flashen en zag dat dit OTA kon, maar dat je dan eigenlijk niet een fatsoenlijke flash doet.

Het kan ook met een FTDI programmer. (dat kan ik dat halen) maar wat mij niet duidelijk is:

1. Moet ik specifiek een 3.3V of 5V programmer kopen? hoe weet ik dat ik de juiste heb?
2. Moet ik draadjes kopen om te solderen of zitten er al pinnetjes op de schakelaar?

Alvast bedankt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
justice strike schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:55:
Ik ben even door de bomen het bos kwijt. Heb veel rondgekeken en heb nu een sonoff t1 schakelaar gekocht. Deze zit al een tijdje in de badkamer en werkt naar behoren.

Nu will ik tasmota erop flashen en zag dat dit OTA kon, maar dat je dan eigenlijk niet een fatsoenlijke flash doet.

Het kan ook met een FTDI programmer. (dat kan ik dat halen) maar wat mij niet duidelijk is:

1. Moet ik specifiek een 3.3V of 5V programmer kopen? hoe weet ik dat ik de juiste heb?
2. Moet ik draadjes kopen om te solderen of zitten er al pinnetjes op de schakelaar?

Alvast bedankt.
Staat allemaal duidelijk in dit topic beschreven. 2 posts boven die van jou:
"FTDI USB 3.3 adapter en wat dupont kabeltjes."

Dus koop die 3.3v FTDI adapter en wat dupont kabeltjes (male-female) op bijvoorbeeld ali-express, en je kunt aan de gang. Solderen hoeft niet, gewoon die dupont kabels erin steken.

• justice strike
quote:
T-Infinity schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:25:
[...]

Staat allemaal duidelijk in dit topic beschreven. 2 posts boven die van jou:
"FTDI USB 3.3 adapter en wat dupont kabeltjes."

Dus koop die 3.3v FTDI adapter en wat dupont kabeltjes (male-female) op bijvoorbeeld ali-express, en je kunt aan de gang. Solderen hoeft niet, gewoon die dupont kabels erin steken.
Sorry die zag ik inderdaad niet. Dus zo'n kabeltje moet goed zijn:

https://nl.aliexpress.com...5b56ee5&priceBeautifyAB=0

Hoe weet ik nou of ik de juiste aansluit? Ik had hier end aar gelezen dan mensen per ongeluk 5v aansloten en daarmee de Sonoff om zeep hielpen.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:40
Garantie tot de voordeur, maar mijn Sonoffs leven nog na flashen met 5V.... O-)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:34
quote:
justice strike schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:55:

Had je ook gezien dat OTA flashen (met Tasmota) niet meer kan als de sonoff firmware 1.6 of hoger heeft? ;)
(ter volledigheid voor nieuwe lezers die denken;"cool, ik ga OTA flashen want dat is makkelijker!)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• justice strike
mja.... kabeltje erin pluggen is wel het makkelijkste. Ik moet wel eerlijk zeggen. Ik was onder de indruk dat je zelf een connector eraan moest solderen. Ben een beetje verbaast om te horen dat dit niet hoeft.

Ik ga die USB FTDI kabel en Dupont kabel kopen. Duurt nog een tijdje voordat die binnen is.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
justice strike schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Sorry die zag ik inderdaad niet. Dus zo'n kabeltje moet goed zijn:

https://nl.aliexpress.com...5b56ee5&priceBeautifyAB=0

Hoe weet ik nou of ik de juiste aansluit? Ik had hier end aar gelezen dan mensen per ongeluk 5v aansloten en daarmee de Sonoff om zeep hielpen.
dat probleem ga je dus niet hebben met 3.3v, vandaar dat de meerderheid die gebruikt. De kabel die je noemt kan, maar dan moet je er in dit geval dus male-male dupont kabels bij kopen. Koop voor de zekerheid/handigheid alle soorten dupont, dan kun je alle kanten op door combinaties te maken.
Je kunt bij Ali ook sorteren op meest verkocht. Soms is 'go with the flow' best een goede strategie. Dan heb je direct de FTDI adapter gevonden die iedereen gebruikt.

• bebopper
  • Laatst online: 10-07 10:21

bebopper

I'm an absolute beginner...

Never mind, nu toch een kabeltje gevonden waarbij ik kan kiezen tussen een 3.3V en een 5V variant :)

Zijn helaas wel dubbel zo duur (prijs + verzending) als de 3.3V/5V kabeltjes die ik hieronder link :(

Kom er met die FTDI adapter toch niet helemaal uit, diegenen die ik op Ali vind geven aan 5V te zijn (in de plaatjes) en in de omschrijving staat erbij "TTL niveaus is 3.3 V" en/of dat ze zowel 3.3V als 5V ondersteunen.

Bijvoorbeeld deze en deze.

Ik kan echter nergens terugvinden hoe ik dan kan instellen dat het 3.3V moet zijn en niet 5V.

bebopper wijzigde deze reactie 12-06-2018 14:13 (21%)

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• justice strike
heb alles net besteld. Even afwachten en dan weet ik of Sonoff een optie is.

Ik ben zelf gecharmeerd van de Xiaomi schakelaars, je weet tenminste zeker dat je iets uitdrukt.

Maar die is er niet in EU formaat. Dus ga kijken of dit werkt. Desnoods een wireless schakelaar erboven op plakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
bebopper schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:07:
Never mind, nu toch een kabeltje gevonden waarbij ik kan kiezen tussen een 3.3V en een 5V variant :)

Zijn helaas wel dubbel zo duur (prijs + verzending) als de 3.3V/5V kabeltjes die ik hieronder link :(

Kom er met die FTDI adapter toch niet helemaal uit, diegenen die ik op Ali vind geven aan 5V te zijn (in de plaatjes) en in de omschrijving staat erbij "TTL niveaus is 3.3 V" en/of dat ze zowel 3.3V als 5V ondersteunen.

Bijvoorbeeld deze en deze.

Ik kan echter nergens terugvinden hoe ik dan kan instellen dat het 3.3V moet zijn en niet 5V.
https://nl.aliexpress.com...8b3n7HVU&isOrigTitle=true

Ik heb zelf deze. In het topic worden er genoeg aangeraden. zoek gewoon even op '5V' of '3V'.

T-Infinity wijzigde deze reactie 12-06-2018 14:27 (7%)

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14-07 14:34

RoRoo

Certified Prutser

Vandaag 2 sonoffs (Basic) binnen gehaald. Helaas zijn ze stock geleverd met de 1.6 firmware en niet OTA te flashen :(

Kak, dan toch maar open maken.
Zitten de gaatjes ook nog eens dichtgesoldeerd.. naja, even pinnetjes er tegenaan duwen en dan werkt het ook wel.

Maar dat kreng is niet in flashmodus te krijgen!! :(

Ik zit nu de hele avond al op google rond te pluizen, maar de opties die er zijn, met DOUT flashen even RX en TX omwisselen ladieda... Werken niet.

Ik zie meer mensen een zelfde unit ontvangen hebben.. ook mist het zegeltje bij mij. Maar krijgen jullie 'm ook niet in flashmodus?? Of ben ik alleen daar in :) Ben ondertussen lichtelijk agressief geworden.

Had juist zoveel zin om deze 2 aan mijn omgeving toe te voegen :'(

RoRoo wijzigde deze reactie 13-06-2018 00:36 (9%)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Hmmbob
Weet je zeker dat het dat is?

Ik dacht namelijk gisteren exact hetzelfde probleem te hebben, tot ik erachter kwam dat Win10 zelf de driver bijgewerkt had van de adapter: geen verbinding meer te maken.

Uiteindelijk drie reversie 3.2.0.0 weer kunnen selecteren, waarop het flashen weer als een zonnetje ging (op 5V :+). Bij mij leek het ook alsof de sonoff niet in flash mode kwam (vanwege failed flashes), maar was t dus uiteindelijk iets op mijn PC.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• spank_mojoo
quote:
RoRoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:20:
Vandaag 2 sonoffs (Basic) binnen gehaald. Helaas zijn ze stock geleverd met de 1.6 firmware en niet OTA te flashen :(

Kak, dan toch maar open maken.
Zitten de gaatjes ook nog eens dichtgesoldeerd.. naja, even pinnetjes er tegenaan duwen en dan werkt het ook wel.

Maar dat kreng is niet in flashmodus te krijgen!! :(

Ik zit nu de hele avond al op google rond te pluizen, maar de opties die er zijn, met DOUT flashen even RX en TX omwisselen ladieda... Werken niet.

Ik zie meer mensen een zelfde unit ontvangen hebben.. ook mist het zegeltje bij mij. Maar krijgen jullie 'm ook niet in flashmodus?? Of ben ik alleen daar in :) Ben ondertussen lichtelijk agressief geworden.

Had juist zoveel zin om deze 2 aan mijn omgeving toe te voegen :'(
Ik heb vorige week twee units ontvangen.
Ik weet niet niet welke Firmware er op draaide want ik heb meteen headers gesoldeert en Tasmota geflashed.
Ook deze twee units waren niet verzegeld en de pinholes zaten dicht met een drupje soldeer.
Flashen ging verder zonder problemen

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Hmmbob schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:25:
Weet je zeker dat het dat is?

Ik dacht namelijk gisteren exact hetzelfde probleem te hebben, tot ik erachter kwam dat Win10 zelf de driver bijgewerkt had van de adapter: geen verbinding meer te maken.

Uiteindelijk drie reversie 3.2.0.0 weer kunnen selecteren, waarop het flashen weer als een zonnetje ging (op 5V :+). Bij mij leek het ook alsof de sonoff niet in flash mode kwam (vanwege failed flashes), maar was t dus uiteindelijk iets op mijn PC.
Mijn adapter wordt onder win10 niet meer ondersteund (2303hx chip) dus zet ik die door via virtualbox naar een winxp machine.
quote:
spank_mojoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:

Ik heb vorige week twee units ontvangen.
Ik weet niet niet welke Firmware er op draaide want ik heb meteen headers gesoldeert en Tasmota geflashed.
Ook deze twee units waren niet verzegeld en de pinholes zaten dicht met een drupje soldeer.
Flashen ging verder zonder problemen
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat mijn stick gewoon de weg kwijt is geraakt. dat sluit ik helemaal niet uit..
Maar wat is de beste manier om dat te testen?? TX en RX aan elkaar verbinden en bijv. Putty gebruiken?

Is er iemand in Almere waar ik misschien even op de "koffie" zou kunnen om te kijken of daar mijn dingen wel flashen?

RoRoo wijzigde deze reactie 13-06-2018 09:36 (4%)

• jobr
quote:
RoRoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:34:
Maar wat is de beste manier om dat te testen?? TX en RX aan elkaar verbinden en bijv. Putty gebruiken?
Ja inderdaad. Putty aan com poort hangen enwat typen. Dat moet je dan op het scherm terugkrijgen.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
jobr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:46:
[...]

Ja inderdaad. Putty aan com poort hangen enwat typen. Dat moet je dan op het scherm terugkrijgen.
Hmm yep.. krijg daar wel wat te zien.

Er waren mensen die zeiden, koppel de 3v af van de usb en verbind de sonoff met netspanning om dan te flashen..

Dat is het laatste wat ik nog niet getest heb.. Maar eigenlijk wil ik dat ook niet testen :P Wordt op andere plekken nl. weer afgeraden..

what to doooo.... }:O

• Hmmbob
quote:
RoRoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Hmm yep.. krijg daar wel wat te zien.

Er waren mensen die zeiden, koppel de 3v af van de usb en verbind de sonoff met netspanning om dan te flashen..

Dat is het laatste wat ik nog niet getest heb.. Maar eigenlijk wil ik dat ook niet testen :P Wordt op andere plekken nl. weer afgeraden..

Hoe probeer je ze in flash modus te krijgen trouwens? Dat zie ik volgens mij niet staan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Hmmbob schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:39:
[...]

Hoe probeer je ze in flash modus te krijgen trouwens? Dat zie ik volgens mij niet staan?
Eigenlijk zoals ik het met de eerdere ook gedaan heb.
knopje indrukken, spanning erop, knopje los.

Zojuist heb ik er 1 weten te flashen door de hele tijd de knop ingedrukt te houden. *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Soms is het meer een kunst dan een wetenschap :+

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:02
quote:
RoRoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:24:
[...]

-knip-

Niet. Doen. Niet doen. Geen 220V aansluiten als je gaat flashen. Had ik al gezegd: geen 220V aansluiten? Geen 220V aansluiten als je gaat flashen.

Ik hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt.

¯\_(ツ)_/¯

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

quote:
Hmmbob schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:56:
Soms is het meer een kunst dan een wetenschap :+
En een nachtje slapen helpt ook
quote:
M.v.Veelen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:58:
Niet. Doen. Niet doen. Geen 220V aansluiten als je gaat flashen. Had ik al gezegd: geen 220V aansluiten? Geen 220V aansluiten als je gaat flashen.

Ik hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt.
Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen :+ Moet ie op 220V?

nee even zonder dollen, dat was ik inderdaad niet van plan om te doen :)

• Kitser
quote:
Chrisje1983 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 04:05:
Een pow R2 zou hem moeten kunnen schakelen, maar dat elke dag weer en jaar in jaar uit ik begin er niet aan. Vermogens relais zijn wat robuuster gebouwd om grotere vermogens aan te kunnen ik zou niet graag meer als 1000 wat op die iele sonoff relais zetten.

Dubbelpolig, omdat ik in een douche een kachel helemaal spanningsloos zou willen hebben dus ook geen nul lijn. Uiteraard alles wegstoppen in een waterdichte doos of nog beter, in de meterkast in het geval de kachel zijn eigen leiding heeft.

Als je een th16 of 10 gebruikt kun je meteen de temp en luchtvochtigheid meten in de douche en daar een afzuiging mee schakelen en mooi scriptje maken om de kachel spanningsloos te maken bij hoge luchtvochtigheid en of afwezigheid.
Stel dat ik die Pow R2 16a wel zou gebruiken om m'n 2000 watt kachel te schakelen. Wat is dan het risico dat ik loop?
Gaat m'n Sonoff kapot of ontstaat er brand?

• wizzopa
  • Nu online
quote:
Kitser schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Stel dat ik die Pow R2 16a wel zou gebruiken om m'n 2000 watt kachel te schakelen. Wat is dan het risico dat ik loop?
Zo schakel ik kleppen voor mijn WPB en afzuiging van de douche https://imgur.com/xXYHil2 en https://imgur.com/p2a2AGU en mijn E- Boiler en Cv https://imgur.com/fmeTT2l
Geen enkele Sonoff schakelt hier de hoofd stroom alleen de stuur stroom heeft ook als voordeel dat je met een relais wissel contacten tot je beschikking heb.

De Sonoff TH 10 of achter een 2 amp of en 6 amp zekering.

• jobr
quote:
Kitser schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Zoiets.

De sonoff zou kunnen doorbranden, kortsluiting kunnen veroorzaken of te warm worden oid. Zou hem niet tegen een houten wand monteren of achter een plafond of in een verdeeldoos. Dus als je hem zo monteert dat er niet veel kan gebeuren mocht deze doorbranden/smelten dan valt het wellicht mee.

jobr wijzigde deze reactie 14-06-2018 18:53 (7%)

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True