Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
arjanjr schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:09:
In 1e instantie een opruimactie van mijn meterkast ... Daarbij héél toevallig vanochtend vroeg de hand kunnen leggen op een DM Pro SE. YES! Dus glas gaat daar straks direct op in.

[Afbeelding]

Daarnaast vind ik de administratie bij Jonaz wel een ding. Ik reken de verbinding zakelijk af en moet nu met kunst en vliegwerk de administratie / facturen zelf in orde maken. Zo heb ik nog steeds een bedrag gereserveerd staan wat in feite van Jonaz is, maar ik heb de afgelopen 3 a 4 jaar moeten bidden en smeken om te kunnen betalen. Mocht Jonaz hier nog om komen, dan betaal ik dat met alle liefde en rente ;-)

TV kijken via de app is ook een ding dat ik bij Jonaz niet tegengekomen ben én ik heb mijn mobiele abbo bij Tele2 en dat levert nog wat voordeel op.

Neemt absoluut niet weg, dat mijn voorliefde eerder naar Jonaz dan naar T-Mobile uitgaat. Ik hou van het kleinschalige, het pionieren en investeer zodoende liever met het afnemen van diensten in dat soort clubs, dan de grote jongens als T-Mobile. Baal er van dat het zo ver heeft moeten komen en mijn handen jeuken om bijvoorbeeld bij Jonaz de administratie op orde te brengen. Heb dit in mijn werk voor vele klanten / grote organisaties succesvol mogen doen :-)

Dus terugkomend op je vraag ... samenloop van veel, heel veel zaken ...
Raar he... hoe kun je nu goed internet leveren en daar niks voor willen factureren? Ze hebben enkel die 40 euro activatie kosten in rekening gebracht sinds juni, heb er al een keer over gebeld... maar niks.
Reserveer dan ook maandelijks het abonnementsgeld 8)7 maar hoe kun je zo levensvatbaar blijven...

Er zijn tegenwoordig van die facturatie pakketten die alles voor je doen vanaf nog geen 15 euro per maand (voor zelfstandigen.. die je kan upgraden etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:35
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:09:
[...] Raar he... hoe kun je nu goed internet leveren en daar niks voor willen factureren? Ze hebben enkel die 40 euro activatie kosten in rekening gebracht sinds juni, heb er al een keer over gebeld... maar niks. [...] maar hoe kun je zo levensvatbaar blijven...
Ja, dat is idd een goede vraag die ik hier ook al een paar keer heb gesteld. De facturering/incasso is sinds augustus 2020 onregelmatig en sterk vertraagd. Ik heb nu per saldo 8 maanden achterstand, met de laatste (dubbele) incasso in augustus 2021. Misschien iets met negatieve rente op de bank? :? Als Jonaz genoeg contanten heeft, kunnen ze de winst beter bij klanten laten staan en later incasseren. Als die klanten dan tenminste nog betalen...

Maar een meer voor de hand liggende oorzaak is gewoon dat hun debiteuren- en incasso-admin een puinhoop is. Dat valt ook niet mee als je verstand hebt van internet, maar niet van bankzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FiberSam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:13:
[...]

Ja, dat is idd een goede vraag die ik hier ook al een paar keer heb gesteld. De facturering/incasso is sinds augustus 2020 onregelmatig en sterk vertraagd. Ik heb nu per saldo 8 maanden achterstand, met de laatste (dubbele) incasso in augustus 2021. Misschien iets met negatieve rente op de bank? :? Als Jonaz genoeg contanten heeft, kunnen ze de winst beter bij klanten laten staan en later incasseren. Als die klanten dan tenminste nog betalen...

Maar een meer voor de hand liggende oorzaak is gewoon dat hun debiteuren- en incasso-admin een puinhoop is. Dat valt ook niet mee als je verstand hebt van internet, maar niet van bankzaken.
Als dat laatste zo is, dan wil ik dat als bijbaantje er wel bij gaan doen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 22:13

zaadstra

Überprutser

Ik zie tegenwoordig die smartcard bij schakelen van de decoder, als deze een paar dagen niet is gebruikt, al roepen "E30-4 Even geduld graag. Smartcard mogelijk lang niet gebruikt, kan 30 minuten duren etc blabla".
Vroegah kon de tv wel een maand uit staan (ja dat kan) en niks geen melding, gewoon inlopen en decoderen die hap.

Ik merk ook dat hierdoor de kaart best snel (x aantal weken) niet meer actief is en opnieuw geactiveerd moet worden. Bij de tweede kaart, weinig gebruikt, is dit enorm irritant.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:13
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:09:
[...]

Raar he... hoe kun je nu goed internet leveren en daar niks voor willen factureren? Ze hebben enkel die 40 euro activatie kosten in rekening gebracht sinds juni, heb er al een keer over gebeld... maar niks.
Reserveer dan ook maandelijks het abonnementsgeld 8)7 maar hoe kun je zo levensvatbaar blijven...

Er zijn tegenwoordig van die facturatie pakketten die alles voor je doen vanaf nog geen 15 euro per maand (voor zelfstandigen.. die je kan upgraden etc).
Doen ze dit niet om de overstap naar een andere provider te bemoeilijken? Je hebt immers nog een 'schuld' openstaan bij je huidige provider? Ik weet niet of dit echt zo is hoor, maar kan begrijpen dat een andere provider niet zit te wachten op 'wanbetalers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lux_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:06:
[...]

Doen ze dit niet om de overstap naar een andere provider te bemoeilijken? Je hebt immers nog een 'schuld' openstaan bij je huidige provider? Ik weet niet of dit echt zo is hoor, maar kan begrijpen dat een andere provider niet zit te wachten op 'wanbetalers'.
Die schuld is toch niet te achterhalen door een andere provider? Mag hopen dat die niet geregistreerd is bij het BKR, want dit is de schuld van Jonaz en niet van de klant. Mocht dat wel zo zijn, dan schakel ik m'n rechtsbijstand wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik ben ondertussen al 5 jaar weg bij Jonaz. Grappig om te zien dat er niets is veranderd in de tussentijd. Ik heb destijds 4x per mail gevraagd waar ik het modem heen moest sturen. Verder dan:”Dat laten we zo snel mogelijk horen” heb ik niets gehoord. Ik heb het modem bij onze verhuizing 1 maand later maar in de container gegooid. Verder liep Jonaz toen bijna 2 jaar achter met factureren. Ik heb de incasso geblokkeerd en er verder nooit meer wat van gehoord.

Je kunt aan de factuurnummers ongeveer zien hoeveel klanten Jonaz heeft. 5 jaar geleden ging het factuurnummer ongeveer 1100 omhoog per maand, dus ongeveer 1100 klanten. Zijn dit er nu al een stuk meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 23:24

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Chielp schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:37:
Ik heb destijds 4x per mail gevraagd waar ik het modem heen moest sturen. Verder dan:”Dat laten we zo snel mogelijk horen” heb ik niets gehoord. Ik heb het modem bij onze verhuizing 1 maand later maar in de container gegooid. Verder liep Jonaz toen bijna 2 jaar achter met factureren. Ik heb de incasso geblokkeerd en er verder nooit meer wat van gehoord.
Dit gebeurt overal. Toen ik overstapte van Telfort naar Jonaz ( een paar jaar geleden) bleef ik met het Telfort -modem zitten. Ook nagevraagd wat er mee te doen, en ik kreeg te horen: "doe maar weg, want teveel verouderd"

Ooit heb ik geïnformeerd naar een KPN-aansluiting, en kreeg toen als antwoord een giga-doos met modem en allerlei zut toegestuurd. Toen ik contact zocht met de vraag "Dit wil ik graag terug sturen, want ik wilde alleen informatie, dus waarheen ?" kreeg ik nog zo'n doos 8)7
Nu staan er twee in de garage, al een jaar of vijf,zes. Iemand belangstelling ? Gratis af te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v-mann
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-07 17:36
Vandaag heeft Jonaz weer eens twee maanden geïncasseerd: februari en maart 2021(!) Over achterstand gesproken :-/ Hoe is het mogelijk.... Maar de verbinding is verder prima :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Hier idem-dito. ze lopen dus al 8/9 maanden achter.

Tussen de betalingskenmerk zit 992 verschil, dit was in augustus ook al zo. Zou het klantenbestand zo klein/groot zijn ?

-

• arjanjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 12:19
FoxzMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:39:
Hier idem-dito. ze lopen dus al 8/9 maanden achter.

Tussen de betalingskenmerk zit 992 verschil, dit was in augustus ook al zo. Zou het klantenbestand zo klein/groot zijn ?
In ieder geval één minder... Ik ben ermee gestopt en er wordt hier ook geïncasseerd. Heb indertijd een prima verbinding gehad, dus ze worden overigens gewoon netjes betaald.

Oude Jonaz lijn is overigens nog steeds actief. Ben al bijna twee maanden over naar T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21
Afgelopen maart ben ik ook gestopt bij Jonaz. De verbinding was prima en de prijs gunstig.
Mijn reden om over te stappen was betrouwbaarheid. Veel berichten over slechte service (1x zelf mogen meemaken) en gebrekkige administratie waren redenen. In een tijdperk waarin internet (bijna) net zo belangrijk is als water en elektra betaal ik graag iets meer voor goede service en betrouwbaarheid.

Nu pas zijn de abbonementsgelden afgeschreven van afgelopen februari en maart (zucht...). die van maart direct gestorneerd en contact opgenomen met de helpdesk - tot nu toe geen reactie (nogmaals zucht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:26
Man man man. Sinds een week om de haverklap gezeik. Soms een tiental seconden. Soms een kwartier.

Geen internet.

En de incasso’s lopen ook nog niet echt.

Als dit zo doorgaat gaan we weer naar KPN terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nergens last van hier, ook niks te zien in de smokeping grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
ArcticWolf schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:29:
Nergens last van hier, ook niks te zien in de smokeping grafiek.
Nog steeds niet stabiel hier. Zou al 2x teruggebeld worden, tot op heden niks gehoord.
IK werk nu via een hotspot, verre van ideaal.

T streven is binnen 24u contact op te nemen aldus de klantenservice.

Men snapt niet helemaal wat het belang is van stabiel internet - of ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Laatst online: 03-07 12:00
Hier ook geen issues. Contact is idd lastig, probeer FaceBook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
Okee, inmiddels wat dingen geprobeerd. En via de Deco app het netwerk ' opgeruimd ' . Wat ik mij nog kan voorstellen is dat er iets botst, waardoor het netwerk er steeds uitlicht. Alleen zeker weten doe ik dit niet.

Iemand ideeen waarom iets ineens niet meer stabiel werkt? We hebben nu enkele maanden Jonaz en hadden vrijwel geen problemen. Nu hebben we al bijna 3 dagen geen goed internet en krijg ik nog steeds geen feedback vanuit Jonaz.

Tot nu toe geprobeerd:

Deco direct op glasvezelkast in meterkast. Dit resulteerde in niks behalve een lege wifi.

Deco uit en de wifi die wordt uitgezonden door Jonaz alleen gebruiken. Dit resulteert ook in niks. Onstabiele wifi.

Deco en Jonaz modem aan, en de HUE bridge er uit (je weet het niet). Dit maakt ook geen verschil.

Meer smaken zijn er volgens mij niet.

Ik heb overigens ook nog een switch tussen de Deco en de HUE bridge. Dit er uit halen doet ook niks.

[ Voor 35% gewijzigd door ZveenT op 08-01-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ZveenT schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:14:
Okee, inmiddels wat dingen geprobeerd. En via de Deco app het netwerk ' opgeruimd ' . Wat ik mij nog kan voorstellen is dat er iets botst, waardoor het netwerk er steeds uitlicht. Alleen zeker weten doe ik dit niet.

Iemand ideeen waarom iets ineens niet meer stabiel werkt? We hebben nu enkele maanden Jonaz en hadden vrijwel geen problemen. Nu hebben we al bijna 3 dagen geen goed internet en krijg ik nog steeds geen feedback vanuit Jonaz.

Tot nu toe geprobeerd:

Deco direct op glasvezelkast in meterkast. Dit resulteerde in niks behalve een lege wifi.

Deco uit en de wifi die wordt uitgezonden door Jonaz alleen gebruiken. Dit resulteert ook in niks. Onstabiele wifi.

Deco en Jonaz modem aan, en de HUE bridge er uit (je weet het niet). Dit maakt ook geen verschil.

Meer smaken zijn er volgens mij niet.

Ik heb overigens ook nog een switch tussen de Deco en de HUE bridge. Dit er uit halen doet ook niks.
Lees dat je voornamelijk met wifi bezig bent? Bekabeld proberen?

En kun je op 1 of andere manier (smokeping oid) monitoren of het probleem buiten de modem > gateway ligt?

Overigens geeft je modem dmv een lampje aan of je package loss ervaart tussen modem en POP als aan de vezel ligt (had ik laatst... tikte met stofzuigen de vezel uit de beschermmantel :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
Ik heb geen ethernet op mijn macbook. Dus bedraad lukt niet (zonder verloopstekker). USB RJ45 verloop heb ik niet in huis, maar het zou een optie kunnen zijn.

Ik heb gegoogled op smokeping en dit gedownload. Maar ik krijg het niet aan de praat. 20gb schijfruimte nodig en heb maar 4,5gb vrij..

Het internetlampje op het modem van Jonaz knippert. Ik weet niet of dit vroeger anders was, maar zou kunnen betekenen dat het signaal ook niet constant is?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
bokkie72 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:05:
Afgelopen maart ben ik ook gestopt bij Jonaz. De verbinding was prima en de prijs gunstig.
Mijn reden om over te stappen was betrouwbaarheid. Veel berichten over slechte service (1x zelf mogen meemaken) en gebrekkige administratie waren redenen. In een tijdperk waarin internet (bijna) net zo belangrijk is als water en elektra betaal ik graag iets meer voor goede service en betrouwbaarheid.

Nu pas zijn de abbonementsgelden afgeschreven van afgelopen februari en maart (zucht...). die van maart direct gestorneerd en contact opgenomen met de helpdesk - tot nu toe geen reactie (nogmaals zucht...)
Intussen 6 reminders gestuurd maar nog steeds geen reactie van Jonaz... hopeloos geval.
Mijn advies aan ieder die overweegt klant te worden bij Jonaz: niet aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

bokkie72 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Intussen 6 reminders gestuurd maar nog steeds geen reactie van Jonaz... hopeloos geval.
Mijn advies aan ieder die overweegt klant te worden bij Jonaz: niet aan beginnen!
Tja administratief is het een zooitje, technisch werkt het echter wel prima. Ik ben meerdere keren goed geholpen door support (niet die telefoondesk). Dus ik zou het mensen nog steeds aanraden.
Die termijnen heb ik gewoon gereserveerd, dat is verder niet mijn probleem.
Supersnelheid voor een lage prijs, een onverslaanbare combi. Ik bibber al als ik aan die prijzen en kastjes van kpn en ziggo denk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Gaat Jonaz ook vrije keuze van modem ondersteunen?
Vanaf morgen zijn ze het verplicht, niet dat er echt alternatieven zijn volgeens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:19
Vhond schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:21:
Vanaf morgen zijn ze het verplicht, niet dat er echt alternatieven zijn volgeens mij.....
Elke router met een SFP poort kan je van een ONT module voorzien zodat je die in theorie op je Jonaz aansluiting kan aansluiten. Wanneer Jonaz een document publiceert hoe dat moet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Jonaz samengegaan of overgenomen door FiberCrew? Alles wat ik zie wijst daar namelijk op. Zie ook de lijst met plaatsen waar deze operator zegt te kunnen leveren...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
Barre73 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:59:
Is Jonaz samengegaan of overgenomen door FiberCrew? Alles wat ik zie wijst daar namelijk op. Zie ook de lijst met plaatsen waar deze operator zegt te kunnen leveren...
Hmm, interessant. Kende die partij nog helemaal niet.

Ze zeggen in Hilversum 10 Gbit/s te (gaan) leveren. Ligt daar niet al fysieke infrastructuur van KPN NetwerkNL/Reggefiber? Legt Fibercrew daar zelf nieuwe vezels of hebben ze gewoon eigen apparatuur op het ODF van NetwerkNL ?

edit: het is inderdaad wel opvallend dat de plaatsen waar ze al zeggen actief te zijn precies overeen komen met de plaatsen waar Jonaz nu eigen apparatuur heeft.

Daar leid ik dus (speculatief) uit af dat ze inderdaad gewoon ODF afnemen bij KPN NetwerkNL.

Het zou wel betekenen dat Jonaz blijkbaar opgesplitst wordt naar een gedeelte dat de actieve apparatuur beheert en een gedeelte dat internetdiensten aanbiedt? Bij de providers zie ik verder ook namen die me beken voor komen maar waarvan ik niet eens wist dat die nog onafhankelijk bestaan (Fiber, Plinq).

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 28-01-2022 10:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ze zijn hier wel mee bezig zo ver ik weet. Ik heb ze eind vorig jaar nog gesproken.

Als dat zo is, bestel ik een gpon sfp voor mijn UDM pro. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 20:48
Toevallig was ik nu net zelf aan het kijken naar Jonaz en het staat onderaan de pagina uitgelegd oOo
https://www.jonaz.nl/vrije-modemkeuze/

Jonaz maakt gebruik van DVB-C voor haar analoge en digitale TV. Door inzet van de DVB-C techniek is het niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken indien je ook via Jonaz TV wilt kijken. Mocht je toch gebruik willen maken van je eigen modem én TV willen kijken, dan raden we je aan om dit af te nemen via streamingsdiensten (dus over internet).

[ Voor 30% gewijzigd door BLRacing op 28-01-2022 10:52 . Reden: toevoeging van belangrijke info ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 07:48
Het lijkt er o[p dat ze alle twee op hetzelfde adres zitten Stationsplein 45 te 3013 AK Rotterdam.
Of een bv erbij opgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:33
eymey schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:03:
[...]

edit: het is inderdaad wel opvallend dat de plaatsen waar ze al zeggen actief te zijn precies overeen komen met de plaatsen waar Jonaz nu eigen apparatuur heeft.
Maar niet Hilversum dus. Hilversum staat al jaren op de 'binnenkort' lijst bij Jonaz. Ik heb me denk ik wel 3 jaar geleden al aangemeld op hun mailinglijst voor als ze een keer zouden gaan leveren in Hilversum. Nog nooit wat gehoord. Op hun site melden ze dat ze nu verwachten in september 2021 (sic!) in Hilversum te zullen gaan leveren.

edit: krijg nou wat... Als ik de postcodecheck doe dan is het hier ineens wel gewoon leverbaar. Lekker duidelijk weer allemaal. En bedankt, Jonaz, voor het beloofde mailtje, voor als het op mijn adres leverbaar zou worden. :-(

[ Voor 15% gewijzigd door ToniW op 29-01-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
aart44 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Het lijkt er o[p dat ze alle twee op hetzelfde adres zitten Stationsplein 45 te 3013 AK Rotterdam.
Of een bv erbij opgericht.
Andere kamer

Jonaz:
Stationsplein 45 E7.187
3013AK Rotterdam

Fiber Crew:
Stationsplein 45 A5.002
3013 AK Rotterdam

:+

maar waar rook is, is vuur.

Jonaz staat wel hieronder:
https://fibercrew.nl/providers/

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 29-01-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
ArcticWolf schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:34:
[...]
Jonaz:
Stationsplein 45 E7.187
3013AK Rotterdam

Fiber Crew:
Stationsplein 45 A5.002
3013 AK Rotterdam
Volgens de KVK zit Jonaz op Stationsplein 45 Unit A5.002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 22:40
ToniW schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:25:
[...]
Maar niet Hilversum dus. Hilversum staat al jaren op de 'binnenkort' lijst bij Jonaz. Ik heb me denk ik wel 3 jaar geleden al aangemeld op hun mailinglijst voor als ze een keer zouden gaan leveren in Hilversum. Nog nooit wat gehoord. Op hun site melden ze dat ze nu verwachten in september 2021 (sic!) in Hilversum te zullen gaan leveren.

edit: krijg nou wat... Als ik de postcodecheck doe dan is het hier ineens wel gewoon leverbaar. Lekker duidelijk weer allemaal. En bedankt, Jonaz, voor het beloofde mailtje, voor als het op mijn adres leverbaar zou worden. :-(
1 Gbit voor 39,95... kennelijk is het daarom dat KPN hier ook stunt met aanbiedingen (12 maanden 1 Gbit voor 35,- pm). Maar als ik de postcodecheck bij Freedom (stond ook op de lijst van Fiber Crew) doe krijg ik nog steeds KPN WBA-prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
janbrede schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:01:
[...]

1 Gbit voor 39,95... kennelijk is het daarom dat KPN hier ook stunt met aanbiedingen (12 maanden 1 Gbit voor 35,- pm). Maar als ik de postcodecheck bij Freedom (stond ook op de lijst van Fiber Crew) doe krijg ik nog steeds KPN WBA-prijzen...
Ik krijg hier (Hilversum, 1223) toch echt maar 6 maanden korting. Desondanks toch maar zelf de migratie van XS4ALL naar KPN ingeschoten.
TV van Jonaz (en dan waarschijnlijk hetzelfde bij Fiber Crew) heeft sowieso geen hoge WAF. Dat krijg ik hier thuis nooit verkocht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ToniW schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:12:
[...]
TV van Jonaz (en dan waarschijnlijk hetzelfde bij Fiber Crew) heeft sowieso geen hoge WAF. Dat krijg ik hier thuis nooit verkocht... :/
Wat is er mis met die Jonas tv? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
zaadstra schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Wat is er mis met die Jonas tv? :?
Enkel lineair. Dus geen opnemen in de cloud, geen live TV pauzeren, geen begin gemist, geen uitzending gemist. En een vrij beperkt zenderaanbod.
Wat dat betreft heeft KPN mij aardig in de tang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfemmerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 23:05
Veel klanten waaronder ikzelf klagen al lange tijd dat zij geen facturen ontvangen.
Daardoor kan ik in ieder geval het zakelijke verbruik niet declareren bij mijn werkgever en dus heb de automatische incasso geblokkeerd vanaf het moment dat ik geen facturen meer kreeg.

Nu lees ik op http://www.jonaz.nl/email/ de volgende informatie:
"Per 1 februari 2022 nemen wij een nieuw facturatie-systeem in gebruik. Hiermee wordt het mogelijk om voortaan jouw factuur digitaal naar je te sturen. Vanaf 1 februari 2022 kan je deze dan ook maandelijks verwachten in de inbox van het door jou opgegeven e-mailadres."

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hopelijk factureren ze niet in 1x alle achterstanden... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gmj2
  • Laatst online: 01:01
Ik zit ook bij Jonaz, en het verbaast me dat ze nog bestaan. Ze lopen inmiddels 12 maanden achter met de incasso's. Hoe houden ze het zo lang vol zonder inkomsten? Verder geen klachten wat internet en TV betreft, werkt altijd en internet is nog steeds snel (980 Mbit/s up en down met speedtest.net). Eigenlijk heb ik nog nooit een storing ervaren sinds maart 2016. Maar ik hoop dat ze inderdaad eindelijk hun facturatie op orde krijgen. Een factuur opvragen kost altijd veel moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gmj2
  • Laatst online: 01:01
Enkel lineair. Dus geen opnemen in de cloud, geen live TV pauzeren, geen begin gemist, geen uitzending gemist. En een vrij beperkt zenderaanbod.
Als je een (oude) ziggo ontvanger kan regelen werkt het prima. Ik had nog een (Ziggo) Humax iHDR5200 met HDD en 2 tuners. Werkt perfect (terugkijken op zelfde zender, opnemen, etc) zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
ToniW schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Wellicht enkel lineair, maar wel van topkwaliteit en vele mogelijkheden om zelf totale controle te hebben over op welk apparaat je de streams ontvangt. Zelfs op je PC is mogelijk. ICM TVheadend kan je begin gemist en opnemen helemaal zelf regelen

En zelfs met TV erbij is Jonaz nog steeds bepaald niet duur. NLziet erbij en je hebt al die zaken die je noemt in ieder geval voor de NL zenders.

De enige reden waarom ik zelf (nog) niet bij Jonaz zit, is dat ik op een broodnodige professionalisering wacht (maar dat doe ik al sinds 2019) ivm werk, facturen indienen, etc

Maar mijn vriendin is gelukkig erg makkelijk. Op dit moment zitten we al wat jaartjes Internet Only bij Tweak en inmiddels Freedom. En vriendin is tevreden met NLziet op NVidia Shield :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 22:40
ToniW schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:12:
[...]
Ik krijg hier (Hilversum, 1223) toch echt maar 6 maanden korting. Desondanks toch maar zelf de migratie van XS4ALL naar KPN ingeschoten.
Over die korting loopt al twee weken een draad in het KPN topic. Sommige adressen krijgen 12 maanden korting, de buurman maar 6 maanden. We weten nog steeds niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gmj2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:54:
Ik zit ook bij Jonaz, en het verbaast me dat ze nog bestaan. Ze lopen inmiddels 12 maanden achter met de incasso's. Hoe houden ze het zo lang vol zonder inkomsten? Verder geen klachten wat internet en TV betreft, werkt altijd en internet is nog steeds snel (980 Mbit/s up en down met speedtest.net). Eigenlijk heb ik nog nooit een storing ervaren sinds maart 2016. Maar ik hoop dat ze inderdaad eindelijk hun facturatie op orde krijgen. Een factuur opvragen kost altijd veel moeite.
Ik heb afgelopen jaar een paar keer incasso's gezien. Incasseerden dan twee maanden tegelijkertijd. Toen ik de klantenservice erover contacteerde, was ik de eerste klant waarvan diegene hoorde dat ik hier last van had. De afdeling die er over gaat, is echter nooit bereikbaar, meermaals een terugbelverzoek gedaan, maar natuurlijk nooit terug gebeld. Het verbaasd mij ook dat ze nog bestaan.

Ook de informatie over vrije modemkeuze is onduidelijk en lijkt niet aan de eisen van de ACM te voldoen, ik durf Jonaz hierover niet eens te contacteren, wetend dat er toch nooit opheldering komt, laat staan dat ik gecontacteerd wordt met betere informatie erover. Overstappen zou kunnen, maar dan ga je meer betalen per maand voor minder snel internet (ik geloof dat Jonaz zo'n beetje de enige die gigabit kan leveren voor 40 euro in de regio Amersfoort), daar zit ik dan ook weer niet op te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rfemmerik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:42:
Veel klanten waaronder ikzelf klagen al lange tijd dat zij geen facturen ontvangen.
Daardoor kan ik in ieder geval het zakelijke verbruik niet declareren bij mijn werkgever en dus heb de automatische incasso geblokkeerd vanaf het moment dat ik geen facturen meer kreeg.

Nu lees ik op http://www.jonaz.nl/email/ de volgende informatie:
"Per 1 februari 2022 nemen wij een nieuw facturatie-systeem in gebruik. Hiermee wordt het mogelijk om voortaan jouw factuur digitaal naar je te sturen. Vanaf 1 februari 2022 kan je deze dan ook maandelijks verwachten in de inbox van het door jou opgegeven e-mailadres."

Ik ben benieuwd!
Toch wel veel zeggend dat ik dit moet vernemen via een forum en niet gewoon via een bericht vanuit de provider zelf... :N Ik ben klant sinds 2015 en heb werkelijk waar nog nooit ook maar 1 factuur gezien. Ik vond het toen wel bescheten, nu ergens eigenlijk ook wel. Maar dat je zo slecht omgaat met facturering, ik denk dat de meeste bedrijven anno 2015-2022 hier echt gigantisch allergisch voor zijn...

Op de pagina zelf zijn ze ook totaal niet duidelijk, over welke persoonlijke verificatiecode hebben ze het? Hoe krijg je dit? Ik heb dus geen post ontvangen van Jonaz, morgen gaat dit al in...

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht houdt de verandering in facturatiesysteem hiermee verband? Zou mij niets verbazen. :) En ook hier weer, wederom totaal geen informatie over ontvangen vanuit Jonaz

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ze hebben wel deze pagina, maar echt duidelijk is die niet (geeft mogelijk niet alle informatie die nodig is): https://www.jonaz.nl/vrije-modemkeuze/. Voor de geinteresseerden, ik ben (wellicht wat vroegtijdig nog) een topic gestart om diverse apparaten te vervangen voor 1 apparaat wat mijn internet gateway moet gaan worden; [project] Eigen router setup maken en instellen van A tot Z. Kan misschien interessant zijn om te volgen of mee te helpen? :)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Hadden jullie ook net een onderbreking van 15 minuten?
Storing van 12:15 tot 12:30 uur in Soest.

Inmiddels werkt het weer. Nieuw systeem? ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 19:55
Maken ze dan gebruik van Jonaz als operator? Omdat ze op de site zeggen wholesale diensten te leveren en zelf geen provider is. Amersfoort wordt ook als dekking gezien (volledig). En daar zitten toch alleen maar KPN Wholesale, Jonaz en Glasop als operators in de PoP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRcMMs-dP8eGsNMe9DLvj0gUz4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P1Hw4x6tTTzNVm4zHWLW1nkk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RVUwP-s3bYKTrBIvFRCSXWyG8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cwRhSqrYRhaHd3UhffKaQqCz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1H7uw9n187yjNmQk4dGuGzxyFLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TP09M4qj6SaTbtf9LnYiXWG7.png?f=user_large

Ipronto Communications B.V. = Fibercrew.
Ipronto Communications B.V. en Jonaz B.V. horen beide tot dezelfde holding.

[ Voor 38% gewijzigd door JohDB op 01-02-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:24
Soundwork schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Maken ze dan gebruik van Jonaz als operator? Omdat ze op de site zeggen wholesale diensten te leveren en zelf geen provider is. Amersfoort wordt ook als dekking gezien (volledig). En daar zitten toch alleen maar KPN Wholesale, Jonaz en Glasop als operators in de PoP's.
Ik denk andersom?
Jonaz heeft misschien de operator-tak afgestoten/afgesplitst en dat ondergebracht bij de FiberCrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Haas schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:33:

Hier ook zie ik in Smokeping (was zelf niet thuis) Hooglanderveen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-07 03:13
Haas schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:33:

Yeah had hetzelfde hier in Amersfoort

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
ToniW schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Hahaha... ze lezen vast mee hier. Ik krijg zojuist een e-mail dat Jonaz 'vanaf vandaag' leverbaar is in Hilversum _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfemmerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 23:05
CH4OS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:56:
[...]
Toch wel veel zeggend dat ik dit moet vernemen via een forum en niet gewoon via een bericht vanuit de provider zelf... :N Ik ben klant sinds 2015 en heb werkelijk waar nog nooit ook maar 1 factuur gezien. Ik vond het toen wel bescheten, nu ergens eigenlijk ook wel. Maar dat je zo slecht omgaat met facturering, ik denk dat de meeste bedrijven anno 2015-2022 hier echt gigantisch allergisch voor zijn...

Op de pagina zelf zijn ze ook totaal niet duidelijk, over welke persoonlijke verificatiecode hebben ze het? Hoe krijg je dit? Ik heb dus geen post ontvangen van Jonaz, morgen gaat dit al in...
Helaas, nieuw facturatie systeem per 1 februari blijkt een fata morgana te zijn, pagina http://www.jonaz.nl/email bestaat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rfemmerik schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:11:
[...]

Helaas, nieuw facturatie systeem per 1 februari blijkt een fata morgana te zijn, pagina http://www.jonaz.nl/email bestaat niet meer...
Wellicht is de pagina weg omdat het nieuwe systeem nu in gebruik is en mutaties erop niet meer via een formulier doorgegeven kunnen worden? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FiberSam
rfemmerik schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:11:
[...]

Qua Jonaz facuratie heeft elke aankondiging betrekking op een fata morgana. Ze hebben dit al meerdere malen aangekondigd, net zoals een betere incasso. Maar het blijft hopeloos. Je kan er op twee manieren mee omgaan: (1) geirriteerd raken en weggaan, of (2) realiseren dat er in de praktijk weinig problemen zijn met snel internet, dat de ze qua prijs concurrerend zijn en dus bij Jonaz blijven. Ik kies voor het laatste.

Hoe het met hun cashflow zit met 12 maanden achterstand is inderdaad een van de grootste raadsels uit onze moderne tijd. Wellicht dat ze gewoon héle diepen zakken hebben en op deze wijze belasting kunnen uitstellen oid. Ik weet het niet. Maar ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Volstrekt uniek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor wat betreft eigen modem gebruik, had ik aan Jonaz nog even een extra bericht er aan gewaagd, ook omdat ik het idee had (ook na wat tips van anderen al hier op het forum) dat er informatie miste:
Dank voor jouw bericht, en opmerkzaamheid voor wat betreft onze vrije-modemkeuze pagina. Er lijkt hier inderdaad wat tegenstrijdigheid op te staan. We zullen dit duidelijker gaan verwoorden op deze pagina. Om je in de tussentijd wel alvast te kunnen helpen, zal ik hieronder de vrije modemkeuze bij Jonaz verder toelichten.

Bij Jonaz is vrije modemkeuze mogelijk. Als Jonaz klant kan je dus je eigen modem (of ONT) gebruiken. Zolang het modem wat je wilt gebruiken een GPON-modem is, is het mogelijk deze te gebruiken op ons netwerk (en dus aan te sluiten op de FTU). Een GPON modem is vereist omdat ons netwerk ook GPON gebaseerd is. Mocht je een GPON modem hebben, en zou je hier gebruik van willen maken, dan ziet het proces er als volgt uit:
  • Doorgeven van de modemspecificaties (bestaande uit: merk, type en serienummer) aan info@jonaz.nl
  • Bij Jonaz zullen we vervolgens jouw ONT registreren in onze netwerkapparatuur (OLT). We proberen dit binnen 2 dagen voor je te regelen.
  • De relevante technische (netwerk)gegevens om jouw modem in gebruik te nemen, zullen daarna per mail met je worden gedeeld.
  • Eenmaal je de terugkoppeling hebt dat jouw NTU is geregistreerd en je de technische gegevens hebt ontvangen, kan je het oude modem weghalen en je eigen modem aansluiten op de FTU. De verbinding zou vervolgens online moeten komen via jouw eigen modem.
Wel is het goed om met de volgende zaken rekening te houden, als je een eigen modem gaat gebruiken:
  • De FTU is zeer kwetsbaar. Houd daar rekening mee als je je modem aan gaat sluiten op de FTU. Aan een reparatie van de FTU zijn mogelijk kosten verbonden.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de instelling van jouw eigen modem.
  • Bewaar het door Jonaz in bruikleen gegeven modem goed. Mocht in de toekomst zich een probleem voordoen met jouw verbinding, dan kunnen we deze middels het Jonaz modem goed doortesten.
Het leek mij ook handig om dit even hier met jullie te delen, mochten anderen deze info ook zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
CH4OS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:59:
Voor wat betreft eigen modem gebruik, had ik aan Jonaz nog even een extra bericht er aan gewaagd, ook omdat ik het idee had (ook na wat tips van anderen al hier op het forum) dat er informatie miste.
Kijk, dat wordt interessant. Een GPON ONT SPF module kopen op ali en die in mijn Mikrotik doos duwen. Ben benieuwd of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
CH4OS schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:59:
Voor wat betreft eigen modem gebruik, had ik aan Jonaz nog even een extra bericht er aan gewaagd, ook omdat ik het idee had (ook na wat tips van anderen al hier op het forum) dat er informatie miste:

[...]
Het leek mij ook handig om dit even hier met jullie te delen, mochten anderen deze info ook zoeken.
Even compleet ergens anders over, ik heb jonaz twee weken geleden gemaild over aanvragen van een extra tv kaart, nog steeds geen reactie. Mag ik vragen hoelang het duurde voordat je deze reactie kreeg?

Bellen werkt overigens ook niet, steeds maar hetzelfde excuus: "u wordt erover teruggebeld, de gene die erover gaat is er op dit moment niet". Zo gaat het inmiddels al 2 weken, andere hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lux_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Even compleet ergens anders over, ik heb jonaz twee weken geleden gemaild over aanvragen van een extra tv kaart, nog steeds geen reactie. Mag ik vragen hoelang het duurde voordat je deze reactie kreeg?

Bellen werkt overigens ook niet, steeds maar hetzelfde excuus: "u wordt erover teruggebeld, de gene die erover gaat is er op dit moment niet". Zo gaat het inmiddels al 2 weken, andere hier ook problemen mee?
Ik had op 1 februari erover gemaild, op 4 februari antwoord gekregen.

Over de facturatie zou ik ook twee keer terug gebeld worden omdat de afdeling die er over gaat niet bereikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:20

ComputerHoed

Electronica <3

Hier even goede feedback aangezien er vooral veel geklaag is:

Ik heb ruim 6 jaar gebruik gemaakt van Jonaz (1Gb up/down) met de router in bridge-modus. Letterlijk 0 x last gehad van problemen met internet of TV.
Inmiddels verhuisd en opzegging ging soepel. Hoefde alleen de router + tv kaart terug te sturen.

Erg blij met Jonaz geweest voor minder dan 50 p/maand 1Gb!

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:18
In Hilversum is nu ook het netwerk beschikbaar. Maar opeens met de opkomst van Jonaz ook providers zoals netrebel en plinq via het https://fibercrew.nl/ initiatief.

Ik heb begrepen dat de providers zoals Jonaz, netrebel leveren via Gpon technologie. Het netwerk is opgebouwd op basis van een 10Gbit netwerk. Weet iemand of als ik een 10Gbit Gpon unit aansluit ik dan ook daadwerkelijk meer dan 1Gbit toegewezen krijg?

Daarnaast vroeg ik me af of bij nieuwe abonnees er verstoring kan optreden als iemand bijvoorbeeld nog een NT kastje er tussen heeft en is omgezet naar Jonaz. Tmobile heeft deze problemen waar +- 32 gebruikers dan last van hebben. En weet iemand hoe dat zit met meerdere providers via een GPON netwerk (heeft elke provider een eigen poort met 32 Gpon user oid op de fibercrew switch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ComputerHoed schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:37:
Hier even goede feedback aangezien er vooral veel geklaag is:

Ik heb ruim 6 jaar gebruik gemaakt van Jonaz (1Gb up/down) met de router in bridge-modus. Letterlijk 0 x last gehad van problemen met internet of TV.
Inmiddels verhuisd en opzegging ging soepel. Hoefde alleen de router + tv kaart terug te sturen.

Erg blij met Jonaz geweest voor minder dan 50 p/maand 1Gb!
Tja en toch is het erg vervelend dat de betaling zo extreem achterloopt. Ik heb sinds m'n aanmelding vorig jaar mei! alleen de activatiekosten betaald. Stel dat ik volgende maand wil overstappen dan zit ik met een achterstallige betaling van 405 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
jongerenchaos schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:18:
In Hilversum is nu ook het netwerk beschikbaar. Maar opeens met de opkomst van Jonaz ook providers zoals netrebel en plinq via het https://fibercrew.nl/ initiatief.

Ik heb begrepen dat de providers zoals Jonaz, netrebel leveren via Gpon technologie. Het netwerk is opgebouwd op basis van een 10Gbit netwerk. Weet iemand of als ik een 10Gbit Gpon unit aansluit ik dan ook daadwerkelijk meer dan 1Gbit toegewezen krijg?

Daarnaast vroeg ik me af of bij nieuwe abonnees er verstoring kan optreden als iemand bijvoorbeeld nog een NT kastje er tussen heeft en is omgezet naar Jonaz. Tmobile heeft deze problemen waar +- 32 gebruikers dan last van hebben. En weet iemand hoe dat zit met meerdere providers via een GPON netwerk (heeft elke provider een eigen poort met 32 Gpon user oid op de fibercrew switch?)
GPON = Gigabit PON
XGS-PON = 10 Gigabit Symmetrisch PON

Het lijkt me dat Fibercrew op eenzelfde manier werkt als KPN. Provider X levert een profiel van 1Gbit aan klant Y over de apparatuur van Fibercrew. Maakt niet uit of de router bij de klant 1Gbit of 10Gbit aankan dat profiel blijft hetzelfde.
Over de verstoring bij PON als mensen verkeerde apparatuur aansluiten, dat is helaas bij alle PON netwerken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
Hebben jullie nog tips om contact te leggen met Jonaz? Ik probeer nu al 2.5 week een extra TV kaart te regelen maar telkens krijg ik het zelfde te horen van de klantenservice "De gene die hier over gaat is er helaas niet, ik zal een bericht voor hem achterlaten, u wordt terug gebeld".

Dat terugbellen is natuurlijk een leugen want dat doen ze niet. Aan "we laten een bericht achter bij de persoon die er over gaat" begin ik ook steeds meer te twijfelen, gevraagd of ik een kopie/bevestiging kon krijgen maar dat was niet mogelijk. Laatst aan hun gevraagd of ik wel klant bij ze ben en of ze konden opzoeken hoe vaak ik al gebeld had, met het opgegeven adres konden ze geen match vinden in het systeem... Op mails reageren ze ook niet.

Hoe moeilijk kan het zijn een extra TV kaart aanvragen, op hun website lijken ze er bijna mee te strooien "je betaalt niet extra voor het aansluiten van meerdere TV’s. Wij hanteren alleen een borg van € 15,- voor een extra smartcard".

Kortom hebben jullie nog tips om contact te krijgen met iemand van Jonaz die mij wel kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Lux_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:27:
Hebben jullie nog tips om contact te leggen met Jonaz?
Ha! Dat is net zoiets als hebben jullie nog tips hoe je een betaalbare videokaart kan kopen. Ideëen genoeg, maar je moet ze allemaal met een stevige korrel zout nemen. Als Jonaz niet bereikbaar is dan...tja...zijn ze niet bereikbaar. Ik zou zeggen dat je het beste kan nadenken over een fall back optie. Dat kan zijn weggaan bij Jonaz, of genoegen nemen met wat je nu hebt.

For what's worth: anderen hebben wel eens gezegd dat een post op hun facebook pagina wel effect heeft. Ik weet het niet; heb geen facebook account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:51
Lux_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:27:
Hebben jullie nog tips om contact te leggen met Jonaz? Ik probeer nu al 2.5 week een extra TV kaart te regelen maar telkens krijg ik het zelfde te horen van de klantenservice "De gene die hier over gaat is er helaas niet, ik zal een bericht voor hem achterlaten, u wordt terug gebeld".

Dat terugbellen is natuurlijk een leugen want dat doen ze niet. Aan "we laten een bericht achter bij de persoon die er over gaat" begin ik ook steeds meer te twijfelen, gevraagd of ik een kopie/bevestiging kon krijgen maar dat was niet mogelijk. Laatst aan hun gevraagd of ik wel klant bij ze ben en of ze konden opzoeken hoe vaak ik al gebeld had, met het opgegeven adres konden ze geen match vinden in het systeem... Op mails reageren ze ook niet.

Hoe moeilijk kan het zijn een extra TV kaart aanvragen, op hun website lijken ze er bijna mee te strooien "je betaalt niet extra voor het aansluiten van meerdere TV’s. Wij hanteren alleen een borg van € 15,- voor een extra smartcard".

Kortom hebben jullie nog tips om contact te krijgen met iemand van Jonaz die mij wel kan helpen?
Een aangetekende brief wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusty
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-07 14:27
Na lang twijfelen denk ik toch maar eens over te stappen van de KPN naar Jonaz. Waar ik alleen nog niet uit ben is de TV set top box. Ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen.

Hier thuis wordt nog vaak wat ingepland voor opname, dat is nog wel belangrijk. Ook de 'terugkijken' optie van KPN wordt veel gebruikt. Via de KPN is dat wel prima geregeld met IPTV. Voor KPN hadden we Ziggo met een Cisco 8485 DVB. Die bak was echt oud en traag. Hij kon opnemen, maar kwa gebruiksvriendelijkheid haalde dat het niet bij de KPN.

Als ik nu zo door de set top box opties voor Jonaz kijk, kom ik uit op die oude gare Cisco of een net zo oude Humax. Zijn er ook wat nieuwere opties mogelijk? Het zal wel geen interactieve TV worden, maar er moet toch wel iets beters te vinden zijn dan deze 10+ jaar oude STBs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

frusty schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:18:
Na lang twijfelen denk ik toch maar eens over te stappen van de KPN naar Jonaz. Waar ik alleen nog niet uit ben is de TV set top box. Ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen.

Hier thuis wordt nog vaak wat ingepland voor opname, dat is nog wel belangrijk. Ook de 'terugkijken' optie van KPN wordt veel gebruikt. Via de KPN is dat wel prima geregeld met IPTV. Voor KPN hadden we Ziggo met een Cisco 8485 DVB. Die bak was echt oud en traag. Hij kon opnemen, maar kwa gebruiksvriendelijkheid haalde dat het niet bij de KPN.

Als ik nu zo door de set top box opties voor Jonaz kijk, kom ik uit op die oude gare Cisco of een net zo oude Humax. Zijn er ook wat nieuwere opties mogelijk? Het zal wel geen interactieve TV worden, maar er moet toch wel iets beters te vinden zijn dan deze 10+ jaar oude STBs?
Dat zou dan een aanvullend abbo worden bij een Kijk.nl of Canal+ denk ik. Zelf geen ervaring mee, ik ben tevreden mijn mijn oude gare Humax >:) Voor alleen kijken zou elk kastje moeten werken dat ook bij Ziggo werkt en een smartcard vreet, daar zijn verschillende soorten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
Ik zou vooral niet overstappen.

Sinds 1.5 uur weer geen internet.
Geen klantenservice tot maandagochtend.
Dus aan de goden overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ZveenT schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:41:
Ik zou vooral niet overstappen.

Sinds 1.5 uur weer geen internet.
Geen klantenservice tot maandagochtend.
Dus aan de goden overgeleverd.
En dit dan?

088 - 10 10 789

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
zaadstra schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:03:
[...]

En dit dan?

088 - 10 10 789

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 21:00
Ja, die tekst klopt niet.

Overigens zaterdag 09-13u ook nog bereikbaar hoor ik, ik was te voorbarig met ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ZveenT schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Overigens zaterdag 09-13u ook nog bereikbaar hoor ik, ik was te voorbarig met ophangen.
Oh da's wel slecht. En de laatste storing op de pagina is van 19 november 2021, dat is kul want lees hierboven maar. Ook erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
ZveenT schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Zojuist iemand gesproken van de helpdesk.

Ik word, hoop ik vandaag, teruggebeld door een tweedelijns medewerker die wat kan meten.
Maar m’n internet en LOS branden beide niet dus de kans is groot dat er iets buiten ons huis niet goed zit..

Ik moest rekening houden met voorlopig geen internet. ..

Uitermate kut ivm werk. Eindeloos hotspotten dan maar. ⚠️😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ZveenT schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Zojuist iemand gesproken van de helpdesk.

Ik word, hoop ik vandaag, teruggebeld door een tweedelijns medewerker die wat kan meten.
Maar m’n internet en LOS branden beide niet dus de kans is groot dat er iets buiten ons huis niet goed zit..

Ik moest rekening houden met voorlopig geen internet. ..

Uitermate kut ivm werk. Eindeloos hotspotten dan maar. ⚠️😞
Meestal worden die problemen wel snel verholpen bij Jonaz is mijn ervaring. Na de melding was KPN binnen een dag bij mij.
Maar de melding moet wel goed gemaakt worden idd :X

Zit de vezel nog wel in de mantel? Ik heb met stofzuigen een keer de vezel uit de mantel getikt... zit hier niet echt goed gemonteerd :P

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 19-02-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Meestal worden die problemen wel snel verholpen bij Jonaz is mijn ervaring. Na de melding was KPN binnen een dag bij mij.
Maar de melding moet wel goed gemaakt worden idd :X

Zit de vezel nog wel in de mantel? Ik heb met stofzuigen een keer de vezel uit de mantel getikt... zit hier niet echt goed gemonteerd :P
Ik merk het wel.. Hoop dat ik morgenvroeg meer hoor m.b.t. een servicemonteur.

Ik heb echt geen idee. het ziet er prima uit. En tijdens een netflix serie viel alles ineens uit. Er was toen niemand bezig in de meterkast. Heb ook geen spanning op de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 19:42
Ik heb een scriptje draaien die automatisch een mailtje stuurt als mijn IP wijzigt. Gister een aantal keer een mailtje gehad waarin om-en-om wel/geen IP wordt weergegeven. Ik ga er dan even vanuit dat ik mijn verbinding verloren heb als er geen IP in het mailtje staat. Dat begon:

19 feb om 21.00u geen IP
20 feb om 00.00u wel IP
20 feb om 01.00u geen IP
20 feb om 03.00u wel IP

Ik heb geen Smokeping oid draaien, dus zeker weten doe ik het niet. Maar lijkt wel een beetje in lijn te liggen met klachten hier. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee al een tijdje stabiel hier, mijn stats van de afgelopen 10 dagen (Hooglanderveen):

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Mtl06MSl.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 20-02-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
SteefOne schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:44:
Ik heb geen Smokeping oid draaien, dus zeker weten doe ik het niet. Maar lijkt wel een beetje in lijn te liggen met klachten hier. Meer mensen last van?
'geen IP' is een wat rare omschrijving. Je hebt bij Jonaz een DHCP lease time van 7 dagen.

Maar ik heb idd af en toe last van kickups. Even geen throughput óf geen DNS response. Duurt meestal niet langer dan enkele seconden tot 10 seconden. Ik weet niet 100% zeker dat het niet aan mijn eigen infra ligt, al verwacht ik dat niet. Het is te infrequent om er werk van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 19:42
FiberSam schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:34:
[...]

'geen IP' is een wat rare omschrijving. Je hebt bij Jonaz een DHCP lease time van 7 dagen.
Klopt. Maar wat er gebeurt is een poll naar ipconfig.io. Als hij die niet kan bereiken is het antwoord ' '. Niks dus. Kan natuurlijk met verschillende dingen te maken hebben, vandaar de vraag of er meer mensen rond die tijdstippen geen internet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
ZveenT schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Ik merk het wel.. Hoop dat ik morgenvroeg meer hoor m.b.t. een servicemonteur.

Ik heb echt geen idee. het ziet er prima uit. En tijdens een netflix serie viel alles ineens uit. Er was toen niemand bezig in de meterkast. Heb ook geen spanning op de kabels.
Zo even een update:
Gisteren is er iemand van Jonaz geweest om het Jonaz modem te bekijken en testen. Hier lag het niet aan. Er is ook een ander modem tussen gezet wat geen verschil heeft gemaakt.

Jonaz heeft hieropvolgend een melding gedaan bij KPN.

Zij zijn vamiddag rond 12 langs geweest om te meten en testen / schakelen in een centrale.

Sigaaal kwam wel gewoon binnen in ons huis EN het werd ook verstuurd in de centrale.
Althans, dat vertelde de monteur. Hij gaf aan Jonaz weer te bellen want dit zou niks worden.. Dus de moet zakte mij al in de schoenen, aangezien ik inmiddels al behoorlijk wat geld heb uitgegeven aan mobiele data.

Vijf minuten later werkt alles ineens.. Ik heb Jonaz wel gebeld om te vragen of zij nu iets hebben aangepast in de instellingen of dat KPN nog iets gedaan heeft. Daar ben ik wel benieuwd naar.

De KPN monteur gaf trouwens aan dat Jonaz een zegenoemd B netwerk heeft en KPN een A netwerk heeft.. .Weet iemand wat dit is? Bij mijn weten gebruikt Jonaz toch gewoon het KPN netwerk?

[ Voor 7% gewijzigd door ZveenT op 22-02-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
ZveenT schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:32:
[...]
Dus de moet zakte mij al in de schoenen, aangezien ik inmiddels al behoorlijk wat geld heb uitgegeven aan mobiele data.
Jonaz moet je minimaal het abonnementsgeld restitueren over de periode dat je internet eruit lag. Verder moeten ze bewijzen c.q. aannemelijk maken dat de storing niet aan hen lag en dat ze er alles aan hebben gedaan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Als ze dat niet doen of niet kunnen, zou je de schade kunnen verhalen op grond van nalatigheid. Of je dat ook doet is aan jou natuurlijk.

Zie verder ook: https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:37
ZveenT schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:32:
[...]

De KPN monteur gaf trouwens aan dat Jonaz een zegenoemd B netwerk heeft en KPN een A netwerk heeft.. .Weet iemand wat dit is? Bij mijn weten gebruikt Jonaz toch gewoon het KPN netwerk?
Omdat Jonaz GPON als techniek gebruikt wordt hier voor de vezel welke is afgewerkt met SC/APC gebruikt. Dat is in veel oudere Reggefiber glasvezelnetwerken alleen bij de B-vezel. De A-vezel werd in het vermelden als SC/PC afgewerkt en deze zijn minder geschikt voor GPON. Ik denk dat de monteur dat bedoelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiberSam
Jonaz heeft me laten weten dat ze nu echt concreet voornemens zijn om in april het facturatiesysteem in gebruik te nemen. Vanaf dat moment mag je verwachten dat ze de achterstand per maand met één maand inlopen. Ook zou er een nieuwe helpdesk zijn ingericht.

Door de diverse beloftes de afgelopen jaren geldt zeker bij Jonaz the proof of the pudding is in the eating. Daarom wederom de vraag aan iedereen om negatieve én positieve ervaringen hier te delen. Dat geldt iig zeker voor gedetailleerde facturen, die ondernemers vaak nodig hebben voor de administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Nou voor morgen staan er in mijn bankapp weer twee maandelijkse termijnen klaar om afgeschreven te worden het was al even geleden de laatste december 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
aart44 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:25:
Nou voor morgen staan er in mijn bankapp weer twee maandelijkse termijnen klaar om afgeschreven te worden het was al even geleden de laatste december 2021.
Bij mij wordt morgen voor de eerste keer 1 maand afgeschreven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

--fout gezien --

[ Voor 93% gewijzigd door RoscoP op 30-03-2022 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FiberSam schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:13:
Jonaz heeft me laten weten dat ze nu echt concreet voornemens zijn om in april het facturatiesysteem in gebruik te nemen. Vanaf dat moment mag je verwachten dat ze de achterstand per maand met één maand inlopen. Ook zou er een nieuwe helpdesk zijn ingericht.

Door de diverse beloftes de afgelopen jaren geldt zeker bij Jonaz the proof of the pudding is in the eating. Daarom wederom de vraag aan iedereen om negatieve én positieve ervaringen hier te delen. Dat geldt iig zeker voor gedetailleerde facturen, die ondernemers vaak nodig hebben voor de administratie.
Vandaag excuusbrief van Jonaz in de bus… dat is in elk geval al meer communicatie dan de afgelopen jaren bij elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door ruud76 op 31-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
Jep!

Bijgaand de brief.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Rotterdam, 25 maart 2022 Onderwerp: Het spijt ons
Beste,
Wij bieden je onze excuses aan!
Met de beste internetdeal van Nederland heeft Jonaz de branche voorgoed veranderd. Daar zijn we trots op. Toch zijn we niet alleen maar trots, want in onze obsessie voor techniek lieten we steken vallen als het gaat om klantenservice en facturatie.
Misschien heb je hier zelf ook hinder van ondervonden. In deze brief verklaren we waarom het fout ging en hoe we hebben gezorgd dat deze toestanden verleden tijd zijn!
Waar ging het mis?
Jonaz is opgericht vanuit passie en expertise. Onze oprichters zijn uitvinders van diverse revolutionaire internet- en telefonieproducten in Nederland. De kwaliteit van onze producten stond lange tijd op de eerste, tweede én derde plaats. Dat was een eerste denkfout.
Een andere verkeerde inschatting was de overgang naar een nieuw facturatiesysteem. Het nieuwe systeem is al meer dan een jaar gereed, maar door diverse tegenvallers om de koppeling te maken, kon er een aantal maanden helemaal niet gefactureerd worden en is er een grote achterstand ontstaan.
In onze klantenservice maakten we een derde misstap. Hoewel er gelukkig ook klanten zijn die naar volle tevredenheid werden geholpen, ontvingen wij veel klachten over de bereikbaarheid. Die teleurgestelde reacties zijn terecht. Ondanks dat wij de inrichting van de systemen regelmatig aanpasten, bleef een significante verbeterslag uit.
Wat is er veranderd?
Het afgelopen jaar hebben we keihard gewerkt aan de transformatie van Jonaz. Afgelopen week is de definitieve stap gezet. De processen zijn verbeterd.
 

Allereerst zijn wij overgegaan naar een compleet nieuw klantenservicesysteem. Je wordt voortaan sneller en effectiever geholpen.
Onze klantenservice is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 uur en 18:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 13:00 uur. Je bereikt ons via 088 - 10 10 789 of info@ionaz.nl.
Daarnaast is het nieuwe facturatiesysteem in gebruik genomen.
·   De abonnementskosten worden voortaan maandelijks automatisch gefactureerd.
·   De facturatie-achterstand wordt de komende maanden geleidelijk ingehaald middels dubbele afschrijving van de abonnementskosten voor gigabit internet. Schrik dus niet als je ziet dat er een hoger bedrag afgeschreven wordt. Komt de dubbele afschrijving nu niet uit? Neem dan contact op met onze vernieuwde klantenservice.
·   Naast gigabit internet heb jij ook een 'voordelig of onbeperkt bellen' abonnement bij Jonaz. De gesprekskosten die de afgelopen maanden niet zijn gefactureerd, worden niet met terugwerkende kracht gefactureerd. Deze kosten nemen wij voor onze rekening.
·   We hebben de meest recente factuur eenmalig voor je bijgevoegd. Voortaan ontvang je alle facturen automatisch op blablabla. Is dit niet langer in gebruik of ontvang je de factuur liever op een ander e-mailadres? Je wijzigt het in een paar seconden via www.ionaz.ni/email met verificatiecode blablabla.
Tot slot bieden wij nogmaals onze oprechte excuses aan voor ieder spoortje irritatie, frustratie of teleurstelling dat je mogelijk hebt ervaren als gevolg van de gebreken in onze dienstverlening.
En we willen je bedanken, want ondanks onze blunders ben jij klant gebleven van Jonaz. Misschien voelde jij al dat het goed zou komen. Dankjewel voor het vertrouwen.
We gaan het waarmaken!
Hartelijke groet,
Tim 
Manager Business Development Jonaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 21:10
Vandaag 2 afschrijvingen gekregen. 1 is van April 2021 wat ze aan het inhalen zijn en bij de ander staat alleen een factuur nummer die overeenkomt in de brief van vandaag voor de periode van maart/april 2022 ben alleen geen klant meer.

Helpdesk gebeld en die kreeg al van meerdere mensen dit probleem te horen en zou worden teruggebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bjwild schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:07:
Vandaag 2 afschrijvingen gekregen. 1 is van April 2021 wat ze aan het inhalen zijn en bij de ander staat alleen een factuur nummer die overeenkomt in de brief van vandaag voor de periode van maart/april 2022 ben alleen geen klant meer.

Helpdesk gebeld en die kreeg al van meerdere mensen dit probleem te horen en zou worden teruggebeld
Zie de brief die je vandaag ontvangt per post, daar zit de factuur bij. Is voor maart 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 21:10
ruud76 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Zie de brief die je vandaag ontvangt per post, daar zit de factuur bij. Is voor maart 2022.
Ben alleen geen klant meer na oktober 2021. Dat ze de vorige periodes willen innen is prima maar niet voor de periodes dat ik geen klant ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiberSam
bjwild schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Ben alleen geen klant meer na oktober 2021. Dat ze de vorige periodes willen innen is prima maar niet voor de periodes dat ik geen klant ben.
Het is toch fantatisch dat ze nu een goed facturatiesysteem hebben? Nu alleen ook nog een goede klantenadministratie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comfortable
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ook de brief gekregen samen met een factuur over de periode 01-03-2022 t/m 01-04-2022. Mooi om te zien dat ze de administratie op orde willen maken. Ik ben alleen sinds mei 2018 geen klant meer bij Jonaz. Dat is kennelijk nog niet helemaal doorgedrongen. Op mijn opzeggingsmail heb ik toentertijd nooit antwoord gehad. Gelukkig heb ik die netjes bewaard. Verder ook nooit meer wat van ze gehoord sindsdien, ook geen facturen of niks. Ik heb toen simpelweg de automatische incasso geblokkeerd en ben verder gegaan met XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
Hier hetzelfde probleem met de variatie dat Jonaz soms wel automatsiche incassos uitvoerd over de periode dat ik geen klant meer was.

Jonaz is een farce!

Ik probeer al sinds december met hun in contact te komen maar krijg nul response!

Als iemand een alternatief contact weet, anders dan info@jonaz.nl of 0881010789, dan hoor ik dat graag.

Aan allen die overwegen klant van Jonaz te worden: slaap er nog maar eens een nachtje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinwalter
bokkie72 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:19:
Hier hetzelfde probleem met de variatie dat Jonaz soms wel automatsiche incassos uitvoerd over de periode dat ik geen klant meer was.

Jonaz is een farce!

Ik probeer al sinds december met hun in contact te komen maar krijg nul response!

Als iemand een alternatief contact weet, anders dan info@jonaz.nl of 0881010789, dan hoor ik dat graag.

Aan allen die overwegen klant van Jonaz te worden: slaap er nog maar eens een nachtje over.
Mwa, dienstverlening zelf is prima, weinig uitval enkel een defect modem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 09:00
Sinds nov 2016 klant bij Jonaz en heel eerlijk weinig problemen gehad.
1x een defect modem en deze was vlot vervangen staat bij mij in bridgemodus. En wat netwerk problemen gehad, maar dat was uiteindelijk gewoon mijn router die het opgaf. Ik ben gewoon heel tevreden, kijk veel streaming diensten en dat bevalt prima! Voor mij geen Ziggo of KPN 🤗
Tuurlijk de facturatie loopt niet soepel, maar ik betaal zeker niet teveel en de achterstand loopt wel weer bij. Ik blijf nog wel effe hangen 😁

[ Voor 17% gewijzigd door FFvB op 02-04-2022 15:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v-mann
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-07 17:36
[b]FFvB in "[Jonaz Glasvezel] Ervaringen & Discussie"Voor mij geen Ziggo of KPN 🤗
Tuurlijk de facturatie loopt niet soepel, maar ik betaal zeker niet teveel en de achterstand loopt wel weer bij. Ik blijf nog wel effe hangen 😁
Voor mij net zo. De verbinding is heel stabiel en snel voor een goede prijs. Sinds corona werk ik al 2 jaar bijna fulltime thuis als software developer, heb ik maar 1x storing gehad, en heb ik veel plezier van de down en up snelheid :-) Ben wel blij dat ze zien dat de service beter moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 01:46
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het opzoeken van Televisie kanalen? Kaart is wel geautoriseerd, krijg geen fout melding. Analoog worden er 12 kanalen gevonden, maar geen digitale kanalen.. Instellingen staan standaard op die van Ziggo (zit standaard in de Samsung TV)

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:51
Alexander82 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:48:
Zijn er mensen die ook problemen hebben met het opzoeken van Televisie kanalen? Kaart is wel geautoriseerd, krijg geen fout melding. Analoog worden er 12 kanalen gevonden, maar geen digitale kanalen.. Instellingen staan standaard op die van Ziggo (zit standaard in de Samsung TV)
Ik heb geen Jonaz maar generiek gezien mag er geen verband zitten tussen het vinden van kanalen en smartcard autorisatie. Klinkt eerder als een onjuiste netwerk configuratie. Als het issue de kaart zou zijn dan krijg je dat als melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Instellen TV voor Jonaz
Taal NL
Land Luxemburg
Provider Overig

Instellingen auto zoeken
Freqenry 474.000
Netwerk 5555