• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 18:02
Het administratieproces bij Jonaz is nog steeds niet te doorzien. Gisteren een factuur gekregen voor april 2022, terwijl ik sinds december al geen abonnee meer ben. Ondertussen incasseren ze wel nog steeds (terecht) geld omdat ze door hun eigen gepruts achterliepen met incasseren.
Ik heb ze nu maar gemaild dat ik het restant gewoon in één keer wil betalen, zodat ik niet nog een jaar m'n rekening in de gaten moet houden of ze niet te veel incasseren.

Qua internet was ik heel tevreden over Jonaz, maar dit administratieve gepruts ben ik nu wel klaar mee.

Xbox Live: Chevalric

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:06

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Chevalric schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:29:
Het administratieproces bij Jonaz is nog steeds niet te doorzien. Gisteren een factuur gekregen voor april 2022, terwijl ik sinds december al geen abonnee meer ben. Ondertussen incasseren ze wel nog steeds (terecht) geld omdat ze door hun eigen gepruts achterliepen met incasseren.
Ik heb ze nu maar gemaild dat ik het restant gewoon in één keer wil betalen, zodat ik niet nog een jaar m'n rekening in de gaten moet houden of ze niet te veel incasseren.

Qua internet was ik heel tevreden over Jonaz, maar dit administratieve gepruts ben ik nu wel klaar mee.
Dat zijn ze nu aan het oplossen, vind het nu in ieder geval erg fijn dat ze het gewoon maandelijks afschrijven (ook al is het verkeerd... doet de belastingdienst ook vaak genoeg :+ )

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Iemand ook problemen met de stabiliteit? Wordt steeds uit een teamsvergadering gegooid en smokeping geeft veel los aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:43
Jep, hier ook last van een onstabiele verbinding.

Ping naar Google:
Reply from 172.217.168.195: bytes=32 time=6ms TTL=121
Reply from 172.217.168.195: bytes=32 time=5ms TTL=121
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.217.168.195: bytes=32 time=4ms TTL=121

Edit: 12:30: Verbinding is weer stabiel :-)

[Voor 6% gewijzigd door kevinwalter op 03-05-2022 13:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:58
Hier ook sinds vanmiddag weer problemen begreep ik van m’n vriendin.
En tot nu (op locatie gewerkt vandaag, net thuis) ook wederom geen internet.

We waren toch een paar weken online, morgen maar weer bellen. Kijken wat er nu weer is.

[Voor 9% gewijzigd door ZveenT op 03-05-2022 19:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

kevinwalter schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:10:
Jep, hier ook last van een onstabiele verbinding.

Ping naar Google:
Reply from 172.217.168.195: bytes=32 time=5ms TTL=121
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.217.168.195: bytes=32 time=4ms TTL=121

Edit: 12:30: Verbinding is weer stabiel :-)
Ja duurde bij mij ook maar een uur uiteindelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
aart44 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:13:
Instellen TV voor Jonaz
Taal NL
Land Luxemburg
Provider Overig

Instellingen auto zoeken
Freqenry 474.000
Netwerk 5555
Quam 64
Snelheid 6875

Handmatig zoeken NL begint op 450.000

Succes
Snelheid 6875 kan ik nergens in vullen op mijn tv, maar met de rest de instellingen zoals deze op de website staat kom ik niet echt ergens. Hooguit de analoge zenders nog steeds. Zal er is een mailtje uitgeven, mss configuratie fout vanaf jonaz misschien?

[Voor 38% gewijzigd door Alexander82 op 06-05-2022 05:54]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:57

zaadstra

Überprutser

Alexander82 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 05:48:
[...]

Snelheid 6875 kan ik nergens in vullen op mijn tv, maar met de rest de instellingen zoals deze op de website staat kom ik niet echt ergens. Hooguit de analoge zenders nog steeds. Zal er is een mailtje uitgeven, mss configuratie fout vanaf jonaz misschien?
Is je smartcard nog wel actief?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:33
Smartkaart heeft er niets mee te maken dan moet de TV nog gewoon zenders vinden je zou er dan alleen geen beeld op krijgen.
Hij krijgt alleen de analoge kanalen waar vandaan heb ik geen idee zelfs ziggo heeft de uitfaseering van analoog al een paar jaar acter de rug en Jonaz heeft ze niet.
Met de instelling die ik heb gegeven zou het moeten lukken zo niet moet je de eigen installatie naggaan.

[Voor 5% gewijzigd door aart44 op 06-05-2022 17:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

aart44 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:19:
Smartkaart heeft er niets mee te maken dan moet de TV nog gewoon zenders vinden je zou er dan alleen geen beeld op krijgen.
Hij krijgt alleen de analoge kanalen waar vandaan heb ik geen idee zelfs ziggo heeft de uitfaseering van analoog al een paar jaar acter de rug en Jonaz heeft ze niet.
Met de instelling die ik heb gegeven zou het moeten lukken zo niet moet je de eigen installatie naggaan.
Dat zei @Alexander82 dan ook, hij ziet wel analoog. Ik heb het zelfde gehad, combi van brakke ci module en niet werkende kaart. Vandaar dat ik er aan dacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alexander82 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 05:48:
[...]

Er staat ook weleens symbolrate of symboolsnelheid ipv snelheid. En de instellingen zijn hetzelfde als die van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klan...via-een-ci+-module/@smit/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander82
zaadstra schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Dat zei @Alexander82 dan ook, hij ziet wel analoog. Ik heb het zelfde gehad, combi van brakke ci module en niet werkende kaart. Vandaar dat ik er aan dacht.
Als het een brakke Ci Module zou zijn, dan zou ik ook niet de melding mogen krijgen dat de kaart geaccepteerd is toch O-)

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-05 00:02
In Baarn zit ik nu al 2 dagen zonder signaal :( . Ik heb ze gebeld, kpn zou er mee bezig zijn. Ik vind het wel lang duren. Iemand hier ook last van ?

Jonaz communiceert slecht . Nergens is een bericht over de storing te vinden. Niet op de homepage, twitter, facebook... Doen ze dit bewust ofzo. Ik vind dit wel raar

[Voor 36% gewijzigd door siebo op 14-05-2022 13:42]

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-08-2022

RoscoP

..the best is yet to come..

siebo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:40:
In Baarn zit ik nu al 2 dagen zonder signaal :( . Ik heb ze gebeld, kpn zou er mee bezig zijn. Ik vind het wel lang duren. Iemand hier ook last van ?

Jonaz communiceert slecht . Nergens is een bericht over de storing te vinden. Niet op de homepage, twitter, facebook... Doen ze dit bewust ofzo. Ik vind dit wel raar
Vervelend. Het kan een lokale storing betreffen, in de wijkcentrale bijvoorbeeld. Daar zal veelal geen online melding van gedaan worden. Wachten op actie van KPN kan soms wel een paar dagen duren is mijn ervaring.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

siebo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:40:

Als jij de enige bent dan zullen ze dat niet melden nee. Storingsmelding van KPN kan heel snel gaan, maar ook 3 dagen duren... hoop dat ze het snel voor je oplossen.

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-05 00:02
oke begrijpelijk . maar even afwachten dan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrushNL
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-01 23:26
Meer mensen hier die afgelopen dagen last hebben van een slechte verbinding?
Betreft Amersfoort centrum. Verbinding valt direct vanuit het modem om de 2-3 minuten weg. Om 30seconden later weer up te zijn. Modem inmiddels, door het weekend heen, meerdere malen opnieuw opgestart.
Gisteren contact gehad met de "klantenservice", ze gaan me terugbellen.
Om vandaag wakker te worden zonder internet..

Ben al jaren klant bij ze, maar een storing (?) als deze nog nooit mee gemaakt.

• Flesje_Duvel
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-07-2022
Ben al jaren klant van ze, nooit problemen gehad echter..

Nu bezig met een verhuizing en probeer ik al een week lang los te peuteren of ze wel of geen track & trace leveren en bevestiging of alles in orde is. De ene persoon aan de telefoon vind alles, en voor de andere ben je in het systeem niet eens bekend.

Maar niemand die me kan beantwoorden, omdat ze dit weer aan een ander persoon moeten vragen.

Dit samen met de meer frequente storingen van laatste tijd en dat je alleen negatie dingen vind over Jonaz vraag ik me af of het nog wel wijsheid is om hier mee door te gaan.

Iemand hier met verhuizing ervaring en Jonaz? Geven ze überhaupt een track & trace met de aansluitingsdoos?

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet vervelend bedoeld, maar lees het topic door en je weet wat je aan Jonaz hebt. In administratieve zin: helemaal niks. Als je daar tegen kunt dan heb je voor zolang het duurt vrij stabiel Internet. Mocht je ze nodig hebben zoals bij jouw verhuizing. Vergeet t maar…

• Alexander82
Meer mensen die geen DHCP release krijgen? Sinds 14:00 geen internet in Amersfoort.

Update: Achteraf bleek er dus iets in het Netwerk te zitten, vanuit Jonaz is er een monteur van KPN aangestuurd en deze heeft vanuit de pop locatie een stekkertje vervangen. Daarna gisteren vanaf de middag internet tot en met vandaag 10 uur en toen was alles weer plat en weer bellen.

Achteraf bleken ze de lijn op gezegd te hebben, dit is administratief dingetje vanuit KPN wat ik zo begrepen heb.

[Voor 76% gewijzigd door Alexander82 op 24-08-2022 16:14]

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 14:56
Knoop doorgehakt en mijn KPN abbo opgezegd en bij Jonaz aangemeld. Administratieve problemen zoals uitgestelde facturen interesseren me niet zo. de kwaliteit van het geleverde wel en daar zijn de meesten toch positief over.

De KPN wil echter dat ik mijn 2 TV ontvangers (Arris) terug stuur, dus heb ik geen settop box meer.
Mijn TV (Samsung 55HU7500L) is echter voorzien van o.a. een DVB-C tuner en heeft een CI+ kaartslot.

Heb ik dan een losse settop box of CI+ module nodig?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Gefelitciteerd @fluz ! Volgens mij moet dat wel werken. De juiste settings in de tv kloppen en gaan.

Als ik zo even in de handleiding p144 kijk, dan moet je nog wel een CAM module hebben die je in de tv steekt en daarin weer de CI+ kaart van Jonaz. Elke module die werkt met Ziggo werkt ook bij jou.
Zo'n adapter lijkt in de verte op een PCMCIA adapter (van vroegah in antieke laptops). Kijk eens bij Spullenhulp voor een paar euri zou ik zeggen, nieuw zijn ze niet echt goedkoop.

• fluz
Bedankt voor de tips Zaadstra. Ik was er ondertussen ook al achter dat ik een CAM module nodig heb, liefst een versie 1.3. Om deze bij de kringloop te gaan zoeken had ik nog niet aan gedacht, ga ik morgen eens kijken.

• Alexander82
fluz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:51:
Knoop doorgehakt en mijn KPN abbo opgezegd en bij Jonaz aangemeld. Administratieve problemen zoals uitgestelde facturen interesseren me niet zo. de kwaliteit van het geleverde wel en daar zijn de meesten toch positief over.

De KPN wil echter dat ik mijn 2 TV ontvangers (Arris) terug stuur, dus heb ik geen settop box meer.
Mijn TV (Samsung 55HU7500L) is echter voorzien van o.a. een DVB-C tuner en heeft een CI+ kaartslot.

Heb ik dan een losse settop box of CI+ module nodig?
Zou gewoon op marktplaats kijken voor CI+ module, welke je ook koopt als ze compitable zijn met Ziggo, dan werkt het ook met Jonaz namelijk _/-\o_

• fluz
Vandaag bij een kringloopwinkel een interactieve Ci+ kunnen halen voor 5,00. Dat is toch een stuk aantrekkelijker dan nieuw (74,00 bij koude blauwe).
@Zaadstra bedankt voor de tip👍

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34
Huidige situatie:
Ziggo internet met Free-to-Air pakket televisie.
Via een HDhomerun +TVheadend op homeserver kijk ik hiermee televisie via Kodi.

Gewenste situatie:
Jonaz glasvezel internet en televisie(dvb-c aansluiting op glasvezelmodem)

Echter levert Jonaz een smartcard.

De vraag:
kan ik de smartcard via een reader met een usbaansluiting uitlezen op de server(dus met HDhomerun+tvheadend) zodat ik dat standaard pakket kan kijken? Bestaat die oplossing nog?

Alvast bedankt! :) _/-\o_
@fuzzyduck in theorie zou dat prima moeten kunnen!

Jonaz gebruikt hetzelfde encryptiesysteem voor de streams als Ziggo (dus IRDeto). Niet voor niets geven ze ook aan dat iedere ontvanger/CI+ die met Ziggo werkte (het 'voormalige' Ziggo, dus niet het Ziggo van de fusie met UPC), ook zou moeten werken met Jonaz.

En ik heb hier op het forum vaak zat TVHeadend met 'softcam' setups op basis van fZiggo voorbij zien komen door de jaren heen :).

Maar goed, heb er geen ervaring mee met Jonaz zelf. Ik stond in 2019 op het punt om over te stappen naar Jonaz (had zelfs al een CI+ gekocht voor in de TV), tot ik er achter kwam dat Jonaz administratief een puinhoop is. Dat kan ik niet gebruiken ivm mijn werk en declareren.

En nu, anno 2022, is daar nog steeds geen verbetering in.

[Voor 27% gewijzigd door eymey op 28-09-2022 11:41]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

eymey schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:40:

Jonaz gebruikt hetzelfde encryptiesysteem voor de streams als Ziggo (dus IRDeto). Niet voor niets geven ze ook aan dat iedere ontvanger/CI+ die met Ziggo werkte (het 'voormalige' Ziggo, dus niet het Ziggo van de fusie met UPC), ook zou moeten werken met Jonaz.

En ik heb hier op het forum vaak zat TVHeadend met 'softcam' setups op basis van fZiggo voorbij zien komen door de jaren heen :).

Maar goed, heb er geen ervaring mee met Jonaz zelf. Ik stond in 2019 op het punt om over te stappen naar Jonaz (had zelfs al een CI+ gekocht voor in de TV), tot ik er achter kwam dat Jonaz administratief een puinhoop is. Dat kan ik niet gebruiken ivm mijn werk en declareren.

Hoezo? Krijg nu gewoon maandelijks facturen in de mail.

• fuzzyduck
eymey schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:40:

Bedankt, dan ga ik eens op zoek naar die softcam oplossingen met bijbehorende hardware :)
ArcticWolf schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:48:
[...]

Hoezo? Krijg nu gewoon maandelijks facturen in de mail.
Dat zal dan, gezien de berichten hier, pas (eindelijk) sinds vrij recent zijn :P

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

eymey schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:45:
[...]

Dat zal dan, gezien de berichten hier, pas (eindelijk) sinds vrij recent zijn :P
Ja sinds eind mei dit jaar :Y)

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Heel interessant dat HDhomerun +TVheadend, nog nooit van gehoord!

Biedt dat gewoon tv op je netwerk, te kijken op pc en tablet? Dat is iets wat ik erg mis met Jonaz.

Wat is een aanrader qua hardware (?) en software?

• walinsky
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 01:07
fuzzyduck schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:47:
Huidige situatie:
Ziggo internet met Free-to-Air pakket televisie.
Via een HDhomerun +TVheadend op homeserver kijk ik hiermee televisie via Kodi.

Gewenste situatie:
Jonaz glasvezel internet en televisie(dvb-c aansluiting op glasvezelmodem)

Echter levert Jonaz een smartcard.

De vraag:
kan ik de smartcard via een reader met een usbaansluiting uitlezen op de server(dus met HDhomerun+tvheadend) zodat ik dat standaard pakket kan kijken? Bestaat die oplossing nog?

Alvast bedankt! :) _/-\o_
Ik heb hier een paar jaar geleden al eens een post aan geweid. Tot op heden tot volle tevredenheid!

• fuzzyduck
walinsky schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Ik heb hier een paar jaar geleden al eens een post aan geweid. Tot op heden tot volle tevredenheid!
Bedankt! Ik ben nog niet om. Ik weet niet zeker of mijn setup gaat werken. Ik heb tvheadend namelijk in een container, die draait dit eigenlijk op de proxmox kernel. Dus als de Smargo drivers nodig heeft dan moet ik die op proxmox installeren en die houd ik liever schoon.

Voorlopig heb ik Ziggo een tandje lager gezet qua snelheid.... Maar ik heb er nog steeds oren naar.

Welke cardreader heb jij?

• walinsky
Een smargo. Geen drivers voor hoeven installeren.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Er waren lang, heel lang, heel veel klachten over de helpdesk en facturatie van Jonazzz. Is dat inmiddels beter? En hoe is de verbindign nu? Waar verbinden ze met de wereld? Direct Amsix?

ping 127.212.23.124

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:48
pjottum schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:09:
Er waren lang, heel lang, heel veel klachten over de helpdesk en facturatie van Jonazzz. Is dat inmiddels beter? En hoe is de verbindign nu? Waar verbinden ze met de wereld? Direct Amsix?
NL-ix

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Helpdesk: mwah
Facturatie: maandelijkse incasso en een pdf in de mail

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:20
Het is wat het is met Jonaz: snel en stabiel internet voor een concurrerende prijs, plus een wat beperkt TV pakket voor een kleine meerprijs. Dat is voor veel mensen erg aantrekkelijk. Daar staat tegenover dat support leveren lastig is voor een kleine speler als Jonaz. Maar ze doen hun best. Ik heb ze het laatste jaar niet meer nodig gehad, maar aan de reacties op dit forum te zien (of eigenlijk: aan het ontbreken daarvan) loopt het nu een stuk beter. Facturatie is inderdaad nu ook eindelijk werkend, maar het terugzoeken van facturen in een klantendatabase zit er nog niet in. Als je je eigen mails een beetje ordent, dan volstaat de huidige methode wel lijkt me.

Ik heb een paar jaar geleden mensen ontraden om naar Jonaz te gaan vanwege de puinhoop toen. Ik zou dat nu niet meer doen. Volgens mij is Jonaz nu een prima alternatief voor de grote jongens in deze wereld. Ook goed om te benoemen dat ook tijdens de lastige jaren het internet zelf bijna altijd snel en stabiel bleef. De problemen betroffen toen echt de support en de facturatie.

[Voor 6% gewijzigd door FiberSam op 19-10-2022 11:24]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik heb m'n TV abo opgezegd via de mail en kreeg binnen 1 uur bevestiging. Ben benieuwd of het op de factuur ook verwerkt is straks.

Eerlijk, vind Jonaz echt goed voor de prijs en erg stabiel en ze spelen geen vuile spelletjes zoals KPN doet.

[Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 25-10-2022 11:30]

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 22:18
Is er hier iemand die in Amersfoort Vathorst woont en ook last heeft van een onderbroken internet verbinding?

-

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

FoxzMan schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:24:
Is er hier iemand die in Amersfoort Vathorst woont en ook last heeft van een onderbroken internet verbinding?
Hooglanderveen hier, maar nergens last van.

• FFvB
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 20:50
Zielhorst ook geen probleem.

• FFvB
Telefoon storing bij Jonaz in Amersfoort, wijk Zielhorst. 12:00
Ook website Jonaz.nl niet bereikbaar, geeft database error.
Wel internet en TV.
UPDATE: om 15:40 kon ik weer telefoneren en ben weer telefonisch te bereiken.

[Voor 32% gewijzigd door FFvB op 30-10-2022 15:43]

• veug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 11:57
Ooit begonnen bij Concepts ICT, dat werd overgenomen door KPN en gemigreerd naar Telfort. Toen eerst maar overgestapt naar T-Mobile. Toen ik zag dat Jonaz ook was begonnen in Hilversum, heb ik dat aangevraagd. Een van de belangrijke redenen was het niet gecomprimeerde, digitale televisie signaal, dat is slechts ge-encrypt met Irdeto vanwege rechten. Sinds vrijdagmiddag krijg ik nu de hbbtv button van Ziggo op NPO 1, 2 en 3. maar omdat we niet in het Ziggo netwerk zitten, is de url niet beschikbaar.

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:48
Ik was weer eens benieuwd naar Jonaz nadat de meeste negatieve verhalen eigenlijk niet meer voorkomen in dit topic. Geeft hun website de melding "Error establishing a database connection". Lekker top weer. :+
Binnenkort nog maar eens kijken…

Heeft er toevallig iemand die bij Jonaz zit iets van een Smokeping draaien die publiekelijk is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hun ping tijden tegenover die van KPN. Gok dat ze niet veel zullen verschillen.

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Encryptie (helaas) is omdat gebruikers met Internet-only hetzelfde signaal krijgen als gebruikers met Internet+tv. Je tv abbo geeft je de smartcard zodat je kan kijken. Jonaz gebruikt maar één glasvezel terwijl Telfort en voorganger XMS beide vezels gebruikten.

• rfemmerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 16:48
Deze week heb ik een mail van Jonaz ontvangen over de facturatie achterstand betreffende de periode december 2020 tot en met februari 2022 met het verzoek het openstaande bedrag te betalen of contact op te nemen om een betaalafspraak te maken.
Was benieuwd of andere Jonaz klanten ook een dergelijke mail hebben ontvangen?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

rfemmerik schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:46:
Deze week heb ik een mail van Jonaz ontvangen over de facturatie achterstand betreffende de periode december 2020 tot en met februari 2022 met het verzoek het openstaande bedrag te betalen of contact op te nemen om een betaalafspraak te maken.
Was benieuwd of andere Jonaz klanten ook een dergelijke mail hebben ontvangen?
Hier wordt elke maand de huidige maand én een inhaalmaand geïncasseerd. Op dezelfde of de volgende dag.
Ik heb het idee dat ze er bijna zijn, en dit dan weer 'normaal' wordt.

Het zou sympathiek zijn als ze er nog eens een overzichtje van sturen.

[Voor 5% gewijzigd door zaadstra op 09-11-2022 18:50]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

zaadstra schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:50:
[...]

Hier wordt elke maand de huidige maand én een inhaalmaand geïncasseerd. Op dezelfde of de volgende dag.
Ik heb het idee dat ze er bijna zijn, en dit dan weer 'normaal' wordt.

Het zou sympathiek zijn als ze er nog eens een overzichtje van sturen.
Er staat bij de afschrijving om welke maand het gaat... zit vandaag op december 2021.

Eerste normale afschrijving was maart 2022, dus nog 2 maanden.

[Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 10-11-2022 09:14]

• veug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 11:57
Is er al nieuws bekend over doorgifte van het tijdelijke kanaal NPO 1 UHD (1080P, HDR) voor het WK? Eerdere keren gaf Jonaz wel het 4K kanaal voor oa het EK door, maar nu is het angstvallig stil.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 22:18
ArcticWolf schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:12:
[...]

Er staat bij de afschrijving om welke maand het gaat... zit vandaag op december 2021.

Hier ook nog 2 maanden te gaan.

Wat me wel opvalt is dat sinds er weer afschrijvingen zijn het afschrijfmoment steeds opschuift naar een eerdere kalenderdag.

-

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

[...]

Klopt, het is alleen een heel gedoe om afschrift voor afschrift te lezen. Een verantwoording van de incasso's met een datum zou gewoon netjes zijn. Maakt het controleren weer wat makkelijker.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag weer eens thuis aan het werk, maar het is erg instabiel.. ben ik de enige? (Hooglanderveen).

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:28
ArcticWolf schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:20:
Vandaag weer eens thuis aan het werk, maar het is erg instabiel.. ben ik de enige? (Hooglanderveen).
Hier geen probleem (Kattenbroek) en werk sinds corona voor 99% thuis en geen enkele keer probleem gehad.

• walinsky
ArcticWolf schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:20:
Al jaren storingsvrij. Super stabiel.
Het helpt natuurlijk wel als je je infra in huis zelf goed geregeld hebt.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

walinsky schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:07:
[...]

Al jaren storingsvrij. Super stabiel.
Het helpt natuurlijk wel als je je infra in huis zelf goed geregeld hebt.
Ja zag dat de vezel er weer half uit hing maar dat was niet het probleem. 's middags was het opeens weg.

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:43
Iemand hier problemen vandaag? Geen PON connectie meer. PON blijft knipperen en Internet blijft uit.

Edit: Werkt weer. Er was inderdaad een storing.

[Voor 20% gewijzigd door kevinwalter op 05-12-2022 11:22]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Ik zit ook even te kijken. Ik heb deze week pas de factuur van januari 2022 voldaan. Dus maar hopen dat het dan alleen nog Februari is. Scheelt mij wel 40 euro in de maand die ik tegenwoordig heel hard nodig heb en goed kan gebruiken.

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik zie ineens reclame van Jonaz. Ik kende ze eerlijkgezegd niet eens en bestaan blijkbaar al een tijdje...

Zit al jaren bij Tweak (Almere) internet only en wel tevreden maar toch ff benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met beide.

Jonaz doet wel GPON zie ik..

Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Csotranme schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:23:
Ik zie ineens reclame van Jonaz. Ik kende ze eerlijkgezegd niet eens en bestaan blijkbaar al een tijdje...

Zit al jaren bij Tweak (Almere) internet only en wel tevreden maar toch ff benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met beide.

Jonaz doet wel GPON zie ik..
Eigenlijk nooit een onderbreking en het gaat oerend hard. Mijn eigen router is helaas de vertragende factor, na oplevering heb ik op het Jonaz modem 941 Mb/s gemeten.
Ik heb (nog) niet gelezen over wijken waar de hoofdaansluiting zo overboekt is dat GPON een probleem is.

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 06:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ik ben heel benieuwd wat dat precies inhoud, zou je dat willen toelichten? Zou ik dit als nadeel moeten zien of juist als voordeel?

Het aanbod van Jonaz klinkt een stuk interessanter in vergelijking met bijv. het aanbod van een KPN of T-Mobile, qua kosten. Zodoende overweeg ik om bij hen een abo aan te schaffen.

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Dat kan ik niet beter uitleggen dan dat @FiberSam doet in de opening van dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1667339/0#techniek

Als het over 'delen' gaat, dan denk ik aan Ziggo kabel (heel erg vroeger) waar de snelheid dramatisch daalde als iedereen 's avonds bezig was. Ik heb er bij Jonaz nog nooit iets van gemerkt.

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 09:22
Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen hoeveel peering partners heeft Jonaz. Zij hebben een beperkt aantal partners, zie ook https://bgpview.io/asn/62105 . Op GPON niveau zal het wel goed gaan. Overigens in Hilversum wordt er XGSPON aangeboden via Fibercrew.nl

Weet iemand of er daadwerkelijk maar 1x een 10GBit connectie wordt opgezet (NLIX) of dat er meer peering partners zijn? En ga je dit in de praktijk ook merken dat bepaalde pagina's / diensten slechter bereikbaar zijn dan bij partijen zoals KPN met veel peering partners?

Hebben de concurrenten het dan beter op orde?
Zoals netrebel https://bgpview.io/asn/38919
of Weserve/multifiber/rapidxs https://bgpview.io/asn/50673?

[Voor 12% gewijzigd door jongerenchaos op 25-01-2023 10:45]

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06 06:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

zaadstra schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:37:
Dat kan ik niet beter uitleggen dan dat @FiberSam doet in de opening van dit topic:

Als het over 'delen' gaat, dan denk ik aan Ziggo kabel (heel erg vroeger) waar de snelheid dramatisch daalde als iedereen 's avonds bezig was. Ik heb er bij Jonaz nog nooit iets van gemerkt.
Thanks, dat stuk had ik nog niet gelezen.

• joop99
  • Laatst online: 07-06 11:25
zaadstra schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:37:

Bij GPON en XGPON is het delen ook wel wat geavanceerder en gecontroleerder als bij kabel. Met name bij upstream zit het risico en daar wordt actief door het systeem bandbreedte (slots) per gebruiker toegewezen.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

joop99 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Bij GPON en XGPON is het delen ook wel wat geavanceerder en gecontroleerder als bij kabel. Met name bij upstream zit het risico en daar wordt actief door het systeem bandbreedte (slots) per gebruiker toegewezen.
Bij kabel deel je inderdaad het aantal kanalen en de overboeking was een paar jaar geleden van 1500 naar 750HP (Homes Passed) gegaan en er zijn zelfs delen die al onder de 500 of zelfs 250HP. Maar met tegenwoordig een totaal van 24 of zelfs 32 kanalen + 1 ODFM kanaal merk je met kabel weinig van de overboeking. De CMTS is tegenwoordig zo geavanceerd dat je niks van de kanaal switches merkt.

Het voordeel bij Jonaz is overigens ook dat ze de B-fiber gebruiken en niet de A zoals bij KPN.

• fluz
......

Maar ik heb idd af en toe last van kickups. Even geen throughput óf geen DNS response. Duurt meestal niet langer dan enkele seconden tot 10 seconden. Ik weet niet 100% zeker dat het niet aan mijn eigen infra ligt, al verwacht ik dat niet. Het is te infrequent om er werk van te maken.
Precies dit ervaar ik nu ook, bijna dagelijks even wegvallen voor een korte periode 10-20 seconden. Zijn er meer die hier last van hebben?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

fluz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:41:
[...]

Precies dit ervaar ik nu ook, bijna dagelijks even wegvallen voor een korte periode 10-20 seconden. Zijn er meer die hier last van hebben?
Ja, nu - 4 keer in 10 minuten. Superonhandig.

• fluz
De vraag is is hier iets aan te doen. De gamende boys hier zijn er niet echt blij mee.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik had er gisterochtend even 15 min last van, daarna niks meer. Verder game ik niet online dus geen idee... maar m'n Smokeping grafiek ziet er gewoon stabiel uit.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heel maf, gisteren wilde we een filmpje kijken, knalt 5 minuten in de film een deel van ons LAN netwerk er uit.

Ik heb op poort 1 van het modem van Jonaz een 8 poorts dom switchje hangen. Alles aan die switch kan ineens de rest van het netwerk (dus: alles achter de andere 3 poorten van het modem en het internet) niet meer zien.

Ik heb inmiddels de switch vervangen en de uplink kabel tussen modem en switch. Ook al eens de uplink in poort 8 gedrukt van de switch. Maar niks werkt meer. Dus ook alles achter de nieuwe switch ziet nog niks door de uplink. Enorm vaag, ook omdat het er ineens uitvloog. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

--- Update

Modem herstart en het werkt allemaal weer... Heeeeel bijzonder. Dat een modem af en toe herstart moet worden ok, maar spontaan LAN1 dichtzetten voor verkeer dat na een reboot weer verholpen is... :?

[Voor 14% gewijzigd door Wilde op 12-03-2023 15:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zag bij een recente scan op dvb-c dat Tv538 ook beschikbaar is (Sd & HD). Deze zender staat niet op de lijst bij Jonaz.
https://www.jonaz.nl/tv/zenderoverzicht/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Konstantinus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 12:06
Al een tijdje half aan het meelezen met een reden: dat ik naar Leusden ga verhuizen en naar een internet provider opzoek ben. Ik overweeg Jonaz om de prijs en de snelheid. Ik zie alleen wisselende ervaringen hier en dat doet mij toch wel twijfelen.

Iemand die meer inzicht kan geven over de aard van de netwerkinstabiliteit? verschilt het per gemeente? licht het aan de hardware?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Konstantinus schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:24:
Al een tijdje half aan het meelezen met een reden: dat ik naar Leusden ga verhuizen en naar een internet provider opzoek ben. Ik overweeg Jonaz om de prijs en de snelheid. Ik zie alleen wisselende ervaringen hier en dat doet mij toch wel twijfelen.

Iemand die meer inzicht kan geven over de aard van de netwerkinstabiliteit? verschilt het per gemeente? licht het aan de hardware?
Ze gebruiken het netwerk van Fiber Crew, wat Freedom nu ook aanbiedt. Freedom is wellicht wel in staat facturen te sturen en de telefoon op te nemen.

Netwerk zal, als het werkt, prima zijn, echte instabiliteit heb ik op basis van dit topic niet kunnen constateren en ik volg dit topic tohh echt al jaren. (zeg ik vanachter een ziggo modem)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FFvB
Al heel lang (11-2016) bij Jonaz in Amersfoort. Ja met de facturen ging het een tijd niet goed, maar heden weer prima, ook een online portal, waar je alles kan inzien. Stabiliteit is echt goed, prima streaming, ook thuiswerken met 4 personen, geen probleem! Ik heb internet, TV en telefonie. Ook de Servicedesk was een tijdje lastig, maar ook dat is weer top.
Ja, als we klagen staat er veel en als het goed gaat en stabiel is word er weinig geschreven, dus hierbij een positieve reactie. Ook mijn moeder (81) had 6 jaar lang Jonaz en was zeer tevreden 😀
Ik blijf wel bij Jonaz 👍

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Konstantinus schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:24:

2 jaar geleden overgestapt vanaf Ziggo en echt geen spijt van gehad. In het begin was het even vervelend met de facturen, maar dat is opgelost en qua downtime vergelijkbaar met iedere andere provider (erg laag).

• walinsky
Kan me niet herinneren dat ik ooit netwerkproblemen heb gehad. Pingtijden en snelheid zijn goed en stabiel.

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:35
Sinds 2018 klant bij Jonaz. Technisch geen problemen. Uitstekende verbinding. Sinds paar jaar maak ik geen gebruik meer van TV.

Administratie was een puinhoop maar dat is nu weer op orde.

M'n broer en moeder zijn ook klant. Beide ook stabiele verbinding. Hebben ook Jonaz weer genomen na verhuizing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:51
FiberSam schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Kijk, dat wordt interessant. Een GPON ONT SPF module kopen op ali en die in mijn Mikrotik doos duwen. Ben benieuwd of dat werkt.
ben benieuwd of iemand dit al geprobeerd heeft. De ZTE modem/router in bridge mode zetten is toch een beetje een halve oplossing. Ik had de hoop dat dit toch eenvoudiger kon (lees GPON ONT SFP)

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

HiBe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:32:
[...]

ben benieuwd of iemand dit al geprobeerd heeft. De ZTE modem/router in bridge mode zetten is toch een beetje een halve oplossing. Ik had de hoop dat dit toch eenvoudiger kon (lees GPON ONT SFP)
Interessant, maar een Mikrotik kopen gaat me dan wel weer wat ver. Die bridgerouter dumpen zou wel top zijn want dat ding staat wel een kleine 10W te verstoken. Overigens, hij maakt ook tv geloof ik ...

• ikke020
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Iemand ervaring met de storingsdienst van Jonaz?
Sinds afgelopen zondag 23-4 geen internet, waarschijnlijk al veel langer maar ben nu pas thuis van lang weggeweest
Heel veel moeite gehad om iemand eindelijk te benaderen via whatsapp
Via mail en chatbox geen enkele reactie
Hoor nu alleen via whatsapp de storing is doorgegeven ik kan niet zien wat de status is
Heb geduld en daar blijft het bij
Nu 4 dagen gewacht en er werkt nog niets
Service is 0,0
Iemand hierom al bij Jonaz weg gegaan en naar een andere provider?
Woon in Leusden

• Lux_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:48
ikke020 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:53:
Sinds afgelopen zondag 23-4 geen internet, waarschijnlijk al veel langer maar ben nu pas thuis van lang weggeweest
Hoor nu alleen via whatsapp de storing is doorgegeven ik kan niet zien wat de status is
Service is 0,0
Woon in Leusden
Destijds bij aanmelding lang moeten wachten op afspraak voor bezorging modem. Na veel bellen met de klanten service, ze zouden de storing doorgeven maar er gebeurde niks, het contract opgezegd. Na het opzeggen werden we binnen 1 uur gebeld door laat ik het de "echte klantenservice" noemen, toen was het binnen 15 minuten geregeld.

Na de overname gaat het naar mijn idee stukken beter, maar uit je reactie blijkt wat anders...

Dus mijn tip probeer met opzeggen de klantenservice wakker te schudden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiberSam
zaadstra schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:11:
[...]

Interessant, maar een Mikrotik kopen gaat me dan wel weer wat ver. Die bridgerouter dumpen zou wel top zijn want dat ding staat wel een kleine 10W te verstoken. Overigens, hij maakt ook tv geloof ik ...
Als je van de ZTE afwilt, moet je toch iets anders. Mikrotik is fantastisch spul, energie-efficient en goedkoop. Tweedehands wordt er genoeg goed materiaal aangeboden tegen zeer goede prijzen. Het heeft één nadeel: een steile leercurve. Maar je bent een tweaker of je bent het niet natuurlijk.

Voor TV heb je idd nog de ZTE nodig. Ik kijk zelf geen lineaire TV meer, dus de ZTE kan er wmb eruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FiberSam
Service is 0,0
Woon in Leusden
Dat is vervelend om te horen. Er zijn in het verleden idd zeer veel klachten geweest over de storingsservice en andere vormen van service; op dit forum kan je er genoeg over vinden. Maar het leek verbeterd te zijn na genomen maatregelen. Of er daardoor iemand weg is gegaan bij Jonaz? Ja hoor, genoeg. Het is een afweging: kosten versus downtime bij Jonaz én bij anderen. Ik zelf heb dus nog nóóit serieuze downtime gehad. Uptime is >99.99% en stabiel, met een zeer enkele uitzondering. Maar storingen komen voor, en dan is een kleine partij als Jonaz nu eenmaal kwetsbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Service is 0,0
Woon in Leusden
Wat laat het modem zien dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikke020
Na de tip van Lux_ heb ik mijn contract opgezegd en inderdaad binnen een paar uur gebeld door een dame van de administratie die technisch niets kon doen en vroeg of ik mijn opzegging door wilde zetten
Helaas maar ja. Dit is de eerste keer dat ik een storing heb en ben 1 van de eerste klanten
Was een uitermate tevreden klant en heb Jonaz diverse keren aanbevolen
Overigens werkt de verbinding vandaag nog niet
Wat ik zie als ik in het modem inlog dat een macadres van het gateway ip-adres ontbreekt
Ik kan, via een laptop en aangesloten met ethernetkabel, pingen naar mijn eigen internet ip-adres en krijg een response
Echter als ik naar het gateway ip-adres ping komt er geen respons
IP-adres aan het modem wordt middels dhcp uitgegeven, evenals dnsadressen
Ik heb dit met foto’s aan Jonaz gemeld, gistermorgen maar helaas geen reactie
In een mail van ca 1 week terug melden zij gezien te hebben dat ik het modem uit en aan had gezet en dat ze een link zien
Zoals hievoor gezegd ik heb nog steeds geen internet en telefonie, televisie werkt wel
Oja alle apparatuur van het ZTE modem afgekoppeld op de laptop met ethernetkabel na en alle 4 lanpoorten geprobeerd
Het is niet anders maar het wordt Freedom, daar krijg je iemand te spreken die meedenkt en je op weg helpt

• fuzzyduck
Ik heb het al eens eerder gevraagd met ik huiver om over te stappen van Ziggo naar jonaz vanwege de tv:

ik heb nu een HomerunHD waarmee ik free to air Ziggo kijk. Dus zonder smartcard. Via TVheadend op mn server. Dus TVheadend stuurt de tuner aan die in de meterkast hangt.
Jonas Tv is MÉT smartcard en heb ik dus een smartcard Reader nodig die ik aan mn server hang.

Dit laatste, de reader is dus een heel nieuw hoofdstuk waar ik in moet duiken.

Wat ik hier hoop te vinden is iemand die precies weet waar hij het over heeft, of iemand die dezelfde opstelling heeft, en mij kan vertellen dat mijn wens gaat lukken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiberSam
fuzzyduck schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:41:
Ik heb het al eens eerder gevraagd met ik huiver om over te stappen van Ziggo naar jonaz vanwege de tv:

ik heb nu een HomerunHD waarmee ik free to air Ziggo kijk. Dus zonder smartcard. Via TVheadend op mn server. Dus TVheadend stuurt de tuner aan die in de meterkast hangt.
Jonas Tv is MÉT smartcard en heb ik dus een smartcard Reader nodig die ik aan mn server hang.

Wat ik hier hoop te vinden is iemand die precies weet waar hij het over heeft, of iemand die dezelfde opstelling heeft, en mij kan vertellen dat mijn wens gaat lukken.

Alvast bedankt!
Nee, geen ervaring mee. Maar voor zover ik weet heb je dan een TV-ontvanger nodig om die CI+ module in te stoppen. En de uitgang van zo'n TV-ontvanger is HDMI. En ik neem aan dat je voor je server TCP/IP nodig hebt, geen HDMI. Je hebt dus eigenlijk een TV-ontvanger nodig met coax in en coax uit, om die vervolgens in je HomeRunHD te steken. Geen idee of dat bestaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fuzzyduck
FiberSam schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:13:
[...]

Nee, geen ervaring mee. Maar voor zover ik weet heb je dan een TV-ontvanger nodig om die CI+ module in te stoppen. En de uitgang van zo'n TV-ontvanger is HDMI. En ik neem aan dat je voor je server TCP/IP nodig hebt, geen HDMI. Je hebt dus eigenlijk een TV-ontvanger nodig met coax in en coax uit, om die vervolgens in je HomeRunHD te steken. Geen idee of dat bestaat.
Dank je voor je antwoord. Al die smartcard readers zijn volgens mij gewoon usb alleen.

Server staat boven met tvheadend. Hdhomerun in de meterkast met natuurlijk coax en utp erin.

Wens: usb smartcard reader aan de server vast zodat tvheadend de kaart gebruikt om de binnengekomen strambled zender te descramblen

Acties:
  • 0Henk 'm!
@fuzzyduck wellicht een idee om eens TVHeadend topics hier op Tweakers in te duiken, en dan vooral ook gericht op descrambling door mensen uit fZiggo (voormalig 'oud-Ziggo') gebieden. Die oude Ziggo-netwerken werken met hetzelfde versleutelingssysteem als Jonaz (IrDeto), dus het zou op soortgelijke manier moeten werken met 'bekende' usb-smartcardreaders en door TVHeadend ondersteunde softcams.

Zelf heb ik ooit (rond 2019) op het punt gestaan om een abonnement bij Jonaz te nemen, ook vanwege het feit dat hun encodingstandaard hetzelfde is als bij fZiggo en het dan dus mogelijk zou moeten zijn om alle zenders in topkwaliteit op m'n HDHomerun en TVHeadend te krijgen. Tot dan toe had ik HDHomerun icm. Glashart Media (DVB-C) en FTA Ziggo (fUPC) gebruikt.

Helaas werd ik toen heel erg afgeschrikt de drama-administratie bij Jonaz. En nu dat inmiddels op orde lijkt, heb ik er geen behoefte meer aan (gebruiken sinds najaar 2019 NLZiet, en de termijn waarop je dingen terug kan kijken en veelheid aan apparaten waarop het werkt maken wat mij betreft opnames in eigen beheer bewaren nagenoeg overbodig :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fuzzyduck
eymey schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:24:
@fuzzyduck wellicht een idee om eens TVHeadend topics hier op Tweakers in te duiken, en dan vooral ook gericht op descrambling door mensen uit fZiggo (voormalig 'oud-Ziggo') gebieden. Die oude Ziggo-netwerken werken met hetzelfde versleutelingssysteem als Jonaz (IrDeto), dus het zou op soortgelijke manier moeten werken met 'bekende' usb-smartcardreaders en door TVHeadend ondersteunde softcams.

Zelf heb ik ooit (rond 2019) op het punt gestaan om een abonnement bij Jonaz te nemen, ook vanwege het feit dat hun encodingstandaard hetzelfde is als bij fZiggo en het dan dus mogelijk zou moeten zijn om alle zenders in topkwaliteit op m'n HDHomerun en TVHeadend te krijgen. Tot dan toe had ik HDHomerun icm. Glashart Media (DVB-C) en FTA Ziggo (fUPC) gebruikt.

Helaas werd ik toen heel erg afgeschrikt de drama-administratie bij Jonaz. En nu dat inmiddels op orde lijkt, heb ik er geen behoefte meer aan (gebruiken sinds najaar 2019 NLZiet, en de termijn waarop je dingen terug kan kijken en veelheid aan apparaten waarop het werkt maken wat mij betreft opnames in eigen beheer bewaren nagenoeg overbodig :) )
dank je! ik zie dat NLziet 9 euro p/m is en live tv 5 bij jonaz. We kijken nauwelijks tv. vooral voor de kinderen en het NOS nieuws. Dus dat bedrag kan wat ons betreft zo laag mogelijk. Dus mijn wens is er nog steeds Ik neus gewoon rustig verder in het rond tot ik een antwoord heb ;)

Jonaz heeft volgens de laatste berichten in dit topic zn zaakjes nu beter voor elkaar. Inclusief het door mij gewenste IPv6 voor wat services die elk achter een uniek ip moeten zitten. Ziggo mag die in de str... zakken met die asociale prijzen.

[Voor 7% gewijzigd door fuzzyduck op 08-05-2023 13:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• walinsky
fuzzyduck schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:41:

Alvast bedankt!
Dat heb ik 5 jaar geleden al uitgebreid beschreven.
[TV Headend] Jonaz icm met tvheadend

Acties:
  • 0Henk 'm!
walinsky schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:52:
[...]

Dat heb ik 5 jaar geleden al uitgebreid beschreven.
[TV Headend] Jonaz icm met tvheadend
Ooooh ja, dat is waar ook! Heb zelfs zelf ook nog in dat topic mee gereageerd :+. 5 jaar zijn voorbij gevlogen hier :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikke020
Had hier Kodi met TVheadend, dankzij Walinsky, lopen
Dit met zo’n oude blauwe Smartreader icm Irdeto Jonaz smartcards, werkte uitstekend
Hopelijk 15 mei via, Freedom,weer normaal interpret
Overigens gaat de afhandeling, stoppen contract met Jonaz heel soepel en vriendelijk, complimenten aan Jonaz
Slechte kwaliteit, service en expertise van de technische support is al belicht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

ikke020 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:17:
Had hier Kodi met TVheadend, dankzij Walinsky, lopen
Dit met zo’n oude blauwe Smartreader icm Irdeto Jonaz smartcards, werkte uitstekend
Hopelijk 15 mei via, Freedom,weer normaal interpret
Overigens gaat de afhandeling, stoppen contract met Jonaz heel soepel en vriendelijk, complimenten aan Jonaz
Slechte kwaliteit, service en expertise van de technische support is al belicht
Bij mij moest de B fiber gepatched worden want die hing nog los, maar dat heeft Jonaz samen met KPN echt wel snel opgelost (binnen een dag). Dus het kan wel... maar kan best zijn dat KPN niet mee wilde werken bij jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niek113
  • Laatst online: 15:03
Ik heb even door dit topic heen gekeken, maar kon geen duidelijk antwoord vinden op de situatie waar ik in zit.

Ik zit op dit moment bij KPN glasvezel. Heb een Arris settopbox. Als ik overstap naar Jonaz inclusief TV, kan ik dan de Arris settopbox hiervoor gebruiken? (Heb er 1 extra, hoef ik niet terug te sturen)

Zitten er verder nog verschillen in kijken via CI-module of settopbox? Ik wil graag wel dingen als begin gemist etc kunnen doen. Kan dat ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
niek113 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:53:
Ik heb even door dit topic heen gekeken, maar kon geen duidelijk antwoord vinden op de situatie waar ik in zit.

Ik zit op dit moment bij KPN glasvezel. Heb een Arris settopbox. Als ik overstap naar Jonaz inclusief TV, kan ik dan de Arris settopbox hiervoor gebruiken? (Heb er 1 extra, hoef ik niet terug te sturen)

Zitten er verder nog verschillen in kijken via CI-module of settopbox? Ik wil graag wel dingen als begin gemist etc kunnen doen. Kan dat ook?
heel simpel arris box gaat niet werken omdat die specifiek verwijst na appart vlan van kpn en alleen te benaderen vanaf een kpn verbinding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:48
jopoh schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:57:
[...]

heel simpel arris box gaat niet werken omdat die specifiek verwijst na appart vlan van kpn en alleen te benaderen vanaf een kpn verbinding
Jonaz levert COAX/DVB-C als TV signaal. Vooralsnog geen IP-TV. Overigens heb je voor COAX/DVB-C ook een set-topbox of CI+ module nodig.
KPN gebruikt IPTV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niek113
  • Laatst online: 15:03
Dennis-L schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Jonaz levert COAX/DVB-C als TV signaal. Vooralsnog geen IP-TV. Overigens heb je voor COAX/DVB-C ook een set-topbox of CI+ module nodig.
KPN gebruikt IPTV.
Ok thanks. Settopbox/CI-module regelen dus, check.
Als je zegt COAX/DVB-C signaal, betekent dit ook dat dit aangesloten wordt op je kabel aansluiting? Of loopt het vanuit je glasvezelkast naar je router en vanaf je router naar je tv? De reden dat ik dit vraag is omdat ik geen coax/kabel aansluiting heb in mijn huis (althans, ik woon hier een jaar en nog niet gevonden).
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee